[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.177 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mja, 'k heb vorige week die 15 mm Sigma fish op m'n D70 gehad, maar vond het effect toch wel tegenvallen zoals ik hierboven al es omschreef. Wellicht omdat ik m'n 10.5 mm al gewend ben en voor ongeveer hetzelfde geld een behoorlijke wide angle kan kopen... Iets waar m'n interesse nu meer naar uitgaat... :D

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grubeater schreef op woensdag 05 april 2006 @ 22:09:
Zijn er eigenlijk ziektenkostenverzekeringen die otoplastieken vergoeden? Want 100-130 euro is vrij veel geld voor de meeste mensen.
Een vriend van mij werkt bij Doornroosje (poppodium in Nijmegen) en heeft ze deels via hen vergoed gekregen maar is het ziektenkostenverzekeringen ook wat waard als je er zelf om vraagt?
hangt er denk ik ook mede vanaf wat de levensduur is van die oordoppen. en zoals eerder vermeld als je straks geen gesprek meer kan volgen in de kroeg en sociaal buiten de boot gaat vallen dan is 100-130 opeens een lullig bedragje te noemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50

ralpje

Deugpopje

Grubeater schreef op woensdag 05 april 2006 @ 22:09:
Zijn er eigenlijk ziektenkostenverzekeringen die otoplastieken vergoeden? Want 100-130 euro is vrij veel geld voor de meeste mensen.
Een vriend van mij werkt bij Doornroosje (poppodium in Nijmegen) en heeft ze deels via hen vergoed gekregen maar is het ziektenkostenverzekeringen ook wat waard als je er zelf om vraagt?
Voor zover ik weet niet, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.
Wel is je werkgever verplicht je gehoorbescherming te verstrekken (maakt niet uit wat voor soort) als het geluidsniveau boven de 80 dB(A) komt. Komt het niveau boven de 85 dB(A), dan ben je ook verplicht om die gehoorbescherming te dragen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

GerardHenninger schreef op donderdag 06 april 2006 @ 00:29:
[...]

JEEJ :P

Maar 8 april niet iedere keer GerardHenninger(.com) roepen als je me nodig hebt hoor, Gerard mag ook :)
Ging nu ff om de nick die je hier hebt :P

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 22:17
GerardHenninger schreef op donderdag 06 april 2006 @ 00:29:
[...]

JEEJ :P

Maar 8 april niet iedere keer GerardHenninger(.com) roepen als je me nodig hebt hoor, Gerard mag ook :)

@Mittnick
Voor wie schiet jij op Carl Cox & Friends?

@neo
Top lens! Volgens mij beter met de CA en kleur dan de Canon. Heb ook weinig Canon fisheyes gezien bij m'n collega's dus misschien dat het ook iets wil zeggen (en ze zijn bijna dezelfde prijs...)

Oh, zie net dat de Sigma toch wel goedkoper is... dat is dan snel gegaan, want eerst zat er maar 50 euro verschil tussen de twee merken. Niet zeuren, gewoon voor de Sigma gaan... of voor de Canon 24-105L :P (om het je moeilijker te maken)
"k schiet voor HouseM.nl. Waarvoor schiet jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 23:09
Mittnick schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:41:
[...]

Ik schiet voor Paxlie.. euh... ik bedoel UDC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Mittnick schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:41:
[...]

Ik weet jouw entreecode })
GerardHenninger schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:33:
[...]

Ik schiet voor Paxlie.. euh... ik bedoel UDC :P
8-)

[ Voor 39% gewijzigd door Paxlie op 06-04-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
oh no! our cover's been blown!

* HunterPro zorgt ervoor dat ie zaterdag redelijk onherkenbaar is :P

zal ik als neger gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

HunterPro schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:16:
oh no! our cover's been blown!

* HunterPro zorgt ervoor dat ie zaterdag redelijk onherkenbaar is :P

zal ik als neger gaan?
Gezien je postuur gok ik dat de mensen jou toch wel herkennen :+
Verder ben je wel lief hoor Hufnterpro :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
:( ik ben klein en val niet op op het podium. Echt niet! :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

HunterPro schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:24:
:( ik ben klein en val niet op op het podium. Echt niet! :X 8)7
* Paxlie doet alakaazam en ziet Hunterpro veranderen in een klein negertje wat op zijn knieen onder de draaitafels zit terwijl Carl Cox staat te draaien

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Paxlie schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:28:
[...]

* Paxlie doet alakaazam en ziet Hunterpro veranderen in een klein negertje wat op zijn knieen onder de draaitafels zit terwijl Carl Cox staat te draaien

:o
BAH! Vieze UDC mensjes!

* GerardHenninger neemt mee :
- Camera + gear
- schaar, lippenstift, foundation en stijltang voor HunterPro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bad mental image! :o

Anyway, ik heb dit weekend dus ook genoeg te doen en mogelijk zelfs volgend weekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

Zoefff

❤ 

GerardHenninger schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:09:
[...]

BAH! Vieze UDC mensjes!

* GerardHenninger neemt mee :
- Camera + gear
- schaar, lippenstift, foundation en stijltang voor HunterPro
AA-BH niet vergeten? En glitterstring natuurlijk :+

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou nou moet het zo raar hier :P

Moet vanavond nog een echte party-shoot doen :+ nieuwe raadsleden (werk@gemeente..) moeten op de foto :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik ben wel jaloers op jullie vrijheid. Meerdere locaties bezoeken. Steeds weer nieuwe lichteffecten fotograferen. Ikzelf ben elk weekend in dezelde tent.

Dan is er misschien wel een ander feest, maar toch heb ik op een gegeven moment steeds het gevoel dat ik een DJ foto van 4 weken geleden gewoon nog een keer zou kunnen gebruiken, waarbij niemand het zou opvallen dat die foto al een keer eerder genomen is :/ . Op zich ook wel relaxed om elk hoekje van je club te kennen, en dat je meteen weet dat je op bepaalde plaatsen wel kan bouncen, niet kan bouncen, FEC tandje hoger, sluitertijdje moet hier lager, etc etc. Maar goed.. het lijkt wel alsof ik opeens alles weet, maar dat is niet zo. Ik denk dat ik de komende tijd meer ga spelen met zoom-zoom. Patrick Savalle was op een feest van mijn toko en hij deed ook zoom-zoom. M'n baas vond dat leuk, dus wil hij dat ook bij mijn pics zien. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Naast iedere week in dezelfde club te zijn en bijna iedere week dezelfde mensen te zien is het toch ook een vak appart om nog steeds goede foto's te kunnen blijven maken in zo'n situatie. Ik bedoel daarmee je creativiteit te blijven ontwikkelen en iedere keer weer met andere foto's thuis te komen. In maart heb ik 3x achter elkaar dezelfde club gedaan, dat begon ook redelijk snel te vervelen. Of 2 avonden achter elkaar dezelfde lokatie aandoen. 't Is maar net wat je leuk vind en waar je mogelijkheden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ik heb ook weinig last van 'hetzelfde lokatie' syndroom. alhoewel de afgelopen tijd er wel veel trance feesies in de more waren. maar toch wisten ze elke keer de inrichting mbv deco en andere verlichting steeds om te gooien zodat ik nooit het 'ik ga weer dezelfde fotos maken' syndroom kon oplopen 8)

ps deze zaterdag leuk goatrancefeesie in lanx oftewel de oude studentensocieteit van het koor op de nieuwezijds voorburg wal :)

en 15 april is er ook weer een feesie op ruigoord, altijd leuke plek die kerk

hier nog een foto uit de oude doos ( 11 augustus 2003) gemaakt met een yashica FR1 met 400 asa en met nog de mooie mogelijkheid om double exposures te maken. die opties zaten vroeger gewoon standaard op een camera :Y) .

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2003-11-08/thumb/image03.jpg

en hier nog van het laatste feesie aldaar
http://thehospages.com/pi...3-11-tranceorientexpress/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeetje waar zit iedereen ?? ik kon deze topic al bijna niet meer vinden 8)7

we hadden het hier al een tijdje terug over kaartjes gehad met je website erop zodat als mensen vragen waar ze op komen dat je direct je kaartje kan geven. afgelopen weekend paar keer gehad dat mensen er om vroegen maar toen ik het kaartje liet zien dat het al niet meer nodig was aangezien ik al in hun favorieten stond , best wel leuk om te horen :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak dan voor 2 site's foto's.. elke keer vragen ze voor welke het nu weer is ;)

Upload mijn shoot vanavond, eindelijk eens een mooie shoot gehad, goed de 50mm kunnen testen.

Komende feesten zijn : 2Fast4Trance in Leeuwarden, en 28 april Audio Attack in de Hemkade :) Nog meer mensen hierheen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dit weekend heb ik twee shoots gehad :) Ging best lekker en ik heb m'n nieuwe 15mm fish lekker kunnen testen, geweldig ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
carl cox & friends was helemaal top :) Inmiddels is het mengsel van nicotine,zweet en neergeslagen rookmachinevloeistof uit m'n haar en van m'n lijf af gespoeld :P Ook de camera en rest van de app staat uit te dampen. Maar wat een feest zeg :)

Ik wacht even met publiceren van mijn materiaal tot UDC het ook op haar site heeft staan. Het was echt een vet feest, sfeer was he-le-maal top, een zaal vol mensen die helemaal uit hun dak gaat is nog steeds supervet om te zien.

Ook wel jammer dat er altijd fotografen (of moet ik 'fotografen' zeggen) zijn die expliciet géén backstagetoegang hebben gekregen, dat horen van security en medewerkers, en die je vervolgens toch van het podium af mag plukken. Jongens, regel toegang bij de organisatie, of kom er niet, want er is niks zo vervelend als dat als je wél er moet werken, zoiemand in de weg loopt of in je shots zit!

Verder een hoop mensen van vroegah gezien, oude en nieuwe bekenden. Hoop kaartjes geruild en hoop gesocial-networked. Altijd leuk.

Al met al behoorlijk tevreden over de shots, hoewel ik merk dat ik errug veel fisheye gebruik. Toch maar eens die 17-55/2.8 EF-S DX halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Leuk om te horen Hunter dat het goed is bevallen :) Wat is nu je wijdste lens dan? Fisheye is erg leuk speelgoed, dat heb ik nu zelf ook ervaren :P Voordeel van de Sigma is dat hij niet zo extreem is en het daardoor niet gigantisch opvalt :)

Denk je nog een keer aan dat mailtje wat ik je laatst heb gestuurd? Zou eigenlijk een beetje tijd worden enzo :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Was zeker een vet feest, vooral de muziek was helemaal top! Misschien toch maar weer wat meer techno-feesten bezoeken (Awakenings anyone?).

Alleen jammer dat de Smaakpolitie niet even heeft gecontroleerd of de Hot Dogs bij UDC wel goed waren, want die krengen hebben er mooi voor gezorgd dat ik nu een voedselvergiftiging/maagzweer heb. Damn wat heb ik een last van m'n maag. Oja, en dan de nodige koorts erbij :(

Voor de rest was het leuk om HunterPro en Paxlie weer eens te zien (vergeet je me nu niet Paxlie?) en om al die bekende partykoppen weer eens tegen te komen.

Zal straks misschien wat foto's online zetten, nu eerst :r en :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterkte Gerard, ik had zaterdag een erge kater..terwijl ik maar 3 bier heb gehad..

Mijn set staat online, zal morgen even een paar showen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

GerardHenninger schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:50:
Was zeker een vet feest, vooral de muziek was helemaal top! Misschien toch maar weer wat meer techno-feesten bezoeken (Awakenings anyone?).

Alleen jammer dat de Smaakpolitie niet even heeft gecontroleerd of de Hot Dogs bij UDC wel goed waren, want die krengen hebben er mooi voor gezorgd dat ik nu een voedselvergiftiging/maagzweer heb. Damn wat heb ik een last van m'n maag. Oja, en dan de nodige koorts erbij :(

Voor de rest was het leuk om HunterPro en Paxlie weer eens te zien (vergeet je me nu niet Paxlie?) en om al die bekende partykoppen weer eens tegen te komen.

Zal straks misschien wat foto's online zetten, nu eerst :r en :Z
ja ik herkende je ff niet :+
Had je op Armin totaal wel 5 minuten gezien ofzo :P
Magoed, ik denk dat ik je de volgende keer wel herken, al heb ik je deze keer helaas ook niet zoveel gezien als ik graag zou willen. Voedsel is trouwens niet van ons. Bedrijf wat we inhuren is Number 1. Stuur die anders een mailtje joh :)

@ Hunterpro: wat mij betreft mag je wel een aantal showcases neerzetten hier, als je maar niet de set online knalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Carl Cox & Friends was weer knallen, geweldig moment om te zien hoe al die handen de lucht in gingen tijdens Born Slippy van Underworld.. en natuurlijk de opkomst van Carl Cox toen er een stuk of 12 lasers aangingen.. erg mooi.
HunterPro schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:00:
Ook wel jammer dat er altijd fotografen (of moet ik 'fotografen' zeggen) zijn die expliciet géén backstagetoegang hebben gekregen, dat horen van security en medewerkers, en die je vervolgens toch van het podium af mag plukken. Jongens, regel toegang bij de organisatie, of kom er niet, want er is niks zo vervelend als dat als je wél er moet werken, zoiemand in de weg loopt of in je shots zit!
Ik ben hooguit 5 minuten backstage geweest; maar had het wel gevraagd aan de stage/floormanager anders doe ik dat niet... verder snap ik inderdaad dat je er niet blij mee bent maar 't lijkt me sterk dat je last van me heb gehad ;)

Hierbij een paar foto'tjes van mij die ik heb geschoten met de 15mm Fish 2.8 van canon op een 350D..

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/1084phpuabk4x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/1084phpjAEk60.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/1084phpdqCTEx.jpg

Alleen bij de portretjes die ik had geschoten met de fish-eye had ik bij sommige schaduw zitten van de zonnekap op de lens.. erg vervelend, had dus anders moeten inflitsen ;) Verder een fijne avond gehad.

Volgende Shoot: InQontrol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mittnick schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:44:
Carl Cox & Friends was weer knallen, geweldig moment om te zien hoe al die handen de lucht in gingen tijdens Born Slippy van Underworld.. en natuurlijk de opkomst van Carl Cox toen er een stuk of 12 lasers aangingen.. erg mooi.

[...]

Ik ben hooguit 5 minuten backstage geweest; maar had het wel gevraagd aan de stage/floormanager anders doe ik dat niet... verder snap ik inderdaad dat je er niet blij mee bent maar 't lijkt me sterk dat je last van me heb gehad ;)

Hierbij een paar foto'tjes van mij die ik heb geschoten met de 15mm Fish 2.8 van canon op een 350D..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Alleen bij de portretjes die ik had geschoten met de fish-eye had ik bij sommige schaduw zitten van de zonnekap op de lens.. erg vervelend, had dus anders moeten inflitsen ;) Verder een fijne avond gehad.

Volgende Shoot: InQontrol :)
Schaduw :? schiet je met de interne flitser ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Minder gerard, beterschap iig! Ben iig benieuwd naar fotows van allen ;). Ben tevens es aan't rondkijken of ik ook wat groter werk kan gaan doen. 't word weer richting zomer met allerlei festivals ed. Dat wat ik vorig jaar zomer gedaan heb beviel me wel. Complete weekends vol meerdere festivals aflopen. Vrijdag avond beginnen en zondag avond ergens thuis belanden... Ach ja, voorlopig ook druk met club avondjes zelf :D

ps, gooi die ploatjes van Carl es online op U-D-C .nl (waren er nog steeds van die [.... insert name] types die niet wisten wat UDC was? Misschien toch es met wat koartjes flyeren als fotograaf zijnde ;).

[ Voor 22% gewijzigd door jules op 11-04-2006 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd wat plaatjes.. iedereen zat kennelijk bij Carl Cox? :P

@Mittnick : Overzicht is mooi (nr2) fotosjop je de foto's ook?

heb ze zo gekopieerd van partyflock en op mijn webspace gezet, kwaliteit kan iets beter maargoed...

1.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bl.katsma/h0.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bl.katsma/h1.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bl.katsma/h2.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bl.katsma/h3.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bl.katsma/h4.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bl.katsma/h5.jpg

Mijn complete set staat hier.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Fairy schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:30:
[...]
Schaduw :? schiet je met de interne flitser ofzo 8)7
Nee, ik schiet met de 430EX, recht omhoog en laat hem dan weerkaatsen via m'n flitsklep...daar is dus iets mis gegaan.. een goede leer voor de volgende keer zeg maar..
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 08:13:
@Mittnick : Overzicht is mooi (nr2) fotosjop je de foto's ook?
Bedankt. 'k photoshop de foto's wel; iets levelen; contrast iets verhogen, sharpen.. en natuurlijk even resizen.. maar daar blijft het bij. In m'n omgeving hoor ik heel vaak mensen zeggen dat ze het niet photoshoppen; maar ik heb dan zoiets: waarom zou ik geen gebruik maken van de middelen die ik heb..

Hoe denken jullie daar eigenlijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Gewoon Photoshoppen totdat je erbij neervalt :)

Maar meestal voldoet gewoon een curves en een sharpen (en een hue/saturation adjustment-layer om het vieze rode van Canon eruit te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57

Floor-is

5.2

Ik gebruik photoshop nauwelijks, misschien om de huid weer kleurecht te maken en wat sharpening (hoewel weinig) maar verder niet. Ik crop niet bijvoorbeeld, speel soms wel met de curves :)
Een foto moet een weergave geven van wat er op dat moment gebeurde, geen beschilderde foto zegmaar ;) Layers zijn daarom out-of-the question: had je je foto maar beter moeten maken :Y)

Zaterdag weer aan de slag voor Q :)

[ Voor 37% gewijzigd door Floor-is op 11-04-2006 12:32 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Floris schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:30:
Ik gebruik photoshop nauwelijks, misschien om de huid weer kleurecht te maken en wat sharpening (hoewel weinig) maar verder niet. Ik crop niet bijvoorbeeld, speel soms wel met de curves :)
Een foto moet een weergave geven van wat er op dat moment gebeurde, geen beschilderde foto zegmaar ;) Layers zijn daarom out-of-the question: had je je foto maar beter moeten maken :Y)

Zaterdag weer aan de slag voor Q :)
Layers zijn in mijn ogen wel overdone als het alleen voor web-publicatie is.. men wil tenslotte zichzelf zien.

Hoe was het trouwens in de Heli, en wanneer komt die foto? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:42

Beaves

Usque ad Finem

Waarom zou je jezelf zo beperken? Als je een midelmatige foto beter kunt maken door met layers te werken is dat toch alleen maar mooi? Net alsof je vroeger geen tools had om een foto op te leuken...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Beaves schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:30:
[...]

Waarom zou je jezelf zo beperken? Als je een midelmatige foto beter kunt maken door met layers te werken is dat toch alleen maar mooi? Net alsof je vroeger geen tools had om een foto op te leuken...
En wie hou je daar vooral mee voor de gek? Jezelf.

Je loopt al een paar uur rond op zo'n feest, daar komt nog wat reistijd bij, vervolgens lever je een shoot af voor $opdrachtgever van, zeg, 100 foto's. Daar is al het nodige post-processing voor nodig, gewoon puur het uitzoeken/sorteren en eventueel resizen en/of watermerken. Bij elkaar is dat heel wat uurtjes werk voor een vast bedrag van je opdrachtgever. Als je dan ook nog eens voor een deel van de foto's gaat lopen pixelneuken dan ben je gemakkelijk nog eens een paar uurtjes extra kwijt.

Voor al die extra uurtjes werk die je jezelf bezorgd door nog eens uitgebreid te gaan lopen layeren en filteren wordt je niet extra betaald. Dat is niet erg als je dit voor je lol doet. Het wordt minder leuk als je het ziet als (part-time) werk want het neemt een grote hap uit je effectieve uurloon.

Een (semi)professionele fotograaf die goeie platen levert zonder nabewerken wordt effectief beter betaald dan eentje die Photoshop nog moet aanslingeren voor een groot deel van z'n foto's.

[ Voor 5% gewijzigd door JumpStart op 11-04-2006 15:16 . Reden: typo's ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
ILayers zijn daarom out-of-the question: had je je foto maar beter moeten maken :Y)
Mijn curves, levels, hue/saturation etc etc zitten toch echt op een aparte layer. Niets mis met layers, maar misschien wel met teveel pixelneuken.
JumpStart schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:08:
Een (semi)professionele fotograaf die goeie platen levert zonder nabewerken wordt effectief beter betaald dan eentje die Photoshop nog moet aanslingeren voor een groot deel van z'n foto's.
Je verhaal klopt deels wel, maar je kan ook gewoon je post-processing uurtjes doorberekenen. En die laatste "stelling" : Zeg dat maar eens tegen iemand uit de fashion/mode wereld, want daar gaat die stelling dus mooi niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ok ok, my bad, ik had het specifiek over het wereldje van partyfotografie :+
Niet in algemene termen dus.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had beter die vraag niet kunnen stellen, nog reactie's op de foto's? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Een foto moet een weergave geven van wat er op dat moment gebeurde, geen beschilderde foto zegmaar ;)
dit garandeert geen weergave van wat er op dat moment gebeurde, maar van hoe jou camera het op dat moment interpreteerde, dat hoeft geen correcte weergave te zijn. ik post-process zoveel als ik nodig acht, al is dat meestal niet veel, daar ik over het algemeen wel tevreden ben met de out-of-camera kleuren van de olympus e-1.
JumpStart schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:08:
voor fotografische opdrachten reken ik gewoon mijn uurtarief maal (minimaal, afhankelijk van het type opdracht) twee. wanneer ik bijv. ergens vier uur bezig ben, dan heb ik over het algemeen ook vier uur aan post-processing nodig. wanneer je bijv. een shoot hebt van 8 uur, dan zou ik daar als ik jou was hetgeen je per uur wilt verdienen maal 16 voor rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
GerardHenninger schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:53:
[...]

Mijn curves, levels, hue/saturation etc etc zitten toch echt op een aparte layer. Niets mis met layers, maar misschien wel met teveel pixelneuken.

[...]

Je verhaal klopt deels wel, maar je kan ook gewoon je post-processing uurtjes doorberekenen. En die laatste "stelling" : Zeg dat maar eens tegen iemand uit de fashion/mode wereld, want daar gaat die stelling dus mooi niet op.
Contrast en sharpen ontkom je eigenlijk niet aan, en met een paar batches/actions in photoshop kom je een heel eind ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:04:
Had beter die vraag niet kunnen stellen, nog reactie's op de foto's? :+
Vond het opzich wel een goede vraag... komt wel een goede discussie van ;)

Het commentaar dat ik op je foto's heb is dat het lijkt alsof je redelijk wat last ondervond van de rook.. dus 2 en 5.. verder vind ik foto 4 erg netjes en foto 6 als Pano-crop ook leuk..

Over het algemeen had ik zelf de foto's toch iets geleveld en verscherpt. Waar was het feestje? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mittnick op 11-04-2006 16:15 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mja, wat heet photoshoppen. Ik vind m'n platen rechtstreeks uit cam vaker mooier eruit zien dan datgene wat ACR er van bakt... ACR behandeld de WB van de Nikon nefjes niet goed. Ik heb ACR dusdanig proberen in te stellen dat ik bij sommige foto's alleen de EV nog moet bijstellen. En bij een enkeling komt ZW gewoon mooier uit. Daar heb ik inmiddels ook wat standaard actions voor, al moet je daar wel heftiger aan de verschillende schuifjes trekken om er een leuk resultaat uit te krijgen ;). En zoals Gerard het zegt, Photoshopwerk verkoop je of niet. Ik wil er eigenlijk vanaf, met sommige sets zit ik ook op een hitrate van 90% jpg's :D. Maar als jij bijv je platen er echt beter van kan maken, dan moet je het zeker niet laten. Ik heb liever m'n rust de volgende dag ;).

Heb nu een klant die wel een foto geshopt wil hebben omdat hij hem groot aan de muur wil hangen. Daar moet dus denk ik zwaar aan geshopt* gaan worden... tsja... Dat verkoop je dan ook ;)

*shoppen als in vlekjes wegwerken, knip plak, plamuur werk, echt alles perfectioneren als in schilderen etc...

[ Voor 7% gewijzigd door jules op 11-04-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:03
Ik heb geen 100% zoeker dus er wil nog wel eens iets op de foto staan wat niet helemaal de bedoeling was. Een beetje croppen vind ik dan geen probleem.

En als je met een beetje veel croppen van een hele saaie foto opeens iets heel leuks kun maken dan heb ik daar niks op tegen. Je kunt er ook veel van leren in alle rust achter je computertje. Vervolgens kun je de volgende keer proberen zo'n foto wel in 1 keer goed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het 'not done' is, ben maar ben toch heel benieuwd naar de EXIF hierachter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die zit er gewoon in hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mittnick schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:13:

Vond het opzich wel een goede vraag... komt wel een goede discussie van ;)

Het commentaar dat ik op je foto's heb is dat het lijkt alsof je redelijk wat last ondervond van de rook.. dus 2 en 5.. verder vind ik foto 4 erg netjes en foto 6 als Pano-crop ook leuk..

Over het algemeen had ik zelf de foto's toch iets geleveld en verscherpt. Waar was het feestje? :)
Ja ok, dus was een goeie vraag ;)

Was veel rook, heb de lichtman ook gevraagd of het wat minder kon...hoezo zei die? Liet ik hem een foto zien... hmm ok, maar nog wel veel rook..

Ik heb een paar foto's aangepast... thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops :+

ISO 1600 en totaal geen ruis te ontdekken, very nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

nineball schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:41:
Ik heb geen 100% zoeker dus er wil nog wel eens iets op de foto staan wat niet helemaal de bedoeling was. Een beetje croppen vind ik dan geen probleem.
Ach ja, zo ben ik ook begonnen, ik crop nu on the spot :P. En de dingen die op de achtergrond gebeuren krijg je vanzelf oog voor, of niet...
En als je met een beetje veel croppen van een hele saaie foto opeens iets heel leuks kun maken dan heb ik daar niks op tegen. Je kunt er ook veel van leren in alle rust achter je computertje. Vervolgens kun je de volgende keer proberen zo'n foto wel in 1 keer goed te maken.
precies, komt allemaal vanzelf :). Maar uhmz, nieuwe naam, laat es wat fotootjes zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

ik heb zaterdag geen foto's kunnen maken :(

* Paxlie doet kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:39:
[...]

Oops :+

ISO 1600 en totaal geen ruis te ontdekken, very nice :)
Thx.. iets geleveld en verscherpt en dat was het..
maar als je de foto High-res zie je toch wel een beetje ruis hoor ;)

'k heb nog even tijdje met DerRoedy staan babbelen, Fotograaf van Bikini.
Paxlie schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:06:
ik heb zaterdag geen foto's kunnen maken :(

* Paxlie doet kwaad
Helaas; maar Gerard heeft 't toch wel goed gedaan? ;)

Hier nog even een publiek/party-shot, vindt het jammer dat het meisje aan de linkerkant niet helemaal scherp is; maar verder vindt ik hem mede door het fish-eye effect wel grappig..

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/1084phppMhq8m.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Mittnick op 11-04-2006 21:15 . Reden: Toevoeging.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
julius schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:52:
precies, komt allemaal vanzelf :). Maar uhmz, nieuwe naam, laat es wat fotootjes zien :)
Ik doe geen party-fotografie maar ik volg dit draadje altijd nauwlettend. Ik ben met fotograferen begonnen vanwege een andere hobby: poolen. Ik wou perse poolwedstrijden goed in beeld brengen en dat bleek niet erg makkelijk vanwege het meestal schaarse licht en de onmogelijkheid om te flitsen.

[ Voor 7% gewijzigd door nineball op 12-04-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
julius schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:52:
[...]

Ach ja, zo ben ik ook begonnen, ik crop nu on the spot :P. En de dingen die op de achtergrond gebeuren krijg je vanzelf oog voor, of niet...
Ik bedoelde geen 100% zoeker als in 95% bij een niet-professionele spiegelreflex. Dan kan je bij interieur- of architectuur-foto's nog wel eens iets meenemen wat je niet wilde, net dat randje van die lantaarnpaal etc. In een doka gooi je dat randje lantaarnpaal dan toch ook naast het papier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Mittnick schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:08:
[...]

'k heb nog even tijdje met DerRoedy staan babbelen, Fotograaf van Bikini.

[...]

Helaas; maar Gerard heeft 't toch wel goed gedaan? ;)

Hier nog even een publiek/party-shot, vindt het jammer dat het meisje aan de linkerkant niet helemaal scherp is; maar verder vindt ik hem mede door het fish-eye effect wel grappig..

[afbeelding]
De onderste helft van je foto is anders belicht dan de bovenzijde door foutief flitser gebruik denk ik. En ook iets te hard geflitst vind ik. Verder wel een aardige foto!

Nog een tipje voor oordoppen:

http://www.earproof.com

en nog een: http://www.tympro.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ah zo, mja, dat beetje beeld mis je toch wel bij de meeste camera's. Ach, daar stoor ik me niet aan :P.

mja, poolen, ik denk dat je alsnog weinig aan de info van hier hebt. Je hebt weinig licht idd en met je flitser kan je nog steeds weinig doen. Denk dat daar het gros van de party fotografie op is gebaseerd... Denk dat er niet veel meer over blijft dan met lichtsterk glas werken en met bepaalde sluitertijden werken zodat je net geen bewegingen vastlegt... Iets wat je bijv bij dj shots meer hebt... En da's gewoon diafragma icm juiste sluitertijd pakken. Want bij een bepaalde hoeveelheid licht werkt het inflitsen niet goed meer. Dan komt je onderwerp er als nog bewogen op. Experimenteren, experimenteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mittnick schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:08:
[...]

Ik wil niet vervelend zijn, maar heb op je http://www.mittnick.nl/party_voorbeelden.html pagina gekeken, waar ik een paar hele mooie platen zie.
Nu ben ik van mening dat buiten experimenteren en veel oefenen je ook veel kunt leren van anderen, dus bekijk ik graag de gebruikte settings van platen die ik bewonder.
De platen op jouw pagina hebben allen dezelfde settings (ISO1600, 1/13ST, F4,5, Focus18mm) wat ik een beetje onwaarschijnlijk vind. Kun je dit toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:02:
[...]

Ik wil niet vervelend zijn, maar heb op je http://www.mittnick.nl/party_voorbeelden.html pagina gekeken, waar ik een paar hele mooie platen zie.
Nu ben ik van mening dat buiten experimenteren en veel oefenen je ook veel kunt leren van anderen, dus bekijk ik graag de gebruikte settings van platen die ik bewonder.
De platen op jouw pagina hebben allen dezelfde settings (ISO1600, 1/13ST, F4,5, Focus18mm) wat ik een beetje onwaarschijnlijk vind. Kun je dit toelichten?
Hmmm, dit klopt niet omdat ik meestal rond ISO 400 schiet, F3,5 en ook wel zoom.. dus ik weet niet wat er dan mis is gegaan..

EDIT: Ik weet al waar het aan ligt; ik heb namelijk al die foto's in een PSD-file staan met een overlay.. dat verklaart het ;)

Maar zoals neo hieronder al zegt: oefenen, proberen etc.

add me anders ff op msn..

[ Voor 14% gewijzigd door Mittnick op 12-04-2006 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:02:
[...]

Dat je veel kunt leren van anderen klopt, maar er is bij partyfotografie geen standaardrecept door de constant varierende omstandigheden :) Doen doen doen is het devies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mittnick schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:55:
EDIT: Ik weet al waar het aan ligt; ik heb namelijk al die foto's in een PSD-file staan met een overlay.. dat verklaart het ;)
Hahaha, zo ga ik ook es werken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Echt totaal niet over nagedacht.. zat echt heel verbaasd mezelf af te vragen wie me pillen heeft gevoerd; maar dat bleek uiteindelijk toch niet het geval..
julius schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:00:
[...]

Hahaha, zo ga ik ook es werken :Y)
Moet je eens doen.. is aan te raden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:32
Zijn er nog mensen die op Paaspop staan aankomend weekend? Zou wel toevallig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Paaspop, wa's dat? hoort dat niet in't concert fotografie topic thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo ver... ik ga mij ook eindelijk wagen aan de uitdagingen van het party fotograferen. :*)
In mijn bezit zijn:
  • Nikon D70s
  • Nikkor 50mm f1.4
  • Nikkor 18-35mm f3.5-4.5
  • Nikkor 35-70mm f3.3-4.5
  • Nikkor 70-200mm f4-5.6
  • Tamron 28-200mm f3.8-5.6
  • Nikon Speedlight SB-600
  • LumiQuest Pocket Bounce
  • Lexar 1Gb Prof. 80x
Het materiaal is er denk ik zo'n beetje wel (toch?), maar nu komen de vragen.. :/
  • Welke lenzen kan ik het beste meenemen?
  • Is een 50mm niet te tele voor people-shots(rekening houdend met 1,5x cropfactor)? Ik bedoel als ik twee mensen erop wil zetten, moet het lukken, maar als er opeens een derde bij komt kan ik niet ff snel uitzoomen en achteruit lopen in een drukke discotheek is ook niet alles. Contstant met een 18-35 schieten lijkt me ook niet echt mooi (te veel dof)..help!! :?
  • Is het aan te raden nog een omnibounce aan te schaffen?
  • Nog vette tips voor m'n eerste partyshoot?
Ik weet het... veel vragen maar ik wil zo goed mogelijk voorbereid zijn B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:13:
[...]

Wat, if anything, is de opdracht van je werkgever?

Voor publieksfoto's heb je gewoon groothoek nodig, en lijkt die 18-35 de meest uitgelezen kandidaat. Aan een smalle scherptediepte zit je toch wel omdat je door de typische belichting in het uitgaansleven gedwongen wordt om het diafragma ver open te zetten. Immers, veel licht is er gemiddeld genomen niet.

Als je ook losse portretten en/of DJ foto's moet maken, dan is een 50/1,4 zeker geschikt, als je een beetje de ruimte hebt om te manouvreren. En ja, let op dat helemaal wijd open op f/1,4 te lastig is vanwege een onpraktisch dunne scherptediepte. Daar staat tegenover dat je de lichtsterkte zal waarderen.

Flitsen? Oefenen oefenen oefenen. Er zijn teveel IF (x) THEN (y) situaties om "eventjes" uit te leggen. Voorbeeldje: Als er een laag plafond is (dat niet matzwart geverfd is) dan kan je uiteraard je flitser daarvan bouncen. Bij gebrek aan laag plafond, of iets dat niet voldoende reflecteert, zal je de flitser toch deels of geheel naar voren moeten mikken, en dan is een omnibounce zeker geen slecht idee.

De grote truuk, flits-technisch gezien, is "dragging the shutter" waar je je verder geheel zelf in zal moeten verdiepen :) Even shoppen voor alle antwoorden hier zal je niet echt lukken omdat de mensen met ervaring terughoudend zijn met het uit de doeken doen van alle kneepjes van het vak. Het spreekwoordelijke "geheim van de smid" ... als alles hier tot in detail uitgelegd zou worden, dan zou iedereen het kunnen doen (technisch dan, artistiek is een ander verhaal) Zelf gewoon héééél veel experimenteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

in de catogorie flitsen + kut:

vandaag in de Mambo voor een dj contest. Erg weinig licht, kreeg maar geen mooie dj shots voor elkaar zonder flitser dus dan maar met flitser.

Flits, overbelicht
Flits, onderbelicht
Was amper goed te krijgen. Het grote feest was namelijk een donker plafond (met ribbels) en achter de dj was de muur wit. Oftewel ik heb een partij staan kloten dat is niet mooi meer en ik heb het idee dat het niet mijn meest ideale shoot is geweest :+

Collega was er gelukkig wel met zijn vriendin en haar tweelingzus (onwijs knap :Y ) en daar heb ik nog wel een beetje mee lopen spelen qua fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
flitsen is leuk :) je moet zorgen dat je creatief nadenkt en alles om je heen in de gaten houdt om goed te kunnen flitsen. Als er een miepje naast je staat met een wit of zilveren outfit, kun je die best als bouncecard gebruiken, zegmaar. En als je dat zonder omnibounce doet (duh) heeft de rest van de mensen, zelfs bij een volle burst, daar niet eens zo veel last van.

Voor echt onmogelijke situaties heb ik een flitskoord waarmee ik m'n flitser ergens anders kan plaatsen om niet een witte achterwand helemaal naar de 255,255,255 te flitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

HunterPro schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 02:08:
flitsen is leuk :) je moet zorgen dat je creatief nadenkt en alles om je heen in de gaten houdt om goed te kunnen flitsen. Als er een miepje naast je staat met een wit of zilveren outfit, kun je die best als bouncecard gebruiken, zegmaar. En als je dat zonder omnibounce doet (duh) heeft de rest van de mensen, zelfs bij een volle burst, daar niet eens zo veel last van.

Voor echt onmogelijke situaties heb ik een flitskoord waarmee ik m'n flitser ergens anders kan plaatsen om niet een witte achterwand helemaal naar de 255,255,255 te flitsen.
en laat het nou in de regio rondom de dj vrij leeg zijn :+
heb echt van alles geprobeerd qua instellingen en ik weet dat ik er toch echt geen beginner meer in ben (ook geen pro natuurlijk) maar het wilde echt voor geen ene meter :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
draag je zelf geen shirt? Witte shirts werken best goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

HunterPro schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 03:28:
draag je zelf geen shirt? Witte shirts werken best goed :)
die was zwart :P
terugflitsen had ik ook geprobeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
doet die 20d trouwens niet aan remote flitsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

HunterPro schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 03:29:
doet die 20d trouwens niet aan remote flitsen? :)
geen idee, heb wel zitten kloten met de flits-sterkte, daar kwam ik dankzij het ge-experimenteer ook goed achter :P
Al had Floris me een vaste instelling aangeraden, ik weet nu al dat ik andere dingen ga doen, ik ben beter dan Floris :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:13:
Het is zo ver... ik ga mij ook eindelijk wagen aan de uitdagingen van het party fotograferen. :*)
Besef je momenteel wel dat je één van de zovelen bent en de markt redelijk overspoelt word? ;). Ik probeer hier niet pestend over te komen, maar ik maak steeds vaker mee dat fotografen geweigerd worden op feesten omdat er simpelweg al te veel van rondlopen. It's just a warning ;)

[q]Het materiaal is er denk ik zo'n beetje wel (toch?), maar nu komen de vragen.. :/
  • Welke lenzen kan ik het beste meenemen?
Jumpstart heeft eigenlijk al redelijk wat uitgelegt, maar met louter logisch nadenken had je dit zelf ook al kunnen bedenken. Donker> heeft tele nut? nee! En wat betreft die 50mm, de ervaringen verschillen, naast de plekken waar je hem gebruikt. Schroef hem es op je cam en probeer iemand anders er mee op de foto te zetten. Kijk vervolgens wat voor afstand ertussen zit en trek je conclussies. D'r zijn plekken waar ik er wel naar mijn idee toendertijd mooie resultaten mee heb neergezet, alleen moeten de omstandigheden er ook naar zijn ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-08-13FF3D/jules_ff3d_20050813_008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-08-13FF3D/jules_ff3d_20050813_013.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-08-13FF3D/jules_ff3d_20050813_018.jpg
  • Nog vette tips voor m'n eerste partyshoot?
Als je er hard genoeg voor werkt kom je er wel. Ga er alleen niet vanuit dat men hier alle tips en trucs uit de doeken doet. Je krijgt hier al een behoorlijke inzage in de keuken, maar vraag de meer ervaren party shooter niet meteen het hemd van het lijf aub ;). Als enige tip die ik je zou kunnen meegeven is; Onderscheid je van de rest door een eigen stijl.
Gewoon doen en je eigen stijl ontwikkelen. Op je bek gaan doe je zowiezo wel een paar keer. En zelfs na een paar jaar ervaring (kan het specifieke stukje tekst niet meer vinden :( ). In het echte leven leer je beter dan uit een boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
hmmm. over de 'etiquette' gesproken en hoeveel je mag vragen aan een mede party-fotograag:

Ik zag gister weer dhr. Savalle rondlopen in 'mijn' club, en de vorige keer had hij deze foto gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.blend-events.com/_plugins/gallery/_uploads/F2ET0275(1).jpg

Nu kunnen smaken natuurlijk verschillen, maar ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de techniek erachter en hoe deze foto tot stand is gekomen. Ik kan natuurlijk een gesprek met hem beginnen over apparatuur, maar erg boeiend is dat waarschijnlijk niet. Wel had ik graag de techniek achter die foto willen vragen, maar ik begrijp ook wel dat een mede-fotograaf (dus een concurrent) die niet zomaar zou weggeven.

Nu dus hier mijn visie erop :) , en misschien dat jullie het anders zien:
Ik ken het principe en effect van zoom-zoom, waarbij je een langere sluitertijd combineert met zoom en flits op 2de gordijn. Nu denk ik dat dit eigenlijk ongeveer hetzelfde principe is, maar nu zonder te zoomen, en in plaats daarvan een korte rotatie van de camera+lens (in dit geval waarschijnlijk een 1DII+17-40 ). Wat denken jullie ervan; zit ik met m'n gedachtegang in de juiste richting, of zie ik iets over het hoofd? :)

Edit* En ik lees net Jules vetgedrukte woorden: onderscheid je van de rest met je eigen stijl. Even terverklaring: Ik ben geenszins van plan dhr. Savalle's stijl te kopiëren. Kan ook niet, aangezien ik denk dat onze visie op 'partypics' toch anders is: hij schiet bijvoorbeeld. veel en veel vaker WA dan ik, en hij is naar mijn mening meer gericht op de sfeer die bij het feest hoort, terwijl ik vooral bezoekers moet trekken voor één club en dus vooral die bezoekers op een hoge prioriteit leg.

[ Voor 19% gewijzigd door guillaumemay op 15-04-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

gium schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:15:
Nu denk ik dat dit eigenlijk ongeveer hetzelfde principe is, maar nu zonder te zoomen, en in plaats daarvan een korte rotatie van de camera+lens (in dit geval waarschijnlijk een 1DII+17-40 ). Wat denken jullie ervan; zit ik met m'n gedachtegang in de juiste richting, of zie ik iets over het hoofd? :)
Helemaal juist, probeer het maar eens uit op een huisgenoot/familielid/etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste alvast bedankt voor de tips. Ik snap ook wel dat je het alleen maar uit ervaring kan leren (3 jaar filmacademie en ik zou nog steeds niet zomaar als cameraman kunnen beginnen 8)7), maar een adviesje hier en daar zou geen kwaad kunnen.
JumpStart schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:49:
[...]

Wat, if anything, is de opdracht van je werkgever?
Juist :9 geen opdracht dus.. Ik ga nu en in de toekomst voornamelijk voor party organisatoren aan de slag, dus dunkt mij: discotheek zelf heeft weinig belang, maar de sfeer van de feesten en pracht en praal van het publiek is mijns inziens het belangrijkste.
julius schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:47:
Besef je momenteel wel dat je één van de zovelen bent en de markt redelijk overspoelt word? ;). Ik probeer hier niet pestend over te komen, maar ik maak steeds vaker mee dat fotografen geweigerd worden op feesten omdat er simpelweg al te veel van rondlopen. It's just a warning ;)
Ik weet dat de markt in bepaalde segmenten overspoeld is, maar er zijn nog genoeg mogelijkheden. Buiten de randstad zijn ook clubs en feesten, die nog totaal geen professionaliteit what-so-ever hebben. Kijk maar eens voor de grap op HeKijkNou.nl.

Bovendien ben ik van de 'urban cultuur' en ga naar vele feesten in zowel grote als kleine discotheken. Het valt mij op dat hier de kwaliteit van de foto's soms wat ondermaats is (lees: 17 jarige meisjes met compact camera's en een leuk lachje :r ).

@ Julius: Mooie platen!! (onderwerp van de laatste mag er ook wel zijn...hebbie d'r telefoonnummer? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

gium schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:15:
hmmm. over de 'etiquette' gesproken en hoeveel je mag vragen aan een mede party-fotograag
Dat merk je vanzelf als je geen antwoord meer krijgt :P
Nu kunnen smaken natuurlijk verschillen, maar ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de techniek erachter en hoe deze foto tot stand is gekomen. Ik kan natuurlijk een gesprek met hem beginnen over apparatuur, maar erg boeiend is dat waarschijnlijk niet. Wel had ik graag de techniek achter die foto willen vragen, maar ik begrijp ook wel dat een mede-fotograaf (dus een concurrent) die niet zomaar zou weggeven.
In m'n eerste demo shoot deed ik al van dit soort dingetjes, de één beter gelukt dan de andere. 't Heeft 0,0 met apparatuur te maken, je kan dit mij vrijwel iedere cam waar je diafragma/sluitertijd op kan instellen.
Edit* En ik lees net Jules vetgedrukte woorden: onderscheid je van de rest met je eigen stijl. Even terverklaring: Ik ben geenszins van plan dhr. Savalle's stijl te kopiëren. Kan ook niet, aangezien ik denk dat onze visie op 'partypics' toch anders is: hij schiet bijvoorbeeld. veel en veel vaker WA dan ik, en hij is naar mijn mening meer gericht op de sfeer die bij het feest hoort, terwijl ik vooral bezoekers moet trekken voor één club en dus vooral die bezoekers op een hoge prioriteit leg.
Mja, binnen de grenzen die je opdrachtgever van je verlangt kan je nog steeds je eigen stijl ontwikkelen. En dat sommige zoom/rotatie trucs daarbij niet passen doel ik niet op. Ik snap dat opdrachtgevers daar juist wel of niet voor vallen. En een overvloed aan van die shots word wel erg saai. Ik kan wel lichtelijk toegeven dat een opdrachtgever je lichtelijk kan beperken in de ontwikkeling van je eigen stijl. Daarentegen kan je wel bepaalde delen expliciet flink verbeteren.
MartijnGizmo schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:20:
[...]
Helemaal juist, probeer het maar eens uit op een huisgenoot/familielid/etc. :)
Het gekke is, is dat ik thuis veel minder goed resultaat boek dan in een club 8)7, maar dat terzijde
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:18:
Ten eerste alvast bedankt voor de tips. Ik snap ook wel dat je het alleen maar uit ervaring kan leren (3 jaar filmacademie en ik zou nog steeds niet zomaar als cameraman kunnen beginnen 8)7), maar een adviesje hier en daar zou geen kwaad kunnen.
't is niet hatelijk bedoelt, maar begrijp ook dat dit soort (beginners) vragen bijna wekelijks gesteld worden hier. En als filmacademicus lijkt me dat je al wel redelijk kijk hebt op de mm's van je glas icm de cropfactor van je camera. Het word zodoende heel saai in't topic als alles toch wel terug te vinden is... Alleen voor diegenen die ff snel het topic binnenstormen en die te lui zijn om te zoeken en op hun wenken bedient worden is het wel makkelijk... Snap je ook mijn kant van't verhaal?
Ik weet dat de markt in bepaalde segmenten overspoeld is, maar er zijn nog genoeg mogelijkheden. Buiten de randstad zijn ook clubs en feesten, die nog totaal geen professionaliteit what-so-ever hebben. Kijk maar eens voor de grap op HeKijkNou.nl.
'k moet toch maar es schnell de layout van m'n site gaan aanpassen :X.

Anyway, verder niks nieuws onder de zon ;)
Bovendien ben ik van de 'urban cultuur' en ga naar vele feesten in zowel grote als kleine discotheken. Het valt mij op dat hier de kwaliteit van de foto's soms wat ondermaats is (lees: 17 jarige meisjes met compact camera's en een leuk lachje :r ).
Zelfs in de club scene zijn er nog mensen die compact cam kwaliteit diensten verkopen. Of nog sterker, mensen die met dSLR's rondlopen en compact cam kwaliteit leveren. Dan vraag ik me af wat de meerwaarde is van zo'n toestel. Knapper vind ik het om met minder aan spul rond te lopen en er meer uit te toveren dan collega met betere gear. Maar goed, zal wel iets zijn dat niet strookt met de gedachtegang van de gemiddelde tweaker ;).
@ Julius: Mooie platen!! (onderwerp van de laatste mag er ook wel zijn...hebbie d'r telefoonnummer? ;) )
fenks, 'k was toen net een maandje bezig en dit was min of meer één van m'n eerste opdrachten. Een reëdit zou ze momenteel niet mistaan eik, maar goed. Kwaliteit en inzichten veranderen zeker in het begin nogal behoorlijk ;)
dat wat ik nog kan herinneren is dat ze bezet was :P. Heb 'r verder al een tijdje niet meer gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk nieuwe tas :)

Zo ff fotootje posten, gister nog een shoot gehad op een hardcore feestje... in een kroeg, vol met rook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
julius schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:32:
[...]

Dat merk je vanzelf als je geen antwoord meer krijgt :P
hehehe. :P Of een boze blik. Vervelend is dat, van die mensen die zo'n boze, arrogante nee-blik opzetten als ze alleen al je camera zien.
In m'n eerste demo shoot deed ik al van dit soort dingetjes, de één beter gelukt dan de andere. 't Heeft 0,0 met apparatuur te maken, je kan dit mij vrijwel iedere cam waar je diafragma/sluitertijd op kan instellen.
Jep. Ik haalde alleen zijn cam naar voren omdat zijn FOV wijder is dan die van mij, wat misschien een voordeel levert bij het maken van dit soort foto's. (misschien is een wijdere beeldhoek gemakkelijker om een camera rond een punt te roteren.).
Mja, binnen de grenzen die je opdrachtgever van je verlangt kan je nog steeds je eigen stijl ontwikkelen. En dat sommige zoom/rotatie trucs daarbij niet passen doel ik niet op. Ik snap dat opdrachtgevers daar juist wel of niet voor vallen. En een overvloed aan van die shots word wel erg saai. Ik kan wel lichtelijk toegeven dat een opdrachtgever je lichtelijk kan beperken in de ontwikkeling van je eigen stijl. Daarentegen kan je wel bepaalde delen expliciet flink verbeteren.
Ja klopt inderdaad. Een album met in elk shot een effect erin vind ik soms zelfs vermoeiend om doorheen te bladeren. Afwisseling is de key, daar heb je naar mijn mening ook gelijk in. Ik ben momenteel (nog steeds) aan het sparen voor een lichtsterke lens in het telebereik, om daarmee een extra dimensie te kunnen geven aan m'n fotografie.

[ Voor 4% gewijzigd door guillaumemay op 15-04-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

gium schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 20:04:
[...]
hehehe. :P Of een boze blik. Vervelend is dat, van die mensen die zo'n boze, arrogante nee-blik opzetten als ze alleen al je camera zien.
Ach ja, 't verschilt van persoon tot persoon en de situatie waarin je bent. Als het net een moment is dat je dat shot kan maken moet je je niet op je tenen getrapt voelen. Als je net in een pest humeur bent, dan zal je ook anders reageren. Als je overkomt alsof je just another new be bent die je met de verkeerde vragen benaderd, dan hoef je wederom ook niet veelzeggende antwoorden te verwachten. Ikzelf kan daar weinig over zeggen. Ik probeer zelf wel zo relaxt over te komen, mits ik ook relaxt benaderd word door diegene. Ellebogen werk kan iedereen afleveren, dan hoef je van mij ook niet veel te verwachten iig :P
Jep. Ik haalde alleen zijn cam naar voren omdat zijn FOV wijder is dan die van mij, wat misschien een voordeel levert bij het maken van dit soort foto's. (misschien is een wijdere beeldhoek gemakkelijker om een camera rond een punt te roteren.).
FOV? Die ken ik nog niet :?. En uhmz, raak andermans camera's niet zomaar aan ;). Maak je niet snel vrienden mee volgens mij ;). Overigens, lees es wat terug in't verleden, Patrick is hier in't verleden ook actief geweest. Krijg je beetje indruk van z'n werk en werkwijze etc ;)
Ja klopt inderdaad. Een album met in elk shot een effect erin vind ik soms zelfs vermoeiend om doorheen te bladeren. Afwisseling is de key, daar heb je naar mijn mening ook gelijk in. Ik ben momenteel (nog steeds) aan het sparen voor een lichtsterke lens in het telebereik, om daarmee een extra dimensie te kunnen geven aan m'n fotografie.
Wat voegt het toe? Wat denk je er mee te kunnen? Ben daar wel benieuwd naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Field Of View, omdat Patrick's 1Ds MkII full0frame is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een lichtsterke lens in het tele bereik ?? kan beter gewoon een 28mm of 50 mm hebben voor parties. dj's zien je zoizo niet omdat ze veels te druk bezig zijn met plaatjes of mp3tjes aan elkaar aan het breien en bij personen is het toch ook wel wenselijk dat ze weten dat er in ieder geval een foto is gemaakt en of ze er bezwaar tegen hebben.

of wil je de paparazzi fotograaf in de club scene worden ?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Met een 400 2.8 vanaf de tribune. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok hier nog even wat spam, leuk feesie morgen in pakhuis wilhelmina. lekker knus en heerlijk dansbare goatrance :)

http://www.cafepakhuiswilhelmina.nl/2006/04/16-04-06.htm

oh en er zijn geen tribunes aldaar waar je je 400 2.8 kan uittesten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
julius schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 21:02:

[...]
FOV? Die ken ik nog niet :?. En uhmz, raak andermans camera's niet zomaar aan ;). Maak je niet snel vrienden mee volgens mij ;). Overigens, lees es wat terug in't verleden, Patrick is hier in't verleden ook actief geweest. Krijg je beetje indruk van z'n werk en werkwijze etc ;)
LOL Ik haalde spreekwoordelijk zijn camera naar voren :*) . In het echt houd ik uiteraard m'n handen thuis. Thx voor de tip trouwens, ik ga even gebruik maken van de zoekfunctie hier.
Wat voegt het toe? Wat denk je er mee te kunnen? Ben daar wel benieuwd naar ;)
Bij de toko waar ik rondloop heb je een paar "podia" waar men bijvoorbeeld op kan dansen. Om foto's te maken van die dansende mensen kon ik dat van veraf doen, of van dichtbij, maar dan moest het van onderen gebeuren. Dat ging op zich wel, maar dan had je dus een kikvorsperspectief van dansende mensen.

Met een lichtsterke telelens kan ik op een ander podium (of in de verhoogde VJ booth) gaan staan en vanaf hetzelfde hoogteniveau de dansende mensen fotograferen. Met 105mm (x1.6) kwam ik niet dichtbij genoeg, ik hoop met 135mm of 200mm meer in de buurt te komen.
dj's zien je zoizo niet omdat ze veels te druk bezig zijn met plaatjes of mp3tjes aan elkaar aan het breien en bij personen is het toch ook wel wenselijk dat ze weten dat er in ieder geval een foto is gemaakt en of ze er bezwaar tegen hebben.
Ik neem aan dat de bezoekers van de club ervan op de hoogte zijn dat ze akkoord gaan met de huisregels van de club als ze eenmaal binnen zijn. Daarin staat formeel opgeschreven dat er foto's gemaakt worden en dat ze gebruikt mogen worden voor promotionele doeleinden. Maar eigenlijk vraag ik altijd nog wel netjes, en op een enthousiaste manier ;), aan 90% van de gefotografeerden of ik ze op de foto mag zetten.

[ Voor 40% gewijzigd door guillaumemay op 15-04-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh en julius, ik ben bezig de methode waarop ik mijn fotos presenteer te automatiseren zoals een normale gallery werkt maar dan dat je zelf de layout , volgorde en grootte kan bepalen, weet niet of je interesse hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
@gium :

Als je dat plaatje van Patrick leuk vindt, dan moet je ook eens kijken naar Ralph (DigitalFrog), hij schiet bijna alleen maar op die manier :)

Oh en Patrick heeft die plaat waarschijnlijk geschoten met een 1Ds en 16-35 of 15mm fish, met die combi werkt ie nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 21:51:
ok hier nog even wat spam, leuk feesie morgen in pakhuis wilhelmina. lekker knus en heerlijk dansbare goatrance :)

http://www.cafepakhuiswilhelmina.nl/2006/04/16-04-06.htm

oh en er zijn geen tribunes aldaar waar je je 400 2.8 kan uittesten ;)
waar staat dat hok ergens? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

gium schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 22:41:
Met een lichtsterke telelens kan ik op een ander podium (of in de verhoogde VJ booth) gaan staan en vanaf hetzelfde hoogteniveau de dansende mensen fotograferen. Met 105mm (x1.6) kwam ik niet dichtbij genoeg, ik hoop met 135mm of 200mm meer in de buurt te komen.
Alles leuk en aardig, maar heb nog nooit eerder meegemaakt dat mensen niet op de foto wilden omdat dat van hun werkgever "niet mocht". Locatie was, jawel, de club waar jij werkte. Laat mij maar lekker niet richting tele gaan zodat mensen weten dat ze op de foto gezet zijn en me evt nog kunnen waarschuwen... Anyways, als jij klauwen met geld wil uitgeven voor die 2 shots per avond meer, dan mag je dat natuurlijk zelf weten ;). Ik houdt je niet tegen. Jammer dat ik dat stuk Canon glas niet op mijn cam kan schroeven. Anders had ik het ff geleend ;).
Ik neem aan dat de bezoekers van de club ervan op de hoogte zijn dat ze akkoord gaan met de huisregels van de club als ze eenmaal binnen zijn. Daarin staat formeel opgeschreven dat er foto's gemaakt worden en dat ze gebruikt mogen worden voor promotionele doeleinden. Maar eigenlijk vraag ik altijd nog wel netjes, en op een enthousiaste manier ;), aan 90% van de gefotografeerden of ik ze op de foto mag zetten.
't is niet overal zo, maar over het algemeen wel.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 23:29:
oh en julius, ik ben bezig de methode waarop ik mijn fotos presenteer te automatiseren zoals een normale gallery werkt maar dan dat je zelf de layout , volgorde en grootte kan bepalen, weet niet of je interesse hebt ;)
Had je m'n mail adres? (niet m'n msn plz) Anders stuur ff een mailtje via m'n website. * jules interested :)

* jules heeft nu hoofdpijn, maar wel een enorm gezellig en leuk Ex-Pornstar feestje achter de rug in de Silly's

[ Voor 3% gewijzigd door jules op 16-04-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
julius schreef op zondag 16 april 2006 @ 05:43:
[...]

Alles leuk en aardig, maar heb nog nooit meegemaakt dat mensen niet op de foto wilden omdat dat van hun werkgever "niet mocht". Locatie was, jawel, de club waar jij werkte.
Ik heb gelukkig ook nog niet meegemaakt dat mensen niet op de foto wilden, omdat dat van hun werkgever niet mocht. Ik hoop trouwens later geen contract af te sluiten, waarbij m'n werkgever me verbied om op de foto te gaan.

hmm.. het lijkt me daarentegen wel heel spannend, zo'n baan als spion voor MI6....
Laat mij maar lekker niet richting tele gaan zodat mensen weten dat ze op de foto gezet zijn en me evt nog kunnen waarschuwen... Anyways, als jij klauwen met geld wil uitgeven voor die 2 shots per avond meer, dan mag je dat natuurlijk zelf weten ;). Ik houdt je niet tegen. Jammer dat ik dat stuk Canon glas niet op mijn cam kan schroeven. Anders had ik het ff geleend ;).
Fotoapparatuur hoef je toch niet alleen tijdens je werk te gebruiken? :P Een leuke 70-200/2.8 lens kan ook mee naar de dierentuin enzo.

[ Voor 12% gewijzigd door guillaumemay op 16-04-2006 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HunterPro schreef op zondag 16 april 2006 @ 03:49:
[...]
waar staat dat hok ergens? :P
aan het IJ voor bij de cruiseterminal. als je club panama kent moet je daarnaar toe. naar het water toe en dan een stukje terug richting CS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh en vergeet ook niet dat ook al heb je een lichtsterke telelens dat je veel eerder bewegingsonscherpte hebt van je hand dan met een vaste lens. of je moet van plan zijn om een tripod mee te nemen ? niet alleen worden onderwerpen een factor X dichterbij gebracht maar je handbewegingen worden ook met dezelfde factor X vermenigvuldigd

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Right, neem nog een biertje hos2 :+

Anyway, volgende week is het voor mij weer feest hier in Arnhem :) Koninginnenacht belooft druk te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:19:

Anyway, volgende week is het voor mij weer feest hier in Arnhem :) Koninginnenacht belooft druk te worden :)
is whipsky ook goed, op bier kan ik niet zo lekker dansen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:19:

hier in amsterdam stelt koninginnenacht geen ruk voor maar dankzij figuren als zirk is er de avond volgend op koniningedag altijd wel iets spannends te doen 8)
en gisteren nog met de kraker van amstelrust geouwehoerd, schijnt nog een hoger beroep te lopen tegen de ontruiming. zal te gek zijn als ze er weer in mogen :P

hierbij fotos van voorgaande jaren koninginnedag en avond
http://thehospages.com/pi...05-04-30-qday-amstelrust/
http://thehospages.com/pictures/parties/2005-04-30-qday/

en hier mijn allereerste party shots , jeetje nog maar 3 jaar geleden (vlakbij panama)
http://thehospages.com/pictures/zirk/2003-04-29-qday/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:15:
oh en vergeet ook niet dat ook al heb je een lichtsterke telelens dat je veel eerder bewegingsonscherpte hebt van je hand dan met een vaste lens. of je moet van plan zijn om een tripod mee te nemen ? niet alleen worden onderwerpen een factor X dichterbij gebracht maar je handbewegingen worden ook met dezelfde factor X vermenigvuldigd

Ja heb ik inderdaad rekening mee gehouden. :) Het wordt doorsparen voor een objectief met IS. Maar dan nog wordt het moeilijk om mensen stil te fotograferen. Door met m'n flitser licht in te flitsen had ik in gedachten om ze zo te bevriezen, zelfs op bijv. 200mm. Hopelijk houd ik nog wel wat omgevingslicht over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gium schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:12:
[...]
Ja heb ik inderdaad rekening mee gehouden. :) Het wordt doorsparen voor een objectief met IS. Maar dan nog wordt het moeilijk om mensen stil te fotograferen. Door met m'n flitser licht in te flitsen had ik in gedachten om ze zo te bevriezen, zelfs op bijv. 200mm. Hopelijk houd ik nog wel wat omgevingslicht over.
hmmm maar IS is toch maar 1 of 2 stops winst ? weet niet of dat genoeg zal zijn voor de donkere omstandigheden alwaar feesies normaal in plaatsvinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

IS is tegenwoordig tot 3 stops winst. Het enige probleem is dat je camera shake compenseert, niet het bewegen van mensen. Dus IS kan je helpen een stabiele achtergrond op de plaat te zetten, de flitser heb je dan alsnog nodig om je onderwerp op de voorgrond te bevriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Oftewel relatief onnuttig als je het zo bekijkt, vaak is het juist prettig om de achtergrond lekker weg te blurren :)

Dank u voor dit inzicht en wat het me mogelijk gaat kosten :/ :+

[ Voor 23% gewijzigd door neographikal op 16-04-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Er is meer dan alleen partyfotografie hoor neo :+

Als ik het geld er voor zou hebben zou ik zeker voor de beeldgestabiliseerde versie gaan want ik doe meer dan (incidenteel) uitgaansfotografie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
JumpStart schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:45:
IS is tegenwoordig tot 3 stops winst. Het enige probleem is dat je camera shake compenseert, niet het bewegen van mensen. Dus IS kan je helpen een stabiele achtergrond op de plaat te zetten, de flitser heb je dan alsnog nodig om je onderwerp op de voorgrond te bevriezen.
Ja, ik bedoelde ook dat de IS wel mijn bewegingen stil zou leggen, maar die van het dansende onderwerp dus niet. Dat wordt vrij hard flitsen dus, maar daar heb ik dan op zich geen problemen mee, aangezien ik dan met m'n 5D naar ISO3200 kan gaan om toch nog wat omgevingslicht over te houden. (in m'n dromen over een jaar dus :P ). Grappig hoe je kan fantaseren over spul waar je het geld totaal nog niet voor hebt.

Maar de IS lijkt me inderdaad gewoon ook handig voor gebruik buiten het werk om. Fotografie blijft toch vooral mijn hobby, en ik ben eigenlijk ook blij dat het weer mooier weer wordt, zodat ik weer lekker naar buiten kan.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.