[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel X) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.766 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:39
Het valt me wel tegen dat Wanadoo niks van zich laat horen wat betreft Televisie.

Ik ben tevreden over het internet en telefonie gebeuren van Wanadoo, alleen wil het liefst 1 provider voor alle drie de diensten. Weet iemand de reden dat dit nog steeds niet is gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-06 16:42
weet iemand of port 53 tcp geblocked wordt door Wanadoo (DNS zone transfers) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:14

lordsnow

I know nothing

Net ff zitten knoeien met de SNMP mogelijkheden van de LiveBox. Het volgende resultaat met het programma MRTG:

Afbeeldingslocatie: http://img447.imageshack.us/img447/5360/lbmrtg6rh.th.png

Verder onderaan de pagina natuurlijk nog meer stats.

De stats laten nu nog niet veel zien, aangezien dit slecht een uurtje of zo loopt.

Ik begon eerst met het programma PRTG, maar dat kreeg ik niet aan de praat.

MRTG was een kwestie van downloaden/instaleren. Daarna Perl voor Windows downloaden/installeren. PC herstarten. IP-adres van LB opgeven in MRTG config, en gaan met die banaan..

[ Voor 36% gewijzigd door lordsnow op 09-05-2006 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-06 16:42
lordsnow schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 00:35:
Net ff zitten knoeien met de SNMP mogelijkheden van de LiveBox. Het volgende resultaat met het programma MRTG:

[afbeelding]

Verder onderaan de pagina natuurlijk nog meer stats.

De stats laten nu nog niet veel zien, aangezien dit slecht een uurtje of zo loopt.

Ik begon eerst met het programma PRTG, maar dat kreeg ik niet aan de praat.

MRTG was een kwestie van downloaden/instaleren. Daarna Perl voor Windows downloaden/installeren. PC herstarten. IP-adres van LB opgeven in MRTG config, en gaan met die banaan..
yep, wel eerst SNMP aanzetten op je livebox allicht :) Ik gebruik in RRD de OID's IF-MIB::ifInOctets.14 en IF-MIB::ifOutOctets.14. Het rare alleen is dat outgoing dubbel geteld lijkt te worden, geeft ook max 212kb/s terwijl upstream allicht maar 1mbit is. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hoe activeer je SNMP en welke community's heb je opgegeven etc? Ik wil dit namelijk ook gaan doen icm cacti...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

ikbensander schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:38:
Hoe activeer je SNMP en welke community's heb je opgegeven etc? Ik wil dit namelijk ook gaan doen icm cacti...
Zie de "telnet instructies" in het volgende topic om SNMP aan te zetten:
Livebox monitoring met MRTG/SNMP

Community is gewoon "public".

Wat is Cacti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-07 22:23
Heb vorige week Wanadoo Family besteld in combinatie met de LiveBox, ik lees dat er soms dat er best heftige problemen mee zijn. Mocht ik er nou niet tevreden over zijn, is het dan mogelijk om de LiveBox weer terug te sturen naar Wanadoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

thies schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 01:47:
[...]

yep, wel eerst SNMP aanzetten op je livebox allicht :)
Yep yep. Vergeten te vermelden, maar natuurlijk aangezet. Anders gebeurd er zo weinig.
Ik gebruik in RRD de OID's IF-MIB::ifInOctets.14 en IF-MIB::ifOutOctets.14.
:? Ik weet niet wat dat betekend.

Ik heb niks in hoeven te stellen, behalve het IP-adres van de LiveBox.
Het rare alleen is dat outgoing dubbel geteld lijkt te worden, geeft ook max 212kb/s terwijl upstream allicht maar 1mbit is. Iemand enig idee?
Dat zie ik hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07 23:32

mvds

Totally awesome!

Extra vraagje, ik ben wat WiFi kaartjes aan het uitproberen, maar komt er naast het lijstje van kaarten die werken ook nog een lijstje van kaarten die NIET werken in d elivebox? Of zijn die 4 uit het lijstje echt de enige 4 die werken en hefet het voor mij geen zin om allemaal kaarten te gaan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

ArieR schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:45:
Heb vorige week Wanadoo Family besteld in combinatie met de LiveBox, ik lees dat er soms dat er best heftige problemen mee zijn. Mocht ik er nou niet tevreden over zijn, is het dan mogelijk om de LiveBox weer terug te sturen naar Wanadoo?
Het Family abonnement is volgens mij niet (meer) mogelijk zonder een bijbehorend LiveBox modem.

De LiveBox hoef je natuurlijk niet te gebruiken, maar je blijft er wel voor betalen. En een 'normaal' ADSL modem wordt niet door de Wanadoo Helpdesk ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayre
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik krijg sinds vandaag de melding 5.5.4 Syntax error b1sm3222461nfe als ik een mail wil versturen, echter is ontvangen geen probleem.
Meer mensen met Wanadoo hier last van?, want ik kan er ook verder niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163815

Worden de mail adressen nou veranderd in @orange.nl ?
Of blijft het gewoon wanadoo.nl

zie nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-06 17:58

jvdb1975

tsja.........

hoor net op het nieuws dat de mail adressen het zelfde blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Anoniem: 163815 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:59:
Worden de mail adressen nou veranderd in @orange.nl ?
Of blijft het gewoon wanadoo.nl

zie nieuws
Nieuwe abbo's zullen misschien @orange krijgen, ik neem aan dat ze niet zomaar van alle abbo's het adres gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

Shit, weer een mogelijkheid voor Wanadoo / Orange om te gaan klooien met abbo-prijzen.

Maar ja, ook weer een mogelijkheid om eerder van je abbo af te komen (als je dat wil, natuurlijk >:) )

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

TifKag schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:03:
Shit, weer een mogelijkheid voor Wanadoo / Orange om te gaan klooien met abbo-prijzen.

Maar ja, ook weer een mogelijkheid om eerder van je abbo af te komen (als je dat wil, natuurlijk >:) )
Als ze dat zouden willen, dan hebben ze echt niet zoiets als dit nodig om het te doen hoor. Plus, als ze iets aan je abbo gaan veranderen heb je altijd het recht om je abbo op te zeggen, dus niks om je druk over te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

annulering vervolg:

Nou, na een fax en tot 3 maal toe de helpdesk gebeld te hebben waardoor de kosten inmiddels aardig zijn opgelopen zijn we na wat spookfacturen en automatische incasso's die weer teruggeboekt moesten worden weer wat verder.

Wil hier ook even de klant erop attent maken dat voor betaalproblemen, als je het niet eens bent met de rekening of zo je wordt geacht een 0900 nummer te bellen dat maar liefst 0,45 cent per minuut kost.

Affijn, ofschoon ik nog geen schriftelijke bevestiging van de hele handel heb gehad lijkt het erop dat op 1 probleem na de boel wel opgelost is.

Het ene resterende probleem:

Ze beweren de Livebox niet te hebben ontvangen.

Ik heb ze het ding in de doos volgens hun aanwijzingen toegezonden.
Brief ontvangen ja echt waar waarin staat dat ze hem echt niet hebben gehad ondanks mijn gefaxte verzendbewijs en dat ik maar kontakt met TPG op moest nemen.

Na via TPG eerst een kwartiertje in de wacht gestaan te hebben werd ik alsnog doorverwezen naar een 0,45 cent per minuut kostende andere helpdesk van TPG.
Dat schiet op.
Maar ja, wat moet je dus dan maar bellen á 45cent/minuut :(
TPG beweerd dat het pakket gewoon is afgeleverd.

Navraag leverde op dat het pakket verders onverzekerd is, moet je als verzender blijkbaar maar zelf uitvogelen terwijl de rest allemaal prefab is.
Retourdoos wordt opgestuurd, geadresseerde is al vooraf ingevuld alleen de verzekering zit er dus niet bij.
Nou, dat hadden ze dan toch op z'n minst als optie kenbaar mogen maken.

Affijn, ik krijg nu een of ander formulier van TPG waar vast weer een en ander ingevuld moet worden.

Ik vraag me af hoe ver ze dit mogen drijven, je zowat verplichten een 0,45 cent/minuut nummer te laten bellen vind ik eigenlijk al onacceptabel.
Geen idee hoe dit af gaat lopen en wat het uiteindelijke kostenplaatje gaat worden, voor het modem kunnen ze in beginsel 119 euro in rekening brengen en de telefoon en fax kosten liggen inmiddels ook alweer op een dikke 20 euro.

Wordt wederom vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniXnr1
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
aaah ik wordt inmiddels gek van al die wifi kaartjes die ik heb geprobeerd :P
Ik zie dat de asus WL-100g werkt, ik bestel deze, krijg ik de WL-107g opgestuurd omdat de WL-100g niet meer geleverd wordt :/ nou die terug gestuurd en ik bestel een Linksys WPG54G kaartje, Vandaag binnen gekregen...doet het ook niet :/ blijkt een te nieuwe versie te zijn. In plaats van de V1 heb ik een V3 gekregen. kun je die niet met firmware downgraden????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 14:05

vr6-only

Blub Blub

nieuwe firmware is online mensen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
vr6-only schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:30:
nieuwe firmware is online mensen.
Versie: 8.
Geldig vanaf: 9 mei 2006.

Nieuwe Livebox Software

Op 9 mei 2006 is de nieuwe software geactiveerd voor alle ADSL-abonnees die gebruik maken van de Wanadoo Livebox. Hierdoor is de gesprekskwaliteit van Wanadoo Telefonie verder verbeterd.

De meest recente software versie is 22201E.

Hoe kan ik zien welke software versie mijn Livebox heeft?

Voor Windows-gebruikers:
Dubbelklik op het icoon [Livebox Configuration] op uw bureaublad. Klik op [Informatie] en [Software]. Vervolgens ziet u bij Software versie het versienummer van de software van uw Livebox.

Voor Mac OS-gebruikers:
Open de internet-browser en voer het voer het adres http://192.168.1.1 in. Klik op [Informatie] en [Software]. Vervolgens ziet u bij Software versie het versienummer van de software van uw Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:17
Nja las t ook net. Iemand een link zodat ik het kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

misschien dat stimey het weer is kan rippen voor ons _/-\o_

gewoon afwachten en de livebox herstarten en dan gaat alles vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
DaannO schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:59:
Nja las t ook net. Iemand een link zodat ik het kan installeren?
Ik heb net gereboot maar trek hem helaas :'( nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Gezien de snelheid waarmee ik mee in de webinterface kom denk ik dat ik em zojuist aan het binnenhalen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:03
Hmm. in de afgelopen 4 dagen 2 keer gehad dat mn livebox voor bedraad internet geen signaal meer doorgeeft. Wireless nog wel. Tegelijk branden alle lampjes op de box. Even in de gaten houden maar. Ik hoop niet dat het vaak terug gaat komen..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:39
ff stekker eruit en er weer in. :9

edit: nog niet binnen gehaald ;(

@ Daanno: de vorige keer deed ie het wel als ik de spanning er een paar minuten afhaalde, maar nu dus niet. ;)

[ Voor 69% gewijzigd door FicoF op 09-05-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
FicoF schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:37:
ff stekker eruit en er weer in. :9
Doet ie t dan wel? Want aan uit haalde ie m niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Het kan even duren dat binnentrekken, maar de Livebox regelt het downloaden en installeren zelf dus geduldig wachten als ie bezig is (staat me nog bij van de vorige keer) ;)

Edit: stekker eruit-stekker erin...maar upgraden werkt nog niet..ff wachten nog maar dan ;)

[ Voor 31% gewijzigd door objectief2 op 09-05-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

er zijn momenteel problemen met het uitrollen van de nieuwe firmwares. ze staan op de servers maar daar willen de servers niets van weten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-07 13:18

altec

Plop

Wou even laten weten dat ik gister ben aangesloten.. en telefoon doet het prima..
INternet download ik met 1,8 megabyte/s, misschien moet ik nog even dat proggie gebruiken voor het optimizen van mijn connectie :P

Super dus :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103367

vr6-only schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:01:
er zijn momenteel problemen met het uitrollen van de nieuwe firmwares. ze staan op de servers maar daar willen de servers niets van weten 8)7
Ik wacht nog mooi even, met de vorige update crashte mijn livebox ook en daar heb ik nu echt geen zin in. Zal dat probleem met het benaderen van de webinterface nou eindelijk opgelost zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb zojuist geprobeerd te updaten. Helaas werkt het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
vr6-only schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:01:
En wat is je bron? Misschien is alleen de firmware pagina te snel geupdate omdat er toch nog een showstopper was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

rippance schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:41:
Ik heb zojuist geprobeerd te updaten. Helaas werkt het nog steeds niet.
Hier werkt het ook nog niet, terwijl m`n livebox vanmorgen wel op z`n bek lag, de webinterface was ook niet te benaderen en volgens de lampjes op de livebox zou alles het moeten doen. 8)7

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

athlonkmf schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:41:
Ik word gewoon gebeld op mijn KPN-nummer en dan neem ik vanaf de lijn van de livebox op.
Bellen gaat gewoon via W-telefonie als die werkt, ander gaat het automatisch via KPN.
Alleen als ik weer eens moet bellen naar het buitenland met telestunt en W-telefonie werkt 9 van de 10 keer dan niet bij het doorschakelen, dan trek ik even de stekker uit de livebox, bel met KPN-lijn en stop de stekker van de livebox er weer in.

Dat ding moet toch sowieso wekelijks even gereset worden om stabiel te blijven. 8)7
Kan iemand it bevestigen? Want in de handleiding van Wanadoo staat duidelijk dat wanneer je op je KPN lijn word gebelt, de telefoon niet overgaat wanneer deze is aangesloten op je Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 23:43

BBrunekreeft

Dus...

obsidian schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:22:
[...]

Kan iemand it bevestigen? Want in de handleiding van Wanadoo staat duidelijk dat wanneer je op je KPN lijn word gebelt, de telefoon niet overgaat wanneer deze is aangesloten op je Livebox.
Bij deze: de telefoon gaat gewoon over als je op je KPN lijn gebeld wordt en de telefoon zit in de Livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 18:33

The Adder

Happy racing from Holland

BBrunekreeft schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:29:
[...]

Bij deze: de telefoon gaat gewoon over als je op je KPN lijn gebeld wordt en de telefoon zit in de Livebox
Wat (nog) niet werkt: Als je met je wanadoo nummer belt, krijg een beller naar je KPN nummer geen "in gesprek" 's toon te horen 8)7

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 70000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:07
The Adder schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:40:
[...]

Wat (nog) niet werkt: Als je met je wanadoo nummer belt, krijg een beller naar je KPN nummer geen "in gesprek" 's toon te horen 8)7
Dat is technisch ook niet te realiseren, want je kpn lijn is dan ook niet in gesprek.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 23:43

BBrunekreeft

Dus...

kfaessen schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:25:
[...]

Dat is technisch ook niet te realiseren, want je kpn lijn is dan ook niet in gesprek.
Kunnen ze de Livebox dan geen tuut-tuut-tuut toontje laten genereren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 21:57
De livebox zou natuurlijk kunnen doen alsof de hoorn van de haak is op de POTS-lijn. Dan krijgt de beller toch wel een in-gesprek-toon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
jorikc schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:35:
De livebox zou natuurlijk kunnen doen alsof de hoorn van de haak is op de POTS-lijn. Dan krijgt de beller toch wel een in-gesprek-toon?
Ik denk dat je dan behoorlijk wat storing krijgt omdat dan de kpn lijn de kiestoon doorgeeft en vervolgens na 10 sec dat tuut tuut tuut telkens. Ik denk dat het best veel invloed heeft op je telefoongesprek dan.

Misschien is het technisch ook niet mogelijk (de functie moet namelijk in de hardware zijn ingebouwd) aangezien in de livebox alleen maar een splitter is ingebouwd lijkt het me niet dat de livebox zelf iets aan de kpn lijn doet alleen het signaal onbewerkt doorgeven aan de telefoon en als er op de wanadoo lijn wordt gebeld alleen de kabel "afsnijden". Je krijgt dus hetzelfde effect als dat er helemaal geen telefoon is aangesloten op de kpn lijn (dan gaat de telefoon namelijk ook over ook al heb je er geen telefoon op aangesloten).

Tijd voor een hardware livebox update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dat alzo, want ik zou best BT erin willen :P En fatsoenlijke WiFi, dus niet via PCMCIA kaartje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
obsidian schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:57:
Dat alzo, want ik zou best BT erin willen :P En fatsoenlijke WiFi, dus niet via PCMCIA kaartje...
Bluetooth zit er al in en wifi daar sluit je gewoon een externe access point voor op aan... Wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

kfaessen schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:18:
[...]

Bluetooth zit er al in en wifi daar sluit je gewoon een externe access point voor op aan... Wat wil je nog meer?
Geen externe troep :D Dus ik wil niet meer, maar minder :P

BT zit er al in? Volgens mij moeten ze de handleidingen op de site van Wanadoo eens updaten dan, staat toch echt dat dat er niet inzit :D

[ Voor 20% gewijzigd door mvds op 10-05-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

thies schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 01:47:
[...]

yep, wel eerst SNMP aanzetten op je livebox allicht :) Ik gebruik in RRD de OID's IF-MIB::ifInOctets.14 en IF-MIB::ifOutOctets.14. Het rare alleen is dat outgoing dubbel geteld lijkt te worden, geeft ook max 212kb/s terwijl upstream allicht maar 1mbit is. Iemand enig idee?
Ik krijg trouwens alleen maar een gegenereerde grafiek te zien.

Is het ook mogelijk om op een of andere manier te achterhalen en weer te geven hoeveel verkeer totaal (over de afgelopen x urden / dagen / weken / maanden) het modem is gepasseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Nu online
obsidian schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:21:
[...]

BT zit er al in? Volgens mij moeten ze de handleidingen op de site van Wanadoo eens updaten dan, staat toch echt dat dat er niet inzit :D
Hoe gebruik ik de Bluetooth-functie van de Livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
[...]

Dat je geen externe troep wilt dat is je eigen beslissing, dan moet je maar genoegen nemen met een korter en langzamere wifi.
Dan vraag ik me af welke handleiding jij voor je neus hebt... Er staat zelfs in uitgelegd hoe je het moet instellen.

Een quote uit de handleiding:

Wilt u...
... de indentiteit, de IP-configuratie, de
Toegang, de Lokale diensten en het
Veiligheidsniveau van uw Bluetooth wijzigen?

Kies dan menu...
[Bluetooth]

en de handleiding vind je hier: http://www.wanadoo.nl/mijnabonnement/livebox/handleiding.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Wat zou nu precies het nieuwe firmware nummertje moeten zijn?

Op dit moment heb ik :

Software versie 3202WNLB_221018

Ah.. ik zie het nu staan:

[ Voor 38% gewijzigd door Tutti-frutti op 10-05-2006 14:42 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

kfaessen schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:38:
[...]

Dat je geen externe troep wilt dat is je eigen beslissing, dan moet je maar genoegen nemen met een korter en langzamere wifi.

[...]

Dan vraag ik me af welke handleiding jij voor je neus hebt... Er staat zelfs in uitgelegd hoe je het moet instellen.

Een quote uit de handleiding:

Wilt u...
... de indentiteit, de IP-configuratie, de
Toegang, de Lokale diensten en het
Veiligheidsniveau van uw Bluetooth wijzigen?

Kies dan menu...
[Bluetooth]

en de handleiding vind je hier: http://www.wanadoo.nl/mijnabonnement/livebox/handleiding.pdf
Langzamer? Hoezo? Is toch gewoon afhankelijk van het kaartje wat erin zit? Gewoon een 54mbit kaartje erin en gaan...

En ik las het in de digitale handleiding van hun site... Was eergisteren ofzo, of misschien was het de handleiding van de fabrikant ofzo, weet het niet meer, maar het stond er zeker te weten in :) Maar oke, boeit ook niet :P Ik krijg toch vrijdag mijn verbinding pas, en dan zal ik wel effe alle menu's ed door gaan kijken wat ik allemaal tegenkom. Nu nog een geschikt WiFi kaartje vinden die werkt, want daarmee heb ik nu nog niet echt veel succes... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammyZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Tutti-frutti schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:40:
Wat zou nu precies het nieuwe firmware nummertje moeten zijn?

Op dit moment heb ik :

Software versie 3202WNLB_221018

Ah.. ik zie het nu staan:
dat heb ik dus ook, het is me niet echt duidelijk. heb het nu drie keer geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vandaag aangesloten op Wanadoo Family

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 11.0 (dB)
Ver weg : 1.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 80
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

Woon ongeveer 500 m van de centrale.
Kreeg net pas de livebox via de post, terwijl de lijn al vandaag is opgeleverd, ze mochten hem wel eens eerder opsturen vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 21:57
_Richie_ schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:18:
Kreeg net pas de livebox via de post, terwijl de lijn al vandaag is opgeleverd, ze mochten hem wel eens eerder opsturen vind ik!
De eerste 5 dagen na opleveren zijn gratis bij Wanadoo, (wellicht) omdat het modem pakket soms wat later komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Inmiddels is de livebox bij mij ge-update naar versie: 3202WNLB_22201E

Dit ging niet geheel vlekkeloos, de livebox was vandaag slecht bereikbaar via de webinterface, en ook na de update is dit het geval.Het werkt nu en ik ben benieuwd of alles het blijft doen. :)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
Zitten er nou nog voordelen aan die nieuwe firmware voor mensen die geen Wanadoo telefonie gebruiken? Anders zie ik weinig reden om te gaan updaten. Dan wacht ik wel op de volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

martdj schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:22:
Zitten er nou nog voordelen aan die nieuwe firmware voor mensen die geen Wanadoo telefonie gebruiken? Anders zie ik weinig reden om te gaan updaten. Dan wacht ik wel op de volgende versie.
Updaten gaat op gegeven moment toch automatisch volgens mij ;)
Of als je even stroom uitval hebt gebeurt het ook, weinig tegen te doen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

martdj schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:22:
Je word "gedwongen" naar die update. ;)

De livebox checkt om de 10 dagen op nieuwe firmware updates en voert die door wanneer het nodig is en anders gebeurt het wel wanneer je de stroom er een keer afgehaald hebt.

Volgens de mail van wanadoo zijn er alleen dingen veranderd aan het telefonie gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 00:10
Bij net ook. ff stekker eruit gedaan en weer terug erin en daarna begon het upgraden.

Software versie 3202WNLB_22201E

Zo op het eerste gezicht niks bijzonders, alleen heeft de configuratiepagina nu een pictogram voor de url.

[ Voor 18% gewijzigd door Atomsk op 11-05-2006 02:55 . Reden: icoon v/d livebox maar weer verwijderd.. :P ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL79
  • Laatst online: 11-06 19:47
...er was toch ook sprake van dat er een bridge functie zou bijkomen...?

..ik hoop nu dat ik eindelijke een stabiele verbinding heb.. ik ben nu twee maanden lid en ik heb niets anders dan gedonder gehad en een telefoonrekening (mobiel) van €30,- ofzo

<edit>

weet iemand ook een changelog van de update?

[ Voor 11% gewijzigd door XL79 op 10-05-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Lizard schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:54:
[...]

En wat is je bron? Misschien is alleen de firmware pagina te snel geupdate omdat er toch nog een showstopper was?
wanadoo gebruikers die als beta testers voor de firmware zijn geselecteerd.

firmware is bij mij ook binnen en de belangrijkste update is de nieuwe codec voor telefonie, voor de rest wat schoonheids fouten eruit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Uhmz heeft iemand ook, dat als ik deze pagina wil bekijken, dat de modem me om een wachtwoord vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Toch aardig wat verbeteringen en handige nieuwe feature van de voicemail :)

-Als iemand een boodschap in uw Wanadoo Voicemailbox heeft achtergelaten, dan komt u dit te weten door de hoorn even van de haak te nemen en te luisteren naar de kiestoon. Als er sprake is van een boodschap hoort u twee dof klinkende geluiden die drie keer achter elkaar worden afgespeeld. Vervolgens kunt u gratis naar 1233 bellen om de boodschap te beluisteren.

-De kiestijd is verkort. Zodra u het volledige telefoonnummer hebt gekozen, zal de telefoon sneller verbinding gaan maken met de partij die u wilt spreken.

-Ten derde heeft Wanadoo een nieuwe software-versie voor uw Livebox gemaakt. Hiermee worden een aantal verbeteringen doorgevoerd in het gebruik van de Livebox en Wanadoo Telefonie. Uw Wanadoo Telefonie geluidskwaliteit is hierdoor toegenomen. U zult vanaf nu een helder stemgeluid horen van de persoon die u aan het bellen bent.
Uw Livebox zal binnenkort automatisch deze versie installeren. Klik hier voor meer informatie over de software update.

En ja.. iemand moet z'n post even editen voor die irri login ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 10-05-2006 19:17 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
DaannO schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:12:
Uhmz heeft iemand ook, dat als ik deze pagina wil bekijken, dat de modem me om een wachtwoord vraagt?
Ja, ik heb hetzelfde en volgens mij komt het doordat iemand hier een linkje heeft gepost met 192.168.1.1 oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:59
Tutti-frutti schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:16:
Toch aardig wat verbeteringen en handige nieuwe feature van de voicemail :)

-Als iemand een boodschap in uw Wanadoo Voicemailbox heeft achtergelaten, dan komt u dit te weten door de hoorn even van de haak te nemen en te luisteren naar de kiestoon. Als er sprake is van een boodschap hoort u twee dof klinkende geluiden die drie keer achter elkaar worden afgespeeld. Vervolgens kunt u gratis naar 1233 bellen om de boodschap te beluisteren.

-De kiestijd is verkort. Zodra u het volledige telefoonnummer hebt gekozen, zal de telefoon sneller verbinding gaan maken met de partij die u wilt spreken.

-Ten derde heeft Wanadoo een nieuwe software-versie voor uw Livebox gemaakt. Hiermee worden een aantal verbeteringen doorgevoerd in het gebruik van de Livebox en Wanadoo Telefonie. Uw Wanadoo Telefonie geluidskwaliteit is hierdoor toegenomen. U zult vanaf nu een helder stemgeluid horen van de persoon die u aan het bellen bent.
Uw Livebox zal binnenkort automatisch deze versie installeren. Klik hier voor meer informatie over de software update.

En ja.. iemand moet z'n post even editen voor die irri login ;)
Volgens mij hadden we punt 1 toch?
Athans ik wel ben sinds 3 weken lid

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Wow de nieuwe firmware staat erop en ik heb de eerste livebox crash sinds ongeveer 2 maanden. (hij was EINDELIJK stabiel bij mij :( ). Dat wordt weer flink klagen bij wanadoo denk ik.

EDIT: hij crashte niet, de webconfig is gewoon supertraag (3 minuten om 1 statuspagina weer te geven)

[ Voor 23% gewijzigd door DutchKel op 10-05-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:52
Hmmz ik wil alleen weten wanneer nou alle Wanadoo logo's weggaan. Aangezien Wanadoo tegenwoordig Orange gaat heten.. (Bron: nieuws: Wanadoo gaat verder als Orange - update).. Alleen een oranje Livebox webinterface, OMG !!! It hurts my eyes !! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-07 17:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Orange :r omg met dat bedrijf wilde ik juists niets meer te maken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Laatst online: 03-07 21:47
kfaessen schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:06:
Wow de nieuwe firmware staat erop en ik heb de eerste livebox crash sinds ongeveer 2 maanden. (hij was EINDELIJK stabiel bij mij :( ). Dat wordt weer flink klagen bij wanadoo denk ik.

EDIT: hij crashte niet, de webconfig is gewoon supertraag (3 minuten om 1 statuspagina weer te geven)
Tja het is en blijft Franse hardware :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Frash schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:45:
[...]

Tja het is en blijft Franse hardware :r
Daar heeft het erg weinig mee te maken overgins. Het heeft echter wel met de softwqare te maken en die ontwikkelt wanadoo/orange. Daar door is hij zo brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

XL schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:51:
...er was toch ook sprake van dat er een bridge functie zou bijkomen...?
Wat bedoel je hiermee? De Livebox heeft toch al een bridgefunctie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
obsidian schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:45:
[...]

Langzamer? Hoezo? Is toch gewoon afhankelijk van het kaartje wat erin zit? Gewoon een 54mbit kaartje erin en gaan...

En ik las het in de digitale handleiding van hun site... Was eergisteren ofzo, of misschien was het de handleiding van de fabrikant ofzo, weet het niet meer, maar het stond er zeker te weten in :) Maar oke, boeit ook niet :P Ik krijg toch vrijdag mijn verbinding pas, en dan zal ik wel effe alle menu's ed door gaan kijken wat ik allemaal tegenkom. Nu nog een geschikt WiFi kaartje vinden die werkt, want daarmee heb ik nu nog niet echt veel succes... :(
De pcmcia kaart is gemiddeld 5 keer zo langzaam (gemiddeld is ervan 500kb/s) dan een standaard externe accesspoint (54mbit/s is in de praktijk gemiddeld 2,5mb/s, afhankelijk van de afstand kan het langzamer zijn). Tevens heeft de pcmcia kaart maar een bereik van 10 tot 20 meter, terwijl externe accesspoints dus 100 tot 300 meter claimen.

Je mag van mij best op zoek gaan naar een pcmcia kaart welke werkt maar ik heb je gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

kfaessen schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:57:
[...]

De pcmcia kaart is gemiddeld 5 keer zo langzaam (gemiddeld is ervan 500kb/s) dan een standaard externe accesspoint (54mbit/s is in de praktijk gemiddeld 2,5mb/s, afhankelijk van de afstand kan het langzamer zijn). Tevens heeft de pcmcia kaart maar een bereik van 10 tot 20 meter, terwijl externe accesspoints dus 100 tot 300 meter claimen.

Je mag van mij best op zoek gaan naar een pcmcia kaart welke werkt maar ik heb je gewaarschuwd.
Aardig van je dat ik dat mag ;) Maar je hebt wel een sterk punt ja. Misschien toch maar mijn WRT54G laten hangen waar ie hangt. Kan ik dan de DHCP server van mijn WiFi router gebruiken ipv die van de LB? Of geeft dat problemen zoals het gebruiken van de LB als bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118899

nwe software wat een feest.... nog ff een ik zit op downstream 0

Status ADSL-lijn Downstream Upstream
Verbonden 16464 Kb 1020 Kb

menu aan de bovenkant werkt ook niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
De verbinding is bij mij vanochtend geactiveerd. Werkte meteen, maar modem traint in op slechts 10 mbit, terwijl uit alle berekeningen/schattingen toch 16 zou moeten komen. Maar ik vind het niet zo erg, aangezien ik van 3mbit xs4all adsl af kom. :)

Maar ik las ergens dat het mogelijk is om alle interfaces in hetzelfde subnet te laten vallen. Hoe dan? Of moet ik wachten tot mijn livebox automatisch de software heeft geupdate? Zo ja, hoe lang duurt dat en gebeurt dat meteen na het verbinding maken of 'ergens in de eerste uren'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Nu online
Anoniem: 118899 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:42:
nwe software wat een feest.... nog ff een ik zit op downstream 0

Verbonden 16464 Kb 1020 Kb

menu aan de bovenkant werkt ook niet :S
Na een ctrl-F5 in Firefox werkte het opeens wel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL79
  • Laatst online: 11-06 19:47
obsidian schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:46:
[...]

Wat bedoel je hiermee? De Livebox heeft toch al een bridgefunctie? :?
Je kon dat instellen via een telnet sessie. Ik was in de veronderstelling dat je dit met de nieuwe update simpelweg via de webinterface zou kunnen realiseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

XL schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:23:
[...]

Je kon dat instellen via een telnet sessie. Ik was in de veronderstelling dat je dit met de nieuwe update simpelweg via de webinterface zou kunnen realiseren...
Ooooh, zodat ie het ook onthoud bedoel je? Zou wel makkelijk zijn ja, nog makkelijker zou zijn als je dan nog steeds telefonie kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102650

De snelheid van Wanadoo Family met de Speedtouch 546 is nu gezakt naar:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 500 / 9.979

Vind ik toch wel jammer, verder is me ook opgevallen bij de Speedtouch 546 dat je vier ledjes hebt.

Een voor Power, Ethernet, DSL en Internet.

Power en DSL branden continue, Ethernet knippert en Internet is helemaal niet uit. Is dan misschien toch de installatie niet helemaal lekker verlopen? Zijn er hier nog meer Speedtouch 546 gebruikers en braden daar wel alle lampjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Anoniem: 102650 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:05:

Vind ik toch wel jammer, verder is me ook opgevallen bij de Speedtouch 546 dat je vier ledjes hebt.

Power en DSL branden continue, Ethernet knippert en Internet is helemaal niet uit. Is dan misschien toch de installatie niet helemaal lekker verlopen? Zijn er hier nog meer Speedtouch 546 gebruikers en braden daar wel alle lampjes
Dat die vier lampjes branden en/of knipperen is normaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102650

The_Cyberspace schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:39:
[...]

Dat die vier lampjes branden en/of knipperen is normaal. :)
Ah, ik zie dati k iets fout zeg.

Internet brandt dus geheel niet, had een dubbele ontkenning staan :)

Dat lijkt me niet normaal namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-06 19:51
Nieuw Vennep weer eruit :?

EDIT: Was inderdaad het geval, zelfde probleem als vorige week, maar is alweer verholpen. :)

[ Voor 66% gewijzigd door N!co op 11-05-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 15:21
Huh, iemand die dit ook in zijn livebox heeft? Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~moizie/Untitled-1.gif
Erg vaag..Update van de firmware ging prima, heb zelfs 10 kbit erbij gekregen in mijn downstream :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
hebben meer mensen last van storing op hun wanadoo?
of ken je iemand met wanadoo die storing heeft laat het dan ff weten anders bel ik wanadoo nog ff snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
MoiZie schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:55:
Huh, iemand die dit ook in zijn livebox heeft? [afbeelding]
Erg vaag..Update van de firmware ging prima, heb zelfs 10 kbit erbij gekregen in mijn downstream :+
Ik heb t ook. Je moet wel heel snel zijn en goed kijken en op tijd print screen drukken :+ Maar dan krijg ik ook het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/4079/wana6er.th.jpg

Het is na een seconde weer weg. Maar we weten nu dus wel wat wanadoo (orange) nu in petto voor ons heeft. Misschien iets voor de ts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
waarschuwing voor alle mensen die NIET de livebox gebruiken als het nog optijd is

de nieuwe firmware heeft bij mij alle instelling omzeep geholpen
kon alles weer opnieuw instellen
bedankt wanadoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 09:03

TweakBoy

---

Mili schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:50:
waarschuwing voor alle mensen die NIET de livebox gebruiken als het nog optijd is

de nieuwe firmware heeft bij mij alle instelling omzeep geholpen
kon alles weer opnieuw instellen
bedankt wanadoo
bij mij zijn de instellingen van portforwards in de firewall blijven staan... je bedoelt zeker instellingen die doorgevoerd zijn via de shellinterface?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Anoniem: 102650 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:17:
[...]

Ah, ik zie dati k iets fout zeg.

Internet brandt dus geheel niet, had een dubbele ontkenning staan :)

Dat lijkt me niet normaal namelijk ;)
Wat precies de volgerde is hoe ze moeten knipperen/branden kan ik je helaas niet zeggen.

Staat dat niet in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Bij mij werkt het perfect nu :)
Snelheid blijft met 10 mbit nog ruim onder de 16, maar alles werkt nu (software van livebox is bijgewerkt en nu zitten alle interfaces in hetzelfde subnet, port forwards ingesteld en werken), dus ik ben tevreden tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 10:50
wij hebben nu ook sinds een week de livebox van wanadoo

alleen staat er bij downstream usage

Verbonden 15156 Kb 1020 Kb

wanadoo is toch 20mbit?

hoe kan dat eigenlijk?

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 15156 Kb
Afname Dichtbij : 19.0 (dB)
Ver weg : 4.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 12 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 2280
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 228
ES-teller van 1 dag 0

misschien dat deze info nog helpt

ik wil t liefst gewoon 20mbit ipv 15 ;)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Heeft te maken met afstand tot de centrale. Mijn waardes zijn beduidend ongunstiger, als ik me niet vergis:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 10612 Kb
Afname Dichtbij : 34.9 (dB)
Ver weg : 13.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 890
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 117
ES-teller van 1 dag 0

[ Voor 6% gewijzigd door Helsie op 11-05-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-06 16:09
MoiZie schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:55:
Huh, iemand die dit ook in zijn livebox heeft? [afbeelding]
Als je alleen het "mainframe" bekijkt zie je (weliswaar in het frans) ook 2 van de opties staan, maar ze zijn (hier iig) niet klikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64531

Ik heb het zelfde probleem met het internet ledje.. waarschijnlijk een fout in de firmware. als je een oudere filrware er op zet dan brand het ledje wel

wachten op de nieuwe firmware
Anoniem: 102650 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:05:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118899

het wordt er allemaal niet sneller op met die nwe software :r
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 16464 Kb
Afname Dichtbij : 23.5 (dB)
Ver weg : 6.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 6474
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 670
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 14:46
-

[ Voor 100% gewijzigd door Morphine op 12-05-2006 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18648 Kb
Afname Dichtbij : 16.3 (dB)
Ver weg : 3.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 491
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 35
ES-teller van 1 dag 0

Ik heb dat. Volgens mij wel redelijk verder toch?! Haal er in iedergeval goede dingen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

knny schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:37:
ik wil t liefst gewoon 20mbit ipv 15 ;)
Dat had je van tevoren al kunnen/moeten testen op hun pagina. Je moet de centrale zo'n beetje in je achtertuin hebben staan (lichtelijk overdreven) om werkelijk die 20Mbit te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-07 13:18

altec

Plop

obsidian schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:42:
[...]

Dat had je van tevoren al kunnen/moeten testen op hun pagina. Je moet de centrale zo'n beetje in je achtertuin hebben staan (lichtelijk overdreven) om werkelijk die 20Mbit te kunnen halen.
het ligt ook wel degelijk aan de kwaliteit van de lijnen die er liggen volgens mij.. Lig +/- 1km-1500m van de centrale af en download met MAX 2 megabyte/s (Dus eigenlijk nog boven die 20 Mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk in de startpost hierover.....(is volgens mij ook echt al tig keer geweest)

Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid.

Bij mij:
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 11.0 (dB)

Woon denk ik op 750m van de centrale....

[ Voor 38% gewijzigd door _Richie_ op 12-05-2006 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

Ik zoek me suf maar weet iemand hier de link naar dat forum (on-officieel) over adsl-family, livebox in nederland. Staat ook niet op de startpagina van dit forum.. Google me suf maar kan hem niet vinden

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156307

redyak schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:56:
Ik zoek me suf maar weet iemand hier de link naar dat forum (on-officieel) over adsl-family, livebox in nederland. Staat ook niet op de startpagina van dit forum.. Google me suf maar kan hem niet vinden
http://www.forum-wanadoo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

thies schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:39:
weet iemand of port 53 tcp geblocked wordt door Wanadoo (DNS zone transfers) ?
Ja dat wil ik ook weten, want ik en sinds gisteren over op wanadoo, maar er gebeurt weinig met de dns. Het kan even duren, maar ik heb het idee dat het niet helemaal lekker loopt.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.