Flight Simulator - deel 77 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.881 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:48
Anoniem: 104397 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:10:
Systeemtechnisch vraagje:

Ik heb
Pentium IV 3.0 Ghz/ 1Gb RAM/ATI x700pro 256Mb PCI-e

Ik trek (met moeite) 20/25 FPS met medium settings, en dan moet het niet druk worden op EHAM, want dan zit ik naar een diashow te kijken.

Ik denk dat mijn GPU de bottleneck is. Wat voor grafische kaart adviseren jullie (budget € 250).

Post deze vraag hier, omdat ik de PC eigenlijk alleen voor FS gebruik
Heb je misschien Cloud9 geinstalleerd voor EHAM ?
Dan even Amsterdam City uit je scenery.cfg slopen, da's een mega FPS vreter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397

AA staat uit

NL2000 scenery

(overigens verse install van Windows en FS, met laatste drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

NL2000 is sowieso een behoorlijke FPS vreter. Ik wil ook wel weten hoe ik die kan verwijderen... Via het controlpanel oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145178

Ik snap er soms ook niets van, gisteravond approach EHAM gedaan en af en toe een enorme 'lag' stoot.

Systeem moet het toch wel kunnen trekken (lijkt me):

AMD 64 3400+
Geforce 6800 GT, 256 mb
1024 Ram
Asus Nforce 3

Volgende geinstalleerd;

- Cloud 9 EHAM
- Ultimate Terrain Europe
- Ultimate Traffic

Speel wel met 8xAA en 4xAF op 1024 x 768. AA enabled in windows. Iemand tips of tweaks?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 145178 op 18-04-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166975

Pfft .. krijg nu tieten.
Ik installeer de PMDG 737-TNG, en nu wil FS2004 niet meer starten, omdat FSUIPC een probleem heeft.
Hij is niet compatible ofzo. Hij zegt dat FS2004 wel zou starten, maar dat hij simpelweg gewoon niet ..

Heeft iemand dit probleem ook, en hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40
Anoniem: 55387 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:48:
Missen jullie de DF2000 737 Classic ook niet? :'(
Missen, die berg werk ermee altijd :) Gekloot met Ariane merges enzo die nooit klopte.

Ja leuk was dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 10:08
Ik heb net 3 airplanes geinstalleerd en krijg de melding dat fssound9.dll gevaarlijk kan zijn voor het systeem. Vraagt ie of ik het alsnog wil draaien ja of nee. Doe ik ja draait het gewoon zonder problemen .. strange

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
-ScuL- schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:31:
Ik heb net 3 airplanes geinstalleerd en krijg de melding dat fssound9.dll gevaarlijk kan zijn voor het systeem. Vraagt ie of ik het alsnog wil draaien ja of nee. Doe ik ja draait het gewoon zonder problemen .. strange
Nee opzich niet vreemd. Fssound.dll is gebouwd voor FS2000, maar wordt nu nog door met name freeware panels gebruikt. Het werkt inderdaad verder wel prima.
Je kunt onderstaan in je FS9.cfg (C:\Documents and Settings\user name\Application Data\Microsoft\FS9) opnemen om de error melding te voorkomen.

[OLDMODULES]
fssound.dll=1

Kan zijn dat de OLDMODULES sectie al bestaad, PSS gebruik hem ook. Dan gewoon "fssound.dll=1" erbij onder zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Ensinker op 18-04-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de PMDG weer aan de praat. Ik moest mijn versie van FSUIPC ff updaten.

Zojuist ronde EHAM-EDDV gemaakt met de PMDG 737-800
Had de hold er ff uitgesloopt, en kwam daarbij lekker aanvliegen.
Ik liet hem eerst in AP landen .. maar het laatste stukje gooide ik toch de AP eraf en probeerde het zelf.
Hield de ILS aardig in bedwang, maar door de wind kwam ik wel iets scheefjes uit.

Had helaas de Recorder module er nog niet inzitten, en kon geen screenshots maken.
Zal straks nog een keertje vliegen, en dan wel ff wat screenies maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:53
Heb zojuist een belangrijke stap genomen in mijn Flightsim cariere. Vanavond ga ik eens online vliegen via VatSim. Ik zal eerste eens een VFR vluchtje maken vanaf EHRD, om zo een beetje te wennen aan het ATC gebeuren.
Ben van plan om FSInn te gebruiken, hebben jullie hier (positieve / negatieve) ervaringen mee?
Of is SB3 beter, zo ja waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397

Anoniem: 104397 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:10:

Ik trek (met moeite) 20/25 FPS met medium settings, en dan moet het niet druk worden op EHAM, want dan zit ik naar een diashow te kijken.
Nou, na (nog) een nieuwe install + drivers, trek ik nu rond de 35 FPS op (medium)high settings, en op EHAM met verkeer (en snachts) rond de 20/25. Ik ben tevreden!

Wat voor impact (op FPS) zou het installeren van Cloud9 EHAM hebben? (ik sloop dan wel de city eruit, daar vlieg ik toch niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55387

Topicstarter
Gilly schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:51:
[...]

Missen, die berg werk ermee altijd :) Gekloot met Ariane merges enzo die nooit klopte.

Ja leuk was dat ;)
En de fantastische ILS intercept :r O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168596

Op het PMDG forum valt te lezen dat PMDG werkt aan een Airbus A320 voor Flight Simulator X _/-\o_ . Ook komt er voor FSX een compleet nieuw 737NG pakket waar helaas opnieuw voor betaald moet worden. Ook voor de 747 moet een klein bedrag betaald worden om hem compatible te maken met FSX. Zie ook het PMDG forum .

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 168596 op 19-04-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Anoniem: 168596 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:40:
Op het PMDG forum valt te lezen dat PMDG werkt aan een Airbus A320 voor Flight Simulator X _/-\o_ . Ook komt er voor FSX een compleet nieuw 737NG pakket waar helaas opnieuw voor betaald moet worden. Ook voor de 747 moet betaald worden om hem compatible te maken met FSX. Zie ook het PMDG forum .
Hehe, blij dat er een A320 komt iniedergeval.

Valt dus blijkbaar wel mee hoe weinig info Airbus verstrekt :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmmm, als ik met de Fokker van Project Fokker van AVsim vlieg dan onderschept hij m'n ILS wel en dat doet die voor de rest ook prima, alleen hoor ik het geluid van de ILS localizer niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-07 12:38
Handel is niet toegstaan op GoT. Software handel is niet toegestaan of Tweakers.net. Dit kan om deze reden dan ook hier niet plaatsvinden.

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 19-04-2006 20:37 ]

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 10:08
NeOpHyTe-NL schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:24:
Hallo allemaal!
Ook ik ben weer een beetje into flight simulator, maar als ik dit topic kijk, lang niet zo serieus als de meeste :D Wat ik graag doe is lekker rondvliegen, en mooie screenshots maken :)
Minder serieus dan ik bezig ben kan het volgens mij niet :P Ik vlieg met de NASA X15 op mach 3,5 mijn vluchtjes omdat ik de normale toestellen allemaal te traag vind :D
Maar zolang je maar lol hebt toch :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00
SRTM is Mesh, niet textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-07 12:38
Klopt, dus ook de bergen enzo zijn wat anders. maar ook de textures zijn gigantisch omhoog gegooid. (mooier) Omdat het een mesh is zijn er wat foutjes, dat af en toe er een stuk land wat hoger is dan het andere. ik vind het een enorme verbetering, zeker als je wat hoger overvliegt, het is dan echt heel mooi. (bijvoorbeeld Seattle)

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
Anoniem: 168596 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:40:
Op het PMDG forum valt te lezen dat PMDG werkt aan een Airbus A320 voor Flight Simulator X _/-\o_ .
_/-\o_ _/-\o_ :)
YES: eindelijk een r bus.
Ook komt er voor FSX een compleet nieuw 737NG pakket waar helaas opnieuw voor betaald moet worden.
_/-\o_ _/-\o_ :)
Ga ik ook voor als ie doet wat ze beloven.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gilly schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:45:
[...]

Hehe, blij dat er een A320 komt iniedergeval.

Valt dus blijkbaar wel mee hoe weinig info Airbus verstrekt :Z
Krijgen we weer zo'n cartoonpanel © rellehenk van PMDG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Anoniem: 55387 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:09:
[...]

Krijgen we weer zo'n cartoonpanel © rellehenk van PMDG :)
Boeit mij geen reet!! :) Full* nagebootst systeem dat boeit mij wel. Maar PMDG kon ook weinig anders dan een Bus doen, alle boeing modellen zijn al x3 nagebouwd voor FS9.

*zover FSX toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Approach @Bern-LSZB met de Voeldaar 737-300

Normaal een veld voor Bae146 en propper, maar een 733 past ook vast wel!

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/eddhlszb09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/eddhlszb10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/eddhlszb11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/eddhlszb12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/eddhlszb13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/eddhlszb14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/eddhlszb16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/eddhlszb17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/eddhlszb18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/eddhlszb19.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Er zijn een aantal reacties verdwenen. Softwarehandel is namelijk niet toegestaan op Tweakers.net (niet op GoT en niet via Vraag & Aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
B733!

Classic _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist weer rondje EHAM-EDDV gemaakt met de 737-700 van FedEx.
Ging best lekker, en heb deze route zelf alle bochten gevlogen. Valt nog niet mee ...
Nu vraagje:
Nemen jullie ook VNAV over? Dus snelheid en hoogte regeling? Of laten jullie VNAV aanstaan, en neem je LNAV over?
Dit deed ik net, en ging best lekker.

Landing ging best lastig, sterk windje. Op het laatst nog snel corrigeren met de rudder, en toen kwam ik aardig recht terrecht. Is best lastig. Je moeten kijken of je op koers ligt, of je de goede hoogte hebt, of je snelheid klopt en dan maar blijven prielen zodat je recht aan komt vliegen en de goede hoogte hebt.
Hier word ik vanzelf wel beter in denk ik.

En dan nog een vraagje die me net te binnen schiet:
Als ik de sensativity instel van mijn Joystick in FS2004, merk ik haast geen verschil. Want ik hoef maar heel ietjes aan die Joystick te zitten, of ik zit al zowat op een bank angle van 5 graden ..
Werkt dit wel? Of moet ik dit eventjes instellen in de Logitech Profiler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:51

_Christiaan_

Master of SOG

Nu vraagje:
Nemen jullie ook VNAV over? Dus snelheid en hoogte regeling? Of laten jullie VNAV aanstaan, en neem je LNAV over?
De initial climb doe ik zelf, voor de rest laat ik het aan de FMC over want die kan het toch veel beter. Vanaf de approach ga ik steeds meer zelf doen. Bijv. mezelf naar de runway vectoren aan de hand van radionavigatie. VNAV staat bij de approach bij mij uit, maar dan staan er vaak andere autopilots aan: vrijwel altijd speed en altitude. Heading staat ook aan, maar als ik deze uit kon zetten en kon rollen zonder dat de autopilot eruit knalt, dan zou ik dat graag doen :)
Als ik de sensativity instel van mijn Joystick in FS2004, merk ik haast geen verschil. Want ik hoef maar heel ietjes aan die Joystick te zitten, of ik zit al zowat op een bank angle van 5 graden ..
Werkt dit wel? Of moet ik dit eventjes instellen in de Logitech Profiler?
5° is ook niet zo heel veel toch? Maar ik zou zeggen: probeer het eens met de Logitech drivers.

Wat vindt iedereen eigenlijk zo brak aan PMDG? :) En die cockpit is toch best goed ofnie? Ik krijg in ieder geval niet het gevoel dat de instrumenten op een achtergrond geplakt zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door _Christiaan_ op 19-04-2006 21:42 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De approach ga ik zelf ook steeds meer doen. Ik vlieg gewoon de STAR, maar gooi LNAV en VNAV uit.
Ik laat de Speed controler aanstaan, zodat hij de speed houd die mijn FMC opgeeft bij de Approach. Meestal kies ik voor Flaps 30 instelling. De ILS volgen probeer ik ook steeds, maar dat valt nog niet mee.
Hoogte houden is niet echt moeilijk, maar recht blijven is wel lastig door de wind.
Alleen het laatste, maar dan ook het laatste gaat meestal net niet goed. Dan word de ILS wat gevoeliger en begint de hoogte een beetje alle kanten op te schieten. Maar dat krijg ik ook wel beter onder de knie denk ik. Gewoon hele kleine aanpassingen maken .. dan komt het wel goed.
En op het laatst niet vergeten de vliegtuig te flaren .. wil ook nog wel eens fout gaan.

Morgen nog maar eens proberen met de PMDG 737-700 van easyJet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51
Anoniem: 166975 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:03:
De approach ga ik zelf ook steeds meer doen. Ik vlieg gewoon de STAR, maar gooi LNAV en VNAV uit.
Ik laat de Speed controler aanstaan, zodat hij de speed houd die mijn FMC opgeeft bij de Approach. Meestal kies ik voor Flaps 30 instelling. De ILS volgen probeer ik ook steeds, maar dat valt nog niet mee.
Hoogte houden is niet echt moeilijk, maar recht blijven is wel lastig door de wind.
Alleen het laatste, maar dan ook het laatste gaat meestal net niet goed. Dan word de ILS wat gevoeliger en begint de hoogte een beetje alle kanten op te schieten. Maar dat krijg ik ook wel beter onder de knie denk ik. Gewoon hele kleine aanpassingen maken .. dan komt het wel goed.
En op het laatst niet vergeten de vliegtuig te flaren .. wil ook nog wel eens fout gaan.

Probeer gewoon zo lang mogelijk met LNAV/HDG select te vliegen tot ILS intercept en het hoogte profiel te regelen met VNAV/LVL CHANGE/VS. Nadat je je helemaal established bent op de ILS in full landing config bent dan AP en A/T eraf en op het handje verder vliegen. Als je dit goed beheerst kun je steeds vroeger de AP eraf halen als je wilt. Maar het is wel redelijk gebruikelijk om op de AP te vliegen tot je op zn minst de runway in sight hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Anoniem: 166975 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:03:

Flaps 30 tijdens de STAR is teveel :P Ik weet niet met wat voor snelheid je dan vliegt maar dan ben je een uur bezig met de approach.

En handmatig op ILS vliegen, dat kan ik ook niet, maar ik doe het ook niet veel. Alleen als ik nog op 100 à 200 voet zit, schakel ik de autopilot uit (wat ff een enorme pokkeherrie geeft 8)7 ) en dan vlieg ik em rustig op de grond. En ik hou mezelf in bedwang niet zelf te remmen want dan disengaged de autobrake. Dat laatste gaat altijd fout als ik een paar weekjes niet heb gevlogen :X

[ Voor 48% gewijzigd door _Christiaan_ op 19-04-2006 22:17 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
rellehenk schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:14:
[...]

Probeer gewoon zo lang mogelijk met LNAV/HDG select te vliegen tot ILS intercept en het hoogte profiel te regelen met VNAV/LVL CHANGE/VS. Nadat je je helemaal established bent op de ILS in full landing config bent dan AP en A/T eraf en op het handje verder vliegen. Als je dit goed beheerst kun je steeds vroeger de AP eraf halen als je wilt. Maar het is wel redelijk gebruikelijk om op de AP te vliegen tot je op zn minst de runway in sight hebt :)
Ja precies, op 500ft LNAV/VNAV oppakken en als die stabiel is, meestal bij 501ft dan de AP erop. En deze er tussen de 1000 en 500ft weer afhalen, afhankelijk van weer en type app etc.

Werk overdag al hard zat en ongebruikelijk is dit alles behalve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rellehenk schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:14:
[...]

Volgens mij heb je ook een functie in de FMC, om op zoveel nm van de runway de final leg te maken. Zo kan je deze procedure mooi doen.

Dus als ik mijn final leg heb gehad, de VNAV de approach te stabiliseren, en de APP hold de hoogte te stabiliseren. Als je de APP je dan helemaal goed recht heeft, en je hebt gear uit, flaps goed, lichten goed, de MPC goed etc etc, dan de APP eraf halen, en dan rusten de ILS vliegen.

Zo toch?
Begin het aardig te snappen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Wat ik overigens heel veel heb gedaan is het vliegen van patterns op een leuk vliegveldje met ILS en een NDB aan het begin van die groene ILS-strook. En dan echt alles volledig handmatig vliegen (en die NDB gebruiken)

Dit heb ik echt supervaak gedaan op Marseille (ICAO code: LFML) :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit probeer ik ook al telkens. Een final leg maken en dan aanvliegen.
Gaat best lekker.
Ik blijf lekker mijn vluchtje EHAM - EDDV oefenen ..

Vergeet telkens de route op te slaan .. anders kan ik em zo inladen ..
Even onthouden dat ik em morgen wel opsla! :P

Heb ook nog wat mooie liveries gedownload, en zal morgen ff met wat mooie screenshots op de proppen komen!

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 19-04-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

Kiwiknaapje schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:26:
[...]

Ik bedoel alleen maar dat een vliegtuig dat nog niet bestaat of nog maar net bestaat bijna niet realistisch kan zijn wat betreft Flight Dynamics en model correctheid. Project Opensky bijvoorbeeld modelt niet tenzij er voldoende echte foto's zijn en voldoende technische informatie. De Flight Dynamics worden zelfs pas gedaan als degene die ze programmeert alle specificaties heeft die die nodig heeft, zoals grote dingen als stall speed, max N1 setting bla bla, tot kleine dingen als rembalans en flapstand. Pas als al die informatie aanwezig is kan een flightsim ac de werkelijkheid benaderen
ja oke daar heb je gelijk in idd, maare FS 2004 doe ik ook meer voor de lol hoor niet alles hoeft echt te zijn, maar moet wel er goed uit zien en dat is die ForeFox zeker ;), ik hou meer van een mix van Film Vlieg kisten gemengd met echte vliegkisten door elkaar en zo ook meer keuze :)

To make the world bigger than it is is my way of fly'n :)

ider zijn eigensmaken zo :+ deze FireFox vliegt wel erg lekker moet ik toe geven alleen met landen issie nogal fel enzo hehe.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 19-04-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-07 13:44
ok PMDG komt dus met een A320 na de MD-11. ben benieuwd...

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
bigchristiaan schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:39:
Heading staat ook aan, maar als ik deze uit kon zetten en kon rollen zonder dat de autopilot eruit knalt, dan zou ik dat graag doen :)
Met de (pmdg) 737 kan dan met de twee CWS autopilots. Houdt ie zelfs stabiel een gekozen bank angle aan (dwz boven een bepaalde minimum bank van een paar graden).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157915

Sleepie schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:30:
[...]

Heb je misschien Cloud9 geinstalleerd voor EHAM ?
Dan even Amsterdam City uit je scenery.cfg slopen, da's een mega FPS vreter.
Sleepie (of iemand anders)

Kan je me uitleggen hoe ik dat doe? Mijn frames droppen namelijk ook enorm als ik in het gebied kom van EHAM.

Dank alvast!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
jeehaa schreef op donderdag 20 april 2006 @ 00:15:
Dan hebben ze zichzelf altijd tegengesproken, maar wel erg gaaf _/-\o_ 8)
EN ook een nieuwe 737 voor FSX :)

[ Voor 8% gewijzigd door Floppie op 20-04-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ja dat zag ik ook :) meuijj. voor de md-11 krijgen we dan waarschijnlijk een 'gratis' patch naar FSX en voor de 744 moeten we weer bij betalen... damn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Who needs 744 when you have A320 :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
aai doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Zegt iemand met een Concorde avatar :+

Overigens blijf ik vinden dat PMDG aan geldklopperij doet. Daar hebben mijn negatieve ervaringen met de firma verder niets mee te maken.
Maar het lijkt wel of je daar mag blijven betalen voor min-of-meer dezelfde producten. Voor een goede A320 zou ik nog wel willen betalen overigens, eindelijk een (hopelijk) goede Airbus _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door Sleepie op 20-04-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Sleepie schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:58:
[...]

Overigens blijf ik vinden dat PMDG aan geldklopperij doet. Daar hebben mijn negatieve ervaringen met de firma verder niets mee te maken.
Maar het lijkt wel of je daar mag blijven betalen voor min-of-meer dezelfde producten. Voor een goede A320 zou ik nog wel willen betalen overigens, eindelijk een (hopelijk) goede Airbus _/-\o_
Helemaal mee eens. En dan nog maar niet te spreken over een upgrade prijs van de 747F maar betalen voor een jaarlang geldige downloadlink, betalen voor compatibiliteit met FSX gaat me iets te ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Hebben jullie ervaring met IVAO.
Er zijn twee site's, www.ivoa.org en www.ivao.aero
Ik heb me nu geregistreed bij de laatste. Ik neem aan dat dit de juiste is, want hier zijn de meeste mensen online.
Vanmiddag ga ik alle software hiervoor downloaden en installeren. Misschien vanavond even tussen 20.00 en 20.30 even mee luisteren met de ATC (GTST trek ik gewoon niet ;) ).

Vrijdagavond ga ik me echt wagen aan een vlucht. Waarschijnlijk van EHRD naar EGLL, met een default toestel.

Hebben jullie nog tips voor IVAO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Sleepie schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:58:
[...]

Who needs Concorde when you can have A320 _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89065

Dennis_k schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:10:
Hebben jullie ervaring met IVAO.
Er zijn twee site's, www.ivoa.org en www.ivao.aero
Ik heb me nu geregistreed bij de laatste. Ik neem aan dat dit de juiste is, want hier zijn de meeste mensen online.
Vanmiddag ga ik alle software hiervoor downloaden en installeren. Misschien vanavond even tussen 20.00 en 20.30 even mee luisteren met de ATC (GTST trek ik gewoon niet ;) ).

Vrijdagavond ga ik me echt wagen aan een vlucht. Waarschijnlijk van EHRD naar EGLL, met een default toestel.

Hebben jullie nog tips voor IVAO?
Hi,

Je hebt je inderdaad op de juiste geregistreerd. Meeluisteren kan zeker nooit kwaad, en ik raad je dan aan om ipv EGLL evt EGSS te pakken omdat dat een kleiner en dus ook rustiger veld is. Het is altijd het beste om wat heen en weer te vliegen op de kleinere velden als je net begint met het e.e.a.

Succes by the way :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
jeehaa schreef op donderdag 20 april 2006 @ 00:15:
Voorlopig komen ze nog niet meer meer info (lees pics) van de MD-11. Die panelpics heb ik nu wel gezien.
Ben echt benieuwd naar dit toestel, is een van de mooiste die rondvliegt (naar mijn mening)
Hoop ook dat de pax en cargo één pakket zijn.

Bedankt Budweiser999, misschien zien we elkaar nog eens :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis_k op 20-04-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik probeer een ILS vlucht te maken van EDDW naar EHAM. Mijn vluchtplan is redelijk simpel:

EDDW - TWN - PAM - SPL - EHAM

Helaas ben ik na Twente Approach terug gegeven aan Hopsten Approach. Die heeft me toen laten afwijken van mijn route en ik vlieg nu tussen Eindhoven en Gilze-Rijen door met HDG 225. Ik heb een approach voor 36R aangevraagd en moet een visual op 3 doen en dan switchen naar 36R.

Is dit een beetje logisch, of gaat er iets mis met de ATC? Hopsten is namelijk nogal ver weg en ik vlieg compleet de verkeerde kant op.

Edit:

Hopsten stuurde me net richting 255, en heeft me overgedragen aan Kleine Bogel Approach, die me weer terug stuurde naar 225.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_obb op 20-04-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik werd toen ik met ATC vloog ook altijd door Soesterberg approach geholpen als ik in de buurt van Heathow kwam. Bekende conclusie: FS ATC SUX!

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128210

Sorry DC,

Maar ik vind Airbus lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
mr_obb schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:01:
Ik probeer een ILS vlucht te maken van EDDW naar EHAM. Mijn vluchtplan is redelijk simpel:

EDDW - TWN - PAM - SPL - EHAM

Helaas ben ik na Twente Approach terug gegeven aan Hopsten Approach. Die heeft me toen laten afwijken van mijn route en ik vlieg nu tussen Eindhoven en Gilze-Rijen door met HDG 225. Ik heb een approach voor 36R aangevraagd en moet een visual op 3 doen en dan switchen naar 36R.

Is dit een beetje logisch, of gaat er iets mis met de ATC? Hopsten is namelijk nogal ver weg en ik vlieg compleet de verkeerde kant op.

Edit:

Hopsten stuurde me net richting 255, en heeft me overgedragen aan Kleine Bogel Approach, die me weer terug stuurde naar 225.
Een visual op runway 3 op EHAM ?? Gokje, je hebt cloud9 geinstalleerd, daardoor is sowieso de hele FS ATC van slag wat runways betreft. Daar kwam ik eerder deze week achter toen ik een ATIS opvroeg voor EHAM:
- visual approach runway 1 in use
- visual approach runway 2 in use
- visual approach runway 3 in use
- visual approach runway 4 in use
- etc. etc. etc.
Hij ziet waarschijnlijk een aantal taxibanen als runway ofzo, geen idee.

Verder is dit een goed voorbeeld dat de FS ATC inderdaad heel onlogisch is, gewoon vergeten en jezelf netjes richting de baan dirigeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:00
Weten jullie wat cool zou zijn? Als je een airspace binnenkomt en je jezelf niet bekendmaakt, en dat je na 5 mins. 2 straaljagers naast je hebt hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik met de Fokker vlieg (van AVsim) hoor ik niet dat het vliegtuig de ILS oppakt. Hij pakt hem wel degelijk op qua glideslope etc, alleen hoor ik die localizer of die bacons niet piepen. Iemand enig idee?

En nog een vraag, heeft iemand een linkje waar ik voor de originele 747's in het spel, textures kan downloaden? Op deze manier behoud je je virtuele cockpit. Die verlies je als je bijvoorbeeld een 747 van Project Opensky download. Dus ik zoek plaatsvervangende texture/liveries voor de standaard 747's in FS. Of hoe ik die moet installeren.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Anoniem: 128210 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:26:
Sorry DC,

En waarom vind je Airbus lelijk? ;(
Anoniem: 145178 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:34:
Als ik met de Fokker vlieg (van AVsim) hoor ik niet dat het vliegtuig de ILS oppakt. Hij pakt hem wel degelijk op qua glideslope etc, alleen hoor ik die localizer of die bacons niet piepen. Iemand enig idee?
Op audiopanel de ILS toggle aanzetten. Dan hoor je de bekende bliepjes. Ik luister er overigens nooit naar...

[ Voor 53% gewijzigd door DutchCommando op 20-04-2006 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

Sleepie schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:31:
[...]

Gokje, je hebt cloud9 geinstalleerd, daardoor is sowieso de hele FS ATC van slag wat runways betreft.
Mooie reden om Cloud9 er weer af te gooien. Dan installeer ik NL2000 en de vijfde baan van Sitzema denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn .. net weer EHAM - EDDV gedaan, en ging zelf aanvliegen.
Kreeg wel de localizer van de ILS, maar de glide slope heel laat.
Met als gevolg dat alles wat hobbelig verliep.
Hoe komt het dat ik de glide slope zo laat oppikte?

Zelf denk ik doordat ik ze hoog aan kwam vliegen.
Ik zat rond de 5000ft, en meestal word hij opgepakt rond de 3500 ft ofzo ..
Klopt dit wat ik zeg?
Zojah, dan weet ik dat ik wat V/S wat lager moet zetten.
Ging toennet -1000 ft per minuut .. en dat ging vanuit ongv 10.000ft. Dat is dus veels te weinig ..
Je moet beetje inschatten hoe lang je over je approach zou doen, en bij deze had ik het te lang ingeschat ;)

Ik moet dus ff weten wanneer op welke hoogte de glide slope ontvangen word ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
mr_obb schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:46:
[...]

Mooie reden om Cloud9 er weer af te gooien. Dan installeer ik NL2000 en de vijfde baan van Sitzema denk ik.
Mooiere reden om FS ATC niet te gebruiken. Vatsim.
Anoniem: 166975 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:47:
Damn .. net weer EHAM - EDDV gedaan, en ging zelf aanvliegen.
Kreeg wel de localizer van de ILS, maar de glide slope heel laat.
Met als gevolg dat alles wat hobbelig verliep.
Hoe komt het dat ik de glide slope zo laat oppikte?

Zelf denk ik doordat ik ze hoog aan kwam vliegen.
Ik zat rond de 5000ft, en meestal word hij opgepakt rond de 3500 ft ofzo ..
Klopt dit wat ik zeg?
Zojah, dan weet ik dat ik wat V/S wat lager moet zetten.
Ging toennet -1000 ft per minuut .. en dat ging vanuit ongv 10.000ft. Dat is dus veels te weinig ..
Je moet beetje inschatten hoe lang je over je approach zou doen, en bij deze had ik het te lang ingeschat ;)

Ik moet dus ff weten wanneer op welke hoogte de glide slope ontvangen word ..
Intercept hoogte staat op de charts. Ook klopt je redenatie natuurlijk voor geen hout. Als je de G/S laat oppikt zit je dus heel laag.

[ Voor 62% gewijzigd door DutchCommando op 20-04-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier de bijhorende chart:
http://www.edww-fir.de/airports/eddv/charts/EDDV_STAR09.pdf
Moet ik Transition Alitude van 5000 gebruiken, of die 4000 bij de lijntjes van OSN 4R?
Want ik vlieg de STAR OSN4R

Dus als het 1 van bijde is, gewoon die hoogte blijven vliegen totdat de G/S opgepakt word?
Localizer komt meestal iets voor de final leg zodat ik genoeg tijd heb om te draaien.
Klopt dit dan wel?

Alvast bedankt voor et helpen ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 20-04-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
DutchCommando schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:48:
[...]

Mooiere reden om FS ATC niet te gebruiken. Vatsim.

[...]

Intercept hoogte staat op de charts. Ook klopt je redenatie natuurlijk voor geen hout. Als je de G/S laat oppikt zit je dus heel laag.
G/S kan van boven en onder worden geintercept. En op basis van de post van hem zal me het niks verbazen als hij veel te hoog zit en als een idioot de G/S van boven probeert te intercepten :)

@ ExtremePro, post nou eens die pics vanuit de cockpit. Dan kan er wat makkelijker geholpen worden als dat wilt

[ Voor 17% gewijzigd door Floppie op 20-04-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie mijn post boven die van Rellehenk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Anoniem: 166975 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:53:
Moet ik Transition Alitude van 5000 gebruiken, of die 4000 bij de lijntjes van OSN 4R?

5000ft is transalt, die 4000 die tussen de waypoint zitten is de minimale veilige hoogte. En verder zegt een STAR niks over de Approach. Dus gooi die map er ook is op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Anoniem: 166975 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:53:
Want ik vlieg de STAR OSN4R

Dus als het 1 van bijde is, gewoon die hoogte blijven vliegen totdat de G/S opgepakt word?
Localizer komt meestal iets voor de final leg zodat ik genoeg tijd heb om te draaien.
Klopt dit dan wel?

Ehm weet je wel wat de Transition Altitude is? Dit gebruik je als vertrekkend verkeer als je van Feet naar FL's gaat, om de QNH op 1013 te zetten.

Mijn ezelsbruggetje:
Transition Altitude = Altitude naar Level
Transition Level = Level naar Altitude

Die getallen (4000 bijvoorbeeld) naast de lijntjes zijn trouwens niet de hoogte waar je op moet zitten, maar de minimum hoogtes. De MOCA (min. obstacle clearence altitude) of MORA (min. offroute altitude) geloof ik. Beneden FL60 geeft dit 1000ft boven het hoogste punt, boven FL60 is dit 2000FT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmz .. allemaal dingetjes die maar ff op me in moet laten werken.
Hier de ILS chart:
http://www.edww-fir.de/airports/eddv/charts/EDDV_ILS09L.pdf

3000ft moet alles intercepted zijn .. klopt dit?
Ik zat net nog ff de guide door te lezen van PMDG, en zie dat ik nogal onhandig bezig ben.
Ipv van V/S te gebruiken, kan ik beter de LVL CHG gebruiken.
Gewoon 3000 ft invoeren en dan die knop indrukken. Wachten tot hij op 3000ft is, en dan is het wachten op het intercepten van de Localizer en de G/S

Sta ik nu weer uit mijn nek te lullen, of klopt dit eindelijk eens een keertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Anoniem: 166975 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:11:
Hier de ILS chart:

Ik zat net nog ff de guide door te lezen van PMDG, en zie dat ik nogal onhandig bezig ben.
Gewoon 3000 ft invoeren en dan die knop indrukken. Wachten tot hij op 3000ft is, en dan is het wachten op het intercepten van de Localizer en de G/S

Sta ik nu weer uit mijn nek te lullen, of klopt dit eindelijk eens een keertje :P
Dat van die 3000ft klopt, voor de rest is het maar net wat je zelf of ATC wenst. V/S descent is onder FL100 wel gebruikelijk. Maar als je in je FMC de verticale navigatie GOED invoert, hoeft je enkel je Vnav te monitoren en kun je dmv V/S of LVLchg dalen. Dan kom je altijd goed uit. Vnav descent is redelijk lastig, omdat ATC en of in dit geval jij zelf andere wensen hebben dan optimaal door de FMC berekend. Maar als monitor tool is het anders om te weten dat je iig niet te hoog zit.
Ik probeer zelf meestal zo'n 1000 tot 2000ft voorsprong op mijn Vnav path te houden. Dit laat ik terug lopen tot 0 voor de approach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
Anoniem: 166975 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:11:
Hier de ILS chart:

Klopt idd. Ik gebruik de V/S zelden. In principe vlieg ik de hele vlucht op LNAV en VNAV tot de Final Approach Fix (ARTIP, SUGOL, RIVER...) en dan ga ik over op de LNAV en LVL CHG. Wordt ook veel in de echte luchtvaart gebruikt omdat het makkelijk is en relatief zuinig klimmen/dalen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok .. dus als ik aan kom vliegen, heb ik VNAV uit, en heb ik de MPC mijn speed goed ingevoerd. Ik zak dan naar 3000ft dmv de LVL CHG.
Als ik de ILS ontvangen heb, wacht ik op LNAV om de final leg te maken.
Wanneer ik dan eenmaal goed gestabiliseerd ben, neem ik het over.

En na dit een aantal keer gedaan te hebben, gewoon LNAV ook uitzetten .. en lekker zelf die hele approach proberen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
Anoniem: 166975 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:23:
Ok .. dus als ik aan kom vliegen, heb ik VNAV uit, en heb ik de MPC mijn speed goed ingevoerd. Ik zak dan naar 3000ft dmv de LVL CHG.
Als ik de ILS ontvangen heb, wacht ik op LNAV om de final leg te maken.
Wanneer ik dan eenmaal goed gestabiliseerd ben, neem ik het over.

En na dit een aantal keer gedaan te hebben, gewoon LNAV ook uitzetten .. en lekker zelf die hele approach proberen ^^
Je kan idd dmv LNAV de ILS op draaien, echter gebruik ik liever gewoon de APP mode. Gewoon maximaal met 30' graden koersverschil richting de ILS vliegen en de APP mode aan zetten. Bij baan 27 dus bijvoorbeeld een interception course van 240 of 300 (afhankelijk waar je vandaan komt).
Anoniem: 128210 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:26:
Sorry DC,

Waarom als ik vragen mag? De A330 en de A340-500 & 600 behoren tot de mooiste kisten IMO, laat staat de cockpit _/-\o_ . Jammer dat er gewoon geen degelijke Airbus panels zijn, PSS doet Airbus namelijk geen eer aan als je het mij vraagt (brakke troep).

[ Voor 22% gewijzigd door Lawrentium op 20-04-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lawrentium schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:29:
[...]

Je kan idd dmv LNAV de ILS op draaien, echter gebruik ik liever gewoon de APP mode. Gewoon maximaal met 30' graden koersverschil richting de ILS vliegen en de APP mode aan zetten. Bij baan 27 dus bijvoorbeeld een interception course van 240 of 300 (afhankelijk waar je vandaan komt).
Bedankt, je hebt me al een aardig stuk op weg geholpen!
Ga nu even vluchtje naar Heathrow. Heb eindelijk die charts gevonden.

Op welke RW word er meestal geland op Heathrow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
Anoniem: 166975 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:07:
[...]

Bedankt, je hebt me al een aardig stuk op weg geholpen!
Ga nu even vluchtje naar Heathrow. Heb eindelijk die charts gevonden.

Op welke RW word er meestal geland op Heathrow?
Afhankelijk van de wind. De huidige METAR van EGLL:
EGLL 201550Z 20011KT 170V250 9999 SCT016 SCT022 12/08 Q1011

Waarschijnlijk baan 27R dus, maar ook weer afhankelijk waar je vandaan komt. Als je een goed flightplan hebt kom je via Lambourne binnen (LAM3A arrival).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Sjonge wat een bak verkeerd gebruik van termen mbt tot de knopjes die je op je MCP vind.

*Met Lnav de de ILS opdraaien, nee ik gebruik liever APP. 8)7
*Als ik de ILS ontvangen heb, wacht ik op LNAV om de final leg te maken. :9~

Om er ff snel 2 te noemen. Dan heb ik het nog niet over FD mode en CMD mode, met de diverse mogenlijkheden om deze aan te sturen. Een approach op de hand vliegen heeft niks met Lnav aan of uit maken, eerder met CMD.
Niet dat iedereen alles maar kan weten, maar als we mensen proberen te helpen, laten we dan wel onze termen kennen. Anders schiet het bijzonder weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek van Rellehenk eens wat screenshots vanuit de cockpit:

1. Hoogte goed gezet voor ILS intercept + Rwy heading:
Afbeeldingslocatie: http://img462.imageshack.us/img462/984/approac15ed.th.jpg

Als ik zometeen op 3000ft zit bij DESIM is het wachten tot de localizer geintercept word + de G/S. Jullie zeggen aanvliegen op APP, dus doen we dat ;)
Als ik hierzo ben, laat ik weer een screenshot zien!

2. Decending naar 3000ft is begonnen:
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/2557/approach27kb.th.jpg

3. De FMC was netjes aan het dalen naar 3000ft, maar doordat ik de Speed veranderde, gaat VNAV eruit, en moet ik AP CMD B aanzetten en dan LVL CHG indrukken. Maar ik kwam er te laat achter de dat ik AP CMD A nog aan had staan, want ik vond het al vreemd dat hij niet op LVL CHG over ging ipv V/S. Ik kwam dus niet op 3000ft uit zoals het hoorde. Maar ik intercepte em toch.
Vlak voor final:
Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/7595/approach32pu.th.jpg

4. En jah hoor .. hij is gestabiliseerd. Nu AP eraf gooien en landen deze kist!
Afbeeldingslocatie: http://img457.imageshack.us/img457/9154/approach47ic.th.jpg

=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=\=
Zo .. die staat aan de grond ^^
Ging beetje scheef door de crosswind, maar kon nog aardig herstellen.
Op het laatst zat ik iets te laag, en toen ging het een beetje fout.

Maar dit is gewoon oefenen om de ILS netjes te houden. Daar zit wel een maand tussen wil je het een beetje kunnen denk ik!

Maar zoals jullie het zeggen gaat dit helemaal perfect, en beter als anders! Ga dit nog zeker een paar keer oefenen.

Iedereen hartelijk bedankt die me opweg heeft geholpen met een approach maken!

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 20-04-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
Gilly schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:51:
Sjonge wat een bak verkeerd gebruik van termen mbt tot de knopjes die je op je MCP vind.

*Met Lnav de de ILS opdraaien, nee ik gebruik liever APP. 8)7
*Als ik de ILS ontvangen heb, wacht ik op LNAV om de final leg te maken. :9~
Als je het blijkbaar zo goed weet, geef dan meteen ff het goede voorbeeld... Je kan wel elk beestje bij z'n precieze naam noemen, maar elke kist heeft z'n eigen systemen die allemaal andere benamingen gebruiken. Het zijn maar termen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Probeer ook op tijd de snelheid uit je kist te hebben, hoe hoger de snelheid, hoe moeilijker je kist het heeft om netjes de het LOC signaal te intercepten. Zorg gewoon dat je rond de 180 knots zit, dan zit je altijd wel aan de veilige kant (op sommigen velden is dat anders vanwege speed restrictions, maar dat boeit nu ff niet).

Verder kun je dus in principe in LNAV mode blijven vliegen tot een stukje voor je final approach. Dan arm je de localizer intercept met VOR LOC mode, als het goed is komt op je PFD LOC in het wit te staan onder het groene LNAV (groen = active mode, wit = armed mode).
Als je kist established is op de localizer, arm je APP mode (ook dat komt weer wit op je PFD te staan) en je armed ook de tweede A/P.
De kist zal nu het G/S signaal oppikken en gaan dalen. Op dat moment draai je de Missed Approach Altitude in je MCP. Op tijd afremmen naar je final approach speed, flaps uitgooien en lekker achterover hangen voor een autoland (blijven monitoren ;) ) of je disconnect de A/P (en/of de A/T) en land lekker op het handje.
(ff snel weggetypt, hopelijk niet teveel fouten, dan wordt Gilles kwaad ;) MCP knoppies benoemd aan de hand van het PMDG panel trouwens)

[ Voor 3% gewijzigd door Sleepie op 20-04-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Anoniem: 166975 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:58:
Iedereen hartelijk bedankt die me opweg heeft geholpen met een approach maken!
Graag gedaan joh ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals je ziet had ik iets voor de final leg de snelheid op de goede snelheid.
Namelijk FMC snelheid + 5 knots = Approach speed.
De FMC snelheid is de snelheid die FMC aangeeft in combinatie met je flaps.

Ik doe het liever zo:
LNAV vliegen en AP CMD B aanzetten, 3000ft invoeren en LVL CHG invoeren. Zo blijft hij op 3000ft vliegen zodat hij kan intercepten. Ondertussen de snelheid, flaps en gear regelen, zodat ik gereed de final leg inga, zodat ik dat niet allemaal op het laatste moment hoef te doen.
Dan is het wachten tot de APP alles established heeft, en dan gooi je AP CMD B eraf. Je snelheid blijft de kist vasthouden, dus hij gaat niet ineens versnellen ofzo omdat de AP eraf is.
Zo kan je zelf de ILS volgen. Vlak voordat je de fences overgaat, engage full trust reservers.
En als het goed is land je dan 500 meter van de treshold. En op het laatst niet vergeten de flare!

Dan is het de runway vacaten, en naar de gate en afsluiten.
Done ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 166975 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 19:40:
Vlak voordat je de fences overgaat, engage full trust reservers.
En als het goed is land je dan 500 meter van de treshold. En op het laatst niet vergeten de flare!

Done ^^
Fences? Thrust reversers? Daarna de flare? Een thrust reverser wil je echt niet in de lucht aanhebben, bij de meeste kisten is dat dan ook onmogelijk.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
Bolk schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:10:
[...]

Fences? Thrust reversers? Daarna de flare? Een thrust reverser wil je echt niet in de lucht aanhebben, bij de meeste kisten is dat dan ook onmogelijk.
Klopt, alhoewel er natuurlijk uitzondering zijn. Bepaalde Russische kisten kunnen dit wel (Tu-154 bijvoorbeeld). Zal ook wel van het soort reverser afhangen denk ik. Heb tot nu toe alleen vliegtuigen met clamshell reversers (a la Tu-154) dit zien doen. Props zijn weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Lawrentium schreef op donderdag 20 april 2006 @ 19:31:
[...]

Als je het blijkbaar zo goed weet, geef dan meteen ff het goede voorbeeld... Je kan wel elk beestje bij z'n precieze naam noemen, maar elke kist heeft z'n eigen systemen die allemaal andere benamingen gebruiken. Het zijn maar termen...
Hoef je je niet direct op je staart getrapt te voelen, ik geef alleen maar even aan dat het handig is dat we over hetzelfde lullen.
En het gaat hier overduidelijk over een 737NG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:49
Dan heb ik ook nog vraag m.b.t Approach..

Als ik al mn legs invoer dan is bij de laaste leg van mn start de ''lijn'' rechtstreeks na begin van de baan.
En dat is echt een hoek van min 45 graden.

Zo kan je natuurlijk nooit nette App. maken.

Moet je eerder op ils of andere star kiezen ?

Dit is enige wat me nog niet lukt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Dennis_k schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:59:
[...]

Voorlopig komen ze nog niet meer meer info (lees pics) van de MD-11. Die panelpics heb ik nu wel gezien.
Ben echt benieuwd naar dit toestel, is een van de mooiste die rondvliegt (naar mijn mening)
Hoop ook dat de pax en cargo één pakket zijn.

Bedankt Budweiser999, misschien zien we elkaar nog eens :)
offtopic:
whois_Dennis_K%20 @ IVAO ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bolk schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:10:
[...]

Sorry .. was het een beetje snel aan het typen.
Als je de fences passeert de engines op idle zetten.
Flaren en als je aan de grond staat engage full thrust reservers.

Zo klopt ie wel ;)
Ga morgen nog zeker ff goed oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
jeehaa schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:18:
[...]

offtopic:
whois_Dennis_K%20 @ IVAO ?
It is i, Leclér ;)
Ben een beetje aan het kijken, maar moet nog e.e.a. downloaden.
Had ook teamspeak niet goed staan, waardoor ik nogal wat overlast veroorzaakte op EHAM :X
Ben nu bezig met de MTL installer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6941

tis weer tijd voor wat flightsim platen :7
kist is de lvld 767 (uiteraard)

Salt Lake City van FSaddon
Seattle van flytampa

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/8.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 6941 op 20-04-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Anoniem: 166975 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 19:40:
Zoals je ziet had ik iets voor de final leg de snelheid op de goede snelheid.
Namelijk FMC snelheid + 5 knots = Approach speed.
De FMC snelheid is de snelheid die FMC aangeeft in combinatie met je flaps.

Ik doe het liever zo:
LNAV vliegen en AP CMD B aanzetten, 3000ft invoeren en LVL CHG invoeren. Zo blijft hij op 3000ft vliegen zodat hij kan intercepten. Ondertussen de snelheid, flaps en gear regelen, zodat ik gereed de final leg inga, zodat ik dat niet allemaal op het laatste moment hoef te doen.
Dan is het wachten tot de APP alles established heeft, en dan gooi je AP CMD B eraf. Je snelheid blijft de kist vasthouden, dus hij gaat niet ineens versnellen ofzo omdat de AP eraf is.
Zo kan je zelf de ILS volgen. Vlak voordat je de fences overgaat, engage full trust reservers.

Done ^^
Je maakt een flaps 15 landing, dat kan maar gebruik dan wel de juiste VREF. Je vliegt nu enkele knopen onder je referentiesnelheid wat resulteert in een hoge pitch up. Het is beter om te kiezen om te kiezen voor een flaps 30 landing met de bijbehorende Final Approach Speed.

Verder is het wel zo netjes om de course van de ILS in te draaien in je course window (MCP) en in zowel NAV1 als NAV2 te ILS frequentie te tunen. Je drukt zoals je zelf zegt op CMD B, maar ipv van dat beide automaten zich koppelen switched hij gewoon over van A naar B.

Voor de rest ziet het er niet eens zo heel slecht uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand zei pas dat een flaps 30 landing super lang duurt.

Ik heb gewoon de snelheid ingevoerd die de FMC opgaf + 5 knots. Dit maakt toch de final approach speed? Of is dit nog ergens te vinden in de FMC?
Ik voer zowieso altijd de frequentie van de ILS in bij NAV1 en NAV2. Stond in de guide van Metzinger ook al.

Zal in het vervolg ook landen op flaps 30. Je gaat wat langzamer, maar dan heb je wat meer tijd om je corrigeren op de ILS.

Edit: Zit net de FMC guide van de 737NG door te kijken, en daar zie je op de Approach page in de FMC hoeveel knots je toe moet voegen onder:
WIND CORR
+5KT
Dit als voorbeeld. Zal morgen kijken hoeveel dat bij mij is.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 20-04-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
De approach speed is niet altijd Vref + 5, dat is wind afhankelijk.
Vapp = Vref + 0.5 * headwind-component + gustfactor
gustfactor is het verschil tussen de reported gusts en de head-wind component.

Een flaps 30 landing duurt niet zoveel langer hoor, je select immers pas flaps30 als het nodig is en vliegt niet de hele approach op die lage snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Formules .. eek .. die probeer ik altijd zo veel mogelijk te ontwijken.
Als voorbeeld:
Final Approach Speed = VREF + 0.5 * headwind-component + gustfactor

HEADWIND .. in de FMC zie ik wel staan TAILWIND, CROSSWIND en WIND. Welke moet ik pakken?
Mijn gevoel zegt WIND. Want TAIL is van achter, en CROSS is schuin, dus blijft WIND over.

Laten we zeggen dat de wind met 25 knopen waait: (Jezus .. lekker opgemerkt door mij .. wind waait zowiezo .. :P)

Final Approach Speed = VREF + 0.5 * 25 - component + gustfactor
Component is TAIL + CROSS? Deze zijn bijv 22 + 8 knots = 30 knots.
Dan word het:

Final Approach Speed = VREF + 0.5 * 25 - 30 + Gust Factor

En waar kan ik de Gust Factor vandaan halen?
Als ik dat weet, kan ik dit morgen eens gaan proberen.

Ik wist niet dat er nog zoveel rekenwerk van pas kwam hij vliegen ..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 20-04-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
rwy 18R
230/15
Vref = 137
Vapp = 137 + 0,5 * 7 + 0 = 140,5
Vapp dient echter minimaal Vref+5 te zijn dus 142kts.

rwy 18R
230/15G25

Vapp = 137 + 0,5 * 7 + (12-7) = 145,5 = 146kts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Laat maar DC legt het al goed uit, en ik had nog een rekenfout ook :)

Let wel op dat je nooit meer dan 15 knots corrigeert, dus je Vapp wordt nooit lager dan Vref + 5 en nooit hoger dan Vref + 15.

Kom je nou in je rekensommetje erg veel hoger uit dan Vref + 15 heb je 3 opties:
- andere baan nemen
- uitwijken naar een ander veld
- je kunt niet rekenen ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Sleepie op 20-04-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
Anoniem: 166975 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:25:
Iemand zei pas dat een flaps 30 landing super lang duurt.
De landing duurt niet echt veel langer, maar kost meer brandstof en veroorzaakt meer overlast. De gewoonte is wanneer het mogelijk is de flaps 1 stand lager te zetten. Dit voorkomt stress aan de vleugel/flaps, geluidsoverlast en onnodig brandstof verbruik. De laatste flap setting levert namelijk veeel meer weerstand en relatief weinig lift ten opzichte van de eerdere settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sleepie schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:14:
Laat maar DC legt het al goed uit, en ik had nog een rekenfout ook :)

Let wel op dat je nooit meer dan 15 knots corrigeert, dus je Vapp wordt nooit lager dan Vref + 5 en nooit hoger dan Vref + 15.

Kom je nou in je rekensommetje erg veel hoger uit dan Vref + 15 heb je 3 opties:
- andere baan nemen
- uitwijken naar een ander veld
- je kunt niet rekenen ;)
Maar waar haal DC dan opeeens die 7 vandaan?
15 / 2 = 7,5 .. en dat word dan 7?

En de Gust factor is zeker de WIND CORR die de FMC aangeeft?
Wind is bijv 270/20

Vapp = 137 + 0,5 * 12 + 0 = 143 knots.
Het moet minimaal 5 zijn, dat is dit dus ook ..
Maar we gaan voor wat meer, dus + 5 erbij.

Vapp = 137 + 0,5 * 12 + 5 = 148 knots.

Klopt het zo?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 21-04-2006 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Waar hij die 7 vandaan haalt ?
Sinussen, cosinussen, stelling van Piet Apegras ;) , ontbinden in factoren, trug naar je wiskunde boeken ;)

code:
1
2
3
4
5
6
            <----- crosswindcomponent
                 /|
                / |
               /  |
              /   |
       wind  /    | headwindcomponent

De werkelijke wind komt schuin van voren zeg maar. Die kun je dan ontbinden in een pure headwind component en een pure crosswind component.
Die 7 van DC is dus de pure headwind component voor de windspeed en richting in zijn voorbeeld.

En nee je verhaaltje klopt dus niet, want je kunt niks berekenen met alleen de windspeed. Je moet ook de baan weten, om dus die head- en crosswind componenten te kunnen berekenen.

[ Voor 58% gewijzigd door Sleepie op 21-04-2006 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Wat een gezeur met die Vapp + 5 zeg :)
met de 737NG neem ik gewoon atlijd Vapp +5 knots met de bijhorende flaps settings en dan kijk ik gewoon altijd wat de pitch is... is deze niet goed, dan gewoon snelheid ietsje verhogen of verlagen totdat ik zo'n 2 a 3 graden pitch up heb :)

ben je van het hele rekengedoe af :)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
jos_zwa schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 08:46:
met de 737NG neem ik gewoon atlijd Vapp +5 knots met de bijhorende flaps settings en dan kijk ik gewoon altijd wat de pitch is... is deze niet goed, dan gewoon snelheid ietsje verhogen of verlagen totdat ik zo'n 2 a 3 graden pitch up heb :)

Die extra snelheid is ook een veiligheidsmarge dat wanneer de wind ineens veranderd je niet ineens ver onder je VREF duikt of in het ergste geval een stall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jos_zwa schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 08:46:

Hmmz .. dit is ook een manier. Dat andere is ook wel gaaf .. maar rekenen .. moet ik niks van hebben! :P
Dus gewoon speed toevoegen tot je een niet al te grote pitch up hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Anoniem: 166975 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:54:
[...]

Hmmz .. dit is ook een manier. Dat andere is ook wel gaaf .. maar rekenen .. moet ik niks van hebben! :P
Dus gewoon speed toevoegen tot je een niet al te grote pitch up hebt.
Doe dat nou niet. Neem gewoon 1/2 x wind voorlopig met een minimum van 5, dan zit je voorlopig wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:49
Vraagje...

wat doe ik fout als de fmc van lvld 767 de VS niet uitvoerd heb alles ingevoerd gewicht enzz
bij legs staan ook de hoogtes en snelheid en had netuurlijk ook vnav aan staan....

Het was bij climb en bij de decent dat hij dat niet deed heel vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Rekenen is een must als je piloot wilt worden/spelen. Je moet niet voor niks best wat wiskunde gehad hebben om bij de luchtmacht alleen al te kunnen solliciteren. Ik word ook gek als me pa af en toe vertelt wat ie met de bekende SOS CAS TOA moet uitrekenen. Maar goed, het hoort erbij.

Overigens werd ik net vrij aangenaam verrast toen ik van school kwam. Net toen ik over het viaduct fietste zag ik de AN-124 op final richting Soesterberg. Volgens me moeder was ie er gisteren ook maar toen heb ik em gemist.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rellehenk schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:17:
[...]

Doe dat nou niet. Neem gewoon 1/2 x wind voorlopig met een minimum van 5, dan zit je voorlopig wel goed
rellehenk, Roger ;)

Dus gewoon de wind uitlezen in de FMC, en dat in de formule stoppen, en de gust factor weglaten.
Onze leraar had een liedje ingezongen over dat SOS CAS TOA.
Echt zo van:
Ohh .. wat houd ik van SOS. Dat is de overstaande : schuine zijde ... YEAAHHH!
En dan vergeten we CAS helemaal .. want dit is de aanliggende zijde : schuinde zijde .. HELL YEAHH!!!
Maar krijg nu tieten .. we zijn TOA vergeten! Die is het helemaal baby .. want dat is de overstande zijde : aanliggende zijde!

Herhaalt zich een tijdje, liedje van Rollergirl -Dear Jessy erdoor ..

Mafkees is et ..

Amen.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.