^^ jep...
^^^ Tag & Rename heeft een functie bij het bewerken van id3 tags die 'compilatie' heet. Deze functie zorgt er automatisch voor dat alle tags van compilatie cd's zo worden geschreven dat je bovenstaand probleem niet meer hebt.. Hij vult dan namelijk gewoon artiest - nummer in het nummer veld in!
iTrip
Even nog wat beloofde ervaringen. Heb nu een tijdje al die iTrip. Werkt echt heel simpel en goed. Het trekt wel iets meer stroom maar zeer weinig en mijn batterij gaat nog redelijk lang mee van mijn iPod als ik de iTrip eraan hang. Thuis werkt het zelfs perfect als je eenmaal een frequentie heb gevonden waar niet een ander radiostation op uitzend want dan stoort het nog wel eens. Het geluid is dan zeer helder en zonder kraken. In mijn ervaring zijn de uiteindes van de frequentieband de beste mogelijkheden voor het kiezen van een frequentie (88.0 of 107.9 MHz).

In de auto is dit wel wat lastiger omdat door het land heen frequenties nog al wat verschillen, en dus ook de ongebruikte frequenties. Daarnaast heb je meestal in een auto een plek nodig waar de ontvangst helder is want om een of andere reden stoort het nog wel eens op sommige plekken. Tot nu werkt bovenop het dashboard of achter je versnellingspook bij mij het beste (ik heb het nu in drie auto's getest).
Kortom, de iTrip is zeer handig om even je iPod te laten schallen op momenten dat je daar zin in hebt, maar niet die kabel/universal dock bij de hand hebt. Maar voor de geluidskwaliteit die de iPod kan leveren is het wel zonde dat je het 'maar' in FM kaliteit hoort. Het vinden van een frequentie is het allerlastigste en kan nog wel eens van locatie tot locatie veranderen. Ik heb hem ook getest ver buiten de randstad (Groningen) en moet zeggen dat hij daar wel meer tot zijn recht komt als bijvoorbeeld midden in Rotterdam.
iSkin
Ik heb ook een iSkin gekregen. Het eerste wat opvalt is dat het hoesje gewoon ronduit lelijk is. Zo elegant als je iPod zelf is, zo lelijk is de iSkin. Het apparaat wordt gewoon twee keer zo groot en ziet er plomp uit. Aan de andere kant is er een zeer goede bescherming waarbij aan veel dingen is gedacht. Zelfs met vallen (en nee dit heb ik niet geprobeerd) lijkt mij het beter om wel de rubbere iskin om je iPod te hebben dan niet. Het hoesje is erg makkelijk schoon te maken door het gewoon simpel met water af te spoelen. De besturing door het hoesje heen is gewoon goed en loopt erg soepel. Zelfs wat makkelijker omdat je nu ook in je binnenzak voelt waar je op je clickwheel zit doordat de functies nu voorzien zien van een profiel wat je kan voelen.

De hold knop ben ik minder over te spreken. Hij is lastig te switchen en maakt het echt lastig om hem op hold te zetten of eraf te halen. Aan de andere kant is dit ook bijna niet meer nodig omdat het clickwheel nu in het hoesje 'verzonken' is, en je dus niet zo gauw per ongeluk de controls aanraakt.
Het hoesje wordt geleverd met een belt clip, die ik zelf niet gebruik maar misschien ook wel zijn nut heeft voor mensen die geen binnenzak hebben of het gewoon prettig vinden dat hij daar hangt. Als laatste viel het me erg mee hoeveel last je hebt van het dikke plastic over het schermpje. Om een of andere reden spiegelt het niet meer dan zonder het hoesje wat onder films zeer prettig is.
Al met al geeft de iSkin zeer goede bescherming voor je iPod maar moet je iPod wel wat inleveren aan elegantie. Water/vuil/zand/vallen is nu veel minder een probleem als zonder de iSkin. Een aanrader voor de onhandige en slordige mensen onder ons dus!
[
Voor 9% gewijzigd door
LtMarx op 30-04-2006 16:09
]