Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 36 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.100 views sinds 30-01-2008

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
nFo schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:13:
Ik heb de x1900xt crossfire van sapphire binnen.
De zegels zaten wel los en de slot plaat is ook niet recht.
Sticker zat onder de videokaart, begint lekker. :/
Zo te zien compleet en nieuw, maar wel een keer gebruikt of getest in de fabriek ? B)

Maar goed, ik test het wel even.
offtopic:
Toen ik mijn 7800GTX kocht vlak voor sluitingstijd bij een grote keten rond Rotterdam heb ik ook zoiets meegemaakt.
Bij deze keten betaal je eerst, de doos heb je dan nog niet gezien want deze krijg je op een andere afdeling uit het magazijn.
Meteen bij het afhalen check ik die doos en er zijn aanwijzingen dat hij al open is geweest (doos niet gesealed geen drivers erin etc.) dus ik vraag voorzichtig of dat zou kunnen waarop zij aangeven dat dat echt niet gebeurt bij hen bla bla.

Op het parkeerterrein besluit ik toch om te keren want ik heb geen zin om voor EUR 550 dergelijke zaken te accepteren. Na wat heen en weer gezeur ( ze wilden natuurlijk allemaal naar huis “kom morgen anders maar terug / we sturen de drivers na / download drivers maar van internet” blabla bla. ) heb ik gewoon een doos gekregen die wel klopte.

Moraal is dat het regelmatig gebeurt dat winkels om wat voor reden ook kaarten uit dozen halen en ze daarna als nieuw verkopen. Meestal werkt de kaart prima maar zeker voor dat geld heb ik geen zin om dit soort praktijken te accepteren. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

The Inq komt nu met het bericht dat R590 ook Gemini GPU support: http://www.theinq.net/?article=30751

En ook dat had ik min of meer in m'n slide staan. :P Zou leuk zijn als die slide ook waarheid werd. haha. :9

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 13:06
Ik weet niet als ik hier goed zit, maar heb een vraag ivm mijn nieuwe x800 pro.

Hiervoor had ik altijd een 9800 en speel vaak cs 1.6 echter heb ik met mijn x800 frame drops naar 60. terwijl ik met mijn 9800 altijd 100 heb gehad.

Dit schijnt een bekend Ati probleem te zijn.. heb het forum/google al af gezocht maar nergens kon ik een oplossing vinden..

heb al een aantal drivers gedownload zowel nieuwe als oudere.. maar niets mocht helpen..

mijn systeem is een amd 2800+ met een 400 watt voeding en 1,25 gig geheugen.. dus dit zal het probleem niet zijn.

Nu vraag ik me af als er hier mensen zijn die dit probleem ook hadden en er een oplossing voor hebben gevonden? of dat dit probleem nog steeds een ati driver kwestie is..

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 14:01

Krizzie

Progressive Music \o/

Dit is geen problemen topic he... ;)

Geluidswolk

• Passie-m
  • Laatst online: 27-02 13:06
Ja ik wist dus niet als ik hier goed zat..
zijn ook zo veel topics. en dacht dit is echt een topic waar teminste veel ati mensen zitten
die het probleem herkennen.
Krizzie schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:53:
Dit is geen problemen topic he... ;)

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-05 21:41
CJ schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:49:
The Inq komt nu met het bericht dat R590 ook Gemini GPU support: http://www.theinq.net/?article=30751

En ook dat had ik min of meer in m'n slide staan. :P Zou leuk zijn als die slide ook waarheid werd. haha. :9
Bella Italia ziet ze ook al vliegen!
http://www.radeonitalia.it/forum/showthread.php?t=180

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 17:46
CJ schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:46:
Woont Hilbert nog steeds in Groningen? Ik kan 'm dan namelijk irl m'n PSD bestanden laten zien waarmee ik de slide gemaakt heb. :P
Nah niet doen ik wil wel eens zien tot hoe ver dit gaat :D Vind het echt prachtig :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 21:46
CJ schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:49:

Had jij die slide gemaakt / verzonnen dan :P LOL! zag hem indd ook bij techpowerup voorbij komen maar dacht dat jij hem daar weer vandaan had, je brengt ze misschien wel op ideen :D

1950 klinkt ook niet verkeerd, ze zitten daar waarschijnlijk op de marketing afdeling, verrek we kunnen er geen X meer achter plakken XTXX of XTX-PE wordt te veel van het goeie maar toen kwam CJ met zijn xx50 :P

• Joepi
Ja aber was ist das denn?
http://www.hartware.de/news_39713.html
hahaha de duitsers trappen er ook in!

• Joepi
BlowFish schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:16:
[...]

Had jij die slide gemaakt / verzonnen dan :P LOL! zag hem indd ook bij techpowerup voorbij komen maar dacht dat jij hem daar weer vandaan had, je brengt ze misschien wel op ideen :D

1950 klinkt ook niet verkeerd, ze zitten daar waarschijnlijk op de marketing afdeling, verrek we kunnen er geen X meer achter plakken XTXX of XTX-PE wordt te veel van het goeie maar toen kwam CJ met zijn xx50 :P
We krijgen nou zeker de X1950CJ, en niks minder!

• Anoniem: 23009
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Prachtig mensen echt Prachtig haha CJ :D :+ je heb de buren ook goed te pakken, zo ver had ik het niet verwacht , maar idd die slide lijkt echt hahaha.

echtergezegt Briljante actie! _/-\o_ :+ :Y)

Maare wat houd Gemini GPU support in?
Hebben onze R520, R530, R515 en R580 VPU's dat ook?

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 04-04-2006 17:41]

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

We kunnen nu officieel constateren dat het totaal niets zegt als iets op alle grote hardwaresites beweerd word... ongelofelijk dit, gewoon de hele wereld voor de gek gehouden :D

...en toen kwam ATi: "The information on the slide is actually correct..." >:)

[Voor 14% gewijzigd door Cheetah op 04-04-2006 17:46]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

RV560 en RV570 hebben standaard Gemini GPU support. Wat dat precies inhoud is nog niet officieel bekend, maar aangezien het samen met "Onchip CrossFire" genoemd wordt, lijkt het voor de hand liggend dat Gemini GPU een PCB is met 2 RV570s of RV560s (dus gewoon een Dual Chip board) met ingebouwde Compositing Engine.

En toch grappig hoe sommige sites een compleet artikel om m'n slide weten heen te schrijven (of zelfs 2 zoals The Inq). :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Astennu
CJ schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:47:
RV560 en RV570 hebben standaard Gemini GPU support. Wat dat precies inhoud is nog niet officieel bekend, maar aangezien het samen met "Onchip CrossFire" genoemd wordt, lijkt het voor de hand liggend dat Gemini GPU een PCB is met 2 RV570s of RV560s (dus gewoon een Dual Chip board) met ingebouwde Compositing Engine.

En toch grappig hoe sommige sites een compleet artikel om m'n slide weten heen te schrijven (of zelfs 2 zoals The Inq). :+
Een dual RV570 lijkt me wel erg leuk. Dan heb je 24 robs met 72 shader units :P Mja de vraag is het prijskaartje dat zal dan ook wel 600+ bedragen. Maar ik vraag me ook af wat sneller is een X2 gemini of gewoon 2 losse kaarten in CF. Ik gok toch dat de X2 gemini iets sneller is maar hoeveel ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Dat is nog speculeren. Je zou zeggen dat 2 chips op 1 PCB minder latency heeft dan 2 kaarten in CrossFire en dus iets sneller zou moeten zijn, zeker met ingebouwde CF support. Het voordeel van Gemini GPU is (als ik het goed heb) dat je er twee in CrossFire kan gooien en dus Quad CrossFire hebt.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:14
The Inq is echt maar dan ook écht troep :P
Toch had ik van die andere lui het niet verwacht. Immers op alle grote fora heb je toegegeven dat het nep is.
Ik weet niet wat je nu voor een baan hebt CJ, maar misschien moet je ATi eens aanschrijven (je hebt al iig iets voor op je CV).

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Astennu
CJ schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:16:
Dat is nog speculeren. Je zou zeggen dat 2 chips op 1 PCB minder latency heeft dan 2 kaarten in CrossFire en dus iets sneller zou moeten zijn, zeker met ingebouwde CF support. Het voordeel van Gemini GPU is (als ik het goed heb) dat je er twee in CrossFire kan gooien en dus Quad CrossFire hebt.
Uhmm klinkt goed. Bij SLI was dat niet mogelijk. Die Dual kaarten konden dan niet meer in SLI omdat dat al intern gebruikt werd.

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Toch twijfel ik of Ati zelf het bericht ook grappig vind. Ik kan me namelijk voorstellen dat het geen stimulans is voor de X1900XT/X verkoop. Iedereen die op het punt stond er eentje te kopen wacht nu op de X1950. :)

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 04-04-2006 18:46]

Anoniem: 149755

Eén ding vind ik niet helemaal kloppen. Inq. heeft bij het artikel over 750Mhz over R580+ terwijl er op de sheet duidelijk R590 staat. Je zou dan denken dat de Inq misschien een andere bron heeft (waarbij R580+ staat vermeld) en dat de 750Mhz gok toevallig goed is.....
Bij de Gemini artikes gaat het wel over de "R590", Fudo is de weg ook een beetje kwijt. :P
Anoniem: 38733 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:46:
Toch twijfel ik of Ati zelf het bericht ook grappig vind. Ik kan me namelijk voorstellen dat het geen stimulans is voor de X1900XT/X verkoop. Iedereen die op het punt stond er eentje te kopen wacht nu op de X1950. :)
En dat betekent ook dat een groep mensen minder snel een 7900GTX zullen kopen omdat ze willen weten hoe een eventuele X1950XTX zal presteren. Het is en blijft een feit dat ik op meerdere sites heb aangegeven dat het een grap was. Ik kan er dan niets aan doen dat het z'n eigen leven gaat leiden. 1 April is nu eenmaal de dag van dit soort geintjes. ;)

Firingsquad heeft Oblivion getest op high end cards. Alleen jammer dat ze niet even een paar dagen gewacht hebben op Catalyst 6.4 aangezien die CrossFire ondersteuning biedt voor Oblivion. Singlecard is er op dit moment echter 1 onbetwiste winnaar en ATi hoeft voor singlecard performance eigenlijk geen 'miracledriver' uit te brengen zoals nVidia dat wel nodig had om hun performance een beetje op peil te brengen:

http://www.firingsquad.co...d_performance/default.asp

• Astennu
CJ schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:53:
Firingsquad heeft Oblivion getest op high end cards. Alleen jammer dat ze niet even een paar dagen gewacht hebben op Catalyst 6.4 aangezien die CrossFire ondersteuning biedt voor Oblivion. Singlecard is er op dit moment echter 1 onbetwiste winnaar en ATi hoeft voor singlecard performance eigenlijk geen 'miracledriver' uit te brengen zoals nVidia dat wel nodig had om hun performance een beetje op peil te brengen:

http://www.firingsquad.co...d_performance/default.asp
Ik vind dat nvidia nog goed meekomt in de lage resoluties. SLi werkt beter dan CF maar CF doet wel iets van 27 naar 35 FPS. Is niet veel maar nog wel iets. Ben benieuwd wat de 6.4 drivers hier aan gaan veranderen. Maar ik vind ook dat de X1800 XT het erg goed doet. Haald regelmatig de 7900 GTX in en kan soms erg goed mee komen met de X1900. Dis ol vraag me af ok er al veel optimalisaties zijn voor de X1600 en X1900 kaarten.

• Niet online
Firingsquad heeft Oblivion getest op high end cards. Alleen jammer dat ze niet even een paar dagen gewacht hebben op Catalyst 6.4 aangezien die CrossFire ondersteuning biedt voor Oblivion.
Een poosje geleden is inderdaad aangegeven dat 6.4 de Crossfire "fix" bevat. Aan de andere kant vind ik het in en in triest waarom dit nu altijd zo lang moet duren bij Ati. Sommigen hebben het spel al (bijna) uitgespeeld.
Ati, breng in godsnaam eens beta's uit wat Nvidia 2 keer per week doet. Volgens mij interesseert mensen met een Crossfire rig het geen ene moer of er WHQL op staat. :/

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 10:37

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Het zou natuurlijk nog een betere 1 April grap zijn als die Slide wél echt is en hij ons dus gewoon toch nog voor de gek houdt!

Maar ik denk dat ik toch minder moet dromen ;)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Astennu schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:30:
[...]

Ik vind dat nvidia nog goed meekomt in de lage resoluties. SLi werkt beter dan CF maar CF doet wel iets van 27 naar 35 FPS. Is niet veel maar nog wel iets. Ben benieuwd wat de 6.4 drivers hier aan gaan veranderen.
Op dit moment wordt Supertiling gebruikt in Oblivion wanneer het op een CrossFire setup gespeeld wordt. Supertiling zorgt soms voor een grote boost en soms voor een kleine boost. Maar in het geval van Oblivion is (ik geloof) AFR idealer. Jammer dat ATi de eindgebruiker niet gewoon laat kiezen tussen renderingmodes. Dat zou alles een stuk gemakkelijker maken en ook geen (gelekte) beta's zouden dan niet nodig zijn.

• Niet online
Rabit bioseditor V2.0 is uit met ondersteuning voor X1K. 8)

http://www.mvktech.net/content/view/3053//

Changes in this Version

Major internal tool redesign for future architecture support:
New ATOM script processor
New hardware abstraction level (HAL)
Realtime overclocking now via BIOS scripts
New intelligent patch manager (PM)
Full support for new ATI products:
Radeon X1300 series
Radeon X1600 series
Radeon X1800 series
Radeon X1900 series
New additional feature:
GPU voltage changing
Fan throttle support
OverDrive technology support
Some bugs fixed
Secured (signed) BIOSes support

• Niet online
ik kan eigenlijk niet wachten op R600 hehe ben benieuwd wat die extra gaat geven behalve Shader Model 4.0 en DirectX10 hehe als het goed is wordt die in November released hopelijk eerder dat we hem mee kunnen pikken op de HCC dagies :+
Bij 4Launch hebben ze nu wel een leuk rijtje ATi kaarten staan. Ik ben benieuwd of de prijzen echt kloppen:

- Club3D X1800XT256 - €308
- MSI X1900XT - €455
- Club3D X1900XTX - €491,50

In die lineup mist duidelijk een X1900XL voor zo'n €349-399. En volgens mij kan je dan nog altijd beter voor de XT gaan en voor het geld dat je bespaard een betere aftermarket cooler kopen en je XT richting XTX speeds clocken.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:53

Pubbert

random gestoord

Joepi schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:33:
Ja aber was ist das denn?
http://www.hartware.de/news_39713.html
hahaha de duitsers trappen er ook in!
Nog komischer: :D 1 van mijn duitse collegas (werk in Duitsland bij F-secure) heeft zijn X1900 bestelling gecancelled nadat hij CJs slide las op een of ander duits forum _o_

[Voor 5% gewijzigd door Pubbert op 05-04-2006 08:48]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Anoniem: 51473
  • Niet online
Thund3r schreef op woensdag 05 april 2006 @ 08:47:
[...]

Nog komischer: :D 1 van mijn duitse collegas (werk in Duitsland bij F-secure) heeft zijn X1900 bestelling gecancelled nadat hij CJs slide las op een of ander duits forum _o_
CJ maakt vrienden })

• Astennu
Anoniem: 38733 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 00:29:
Rabit bioseditor V2.0 is uit met ondersteuning voor X1K. 8)

http://www.mvktech.net/content/view/3053//

Changes in this Version

Major internal tool redesign for future architecture support:
New ATOM script processor
New hardware abstraction level (HAL)
Realtime overclocking now via BIOS scripts
New intelligent patch manager (PM)
Full support for new ATI products:
Radeon X1300 series
Radeon X1600 series
Radeon X1800 series
Radeon X1900 series
New additional feature:
GPU voltage changing
Fan throttle support
OverDrive technology support
Some bugs fixed
Secured (signed) BIOSes support
Interessant. Ik ga me hier wat meer in verdiepen. Mischien kan ik me kaart dan wat zuiniger maken in 2D mode.

• Joepi

• Astennu
En het gaat maar door :D Dit is ook wel een FP vermelding plaats :D.

GoT'er: CJ's 1 April grap is de wereld rond gegaan :)

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

De Sapphire X1900XTX staat nog steeds voor €455 bij Salland, ik dacht dat het een foutje was, maar na 3 dagen moet dat toch wel opvallen denk ik. :)

Geluidswolk

• Astennu
Krizzie schreef op woensdag 05 april 2006 @ 09:53:
De Sapphire X1900XTX staat nog steeds voor €455 bij Salland, ik dacht dat het een foutje was, maar na 3 dagen moet dat toch wel opvallen denk ik. :)
Jah heb er al een besteld. Was al benieuwd of het zou kloppen :).

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 05 april 2006 @ 09:55:
[...]

Jah heb er al een besteld. Was al benieuwd of het zou kloppen :).
Jemig man, wees toch eens tevreden met wat je hebt :P

• Astennu
hjs schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:33:
[...]

Jemig man, wees toch eens tevreden met wat je hebt :P
Ikke ? :D nooit :P Nee je kunt het altijd proberen om voor heel weinig te upgraiden. Als het meer dan 50 euro gaat kosten doe ik het ook niet. Maar de producten zijn toch niet op vooraad dus afzeggen kan altijd :)

[Voor 12% gewijzigd door Astennu op 05-04-2006 10:52]

• hjs
  • Niet online
X1600XT pricing levels with 7600GS

weer via EB natuurlijk (waar anders ;) )

• Niet online
haha oh mijn god ze trappen er allemaal in haha , goh als ze er achter komen dat het een grap is :X de mensen van ATi lachen ook wel denk ik :)

zo ken je zien dat er best veel mensen zijn het zelfs vergeten dat die slide is bekend gemaakt op 1 April als ze een beetje logisch na gaan denekn , wat ze blijkt niet eens kunnen hah Supermooi!!! CJ echt Briljant ditte. :+ :Y)

hey ik ga me X1900XTX maar verkopen want euh die X1950 XTX komt d'r aan [ haha not entirely B) :X ]

wat me ook opvalt is dat zie die X2800 XTX slide niet hebben gezien hehe :)
oftewel deze:
http://www.phoenixclan.nl/ati/x1950xtx-06.jpg

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 05-04-2006 12:35]

• Astennu
Anoniem: 23009 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:32:
haha oh mijn god ze trappen er allemaal in haha , goh als ze er achter komen dat het een grap is :X de mensen van ATi lachen ook wel denk ik :)

zo ken je zien dat er best veel mensen zijn het zelfs vergeten dat die slide is bekend gemaakt op 1 April als ze een beetje logisch na gaan denekn , wat ze blijkt niet eens kunnen hah Supermooi!!! CJ echt Briljant ditte. :+ :Y)

hey ik ga me X1900XTX maar verkopen want euh die X1950 XTX komt d'r aan [ haha not entirely B) :X ]

wat me ook opvalt is dat zie die X2800 XTX slide niet hebben gezien hehe :)
oftewel deze:
[afbeelding]
Jah mischien omdat daar 1 april in staat :D maar hebben ze gedacht 1e klopt wel en de 2e was een grap :) Nja echt mooi dat hij overal opduikt.

Die X1600 is wel echt waar voor je geld. Mooi kaartje voor niet te veel geld. En een veel betere / snellere kaart dan de X1300 ook zeker als je naar prijs/ prestatie kijkt.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:09
Astennu ga je nu echt je x1900xt inruilen voor een xtx? Maak je daar niet volop veel verlies op dan?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:53

Pubbert

random gestoord

Denk dat je een X1900XT nog wel voor 400E verkocht krijg, zeker als hij nog maar 2 maanden oud is.

50 Euro is zon upgrade wel waard.

Je ondertitel is trouwens wel erg outdated Astennu.

[Voor 17% gewijzigd door Pubbert op 05-04-2006 16:11]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Nieuwsflash: Anandtech Test Black & White 2 - Patch 1.2... ATi Gets Back In The Game

Zoals jullie allemaal waarschijnlijk wel weten is Lionhead's B&W2 een "Get In The Game" titel waarin ATi kaarten eigenlijk heel erg slecht presteerden in vergelijking tot nVidia kaarten. Lionhead Studios had al aangegeven dat er een patch aan zou komen die de performance op de X1K serie flink zou opvoeren. Het schijnt dat de game voornamelijk op X8x0 kaarten is gemaakt en voor de SM3.0 effecten men de GF6/7 serie had gebruikt waardoor de game niet optimaal liep op ATi X1K kaarten.

Wel nu... het probleem is opgelost. De 1.2 patch die in Februari uit kwam heeft de beloofde performance boosts gebracht en ATi is nu op zo'n beetje alle fronten sneller dan hun nVidia tegenhanger. In vergelijking met patch 1.1 krijgen ATi kaarten tot op zo'n 50% performanceboost. Zowel de X1900XTX als X1900XT verslaan de 7900GTX. En zelfs de X1600XT weet een GF6800GS te verslaan. De X1800GTO en GF7600 ontlopen elkaar niet veel (altijd minder dan 2 fps verschil).

http://images.anandtech.com/graphs/black%20and%20white%202%20update%20artic_03200660309/11349.png
On the X1900 however, we see that there is a marked improvement in all resolutions with the 1.2 patch, and while the 7900 GTX formerly outperformed the X1900 XTX in the previous patch, it now lags slightly behind the ATI card. While the difference isn't that great between the X1900 XTX and 7900 GTX, ATI's performance gain between patches is good news for any ATI owners with this game.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2735&p=1

Krizzie schreef op woensdag 05 april 2006 @ 09:53:
Niet alleen bij Salland staat er een X1900XTX voor €455, maar ook bij Com4 is de Sapphire X1900XTX blijkbaar voor €455 te krijgen (alleen hier geen voorraad). Zelfde computersysteem?

http://www.com4.nl/shop.a...prodinfo&cat=&prodid=3342

[Voor 4% gewijzigd door CJ op 05-04-2006 17:00]

• Zeus
Het is het begin van de week. Sinds een aantal weken weet ik dat er een nieuwe videokaart op de markt komt. Ik en mijn zuur verdiende centjes hebben hier op gewacht. Na de uitslag van de benchmarks zal ik eindelijk mijn nieuwe pc kunnen samenstellen.
Sommige van mijn kennissen wachten wat langer met keuzes maken, maar de meeste anderen wachten met mij de benchmarks af.
En zie daar! Benchmarks, conclusies en soms wat commentaar van de producent.
Als niet leek zijnde weet ik dat er in een aantal benchmarks veel valt in te halen, maar over het algemeen zie ik toch dat die andere kaart sneller is.
En zo denken meer mensen volgens mij over een productlaunch :P
Zeker wanneer het 6 maanden duurt voordat er eindelijk wat aan de performance wordt gedaan gaat men eerder voor de concurrent.
Ze moeten echt meer geld gaan stoppen in driver ontwikkeling en ondersteuning aan game-developpers! Beta drivers is maar een hulpmiddel, geen oplossing.

@Help!!!
Ander voorbeeld, iets andere strekking, maar ik ben het helemaal met je eens!

[Voor 5% gewijzigd door Zeus op 05-04-2006 18:08]

• Help!!!!
  • Niet online
Mijn intuitie en gevoel zegt dat de strekking van onderstaand artikel gewoon klopt.

http://www.theinquirer.net/?article=30771
Nvidia 7900 GTX is flying off the shelves

X1900XTX moving but slowly

By Fuad Abazovic: woensdag 05 april 2006, 09:02

WE spoke with chaps that sell both Nvidia and ATI products and learned some secrets of how the products are sold. It turns out that Nvidia does have a shortage and that it is shipping a limited number of its high end chips.
But, at the same time, it created a massive, unbelievable demand for its products. The chaps explained that the cards are flying off the shelves as Nvidia managed to convince everyone that its product is better.

The same source confirmed that there are huge backorders on the Geforce 7900 GTX cards as it seams that everyone wants them.

At the same time he confirmed that his firm was selling some X1900 XTX cards but not that aggressively. They think that X1900XTX deserves much more attention as it is winning at least half of the benchmarks, has 10 bit colour, features Avivo and can do FSAA and HDR, and Nvidia can't do these things.

So I guess it is up to the ATI sales team to convince everyone to buy its stuff over Nvidia's as the people do believe that Nvidia is superior.
De 7900GTX een erg goede kaart maar persoonlijk denk ik dat er objectieve redenen zijn (behalve de koeler dan) om te stellen dat de X1900XTX deze ronde echt de betere kaart is. Niet met een enorme marge, maar toch.

Je hoort mij niet zeggen dat ATI zich tot allerlei schmiercampagnes moet verlagen maar af en toe jeuken mijn handen echt om te solliciteren bij ATI op de marketingafdeling (terwijl ik een opleiding in de bedrijfseconomie gevolgd heb :o )

Hoe krijgen ze het toch voor elkaar bij ATI om nVidia erin te laten slagen om bij een groot deel van het publiek de perceptie te laten bestaan dat (deze ronde ;) ) nVidia de betere kaart heeft. 8)7 :?

Edit:
Verder vind ik de driverpolicy van ATI erg goed: Elke maand een nieuwe ondersteunde driver. Maarrrrr, ze zouden toch echt vaker, en zeker bij de release van een spel als Oblivion, beta drivers moeten releasen.

Inmiddels heeft half GPU minnend Internet al gezien dat Xfire sucked met oblivion maar de "kleine lettertjes" (renamen enzo) daar heeft niemand het meer over behalve een paar hardcore ATI liefhebbers die nog een poging doen in Geforce topics enzo ( ;) & :P @ CJ)

[Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 05-04-2006 18:25]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• edward2
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

Tsja voor mij was de keuze duidelijk, de X1900XTX, meestal de snelste en maar het IQ (HQAF en geen of nauwelijks shimmering) geeft de doorslag.

In de meeste moderne engines geeft de X1900 de beste perf., al zijn de verschillen meestal niet groot. Ik heb zo'n vermoeden dat deze ook in Tombraider Legend in de next gen mode de snelste is. Ik ben benieuwd of die ook nog een keer gereviewd word.

[Voor 50% gewijzigd door edward2 op 05-04-2006 18:16]

Niet op voorraad.

• Help!!!!
  • Niet online
edward2 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:11:
Tsja voor mij was de keuze duidelijk, de X1900XTX, meestal de snelste en maar het IQ (HQAF en geen of nauwelijks shimmering) geeft de doorslag.

In de meeste moderne engines geeft de X1900 de beste perf. Ik heb zo'n vermoden dat deze ook in Tombraider Legend in de next gen mode de snelste is. Ik ben benieuwd of die ook nog een keer gereviewd word.
Ja tuurlijk maar jij bent een echte GPU ervaringsdeskundige + fanaat :o .

Als jij je al door de marketing in de luren zou laten leggen dan is er voor niemand meer hoop. ;)

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Help!!!! schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:06:
Mijn intuitie en gevoel zegt dat de strekking van onderstaand artikel gewoon klopt.

http://www.theinquirer.net/?article=30771

[...]

Hoe krijgen ze het toch voor elkaar bij ATI om nVidia erin te laten slagen om bij een groot deel van het publiek de perceptie te laten bestaan dat (deze ronde ;) ) nVidia de beter kaart heeft. 8)7 :?
Idd een beter produkt verdient een betere marketing.
En dan ook een wat betere samenwerking met gamedevs. vooral mbt timing.
De vraag is of dat ooit zal veranderen, ik denk dat ATI bedrijfsfilesofie gewoon wat behoudender is, niet lullen maar pellen ;) Of te wel niet lullen maar doen.

Anderzijds, wordt niet de schijn gewekt dat de 7900 beter verkoopt door de kleinere voorraad?

[Voor 11% gewijzigd door edward2 op 05-04-2006 18:26]

Niet op voorraad.

Help!!!! schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:06:
Je hoort mij niet zeggen dat ATI zich tot allerlei schmiercampagnes moet verlagen maar af en toe jeuken mijn handen echt om te solliciteren bij ATI op de marketingafdeling (terwijl ik een opleiding in de bedrijfseconomie gevolgd heb :o )
En dan te bedenken dat ATi al -tig mensen van nVidia's PR afdeling heeft ingelijfd. :+

Misschien kunnen we samen gaan solliciteren. Dan maak ik de slides en doe jij de rest. ;)
Edit:
Verder vind ik de driverpolicy van ATI erg goed: Elke maand een nieuwe ondersteunde driver. Maarrrrr, ze zouden toch echt vaker, en zeker bij de release van een spel als Oblivion, beta drivers moeten releasen.
Volgens mij zitten ze daar bij ATi ook niet echt op 1 lijn. Ik zag dat Sir Eric - die toch verantwoordelijk is voor heel veel hardware dingen - gewoon niet wist waarom Catalyst 6.4 pas CrossFire ging ondersteunen. Hij zou proberen om dingen te pushen, maar blijkbaar hebben de hardware mensjes weinig te zeggen over de software mensjes.
Inmiddels heeft half GPU minnend Internet al gezien dat Xfire sucked met oblivion maar de "kleine lettertjes" (renamen enzo) daar heeft niemand het meer over behalve een paar hardcore ATI liefhebbers die nog een poging doen in Geforce topics enzo ( ;) & :P @ CJ)
:P En telkens maar weer diep ademhalen en tot 10 tellen. :P

Hoe krijgen ze het toch voor elkaar bij ATI om nVidia erin te laten slagen om bij een groot deel van het publiek de perceptie te laten bestaan dat (deze ronde ;) ) nVidia de beter kaart heeft. 8)7 :?
In het artikel staat dat het om de X1900XTX gaat, misschien wordt het een heel ander verhaal als X1900XT erbij wordt betrokken.
Daarnaast moet je realiseren dat nV een sterke positie heeft in de chipset markt. De chipsetmarkt waarin nVidia zich nu bevind is grotendeels dezelfde doelgroep die high-end kaarten willen hebben. Veel mensen zijn (al dan niet bewust) merkgebonden of willen zeker weten dat de nieuwe kaart goed op hun nV chipset werkt. Ook de volwassenheid van SLI geeft waarschijnlijk een positieve bijdrage aan de verkoop.

• Help!!!!
  • Niet online
edward2 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:22:
[...]

Idd een beter produkt verdient een betere marketing.
En dan ook een wat betere samenwerking met gamedevs. vooral mbt timing.
De vraag is of dat ooit zal veranderen, ik denk dat ATI bedrijfsfilesofie gewoon wat behoudender is, niet lullen maar pellen ;) Of te wel niet lullen maar doen.
Op zich is dat een mooie filosofie die niet alleen mij aanspreekt maar ws ook een hele grote groep andere mensen. Een dergelijke filosofie kan een waardevol asset zijn voor een bedrijf en een goede marketeer buit dat uit!
Anderzijds, wordt niet de schijn gewekt dat de 7900GTX beter verkoopt door de kleinere voorraad?
Het zal zeker zo zijn dat de beperkte leverbaarheid en derhalve het grote aantal "nee verkopen" de illusie creeert dat de 7900GTX enorm populair is en derhalve danwel daardoor ook het betere product is.
Maar zelfs hierbij zie je dat nVidia bij een iets minder product toch in staat is deze perceptie bij het publiek te laten bestaan en de negatieve situatie van slechte leverbaarheid in haar voordeel om te buigen!!!

nVidia zou afgebrand moeten worden omdat ze haar goede leverbaarheid van de 7800GT(X) periode waarvoor ze veel lof heeft gekregen nu alweer achter zich laat.

Dit is ook typisch zo'n voorbeeld. ATI krijgt lang niet dezelfde positieve pers voor haar leverbaarheid als nVidia destijds bij de 7800 serie.

Verder zoals ik het Inq artikel lees, en dat sluit aan op mijn gevoel, is de strekking ervan:
- Klanten komen in de 1e plaats voor de 7900GTX
- Klanten laten toch liever hun 7900GTX in backorder laten staan dan een wel leverbare X1900XTX mee te nemen.

PC Specs

• Zeus
offtopic:
Help!!! gaat er met mijn strekking vandoor? Ik krijg geen credits voor mijn post, erg jammer :X

Ik denk dat goede banden met de verkopers ontbreken bij ATi.
Laatst was er ook een bericht bij theInq, waarbij deze strekking ook op de achtergrond doorklinkt:
Nvidia is the Borg, ATI are the Klingons
An outsider who's been an insider, twice, ponders

By Fuad Abazovic: woensdag 29 maart 2006, 11:41
SOMEBODY out there actually gets the picture about the graphics industry. It is is a little bit more rough that you would expect.

A chap that spent "time" with both graphic companies and knows a lot of people from both the green and the red camps describes Nvidia as the Borg cube with a collective mind. We could not agree more as Jensen is the queen of the Borg ship that lives in Unimatrix zero also known as Santa Clara.

Jensen is a perfectionist, just like the Borg, and there is nothing wrong with that. The only problem is that Jen Hsun Huang makes everybody work numerous hours a day and that if you want to be a successful Nvidia drone you have to work much, much longer than eight hours. Nvidia is as arrogant as the Borg and that usually leads it into errors because it can underestimate its competition.

The chap was not easy on ATI as well. He said ATI is like a Klingon bird of prey. He said that ATI can really seem disorganised and lost. This is what you experience at Markham, the Klingon home world. Our source implied that you usually have to fight your co-workers to get even the simplest things done. But just like Klingons, if you are strong enough you will get your project going.

Despite this, both collectives get things done and do a lot.

If you don’t know what the Borg and the Klingons are I advise you to watch a few seasons of Star Trek of your choice or simply Google it. We think that this might help you understand the graphic companies a little bit better. µ L'INQS

• Help!!!!
  • Niet online
CJ schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:33:
[...]

En dan te bedenken dat ATi al -tig mensen van nVidia's PR afdeling heeft ingelijfd. :+

Misschien kunnen we samen gaan solliciteren. Dan maak ik de slides en doe jij de rest. ;)
Alhoewel ik al bij een mooi bedrijf zit lijkt het geen slecht idee. ;) Misschien willlen mensen als FireFoxAG en Edward2 ook wel. Lijkt me gaaf om met zo'n groepje de boel te hervormen. ATI is denk ik een mooi dynamisch bedrijf. :P
[...]

Volgens mij zitten ze daar bij ATi ook niet echt op 1 lijn. Ik zag dat Sir Eric - die toch verantwoordelijk is voor heel veel hardware dingen - gewoon niet wist waarom Catalyst 6.4 pas CrossFire ging ondersteunen. Hij zou proberen om dingen te pushen, maar blijkbaar hebben de hardware mensjes weinig te zeggen over de software mensjes.
Toch een gemiste kans helaas...
[...]

:P En telkens maar weer diep ademhalen en tot 10 tellen. :P
:P
Anoniem: 149755 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:38:
[...]

In het artikel staat dat het om de X1900XTX gaat, misschien wordt het een heel ander verhaal als X1900XT erbij wordt betrokken.
Daarnaast moet je realiseren dat nV een sterke positie heeft in de chipset markt. De chipsetmarkt waarin nVidia zich nu bevind is grotendeels dezelfde doelgroep die high-end kaarten willen hebben. Veel mensen zijn (al dan niet bewust) merkgebonden of willen zeker weten dat de nieuwe kaart goed op hun nV chipset werkt. Ook de volwassenheid van SLI geeft waarschijnlijk een positieve bijdrage aan de verkoop.
Daar heb je denk ik wel een punt. Gezien de prijs is de 7900GT erg scherp gepositioneerd. Ik heb het nog niet eerder gezien dat de kaart onder direct onder de top op grosso modo EUR 300-330 geintroduceerd werd.
Daar heeft nVidia inderdaad een sterke actie mee gemaakt. Alleen, ook dit is toch ook weer gedeeltelijk marketing in mijn ogen omdat ze de kaart maar in relatief kleine hoeveelheden kunnen leveren.
Wel is het zo dat de 7900 waarschijnlijk goedkoper geproduceerd kan worden dan de X1800/X1900 en dat is, bij niet veel mindere prestaties, natuurlijk wel een verdienste van nVidia.

Als je het over chipsets en SLI hebt dan ben ik het met je eens dat nVidia hier gewoon credits verdient omdat zij het als eerste succesvol naar de markt hebben gebracht.

Wij weten natuurlijk niet wat nVidia/ATI nog in het vat heeft maar imo is de ATI chipset van een mooiere techniek dan die van nVidia.

Wij zullen waarschijnlijk profiteren van de toegenomen concurrentie die nVidia ervaart want de laatste update aan de nForce 4 stelde in alle eerlijkheid natuurlijk niet veel voor. :)
Althalus schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:46:
offtopic:
Help!!! gaat er met mijn strekking vandoor? Ik krijg geen credits voor mijn post, erg jammer :X

[...]
Moet je maar betere marketing bedrijven.... ;) :P

ps mooie vergelijking die van de Borg en de Klingon.

Ik heb de nVidia topman wel eens vergeleken met een pitbull. Aggresief en blijft doorvechten ook uit verloren positie.

[Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 05-04-2006 19:10]

PC Specs

• Niet online
Hoe krijgen ze het toch voor elkaar bij ATI om nVidia erin te laten slagen om bij een groot deel van het publiek de perceptie te laten bestaan dat (deze ronde ) nVidia de betere kaart heeft.
Tis heel erg simpel: The Way it's Meant to be Played. Je kunt je kont niet keren of je komt 't logo tegen. In mijn BF2 box zat een Nvidia flyer waarop doodleuk beweerd wordt dat je persé Nvidia moet hebben om alle "speciale" effecten te kunnen zien.
"Kenners" als wij weten dat dit bullshit is en het enige "special" effect wat je er bij Nvidia bij krijgt is shimmering :) maar de "gewone" man leest nauwelijks forums of reviews maar gaat gewoon voor de naamsbekendheid. Zelfs m'n oma weet wat "Geforce" is.

Aan de andere kant, Nvidia spendeert tientallen miljoenen aan TWIMTBP, blijkbaar denkt Ati dat zo'n extra uitgave zich niet volledig terugverdient.

• Joepi
De X1800GTO wordt verrassend goedkoop on stock gemeld: 229 euro >:)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Tsja ik heb het begin van de 3d-kaarten wereld mee mogen maken en heb altijd gekocht wat mij zelf het beste leek door veel reviews te lezen ed. Dat betekende niet automatisch dat de snelste kaart mijn keus was. Ik maak altijd de afweging tussen ik en snelheid en IQ, als er afgewogen moet worden, want ik vind de X1900 op alle fronten nu bv de beste.
(Maar ik heb ook S3-kaarten gehad, omdat ik S3-texturecompressie, die een tijd lang alleen door S3 werd ondersteund, geweldig vond. bv. de Savage2000 in UT1 met S3-textures in metal was geweldig en lange tijd S3-only, totdat Daniel Vogel het wonder verichtte en een patch maakte waardoor GeForce kaarten het onder openGL ondersteunden).

Zo had ik eerst een 3dfx vodoo-kaartje van 4 mb ;) toen Voodoo2 Sli, was waanzinnig mooi met unreal, maar ten tijde van de Voodoo3 was 3dfx al over z'n hoogte punt heen en kwam nVidia met de TNT1 (Viper 550) die 32 bits kleur aan kon en bv in Q2 een veel mooier beeld gaf.
Daarna ging het hard, nVidia werd steeds beter, maar Matrox sloeg toen ook hard toe met de G400-serie die ik ook nog een tijd heb gehad. Daarna was nV "de baas" met de G-force serie tot aan de R300, sindsdien is het stuivertje wisselen.

Wat ik er mee willen zeggen is dat als je veel geld uitgeef aan aparatuur het verstandig is om je eerst zelf uitgebreid te verdiepen in de materie en meestal gaat dat vanzelf door de interesse.

[Voor 17% gewijzigd door edward2 op 05-04-2006 20:19]

Niet op voorraad.

• Astennu
Anoniem: 38733 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:04:
[...]

Tis heel erg simpel: The Way it's Meant to be Played. Je kunt je kont niet keren of je komt 't logo tegen. In mijn BF2 box zat een Nvidia flyer waarop doodleuk beweerd wordt dat je persé Nvidia moet hebben om alle "speciale" effecten te kunnen zien.
"Kenners" als wij weten dat dit bullshit is en het enige "special" effect wat je er bij Nvidia bij krijgt is shimmering :) maar de "gewone" man leest nauwelijks forums of reviews maar gaat gewoon voor de naamsbekendheid. Zelfs m'n oma weet wat "Geforce" is.

Aan de andere kant, Nvidia spendeert tientallen miljoenen aan TWIMTBP, blijkbaar denkt Ati dat zo'n extra uitgave zich niet volledig terugverdient.
Whaaahaa die is idd leuk. Maar waar de niet kenners kopen een geforce want dat hoort toch zegt de reclame ? Consumenten trappen er altijd in net als dat pentium gezijk. Ik meot pentium. Waarom omdat dat het beste is. Waarom jah dat heeft iedereen toch ? AMD is sneller en goedkoper maar ze kennen pentium als naam dus dat willen ze dan ook. Geef ze een K6 met een pentium p4 stikker er op en ze zijn ook blij. Zelfde geld hier ook een beetje :)

En die van de borg en klingons is wel grappig jammer genoeg wint de borg het in startrek altijd :D. Want in de film weet de gehele vloot van de federatie 1 cube met moeite te verslaan whohoo ze hebben er duizenden :). Dus ziet er dan niet goed uit voor ATi als die vergelijking echt zou kloppen :P

[Voor 5% gewijzigd door Astennu op 05-04-2006 20:25]

• Niet online
edward2 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:15:
Tsja ik heb het begin van de 3d-kaarten wereld mee mogen maken en heb altijd gekocht wat mij zelf het beste leek door veel reviews te lezen ed. Dat betekende niet automatisch dat de snelste kaart mijn keus was. Ik maak altijd de afweging tussen ik en snelheid en IQ, als er afgewogen moet worden, want ik vind de X1900 op alle fronten nu bv de beste.
(Maar ik heb ook S3-kaarten gehad, omdat ik S3-texturecompressie, die een tijd lang alleen door S3 werd ondersteund, geweldig vond. bv. de Savage2000 in UT1 met S3-textures in metal was geweldig en lange tijd S3-only, totdat Daniel Vogel het wonder verichtte en een patch maakte waardoor GeForce kaarten het onder openGL ondersteunden).

Zo had ik eerst een 3dfx vodoo-kaartje van 4 mb ;) toen Voodoo2 Sli, was waanzinnig mooi met unreal, maar ten tijde van de Voodoo3 was 3dfx al over z'n hoogte punt heen en kwam nVidia met de TNT1 (Viper 550) die 32 bits kleur aan kon en bv in Q2 een veel mooier beeld gaf.
Daarna ging het hard, nVidia werd steeds beter, maar Matrox sloeg toen ook hard toe met de G400-serie die ik ook nog een tijd heb gehad. Daarna was nV "de baas" met de G-force serie tot aan de R300, sindsdien is het stuivertje wisselen.

Wat ik er mee willen zeggen is dat als je veel geld uitgeef aan aparatuur het verstandig is om je eerst zelf uitgebreid te verdiepen in de materie en meestal gaat dat vanzelf door de interesse.
beeld qualliteid van de TTNT t/m GF2 was bar slecht lol, de Glides games waren gemaakt om op 3dfx kaarten gespeeld te worden, OpenGL 32Bit is lang niet zo zuiver als 16Bit Glide ...

Hier Quake3 vergeleken op een Voodoo5 5500, GeForce2 GTS en een Radeon 256 DDR:

http://img431.imageshack.us/img431/480/3dfxvsatvsnvidia4xogl57fj4kv.th.jpg

zoals je ziet heeft de Voodoo kaart de beste image quallity de Radeon op de tweede plaats en de GeForce op de laatste plaats.

hier Quake3 vergeleken op de GeForce2 640 x 480 x 32 FSAA x4 max settings en op Voodoo5 5500 op 1024 x 768 x22 met FSAA x2 en ook max settings.
http://img431.imageshack.us/img431/8426/3dfxvsnvidia4xogl31bb5jr.th.jpg
dus wat je zegt over betere image quallity op TNT en GeForce kaartjes is dikke onzin, ze waren snel uiteraard alleen met een veel mindere beeld kwalliteid dan dat van ATi en 3dfx. ;)

Maar wat je zegt over S3 is idd heerlijke texture compression en MeTaL API, maar toch bleken de Voodoo's betere drivers te hebben en Glide had gewoon meer kleuren, S3 MeTaL had zeer goede texture compression maar had helaas veel errors enzo wat wel jammer was, het idd een goede tech kunnen zijn maar helaas net als glide werd het niet ondersteund.

maar idd Computer parts kosten geld, maar ja als je met PC"s veel bezig bent dan is dat een vrij normaal eigenschap, die risico heb je als je veel doet upgraden hehe. Maargoed het gaat d'r om dat je mee kan doen met anderen :)

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 05-04-2006 21:18]

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10-2021
Anoniem: 23009 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:04:
[...]

beeld qualliteid van de TTNT t/m GF2 was bar slecht lol, de Glides games waren gemaakt om op 3dfx kaarten gespeeld te worden, OpenGL 32Bit is lang niet zo zuiver als 16Bit Glide ...

[afbeelding]

zoals je ziet heeft de Voodoo kaart de beste image quallity de Radeon op de tweede plaats en de GeForce op de laatste plaats.
Ehm, ik vind de image quality van de voodoo helemaal niet mooier dan die van de radeon?
Of bedoel je dan puur de lucht. Dat is dan ook het enigste wat iets mooier lijkt dan bij de radeon, maar de rest van het level ziet er toch echt wat scherper/duidelijker uit op de radeon.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Het verschil tussen de GF en Voodoo/Radeon is wel duidelijk te zien. Ik kan mijn Voodoo 2 ook nog goed herinneren. :9 Wat een vooruit gang! :P (ik had een onboard 2MB ATI rage kaartje :P )

Geluidswolk

De oorzaak van de overmacht van ATI in Oblivion wordt door velen toegekend door veel shaders. Maar wat ik dan niet snap is waarom de X1800 ook goed kan meekomen. De X1800 heeft namelijk minder shader-power dan de 7900...
Volgens mij is Oblivion de eerste spel die serieus gebruik maakt van DB, of kan de performance gap op een andere manier verklaart worden?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

[...]

[afbeelding]

hier Quake3 vergeleken op de GeForce2 640 x 480 x 32 FSAA x4 max settings en op Voodoo5 5500 op 1024 x 768 x22 met FSAA x2 en ook max settings.
[afbeelding]
dus wat je zegt over betere image quallity op TNT en GeForce kaartjes is dikke onzin, ze waren snel uiteraard alleen met een veel mindere beeld kwalliteid dan dat van ATi en 3dfx. ;)

Maar wat je zegt over S3 is idd heerlijke texture compression en MeTaL API, maar toch bleken de Voodoo's betere drivers te hebben en Glide had gewoon meer kleuren, S3 MeTaL had zeer goede texture compression maar had helaas veel errors enzo wat wel jammer was, het idd een goede tech kunnen zijn maar helaas net als glide werd het niet ondersteund.

maar idd Computer parts kosten geld, maar ja als je met PC"s veel bezig bent dan is dat een vrij normaal eigenschap, die risico heb je als je veel doet upgraden hehe. Maargoed het gaat d'r om dat je mee kan doen met anderen :)
Dat was al weer later.
Het was met Q2 ten tijde van de TNT(2) wel degelijk mooier dan met de Voodoo2, tenminste ik vond de kleuren veel dieper en minder vlak, natuurlijk kwamen daarna de Ge Force2/3 en Voodoo5 waarin FX compressie (veel) minder artifacts had en 3dfx superieur was met AA, maar dat was deels op de lossen door een andere compressievorm te forceren voor de GeForce.

En kijk eens naar het detail van de muur in de verte.

[Voor 6% gewijzigd door edward2 op 05-04-2006 23:52]

Niet op voorraad.

• oeLangOetan
  • Laatst online: 04-08-2022
Anoniem: 149755 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:56:
De oorzaak van de overmacht van ATI in Oblivion wordt door velen toegekend door veel shaders. Maar wat ik dan niet snap is waarom de X1800 ook goed kan meekomen. De X1800 heeft namelijk minder shader-power dan de 7900...
Volgens mij is Oblivion de eerste spel die serieus gebruik maakt van DB, of kan de performance gap op een andere manier verklaart worden?
Oblivion is ontwikkeld op de R3xx architectuur dus sterk geoptimaliseerd voor die architectuur

• Niet online
@ edward2 lees dit maar even:
http://www.voodooalert.de...ight=3dfx&hilightuser=750

@ VoodooAlert.de hebben dat juist effe uitgezocht en de Voodoo geeft de beste image quallity allround, die plaatjes die ik gaf was maar 22Bit kleur, geen LOD Biasing en ook geen 32 Bit kleur hehe vergeleken mer 32Bit van de GF en ATI ;)

maar goed ik blijf maar ontopic als je hier mee verder wil, kunnen we dat beter bespreken in het 3dfx 4-Ever deel 10 topic ;) daar zal je het echt het bewijs gauw vinden, dat topic bevind zich hier:
[rml][ Discussie] 3dfx Forever - Deel 10[/rml]

voor de kaarten van nu vind ik dat ATi Radeons het beste Image Quallity geven, gewoon duidelijker en scherper in detail in de meeste Direct3D apps voor waar de ATi's hun werk het beste verrichten, namelijk doe ik amper OpenGL apps daar heb ik het weinig op zeggen hehe.

@ oeLangOetan

Dus een Radeon 9700 Pro moet Oblivion zonder hickups kunnen draaien hmm lijkt me interessant om uit te voeren deze week :)

[Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 06-04-2006 03:36]

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Nee dat hoeft niet perse, al denk ik dat het niet onaardig zal gaan.

Oblivion mag dan ontworpen zijn op een oudere architectuur, maar ze gingen er bij bethesda heus wel van uit dat er in 2006 snellere kaarten zouden zijn dan toen ze begonnen met ontwerpen :p . Je kan alleen niet ontwerpen voor een architectuurt die nog niet bestaat (of die je niet kent althans). Daarom zullen ze de architectuurt die ze wel kenden opgeschaald hebben (hoe snel zou een 9700 pro zijn op 750 mhz :Y) )

• Astennu
m277755 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 04:56:

Oblivion mag dan ontworpen zijn op een oudere architectuur, maar ze gingen er bij bethesda heus wel van uit dat er in 2006 snellere kaarten zouden zijn dan toen ze begonnen met ontwerpen :p . Je kan alleen niet ontwerpen voor een architectuurt die nog niet bestaat (of die je niet kent althans). Daarom zullen ze de architectuurt die ze wel kenden opgeschaald hebben (hoe snel zou een 9700 pro zijn op 750 mhz :Y) )
Dus is hij niet geoptimaiseerd voor de X1K serie. Die hebben namelijk een treaded achitecture. En de 3:1 verderhouding kan ook verbeterd worden. Maar dat zie je ook wel. Want de X1800 is best snel de X1900 natuurlijk sneller maar verschil is niet giganties. Dus ik denk dat we daar nog wat leuke boosts zullen zien.

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

m277755 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 04:56:

Een extreem overgeclockte 9800XT haalde voor het eerst 10k in 3dmark 2003. Die zat volgens mij rond de 700 core. Dus een X800XT blijft sneller. :p

Geluidswolk

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:45
[...]
Dat het er bij de nVidia kaart zo slecht uitziet is te wijten aan een driverbug. 32 bits S3TC textures werden "vertaald" naar 16 bits textures. Daar is toen een fix voor uitgekomen of je moest texture compression in Q3 uitzetten. Dat laatste scheelde wel wat fps, maar zag er net zo goed uit als op de Radeon. Het probleem is uiteindelijk gefixt na een aantal driverreleases.

Anoniem: 79835

oeLangOetan schreef op donderdag 06 april 2006 @ 00:05:
[...]

Oblivion is ontwikkeld op de R3xx architectuur dus sterk geoptimaliseerd voor die architectuur
Ik vind dit een vreemde uitleg om de gebrek aan performance van de R580 tov de R520 te verklaren.
Ik herinner me dat de beslissing van ATI om meer shader power ipv pipes te implementeren in de R580 hier algemeen beschouwd werd als "the way to go" voor future games. En steeds werd verwezen naar Oblivion.

ik dacht dus echt wel dat Oblivion eindelijk eens dat killer next gen game was die echte kracht van de R580 ging laten zien. Blijkt dat de R520 gewoon vlotjes meekan. 3x zoveel shader power wasted? Slechte beslissing van ATI?

Nu dus blijkt dat R520 goed meekan en de 7900GTX geregeld sneller is in IQ modes en CF gewoon niet goed werkt, wordt het belang van Oblivion voor de R580 wat afgezwakt?
The chip embodies Nvidia’s approach to making GPUs, which is to keep the number of pixel processors and TMUs in balance. The G71 has 24 of either, while the Radeon X1900 has 48 pixel processors and only 14 TMUs. Our tests have shown that Nvidia’s approach is justifiable even in modern games with their abundance of pixel shader-based visual effects because the Radeon X1900 often slows down under high textural load. You should also keep it in mind that though the Radeon X1900 XTX may be architecturally better suited for future games, its raw performance may prove too low to run such games at an acceptable speed when they do come out.
http://www.xbitlabs.com/a...ay/geforce7900gtx_13.html

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 79835 op 06-04-2006 10:09]

• Astennu
Het is duidelijk dat de games van nu nog geen optimaal gebruik maken van de 3:1 verhouding. Dat zal in de toekomst echt wel anders worden. In andere games is het verschil tussen de X1800 en de X1900 wel 50% dus daar helpt het duidelijk wel. Idd dat de X1600 en X1900 niet snel zijn in TMU games was al duidelijk. Maar strax met U3 kun je op een X1900 nog een goede fps halen waar een 7900 GTX dan totaal onderuit kan gaan omdat hij maar de helft van de shader power heeft. De X1900 heeft trouwens 16 TMU's dat quotje klopt niet helemaal. Maar de 7900 GTX heeft er 8 meer.

Over die prijzen van de X1900 XT en XTX kaarten. De lage prijzen zijn wel mooi maar ze zijn bij die shops niet meer op vooraad. De 2 laagste XT's van sapphire ( 440 en 458 zijn niet op vooraad ). En mensen zeggen dan altijd jah daar is hij goedkoper dus er moet zo veel van je prijs af omdat i 2e hands is en ik em voor 440 kan krijgen. Maar dat is een truuk van de winkels. Je besteld em en als ze niet kunnen leveren voor die prijs dan zeggen ze tegen iedereen ja sorry zijn moeilijk verkrijgbaar of niet meer te krijgen en zeggen mensen de order af. Daar na komt i er gewoon voor een hogere prijs weer op te staan. Is gister ook met de X1900 XTX van club 3d gebeurt bij salland eerst was i 455 nu staat i er weer voor 500+ op.

[Voor 15% gewijzigd door Astennu op 06-04-2006 11:07]

3x zoveel shaderpower of niet. De 7900GTX kan de X1900XTX niet bij houden en zelfs de X1800XT vliegt 'm voorbij in shaderintensive areas. That's all that matters in the end.

En daaruit blijkt dat Oblivion dus meer op shaders leunt dan andere games, aangezien de X1K architectuur van ATi beter uit de verf komt dan de GF7 serie van nVidia.
Anoniem: 79835 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:00:
[...]

Ik vind dit een vreemde uitleg om de gebrek aan performance van de R580 tov de R520 te verklaren.
Ik herinner me dat de beslissing van ATI om meer shader power ipv pipes te implementeren in de R580 hier algemeen beschouwd werd als "the way to go" voor future games. En steeds werd verwezen naar Oblivion.
Je snapt hopelijk ook dat het implementeren van meer pipes ook leidt tot het verhogen van de shaderpower?

GF6800 -> 16 Pipes met 1 MUL + 1 MADD = 16 MUL + 16 MADD = totaal 32 ALUs
GF7900 -> 24 pipes met 1 MUL/MADD + 1 MUL/MADD ALU = totaal 48 ALUs (die ook nog eens verbeterd zijn tov GF6)

Tel daarnaast op dat de pixelfillrate percentueel veel meer stijgt bij verhoging van 1 Mhz door de 24 fragment pipes dan bij ATi door de 16 fragment pipes, dan kan je bij nVidia zeker ook spreken van meer shaderpower. Het verschil is alleen dat nVidia de texture units ook uitbreid en daardoor zal het eigenlijk nooit minder zijn dan de vorige generatie of bij ATi met de 16 TMUs.

En of het een slechte beslissing was van ATi zal snel genoeg blijken, niet in de laatste plaats met RV570 en RV560. Devs hebben nog niet zo lang gebruik kunnen maken van deze architectuur. De vruchten zullen we in de loop der tijd zien. Wat duidelijk is, is dat Oblivion (als shader intensieve game) ATi prefereert ondanks dat het een TWIMTBP game is.

Aangezien je Oblivion gebruikt en het Xbit Labs artikel gebruikt om te quoten, is het misschien ook handig om even nog wat meer te quoten namelijk van de Oblivion pagina zelf... zie je dat de minimum framerates een stuk hoger liggen bij ATi dan bij nVidia? Toch een beetje het werk van die extra shaders?
Note: Radeon X1900 XTX provides a much bigger safety margin than GeForce 7900 GTX.
http://www.xbitlabs.com/images/video/geforce7900gtx/tes_out.gif

http://www.xbitlabs.com/images/video/geforce7900gtx/tes_in.gif

Een single X1900XTX haalt vaak een hogere minimum fps dan een 7900GTX SLI opstelling. En in CF wordt het minimum tot zelfs zo'n 100% verdubbeld. Nou dan weet ik wel wie de game een stuk vloeiender speelt als ik moet kiezen tussen SLI of CF. Je kan dan wel zulke hoge maximum fps halen in games, als je continue giga-drops hebt, dan merk je dat echt wel in-game. Een goede minimum fps is net zo belangrijk.

En wie zegt dat CF niet goed werkt? In 8xAA en zeker met 14xAA kan SLI het vaak niet bijbenen. Dan hebben ze blijkbaar toch iets goeds gedaan. ;) SLI is trouwens ook niet altijd even foutloos hoor. Sommige games profiteren er ook niet van (zie bv Project Snowblind)

Overigens vond ik dit wel heel apart:

http://www.xbitlabs.com/images/video/geforce7900gtx/cod_4x.gif

Dat is gewoon meer dan 100% toename op alle resoluties. :o

• Astennu
COD 2 is altijd vaag geweest. Ook met 256 MB vs 512. Dat scheelde bij dat spel ook snel 50% of meer. MAar 100% winst is natuurlijk erg mooi. Alleen ik vraag me af of het klopt je kunt niet een kaart op 100% hebben en als je er een 2e bij doet ineens op 205% zitten :D dan komt er 5% gewoon uit de lucht vallen of zo :D Normaal moet je al blij zijn als je 80% winst hebt.

Anoniem: 53576

Al nieuws over een nieuwe Mobility driver die ook de Mobility x1600 ondersteunt?
Helaas niet. Mensen met een Mobility Radeon X1K kaart zitten opgescheept met drivers van de fabrikant of Omega drivers of moeten overstappen op Windows Vista, want gek genoeg ondersteunt de Catalyst Beta driver van maart wel de X1K serie.

Misschien komt het dus in Catalyst 6.4. Beetje slordig van ATi.

Verder zal Catalyst 6.4 trouwens wat nieuwe Avivo functies brengen.

• Niet online
biobak schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:31:
[...]

Dat het er bij de nVidia kaart zo slecht uitziet is te wijten aan een driverbug. 32 bits S3TC textures werden "vertaald" naar 16 bits textures. Daar is toen een fix voor uitgekomen of je moest texture compression in Q3 uitzetten. Dat laatste scheelde wel wat fps, maar zag er net zo goed uit als op de Radeon. Het probleem is uiteindelijk gefixt na een aantal driverreleases.
voor meer info daar over verwijs ik je hier naar:
[rml]Obi-Wan Kenobi in "[ Discussie] 3dfx Forever - Deel 10"[/rml]

[Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 06-04-2006 13:05]

• Astennu
CJ schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:20:
Helaas niet. Mensen met een Mobility Radeon X1K kaart zitten opgescheept met drivers van de fabrikant of Omega drivers of moeten overstappen op Windows Vista, want gek genoeg ondersteunt de Catalyst Beta driver van maart wel de X1K serie.

Misschien komt het dus in Catalyst 6.4. Beetje slordig van ATi.

Verder zal Catalyst 6.4 trouwens wat nieuwe Avivo functies brengen.
Dat is idd wel een beetje jammer. Ik hoop ook dat er snel een X1700 Mobility komt. Die wil ik wel samen met een Turiun X2 in een laptop zien :P

Gebruikt die Avivo Decoder nu ook de GPU al ? want bij mijn laatste test was het cpu gebruik 100% ( Van bijde cores ).

• Niet online
Ik hoop dat we gauw Mobile X1900's krijgen met CrossFire Mobile als extraatje :9 dat lijkt me pas bruut dat met de snelste Turion64 X2 CPU Woei :9~ :9~ :9~
Dat wordt lekker raggen op the go ! :+ _/-\o_

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 23009 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 00:58:
@ edward2 lees dit maar even:
http://www.voodooalert.de...ight=3dfx&hilightuser=750

@ VoodooAlert.de hebben dat juist effe uitgezocht en de Voodoo geeft de beste image quallity allround, die plaatjes die ik gaf was maar 22Bit kleur, geen LOD Biasing en ook geen 32 Bit kleur hehe vergeleken mer 32Bit van de GF en ATI ;)
offtopic:
Ik ken al die materie al en zoals ik zei zit er alleen een compressie formaatbug, welke gewoon te omzeilen is.
Bovendien vergeleek ik een V2 met een TNT

Ik denk dat ik binnekort eens een 2e X1900 erbij zet :)
Dat hoeft niet een zelfde merk te zijn dus ? Alleen een mastertje dus.

[Voor 11% gewijzigd door edward2 op 06-04-2006 13:24]

Niet op voorraad.

• Niet online
edward2 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:19:
[...]

offtopic:
Ik ken al die materie al en zoals ik zei zit er alleen een compressie formaatbug, welke gewoon te omzeilen is.
Bovendien vergeleek ik een V2 met een TNT

Ik denk dat ik binnekort eens een 2e X1900 erbij zet :)
als je het hier graag over wil hebben ga aub hier heen ;) [rml]Obi-Wan Kenobi in "[ Discussie] 3dfx Forever - Deel 10"[/rml]

[Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 06-04-2006 13:25]

Anoniem: 23009 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:19:
Ik hoop dat we gauw Mobile X1900's krijgen met CrossFire Mobile als extraatje :9 dat lijkt me pas bruut dat met de snelste Turion64 X2 CPU Woei :9~ :9~ :9~
Dat wordt lekker raggen op the go ! :+ _/-\o_
Mobile CrossFire komt er aan. ;)

offtopic:
En dat is geen 1 april grap.

• Niet online
kijk is aan dat wordt pas lache, kan ik me MR 9800 bakkie ooit is lekker gaan vervangen :D
Even een kleine toevoeging op m'n melding dat Catalyst 6.4 wat verbeteringen zou brengen op het gebied van Avivo.

Zoals je al op verschillende sites hebt kunnen lezen scoort ATi heel goed in displaykwaliteit in de HQ DVD benchmark. Ter vergelijking:

HQ DVD Max Score: 130 punten
Catalyst 5.9: 35 punten
Catalyst 5.13: 103 punten
Catalyst 6.4: 110 punten

Wat is er verandert? ATi heeft de noise filters verbeterd en ook edge enhancement is in kwaliteit omhoog gegaan.

Dan nog even ter vergelijking het CPU verbruik van Catalyst 6.1 tov Catalyst 5.9:

The Matrix
Catalyst 5.9: max 17.19 - avg 8.28 - min 0
Catalyst 6.1: max 10.94 - avg 4.05 - min 0

Star Wars
Catalyst 5.9: max 15.63 - avg 10.45 - min 6.25
Catalyst 6.1: max 9.38 - avg 4.77 - min 0

Wellicht dat dit nog beter kan. Dus op alle gebieden probeert het driverteam het beste uit de X1K serie te halen.

• Joepi
CJ schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:23:
[...]
Mobile CrossFire komt er aan. ;)
offtopic:
En dat is geen 1 april grap.
Multi GPU is the way to go!
In feite is dat een aanlop naar Vista, want daar kun je GPU's on the fly aan en uit zetten.
Blijkbaar ook hot swap!?
Nvidia was op de Cebit druk bezig met de SLI-notebooks (zelfs 19"!).
BTW, Wat zou er allemaal achter "Gemini" zitten?
Straks heb quad-GPU in een notebook! :D

[Voor 4% gewijzigd door Joepi op 06-04-2006 17:01]

• Astennu
CJ schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:39:
Even een kleine toevoeging op m'n melding dat Catalyst 6.4 wat verbeteringen zou brengen op het gebied van Avivo.

Zoals je al op verschillende sites hebt kunnen lezen scoort ATi heel goed in displaykwaliteit in de HQ DVD benchmark. Ter vergelijking:

Wat is er verandert? ATi heeft de noise filters verbeterd en ook edge enhancement is in kwaliteit omhoog gegaan.

Dan nog even ter vergelijking het CPU verbruik van Catalyst 6.1 tov Catalyst 5.9:

The Matrix

Star Wars

Wellicht dat dit nog beter kan. Dus op alle gebieden probeert het driverteam het beste uit de X1K serie te halen.
Ziet er goed uit. Mooie verbeteringen. Ik hoop dat ze ook nog wat boosts kunnen geven voor die 3:1 verhouding. De X1600 kaarten doen het meestal wel goed. Maar volgens mij kan er nog wel wat meer uit de X1900 kaarten gehaald worden hier en daar.

Nieuwsflash: Xbit Labs - X1700 en X1900GTO

Xbit komt met een nieuwsblurp waarvan we het meeste al wisten, maar sommige dingen zijn nieuw:

RV570 = X1900GTO
- Fragment Piplines: 12
- Pixelshader Processors: 36
- Vertex Shaders: 8
- Geheugen interface: 256-bit + GDDR3
- Prijsklasse: $299 en lager
- Release: Back-to-school, dus ca Aug/Sep

RV560 = X1700
- Fragment Piplines: 8
- Pixelshader Processors: 24
- Vertex Shaders: 6
- Texture Units: 8
- Geheugen interface: 128-bit + GDDR3
- Prijsklasse: $199 en lager
- Release: Back-to-school, dus ca Aug/Sep

R580+ = Refresh X1900
- Fragment Piplines: 16
- Pixelshader Processors: 48
- Vertex Shaders: 8
- Texture Units: 16
- Geheugen interface: 256-bit + GDDR4
- Prijsklasse: ?

R580+ zou dus GDDR4 gebruiken en waarschijnlijk niet veel in core snelheid omhoog gaan. Alleen al door het gebruik van GDDR4 zou de performance 15% omhoog gaan (wat weer in lijn ligt met wat ATi's Rick Bergman vertelde, dat een boost van 15-20% haalbaar is met GDDR4). ATi gebruikt de R580+ om te testen met GDDR4 en de memorycontroller. Deze wordt herprogrammeerd om volledig gebruik te maken van GDDR4.

Bron: http://www.xbitlabs.com/n...splay/20060405200748.html

Of zou ook dit bericht beinvloed zijn door mijn slide? ;) Wat me opvalt is dat er geen sprake is van een RV570XT als RV570XL, terwijl dat op eerdere slides wel te zien was. Misschien is dat de RV570XT een 256-bit variant en de XL een 128-bit variant... Of misschien is de RV570XT wel de X1900GTO, maar is de RV570XL de X1700XT en de RV560 de X1700Pro. We zullen het snel genoeg zien.

Anoniem: 129961

Bij www.com4.nl wordt de X 1900 serie van ATI bijna gratis weggegeven !!

Zo zie ik de X1900XT staan voor 447 op voorraad

En de X1900XTX staat voor 467 op de site , en is ook op voorraad !!

Ik krijg bijna spijt van me 2 weken oude X1900XT voor 480 euro :(

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 129961 op 06-04-2006 18:38]

• Zeus
R580+ is ook gewoon typisch een L'Inq benaming, die zal echt nooit toegewezen worden door ATi aan de R590 :). Volgens mij is dat gewoon een samenraapsel van geruchten met wat eigen invulling (x1900GTO klinkt wel lekker logisch).

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 18:17
Anoniem: 129961 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:36:

Een hele nette prijs, anders kan niet gezegd worden. 1900x1200 wordt helaas toch wat heftiger voor een single X1900XTX dus we moeten dan maar aan de crossfire. Hopelijk wordt het wat met het nieuwe DFI bord met die nieuwe ATI chipset, anders ruil ik hem niet in.
Anoniem: 129961 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:36:

Ik zie daar trouwens de 1900XTX voor €463 op voorraad. En kijk ook eens bij www.4Launch.nl ... Daar is de X1900XTX zelfs €455.

Anoniem: 129961

Hoe kan het in godsnaam dat al die XTX kaarten op voorraad zijn , en ook een heel stuk in prijs zijn gedaald ??

Zo wilde ik 2 weken geleden ook graag een XTX alleen was toen de goedkoopste rond de 540 euro , dus had ik toch maar een gewone XT genomen...

• BlowFish
  • Laatst online: 25-05 21:46
CJ schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:39:

The Matrix

Star Wars

Hoe zit dat eigenlijk met avivo heb je een bepaalde player nodig ?

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 18:17
Ben van wel... wanneer komt die cat 6.4 dan uit?

• Bever!
  • Laatst online: 23:44
epo schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:01:
Ben van wel... wanneer komt die cat 6.4 dan uit?
ik denk heel binnenkort?

• Niet online
Yes, HDR+AA in Oblivion voor X1K! 8)

Dave Baumann op Beyond3D:

This just through from Makedon:
Guys I have something exciting coming very shortly today…. Feel free to write about it if you wish….

Game: Elder Scrolls IV: Oblivion

Situation: Game supports AA. Game supports HDR. Game don’t support both.

Introducing: later today…. The “Chuck” patch… supporting HDR AND AA…

Last week I got an email from a 3d Developer of ours (by the name of Chuck) saying if I was interested in checking out a proof of concept driver he whipped up that enables HDR plus AA at the same time. Well ya!!!

So fast forward to now, thanks to Chuck Ati users can enjoy this game at a brand new level of Image Quality. It will knock your socks off.

Plus the Chuck Patch also supports AFR Crossfire mode giving gains up to 80%. I urge you to benchmark this yourself but here is what Chuck measured.

Anoniem: 26636

[quote]Anoniem: 38733 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:05:
Yes, HDR+AA in Oblivion voor X1K! 8)

Dave Baumann op Beyond3D:

Misschien handig een linkje te plaatsen, kan niet snel het artikel vinden! Zou wel gigantisch zijn, eindelijk waarvoor ik voor de 1900 ben gegaan!!

Anoniem: 26636

DIE LAATSTE LINK NIET AANKLIKKEN!! Er loopt gelijk een of andere spywareprog door mijn beveiligingen heen!!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

XTX bij salland €455 en op voorraad :) Vanmiddig iig wel. :P

Geluidswolk

• hjs
  • Niet online
Anoniem: 26636 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:28:
[...]

DIE LAATSTE LINK NIET AANKLIKKEN!! Er loopt gelijk een of andere spywareprog door mijn beveiligingen heen!!
Dat is toeval dan, check je pc maar.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee