[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.868 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/GC/ipod19ik.jpg

Welkom bij deel 4 van het iPod 5G Ervaringen & Discussie (1, 2 & 3). Op het Apple Event van 12 oktober 2006 werd 5G iPod geintroduceerd. 11 Maanden later is de Enhanced 5G geintroduceerd, dat was namelijk op 12 september jl.

Aan de hardwarematige kant zijn er drie verschillen: nieuwe oordopjes, helderder scherm en langere afspeelduur van videomateriaal (resp. 3,5 en 6,5 uur). De softwarematige features zijn uitgebreider en onlosmakelijk verbonden met de nieuwe iTunes 7. Je kunt nu games downloaden via de store en op je iPod installeren. Er zijn er nu 10 beschikbaar. Verder kun je de helderheid instellen, snel zoeken naar nummers, afspelen van video's is sterk verbeterd en er is gapless playback voor muziek _/-\o_ .

Het leukste is dat vrijwel alle softwarematige verbeteringen (advanced search is alleen beschikbaar op de enhanced versie) ook beschikbaar zijn voor huidige 5G bezitters.

Overzicht van reviews

Accessoires

Mini FAQ

Guide voor het omzetten van video's

Huidige firmware en software versies

Andere iPod topics

Specs

Reviews:
Voordat we aan het echte werk gaan beginnen, hebben we eerst nog wat voorpret. Zo heeft iLounge met de iPod kunnen spelen op de launch. De nieuwe iPod is verder ook te bewonderen op de Apple site. Daarnaast kun je ook de stream van Apple Event 12 oktober bekijken. Meer voorpret kun je krijgen door versie 7 van iTunes te installeren.

Natuurlijk moeten sommige mensen hem alweer uit elkaar halen ... Gelukkig hebben we we ook nog reviews, zo heeft, toch niet de minste, het Wallstreet Journal de nieuwe iPod gereviewed, ook USA today heeft een poging gedaan, maar ook minder vastgeroeste bronnen melden zich, zoals TUAW & Designtechnica om de iPod te reviewen. Natuurlijk blijft ook het welbekende Cnet niet achterwege. Zelfs de notoire iPod "critici" van dapreview zijn positief over de nieuwe iPod.

Er is ook nog een goede uitgebreide review van Arstechnica op het net te vinden. De beste review tot nu toe, is toch wel te vinden op, jahoor, iLounge. Als muziekspeler en qua audiofunctionaliteit (wat een woord :P), vinden ze het veruit de beste full-size iPod tot nu toe. De videofunctionaliteit is iets waar Apple duidelijk gekozen heeft voor een compromis en op sommige punten zeker moet verbeteren.

In het kort kun je zeggen dat de nieuwe iPod qua geluidskwaliteit zeer goed is. Alle probleempjes van de voorgaande generaties zijn opgelost en de consensus op iLounge en Headfi is dat de geluidskwaliteit beter is dan de Nano en de Shuffle... Neem daarbij het design en de toegevoegde functionaliteit en Apple heeft weer een winner. Alhoewel de video functionaliteit echt moet worden gezien als een extraatje: de afspeeltijd is kort en er worden native maar weinig bestandsformaten ondersteund.

Daarnaast begint het ook steeds duidelijker te worden dat Apple een groter deel van de lucratieve accessoire markt voor zichzelf opeist. Zo heeft Apple in relatief korte tijd, een afstandsbediening met speciaal dock, een afstandsbediening met (rds) fm radio, speakers met ingebouwd dock en een exclusieve leren case uitgebracht. Daarnaast zetten ze ook nog stevig in op de-kabels-om-video-en-foto's-op-je-TV-te-toveren, de sokken, stroomadapter, camera connector en betere oordopjes.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/GC/specs.jpg

Accessoires:
Er is een varieteit aan accessoires die beschikbaar komen en zijn voor de iPod. De meest in het oog springende is het nieuwe universal dock. Het universal dock biedt ondersteuning voor de dockkabel, line out en svideo... maar aan de voorkant zit een IR poort voor de nieuwe Apple Remote. Je kunt dus nu vanuit de bank je film, muziek of slideshow besturen.
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/563/store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA128_lm.jpgAfbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/563/store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA045_lm.jpg.

Verder gaan de Apple Sokken door het leven alsof ze voor het eerst geintroduceerd worden :P. Dat is overigens ook geen overbodige luxe. De bijgeleverde beschermhoes gaat niet al te lang mee, en wordt snel vies. Reviews van cases kun je op iLounge vinden (scroll wat naar beneden).

Als je je iPod onder alle omstandigheden krasvrij wilt houden en geen case wilt, dan is de Invisibleshield aan te raden. Dit is een film die je op je iPod plakt, bijna niet kan zien en het biedt zeer goede bescherming. Het is overigens wel aan te raden om de film op een nieuwe iPod aan te brengen, dus eerst de invisible shield bestellen :P en dan pas de iPod.

De stroomadapter is ook niet nieuw, maar wordt tegenwoordig niet meer standaard meegeleverd en krijgt daarom ook wat extra aandacht. In het zonnetje gezet worden ook de iPod AV kabel en de cameraconnector:

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/931/store.apple.com/Catalog/US/Images/ipod_camera_connect_125.jpg

Een van de meest handige en leuke accessoires is de camera connector. Als je al een camera connector had dan is het handig om te weten dat je camera connector nog steeds compatible is met de iPod 5g.

Vaak wordt er gevraagd hoe snel de connector is en welke camera’s allemaal worden geaccepteerd. De geaccepteerde camera’s kan je hier vinden. Let op! Want lang niet alle camera's staan hierbij. Je kan dan bijvoorbeeld dit proberen om er alsnog achter te komen of jouw camera/mediareader compatible is. Twijfel je dan nog steeds dan raad ik je aan om even een apple centre binnen te stappen met je iPod en camera. Apple centres zijn niet te beroerd om jouw even een connector te laten testen met jouw camera en iPod. Hier kan je een lijst vinden met apple centres in Nederland.

De connector is niet heel erg snel. Hij doet ongeveer een dik uur over 500Mb aan foto's. Hij verbruikt hierbij ook redelijk wat van de batterij van de iPod. Het is niet mogelijk tegelijk de iPod op te laden (tenzij je een 3rd party verlengdockconnector oplader kan krijgen :P). meer info. Er zijn wel andere oplossingen mogelijk. Een mediareader waarin batterijen zitten of een extra batterypack kunnen handig zijn om het stroomverbruik te verminderen dan wel op te vangen.

Er is nog meer opmerkelijk accessoire geweld. Zo heeft Apple uiteindelijk toch een (rds) fm radio met afstandsbediening op de markt gebracht. De ab werkt alleen als je de nieuwste firmware (v 1.1 of hoger) installeert. Als je de afstandsbediening inplugt krijg je een extra menu item om de radio in te stellen. Het is o.a. mogelijk om presets op te slaan. Zie voor meer info de Apple Store.

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA070_screen2.jpg

Alle video's en foto's kunnen ook op TV getoond worden, dat ziet er zelfs nog best aardig uit. Je kunt daarvoor een goedkoop kabeltje kopen (minijack naar 3 x tulp/cinch), maar de echte Apple freak gaat natuurlijk voor witte kabeltjes :P. Een relatief goedkoop alternatief is dan de Apple AV connection kit. Voor 100 euro krijg je dan een stroomadapter, USB-, video- en geluidskabels, met daarnaast ook nog een universal dock met afstandsbediening. Een veelgevraagde feature is echter menuweergave op de TV en dat kan alleen middels 3rd party oplossingen. De Griffin Tunecenter en de Homedock Deluxe maken dit mogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.ilounge.com/images/uploads/tunecenter.jpg

Op het Apple Event van 28 februari jl. heeft Steve nog twee accessoires toegevoegd. Het is de vraag of ze gretig aftrek zullen vinden. Ze zijn namelijk duur, heel duur.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/main/js/ipodhifi/images/indexfamilyoff20060228.jpg

De iPod Hifi biedt nog waar voor z'n geld. Hij kost dan wel 369 euro, maar de concurrentie zit ook in die prijsklasse en het geluid is goed volgens iLounge.

De leren case, is een heel ander verhaal. Die kost een ongelofelijke h o n d e r d e u r o 8)7 .

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA398_screen.jpg

Mini FAQ:

Wat als ik geen iTunes wil :?
Gelukkig ben je dan niet de enige. De meest populaire alternatieven zijn:
  • ml_iPod, een plugin voor winamp waarmee je iPod verschijnt in de media library. Voor de fanatieke winamp gebruikers dus!
  • Anapod Explorer, dit programmaatje laat je iPod verschijnen in Windows explorer. Je kan nu makkelijk playlists er naar toe verslepen, dit is vooral makkelijk voor mensen die niet van syncen houden. Hier staat een uitgebreide vergelijking tussen iTunes en anapod.
  • Ephpod, is een soort database programmaatje voor je iPod. Ephpod kan ook outlook contacts en afspraken syncen. Het is lichter dan iTunes en is heel netjes vorm gegeven.
Hoe voeg ik album art en lyrics toe :?
In iTunes 7 kun je album art vrij gemakkelijk toevoegen, als je een music store account hebt, je kunt dan gewoon via het contextmenu (rechtermuisknop op nummer, kan ook meerdere selecteren) de album art door iTunes laten downloaden.
De albumart moet in de ID3 (v2) tag staan. Deze kun je in iTunes ook toevoegen, door naar het tag-edit-scherm te gaan en daar bij Album Art "album.jpg" te laden. Je kunt hem ook in het vakje linksonderin slepen. Deze wordt dan opgeslagen in het mp3tje zelf. Overnieuw op je iPod zetten, zorgen dat de functie "Show coverart on iPod" aan staat en je zou bij deze mp3's een cover te zien moeten krijgen. Dit is vrij veel werk. Dus gelukkig zijn er ook andere oplossingen:
  • iTunes Art Importer is gratis en voegt volautomatisch album art toe. Het enige probleem van dit programmaatje is dat het niet altijd even goed werkt (hangt af van de kwaliteit van de ID3 tag). Het grootste nadeel is echter dat het per nummer, i.p.v. per album zoekt, daarom krijg je dus vaak de art van singles en niet van albums.
  • iArt is helaas niet gratis, maar kost $10,-. Dit programma biedt ondersteuning voor het zoeken naar album art, per album en zoekt bij Google en Amazon. Het vindt dan ook vrijwel altijd een match. Daarnaast kun je hier ook de lyrics mee zoeken. Ook dit programma werkt volautomatisch.
Waarom zie ik de album art niet op mijn iPod :?
Voor dit probleem hielp voor mij het vinkje na weet ik veel hoeveel keer aan en weer uit te vinken. Dus het vinkje om albumart aan/uit te zetten (of liever gezegd wel of niet toe te voegen) op de iPod. Dan na een tijdje gaat ie de albumart weer reconstructen, zeg maar converteren voor de iPod en voegt ie het toe.

Waarom zie ik nummers dubbel of niet op de iPod :?
iTunes en ook de iPod zijn volledig afhankelijk van de ID3 tags, als deze niet goed zijn. Dan kun je het wel schudden. Je kunt met iTunes deze tags aanpassen, maar dat gaat niet altijd even makkelijk. Een krachtig, gratis, alternatief is MP3 tag tools 1.2.

Waarom zie ik de artiesten nog steeds staan op mijn iPod terwijl ik er verzamelingen (compilations) van heb gemaakt :?
Bij de settings moet 'compilations' niet op 'off' staan. Dan houdt de iPod er nl. geen rekening mee en blijven inderdaad alle artiesten, ook die van de compilatie albums, zichtbaar in de artist lijst. Als 'compilations' op 'on' staat, worden ze niet meer weergegeven in de lijst.

Waar haal ik video's vandaan :?
Je kunt ze zoeken via iTunes, dat zijn natuurlijk video podcasts. De iTunes store biedt nog geen beeldmateriaal aan in Nederland. Je kunt ook een kijkje nemen bij Google (http://video.google.com/). Daar kun je betaalde, maar ook gratis video's vinden, in een formaat geschikt voor de iPod. Daarnaast is bijv. de VPRO van plan om programma's zoals Tegenlicht aan te bieden als een Video Podcast (als alternatief voor uitzending gemist).

Hoe maak ik video podcasts :?
Voor diegene die er helemaal bij wil horen en nu al videopodcasts wil maken kan kijken op
http://www.apple.com/quicktime/tutorials/videopodcasts.html.

Waar haal ik games vandaan :?
Tot op heden kun je die alleen downloaden via de music store. Er zijn er nu 9 beschikbaar: "Bejeweled," "Cubis 2," "Mahjong," "Mini Golf," "Pac-Man," "Tetris," "Texas Hold'em," "Vortex" en "Zuma". Ze kosten € 4,99 per stuk.

Wat is er gebeurd met firewire :?
Apple is net als met de iPod Nano en Shuffle gestopt met het ondersteunen van Firewire. Bron: iLounge

Nieuwste versies firmware & iTunes:

iPod 1.2 firmware (updaten gaat middels iTunes 7)*
  • Gapless playback _/-\o_
  • Zelf helderheid instellen van het scherm
  • Basic zoekfunctie (advanced voor de 5G Enhanced)
  • Geen problemen meer met het afspelen van video's _/-\o_
  • Zelf instellen van maximaal volume
iTunes 7 (Download)*
  • Je kunt nu de software van je iPod updaten via iTunes
  • De bibliotheek is opgedeeld in Muziek / Films / TV Shows etc. _/-\o_
  • Nieuwe view mogelijkheden, je kunt zowel via albumart als gedeeltelijk via albumart navigeren
  • Je kunt nu gapless afspelen via iTunes
    [*']Je kunt albumart direct toevoegen middels iTunes
  • Je kunt een identieke bibliotheek onderhouden op twee computers in een netwerk
  • Je kunt nu video's in iTunes omzetten. Gewoon importeren, en met rechtermuisknop erop klikken (convert-to-iPod), helaas worden weinig formaten ondersteunt.
  • iTunes ministore
  • Via de store kun je in NL muziek/korte film/spellen downloaden in 2007 ook films en TV series
Quicktime 7.3 (zit standaard bij iTunes, Pro versie moet je kopen)*
  • Met de pro versie kun je nu veel sneller video's omzetten. Het gaat tot wel 4 keer sneller, dan voorheen. Dat is dus vergelijkbaar met videora en nero recode.
* Cummulatief, dus slaat niet alleen op de laatste versie.

Guide Video omzetten:
Als je geen zin hebt om video's om te zetten, kun je ze natuurlijk ook kant en klaar downloaden, zie daarvoor de Mini FAQ. De beste resoluties staan in de volgende post: [rml]masser120 in "[ iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie De..."[/rml].

Andere iPod topics:
[rml][ iPod] Nano Ervaringen, Tips en Problemen*[/rml]
[rml][ iPod]iPod shuffle*[/rml]

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/GC/onderkant.JPG
Opslag:30GB80GB
Batterijduur:14 uur muziek; 4 uur slideshow met muziek; 3,5 uur video afspelen20 uur muziek; 6 uur slideshow met muziek; 6,5 uur video afspelen
Display:2,5 inch 65.000 kleurenscherm met een resolutie van 240*320 pixels (60 % helderder dan de "gewone" 5G
Oplaadtijd:4 uur (2 uur 80%)
Opslag:1.8 inch perpendiculaire hdd
Audio:AAC (16 to 320 Kbps), MP3 (32 to 320 Kbps), MP3 VBR, Apple Lossless, WAV, AIFF, Audible
Photo:JPEG, BMP, GIF, TIFF, PSD (Mac only) and PNG formats
Video:H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Baseline Low-Complexity Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 768 Kbps, 320 by 240 pixels, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats
Grootte:103,5 x 61,8 x 11 mm103,5 x 61,8 x 14
Gewicht:136 gram157 gram
Accessoires:Verbeterde koptelefoon met oordopjes, USB 2.0-kabel, etui
Prijs:289 euro399 euro
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/GC/onderkant.JPG

Post ze! Maar deze thread moet wel openblijven (Afbeeldingslocatie: http://www.flyingvinge.org/apple/slotje.gif), want strenge mods alom in APL. Ze zijn hier ongenadig, dus wees gewaarschuwd!

Ik zal de topicstart up-to-date proberen te houden met informatie uit het topic, alle suggesties etc. zijn welkom! Deze topicstart is ook tot stand gekomen met hulp van een heleboel andere users, waaronder Lt. Marx _/-\o_

[ Voor 114% gewijzigd door Hoedje op 14-09-2006 16:08 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tijdelijk gesloten, totdat het oude deel vol is :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:24
En weer open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb de top40 gedownload, met natuurlijk allerlei verschillende artiesten. Nu kon je een compilatie maken dus dat je niet al die verschillende artiesten ziet. (al mijn muziek zijn gewoon albums van 1 artiets, vandaar). Maar nu weet ik niet hoe dat moet, kan iemand mij dat uitleggen? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Mooi :D

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:47:
Hey, ik heb de top40 gedownload, met natuurlijk allerlei verschillende artiesten. Nu kon je een compilatie maken dus dat je niet al die verschillende artiesten ziet. (al mijn muziek zijn gewoon albums van 1 artiets, vandaar). Maar nu weet ik niet hoe dat moet, kan iemand mij dat uitleggen? :Y)
Ik neem aan dat de CD dus allemaal hetzelfde is, anders moet je dat eerste even aanpassen met een tag programmaatje. Daarna ga je dan in iTunes naar die bewuste CD (nadat je ze hebt toegevoegd). Je selecteert alle nummers en doet rechtermuisknop --> get info --> vinkje bij deel van verzameling. Dan krijg je een extra artiest, verzamelingen en daar staat dan het album top 40 onder.

En dan niet dit vergeten op de iPod:
Waarom zie ik de artiesten nog steeds staan op mijn iPod terwijl ik er verzamelingen (compilations) van heb gemaakt
Bij de settings moet 'compilations' niet op 'off' staan. Dan houdt de iPod er nl. geen rekening mee en blijven inderdaad alle artiesten, ook die van de compilatie albums, zichtbaar in de artist lijst. Als 'compilations' op 'on' staat, worden ze niet meer weergegeven in de lijst.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 09-04-2006 15:59 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag heb ik de knoop doorgehakt en een 5-30 gekocht. De andere optie was tot op het laatste moment de "Cowon iAudio X5L 20GB". De "Samsung YH-J70 20GB" viel al eerder af vanwege een te kleine gebruikersgroep. De "iRiver H10 20GB" viel af vanwege het gebruik van WMP9 (WMP10 alleen voor XP, WMP11 alleen voor Vista :r Mag ik misschien ooit naar Linux overstappen?)

Dankzij de enorme hoeveelheid dockingstations en addons, plus het goed lopende "iPod-Linux" en "Rockbox voor iPod" projekt sloeg de balans door naar iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:26

Dav0s

Hr?

_/-\o_ voor Hoedje trouwens :).
Daar sluit ik me bij aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukt, maar krijg alleen geen extra artiest verzamelingen, maar in het menu > muziek> die lijst, staat nu compilaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 16:17:
gelukt, maar krijg alleen geen extra artiest verzamelingen, maar in het menu > muziek> die lijst, staat nu compilaties
Ik doelde op de lijst van artiesten in iTunes :). Op je iPod gaat het idd. via compilaties onder muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
Net een Ipod Nano binnen en zit met een probleem.

Vlak nadat ik de nano vol heb gezet met muziek, dacht ik hey ff firmware updaten. Dus ik heb Apple's Updater gebruikt om naar versie 1.1.1 te updaten. Dit duurde echter vrij lang (voor mijn gevoel) en de ipod bleef de melding houden, Koppel niet los. Deze melding had ik echter ook constant in Itunes terwijl er niets werd verstuurd. Volgensmij als reden dat ik handmatige synchronisatie gebruikte.

Wat is er nu gebeurd? De iPod wordt niet meer herkend, kan niet formatteren via iPod Updater (krijg een Ipod Service fout) en heb verder geen idee wat ik moet doen? Ipod geeft aan dat er 2.9 gig in gebruik is dus er staat wel degelijk muziek op, maar bij het aantal nummers staat er: 0. Heb al een keer alle iPod software eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, maar mocht niet baten. Daarnaast blijf ik een melding krijgen in de richting van: Windows uitgestelde schijfbewerkingen kunnen niet worden voltooid. Error.... etc :p

Het maakt mij niets uit of alles er nu af gaat van m'n iPod, als ik hem maar weer werkende kan krijgen.

Wie kan mij helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 09-04-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dan moet je ipv 'firmware updaten' kiezen voor de andere optie 'fabriekinstellingen herstellen' :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ik heb niet eens de mogelijkheid om daarop te klikken, krijg daarvoor al de melding Service-fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Reset je iPod eerst zelf even!
Lock-knopje heen en weer
en dan daarna
de 'menu' knop + de middelste knop 'n paar seconden tegelijkertijd vasthouden!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hoedje schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:11:
[...]

Dat is wel heel maf. Ik heb het ook een keer zo gedaan en toen ging het prima (muziek van C: naar D:). Inmiddels ben ik al een iPod en een PC en laptop verder. Maargoed, het lijkt mij dat het nog steeds zou moeten werken.
Ja, gestoord dat het niet werkt inderdaad. Ik heb nog eens in iTunes Music Library gekeken (het bestand waaruit iTunes zijn nummer afleest, dus niet de export daarvan). Daar staan alle nummers nu dubbel in.

Bij de eerste (die er dus al in stonden voordat ik de nieuwe lijst importeerde) staat Play Count wel, bij het "nieuwe" nummer niet.

Dus: export vanuit iTunes: playcount staat er wel. Na het veranderen van de map, staat die er ook nog. Na het importeren, is hij ineens weg.. Rara waar gaat het fout :?

[ Voor 3% gewijzigd door Scott op 09-04-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
CLB schreef op zondag 09 april 2006 @ 16:48:
Reset je iPod eerst zelf even!
Lock-knopje heen en weer
en dan daarna
de 'menu' knop + de middelste knop 'n paar seconden tegelijkertijd vasthouden!
Heb ik gedaan, met als enige effect dat de Nano opnieuw opstart, maar gewoon alle data er nog wel op staat (800mb vrij) maar gewoon geen muziek in de lijsten staan.

Is er een manier om echt alles eraf te wissen en de firmware er weer op te zetten. Heb wat gehoord over iHack.

En hoelang duurt het updaten van de Firmware normaal gesproken? Ik zag een balkje lopen met een Apple logo welke vol was en vervolgens nog een paar minuten gewacht, om daarna de stekker eruit te trekken. Had vermoeden dat de updatesoftware aan het vastlopen was.

[ Voor 22% gewijzigd door MailMan op 09-04-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Yes! :D

In windows veilige modus met opdrachtprompt ondersteuning een format gedaan van de verwisselbare schijf (Ipod) vervolgens werd hij herkend door iTunes en kon ik met de Updater de firmware herstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Als ik mijn 5-30 aan m'n laptop hang krijg ik in iTunes een melding dat er een fout is opgetreden, en dat de iPod niet herkend kan worden. Ik moet vervolgens de iPod herstellen met de iPod tools, en vervolgens de muziek er opnieuw opzetten. Zodra ik dan de volgende keer wil synchroniseren krijg ik weer dezelfde foutmelding en moet ik alles weer opnieuw doen.

Iemand bekend met dit probleem?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:02
weet iemand toevallig of er 3rd party remotes te koop zijn? ik wil nl een dock gaan kopen maar zo'n IR afstandbeniening is vrij duur voor wat je er eigenlijk voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

Waarom moet ik, als ik via de site een replacement aan wil vragen, een creditcard nummer hebben? Tjonge jongejonge. Dan maar weer een betaald a :r nummer bellen |:( Dat allemaal voor een stel oordopjes.

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
shag-me schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:54:
Waarom moet ik, als ik via de site een replacement aan wil vragen, een creditcard nummer hebben? Tjonge jongejonge. Dan maar weer een betaald a :r nummer bellen |:( Dat allemaal voor een stel oordopjes.
Het mag een onsje minder gefrustreerd zijn :P.

Daar mag je Wacky en consorten voor bedankten --> [rml][ iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 3[/rml] (en dan de reacties van Wacky160 :X ).
robvleeuwen schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:47:
weet iemand toevallig of er 3rd party remotes te koop zijn? ik wil nl een dock gaan kopen maar zo'n IR afstandbeniening is vrij duur voor wat je er eigenlijk voor krijgt.
Ik zou even kijken op iLounge, er zijn namelijk aardig wat 3rd party Docks + AB's te koop, een AB los wordt denk ik lastig.
Postov schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:16:
[...]

Heb ik gedaan, met als enige effect dat de Nano opnieuw opstart, maar gewoon alle data er nog wel op staat (800mb vrij) maar gewoon geen muziek in de lijsten staan.

Is er een manier om echt alles eraf te wissen en de firmware er weer op te zetten. Heb wat gehoord over iHack.

En hoelang duurt het updaten van de Firmware normaal gesproken? Ik zag een balkje lopen met een Apple logo welke vol was en vervolgens nog een paar minuten gewacht, om daarna de stekker eruit te trekken. Had vermoeden dat de updatesoftware aan het vastlopen was.
Het duurt vrij lang. Maar de updatesoftware geeft zelf aan hoe het in zijn werk gaat. Iig niet de iPod loskoppelen tijdens het updaten :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:14
Weet iemand of je door een playlist of album kunt shuffelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

ECiftci schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:03:
Weet iemand of je door een playlist of album kunt shuffelen?
Ja, dat kan. Gewoon op shuffle zetten (via Instellingen > Shuffle), en dan kiezen wat je wilt. Wil je een album geshuffeld luisteren, dan ga je naar Muziek > Albums > Albumnaam, voor een afspeellijst kies je in het menu Muziek uiteraard 'Afspeellijsten' (of de Engelse equivalent hiervan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

^^^ Of de Deense :9

Mijne staat in 't Deens dat is grappig!

Wissen = slet
Laden = vent

en nog meer van dat soort stomme dingen!

Iemand ervaring met 'n normale netstroom-adapter!?
Hoe werkt dat? Gewoon 'n normaal stopcontact-aansluiting + 'n aansluiting voor in de iPod!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ja, of een van de andere talen :+
Iemand ervaring met 'n normale netstroom-adapter!?
Hoe werkt dat? Gewoon 'n normaal stopcontact-aansluiting + 'n aansluiting voor in de iPod!?
Ik heb er een, die stop je in het lichtnet, de ene kant van het USB-snoertje dat bij je iPod zat in de iPod, deandere in de lichtnetadapter en opladen maar. Is van Artwizz, mocht je geïnteresseerd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:14
ScottB schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:07:
[...]

Ja, dat kan. Gewoon op shuffle zetten (via Instellingen > Shuffle), en dan kiezen wat je wilt. Wil je een album geshuffeld luisteren, dan ga je naar Muziek > Albums > Albumnaam, voor een afspeellijst kies je in het menu Muziek uiteraard 'Afspeellijsten' (of de Engelse equivalent hiervan)
Bedankt voor de reactie m8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Ik heb er 1 uit de applestore, werkt hetzelfde, maar het zou kunnen dat de prijs verschil uitmaakt. Bij mij zat hij in de Apple iPod AV Connection Kit. Kost €99,- wordt gratis thuisgestuurd en heeft oa.:

* iPod AV-kabel (voor tv/stereo)
* Universal Dock (om hem in te zetten, met aansluiting voor AV-kabel en USB-kabel)
* Apple Remote (om de iPod te bedienen als hij in het dock staat)
* USB-lichtnetadapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:39

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ik heb rockbox werkend gekregen op mijn ipod, doom (shareware) spelen op je ipod is best wel cool :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

^^^
Is dat makkelijk te fixen dat Rockbox of heel moeilijk?

Is 't mogelijk om video's op m'n TV'tje te kijken dmv 'n kabeltje?

En ik heb daarnet 'n oplader gekocht voor op 't lichtnet a 19,95 bij de MediaMarkt!
Werkt perfect, laad snel op en iPod is te gebruiken tijdens 't opladen ervan! Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

het is wel goed te doen, je moet eerst die bootloader van rockbox er op krijgen, en dan kan je heel simpel de firmware op je ipod kopieren. Je ipod is dan dual bootbaar! Moet wel zwaar wennen aan de hele interface en opzet... Kvind het nog niet echt handig om muziek af te spelen. Ander nadeel is dat je niet je itunes muziek en films kan bereiken. Dus je moet gewoon je muziek op je ipod kopieren wil je muziek afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
ik ben vergeten mijn playlist te exporteren maar ik heb nog de gehele itunes folder. is er iemand die weet welk bestand ik nodig heb om m'n playlist weer helemaal goed in itunes te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Heb Rockboxx hier ook draaien... en ook doom :) dikke lol.. maybe vanaaf ff een movie maken. Verder zitten er in Rockbox nog een lading games (chess, jewels, snake, sudoku, etc etc..) dus het is wel grappig....

Misschien ook leuk om dit in de TS te vermelden ?

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
is dat rockboxx gewoon een alternatief voor ipodlinux? Wat kun je er eigenlijk allemaal mee?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Rockboxx is gebaseerd op iPodlinux wat je er mee kan.. ja... meerdere geluids formaten,... d8 dat rockbox ook ogg-vorbis ondersteund.. naja kijk maar ff op: http://www.rockbox.org/

EDIT:

DOOM @ mijn iPod G5 (srry voor wrakke kwalitiet had gene webspace meer over)

http://www.home.zonnet.nl/jansenklomp14/doom.wmv

[ Voor 29% gewijzigd door Henning op 11-04-2006 22:29 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check this: the iPod 5G WPS config file gallery
Het staat nogal diep in de site, maar ze zijn er wel, de verschillende themes voor je iPod :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ ook rockboy werkend gekregen, dat is helemaal bruut!! hij loopt alleen wel af en toe vast bij mij... en over die itunes db. De eerste plugin is er al om die database uit te lezen met rockbox zodat je wel bij alle muziek en playlists kan. Die plugin heet iPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:15
shag-me schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:54:
Raar .. ik dacht ook ff nieuwe oordoppen aan te vragen .. moet je creditcardnummer invoeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Is er iets over een iPod Roadmap bekend? Wanneer de 6e generatie verwacht mag worden bijvoorbeeld?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Maar hoe krijg je dat RockBox op je iPod?

Is dat 'n kwestie van iets installeren of moet je allerlei vage handelingen uit gaan voeren?

Er staat op die site dat je die .zip moet uitpakken op je iPod?
Moet je 'm dan bij die 4 mappen unzippen of in 1 van die 4 mappen: contacts/ data enz.

En als 't niks blijkt te zijn.. kan 't er dan weer makkelijk af en krijg ik 'n mn iPod-menu weer terug?

Laatste vraag: Moet ik ook alle muziek/ films er weer op gaan zetten als k RockBox install?

[ Voor 58% gewijzigd door CLB op 12-04-2006 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
PowerFreak schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:36:
Rockboxx is gebaseerd op iPodlinux wat je er mee kan.. ja... meerdere geluids formaten,... d8 dat rockbox ook ogg-vorbis ondersteund.. naja kijk maar ff op: http://www.rockbox.org/

EDIT:

DOOM @ mijn iPod G5 (srry voor wrakke kwalitiet had gene webspace meer over)

http://www.home.zonnet.nl/jansenklomp14/doom.wmv
Haha mooi filmpje :*)

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Haha idd, briljant dat dat kan zeg!

Ik ga me is in RockBox verdiepen --> aan te raden voor 'n n00b of niet?

'en dit was 't dan wel weer' :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Rockbox is aan te raden voor een noob. Het is niet zo heel lastig. De installatie heeft eigenlijk twee stappen. Het installeren van een bootloader en de installatie van de rockbox firmware. De laatste installeer je idd door het kopieren van een map. De eerste is wat lastiger en kan je hier een how to van vinden:

http://www.rockbox.org/tw..._1_Install_the_bootloader

de tweede werkt als volgt: http://www.rockbox.org/tw...on#Step_2_Install_Rockbox

en uiteraard voor doom :X:
http://www.rockbox.org/twiki/bin/view/Main/PluginDoom

Als laatste: als je rockbox installeert gebeurd er niets met alle oude gegevens. Op dit moment is het alleen nog lastig om al je muziek en films af te spelen die je met iTunes erop hebt gezet. Wil rockbox eraf hebben? De makkelijkste manier is om je ipod updater te gebruiken en je ipod te herstellen. Je verwijdert dan wel alle gegevens op je ipod maar merkt daarna niets meer van rockbox...

Als je rockbox installeert is je ipod trouwens dual boot, je kan hem dus ook gewoon opstarten met de standaard firmware. Er is dus eigenlijk geen reden waarom een echte tweaker dit niet zou proberen :)

offtopic:
willen de modjes dat deze discussie over rockbox hier plaatsvind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Lt. Marx schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:39:
offtopic:
willen de modjes dat deze discussie over rockbox hier plaatsvind?
offtopic:
Als je iets wilt bespreken met de modjes kun je het best een topic in LA aanmaken, mailen of een topicreport maken :) . Maar ik voorzie geen enkel probleem. Het lijkt me dat het prima hier kan worden besproken, vooral omdat Rockbox per apparaat verschilt. Deze versie is speciaal voor de iPod (5G) en verschilt daarom weer van andere versies. Kortom het lijkt mij een prima plaats om dit te bespreken. Ik zal binnenkort, als ik er ook een beetje inzit, een klein stukje over toevoegen in de startpost. Verder ga gerust verder met de discussie... het is tot nu toe heel informatief _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 12-04-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dual-boot?

Dus ik kan icm RockBox opstarten om bv. te gaan Doomen
en ik kan ook met de standaard firmware opstarten om muziek te gaan luisteren?

Ik heb ook op die RockBox-site gelezen dat je er thema's op kunt gooien!
Lijkt me echt onwijs kick om bv. dat thema te hebben van die draaitafel of van WinAmp :)

Tsjaa iPod herstellen, wil k niet echt.
K gebruik Anapod Explorer en alles is getagged.
Mocht ik dat alles er weer opgaan zetten ben k
zeker weer een aantal weken bezig met taggen!
(18 gb aan muziek en 10 gb aan films)

Je kunt geen RockBox verwijderen en alles op je iPod bewaren?

Nja alvast bedankt voor de linkjes, aanstaande Pasen wat te doen!

offtopic:
Idd hij heeft gelijk, maar anders weet ik niet waar ik 't moet vragen.. dus continue of stoppen? Alvast bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 12-04-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:44
Weet iemand hoe je in itunes nummers kan verwijderen niet alleen uit itunes zelf maar ook van je harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook aan de slag gegaan met rockbox icm met mijn 5g 30, doom is ook geïnstalleerd, alleen nu speelt dat ding zelf, hoort dat of moet ik ergens nog wat instellen?
Zoja waar dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

CLB schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:48:
Dual-boot?

Dus ik kan icm RockBox opstarten om bv. te gaan Doomen
en ik kan ook met de standaard firmware opstarten om muziek te gaan luisteren?

Ik heb ook op die RockBox-site gelezen dat je er thema's op kunt gooien!
Lijkt me echt onwijs kick om bv. dat thema te hebben van die draaitafel of van WinAmp :)

Tsjaa iPod herstellen, wil k niet echt.
K gebruik Anapod Explorer en alles is getagged.
Mocht ik dat alles er weer opgaan zetten ben k
zeker weer een aantal weken bezig met taggen!
(18 gb aan muziek en 10 gb aan films)

Je kunt geen RockBox verwijderen en alles op je iPod bewaren?

Nja alvast bedankt voor de linkjes, aanstaande Pasen wat te doen!

offtopic:
Idd hij heeft gelijk, maar anders weet ik niet waar ik 't moet vragen.. dus continue of stoppen? Alvast bedankt
Het kan wel, bij het installeren van je bootloader creeer je twee firmware dumps. Eentje van je iPod zelf en een van je videochip. Je kan deze dumps allebei als het goed is gewoon terug zetten. Een beetje net zoals het bij heel veel firmware flashes werkt. Maar ik heb dit zelf nog niet geprobeerd.

^^ haha, dit had ik ook de eerste keer. Je moet even de juiste knoppen zien te vinden. Uit mijn hoofd is menu de knop waarmee je daadwerkelijk in het menu komt. Menu + select wil ook nog wel eens helpen in sommige plugins van rockbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Dersan schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:18:
Weet iemand hoe je in itunes nummers kan verwijderen niet alleen uit itunes zelf maar ook van je harde schijf?
Sorry voor dual post :)

Je moet in iTunes de directory instellen waar al je muziek zit. Laat iTunes vooral niet al je muziek ordenen. Zorg dat dit uitstaat in de opties. Als je nu een nummer wist wordt aan je gevraagd of je het ook in de prullenbak wilt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:44
Lt. Marx schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:48:
[...]

Sorry voor dual post :)

Je moet in iTunes de directory instellen waar al je muziek zit. Laat iTunes vooral niet al je muziek ordenen. Zorg dat dit uitstaat in de opties. Als je nu een nummer wist wordt aan je gevraagd of je het ook in de prullenbak wilt plaatsen.
Hmmz bij mij niet als ik op delete druk

Maar zal nog even in opties verder zoeken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan men eens die rockbox erop staat nog altijd podcasts blijven afspelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ier iemand de brief die bij bestskinever wat vertalen?
Bedoel ik versta er een groot deel van, maar sommige termen vind ik zelfs niet in de woordenboek.
Gewoon de grote stappen zou heel nuttig zijn want nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Als je even door de laatste pagina's van het vorige 5G topic bladerd/zoekt vind je vanzelf een uitgebreide uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 08:23:
kan men eens die rockbox erop staat nog altijd podcasts blijven afspelen ?
tuurlijk! (hoezo zou dat niet kunnen eigenlijk?)

Nogmaals: Rockbox veranderd niets aan alles wat je nu op je iPod hebt staan. Niets aan de originele firmware, bestanden, video's, muziek, etc... Je hebt alleen de mogelijkheid om ook een andere firmware op te starten die allerlei extra mogelijkheden geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Ik vond dit filmpje op Google Video, meer mensen die dit probleem wel eens hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik gister een smsje kreeg en ik mijn mobiel naast mijn iPod had liggen had ik inderdaad dat de volume vaag begon te doen. Achja het duurde maar heel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ die bug is echt maf... ook maar eens een keertje gaan testen hier...

inmiddels even een kleine update over rockbox.... Mijn ipod is gecrashed op rockbox en ik kan ook geen ipod herstel functie meer gebruiken. Ik hoop dat de apple store wat meer informatie kan geven. Ik hoop in ieder geval dat ze hem kunnen maken.

[ Voor 64% gewijzigd door LtMarx op 15-04-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan me iemand zeggen hoe zij de Best skin ever aangebracht hebben?
Graag met de nodige uitleg want ik begrijp de brief die er bij zit niet zo goed.
Heb in het vorig topic gezien dat er 2 de skin hebben aangebracht met Glassex.
Is dat niet schadelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:20:
kan me iemand zeggen hoe zij de Best skin ever aangebracht hebben?
Graag met de nodige uitleg want ik begrijp de brief die er bij zit niet zo goed.
Heb in het vorig topic gezien dat er 2 de skin hebben aangebracht met Glassex.
Is dat niet schadelijk?
Ik had bij je vorige post ook al gezegt dat je de laatste pagina's van het vorige 5G topic moest lezen, dus ik zeg het nogmaals, nu met een link:

Klik Hier!
Of Hier!
Of Hier Natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Lt. Marx schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:32:
^^ die bug is echt maf... ook maar eens een keertje gaan testen hier...

inmiddels even een kleine update over rockbox.... Mijn ipod is gecrashed op rockbox en ik kan ook geen ipod herstel functie meer gebruiken. Ik hoop dat de apple store wat meer informatie kan geven. Ik hoop in ieder geval dat ze hem kunnen maken.
Formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dav0s schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 20:21:
[...]

Ik had bij je vorige post ook al gezegt dat je de laatste pagina's van het vorige 5G topic moest lezen, dus ik zeg het nogmaals, nu met een link:

Klik Hier!
Of Hier!
Of Hier Natuurlijk!
ow oké bedankt
ik heb wel degelijk gezocht hoor maar had er alleen maar 2 tegengekomen die het hadden gedaan met glassex
excuseer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Ik heb het ook gedaan met Glassex, maar als je gewoon een beetje op het folie spuit en dan weer goed afschudden kan er weinig mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Of een bakje water waarin je het oplost, tot alle luchtbelletjes aan het oppervlak verdwenen zijn. Dan het folie er helemaal in, een beetje uitwapperen om de druppels eraf te slaan, en dan aanbrengen op je iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt allebei en vooral davos voor je hulp:p
de voorkant zit er net op. Gelukkig had ik 2 exemplaren besteld.
Maar er bevinden zich hele hele kleine bubbels nog aan de randen, gaan die er automatisch uit?
(ze zijn niet groter dan 1-2 mm)

Laatste vraag, mag ik direct de achterkant doen? of moet ik ff wachten. En aan de zijkant hangt er een plakkertje van ipod met een gehoorwaarschuwing ofzo, laat ik die het best erop?

Thanksss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Die bubbels moet je er zo snel mogelijk uitwrijven met een creditcard.
En de achterkant kan je meteen doen, en dan 24-48 uur wachten.

En het plakkertje van de gehoorwaarschuwing (grr, rot ding) eraf halen, heel voorzichtig want anders blijft er lijm zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oké thanks
ff de bubbels eraf doen en de achterkant erop plaatsen.
Ik ga denk ik dat plakkertje eraan laten zitten, want kwil geen geknoei met lijmresten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke
kheb het plakkertje er dus toch van gedaan, maar heb dus lijmresten, met wat mag ik dat er vandoen?
Dysalvan(voor nagellak te verwijderen), ether, of nog iets anders?
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Zoiets, of wat ethanol/alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Vraagje, is het mogelijk om je ipod op te laden via USB zonder iTunes te installeren? Uit zichzelf laad de iPod niet op wanneer je hem op een pc aansluit, dus eigenlijk heb ik de driver files nodig, maar die zitten verstopt in de 40mB iTunes file van Apple.

Op de pc die ik nu tot mijn beschikken heb, is niet genoeg ruimte (en snelheid :p) voor iTunes. Een netadapter heb ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Ik heb nu enkele weken mijn iPod en hij bevalt me prima, echter zijn er toch een aantal kleine dingetjes :P.
Zo vind ik de Video kwaliteit top maar wel een beetje kort :) en volgens mij doet hij het niet helemaal lekker als hij 1 stuk muziek van een uur moet afspelen (na een kwartier gaat ie haperen, maar kan ook aan de muziek zelf liggen).

Echter heb ik nog 2 vraagjes.

1. Ik doe het 1 en ander bij een lokaal radiostation, nu wil ik de iPod gaan gebruiken om op lokatie ook wat muziek mee te kunnen nemen, maar is er een mogelijkheid dat de iPod automatisch stopt nadat 1 nummer is afgespeeld? en dat hij dan gewoon terug gaat naar de playlist.

2. Ik heb voor die omroep een muziekcollectie'tje van 2000 willekeurige nummers, echter wil ik deze niet "mixen" met mijn huidige muziek die ik erop heb staan. kan ik die lijst van 2000 nummers op de 1 of andere manier apart als 1 map erop krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Postov schreef op zondag 16 april 2006 @ 10:43:
Vraagje, is het mogelijk om je ipod op te laden via USB zonder iTunes te installeren? Uit zichzelf laad de iPod niet op wanneer je hem op een pc aansluit, dus eigenlijk heb ik de driver files nodig, maar die zitten verstopt in de 40mB iTunes file van Apple.

Op de pc die ik nu tot mijn beschikken heb, is niet genoeg ruimte (en snelheid :p) voor iTunes. Een netadapter heb ik ook niet.
Tuurlijk, hij laadt sowieso op als je hem hebt aangesloten en de drivers om hem als HD te gebruiken zitten standaard in Windows (XP). Om hem sneller op te laden moet je hem even ontkoppelen, bij de trayicons "hardware veilig ontkoppelen".
M@rijn schreef op zondag 16 april 2006 @ 11:30:
Ik heb nu enkele weken mijn iPod en hij bevalt me prima, echter zijn er toch een aantal kleine dingetjes :P.
Zo vind ik de Video kwaliteit top maar wel een beetje kort :) en volgens mij doet hij het niet helemaal lekker als hij 1 stuk muziek van een uur moet afspelen (na een kwartier gaat ie haperen, maar kan ook aan de muziek zelf liggen).
Dat ligt waarschijnlijk aan de muziek, overigens is het i.v.m. de buffer aan te raden om muziek in kleinere stukjes op te delen, omdat dan de batterij (veel) langer meegaat. Maar ik snap dat dat niet werkt bij alle muziek :P.
Echter heb ik nog 2 vraagjes.

1. Ik doe het 1 en ander bij een lokaal radiostation, nu wil ik de iPod gaan gebruiken om op lokatie ook wat muziek mee te kunnen nemen, maar is er een mogelijkheid dat de iPod automatisch stopt nadat 1 nummer is afgespeeld? en dat hij dan gewoon terug gaat naar de playlist.
Nee, dat kan eigenlijk niet. Tenminste er is geen directe instelling voor. Je kunt wel iedere keer maar één nummer aan de otg (on the go playlist) toevoegen, dan gewoon die afspelen. Hij stopt als de playlist af is gelopen, en aangezien er maar één nummer inzit...
2. Ik heb voor die omroep een muziekcollectie'tje van 2000 willekeurige nummers, echter wil ik deze niet "mixen" met mijn huidige muziek die ik erop heb staan. kan ik die lijst van 2000 nummers op de 1 of andere manier apart als 1 map erop krijgen??
Ja, dat kan ook. Maar dan moet je het niet erg vinden om de CD informatie van al die nummers te wijzigen. Je kunt overigens met een goede MP3 tag programmaatje eerst alle CD informatie naar het artiest of track vakje kunnen laten schrijven en daarna de CD voor alles gelijk maken.

Je kunt er namelijk een verzameling van maken: [rml]Hoedje in "[ iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie De..."[/rml].
Lt. Marx schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:32:
Dat is wel heel zuur. Ik hoop dat je hem nog kan formateren o.i.d. Ik hoop dat het goed afloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een vraagje.

Ik heb 2 nummers van een artiest in mijn iPod. 1 ervan hoort bij een album, bij het andere is het album niet ingevuld. Maar als ik in mijn ipod naar de artiest ga krijg ik juist het nummer waarbij het album is ingevuld. Het andere nummer kan ik enkel afspelen als ik zoek via nummers. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen. Ik heb al de ID3-tags upgedate, maar niks helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 11:51:

Ik heb 2 nummers van een artiest in mijn iPod. 1 ervan hoort bij een album, bij het andere is het album niet ingevuld. Maar als ik in mijn ipod naar de artiest ga krijg ik juist het nummer waarbij het album is ingevuld. Het andere nummer kan ik enkel afspelen als ik zoek via nummers. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen. Ik heb al de ID3-tags upgedate, maar niks helpt.
Klopt, heb ik ook opgemerkt. Ook al gevraagd in deel 1, maar geen oplossing gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 11:51:

ScottB schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:40:
[...]
Klopt, heb ik ook opgemerkt. Ook al gevraagd in deel 1, maar geen oplossing gevonden...
Volgens Apple is het een feature :P. Het scheelt namelijk een aantal keer klikken. Je moet dus of zorgen dat je wel een album invult, of je kunt bijv. een * o.i.d. gebruiken. Dat kun je in iTunes vrij gemakkelijk voor alle nummers zonder CD info tegelijk doen. Dan zie je ze dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hoedje schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:50:
[...]

[...]

Volgens Apple is het een feature :P. Het scheelt namelijk een aantal keer klikken. Je moet dus of zorgen dat je wel een album invult, of je kunt bijv. een * o.i.d. gebruiken. Dat kun je in iTunes vrij gemakkelijk voor alle nummers zonder CD info tegelijk doen. Dan zie je ze dus wel.
Ja, maar voor bijvoorbeeld Coldplay heb ik 3 albums, en een stuk of 5 losse nummers. Bij Artiesten > Coldplay staan dan alleen de albums, maar om nu alles af te spelen heb 'k een slimme afspeellijst moeten maken. Voor één artiest geen probleem, maar het moeten er niet teveel worden...

Het aanal keer klikken scheelt ook niet toch, of die nummers nou wel of niet in die lijst staan, dat maakt toch ook weer niet uit.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
ScottB schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:34:
[...]

Ja, maar voor bijvoorbeeld Coldplay heb ik 3 albums, en een stuk of 5 losse nummers. Bij Artiesten > Coldplay staan dan alleen de albums, maar om nu alles af te spelen heb 'k een slimme afspeellijst moeten maken. Voor één artiest geen probleem, maar het moeten er niet teveel worden...

Het aanal keer klikken scheelt ook niet toch, of die nummers nou wel of niet in die lijst staan, dat maakt toch ook weer niet uit.. :?
Ik snap niet het probleem niet helemaal, je kunt toch gewoon die 5 losse nummers, album * noemen o.i.d., of mis ik iets :? Dan krijg je dus 4 albums... Het "voordeel" is dat je bij een artiest met maar één album in één keer doorgaat. Dus dan skipt ie het album schermpje. Je gaat dan i.p.v. artiest-album-nummers naar artiest-nummers. Ik vind het ook een beetje maf, maar Apple has mysterious ways :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hoedje schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:48:
[...]

Ik snap niet het probleem niet helemaal, je kunt toch gewoon die 5 losse nummers, album * noemen o.i.d., of mis ik iets :? Dan krijg je dus 4 albums... Het "voordeel" is dat je bij een artiest met maar één album in één keer doorgaat. Dus dan skipt ie het album schermpje. Je gaat dan i.p.v. artiest-album-nummers naar artiest-nummers. Ik vind het ook een beetje maf, maar Apple has mysterious ways :+
Ja, klopt, dat is inderdaad wel een manier. Alleen dan heb je weer fucked-up tags :P Ookal is het dan maar zoiets stoms, heb ik een hekel aan, mierenneuker dat ik ben :+

Verder vind ik het ook niet echt een boeiend probleem, luister meestal toch naar een album of een playlist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb rockbox zojuist ook geinstalleerd. Zover ik weet is alles goed gegaan, maar het lukt me niet om hem in rockbox te booten. Het lukt me namelijk niet de iPod volledig uit te schakelen, wat denk ik wel nodig zal zijn om hem in rockbox te starten.

Hoelang duurd het da de iPod uit die "standby" gaat en zich volledig uitschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:32:
Ik heb rockbox zojuist ook geinstalleerd. Zover ik weet is alles goed gegaan, maar het lukt me niet om hem in rockbox te booten. Het lukt me namelijk niet de iPod volledig uit te schakelen, wat denk ik wel nodig zal zijn om hem in rockbox te starten.

Hoelang duurd het da de iPod uit die "standby" gaat en zich volledig uitschakeld?
Je kunt neem ik aan ook gewoon play/pause ingedrukt houden, of de iPod resetten door menu en de middelste knop ingedrukt te houden. Ik heb zelf geen rockbox, maar één van beide zou moeten werken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon menu + center knop ca. 5 seconden ingedrukt houden dan boot hij opnieuw. Om dan weer in de normale firmware te komen moet je meteen menu indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Hoedje schreef op zondag 16 april 2006 @ 11:41:
Om hem sneller op te laden moet je hem even ontkoppelen, bij de trayicons "hardware veilig ontkoppelen".
Als ik 'em op die manier ontkoppel, dan stopt 'ie ook met laden, bij mij dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Probleempje met Anapod Explorer

Bijna alle album-art staat goed bij mij echt 99,9 procent!
Nu heb ik bij 12 nummers (van de 3000) echter 'n verkeerd plaatje staan.

Ik heb 'n categorie aangemaakt van 300 losse nummers en deze map op
m'n computer 'n plaatje toegewezen. Werkt perfect altijd. Ik heb voor elke
cd 'n aparte map aangemaakt, die ik dan in Anapod Explorer sleep.

Cd-lijst
(hmm geen plaatje imageschack is let?)

Nja zo ook 'n aparte map aangemakat met 300 nummers en 288 nummers
hebben 't goede plaatje gekregen op m'n iPod en 12 nummers hebben 'n plaatje
gekregen van 'n cd die ik ook ooit op mn iPod heb gezet.

Vandaag 'n cd op m'n iPod gezet en daar zit ook dat verkeerde plaatje bij op m'n iPod

(sorry voor de vaagheid maar 't is moeilijk uit te leggen)

Hoe kan ik er voor zorgen dat die 12 losse nummers en die cd dat plaatje krijgen wat ik wil?
Ik heb al tig x de desbetreffende muziek eraf gehaalt en er weer op gezet maar nu weet ik 't echt niet meer

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 16-04-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Helpt het misschien om een keer ALLE muziek eraf te halen. Dan op de computer alles de goede album art te geven, en dan het hele ding weer erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

tsjaa zou 'n optie kunnen zijn... mja is heel heel veel werk :|

Er staan nu 210 cd's op, 300 losse nummers en 48 films.

Ten eerste kost 't veel tijd om alles er weer op te zetten en ten tweede
moet ik toch weer alles gaan taggen waarschijnlijk. Op zich niet zo'n probleem
mocht 't zo zijn dat ik een week de tijd heb om alles lekker chill te gaan fixen mja..

Jammer jammer, maandenlang alles goed gegaan en nu opeens album-art probleempjes.

Ik kijk morgen is of tweede Paasdag mij zeeen van tijd brengt
om m'n iPod leeg te gooien en alles er opnieuw op te gaan gooien.

Moet wel zeggen dat m'n 30 gb alweer vol zit en ik
naar 'n 60 gb model neig, alleen zijn deze veel dikker?

En speculaties over de iPod 6G...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dit is wel een leuk bericht: Apple calls meeting after making little girl cry. Een klein meisje heeft verbeteringen voor de iPod Nano opgestuurd naar Apple, en kreeg de standaard reactie terug... _/-\o_
CLB schreef op zondag 16 april 2006 @ 22:47:
En speculaties over de iPod 6G...?
Totaal geen eenduidige berichten. De één zegt van de zomer, de andere pas in Q4. Er is dus eigenlijk niets over te zeggen :P. Zoals het altijd gaat bij Apple...

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 17-04-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Net de iPod 'herstelt' dus hij is nu weer totaal leeg...

Ben benieuwd hoe lang 't duurt voordat hij weer volstaat met 20 gb muziek / 10 gb video's...

Lekker alles album-taggen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ben weer bezig met m'n muziek erop gooien... gaat wel weer dagen duren mja wordt wel weer _/-\o_

Alleen ik begrijp nog niks van die films..?

Hoe kunnen jullie er bij iTunes voor zorgen dat een speelfilm bij 'films' komt
en 'n videoclip bij 'muziekvideo' ? Ik gebruik zelf Anapod maar kan nergens 't genre kiezen?

Dus al m'n videofiles staan gewoon bij 'muziekvideo' en ik wil m'n speelfilms gewoon bij 'films'

EDIT: Sorry dat ik m'n post hierboven niet editte, drukte alles weer te snel :|

Ik weet eindelijk waarom ik geen album-art krijg bij die laatste cd die ik erop wilde zetten.
Als ik de muziek laadde in Anapod waren de naam van de artiest en van het album leeg
en daardoor werd er gewoon 'n plaatje aan toevoegd. Door middel van Winamps heb ik de
nummers een album/ artiestennaam gegeven en zodoende werkte de album-art wel!

't was even kloten, maar uiteindelijk werkt 't weer perfect :)

Nu staan er weer 80 albums op dus ben op de helft (ben van plan om niet alle muziek erop te zetten)

[ Voor 57% gewijzigd door CLB op 17-04-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Toen ik net mn iPod aansloot op mn PC, kwam iTunes met de melding of ik mn iPod wilde configureren :? Had ik al gedaan, dus deed maar Annuleren. Ging toch maar eens kijken bij de instellingen of die nog wel goed stonden, was dus niet zo, alles stond op óf handmatig bijwerken, of op niet bijwerken... Alles weer ingesteld zoals ik wil, en hij doet het weer normaal, geen schade dus verder. Toch vind ik het raar, hoezo komt hij zo opeens met die melding ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

goed mijn rockbox verhaal is met een sisser afgelopen. Wat blijky nu? de herstel functie van windows is anders dan die op de mac's. Die van windows leest eerst de HD voor hij dingen gaat doen. Als je hem hersteld terwijl je firmware ver****t is kan je windows restorer niets terwijl eerst een mac restore en dan een windows restore wel gewoon werkt... Lekkere restore functie als je verwacht dat een iPod wel werkt voordat je hem wil restoren...

Bottomline: Voor mij geen rockbox meer... Te buggy nog en de interface is wat crap... Maar er liggen wel nog veel mogelijkheden voor de open source community...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Lt. Marx schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 15:54:
goed mijn rockbox verhaal is met een sisser afgelopen. Wat blijky nu? de herstel functie van windows is anders dan die op de mac's. Die van windows leest eerst de HD voor hij dingen gaat doen. Als je hem hersteld terwijl je firmware ver****t is kan je windows restorer niets terwijl eerst een mac restore en dan een windows restore wel gewoon werkt... Lekkere restore functie als je verwacht dat een iPod wel werkt voordat je hem wil restoren...

Bottomline: Voor mij geen rockbox meer... Te buggy nog en de interface is wat crap... Maar er liggen wel nog veel mogelijkheden voor de open source community...
Ik heb net ook even rockbox geprobeerd en het is idd crap..... Ik heb nu weer de fijne originele firmware erop staan. De bediening en de buggy-ness van Rockbox is denk ik té erg om het voor normaal gebruik te gebruiken, mocht ze het lukken om alles goed te krijgen dan heb je aan rockbox weldegelijk een fijne firmware, vooral het Sleur en pleur en speel principe :) Ook de plugins zijn grappig en de EQ mogelijkheden zijn beter.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Voor iedereen die nog een iPod gaat kopen binnenkort, misschien is het handig om de hand even op de knip te houden: Apple verwacht prijsdaling iPod. Overigens zou het ook best alleen om de flashmodellen kunnen gaan, de prijzen van flashgeheugen en de verkopen van de Nano staan best onder druk... maar wie weet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Meer leuk nieuws, Bush verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de iPod :D, lees ook de bron!
George W. Bush told his audience: "the government funded research in microdrive storage, electrochemistry and signal compression. They did so for one reason: It turned out that those were the key ingredients for the development of the iPod."
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, ook de 5de generatie iPod heeft last van accu-problemen. Mijn accu is nu helaas kapot, en ik ben op Apple.com al bezig met het invullen van de tientallen formulieren :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hoezo kapot? Laad die niet meer op? Echt onwijs snel leeg..?
Mijne houdt 't nog steeds uit en ik hoop dat die dat blijft doen (2e hands nieuw gekocht >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:36:
Helaas, ook de 5de generatie iPod heeft last van accu-problemen. Mijn accu is nu helaas kapot, en ik ben op Apple.com al bezig met het invullen van de tientallen formulieren :{
Hoe lang heb je 'm al/pas?

Hopelijk voor je wordt het probleem snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is van februari 2006.

Ik had mijn iPod zo ongeveer 3 a 4 weken niet gebruikt, en toen mijn moeder een icelink in haar auto had ingebouwd had ik hem snel even uit mijn nachtkastje gehaald en in de dashboard-cradle gestopt. Na een kort ritje van 10 minuten haalde ik hem eruit (er stond "Ok to disconnect" in het display) en zei de iPod dat de accu half vol zat :?

Na ongeveer 10 minuten ging dit terug naar 1 klein rood streepje, en 5 minuten later stond heel de accu-balk helemaal leeg. Vreemd genoeg ging hij nog 5 minuten verder, waarna ik hem maar snel uitgezet had.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 00:16:

Ik had mijn iPod zo ongeveer 3 a 4 weken niet gebruikt, en toen mijn moeder een icelink in haar auto had ingebouwd had ik hem snel even uit mijn nachtkastje gehaald en in de dashboard-cradle gestopt. Na een kort ritje van 10 minuten haalde ik hem eruit (er stond "Ok to disconnect" in het display) en zei de iPod dat de accu half vol zat :?

Na ongeveer 10 minuten ging dit terug naar 1 klein rood streepje, en 5 minuten later stond heel de accu-balk helemaal leeg. Vreemd genoeg ging hij nog 5 minuten verder, waarna ik hem maar snel uitgezet had.
Laadt die Icelink ook op? Op zich gaat de accu natuurlijk gewoon leeg als je hem opzij legt :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij laad hem inderdaad op, ik krijg dan een stroom symbooltje te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ ik heb nergens last van, mijn accu houdt het echt lang vol. Sterker nog, ik heb tot nu toe nog nooit met een lege iPod rondgelopen. Altijd was ik weer eerder bij een pc, zelfs na weekenden of midweken weg...

Ik heb ook een iTrip gekocht, ervaringen volgen nog, heb ook de iskin op de kop weten te tikken, ik post van de week wel wat ervaringen over deze producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 00:16:

Toch snap ik het verhaal niet helemaal :P. Even mijn reconstructie, correct me if I'm wrong:

iPod is bijna helemaal vol. iPod ligt bijna 3 a 4 weken stil. iPod is bijna helemaal leeg. iPod is weer iets voller na 10 min... dan krijgen we een verhaaltje over de niet accurate batterijmeter, dat weten we, want die meet op stroomgebruik en niet zozeer op batterijlading... iPod snel leeg. Dus batterij is kapot :?

Ik snap het verhaal echt niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dus mijn indicatie-meter die mijn accu niet meer goed kan meten, doordat of de accu zelf, of de ACPI kapot is.

We leven in 2006 en mijn laptop kan tot op de 2% nauwkeurig meten, dus het lijkt mij onzin dat de geavanceerde iPod dit niet kan?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.