[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.873 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Sorry maar ik wordt echt gek van iTunes/Ipod combo!
Rockbox deed perfect wat ik wou alleen is de batterij duur maar 3u. :(( Dat moeten ze nog optimizen.

Ik heb 1 dir waar mijn SINGLES in zitten (losse mp3's met alleen een Artist/Title tag).
Ik heb een SINGLES playlist gemaakt en alle mp3's daar in gegooid. Zover alles ok.
Als ik op ipod naar Playlist/Singles ga zie ik inderdaad mijn mp3's maar alleen de TITLE is zichtbaar!
Ik wil Artist - Title zien! Je kan toch niet alle titles van elk liedje (300+) van buiten kennen. Zo onoverzichtelijk.

En ik wil mijn originele files niet retaggen want dan zijn alle .sfv's weer fubar.
Kan ipod altijd maar Title of Artist apart laten zien?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickvd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:34:
Of je haalt hem bij de BCC, daar is hij €275, dus ongeveer 5 euro goedkoper. Én je hoeft géén oud apparaat in te leveren.
Bedankt voor de tip! Ik zou graag een iPod 5G kopen, maar ik vraag me af waarom er opeens prijskortingen hierop komen? Ik hoorde eens dat Apple deals afsluit met winkeliers om de iPod niet onder de €329,95 te verkopen.. En nu opeens zie ik prijzen ver hieronder? 8)
Is die eis van Apple vervallen? En zoja, waarom? Komt er zeer binnenkort een nieuwe generatie aan? In dat geval wacht ik liever nog n maandje met een iPod aanschaffen..

Iemand die hier iets van af weet misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickvd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:34:
Of je haalt hem bij de BCC, daar is hij €275, dus ongeveer 5 euro goedkoper. Én je hoeft géén oud apparaat in te leveren.
Och ja, een oude kapotte walkman kost slechts 50 cent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:03:
[...]

En nu opeens zie ik prijzen ver hieronder? 8)
Is die eis van Apple vervallen? En zoja, waarom? Komt er zeer binnenkort een nieuwe generatie aan? In dat geval wacht ik liever nog n maandje met een iPod aanschaffen..

Iemand die hier iets van af weet misschien?
Ik ben ook wel benieuwd, ik had ook het plan om binnenkort een Ipod te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien staat de iPod 5G voor inkoper wel op "Riskant", en dat ze hem daardoor proberen te dumpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk maar niet dat als Steve Jobs een nieuwe iPod wil gaan aankondigen, hij eerst een telefoontje pleegt naar MediaMarkt om te zeggen dat hun oude voorraad opkomt. No way. Het lijkt me waarschijnlijker dat MediaMarkt gewoon klanten zoekt.

/me gaat morgen wel ff een 5G iPod kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag er best vanuit gaan dat er binnenkort een nieuwe generatie aankomt. De 5g kwam volgens mij ergens in september. Ik denk dat die nieuwe video ipod de opvolger wordt. Met dat grote scherm enzo waar zoveel over gespeculeerd wordt.

Alleen video's kijken is voor mij niet interessant.
Daarom ben ik nog steeds ontzettend blij met mijn ipod 5g.

En die acties van de media markt en BCC hebben denk ik niks met apple te maken. Zullen ze wel op eigen initiatief doen. BCC volgt de media markt prijzen omdat ze ruim de tijd hadden om in te springen op de actie van MM. Stond namelijk al een week van tevoren in het krantje van MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
multipasser schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:57:
Sorry maar ik wordt echt gek van iTunes/Ipod combo!
Rockbox deed perfect wat ik wou alleen is de batterij duur maar 3u. :(( Dat moeten ze nog optimizen.

Ik heb 1 dir waar mijn SINGLES in zitten (losse mp3's met alleen een Artist/Title tag).
Ik heb een SINGLES playlist gemaakt en alle mp3's daar in gegooid. Zover alles ok.
Als ik op ipod naar Playlist/Singles ga zie ik inderdaad mijn mp3's maar alleen de TITLE is zichtbaar!
Ik wil Artist - Title zien! Je kan toch niet alle titles van elk liedje (300+) van buiten kennen. Zo onoverzichtelijk.

En ik wil mijn originele files niet retaggen want dan zijn alle .sfv's weer fubar.
Kan ipod altijd maar Title of Artist apart laten zien?
Ja, dit is echt al tig keer besproken (in dit deel 8)7 ). Retaggen is echt de enige oplossing :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 07-07-2006 15:14 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een groot probleem met mn iPod nano. vindt het niet nodig om een nieuw topic hierover te openen, dus post het maar hier.

Heb net een nieuwe iPod nano 4GB gekregen. Heb alle nieuwe software & iTunes op mn Windows bak geinstalleerd. Maar als ik mijn iPod aansluit gaat mijn PC helemaal trippen. 'Deze Computer' en de iPod Updater doen het niet, ze lopen beide gewoon vast. :?
in iTunes is de iPod ook niet te vinden, het enige wat ie wel doet is de hardware herkennen.
Als ik mijn iPod van de connector afhaal krijg ik het volgende bericht:
"Uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt. Kan niet alle gegevens voor bestand K: opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan...."
Heb al vanalles geprobeerd, vaker gereset, andere USB-poort geprobeert, software opnieuw installeren, pc opnieuw opstarten.
Niets helpt!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Kun je het proberen op een andere computer, dan kun je even kortsluiten of het aan de iPod ligt of wellicht de computer?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 13:49:
Heb een groot probleem met mn iPod nano. vindt het niet nodig om een nieuw topic hierover te openen, dus post het maar hier.

Heb net een nieuwe iPod nano 4GB gekregen. Heb alle nieuwe software & iTunes op mn Windows bak geinstalleerd. Maar als ik mijn iPod aansluit gaat mijn PC helemaal trippen. 'Deze Computer' en de iPod Updater doen het niet, ze lopen beide gewoon vast. :?
in iTunes is de iPod ook niet te vinden, het enige wat ie wel doet is de hardware herkennen.
Als ik mijn iPod van de connector afhaal krijg ik het volgende bericht:
"Uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt. Kan niet alle gegevens voor bestand K: opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan...."
Heb al vanalles geprobeerd, vaker gereset, andere USB-poort geprobeert, software opnieuw installeren, pc opnieuw opstarten.
Niets helpt!! 8)7
Koppel je iPod los van je computer.
Verwijder iTunes en alle iPod Updaters
Verwijder de iTunes dir uit Program Files
Verwijder de bin folder uit het iPod mapje in Program Files
Verwijder je temp dir in Local Settings
Reboot
Connecteer je iPod
Zorg dat in de display staat do not disconnect (staat dat er niet, probeer m eens in disk mode te zetten)
Ga naar Disk Management in Computer Management
Rechtermuisknop op de iPod en kies format
(Fat32 / Default en GEEN quick format)
Na format download je nieuwste iTunes en iPod updater
Check je of het werkt.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:21:
[...]

Koppel je iPod los van je computer.
Verwijder iTunes en alle iPod Updaters
Verwijder de iTunes dir uit Program Files
Verwijder de bin folder uit het iPod mapje in Program Files
Verwijder je temp dir in Local Settings
Reboot
Connecteer je iPod
Zorg dat in de display staat do not disconnect (staat dat er niet, probeer m eens in disk mode te zetten)
Ga naar Disk Management in Computer Management
Rechtermuisknop op de iPod en kies format
(Fat32 / Default en GEEN quick format)
Na format download je nieuwste iTunes en iPod updater
Check je of het werkt.
Werkt nog steeds niet, krijg de iPod niet geformateerd omdat mn computer dan op de een of andere manier vastloopt :? . in Disc mode werkt het ook niet.
Heb net ook even een andere pc geprobeerd en daar werkt het ook niet op.

Heb vanmorge de iPod met de post gekregen, kan toch niet nu al kapot zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:28:
Je mag er best vanuit gaan dat er binnenkort een nieuwe generatie aankomt. De 5g kwam volgens mij ergens in september. Ik denk dat die nieuwe video ipod de opvolger wordt. Met dat grote scherm enzo waar zoveel over gespeculeerd wordt.
Volgens mij wordt de nieuwe iPod Q1 van 2007 ergens verwacht.

Twijfel zelf of ik mun bomvolle 4g 20gig daarmee vervang of met een 5g 60gig nu er die mooie aanbiedingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, 5th iPod 30GB voor €275,-
Enkele maaanden geleden betaalde je dat in Duitsland voor hetzelfde model.
Nu zijn alleen de accessoires nog te duur in verhouding met Duitsland.

Als ik de prijzen bekijk bij http://www.mp3-player.de zijn de prijzen daar zowiezo 10%-15% lager!!!
(De Duitsers hebben de oorlog toch verloren? Toch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de actie van MM voorbij is heeft BCC de prijzen ook weer verhoogd. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje, ik heb laatst wat afleveringen van friends en de simpsons op me ipod video(60gb) gezet. Maar die afleveringen haperen steeds na bijvoorbeeld 1 minuut, en als je dan 2seconde terug gaat en dan weer op play drukt dan speelt hij dat stuk waar die eerst bleef hangen wel goed af.

En dat moet je dan om de minuut doen, kijkt dus niet prettig. Ik heb ook films erop staan en die spelen wel weer goed af net als podcasts.

Kan dit aan de converter liggen, of zou het kunnen zijn dat er een fout in mijn ipod zit?

Even wat extra info;
- Geconverteerd van DVD naar .MP4 (met H264).
- Resolutie van 320x240
- 256 kbps bitratio video
- 96 kbps bitratio stereo geluid

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Heb je de laatste iPod firmware erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 11:01:
Heb je de laatste iPod firmware erop staan?
Nee ik heb versie 1.1 zie ik net, helpt het als ik de nieuwste erop zet denk je?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 11:44:
[...]

Nee ik heb versie 1.1 zie ik net, helpt het als ik de nieuwste erop zet denk je?
Het kan sowieso geen kwaad. Maar verder is het ook belangrijk: welk programma heb je gebruikt om ze om te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 11:46:
[...]

Het kan sowieso geen kwaad. Maar verder is het ook belangrijk: welk programma heb je gebruikt om ze om te zetten?
Ik weet op t moment even de naam niet, zal ik vanavond even opzoeken.

De simpsons had ik geconverd met een programma dan had je aan de rechterkant een voorbeeld scherm en links een groot veld met de videobestanden, en eronder kon je heel makkelijk de kwaliteit enzo instellen. Daar haperde hij toen mee, en nu bij friends met een ander programma weer.

Ik zal iig eens me ipod updaten, heb hem pas 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet een mooi hoesje voor de 5G iPod?

Like this:
Afbeeldingslocatie: http://data.macoteket.se/images/product_images/ACC504_20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:16:
Wie weet een mooi hoesje voor de 5G iPod?

Like this:
[afbeelding]
Deze misschien, hij is iig mooi:
De leren case, is een heel ander verhaal. Die kost een ongelofelijke h o n d e r d e u r o 8)7 .
Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA398_screen.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 11-07-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hmm, probleempje met mn iPod. Hij blijft staan op "Koppel niet los", terwijl hij klaar is met bijwerken. Daarnaast staat hij ook in de verkenner ("Verwisselbare schijf (L:)" en niet als "iScott (L:)" zoals hoort..).

In iTunes staat disk mode niet aan, dus ik heb geen idee waar dit aan kan liggen. Hij deed het tot gisteren ofzo ook gewoon goed, nu ineens niet meer :? Het concrete probleem is dus dat ik mn iPod uit moet werpen, terwijl dit nooit hoefde, kon em zo uit het dock halen...

edit: Hmm, zelfs het uitwerpen lukt niet, andere programma's lijken gebruik te maken van de iPod, maar ik heb geen idee welk programma dat kan zijn..

[ Voor 36% gewijzigd door Scott op 11-07-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
En wat zegt het 'remove hardware'-icoontje in je systray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

"Kan het apparaat algemeen volume nu niet stoppen. Probeer het later opnieuw."

Er staat algemeen volume en Apple iPod tussen, bij allebei geeft hij dezelfde melding :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mijn ipod heeft het probleem dat hij soms zegt dat de accu leegs terwijl ik nog 1/3 te gaan heb volgens het display. De ipod gaat dan uit, ik zet hem zelf weer aan en ik kan gewoon weer 20 minuten doorluisteren. Daarna herhaald het probleem zich.

Ook kan ik mijn ipod helemaal doorladen, als ik hem dan uit de computer haal is mijn accu maar voor ongeveer 40% vol.

Probleem is dat mijn garantie verlopen is (Ipod is 17 maanden oud.) Nu lijkt het me niet dat een ipod het zo snel in zijn levensduur al opgeeft. Iemand enig idee hoe Apple zijn standpunt is t.o.v. dode accu's :?

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet 1 van jullie of een iPod tegen een magneet kan?

ik wil hem namelijk in de auto doen aan zo'n magnetische telefoonhouder, maar ik denk, laat ik het eerst vragen, voor ik een memory wipe ofzo heb. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
ScottB schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 00:09:
"Kan het apparaat algemeen volume nu niet stoppen. Probeer het later opnieuw."

Er staat algemeen volume en Apple iPod tussen, bij allebei geeft hij dezelfde melding :{
Je gebruikt Windows XP? Je hebt geen andere programma's die de iPod gebruiken? Ephod, Winamp etc.
Biobakker schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:17:
Mijn ipod heeft het probleem dat hij soms zegt dat de accu leegs terwijl ik nog 1/3 te gaan heb volgens het display. De ipod gaat dan uit, ik zet hem zelf weer aan en ik kan gewoon weer 20 minuten doorluisteren. Daarna herhaald het probleem zich.

Ook kan ik mijn ipod helemaal doorladen, als ik hem dan uit de computer haal is mijn accu maar voor ongeveer 40% vol.

Probleem is dat mijn garantie verlopen is (Ipod is 17 maanden oud.) Nu lijkt het me niet dat een ipod het zo snel in zijn levensduur al opgeeft. Iemand enig idee hoe Apple zijn standpunt is t.o.v. dode accu's :?
Dat lijkt me knap, de iPod 5G is pas in november op de markt gekomen :P.
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:57:
Weet 1 van jullie of een iPod tegen een magneet kan?

ik wil hem namelijk in de auto doen aan zo'n magnetische telefoonhouder, maar ik denk, laat ik het eerst vragen, voor ik een memory wipe ofzo heb. :+
Nouja, op zich maken harde schijven zelf gebruiken van magneten. Maar toch zijn ze er relatief ongevoelig voor. Ik weet niet hoe sterk de ingebouwde magneet is? Het zou geen kwaad moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hoedje schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:27:
[...]

Je gebruikt Windows XP? Je hebt geen andere programma's die de iPod gebruiken? Ephod, Winamp etc.
Voor zover ik weet niet, alleen iTunes gebruikt mn iPod volgens mij.. Ik zie in mijn processenlijst niets staan wat gebruik zou kunnen maken van mn iPod. Ik gebruik inderdaad Windows XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:27:
[...]

[...]

Dat lijkt me knap, de iPod 5G is pas in november op de markt gekomen :P.

[...]
ja sorry het is een ipod mini, zat in het verkeerde topic :Y) |:( had niet veel tijd in mijn pauze dus het moest even snel.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:23
Ik zit met een probleem met mijn 5g 30gb.

Ik heb de afgelopen 2 weken drie keer de melding gehad dat mijn iPod niet gelezen kan worden en hersteld moet worden.

Na de eerste keer heb ik hem hersteld, al mijn muziek er weer opgezet (sync met media library) + podcasts, en bij de keer daarop kreeg ik wederom de melding dat de iPod niet gelezen kon worden en dus hersteld moest worden.

Dit terwijl ik wel gewoon muziek en videos kan afspelen, dus qua functionaliteit is er niks met het apparaat zelf aan de hand.

Iemand een idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
ScottB schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:34:
[...]

Voor zover ik weet niet, alleen iTunes gebruikt mn iPod volgens mij.. Ik zie in mijn processenlijst niets staan wat gebruik zou kunnen maken van mn iPod. Ik gebruik inderdaad Windows XP :)
Je kunt proberen om iTunes opnieuw te installeren, maar ik betwijfel of dat helpt.
jwstoop schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:23:
Ik zit met een probleem met mijn 5g 30gb.

Ik heb de afgelopen 2 weken drie keer de melding gehad dat mijn iPod niet gelezen kan worden en hersteld moet worden.

Na de eerste keer heb ik hem hersteld, al mijn muziek er weer opgezet (sync met media library) + podcasts, en bij de keer daarop kreeg ik wederom de melding dat de iPod niet gelezen kon worden en dus hersteld moest worden.

Dit terwijl ik wel gewoon muziek en videos kan afspelen, dus qua functionaliteit is er niks met het apparaat zelf aan de hand.

Iemand een idee wat te doen?
En wat gebeurd er als je checkdisk draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 21:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Mijn iPod heeft de geest gegeven.
Het scherm is gebroken (van binnen) en hij start nu helemaal niet meer op, ook het aan de computer koppelen werkt niet (Windows ziet dat er iets aangesloten wordt, maar kan er niks mee, ook geen schijfgebruik). Ik was net bij de Dixons, die zeggen logischerwijs dat dit niet binnen de garantie valt en dat het me wel 200 euro kan gaan kosten als ik hem laat repareren. En die mooie invisibleshield moet ik ook opnieuw bestellen :'(

Damn, wat moet ik nu :{ Ik wil logischerwijs wel een iPod hebben, maar 200 euro voor een reparatie zie ik ook niet zitten, koop ik voor die 100 euro extra liever een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach naar dixons moet je helemaal niet luisteren, ik zou ff naar de support pagina van apple gaan en dan je gegevens invullen en dan kijken zij wel of er garantie opzit.. je hebt hem toch niet laten vallen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hoedje schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:36:
[...]

Je kunt proberen om iTunes opnieuw te installeren, maar ik betwijfel of dat helpt.
Al gedaan, werkt ook niet :{ Toch bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Patriot schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 16:01:
Mijn iPod heeft de geest gegeven.
Het scherm is gebroken (van binnen) en hij start nu helemaal niet meer op, ook het aan de computer koppelen werkt niet (Windows ziet dat er iets aangesloten wordt, maar kan er niks mee, ook geen schijfgebruik). Ik was net bij de Dixons, die zeggen logischerwijs dat dit niet binnen de garantie valt en dat het me wel 200 euro kan gaan kosten als ik hem laat repareren. En die mooie invisibleshield moet ik ook opnieuw bestellen :'(

Damn, wat moet ik nu :{ Ik wil logischerwijs wel een iPod hebben, maar 200 euro voor een reparatie zie ik ook niet zitten, koop ik voor die 100 euro extra liever een nieuwe...
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 17:30:
Ach naar dixons moet je helemaal niet luisteren, ik zou ff naar de support pagina van apple gaan en dan je gegevens invullen en dan kijken zij wel of er garantie opzit.. je hebt hem toch niet laten vallen ofzo?
De invisible shield zit levenslange garantie op, dus die zou ik er gewoon vanaf pellen en opsturen naar Amerika, krijg je meteen een nieuwe. En verder with tonks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nu het nut van het dock?
ik zou graag een dock hebben omdat het mooi eruit ziet dat je ipod daar zo staat aan je pc.
Waar wat zijn nu nog functies ervan? Want voor 40 dollar wil je nl geen domme dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Nou je kunt hem er in zetten, je kunt er een IR remote op gebruiken, en er kan een S-Video (geloof ik :P) aansluiting op.

Over mijn probleem: Kan ik gewoon een nieuwe krijgen als ik die opstuur? Dat zou wel een meevaller zijn dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nee, je moet met apple bellen, en dan verwijzen zij je door naar het dichtst bijgelegen repaircentre, en die assesoren dan of hij gemaakt mag worden onder het mom van garantie. Lijkt me overgens heel sterk met een gebarsten scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hmm, kom je lekker op tijd mee -_-

Heb nu al dat hele registratiegebeuren gedaan op die site van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Das niet mijn probleem ;) Bel jij Apple nou maar gewoon morgenochtend, dan wijst alles zich vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik erg jammer vind aan de iPod, dat je geen shuffle kunt doen binnen een bepaald muziek genre. iTunes kan dit wel.. Maar op je iPod kun je alleen shufflen door alle muziek die er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:10:
Wat ik erg jammer vind aan de iPod, dat je geen shuffle kunt doen binnen een bepaald muziek genre. iTunes kan dit wel.. Maar op je iPod kun je alleen shufflen door alle muziek die er op staat.
Ga op je iPod naar Instelling en zet Shuffle op Nummers. Ga vervolgens in het hoofdmenu naar Muziek -> Genres. Scroll naar de Genre die je wilt hebben en druk op Play. Voilà, shuffle binnen een bepaalde muziek genre :). Zelfde werkt overigens ook met Artiesten, Albums enz.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow shit... Ik fietste gister vrolijk naar huis na een dag gezwommen te hebben met wat vrienden, haal mijn iPod uit mijn tas en ik zie een grote zwarte vlek op het scherm met wat bruine strepen eromheen.
Vanzelfsprekend ging die niet meer aan.

Vocht kan het niet zijn, hij zat in mijn broek in mijn tas op minstens 50 meter van ook maar iets dat op water lijkt.

Zelf dacht ik aan dat het te warm was, zeker in de zwarte eastpak die ik heb.

Zou ik een nieuwe krijgen via de garantie van Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:37:
Ow shit... Ik fietste gister vrolijk naar huis na een dag gezwommen te hebben met wat vrienden, haal mijn iPod uit mijn tas en ik zie een grote zwarte vlek op het scherm met wat bruine strepen eromheen.
Vanzelfsprekend ging die niet meer aan.

Vocht kan het niet zijn, hij zat in mijn broek in mijn tas op minstens 50 meter van ook maar iets dat op water lijkt.

Zelf dacht ik aan dat het te warm was, zeker in de zwarte eastpak die ik heb.

Zou ik een nieuwe krijgen via de garantie van Apple?
Ik vrees er voor, heb namelijk hetzelfde probleem gehad met de G4. De verklaring van Apple was, er heeft te veel druk op het scherm gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgabriels schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:39:
[...]

Ik vrees er voor, heb namelijk hetzelfde probleem gehad met de G4. De verklaring van Apple was, er heeft te veel druk op het scherm gestaan.
Dat zou leuk zijn, een iPod die niet tegen aan handdoek kan of zelfs tegen zijn eigen hoesje ( Ik had het standaard G5 hoesje)

Ik ben er vrijwel zeker van dat het een hitte probleem was, dit zouden ze toch moeten vergoeden? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:42:
[...]

Dat zou leuk zijn, een iPod die niet tegen aan handdoek kan of zelfs tegen zijn eigen hoesje ( Ik had het standaard G5 hoesje)

Ik ben er vrijwel zeker van dat het een hitte probleem was, dit zouden ze toch moeten vergoeden? :?
Proberen is weten ;). Ik zeg alleen maar hoe ik (in dezelfde situatie als jij) werd afgescheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

[...]

Als dat inderdaad zo is, dan moet je wachten tot hij weer op normale temperatuur is, en dan nog eens proberen aan te zetten. Heb op apple.nl weleens gelezen dat hij niet gebruikt mag/kan worden als hij heter is dan 50 (?) graden.

Maar, als de zwarte vlek er nu nog zit, is de grote vraag: is het door de hitte of door de druk... Ik zat me namelijk ook al helemaal te verheugen op het lekker muziek luisteren aan het strand.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Als het een hitteprobleem was geeft Apple jou waarschijnlijk alsnog de schuld. De iPod werkt tussen bepaalde temperaturen, bijvoorbeeld van -5 tot 40 graden (ik noem maar wat). In je tas kan de temperatuur hoog oplopen, dus de kans bestaat dat je op die manier je iPod gesloopt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 16 juli 2006 @ 14:09:
[...]

Als het een hitteprobleem was geeft Apple jou waarschijnlijk alsnog de schuld. De iPod werkt tussen bepaalde temperaturen, bijvoorbeeld van -5 tot 40 graden (ik noem maar wat). In je tas kan de temperatuur hoog oplopen, dus de kans bestaat dat je op die manier je iPod gesloopt hebt.
Oftewel Ik zal geen garantie krijgen?
Misschien dat toen ik op het moment van aanzetten er kortsluiting ontstond.

Ik kan me dat druk verhaal echter gewoon niet voorstellen, hij zat niet eens onder iets zwaars ofzo, er kon onmogelijk druk op staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders vraag je Apple gewoon in plaats van hier te klagen met 'als..dan'-verhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb hem weer terug, nog steeds stuk.
Mijn geweldige ouders laten me weer zo een ding kopen, maar ik weet niet of ik wel voor de iPod moet gaan.
Could someone give me advise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic: Hoedje ik wil nieuwe foampjes halen voor m'n e4c, ik kan me herinneren dat jij een goede site wist waar je ze goedkoop kunt krijgen? Alvast bedankt :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:46:
offtopic: Hoedje ik wil nieuwe foampjes halen voor m'n e4c, ik kan me herinneren dat jij een goede site wist waar je ze goedkoop kunt krijgen? Alvast bedankt :Y)
Deze eBay shop heb ik goede ervaringen mee: http://stores.ebay.com/iDealSound. Je hebt veel keus, scherpe prijzen, redelijke shipping kosten en ze zijn snel. De gele shure foamies ken je wel, maar ik wil zeker ook de zwarte etymotic foampjes aanraden (je moet ze waarschijnlijk alleen ietsje inkorten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het verstandig om met de iPod video te hardlopen? Hij valt namelijk regelmatig uit tijdens het lopen, wanneer ik dan even stil sta doet hij het meteen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:11:
Is het verstandig om met de iPod video te hardlopen? Hij valt namelijk regelmatig uit tijdens het lopen, wanneer ik dan even stil sta doet hij het meteen weer.
Ik denk het niet. Zeker niet als je het over de iPod Video/Foto of 1-4G hebt. Daarin zit namelijk een kleine harde schijf, die (net zoals zijn grotere broertjes-harde schijven) nood heeft aan een arm om de platters te lezen. Bij elke tik die de harde schijf krijgt, tikt de arm tegen de platters, met krassen tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Ik heb de iPod video g5 U2 versie. Ik kwam er thuis pas achter dat de U2 voor de band U2 stond...ik vond dat rode bedieningspaneeltje namelijk wel tof :P.

In ieder geval, prima apparaatje. Alleen...hij is nu dus al 2 uurtjes dood en probeer hem de hele tijd weer tot leven te wekken. Via iTunes probeerde ik wat video's, die ik via Google Video had gedownload, erop te zetten. Terwijl hij dit deed reboot ineens de ipod zelf...terwijl het appartaatje stevig in het dockinstation stond en ik stijfje stil zat te wachten wanneer de eertste video voltooid was met de overbrenging van pc naar iPod, In ieder geval, door die abrupte onderbreking / rebooting van mijn glimmende Ipodje was al mijn muziek ineens weg, onvindbaar @ iPod :S. En iTunes gaf de tip om de fabriekinstellingen e.d. te herstellen. Ik dus de iPod updater opstarten, druk op herstellen....en er staat na 2 minuten ineens "update onderbroken blabla". En whops, iPod is dooooooood. Hij doet wel wat, jaaa, hij zegt namelijk hele tijd dat ik naar de support site van apple moet gaan. Ja vet cool man! Thanx Apple. Al me muziek, al me sheit, allemaal wegggg! Juist, tuurlijk...ik heb backups, maar toch, alles stond netjes met Album plaatjes en poep erin...en nu kan ik dat, als ik hem nog tot leven krijg, weer opnieuw instellen e.d. Joepie, en ik heb al zoooveeeel vrij tijd om me met dit soort flauwekul bezig te houden. En ik deed niks bijzonders...Dus erg blij ben ik hier NIET mee. Zeker niet omdat dit de vervanging is voor me Iriver H340 die na 23 maanden ineens de hoop totaal opgaf maar gelukkig viel alles nog onder de garantie blabla.

Ik ben hem nu aan het formateren....kijken of die updater dan wel werkt.
Maar echt een succes is dit dus allemaal niet....

Iemand eh, tips? Naja, die staan hier al her en der op het forum...maar wellicht komt bovengenoemd probleem een enkel bekend voor en kan hij mij wat tips wenden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hmm geen idee. Ik heb hem nu al een paar weken (omdat ik wist dat U2 voor U2 stond ;) ) en hij bevalt me prima. :)

Hoop dat je hem zo kan fixen heb anders ook geen idee (behalve opsturen dan).

[ Voor 30% gewijzigd door schnumi op 27-07-2006 10:25 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Stevie_ schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:00:
En whops, iPod is dooooooood. Hij doet wel wat, jaaa, hij zegt namelijk hele tijd dat ik naar de support site van apple moet gaan. Ja vet cool man!
Hmm, dat klinkt niet goed als die net nieuw is. Ik zou even terug gaan naar de winkel, en kijken of je hem daar meteen om kan ruilen. Ik neem aan dat je hem net hebt. Zeker dat vetgedrukte is niet fijn...

Verder dat gedoe over muziek kwijt zijn enz. snap ik niets van. Maar ik neem aan dat je een beetje gefrusteerd bent (zou ik ook zijn :P).

[ Voor 60% gewijzigd door Hoedje op 27-07-2006 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 01:56
Weet iemand hoeveel db afwijking de ipod heeft bij een frequentiebereik van 20 hz - 20 khz?

Google geeft hier geen antwoord op namelijk. Verder; is het aan te raden om voor het 100 euro prijsverschil voor 60gb te gaan ipv 30 gb? (ik heb de data, ik vraag me alleen af hoe nuttig/overzichtelijk zoveel opslagruimte is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
Silvos schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 14:55:
Weet iemand hoeveel db afwijking de ipod heeft bij een frequentiebereik van 20 hz - 20 khz?

Google geeft hier geen antwoord op namelijk. Verder; is het aan te raden om voor het 100 euro prijsverschil voor 60gb te gaan ipv 30 gb? (ik heb de data, ik vraag me alleen af hoe nuttig/overzichtelijk zoveel opslagruimte is).
Over de Hz'en weet ik niks :)
Maar voor de 100€ verschil zou ik het echt wel doen. Ik heb me vorige week een 30GB aangeschaft, en beklaag me het nu al dat ik niet voor de 60GB'er ben gegaan. Hij staat al bijna volledig vol.
Qua overzichtelijkheid valt het ook wel best mee, zeker als he compilatiealbums aanduid als verzamelingen, krijg je geen lange lijst van artiesten waar bijvoorbeeld maar 1 of 2 songs op je iPod staan, maar enkel de lijst van artiesten waar jij een album van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Silvos schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 14:55:
Geen idee, maar het lijkt mij dat de absolute geluidskwaliteit niet in cijfertjes uit te drukken is. En die vergelijking is heel simpel en veel gemaakt:
iPod 5G, Zen Vision M, iAudio X5 zijn de beste HD MP3 spelers op dit moment op de markt (afgezien van de exotische Kenwood) qua geluidskwaliteit. De Zen Vision M klinkt iets "smoother", geniet niet mijn voorkeur, andere juist weer wel (zeer klein verschil hoor). De iPod 5G heeft een vrij slechte equaliser. De Zen Vision M ook, maar die is tenminste nog handmatig instelbaar, en de iAudio X5 heeft een zeer goede equaliser.
Verder; is het aan te raden om voor het 100 euro prijsverschil voor 60gb te gaan ipv 30 gb? (ik heb de data, ik vraag me alleen af hoe nuttig/overzichtelijk zoveel opslagruimte is).
Tja, je moet even kijken. Ik vind het persoonlijk ideaal om al m'n muziek bij me te hebben. Maar, dat is bij mij nog geen 30 gb. Daarnaast vind ik het wel prettig dat die iets dunner is. Aan de andere kant er zijn de laatste tijd best wel wat goede deals geweest met de 60 GB en tja als het prijsverschil vrij klein is, ben je bijna gek om 't niet te doen.

Overigens, eigenlijk voor iedereen die een iPod wil kopen. Ik zou even wachten. Er is bijna weer een Apple event (8 augustus als ik me niet vergis) en wie weet wat er dan wordt aangekondigd. Zonde als je dan net een week daarvoor een nieuwe iPod hebt gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgabriels schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:14:
[...]

Ik denk het niet. Zeker niet als je het over de iPod Video/Foto of 1-4G hebt. Daarin zit namelijk een kleine harde schijf, die (net zoals zijn grotere broertjes-harde schijven) nood heeft aan een arm om de platters te lezen. Bij elke tik die de harde schijf krijgt, tikt de arm tegen de platters, met krassen tot gevolg.
Hmmm, ik heb wel ooit een (mega dure) armband voor mijn iPod gekocht, deze heb ik alleen nooit gebruikt omdat m'n armen er blijkbaar te dun voor zijn, het klitterband loopt niet ver genoeg. Verkopen ze deze dingen dan voor pure business of komt het dat je op heup hoogte meer schokken opvangt waardoor hij meer te verduren krijgt.
Bij je arm vang je natuurlijk minder klappen op maar hij word wel steeds heen en weer geslingerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 18:37:
[...]

Hmmm, ik heb wel ooit een (mega dure) armband voor mijn iPod gekocht, deze heb ik alleen nooit gebruikt omdat m'n armen er blijkbaar te dun voor zijn, het klitterband loopt niet ver genoeg. Verkopen ze deze dingen dan voor pure business of komt het dat je op heup hoogte meer schokken opvangt waardoor hij meer te verduren krijgt.
Bij je arm vang je natuurlijk minder klappen op maar hij word wel steeds heen en weer geslingerd.
Een arm beweegt in 1 gezwinde beweging heen en weer, zonder aan een punt te kome ware de kracht dermate groot wordt, en direct wordt teruggetrokken. Het gaat allemaal in een vlotte beweging (snel naar boven - vertraging wanneer de arm bijna bove is - STOPPUNT - snelle beweging naar benede - vertraging - STOPPUNT). Bij het stoppunt is de kracht al zodanig afgenomen.

Bij de heup is dit anders. Daar komt beweging in, maar deze beweging wordt brusk afgeremd wanneer de voet de grond raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus het risico dat hij dan kapot gaat is veel kleiner of helemaal niet? Dan ga ik maar eens kijken voor een armband die mij wel goed past.

Mocht hij trouwens kapot gaat, hou schappelijk is apple dan bij het leveren van een nieuwe? Ik ken mensen die bij een kapotte hold knop al gratis een nieuwe kregen van de apple servicecenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 18:59:
Dus het risico dat hij dan kapot gaat is veel kleiner of helemaal niet? Dan ga ik maar eens kijken voor een armband die mij wel goed past.

Mocht hij trouwens kapot gaat, hou schappelijk is apple dan bij het leveren van een nieuwe? Ik ken mensen die bij een kapotte hold knop al gratis een nieuwe kregen van de apple servicecenter.
Ze zijn daar allemaal heel schappelijk in :). Zolang er geen uitwendige schade is (andere dan door normaal gebruik), zullen ze er niet moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, ik heb net ongeveer een uur lang gelopen met de armband (ik heb hem maar even vast gemaakt met wat spelden) en ik heb inderdaad kunnen lopen zonder dat de iPod maar een keer schokkerde of uitviel.

Ik zou graag het nike-setje voor de iPod kopen maar dit werkt helaas alleen op de nano. Het zou mooi zijn als apple ook met een setje voor de iPod video kwam inclusief een armband (en dan één die iedereen past :P). Anders gaat straks iedereen met zijn iPod video in zijn broekzak lopen en krijgt apple te maken met allemaal kapotte iPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:42:
Yes, ik heb net ongeveer een uur lang gelopen met de armband (ik heb hem maar even vast gemaakt met wat spelden) en ik heb inderdaad kunnen lopen zonder dat de iPod maar een keer schokkerde of uitviel.

Ik zou graag het nike-setje voor de iPod kopen maar dit werkt helaas alleen op de nano. Het zou mooi zijn als apple ook met een setje voor de iPod video kwam inclusief een armband (en dan één die iedereen past :P). Anders gaat straks iedereen met zijn iPod video in zijn broekzak lopen en krijgt apple te maken met allemaal kapotte iPods.
Idd, dat zou heel mooi zijn! Wat voor armband heb je precies gebruikt en wat bedoel je met 'vastgemaakt met wat spelden' ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScottB schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:46:
[...]

Idd, dat zou heel mooi zijn! Wat voor armband heb je precies gebruikt en wat bedoel je met 'vastgemaakt met wat spelden' ? :)
De armband die ik besteld heb is volgens mij gemaakt voor bodybuilders ofzo, het klitteband loopt teminste lang niet ver genoeg door bij mij (ik ben niet dik, maar zulke dunne armen heb ik ook weer niet :P). Het klitteband kan dus niet vastkleven aan iets, daarom heb ik het maar even met veiligheidsspelden gedaan...

Deze heb ik: http://www.marware.com/cg...id=ob6r2UmIbJZkL58OgndqY0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08
Nadat mijn iPod Mini bij een inbraak is meegenomen, ben ik nu op zoek naar een nieuwe iPod. Het wordt denk ik de 60GB variant. Ik wil graag met deze iPod naar de radio luisteren, foto's van mijn camera naar de iPod kunnen overzetten en de iPod zonder computer kunnen opladen. Ik vind het assesoirepakket echter wat onoverzichtelijk allemaal. Volgens mij heb ik aan het onderstaande pakket voldoende ofniet?

A. iPod 60GB versie (439 euro)
B. Camera connector (30 euro)
C. Radio Remote (55 euro)
D. USB lichtnetadapter (30 euro)

Bij de lichtnetadapter, moet ik hier nog een aparte usb-kabel kopen (zoals div. websites vermelden), of zit deze USB-kabel al bij de iPod (bij de iPod mini zat wel een USB-kabel). Kan ik de camera connector rechtstreeks op de iPod aansluiten of heb ik hier het docking station nog voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

TweakersOnly schreef op zondag 30 juli 2006 @ 10:45:
Nadat mijn iPod Mini bij een inbraak is meegenomen, ben ik nu op zoek naar een nieuwe iPod. Het wordt denk ik de 60GB variant. Ik wil graag met deze iPod naar de radio luisteren, foto's van mijn camera naar de iPod kunnen overzetten en de iPod zonder computer kunnen opladen. Ik vind het assesoirepakket echter wat onoverzichtelijk allemaal. Volgens mij heb ik aan het onderstaande pakket voldoende ofniet?

Voor datgene wat je wilt voldoet dit pakket
Bij de lichtnetadapter, moet ik hier nog een aparte usb-kabel kopen (zoals div. websites vermelden), of zit deze USB-kabel al bij de iPod (bij de iPod mini zat wel een USB-kabel).
Bij de iPod zit een USB kabel en die gebruik je ook voor het opladen. Die hoef je dus niet meer los erbij te kopen.
Kan ik de camera connector rechtstreeks op de iPod aansluiten of heb ik hier het docking station nog voor nodig?
Je kunt de camera, via de de camera connector, rechtstreeks aansluiten op de iPod. Let wel op dit dat niet met alle camera's werkt. Meestal de camera's die speciale (windows) software nodig hebben werken niet. De camera's die als externe schijf op de computer verschijnen werken meestal wel (dus als mass storage device).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

TweakersOnly schreef op zondag 30 juli 2006 @ 10:45:

Bij de lichtnetadapter, moet ik hier nog een aparte usb-kabel kopen (zoals div. websites vermelden), of zit deze USB-kabel al bij de iPod (bij de iPod mini zat wel een USB-kabel). Kan ik de camera connector rechtstreeks op de iPod aansluiten of heb ik hier het docking station nog voor nodig?
De USB-kabel die je nodig hebt voor de lichtnetadapter zit bij de iPod zelf. Scheelt weer drie tientjes ;) De camera connector kan rechtstreeks op de iPod, het docking station is hier niet voor nodig :)

Maar, zoals Hoedje ook al zei, misschien is het beter om even te wachten tot 8 augustus, wanneer er weer een Apple event is. Dan komt er wellicht een nieuwe iPod, of misschien ene prijsverlaging ofzo.. Bovendien is er al eens een prijsverlaging doorgevoerd toch ? Of was dat alleen met die actie van MediaMarkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

ScottB schreef op zondag 30 juli 2006 @ 10:51:
[...]
Maar, zoals Hoedje ook al zei, misschien is het beter om even te wachten tot 8 augustus, wanneer er weer een Apple event is. Dan komt er wellicht een nieuwe iPod, of misschien ene prijsverlaging ofzo.. Bovendien is er al eens een prijsverlaging doorgevoerd toch ? Of was dat alleen met die actie van MediaMarkt ?
De prijs van de iPods zijn idd een paar weken geleden met 10 euro verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik zet mijn geld eerder in op geupdate Nano's btw. Maar niemand weet het nog en het is zo zuur als je met een weekje wachten iets mooiers/beters/goedkopers kan krijgen... Ik heb het nog ff gechecked, de keynote is op 7 augustus.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 30-07-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 22:00
Hoedje schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:10:
Ik zet mijn geld eerder in op geupdate Nano's btw. Maar niemand weet het nog en het is zo zuur als je met een weekje wachten iets mooiers/beters/goedkopers kan krijgen... Ik heb het nog ff gechecked, de keynote is op 7 augustus.
* IJnte zegt ook ge-updated Nano's :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Heeft iemand anders hier ook het probleem dat zijn iPod 60 gieg ontzettend traag is?

Ik heb nu de 60 gieg bijna volstaan met muziek en video, maar als ik wil gaan shufflen over alle nummers, duurt het soms wel een minuut voordat hij begint met spelen, soms slaat hij gewoon een nummer over.
Ik heb van de meeste nummers ook de album covers erbij staan, misschien dat dat uitmaakt?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen...

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Heb je er wel de nieuwste firmware op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Yep, meerdere keren geformatteerd, maar nog steeds hetzelfde

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop op een iPod met een soort van Frontrow als je hem op de TV aansluit. Ik ken iemand met een dock en remote die zich nu behoorlijk bedonderd voelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
warrie schreef op zondag 30 juli 2006 @ 16:43:
Yep, meerdere keren geformatteerd, maar nog steeds hetzelfde
Maf, het zou niet mogen. Ik heb er ook niet echt iets over gelezen op iLounge. Evt. kun je daar zelf nog even zoeken.
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 16:56:
Ik hoop op een iPod met een soort van Frontrow als je hem op de TV aansluit. Ik ken iemand met een dock en remote die zich nu behoorlijk bedonderd voelt :)
Tja dat is dan ook wel een beetje dom :P . Maar je hebt nu al de Homedock deluxe en Griffin Tunecenter die dat mogelijk maken (zie ook de startpost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet echt slim nee ;) Maar hij had dus in een Apple Center Frontrow gezien, en dacht dat dat hetzelfde was. Hij kan nu gewoon zijn films e.d. pauzer en forwarden, dat is het grootste probleem niet :)

Ik zal hem alsnog even de tip van die twee speciaale docks geven, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik haat wasmachines :/
Afbeeldingslocatie: http://www.bramboterham.nl/Afbeeldingen/iPod_DOOD.jpg

Dus iPod 5G 30gig White is onderweg :9

Hij ruikt nu wel lekker fris naar bloempjes :9

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shade
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-03 14:54

Shade

GuRa

Ik heb een vraagje voor mensen die ervaring hebben met kapotte iPods.

Vorige week ben ik van mijn fiets gedonderd, terwijl mijn iPod zich in m'n broekzak zat. Ik kwam later achter dat mn iPod scherm kapot gegaan was. Verder werkt het ding nog perfect, kan hem nog makkelijk aansluiten op de computer en kan ook gewoon muziek draaien. Het probleem is dus dat alleen het scherm niet werkt, je ziet er niets op alleen wit. Er zit ook een klein zwarte gat in het scherm, van binnen. (Kan geen foto's posten).

In ieder geval, de iPod werkt verder nog perfect alleen het scherm is stuk.
Weet iemand toevallig hoe duur zo'n reparatie kan kosten? Ik neem namelijk aan dat dit niet meer binnen de garantie valt. Ik heb hem ergens in maart/april gekocht. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Shade schreef op maandag 31 juli 2006 @ 17:47:
Vorige week ben ik van mijn fiets gedonderd, terwijl mijn iPod zich in m'n broekzak zat. Ik neem namelijk aan dat dit niet meer binnen de garantie valt. Ik heb hem ergens in maart/april gekocht. :'(
Ik denk dat je zowiezo geen garantie hebt :) je hebt em zelf kapot gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warrie schreef op zondag 30 juli 2006 @ 16:04:
Heeft iemand anders hier ook het probleem dat zijn iPod 60 gieg ontzettend traag is?

Ik heb nu de 60 gieg bijna volstaan met muziek en video, maar als ik wil gaan shufflen over alle nummers, duurt het soms wel een minuut voordat hij begint met spelen, soms slaat hij gewoon een nummer over.
Ik heb van de meeste nummers ook de album covers erbij staan, misschien dat dat uitmaakt?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen...
Het probleem is inderdaad waarschijnlijk te wijten aan je album covers, en is ook vrij gemakkelijk te verhelpen.
Je kunt iTunes de opdracht geven de album covers te optimaliseren voor de iPod, dit is te doen middels de iPod subkop in het “Preferences” menu...
Eerst het vinkje bij “Display artwork” weghalen, wachten tot alle album art van de iPod verwijderd is en het daarnaar weer aan te vinken. Er verschijnt een statusbalkje met de tekst “Optimizing artwork for iPod”, even wachten en je bent weer in het bezit van een snelle iPod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje

Vorige week ben ik van mijn fiets gedonderd, terwijl mijn iPod zich in m'n broekzak zat. Ik kwam later achter dat mn iPod scherm kapot gegaan was. Verder werkt het ding nog perfect, kan hem nog makkelijk aansluiten op de computer en kan ook gewoon muziek draaien. Het probleem is dus dat alleen het scherm niet werkt, je ziet er niets op alleen wit. Er zit ook een klein zwarte gat in het scherm, van binnen. (Kan geen foto's posten).

Weet iemand toevallig hoe duur zo'n reparatie kan kosten? Ik neem namelijk aan dat dit niet meer binnen de garantie valt. Ik heb hem ergens in maart/april gekocht. :'(
Voor zover ik weet repareerd Apple alleen garantiegevallen en repareren ze niet tegen een vergoeding. Je kunt ze natuurlijk bellen en het vragen of kijken naar een winkel die zich heeft gespecialiseerd in dat soort reparaties. Zelf doen is af te raden, aangezien het een drama is om de iPod netjes open te maken en weer netjes af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met deze kabel? Is hij echt zo zoals hij eruit ziet, of is het gewoon een soepje van een "enkele" kabel?
Ik ben namelijk wel op zoek naar een dergelijke oplossing, zodat ik m'n iPod-dock constant op het lichtnet kan hangen maar ook nog een USB-plugje overhoudt om het geheel aan m'n computer te hangen.
Dus, iemand ervaring met deze kabel of een andere oplossing voor dit luxe-probleem? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:11:
Iemand ervaring met deze kabel? Is hij echt zo zoals hij eruit ziet, of is het gewoon een soepje van een "enkele" kabel?
Ik ben namelijk wel op zoek naar een dergelijke oplossing, zodat ik m'n iPod-dock constant op het lichtnet kan hangen maar ook nog een USB-plugje overhoudt om het geheel aan m'n computer te hangen.
Dus, iemand ervaring met deze kabel of een andere oplossing voor dit luxe-probleem? ;)
Het is de "iPod-dockconnector-naar-FireWire-USB 2.0-kabel" zoals die ook is te vinden in de Apple Store. Je kunt je iPod hiermee (eventueel via een dock) aan het lichtnet laten hangen en tegelijk op je computer aansluiten. Enige is dat je dan wel een Firewire adapter nodig hebt. Of je moet een USB adapter gebruiken en de iPod aansluiten via Firewire, maar dat werkt weer niet met de laatste generatie iPod's :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hopelijk hebben jullie een antwoord, op het volgende probleempje _/-\o_

stel je hebt een nummer van meerdere artiesten
bijvoorbeeld Jay-Z & Linkin Park
nu heb ik dat als 1 artiest staan in itunes en op mijn ipod

is het ook mogelijk om het zo in te stellen dat de nummer staan onder
Jay-Z
en apart onder
Linkin Park

heb namelijk nu twee entries in de bieb staan 8)7 |:(
Jay-Z
Jay-Z & Linkin Park

en dat wil ik liever niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:18:
hopelijk hebben jullie een antwoord, op het volgende probleempje _/-\o_

stel je hebt een nummer van meerdere artiesten
bijvoorbeeld Jay-Z & Linkin Park
nu heb ik dat als 1 artiest staan in itunes en op mijn ipod

is het ook mogelijk om het zo in te stellen dat de nummer staan onder
Jay-Z
en apart onder
Linkin Park

heb namelijk nu twee entries in de bieb staan 8)7 |:(
Jay-Z
Jay-Z & Linkin Park

en dat wil ik liever niet
Dat begint wel een beetje oud te worden hoor, volgens mij is Linkin Park zelf uit elkaar, en Jay-Z is ook gestopt (zou ik ook doen hoor Beyoncé :9~ ).

Anyway om antwoord te geven op je vraag ;). Er zijn twee oplossingen:

• De eerste is dat je de nummers kopieert en dus 2 keer in je bibliotheek en op je iPod zet. Een kopie zet je onder Jay-Z en de andere onder Linkin Park.
• De tweede is dat je het onder één artiest zet, bijv. Jay-Z en dan bijv. achter de titel zet: feat. Linkin Park.

Helaas is er geen mooiere oplossing, je kan geen snelkoppeling of zoiets maken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:42:
[...]

Dat begint wel een beetje oud te worden hoor, volgens mij is Linkin Park zelf uit elkaar, en Jay-Z is ook gestopt (zou ik ook doen hoor Beyoncé :9~ ).

Anyway om antwoord te geven op je vraag ;). Er zijn twee oplossingen:

• De eerste is dat je de nummers kopieert en dus 2 keer in je bibliotheek en op je iPod zet. Een kopie zet je onder Jay-Z en de andere onder Linkin Park.
• De tweede is dat je het onder één artiest zet, bijv. Jay-Z en dan bijv. achter de titel zet: feat. Linkin Park.

Helaas is er geen mooiere oplossing, je kan geen snelkoppeling of zoiets maken :P.
Beyoncé _/-\o_ :9~

On topic:
In ieder geval dank voor je antwoord.
Optie 1 is een snelle manier om je ipod vol te krijgen ;) geen optie dus |:(
Optie 2 zou eventueel kunnen

heeft itunes geen optie om te zeggen
artiest = a
meewerkende artiest(en) = b (eventueel c, d, e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:02:
[...]

Beyoncé _/-\o_ :9~

On topic:
In ieder geval dank voor je antwoord.
Optie 1 is een snelle manier om je ipod vol te krijgen ;) geen optie dus |:(
Optie 2 zou eventueel kunnen

heeft itunes geen optie om te zeggen
artiest = a
meewerkende artiest(en) = b (eventueel c, d, e)
Nee, niet er is wel een vakje voor bij de ID3 tags, maar daar schiet je niets mee op, aangezien het niet dan op jouw manier wordt ingedeeld, noch kun je het zien op je iPod :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

http://www.ipodreparatie.nl/ -> iPod beeldscherm links in het menu

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:29:
[...]

Het probleem is inderdaad waarschijnlijk te wijten aan je album covers, en is ook vrij gemakkelijk te verhelpen.
Je kunt iTunes de opdracht geven de album covers te optimaliseren voor de iPod, dit is te doen middels de iPod subkop in het “Preferences” menu...
Eerst het vinkje bij “Display artwork” weghalen, wachten tot alle album art van de iPod verwijderd is en het daarnaar weer aan te vinken. Er verschijnt een statusbalkje met de tekst “Optimizing artwork for iPod”, even wachten en je bent weer in het bezit van een snelle iPod :)
Jesse, super bedankt voor je antwoord. Het lijkt te helpen, maar toch is het probleem nog niet helemaal opgelost. Als de iPod bijvoorbeeld op 'shuffle all' zet, (zo'n 8000 nummers), dan is het onmogelijk om snel vijftien nummers te zappen. Hij slaat dan minstens 1 nummer over, hapert lang tussen nummers, het geluid is dan even niet te bedienen, heel irritant. Het gaat hier over pauzen van zeker 10 seconden.
Dit is toch niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
warrie schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:40:
[...]

Jesse, super bedankt voor je antwoord. Het lijkt te helpen, maar toch is het probleem nog niet helemaal opgelost. Als de iPod bijvoorbeeld op 'shuffle all' zet, (zo'n 8000 nummers), dan is het onmogelijk om snel vijftien nummers te zappen. Hij slaat dan minstens 1 nummer over, hapert lang tussen nummers, het geluid is dan even niet te bedienen, heel irritant. Het gaat hier over pauzen van zeker 10 seconden.
Dit is toch niet normaal?
Het is niet netjes, maar wel verklaarbaar. Je iPod werkt met een buffer, zolang die buffer vol zit gaat het wisselen van nummers heel snel. Maar zodra het volgende nummer niet in de buffer zit, wat wel gebeurd als je 15 nummers skipt, gaat die eerst de buffer weer vullen. Terwijl die dit doet krijg je een vertraging (al lijkt me 10 seconden erg lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xevox schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:01:
Ik haat wasmachines :/
[afbeelding]

Dus iPod 5G 30gig White is onderweg :9

Hij ruikt nu wel lekker fris naar bloempjes :9
Heb ik ook al is voorgehad, toen wel met een 5G 60GB black :/

Nu wel een nieuwe :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Laatst online: 07-02-2024
Weet iemand een goed gratis alternatief voor iArt? In de startpost staat er een maar die zoekt per nummer en niet per album waardoor je covers van singles krijgt.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Kiwiknaapje schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:15:
Weet iemand een goed gratis alternatief voor iArt? In de startpost staat er een maar die zoekt per nummer en niet per album waardoor je covers van singles krijgt.
Daarom heb ik ook iArt gekocht, het is maar een kleine investering en het is (voorzover ik weet) het enige programma wat ook de lyrics bij nummers zoekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Laatst online: 07-02-2024
Hoedje schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:17:
[...]

Daarom heb ik ook iArt gekocht, het is maar een kleine investering en het is (voorzover ik weet) het enige programma wat ook de lyrics bij nummers zoekt!
Heb nu de trial draaien en wat mij opvalt is dat het verrekte langzaam gaat en ngoal wat resources vreet

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Kiwiknaapje schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:41:
[...]

Heb nu de trial draaien en wat mij opvalt is dat het verrekte langzaam gaat en ngoal wat resources vreet
iTunes weet daar ook wel goed raad mee :P. Je hoeft het eigenlijk maar één keer te draaien (dat kan zo een uurtje duren met een grote bibliotheek) en daarna zo nu en dan (ik doe het één keer per maand) om van de nieuwe muziek weer te gaan zoeken. Dus het resourceverbruik lijkt me niet zo'n probleem :?

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.