Anoniem: 144407 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:49:
[...]
Ik vraag me af of jij Battlefield 2 wel serieus gespeeld hebt of dat jij weer iemand bent die de "anti-EA fanboys" napraat.
Wel jammer dat Dice/EA voor futoristische Battlefield gekozen hebben... Ik sla deze titel over, mede door het feit dat deze titel ontwikkeld wordt Dice-Canada en niet door Dice-Zweden.
Hahaha grapje zeker? Ik heb de dvd box hier liggen en ik doe hem op de post tegen elk aannemelijk bod

Ik was lid van een toch wel vrij bekende Battlefield 1942 clan die logischerwijs de overstap maakte naar Battlefield 2 toen dit spel helaas leeg begon te lopen. Ik heb Battlefield 2 zeker een maandlang geprobeert maar kon het gewoon niet meer aanzien. Ik ben geen professional op het gebied van game design maar als het spel 1gb+ aan resources inneemt op low-quality 1024x768 terwijl er naar mijn idee helemaal niet zoveel bijzonders op mn scherm gebeurt ga ik eerlijk gezegt wel twijfelen of het programmeren van bf2 niet efficienter kon.
Dat je Battlefield 2 een leuk spel vindt kan ik wel respecteren, ieder zn ding; Maar waarom je EA verdedigt in de zaak BF2 is mij een raadsel. Het beste voorbeeld van hun marketingsleugens blijf ik de dynamische maps vinden. Met veel tromgeroffel en anticipatie werdt deze feature aangekondigt.. en wat blijkt? Ze hebben gewoon wat gebouwen weggetextured en op die manier 3 versies van elke map gemaakt. Ik weet nog wel dat een paar lui van een fansite de game mochten spelen voor de demo release en dat ze concluderen dat die feature vast nog niet af was of zo. Wat een geweldige marketingsstunt van EA om deze illusie in stand te houden.
Mn laatste rant is nog wel het hoge lamer gehalte van BF2. Battlefield 1942 was geen perfect spel, ook niet na de laatste patch van toen (soundbug, door muren lopen, etc. etc) maar dat ik in december afgelopen jaar even inviel in een clanmatch en na al die patches iedereen nogsteeds vrolijk aan het snoekduiken is moet ik daar wel van fronzen
Het hele gebeuren rondom ranked servers is natuurlijk net zo'n commercie stunt. Alleen official vriendjes van EA mogen zo'n server hosten om 'de kwaliteit van het rankings systeem te waarborgen' en min of meer te garanderen dat ieder vriendenclubje dat geen zin heeft in die hoge extra kosten (omdat je op zo'n server medailles kunt verdienen jeuujj) tot het einde ter tijden 0 spelers binnenkrijgt.
Ik heb eerlijk gezegt sterk het idee dat DICE bijzonder weinig in te brengen had in de beslissingen rondom Battlefield 2. Bij dit deel verwacht ik niet veel beter.