[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.871 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Silvos schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:53:
Hmm, wellicht een vraag die al eerder is gesteld maar ik stel hem toch even (aangezien er al 4 delen voor mij waren)
Ik overweeg een Ipod Video 60 GB aan te schaffen maar,
Waarom is de deze in de USA 40% goedkoper dan hier (120 euro verschil), namelijk 309 euro (399 dollar) tegen 429 euro hier (tegen de wisselkoers van vandaag). (prijzen van de apple site)
En zijn er extra problemen als je een ipod uit de USA haalt (behalve dat je importbelasting betaalt en genoegen neemt met amerikaanse garantie)
Ok, dit gaat zo met vrijwel alle producten, maar omdat je het zo voorzichtig vraagt ;)

-Amerikaanse prijs is excl. belasting
-Europese markt moeten meer versies voor gemaakt worden
-je wordt genaaid

Aan de andere kant, stel je importeert:
Dan betaal je 19 % btw en 9 (?) % invoerrechten en verzendkosten. Dan ben je waarschijnlijk al veel duurder uit. Dus het loont gewoon niet.

Daarnaast heb je gezeik met garantie, want je hebt geen garantie in Europa (en ja dat kunnen ze checken door het serienummer van je iPod).

Kortom, hier kopen is slimmer!

Wacht even morgen af, voordat je gaat bestellen er komt dan namelijk een Apple event. Alhoewel het onwaarschijnlijk is dat er een iPod video komt, zou ik toch even afwachten

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 17-05-2006 19:00 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kort vraagje waar ik al een tijdje mee rondloop :?
ben eigenlijk benieuwd wat jullie doen mbt tot batterij opladen en syncen

1) syncen jullie pas als de batterij van de ipod leeg is en de ipod toch weer opgeladen moet worden
of :?
syncen jullie tussendoor (ook als de ipod maar gedeeltelijk is opgeladen), waarbij de ipod weer een klein stukje of helemaal wordt opgeladen :?

en natuurlijk de hamvraag
wat is beter / slechter

ben benieuwd naar jullie antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:48:
kort vraagje waar ik al een tijdje mee rondloop :?
ben eigenlijk benieuwd wat jullie doen mbt tot batterij opladen en syncen

1) syncen jullie pas als de batterij van de ipod leeg is en de ipod toch weer opgeladen moet worden
of :?
syncen jullie tussendoor (ook als de ipod maar gedeeltelijk is opgeladen), waarbij de ipod weer een klein stukje of helemaal wordt opgeladen :?

en natuurlijk de hamvraag
wat is beter / slechter

ben benieuwd naar jullie antwoorden :)
Bij de batterij van de iPod is het eigenlijk niet zo heel belangrijk wat je doet. Zolang je em maar niet steeds helemaal leeg laat lopen en hem dan weer vult (dat zo nu en dan doen kan best). Maar het beste is om hem gewoon te gebruiken, dus gewoon tussendoor syncen, een beetje bijladen etc.

De batterij heeft namelijk minimaal last van geheugeneffect, maar kan er niet zo goed tegen om bijv. leeg opgeborgen te worden (daarom krijg je hem ook vrijwel geheel opgeladen)...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Ik koppel hem aan elke pc die ik tegenkom (gebruik mijn 30 gig nm ook als storage-drive) op school.
Start winamp op die alle nummers van de iPod in de library heeft staan en een custom msn en ik vermaak me weer op school...

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:55:
[...]

Bij de batterij van de iPod is het eigenlijk niet zo heel belangrijk wat je doet. Zolang je em maar niet steeds helemaal leeg laat lopen en hem dan weer vult (dat zo nu en dan doen kan best). Maar het beste is om hem gewoon te gebruiken, dus gewoon tussendoor syncen, een beetje bijladen etc.

De batterij heeft namelijk minimaal last van geheugeneffect, maar kan er niet zo goed tegen om bijv. leeg opgeborgen te worden (daarom krijg je hem ook vrijwel geheel opgeladen)...
Dank voor je antwoord _/-\o_ _/-\o_ , weer iets geleerd B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo :)

Ik heb een IPOD Video en ik wou hem oplaten laden omdat hij bijna leeg was.
Ik ging even mijn hond uitlaten terwijl hij aan het syncen en laden was en toen kwam ik terug en stond er een grote batterij in mijn scherm... nou ja het staat er nog steeds....
Als ik hem reset dan gaat hij uit en dan weer aan met het zelfde tekentje.

Ik kan helaas niets erover vinden op internet.
Weet iemand wat er aan de hand is ? Of ben ik de lul en moet ik hem terug brengen voor garantie wegens een defecte batterij ( ? ) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:38:
Hallo :)

Ik heb een IPOD Video en ik wou hem oplaten laden omdat hij bijna leeg was.
Ik ging even mijn hond uitlaten terwijl hij aan het syncen en laden was en toen kwam ik terug en stond er een grote batterij in mijn scherm... nou ja het staat er nog steeds....
Als ik hem reset dan gaat hij uit en dan weer aan met het zelfde tekentje.

Ik kan helaas niets erover vinden op internet.
Weet iemand wat er aan de hand is ? Of ben ik de lul en moet ik hem terug brengen voor garantie wegens een defecte batterij ( ? ) :(
Er is helemaal niets aan de hand. Laat hem gewoon opladen, het is als het goed is een zwart/witte batterij, geen kleur. Dit komt omdat de iPod heel erg leeg is, gewoon laten liggen (opladen) en niet resetten. Als de iPod ver genoeg is opgeladen komt er vanzelf weer kleur.

P.S. Ik weet niet waar je zoekt, maar het staat toch zeer duidelijk op de Apple support site vermeld ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 20-05-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Luisterd er hier iemand naar de podcast van Dance Department?

Als ik die afspeel op mijn ipod video, 30 GB, dan blijft alles even hangen! Het lijkt net windows die een zwaar bestand moet laden. Ook het geluid blijft de hele tijd even hangen.

Is dit gewoon omdat ipod zo'n groot bestand niet aan kan?
is er een oplossing voor?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik had het geloof ik al eens eerder gepost, maar ik word er nu toch wel behoorlijk gek van eigenlijk...

Ik heb dus wel eens dat mn iPod wordt herkend als nano of mini oid. Het icoontje is dan wit ipv zwart en het ziet er gewoon anders uit. Opzich niet zo'n probleem, maar dan worden al mn video's en foto's verwijderd (wat dus duidt op dat hij al mini herkend wordt aangezien een nano wel foto's kan laten zien) + de instellingen zijn gewist. Nu is hij dus weer bezig met het overzetten van de video's en foto's, maar dat duurt dan weer ff.. :{

Heb uiteraard op de fora van Apple.nl gekeken, maar het enige bruikbare topic gaf een oplossing van Mac OS X en ik heb Windows...

Iemand hier die een oplossing heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:45:
[...]

Er is helemaal niets aan de hand. Laat hem gewoon opladen, het is als het goed is een zwart/witte batterij, geen kleur. Dit komt omdat de iPod heel erg leeg is, gewoon laten liggen (opladen) en niet resetten. Als de iPod ver genoeg is opgeladen komt er vanzelf weer kleur.

P.S. Ik weet niet waar je zoekt, maar het staat toch zeer duidelijk op de Apple support site vermeld ;)
Ja dat had ik gelezen en ook geprobeerd maar na 5 uur begon ik de hoop op te geven.
Nu heb ik hem vanacht los gehad en nu is hij uit en niet aan te krijgen ook.
Ook geen reponse met de usb kabel en ik heb geen lichtnet adapter.

Ik denk dat ik morgen even langs de Apple Store ga anders :(

edit:

Net geweest dus.
Hij moet terug naar Apple en wat ik ERG jammer vond is dat ze onder geen beding mijn oude hd in de nieuwe apple, die mij was toegezegd, te zetten..... is dat nou ZOVEEL moeite :(

Weg school data....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:31

Zeeuw

5.6

Weet iemand toevallig al of er ook TV programmas (zoals uitzendingemist.nl) voor de iPod worden uitgebracht! lijkt me wel handig om die in de auto te kunnen kijken als ik aan het wachten ben!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje:

Kan je in de applestore ook een Ipod Video kopen met Studenten korting, zoals het in de applestore online wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:23:
Even een vraagje:

Kan je in de applestore ook een Ipod Video kopen met Studenten korting, zoals het in de applestore online wel kan?
Denk van wel. Ben ooit eens in de Applestore geweest in Rotterdam (die bij Centraal Station) en daar zou ik studentenkorting krijgen als ik iets kocht (na gevraagd destijd).

Wat is trouwens goedkoper via de Applestore of via apple site een ipod 5G kopen? Of maakt dat niet uit?

[ Voor 12% gewijzigd door Graham op 22-05-2006 16:40 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Via de online Apple Store krijg je 8% korting, terwijl je bij de Apple Centres 'maar' 2% korting krijgy. Voordeel is dan wel dat je een direct aanspreekpunt hebt, mocht er iets defect raken. Voor mijn Nano koos ik voor de Apple Centre, aangezien het iets van €10 scheelde. Maar bij bijvoorbeeld een MBP scheelt het ruim €100, dus dan zou ik wel voor de online Apple Store gaan. Je moet voor jezelf beslissen of dat het waard is voor jou :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
azt33 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:27:
Via de online Apple Store krijg je 8% korting, terwijl je bij de Apple Centres 'maar' 2% korting krijgy. Voordeel is dan wel dat je een direct aanspreekpunt hebt, mocht er iets defect raken. Voor mijn Nano koos ik voor de Apple Centre, aangezien het iets van €10 scheelde. Maar bij bijvoorbeeld een MBP scheelt het ruim €100, dus dan zou ik wel voor de online Apple Store gaan. Je moet voor jezelf beslissen of dat het waard is voor jou :)
MBP?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacBookPro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:03
Klein vraagje, kon het niet vinden in de startpost.

Heb mn pc een format gegeven, nu dus al mn mp3tjes kwijt maar ze staan nog op de HD van mn Ipod (was ook de bedoeling op deze wijze). Nu vroeg ik me af wat het beste programma'tje is om het weer goed in Itunes en de hardeschijf te krijgen want als ik de Ipod onder windowsverkenner open dan zie ik alleen maar letters en cijfers ipv de tag's.

Hopelijk is dit niet illegaal ofzo want ik wil mn nummertjes toch wel weer op mn pc in de juiste mappenstructuur B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:33
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:18:
[...]

Ja, echt zoveel muziek heb ik er niet op staan. En echt alle muziek beluister ik ook niet altijd...
Dan nog, jij hebt 2x zoveel betaald als een Nanootje.

Overigens zit ik erover te denken om een Nano te kopen puur voor het snowboarden omdat hij perfect in mijn portemonnee paste. _/-\o_ (Heb nu 5G 30Gig, die bijna alweer volzit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
The_Cure schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:53:
Klein vraagje, kon het niet vinden in de startpost.

Heb mn pc een format gegeven, nu dus al mn mp3tjes kwijt maar ze staan nog op de HD van mn Ipod (was ook de bedoeling op deze wijze). Nu vroeg ik me af wat het beste programma'tje is om het weer goed in Itunes en de hardeschijf te krijgen want als ik de Ipod onder windowsverkenner open dan zie ik alleen maar letters en cijfers ipv de tag's.

Hopelijk is dit niet illegaal ofzo want ik wil mn nummertjes toch wel weer op mn pc in de juiste mappenstructuur B)
Het is heel simpel:

1) Verborgen mappen aanzetten en alle muziek opzoeken op de iPod (dat is blijkbaar al gelukt).
2) Alle muziek kopieren (gewoon alle lettermapjes selecteren en kopieren) naar bijv. "c:\mijn muziek".
3) Lekker kopje thee drinken.
4) Bij iTunes de muziekmap instellen als c:\mijn muziek (of wat je ook hebt gekozen) en ordenen aanzetten, dat doe je door te gaan naar:
"bewerken --> voorkeuren" en dan tabblad "geavanceerd --> Algemeen"
"locatie map iTunes music" (invullen c:\muziek)
"map iTunes music bijwerken" (vinkje)"
"bestanden naar iTunes Music kopieren bij toevoegen aan de bibliotheek" (vinkje)
5) Terwijl iTunes alles netjes ordent, een ijsje eten :9

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:03
Hoedje schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:47:
[...]

Het is heel simpel:

1) Verborgen mappen aanzetten en alle muziek opzoeken op de iPod (dat is blijkbaar al gelukt).
2) Alle muziek kopieren (gewoon alle lettermapjes selecteren en kopieren) naar bijv. "c:\mijn muziek".
3) Lekker kopje thee drinken.
4) Bij iTunes de muziekmap instellen als c:\mijn muziek (of wat je ook hebt gekozen) en ordenen aanzetten, dat doe je door te gaan naar:
"bewerken --> voorkeuren" en dan tabblad "geavanceerd --> Algemeen"
"locatie map iTunes music" (invullen c:\muziek)
"map iTunes music bijwerken" (vinkje)"
"bestanden naar iTunes Music kopieren bij toevoegen aan de bibliotheek" (vinkje)
5) Terwijl iTunes alles netjes ordent, een ijsje eten :9

Succes!
Thanks, thee is gezet! En we hebben nog ijsjes in de vriezer :9~

moet lukken ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, heb een vraagje.

Heb het zowel in itunes als op mijn ipod voor.

Ze geven de verkeerde lengte van sommige mp3's weer. Soms geeft hij 10s minder, soms 5s meer dan de eigenlijke lengte. In MediaPlayer en bij rechterklik, eigenschappen is het de correcte lengte.

Wat ik ook raar vind is dat als je nergens aankomt hij automatisch verspringt naar het volgende liedje als de normale lengte is gespeeld (dus hij springt naar het volgende liedje als de ipod nog aangeeft dat er nog 10s te spelen zijn). Maar als je bv dan bij hetzelfde liedje voorspoelt tot bv 5s van het einde, dan verspringt hij wel bij nog 0s te gaan :?.

Weet er iemand aan wat dit ligt en weten jullie soms een oplossing voor dit probleem?

Alvast heel erg bedankt :)

Edit: Is opgelost. Had te maken met het splitten van een VBR mp3.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het volgende:
iPod gekocht, ben alle plastic eraf aan het halen, kom ik een sticker op de zijkant tegen (over garde volumes enzo). Vervolgens trek ik die eraf, blijven er plakresten achter, en niet een beetje. Ik geprodeerd die weg te halen met een vochtig doekeje, gaat het niet weg. Van alles geprobeerd, en uiteindelijk met beetje wasbenzine en een vinger erover heen gegaan. Is het eindelijk weg, alleen uiteraard enkele krasjes, waarvan twee vrij irritante op het scherm.
Komt dit iemand bekend voor, zoja, heeft hij(of zij :P) iets met apple kunnen regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:12:
iPod gekocht, ben alle plastic eraf aan het halen, kom ik een sticker op de zijkant tegen (over garde volumes enzo). Vervolgens trek ik die eraf, blijven er plakresten achter, en niet een beetje. Ik geprodeerd die weg te halen met een vochtig doekeje, gaat het niet weg. Van alles geprobeerd, en uiteindelijk met beetje wasbenzine en een vinger erover heen gegaan. Is het eindelijk weg, alleen uiteraard enkele krasjes, waarvan twee vrij irritante op het scherm.
Komt dit iemand bekend voor, zoja, heeft hij(of zij :P) iets met apple kunnen regelen?
Komt me in wel bekend voor in zoverre dat met dat stickertje op de zijkant.
Dat was een aggresief dingetje, maar ik heb hem er wel netjes en zonder krassen vanaf gekregen eveneens met wasbenzine.
Maar hoe krijg je een kras op het scherm terwijl je bezig bent op de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:12:
Ik had ook net precies hetzelfde probleem en wilde het ook gaan vragen hier. Totdat ik jouw reactie tegenkwam. Ik ga het ook met wasbenzine proberen. Hopen dat ik geen krassen krijg.

Btw stinkt je ipod daarna niet :P ?

Edit: Heb het eraf gekregen met X10. Soort van wasbenzine. Het werkte prima en stinken doet het alleen de eerste 30 minuten

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

ik heb het stickertje er af gekregen door gewoon met mijn vingers te wrijven... klein beetje alcohol op een doekje, even aanstippen en dan met je vingers wrijven werkt ook erg goed.

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje. Sinds paar weken ben ik in bezit van een apple ipod 30GB. Sinds een week herkent de PC met itunes de ipod niet meer. Op andere pc via usb wordt ipod wel herkent. Ik ben al 2 keer terug gegaan naar winkel maar daar werkt de ipod gewoon. wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:30:
Ik heb een vraagje. Sinds paar weken ben ik in bezit van een apple ipod 30GB. Sinds een week herkent de PC met itunes de ipod niet meer. Op andere pc via usb wordt ipod wel herkent. Ik ben al 2 keer terug gegaan naar winkel maar daar werkt de ipod gewoon. wie kan me helpen?
Heb je iTunes al opnieuw geinstalleerd, of een andere usb-poort?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik ben na heel wat twijfelen nu ook terecht gekomen bij de Ipod video 30gig. Nog even enkele vragen hierover; kun je met een firmware update ofzo meer videobestanden gaan afspelen? En zijn er programma's om subtitles op je films te plakken, want ik denk niet dat vobsub er is voor de Ipod? :P

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade! schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:29:
Ik ben na heel wat twijfelen nu ook terecht gekomen bij de Ipod video 30gig. Nog even enkele vragen hierover; kun je met een firmware update ofzo meer videobestanden gaan afspelen?
Nee. Je zult altijd je films moeten converten naar het juiste H264 formaat. O ja wacht, tenzij je het bij de Apple Music Store koopt. O wacht, dat kan in Nederland helemaal niet!

DivX en XviD zijn een no-go.
En zijn er programma's om subtitles op je films te plakken, want ik denk niet dat vobsub er is voor de Ipod? :P
Je zult de subtitles op de film moeten plaken tijdens het converten (omzetten) van de film naar iPod formaat. Hoe dit kan staat dacht ik in de OP :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33
Ik zit achter een pc met win98se en wil mn Ipod opladen (Als het kan ook bestanden transferen). Het liefst zou ik niet helemaal iTunes hierop gaan installeren aangezien mijn pa geen onzin op z'n pc wil hebben :p

Wanneer ik de Ipod erin plug, herkent windows hem wel, maar ik kan er geen drivers voor installeren omdat die er niet zijn. Weet iemand een manier om m'n ipod opgeladen te krijgen en wellicht ook de mogelijkheid om muziek erbij op te zetten, zonder iTunes te hoeven installeren?

Een ander simpel programma mag opzich wel.

[ Voor 3% gewijzigd door MailMan op 28-05-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je video's in aparte mapjes zetten op de ipod??

want nu staat alles zo wat door elkaar
en zou graag zo simpsons en films enzo maken.
Zoals je kunt doen bij afbeeldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postov schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:11:
Ik zit achter een pc met win98se en wil mn Ipod opladen (Als het kan ook bestanden transferen). Het liefst zou ik niet helemaal iTunes hierop gaan installeren aangezien mijn pa geen onzin op z'n pc wil hebben :p

Wanneer ik de Ipod erin plug, herkent windows hem wel, maar ik kan er geen drivers voor installeren omdat die er niet zijn. Weet iemand een manier om m'n ipod opgeladen te krijgen en wellicht ook de mogelijkheid om muziek erbij op te zetten, zonder iTunes te hoeven installeren?

Een ander simpel programma mag opzich wel.
Ik dacht dat iPod & iTunes alleen maar 2000 & XP ondersteunden ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I haat iPod, dat ding heeft tot nu toe alleen maar voor problemen gezorgt.
Als ik mijn iPod aan mijn PC hang en daarna mijn PC herstart, blijft mijn PC eindeloos rebooten (reboot loop).
Ik kan niet normaal video's op mijn iPod zetten zonder alles door elkaar te halen.
Mijn iPod kan niet eens de songs op alfabetische volgorde zetten.
Als ik in Winamp een playlist maak en daarna in iTunes mijn iPod open gooit hij alles weg wat in winamp gemaakt is.

F*ck Apple en zijn iPod :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sallin schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:19:
[...]

Heb je iTunes al opnieuw geinstalleerd, of een andere usb-poort?
ik heb itunes opnieuw geinstalleerd. Ik heb andere usb poort geprobeert. Ipod wordt niet herkend. Erg frustrerend. Bedankt voor alle tips. Vooral de japanse/chinese sites waren erg informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Milenco schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:24:
Dat Icepod is idd een erg mooie oplossing. :) Alleen jammer dat die alleen de mogelijkheid bied het ding aan te sluiten via een cable, er is nog geen dock voor de 5G:

[...]

Ik ben zelf iets vergelijkbaars tegengekomen van JVC (waarvan m'n autoradio is). Dit is vergelijkbaar met de Icepod; Het gooit je iPod achter de CD-wisselaar ingang van je auto. Je kan dan je iPod via de radio besturen en het ding wordt gelijk opgeladen. De JVC oplossing kost zo'n 95 euro, en dan heb je in principe hetzelfde als de IcePod. Het enige verschil is dat de IcePod bediening vanaf zowel de iPod als de radio toelaat. De JVC uitvoering kan je alleen besturen vanaf de radio.

Ik zit dan ook te denken om dat JVC ding te halen en dan nog een normaal dock, om die in m'n auto te bouwen. :)
Dat is wel heel veemd, ik doen mijn 60Gb 5G elke dag in de Dension (Icelink lite) cradle :?

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/phpThumb.php?src=/uploaded/gallery/Saab/Dscf4943.jpg&h=300

[ Voor 5% gewijzigd door Koffie op 29-05-2006 10:46 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 18:10
Vraagje: Hebben jullie ook last van meer statische achtergrondruis bij het aansluiten van een goeie koptelefoon/ oortjes via (5G) iPod Radio Remote dan direct via jack in/op iPod? :?
Tis niet veel (meer) maar wel duidelijk hoorbaar voor een beetje audiofiel met een niet al te beschadigd gehoor... :r

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
bluf98 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:00:
Vraagje: Hebben jullie ook last van meer statische achtergrondruis bij het aansluiten van een goeie koptelefoon/ oortjes via (5G) iPod Radio Remote dan direct via jack in/op iPod? :?
Tis niet veel (meer) maar wel duidelijk hoorbaar voor een beetje audiofiel met een niet al te beschadigd gehoor... :r
Omruilen dan. Ik heb weet niet wat voor oordopjes je gebruikt, maar er is een serie iPods waar de whitenoise hard is. Ik heb het zelf niet gehad, maar in het tweede deel waren er een paar die het hadden. Die hebben em omgeruild/laten repareren en toen was het opgelost. Ik had Shure E4's en daarmee had ik ook hele lichte achtergrondruis, maar zeker niet hard, alleen hoorbaar als je geen muziek luisterde, dus er zitten gewoon een paar slechte tussen met dat probleem.
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:44:
[...]

ik heb itunes opnieuw geinstalleerd. Ik heb andere usb poort geprobeert. Ipod wordt niet herkend. Erg frustrerend. Bedankt voor alle tips. Vooral de japanse/chinese sites waren erg informatief.
Herkent je computer de iPod wel, of zie je hem ook al niet als harde schijf/verwisselbaar apparaat. Anders zou je bijv. Winamp plugin of één van de andere iTunes alternatieven uit de startpost kunnen gebruiken. Ik ben bang dat anders alleen een complete reinstal zal helpen om iPod + iTunes weer werkend te krijgen. Als ie ook niet als schijf of verwisselbaar apparaat gezien wordt, dan zou ik de iPod even resetten (lees opnieuw opstarten) en de USB drivers/moederbord drivers updaten.
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:44:
I haat iPod, dat ding heeft tot nu toe alleen maar voor problemen gezorgt.
Als ik mijn iPod aan mijn PC hang en daarna mijn PC herstart, blijft mijn PC eindeloos rebooten (reboot loop).
Ik kan niet normaal video's op mijn iPod zetten zonder alles door elkaar te halen.
Mijn iPod kan niet eens de songs op alfabetische volgorde zetten.
Als ik in Winamp een playlist maak en daarna in iTunes mijn iPod open gooit hij alles weg wat in winamp gemaakt is.

F*ck Apple en zijn iPod :(
Je moet ook gewoon alleen de iPod en iTunes gebruiken. De Winamp plugin werkt gewoon NIET i.c.m. iTunes. Het is het één of het ander. Daarnaast snap ik de rest niet, hoezo kan die de songs niet op alfabetische volgorde zetten? Geen goede ID3 tags gemaakt :). Video's zou ook gewoon prima moeten gaan.... Maar goed, iets zegt me dat jij de hoop al hebt opgegeven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
  • Laatst online: 01-01 18:10
Ik heb weet niet wat voor oordopjes je gebruikt...

Omruilen dan.
Ruis is niet heel sterk maar met mijn nieuwe Sennheiser's CX300 duidelijk hoorbaar indien via remote aangesloten bij gepauseerde muziek en (nagenoeg) afwezig indien direct aangesloten op 5G.
Nou heb ik hiervoor vervelend gevoelige oortjes...

OK, thx gaak doen.

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 4tal weken gewerkt met 2 ipods en pc. alles werkte perfect. van de ene op de andere dag herkent de pc 1 ipod niet meer en na een week de andere ipod ook niet meer. Ik heb itunes opnieuw geinstalleerd en de ipod volledig gereset. De pc herkent de ipod niet. reageert nergens op. De ipod licht alleen op als ik usb aansluit. display laat verder niks zien (symbool van niet loskoppelen en opladen verschijnt niet meer). ipod wordt op andere pc wel herkent. Hoe kan ik de usb poort / moederbord upgraden? waarom wordt de ipod eerst wel gezien? PC is nog geen jaar oud (HP). Ben erg benieuwd naar reakties en ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:10:
Ik heb een 4tal weken gewerkt met 2 ipods en pc. alles werkte perfect. van de ene op de andere dag herkent de pc 1 ipod niet meer en na een week de andere ipod ook niet meer. Ik heb itunes opnieuw geinstalleerd en de ipod volledig gereset. De pc herkent de ipod niet. reageert nergens op. De ipod licht alleen op als ik usb aansluit. display laat verder niks zien (symbool van niet loskoppelen en opladen verschijnt niet meer). ipod wordt op andere pc wel herkent. Hoe kan ik de usb poort / moederbord upgraden? waarom wordt de ipod eerst wel gezien? PC is nog geen jaar oud (HP). Ben erg benieuwd naar reakties en ervaringen
Misschien is het handig om hierover een eigen topic te maken, waarbij je ook extra informatie geeft. Het is bijvoorbeeld handig om te weten wat voor besturingssysteem je hebt.

Ik neem nu aan dat je XP hebt, wat zie je bij apparaatbeheer? Werken usbsticks wel?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuw topic........ ik ben al blij dat ik hier iets kan neerschrijven. ik heb inderdaad windows xp. een usb stick wordt wel direct herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 10:36
Misschien een domme vraag, maar ik heb heel mn mp3-directory toegevoegd aan mn iTunes-library (zonder te kopieren of auto-sync met de ipod uiteraard). Maar kan ik er voor zorgen dat zodra ik nieuwe mp3's toevoeg in die directory, ze ook automatisch in mn Library komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nergunsman schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:47:
Misschien een domme vraag, maar ik heb heel mn mp3-directory toegevoegd aan mn iTunes-library (zonder te kopieren of auto-sync met de ipod uiteraard). Maar kan ik er voor zorgen dat zodra ik nieuwe mp3's toevoeg in die directory, ze ook automatisch in mn Library komen?
goede vraag, dit wil ik ook wel eens weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10-2024

Vimy

Gaan met die banaan!

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:34:
[...]

Nee. Je zult altijd je films moeten converten naar het juiste H264 formaat. O ja wacht, tenzij je het bij de Apple Music Store koopt. O wacht, dat kan in Nederland helemaal niet!

DivX en XviD zijn een no-go.

[...]

Je zult de subtitles op de film moeten plaken tijdens het converten (omzetten) van de film naar iPod formaat. Hoe dit kan staat dacht ik in de OP :)
Kan je geen DivX, Xvid en andere... niet afspelen omdat de iPod dit hardwarematig niet aankan, dus niet krachtig genoeg is of is er gewoon geen ondersteuning vanuit de firmware? En welke formaten heb je dan bij de apple music store? Heb nu ook een iPod, het is nog allemaal een beetje nieuw voor mij :) En het zou zeer leuk zijn als er later nog een manier gevonden word om ook andere videoformaten af te spelen. Of moet ik deze 'droom' opbergen :p

http://www.noizystudios.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:53

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ de ipod is wel degelijk krachtig genoeg maar de firmware ondersteund dit idd niet. Met rockbox en iPodlinux kan dit geloof ik wel namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Nergunsman schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:47:
Kan nog niet in iTunes, komt hopelijk in de volgende versie. Tot die tijd is er wel een apart progje genaamd iTunes Updater die dit doet. Draait in de achtergrond en houdt automatisch directories in de gaten en haalt ook "dode links" in de library weg.

[ Voor 11% gewijzigd door Dreamvoid op 31-05-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 10:36
Thanks! Daar moet het voorlopig wel mee lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik neem aan dat hardlopen met een iPod niet heel goed voor hem is, of moet het wel kunnen zonder kapot te gaan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Hij kan er in principe wel tegen. Alleen de muziek stopt na een half uurtje. Alleen nadat ik een keer had hardgelopen met m'n iPod, waren de eerste problemen begonnen. Na 3 weken was-ie dood.

Maar hij moet er wel tegen kunnen denk ik. :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

bigchristiaan schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:20:
Hij kan er in principe wel tegen. Alleen de muziek stopt na een half uurtje. Alleen nadat ik een keer had hardgelopen met m'n iPod, waren de eerste problemen begonnen. Na 3 weken was-ie dood.

Maar hij moet er wel tegen kunnen denk ik. :)
Uhm, is dat nou sarcastisch bedoeld of .. ? Je muziek stopt na een halfuurtje (een technische fout, of lag het aan iets anders ?), en dan zeg je dat hij na het hardlopen kuren was gaan vertonen en na drie weken zelfs begraven kon worden. Meen je nou serieus dat hij er tegen moet kunnen of juist niet ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

De muziek stopt na een half uurtje omdat de buffer dan leeg is. De harde schijf kan niet iets in de buffer wegschrijven als hij constant heen en weer wordt geschud (net als bij een cd-speler dus).

Ik had denk ik pech (of samenloop van omstandigheden). De eerste keer dat ik met m'n iPod heb hardgelopen, deed hij raar. Ik kon em nog wel herstellen. Maar na een paar weken stierf hij. Ik weet niet of dat aan het hardlopen lag :) Ik heb ook al (een paar?) keer hardgelopen met m'n huidige iPod, maar dan stopt de muziek gewoon. Hij doet het nog steeds perfect :*)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Video 30G en heb zo'n transparant/wit iSkin hoesje. Alleen wat mij irriteert is dat dat vliesje over het clickweel soms een beetje golft en dat scrollt niet echt lekker. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
Heb voor mijn Pioneer radio (avic x1-r) De CD-IB100 gekocht samen met een iPod 5G 30.

Leek allemaal erg leuk, de iPod besturen met het touchscreen van mijn navi, maar niets is minder waar.
Op het scherm verschijnt alleen bovenin iPod met het aantal seconde dat het liedje speelt, en je kunt via de knopjes op de radio naar het volgende liedje, thats it.
Echt een tegenvaller dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de batterij van de iPod niet echt zo'n geweldige levensduur heeft ben ik opzoek naar een extra externe. Mijn oog was gevallen op de onderstaande. Misschien dat jullie nog andere varianten in gebruik hebben, die misschien beter zijn.

Mijn oog was gevallen op de

Griffin Tunejuice Battery Backup

Afbeeldingslocatie: http://ep45.treshold.nl/isroot/ipodshop/artikel%20plaatjes/24015520.gif

of de

Belkin Backup Battery
Afbeeldingslocatie: http://ep45.treshold.nl/isroot/ipodshop/artikel%20plaatjes/98014466.gif

Bij deze staat dat hij voor de 3e generatie geschikt is. Maar is hij ook te gebruiken op de 5e?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je hebt zo te lezen een 5G, maar vind de duur dat je op de batterij kunt niet zo geweldig :?
Mag ik vragen hoe lang jij met een volle batterij doet ?
Ik heb zelf een dension carkit voor mijn iPod waar ik mijn 5G in prop, en deze laad (uiteraard) gewoon op, maar ik kan er ook andere generaties in doen. Ik neem dus aan dat het voorzien van stroom via de dockaansluiting redelijk universeel is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kwam ik gewoon 2 sexende ipods tegen, met kinky rubber nog wel!

Afbeeldingslocatie: http://japanese.engadget.com/images/2006/06/icopulate.jpg

Das vast voor data uitwisseling ofzo?

Volgens mij heet het ook de "iCopulate" :| B)

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 05-06-2006 18:05 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:26

Dav0s

Hr?

Lijkt me fake :P

Even iets heel anders ik heb het iPod Docking Station, met de afstandsbediening. Maar de menu knop lijkt niet te werken. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Thinkgeek verkoopt 'm ? :P
http://www.thinkgeek.com/stuff/41/icopulate.shtml

Zou wel geinige gadget zijn om zo heel makkelijk iPods te synchen, maar de prijs is wel een beetje hoog.

Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/products/zoom/icopulate.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klik eens op "Add to cart"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:25:
Je hebt zo te lezen een 5G, maar vind de duur dat je op de batterij kunt niet zo geweldig :?
Mag ik vragen hoe lang jij met een volle batterij doet ?
Ik heb zelf een dension carkit voor mijn iPod waar ik mijn 5G in prop, en deze laad (uiteraard) gewoon op, maar ik kan er ook andere generaties in doen. Ik neem dus aan dat het voorzien van stroom via de dockaansluiting redelijk universeel is ?
Hangt een beetje af welke kwaliteit mp3 ik afspeel. Maar meestal haal ik zo'n 5 tot 6 uur. Maar als je een keer wat langer on the road bent is het wel eens makkelijk lijkt me. Een maat van me heeft zo'n sony hd-5 maar die draait 14-15 uur. Dus vandaar dat ik de batterij duur niet zo geweldig vind.

Dat id had ik ook. Maar ik heb er verder geen ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:15:
[...]

Hangt een beetje af welke kwaliteit mp3 ik afspeel. Maar meestal haal ik zo'n 5 tot 6 uur. Maar als je een keer wat langer on the road bent is het wel eens makkelijk lijkt me. Een maat van me heeft zo'n sony hd-5 maar die draait 14-15 uur. Dus vandaar dat ik de batterij duur niet zo geweldig vind.

Dat id had ik ook. Maar ik heb er verder geen ervaringen mee.
Ik haal zo'n 2,5 uur video en 12 uur mp3 ongeveer. Ipod G5 30G. De 60G versie heeft betere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook veel mp3 welke 320kbps zijn. Aangezien de buffer dan 2 keer zo snel leeg raakt als bij 160 moet de hd ook 2 keer zoveel draaien om hem te vullen. En als je regelmatig een track door drukt is ook niet echt bevordelijk. Binnekort maar eens de accu testen.

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Wow, ik heb een 30 gb en ook vrijwel al m'n muziek op 320 cbr en ook nog een hele zooi op vbr. Toch haal ik met gemak de 12 uur. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik vrijwel nooit door druk en altijd per album luister. Ik doe geen geluidscontrole aan en geen eq aan of dergelijke dingen. Verder zit ik ook nooit tussendoor te klooien waardoor de verlichting aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb zelf de 60Gb (dus grotere batterij) maar 5-6 lijkt me toch echt veel te kort voor een 5G ?
Probeer 'm eens nonstop te laten spelen totdat 'ie bijna leeg is, en dan volledig vol laden en dan weer hetzelfde.
Ik gebruik die van mij alleen maar in de auto, en toen ik zo'n test deed wilde hij ook amper mee, totdat ik 'm even een paar keer op z'n donder gaf door bijna leeg en weer vol te doen en toen haalde ik zowat 24 uur op nonstop MP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:37:
Omdat de batterij van de iPod niet echt zo'n geweldige levensduur heeft ben ik opzoek naar een extra externe. Mijn oog was gevallen op de onderstaande. Misschien dat jullie nog andere varianten in gebruik hebben, die misschien beter zijn.

Mijn oog was gevallen op de

Griffin Tunejuice Battery Backup

[afbeelding]

of de

Belkin Backup Battery
[afbeelding]

Bij deze staat dat hij voor de 3e generatie geschikt is. Maar is hij ook te gebruiken op de 5e?

bvd
Ik heb die laatste (van Belkin), die werkt prima op de G5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScottB schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:31:
[...]

Ik heb die laatste (van Belkin), die werkt prima op de G5 :)
thnx, mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? bvd

Was er wel vergeten bij te vertellen dat ik de eq altijd heb aanstaan. Scheelt best een hoop namelijk. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat daar veel winst in te behalen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 17:22:
[...]

thnx, mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? bvd

Was er wel vergeten bij te vertellen dat ik de eq altijd heb aanstaan. Scheelt best een hoop namelijk. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat daar veel winst in te behalen valt.
Tuurlijk mag je dat vragen, ik kan er alleen geen antwoord op geven. Had hem voor mn verjaardag gekregen, sorry :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31

sjaakaq

It might get loud

Kan iemand mij zeggen wat de beste car-charger is voor de iPod? Ik heb het dus alleen over opladen via de aanstekeringang in de auto; niet over aansluiten op de autoradio ofzo. Hoeft verder ook geen cradel te zijn. Het enige wat ie goed moet doen is: opladen. En daarbij tegen een stootje kunnen.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

leokennis schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:03:
Kan iemand mij zeggen wat de beste car-charger is voor de iPod? Ik heb het dus alleen over opladen via de aanstekeringang in de auto; niet over aansluiten op de autoradio ofzo. Hoeft verder ook geen cradel te zijn. Het enige wat ie goed moet doen is: opladen. En daarbij tegen een stootje kunnen.
Ik heb een tijdje geleden een setje gekregen (voor Kerst, ditmaal :P). Hierin zat een lichtnet-oplader en een auto-oplader. Beide van het merk 'Artwizz', misschien kun je er eens op zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even een klein vraagje over de nieuwe U2 iPod video.
Is de zwarte achterkant zwart metaalachtig of van hetzelfde matriaal als de voorkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn iPod 5G. Er staan een aantal albums op, met daarnaast ook nog een paar andere nummers van diezelfde artiest. Nu kan ik deze nummers wel gewoon op iTunes vinden en apart onder Nummers, maar niet bij de artiesten. Dan staan er alleen nummers van de albums die ik van die artiest op mijn iPod heb staan. Hoe kan ik ervoor zorgen, dat ook de nummers die niet op de albums staan gewoon onder het Artiesten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:08:
Ik heb een probleem met mijn iPod 5G. Er staan een aantal albums op, met daarnaast ook nog een paar andere nummers van diezelfde artiest. Nu kan ik deze nummers wel gewoon op iTunes vinden en apart onder Nummers, maar niet bij de artiesten. Dan staan er alleen nummers van de albums die ik van die artiest op mijn iPod heb staan. Hoe kan ik ervoor zorgen, dat ook de nummers die niet op de albums staan gewoon onder het Artiesten vallen?
Daar is hier laatst nog antwoord op gegeven: niet. Je kunt wel alles van één artiest afspelen, door gewoon op 'play' te drukken als je die artiest geselecteerd hebt, maar in een lijst weergeven kan niet (of je moet een smart playlist maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dat kan wel hoor, je moet ze dan gewoon een albumnaam geven. Dan kun je ze kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:08:
Wat ook soms fout gaat is dat de ID3 tag orchestra anders staat dan de artist tag. Over het algemeen moet je na de keuze artiest, alle kiezen. Dan pak je alles

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

winwiz schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:37:
[...]

Wat ook soms fout gaat is dat de ID3 tag orchestra anders staat dan de artist tag. Over het algemeen moet je na de keuze artiest, alle kiezen. Dan pak je alles
Nee, dan pak je alle nummers van de albums die je van die artiest hebt. De nummers die niet op een album staan (lees: waarvan de album-tag niet is ingevuld) krijg je dan alsnog niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
ScottB schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:55:
[...]

Nee, dan pak je alle nummers van de albums die je van die artiest hebt. De nummers die niet op een album staan (lees: waarvan de album-tag niet is ingevuld) krijg je dan alsnog niet te zien.
Ai was me niet opgevallen..... Heb nu in Itunes gesorteerd op album, alle niet ingevulde geselecteerd, rechtermuisknop info, ja antwoorden en dan bij album een fantasienaam ingegeven.... nu zijn ze wel zichtbaar bij de artiest

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 20:58:
[...]

Ik had ook net precies hetzelfde probleem en wilde het ook gaan vragen hier. Totdat ik jouw reactie tegenkwam. Ik ga het ook met wasbenzine proberen. Hopen dat ik geen krassen krijg.

Btw stinkt je ipod daarna niet :P ?

Edit: Heb het eraf gekregen met X10. Soort van wasbenzine. Het werkte prima en stinken doet het alleen de eerste 30 minuten
Voor de huis tuin en keuken tweaker; ruw de lijmresten eerst even op met je vinger en pak dan een wattenstaafje met deodorant (met alcohol erin) Heb je m in no-time weg
(voor de student die dus geen wasbenzine voor handen heeft op z'n kamertje :P)

Sinds gister m'n photo 20Gb verkocht en een 30gig video gehaald. Nu valt me alleen op dat als ik de ipod van links naar rechts beweeg ik een licht getik hoor (soms ook een hardere 'click' alsof de HD-kop naar z'n beginstand knalt).... Is dit normaal of zal ik een nieuwe moeten halen?

[ Voor 19% gewijzigd door r0el op 09-06-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
r0el schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:10:
[...]
Sinds gister m'n photo 20Gb verkocht en een 30gig video gehaald. Nu valt me alleen op dat als ik de ipod van links naar rechts beweeg ik een licht getik hoor (soms ook een hardere 'click' alsof de HD-kop naar z'n beginstand knalt).... Is dit normaal of zal ik een nieuwe moeten halen?
Dat hoort, dat is de shock protection. De kop wordt razendsnel vergrendeld om te zorgen dat de HD niet beschadigd. Maar dat lichte getik? Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Hoedje schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:42:
[...]

Dat hoort, dat is de shock protection. De kop wordt razendsnel vergrendeld om te zorgen dat de HD niet beschadigd. Maar dat lichte getik? Geen idee...
Kzit nu ns ff lang bestanden te kopieren, als ik m zachtjes heen en weer beweeg hoor ik t getik en schiet de kopieertijd met 10 minuten omhoog.... toch maar langs applestore vanmiddag

Edit; doh even een momentje van schaamte; het getik was de hold knop die klein btje los zit |:(

[ Voor 11% gewijzigd door r0el op 09-06-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Laatst online: 29-07-2021
even een vraag .. volgens mij kan de ipod het niet,,,

maar kan de 5G een stuk uit een nummer bookmarken? ik luister graag livesets en dan is het handig om een goed stuk muziek te kunnen marken, zonder elke keer te forwarden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 15:21
Ik weet wel dat zoiets kan met AAC. Zo werkt het wel met de podcast van onemorething.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
letinon schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:04:
Ik weet wel dat zoiets kan met AAC. Zo werkt het wel met de podcast van onemorething.nl.
bedoel je dat ik dan de mp3 moet converten en als AAC op de ipod moet zetten? kan ik dan op de ipod zelf een bookmark aangeven? kan ik ook meerdere bookmarks per nummer aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Volgens mij kan het alleen bij een audiobook (kan ook in AAC formaat): http://ilounge.com/index....guide-to-ipod-audiobooks/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
3. Make the Files Bookmarkable. The final thing to do is to make the tracks bookmarkable. If you’re on a Mac, check out this AppleScript which does this conversion in a jiffy. If you use Windows, locate the tracks (right-click on a track and select Show Song File), then change the files’ extensions from .m4a to .m4b. (If you don’t see extensions, select Tools > Folder Options, click the View tab and uncheck Hide Extensions.)

dit staat op die url .. voor aac maakt het toch niet uit of het muziek of gesproken tekst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had op het forum gelezen dat je het vinkje aan/uit moest zetten als je album art op je ipod niet zag dat heb ik gedaan. Maar dan als ik 'm dan weer aanvink dan geeftie halverwege een foutbericht met daarin:

De ipod kan niet bijgewerkt worden. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (-50)

Wat moet ik doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek een bepaalde accesoire, weet alleen niet of het uberhaupt wel bestaat.
ik heb van belkin een externe batterij houder, more power dus.

kwil dat ding in me tas stoppen en dan met een kabeltje naar de ipod doen. dus ik zoek een dock-connector verlengkabel. iemand enig idee of dat uberhaupt bestaat en waar te krijgen?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wat ik nu wil weten ( en ik vind dat nergens) is of de G5 generatie van ipod gewoon dir structuur overneemt zoals in windows?

Ik vind itunes en de manier waarop de ipod werkt maar niets. Die artist en Album list is rotzooi imo.
Dus ik wil gewoon door mijn mp3 albums browsen zoals de windowsexplorer ze me laat zien!
bv:
Abba - [Arrival]
Air - [Blabla]
Madonna - [Confession...]

Is dit nu mogelijk met ipod ?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

multipasser schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 23:06:
Wat ik nu wil weten ( en ik vind dat nergens) is of de G5 generatie van ipod gewoon dir structuur overneemt zoals in windows?

Ik vind itunes en de manier waarop de ipod werkt maar niets. Die artist en Album list is rotzooi imo.
Dus ik wil gewoon door mijn mp3 albums browsen zoals de windowsexplorer ze me laat zien!
bv:
Abba - [Arrival]
Air - [Blabla]
Madonna - [Confession...]

Is dit nu mogelijk met ipod ?
In principe werkt de iPod hetzelfde als iTunes. Je kunt op de iPod kiezen voor Artists, Albums, Compilations, Songs, Genres en Composers. In Artists kun je vervolgens per artiest de nummers per album kiezen (of alle nummers van die artiest, per album gesorteerd).

Maar in hoeverre verschilt dit van wat windowsexplorer laat zien? Ik ben daar namelijk niet zo bekend hier mee.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
Anapod Explorer, dit programmaatje laat je iPod verschijnen in Windows explorer. Je kan nu makkelijk playlists er naar toe verslepen, dit is vooral makkelijk voor mensen die niet van syncen houden. Hier staat een uitgebreide vergelijking tussen iTunes en anapod.

(zie begin post)

[ Voor 4% gewijzigd door Amien90 op 10-06-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik weet hoe een pre G5 ipod werkt!
Als ik 30gig vol heb staan en ik kies ARTIST krijg ik een lijst van wel 4000 artisten.

Waarvan ik er 200 ken omdat elke onbekende artiest die op een compilatie cd staat er ook tussen staan met 1 verdomd lied!
Daar heb ik geen boodschap aan.

Daarom is het gewoon het handigst als je gewoon de DIR structuur kan overnemen. Omdat je dan altijd volgens Artist werkt.
Ik snap trouwens niet waarom er een Sorteer mogelijkheid is volgens album! Krijg je een lijst van namen en je weet voor de helft niet bij welke artist ze horen.

Ik ga de nano van mijn neefje eens lenen en bekijken of dit nu mogelijk is wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je structureel met playlists werkt, heb je dat probleem niet zo.
Elk album bij, is tevens een playlist.

Ik luister mijn muziek ook enkel via Playlists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

multipasser schreef op zondag 11 juni 2006 @ 01:10:
Als ik 30gig vol heb staan en ik kies ARTIST krijg ik een lijst van wel 4000 artisten.

Waarvan ik er 200 ken omdat elke onbekende artiest die op een compilatie cd staat er ook tussen staan met 1 verdomd lied!

Daarom is het gewoon het handigst als je gewoon de DIR structuur kan overnemen. Omdat je dan altijd volgens Artist werkt.
Ik snap trouwens niet waarom er een Sorteer mogelijkheid is volgens album! Krijg je een lijst van namen en je weet voor de helft niet bij welke artist ze horen.

Ik ga de nano van mijn neefje eens lenen en bekijken of dit nu mogelijk is wat ik wil.
Voor compilatie cd's kun je in iTunes bij elk nummer aangeven dat ze onderdeel zijn van een verzameling (alle nummers selecteren, info en dan "deel van verzameling" op ja zetten). In dat geval worden de nummers niet meer los in de lijst met artiesten gezet en vind je ze onder albums of onder verzamelingen (compilaties).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:59:
ik zoek een bepaalde accesoire, weet alleen niet of het uberhaupt wel bestaat.
ik heb van belkin een externe batterij houder, more power dus.

kwil dat ding in me tas stoppen en dan met een kabeltje naar de ipod doen. dus ik zoek een dock-connector verlengkabel. iemand enig idee of dat uberhaupt bestaat en waar te krijgen?
thx
Ik weet dat ze bestaan, maar waar je ze kan kopen? En ik ben bang dat ze ook redelijk duur zijn...
(hmm, ik kan nix vinden op iLounge noch met Google.

Allereerst is het een 5G iPod, ten tweede mag je je gescheld voor jezelf bewaren :/

Bij de 5G iPod wordt alles gesorteerd op de ID3 tags. Je kan dus niet sorteren op directory. Daar zijn wel work-arounds voor, zo kun je de mapstructuur laten wegschrijven in de ID3 tags of je kunt dus zorgen dat je alleen maar via playlists luistert. Verder kun je zoals hierboven al is aangegeven, compilaties gewoon een aparte artiest laten zijn, waardoor je de 3800 die je niet kent weer kwijt bent.

Maar goed 1:1 kopieren van de mapstructuur kan alleen nog met iAudio (X5) als ik het goed heb. Nadeel is dat het navigeren en opstarten ietsje trager gaat, maar als je een mapstructuur relaxter vindt werken, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En anders installeer je de (enigzins brakke) rockbox firmware op je iPod, heb je een 'normale' dir based MP3 spelert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik zie dan niet hoe jullie 400cd's gaan orderen in playlists?
Maken jullie dan Dance/Classic/Rnb/Pop/Electro/Disco lijsten ofzo?

Ik vind dat moeilijk werken, want George michael kan met 1 cd bij Pop horen en de andere cd bij Live of Dance. Snap je?

Ik zal de X5 eens bekijken. Lijkt me wel een OK ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik werk ook altijd volgens Artist, maar dan wel via de tags. Dir-structuren vind ik achterhaald. Het probleem van alle artiesten die op verzamelalbums voorkomen is zoals gezegd op te lossen door bij verzamelalbums het vinkje aan te zetten bij 'Compilation'. Dan wordt 'Compilation' één artiest.

Hoe ik muziek afspeel op m'n iPod is eigenlijk gewoon zoals ik gewend was van cd's afspelen: ik kies de artiest (cd's staan bij mij in de kast geordend op artiest), en dan van de artiest het album.
Wil ik een verzamelalbum horen, dan ga ik naar compilations (verzamelcd's staan bij mij in de kast ook allemaal bij elkaar) en kies daar het album.

Maar wat met cd's niet kan, is van één artiest alle nummers van alle albums door elkaar afspelen.
En directorystructuren hebben ook een nadeel voor het flexibel afspelen.
Directorystructuren veronderstellen namelijk een hierarchie: artiest - album - nummer. Als je op nummer wilt zoeken, moet je wel via artiest en album. Tags zijn daarentegen multidimensioneel en je hoeft een nummer niet perse op te zoeken via de artiest en daarna het album, hoewel het wel kan. Ik heb bijvoorbeeld alle cd's van Acda en de Munnik, en weet echt niet van elk nummer op welk album het staat. Als ik dan een bepaald nummer wil horen, kan ik gewoon alle nummers van Acda en de Munnik gesorteerd op alfabet laten zien, in plaats van alle albums af te moeten lopen in de directorystructuur :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Jonge ben je dom ofzo?

Zoek je een compilatie cd? Zoek op album.
Zoek je op een bepaalde artiest? Zoek op artiest
Zoek je een bepaald nummer? Zoek op nummer

Ik weet niet wat dat voor post van jou is maar het slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Even een crosslinkje om een interessante vraag in 'Portable Media Devices' aan deze thread te koppelen:
Charles Nasi: iPod Maps?
Zou dit mogelijk zijn? Om de iPod als soort van 'Wegenkaart van Nederland' te gebruiken? En wat voor software etc. is ervoor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Amien90 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:23:
even een vraag .. volgens mij kan de ipod het niet,,,

maar kan de 5G een stuk uit een nummer bookmarken? ik luister graag livesets en dan is het handig om een goed stuk muziek te kunnen marken, zonder elke keer te forwarden..
hoi, heb je al een oplossing hiervoor gevonden? ben erg benieuwd.

www.tri-state.nl

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.