Arrival @ Casablanca, scenery van Aerosoft.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Heb hetzelfde, ik denk dat de laadtijd wel verdubbeld is, maar goed, als je dan bij nacht zo een beetje over Nederland aan het fladderen bent ben je het zo vergeten. (kan mooi tussendoor even een bakkie koffie halen)jos_zwa schreef op woensdag 05 april 2006 @ 08:35:
Nog even terugkomend op een niet eerder beantwoorde vraag van mij:
Hoe zit het bij jullie met de laadtijden als je ultimate terrain geinstalleerd hebt?
Ik moet echt aanzienlijk langer wachten nu, maar het resultaat is het wachten waard!
Vincere Per Belli
ik minimaliseer gewoon altijd, zodat ik rustig met jeppesen enzo bezig kanpeeth schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:51:
[...]
Heb hetzelfde, ik denk dat de laadtijd wel verdubbeld is, maar goed, als je dan bij nacht zo een beetje over Nederland aan het fladderen bent ben je het zo vergeten. (kan mooi tussendoor even een bakkie koffie halen)
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Je kan hier beter niets zetten....
Verwijderd
Leuke plaatjes weerGilly schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:37:
Arrival @ Casablanca, scenery van Aerosoft.
[ Voor 5% gewijzigd door Wokkel1982 op 05-04-2006 20:27 ]
Verwijderd
Boeing 777Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:29:
ligt eraan hoe je navigeert, wat voor kist?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij heb je de hele vlucht met je APU aangevlogen, kan je beter uitzetten want scheelt wel brandstofCreativeMind schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:48:
Zo even vluchtje gemaakt naar Marokko. De nieuwe scenery van Aerosoft testen en ik moet zeggen hij ziet er goed uit.
ik zou zeggen shots zeggen meer dan woorden hier komen ze dan:
[afbeelding]
mnee maar ik denk dat je doelt op dat klepje bij de staart ofniet? want die gaat bij mij namelijk niet omlaag als ik de apu uitschakel om een of andere rare redenVerwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 05:49:
[...]
Volgens mij heb je de hele vlucht met je APU aangevlogen, kan je beter uitzetten want scheelt wel brandstof
Ai, damn. Dat had ik nog niet gezienApoC schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:35:
als je in flightsim een vlucht start met de 737 en je drukt op ALT, dan krijg je bovenin je werkbalk.
Kies hier voor pmdg en dan voor general geloof ik. Daar kun je in het eerste scherm kiezen voor eicas/map en voor een andere optie (naam ff kwijt) die optie moet je hebben voor de layout die jij graag wilt.
Zou je misschien ook wat pics kunnen plaatsen van het totaal? Ziet er echt mooi uit!!dnoize schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:49:
Een keer geen screenshots, maar realshots.
Ik heb net mijn 3e generatie overhead vervangen door de 4e generatie van Engravity.
fotos's van FWD overhead:
[...]
Stef
[ Voor 6% gewijzigd door Wild_Snake op 06-04-2006 13:52 ]
De APU levert stroom aan je instrumenten etc. zodra je pushback begint. Dan moet namelijk external power gedisconnect zijn. De motoren hebben stroom nodig om te starten en omdat je geen external power hebt moet dat van de APU komen. Het is dus een soort aggregaat voor als je geen andere stroombron hebt. Zodra de motoren gestart zijn leveren die zelf stroom (dynamo) dus kan de APU uit. Omdat de APU een aggregaat is scheelt het brandstof als ie uit staat.CNS schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:33:
[...]
Ai, damn. Dat had ik nog niet gezien
Dat gaan we vanavond even proberen.
Eerste vlucht al gemaakt met de 737NG en wat een prachtig toestel is het zeg.
Wat kleine probleempjes zoals het voor mij niet duidelijk zijn van wat de APU doet, waar het voor is en wanneer wat aan moet staan. En ik kreeg alarmgeluid bij het vol openzetten van de motoren bij takeoff. Moet nog even kijken wat ik daar fout gedaan heb.
Maar dat zijn dingen die ik zelf nog moet uitzoeken
Verder is het een prachtige kist die voor mij weer een nieuwe dimensie aan FS geeft.
[ Voor 20% gewijzigd door Kiwiknaapje op 06-04-2006 15:51 ]
Leegte
Naast electrical power heb je bleed air nodig om de motoren te starten. Dit kan de APU o.a. leveren.Kiwiknaapje schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:47:
[...]
De APU levert stroom aan je instrumenten etc. zodra je pushback begint. Dan moet namelijk external power gedisconnect zijn. De motoren hebben stroom nodig om te starten en omdat je geen external power hebt moet dat van de APU komen. Het is dus een soort aggregaat voor als je geen andere stroombron hebt. Zodra de motoren gestart zijn leveren die zelf stroom (dynamo) dus kan de APU uit. Omdat de APU een aggregaat is scheelt het brandstof als ie uit staat.
Dat alarmgeluid betekent dat je iets niet zo hebt staan zoals je in de FMC geprogammeerd hebt. Vaak is dit de flap setting, die niet op de ingevoerde stand staat bijvoorbeeld.
Die elementen zijn te koop. Moet je wel een aardige zak met eurie's meenemen.....maar dan heb je ook watCNS schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:55:
Als je alles zelf hebt gemaakt is het echt waanzinnig mooi gemaakt.
The sky is the limit
Ok. Helder verhaal en duidelijk. In de handleiding van PMDG heb ik niets kunnen vinden. Wel een pdf-je waar heel kort beschreven staat wat elke schakelaar doet, maar dat is maar heel sumier.Kiwiknaapje schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:47:
Uitleg over de APU
Ik denk dat het dan de speedbrake lever is. Die stond niet op DOWN/DETENT en waarschijnlijk ook de trim. Wel gezien dat de Stabilizer Trim op 4.90 moest staan (dat gaf het FMC aan), dat ie op het throttlequadrant te zien is, maar nog niet gevonden hoe die aangepast kon worden. Ik dacht met de muis maar toen ging mijn speedbrake lever omlaag (en nog niet op DOWN/DETENT gezet herellehenk schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:56:
Naast electrical power heb je bleed air nodig om de motoren te starten. Dit kan de APU o.a. leveren.
En over de take off warning, dat heeft niks te maken met FMC. Maar met flaps, parking brake, trim, speedbrake lever
Verwijderd
Leegte
http://www.projectmagenta.com/products/pmsounds.htmlVerwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:09:
Ik zag laatst namelijk een filmpje van iemand die z'n 737 landde en tijdens het landen hoorde je het aftellen van 40/30/20... Ik ben wel benieuwd waar je dat kan downloaden!
Alvast bedankt!
Deze waarde moet je uit je loadeditter en of van loadsheet afhalen. Als je deze waarde invoert krijg je de take off trim tevoorschijn.ApoC schreef op donderdag 06 april 2006 @ 08:25:
vraagje over een fmc optie: In de FMC van de PSS 777 kom ik een optie Center of Gravity (in fmc: ...cg%) tegen. Heb alle manuals al doorgespit maar ik begrijp niet helemaal hoe ik aan deze waarde kan komen. Is dit uberhaupt een waarde die in FS van belang is of niet? Als je hem invult komt er ook een trim setting uit, dus lijkt me toch wel verdomd handig om in te vullen.
[ Voor 47% gewijzigd door Ensinker op 06-04-2006 17:25 ]
Verwijderd
Damn dat is echt übervet.dnoize schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:38:
zijn inderdaad te koop. Dit is de 4e generatie overhead van het nederlandse bedrijf Engravity
(ja, de 1e , 2e en 3e generatie heb ik ook gehad)
Je kunt ze vinden op www.737cockpit.com
Deze 4e generatie is niet meer van echt te onderscheiden. Interfacen gaat middels het pakket PMsystems. Ik gebruik zelf de phidget ioboards voor mijn overhead en IOcards voor de rest.
fotos van het totaal ? ok
Eerst mijn MIP, dit is mijn huidige MIP. Deze is zelf gemaakt, maar hij wordt binnenkort vervangen door een mooiere:
[afbeelding]
CDU's (de rechter is te koop trouwens):
[afbeelding]
Pedestal:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn oude overhead werkend:
[afbeelding]
ik heb laatst ook een echte throttle uit een 737/200 en de complete rear bulkhead op de kop getikt:
[afbeelding]
[afbeelding]
meer over mijn projectje op http://www.boeing737ng.com
Stef
NOSIG
Verwijderd
Heel toegankelijk. Je maakt het zo moeilijk als je zelf wiltVerwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 19:08:
Even een vraagje van een FS leek.
Hoe toegankelijk is het spel? Ik neem dat de drempel hoog is.
En zijn de tutorials in het spel voldoende om een beetje te kunnen vliegen?
Voor €20 kan een vlieggek als ik dit spel natuurlijk niet laten liggen
NOSIG
Verwijderd
vergeet goedkoop....lol...ik had vette mazzel maar voor een gemiddelde gescrapte 737 throttle betaal je tussen de 2000 en de 3000 dollar.bigchristiaan schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:48:
[...]
Damn dat is echt übervet.
Maar waar koop je die oude shizzle (laatste 2 foto's)? Ik wil eigenlijk ook wel een goedkoop souvenir van een vliegtuig in m'n kamer. En hoe duur waren die dingen?
In de Fokker 100/70 van Project Fokker zit het ookKiwiknaapje schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:13:
Zit bij de kist die diegene vliegt. Bijna altijd payware, ken geen freeware kisten die et roepen.
[ Voor 22% gewijzigd door CNS op 07-04-2006 08:21 ]
Na de installatie, heb je toen FS opnieuw gestart? Als het goed is heb je toen een scherm gezien dat hij scenery gaat updaten met zo'n statusbalkje. Als dat het geval is dan is het goed geïnstalleerd.ApoC schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:12:
vraagje over terrain mesh: Bij normale scenery krijg je altijd een nieuwe entry in de scenery library. Texture updates als FSscene komen daar niet in terecht omdat ze de standaard textures overschrijven. Hoe zit dit met terrain mesh? Heb nu namelijk fsgenesis geinstalleerd en zie geen entry in de scenery library. Overschrijft terrain mesh ook standaard bestanden of dien je die handmatig toe te voegen aan de library?
Ik heb Fsgenesis overigens netjes via de installer geinstalleerd.
The sky is the limit
Verwijderd
Damn, wat ziet dat er bij jou goed uit! Welke scenery's gebruik je, en heb je een linkje van die klm? Payware neem ik aanVerwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:21:
Tocht van gisteren
Deze KLM 744 moest bij tanken op Frankfurt![]()
- knip screens -
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 14:08 ]
Dat heb ik inderdaad gezien, maar hij komt niet voor in mijn scenery library. Zou iemand die ook FSgenesis heeft geinstalleerd mij kunnen vertellen of er een entry in de scenery library wordt toegevoegd?EasyJet schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:31:
[...]
Na de installatie, heb je toen FS opnieuw gestart? Als het goed is heb je toen een scherm gezien dat hij scenery gaat updaten met zo'n statusbalkje. Als dat het geval is dan is het goed geïnstalleerd.
Verwijderd
Laatst ook al uitgebreid aan de orde geweest in dit topicVerwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:06:
[...]
PS, is Ultimate Terrain Europe de moeite (geld) waard? Als je die gebruikt, is dan bijvoorbeeld EHAM ook onder handen genomen?
Kijk eens in de startpost, hier staan heel wat links genoemd onder het kopje "Waar vind ik payware?"Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:06:
[...]
Heeft iemand trouwens wat linkjes waar je payware vliegtuigen kan verkrijgen?
Aardig, maar van mij mag je dat blurren achterwege laten.Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:21:
Tocht van gisteren
Deze KLM 744 moest bij tanken op Frankfurt
Verwijderd
Verwijderd
Ah dom, maar oke bedanktVerwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:37:
[...]
Laatst ook al uitgebreid aan de orde geweest in dit topicOf je het de moeite vindt moet je voor jezelf uitmaken aan de hand van de vele screenshots die er inmiddels van zijn te vinden. Ultimate Terrain doet niks met vliegvelden wil je een uitbreiding voor Schiphol dan moet je is kijken naar de Schiphol scenery van Cloud9.
[...]
Kijk eens in de startpost, hier staan heel wat links genoemd onder het kopje "Waar vind ik payware?"
eerlijk gezegd wilde ik dat een paar posts geleden ook zachtjes zeggenrellehenk schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:48:
[...]
Aardig, maar van mij mag je dat blurren achterwege laten.
Ik heb zelf geen FSgenesis, maar ik vermoed dat doordat hij óf geïnstalleerd wordt in X:/.../.../fs9/addon scenery/scenery hij gelijkt wordt toegevoegd aan de database zonder entry in de library. Dit gebeurd ook wanneer de installer het installeerd in X:/.../.../fs9/scenery/world/scenery.ApoC schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:20:
[...]
Dat heb ik inderdaad gezien, maar hij komt niet voor in mijn scenery library. Zou iemand die ook FSgenesis heeft geinstalleerd mij kunnen vertellen of er een entry in de scenery library wordt toegevoegd?
The sky is the limit
Hij komt terecht in de map /world/scenery dus dat verklaart dan een hoop. Thnx!EasyJet schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:26:
[...]
Ik heb zelf geen FSgenesis, maar ik vermoed dat doordat hij óf geïnstalleerd wordt in X:/.../.../fs9/addon scenery/scenery hij gelijkt wordt toegevoegd aan de database zonder entry in de library. Dit gebeurd ook wanneer de installer het installeerd in X:/.../.../fs9/scenery/world/scenery.
Het werkt dan dus wel...maar niet zichtbaar in de lijst.
Verwijderd
Leegte
Wat hebben al die mensen dan met hun sluitertijd van 20 seconden in vol zonlicht?Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:11:
Om ff een mooie te laten zien:
[afbeelding]
![]()
is niet van mij maar echt super vettt.
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 17:22 ]
Die mensen maken zelf geen foto's, dan zouden ze wel weten dat het namelijk oerlelijk is tegenlicht.DutchCommando schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:11:
[...]
Wat hebben al die mensen dan met hun sluitertijd van 20 seconden in vol zonlicht?
The sky is the limit
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Ik heb maar 400 euro voor mijn throttle betaald en ja dat heb ik er wel voor over. 2000 dollar had ik er zeker niet voor over.....en ach....zo'n cockpit duur...tsja...iedere hobby is duur toch.....maar je kunt er inderdaad ook leuk je PPL voor halen ;-)[b][message=25531545,noline]
@dnoize: Jezus man. Wat een geld. Ik weet dat er enorme fanatieke Flightsimmers zijn. Maar is het dat echt allemaal waard? Zie er natuulijk wel geweldig uit zo'n eigen gemaakt cockpit en de voldoening moet fantastisch zijn lijkt me.
Verwijderd
Die nieuwe trans livery?mekkieboek schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:22:
Ach, ik vind tegenlicht foto's best aardig. En ook het vliegtuig in het midden vind ik geen probleem. Zeker niet dit vliegtuig![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Je kan de pedalen gebruiken als rudder. Werkt primaVerwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 00:02:
ik zat te denken om emn pedalen van men race stuur ook te gebruiken om de staartvin te controleren en dat samen met men joystick is het mogelijk om de asses van de pedalen een bepaalde functie te geven ? dus om twee dingen te gebruiken ? iemand hier ervaring mee ?
edit: sorry ik lees verkeerd...Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 00:02:
ik zat te denken om emn pedalen van men race stuur ook te gebruiken om de staartvin te controleren en dat samen met men joystick is het mogelijk om de asses van de pedalen een bepaalde functie te geven ? dus om twee dingen te gebruiken ? iemand hier ervaring mee ?
[ Voor 26% gewijzigd door nealzie op 08-04-2006 01:34 ]
Alles went. Ik vond het eerst ook een kindersnoepgoed livery maar ik vind 'm steeds mooier.
[ Voor 4% gewijzigd door ScrooLoose op 08-04-2006 13:20 ]
Smiling as the shit comes down...
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Misschien een vreemd vraagje, maar mag ik een van jouw screenshots gebruiken voor een openingspost-header?Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:11:
Ik probeer een beetje van alles wat![]()
De reden waarom ik edit is, omdat ik op meer FS forums actief ben en daar is editten toch echt een 'must'. Dit vind ik niet erg, omdat ik het ook erg leuk vind om te doen.
Sommige mensen maken echt zulke bizare dingen, waarbij mijn werk niks lijkt![]()
[afbeelding]
![]()
[ Voor 10% gewijzigd door Wild_Snake op 08-04-2006 14:23 ]
Verwijderd
Uiteraard, zolang je maar een joystick hebtScrooLoose schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 13:18:
Is dit ook een beetje normaal te spelen met keyboard en joystick enzo ?.... zonder al die gadgets die dnoize hierboven post ?
Verwijderd
Verwijderd
Ga je gang, alleen die Lufthansa is niet van mij dus dan zal je die gozer ff moeten pm'en. Hij zit op http://www.fs2004.com/forums/ en zijn naam is Mr PalmasonWild_Snake schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 13:30:
[...]
Misschien een vreemd vraagje, maar mag ik een van jouw screenshots gebruiken voor een openingspost-header?
Als ik er een soort van copyright watermark in moet zetten moet je het maar even zeggen!
(Mij mailen mag altijd!)
Ook een vraag aan de andere (screenshot)posters hier, mag ik jullie screenies gebruiken voor een Header?
Laat me ff weten als je bezwaar hebt!
Verwijderd
Hmm raar... Ik heb het hier wel boven zee enzo. Boven land heb ik het ook nog nooit gehad. En ik gebruik toch gewoon een standaard configuratie.....Trouwens, het kan aan mij liggen maar tijdens het vliegen heb ik nog nooit turbulentie of echt harde windstoten meegemaakt, terwijl ik soms express het weer laat verslechteren. Ik heb ook al bij de instellingen van realism gekeken maar nog steeds geen heftige turbulentie. Lijkt me toch iets 'extra's' tijdens het vliegen
Ik vlieg regelmatig met heli. Het is ontiegelijk moeilijk en niet te leren in een middagVerwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:46:
Wat gaaf mooi met pedaaltjesvliegt er hier wel is iemand met helicopter ? waar kun je vinden welke techniek je gebruikt om te hooveren en te landen ? dat is net even wat moeilijker als vliegen volgens mij
The sky is the limit
Leegte
Verwijderd
Verwijderd
Leegte
Heb ik overigens toch liever iets van een GoT-ter. Geeft het topic wat herkenbaars...Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:22:
[...]
Ga je gang, alleen die Lufthansa is niet van mij dus dan zal je die gozer ff moeten pm'en. Hij zit op http://www.fs2004.com/forums/ en zijn naam is Mr Palmason
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:11:
Ik probeer een beetje van alles wat![]()
De reden waarom ik edit is, omdat ik op meer FS forums actief ben en daar is editten toch echt een 'must'. Dit vind ik niet erg, omdat ik het ook erg leuk vind om te doen.
Sommige mensen maken echt zulke bizare dingen, waarbij mijn werk niks lijkt![]()
[afbeelding]
![]()
[ Voor 11% gewijzigd door vegterb op 08-04-2006 23:30 ]
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
lol, ik zie nu pas dat dat een FS shot is
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Is het dan nou wel of niet? Ik dacht het eerst ook... Maar toen men over overbelichting e.d. begon snapte ik het ff niet meer... Waar zag je aan dat het een FS-screenshot is? Maar als het een FS Screenshot is...
[ Voor 7% gewijzigd door vegterb op 09-04-2006 13:02 ]
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
[ Voor 4% gewijzigd door DutchCommando op 09-04-2006 13:28 ]
Ik wist het.DutchCommando schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:25:
Overduidelijk op de voorgrond een echte foto en op de achtergrond default FS terrain. (Vind hem dan ook NIET mooi edited).
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 13:59 ]
Ik vind het wel mooi gedaan. Wanneer is iets mooi ge-edit dan. Als het niet meer van echt te onderscheiden is? Het is juist leuk dat je flightsim-elementen er nog in kunt herkennenDutchCommando schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:25:
Overduidelijk op de voorgrond een echte foto en op de achtergrond default FS terrain. (Vind hem dan ook NIET mooi edited).
NOSIG
nice gevondenbigchristiaan schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:07:
En kijk eens achter bij de staart...
Onder het vliegtuig een storm van waterdruppeltjes/rook
Boven het vliegtuig helemaal clear
En die 2 verticale reflectiestrepen van de landing lights op de grond zijn voor m'n gevoel iets teveel naar rechts, maar dat zal wel aan mij liggen
Ik vind het verder mooi ge-edit, maar het grijsgrauwe is mijn smaak niet.
Leegte
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 22:03 ]
Verwijderd
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 01:09 ]
Dat mag best wel hoor! Leuk filmpje... Dan zie je weer eens hoe echt FS2004 eigenlijk kan zijn,... ziet er echt allemaal bekend uit.Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 01:04:
Psst, even tussendoor een RL filmpje (100% de moeite waard). Co-piloot die je in (vrij vaak) beeld ziet is een vriend van m'n broer en vliegt momenteel voor Easyjet. Hij heeft een naar mijn idee gaaf filmpje gemaakt, over van alles en nog wat tijdens de vlucht. Verwacht geen verhaallijn. Denk dat jullie het wel leuk vinden. Zal niet vaker filmpjes posten die niets met de thread te maken hebben.
Genoeg gesproken, hier te downloaden. Enjoy.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq