Ok, dit gaat zo met vrijwel alle producten, maar omdat je het zo voorzichtig vraagtSilvos schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:53:
Hmm, wellicht een vraag die al eerder is gesteld maar ik stel hem toch even (aangezien er al 4 delen voor mij waren)
Ik overweeg een Ipod Video 60 GB aan te schaffen maar,
Waarom is de deze in de USA 40% goedkoper dan hier (120 euro verschil), namelijk 309 euro (399 dollar) tegen 429 euro hier (tegen de wisselkoers van vandaag). (prijzen van de apple site)
En zijn er extra problemen als je een ipod uit de USA haalt (behalve dat je importbelasting betaalt en genoegen neemt met amerikaanse garantie)
-Amerikaanse prijs is excl. belasting
-Europese markt moeten meer versies voor gemaakt worden
-je wordt genaaid
Aan de andere kant, stel je importeert:
Dan betaal je 19 % btw en 9 (?) % invoerrechten en verzendkosten. Dan ben je waarschijnlijk al veel duurder uit. Dus het loont gewoon niet.
Daarnaast heb je gezeik met garantie, want je hebt geen garantie in Europa (en ja dat kunnen ze checken door het serienummer van je iPod).
Kortom, hier kopen is slimmer!
Wacht even morgen af, voordat je gaat bestellen er komt dan namelijk een Apple event. Alhoewel het onwaarschijnlijk is dat er een iPod video komt, zou ik toch even afwachten
[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 17-05-2006 19:00 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."