Demo is niet slecht, in ieder geval een stuk beter dan de beta!
De voertuigen zijn echter erg makkelijk te besturen, te arcade hoe je met je walker rondstampt.
Het knifen blijft leuk, vooral omdat je meteen de dogtags krijgt van je tegenstander.
Als je het schild van de titan van de tegenstander neer hebt en je geraakt aan boord dan moet je een aantal consoles vernietigen, dit gaat met een paar man erg vlug en je hebt ze ook snel allemaal.
Dan nog een kwestie van de core vernietigen en je hebt de ronde gewonnen.
Maar de gameplay van Battlefield 2 blijft toch supirieur aan 2142, daarin is het soms echt zweten als je vlag probeert over te nemen. Met 2142 pak je als je dood bent gewoon een andere missle silo.
Het hele Arabische, Chinese en Amerikaanse leger met wapens van vandaag de dag spreekt me meer aan dan de futuristische setting met Britten tegen Russen. Het voelt allemaal net even te nep aan als je je rocketlauncher afschiet, waar je bij Battlefield 2 echt een gevoel krijgt iets te raken, mis ik dat in 2142.
Nu zit er maar één map in de demo, gelukkig een andere dan in de beta. En het is geen slechte map, maar er zijn geen huizen of gebouwen waar je in kunt. De enige echte close combat in een afgesloten ruimte is in de Titan.
Ik denk dat veel mensen, net als ik, het urban warfare met veel close combat meer aanspreekt dan uitgestrekte vlaktes die helemaal kapot zijn gebombardeerd. Hopelijk blijft er wel support voor Battlefield 2 en komen daar nog heel wat mooie mods voor uit, want de opvolger is lang niet zo indrukwekkend als Battlefield 2 dat was toen deze uitkwam.