oh en julius ik ben er nog wel even mee aan het stoeien en debuggen maar ik stuur binnenkort wel een linkje , ben dan wel benieuwd of een buitenstaander het ook een beetje kan begrijpen
Note the edit in my post...gium schreef op zondag 16 april 2006 @ 06:39:
[...]
Ik heb gelukkig ook nog niet meegemaakt dat mensen niet op de foto wilden, omdat dat van hun werkgever niet mocht. Ik hoop trouwens later geen contract af te sluiten, waarbij m'n werkgever me verbied om op de foto te gaan.
Ach ja, zolang je geld hebt is het wel heel makkelijk om resultaat neer te zetten, zoals je het hier omschrijft.gium schreef op zondag 16 april 2006 @ 14:21:
Dat wordt vrij hard flitsen dus, maar daar heb ik dan op zich geen problemen mee, aangezien ik dan met m'n 5D naar ISO3200 kan gaan om toch nog wat omgevingslicht over te houden. (in m'n dromen over een jaar dus). Grappig hoe je kan fantaseren over spul waar je het geld totaal nog niet voor hebt.
haha okay, let me knowVerwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:11:
oh en julius ik ben er nog wel even mee aan het stoeien en debuggen maar ik stuur binnenkort wel een linkje , ben dan wel benieuwd of een buitenstaander het ook een beetje kan begrijpen
Er zitten een aantal netevette lasershots tussen, en een paar supergoede dj-shots maar over het geheel genomen vind ik het maar zo-zo eigenlijk. Het een is compleet platgeflitst, terwijl de ander lekkere warme kleurtjes heeft. Met name de fotograaf onder de naam Carlos schiet niet echt consistent wat dat betreft: hij heeft een aantal lekkere platen, maar de shots met de mensen erop wisselen zéér van kwaliteit.
Of dit bijvoorbeeld:

Dit plaats ik persoonlijk geen eens, de linkerkant mist een stuk terwijl aan de rechterkant ruimte zat is zonder dat het wat toevoegt.
Terwijl Carlos dit:

Weer meesterlijk weet te pakken
Floor: aantal prachtige platen hoor, erg nice!

Maar volgende keer éven je sensor cleanen
Die spiegelwand in de booth is trouwens wel meesterlijk zeg, jum
Evenals alle lasers en andere belichting
Of dit bijvoorbeeld:

Dit plaats ik persoonlijk geen eens, de linkerkant mist een stuk terwijl aan de rechterkant ruimte zat is zonder dat het wat toevoegt.
Terwijl Carlos dit:

Die spiegelwand in de booth is trouwens wel meesterlijk zeg, jum
[ Voor 76% gewijzigd door neographikal op 16-04-2006 22:34 ]
van Carlos zijn wel typisch de foto's die Q wilneographikal schreef op zondag 16 april 2006 @ 22:24:
Er zitten een aantal netevette lasershots tussen, en een paar supergoede dj-shots maar over het geheel genomen vind ik het maar zo-zo eigenlijk. Het een is compleet platgeflitst, terwijl de ander lekkere warme kleurtjes heeft. Met name de fotograaf onder de naam Carlos schiet niet echt consistent wat dat betreft: hij heeft een aantal lekkere platen, maar de shots met de mensen erop wisselen zéér van kwaliteit.
Of dit bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Terwijl Carlos dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die spiegelwand in de booth is trouwens wel meesterlijk zeg, jumEvenals alle lasers en andere belichting
ik vind ze daarom dus niet slecht. Het Q-publiek kickt op dat soort foto's en zet dat in hun PF profiel. Goede foto's dus
Technisch niet, maar qua marketing shizzle wel
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Al vaker meegemaakt... Wát wil een opdrachtgever? Peopleshots, sfeer shots... 't Is alleen jammer als je daarop beoordeeld word zonder dat men die ervaring met je heeft...

Hey, dat lasersetje komt me bekend voor

En deze duitser ook

Hey, dat lasersetje komt me bekend voor

En deze duitser ook
[ Voor 18% gewijzigd door jules op 17-04-2006 03:41 ]
Verwijderd
ik vind de 3e en 4e het mooiste 
zo prog as a frog was ook weer helemaal te gek
fotos volgen als ik weer wakker word
zo prog as a frog was ook weer helemaal te gek
Ik vind niet dat mijn omschrijving die kant op ging. Ik vind wel dat je met apparatuur dingen zou kunnen doen die je anders helemaal niet zou kunnen. Denk maar bijv. aan een camera met 8fps, of een fisheye die een uniek beeld geeft, of een macro lens voor een 4:1 projectie. Andere apparatuur kan je mogelijkheden als fotograaf verrijken. En als je nog niet kan beschikken over 'verrijkende' apparatuur, dan is geld meestal het middel om daar te komen.julius schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:17:
Ach ja, zolang je geld hebt is het wel heel makkelijk om resultaat neer te zetten, zoals je het hier omschrijft.
[ Voor 18% gewijzigd door guillaumemay op 17-04-2006 03:13 ]
@ hos2
Lang leve de edit knop. Snelle replies achter elkaar worden hier niet zo op prijs gesteld geloof ik
@ gium
Ik heb het wat kryptisch omschreven, wat ik wel vaker doe in dit topic. Maar d'r zijn nog meerdere manieren om goed resultaat neer te zetten. Daar komt het globaly op neer
. Ach ja, wat maakt het ook uit, zolang jij je lol maar beleefd met de apparatuur
Lang leve de edit knop. Snelle replies achter elkaar worden hier niet zo op prijs gesteld geloof ik
@ gium
Ik heb het wat kryptisch omschreven, wat ik wel vaker doe in dit topic. Maar d'r zijn nog meerdere manieren om goed resultaat neer te zetten. Daar komt het globaly op neer
Verwijderd
ik heb het niet zo op edith knopjes, op mijn forum zitten er sommige ook al hele petities voor te houden om zo'n knopje te krijgenjulius schreef op maandag 17 april 2006 @ 03:48:
@ hos2
Euhm ja, maar hier zitten ze wel en het wordt op prijs gesteld als je ze gebruikt. 3 replies achter elkaar is nergens voor nodig.
Verder vind ik dit: http://pictures.q-dance.nl/6402/pics/1096-inqontrol-0035.jpg een supervet shot .. hoe maak je nou zoiets ? Ik snap dat ik het geheim van de smid niet te weten kom (hoeft ook niet), maar ik vraag me af of je zoiets handheld kunt maken of dat je daar een statief voor nodig hebt a la nightshots.
Verder vind ik dit: http://pictures.q-dance.nl/6402/pics/1096-inqontrol-0035.jpg een supervet shot .. hoe maak je nou zoiets ? Ik snap dat ik het geheim van de smid niet te weten kom (hoeft ook niet), maar ik vraag me af of je zoiets handheld kunt maken of dat je daar een statief voor nodig hebt a la nightshots.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Lasers geven erg geconcentreerd licht, dus die zijn in de regel te pakken door te schieten uit de hand.Arfman schreef op maandag 17 april 2006 @ 09:23:
[...]
"Your mileage may vary" uiteraard, en experimenteren zal je toch wel moeten doen. De lasershots die ikzelf gemaakt heb gingen op hoge ISO en open diafragma (niet per sé volledig open) zonder statief.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Toch wil ik je vriendelijk verzoeken om de edit knop te gaan gebruiken, hier hebben we er wel een en het is dus de bedoeling dat hij ook gebruikt wordt.Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 09:17:
[...]
ik heb het niet zo op edith knopjes, op mijn forum zitten er sommige ook al hele petities voor te houden om zo'n knopje te krijgen
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Heb je misschien een tip voor me hoe ik die dansende mensen op dat podium dan toch vanaf ooghoogte kan fotograferen? Zelf op dat podium klimmen zou niet werken, aangezien het een klein podium is en ik dan te dicht op de mensen zou staan. Ik kick of geil niet op apparatuur, en koop de spullen alleen als ze een meerwaarde hebben. Daarom zou ik dus graag een alternatief willen hebben om toch nog zulke foto's te kunnen maken, zonder dat ik een peperdure lens zou moeten aanschaffen.julius schreef op maandag 17 april 2006 @ 03:48:
Ik heb het wat kryptisch omschreven, wat ik wel vaker doe in dit topic. Maar d'r zijn nog meerdere manieren om goed resultaat neer te zetten. Daar komt het globaly op neer. Ach ja, wat maakt het ook uit, zolang jij je lol maar beleefd met de apparatuur
Alleen, na lang erover te hebben nagedacht,denk ik dat zo'n lichtsterke telelens de beste optie is, aangezien stelten, een lange monopod of een krukje niet praktisch zouden zijn. Of heb jij misschien een gouden tip voor me waarbij ik het liefst helemaal niks nieuws zou hoeven aanschaffen?
[ Voor 7% gewijzigd door guillaumemay op 17-04-2006 13:49 ]
Ik zal er nog maar een paar insmijten om dit topic weer eens te voorzien van een stel foto's 
Even uitleg vooraf: die "dome" stond als mainstage, het buizenwerk is wit gemaakt en er stond een leuke partij blacklights hun werk te doen. Inflitsen was dus ietwat lastig
Het volgende is gewoon een collectie, at random van wat ik geschoten heb. Peopleshots, DJ's, lasers etc alles door elkaar.

Hier is een veel mooiere van, waarom die niet online staat is mij een raadsel.

Zelfde verhaal:

Al gezien, maar toch leuk:

Van deze heb ik er best wat, waaronder eentje dat ze met haar armen in de lucht zwaait, de zaal goed (iig beter) is uitgelicht. Staat alleen niet online :-/

Ramon is gewoon een scheetje

De "dome" aka mainstage:

Paul met een vriendin en haar vriend:

Hier moet ik gewoon een betere van hebben:

Comin' to get ya

Normaal doe ik een grondige reiniging van de camera voor de shoot, deze keer kon dat eenvoudigweg niet... Vieze sensor :-/
Even uitleg vooraf: die "dome" stond als mainstage, het buizenwerk is wit gemaakt en er stond een leuke partij blacklights hun werk te doen. Inflitsen was dus ietwat lastig

Hier is een veel mooiere van, waarom die niet online staat is mij een raadsel.

Zelfde verhaal:

Al gezien, maar toch leuk:

Van deze heb ik er best wat, waaronder eentje dat ze met haar armen in de lucht zwaait, de zaal goed (iig beter) is uitgelicht. Staat alleen niet online :-/

Ramon is gewoon een scheetje

De "dome" aka mainstage:

Paul met een vriendin en haar vriend:

Hier moet ik gewoon een betere van hebben:

Comin' to get ya

Normaal doe ik een grondige reiniging van de camera voor de shoot, deze keer kon dat eenvoudigweg niet... Vieze sensor :-/
Bericht hierboven
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten thoughPaxlie schreef op maandag 17 april 2006 @ 00:42:
[...]
van Carlos zijn wel typisch de foto's die Q wil
ik vind ze daarom dus niet slecht. Het Q-publiek kickt op dat soort foto's en zet dat in hun PF profiel. Goede foto's dus
Technisch niet, maar qua marketing shizzle wel
En Heaget is verdomd jaloers, hij wil namelijk ook wel naar In Qontroll maar is nog niet oud genoeg
Voor de muziek kom ik er niet hoor 
Hoewel zaal 5 (die kleine naast de main) wel cool was, beetje goa soms enzo
Bericht hierboven
Verwijderd
he hoor ik hier goaFloris schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:02:
Voor de muziek kom ik er niet hoor
<h1>edit</h1>
ps gaan de fotografen alhier nooit naar de afterparties toe ??, of zijn er nooit afterparties na dit soort evenementen ????
met goa feesies zijn er standaard altijd afterparties en als ze er niet zijn dan worden ze wel terplekke bedacht en opgestart. soms weet het kraakpand zelf van niks maar dan staan er opeens 100 man voor de deur die denken dat daar de afterparty is dus die komt er dan ook vanzelf
verloop paasweekend voor de gemiddelde goaganger,
zaterdagavond : waakzaamheid in koog zaandijk of ruigoord tot 10:00
zondagochtend: afterparty bij kraakpand
zondagmiddag tot zondagavond 1:00 : prog as a frog in wilhelmina pakhuis
en zondagavond vraagt de helft dan nog serieus rond of er nog een afterparty komt

vanmiddag om 5 uur kwam er nog een auto langs blijburg omdat ze dachten dat er een afterparty zou zijn

[ Voor 72% gewijzigd door Grrrrrene op 18-04-2006 08:54 ]
Daar heb je en geen puf meer voor en geen tijd; het is gewoon vermoeiend om zo'n avond te pakken en vervolgens moet je dezelfde dag nog de foto's aanleveren, liefst dezelfde avond 
Dus nee, ik pak ze niet mee
Dus nee, ik pak ze niet mee
[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 17-04-2006 21:20 ]
@Floris
Hehe, eindelijk weer es wat ploatjes
@hos2
afterparty's zijn best leuk, maar om 05.00u heb ik het meestal wel gehad. Een enkele keer blijf ik wel es bij het personeel hangen om wat na te borrelen, of tot voor kort was er een sort of afterparty in de Cocoon hier in Den Haag. Maar aangezien die is overgenomen en het geen nachtclub meer is, is dat ook niet zo interessant meer. Naast dat het me toch wel behoorlijk opbreekt als je ook nog es de dag daarop de foto's moet bewerken. 't Is natuurlijk afhankelijk van wat je afspreekt. Maar momenteel lever ik ze toch nog uitgesorteerd en bewerkt aan...
Hehe, eindelijk weer es wat ploatjes
@hos2
afterparty's zijn best leuk, maar om 05.00u heb ik het meestal wel gehad. Een enkele keer blijf ik wel es bij het personeel hangen om wat na te borrelen, of tot voor kort was er een sort of afterparty in de Cocoon hier in Den Haag. Maar aangezien die is overgenomen en het geen nachtclub meer is, is dat ook niet zo interessant meer. Naast dat het me toch wel behoorlijk opbreekt als je ook nog es de dag daarop de foto's moet bewerken. 't Is natuurlijk afhankelijk van wat je afspreekt. Maar momenteel lever ik ze toch nog uitgesorteerd en bewerkt aan...
Verwijderd
ps wat is er eigenlijk met die foto van die 2 dames aan de hand ?? is die verschrikkelijk slecht geflitst of hebben die dames nu zo'n verschrikkelijk onnatuurlijke teint ??? of een combi van beiden die tot dit resultaat leiden 
oeps en sorry mod ik zal mijn leven proberen te beteren in de editable forum community

oeps en sorry mod ik zal mijn leven proberen te beteren in de editable forum community

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 12:45 ]
InQontrol was erg goed te doen; in tegenstelling tot Carl Cox een week eerder ging hier het publiek flink los; veel 'Handjes'-momenten en iets meer bezoekers..
Hier van mijn kant even een paar foto's,.. wat vinden jullie d'r van?
1 - MainStage

2 - DJ Pavo (Draaide samen met Zany)

3 - Party People!!

4 - The Prophet
1 - MainStage

2 - DJ Pavo (Draaide samen met Zany)

3 - Party People!!

4 - The Prophet

[ Voor 5% gewijzigd door Mittnick op 19-04-2006 11:55 . Reden: Check Images.. ]
Nummer één is vet, hoewel hij meer had mogen knallen wat mij betreft: beetje donker en hij had wat meer verzadiging mogen gebruiken vind ik.
Nummer twee is wat vlak en straalt weinig emotie uit, hetzelfde voor drie: beetje standaard headshot. Nummer vier is wel weer vetjes, maar daar had de linkerschuif van de levelsoptie in Photoshop wonderen gedaan, veel rook
Verwijderd
wowww! Waar staan je foto's Mittnick?
Nr2 erg vet!
Bezoek laatste tijd alleen maar kleine events, binnenkort Audio Attack en Titans
Hoop op lasers daar 
Deze van technoboy, was de enige geslaagde van mij dit wknd
Nr2 erg vet!
Bezoek laatste tijd alleen maar kleine events, binnenkort Audio Attack en Titans
Deze van technoboy, was de enige geslaagde van mij dit wknd

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 09:41 ]
Even een leuk voorbeeldje wat ik uit een overbelicht/clippend rood kanaal foto heb gehaald (Puur Witbalans):julius schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:06:
Probeer het maar es. Als je een RAW image al niet kan redden in RAW editors vanwege een oversturend rood kanaal zegt mij iets dat een cam dat middels de witbalans zelf ook niet meer kan regelen. Rood kan ook best gewenst zijn, of je kunt er andere dingen mee doen. Heb in't verleden es een gehele shoot in't rood gezien. Da's wat andere koek

[ Voor 7% gewijzigd door 0fbe op 18-04-2006 19:20 ]
Welke ploat bedoel je precies?Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 07:40:
ps wat is er eigenlijk met die foto van die 2 dames aan de hand ?? is die verschrikkelijk slecht geflitst of hebben die dames nu zo'n verschrikkelijk onnatuurlijke teint ??? of een combi van beiden die tot dit resultaat leiden
Lekker bezig geweest! Keep up the good work!Mittnick schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:24:
InQontrol was erg goed te doen; in tegenstelling tot Carl Cox een week eerder ging hier het publiek flink los; veel 'Handjes'-momenten en iets meer bezoekers..
Heb het idee dat ie nog niet echt in't rood aan't clippen was. Want dan zit je pas echt in de problemen. * jules gaat wel ff op zoek naar fotootje...timcooijmans schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:18:
[...]
Even een leuk voorbeeldje wat ik uit een overbelicht/clippend rood kanaal foto heb gehaald (Puur Witbalans):
[afbeelding]
Verwijderd
deze

maar misschien leef ik wel op een andere planeet met al die vage hippie goatrance feesies dat ik niet meer weet wat gangbaar is vandaag de dag in het party circuit
maar ik vind de gezichten er heel onnatuurlijk uitzien tov de rest van het lichaam net alsof de flits alleen maar tot de armen kwam en toen er mee ophield .
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 21:40 ]
Heb je er wel eens aan gedacht dat deze damesch hun gezicht helemaal volgeplamuurd hebben met make-up, en de armen niet?
Verwijderd
Is hier vooraf niet iets aan te doen (lagere ISO, andere WB)?timcooijmans schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:18:
[...]
Even een leuk voorbeeldje wat ik uit een overbelicht/clippend rood kanaal foto heb gehaald (Puur Witbalans):
[afbeelding]
En als de LJ vervolgens kickt op rood licht zuigt dat behoorlijk

Je zou het rood wat meer kunnen wegflitsen, of wat aan je WB pielen ja. Maar om dat on-site te doen lijkt me best lastig, moet je erg snel zijn 
Maargoed, ik deel de ervaring, rood licht is en blijft een bitch. Zeker als het onderwerp ook nog eens rode kleren aan heeft
Maargoed, ik deel de ervaring, rood licht is en blijft een bitch. Zeker als het onderwerp ook nog eens rode kleren aan heeft
[ Voor 42% gewijzigd door Zoefff op 18-04-2006 22:44 ]
Wat dacht je van een gezichtsbruiner of van die crêmepjes die de huid kleuren?? Dan kan je hier lekker zie dat dat toch niet het effect is wat je uiteindelijk wil bereiken...Maar uberhaubt, als je 's zomers overdag altijd je kleren aan hebt, dan is je gezicht ook veel bruiner dan daaronder..Zoefff schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:38:
Heb je er wel eens aan gedacht dat deze damesch hun gezicht helemaal volgeplamuurd hebben met make-up, en de armen niet?
En uhmz, de goa trance mensjes zijn bij mijn weten en mijn ervaringen allemaal wat meer bleekscheetjes. Toch typetjes die minder er (ook) voor de show rondlopen dan op zo'n uitgedost feestje.
Wat ik al zei, on-site aan je WB pielen in zulk soort situaties is geen doen. Why? WB wisselt veelal te veel en te snel. Laat hem maar lekker auto staan. 5 secs later kan het opeens blauw licht zijn wat de boventoon voert...Zoefff schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:43:
Je zou het rood wat meer kunnen wegflitsen, of wat aan je WB pielen ja. Maar om dat on-site te doen lijkt me best lastig, moet je erg snel zijn
Dat diegene rode kleren aan heeft lijkt me niet zo'n giga ramp te zijn. behalve dan dat hij juist extra op die kleren gaat clippen waardoor je er geen of nauwelijks schaduw nuances meer in ziet nadat je de WB hebt rechtgetrokken. Wegflitsen zou een optie kunnen zijn, maar vind ik alsnog geen overweldigende, omdat je vaak alsnog randjes rood van de spots ziet (als spots van opzij/van achter het onderwerp belichten). Je kan er daarnaast ook mee leven, er ernstige bewerkingen op los laten ofwel de plaat als verloren beschouwen...Maargoed, ik deel de ervaring, rood licht is en blijft een bitch. Zeker als het onderwerp ook nog eens rode kleren aan heeft
partyflock, foto niet toegankelijk.
niet bijster boeiend dus

Verwijderd
ik kan altijd aanraden om een eigen hosting te nemen, en je niet afhankelijk te maken van andere partijen zoals fotopic.net of partyflock of whatever . heerlijk baas in eigen huis en tegenwoording met mambo en gallery hoef je ook geen html kennis meer te hebben om een website in elkaar te zettenlateef schreef op woensdag 19 april 2006 @ 08:02:
[...]
partyflock, foto niet toegankelijk.
niet bijster boeiend dus
Verwijderd
Ik heb al jaren eigen hosting (axeweb) hoor, maar die foto linkte ik even snel, heb m nu op mijn wanadoo webspace staan. (GoT vreet teveel van mijn eigen hosting
)
Zo beter?

Zo beter?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 12:32 ]
Leuke platen! Alleen jammer dat ze redelijk donker zijn, en allebei ook schuin genomen.. wat was de locatie hier?Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:42:
Ik heb al jaren eigen hosting (axeweb) hoor, maar die foto linkte ik even snel, heb m nu op mijn wanadoo webspace staan. (GoT vreet teveel van mijn eigen hosting)
Zo beter?![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Om meteen op je eerste vraag ook nog antwoord te geven; mijn serie staat online op www.housem.nl, alleen altijd helemaal dood gecomprimeerd en klein; dus dat vind ik altijd wel jammer!
Hier ook nog een foto'tje van Technoboy op InQontrol, ietswat licht maar vondt hem wel wat hebben eigenlijk

[ Voor 1% gewijzigd door Mittnick op 19-04-2006 11:55 . Reden: Check Images.. ]
Psssttt .. "check images" ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hoe bedoel je? de foto's doen het gewoon hoor..
Verwijderd
voor de hosting zit ik nu bij www.powweb.com, 12 gig ruimte en 300 gig bandbreedte. duurt wel een tijdje voordat je daar aan je tax zitVerwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:42:
Ik heb al jaren eigen hosting (axeweb) hoor, maar die foto linkte ik even snel, heb m nu op mijn wanadoo webspace staan. (GoT vreet teveel van mijn eigen hosting)
Zo beter?![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
zoizo is in het buitenland en vooral amerika hosting veel goedkoper dus niet alleen deze hosting maar er zijn er nog wel meer die zoveel bandbreedte leveren (is daar veel goedkoper)
Met 'check images' wordt de ruimte van je foto 'vrijgehouden' in je post, vóórdat je foto's geladen worden.Mittnick schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:40:
[...]
Hoe bedoel je? de foto's doen het gewoon hoor..
Zo verspringt het scherm niet meer zo als de foto's eenmaal in de post geladen worden.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Precies .. op zo'n fijne pagina als deze maakt het niet uit op welke post ik bookmark, ik kom altijd bij de foto van die 2 chicks uit, en moet dan weer naar beneden scrollen om te zien wat er nieuw gepost is, bovendien verspringt de pagina tijdens het laden steeds. Dus mensen, please, gebruik die check images knop !
Fixed.. wist niet dat hij er automatisch de afmetingen bij zou zetten vandaar!Arfman schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:52:
Precies .. op zo'n fijne pagina als deze maakt het niet uit op welke post ik bookmark, ik kom altijd bij de foto van die 2 chicks uit, en moet dan weer naar beneden scrollen om te zien wat er nieuw gepost is, bovendien verspringt de pagina tijdens het laden steeds. Dus mensen, please, gebruik die check images knop !
Verwijderd
De foto's zijn gemaakt in Rumours in Leeuwarden op 2Fast4Trance 
Vrij donker.. de foto's zijn schuin genomen, de ene keer poseert een dj wel, een andere keer niet. Dus dan is het lastig als je net je camera zo hebt
Hoe doen jullie dat nu met de lenzen? Ik loop nu steeds met mijn 50mm in mijn kontzak, en de 18-55 op de camera. Af en toe wissel ik dat om, erg irritant
Maar om met mijn nieuwe 
Tamrac tas de hele avond rond te lopen heb ik ook geen zin in.
@Mittnick, ahh housem, vroeger ooit nog eens ruzie met de site bouwer gehad omdat ik de site ripte
(vroegâh)
hebben jullie def geo ook gezien daar? (IQ) Voor travel2dance?
Vrij donker.. de foto's zijn schuin genomen, de ene keer poseert een dj wel, een andere keer niet. Dus dan is het lastig als je net je camera zo hebt
Hoe doen jullie dat nu met de lenzen? Ik loop nu steeds met mijn 50mm in mijn kontzak, en de 18-55 op de camera. Af en toe wissel ik dat om, erg irritant

@Mittnick, ahh housem, vroeger ooit nog eens ruzie met de site bouwer gehad omdat ik de site ripte

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 12:36 ]
Op partyflock had je nog wel een stel foto's staan van TB met z'n Holland-helmpje op, hehe..Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:34:
Hoe doen jullie dat nu met de lenzen? Ik loop nu steeds met mijn 50mm in mijn kontzak, en de 18-55 op de camera. Af en toe wissel ik dat om, erg irritantMaar om met mijn nieuwe [afbeelding]
@Mittnick, ahh housem, vroeger ooit nog eens ruzie met de site bouwer gehad omdat ik de site ripte(vroegâh)
Ik stop mijn lenzen gewoon in m'n tas die ik zelf om heb, of een maatje van me draagt. ik moet de 50mm ook nog even aanschaffen binnenkort, en dan houdt ik mn tas helemaal bij me, vooral omdat ik toch ff snel wil kunnen wisselen en geen zin heb dat mijn lens valt.
Ook die extra batterij in je tas of even een doekje om je lens schoon te maken binnen handbereik hebben is wel een must
bij de fotografen heb ik alleen Floris (Q-Dance), John (IDC-Quest) en Fotograaf van Phono gezien/gesproken..
Verwijderd
ik heb alleen mijn canon 350d bij me met 28mm 1.8 lens erop. past keurig in een oud spiegelreflex tasje en zit me niet in de weg aan mijn riemVerwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:34:
Hoe doen jullie dat nu met de lenzen? Ik loop nu steeds met mijn 50mm in mijn kontzak, en de 18-55 op de camera. Af en toe wissel ik dat om, erg irritantMaar om met mijn nieuwe [afbeelding]
@Mittnick, ahh housem, vroeger ooit nog eens ruzie met de site bouwer gehad omdat ik de site ripte(vroegâh)
Verwijderd
Had die John een persbandje dan?
En die helm, is bijna door alle dj's gedragen, lag achter de dj booth, en Technoboy zette hem rustig op
Ik sjouw liever niet met mijn tas de hele avond, vooral op kleine events. Maarja dan sta je met je 50mm lens, een meter van een groep van 10 mensen. En zeg dan maar eens, even 4 meter achteruit graag
En die helm, is bijna door alle dj's gedragen, lag achter de dj booth, en Technoboy zette hem rustig op
Ik sjouw liever niet met mijn tas de hele avond, vooral op kleine events. Maarja dan sta je met je 50mm lens, een meter van een groep van 10 mensen. En zeg dan maar eens, even 4 meter achteruit graag
Verwijderd
dat gaat denk ik te gekke fotos opleverenVerwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:08:
Had die John een persbandje dan?
* neographikal gaat vrijdag in Rotterdam aan de gang en met koninginnenacht in Nijmegen
Dit zullen wel weer een paar drukke weken worden vermoed ik
Waar ga je plaatjes schieten Neo?
Ik ben vrijdag ook in r'dam. Misschien dat ik Julius weer zie (vorige keer was hij ingehuurd door een organisatie/feest dat vrijdag weer is)
Locatie is helaas geheim
Maar mij ga je niet zien in ieder geval
Verwijderd
feestjes op geheime locaties zijn het leukstneographikal schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:14:
Locatie is helaas geheimMaar mij ga je niet zien in ieder geval
koninginnedag uiteraard weer in amsterdam vertoeven, droogbrak trance feest, blaffende vis band voor cafe de blaffende vis, verjaardag van een dj in een steegje en dan schijnt ervoor nog een feest gepland te staan op uiteraard ook nog een onbekende lokatie, hoop dat het weer een of andere vage tunnel in aanbouw wordt
Verwijderd
Mittnick verteld me net wat leuks, heb je je focus weleens op AI Servo of AI Focus gehad..
even getest maar dat ga ik vaker proberen!
(gebruik altijd One Shot)
even getest maar dat ga ik vaker proberen!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 20:29 ]
Hang sterk af van hoe jij je belichting doet he? En welke focuspunten, of punt.Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:28:
Mittnick verteld me net wat leuks, heb je je focus weleens op AI Servo of AI Focus gehad..
even getest maar dat ga ik vaker proberen!(gebruik altijd One Shot)
Ik geef zelf de voorkeur aan center point, en dan scherpstellen op het onderwerp, tevens belichting pakken, en dan nog wegdraaien voor compositie-uit-het-midden. Dat werkt dan juist weer niet met AI servo, maar wel weer met AI focus (!!) Bij gebruik van multi-point AF kan het weer anders zijn.
Even de handleiding erbij pakken om te zien wat nou precies het verschil tussen AI focus en AI servo is. AI focus stelt je in staat om het locken-en-wegdraaien nog wel te doen, dat gaat niet met AI servo.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
hela weer wat geleerd, ik had hem altijd op AI servo staan vooral makkelijk met bewegende onderwerpen zoals djs en dansende mensen maar af en toe voor de compostie is het wel lekker om ook te kunnen wegdraaienJumpStart schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:44:
[...]
Hang sterk af van hoe jij je belichting doet he? En welke focuspunten, of punt.
Ik geef zelf de voorkeur aan center point, en dan scherpstellen op het onderwerp, tevens belichting pakken, en dan nog wegdraaien voor compositie-uit-het-midden. Dat werkt dan juist weer niet met AI servo, maar wel weer met AI focus (!!) Bij gebruik van multi-point AF kan het weer anders zijn.
Even de handleiding erbij pakken om te zien wat nou precies het verschil tussen AI focus en AI servo is. AI focus stelt je in staat om het locken-en-wegdraaien nog wel te doen, dat gaat niet met AI servo.
is makkelijker dan focuspunt veranderen ( en die vervolgens weer vergeet terug te zetten
RTFM
Verwijderd
ik heb de volgende procedure doorlopen
PTFMFASWYCNFIA
(Put The Fucking Manual Far Away SAFE Where You Can Not Find It Anymore)

www.chivas.nl. Laat je cam thuis, no party sites allowed, maar breng vooral gezelligheid; galoreneographikal schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:14:
Locatie is helaas geheimMaar mij ga je niet zien in ieder geval
Jammer dat ik er niet bij kan zijn deze keer, maar kom er graag iig
Het lenzen circus; ik gebruik sort of lens patch bags die ik aan m'n broekriem doe. Stop het nodige spul erin (zie wat mitnick poste) en gaan met de banaan. Voorlopig alleen kit en fish. De feesten zijn me veelal te druk om 50mm effectief te gebruiken... die 4 m ruimte heb ik veelal niet
Oh ja, toilet!
Verwijderd
jeetje maar tijdens feesten lensen verwisselen ?? wordt de sensor dan niet snel vuil daardoor of is daar ook nog een trucje voor ??julius schreef op donderdag 20 april 2006 @ 04:12:
[...]
www.chivas.nl. Laat je cam thuis, no party sites allowed, maar breng vooral gezelligheid; galore. Als je je inschrijft zul je vanzelf te horen krijgen waar het allemaal is
Jammer dat ik er niet bij kan zijn deze keer, maar kom er graag iig
Het lenzen circus; ik gebruik sort of lens patch bags die ik aan m'n broekriem doe. Stop het nodige spul erin (zie wat mitnick poste) en gaan met de banaan. Voorlopig alleen kit en fish. De feesten zijn me veelal te druk om 50mm effectief te gebruiken... die 4 m ruimte heb ik veelal niet. En uhmz, kwa wisselen heb ik momenteel de handigheid om dat met 2 handen zonder neckstrap te doen. Begin ik me toch langzamerhand af te vragen waarvoor ik die neckstrap nog nodig heb...
Oh ja, toilet!. Nja, doop ik hem wel om tot toiletstrap....
Gewoon wisselen, je schiet echt niet de hele avond met hetzelfde spul
Verwijderd
ik dus welneographikal schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:15:
Gewoon wisselen, je schiet echt niet de hele avond met hetzelfde spul

Komt dat omdat het je qua resultaat het beste uitkomt, of omdat je bang bent voor je camera? Ik doe het, en met mij de meesten hier wat ik zo zie, voor het resultaat. Een bepaalde lens leent zich nou eenmaal beter voor overzichten, de andere voor portretten, etc
Verwijderd
beide, maar het scheelt denk ik ook dat ik niet op van die grote feesten kom waar je te ver van de dj af staat om een goeie foto te kunnen maken of waar je niet kan verlangen dat mensen even 4 meter naar achter gaan. in de goa scene is het publiek ook heel anders, dat zit er niet echt op te wachten om gefotgrafeerd te worden zoals met club feesten. ik schrok me toen ook rot toen ik een keer in de sugarfactory was en groepjes mensen me aanklampten om op de foto gezet te worden.neographikal schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:49:
Komt dat omdat het je qua resultaat het beste uitkomt, of omdat je bang bent voor je camera? Ik doe het, en met mij de meesten hier wat ik zo zie, voor het resultaat. Een bepaalde lens leent zich nou eenmaal beter voor overzichten, de andere voor portretten, etc
http://thehospages.com/pi.../2005-12-15-sugarfactory/
en in club more tijdens een goafeest waren er ook hiphop gangers die verbaasd waren dat er geen publieksfotograaf rondliep (en dat de meiden niet met hun kont aan het wiegen waren)
De afstanden op grote feesten verschillen niet zo hoor, misschien dat je frontstage wat meer ruimte hebt, maar voor de rest verschilt het allemaal niet zoveel. Ik wissel in de lokale clubs ook constant langs m'n 15mm fish, 17-40 en eventueel de 50mm F/1.8. Soms is die 50mm wat lang, maar als je gewoon headshots maakt en een beetje afstand kunt afdwingen gaan het prima
ik met een 17-35 f/2.8, 24-70 f/2.8 en 8mm fish... goed te doen.
van die lenstasjes aan je riem of soms met een schoudertas.
van die lenstasjes aan je riem of soms met een schoudertas.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Hoe bevalt die 24-70 je voor in het publiek en dergelijke, is 24 dan wijd genoeg of misschien zelfs wat te wijd? Ik ben nog altijd aan het rondneuzen voor een mooie lens in dat bereik, de Sigma wordt het in ieder geval niet dankzij de autofocus, maar een 24-105/24-70/28-75 van Tamron zouden wel in aanmerking komen
Neo, het 28-75 bereik (op m'n 10D) is prima voor artiestenshots, maar die 28 is niet genoeg zodra je in het publiek staat voor de people-pics. Tenminste, ik weet dat ik bij m'n laatste shoot op de vloer (was wel een volle bak) te vaak eerst achter me moest kijken voor het doen van een stap achteruit.
Deze zomer gaat er dan ook een Tokina 12-24/4 komen
(Wijzigingen onder voorbehoud!)
Deze zomer gaat er dan ook een Tokina 12-24/4 komen
Mja, 12mm rectilinear is niet alles voor peopleshots, kijk even naar de laatste showcase van Remy. Als je dan ultrawijd wilt en zelfs 2.8 dan is die sigma fisheye een mooie optie, die je ook kan defishen als je dat wilt
die 28 mm is idd niet ideaalJumpStart schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:04:
Neo, het 28-75 bereik (op m'n 10D) is prima voor artiestenshots, maar die 28 is niet genoeg zodra je in het publiek staat voor de people-pics. Tenminste, ik weet dat ik bij m'n laatste shoot op de vloer (was wel een volle bak) te vaak eerst achter me moest kijken voor het doen van een stap achteruit.

haha, ben benieuwd, zou bij mij ook één van de eerste aanvullingen zijnDeze zomer gaat er dan ook een Tokina 12-24/4 komen(Wijzigingen onder voorbehoud!)
@hos2
Wat je voorheen es omschreef dat je in erg stoffige kraakpanden feesten had, daar zou ik idd niet snel wisselen. Maar dat moet je zelf even beoordelen. Ik ga ook niet tussen de drukke meute waar continu tegen je aan gestoten word m'n glas van m'n cam afschroeven. Daar heb ik wel een beetje ruimte voor nodig. Afgelopen zaterdag was erg trouwens, wil je een overzichtsfoto maken met fish, word je om de haverklap op je schouder getikt om ff een portret foto te maken... Dat terwijl je net je fish erop hebt. Nou goed, waarschuw je de mensen vanwege je fish eye, vinden ze de foto niet mooi

En uhmz, het wat alternatievere publiek (waaronder ik ook goa beschouw) is idd minder happig om op de foto te gaan dan meer mainstream club/dance publiek.
Maar uhmz, ploatjes;

(kan opzich nog iets bijgesneden worden, en die kauwgom
[ Voor 43% gewijzigd door jules op 20-04-2006 17:34 ]
Verwijderd
ik ben zaterdag voor heel wat uitgemaakt, had een dame 3x op foto.. allemaal raar volgens haar.. en vervolgens loop ik weg, word er keihard aan mijn shirt getrokken..door haar.. ik pissed en riep : Nee ik neem geen foto meer
Vervolgens een lading scheldwoorden over me heen gekregen.. hmm meteen alle foto's ter plekke van haar verwijderd
Vervolgens een lading scheldwoorden over me heen gekregen.. hmm meteen alle foto's ter plekke van haar verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 17:47 ]
Verwijderd
en vervolgens kom je erachter datVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:46:
ik ben zaterdag voor heel wat uitgemaakt, had een dame 3x op foto.. allemaal raar volgens haar.. en vervolgens loop ik weg, word er keihard aan mijn shirt getrokken..door haar.. ik pissed en riep : Nee ik neem geen foto meer![]()
en jammer dat je
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 20:38 ]
Verwijderd
nee, van de eigenaar kreeg ik later een zak met muntjes en een mailadres, elke keer als ik kom, moet ik dat ff melden..
Nou ze kende PF niet eens dus ja..
Nou ze kende PF niet eens dus ja..
En waar gaat de fotograaf dit weekend naar toe?
[list]• vanavond Habana beach club in Kijkduin met David Wagemaker, Erick E en Roog
• zaterdag Bang in 't Paard met o.a. David Wagemaker, Benny Rodriguess en DJ Remy
[list]• vanavond Habana beach club in Kijkduin met David Wagemaker, Erick E en Roog
• zaterdag Bang in 't Paard met o.a. David Wagemaker, Benny Rodriguess en DJ Remy
Vanavond vaste stek : Slices, Hasseltjulius schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:30:
Morgenavond Q-Party, Sint-Truiden met Sven Ornelis' Foute Uur
(maat van me moet de rest van de avond draaien, andere maat doet de visuals, gaat leuk worden
M'n nieuwe Sigma 20mm 1.8 testen. Als ik pics schiet die postwaardig zijn, post ik ze wel
[off topic] we need photography related smileys in FG
[ Voor 15% gewijzigd door dodge_911 op 21-04-2006 18:47 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Zaterdag 22-4-2006: Ghosttown, Utrecht
Dit keer lekker dichtbij huis, even wat expirimenteren met portretjes, toch wat aantrekkelijker maken, meer kleurtjes en emotie
Dit keer lekker dichtbij huis, even wat expirimenteren met portretjes, toch wat aantrekkelijker maken, meer kleurtjes en emotie
Idemjulius schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:30:
[list]
* JumpStart is niet structureel bezig met partyfotografie...
Maar 3 juni heb ik, onder voorbehoud, wel iets, een festival in Delft met binnen- en buitenpodium.
Maar 3 juni heb ik, onder voorbehoud, wel iets, een festival in Delft met binnen- en buitenpodium.
Vaste plek weer. Vanavond El Barrio met DJs Real El Canario, Gregor Salto, Baggi Begovic & John the Colombia.
Plaatje om in de 'partymood' te komen.

[ Voor 12% gewijzigd door guillaumemay op 21-04-2006 20:24 . Reden: crap... check images.. :p ]
Erg gezellige borrel gehad van Chivas, en wat een prachttent. Ik heb nu niet meer de puf en de tijd om alles te gaan converteren, maar één plaat wilde ik toch niet onthouden:

*even* vlug een curve met was usm over de plaat heen gelegd

haha, see ya 2morrow doed!
Ben benieuwd wie de nieuwe fotograaf van El Barrio is... Toevallig ene Remy?gium schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:13:
Vaste plek weer. Vanavond El Barrio met DJs Real El Canario, Gregor Salto, Baggi Begovic & John the Colombia.![]()
[afbeelding]
toch een beetje m'n kindje die Chivas, iedere keer weer op bijzondere locaties. Leuk om zodoende een stad kwa locaties te verkennenneographikal schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 02:32:
Erg gezellige borrel gehad van Chivas, en wat een prachttent. Ik heb nu niet meer de puf en de tijd om alles te gaan converteren, maar één plaat wilde ik toch niet onthouden:
[afbeelding]
Vandaag eerste strandfeestje gedaan. _Helemaal_ uitverkocht, en Roog samen met Erick E gaven een prachtset weg, wat een combi! 's nachts buiten is niet mijn ding heb ik gemerkt. Weet niet hoe anderen daar mee omgaan?
[ Voor 3% gewijzigd door jules op 22-04-2006 03:34 ]
Rogier en Eric zijn idd erg fijn samen. Was ook leuk afgelopen jaar op DanceVally op de Loveland stage. Geweldig stel.
's nachts buiten hoort er gewoon bij als je de outdoorfestivals doet. Impulz (tegenwoordig 'Ground Zero'), Nightmare Outdoor, DanceValley, Strike One 2004, Defqon.1, hoop Mojo events etc zijn gewoon allemaal outdoor. Hoort bij het seizoen. Even wat lastiger, maar vaak is er op de achtergrond enorm veel te zien (vaak wordt er een halve kermis neergezet, en zijn de stages ook enorm kleurrijk qua aankleding en belichting) waardoor je toch nog met boeiende platen kunt komen. Goeie exposures zijn wel een stuk lastiger - bijv een monopod is daar stiekem wel handig bij.
* HunterPro staat morgenmiddag iets geheel anders te doen: ik sta bij de finish van de Batavierenrace op de UT te fotograferen. En daarna het feestgedruis vastleggen. Verwacht wel wat leuk werk!
's nachts buiten hoort er gewoon bij als je de outdoorfestivals doet. Impulz (tegenwoordig 'Ground Zero'), Nightmare Outdoor, DanceValley, Strike One 2004, Defqon.1, hoop Mojo events etc zijn gewoon allemaal outdoor. Hoort bij het seizoen. Even wat lastiger, maar vaak is er op de achtergrond enorm veel te zien (vaak wordt er een halve kermis neergezet, en zijn de stages ook enorm kleurrijk qua aankleding en belichting) waardoor je toch nog met boeiende platen kunt komen. Goeie exposures zijn wel een stuk lastiger - bijv een monopod is daar stiekem wel handig bij.
* HunterPro staat morgenmiddag iets geheel anders te doen: ik sta bij de finish van de Batavierenrace op de UT te fotograferen. En daarna het feestgedruis vastleggen. Verwacht wel wat leuk werk!
Verwijderd
hela zijn luitjes alhier bekend met deze software ??? http://www.hdrsoft.com/index.html
ziet er wel leuk artistiek uit en zo
ziet er wel leuk artistiek uit en zo
Je hebt ook echt de tijd om een statief op te stellen, drie+ shots te nemen en dat allemaal te gaan verwerken
Daarbij komt dat mensen niet stil blijven staan, dus nee, zowel functioneel als praktisch is het absoluut niet handig in deze tak van sport 
edit:
Nog maar een leuke plaat dan:
edit:
Nog maar een leuke plaat dan:

[ Voor 17% gewijzigd door neographikal op 22-04-2006 16:13 ]
Verwijderd
Respect dat je met dit voor je lens nog creabea gaat doen.gium schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:13:
Vaste plek weer. Vanavond El Barrio met DJs Real El Canario, Gregor Salto, Baggi Begovic & John the Colombia.![]()
[afbeelding]
Ik ben in elk geval heel erg beniewd naar het resultaat. Ik hoop dat je dapper genoeg bent geweest om op 1.8 te schieten.dodge_911 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:43:
[...]
Vanavond vaste stek : Slices, Hasselt
Morgenavond Q-Party, Sint-Truiden met Sven Ornelis' Foute Uur
(maat van me moet de rest van de avond draaien, andere maat doet de visuals, gaat leuk worden)
M'n nieuwe Sigma 20mm 1.8 testen. Als ik pics schiet die postwaardig zijn, post ik ze wel![]()
[off topic] we need photography related smileys in FG[/off topic]
Verwijderd
Heb je deze in groot format voor mij ? Voor wallpapergium schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:13:
[afbeelding]
sowieso zou ik een 24-70 altijd verkiezen boven een 28-70, gewoon omdat je die 4mm aan het korte eind best veel gebruikt. Deze lens gebruik ik meestal voor podiumacts, dus niet tussen het publiek. Daar heb ik die 17-35 voor. 24mm is eigelijk meestal nog net niet wijd genoeg om tussen het publiek te gebruiken. Maar de sigma 24-70 is wel een heel fijne lens, en ik vind dat ie op m'n 20d erg snel focust, er zijn inderdaad slechte excemplaren in omloop, maar dat is gewoon effe testen voor je er een koopt.neographikal schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:29:
Hoe bevalt die 24-70 je voor in het publiek en dergelijke, is 24 dan wijd genoeg of misschien zelfs wat te wijd? Ik ben nog altijd aan het rondneuzen voor een mooie lens in dat bereik, de Sigma wordt het in ieder geval niet dankzij de autofocus, maar een 24-105/24-70/28-75 van Tamron zouden wel in aanmerking komen
Lekker lomp afgewerkt, lekker stevig en niet te duur. Helaas niet zo scherp op F/2.8 als de canon variant, maar voor 1/3e van de prijs mag je dat ook niet verwachten.
Daarnaast ben ik niet zo'n scherptefreak dat ik op 100% ga zitten vergelijken, want in real life ziet niemand het verschil
Bedankt voor je input, die 28-75 leek mijzelf ook al behoorlijk lang op cropfactor-cam's. Even over de Sigma: ik hekel de inaccurate autofocus van het ding eigenlijk behoorlijk. Ik heb er inmiddels meerdere malen mee geschoten, maar ik kan het niet echt wat vinden. Gaar dubbelklutsmechanisme, koffiemolen / trage autofocus, een onnodige 82mm filtermaat en de focusring die behoorlijk verschilt qua weerstand wanneer je zoomt. Hij is wel lekker stevig gebouwd though.
Ookal kost hij maar een derde van de Canonvarianten, het kan me niet erg bekoren. Ze hadden HSM op het ding moeten zetten en die zoomring even wat beter afwerken, dan wordt tie interessant voor mij
Ookal kost hij maar een derde van de Canonvarianten, het kan me niet erg bekoren. Ze hadden HSM op het ding moeten zetten en die zoomring even wat beter afwerken, dan wordt tie interessant voor mij
[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 23-04-2006 11:41 ]
Dat met die zoomring heb ik inderdaad bij een makker van me ook gemerkt, gek genoeg heeft hij een nieuwer model, de mijne heeft daar eigelijk geen last van. Dat dubbele trucje voor de focus vind ik ook maar een rare keuze, maar er is goed aan te wennen. (het is voor mij iig niet 800 euro irritantneographikal schreef op zondag 23 april 2006 @ 11:36:
Bedankt voor je input, die 28-75 leek mijzelf ook al behoorlijk lang op cropfactor-cam's. Even over de Sigma: ik hekel de inaccurate autofocus van het ding eigenlijk behoorlijk. Ik heb er inmiddels meerdere malen mee geschoten, maar ik kan het niet echt wat vinden. Gaar dubbelklutsmechanisme, koffiemolen / trage autofocus, een onnodige 82mm filtermaat en de focusring die behoorlijk verschilt qua weerstand wanneer je zoomt. Hij is wel lekker stevig gebouwd though.
De autofocus is voor mij meer dan snel genoeg (ongeveer even snel als de 28-105 usm die ik op m'n analoge cam heb) , jammer dat ie nogal herrie maakt, maar daar heb ik met concerten en parties niet zo'n last van. Voor sommigen is dit dus wel echt een nadeel.
Die filtermaat is trouwens wel echt kut.
Maar eigelijk is ie met 24mm nog net iets te lang op een cropfactor cam voor het 'allround' werk, voor podium-acts vind ik hem ideaal... 105 aan de lange kant zou nog beter zijn, dus als je het geld er aan uit wil geven zou ik op dit moment wel een 24-105 boven een 24-70L verkiezen. ondanks de mindere lichtsterkte.
Verwijderd
ah ik weet sinds gisteren waarom ik mijn camera meestal op AI SERVO heb staan ipv AI focus. bij AI focus wil de camera soms niet de foto maken als die 'kennelijk' niet goed kan scherpstellen. bij AI servo kan ik wel altijd afdrukken

maarja... wat heb je er dan aan als ie onscherp is.
Neo: 24 mm is gewoonweg niet wijd genoeg als je niet een metertje achteruit kan, meer dan portretten lukt niet als het een beetje druk is...
Ik gebruik de 10-22 ervoor, die's wijd zat; af en toe is 22 mm echter niet voldoende bereik da's wel weer klote
En de Canon 24-70 is in't donker waaaay beter dan de sigma 24-70, dat dan weer wel
Ik gebruik de 10-22 ervoor, die's wijd zat; af en toe is 22 mm echter niet voldoende bereik da's wel weer klote
En de Canon 24-70 is in't donker waaaay beter dan de sigma 24-70, dat dan weer wel
Verwijderd
voor mijn gevoel stelt die wel scherp en ook wel redelijk goed alleen wil die niet afdrukken. mag ik misschien zelf bepalen of ik het wel of niet scherp genoeg vind en niet mijn cam aubabrakadaver schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:25:
maarja... wat heb je er dan aan als ie onscherp is.
Vertel mij watJaymz schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:54:
Neo: 24 mm is gewoonweg niet wijd genoeg als je niet een metertje achteruit kan, meer dan portretten lukt niet als het een beetje druk is...
Die 24-70 zou met name handig zijn voor portretshots en dj-shots, in het publiek heb ik een 17-40 en een 15 fish die prima uitkomen. Ik zat hier trouwens laatst een tijd te twijfelen voor die fish, maar man wat een geweldig stuk glas is dat. Scherp en erg contrastrijk met zeer mooie kleuren. Wel micromotor AF, maar hij is accuraat en hoeft ampers te focussen: daardoor is de focussnelheid geen probleem
Nogal wiedes, pak de handleiding van je camera er eens bij. Bij AI-Servo kun je áltijd doordrukken, ongeacht of hij scherp is ja of nee. Bij oneshot/focus kan dat alleen wanneer er een lock is. Servo is absoluut geen oplossing, je hebt geen scherpe platen als hij niet kan locken. Dan kan je net zo goed manual focussen en dan random gaan afdrukkenVerwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:22:
ah ik weet sinds gisteren waarom ik mijn camera meestal op AI SERVO heb staan ipv AI focus. bij AI focus wil de camera soms niet de foto maken als die 'kennelijk' niet goed kan scherpstellen. bij AI servo kan ik wel altijd afdrukken
Mja, sorry, maar dit is nogal een loze vraag zo: weinig concreetVerwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:01:
Ik zit nu zelf in het feestbestuur van mijn school, en zorg voor de foto'ss Gebeurt grotendeels met een Casio EX-Z55. Best een aardig cameraatje, groot scherm. Resultaten kan men bekijken op http://lvadelbert.nl/pictures , vind het zelf niet zo heel veel voorstellen.
Nog tips/opmerkingen?
[ Voor 13% gewijzigd door neographikal op 23-04-2006 21:34 ]
Dit topic is gesloten.