Klein kickje, iemand enig idee?Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:52:
Hier een n00b op het gebied van OC-en
Ik heb de verschillende tuts doorgelezen o.a. die van http://www.amd.nl.tt/ nette tut kan ik zeggen![]()
Maar nu heb ik dus het een en anders ingesteld in mijn bios en blijft de PC hangen op het volgende scherm:
[afbeelding]
Camera photo idd, maar wel duidelijk genoeg.
Als ik me setting terug zet boot hij gewoon door naar windows en is er niks aan de hand verder. Iemand enig idee waardoor dit zou komen? (verkeerde setting oid?)
Het betreft een A8N-E + Opteron146
De settings:
HTT - multiplyer (hyper transport frequency in bios) - 4x
HTT - 220
DDR volt. - 2,6v
CPU - 1,4v
PCI - 33,33mhz (niet cpu gebonden zoals aangeraden)
PCI-E clock - 100mhz
Het hangen op dat scherm krijg ik niet als ik de HTT op 210 zeg en de multiplyer gewoon op 5x laat staan.
Het vreemde hierbij is dan weer als ik eenmaal in windows ben (met de 210HTT ingesteld) dat deze in CPU-Z op 201,5 staat. Als ik dan weer het overclock proggie van asus opstart zie ik daar eerst 210 staan en daarna 201,5.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal
EDIT
[...]
Zou het misschien hiermee te maken kunnen hebben? (kan dit ook nergens terugvinden in de bios eigenlijk)
DDR settings staan allemaal op auto
dividers of iets dergelijks gebruikt ? vcore verhoogd .. misschien dat je wat meer gedetaileerder over je instellingen kunt zijn ?
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Verwijderd
vcore staat op standaard 1,4v.
Hetgeen wat ik niet veranderd heb zijn de DDR instellingen, kon hierbij ook geen divider instellingen vinden (Asus A8N-E). Zal nog wel een bios screenie maken later op de avond.
Edit:
Hierbij ook de DDR instellingen, kan hier nl. niet echt de divider instellingen zien.
Hetgeen wat ik niet veranderd heb zijn de DDR instellingen, kon hierbij ook geen divider instellingen vinden (Asus A8N-E). Zal nog wel een bios screenie maken later op de avond.
Edit:
Hierbij ook de DDR instellingen, kan hier nl. niet echt de divider instellingen zien.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 20:52 ]
Hij vergist zich wrs met me optyRol-Co schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:23:
[...]
desert een 3700 op 3,7 ?? dat zou het WR zijn dus en was dat een kab2e? dacht dat die een enorme cb hadden?
en idd geen 2 t maar daar had ik het ook niet over, 1T blijven en hoger doormiddel van multi en dividers.
@viss
Zoals belooft in de vorige post , hoger met cpu-z 1.33.1 nu.![]()
het geheugen geluid komt boven de prom uit nu, ze hebben het zwaar.
[afbeelding]
De SD heb ik nooit kunnen testen sub-zero, door die *** coldbug...
Gigabyte K8N-SLi
3000+ Winnie
512mb corsair value select
Ik kom hiermee niet boven de 208mhz fsb in de bios. daarnaa boot hij me hdd's niet meer door.
In windows het met overclock proggy en divider in de bios 2/1.66 kom makkelijk op de 228FSB maar hoger wil ook niet hoeveel voltage ik er ook tegenaangooi. dit is volgens mij echt een hopeloos bord.
http://www.planetamd64.com/lofiversion/index.php/t18485.html
Hier nog stukje erover.
3000+ Winnie
512mb corsair value select
Ik kom hiermee niet boven de 208mhz fsb in de bios. daarnaa boot hij me hdd's niet meer door.
In windows het met overclock proggy en divider in de bios 2/1.66 kom makkelijk op de 228FSB maar hoger wil ook niet hoeveel voltage ik er ook tegenaangooi. dit is volgens mij echt een hopeloos bord.
http://www.planetamd64.com/lofiversion/index.php/t18485.html
Hier nog stukje erover.
[ Voor 17% gewijzigd door SmoothTweaker op 18-04-2006 20:08 ]
memclock index value als je die lager zet is een divider succes. zet hem maar op 333 mhz of lagerVerwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:17:
vcore staat op standaard 1,4v.
Edit:
[afbeelding]
stel is geen domme vragen jij
edit: waarom is je temp zo hoog als je een thermaltake big typhoon hebt
edit: waarom is je temp zo hoog als je een thermaltake big typhoon hebt

[ Voor 61% gewijzigd door waterking op 18-04-2006 23:03 ]
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
49 graden voor een dual core onder load is niet veel hoor.waterking schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:02:
stel is geen domme vragen jij![]()
edit: waarom is je temp zo hoog als je een thermaltake big typhoon hebt![]()
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Het is zelfs een best wel lage temp voor een Opteron 170 op dat voltage!! Ik had daarvoor een 2600rpm fan nodig terwijl hij de standaard fan er nog op heeft.El Snorro schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:15:
[...]
49 graden voor een dual core onder load is niet veel hoor.
Hoe gaat het trouwens met je San Diego? Al verder gekomen dan 3.0GHz met 1.376V? Heb je daar ook een screen van?
Opteron 165BvK P4 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:22:
[...]
Het is zelfs een best wel lage temp voor een Opteron 170 op dat voltage!! Ik had daarvoor een 2600rpm fan nodig terwijl hij de standaard fan er nog op heeft.
Hoe gaat het trouwens met je San Diego? Al verder gekomen dan 3.0GHz met 1.376V? Heb je daar ook een screen van?
Ik heb dit topic al een tijdje niet meer gevolgd en eigenlijk gaat het om een sempron cpu maar...
...de stepping is nogal vreemd. Normaal is het iets als 0523 DPCW (zoals mijn a64 3000+), maar ik heb hier een sempron liggen met volgende stepping:
LBBWE 0606AAD
AAD, zijn maar 3 letters, terwijl mijn a64 er 4 heeft. Hebben alle semprons maar 3 letters ipv 4?
...de stepping is nogal vreemd. Normaal is het iets als 0523 DPCW (zoals mijn a64 3000+), maar ik heb hier een sempron liggen met volgende stepping:
LBBWE 0606AAD
AAD, zijn maar 3 letters, terwijl mijn a64 er 4 heeft. Hebben alle semprons maar 3 letters ipv 4?
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Kheb zojuist een Opteron 170 in Duitsland bestel (http://www.trend4pc.de).
Deze is in Nederland (zowat) niet meer te krijgen.
De proc zal zich huishouden in een DFI Lanparty UT Nforce3 Ultra-D welk ik van de week heb besteld.
Als ik 'm heb zal ik uiteraard mijn OC results posten. Ik ga 'm eerst op lucht koelen en later met water (hé dat rijmt
)
Deze is in Nederland (zowat) niet meer te krijgen.
De proc zal zich huishouden in een DFI Lanparty UT Nforce3 Ultra-D welk ik van de week heb besteld.
Als ik 'm heb zal ik uiteraard mijn OC results posten. Ik ga 'm eerst op lucht koelen en later met water (hé dat rijmt
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1
Nee die cpu's met 3 letter zijn gemaakt in china, moet je maar kijken, staat er ook op: Assembled in China ipv Assembled in MalaysiaPASware schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:10:
Ik heb dit topic al een tijdje niet meer gevolgd en eigenlijk gaat het om een sempron cpu maar...
LBBWE 0606AAD
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Even een n00b vraag: Ik neem aan dat bij een hoger voltage, ook de temp stijgt? Is dit onder zowel load als idle?
Wil namelijk proberen mijn proc onder stock voltage te krijgen
Neem aan dat dat niet schadelijk is, lager voltage? Draai op dit moment 3700+ @ 2750mhz bij 1,325v. Kijken hoelang prime stable. Daarna wil ik nog verder gaan verlagen.
Wil namelijk proberen mijn proc onder stock voltage te krijgen
Neem aan dat dat niet schadelijk is, lager voltage? Draai op dit moment 3700+ @ 2750mhz bij 1,325v. Kijken hoelang prime stable. Daarna wil ik nog verder gaan verlagen.
[ Voor 33% gewijzigd door Atrax op 19-04-2006 18:28 ]
11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º
Ja, zowel idle als load. In principe niet schadelijk alhoewel wordt afgeraden een hoge vdimm te gebruiken samen met lage vcore, weet niet wat voor geheugen je gebruikt...
Verwijderd
ik ben eindelijk ook verder gekomen als 2,4 ghz met mn 3200+ 
alleen zit ik nu met een probleem, zoals je ziet loopt mn geheugen nu op 170 mhz. Ik heb het getest, en toen haalde ik 230mhz stabiel.
Dus ik probeerde in mn bios de geheugenclock 1tje hoger te zetten (asus a8n-e) van 266mhz naar 333mhz. Mn geheugen komt dan uit op een snelheid van 210 mhz.
Op de één of andere manier slikt ie dit niet en crashed de boel (daarna bios gereset en het er maar even bij gelaten)
Ik heb gehoord dat dit te maken kan hebben met een brakke geheugencontroller. Hebben jullie nog ideeën/tips hoe ik dit kan oplossen. (heb ook al geprobeerd mn htt te verlagen naar 245, maar zelfde verhaal)
Dit is tot nu toe mn maximale overclock, alleen wel met een hoog voltage. Gelukkig blijven de temps paar graden onder de 50 (stressed)
alleen zit ik nu met een probleem, zoals je ziet loopt mn geheugen nu op 170 mhz. Ik heb het getest, en toen haalde ik 230mhz stabiel.
Dus ik probeerde in mn bios de geheugenclock 1tje hoger te zetten (asus a8n-e) van 266mhz naar 333mhz. Mn geheugen komt dan uit op een snelheid van 210 mhz.
Op de één of andere manier slikt ie dit niet en crashed de boel (daarna bios gereset en het er maar even bij gelaten)
Ik heb gehoord dat dit te maken kan hebben met een brakke geheugencontroller. Hebben jullie nog ideeën/tips hoe ik dit kan oplossen. (heb ook al geprobeerd mn htt te verlagen naar 245, maar zelfde verhaal)
Dit is tot nu toe mn maximale overclock, alleen wel met een hoog voltage. Gelukkig blijven de temps paar graden onder de 50 (stressed)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 19:29 ]
Gebruik TwinMos 2x1024mb pc3200 @ 2x200mhz @ stock voltage...heb daar dus nog niks aan verandert. Voltage staat trouwens op auto, dus geen idee op wat voor voltage dat standaard draait.Viss schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:38:
Ja, zowel idle als load. In principe niet schadelijk alhoewel wordt afgeraden een hoge vdimm te gebruiken samen met lage vcore, weet niet wat voor geheugen je gebruikt...
Weet je toevallig wat voor chips er op je TwinMos zitten? Ik overweeg namelijk TwinMos geheugen te kopen.Atrax schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:36:
[...]
Gebruik TwinMos 2x1024mb pc3200 @ 2x200mhz @ stock voltage...heb daar dus nog niks aan verandert. Voltage staat trouwens op auto, dus geen idee op wat voor voltage dat standaard draait.
Default gebruikt DDR geheugen 2,5V.
[ Voor 5% gewijzigd door Unicron op 19-04-2006 19:47 ]
Dan hoef je je over een te hoge vdimm tov je vcore iig geen zorgen te maken.Atrax schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:36:
[...]
Gebruik TwinMos 2x1024mb pc3200 @ 2x200mhz @ stock voltage...heb daar dus nog niks aan verandert. Voltage staat trouwens op auto, dus geen idee op wat voor voltage dat standaard draait.
Zal eens ff checken.....momentjeUnicron schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:46:
[...]
Weet je toevallig wat voor chips er op je TwinMos zitten? Ik overweeg namelijk TwinMos geheugen te kopen.
Default gebruikt DDR geheugen 2,5V.
Edit: Weet niet precies wat je wil weten, maar kon (zo goed en zo kwaad als het ging
Hopelijk heb je er wat aan.
[ Voor 23% gewijzigd door Atrax op 19-04-2006 20:00 ]
Thanks! Als ik een beetje op google zoek dan lijkt mij dit M-tec. Persoonlijk zoek ik Winbond chips, maar ik weet niet of die nog zitten op TwinMos geheugen. En of M-tec winbond betekend weet ik ook niet. Winkels kunnen het vaak niet zeggen omdat ze het niet op voorraad hebben.Atrax schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:53:
[...]
Zal eens ff checken.....momentje
Edit: Weet niet precies wat je wil weten, maar kon (zo goed en zo kwaad als het ging) het volgende lezen: TwinMos / 0602D / TM06208F8E50I
Hopelijk heb je er wat aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Unicron op 19-04-2006 20:18 ]
Zo.. net even toch maar me IHS verwijderd... was best zenuwachtig..
aangezien het vorige keer fout ging, schoot toen uit.. en toen was me X2 3800+ dood... nu maar kijken of ik hoger kom dan 2,8 GHz..
Met IHS had ik voor 2,8 GHz 1,65 V nodig voor Prime95 stable.. kijken of het nu op een lager voltage kan..
Verwijderd
haha, jij durft... 
als je al 1 proc gesloopt heb zou ik uberhaupt nooit aan mn 2e gaan beginnen (om weer IHS te removen dan
)
en kan iemand nog even kijken naar mijn probleempje paar posts hierboven...
als je al 1 proc gesloopt heb zou ik uberhaupt nooit aan mn 2e gaan beginnen (om weer IHS te removen dan
en kan iemand nog even kijken naar mijn probleempje paar posts hierboven...
IHS er af scheelt echt veel bij mij. Dus ik denk wel dat je voltage wat omlaag kan.
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Hey tweakers,
Ik heb net mijn 3700+ binnen gekregen met devolgende stepping:
ccbwe 0548 xpwm
Is dit een e4 of een e6?
BvB bedankt,
ccbwe 0548 xpwm
Is dit een e4 of een e6?
BvB bedankt,
Verwijderd
Zoals ik al zei: E-6jostefa schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:06:
Hey tweakers,
ccbwe 0548 xpmw
Is dit een e4 of een e6?
BvB bedankt,
Ja is een E-6jostefa schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:06:
Hey tweakers,
ccbwe 0548 xpwm
Is dit een e4 of een e6?
BvB bedankt,
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Bedankt voor jullie bevestigende reacties.. hij gaat weer retour.. en dan wachten op mijn e4

Best netjes d8 ik
Poosje geleden andere geheugen modules erin geplaatst moet zeggen dat het geheel nu een stuk vlotter loopt. overigens is dit op 1,52v smartguardian wijkt iets af.
oja, ondanks dat het winbond utt bh-5 is draaien ze beter in de oranje sloten op m'n dfi plank
Verwijderd
Ik heb een probleempje met CPU-z.
Mijn Core speed is 1800 (3000+) maar zowel windows xp als CPU-z zeggen dat mijn corespeed 982 is, met een multiplier van 5x.
Aan de snelheid te zien staat hij wel daadwerkelijk op 1800, maar zo kan ik natuurlijk nooit een goede OC aan jullie laten zien
Mijn Core speed is 1800 (3000+) maar zowel windows xp als CPU-z zeggen dat mijn corespeed 982 is, met een multiplier van 5x.
Aan de snelheid te zien staat hij wel daadwerkelijk op 1800, maar zo kan ik natuurlijk nooit een goede OC aan jullie laten zien
Verwijderd
Volgens mij staat je C&C aan, zet die maar eens uit in de biosVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:38:
Ik heb een probleempje met CPU-z.
Aan de snelheid te zien staat hij wel daadwerkelijk op 1800, maar zo kan ik natuurlijk nooit een goede OC aan jullie laten zien![]()
Verwijderd
Kun je in de startpost vinden denk ik. In het kort:Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:47:
Wat houdt dat C&C in?
Als je CPU niet max hoeft te werken, gaat de multiplier omlaag naar 5x en daalt de vcore naar . . uhm . . 1,1v volgens mij, om energie te besparen. Zodra er dan wat meer processorkracht nodig is gaat de multiplier + vcore weer omhoog
Best netjes ja, maar 3,5v is wel veel hoor voor 24/7...waterking schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:36:
[afbeelding]
Best netjes d8 ik![]()
Poosje geleden andere geheugen modules erin geplaatst moet zeggen dat het geheel nu een stuk vlotter loopt. overigens is dit op 1,52v smartguardian wijkt iets af.
oja, ondanks dat het winbond utt bh-5 is draaien ze beter in de oranje sloten op m'n dfi plank
Ik hoop dat je het geheugen goed koelt?
Er hangt een 120mm fan naast. die houd de boel zo ongeveer 34 graden onder load (afgelezen van de heatspreaders)
edit: de temperatuur is gemeten na ongeveer half uur memtesten
edit: de temperatuur is gemeten na ongeveer half uur memtesten
[ Voor 28% gewijzigd door waterking op 20-04-2006 19:23 ]
Verwijderd
Hey mensen van het goede leven
Ik ben nieuw (wie niet tegenwoordig) in het Oc'en
Ik heb een opteron 144, momenteel nog met ## geheugen
maar G.skill is onderweg
Ik loop momenteel met divider, een mooie 2.5 Ghz op stock
voltage. Zodra ik daaroverheen ga, of ik nou in de bios bus omhoog haal,
of in Clockgen, dan freezeeee...
De volgende instellingen heb ik, mem div 3/4, multiplier 9x,
LTD/FSB 3x, FSB freq. 278 stock voltage.
Als ik de max Mhz probeer te vinden uiteraard divider 01/02,
weet iemand wat de oorzaak van de crash kan zijn, niet mijn brakke geheugen
toch? doormiddel van die divider is dat niet t probleem, ook 0.1 v meer gegeven
maar steeds hetzelfde, over de 2.6 is crash.
resultaten tot nu toe:
maar G.skill is onderweg
resultaten tot nu toe:

Hoe warm werd hij met IHS @ 2,8 ghz en die voltage en hoe warm nuXiphias-Gladius schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:53:
Zo.. net even toch maar me IHS verwijderd... was best zenuwachtig..aangezien het vorige keer fout ging, schoot toen uit.. en toen was me X2 3800+ dood... nu maar kijken of ik hoger kom dan 2,8 GHz..
Met IHS had ik voor 2,8 GHz 1,65 V nodig voor Prime95 stable.. kijken of het nu op een lager voltage kan..
[ Voor 3% gewijzigd door Moffin op 20-04-2006 20:06 ]
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Verwijderd
heb mn mdt geheugen net op 2 - 3 - 2 - 6 gekregen, stabiel 
alleen loopt hij wel op 166,7 mhz ;[
Heb geheugenbenchmarks gedaan met ntune en hij heeft nu ongeveer snelheden van stock MDT... Maar ik kan nu tenminste 2,5 ghz draaien met mn 3200+ en mn geheugen niet te traag laten
(zie paar posts terug
)
marre, netjes voor mdt geheugen? of nix speciaals ?
alleen loopt hij wel op 166,7 mhz ;[
Heb geheugenbenchmarks gedaan met ntune en hij heeft nu ongeveer snelheden van stock MDT... Maar ik kan nu tenminste 2,5 ghz draaien met mn 3200+ en mn geheugen niet te traag laten
marre, netjes voor mdt geheugen? of nix speciaals ?
Verwijderd
Ah, dat was het idd. ALs ik Prime95 draai geeft ie het wel goed aan. Echter de Vcore is nu wel fout zie ik nu. In het bios staat ie nu op 1.1 volt, maar CPUZ geeft gewoon 1.4 volt aan.Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:57:
[...]
Kun je in de startpost vinden denk ik. In het kort:
Als je CPU niet max hoeft te werken, gaat de multiplier omlaag naar 5x en daalt de vcore naar . . uhm . . 1,2v volgens mij, om energie te besparen. Zodra er dan wat meer processorkracht nodig is gaat de multiplier + vcore weer omhoog
Welke moet ik nou geloven? Ik hoop de 1.2
zou ik neit doen 
geloof de 1.4 maar
geloof de 1.4 maar
Verwijderd
Maar in het bios kun je naast het instellen van de Vcore ook de Vcore realtime zien. Als ik hem instel op 1.200 volt, dan schommelt ie tussen de 1.209 en 1.225 Volt, dat is dan opzich wel geloofwaardig.
Na ja, misschien is het goed te krijgen met een bios update.
Na ja, misschien is het goed te krijgen met een bios update.
Verwijderd
AMD heeft zo'n progsel, zie je precies wanneer ie terug clockt en wat de vcore etc isVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:24:
[...]
Ah, dat was het idd. ALs ik Prime95 draai geeft ie het wel goed aan. Echter de Vcore is nu wel fout zie ik nu. In het bios staat ie nu op 1.1 volt, maar CPUZ geeft gewoon 1.4 volt aan.
Welke moet ik nou geloven? Ik hoop de 1.2
Hallo,
Ik ben bezig met mijn AMD Athlon 64 4000+ San Diego over te klokken en ik heb een probleempje. Hij word alleen maar trager en mun temparatuur word alleen maar lager.. Hij loopt momenteel op:
CPU: AMD Athlon 64 4000+ San Diego
CPU fan: Zalman CNPS7000B-Cu LED
Megahertz: 2700 MHz
OC Procentage: 12%
Multiplier: 225MHz x 12
Temparatuur (Idle): 36
Temparatuur (Stressed): 49
Alvast bedankt,
Joey
Ik ben bezig met mijn AMD Athlon 64 4000+ San Diego over te klokken en ik heb een probleempje. Hij word alleen maar trager en mun temparatuur word alleen maar lager.. Hij loopt momenteel op:
Alvast bedankt,
Joey
C&C is Command&Conquer, naar de befaamde reeks van Westwood. Ik denk niét dat er ruimte is bij AMD om dat standaard in elke core mee te bakkenVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:47:
Wat houdt dat C&C in?
Je zal C&Q bedoelen, dat is Cool&Quiet, waarmee de processor zichzelf terugschakelt (naar een lager voltage en lagere kloksnelheden) als ie niks staat te doen. Scheelt warmte en stroom...
Beste uitvinding sinds het gesneden brood vind ik
Verwijderd
Vertel eens precies wat het probleem is ?Jokuh schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:25:
Hallo,
Alvast bedankt,
Joey
Desertschooter met welk mes heb jij je IHS verwijdert? want ik heb het nu met een stanley mes geprobeert, maar ik kom er niet echt onder en beschadig bijna de board dan en door drukken word denk ik dood drukken (met het mes). Misschien een linkje of de shop waar je dat "scheermes" hebt gekocht. Vind het namelijk niet echt op een scheermes lijken
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Verwijderd
Je hebt zo'n flinter dun mes nodig, is ongeveer 1 mm dik of zo, echt super dun. Heb het thuis liggen maar weet niet vanwaar het komt. Het heeft 2 scherpe kanten waarmee je kan snijden. Het is een soort vierkant ijzeren blad.
Even voor de geinterreseerden: ik heb vandaag de Zalman coolpasta onder mijn Arctic Freezer 64 Pro vervangen door Arctic Silver 5, dat scheelt meteen 4 graden op zowel idle als load! Vind het nogal een verschil, zeker omdat de koelpasta nog niet is "ingebakken".
Ik heb trouwens een 3700+ SD @ 2750mhz bij 1.325v die nu op load (prime95 na +3uur) 39/40 graden wordt. Dit was met Zalman pasta 44/45 graden. Benieuwd of het verschil nog groter wordt als de pasta er langer opzit.
Ik heb trouwens een 3700+ SD @ 2750mhz bij 1.325v die nu op load (prime95 na +3uur) 39/40 graden wordt. Dit was met Zalman pasta 44/45 graden. Benieuwd of het verschil nog groter wordt als de pasta er langer opzit.
Net ff 32m gedaan op mijn 24/7 (nu nog ff air) settings.
10x300 1,39v (smartguardian vergeten
) mem Gskill 2gb HV @166 divider=250mhz 3-3-2-5
25mins
10x300 1,39v (smartguardian vergeten

25mins

[ Voor 22% gewijzigd door El Snorro op 21-04-2006 22:56 ]
Verwijderd
Ik heb vandaag ook de IHS verwijderd van men 3200+ maar nou is de temp alleen maar hoger, met de boxed dual core koeler wordt ie 58 graden, dus die maakt geen goed contact denk ik.
Met de Zalman 9500-Led wordt ie 30 graden @ stock maakt niet uit of de fan draait of niet maar als ik hem stress dan schiet de temp zéér snel omhoog.
Van deze koeler heb ik de clipje gebogen zodat hij wat strakker zit maar maakt helemaal niks uit.
Hoe zetten jullie de koeler er goed op, op een IHS-loze proc?
Met de Zalman 9500-Led wordt ie 30 graden @ stock maakt niet uit of de fan draait of niet maar als ik hem stress dan schiet de temp zéér snel omhoog.
Van deze koeler heb ik de clipje gebogen zodat hij wat strakker zit maar maakt helemaal niks uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 22:45 ]
Verwijderd
schopVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 19:52:
Hey mensen van het goede leven![]()
maar G.skill is onderweg![]()
resultaten tot nu toe:
[afbeelding]
Nou ik dus deze aangeschaft 3000+ venice, NBBWE 0610 GPMW
Echt een ** ding. verdorie.
doet tot:
2200mhz op 1,39v
2550mhz op 1,42v
2600mhz op 1,52. (1,55v ingesteld.)
Hoger dan 2600 kom ik dus niet op 1,55.
mem staat dan op 133,(185 eff) htt op 3x en xpu op 9x288.
Mijn mem wil in de onderste sloten op max 230mhz 22251t stabiel draaien.(3,1v)
Kheb een dfi ultra-d nforce3.
denk dat ik deze weer verkoop en een andere weer koop. 2 procjes van maten van mij die hem vorig jaar kochten doen het zelfs beter:(
en dat terwijl de NBBWE 0609 GPMW 2800@1,55 doet.
Echt een ** ding. verdorie.
doet tot:
2200mhz op 1,39v
2550mhz op 1,42v
2600mhz op 1,52. (1,55v ingesteld.)
Hoger dan 2600 kom ik dus niet op 1,55.
mem staat dan op 133,(185 eff) htt op 3x en xpu op 9x288.
Mijn mem wil in de onderste sloten op max 230mhz 22251t stabiel draaien.(3,1v)
Kheb een dfi ultra-d nforce3.
denk dat ik deze weer verkoop en een andere weer koop. 2 procjes van maten van mij die hem vorig jaar kochten doen het zelfs beter:(
en dat terwijl de NBBWE 0609 GPMW 2800@1,55 doet.
Verwijderd
Told youAtrax schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 21:05:
Even voor de geinterreseerden: ik heb vandaag de Zalman coolpasta onder mijn Arctic Freezer 64 Pro vervangen door Arctic Silver 5, dat scheelt meteen 4 graden op zowel idle als load! Vind het nogal een verschil, zeker omdat de koelpasta nog niet is "ingebakken".
Ik heb trouwens weer een DFI bordje . . . kijken of ik nog wat meer uit mn 3700+ SD kan persen
Yep, you were right!Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 20:29:
[...]
Told you![]()
Ik heb trouwens weer een DFI bordje . . . kijken of ik nog wat meer uit mn 3700+ SD kan persen![]()
Nog bedankt voor de tip.
Verwijderd
Hmm, gewoon Zwitsers zakmes werkt ook heeeel goed hoorVerwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:57:
Je hebt zo'n flinter dun mes nodig, is ongeveer 1 mm dik of zo, echt super dun. Heb het thuis liggen maar weet niet vanwaar het komt. Het heeft 2 scherpe kanten waarmee je kan snijden. Het is een soort vierkant ijzeren blad.
Verwijderd
Ik heb me dan ook maar een opty 144 gehaald, gelijk wat geoced: 2.9ghz @ stock vcore (stepping cab1e 0604 cmpw) , zodra ik over de 3ghz ga moet ik me vcore van 1.39 naar 1.6 zetten
, iemand raad?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 11:16 ]
Verwijderd
Niemand??Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 22:45:
Ik heb vandaag ook de IHS verwijderd van men 3200+ maar nou is de temp alleen maar hoger, met de boxed dual core koeler wordt ie 58 graden, dus die maakt geen goed contact denk ik.
heb niet zo veel ervaring met ihs loze cpu, maar leg je pc eens op zijn kant zodat de koeler op je bord staat, waarschijnlijk is de temp dan wel beter.
probeer hem er dan strakker op te krijgen of een ander soort koeler.
je had wel een korreltje pasta op die core gedaan en de koeler niet te veel bewogen he, lijkt me dat het er dan zo naast ligt.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Met een shim oftewel een plaatje van gelijke hoogte als de core. Hierdoor zit je koelblok 100% recht op je core. Denk bijvoorbeeld aan de shim van een oude videokaart. (ik heb zelf de shim van mijn 9800xt gepakt)
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Verwijderd
Mij lukt het neit om goed contact te krijgen met de boxed koeler zonder spreader...Ik heb toen een andere koeler gehaald.
Verwijderd
Is er ook al iemand die de IHS heeft verwijderd en er een arctic freezer 64 pro bovenop heeft gepland?
Dat ding heeft dus alleen maar beugelaansluiting, en zo kan je natuurlijk nooit goed zien of ie goed tegen de core drukt
Dat ding heeft dus alleen maar beugelaansluiting, en zo kan je natuurlijk nooit goed zien of ie goed tegen de core drukt
Moet je een rekje maken zodat je hem via de schroefgaten kan monteren. 2 draadeindjes in de originele backplate draaien en dan met 2 moertjes en 2 verenVerwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:59:
Is er ook al iemand die de IHS heeft verwijderd en er een arctic freezer 64 pro bovenop heeft gepland?
Verwijderd
Ik heb een vraagje
Is er een groot verschil in overclock tussen een Opteron 146 en een Opteron 148,.. m.a.w. ... is het het prijsverschil eigenlijk waard om een Opteron 148 aan te schaffen
Mocht er niet veel verschil zijn,... dan zou ik eventueel het verschil kunnen aanwenden om mij terug een DFI mobo aan te schaffen i.p.v. de MSI K8N neo4-F(FI) of de ASRockSLI32 die ik ook nog op het oog heb,.... in combinatie dan met een Opteron 146 en 2x1Gb G-Skill HZ
Uiteraard zal alles watercooled worden.
Wat denken jullie
Is er een groot verschil in overclock tussen een Opteron 146 en een Opteron 148,.. m.a.w. ... is het het prijsverschil eigenlijk waard om een Opteron 148 aan te schaffen
Mocht er niet veel verschil zijn,... dan zou ik eventueel het verschil kunnen aanwenden om mij terug een DFI mobo aan te schaffen i.p.v. de MSI K8N neo4-F(FI) of de ASRockSLI32 die ik ook nog op het oog heb,.... in combinatie dan met een Opteron 146 en 2x1Gb G-Skill HZ
Wat denken jullie
Het verschilt 1 multiplier, 148 heeft multi 11 ipv multi 10 van 146Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:20:
Ik heb een vraagje![]()
Is er een groot verschil in overclock tussen een Opteron 146 en een Opteron 148,.. m.a.w. ... is het het prijsverschil eigenlijk waard om een Opteron 148 aan te schaffen![]()
Wat denken jullie
Zou iig dfi bord nemen. Goede stepping is m.i. belangrijker dan vraag 146/148 watergekoeld. Extra multi is wel handig indien je een keer andere koeling zou willen proberen.
Verwijderd
De ASRockSLI32 doet makkelijk 10x280 met een Opteron 148,.. weet ik van iemand die deze settings momenteel werkt en dat zonder mods.
Niet slecht toch voor een budget bordje hé
DFI ... tja,.... ik hoef geen bordje met 2 pci-e sloten voor mijn toekomstige 7900GT. Alleen zou ik graag een bordje hebben die zo hoog mogelijk geraakt met 2x1Gb G-Skill HZ PC4000 3-4-4-8 @ 1T
Hell,.. ik heb al gelezen dat ze aan die timings zelfs makkelijk 275 Mhz. halen.
Samen met een Opteron 148 kom ik dan toch al een héél eind toch
10 x 275 of 11x 250 lijkt mij een mooi doel.
Niet slecht toch voor een budget bordje hé
DFI ... tja,.... ik hoef geen bordje met 2 pci-e sloten voor mijn toekomstige 7900GT. Alleen zou ik graag een bordje hebben die zo hoog mogelijk geraakt met 2x1Gb G-Skill HZ PC4000 3-4-4-8 @ 1T
Hell,.. ik heb al gelezen dat ze aan die timings zelfs makkelijk 275 Mhz. halen.
Samen met een Opteron 148 kom ik dan toch al een héél eind toch
10 x 275 of 11x 250 lijkt mij een mooi doel.
10x280 gaat prima met 146......Met 1 kaart zijn 2 sloten misschien overbodig maar gelukkig is dat niet het enige pluspunt van een dfi bord
Hallo.
ik heb ff een vraag. heb zonet een nieuwe proc bestelt bij 4launch . een amd 3000 Venice.
ik weet alleen me god niet welke stepping ik moet hebben? ik de topicstart zie ik wat staan , alleen zie ik verder aan post weer geheel ander soort steppings staan.
Welke stepping raden jullie mij aan? kan ik dat even doorsturen
ik heb ff een vraag. heb zonet een nieuwe proc bestelt bij 4launch . een amd 3000 Venice.
ik weet alleen me god niet welke stepping ik moet hebben? ik de topicstart zie ik wat staan , alleen zie ik verder aan post weer geheel ander soort steppings staan.
Welke stepping raden jullie mij aan? kan ik dat even doorsturen
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
En, hoe bevalt die DFI? Doet ie het beter met je San Diego dan de Asus? Ik ben benieuwd naar de resultatenVerwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 20:29:
[...]
Told you![]()
Ik heb trouwens weer een DFI bordje . . . kijken of ik nog wat meer uit mn 3700+ SD kan persen![]()
* Jejking gooit even een visje uit...
Ik vraag me af of iemand hier toevallig (eigen) ervaringen heeft met de Venice 3000+ met stepping: ABBWE0520FPAW ? Ik heb me namelijk suf gegoogled op alle mogelijke manieren waarop je dat kunt spellen, maar er is gewoon zéér weinig over die stepping bekend. Iemand?
Ik vraag me af of iemand hier toevallig (eigen) ervaringen heeft met de Venice 3000+ met stepping: ABBWE0520FPAW ? Ik heb me namelijk suf gegoogled op alle mogelijke manieren waarop je dat kunt spellen, maar er is gewoon zéér weinig over die stepping bekend. Iemand?
[ Voor 4% gewijzigd door Jejking op 25-04-2006 17:00 ]
Verwijderd
Ja maar doen ze dat nu nog allemaal zonder rekening te houden met de eventuele stepping die erbij komtViss schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 00:09:
10x280 gaat prima met 146.....
Ik weet dat er in het begin Opteron's waren met een bepaalde stepping die heel hard gaan,.. zelfs op lucht ...
Mijn Opteron zal in ieder geval Watercooled worden.
of het is diezelfde, maar anders heeft die verkoper, of de huidige eigenaar (jij misschienJejking schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:00:

zelfs op xtremesystems kwam ie voorbij 'by el snorro' (van hier?)
http://www.xtremesystems....3&p=1393225&postcount=366
[ Voor 6% gewijzigd door SAiN ONeZ op 26-04-2006 02:00 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Verwijderd
Ja, dat is onze Snorro, en nee: die CPU ging niet echt lekker bij m volgens mij. Hij heeft m van Rol-Co overgenomen volgens mij . . .sain onez schreef op woensdag 26 april 2006 @ 01:55:
[...]
of het is diezelfde, maar anders heeft die verkoper, of de huidige eigenaar (jij misschien) resultaten voor je?! http://tweakers.net/aanbod/advertentie/34856
zelfs op xtremesystems kwam ie voorbij 'by el snorro' (van hier?)
EDIT:
Hier linkje naar post van El Snorro hier in dit topic: http://gathering.tweakers...message/25570698#25570698
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 10:07 ]
Ja maar ik kom er nu achter dat mijn chipsetkoeler nogal brak was (chipset wordt nogal super heet onder hoge htt (300+) met wat load.
Dus als ik mijn CFX3200 heb (eind van de week) ga ik nog een poging doen met de 3000+ erin
Dus als ik mijn CFX3200 heb (eind van de week) ga ik nog een poging doen met de 3000+ erin
Die heb ik al gemaild, maar die persoon had em nog nooit ge-OC-ed, helaassain onez schreef op woensdag 26 april 2006 @ 01:55:
of het is diezelfde, maar anders heeft die verkoper, of de huidige eigenaar (jij misschien) resultaten voor je?! http://tweakers.net/aanbod/advertentie/34856
Ok... die had ik nog niét gezien! Even snel lezen hoorzelfs op xtremesystems kwam ie voorbij 'by el snorro' (van hier?)
Ik wacht met smárt op je resultaten, keep us posted!El Snorro schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:12:
Ja maar ik kom er nu achter dat mijn chipsetkoeler nogal brak was (chipset wordt nogal super heet onder hoge htt (300+) met wat load.
* Jejking schopt zijn stroomzuipende Newcastle 3500+ en wil hem vervangen door een zuinige 3000+
[ Voor 3% gewijzigd door Jejking op 26-04-2006 12:29 ]
0520 zijn hele goede cpu'sJejking schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:00:
Precies daarom snapte ik het al niet waarom deze het zo veel minder deed?DaWaN schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:48:
[...]
0520 zijn hele goede cpu'sDe FPAW weet ik niet, maar het WR van 3000+ staat op een 0520 cpu.
Htt issue dus waarschijnlijk.
Ga nu nieuwe voeding erin hangen (Tagan 530w) en dan gaat de 3000+ er meteen mee in
ik krijg morgen mijn nieuwe cpu binnen 3700+ e4
de stepping weet ik al is namelijk de 0602GPCW ik hoop dat het wat is kan er niks over vinden op internet. Groeten
de stepping weet ik al is namelijk de 0602GPCW ik hoop dat het wat is kan er niks over vinden op internet. Groeten
(per ongeluk in het vorige topic geplaatst, maar hier dus opnieuw:)
Ik heb sinds een maand een X2 3800+ Manchester
Stepping LDBHE 0603 WPEW
Is dat een goede stepping?
Ik haal de 2.400 MHz op 1.40 VCORE instelling van mijn ASrock 939dualsata2 bord maar dat geeft toch een hang na 3 uur beide cores burnin testen met CPUburn op hoge prioriteit. (Via 'set affinity' dus beiden vast verbonden aan de beide cores). (HTT 240, DDR op 183 -> geeft 200 MHz)
Op zich word het 53 graden stressed (29 normaal) maar de zon stond naar binnen te branden dus het werd wat warmer in de kamer, nu was het, 57-58 graden stressed.
(Via Speedfan uitgelezen. De 2e coretemp is 4 graden lager ofzo)
Zijn deze temps veel te hoog voor een dualcore @ 2.4 ?
Op HTT245 houdt hij het niet eens 5 minuten uit bij een burnin test en HTT250 boot niet eens naar Windows. Beide op 1.4 volt.
Wat zouden jullie doen om verder te kunnen komen, de stock koeler (die gelukkig wel vrij stil is) vervangen door een betere, of maar eerst eens een VCore mod uitvoeren?
Als de CPU zo slecht is dat een VCore mod nauwelijks verschil maakt dan laat ik het lekker zo.
Ik draai nu op een HTT van 235 (wel stabiel). Uiteindelijk wil ik gaan voor een setting waar ik de komende paar jaar niet meer naar om hoef te kijken.
Temperatuur in de case is trouwens idle 26 graden en stressed 29 graden, dus er is redelijke airflow (3x 8cm fan)
Dank
Ik heb sinds een maand een X2 3800+ Manchester
Stepping LDBHE 0603 WPEW
Is dat een goede stepping?
Ik haal de 2.400 MHz op 1.40 VCORE instelling van mijn ASrock 939dualsata2 bord maar dat geeft toch een hang na 3 uur beide cores burnin testen met CPUburn op hoge prioriteit. (Via 'set affinity' dus beiden vast verbonden aan de beide cores). (HTT 240, DDR op 183 -> geeft 200 MHz)
Op zich word het 53 graden stressed (29 normaal) maar de zon stond naar binnen te branden dus het werd wat warmer in de kamer, nu was het, 57-58 graden stressed.
(Via Speedfan uitgelezen. De 2e coretemp is 4 graden lager ofzo)
Zijn deze temps veel te hoog voor een dualcore @ 2.4 ?
Op HTT245 houdt hij het niet eens 5 minuten uit bij een burnin test en HTT250 boot niet eens naar Windows. Beide op 1.4 volt.
Wat zouden jullie doen om verder te kunnen komen, de stock koeler (die gelukkig wel vrij stil is) vervangen door een betere, of maar eerst eens een VCore mod uitvoeren?
Als de CPU zo slecht is dat een VCore mod nauwelijks verschil maakt dan laat ik het lekker zo.
Ik draai nu op een HTT van 235 (wel stabiel). Uiteindelijk wil ik gaan voor een setting waar ik de komende paar jaar niet meer naar om hoef te kijken.
Temperatuur in de case is trouwens idle 26 graden en stressed 29 graden, dus er is redelijke airflow (3x 8cm fan)
Dank
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Met die temperaturen zou ik eerst voor een betere koeler gaan, de komende zomer helpt ook niet mee
2,4 ghz op 1,4 volt is voor een dual core op zich niet heel slecht, maar ook niet denderend goed.
Je zou eigelijk eerst uit moeten zoeken tot hoe ver je moederbord wil (door de multiplier van je processor op 5 te zetten bijv) Als je processor de bottleneck is krijg je hem zeker nog wel wat hoger met een betere koeler en een wat hogere vcore, maar hoeveel kan je vrij weinig van zeggen. Of je dit de moeite en het geld waard is moet je zelf beslissen
Je zou eigelijk eerst uit moeten zoeken tot hoe ver je moederbord wil (door de multiplier van je processor op 5 te zetten bijv) Als je processor de bottleneck is krijg je hem zeker nog wel wat hoger met een betere koeler en een wat hogere vcore, maar hoeveel kan je vrij weinig van zeggen. Of je dit de moeite en het geld waard is moet je zelf beslissen
Normale temps voor boxed lijkt me. Waarom vcore mod, zakt die nu in onder load of kan die niet hoger op dit bord?? Een betere koeler dan deze kan nooit kwaad.
schopjejostefa schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:33:
ik krijg morgen mijn nieuwe cpu binnen 3700+ e4
Is dat een vraag of een mededeling
Plaatje is niet clickable....
Het moederbord wil wel stabiel tot HTT 274, dat heb ik nog niet getest maar daar ga ik vanuit op basis van dit topic: [rml][ OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 4[/rml] . Dus wat dat betreft is het toch echt de CPU die nu een belemmering is..m277755 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:59:
Met die temperaturen zou ik eerst voor een betere koeler gaan, de komende zomer helpt ook niet mee2,4 ghz op 1,4 volt is voor een dual core op zich niet heel slecht, maar ook niet denderend goed.
Het geheugen (TWINMOS geheugen, 2x512 MB PC3200 CAS 2.5-3-3-8) lijkt te crashen als ik er meer dan 200 MHz op zet. Bijv. een overclock naar 205 MHz op die CAS2.5 timings is al niet stabiel.
Maar jullie zijn dus unaniem: eerst betere koeling, tsja dat overtuigt dan wel. Of het het geld waard is? Tsja dat weet ik natuurlijk pas als ik een betere koeler gekocht heb, als het niets uitmaakt dan was het het niet waard geweest.
Van de koelers in de openingspost zijn vooral de de Arctic Vreezer 64 Pro en de ThermalTake Big Typhoon interessant.
Arctic Vreezer 64 pro: vanaf 15 euro.
ThermalTake Big Typhoon, vanaf 36 euro
Een van die twee moet het worden. Van Arctic Cooling heb ik al de NV5 silencer. Maar die produceert geluid ten hoogte van 0.9 sone en dat kun je toch wel horen. Aan de andere kant produceert de boxed AMD cooler meer geluid dan de NV5. Volgens de site is de Arctic Vreezer 64 pro 0.8 sone dus ongeveer hetzelfde / net wat minder geluid. Dus waarschijnlijk een verbetering, maar de ThermalTake Big Typhoon met een enorm grote 12 centimeter fan zal toch duidelijk stiller zijn: 16 dB, volgens mij onhoorbaar met kast dicht.
Ik denk dat het die laatste gaat worden, hij ziet er ook het mooiste uit in ieder geval.
Inderdaad! Vcore kan ik nauwelijks verhogen op dit moederbord. +0.05 volt ten opzichte van wat de processor zelf als maximum aangeeft, dat kan ik niet instellen zonder VMod.Viss schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:00:
Normale temps voor boxed lijkt me. Waarom vcore mod, zakt die nu in onder load of kan die niet hoger op dit bord?? Een betere koeler dan deze kan nooit kwaad.
(asrock 939 dual sata2 eigenaardigheid.). Met voltmod (alleen doorverbinden 1 puntje) kan ik dan tot 1.55 of 1.60 volt. Dit moederbord kost toch maar 59 euro dus voor een VMod ben ik niet zou angstig, als het nou een moederbord van 200 euro was......
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Ik ben zelf de trotse eigenaar van een Arctic Freezer 64 Pro, en ben erg tevreden. Hij houdt mijn 3700+ @ 2750mhz op een maximale 39/40 graden onder full-load. Idle is ie zo'n 30 graden, en dit allemaal met Asus Q-Fan aan, dus maximaal zo'n 1250rpm bij load en 800rpm bij idle. Hierdoor blijft hij erg stil. Op zijn max (2350rpm) is ie wel hoorbaar.mr_a schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:28:
[...]
Het moederbord wil wel stabiel tot HTT 274, dat heb ik nog niet getest maar daar ga ik vanuit op basis van dit topic: [rml][ OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 4[/rml] . Dus wat dat betreft is het toch echt de CPU die nu een belemmering is..
....
Maar jullie zijn dus unaniem: eerst betere koeling, tsja dat overtuigt dan wel. Of het het geld waard is? Tsja dat weet ik natuurlijk pas als ik een betere koeler gekocht heb, als het niets uitmaakt dan was het het niet waard geweest.
Van de koelers in de openingspost zijn vooral de de Arctic Vreezer 64 Pro en de ThermalTake Big Typhoon interessant.
Arctic Vreezer 64 pro: vanaf 15 euro.
ThermalTake Big Typhoon, vanaf 36 euro
Een van die twee moet het worden. Van Arctic Cooling heb ik al de NV5 silencer. Maar die produceert geluid ten hoogte van 0.9 sone en dat kun je toch wel horen. Aan de andere kant produceert de boxed AMD cooler meer geluid dan de NV5. Volgens de site is de Arctic Vreezer 64 pro 0.8 sone dus ongeveer hetzelfde / net wat minder geluid. Dus waarschijnlijk een verbetering, maar de ThermalTake Big Typhoon met een enorm grote 12 centimeter fan zal toch duidelijk stiller zijn: 16 dB, volgens mij onhoorbaar met kast dicht.
Ik denk dat het die laatste gaat worden, hij ziet er ook het mooiste uit in ieder geval.
[...]
......
Maar ik vraag me af of je 2 tientjes meer uit wil geven voor iets wat misschien marginaal beter is, maar dus duidelijk duurder is.
Wat dat betreft heb je gelijk, de cooling performance lijkt exact gelijk aan de TT Big Typhoon: http://www.3dxtreme.net/index.php?id=acfreezer64pro4Atrax schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:48:
[...]
Ik ben zelf de trotse eigenaar van een Arctic Freezer 64 Pro, en ben erg tevreden. Hij houdt mijn 3700+ @ 2750mhz op een maximale 39/40 graden onder full-load. Idle is ie zo'n 30 graden, en dit allemaal met Asus Q-Fan aan, dus maximaal zo'n 1250rpm bij load en 800rpm bij idle. Hierdoor blijft hij erg stil. Op zijn max (2350rpm) is ie wel hoorbaar.
Maar ik vraag me af of je 2 tientjes meer uit wil geven voor iets wat misschien marginaal beter is, maar dus duidelijk duurder is.
Aan de andere kant test de reviewer met de kast dicht dus je weet niet of dat het beinvloedt.
Het enige probleem is dat ik geen moederbord heb dat fans automatisch kan regelen enzo, dus ik ga er vanuit dat hij op het maximale toerental draait. Maar zelfs dan zou hij stiller moeten zijn dan de NV5 videokaartkoeler.
oja beetje scheef was ik srry 
Maarja ik zou dus willen weten of er meer bekent is voor deze stepping 0602GPCW
amd 3700+ e4. of hij goed overclocked etc.
ik hoor het van jullie groeten
Maarja ik zou dus willen weten of er meer bekent is voor deze stepping 0602GPCW
amd 3700+ e4. of hij goed overclocked etc.
ik hoor het van jullie groeten
Vind dit een behoorlijk overtuigende quote uit de review die jij linkte:mr_a schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:00:
[...]
Wat dat betreft heb je gelijk, de cooling performance lijkt exact gelijk aan de TT Big Typhoon: http://www.3dxtreme.net/index.php?id=acfreezer64pro4
Aan de andere kant test de reviewer met de kast dicht dus je weet niet of dat het beinvloedt.
Het enige probleem is dat ik geen moederbord heb dat fans automatisch kan regelen enzo, dus ik ga er vanuit dat hij op het maximale toerental draait. Maar zelfs dan zou hij stiller moeten zijn dan de NV5 videokaartkoeler.
Not only did it deliver temperatures on par with the Big Typhoon (regarded as the best air cooler at this time), but it allowed for a stable overclock.
Dit is mijn overclock. Mijn cpu is niet zo'n super overclocker (Amd 3700+ socked 754). Er moet nogal veel voltage doorheen. Hij stond nu op 1.75 alleen hij haalt deze snelheid ook op 1.7v.
Iemand nog tips om er nog meer uit te slepen?
Ik heb al een geheugen divider aanstaan en m'n htt mulitplier op 3 gezet.

En nog ff m'n superPi resultaat:
Iemand nog tips om er nog meer uit te slepen?
Ik heb al een geheugen divider aanstaan en m'n htt mulitplier op 3 gezet.

En nog ff m'n superPi resultaat:

[ Voor 25% gewijzigd door Flasherrr op 27-04-2006 17:54 ]
ik heb sinds een tijdje een AMD x2 3800+
opzich geen slechte proc heb hem namelijk al draaiend gekregen op 2.6 ghz [en daarmee ook al 3dmark05 gedraait]
maar dat haalde ik met moeite !
99/100 keer dat ik hem oc doet ie het gewoon neit ook niet als ik de HHT freq. op 201 zet
Op het begin staat er Ditecting IDE drives....
maar na het ocen doet ie dat niet dan blijft ie hangen bij :
warning ..... << weet niet precies wat er staat] cpu freqeuntie loop nou op 201 mhz
en dan zoekt ie niet naar IDE drives daar blijft ie dus hangen
dan start ie opnieuw op en dan staat er :
skipping cpu freqeuntie test
als ik daarna naar windows ga en cpu z open staat er dat de HHT freq op 193 staat en dan is mijn cpu snelheid 1930 mhz ipv 2000 stock

HTT freq heb ik bijv op 210x10 staan
HT multiplier op 3
Ram frequency op 200 mhz cl 3 [heb ddr 500 geheugen Kingston Hyper X]
wat doe ik fout
mobo : Gigabyte Ga-K8N-Sli met nieuwste bios
opzich geen slechte proc heb hem namelijk al draaiend gekregen op 2.6 ghz [en daarmee ook al 3dmark05 gedraait]
maar dat haalde ik met moeite !
99/100 keer dat ik hem oc doet ie het gewoon neit ook niet als ik de HHT freq. op 201 zet
Op het begin staat er Ditecting IDE drives....
maar na het ocen doet ie dat niet dan blijft ie hangen bij :
warning ..... << weet niet precies wat er staat] cpu freqeuntie loop nou op 201 mhz
en dan zoekt ie niet naar IDE drives daar blijft ie dus hangen
dan start ie opnieuw op en dan staat er :
skipping cpu freqeuntie test
als ik daarna naar windows ga en cpu z open staat er dat de HHT freq op 193 staat en dan is mijn cpu snelheid 1930 mhz ipv 2000 stock

HTT freq heb ik bijv op 210x10 staan
HT multiplier op 3
Ram frequency op 200 mhz cl 3 [heb ddr 500 geheugen Kingston Hyper X]
wat doe ik fout
mobo : Gigabyte Ga-K8N-Sli met nieuwste bios
Ik heb sinds vorige week ook een X2 3800+ en ik vind dat ie wel lekker gaat:
2600 Mhz op standaard voltage
2750 Mhz op 1,48 V
in beide gevallen stabiel dat wil zeggen 8 uur lang twee versies van prime ieder aan één core toegewezen, dus 100% load. Hoger dan dit heb ik nog niet geprobeerd. Dit alles onder waterkoeling icm arctic silver 5, helaas vind ik de temperaturen tijdens prime aan de hoge kant (52 graden @ 2750 Mhz). Deze temperatuur haal ik nooit tijdens een spel dan is het hooguit 45 graden. Ik draai het geheugen op 333 Mhz omdat hij als ik em 1:1 zet niet eens boot. Ik denk dat mijn memcontroller niet al te best is, want mijn gskill zou dat makkelijk moeten kunnen halen.
2600 Mhz op standaard voltage
2750 Mhz op 1,48 V
in beide gevallen stabiel dat wil zeggen 8 uur lang twee versies van prime ieder aan één core toegewezen, dus 100% load. Hoger dan dit heb ik nog niet geprobeerd. Dit alles onder waterkoeling icm arctic silver 5, helaas vind ik de temperaturen tijdens prime aan de hoge kant (52 graden @ 2750 Mhz). Deze temperatuur haal ik nooit tijdens een spel dan is het hooguit 45 graden. Ik draai het geheugen op 333 Mhz omdat hij als ik em 1:1 zet niet eens boot. Ik denk dat mijn memcontroller niet al te best is, want mijn gskill zou dat makkelijk moeten kunnen halen.
[ Voor 73% gewijzigd door JTB81 op 27-04-2006 18:23 ]
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Verwijderd
Hier de mijne:
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=89796
Amd Opteron 144 Cab1e 0604 cmpw (of was het nu cpmw?)
Msi k8n Neo4 Fi
2*512Mb Ddr @ 242 @ 2.5-3-3-5 (Valueram)
x800 Gto² @ xt pe ( 68xx 3dmark 05)
Dit alles op stock vcore
Wil ik naar de 3ghz, dan moet ik hem van 1.39v naar 1.60 zetten..., hoger dan 3050 graak ik niet
,
Maarja, 2.9 op stock is wel ok voor mij (24/24)
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=89796
Amd Opteron 144 Cab1e 0604 cmpw (of was het nu cpmw?)
Msi k8n Neo4 Fi
2*512Mb Ddr @ 242 @ 2.5-3-3-5 (Valueram)
x800 Gto² @ xt pe ( 68xx 3dmark 05)
Dit alles op stock vcore
Wil ik naar de 3ghz, dan moet ik hem van 1.39v naar 1.60 zetten..., hoger dan 3050 graak ik niet

Maarja, 2.9 op stock is wel ok voor mij (24/24)
Mijn X2 3800+ doet het ook wel aardig, 2500 MHz (250x10) op standaard voltage dual prime stabiel.
Het is een manchester, met revisie BH-E4.
Welke full load temperatuur hebben jullie? Full load ligt deze bij mij nu op 49C met Zalman CNPS9500.
Het is een manchester, met revisie BH-E4.
Welke full load temperatuur hebben jullie? Full load ligt deze bij mij nu op 49C met Zalman CNPS9500.
Op die frequentie heb ik een full load van ongeveer 43 graden (waterkoeling)
www.tweakers.net/gallery/107938/sys