[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.866 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Voor de geinteresseerden:

Ik zag net dat Lik-Sang voorjaars uitverkoop doet, oa verschillende iPod G5 & Nana hoesjes voor $0,99

link: http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3840&likref=html14

[ Voor 3% gewijzigd door SD5k op 24-04-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik binnenkort waarschijnlijk toch een nieuwe krijg, ben ik aan de slag gegaan met iPod linux. Eerst via de windows installer iPod linux erop gezet, daarna de iPod ontkoppelt, maar nu komt de iPod niet verder dan een Apple boot-logo en een mapje met een uitroepteken :D

iPod updater werkt niet, en ook niet de iPod via de iPod zelf reseten. Gelukkig dat ik dit niet met een werkende iPod had gedaan :P

/edit: Na een format en de iPod updater werkt hij weer prima. Nog een keer! Nog een keer!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Ik heb iPod Universial Dock gekocht / Gekregen en ik wou jullie het niet onthouden.
Ik heb vantevoren bekeken om hij te gebruiken was i.s.m mijn agent18 case en dat bleek te kunnen.

Eerst maar wat fototjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/jansenklomp14/ipod4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/jansenklomp14/ipod5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/jansenklomp14/ipod6.jpg

Hopelijk is hte een beetje te zien dat het allemaal goed past.

Via een s-videokabel is de iPod nu op de TV aantesluiten, de beeld kwaliteit gaat er mee door, je moet niet vergeten dat de meeste voor de iPod downloadbare / verkrijgbare films 320*240 zijn.
De csi-afleveringen waren af en toe wel wat blokkerig. Mijn zelf opgezette DVD met een reso van 640*480 is wel van leuke kwaliteit.

Verder is het wel makkelijk dat hij nu een vaste plaats heeft gekregen, nu hoef ik er niet meer om te denken of ik de iPod wel aan de stroom heb hangen en zodoende geen lege accu de volgende gad heb.

Bij de iDock zitten verder nog convertors (net zoals bij de G5 en Nano bijgeleverd) om alle voorgaande iPods ook in deze dock te kunnen gebruiken. De convertor heb ik dus achterwegegelaten i.v.m de case die er om heen zit. Hij rust dus bijna compleet op de connector maar de constuctie is goed stevig.

Naja ik heb er blij mee...

Over mijn rockbox avontuur... ik ben verslaafd aan Jewels! :P wat een super game tegen de verveling.
Verder is de besturing voor de audioplayer wel dusdanig crap dat ik verder gewoon de normale firmware gebruik voor de audio.

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote kans dat dit meermaals voorbij is gekomen in vorige delen maare..

Mocht je je iPod liever krasvrij houden dan raad ik je aan om naar de Macstore of Dynabyte te gaan voor twee velletjes scratchstopper van Artwizz.
Kost je 15 euri maar dan heb je je iPod volledig beschermd. :Y)
Mn nano zit regelmatig in mn binnenzak met sleutels of hangt aan de lanyard terwijl mn rits dicht zit, ik heb 'm nu twee weken en heb nog geen kras gezien.
Zonder scratchstopper is dat absoluut niet mogelijk.
De velletjes zijn zelfklevend, 100% transparant, geen bubbeltjes mits goed geplakt (egaliseer met een pinpas o.i.d B) ), serieus krasbestendig en het click wheel blijft soepel aanvoelen.
Mocht iemand foto's willen zien dan hoor ik 't wel :)
Hieronder staan linkjes naar de scratchstopper.

Proost, Bas 8)

https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=1457
http://store.apple.com/Ap.../1.0.19.1.0.8.25.7.11.3.3

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 03:59 . Reden: linkjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 03:52:
Grote kans dat dit meermaals voorbij is gekomen in vorige delen maare..

Mocht je je iPod liever krasvrij houden dan raad ik je aan om naar de Macstore of Dynabyte te gaan voor twee velletjes scratchstopper van Artwizz.
Kost je 15 euri maar dan heb je je iPod volledig beschermd. :Y)
Mn nano zit regelmatig in mn binnenzak met sleutels of hangt aan de lanyard terwijl mn rits dicht zit, ik heb 'm nu twee weken en heb nog geen kras gezien.
Zonder scratchstopper is dat absoluut niet mogelijk.
De velletjes zijn zelfklevend, 100% transparant, geen bubbeltjes mits goed geplakt (egaliseer met een pinpas o.i.d B) ), serieus krasbestendig en het click wheel blijft soepel aanvoelen.
Mocht iemand foto's willen zien dan hoor ik 't wel :)
Hieronder staan linkjes naar de scratchstopper.

Proost, Bas 8)

https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=1457
http://store.apple.com/Ap.../1.0.19.1.0.8.25.7.11.3.3
kom maar op met die fotootjes dan! ben benieuwd hoe strak dat er uit ziet.

iemand trouwens tips om krasjes eruit te poetsen? IK heb displex geprobeerd, maar ik meen dat hij nu wat doffer is geworden (zwarte IPOD 5G). Zijn andere producten beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:05:
[...]

iemand trouwens tips om krasjes eruit te poetsen? IK heb displex geprobeerd, maar ik meen dat hij nu wat doffer is geworden (zwarte IPOD 5G). Zijn andere producten beter?
Je kunt hem met een polish bewerken. Is oorspronkelijk bedoeld voor beeldschermen van mobiele telefoons, maar werkt ook op een iPod, ik heb er vrijwel alles mee weggekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af hoe de ipod eruit ziet als je de scratchprotector er weer vanaf haalt. In vorige topic zag ik bij iemand dat er allemaal plakspul op zat. Weet iemand of dit er dan weer gemakkelijk af te halen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RaX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 11:47
Hoi hoi!

Ik heb een hele andere vraag en ik ben hem nog niet tegengekomen...

Ik ga morgen op vakantie en ben van plan mijn iPod mee tenemen. Ik kan hem morgenochtend voordat ik vertrek ophalen (hij was stuk, nu gerepareerd) dus ik heb geen tijd gehad om een "gewone" stopcontact lader te kopen. Ik heb dus een iPod video en mijn maatje heeft een iPod Photo. Hij neemt wel zijn gewone stopcontact lader mee. Mijn vraag is dus: Kan ik ook gebruik maken van zijn lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

heeft je vriend een apple lader? dan lukt het wel, en helemaal als je je eigen dockconnector <--> usb kabel meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
De scratchstopper van Artwizz is echt rotzooi. Na 1 week zit dat ding vol met krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScottB schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:22:
[...]

Je kunt hem met een polish bewerken. Is oorspronkelijk bedoeld voor beeldschermen van mobiele telefoons, maar werkt ook op een iPod, ik heb er vrijwel alles mee weggekregen :)
ik lees veel goede dingen over brasso. Of heb jij een andere polish gebruikt? Zo ja welk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RaX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 11:47
Lt. Marx schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:17:
heeft je vriend een apple lader? dan lukt het wel, en helemaal als je je eigen dockconnector <--> usb kabel meeneemt.
Volgens mij heeft hij wel een Apple lader. Hij neemt in ieder geval zijn iPod stopcontact lader mee. Ik denk dat dat wel genoeg moet zijn. Ik neem voor de zekerheid mijn iPod USB kabel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupjuh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-10-2021
hallo, :Y)

ik ben van plan een Ipod te gaan kopen. maar de nieuwe 5e generatie ziet er naar mijn mening wat minder robuust uit dan zijn voorgangers. ik heb altijd mijn voorkeur gehad bij de 20 gig Ipod uit de 4e generatie. nog steeds eigenlijk, maar toch wil ik graag weten wat ik beter kan doen. een oude ipod zoeken, of de nieuwe versie nemen. en dan niet van die antwoorden van." neem de nieuwe want hij ruled en je kan er dit en dat mee". ik wil puur muziek luisteren. video's en foto's interresseren me niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Beetje offtopic vraagje...

Maar ik heb 20 .avi bestanden van elk 350 mb groot (televisie-serie)
Ik heb er 19 van geconverteerd naar .mp4, wat allemaal lukt...

Maar bij 't 20e bestand, wat geconverteerd is heb ik alleen geluid en geen beeld...

Hoe kan dat in godsnaam? Zijn allen dezelfde bestanden/ groottes en formaten...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:27:
Ik vraag mij af hoe de ipod eruit ziet als je de scratchprotector er weer vanaf haalt. In vorige topic zag ik bij iemand dat er allemaal plakspul op zat. Weet iemand of dit er dan weer gemakkelijk af te halen valt?
Dat was ik, maar dat was nadat ik mijn Invisible Shield eraf had gehaald (daar zat een kras aan de onderkant op...). Ik zag die kras toen hij opgedroogd was, meteen IS gemaild en een week later kreeg ik een nieuwe. Toen ging ik dus die oude eraf halen en bleef er wat 'plakspul' achter. Terwijl ik het er probeerde af te halen, heb ik met mn stomme kop weer andere krasen in de iPod gemaakt (die er niet met Displex uitgaan).

Dat plakspul gaat er prima af, haal er een doekje met terpetine over en dan is het zo weg. (probeer het dus NIET zoals ik eraf te schrobben...)

Overigens denk ik dat je die krassen nog steeds ziet als de nieuwe Shield erop zit, ik kan hem wel omruilen, maar dat heb ik nog niet gedaan omdat het steeds leek alsof er een nieuwe kwam (met die verzekering van de Dixons kan ik hem overal tegen inruilen). Nu die touchscreen zo ver uitgesteld is, moet ik hem maar eens inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Duupjuh schreef op woensdag 26 april 2006 @ 18:00:
hallo, :Y)

ik ben van plan een Ipod te gaan kopen. maar de nieuwe 5e generatie ziet er naar mijn mening wat minder robuust uit dan zijn voorgangers. ik heb altijd mijn voorkeur gehad bij de 20 gig Ipod uit de 4e generatie. nog steeds eigenlijk, maar toch wil ik graag weten wat ik beter kan doen. een oude ipod zoeken, of de nieuwe versie nemen. en dan niet van die antwoorden van." neem de nieuwe want hij ruled en je kan er dit en dat mee". ik wil puur muziek luisteren. video's en foto's interresseren me niets :P
Ga eens naar de Apple store om hem uit te proberen. Ik denk dat je blij verrast zult zijn. Daarnaast is de 5G iPod qua geluidskwaliteit ook superieur! Dus ik zou altijd een nieuwe nemen ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Daarnaast... goede case eromheen en hij kan bijna tegen alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupjuh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-10-2021
PowerFreak schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:03:
Daarnaast... goede case eromheen en hij kan bijna tegen alles...
mjah ok als jullie het zeggen. ik ga hem een keer uitproberen dan! :P ik had mezelf beloofd een iPod te kopen als ik 20 gig muziek zou hebben, en daar ben ik met glans overheen :Y) . dus tijd op mn Packard Bell Audiokey van 512 mb in te ruilen :) (die trouwens zn werk altijd goed gedaan heeft! _/-\o_ ) Maakt zo'n Case je iPod veel groter of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje :?

Ik heb vandaag via mijn collega eindelijk mijn ipod 60Gb uit de States gekregen.
Aangezien zij alle boekjes en cd's heeft opgestuurd (om de douane te tricken) }) , heb ik dus tijdelijk geen gebruiks aanwijzing.
Is die ergens te downloaden?

En een andere vraag.
Ze heeft er muziek op gezet - die wil ik eraf hebben.
Hoe doe ik een complete reset van de ipod (zodat hij is als hij uit de winkel komt) :9

Hopelijk kunnen jullie me helpen

Alvast dank!!!!
(een trotse ipod owner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:54:
Vraagje :?

Ik heb vandaag via mijn collega eindelijk mijn ipod 60Gb uit de States gekregen.
Aangezien zij alle boekjes en cd's heeft opgestuurd (om de douane te tricken) }) , heb ik dus tijdelijk geen gebruiks aanwijzing.
Is die ergens te downloaden?

En een andere vraag.
Ze heeft er muziek op gezet - die wil ik eraf hebben.
Hoe doe ik een complete reset van de ipod (zodat hij is als hij uit de winkel komt) :9

Hopelijk kunnen jullie me helpen

Alvast dank!!!!
(een trotse ipod owner)
- Download de updater @ http://www.apple.com/ipod/download/
- Installeer
- Restore je iPod
- Done

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

he nl_pwan, je kan heel simpel je iPod formateren door de laatste firmware te downloaden, de vind je hier:
http://www.apple.com/ipod/download/
je kan bij dit tooltje kiezen voor updaten of herstellen. Als je deze laatst optie kiest wordt alle muziek er af gehaald en begin je met een schone lei.

Daarnaast zit er bijzonder weinig documentatie bij een iPod. Wil je toch wat basic info? Hier staat een complete 'walkthrough' van alle functies en mogelijkheden:
http://www.apple.com/support/ipod101/anatomy/

Iets geavanceerdere mogelijkheden en tutorials staan hier, maar er staan ook nog gewoon wat basic dingetjes tussen:
http://www.ilounge.com/index.php/articles/tutorials/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Presto en Lt Marx DANK!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik kan niet wachten met de boel te updaten en alles uit te proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ipod loopt vast en laat telkens opnieuw het apple logo zien maar komt niet verder dan dat wat te doen ??? resetten gaat ook al niet ( zit in het buitenland voor 4 maanden geen itunes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag: de universal dock kun je niet in het stopcontact steken, toch? Moet je hiervoor dan ook nog de power adapter halen? Beetje naaierig en duur allemaal lijkt mij. Ik wil gewoon een lader voor in het stopcontact. Is daar alleen de power adapter geschikt voor (evt. i.c.m. universal dock)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:20:
Even een vraag: de universal dock kun je niet in het stopcontact steken, toch? Moet je hiervoor dan ook nog de power adapter halen? Beetje naaierig en duur allemaal lijkt mij. Ik wil gewoon een lader voor in het stopcontact. Is daar alleen de power adapter geschikt voor (evt. i.c.m. universal dock)?
Als je de iPod wilt opladen kun je de USB kabel gebruiken i.c.m. computer. Je kunt ook een stroomadapter kopen, evt. 3rd party als je geld wilt uitsparen. Universal dock kun je gebruiken i.c.m. de USB kabel op de computer of een oplader (maar die zit er niet bij).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:20:
Je hebt dan een Universal Dock nodig, een USB-Power Adapter en, voor als je je huidige ergens anders voor wilt gebruiken, nog een extra USB-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt. Dan maar alleen de Power Adapter...

Hebben jullie misschien ervaringen met "extra verzekeringen". Ik kan bij de officiële Apple Store voor €60,- een jaar extra garantie krijgen, ben ik dan ook verzekerd tegen diefstal e.d.? Bij de Dixons zijn ook vaak dit soort dingen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ben je niet verzekerd tegen diefstal. De standaard garantie word dan uitgebreid naar 2 jaar. Iets wat wettelijk ook gewoon hoort, maar waar Apple schijt aan heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik al.

Ik heb even op de Dixons site gekeken. Voor € 60,- kan je mp3 spelers in de prijsklassen tot € 350,- laten verzekeren. Je bent verzekerd bij: fabrieksfouten, technische defecten, val-, stoot-, water- en zandschade en bij diefstal. Je bent over de hele wereld verzekerd voor drie jaar. Geen eigen risico (dat geldt alleen voor mp3 spelers).

Ik denk dat ik dat maar ga doen. Aardig wat geld, maar je bent echt overal voor gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen ff nieuwe psu en hdd installeren op pc thuis (kapoet), daarna post ik paar foto's (geen idee hoe dat moet trouwens maar dat zie ik dan wel weer)

Groet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het voordeel van die verzekering, heb er zelf ook 1 gekocht met verzekering is dat je apparaat voor de komende 3 jaar dus verzekerd is tegen diefstal, verklaarbaar verlies, water-zand schade, val en stoot schade en technische defecten.
En als je goed leest ben je dus de komende 3 jaar voor het volledige aankoopbedrag verzekerd.

eg. laat je hem na 2 jaar en 9 maanden kletteren en wordt ie total loss verklaart pakt die verzekering dat op :P en kan jij voor het aankoopbedrag een nieuwe meenemen.

en natuurlijk verdienen ze er op, maar reken maar dat als je het gebruikt je erg blij bent dat je het gedaan heb. (is bij mij namelijk ook gebeurt)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Duupjuh schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:45:
[...]

mjah ok als jullie het zeggen. ik ga hem een keer uitproberen dan! :P ik had mezelf beloofd een iPod te kopen als ik 20 gig muziek zou hebben, en daar ben ik met glans overheen :Y) . dus tijd op mn Packard Bell Audiokey van 512 mb in te ruilen :) (die trouwens zn werk altijd goed gedaan heeft! _/-\o_ ) Maakt zo'n Case je iPod veel groter of valt dat wel mee?
Kijk eens een stukej terug in het topic, daar heb ik foto's gepost van een iPod G5 30gig met een Agent18 case in de universial dock. De ipod word aan alle kanten ong 1.5 a 2 mm groter en is goed beschermd. Bij mij zit hij in mijn kont zak en zit er ook vaak op zeg maar.

De case krast wel wat. maar daar kan ik nog wel overheen komen, de iPod is teminste safe.

@ Koert, ik heb zelf ook een Dixons all-risk gebeuren verzekering erover heen. Zal idd flink aan verdient worden (heb gesproken met ex-dixons insider) maar het is als het kapot gaat wel min 330 euro... en daar kan die 60 euro wel tegen op. Daarnaast als je iPod bijv na 1.5 jaar kapot gaat en je krijgt een nieuwe id de verzekering nog 1.5 jaar geldig op de nieuwe mp3 speler.

[ Voor 19% gewijzigd door Henning op 28-04-2006 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt een vaag probleempje. Van de een op de andere dag blijft m'n iPod na het bijwerken op "Koppel niet los" staan. Dan probeer ik hem handmatig uit te werpen, krijg ik de melding in de trant van "iPod kan niet worden uitgeworpen, omdat deze bestanden bevat die worden gebruikt door een andere toepassing." Als ik hem wil gebruiken trek ik hem er maar gewoon uit, maar dan heeft m'n PC weer problemen met afsluiten (duurt er uren over...) Iemand hetzelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:36:
Ik heb echt een vaag probleempje. Van de een op de andere dag blijft m'n iPod na het bijwerken op "Koppel niet los" staan. Dan probeer ik hem handmatig uit te werpen, krijg ik de melding in de trant van "iPod kan niet worden uitgeworpen, omdat deze bestanden bevat die worden gebruikt door een andere toepassing." Als ik hem wil gebruiken trek ik hem er maar gewoon uit, maar dan heeft m'n PC weer problemen met afsluiten (duurt er uren over...) Iemand hetzelfde probleem gehad?
CTRL + SHIFT + ESC

Beëindig iPodservice.exe en iTuneshelper.exe, eventueel ook iTunes.exe.

Probeer het dan nog eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Afgelopen dinsdag besloten ook maar over te gaan tot een aanschaf van een 5G 30GB (scheelt 50 euro hier in Australië ;)). Na een tijdje stoeien en lezen stuit ik echter op de volgende irritaties:

Allereerst vind ik het vrij vervelend dat als ik compilaties maak, ik dan alleen de nummers zie. Ik heb bijvoorbeeld van de top 40 een compilatie gemaakt, maar als ik daar doorheen blader dan zie ik alleen "nummer", ipv "artiest - nummer". Het is toch logisch dat je een compilatie maakt omdat er meerdere artiesten in voorkomen? Anders had die net zo goed onder albums kunnen staan. Is het mogelijk om dit te veranderen? Nu kan ik natuurlijk wel alles opnieuw gaan taggen, dan worden ze goed weergeven onder het browsen van de compilatie, maar zijn ze alsnog fout als ik het nummer aanklik.

Tweede ergenis, gelukkig een kleintje: Is het mogelijk om verschillende instellingen te maken voor accu en power? Zo wil ik bijvoorbeeld graag instellen dat de backlight altijd aan blijft staan als die is verbonden aan een krachtbron, maar dat deze uitgaat na 5 seconden als die op de accu werkt.

Ik ben een beetje huiverig om alternatieve firmwares te gebruiken zoals Rockbox ed. Het liefste blijf ik bij de iPod firmware, mede omdat de besturing erg fijn werkt, op deze twee punten na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Milenco schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 06:41:
Afgelopen dinsdag besloten ook maar over te gaan tot een aanschaf van een 5G 30GB (scheelt 50 euro hier in Australië ;)). Na een tijdje stoeien en lezen stuit ik echter op de volgende irritaties:

Allereerst vind ik het vrij vervelend dat als ik compilaties maak, ik dan alleen de nummers zie. Ik heb bijvoorbeeld van de top 40 een compilatie gemaakt, maar als ik daar doorheen blader dan zie ik alleen "nummer", ipv "artiest - nummer". Het is toch logisch dat je een compilatie maakt omdat er meerdere artiesten in voorkomen? Anders had die net zo goed onder albums kunnen staan. Is het mogelijk om dit te veranderen? Nu kan ik natuurlijk wel alles opnieuw gaan taggen, dan worden ze goed weergeven onder het browsen van de compilatie, maar zijn ze alsnog fout als ik het nummer aanklik.
Nee, dat kan niet. De enige oplossing is inderdaad anders taggen. Het probleem is namelijk dat je ipv de artiest nu de compilatie kiest. Daarna album en nummer...
Tweede ergenis, gelukkig een kleintje: Is het mogelijk om verschillende instellingen te maken voor accu en power? Zo wil ik bijvoorbeeld graag instellen dat de backlight altijd aan blijft staan als die is verbonden aan een krachtbron, maar dat deze uitgaat na 5 seconden als die op de accu werkt.
Nee, helaas dat kan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Erg jammer. Het zijn geen grote punten, maar toch groot genoeg om me te irriteren. Me toch maar eens gaan verdiepen in alternatieve firmwares...

Apple kan toch nagaan dat je een compilatie maakt juíst omdat er meerdere artiesten inzitten? Jammer dat ze die optie (nog) niet hebben toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Milenco schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:21:
Erg jammer. Het zijn geen grote punten, maar toch groot genoeg om me te irriteren. Me toch maar eens gaan verdiepen in alternatieve firmwares...

Apple kan toch nagaan dat je een compilatie maakt juíst omdat er meerdere artiesten inzitten? Jammer dat ze die optie (nog) niet hebben toegevoegd.
Dit snap ik niet helemaal. Maar de optie is bedoelt voor verzamel CD's, OST's etc. Daarbij is het logisch dat je niet op artiest wil zoeken, want dan zou je er geen compilatie van maken, maar ze juist tussen de "normale" nummers zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Klopt. Wat er nu gebeurd is het volgende: Ik ga naar Muziek -> Compilaties -> Top 2000. Daar zie ik dan staan “Avond”, “Bohemian Rhapsody”, etc. Ik zou hier liever zien: “Boudewijn de Groot - Avond”, “Queen - Bohemian Rhapsody”, etc. Ik wil niet na Compilaties -> Top 2000 -> Artiest -> Nummer, maar Compilaties -> Top 2000 -> Artiest – Nummer. Vaak weet ik niet zo snel van welke artiest een nummer is en dat maakt het moeilijker te herkennen.

Nu kan ik wel de hele Top 2000 onder artiesten gooien, maar dat heeft nog een vervelender effect. Dan heb ik als eerste een shitload aan artiesten met maar één of twee nummers en daarnaast heb ik hetzelfde probleem als ik via Albums naar de Top 2000 ga; Dan zie ik nog steeds alleen “Nummer”, ipv “Artiest - Nummer”.

Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de enige ben met deze ergernis en vandaar dat ik het ook zo vreemd vind dat Apple hier geen optie voor inbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Milenco schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:36:
Klopt. Wat er nu gebeurd is het volgende: Ik ga naar Muziek -> Compilaties -> Top 2000. Daar zie ik dan staan “Avond”, “Bohemian Rhapsody”, etc. Ik zou hier liever zien: “Boudewijn de Groot - Avond”, “Queen - Bohemian Rhapsody”, etc. Ik wil niet na Compilaties -> Top 2000 -> Artiest -> Nummer, maar Compilaties -> Top 2000 -> Artiest – Nummer. Vaak weet ik niet zo snel van welke artiest een nummer is en dat maakt het moeilijker te herkennen.

Nu kan ik wel de hele Top 2000 onder artiesten gooien, maar dat heeft nog een vervelender effect. Dan heb ik als eerste een shitload aan artiesten met maar één of twee nummers en daarnaast heb ik hetzelfde probleem als ik via Albums naar de Top 2000 ga; Dan zie ik nog steeds alleen “Nummer”, ipv “Artiest - Nummer”.

Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de enige ben met deze ergernis en vandaar dat ik het ook zo vreemd vind dat Apple hier geen optie voor inbouwt.
Ik ben bang dat je toch één van de weinigen bent :P. Maar dan lijkt me toch veruit de beste oplossing om even met een tag programmaatje, de artiest informatie ook in het titel vak te kopieren. Dan werkt het wel zoals je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:59

Zeeuw

5.6

Milenco schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:36:

Hier irriteer ik me ook aan...

Ik luister voornamelijk hardcore (gabber) maar heb er ook de Top590 van de jaren 90 opstaan.
Nu heb ik dus bij artiesten ruim 500 namen staan waar ik nooit niks mee doe, terwijl ik wel losse hardcore artiesten wil zoeken! Eigenlijk moet dat te filteren zijn.

Ook irritant is dat als je dan een artiest hebt gevonden, je dan eerst nog eens een album uit moet zoeken voordat je het nummer hebt. Die stap "album" moet ertussen uit.

Eigenlijk zou je voor elke map aparte instellingen moeten hebben.
Zodat je bij Top 590 eerst "Nummer notering" ziet staan, gevolgd door "artiest - titel"
En als je dan een verzamelalbum hebt van 1 artiest dat je dan in kunt stellen dat je alleen de titel ziet...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerFreak schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:08:
[...]

@ Koert, ik heb zelf ook een Dixons all-risk gebeuren verzekering erover heen. Zal idd flink aan verdient worden (heb gesproken met ex-dixons insider) maar het is als het kapot gaat wel min 330 euro... en daar kan die 60 euro wel tegen op. Daarnaast als je iPod bijv na 1.5 jaar kapot gaat en je krijgt een nieuwe id de verzekering nog 1.5 jaar geldig op de nieuwe mp3 speler.
fout...als je product verzekerd is en je laat hem na 1,5 jaar vallen en hij wordt door die garantie opgepakt en je mag een nieuwe uitzoeken ben je die garantie dus ook kwijt, die kan je wel weer bij het nieuwe vervangen item erbij nemen! let goed op hiermee

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook irritant is dat als je dan een artiest hebt gevonden, je dan eerst nog eens een album uit moet zoeken voordat je het nummer hebt. Die stap "album" moet ertussen uit.
Als je bij de artiesten aan het scrollen bent, en op de naam van een artiest staat, moet je op Play drukken. Hij speelt nu al zijn nummers in een playlist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik heb een probleempje met album art. De plaatjes krijg ik wel in iTunes te zien maar niet op m'n iPod... Ik heb wel gewoon "albumillustraties op deze iPod weergeven" geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 10:16:
[...]

Als je bij de artiesten aan het scrollen bent, en op de naam van een artiest staat, moet je op Play drukken. Hij speelt nu al zijn nummers in een playlist :)
Geldt dat dan ook voor nummers die niet op een album staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ jep...

^^^ Tag & Rename heeft een functie bij het bewerken van id3 tags die 'compilatie' heet. Deze functie zorgt er automatisch voor dat alle tags van compilatie cd's zo worden geschreven dat je bovenstaand probleem niet meer hebt.. Hij vult dan namelijk gewoon artiest - nummer in het nummer veld in!

iTrip
Even nog wat beloofde ervaringen. Heb nu een tijdje al die iTrip. Werkt echt heel simpel en goed. Het trekt wel iets meer stroom maar zeer weinig en mijn batterij gaat nog redelijk lang mee van mijn iPod als ik de iTrip eraan hang. Thuis werkt het zelfs perfect als je eenmaal een frequentie heb gevonden waar niet een ander radiostation op uitzend want dan stoort het nog wel eens. Het geluid is dan zeer helder en zonder kraken. In mijn ervaring zijn de uiteindes van de frequentieband de beste mogelijkheden voor het kiezen van een frequentie (88.0 of 107.9 MHz).
Afbeeldingslocatie: http://www.griffintechnology.com/images/products/prod_itrip30_side04.jpg
In de auto is dit wel wat lastiger omdat door het land heen frequenties nog al wat verschillen, en dus ook de ongebruikte frequenties. Daarnaast heb je meestal in een auto een plek nodig waar de ontvangst helder is want om een of andere reden stoort het nog wel eens op sommige plekken. Tot nu werkt bovenop het dashboard of achter je versnellingspook bij mij het beste (ik heb het nu in drie auto's getest).

Kortom, de iTrip is zeer handig om even je iPod te laten schallen op momenten dat je daar zin in hebt, maar niet die kabel/universal dock bij de hand hebt. Maar voor de geluidskwaliteit die de iPod kan leveren is het wel zonde dat je het 'maar' in FM kaliteit hoort. Het vinden van een frequentie is het allerlastigste en kan nog wel eens van locatie tot locatie veranderen. Ik heb hem ook getest ver buiten de randstad (Groningen) en moet zeggen dat hij daar wel meer tot zijn recht komt als bijvoorbeeld midden in Rotterdam.

iSkin
Ik heb ook een iSkin gekregen. Het eerste wat opvalt is dat het hoesje gewoon ronduit lelijk is. Zo elegant als je iPod zelf is, zo lelijk is de iSkin. Het apparaat wordt gewoon twee keer zo groot en ziet er plomp uit. Aan de andere kant is er een zeer goede bescherming waarbij aan veel dingen is gedacht. Zelfs met vallen (en nee dit heb ik niet geprobeerd) lijkt mij het beter om wel de rubbere iskin om je iPod te hebben dan niet. Het hoesje is erg makkelijk schoon te maken door het gewoon simpel met water af te spoelen. De besturing door het hoesje heen is gewoon goed en loopt erg soepel. Zelfs wat makkelijker omdat je nu ook in je binnenzak voelt waar je op je clickwheel zit doordat de functies nu voorzien zien van een profiel wat je kan voelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.iskin.com/eVo3gallery/images/features/feature1.jpg
De hold knop ben ik minder over te spreken. Hij is lastig te switchen en maakt het echt lastig om hem op hold te zetten of eraf te halen. Aan de andere kant is dit ook bijna niet meer nodig omdat het clickwheel nu in het hoesje 'verzonken' is, en je dus niet zo gauw per ongeluk de controls aanraakt.

Het hoesje wordt geleverd met een belt clip, die ik zelf niet gebruik maar misschien ook wel zijn nut heeft voor mensen die geen binnenzak hebben of het gewoon prettig vinden dat hij daar hangt. Als laatste viel het me erg mee hoeveel last je hebt van het dikke plastic over het schermpje. Om een of andere reden spiegelt het niet meer dan zonder het hoesje wat onder films zeer prettig is.

Al met al geeft de iSkin zeer goede bescherming voor je iPod maar moet je iPod wel wat inleveren aan elegantie. Water/vuil/zand/vallen is nu veel minder een probleem als zonder de iSkin. Een aanrader voor de onhandige en slordige mensen onder ons dus!

[ Voor 9% gewijzigd door LtMarx op 30-04-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik zou graag willen weten hoe ik vanaf mijn ipod mijn dvd surround system met 5 boxen en een subwoofer aan kan sturen. Als ik nu zo'n stekker met aan de ene kant zo'n 3.5mm jack en aan de andere kant 3 tulp stekkers gebruik, komt er maar geluid uit 2 boxen. Is er een andere goedkope oplossing voor??? Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:07:
Hallo mensen,

Ik zou graag willen weten hoe ik vanaf mijn ipod mijn dvd surround system met 5 boxen en een subwoofer aan kan sturen. Als ik nu zo'n stekker met aan de ene kant zo'n 3.5mm jack en aan de andere kant 3 tulp stekkers gebruik, komt er maar geluid uit 2 boxen. Is er een andere goedkope oplossing voor??? Bedankt alvast.
Als je stereogeluid krijgt, dan heb je de tulp stekkers goed aangesloten. Immers maar twee van de drie geven geluid en de andere geeft beeld. Er moet een instelling zitten op je receiver om uit alle boxen geluid te krijgen, dat kan bijv. Dolby Prologic 2 zijn of Hall o.i.d. De iPod geeft zelf alleen stereogeluid, dus de receiver/versterker moet dat upmixen naar 5 boxen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, ik heb alle instellingen al geprobeerd, en het blijven er maar 2. Had echt gehoopt dat ik er iets voor kon kopen, iets wat het geluid verdeelt naar 5.1. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ je kan er wel iets voor kopen, een nieuwe versterker met Dolby Pro Logic :)
Volgens mij is dat idd de enige manier om twee kanaals geluid te upmixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe het zit met de compatibiliteit van de camera connector?
zit die in de connector zelf of in de software van de ipod?

op de compatibilty chart http://www.apple.com/ipod/compatibility/cameraconnector.html staan niet echt recente camera's meer, betekent dat dat nieuwe camera's gewoon niet gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

nee dat betekend het niet. Ik heb hier zelf de camera connector liggen en een hoop camera's doen het! Waar het om gaat is het transfer protocol en dat zit idd in de connector zelf. De camera connector ondersteund vier protocollen, namelijk:
* PTP
* Type 4 (or Normal)
* Mass Storage
Je moet er dan ook achter proberen te komen welk protocol jouw camera gebruikt. Bij mij (olympus 450) kostte dat wat zoekwerk met google maar toen vond ik het wel.

Ben je dan net zoals mij nog niet tevreden, moet je even langs een apple centre gaan met cam+iPod. Je kan het dan direct ytesten! Als het niet werkt koop je niets en zo wel kan je alsnog overgaan tot de koop.

meer info:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301052
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301059

[ Voor 9% gewijzigd door LtMarx op 01-05-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een aantal films van een vriend gekregen, maar deze zijn MP4 voor een PSP.
( Quicktime geeft dat de resolutie 320×240 is, maar de film is in werkelijkheid breedbeeld, namelijk 320×192). het probleem is dus dat het dus niet in breedbeeld op mijn iPod verschijnt.

wie weet er een manier om dit snel en gemakkelijk om te zetten naar een andere resolutie, zonder kwaliteitsverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb jullie fora al even doorgelezen maar vond niks hierover:

Het stoort me erg dat de ipod telkes "onthoud" waar een fimpje stop wordt gezet bij vorig gebruik. Is er zo geen enkele oplossing om dit te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 02:29:
[...]

fout...als je product verzekerd is en je laat hem na 1,5 jaar vallen en hij wordt door die garantie opgepakt en je mag een nieuwe uitzoeken ben je die garantie dus ook kwijt, die kan je wel weer bij het nieuwe vervangen item erbij nemen! let goed op hiermee
Heb het toch echt nagevraagt bij de dixons of mijn garantie dan ook weg was, en die zeiden uitdrukkelijk; nee, hij blijft nog steeds geldig op het nieuwe product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:18:

Het stoort me erg dat de ipod telkes "onthoud" waar een fimpje stop wordt gezet bij vorig gebruik. Is er zo geen enkele oplossing om dit te veranderen?

Dat onthoud je iPod alleen bij filmpjes die onder het genre film staan, als je ze onder het genre music video's plaatst onthoud hij dat niet en begint hij dus telkens weer aan het begin.

wat hier onder staat dus :X

[ Voor 6% gewijzigd door HammerT op 03-05-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:18:

Als je gewoon even rechtsklikt op een film, en dan 'Get Info', dan kan je dat onder 'Options' aan- of uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik ga naar Video's --> Films --> en dan op om het even welke film rechts klikken?
Dan gebeurd er niets...
Strange...

Ook blijkt mij computer mijn ipod dus niet te detecteren voor het programma gopod.
Itunes en stuff werkt perfect maar in dat blauw kadertje van gopod vind hij niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Gopod hoef je ook helemaal niet meer te gebruiken volgens mij sinds firmware 1.1.1. want je kan nu zelf je volumebeperking instellen ipv dat het ingegbakken in de firmware zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

ik was vandaag eens in de trein muziek aan het luisteren op mn ipod,en opeens blijft hij gewoon hangen op een nr. Kan drukken wat ik wil gebeurd nix.
Hij is niet gevallen ofzo....

Iemand een idee? Ik heb hem trouwens pas een maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Shit happens, even resetten dmv het tegelijkertijd ingedrukt houden van de selecteer- en menuknop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:35:
Beste mensen,

ik was vandaag eens in de trein muziek aan het luisteren op mn ipod,en opeens blijft hij gewoon hangen op een nr. Kan drukken wat ik wil gebeurd nix.
Hij is niet gevallen ofzo....

Iemand een idee? Ik heb hem trouwens pas een maand!
Heb je al geprobeerd te resetten met de midden+menuknop tegelijk indrukken gedurende 5 seconden?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerFreak schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:49:
[...]

Heb het toch echt nagevraagt bij de dixons of mijn garantie dan ook weg was, en die zeiden uitdrukkelijk; nee, hij blijft nog steeds geldig op het nieuwe product.
wil ik graag weten welke plaats :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Wil je het zeker weten? Even hier naar toen bellen:
Actua Assuradeuren B.V. (tel.: 010 - 447 71 00)

zij regelen de verzekeringen van Dixons. Het lijkt mij ook dat de verzekering gewoon blijft, ook bij vervanging van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik een aantal dagen geleden al vertelde ben ik sinds kort de trotse eigenaar :*) 8) van een iPod 60Gb (uit Amerika gehaald door collega).

Nu wil ik deze graag registreren, maar heb geen idee hoe. Heb al ge-googeld en op GOT gekeken maar of niet goed gelezen of .... 8)7 }:O }:O

Kan iemand me vertellen hoe/waar ik mijn goodie kan registreren?

Alvast dank!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je je goodie willen registreren?

Om hem te registreren: Plug hem in de computer, en iTunes zal er vanzelf om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:56:
Waarom zou je je goodie willen registreren?
Wil hem registreren omdat ik dacht goed was voor de garantie (mocht ik daar gebruik van willen maken).
O-)
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:56:
Om hem te registreren: Plug hem in de computer, en iTunes zal er vanzelf om vragen.
iPod hangt dagelijks aan mijn pc, maar iTunes heeft niks gevraagd, kan je het 'registratiescherm' ook weer oproepen in iTunes zelf?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kán je iPod compleet resetten (maar dan wis je ook alles) om die wizard opnieuw op te roepen ;)

Of wat dacht je van dit: https://register.apple.com

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
En anders bel je met 0900 7777 703 voor tech support. Dan houd je het serienummer van je iPod bij de hand en de aanschafdatum, linken we 'm ff aan je contact details.

[ Voor 4% gewijzigd door ericafterdark op 05-05-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:44:
Je kán je iPod compleet resetten (maar dan wis je ook alles) om die wizard opnieuw op te roepen ;)

Of wat dacht je van dit: https://register.apple.com
Eiríkr schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:53:
En anders bel je met 0900 7777 703 voor tech support. Dan houd je het serienummer van je iPod bij de hand en de aanschafdatum, linken we 'm ff aan je contact details.
Beiden _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Het display van mijn nog geen 3 maanden oude Ipod 30GB is vorige week op een wel heel bijzondere manier kapot gegaan. Ik gebruik 'm alleen in de auto en het viel me ineens op dat het scherm aan de randen wat rare kleuren had. Toe ik beter keek zag ik dat de bovenkant helemaal krom stond en er een kier zat tussen de plastic bovenkant en de metalen behuizing.

Het was (en is) me een raadsel waarom: terugduwen hielp niet en er heeft absoluut geen externe kracht op gestaan waardoor die kier is ontstaan. Het leek erop dat er van binnenuit iets onder het display de Ipod opendrukte. Nadat ik thuiskwam (onderweg nog gewoon de ipod gebruikt) koppelde ik 'm los en zat eens naar het rare verschijnsel te kijken. En terwijl ik 'm losjes in mijn hand had werd de druk blijkbaar zo groot dat het display barstte. Heel vreemd en nog steeds bleef de bovenkant bol staan en kon ik die niet terugdrukken.

Nadat de ipod een paar dagen thuis had gelegen zag ik dat hij ineens wel weer dicht zat. Als een mossel! Gisteren heb ik 'm bij een Machouse aangeboden ter reparatie en die sturen 'm naar Apple. Ik ben benieuwd wat de diagnose is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kwam het door de trillingen van de auto? Geen rubbertjes gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

_Christiaan_

Master of SOG

Kan ook zijn dat hij scheef uit de fabriek kwam. Mijn eerste iPod werd zwart in de hoek van het scherm als hij opgeladen werd (i.v.m. plaatselijke warmte?). Misschien dat de iPod van jps het heeft begeven door een scheef scherm en uitzetten/krimpen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:56:
Misschien kwam het door de trillingen van de auto? Geen rubbertjes gebruikt?
Nee, er is geen buitengewone externe kracht geweest. Beetje trillen gaat ie echt niet van openstaan lijkt me. Ik heb meer het idee dat bijv. de batterij is gaan lekken (kan dat?) en door chemische reactie er eea is gaan uitzetten. Een ander ding is dat de ipod wel vrij warm was. Misschien dat daardoor iets is gaan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigchristiaan schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:17:
Kan ook zijn dat hij scheef uit de fabriek kwam. Mijn eerste iPod werd zwart in de hoek van het scherm als hij opgeladen werd (i.v.m. plaatselijke warmte?). Misschien dat de iPod van jps het heeft begeven door een scheef scherm en uitzetten/krimpen.
Mijn schermpje werd telkens minder werkend, als ik oplaadmechanisme aankoppelde, werd het ook zwart aan de onderzijde, beetje aan de linkerkant van het scherm. Nu doet hij het helemaal niet meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:17:
[...]

Mijn schermpje werd telkens minder werkend, als ik oplaadmechanisme aankoppelde, werd het ook zwart aan de onderzijde, beetje aan de linkerkant van het scherm. Nu doet hij het helemaal niet meer :'(
Heb je nog garantie?

Toen ik mijn iPod (4G) omwisselde wist ik nog niet dat het een bekend probleem was. Later las ik op fora dat het meer voorkwam, en dat je je iPod moest omruilen als je dat probleem hebt.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm nu dan ook eindelijk. Heb even een vraagje. Standaard zit die al opgeladen in de verpakking. Is dit eigenlijk niet slecht voor een accu?

Verder blijft die gewoon erg mooi. Zo even wat muziek op zetten en testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:01:
Ik heb 'm nu dan ook eindelijk. Heb even een vraagje. Standaard zit die al opgeladen in de verpakking. Is dit eigenlijk niet slecht voor een accu?

Verder blijft die gewoon erg mooi. Zo even wat muziek op zetten en testen
Nee juist niet! Li-ion accu's kunnen er juist niet zo goed tegen om leeg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, top. Heb ik weer wat geleerd.

Ik heb 'm nu 1 dag en ik ben er zeer blij mee.

Alleen de equalizer functies vind ik niet echt top. Bij "meer laag" klinkt de bass bij dancenummers te krakerig. Zo is het ook bij meerdere functies.

Om deze reden laat ik 'm lekker standaard staan en sluit ik er wat betere oordopjes op aan.

Hier een foto van mijn ipod in een tuffwrap skin. Ik vind het zelf een mooie skin voor een mooie prijs (19,95).

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/scj.bruin/images/apple%20ipod%2030gb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Ik heb al een tijdje rondgekeken, maar heb helaas niets kunnen vinden. Ik ben op zoek naar een carkit voor m'n 5G 30GB. Zijn erg veel te vinden, vrijwel allemaal FM helaas. Bijna nergens kan ik een carkit vinden (incl. nette mount) die voeding levert en een mogelijkheid bied de line-in van je stereo te gebruiken.

Is iemand al zo'n ding tegengekomen? Het liefste bouw ik het zo in dat de sigaretten-aansluiting ook niet wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milenco schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:48:
Ik heb al een tijdje rondgekeken, maar heb helaas niets kunnen vinden. Ik ben op zoek naar een carkit voor m'n 5G 30GB. Zijn erg veel te vinden, vrijwel allemaal FM helaas. Bijna nergens kan ik een carkit vinden (incl. nette mount) die voeding levert en een mogelijkheid bied de line-in van je stereo te gebruiken.

Is iemand al zo'n ding tegengekomen? Het liefste bouw ik het zo in dat de sigaretten-aansluiting ook niet wordt gebruikt.
http://www.icepod.nl/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hmm, de laatste tijd gebeurt het me steeds vaker, dat mn iPod herkend wordt als een witte iPod nano. Hij heeft echter wel 30GB opslag, dus de muziek wordt er niet afgehaald. Alleen omdat de nano geen video's af kan spelen worden de video's er wel afgegooid. Duurt toch wel eventjes voordat die er weer opstaan... Is zeker niet echt op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Milenco schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:48:

Icepod is een mooie, maar dure oplossing. Zelf heb ik deze oplossing nog in de aanbieding:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/34199

Ik heb hiervoor een extra sigaretten-aansluiting gemaakt (weggewerkt) mbv een 'female' stekker van Halfords. Daar zit deze Belkin plug dan in. Vanaf de Belkin een kabeltje naar de line-in van de radio, ook onzichtbaar. Het enige dat los ligt is het stekkertje dat in de Ipod gaat. Als je gewoon een of andere universal houder hebt dan is het best netjes (en goed geluid, veel beter dan een FM-transmitter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Dat Icepod is idd een erg mooie oplossing. :) Alleen jammer dat die alleen de mogelijkheid bied het ding aan te sluiten via een cable, er is nog geen dock voor de 5G:
Problem
Is the new 30GB iPod photo supported by ice>Link Plus?

Solution
ice>Link Plus is functionally fully compatible with the new 30GB iPod photo.

Unfortunately the dock connector location has moved, therefore we can only support it with a dock cable.

Bron: http://support.dension.co...?x=&mod_id=2&root=8&id=63
Ik ben zelf iets vergelijkbaars tegengekomen van JVC (waarvan m'n autoradio is). Dit is vergelijkbaar met de Icepod; Het gooit je iPod achter de CD-wisselaar ingang van je auto. Je kan dan je iPod via de radio besturen en het ding wordt gelijk opgeladen. De JVC oplossing kost zo'n 95 euro, en dan heb je in principe hetzelfde als de IcePod. Het enige verschil is dat de IcePod bediening vanaf zowel de iPod als de radio toelaat. De JVC uitvoering kan je alleen besturen vanaf de radio.

Ik zit dan ook te denken om dat JVC ding te halen en dan nog een normaal dock, om die in m'n auto te bouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

En als ik alleen simpel mijn ipod op mijn Pioneer wil aansluiten? moet ik er dan ook meteen veel € tegenaansmijten?

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Kan gewoon met een mini-jack naar mini-jack kabeltje hebben, kost je een keer 5 euro ofzo. That is, als je radio line-in heeft. Wordt die niet opgeladen, maar voor een paar tientjes koop je dat er ook bij..

Of wireless natuurlijk. (FM). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Milenco schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 01:15:
Kan gewoon met een mini-jack naar mini-jack kabeltje hebben, kost je een keer 5 euro ofzo. That is, als je radio line-in heeft. Wordt die niet opgeladen, maar voor een paar tientjes koop je dat er ook bij..

Of wireless natuurlijk. (FM). :)
Een FM transmitter heeft de (grote) nadelen:
- slechtere geluidskwaliteit en verstoringen
- laadt de Ipod meestal niet op

Dit is misschien ook een goedkope oplossing als je geen line-in hebt op de autoradio.:
http://ipodcarkit.nl/?p=productsMore&iProduct=1

Als je wel een line-in hebt zou ik zoiets als die Belkin kabel aanraden want die geeft een perfecte geluidskwaliteit en laadt je Ipod op. Ook het uitgangsnivo zal hoog genoeg zijn, want er zit een klein versterkertje in de plug die regelbaar is.

[ Voor 1% gewijzigd door JPS op 13-05-2006 14:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ klopt, zie ook hier: [rml]Lt. Marx in "[ iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie De..."[/rml]

Daarnaast, sinds 1.1.1 ben ik een beetje mijn lekkere bass kwijt. Dat komt vooral doordat ik ook geen gopod meer gebruik. Weet iemand of gopod nog steeds hetzelfde werkt met 1.1.1? Wordt je geluid dan nog harder? Of is er geen verschil meer met de amerikaanse firmwares? Ik kan me slecht voorstellen dat de Europese gecapped is en dat je vervolgens nog een keer zelf hem kan cappen. Maar goed wie weet...

zie ook hier: http://forums.ilounge.com...7715&highlight=volume+cap

[ Voor 10% gewijzigd door LtMarx op 13-05-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

jps schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:50:
<KNIP> verhaal over hoe display kapot is gegaan

Nadat de ipod een paar dagen thuis had gelegen zag ik dat hij ineens wel weer dicht zat. Als een mossel! Gisteren heb ik 'm bij een Machouse aangeboden ter reparatie en die sturen 'm naar Apple. Ik ben benieuwd wat de diagnose is!
Vandaag heb ik een nieuwe op kunnen halen. Helaas hebben ze me niet kunnen vertellen wat nu de reden van de schade is geweest. Volgens mij is dat ook een soort Apple policy: niet teveel praten over (regelmatig terugkerende) defecten want dat is alleen maar slecht voor het imago.

Ik heb dat ook meegemaakt met de 4G 40 GB, waarvan de HD meermalen zonder aantoonbare reden kapot is gegaan. Binnen het eerste jaar garantie kreeg je vrij soepel een nieuwe, na dat jaar werd het een drama om garantie te claimen. Bij flink doorvragen op de technische dienst wilden ze je wel heel voorzichtig zeggen dat 'het een gevoelige HD is'. Liever houden ze dat stil en proberen eerst te stellen dat je misschien onvoorzichtig met het apparaat bent omgesprongen. Anyway, ik ga maar weer eens bestskinsever.com bezoeken, hopelijk gebeurt dit niet nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psje, verreweg de meeste fm-transmitters zijn illigaal in NL. just so you know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Lt. Marx schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 15:43:
^^ klopt, zie ook hier: [rml]Lt. Marx in "[ iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie De..."[/rml]

Daarnaast, sinds 1.1.1 ben ik een beetje mijn lekkere bass kwijt. Dat komt vooral doordat ik ook geen gopod meer gebruik. Weet iemand of gopod nog steeds hetzelfde werkt met 1.1.1? Wordt je geluid dan nog harder? Of is er geen verschil meer met de amerikaanse firmwares? Ik kan me slecht voorstellen dat de Europese gecapped is en dat je vervolgens nog een keer zelf hem kan cappen. Maar goed wie weet...

zie ook hier: http://forums.ilounge.com...7715&highlight=volume+cap
Het werkt gewoon nog precies hetzelfde, je kunt je Europese iPod dus nog een keer cappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 22:16

Stekeltje

Nothing to see here move along

Ik weet niet of het hier hoort maarja,

Ik heb sinds 1 april een iPod en die heb ik altijd via de pc opgeladen. Ik had toen ookal een lader van de Handyman gehad van mijn broertje. Ik wilde dat ding toch eens proberen na een maand en dat heb ik dus gedaan, na een uurtje kwam ik ff kijken of hij al vol was. Ik haal mijn iPod uit het hoesje, het was raar want hij was superheet. Ik schuif hem er helemaal uit en zie een brand vlek in het beeldscherm dus doorgebrand.

Wat ik hiermee wil zeggen is:

Koop geen lader van de handyman ik wil namelijk niet dat meer mensen dit meemaken ;)

Ik ben ook naar handyman terug gegaan en het gezegd, die gast allemaal moeilijk doen en nu is mijn iPod naar het hoofdkantoor voor onderzoek *blaat* Ik hoop hem snel terug te krijgen + het verschuldigde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een iPod overleeft dus echt geen ritje in de wasmachine :X |:(
Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/9641/picture31fh.th.jpg
(5G, 60gb)

Was overigens mijn moeder haar fout, iPod lag op bed en ze ververst de lakens. Komt ze later af met de koptelefoontjes 'Ja, die zullen niet meer werken denkik' en ik : 'ja, die iPod ook nimeer denkik.' zij: 'iPod ? Die lag toch nog op je bed...' :/
Nu krijg ik een Nano en in juli wanneer we in Amerika zijn een nieuwe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03-2023
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:54:
Een iPod overleeft dus echt geen ritje in de wasmachine :X |:(
[afbeelding]
(5G, 60gb)

Was overigens mijn moeder haar fout, iPod lag op bed en ze ververst de lakens. Komt ze later af met de koptelefoontjes 'Ja, die zullen niet meer werken denkik' en ik : 'ja, die iPod ook nimeer denkik.' zij: 'iPod ? Die lag toch nog op je bed...' :/
Nu krijg ik een Nano en in juli wanneer we in Amerika zijn een nieuwe. :)
lekker deal dan van een 60 gig naar een nano

[ Voor 8% gewijzigd door turrrbothijs op 14-05-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:19

sjaakaq

It might get loud

Even een vraagje (kan het nu niet zelf uittesten, zit aan de verkeerde PC): als ik een bepaald nummer in iTunes bijvoorbeeld de "rock" EQ geef en ik zet dat nummer op mijn iPod, schakelt deze dan ook de "rock" EQ aan als ik dat nummer op de iPod afspeel?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turrrbothijs schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:13:
[...]

lekker deal dan van een 60 gig naar een nano
Ja, echt zoveel muziek heb ik er niet op staan. En echt alle muziek beluister ik ook niet altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

leokennis schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:41:
Even een vraagje (kan het nu niet zelf uittesten, zit aan de verkeerde PC): als ik een bepaald nummer in iTunes bijvoorbeeld de "rock" EQ geef en ik zet dat nummer op mijn iPod, schakelt deze dan ook de "rock" EQ aan als ik dat nummer op de iPod afspeel?
ja, en nee dat wil je niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:19

sjaakaq

It might get loud

Mm k*tzooi idd, ik wil wel EQ in iTunes maar niet op mijn iPod (om de bekende redenen...)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:56
Hmm, wellicht een vraag die al eerder is gesteld maar ik stel hem toch even (aangezien er al 4 delen voor mij waren)
Ik overweeg een Ipod Video 60 GB aan te schaffen maar,
Waarom is de deze in de USA 40% goedkoper dan hier (120 euro verschil), namelijk 309 euro (399 dollar) tegen 429 euro hier (tegen de wisselkoers van vandaag). (prijzen van de apple site)
En zijn er extra problemen als je een ipod uit de USA haalt (behalve dat je importbelasting betaalt en genoegen neemt met amerikaanse garantie)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.