[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.179 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09

Jaymz

Keep on moving !

neographikal schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:33:
Nogal wiedes, pak de handleiding van je camera er eens bij. Bij AI-Servo kun je áltijd doordrukken, ongeacht of hij scherp is ja of nee. Bij oneshot/focus kan dat alleen wanneer er een lock is. Servo is absoluut geen oplossing, je hebt geen scherpe platen als hij niet kan locken. Dan kan je net zo goed manual focussen en dan random gaan afdrukken :+
Of je zet je custom function 4 (op de 20D iig ;)) zo dat je Shutter / AE lock gescheiden zijn, optie 1 (de befaamde * voor focus), dan schiettie zonder lock op one shot ook ;)

AI Servo heeft een ander nadeel, je external focus assist (die op je ext. flash dus ;)) doet het dan niet meer... Op mijn 20D iig ;)

edit: Plaatjes erbij :P

1:
Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/22_04_2006_Bang/images/22_04_2006_Bang076.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/22_04_2006_Bang/images/22_04_2006_Bang072.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Jaymz op 24-04-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ah, het scherpstellen met je sterretje (bedankt k5l voor de geniale uitspraak :* ) is inderdaad een geval apart. Maar normaal gesproken moet je aan AF-lock hebben wil je door kunnen drukken (gelukkig) :)

Maargoed, ik denk dat de 24-70 maar even moet wachten en er eerst een 30D ofzo gaat komen :) Ik mis het instellen van de lichtmeting en de twee draaiknoppen i.p.v. één draaiknop toch wel erg t.o.v. m'n 300D :)

[ Voor 38% gewijzigd door neographikal op 24-04-2006 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:01:
Ik zit nu zelf in het feestbestuur van mijn school, en zorg voor de foto'ss Gebeurt grotendeels met een Casio EX-Z55. Best een aardig cameraatje, groot scherm. Resultaten kan men bekijken op http://lvadelbert.nl/pictures , vind het zelf niet zo heel veel voorstellen.

Nog tips/opmerkingen?
tja euh... 'dat is niet echt wat we hier doen' zegmaar. Leuk, maar redelijk een ander stapje qua omgeving alsmede het niveau. Sorry :)

je AI Assist gaat altijd uit bij zulke modi Jaymz, dat is omdat het een enorme batterydrain is (alsmede gru-we-lijk vervelend als je de interne AF-assist gebruikt, je weet wel, die zaklamp van de D70 bijv, en die op je externe wil je ook niet continu aanhebben). Servo is ook niet echt voor lowlight, maar voor bijv daylight sports. Als je je AF wilt overriden en toch die shot wilt, heb je linksonder bij je linker hand altijd het AF-MF palletje wat je om kunt zetten om direct je shot te pakken. Maar 9 van de 10 keer krijg je daar toch spijt van, want als je AF chip zegt dat ie geen lock heeft, heeft ie dat vaak ook *echt* niet.

[ Voor 39% gewijzigd door HunterPro op 24-04-2006 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komende vrijdag Audio Attack, mijn reserve accu begaf het gister, dus meteen maar ff een nieuwe besteld.

Ga daar ook eens met dat AI Servo en AI Focus spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Bang! In'tPaard van Troje, 't Licht was lastig (basiskleur: Rood :{ )en de mensen kwamen pas laat een beetje los. Als sfeerimpressie is't wel gelukt, als individuele pics vin'k ze wat minder...

1:
Afbeeldingslocatie: http://www.j-mz.nl/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3547&g2_serialNumber=3&g2_GALLERYSID=3f629fc976bc3f222ecae201b4901b6a

2:
Afbeeldingslocatie: http://www.j-mz.nl/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3552&g2_serialNumber=3&g2_GALLERYSID=3f629fc976bc3f222ecae201b4901b6a
3:
Afbeeldingslocatie: http://www.j-mz.nl/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3601&g2_serialNumber=3&g2_GALLERYSID=3f629fc976bc3f222ecae201b4901b6a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:25:
[...]
Respect dat je met dit voor je lens nog creabea gaat doen. :P Mooie plaat! :)
Ach ja, toen ik begon vorig jaar zomer keek ik vreemd op de eerste keren. Maar op den duur was het; "Ik mis wat deze avond, ah ja; nog geen zoenende dames gehad. " 8)7
Na een winterstop merk ik dat men nu weer begint... Wel geinig.. Maar loop er niet giga warm meer van. Al na 2x niet meer :P.
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:22:
ah ik weet sinds gisteren waarom ik mijn camera meestal op AI SERVO heb staan ipv AI focus. bij AI focus wil de camera soms niet de foto maken als die 'kennelijk' niet goed kan scherpstellen. bij AI servo kan ik wel altijd afdrukken 8)7
Mja, ik was er ook al met bewegend publiek al snel achter waarom ik hem toch op AI focus heb staan. Dan drukt is tenminste niet af als je toch geen focus hebt... Kom je thuis, denk je dat je prachtplaten hebt geschoten, zijn het stuk voor stuk mislukte foto's omdat de focus niet goed is :X

[ Voor 41% gewijzigd door jules op 25-04-2006 01:43 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken jullie eigenlijk wel eens FV-lock (weet niet hoe het bij canon heet...). Of flitsen jullie vooral manual???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:25:
[...]
Ik ben in elk geval heel erg beniewd naar het resultaat. Ik hoop dat je dapper genoeg bent geweest om op 1.8 te schieten. ;)
Heb die 2 avonden continu met de 20mm 1.8 rondgelopen, en veel op 1.8 geschoten :)
Dus die dapperheid is er wel, nu nog juist gaan gebruiken :D
Als ik door m'n pics loop, vind ik ze 'okay'. Maar ze kunnen imho dus nog beter, zal een kwestie van wennen en oefenen zijn zeker?
Vandaar dat ik ook geen pics in het topic ga plakken deze keer, zit niet echt iets vergelijkbaar met de andere pics in het topic bij :) (nog niet)
Als je even een kijkje wil nemen :

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dodge_911 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:52:
[...]

Heb die 2 avonden continu met de 20mm 1.8 rondgelopen, en veel op 1.8 geschoten :)
Dus die dapperheid is er wel, nu nog juist gaan gebruiken :D
Foto's zien er opzich niet verkeerd uit.

Maar is de DOF op 1.8 niet onwijs dun? En hoe presteerd die lens op f/1.8 t.o.v. f/2.8 of f/4.0? Bij de 50mm f/1.8 is dat verschil ook behoorlijk groot, veel meer contrast en scherpte op f/4.0

Afstoppen loont dus vaak wel de moeite :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

dodge_911 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:52:
Als ik door m'n pics loop, vind ik ze 'okay'. Maar ze kunnen imho dus nog beter, zal een kwestie van wennen en oefenen zijn zeker?
http://www.docgonzo.com/a...5B01h36%5D-Slices-094.jpg is toch wel toonbaar ? ;) (Ik zou'm anders gekadert hebben denk ik, maar da's een ander verhaal ;))

Okee, 't kàn beter als ik je gallery bekijk. Framing / compositie is een aandachtspuntje (hoewel je met een prime ietsjes beperkter bent). Ga es experimenteren met je flitstert (geen idee of je iets met FEC kunt bdw) en verder is het leren met de omstandigheden om te gaan (what if de zaal opeens volledig uitgelicht wordt...) d'r zijn er die dat nooit zullen begrijpen, d'r zijn er die het heel snel oppikken....

En tsja, je bent in the end ook afhankelijk van je publiek :)

Omdat het oog ;) ook wat wil:

Afbeeldingslocatie: http://www.j-mz.nl/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3598&g2_serialNumber=3&g2_GALLERYSID=9b433ff54a3b176b109607122ae02218

Edit, en F/1.8 heb je helemaal niet zo hard nodig. M'n 10-22 staat meestal op F4 / F4.5, is prima te doen zo je ziet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Jaymz op 25-04-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:02:
[...]

Foto's zien er opzich niet verkeerd uit.

Maar is de DOF op 1.8 niet onwijs dun? En hoe presteerd die lens op f/1.8 t.o.v. f/2.8 of f/4.0? Bij de 50mm f/1.8 is dat verschil ook behoorlijk groot, veel meer contrast en scherpte op f/4.0

Afstoppen loont dus vaak wel de moeite :)
Vrijdag heb ik vooral op 1.8 geschoten (75% van de pics)
Vooralsnog krijg ik de exif info niet uit deze pics op m'n gallery (ik had niet gechecked of ik RAW aan het schieten was), voor die van zaterdag dus wel.
Vrijdag vw de JPG's gewoon Xat Image Optimizer gebruikt, en die neemt blijkbaar de exif info niet over. Zaterdag had ik de RAW's on the spot (vanwege live projectie) door breezebrowser gehaald (want Resolume kan geen RAW's aan) en op aanraden van de 'old wise men' in #fotografie, ben 'k vooral op 2.8 gaan schieten. Nu moet ik wel zeggen dat die scherptediepte bij 1.8 vrij goed meevalt
Jaymz schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:23:
[...]
http://www.docgonzo.com/a...5B01h36%5D-Slices-094.jpg is toch wel toonbaar ? ;) (Ik zou'm anders gekadert hebben denk ik, maar da's een ander verhaal ;))

Okee, 't kàn beter als ik je gallery bekijk. Framing / compositie is een aandachtspuntje (hoewel je met een prime ietsjes beperkter bent). Ga es experimenteren met je flitstert (geen idee of je iets met FEC kunt bdw) en verder is het leren met de omstandigheden om te gaan (what if de zaal opeens volledig uitgelicht wordt...) d'r zijn er die dat nooit zullen begrijpen, d'r zijn er die het heel snel oppikken....
FEC = Flash Exposure Compensation?
M'n 430EX met omnibounce stond -2/3, 90° of 75° naar boven, sluitertijden van 1/4 tem 1/60 (voor de 'party' feel)...
En ivm het uitlichten van de zaal, da's dus idd een kwestie van aanvoelen. Op de meeste plekken waar ik pics ga maken heb ik wel enige invloed bij de LJ, gelukkig, nu alleen nog zorgen dat je cam niet net op 1/4 staat als de blinders aangaan enzo :)

Ivm framing/compositie ben ik me volop aan het bijlezen (gulden snede, enz...)
Nu was ik al blij dat ik mijn onderwerp in het midden had, onder het juiste focuspunt.
(Manual meenemen als je met een vrij nieuwe cam op stap bent loont de moeite ;) Had het geluk dat ik een PDF'je op m'n laptop had staan zaterdag)
Jaymz schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:23:

En tsja, je bent in the end ook afhankelijk van je publiek :)

Edit, en F/1.8 heb je helemaal niet zo hard nodig. M'n 10-22 staat meestal op F4 / F4.5, is prima te doen zo je ziet ;)
Ik ook met m'n kitlens hoor, maar ik wou echt gaan spelen met m'n nieuwe lensje, vandaar :)
Ga je tips volgend weekend in de praktijk omzetten ;)
Ben erg tevreden over m'n aankoop van de 20mm. Als DSLR-n00b is het toch allemaal best wel een beetje een gok.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nja, 2.8 kan met groothoeklenzen wel erg prettig zijn: voor overzichtsshots is die 15/2.8 een zaligheid om mee te werken, maar voor de gezichtjes enzo is 2.8 vaak al te krap qua DOF :) En dan niet zozeer met de 15, groothoek = grote dof, maar op de iets langere focale lengtes begin je het al te merken dat het te krap wordt :)

Vandaar dat mijn 17-40 me prima bevalt :)

[ Voor 24% gewijzigd door neographikal op 25-04-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de vele DefQon-ers...

pano van vorig jaar ;) 1mb alert

Vond hem in mijn archief..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 22:17
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:50:
Voor de vele DefQon-ers...

pano van vorig jaar ;) 1mb alert

Vond hem in mijn archief..
Hier eventjes in het klein...
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/1084phpFtQfoK.jpg

Ik had hem al gezien; vondt het een erg vette foto! :)

Over het algemeen is het in mijn ogen niet te doen om een panorama-shot te maken op een feest; dit door de ow-zo veranderlijke situaties.. bewegende mensen en het meestal ontbreken van een statief..

Op DefQon is het je erg goed gelukt.. uit de hand met je compact-cam nog wel, maar als je een indoor-event doet lijkt het me vrij moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de panorama eigenlijk niet zo mooi. Je ziet te duidelijk dat er drie foto's aan elkaar zijn geplakt, en op originele grootte zie je veel verschillende DOF :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee als je hem goed gaat bekijken is die ook niet mooi, sommige stukken veel DOF idd, maarja..daar kom je later pas achter, maar toch blijft hij leuk :)

En het is met een Powershot A95 gemaakt he, (neem geen EOS mee in de zandbak :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 07:48:
Nee als je hem goed gaat bekijken is die ook niet mooi, sommige stukken veel DOF idd, maarja..daar kom je later pas achter, maar toch blijft hij leuk :)

En het is met een Powershot A95 gemaakt he, (neem geen EOS mee in de zandbak :P)
dof is depth of field, niet de wazigheid, maar de lengte van de scherpte. Ergens heb je dus fout gefocussed :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit jaar maar eens overdoen dan.. Nog meer mensen naar de DefQon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik ga zo maar eens mailen, is wel weer een keer leuk om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Als we toch uit de oude doosch halen: 8)

Stich foutjes mag je best een klein beetje zien, vind ik. Het gaat toch om het overzicht?

*klikbaar gemaakt*
Mysteryland 2004, Canon Powershot G3, Canon Photostitch
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/fotos/Mysteryland2k4/thumbs/Panorama_mainstage_ochtend_600.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/fotos/Mysteryland2k4/thumbs/Panorama_Q_dance_publiek_middag_600.jpg
Dance Valley 2005, Canon EOS 10D, Canon Photostitch
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/fotos/10D/DV2k5/thumbs/DVmainstage_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/fotos/10D/DV2k5/thumbs/DVmain_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/fotos/10D/DV2k5/thumbs/DVHQ_th.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door JumpStart op 26-04-2006 13:21 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet clickable helaas ;) DanceValley?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:41:
niet clickable helaas ;) DanceValley?
het feest van het jaar 8)

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er nog nooit geweest, wel bijna alle andere outdoors, Mysteryland, Decibell, Civilization, DefQon, Efect Outdoor, Hemelrave... Illegal Vibes Outdoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Zo... 't weekend komt er weer aan..

Wat staat er bij de Party-Fotografen op het programma, en is er ook nog tijd voor ontspanning? ;)

Ikzelf ben vanavond te vinden op Headliner in Eindhoven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Discotheek in Nijmegen staat op het programma :) Zaterdag weet ik nog niet, ik denk gewoon domweg niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond Audio Attack, in de hemkade. Hoop dat ze eens wat lasers hebben. Neem ook voor de 1e keer mijn 75-300 lens mee, zien of ik daar wat mee kan.. ben bang van niet maargoed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mittnick schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:50:
Zo... 't weekend komt er weer aan..

Wat staat er bij de Party-Fotografen op het programma, en is er ook nog tijd voor ontspanning? ;)

Ikzelf ben vanavond te vinden op Headliner in Eindhoven :)
vanavond club 8 met 100% Isis en PER

zaterdag o.a.
1200-1300 Dogo
1300-1400 Mad Contrabender live
1400-1600 FluoElf
1600-1700 Andromeda live
1700-1900 Dica
1900-2000 ccL live
2000-2100 Dogo & Bom voyage
link
29.04.2006 (12:00- 21:00)
BOM VOYAGE QUEENSDAYPARTY 2006
Droogbak Square, Amsterdam - The Netherlands

en de verjaardag van Isis met
M-Cécile (14:00), Shiva, Dimitri,
Jarige Isis, Tommy en Kareem.

beetje tussen die 2 feesies in pendelen

en dan zaterdag avond of naar club more of naar ruigoord of allebei
en als ik dan nog op mijn benen kan staan ook nog naar de afterparty
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 07:48:
[...]
het is met een Powershot A95 gemaakt he, (neem geen EOS mee in de zandbak :P)
Zijn er nog meer fotografen die zand mijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:46:
[...]

ikke niet, maar ik ga zoizo nooit lensen verwisselen op lokatie. en anders kan je je camera beetje prepareren door er ducktape over de naden te plakken van je geheugen kaart en lens.

ziehier 1 grote zandbak alwaar ik met mijn 350d aan het spelen ben http://thehospages.com/pictures/misc/2006-04-18-blijburg/

:+

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:46:
[...]

in een stoffige omgeving met zo veel zand als op Defqon zou ik denk ik ook geen lenzen gaan wisselen. Een 30D zou redelijk stofdicht moeten zijn (weathersealed) dus ik zou hem op zich wel meenemen als dat mocht maar als gewone bezoeker mag je helaas geen slr meer meenemen... (naar q-dance feesten iig)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Sharky schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:10:
[...]

in een stoffige omgeving met zo veel zand als op Defqon zou ik denk ik ook geen lenzen gaan wisselen. Een 30D zou redelijk stofdicht moeten zijn (weathersealed) dus ik zou hem op zich wel meenemen als dat mocht maar als gewone bezoeker mag je helaas geen slr meer meenemen... (naar q-dance feesten iig)
Een 30D is niet weathersealed, maar komop, tenzij het gigantisch waait is er echt niks aan de hand. De fotograaf kapt er eerder mee dan de camera, gewoon lekker schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon alles dichtplakken met ducktape, ziet er ook nog best heftig en cool uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Programma;
[list]• vanavond Koninginne nach/Binnenach
• morgen Rotterdam*
• Iets met BED in't Paard

*alleen bij mooi weer gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:23:
gewoon alles dichtplakken met ducktape, ziet er ook nog best heftig en cool uit 8)
beetje onzinnig, een camera kan heel veel hebben. Al dat bange gedoe voor stof...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:40

bakvis

Tweakers.Nerd

neographikal schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:52:
Discotheek in Nijmegen staat op het programma :) Zaterdag weet ik nog niet, ik denk gewoon domweg niks :)
Matrixx?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:20:
[...]

Een 30D is niet weathersealed, maar komop, tenzij het gigantisch waait is er echt niks aan de hand. De fotograaf kapt er eerder mee dan de camera, gewoon lekker schieten :)
Zelfs wheatersealed Canon's 1D en de 1Ds redden het in sommige omgevingen niet.

Anyway, een camera is een gebruiks artikel. Verstoffen in de kast kan hij altijd nog. Neem hem anders lekker niet mee op feesten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

neographikal schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:20:
[...]

dacht ooit 's gelezen te hebben dat de 20D dat is dus ging er van uit dat de 30D dat ook is. :/

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Sharky schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:19:
[...]

dacht ooit 's gelezen te hebben dat de 20D dat is dus ging er van uit dat de 30D dat ook is. :/
De 20D heeft het ook niet ;) 1Ds en de 1D alleen :)
Nope :) Vertel ik nog wel een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/parties/2006-04-29-queensdaypart1/thumb2/image03.jpg

leuk zelfportret in de reflectie :p

meer fotos op http://thehospages.com/pi...006-04-29-queensdaypart1/

deel 2 volgt later nog van de tranceparties :p

was gisteren wel helemaal naar de klote gegaan, gelukkig stond mijn camera op Panic mode zodat ik ook onder deze zware naar de klote modus gewoon fotos kon maken 8)7 stom om wat te gaan drinken terwijl je niks gegeten hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Van't weekend de afdichtingen van m'n D70 getest :X. Stond te kletsen met iemand die opeens (per ongeluk) een half glas bier over m'n cam gooide :X. Snel bood ie z'n t-shirt aan zodat ik m'n cam kon afdrogen. Later sprak ik iemand anders met een 20D die daar al vaker last van had gehad. Hij zei het al zo vaak te hebben meegemaakt dat hij zich afvroeg waarom z'n cam het nog deed. Wel zouden de afdichtingen van een D70 beter zijn dan van de 20D. Een snelle vergelijking tussen alleen al bij het cf kaart deurtje liet al zien waarom.

Wat is dat overigens met die SB600/800's met (te) lege batterijen. Ze laten niet zien dat ze leeg zijn in het display maar laten je alleen maar achter met focus problemen. Het was inmiddels al weer een dik 6 maanden geleden dat ik het meemaakte, dus wist even niet wat me overkwam. Zulke kleine simpele dingetjes, het spul (niet alleen Nikon) is nog echt niet volwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Joh, al die camera's kunnen meer hebben dan waar jij je grenzen legt.

http://www.luminous-lands...ws/cameras/5d-field.shtml

Gewoon gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mja, leuk verhaal, maar bier is wat anders dan regen, mist, sneeuw of iets in de trant. En ik kan me een paar topics geleden nog een verhaal herinneren van iemand waarvan het belangrijkste knopje er mee stopte nadat er een glas bier overheen gedonderd was. 1x raden over welke kant het bier heen ging...

Daarnaast, meneer in dit verhaal heeft de tijd om het spul te laten drogen. Bij mij gebeurde het tijdens een shoot. Wél heeft hij het erover dat wheater sealed een pre is als je regelmatig te maken krijgt met dit soort omstandigheden. Nu is het me nog niet vaak gebeurd, maar de kans is wel degelijk behoorlijk groot dat het gebeurd. En het is niet zo dat je je cam onder je jas kan houden om het te voorkomen.

Wat ik overigens ook een interessant stukje vind in het review is per ongeluk settings wijzigen. Vrijdag avond en gister avond gebeurde het weer vaker dat mijn cam opeens in een andere modus stond. Opeens nacht stand, of de S ipv de A, of de A ipv de M. Very anoying. Je loopt toch vaak op dichtgepakte omgevingen waardoor je je cam ofwel dicht op je lichaam houd, danwel boven je. Beide hebben hun voor en nadelen. In het eerste geval wil het bij mij nog wel es gebeuren dat het modus knopje dus naar een andere modus draait. Of bij bijv het wisselen van stuk glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Joh, heb je de rest ook gelezen? Die gast van Luminous Landscape komt werkelijk overal en heeft eigenlijk bijna nooit een kapotte body gehad door wat dan ook.

Ik ben er allemaal niet zo bang voor, en daarnaast is het allemaal goed verzekerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Dat laatste vraag ik me dus af. Bij Interpolis houd het op zodra je wat omzet begint te creëeren. Heb vandeweek een date wat dat betreft. En zo giga veel duurder is dat weer niet (uit eerste berichten). Ben benieuwd hoe duur het uiteindelijk gaat worden.

Welke verzekeringen gebruiken anderen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
hallo daar, ik ben nogal leek in de fotografie(nog wel)maar wil er graag meer over weten en leren, dus ga ik over een maandje een nieuwe camera halen de Nikon D50. Ik wil ook op feesten gaan fotograferen en heb al wat contacten die dat voor mij gaan regelen alleen nu is mijn vraag is het een echte noodzaak een aparte flitser aan te schaffen of kan het ook wel zonder aangezien ik een student ben en zal dan dus nog ff iets verder moeten sparen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zelf gebruik geen flitser maar als ik er toch aan moet geloven dan neem ik een externe flitser. daarmee kan je in ieder geval de flitshoek anders maken dan je camerahoek en kan je wat meer creativiteit gebruiken (meerdere keren flitsen in 1 shot bijvoorbeeld)

zo en hier nog deel 2 van koninginnedag
http://thehospages.com/pi...006-04-29-queensdaypart2/

nu al zeker weten de meest digitale foto van het jaar, oftewel gemaakt in de reflectie van een opengeschroevde harddisk :p

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/parties/2006-04-29-queensdaypart2/thumb2/image30.jpg

voor de rest weinig bijzonders geschoten dit weekend op dat zelfportet na dan van een paar posts terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Michaelg schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:36:
hallo daar, ik ben nogal leek in de fotografie(nog wel)maar wil er graag meer over weten en leren, dus ga ik over een maandje een nieuwe camera halen de Nikon D50. Ik wil ook op feesten gaan fotograferen en heb al wat contacten die dat voor mij gaan regelen alleen nu is mijn vraag is het een echte noodzaak een aparte flitser aan te schaffen of kan het ook wel zonder aangezien ik een student ben en zal dan dus nog ff iets verder moeten sparen.
het is hier al zo vaak gevraagt. Succes met zoeken tussen de antwoorden ;)

zoektips; topic search bovenaan en de startpost van deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Michaelg schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:36:
In de startpost staat al het een en ander, en in dit topic / het vorige topic ook. :) Een externe flash is een onontkoombaar iets bij deze tak van fotografie, dus begin maar vast te sparen :P

Even tussendoor: doe alsjeblieft wat aan je interpunctie, dit leest echt voor geen meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat was het queensday weekend :)

Hemkade was vrijdagnacht erg leuk, alleen... weer geen lasers..baalde ik wel zo van, maargoed..foto's moet ik nog uitzoeken.

Alleen mijn CF pennetjes zijn 2 van kromgebogen in mijn 350d, hoe krijg ik die weer recht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:10:
Alleen mijn CF pennetjes zijn 2 van kromgebogen in mijn 350d, hoe krijg ik die weer recht?
Je kunt het zelf proberen met een smal tangetje ofzo,
maar als zo'n pinnetje afbreekt ben je nog verder van huis, dus zou ik het láten doen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb het met een mini schroevendraaiertje weer recht gekregen.. Koop straks mooi een 4 gig CF, hoef ik hem er niet zovaak uit te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die een reserve body meezeulen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nog niet, maar tzt gaat dat wel gebeuren ja :) Misschien dat ik zelfs gewoon met twee body's door het publiek dan heen ga: één met me 17-40 erop, de ander met de 15mm fish :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:10:
Zo, dat was het queensday weekend :)

Hemkade was vrijdagnacht erg leuk, alleen... weer geen lasers..baalde ik wel zo van, maargoed..foto's moet ik nog uitzoeken.

Ik had hetzelfde op Parkpop vorig jaar met mijn 1 maand oude PD70X. Ter plekke een met een pen of sleutel teruggebogen. Sindsdien nooit meer last van gehad. 't Zegt overigens wel wat over de bouwkwaliteit van je camera volgens mij. Bij mijn D70 zou dat absoluut niet mogelijk kunnen zijn omdat de kaart behoorlijk geleid word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
julius schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:06:
[...]

Ik had hetzelfde op Parkpop vorig jaar met mijn 1 maand oude PD70X. Ter plekke een met een pen of sleutel teruggebogen. Sindsdien nooit meer last van gehad. 't Zegt overigens wel wat over de bouwkwaliteit van je camera volgens mij. Bij mijn D70 zou dat absoluut niet mogelijk kunnen zijn omdat de kaart behoorlijk geleid word.
Right :P

Het kan overal en altijd gebeuren, met elk merk :) Kwestie van een creditcard / bankpas gebruiken om de boel weer recht te buigen :)

[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 01-05-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 17:51

Arfman

Drome!

MEt een D70 moet je echt je best doen hoor, volgens mij ben je echt een lompe boer als je dat lukt :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Arfman schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:36:
MEt een D70 moet je echt je best doen hoor, volgens mij ben je echt een lompe boer als je dat lukt :P
Ook dat geldt voor alle camera's, alles kan gewoon kapot, face it :) Zolang je normaal met je spullen omgaat zal het niet snel gebeuren, maar er hoeft maar iets niet lekker te zitten of je zet verkeerd de kracht erop: hop weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg maar niet wie het bij mij deed... mijn vriendin wilde de foto's van het andere kaartje even zien ;) Ach kan gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Haha, niet zeggen wie het precies doet he ;)

Maar uhmz, wat ik even kwijt wil, je moet bij een D70 wel enorm lomp zijn volgens mij. Bij mijn PD70X heb ik mijn les geleerd, daar is het gewoon ubervoorzichtig zijn. Maar bij mijn D70 daar knal ik zovaak kaartjes eruit en er weer in. Het maakt zowat niet uit hoe ik ze erin stop, het kan maar op 1 manier. Niet scheef, niet krom, echt maar 1 manier. En dat is bij een PD70X of een willekeurige andere USB kaartlezer toch echt wel anders. En tijdens parkpop begon je ook al over een bankpas, maar toen kreeg ik hem er ook al niet in, of kon ik er niet voldoende kracht mee zetten, dus begrijp niet waarom je er nu weer over begint? Daarnaast, als hij net de verkeerde kant op is gebogen, dan lukt het alsnog voor geen meter omdat je met een (logge) bankpas maar 1 kant op kan duwen. Met een juiste sleutel (niet te lomp natuurlijk) heb je veel meer speelruimte. En wie heeft er nu geen sleutels op zak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P

Waar blijft Mittnick met zijn foto's, kreeg al een smsje op Audio Attack, hier hebben ze lasers (Headliner) Nou op Audio Attack niet :( O-)

Ohja ik heb de hele avond met mijn kitlens gelopen, werd compleet gek (foto foto foto!! )... achteraf had ik toch beter mijn 50mm er ff op kunnen schroeven :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:42:
:P

Waar blijft Mittnick met zijn foto's, kreeg al een smsje op Audio Attack, hier hebben ze lasers (Headliner) Nou op Audio Attack niet :( O-)

Ohja ik heb de hele avond met mijn kitlens gelopen, werd compleet gek (foto foto foto!! )... achteraf had ik toch beter mijn 50mm er ff op kunnen schroeven :)
Ok.. rustig ;)

Dit keer minder gefocust geweest op lasershots en meer bezig geweest met portretjes, meer sfeer/emotie proberen vast te leggen etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/1084php5skFrQ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/1084phperVE9z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/1084phpfRXxU1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/1084phphtO9pV.jpg

Verder waren de intro's ook erg cool met vlammen omhoog, maar dicht in de buurt was het wel redelijk warm ;)

@Binne:
Ik heb ook even met de 50mm geschoten, maar je bent echt een stuk minder wendbaar, dus als ik die lens aanschaf ga ik nog wel ff kijken hoe ik hem ga gebruiken.. voor DJ-Shots lijkt hij me wel handig maar publieksshot niet echt.

[ Voor 19% gewijzigd door Mittnick op 01-05-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Ben benieuwd wie de nieuwe fotograaf van El Barrio is... Toevallig ene Remy?
Ik denk dat ik het was. Ik werd die avond benaderd door de organisator, of hij mijn foto's kon gebruiken.. Blijkbaar vond hij m'n werk wel okee. Helaas ben ik niet zo tevreden over de foto's van die avond. De VJ was in slechte doen en dat was te zien: weinig mooi sfeerlicht, wat er de vorige keer wel was ;( .
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:45:
Heb je deze in groot format voor mij ? Voor wallpaper :o
....tuurlijk :). : groter plaatje

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/pics/IMG_6978.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/pics/IlovePeleng.jpg

Koninginnenacht en dag (avond dan) waren erg druk, maar wel heel gezellig.

[ Voor 3% gewijzigd door guillaumemay op 01-05-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn setje heb ik net online gezet, veel gefotosoept, misschien iets teveel maargoed..

hier staan ze :)

@Mittnick... lasers :9~ 50mm is in op een groot feest not done, achteraf denk je wel..had ik hem er maar op maargoed.. leuke foto's Mittnick :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:14:
Ik heb een 10D als reserveding. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mittnick schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:38:
[...]

Verder waren de intro's ook erg cool met vlammen omhoog, maar dicht in de buurt was het wel redelijk warm ;)
zo ben ik wel es een wenkbrauw en wat haar op mijn linker arm kwijtgeraakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:14:
Ik hoop binnenkort een 2e body aan te kunnen schaffen. Ik bedoel, m'n huidige body te vervangen en m'n oude als backup te gaan gebruiken. Voor wat voor body ik ga is nog even de vraag. Waarschijnlijk weinig hoogstaands. Daarnaast zou ik een extra body bij bijv concert fotografie als parkeerplaats van objectieven kunnen gebruiken. Klinkt luxe, maar werkt wel fijner als je wel es wisselt van objectieven ter plaatse. Denk bijv aan tele vs groothoek. Je bent al snel een 20-30 secs kwijt bij het wisselen van glas. Bij een reserve body is dat hooguit 2-5 secs.
HunterPro schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 06:04:
[...]
zo ben ik wel es een wenkbrauw en wat haar op mijn linker arm kwijtgeraakt :P
Die vlam dingen blijf ik wel uit de buurt als ik daarvan op de hoogte ben. Die sneeuwkanonnen of rook kanonnen en vuurspuwers zijn een ander verhaal. Bij de eerste heb ik het idee dat sommige lichtjockey's je wel es lopen te pesten als je er net voor langs loopt, en bij het laatste levert het juist coole shots op als je met een groothoek dichterbij komt. Je moet er echter niet als een aap op gaan staan zoals bij Nightmare in Rotterdam, zo verpest je het voor je collega's ;).

[ Voor 33% gewijzigd door jules op 03-05-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Voor dat doeleinde kun je ook een oud analoogje omhangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps even een vraagje van een ander soort, waarmee kan je het handigst en het snelst van die mooie watermarks plaatsen in je jpgjes ??? ik gebruikte vroeger altijd robophoto maar dat is zeer simplistisch gezien de watermerkjes die ik hier altijd zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hopp 'e keee!

* JumpStart heeft eindelijk weer een shoot geregeld!

Afsluitfeest van het Sportcentrum en Cultureel Centrum van de TU Delft, 3 juni, met een binnenpodium en buitenpodium, met o.a. (onder voorbehoud) Zucko103, ZZZ, the PEX, Miss Monica, DJ Chuckie en DJ Jean. Wordt een leuke combi van bands en DJ's, tegen betaling van consumptiebonnen :+

Ondertussen heb ik Neographikal al geronseld om mee te doen, en iemand anders hier denkt er hard over na om ook te komen :)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:05:
Hopp 'e keee!

Afsluitfeest van het Sportcentrum en Cultureel Centrum van de TU Delft, 3 juni, met een binnenpodium en buitenpodium, met o.a. (onder voorbehoud) Zucko103, ZZZ, the PEX, Miss Monica, DJ Chuckie en DJ Jean. Wordt een leuke combi van bands en DJ's, tegen betaling van consumptiebonnen :+

Ondertussen heb ik Neographikal al geronseld om mee te doen, en iemand anders hier denkt er hard over na om ook te komen :)
jippie zZz te gekke band, heb ze een paar keer hier op wat vage feesies gezien. voor wie van de doors platen houd en er vooral van houd om een 33 toeren doors plaat op 78 toeren af te draaien moet zeker naar deze band toe :) . Miss Monica , is dat Monica Electronica of is dat weer iemand anders ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

MartijnGizmo schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:14:
Voor dat doeleinde kun je ook een oud analoogje omhangen. :)
Mja, een (F65 oud :? ) analoogje heb ik wel. Maar of je daar nu zo happy van word. En alleen parkeren van glas ben ik niet in geïnteresseerd, ik zou er dan ook liever een bruikbare body aan willen hebben die meteen te gebruiken is.
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:51:
ps even een vraagje van een ander soort, waarmee kan je het handigst en het snelst van die mooie watermarks plaatsen in je jpgjes ??? ik gebruikte vroeger altijd robophoto maar dat is zeer simplistisch gezien de watermerkjes die ik hier altijd zie :)
Photoshop, bordermaker en zo zijn er nog meerdere. Ik heb in PS een action aangemaakt die ik vanuit Bridge aanstuur voor een complete serie. Zo worden vanuit de originelen, NEFjes en of JPG's direct het watermerk erin gestampt...
Naise naise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me pauluzzz vraagt zich af waarom hij nog niets gehoord heeft van dit feest, aangezien hij er praktisch naast studeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:57:
[...]

/me pauluzzz vraagt zich af waarom hij nog niets gehoord heeft van dit feest, aangezien hij er praktisch naast studeert...
Tsja, goeie vraag. De website is nog niet in de lucht, de posters zijn al wel klaar, voor zover ik begrepen heb, en wanneer dat dan groots bekend gemaakt wordt? Geen idee.

Ik kreeg een mailtje van René Ormskerk, de persoon die bij het Cultureel Centrum de DJ workshop geeft (en in de organisatie zit van dit festival) gericht aan alle oud-cursisten (waaronder ikke dus) met de vraag of er nog mensen waren die een steentje wilden bijdragen. Nouwww. Mijn DJ skillz zijn een beetje onder het stof geraakt, maar ik kon wel op een andere manier bijdragen. Dat viel in goede aarde, ze waren erg te spreken over m'n foto's en erg blij dat ik aan kon treden.

En dus heb ik meteen maar Neo maar meegesleurd. Mogelijk gaat Jaymz ook mee schieten, maar die wist nog niet zeker of hij kon...

/me zit tegenwoordig trouwens in het 3ME gebouw, uitkijkend op die kolos van Electro

[ Voor 6% gewijzigd door JumpStart op 04-05-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het staat al wel bevestigd op de site van zZz http://www.soundofzzz.com/ die dan nog waarschijnlijk net van hun jet leg zijn bekomen van hun tour door japan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Bij Zucko103 ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Next : Titans :)

Hoop daar dan maar op lasers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis wel erg stil hier, vandaag eens geen partypics gemaakt, maar ben de natuur in geweest.. ook leuk ;)

Gaat zeker niemand naar Titans, maar naar Emporium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gigadance en een opdracht in Nijmegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Compleet laveloos op de bank hangen, mag dat ook? ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, mogelijk weer een werkeloos weekendje, al kan ik morgen nog te horen krijgen of ik voor vast op vrijdag foto's kan gaan maken. En idd, weekendje weer es opladen kan helemaal geen kwaad bij mij. Of anders een weekendje op stap met vrienden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:45:
Compleet laveloos op de bank hangen, mag dat ook? ;)
_/-\o_ ook leuk :+

foto?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

kan helemaal geen kwaad julius, gewoon ff relaxen, op een gegeven moment geef je jezelf gewoon geen weekend rust meer, terwijl de normale partyganger ook z'n rust pakt af en toe, dan moet je dat als partyfotograaf natuurlijk ook doen!
Trouwens, ga je naar Digweed binnenkort? (in het paard de 24e uit m'n hoofd)

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hey fewips, is al weer een tijd geleden!

24e heb ik een opdracht staan, ergens bij het Paard in de buurt... 't Is wel een besloten feest :)

Heb vorige week m'n oren laten testen, maar is niks speciaals te vermelden. 't Zag er nog netjes uit voor m'n leeftijd. Geen extreme pieken of dalen. Voor m'n gevoel had ik zelfs nog beter kunnen scoren omdat ikzelf teveel geluid maakte. Ik had zelfs nog een spelt horen kunnen vallen in die studio!

En toch, één van m'n eerste aankopen voor m'n gear word een setje oordoppen. Alpine (zowel otoplastieken als unifit) en Comfoor werd me aangeraden. Moet ze maar es gaan vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Alpine is leuk als je soms en een beetje herrie zit, maar niet als je 8-10 uur in pokkeherrie rondloopt. Comfoor ken ik niet moet ik zeggen. De mijne (Exinore) heb ik gekocht bij beter horen en hebben de befaamde 30dB dempers die nagenoeg linear zijn, zodat het geluid zo min mogelijk wordt vervormd. Overigens: meer dan 30dB dempen kan niet is mij verteld, omdat je neusholtes nog altijd openstaan komt er vanaf die kant (en door trillingen in de huid/botten) nog genoeg input binnen waardoor meer demping dan 30dB geen zin zou hebben.

Maar in hoeverre dat precies waar is weet ik niet.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Floor, jij hebt toch ER-25 doppen? dus -25 dB :+

Naast Comfoor en Alpine otoplastieken heb je ook nog Exinore, Earproof en Filterz.

Al moet je jezelf niet op het verkeerde been laten zetten, Exinore en Earproof zijn exact dezelfde doppen, alleen met een ander naampje.

Verder: ga voor maatwerk, puur vanwege draagcomfort. Qua filters maakt het niet zo heel veel uit of ze netjes lineair dempen of niet, al is lineair wel prettiger voor een natuurlijke muziekervaring. Zelf heb ik ook -25 dB doppen, en die demping volstaat prima. Dat het lineaire filters zijn is een mooie bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Maatwerk was ik zowiezo wel voor in. Heb het vermoeden dat die nog net iets beter dempen. Daarnaast zal het draagcomfort ook zienderogen toenemen heb ik me laten vertellen. Laatste tijd irriteren m'n oren me meer dan voorheen. Vanwege jeuk/vocht. Niet dat ze ontstoken zijn, want daarop zijn ze een maand geleden gecontroleerd... Zal wel een reactie zijn op de goedkopere doppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag een leuke shoot (hardstrike in Leeuwarden) en zaterdag Titans, zouden daar dan eindelijk lasers zijn?

Hoop dat ze er een kluisje hebben voor mijn rugtas, anders loop ik daar weer mee te sjouwen.. Gaan daar nog meer heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
heb al tijdje geleden aangevraagd maar nog niks terug gehad :S...prutsers van AOD

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
julius schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:28:
Maatwerk was ik zowiezo wel voor in. Heb het vermoeden dat die nog net iets beter dempen. Daarnaast zal het draagcomfort ook zienderogen toenemen heb ik me laten vertellen. Laatste tijd irriteren m'n oren me meer dan voorheen. Vanwege jeuk/vocht. Niet dat ze ontstoken zijn, want daarop zijn ze een maand geleden gecontroleerd... Zal wel een reactie zijn op de goedkopere doppen :P
op maat gemaakte dopjes dempen niet heel veel beter, maar zijn een stuk comfortabeler.
Maar eerlijkgezegd heb ik ook nooit last van die gele schuimpjes gehad, alleen het ziet er nogal vreemd uit. :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Michaelg schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:57:
heb al tijdje geleden aangevraagd maar nog niks terug gehad :S...prutsers van AOD
Hangt er vanaf hoe je het aagevraagd hebt :)
Als ik een aanvraag krijg van iemand en het is kort en dwingend van ik moet een perspas dan stuur ik niks terug hoor. Leer eerst maar eens normaal vragen ;)

Hiermee wil ik overigens niet beweren dat jij het ook zo gedaan hebt trouwens, want ik heb dat mailtje nog nooit gezien natuurlijk :)

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
geen id hoe die mail is verstuurdd, doe het namenlijk via een externe site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50

ralpje

Deugpopje

abrakadaver schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:21:
[...]

op maat gemaakte dopjes dempen niet heel veel beter
Wel dus. Omdat ze op maat gemaakt zijn, sluiten ze de hele gehoorgang af. Je hebt dus zekerheid dat ze demping leveren die genoemd wordt, omdat er geen geluid langs lekt. Dit wordt bij de meeste otoplastieken ook in het oor getest.
Bij die gele krengen is dat altijd maar afwachten. Als je pech hebt lekt er genoeg langs om alsnog een beschadiging op te lopen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

ralpje schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:43:
[...]

Wel dus. Omdat ze op maat gemaakt zijn, sluiten ze de hele gehoorgang af. Je hebt dus zekerheid dat ze demping leveren die genoemd wordt, omdat er geen geluid langs lekt. Dit wordt bij de meeste otoplastieken ook in het oor getest.
Bij die gele krengen is dat altijd maar afwachten. Als je pech hebt lekt er genoeg langs om alsnog een beschadiging op te lopen.
Nou, je verhaal is waar onder 1 belangrijke voorwaarde: Die gele doppen werken niet goed als je ze niet goed inbrengt. En dat is wel een heikel punt, want ik zie vaak genoeg mensen lopen waarbij die gele schuimpjes absoluut niet goed zijn ingebracht.

Aangezien ik ervaring heb met zowel de gele schuimpjes (altijd correct ingebracht, volgens instructies) als Exinores ER-25, weet ik dat ze beide, qua niveau, zeer fatsoenlijk dempen. Of ik nou een avond met schuimpjes deed, of nu met maatdoppen doe, ik heb in beide gevallen aan het eind van de avond géén piep in mijn oren, kan zonder ongemak recht voor een blèhrende luidsprekerzuil gaan staan, en ik wordt minder moe van het lawaai.

Wat wèl sterk verschilt is de karakteristiek van de demping. Otoplastieken/maatdoppen zijn vaak uitgerust met lineaire filters terwijl schuimpjes juist verre van lineair dempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paxlie schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:43:
[...]

Hangt er vanaf hoe je het aagevraagd hebt :)
Als ik een aanvraag krijg van iemand en het is kort en dwingend van ik moet een perspas dan stuur ik niks terug hoor. Leer eerst maar eens normaal vragen ;)

Hiermee wil ik overigens niet beweren dat jij het ook zo gedaan hebt trouwens, want ik heb dat mailtje nog nooit gezien natuurlijk :)
Ik stuur een mail met de vraag om een persverzoek, waarom, voor welke site etc, hoeveel bezoekers. Je wil het graag, dus waarom niet een keurig en netjes mailtje. Soms doe ik er ook nog een link bij naar eerdere fotoshoots.

Krijg altijd wel antwoord. AOD reageert pas in de laatste week. Stuur er nu voor AxeWeb (eigen site) een fotograaf heen, en ik neem zelf namens Partyflock foto's (@Titans)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

JumpStart schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:00:

Nou, je verhaal is waar onder 1 belangrijke voorwaarde: Die gele doppen werken niet goed als je ze niet goed inbrengt. En dat is wel een heikel punt, want ik zie vaak genoeg mensen lopen waarbij die gele schuimpjes absoluut niet goed zijn ingebracht.
haha, ja idd. Dat ze overdwars erin zitten alleen op het oog ofzo dat ze wel gebruikt worden 8)7. Laat ze dan liever uit :P. Of van die mensen waarbij de helft er nog uitsteekt (ik geloof dat ik er in het begin ook zoééntje was...
abrakadaver schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:21:
[...]

op maat gemaakte dopjes dempen niet heel veel beter, maar zijn een stuk comfortabeler.
Maar eerlijkgezegd heb ik ook nooit last van die gele schuimpjes gehad, alleen het ziet er nogal vreemd uit. :)
Ik krijg de laatste tijd zelfs wel es te horen dat men het nog niet opgevallen was dat ik die dingen gebruikte... Mede omdat ik ze er nu een stuk verder instop. (wees alleen gewaarschuwd dat je ze er niet te ver in stopt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ik gebruik zelf filterz* oordoppen. Ze kwamen (en komen binnenkort weer) langs bij mij op 'werk' en voor personeel was er een actie: van 120 euro voor 80 euro. Ze zitten lekkerder dan de oranje schuimrubberen dingen die ik vroeger in had en het geluid dat je hoort is ook beter. Ik kan ze zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:14
Voor 80 euro zou ik het nog wel willen doen, maar 120 is wel veel geld voor beperkt gebruik,
ik kan me voorstellen dat de doorgewinterde partyfotograaf hier zoiets wél nodig heeft,
en zoiets ook echt een waardevolle aanschaf kan noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Beetje brak dat je ze zelf moet aanschaffen als je regelmatig in de herrie loopt... Zeker als je voor een baas werkt! En het dan nog mooi proberen te brengen; "koop ze nu voor 80 ipv 120!" 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig hebben de feesies waar ik kom meestal niet zulke sterke sound systems dat het geluid via mijn voeten binnenkomt en dan naar mijn oren gaat.
laatst in lanx had ik ze dacht ik wel nodig toen ze echt voluit gingen blazen maar toen ik een paar wegwerp oordopjes in mijn oren had gedaan vond ik het alleen maar erger worden en werd ik er steeds duffer van }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
julius schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:02:
Beetje brak dat je ze zelf moet aanschaffen als je regelmatig in de herrie loopt... Zeker als je voor een baas werkt! En het dan nog mooi proberen te brengen; "koop ze nu voor 80 ipv 120!" 8)7.
De baas voorziet zijn personeel keurig netjes elke avond van een nieuwe setje normale oranje rubberen oordopjes. Ik vind het daarnaast ook goed dat hij nog extra korting voor ons kan regelen.

Je moet niet vergeten dat 'de baas' van een populaire discotheek in Rotterdam een vrij groot team van barbacks, barmannen/vrouwen, serveersters, veiligheidsmannen, veejays (en ook nog een fotograaf) in dienst heeft. Zo'n team, vooral in de horeca, wisselt erg snel en erg vaak van samenstelling. Dan is het dus totaal niet realistisch om ervan uit te gaan dat een baas voor elke medewerker automatisch een luxe setje, op de individu aangepaste oordopjes van ongeveer 100 euro weggeeft bij het ingaan van zijn contract.

[ Voor 3% gewijzigd door guillaumemay op 17-05-2006 23:32 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.