[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel X) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.701 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 08:28
Zijn er ook mensen met problemen met het bereiken van de webinterface na de livebox update?

Ik kan er met geen mogelijkheid opkomen, na een reboot krijg ik de eerste keer een "Bad Request" error en later kom ik er gewoon niet op :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

HELD _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ (je doet je naam eer aan!!!!!!)

(ook dit in google ingevoerd en dan nog komt de website niet bovenaan , raar :?

[ Voor 6% gewijzigd door redyak op 12-05-2006 11:44 ]

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

Ben wel benieuwd of er iemand een casemod heeft gedaan. Wat is die livebox LELIJK en GROOT!! :'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
minze schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:38:
Zijn er ook mensen met problemen met het bereiken van de webinterface na de livebox update?

Ik kan er met geen mogelijkheid opkomen, na een reboot krijg ik de eerste keer een "Bad Request" error en later kom ik er gewoon niet op :r
Is dat terwijl die lampjes knipperen? Dan is voglens mij die update nog bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 20:06
frogger3d schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:53:
Ben wel benieuwd of er iemand een casemod heeft gedaan. Wat is die livebox LELIJK en GROOT!! :'( :(
Ja, ik heb hem in de meterkast geflikkerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Berekend uit de afname dichtbij van 34,9dB (/13,81) : afstand = 2527m
Berekend volgens websites:
- Speedtest : 1625m
- Spike...tudelft.nl : 1658m
- BBned : 1674m

Kortom: mijn lijnkwaliteit is echt slecht. Moet ik dit aankaarten bij KPN, omdat zij beheerder van het koperdraadje zijn, of bij Wanadoo, omdat het de kwaliteit van hun ADSL verbinding beinvloedt? Wanadoo geeft zoals gewoonlijk geen garanties over de behaalde snelheid en zal zich zeer wellicht daarop beroepen als ik klaag dat het te traag is. Tevens geeft de snelheid calculator van Wanadoo bij mijn postcode+huisnummer aan dat mijn snelheid tussen de 8 en 15mbit zal liggen. Maar dat is nogal ruim natuurlijk, dus is het logisch dat de huidige 10mbit in dat bereik ligt...

Een collega vermoedde dat je de draadjes van je telefoonlijn in 2 paren kunt verdelen en dat als je met het ene paar niet de juiste performance haalt evt het andere paar zou kunnen proberen. Is dat waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Nope, er is maar 1 paar in gebruik, de andere zal niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
TweakBoy schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:22:
[...]

bij mij zijn de instellingen van portforwards in de firewall blijven staan... je bedoelt zeker instellingen die doorgevoerd zijn via de shellinterface?
nee ik had mijn modem uit gezet om dat ik ff wat dingen ging veranderen met betrekking tot stopcontacten en stekkerdozen
en toen ik em weer aan wilde zetten heeft wanadoo waarschijnlijk hun nieuwe firmware bij mij door mij strot proberen te duwen en ik kon al mijn instelling weer opnieuw instellen
wachtwoorden en andere beveilingsinstellingen, channels, port forwarding echt alles
en port forwarding is nog steeds niet op orde want ik kan niet meer downloaden via irc
dus ik ben weer een hele dag kwijt om dat te gaan uitzoeken hoe ik dat ook alweer gedaan had

edit : ik ben er achter wat het probleem was
ik heb ineens weer een ander ip gekregen
ipv 192.168.1.100
heb ik nu 192.168.1.101
ook lekker dat dat zomaar kan

[ Voor 9% gewijzigd door Mili op 12-05-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
obsidian schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:16:
Nope, er is maar 1 paar in gebruik, de andere zal niks doen.
Ja, zoveel was mij ook duidelijk geworden inmiddels. Zal wel weer een klok met een onvindbare klepel zijn enzo :P

Heb nu van een andere collega uitleg gekregen hoe ik mijn ISRA punt zelf kan ontmantelen en nakijken en dan heeft hij nog van die zegels die je erop moet doen, zodat het later niet zichtbaar is dat er mee geknoeid is. Dan kan ik effe alles nakijken of het wel goed aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Helsie schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:39:
[...]

Ja, zoveel was mij ook duidelijk geworden inmiddels. Zal wel weer een klok met een onvindbare klepel zijn enzo :P

Heb nu van een andere collega uitleg gekregen hoe ik mijn ISRA punt zelf kan ontmantelen en nakijken en dan heeft hij nog van die zegels die je erop moet doen, zodat het later niet zichtbaar is dat er mee geknoeid is. Dan kan ik effe alles nakijken of het wel goed aangesloten zit.
Pas op dat je de kabels niet beschadigd, bij mij waren de aders al erg kort, maar toen ik het opnieuw wilde aansluiten braken ze af, waardoor ze nog korter werden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
obsidian schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:57:
[...]

Pas op dat je de kabels niet beschadigd, bij mij waren de aders al erg kort, maar toen ik het opnieuw wilde aansluiten braken ze af, waardoor ze nog korter werden :P
Ja, da's wel een risico :P Ik hoop dat het wat helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

De ping functie onder diagnose werkt niet meer goed bij mij, overal geeft ie 0.0000 sec aan.

Meer mensen dit euvel?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174643

@ ikbensander
met betrekking tot het sleep probleem:

Ik draai nu het progje Bysoft StayAlive Pro ( http://www.bysoft.com/download.php )
en geen problemen meer. Mijn server is nu goed bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
Helsie schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:01:
[...]

Is dat terwijl die lampjes knipperen? Dan is voglens mij die update nog bezig...
Een dag na de update is de update niet meer bezig denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55599

nou ik heb ook me update te pakken maar nu traint hij niet hoger in als
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 4416 Kb
Afname Dichtbij : 37.0 (dB)
Ver weg : 14.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 10
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 20
ES-teller van 1 dag 0

en voor de update haalde ik toch echt tussen 8000 en 9000 kb iemand hier een verklaring voor toevallig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 16:05

TweakBoy

---

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn    Verbonden
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1024 Kb
DownStream  20468 Kb
Afname  Dichtbij : 16.3 (dB) [b]was: 16.4[/b]
Ver weg : 4.2 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 10 (dB) [b]was: 11[/b]
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller  0
Firmware    0xe200314
ES-teller van 15 min    0
CRC-fouten  0
ES-teller van 1 dag 0

bij mij zijn er ook een aantal waarden veranderd... of ik moet me dat verkeerd hebben onthouden..

maar goed.. sinds de nieuwe firmware heb ik last dat de livebox elk 3 a 4 uur dood valt.. geen enkel internetverkeer is dat mogelijk.. terwijl er toch echt geen zware belastings is qua verbindingen en dataverkeer ( max 50 connections / minuut a 80kB/s )

meer mensen die dat probleem hebben? ik moet mijn livebox laten resetten na dat om weer verbinding te krijgen..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
redyak schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:44:
[...]

HELD _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ (je doet je naam eer aan!!!!!!)

(ook dit in google ingevoerd en dan nog komt de website niet bovenaan , raar :?
Modbreak:Op de manier hoe je nu naar andere informatie wijst is het SPAM. Een linkje naar informatie uit een ander forum is prima, maar niet 'kom eens kijken op ...'.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 13-05-2006 12:08 ]

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonkiebib
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-11-2024
Bezit Wanadoo Family sinds de upgrade van een half jaar geleden ongeveer en nooit echt problemen gehad. Down en up waren altijd constant en snelheid voldoende. Maar..... sinds de nieuwe firmware is het een stuk minder!

Heb nu erg veel packet loss wanneer ik ping. In m'n downloads zie ik het ook. Bijvoorbeeld een iso downloaden van een behoorlijke mirror ging voor de firmware update constant met zo'n 900 tot 1800 kb/s. Nu is het zo dat dezelfde download maximaal 300 kb/s haalt, waarbij deze sterk hapert, en vaak al na een paar minuut op 0 kb/s blijft hangen en timeout.

Pingen naar de livebox gaat wel goed:

Pinging 192.168.1.1 with 32 bytes of data:

Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=1ms TTL=254
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time<1ms TTL=254

Ping statistics for 192.168.1.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 1ms, Average = 0ms

Pingen naar nu.nl:

Pinging nu.nl [62.69.184.230] with 32 bytes of data:

Reply from 62.69.184.230: bytes=32 time=25ms TTL=57
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 62.69.184.230: bytes=32 time=25ms TTL=57

Ping statistics for 62.69.184.230:
Packets: Sent = 4, Received = 2, Lost = 2 (50% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 25ms, Maximum = 25ms, Average = 25ms

De LB is wel aardig getrained geloof ik:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 19324 Kb
Afname Dichtbij : 5.4 (dB)
Ver weg : 0.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 16 (dB)
HEC-teller 1931464
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 26724
ES-teller van 1 dag 0

Alleen zet ik mijn vraagtekens bij de waarde van CRC-fouten: 26724

Iemand anders deze ervaring, of een indicatie van waar ik probleem moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:08
bonkiebib schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 11:41:

[...]

Alleen zet ik mijn vraagtekens bij de waarde van CRC-fouten: 26724

Iemand anders deze ervaring, of een indicatie van waar ik probleem moet zoeken?
CRC-fouten hangt er vanaf binnen hoeveel tijd deze zijn opgeteld. Als dit binnen enkele minuten is is het best behoorlijk, als dit binnen een dag is zou ik er zeker geen aandacht op vestigen. CRC-fouten heb je altijd wel op een wide-open DSL verbinding.

Zijn het er te-veel in korte tijd gaat hij (als het goed is) vanzelf opnieuw verbinden op een iets lagere snelheid om errors te verminderen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Hoe werkt dat intrainen van het modem? Begint ie heel hoog en schakelt hij terug als het niet echt lukt ofzo? Of moet je af en toe resetten om het wat hoger te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
Modbreak:Op de manier hoe je nu naar andere informatie wijst is het SPAM. Een linkje naar informatie uit een ander forum is prima, maar niet 'kom eens kijken op ...'.
Dat was zeker niet de bedoeling, sorry!

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonkiebib
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-11-2024
Mijn verbindingsprobleem is verholpen, door een correcte harde reset uit te voeren: reset knop ingedrukt houden totdat lampjes 1, 3 en 5 gaan branden. Dit duurt ongeveer 30 sec. Nu is de verbinding correct, alleen is de box nu wel lager getrained: down nu 13400 ipv 19800

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 13804 Kb
Afname Dichtbij : 5.4 (dB)
Ver weg : 0.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 16 (dB)
Ver weg : 16 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

[ Voor 36% gewijzigd door bonkiebib op 13-05-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 20:32
Wij moeten binnekort ook overstappen op Wanadoo Fam.
Enkele vragen:

Overleeft zown livebox een beetje P2P'en? Of loopt dit ook vast op 100 verbindingen oid?
Is 't IP dat je van wanadoo krijgt static of dynamic?
Volgens speedtest ligt de gemiddelde snelheid zo een beetje op 600kb/s. iets waar ik een beetje bang voor ben, omdat wij ook wat verder van de centrale zitten dan de gemiddelde gebruiker. Maar hoe zit het hier met de snelheid bv met torrents ofzo?

alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 174643 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:57:
@ ikbensander
met betrekking tot het sleep probleem:

Ik draai nu het progje Bysoft StayAlive Pro ( http://www.bysoft.com/download.php )
en geen problemen meer. Mijn server is nu goed bereikbaar.
In hoeverre is er ook zoiets voor linux? Wat doet het progje? elke keer een connectie naar iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

blup schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 12:48:
Wij moeten binnekort ook overstappen op Wanadoo Fam.
Enkele vragen:

Overleeft zown livebox een beetje P2P'en? Of loopt dit ook vast op 100 verbindingen oid?
Is 't IP dat je van wanadoo krijgt static of dynamic?
Volgens speedtest ligt de gemiddelde snelheid zo een beetje op 600kb/s. iets waar ik een beetje bang voor ben, omdat wij ook wat verder van de centrale zitten dan de gemiddelde gebruiker. Maar hoe zit het hier met de snelheid bv met torrents ofzo?

alvast bedankt. :)
Ik heb hier 700 connecties zonder vastlopers.
Het is een static ip
Het ligt aan de afstand vanaf jouw huis naar de centrale die je snelheid bepaald.
Snelheid van torrents ligt aan de peers op dat moment, dat moet je toch wel weten :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Fijn, eindelijk mijn verbinding, maar dan weigert mijn livebox de update te pakken. En met oude firmware kan je de lijn niet activeren schijnbaar :/ Het is zeker ook niet mogelijk om een update te forceren? Via telnet ofzo? Dan zit er ws niks anders op dan wachten tot woensdag/donderdag tot de nieuwe livebox er is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Nou, ISRA punt open gehad, draadjes zaten goed vast. Nog eens extra vast gezet. Verder een connectortje vlakbij het ISRA punt gemaakt, zodat ik, wanneer ik ooit mijn zooi in de meterkast wil zetten wat makkelijker dingen om kan prikken. :)

Maar ook direct op het ISRA punt geen snellere verbinding... Heeft dus qua snelheid niet veel opgeleverd. Heb nu de Livebox weer terug in de huiskamer staan (waar ook de telefoon staat) en de snelheid is nu 11192 Kb. Dit is dus iets hoger dan wat ik had, maar dat lijkt louter op toeval te berusten (in de huiskamer had ik na wat resets ook op een gegeven moment een snelheid die hiermee te vergelijken is). Kan ik nu KPN bellen of ze mijn lijn willen nakijken of moet dit via Wanadoo? Ik hoor met bellen (ook zonder ADSL) wel een klein beetje ruis op de lijn, dus dat kan er we mee te maken hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24
Een collega van mij zou ook ong 1600m van de centrale moeten zitten en traint zijn modem op ongeveer 5Mb, blijkt na wat navragen en kijken een enorme lus achter te zitten, dus ga er niet standaard vanuit dat die metingen online goed zijn....

Je kunt wanadoo/KPN bellen om te kijken of de lijn inderdaad goed is, maar houd er dan ook rekening mee dat het inderdaad kan zijn dat de lijn veel langer is dan je verwacht.

Ik zit ong 2300m van de centrale en kom ook niet boven de 10Mb, is mij snel genoeg gezien de prijs die je er voor betaald.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Soepie schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:12:
Een collega van mij zou ook ong 1600m van de centrale moeten zitten en traint zijn modem op ongeveer 5Mb, blijkt na wat navragen en kijken een enorme lus achter te zitten, dus ga er niet standaard vanuit dat die metingen online goed zijn....

Je kunt wanadoo/KPN bellen om te kijken of de lijn inderdaad goed is, maar houd er dan ook rekening mee dat het inderdaad kan zijn dat de lijn veel langer is dan je verwacht.

Ik zit ong 2300m van de centrale en kom ook niet boven de 10Mb, is mij snel genoeg gezien de prijs die je er voor betaald.
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk, maar mijn schoonbroertje woont een straat verder van de centrale en haalt wel 16, dus ik hoopte dat ook te halen. Maar inderdaad :11mbit is voor mij ook prima, zeker voor dit geld :)

Maar je weet het he: goed is leuk, beter is leuker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Helsie schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 20:41:
[...]

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk, maar mijn schoonbroertje woont een straat verder van de centrale en haalt wel 16, dus ik hoopte dat ook te halen. Maar inderdaad :11mbit is voor mij ook prima, zeker voor dit geld :)

Maar je weet het he: goed is leuk, beter is leuker. :P
Misschien gaat de bundel vanaf de centrale eerst naar een verdeelstations voorbij aan je huis en dan weer terug naar je straat in een kleinere bundel. Dan kan je met een verderweg gelegen straat toch een kortere lijn hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 22:25:
[...]

Misschien gaat de bundel vanaf de centrale eerst naar een verdeelstations voorbij aan je huis en dan weer terug naar je straat in een kleinere bundel. Dan kan je met een verderweg gelegen straat toch een kortere lijn hebben ;)
Maar hij woont letterlijk 1 straat verder (hemelsbreed 100m en via de straat 130, langs 2 kanten) en dan lijkt een km verschil wel erg veel. :P

Is KPN open over hoe die lijnen lopen? Of niet echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:41

vr6-only

Blub Blub

waarom zou KPN jou die gegevens verstrekken? dus nee, ze staan er niet voor open.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Maar je kunt als je nog steeds een KPN nummer hebt (ik denk de meesten van ons wel) je nummer laten meten door de KPN storingdienst 0800-0407. Vertel ze maar dat je bv veel last van ruis hebt op de telefoonlijn en als ze dan getest hebben vraag je anpassant naar de kabellengte en de kwaliteit van het koper. Wel ff de LB uitzetten en een telefoon op de wcd plaatsen anders gaan ze daarover zeuren.

[ Voor 13% gewijzigd door Lanfear28 op 14-05-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-06 22:55
Sinds afgelopen dinderdag wanadoo family maar het loop voor geen meter, snelheid varieert enorm en gisteren de hele dag geen internet. Ik heb het gemeld en de meneer van de helpdesk gaf aan dat het aan hun DHCP server lag en niet een mij. Ik heb niet veel verstand ervan maar ik denk niet dat het aan hun DHCP server ligt. Gezien ze het aan de 2de lijns hebben doorgegeven ben ik er verder niet op ingegaan.

Hier wat gegevens,

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 992 Kb
DownStream 1808 Kb
Afname Dichtbij : 45.7 (dB)
Ver weg : 21.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 14 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 837917
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 28397
ES-teller van 1 dag 0

Volgens de bekende formule zou ik dus ongeveer 3,3 Km van de centrale wonen, ik verwacht geen 20Mb maar 5-6 moet toch kunnen.

Die downstream varieert echter bij elke reboot van de router, soms 5Mb en nu dus 1,8 waarbij het wel stabiel blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
MensionXL schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 14:21:
[...]

Het is een static ip
Het ligt aan de afstand vanaf jouw huis naar de centrale die je snelheid bepaald.
Snelheid van torrents ligt aan de peers op dat moment, dat moet je toch wel weten :P
Gewoon je modem als bridge instellen en een goede router kopen die je WAN adres krijgt, dan gaat het allemaal prima met die verbindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:37

IkWilbert

Het is mij!

Vorige week ook wanadoo family aangevraagd, via de de statuscheck zie ik dat het op 24 mei opgeleverd gaat worden. Ik heb echter nog geen bevestiging hiervan gehad per brief. Kan ik mijn huidige verbinding nu al opzeggen? Of moet ik wachten op de brief van Wanadoo. Mijn huidige abo moet ik voor de 18e mei opzeggen! (a.s. donderdag).

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
vr6-only schreef op zondag 14 mei 2006 @ 00:56:
waarom zou KPN jou die gegevens verstrekken? dus nee, ze staan er niet voor open.
Omdat ik daarmee kan inschatten of de kwaliteit van mijn netwerk verbinding reëel is ten opzichte van de kabellengte? Lijkt me zeker zinnig, omdat ik dan de KPN niet onnodig lastig hoef te vallen met gezeur dat de kwaliteit niet goed is. KPN heeft geen verplichting om de lijn naar de centrale korter te maken dan hij daadwerkelijk is, maar ik hoor wel de performance te krijgen die bij mijn kabellengte hoort. Als KPN dat niet kan leveren, moeten ze de kabel nakijken. Zij hebben de kabel in beheer en dus zijn zij ervoor verantwoordelijk dat die optimaal presteert.
Lanfear28 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:32:
Maar je kunt als je nog steeds een KPN nummer hebt (ik denk de meesten van ons wel) je nummer laten meten door de KPN storingdienst 0800-0407. Vertel ze maar dat je bv veel last van ruis hebt op de telefoonlijn en als ze dan getest hebben vraag je anpassant naar de kabellengte en de kwaliteit van het koper. Wel ff de LB uitzetten en een telefoon op de wcd plaatsen anders gaan ze daarover zeuren.
Dat kan. Maar wat is de wcd?
fb_slim schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:46:
[...]

Gewoon je modem als bridge instellen en een goede router kopen die je WAN adres krijgt, dan gaat het allemaal prima met die verbindingen!
Welke instelling in de Livebox kan ik daar het beste voor gebruiken? Is dat "Geavanceerd" -> "Netwerk" -> "Routering" en dan het IP hard instellen in mijn router? Of kan dat ook automatisch doorgegeven worden? Overigens is mijn Draytek Vigor maar geschikt tot 10mbit over de WAN-poort dus die kan ik dan niet eens gebruiken... :(

[ Voor 19% gewijzigd door Helsie op 14-05-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Helsie schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:52:
[...]

Omdat ik daarmee kan inschatten of de kwaliteit van mijn netwerk verbinding reëel is ten opzichte van de kabellengte? Lijkt me zeker zinnig, omdat ik dan de KPN niet onnodig lastig hoef te vallen met gezeur dat de kwaliteit niet goed is. KPN heeft geen verplichting om de lijn naar de centrale korter te maken dan hij daadwerkelijk is, maar ik hoor wel de performance te krijgen die bij mijn kabellengte hoort. Als KPN dat niet kan leveren, moeten ze de kabel nakijken. Zij hebben de kabel in beheer en dus zijn zij ervoor verantwoordelijk dat die optimaal presteert.
redelijk goed gezegd.
KPN hoeft alleen maar te zorgen dat jouw telefoon verbinding het goed doet zonder ruis of uitval en dat is wel het geval bij jou neem ik aan.
meer hoeft KPN niet te doen. zolang je telefoon het doet, gaat kpn je lijn niet nakijken met uitzondering van storingen op je ADSL lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02
Helsie schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:52:

[...]

Dat kan. Maar wat is de wcd?
Waarschijnlijk wandcontactdoos :)
[...]

Welke instelling in de Livebox kan ik daar het beste voor gebruiken? Is dat "Geavanceerd" -> "Netwerk" -> "Routering" en dan het IP hard instellen in mijn router? Of kan dat ook automatisch doorgegeven worden? Overigens is mijn Draytek Vigor maar geschikt tot 10mbit over de WAN-poort dus die kan ik dan niet eens gebruiken... :(
Als je meerdere lan-poorten hebt op 1 van die poorten de livebox aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Lizard schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:08:
[...]

Waarschijnlijk wandcontactdoos :)
yep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
na een tijdje stilte van mijn kant toch maar weer een keer tijd om mensen te waarschuwen en mijn klaagzang te uiten
sinds de update signaal sterkte afgenomen van 85% naar 65 %
dit resulteert in snelheidsdaling van 950kbps naar 650kbps
konde ze nou niet met hun poten van mijn lijn blijven
ik had een redelijk knappe lijn voor mijn afstand ik probeerde netjes en rustig mijn contract uit te dienen
maar dit zijn gewoon kinderachtige pesterijen
de mensen die het goed hadden krijgen het beter
en de mensen die het al minder hadden worden alleen maar slechter
dit is gewoon wegpesten van de moeilijke gevallen
zeer kinderachtig van wanadoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zo kan je het zien natuurlijk. Maar misschien is de firmware verder geoptimaliseerd en verbinden lange en/of beroerdere lijnen nu lager om meer stabiliteit te criëren en korte en goede lijnen winnen zelfs iets.

En stabiele en iets tragere lijn gaat altijd boven een snellere lijn mijn inziens. Zeker als je als ISP ook telefonie aanbiedt is dat dat behoorlijk van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Laatst online: 01-06 17:27
bjck schreef op maandag 15 mei 2006 @ 06:12:
Zo kan je het zien natuurlijk. Maar misschien is de firmware verder geoptimaliseerd en verbinden lange en/of beroerdere lijnen nu lager om meer stabiliteit te criëren en korte en goede lijnen winnen zelfs iets.

En stabiele en iets tragere lijn gaat altijd boven een snellere lijn mijn inziens. Zeker als je als ISP ook telefonie aanbiedt is dat dat behoorlijk van belang.
Dat klopt idd, Ik heb de modem update zaterdag gedaan, en ben er zelfs 1 mbit mee opgeschoten. Ik haal nu 1,7 mB/s.

Dus de firmware is denk ik geoptimaliseerd.. ik woon namelijk 800 meter van de centrale af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Sinds vorige week woensdag heb ik hier ook Wanadoo Family en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben hiermee! De modem heeft weliswaar nog de oude software, maar dat update ie zelf maar een keer, ik ga er geen moeite insteken. Ik haal denk ik de max snelheid, 2.1mb/s heb ik als record staan en dat voor 24,95 euro per maand (incl. telefonie). Prijs / kwaliteit is IMHO errrrrrruuuuuuug goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Sinds de update traint m'n LB nog steeds op max en haal ik gemiddeld rond de 1Mb down. Oftewel, voor mij is er niet veel veranderd. Gelukkig maar, want ik ben best tevreden over het internet deel :) De telefonie hakkelt nog wel een beetje :/, maar dat vind ik minder belangrijk :+

[ Voor 27% gewijzigd door Apie! op 15-05-2006 10:00 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Wanadoo TV pas vanaf volgend jaar :
Wanadoo zei vorig najaar in de zomer van 2006 in Nederland met een tv-dienst te beginnen, maar de tv-plannen liepen vertraging op vanwege de naamsverandering van Wanadoo naar Orange. Wanadoo-woordvoerder Dianne Potters: "We hebben de introductie van Wanadoo TV uitgesteld tot begin 2007. De lanceringsdatum is vertraagd ten opzichte van wat we eerder hebben aangekondigd. Dat komt doordat de prioriteit van 2006 voor Wanadoo zit in de rebranding naar Orange. Daar moeten we veel werk voor verzetten. Vandaar dat de tv-dienst is verschoven." De Wanadoo-naamswijziging vindt voor eind 2006 plaats.
Bron : http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=1473460

Ik snap zelf niet wat het één (IPTV) te maken heeft met het ander (naamsverandering).
Zal wel weer marketingspeak zijn.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik denk dat het niet simpelweg een naamsverandering is hoor, maar eerder een fusie, en onder gewone omstandigheden is het al moeilijk om zoiets als IPTV in de markt te zetten. Als ze daar tegelijkertijd ook nog eens een fusie overheen doen dan wordt dat er niet makkelijker op.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
jvhaarst schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:07:
Wanadoo TV pas vanaf volgend jaar :

[...]

Bron : http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=1473460

Ik snap zelf niet wat het één (IPTV) te maken heeft met het ander (naamsverandering).
Zal wel weer marketingspeak zijn.
Er gaat erg veel gebeuren binnen wanadoo. Ze krijgen een nieuwe naam, moeten daar een nieuwe commerciele campagne omheen zetten. Ze moeten weer een naam opbouwen. Ze moeten de fusie in goede banen leiden. Etc etc. En als je een goed product wilt neerzetten dan moet je daar veel tijd aan besteden, tijd die je nu niet over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
MensionXL schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 14:21:
[...]

Het is een static ip
Het is een dynamisch IP, met mazzel is deze semi-statisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
minze schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:54:
[...]

Het is een dynamisch IP, met mazzel is deze semi-statisch.
Spreeknader? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Dat Wanadoo geen statische IP's gebruikt maar dat zolang je maar steeds binnen een bepaalde tijd je PC/LB weer aanzet, je steeds hetzelfde IP toegewezen zal krijgen. Als de lease verloopt van je IP en je PC/LB staat niet aan, dan zal je ws de volgende keer ineens een ander IP krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 23:06
Ik heb sinds vandaag wanadoo, snelheid is een heel stuk beter dan van @home (47 euro) zit nu rond de 15mbit.

Maar mijn vraag is ik heb 3 comps en ik kan maar 2 aansluiten op de livebox, en hij pakt hem niet via de router omdat de livebox ook al een router is, ik heb geprobeerd de router als switch te gebruiken dat ik hem alleen via port 1 laat lopen en niet in wan maar dan kan ik nog maar 2 pcs aansluiten.

Hoe kan ik meerdere poorten openen op de livebox?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Cyclonic schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:13:
Ik heb sinds vandaag wanadoo, snelheid is een heel stuk beter dan van @home (47 euro) zit nu rond de 15mbit.

Maar mijn vraag is ik heb 3 comps en ik kan maar 2 aansluiten op de livebox, en hij pakt hem niet via de router omdat de livebox ook al een router is, ik heb geprobeerd de router als switch te gebruiken dat ik hem alleen via port 1 laat lopen en niet in wan maar dan kan ik nog maar 2 pcs aansluiten.

Alvast bedankt
Je instellingen nalopen van je router, want ws staat ie nog niet netjes 100% als switch aangesloten anders zou het wel werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
obsidian schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:04:
[...]

Dat Wanadoo geen statische IP's gebruikt maar dat zolang je maar steeds binnen een bepaalde tijd je PC/LB weer aanzet, je steeds hetzelfde IP toegewezen zal krijgen. Als de lease verloopt van je IP en je PC/LB staat niet aan, dan zal je ws de volgende keer ineens een ander IP krijgen.
Wat is die lease tijd? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Ik kan niet wachten tot we 't pakket binnen hebben. Ben zo benieuwd welke snelheid we gaan halen hier. Het zal vast altijd beter zijn dan dat we nu hebben. Zit nu op 6mbit. Opzich wonen we in een vrij nieuwe wijk, dus de lijnen onder de grond zullen vrij vers zijn. Volgens speedtest zit ik er 1268 meter vandaan. Dan zou ik 22mbit kunnen hebben.

Oehhhh ben benieuwd :P
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.nl/ADSL/ADSL2plus.asp?distance=1268&t=60630.13

[ Voor 11% gewijzigd door blup op 15-05-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Cyclonic schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:13:

Alvast bedankt
Waarschijnlijk komt het door de DHCP range van beide apparaten. Ze gebruiken allebei dan 192.168.1.x en dat werkt inderdaad niet. Reset de hele router en gebruik als DHCP range 192.168.2.x. Dat moet voldoende zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
_Richie_ schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:31:
Sinds vorige week woensdag heb ik hier ook Wanadoo Family en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben hiermee! De modem heeft weliswaar nog de oude software, maar dat update ie zelf maar een keer, ik ga er geen moeite insteken. Ik haal denk ik de max snelheid, 2.1mb/s heb ik als record staan en dat voor 24,95 euro per maand (incl. telefonie). Prijs / kwaliteit is IMHO errrrrrruuuuuuug goed!
Ik ga binnenkort verhuizen naar Amsterdam en wil misschien ook wanadoo nemen. De prijs is idd zeer laag voor een 20 mbit. Ik zie op de site dat ADSL Family + Telefonie € 29,95 per maand kost, maar zijn de kosten tijdelijk zo laag of blijft dat gewoon zo? Want dit lijkt me wel heel goedkoop voor een 20mbit verbinding. En hoe bevalt het online gamen met deze verbinding, hoe hoog is de ping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

blup schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:44:
Ik kan niet wachten tot we 't pakket binnen hebben. Ben zo benieuwd welke snelheid we gaan halen hier. Het zal vast altijd beter zijn dan dat we nu hebben. Zit nu op 6mbit. Opzich wonen we in een vrij nieuwe wijk, dus de lijnen onder de grond zullen vrij vers zijn. Volgens speedtest zit ik er 1268 meter vandaan. Dan zou ik 22mbit kunnen hebben.

[afbeelding]
rofl. hoe wil je 22 mbit halen als je max een 20 mbit lijn hebt? :D
verwacht eerder dat je rond de 15 mbit haalt. 15 mbit download he, niet wat de livebox op intraint.

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 15-05-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

[afbeelding]
Vergeet niet dat de afstanden die gebruikt worden allemaal wel eens kunnen afwijken. Soms zijn lijnen in werkelijkheid 50% langer en zelfs dubbele afstanden zijn eens gesignaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
obsidian schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:04:
[...]

Onzin.
Wanadoo gebruikt hetzelfde princiepe als Demon, je krijgt een semi-statisch ip adres via dhcp toegewezen. Ook al laat je je livebox/ander modem meer dan een week uitstaan, je blijft hetzelfde ip houden. Tenzij zich grote veranderingen in het netwerk voordoen veranderd je ip adres niet.
de dhcp wordt (mis)bruikt om de routering op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 23:16
Is er iemand die ook sinds de nieuwe firmware problemen heeft met nummer herkenning.
Bij mij mis ik steeds 1 cijfer van het telefoon nummer.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:50
Ik had al bij de 'oude' firmware dat van alleen mijn eigen 06 vaak (niet altijd) 1 nummer mist.

Hebben jullie ook gewoon de oude instellingen gehouden tijdens de LB update ? Hij was deze keer gelukkig niet 'leeg' na firmware update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

[afbeelding]
Verheug je er maar niet al te veel op.
Ik woon op 949m volgens speedtest maar ik heb maar 8mbit.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.nl/ADSL/ADSL2plus.asp?distance=949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Lizard schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:15:
[...]
Onzin.
Wanadoo gebruikt hetzelfde princiepe als Demon, je krijgt een semi-statisch ip adres via dhcp toegewezen. Ook al laat je je livebox/ander modem meer dan een week uitstaan, je blijft hetzelfde ip houden. Tenzij zich grote veranderingen in het netwerk voordoen veranderd je ip adres niet.
Oh, zou best kunnen hoor :) Ik zei ook niet dat het zo was, maar het was eigenlijk als vertaling bedoeld van wat er boven mij gepost werd. Ik weet niet welk systeem Wanadoo hanteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Het systeem wat vrijwel elke provider behalve inbelproviders hanteerd. Omdat het makkelijk is :P

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141257

Error : no RXINTERFACE

als ik met LinuX-TUX's Supah-Script een willekeurige poort open wil zetten krijg ik de bovenstaande melding. Iemand enig idee hoe dit komt? het is de tiende poort die forward.

edit: deze melding krijg ik bij stap 2, stap 1 is er nog nix aan de hand

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 141257 op 16-05-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 09-05 23:52
Het blijft een vreemd apparaat, die livebox. Vervang ik gisteren een kort, plat telefoonkabeltje door een wat langer rond exemplaar, zit ik ineens weer op een connect van 18560 kbps. :? Dat had ik toen ik de livebox pas had ook, maar langzamerhand zakte de snelheid naar zo'n 17000 kbps.

De gewone speedtest van bbned is trouwens niet zo betrouwbaar. Ik vermoed dat je hier alleen een goede waarde krijgt wanneer je ultrakorte pingtijden hebt, zodat je met 1 verbinding de lijn vol kunt krijgen. Wanneer je je TCP settings optimaliseerd (ik gebruik een receive window van 885808), is je verbinding wat beter ingesteld op de wat langer ping.
Je kunt ook de 100Mb file downloaden en dan meten met DUMeter. Niet met je webbrowser zelf, want die begint meteen met downloaden, maar pas met meten wanneer je een downloadmap opgegeven hebt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Een vriend van mij dacht dat het handig zou zijn om een wireless Livebox te nemen, nu heb ik alles lopend hier, maar (zoals eerder gezegd) dat ding is kut. Je haalt niet meer dan 5Mbit :( Hij weet dat je er een jaar aan vast zit, maar is er iemand hier die het kaartje met succes heeft teruggestuurd waarna hij die 2,50 per maand terugkreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoJ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-03 12:47
Weet iemand hoe ik de (geschatte) afstand tot de centrale kan berekenen? Is nogal van invloed op de snelheid begrijp ik. Ik ben van plan om binnenkort de ADSL family aan te schaffen.

Thanx alvast :P

Assumption is the mother of all fuckups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Lizard schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:15:
[...]
Onzin.
Idd, LB is 3,5 week hier down geweest (vakantie) en nog steeds heb ik hetzelfde ip. :Y)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
LocoJ schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:45:
Weet iemand hoe ik de (geschatte) afstand tot de centrale kan berekenen? Is nogal van invloed op de snelheid begrijp ik. Ik ben van plan om binnenkort de ADSL family aan te schaffen.

Thanx alvast :P
Anders neem je misschien even de moeite om in de startpost te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:37

IkWilbert

Het is mij!

24 mei wordt mijn verbinding opgeleverd, ik ben erg benieuwd naar de snelheid van wanadoo.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 04:47
MensionXL schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 18:04:
[...]

Idd, LB is 3,5 week hier down geweest (vakantie) en nog steeds heb ik hetzelfde ip. :Y)
Nochtans vreemd, ik heb niet het volledige ip in mijn hoofd zitten, maar een tijdje terug had ik zeker weten een ip in de 82.*** range, daarna 83.*** en nu heb ik 85.***. Als iemand het echt wil weten kijk ik wel even in de ftp logs, maar het ip is (hier in ieder geval) toch echt dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Cuno schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:49:
[...]

Verheug je er maar niet al te veel op.
Ik woon op 949m volgens speedtest maar ik heb maar 8mbit.

[afbeelding]
lol, ik word gek van 't wachten. Ik ben zo benieuwd wat ik ga halen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Laatst online: 31-05 17:55
Hmmm, ik heb nu er steeds last van (al zo'n 8x achter elkaar gehad) dat de livebox kuren heeft. Hij geeft gewoon aan dat ik internet en telefonie verbinding heb (lichtjes branden), maar ik kan niet op internet, en heb geen kiestoon, en kom niet in de webinteface. Ook knippert het activiteit-ledje niet. Als ik de livebox reboot werkt het voor 3 à 5 minuten weer, en dan weer hetzelfde... Heeft iemand hier ook last van gehad, en hoe heeft diegene dat gefixed?

De standaard oplossingen heb ik al geprobeerd:
Modem handmatig resetten, stroom er 1 minuut af enz enz

[ Voor 15% gewijzigd door Enfer op 16-05-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-06 22:55
Op dit moment heb ik weer verbinding, de statistieken geven het volgende,

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 976 Kb
DownStream 1856 Kb
Ver weg : 21.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 15 (dB)
HEC-teller 461013
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 6134
ES-teller van 1 dag 0

Afgelopen zondag had ik ik ook een snelheid van 1800Kb en kon ook redelijk internetten, traint de livebox hoger in (boven de 2000 Kb ongeveer) kan ik geen pagina meer openen.

Als de livebox zich om de e.o.a. reden reset en zich boven die 2Mb intraint kan ik het weer schudden

Zal het dan toch aan het misschien wel slechte koper liggen?

De 3de lijns support gaf aan dat ik 4,4 km van de centrale woon en dat dit toch wat erg ver is, mijn antwoord hierop was, hoe kan wanadoo dan mijn aanvraag voor wanadoo family goedgekeurd hebben wetende dat dit problemen zou opleveren. In dat geval had ik dus wanadoo nooit genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Problem? schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:56:
Hmmm, ik heb nu er steeds last van (al zo'n 8x achter elkaar gehad) dat de livebox kuren heeft. Hij geeft gewoon aan dat ik internet en telefonie verbinding heb (lichtjes branden), maar ik kan niet op internet, en heb geen kiestoon, en kom niet in de webinteface. Ook knippert het activiteit-ledje niet. Als ik de livebox reboot werkt het voor 3 à 5 minuten weer, en dan weer hetzelfde... Heeft iemand hier ook last van gehad, en hoe heeft diegene dat gefixed?

ik heb sinds de firmwareupgrade ook elk 6 uur ongeveer last van vastlopers.. dingen die niet willen openen.. onregelmatige uitval.. en dat bij normaal surfen.... niet downloaden van torrent, msn o.i.d. gewoon het normale office werk.

misschien een firmware update voor een bepaalde range van livebox ten goede, maar zeker niet voor deze die ik nu thuis heb..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
migeye schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:38:
Op dit moment heb ik weer verbinding, de statistieken geven het volgende,

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 976 Kb
DownStream 1856 Kb
Ver weg : 21.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 15 (dB)
HEC-teller 461013
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 6134
ES-teller van 1 dag 0

Afgelopen zondag had ik ik ook een snelheid van 1800Kb en kon ook redelijk internetten, traint de livebox hoger in (boven de 2000 Kb ongeveer) kan ik geen pagina meer openen.

Als de livebox zich om de e.o.a. reden reset en zich boven die 2Mb intraint kan ik het weer schudden

Zal het dan toch aan het misschien wel slechte koper liggen?
Door een te hoge snelheid dan op je lijn gaat bijvoorbeeld 50% van je datapakketen niet goed en komen ergens niet of verminkt aan. Effectief dus een onbruikbare verbinding en je ziet je CRC errors dan heel snel oplopen.
De 3de lijns support gaf aan dat ik 4,4 km van de centrale woon en dat dit toch wat erg ver is, mijn antwoord hierop was, hoe kan wanadoo dan mijn aanvraag voor wanadoo family goedgekeurd hebben wetende dat dit problemen zou opleveren. In dat geval had ik dus wanadoo nooit genomen.
Misschien kan je dan onder je contract uit wellicht.

Alleen zal je je naar je kabel leverancier moeten wenden voor internet. Want voor elke telco/adsl provider is en blijft die lijn dan natuurlijk 4,4km lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Vandaag voor de eerste keer dat mn livebox het begeven heeft, Was de hele dag werken en weg, net thuis en ik ga achter de komt zitten die ik had aan gelaten om te downloaden. Merk ik dat mn downloads niet zijn opgeschoten en mn internet er uit ligt. Lkr dan, comp voor niks aan laten staan. Even een reset gegeven en hij doet het weer. Wel minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150806

Problem? schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:56:

Heb ik ook gehad. Ligt aan je livebox, de enige optie is een andere livebox bestellen. Eerst via de mail de standaard vragen van de helpdesk beantwoorden en dan krijg je uiteindelijk een nieuwe livebox. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Laatst online: 31-05 17:55
Dankjewel.. Ik heb het nu nog 1x geprobeerd met een harde reset.. Zodra de livebox weer gaat k*tten zal ik je oplossing uitvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176356

Na de mail over de software update voor de livebox heb ik volgens de aanwijzingen in de mail de livebox gereset. Na deze actie blijft het @-lampje knipperen.
Vervolgens heb ik meerdere keren de livebox gereset (software matig en hardwarematig).
Resultaat al drie dagen geen internet verbinding en geen telefonie meer.

Bij de helpdesk kunnen ze geen ping doen, daar kom ik niet verder ....

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Net heeft mijn livebox ook de software binnengehaald. Dit ging dus niet helemaal van een leien dakje, ik heb 1 x de stroom eruit gehaald. Ik denk dat je vooral geduld moet hebben, zo'n softwareupdate kan wel een tijdje duren, verder wil je ook niet dat je de modem per ongeluk reset terwijl hij net zijn firmware flasht....
Maar nu doet alles het gelukkig weer, nieuwste software en hij traint ook nog lekker in op 20mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176372

Anoniem: 163815 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:34:
[...]

We hebben gevraagt of ze over een weekje wouden terugbellen.
Kan ik er nog even over nadenken :)
Helemaal vergeten te vragen of nummerweergave gratis is (kost nu al haast helemaal niks maarja :P )
Ik heb ook gevraagd of ze over een week wilden terugbellen, maar dat is nog niet gebeurd. Ze vertelden er nog bij dat KPN het voornemen heeft om het Bel Budget abo af te schaffen of duurder te maken. Wanadoo belt alle ADSL+Telefonie klanten op om ze over tehalen om alles onder 1 dak bij Wanadoo te brengen. Kost nu 1-malig 10 Euro. Ik vroeg nog wat er zou gebeuren als ik nu niets doe maar pas reageer als KPN echt daadwerkelijk het Budget abo gaat afschaffen. Het antwoord van Wanadoo was dat je dan te maken krijgt met oversluitkosten van ongeveer 60 Euro. Ik heb de afgelopen week hier en daar nagevraagd maar niemand kan me tot nu toe bevestigen dat KPN met BelBudget gaat stoppen. Dus ik hou het voorlopig nog even bij KPN want nu maakt het toch niets uit in de kosten en bovendien moet je nu 1-malig 10 Euro betalen als je volledig overstapt naar Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carda
  • Laatst online: 23-05 17:38
Heb vandaag een belbudget abbo bij kpn aangevraagd, volgende week woensdag kan ik bellen.
Nou is mijn vraag, kan ik nu alvast wanadoo bestellen of moet ik wachten tot volgende week?

Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Anoniem: 176372 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:02:
[...]

Ik heb ook gevraagd of ze over een week wilden terugbellen, maar dat is nog niet gebeurd. Ze vertelden er nog bij dat KPN het voornemen heeft om het Bel Budget abo af te schaffen of duurder te maken. Wanadoo belt alle ADSL+Telefonie klanten op om ze over tehalen om alles onder 1 dak bij Wanadoo te brengen. Kost nu 1-malig 10 Euro. Ik vroeg nog wat er zou gebeuren als ik nu niets doe maar pas reageer als KPN echt daadwerkelijk het Budget abo gaat afschaffen. Het antwoord van Wanadoo was dat je dan te maken krijgt met oversluitkosten van ongeveer 60 Euro. Ik heb de afgelopen week hier en daar nagevraagd maar niemand kan me tot nu toe bevestigen dat KPN met BelBudget gaat stoppen. Dus ik hou het voorlopig nog even bij KPN want nu maakt het toch niets uit in de kosten en bovendien moet je nu 1-malig 10 Euro betalen als je volledig overstapt naar Wanadoo.
Ze hebben mij idd ook gebeld met die vraag. Maar ik vroeg aan het vrouwtje aan de telefoon: "Maar wat als telefonie van wanadoo er nu uit ligt? Dan kan ik niet meer bellen.." "Euh, ja meneer, daar heeft u gelijk in". Dus ik hou het zo, mocht telefonie van wanadoo eruit liggen dan kan ik tenminste nog bellen :)

En telefonie is niet echt geweldig bij mij, ik bel zelfs helemaal nie meer via wanadoo. Ik heb voor de livebox een splitter zitten zodat ik bel via kpn. Ik betaal liever een paar cent meer dan zo min mogelijk betalen en erachter komen dat de lijn dood is wanneer je wil gaan bellen....

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Anoniem: 176372 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:02:
Ze vertelden er nog bij dat KPN het voornemen heeft om het Bel Budget abo af te schaffen of duurder te maken.
Goh, toevallig dat de KPN dat besluit neemt net nadat Wanadoo de optie heeft om alles via hun te laten lopen :P

Trouwens, het is alzo bullshit. Nu zeggen ze namelijk letterlijk dat je idd alles via Wanadoo kan laten lopen, maar dat de kosten van je lijn gewoon doorberekend worden aan de gebruiker. Dus in principe betaal je nog steeds de KPN, maar gaat het geld eerst naar Wanadoo...

Als zij dus zeggen dat je beter alles onder kan brengen bij Wanadoo omdat de KPN wil stoppen of het abbo duurder willen maken is onzin. Want het abbo bij Wanadoo gaat dan ook omhoog aangezien ze het gewoon doorberekenen. Of gaat Wanadoo de verhoging voor je betalen? Lijkt me niet... Dus als KPN de prijs verhoogd, dan zal de prijs bij Wanadoo hoogst ws ook omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Kun je nog wel faxen versturen als Wanadoo de lijn overneemt?
Ik verstuur nu faxen met *33* dus over de KPN lijn.
Heb het net nog ff geprobeerd op mij Wanadoo nummer, maar dat lukt nog steeds niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Lanfear28 op 17-05-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Lanfear28 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:39:
Kun je nog wel faxen versturen als Wanadoo de lijn overneemt?
Ik verstuur nu faxen met *33* dus over de KPN lijn.
Heb het net nog ff geprobeerd op mij Wanadoo nummer, maar dat lukt nog steeds niet.
Lijkt me niet als je nu via KPN MOET sturen en je dalijk geen KPN meer hebt, en het via Wanadoo niet mogelijk is te faxen.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171332

Ik post hier nooit maar ik lees geregeld mee, en zie mensen met problemen met Wanadoo Telefonie :) Nu heb ik hier weinig last van, de verbinding komt altijd tot stand en de geluidskwaliteit is prima: je hebt niet door dat je via wanadoo belt oid..

Wel n minpuntje die ook na de laatste update nog niet is verholpen: als je gebeld wordt (op je gewone KPN-nr) duurt het een seconde of 1? totdat de ander je hoort.

Zo van
Ik: 'Hallo met Bankirai"
...stilte...
Ik: 'Hallo?'
Ander: 'Huh ja hallo!'

Beetje storend, maar ik hoop en denk dat dit nog wel verholpen zal worden, verder geen klachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Anoniem: 171332 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:12:
Ik post hier nooit maar ik lees geregeld mee, en zie mensen met problemen met Wanadoo Telefonie :) Nu heb ik hier weinig last van, de verbinding komt altijd tot stand en de geluidskwaliteit is prima: je hebt niet door dat je via wanadoo belt oid..

Wel n minpuntje die ook na de laatste update nog niet is verholpen: als je gebeld wordt (op je gewone KPN-nr) duurt het een seconde of 1? totdat de ander je hoort.

Zo van
...stilte...

Beetje storend, maar ik hoop en denk dat dit nog wel verholpen zal worden, verder geen klachten! :)
Dat probleem heb ik ook... Das 1 van de redenen waarom ik gewoon weer via kpn bel. :)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Zo van
...stilte...

Tja idd, beetje vaag allemaal :P
Maar voor 20 euro per maand goedkoper vind mn ma het niet erg :+

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
MensionXL schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:06:
[...]

Lijkt me niet als je nu via KPN MOET sturen en je dalijk geen KPN meer hebt, en het via Wanadoo niet mogelijk is te faxen.
Blijft toch vreemd dat ze dat niet kunnen fixen want faxen over voip is bij kpn geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125483

Carda schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:32:
Heb vandaag een belbudget abbo bij kpn aangevraagd, volgende week woensdag kan ik bellen.
Nou is mijn vraag, kan ik nu alvast wanadoo bestellen of moet ik wachten tot volgende week?
Je kunt wanadoo gewoon al bestellen, als het goed is heb je je (toekomstige) tel-nr wel al van KPN gekregen dat is genoeg.
Heb het zelf ook zo gedaan, 5 min nadat ik KPN had besteld meteen Wanadoo aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Laatst online: 01-06 17:27
weet er iemand nog een manier om de klik uit te zetten als de telefonie gaat bij de livebox? ik begin het zelf een beetje irritant te vinden.. vandaar dat ik het vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Newjersey schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:11:
weet er iemand nog een manier om de klik uit te zetten als de telefonie gaat bij de livebox? ik begin het zelf een beetje irritant te vinden.. vandaar dat ik het vraag :)
Livebox in de meterkast zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Zo van
...stilte...

Gewoon de telefoon opnemen.. ff wachten.. en dan pas zeggen: "Hallo, met Bankirai".
Dan is er niets aan de hand :)

Ps. ligt bij jullie wanadoo er nu uit? Mijn vriendin belde.. dat ze niet meer kon internetten.. reset van de LB heeft niet geholpen?!

[ Voor 11% gewijzigd door nitpicker op 18-05-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

nitpicker schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:32:
[...]
Gewoon de telefoon opnemen.. ff wachten.. en dan pas zeggen: "Hallo, met Bankirai".
Dan is er niets aan de hand :)

Ps. ligt bij jullie wanadoo er nu uit? Mijn vriendin belde.. dat ze niet meer kon internetten.. reset van de LB heeft niet geholpen?!
ik heb gewoon internet hoor... misschien een wijkstoring.. of livebox die niet lekker wilt meewerken?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Afwachten maar.. ze moet nu toch werken.. en ik ben pas rond 16:10 weer thuis.. zie ik dan wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 20:22
Ik heb nu al weer een maandje Wanadoo Family en ben best tevreden. Eén ding valt me op, mijn internet "reageert" niet erg snel. Als ik een groot topic op GoT bekijk, dan loopt hij niet zo snel binnen als ik zou willen (in vergelijking met kabelinternet of universiteitsnetwerk gaat het gewoon wat langzamer). Niet traag, maar gewoon een paar seconden voor een paar honderd reacties.

Alle 'normale' pointers zijn normaal. Downloaden gaat snel (ingetraind op 18Mbit, ruim 1MB/s bij speedtest), ping is laag (<50ms), geen packetloss of iets dergelijks. De connectie is via een switch en kabel naar het modem, maar ook als ik alle andere programma's en computers afsluit, blijft een gevoel van (relatieve ;) ) traagheid. Wat voor zaken kan ik nog proberen / onderzoeken om te kijken waar het aan kan liggen?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.