[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.872 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
benoni schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:32:
Even een crosslinkje om een interessante vraag in 'Portable Media Devices' aan deze thread te koppelen:

[...]
Dat kan alleen als je bijv. losse plaatjes van een map zou hebben, maar echt praktisch zal het nooit werken...
_Supreme schreef op zondag 11 juni 2006 @ 15:48:
[...]

hoi, heb je al een oplossing hiervoor gevonden? ben erg benieuwd.
Kuch ;) [rml]Hoedje in "[ iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie De..."[/rml]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook een keer dat fout zoeken
zocht op artist en kreeg nummer-namen

bleek dat ik 1 ietwat corrupt mp3tje had. veel gedoe gehad met em vinden.
dat bestand eruit en het deed het weer zoals het hoort.

@Hoedje
mooi dat je weet dat ze bestaat :)
maar als je niet meer weet hoe wat waar schiet ik niet op helaas. weet je misschien nog naam van de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

multipasser schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:38:
Ik zie dan niet hoe jullie 400cd's gaan orderen in playlists?
Maken jullie dan Dance/Classic/Rnb/Pop/Electro/Disco lijsten ofzo?

Ik vind dat moeilijk werken, want George michael kan met 1 cd bij Pop horen en de andere cd bij Live of Dance. Snap je?

Ik zal de X5 eens bekijken. Lijkt me wel een OK ding.
Zoals ik al zei : ik werk niet met albums (althans, itunes regelt dat wel, maar ik browse ze nooit).
In de 'root' maak ik voor *elke* CD een nieuwe playlist aan met de titel "Artiest - Album". In de playlist mik ik de CD, zet ze op volgorde, nummer ze en geef ze album art.
Zowel op iTunes als op de iPod zelf browse ik via playlists. Al heb je 4000 CD's, je kan ze nog steeds netjes terug vinden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
_Supreme schreef op zondag 11 juni 2006 @ 15:48:
[...]

hoi, heb je al een oplossing hiervoor gevonden? ben erg benieuwd.
nee .. niet echt .. als je een mp3 convert naar een .m4a bestand .. dan renamed naar .m4b .. dan onthoud ie wel de laatste positie van de audiofile .. maar daar heb ik niet veel aan .. ik heb liever dat ie ergens een playlist aanmaakt met de bookmarks die ik wil .. niet op de laatste positie.. bij mijn creative kon je 10 bookmarks aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Koffie schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:09:
[...]

Zoals ik al zei : ik werk niet met albums (althans, itunes regelt dat wel, maar ik browse ze nooit).
In de 'root' maak ik voor *elke* CD een nieuwe playlist aan met de titel "Artiest - Album". In de playlist mik ik de CD, zet ze op volgorde, nummer ze en geef ze album art.
Zowel op iTunes als op de iPod zelf browse ik via playlists. Al heb je 4000 CD's, je kan ze nog steeds netjes terug vinden.
@Dersan: Mooi dat je effe laat zien dat je marginaal bent.

@Koffie: Thanx for the info. Dan ga ik niet blij zijn met de werkwijze van Ipod. Ik heb mijn 1000+ albums al perfect getagged en filenamed (dirnamed) voor in Foobar.
Wat ik nu wil is gewoon drag/droppen en alles mmoet mooi geordend zijn. Zonder retaggen/playlists aanmaken per album. Dan maar eens een X5 bekijken of de nieuwe China player van Meizu :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan moet je dus rockbox op je iPod knallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
net gedaan .. ziet er vet uit .. tnx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Goed nieuws voor de iPod bezitters, iTunes en Outlook 2007 vinden elkaar wel lief. Dus het syncen werkt eindelijk goed, zie voor meer info [rml][ iTunes 5] Outlook 2003 syncen met iPod 3g[/rml].

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Koffie schreef op maandag 12 juni 2006 @ 08:28:
rockbox lijkt wel leuk op het eerste gezicht. Alleen als je een video ipod hebt valt die functie weg.
Niet dat video kijken mijn doel is op een schermpje van 2cm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
multipasser schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:47:
[...]

rockbox lijkt wel leuk op het eerste gezicht. Alleen als je een video ipod hebt valt die functie weg.
Niet dat video kijken mijn doel is op een schermpje van 2cm :)
hij maakt er een dualboot van .. dus je kunt switchen tussen de oude ipod firmware .. en rockbox.. ik gebruik video bijna nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Met dat video's omzetten via het programma videora hoe gaat dat percies?

Ik probeer het nu al met een aantal video's (wmv) maar telkens komt hij niet verder als: starten 2de bewerking: even wachten aub.

Of moet je daarvoor extreem lang wachten?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me ipod geeft bij sommige nummers wel album art weer en bij sommige niet terwijl ik ze wel allemaal in itunes heb staan. Nu heb ik beetje zitten zoeken naar een oplossing en had op het forum gelezen dat je het vinkje aan/uit moest zetten als je album art op je ipod niet zag dat heb ik gedaan. Maar dan als ik 'm dan weer aanvink dan geeftie halverwege een foutbericht met daarin:

De ipod kan niet bijgewerkt worden. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (-50)

Wat moet ik doen :'( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

schnumi schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:47:
Met dat video's omzetten via het programma videora hoe gaat dat percies?

Ik probeer het nu al met een aantal video's (wmv) maar telkens komt hij niet verder als: starten 2de bewerking: even wachten aub.

Of moet je daarvoor extreem lang wachten?
Das dan weer het stomme van Videora: die kan geen wmv of asf. Hij kan eigenlijk vrij veel niet, de enige die ik tot nu toe tegen ben gekomen die wel werken zijn .avi en .mpeg (en de varianten daarop). Helaas dus... Er is wel een andere nog die ook DVD's om kan zetten, alleen daarvan loopt de audio totáál niet synchroon, er is een verschil van 4s oid. Voor het geval je het toch wilt proberen, het programma heet Jodix Free iPod Video Converter :)

Mocht er iemand zijn die een programma weet waarbij video en audio wel synchroon lopen en die DVD's om kan zetten, zou ik het zeer op prijs stellen als diegene dat dan even meldt hier _O_

[ Voor 12% gewijzigd door Scott op 13-06-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

hmm erg jammer inderdaad. Dan blijft er weinig over.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Er was toch spraken over een 'nieuwe' ipod. Groter scherm en meer gericht naar video.
Wanneer kunnen we die ten vroegste verwachten? Ik ken de 'release' datums van apple hardware niet goed. Waarschijnlijk wordt dat gelinkt aan Macworld en dat is pas geweest zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
multipasser schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:22:
Er was toch spraken over een 'nieuwe' ipod. Groter scherm en meer gericht naar video.
Wanneer kunnen we die ten vroegste verwachten? Ik ken de 'release' datums van apple hardware niet goed. Waarschijnlijk wordt dat gelinkt aan Macworld en dat is pas geweest zeker.
Niemand, kent die data, dat is ook de bedoeling. Maar ergens tussen juni en kerstmis komt ie wel aan.

/me Hoedje is heel blij met z'n glazen bol O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Ik wil graag ff wat foto's van een windows pc naar mijn ipod 5g kopieren, maar heb geen idee waar dat mee moet :? Ik heb al wat gezocht, maar vraag me af of het ook kan zonder Adobe Album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:57
Math2k schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:18:
Ik wil graag ff wat foto's van een windows pc naar mijn ipod 5g kopieren, maar heb geen idee waar dat mee moet :? Ik heb al wat gezocht, maar vraag me af of het ook kan zonder Adobe Album.
Itunes starten
Ipod aansluiten
Rechtermuisknop op je ipod
Dan bij synchronistatieinstellingen van je ipod staat er een ook tabblad foto's
Daar kan je het instellen;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Koffie schreef op maandag 12 juni 2006 @ 08:28:
dit ziet er cool uit, moet dit binnenkort gaan proberen....
maar blijven zaken als bv het tunecenter van griffin dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Ook ik ben druk bezig geweest het plaatsen van mp4's op de iPod. Met behulp van WinAvi mp4 Converter werkt het wel aardig, maar de tv-out kwaliteit is dan niet fantastisch. Nu had ik toevallig ooit een bestand gedownload wat al mp4 codering HAD. En dat bestand was van goede kwaliteit op de TV.
Nu is dus mijn vraag: hoe kan je avi's converteren naar mp4 zodat er geen kwaliteitsverlies optreedt? Dus dat je nog goed beeld hebt als je de iPod op de TV aansluit...?

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist 2 uurtjes door het bos gescheurt met mijn iPod 5G in mijn borstzak. De iPod zat compleet onder het condens, maar draaide nog wel.

Mijn linker oordopje ging op de terugweg een beetje haperen, en was thuis aangekomen vanwege de regen helemaal dood. Morgen maar even een nieuwe halen, kan ik er weer even tegenaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DarkChylde schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:48:
[...]

dit ziet er cool uit, moet dit binnenkort gaan proberen....
maar blijven zaken als bv het tunecenter van griffin dan werken?
Geen idee ? Wat issut? :+

Enkele pics van de themes : http://zooi.oostindie.com...y/index.php?Gallery=/iPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26

Dav0s

Hr?

Ik zoek nog steeds naar een functie vergelijkbaar met de playlist van winamp. Terwijl je luistert naar een nummer zou ik andere nummers aan de 'wachtrij' willen kunnen toevoegen. Een beetje zoals On-The-Go maar dan een lijst die gespeelde nummers uit de lijst gooit.

Kan dit met Rockbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik in Nederland de Protect case van Agent 18 kan kopen
Heb de ipod video nu 1 dag en word al gek van alle vegen op mijn ipod

GOD DAMN YOU APPLE !

P.S heeft iemand ervaring met ipodshop.nl

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 20:31

Abu

Abu!

Het leek mij wel leuk om filmpjes op mijn ipod te zetten mbv ATI's Avivo converter. Ik heb tenslotte een x1900xt en die wil ik ook graag hiervoor gebruiken. Dit zou namelijk bijzonder snel moeten zijn en van goede kwaliteit. Het lukt mij alleen niet om een fatsoenlijk resultaat te krijgen. Bijzonder snel is het wel, maar ik krijg allemaal hele vreemde artifacts in mijn output filmpje, het maakt niet uit hoe hoog ik de kwaliteit zet. Bij een andere film kreeg ik alleen geluid.

Met versie 6.5 doe ik het zoals in de how-to van ATI staat:

https://support.ati.com/i...nowledge&questionID=21793

Is het iemand al wel gelukt om een mooi resultaat te krijgen?

[ Voor 2% gewijzigd door Abu op 15-06-2006 11:44 . Reden: typo ]

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

De shuffle-functie van de iPod is niet helemaal naar wens. Ik luister soms albums, soms naar een playlist. Nu wil ik een playlist shufflen, maar een album op volgorde van tracknummers luisteren. In iTunes is dit te doen omdat je daar voor elke playlist apart kunt opgeven of hij moet shufflen of niet. Echter, op de iPod kan dat niet. Heeft iemand daar een trucje voor bedacht of gevonden of zal ik elke keer shuffle aan of uit moeten zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 22:57
Vandaag mn ipod van ongeveer 1 meter keihard laten vallen....op tapijt.

* Dersan schrikt zich dood, pakt hem op en doet doodsbang een oordopje weer terug in zn oren..

Niks aan de hand :D.

Dersan <3 Ipod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er ook een manier om een dvd in één keer te rippen voor gebruik op een iPod? Of moet ik eerst de cd rippen en dan alles omzetten voor de iPod? Ik ben nog op zoek naar geschikte software voor dit alles... Ik download nu Super van eroghtsoftware, maar die kan volgens mij alleen converteren, niet rippen. Best wel ingewikkeld allemaal, moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nog een meter of 5 over de grond geschoven met fiets + iPod, en niks aan de hand hoor!

Ik had wel een metal-case er omheen zitten, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al ruim een maand een trotse bezitter van de ipod 30gb en heb daar een tijdje geleden ook het universal dock voor gekocht.

Elke keer als ik thuiskom stop ik mijn ipod daarin. Als m'n pc aangaat, begint die met opladen en start die itunes op.

Is dit niet slecht voor de batterij dat die elke keer een stukje oplaadt?

Op de apple site staat: "Bovendien kun je een lithium-ionbatterij op elk gewenst moment opladen, terwijl nikkelbatterijen steeds volledig moeten worden opgeladen en weer ontladen om goed te blijven presteren."

Ik kan mij niet voorstellen dat het geen effect op mijn ipod heeft. Iemand verder nog ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt helemaal niks uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
weet iemand hoe en of je eem id3-tag kan veranderen van een mp3 als ie op de ipod staat met anapod? dus niet de indexfile iTUNESDB .. maar echt in de mp3 zelf

[ Voor 3% gewijzigd door Amien90 op 16-06-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de reacties hierboven over de robuustheid van de iPod, hier even iets minder leuks.

Mijn vriendin was vandaag bezig met het overzetten van foto's via iTunes, krijgt ze opeens de volgende melding:
Het bestand of de map \iPod_Control\Artwork|ArtworkDB is beschadigd en onleesbaar. Voer het hulpprogramma CHKDSK uit
Op mijn aanraden heeft ze vervolgens iTunes opnieuw opgestart en weer geprobeerd iets over te zetten, maar ze kreeg dezelfde melding alleen dan in de folder "\photo\image DB temp".
Ze heeft toen de iPod afgekoppeld, en die werkt nog. Bij het weer aankoppelen geeft iTunes echter weer een foutmelding, dezelfde als de eerste keer.

Is de HD van de iPod aan het doodgaan of hoe moet ik dit zien? Ze heeft de iPod hoogstens twee weken en is er ontzettend zuinig op, dus hij is niet gevallen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm, 'Voer het hulpprogramma CHKDSK uit'. Al gedaan? Dit klinkt gewoon als een gevalletje filesystem probleempje.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Milenco schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:36:
Klopt. Wat er nu gebeurd is het volgende: Ik ga naar Muziek -> Compilaties -> Top 2000. Daar zie ik dan staan “Avond”, “Bohemian Rhapsody”, etc. Ik zou hier liever zien: “Boudewijn de Groot - Avond”, “Queen - Bohemian Rhapsody”, etc. Ik wil niet na Compilaties -> Top 2000 -> Artiest -> Nummer, maar Compilaties -> Top 2000 -> Artiest – Nummer. Vaak weet ik niet zo snel van welke artiest een nummer is en dat maakt het moeilijker te herkennen.

Nu kan ik wel de hele Top 2000 onder artiesten gooien, maar dat heeft nog een vervelender effect. Dan heb ik als eerste een shitload aan artiesten met maar één of twee nummers en daarnaast heb ik hetzelfde probleem als ik via Albums naar de Top 2000 ga; Dan zie ik nog steeds alleen “Nummer”, ipv “Artiest - Nummer”.

Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de enige ben met deze ergernis en vandaar dat ik het ook zo vreemd vind dat Apple hier geen optie voor inbouwt.
Ik denk dat wij de enige zijn dan! Want dat vind ik gigantisch onlogisch en irritant!
En ik snap niet dat andere dat nie erg vinden. Alsof jij elke titel in een compilatie kent!

Dat houdt me ook tegen een ipod te kopen. Maar nu ik weet dat rockbox voor ipod bestaat is een ipod nog doenbaar. Dus ik denk dat jij rockbox moet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
multipasser schreef op zondag 18 juni 2006 @ 01:08:
[...]

Ik denk dat wij de enige zijn dan! Want dat vind ik gigantisch onlogisch en irritant!
En ik snap niet dat andere dat nie erg vinden. Alsof jij elke titel in een compilatie kent!

Dat houdt me ook tegen een ipod te kopen. Maar nu ik weet dat rockbox voor ipod bestaat is een ipod nog doenbaar. Dus ik denk dat jij rockbox moet proberen.
Gebruik Tag and rename om de title te veranderen in # - artist - title
dat hoef je dan alleen ff op je harddisk te doen met alleen die Top2000 folder en weer kopieren
ik doe dit ook met mijn Singles compilatie directory op Ipod, alle losse nummers mooi bij elkaar en nog begrijpbare titles ook

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
Zijn er ook "merkloos" photoconnectors op de markt verkrijgbaar? Kabels, adapters etc. kun je wel voor een vriendelijkere prijs vinden, misschien dat iemand ze gezien heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Tonton schreef op zondag 18 juni 2006 @ 09:47:
[...]

Gebruik Tag and rename om de title te veranderen in # - artist - title
dat hoef je dan alleen ff op je harddisk te doen met alleen die Top2000 folder en weer kopieren
ik doe dit ook met mijn Singles compilatie directory op Ipod, alle losse nummers mooi bij elkaar en nog begrijpbare titles ook
Al mijn cd's zijn perfect getagged en hetzelfde genamed (tracknr - artist - title).
Elke dir bevat pars/sfv. Ik ga heus niet mijn mp3 title tag effe upfucken omdat ipod het anders niet kan. Snap je? Dan zijn al mijn sfv's corrupt.

Ik weet niet of je in itunes goed kunt retaggen on the fly. Anders kan je de mp3's die op je ipod staan gewoon via itunes retaggen?
Rockbox lijkt me beste oplossing vermits die gewoon dir structuur doet. Alles opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 18 juni 2006 @ 01:00:
Ehm, 'Voer het hulpprogramma CHKDSK uit'. Al gedaan? Dit klinkt gewoon als een gevalletje filesystem probleempje.
CHKDSK uitvoeren op de iPod :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Start > Uitvoeren > CHKDSK F: ofzoiets (F is dan het stationnummer van je ipod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Of even gewoon heel de iPod herstellen en opnieuw synchroniseren met iTunes... Dan moet het gewoon weer goed gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus het is normaal dat het filesystem van een gloednieuwe iPod corrupt raakt? :/

Het valt me altijd weer op dat tekortkoming door iPod bezitters worden weggewuifd, net zoals bij die compilatiedinges hier vlak boven. Dat is toch ook van de gekke. Dit moest een andere fabrikant eens proberen zeg, die zou compleet afgebrand worden.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

nee hoor het wordt zeer zeker niet weggewuifd. Ik merk steeds meer dat de combo iPod+ Windows gewoon veel minder lekker werkt dan de combo Mac+iPod. Je merkt gewoon aan alles dat de iPod toch in eerste instantie ontworpen is voor de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:53:
Dus het is normaal dat het filesystem van een gloednieuwe iPod corrupt raakt? :/

Het valt me altijd weer op dat tekortkoming door iPod bezitters worden weggewuifd, net zoals bij die compilatiedinges hier vlak boven. Dat is toch ook van de gekke. Dit moest een andere fabrikant eens proberen zeg, die zou compleet afgebrand worden.
Maar het zegt toch nix over het doodgaan van de harde schijf 8)7 . Dat kan op elke harde schijf. Daarnaast zijn er andere manieren waarop de iPod laat zien dat de schijf aan het doodgaan is. Sad iPod icon en het mapje met uitroepteken. Mocht je het niet vertrouwen dan kun je prima even checkdisk draaien. Tot slot dat compilatiedingetje is echt het probleem van maar een paar users, en geen van de concurrenten doet dat anders (die meta-tags gebruiken om de sorteren). Daarnaast is de oplossing heel makkelijk, maar dan zijn hun tags niet "mooi" meer. Terwijl anders het navigeren op de iPod niet "mooi" meer is, immers niet consequent :P.

Daarnaast niemand wuift hier de problemen weg. Ik vind iedereen juist heel behulpzaam zo krijg jij ook meerdere oplossingen. Ik sluit me overigens aan bij de oplossing van Lt. Marx. Ook wat betreft de Windows/Mac aansluiting. Al moet ik zeggen dat ik nog geen problemen heb gevonden en...

iTunes + Outlook 2k7 + iPod draait prima op Vista Beta 2 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:21:
[...]

Maar het zegt toch nix over het doodgaan van de harde schijf 8)7 . Dat kan op elke harde schijf. Daarnaast zijn er andere manieren waarop de iPod laat zien dat de schijf aan het doodgaan is. Sad iPod icon en het mapje met uitroepteken. Mocht je het niet vertrouwen dan kun je prima even checkdisk draaien.
Er is iets beschadigd / corrupt. Dat mag gewoon niet bij een gloednieuwe harddisk, punt. Er zijn verscheidene dingen die aangeven dat je harddisk aan het doodgaan is, maar dat sad-icon is er niet één van. Dan is je harddisk namelijk al kapot. Checkdisk is er om problemen te fixen, die er gewoon niet mogen zijn. Problemen die aan kunnen geven dat je harddisk kapot aan het gaan is. In zo'n geval zeggen 'maak je niet druk, draai gewoon ff chkdsk' is net zoiets als iemand met een versnellingsbak die niet lekker schakelt aanraden er zaagsel in te gooien...
Tot slot dat compilatiedingetje is echt het probleem van maar een paar users, en geen van de concurrenten doet dat anders (die meta-tags gebruiken om de sorteren). Daarnaast is de oplossing heel makkelijk, maar dan zijn hun tags niet "mooi" meer. Terwijl anders het navigeren op de iPod niet "mooi" meer is, immers niet consequent :P
Niet consequent? 8)7 Ik heb mijn platen en CD's op artiest gesorteerd, maar bij compilaties is dat niet mogelijk dus die staan apart. Ook niet consequent, maar dat is wat anders dan onlogisch en ik zie ook niet in wat consequent c.q. logisch met 'mooi' te maken heeft.
Daarnaast niemand wuift hier de problemen weg. Ik vind iedereen juist heel behulpzaam zo krijg jij ook meerdere oplossingen.
Ik krijg wel advies en dat waardeer ik ook, maar het is zo van 'Ach joh, doe dat ff, maak je verder niet druk': wegwuiven dus. Zie verder hierboven.

Wat betreft die verbinding, dat is natuurlijk larie. Je sluit een iPod aan, pompt de muziek over, klaar. Daar heeft Mac of Windows verder niets mee te maken. En ja, ik heb hier beide.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 19:36 . Reden: minor typo's / mac-ipod ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Misschien is jouw reactie wat overtrokken. Eerst vraag je ons wat:
Is de HD van de iPod aan het doodgaan of hoe moet ik dit zien?
Volgens mij ben jij de enige die concludeert dat de harde schijf kapot is, nadat er een fout zit in de db notabene 8)7 . Maar je kunt het prima checken en mocht je vinden dat het inderdaad niet goed zit; de garantie van Apple is prima en ze helpen je graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, daar verschillen we dus van mening. Of de harddisk nu kapot aan het gaan is of niet, ik vind het wel heel drastisch dat je de iPod blijkbaar moet herstellen (= opnieuw formatteren) of CHKDSK moet uitvoeren (wat de gewone gebruiker niet snel kan/zal doen) om een fout in de database te herstellen, bij mijn iRiver van jaren geleden zat al een optie om die opnieuw te laten aanmaken.

Overigens wuif je nu de rest van m'n reactie weg / negeer je die, typisch ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Nou, ik heb Rockbox even geinstalleerd en heb er nog zo mijn twijfels over. De interface ziet er niet uit, het scrollen gaat niet exponentieel sneller zoals bij het Apple menu, en de functies zijn niet allemaal zo makkelijk te vinden.
Misschien als je lang bezig bent met tweaken kan je nog wat van maken...

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

je moe wel effe een skin installeren. Rockbox standaard ziet er bagger uit ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Vanaf vandaag is er ook videocontent te koop bij de iTunes Musicstore :P, http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2358.
Groot nieuws voor de liefhebber van bewegend beeld en in het bezit van een iPod 5G. Vanaf nu is er video content te koop in de Nederlandse iTunes Music store. Vooralsnog is het aanbod beperkt tot Pixar shorts, maar wellicht volgt er snel (veel) meer.

[ Voor 53% gewijzigd door Hoedje op 23-06-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
iemand enig idee? er zit een stofdeeltje onder het scherm .. hoe kan ik deze eruit krijgen .. ziet er nogal irritant uit .. komt het erin via de koptelefoon ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jard
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik ben ook sinds gister een trotse en contente eigenaar van de iPod vid, maar als ik nu een filmpje wil converten in Videora krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/4616/videora6nu.th.jpg

al wacht ik 3 uur, hij blijft staan op: "Starten 2de bewerking...even wachten aub"

Dus het converten wil nog niet echt lukken :S Help!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Er werd mij vertelt dat dit komt omdat hij dan dat video formaat niet ondersteund. Hij ondersteund maar een klein aantal formaten.

Jammer inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Je moet winavi mp4 converter proberen. Dit werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Jard schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:27:
Ik ben ook sinds gister een trotse en contente eigenaar van de iPod vid, maar als ik nu een filmpje wil converten in Videora krijg ik dit:

[afbeelding]

al wacht ik 3 uur, hij blijft staan op: "Starten 2de bewerking...even wachten aub"

Dus het converten wil nog niet echt lukken :S Help!
Je moet even kijken wat voor videoformaat het is en daarop even een converter uitzoeken, want videora is helaas wat dat betreft vrij beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Ik begrijp alleen nog niet echt goed hoe je een film moet coderen zó, dat hij zo optimaal mogelijk beeld geeft als je de iPod aansluit op de TV...weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dat weten we Warrie,

Zie startpost

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Amien90 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:47:
iemand enig idee? er zit een stofdeeltje onder het scherm .. hoe kan ik deze eruit krijgen .. ziet er nogal irritant uit .. komt het erin via de koptelefoon ingang?
Misschien een stofzuiger? Anders wordt het lastig denk ik.
Ik ben vaak op het strand met mijn iPod en dacht altijd dat er nauwelijks iets IN dat ding kon komen...wel oppassen dus...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje de eigenaar van een 5g 30gb ipod video, maar nu ben ik echter tegen een probleem aangelopen.

Sinds kort gebruik ik voor alles playlists, dit is heel wat overzichtelijker. Als ik echter een playlist van video's maak en af probeer te spelen speelt alleen de audio af en blijft de video op de eerste frame stilstaan, in een klein schermpje alsof het album-art is.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik zou graag playlists blijven gebruiken. Ik heb al mn firmware geüpdate enzo, maar dat mocht niet baten.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Mmmm, volgens mij krijg je dat juist te zien als de TV-out optie aanstaat. Is dat bij jou niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Het is zeker niet mogelijk om alleen het geluid van een video af te spelen, dus zonder de video zelf ? De manier zoals hierboven staat kan wel, maar dan kost het alsnog extra energie van de accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
ScottB schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:39:
Het is zeker niet mogelijk om alleen het geluid van een video af te spelen, dus zonder de video zelf ? De manier zoals hierboven staat kan wel, maar dan kost het alsnog extra energie van de accu...
Je kan het ook gewoon afspelen via muziek, moet je het wel indexeren als muziekvideo (rechtermuisknop op video, opties, tweede tab uit m'n hoofd).
warrie schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:33:
Mmmm, volgens mij krijg je dat juist te zien als de TV-out optie aanstaat. Is dat bij jou niet het geval?
Inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tv out staat niet aan bij mij. Het zal dan wel niet mogelijk zijn om één playlist map met zowel muziek als video normaal af te kunnen spelen als ik het niet via music benader. :'(

Vind het een nadeel want nu moet ik alsnog dingen via music doen. Alleen de map playlists in het main menu staat wel netjes als je dat ook alleen gebruikt. Helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hoedje schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:54:
[...]

Je kan het ook gewoon afspelen via muziek, moet je het wel indexeren als muziekvideo (rechtermuisknop op video, opties, tweede tab uit m'n hoofd).
Ah, dus toch! Geweldig, dank je :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Laatst online: 10-09 19:27
Mijn iPod is nu voor de 2e keer kapot. Eerste keer was mijn batterij niet goed, nu is mijn scherm kapot. Ik heb er een foto van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.phool-media.com/ipod.jpg

Dit is dus de 2e keer. Ik heb geen zin meer in een iPod omdat ik hem nu onderhand meer kwijt ben geweest dan ik hem heb gehad. Ik vertrouw die dingen gewoon niet meer. Heb ik het recht om mijn geld terug te krijgen, of blijven ze gewoon net zo lang een nieuwe sturen tot dat er 1 normaal blijft werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik denk dat je de grootste kans op geld terug krijgen hebt als je naar een Apple Store gaat, al heb ik geen enkel idee wat de normale gang van zaken bij Apple is hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 20GB iPod v.1.0 is kapot gegaan. Had een extra verzekering afgesloten en tot mijn grote verassing belde ze vandaag op met de mededeling dat ik mijn iPod Video 30GB kon komen ophalen. Mooi meegenomen :P.

Nou werkt dit precies hetzelfde. Behalve dat ik nou ook Video's en Foto's op mijn Ipod kan zetten (doh). Die video's (of podcasts?) ga ik me later druk om maken. Ik wil eerst die foto's eens fatsoenlijk om mijn iPod hebben.

Nou heb je iLife of iets in die trand met iPhote en uiteraard is dat alleen weer voor de Mac. Ik heb de foto's die ik wil mooi in mapjes gezet in de hoofdmap Foto's (zelfde als met mijn muziek, waar de artiesten in de map Music staan). Eerst geprobeerd met Itunes via "bestand aan bibliotheek" toevoegen die foto's in Itunes te zetten (zo voeg ik ook mijn muziek toe), maar dat werkte dus uiteraard niet. Daarna in mijn iPod optie's gaan kijken via Itunes en daar stond tot mijn verassing de optie om foto's te syncen. Ik mooi hoofdmap foto's geselecteerd en was al helemaal blij dat ik niet handmatig iedere keer foto's toe moest voegen (zoals dat wel het geval is met mijn muziek --> iedere keer als ik een nieuw album toevoeg en dat netjes in de juiste map zet moet ik dat handmatig met iTunes toevoegen zodat hij het kan "vinden" --> kan dat makkelijker?) omdat Itunes iedere keer checkte of er nieuwe foto's in die map stonden.

Maar het probleem is dat ik iets van 500 foto's heb (en dat zijn ze nog lang niet allemaal). En mijn mooie mapjes systeem op mijn computer wordt niet overgenomen door mijn iPod, net zomin als de namen van de foto's? Hij stopt ze gewoon in een map met "jun 2006". Lekker dan...

Dan is er de optie "Foto's op ware resolutie toevoegen". Mja, zoals er al staat; toevoegen. Dus dat kost alleen maar meer geheugen en wordt niet op mijn iPod scherm weergegeven? Functioneert dus gewoon als memorystick (zeker handig als neverfunctie, maar dat is niet wat ik wil :P).

Nou heb ik dus geen idee wat ik moet doen. En hoe die foto functie van de iPod nou precies werkt.
Want zover ik zie gaat het video's toevoegen weer volgens hetzelfde principe als muziek toevoegen? Waarom gaat dat dan niet met de foto's?

Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/9218/itunes0fp.jpg

Alles (Gesproken boeken, inlegvellen? Aweh? :P) behalve een tap Foto's...waarom?

Hoop dat iemand me dit kan uitleggen. En hoe die foto's functie van de iPod nou precies werkt.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

http://www.apple.com/supp...ettingstarted_movie9.html
misschien dat dat het iets duidelijker maakt, en voor de rest kan ik gewoon via foto's syncen al mijn foto's netjes op mijn ipod krijgen! Het enige minpunt is dat niet heel mijn mapstructuur wordt opgenomen maar alleen de eerste mappen, als daarin submappen staan dan worden die foto's idd samengevoegd op de ipod.

Die balk heeft twee functies:
snel zoeken in je eigen bibliotheek
en snel kunnen zoeken in de itunes music store

in beide gevallen wordt er gewoon gesoorteerd door middel van je keuze.
Foto's staan hier niet in omdat ze geen onderdeel van je bibliotheek zijn en ook niet te koop zijn in de itunes music store! Met iTunes kan je dus NIET door foto's browsen.

edit: en bij mij gaat het dan gewoon goed met 1647 foto's :)
edit2: iTunes kan idd niet automatisch een map bijhouden, handmatig toevoegen blijft dus vereist!

[ Voor 15% gewijzigd door LtMarx op 28-06-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok, bedankt. Ik denk dat ik het snap :). Moet even in de gaten houden met die submappen...Dus mapje 2006 en dan een mapje Juni bijvoorbeeld werkt niet?

Nog iets stoms. Als ik door mijn foto's blader in mijn iPod zie ik de datum bovenin van wanneer ik de foto's op de iPod heb gezet ("jun 2006"). Kan ik dit uitzetten? De naam van de map zegt namelijk al wanneer de foto's zijn gemaakt. En daar heb ik meer aan dan de datum van wanneer ik ze op de iPod heb gezet (ieder mapje zegt jun 2006).

Verder beb ik ook een beetje aan het klooien met die podcasts. En je hebt ze dus in video/geluid en in alleen geluid vorm? Ik heb al wat "radio" podcasts gedownload. En via video.google.nl wat filmpjes. Maar die filmpjes komen in de map video's --> films te staan en niet in de podcast map? Wat is het verschil dan? Postcast heeft een andere extensie? Of wordt dat ook via een link gedownload net zoals die "radio fragmenten"?

Laatste vraag. Stel ik heb een .avi bestand en wil die video op mijn iPod hebben. Dan moet ik hem omzetten naar iets anders neem ik aan? Welke extensies worden gesuport door de iPod? (Neem aan dat dat overal staat, maar ik kan het niet vinden. En daarbij als ik iets wil toevoegen via Itunes dan geeft hij altijd "alle bestanden" weer. Hij voegt het meeste alleen niet toe...)

Sorry voor deze zee van vragen, maar ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden. Bedankt

Edit: Laatste vraagjes over het opslaan (hoop ik :) ). Het is mij bekend dat de muziek wordt geconverteerd in een ander formaat en dan op de iPod wordt gezet (daarom is het ook zo moeilijk muziek van de iPod op de PC te zetten...). Dit wordt blijkbaar ook gedaan met foto's? Want naast mijn map foto's is een nieuwe map aangemaakt genaamd "iPod Photo Cache". Beetje raar...Waarom niet gewoon direct op de iPod? (Ik kan ze wel "toevoegen" maar dat kost alleen maar meer geheugen...raar systeem?)
En waar worden de podcasts opgeslagen op mijn PC?

bvd...

Edit2: Hmm, moet ff iets langer zelf nadenken...de iPod convergeert ze uiteraard naar een lagere resolutie zodat het minder geheugen inneemt...Nog steeds een beetje raar...:)
Dat PodCasts heb ik wel een beetje door denk ik. Ik vraag me echter nog steeds af waar ze worden opgeslagen. En iemand nog een leuke podcast video die gratis is? :P
En ik wil nog steeds die tekst boven mijn foto's weg hebben ("Jun 2006") en zou graag willen weten welke extensies de iPod support voor video's...

bvd opnieuw :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Wow, dit zijn wel heel wat puntjes. De meeste vragen zal ik beantwoorden:
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:35:
Nog iets stoms. Als ik door mijn foto's blader in mijn iPod zie ik de datum bovenin van wanneer ik de foto's op de iPod heb gezet ("jun 2006"). Kan ik dit uitzetten? De naam van de map zegt namelijk al wanneer de foto's zijn gemaakt. En daar heb ik meer aan dan de datum van wanneer ik ze op de iPod heb gezet (ieder mapje zegt jun 2006).
Ehm, ik heb dit niet dus ik weet niet of het een optie is die je aan of uit kan zetten. Maar gebruik je een Apple of een Windows computer?
Verder beb ik ook een beetje aan het klooien met die podcasts. En je hebt ze dus in video/geluid en in alleen geluid vorm? Ik heb al wat "radio" podcasts gedownload. En via video.google.nl wat filmpjes. Maar die filmpjes komen in de map video's --> films te staan en niet in de podcast map? Wat is het verschil dan? Postcast heeft een andere extensie? Of wordt dat ook via een link gedownload net zoals die "radio fragmenten"?
Dat komt omdat de Google video's geen echte video podcasts zijn. Je moet ze inderdaad via een linkje (soort RSS feed), of direct via iTunes store downloaden om ze zo te krijgen. Overigens kun je ze wel zelf daarin zetten door het type te wijzigen (rechtermuisknop op video, opties, tweede tabblad).
Laatste vraag. Stel ik heb een .avi bestand en wil die video op mijn iPod hebben. Dan moet ik hem omzetten naar iets anders neem ik aan? Welke extensies worden gesuport door de iPod? (Neem aan dat dat overal staat, maar ik kan het niet vinden. En daarbij als ik iets wil toevoegen via Itunes dan geeft hij altijd "alle bestanden" weer. Hij voegt het meeste alleen niet toe...)
De extenties die ondersteunt worden staan in de startpost. Maar heel makkelijk MP4 en H.264 worden ondersteunt. Dat komt er in de praktijk op neer, dat je of iets zal moeten downloaden wat al geschikt is gemaakt voor de iPod of je moet het omzetten (dat kan met Nero Recode, Videora etc., zie ook daarvoor de startpost).
Edit: Laatste vraagjes over het opslaan (hoop ik :) ). Het is mij bekend dat de muziek wordt geconverteerd in een ander formaat en dan op de iPod wordt gezet (daarom is het ook zo moeilijk muziek van de iPod op de PC te zetten...). Dit wordt blijkbaar ook gedaan met foto's? Want naast mijn map foto's is een nieuwe map aangemaakt genaamd "iPod Photo Cache". Beetje raar...Waarom niet gewoon direct op de iPod? (Ik kan ze wel "toevoegen" maar dat kost alleen maar meer geheugen...raar systeem?)
bvd...

Edit2: Hmm, moet ff iets langer zelf nadenken...de iPod convergeert ze uiteraard naar een lagere resolutie zodat het minder geheugen inneemt...Nog steeds een beetje raar...:)
Nee nee. Deze veronderstellingen zijn niet helemaal goed.

1) Muziek wordt niet geconverteerd, alleen .wmv worden geconverteerd door iTunes, omdat die niet afgespeeld kunnen worden door de iPod. Verder blijft alles hetzelfde, MP3, AAC etc.

Het is zo moeilijk om het van de iPod terug te zetten op de computer om twee redenen. A) Apple heeft liever dat je het niet doet, i.v.m. kopieren van muziek. B) De mapstructuur van de iPod is geoptimaliseerd voor het snel opzoeken van muziek. Daarom ook al die gekke mapjes. Er zijn overigens programmaatjes en andere truuks waardoor je de muziek wel heel makkelijk kan kopieren.

2) Foto's worden wel geconverteerd. Dat komt omdat de iPod daar veel processorkracht voor zou moeten gebruiken, terwijl een computer dat veel sneller kan. Dus worden de foto's op verschillende formaten op de iPod gezet, waaronder een heel klein maatje (index), grotere maat (full size iPod scherm), PAL resolutie (voor op de TV). De originele (grote) bestanden kunnnen ook op de iPod worden gezet, dan kun je de iPod op een andere computer aansluiten en de foto's overzetten, maar die speelt de iPod verder helemaal niet af!
In de iTunes music map, dat hangt er dus vanaf waar die map staat op jouw computer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:35:
Ah ok, bedankt. Ik denk dat ik het snap :). Moet even in de gaten houden met die submappen...Dus mapje 2006 en dan een mapje Juni bijvoorbeeld werkt niet?

Volgens mij is dit niet de datum waarop je de foto's heb gesynct maar gewoon de map naam, en dat kan je niet uitzetten nee.
Podcasts hebben geen andere extensie, maar je haalt ze wel altijd binnen via een RSS feed. En er zijn idd twee soorten namelijk video podcasts en normale podcasts. Als je in iTunes naar podcasts gaat zoeken dan kan je dat verscil ook zien. Voor de rest kijk ik: Diggnation, en Geekbrief TV, en ik luister naar de Daily Source Code en de Nature podcast. Voor meer raad ik je aan om hier eens te kijken: http://www.podshow.com/. En ja deze zijn allemaal gratis :D
Laatste vraag. Stel ik heb een .avi bestand en wil die video op mijn iPod hebben. Dan moet ik hem omzetten naar iets anders neem ik aan? Welke extensies worden gesuport door de iPod? (Neem aan dat dat overal staat, maar ik kan het niet vinden. En daarbij als ik iets wil toevoegen via Itunes dan geeft hij altijd "alle bestanden" weer. Hij voegt het meeste alleen niet toe...
Via een video convertertje kan dit, maar ik verwijs je voor deze vraag graag door naar de startpost waar alles haarfijn wordt uitgelegd.
Sorry voor deze zee van vragen, maar ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden. Bedankt

Muziek wordt niet geconverteerd op je iPod, het terugzetten gaat zo moeilijk omdat de mp3tjes zelf lastig te vinden zijn en dat ze verborgen zijn op de iPod. Maar als je ze vindt en ze kopieert naar je HD kan je ze gewoon afspelen.

De foto's worden wel geconverteerd naar de ideale resoluties voor op de iPod. Elke foto staat een aantal keer geoptimaliseerd op de iPod. Als thumb, als iPodschermvullende foto en als line out foto dacht ik. Vandaar dat de foto's worden geconverteerd.
In je itunes map, standaard ...C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Mijn documenten\Mijn muziek\iTunes\iTunes Music

[ Voor 3% gewijzigd door LtMarx op 29-06-2006 11:04 . Reden: en te laat, bedankt hoedje :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke bedankt voor de reply's. Is me een stuk duidelijker :).

Over de foto's. Hij geeft inderdaad de mapnaam weer, maar zodra je gaat scrollen over de foto's komt de datum in beeld van wanneer de foto's zijn gemaakt (?). Aangezien ik alleen foto's erop had gezet van Juni gaf die inderdaad "jun 2006" aan. Foto's van daarvoor geven inderdaad een andere datum. Dit zal idd wel niet weg te krijgen zijn, en ik heb de namen van de mapjes dus aangepast :).

Verder ben ik nu voorzichtige pogingen aan het wagen wat video's op mijn iPod te krijgen. Maar de site www.videora.com doet het niet?;

Forbidden
You don't have permission to access /en-us/Converter/iPod/ on this server.

Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/1.3.36 Server at www.videora.com Port 80

Beetje jammer, want ik wordt bijna overal daar naar toe geleid :).

Voor de rest ben ik er echt blij mee. Deze is veel strakker als mijn vorige :P. Kan niet wachten totdat ik er echt fatsoenlijk beeldmateriaal op heb :)

Nogmaals bedankt.

Edit: Hier ben ik weer met mijn vraagjes...:S Ik ben nu podcasts aan het downloaden via iTunes en mijn hele geluid is nu kaput...allemaal gekke geluidjes enzo via iTunes...(ben dus muziek aan het afspelen met iTunes en een podcast aan het downloaden. De muziek doet erg raar...)
Verder is het ook zo dat als ik een podcast op mijn iPod afspeel (alleen geluid), mijn iPod behoorlijk traag wordt (soms zelfs een vertraging van 2 seconde). Is dit normaal?

bvd

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al is gepost maar ik kon het echt niet vinden...je kan in de opties van een videobestand voor het genre tv-programma oid kiezen. Maar als ik dat kiest kan ik m nergens meer terug vinden...

Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:16:
Ik weet niet of het al is gepost maar ik kon het echt niet vinden...je kan in de opties van een videobestand voor het genre tv-programma oid kiezen. Maar als ik dat kiest kan ik m nergens meer terug vinden...

Weet iemand hoe dit zit?
Daarvoor moet je een filmbestand gedownload hebben van de music store. Echter, dat kan voor ons Europeanen (nog) niet, dus een beetje krom inderdaad dat het er in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het kan wel, maar het is niet zo makkelijk:[rml]Hoedje in "[ iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie De..."[/rml]. Je zou kunnen kijken op iLounge of er inmiddels betere oplossingen zijn. Daarnaast zijn er ook sinds kort video's te koop in Europa (voorlopig alleen een Pixar filmpje, maar dat zou snel moeten worden uitgebreid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat leuke filmpjes en die heb ik ook op mijn iPod gezet. Ze komen automatisch allemaal in categorie films te staan. Opzich niks mis mee.

Wat wel vervelend is is dat ze voor de rest gewoon als "liedje" worden gezien...Als ik mijn bibliotheek open en ik shuffle door alle bestanden dan kan hij ook gewoon een filmpje af gaan spelen...Waarom is dat niet gescheiden? (Bibliotheek (Alles), Podcasts, Video's, Radio, Music Store. Waarom geen tab Music?? --> Was voorheen niet nodig, maar nu lijkt het me toch wel handig...)

Ook als ik een "slimme afspeellijst maak" met groepering "sport" dan komen daar mijn filmpjes in te staan die ik groepering "sport" heb gegeven. Gewoon tussen mijn andere afspeeldlijsten waar muziek in staat. Maak ik een slimme afspeellijst met artiest "maker filmpje" dan komt die ook gewoon tussen de rest van mijn afspeellijsten te staan (Anouk, etc.) Erg onhandig imo.
Waarom worden de slimme afspeellijsten die terug slaan op video's niet onder gebracht onder de tab video's?

Op mijn iPod zelf is het helemaal raar. Kijk ik bij Video's --> Video-afspeellijsten dan staan daar drie afspeellijsten waar de filmpjes in staan (groepering fun, documentary en sport heb ik tot nu toe).

Kijk ik bij muziek --> Afspeellijsten dan staan daar tussen al mijn "slimme muziek afspeellijsten" ook de afspeellijsten fun, documentary en sport tussen. Klik ik daarop dan zijn die (uiteraard) leeg. Maar waarom staan ze er uberhaubt tussen?

Zover ik nu kan zien kan je maar beter geen filmpjes op je iPod zetten...Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dat is express, zo kun je namelijk ook je filmpjes als alleen geluid afspelen. Dat werkt zo bij bijv. videoclips. Daarnaast kun je ook gecombineerde afspeellijsten maken met muziek en video (als het gescheiden was, dan werd dat lastig. Maar in iTunes staan je "gewone" afspeellijsten met muziek toch ook niet onder muziek? Dus waarom de video's dan onder video?

Overigens zou ik ook graag een optie zien om video's te kunnen hiden in de bibliotheek op de PC. Of inderdaad een tab muziek...

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 01-07-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
nieuwe firmware voor de iPod :)

Meuktracker

Nieuwe Firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Als je leest bij de meuktracker zie je dat de update alleen iets aanpast aan iPod, iPod Shuffle en iPod Nano. Betekend dit dat er niets veranderd voor de iPod video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Er staat toch duidelijk op de Apple pagina, het staat ook bij de meuktracker:
-New iPod Software 1.1.2 for iPod [bugfixes]
Voor de duidelijkheid iPod = iPod Video. Apple noemt em namelijk niet iPod video, hooguit iPod 5G.

[ Voor 41% gewijzigd door Hoedje op 01-07-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 13:45:
Dat is express, zo kun je namelijk ook je filmpjes als alleen geluid afspelen. Dat werkt zo bij bijv. videoclips.
Klinkt logisch, maar je hebt een optie om films, muziekvideo's, podcasts en tv-programma's op te slaan. Waarom dan niet alleen muziekvideo's?

Ook als ik op mijn iPod via muziek --> afspeellijsten ga en ik klik dan op een afspeellijst met filmpjes erin dan is die afspeellijst leeg. Ik kan dus niks afspelen van die video's behalve als ik in video's --> ... zit.
Daarnaast kun je ook gecombineerde afspeellijsten maken met muziek en video (als het gescheiden was, dan werd dat lastig.
Klinkt ook logisch maar dat betekent nog niet dat je ze niet kan scheiden...De (slimme) afspeellijsten zouden idd alle bestanden langs kunnen gaan. Maar als ik alleen muziek wil luisteren wil ik niks met die video's te maken hebben. Hoogstens met muziekvideo's...
Maar in iTunes staan je "gewone" afspeellijsten met muziek toch ook niet onder muziek? Dus waarom de video's dan onder video?
Je hebt wel een aparte tab video's...
Daarbij, ik heb iTunes voordat ik de iPod video had alleen gebruikt voor muziek. Nu komen die video's erbij die ik niet goed apart kan sorteren. Ik heb het altijd al niet echt overzichtelijk gevonden met al die "slimme" afspeellijsten (maar het was logisch). Alleen nu zitten er ook nog eens een keer slimme afspeellijsten met video's tussen.
Als je nou slimme afspeellijsten voor video's en slimme afspeellijsten voor muziek kan maken en die onder de tab video's/muziek kan zetten zou het een stuk overzichtelijker zijn (zo worden zo ook op de iPod geselecteerd, behalve dat bij de tab muziek de video afspeellijsten er gewoon tussen staan maar leeg zijn...).
Daarbij zou je dan nog eventueel gemixte afspeelijsten kunnen maken...
Overigens zou ik ook graag een optie zien om video's te kunnen hiden in de bibliotheek op de PC. Of inderdaad een tab muziek...
Idd, beetje jammer dit want ik vond iTunes afgezien van al die negatieve zooi erover toch wel een relax programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind iTunes niet echt geweldig...wie gebruikt er alternatieve software voor zn ipod en kan mij het een en ander aanraden? Ik heb namelijk net een week een iPod Video 30Gb en ik vind het allemaal erg onlogisch. Ook bijvoorbeeld bij albums geeft hij een album aan bij een los nummer waarvan in de tag wel een album is ingevuld. Dit gaat echt veel werk kosten om het normaal en overzichtelijk in je iPod te krijgen lijkt me...moet je dus alle tags gaan controleren en aanpassen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kijk eens in de topicstart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Laatst online: 28-03-2015
Ik heb nu al tijden Geluidscontrole aan in iTunes, nu lees ik daat het het volume aanpast, dus heb het weer uitgezet.
Nu ik dit uit heb is die "limiter" zeg maar weer weg, dat het weer net als orgineel is, of is het onherstelbaar?

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
bas116 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:03:
Ik heb nu al tijden Geluidscontrole aan in iTunes, nu lees ik daat het het volume aanpast, dus heb het weer uitgezet.
Nu ik dit uit heb is die "limiter" zeg maar weer weg, dat het weer net als orgineel is, of is het onherstelbaar?
Je kan het zowel op de iPod als in iTunes aanzetten, als die allebei uitstaan, dan staat het ook echt uit. Het is gewoon herstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
Hoedje schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:05:
[...]

Je kan het zowel op de iPod als in iTunes aanzetten, als die allebei uitstaan, dan staat het ook echt uit. Het is gewoon herstelbaar.
tx, en een tip voor iedereen, zet dit nooit aan :P je hele kwaliteit en pieken uit het nr gaan weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:18

RnB

bas116 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:12:
[...]

tx, en een tip voor iedereen, zet dit nooit aan :P je hele kwaliteit en pieken uit het nr gaan weg
Echt waar joh?? Ik heb dat aanstaan bij iTunes, omdat t volume niet overal gelijk was.. dus eentje was heeeel zacht en een ander weer keihard.. :/ Sinds ik dat aan heb staan is alles gelijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
bas116 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:12:
[...]

Reef_91 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:33:
[...]

Echt waar joh?? Ik heb dat aanstaan bij iTunes, omdat t volume niet overal gelijk was.. dus eentje was heeeel zacht en een ander weer keihard.. :/ Sinds ik dat aan heb staan is alles gelijk :*)
Inderdaad het verandert verder helemaal niets aan het nummer, het zorgt er alleen voor dat de nummers ongeveer even hard klinken. Dus ik kan de waarneming van Bas niet bevestigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
Hoedje schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:00:
[...]

[...]

Inderdaad het verandert verder helemaal niets aan het nummer, het zorgt er alleen voor dat de nummers ongeveer even hard klinken. Dus ik kan de waarneming van Bas niet bevestigen...
Ik bedoel het niet zo dat het permanent slecht is, maar als dit uit staat klinkt het gewoon veel beter (naar mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Hoedje schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:05:
[...]

Waar op de iPod kan je het aanzetten? Call me stupid, maar ik kan het niet vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Bij 'settings' en dan 'sound check' staat dit. Dan even heel iets anders: ik merk toch dat mijn iPod best langzaam is. Ik heb hem bijna vol en bij veel bestanden staat de album art erbij. Het zappen duurt soms toch best lang. Iemand die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
warrie schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:43:
Bij 'settings' en dan 'sound check' staat dit. Dan even heel iets anders: ik merk toch dat mijn iPod best langzaam is. Ik heb hem bijna vol en bij veel bestanden staat de album art erbij. Het zappen duurt soms toch best lang. Iemand die dit ook heeft?
Wat bedoel je met het zappen? Het laden van muziek nadat je het hebt geselecteerd? Ik heb mijn 30 gb helemaal vol staan. Maar dat heb ik twee weken geleden (na een stomme manier van Vista installeren en iTunes niet backuppen, helemaal moeten terugzetten). Het laden van muziek gaat nu merkbaar sneller dan daarvoor... Ik denk dat als je zo nu en dan filmpjes en muziek wist en er weer nieuwe opzet dat het toch een beetje gefragmenteerd wordt en dat daardoor de laadtijden langer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
Als je sound check op je iPod aan hebt, dan gaat je batterij wel sneller op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

bas116 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:42:
Als je sound check op je iPod aan hebt, dan gaat je batterij wel sneller op
Kan het nog sneller dan :+
Eigenlijk zou je iets van een externe batterij moeten hebben. Die je aan de onderkant in kan pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Hoedje schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:07:
[...]

Wat bedoel je met het zappen? Het laden van muziek nadat je het hebt geselecteerd? Ik heb mijn 30 gb helemaal vol staan. Maar dat heb ik twee weken geleden (na een stomme manier van Vista installeren en iTunes niet backuppen, helemaal moeten terugzetten). Het laden van muziek gaat nu merkbaar sneller dan daarvoor... Ik denk dat als je zo nu en dan filmpjes en muziek wist en er weer nieuwe opzet dat het toch een beetje gefragmenteerd wordt en dat daardoor de laadtijden langer worden.
Met 'zappen' bedoel ik dat je met shuffle door je gehele songs-list zapt. Dan gaat het laden van het nummer best langzaam, best hinderlijk. Heb ook een aantal keer een hard gereset uitgevoerd en vervolgens alles er weer opgezet, wel via dezelfde Itunes installatie. Misschien dat de XML file van Itunes ook eens opnieuw moet worden ingedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Apple iPod 2006-06-28

Iemand deze al geinstalleerd? Heb begrepen dat third party programma's hier niet meer mee werken. Ben vooral benieuwd welke bugs er zijn gefixt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Dav0s schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:49:
[...]

Kan het nog sneller dan :+
Eigenlijk zou je iets van een externe batterij moeten hebben. Die je aan de onderkant in kan pluggen.
Die is (zijn) er hoor. Ik heb er zoeen van Belkin, stop je gewoon 4 AA-batterijen in, en hij kan nog 15 uur mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb even de TS geupdate met de nieuwste iPod software en iTunes. Weet iemand wanneer de prijs van de 5G verlaagd is, het viel mij op dat die goedkoper is geworden. Hij was 439 euro en is nu 379 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Hoedje schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 19:24:
Ik heb even de TS geupdate met de nieuwste iPod software en iTunes. Weet iemand wanneer de prijs van de 5G verlaagd is, het viel mij op dat die goedkoper is geworden. Hij was 439 euro en is nu 379 euro.
Hoort bij de Big Apple actie van de mediamarkt, oud audio ding inleveren krijg je zo'n 50+/- euro korting op een Ipod apparaatje. (prijzen kunnen verschillen, bij de 2 video's is het iig zo'n 50 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Of je haalt hem bij de BCC, daar is hij €275, dus ongeveer 5 euro goedkoper. Én je hoeft géén oud apparaat in te leveren.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.