[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel X) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.767 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:14
Anders kijk je misschien even in de 2e post van dit topic.
Soms vraag ik me af waarvoor is de SP eigenlijk update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ah ok, dat stond er in deel 2 nog niet in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11297

Helaas al weer 3 dagen geen verbinding. Een zeer lauwe reactie van de helpdesk, dat ze het moeten doorspelen aan een andere afdeling.
Als ik over 5 dagen nog geen verbinding heb moet ik maar wer bellen :S

Als dit de trend word bij Wanadoo, ga ik wel twijfelen aan Wanadoo. Ik heb nog NOOIT 3 dagen uitval gehad bij een provider....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:57

lordsnow

I know nothing

Volgens deze post is het mogelijk om de Livebox te monitoren via SNMP. De post gaf aan hoe je dit kon doen in Linux.

Mijn vraag is, heeft iemand dit al werkend gekregen onder Windows (XP)?

Vanavond ga ik alles installeren. Moet alleen nog ff kijken waar ik stroom voor de Livebox vandaan krijg op de plek waar telefoon m'n huis binnenkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150806

vr6-only schreef op zondag 30 april 2006 @ 18:33:
[...]

geen idee, ik ken 2 beta testers en zo kom ik aan mijn informatie.
wat ik van een Getronics medewerker heb gehoord op mijn stage (installateur wanadoo DSLAM) is, dat er binnenkort geen nieuwe locaties erbij komen.
Is wel vreemd, waarom zeggen ze dan 2e kwartaal 2006. Worden we aan het lijntje gehouden en roepen ze maar wat? Of gaan ze later in het 2e kwartaal beginnen met uitbreiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FF wat anders ik kan mijn (telefoon)factuur niet meer inzien. Krijg steeds een foutmelding te zien.
Zie onder. Hebben meer mensen die probleem?

De volgende fout is opgetreden:

Unable to transform.

Tijdstip:

2006.05.01, 12:44:52

Foutcode:

TransformFailed

Klik hier om terug te gaan naar de Wanadoo homepage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

yep, hier ook.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28897

Yep, ook ik krijg deze melding als ik mijn faktuur wil opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Jep, ik heb hetzelfde probleem ook. Lijkt op een algemene fout in de database of server ofzo.
Even geduld hebben, ze zullen het wel spoedig oplossen...

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121245

Anoniem: 49380 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:44:
[...]

Wist ook niet zo 1,2,3 de oplossing. Heb in ieder geval maar de standaard http-poort (=80) veranderd..... Maar zou idd mooier zijn als je dat uit kan zetten voor de WAN-kant, of in ieder geval een wachtwoord erop.
Ik ben zelfs is een beetje rond gaan zoeken en heb een work around gevonden.

Als je namelijk via de proxy van wanadoo gaat internetten kan je weer op je eigen homepage komen zonder dat je in de livebox komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 14:05

vr6-only

Blub Blub

Veranderingen in de nieuwe firmware:
versie: 3202WNLB_22201E (test versie) kan veranderen

Opgeloste problemen BBNed & ULL
GUI vertalingen: Taalfouten uit de http-Interface gehaald.

Nieuwe 'Features' BBNed & ULL

G711 codec stap 2:
De nieuwe audio codec G711 zal de kwaliteit van de audio verhogen. Deze firmware ondersteunt zowel G711 als G729 codecs. De standaard codec is de G711.

VOX-150-I Chip Ondersteuning:
Een nieuwe chip wordt gebruikt voor bepaalde belangrijke functies van de Livebox. De firmware ondersteunt deze chip.

Dagelijkse controle voor VoIP-config bestand:
Elke 24 uur, vanaf het moment dat de Livebox een internetverbinding heeft, zal de Livebox het VoIP-config bestand downloaden (duurt minder dan 1 seconde). Als er op dat moment een VoIP-gesprek bezig is, zal de Livebox wachten tot het gesprek over is voordat de Livebox de VoIP-config zal binnen- halen. Na het downloaden zal de Livebox controleren of er een verandering is in de configfile en, indien dit het geval is, de VoIP-verbinding verbreken en weer opbouwen met de nieuwe gegevens.

Wanadoo ADSL Starter:
Vanaf deze firmware is het voor klanten mogelijk om te kiezen uit Wanadoo ADSL Starter/Wanadoo ADSL Family in plaats van alleen Wanadoo ADSL Family

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Helaas niks aan de firewall rules/ slaap gedonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174643

Naar aanleiding van het sleep / standby probleem:

Als test draai ik nu een aantal dagen uTorrent welke constant upload / download verkeer genereert en ik heb geen problemen meer. Nu maar even een freeware ping programaatje zoeken want ik wil Bittorent niet constant hoeven draaien. (Wel een goed excuus als brein langskomt :+ )

Mooiste zou eigenlijk zijn om die Livebox sleepmode timer via de telnet configuratie helemaal uit te kunnen zetten. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

vr6-only schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:55:
Veranderingen in de nieuwe firmware:

[..]

Wanadoo ADSL Starter:
Vanaf deze firmware is het voor klanten mogelijk om te kiezen uit Wanadoo ADSL Starter/Wanadoo ADSL Family in plaats van alleen Wanadoo ADSL Family
Wat houdt dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

je kunt nu ook ADSL starter bestellen. is een 2 mbit lijn.

als je nu in het menu van de livebox kijkt, dan kan je kiezen uit Family en adsl lite/basic etc.

er komt er een bij en dat wordt starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Yeah, mijn opleverdatum is bekend: 11 mei. Wel te hopen dat ze dan wel correct XS4ALL voor mij opzeggen.... Iemand al ervaring gehad met die opzegging in het verleden (dus xs4all -> wanadoo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Laatst online: 03-07 23:43

BBrunekreeft

Dus...

Helsie schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:06:
Yeah, mijn opleverdatum is bekend: 11 mei. Wel te hopen dat ze dan wel correct XS4ALL voor mij opzeggen.... Iemand al ervaring gehad met die opzegging in het verleden (dus xs4all -> wanadoo)?
Ik heb destijds zelf mijn XS4All abonnement opgezegd met daarbij de vermelding dat de ADSL lijn wordt overgezet naar Wanadoo. En dat ging vlekkeloos.
Ik dacht dat Wanadoo zelf niets voor je opzegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
BBrunekreeft schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:18:
[...]

Ik heb destijds zelf mijn XS4All abonnement opgezegd met daarbij de vermelding dat de ADSL lijn wordt overgezet naar Wanadoo. En dat ging vlekkeloos.
Nou, als je kiest voor 'nieuwe aanvraag' dan staat er ergens 'ik geef wanadoo opdracht mijn bestaande adsl aansluiting op te zeggen'. Nu weet ik uit het verleden dat KPN een opzegging van de adsl lijn weer doorgeeft aan xs4all. Maar ik wil wel dat alles goed gaat, omdat ik anders dubbel abbo geld kan gaan betalen ofzo. Aan de andere kant wil ik weer niet het proces doorkruisen, want anders zou een opzegging van mijn kant kunnen conflicteren met de bestaande opzegging die door wanadoo is doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102650

Zo Wanadoo is eindelijk opgeleverd en het werkt. Toch zit ik nog met 2 vragen.

1) Ik heb een Speedtouch 546 (POTS) maar krijg deze maar niet aan de praat, kan iemand mij misschien uitleggen wat ik moet doen? Moet ik hem configureren met de Wanadoo Livebox CD, of dingen draaien vanaf mijn eigen PC? Ik kom er niet uit na een hele dag te lopen rotzooien :)

2) Met de LiveBox werkt het dus wel, ik zit 1000 meter van de centrale en heb deze waardes:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 564 Kb
DownStream 12308 Kb
Afname Dichtbij : 20.9 (dB)
Ver weg : 5.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 17685
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 139
ES-teller van 1 dag 0
Dat is niet erg hoog denk ik, voor 1000 meter afstand, heb de TCP Optimizer ook al gedraaid en het maakt niet veel uit, ik haal zo'n 1250kb/s met speedtest.bbned.nl

Iemand die me uit de brand kan helpen? (Met vooral de eerste vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

objectief2 schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:01:
[...]

Weet je toevallig ook wanneer Wanadoo plusminus ongeveer met zo goed als 'landelijke' dekking gaat komen met Family? Ik wacht er al sinds december op en mij is toen gezegd tweede kwartaal 2006 ;) Vanzelfsprekend houden we het onder de pet hier :Y)
Heb jij al geïnformeerd wanneer er weer een uitbreiding zal plaatsvinden?
Ik kan eventueel mijn huidige Basic abbo verlagen naar een Lite abbo alleen zit ik daar dan een jaar aan vast en kan ik niet tussentijds overstappen naar Family mocht het beschikbaar komen.
Maar als er dit jaar geen uitbreiding meer plaatsvindt dan kan ik net zo goed nu al overstappen naar een Lite abbo. Wat betaal jij ook alweer voor een Lite abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Anoniem: 102650 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:55:
Zo Wanadoo is eindelijk opgeleverd en het werkt. Toch zit ik nog met 2 vragen.

1) Ik heb een Speedtouch 546 (POTS) maar krijg deze maar niet aan de praat, kan iemand mij misschien uitleggen wat ik moet doen? Moet ik hem configureren met de Wanadoo Livebox CD, of dingen draaien vanaf mijn eigen PC? Ik kom er niet uit na een hele dag te lopen rotzooien :)

2) Met de LiveBox werkt het dus wel, ik zit 1000 meter van de centrale en heb deze waardes:

[...]

Dat is niet erg hoog denk ik, voor 1000 meter afstand, heb de TCP Optimizer ook al gedraaid en het maakt niet veel uit, ik haal zo'n 1250kb/s met speedtest.bbned.nl

Iemand die me uit de brand kan helpen? (Met vooral de eerste vraag)
sp 546 kun je configureren met het tooltje wat op de website van speedtouch staat, ik had voordat ik de livebox kreeg een sp 510 aangesloten en ook zo geconfigureerd, sinds vandaag een livebox en die taint in op 11 Mbit op 2,6 km van de wijkcentrale >:) en 1024 kbit up ben wel tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Help!!!
internet snelheid volledig in gestort
hoelang mag zoiets duren voordat het zin heeft om de helpdesk?

ow ja ik heb een signaal dat uitstekend is en een snelheid van 1 Mbps(download snelheid onder de 100kbps op meerdere sites waar normaal 1000 kbps mogelijk is)

[ Voor 20% gewijzigd door Mili op 02-05-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Anoniem: 150806 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:22:
[...]

Heb jij al geïnformeerd wanneer er weer een uitbreiding zal plaatsvinden?
Ik kan eventueel mijn huidige Basic abbo verlagen naar een Lite abbo alleen zit ik daar dan een jaar aan vast en kan ik niet tussentijds overstappen naar Family mocht het beschikbaar komen.
Maar als er dit jaar geen uitbreiding meer plaatsvindt dan kan ik net zo goed nu al overstappen naar een Lite abbo. Wat betaal jij ook alweer voor een Lite abbo?
Ik heb er weinig hoop op dat dat snel zal gebeuren eigenlijk. Volgens VR6 zijn er dus geen centrales meer bijgekomen van Wanadoo zelf. Dus ik geloof dat het wachten is tot ze met IPTV via KPN by Wanadoo komen oid. Misschien dat er dan schot in komt. De prijs van een Lite abbo is 34,95 per maand (19,95 aan KPN via je telefoonrekening en 15 euro rechtstreeks aan Wanadoo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

harryslinger schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:32:
[...]

sp 546 kun je configureren met het tooltje wat op de website van speedtouch staat, ik had voordat ik de livebox kreeg een sp 510 aangesloten en ook zo geconfigureerd, sinds vandaag een livebox en die taint in op 11 Mbit op 2,6 km van de wijkcentrale >:) en 1024 kbit up ben wel tevreden
Bedankt het werkt! LiveBox niet meer nodig :)

Toch jammer dat m'n snelheid maar op 548 up en 11.528 down blijft steken, en de TCP optimizer lijkt ook niets uit te halen :)

Ach ja, nog twee keer zo snel als mijn oude Planet abbo en een stuk goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:48
Is iemand dit stuk opgevallen bij telefonie:
Met Wanadoo ADSL Family + Telefonie hebt u geen KPN telefonieabonnement meer nodig. Bovendien kunt u uw huidige telefoonnummer gewoon meenemen naar uw Wanadoo Telefonie-abonnement. U blijft dan onder uw vertrouwde telefoonnummer bereikbaar, dus u hoeft geen nieuw nummer aan uw vrienden en kennissen door te geven. Uw Wanadoo telefoonnummer vervalt.

Beëindigen KPN telefonieabonnement
Let op: Wanneer u kiest voor het overzetten van uw telefoonnummer, beëindigt Wanadoo automatisch het KPN telefonieabonnement voor u. Houdt u rekening met eventuele contractuele verplichtingen die u met KPN hebt. Het is niet mogelijk een reeds afgesloten nummer te behouden. Zeg daarom niet zelf uw KPN abonnement op!

Extra kosten
Als het KPN telefonieabonnement beëdigd wordt, brengt Wanadoo € 9,95 per maand extra in rekening. Het tarief van Wanadoo ADSL Family is gebaseerd op de situatie dat de abonnee een Belbudget, Belbasis of Belplus-abonnement heeft bij KPN. KPN is eigenaar van het Nederlandse netwerk van telefoonlijnen en brengt bij opzegging van het KPN telefonieabonnement hogere maandelijkse kosten voor het gebruik van de telefoonlijn in rekening aan Wanadoo. Wanadoo belast deze kosten vervolgens door aan de abonnee. Daarnaast wordt éénmalig een bedrag van € 9,95 administratiekosten in rekening gebracht.
Kwa kosten maakt het niet uit.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:53
Ok sinds vandaag ook Wanadoo.

tot op heden werkt het lekker.
alleen m`n dl vind ik beknopt omdat ik met dsl1 wel de volledige bandbreedte gebruikte.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9012 Kb
Afname Dichtbij : 33.0 (dB)
Ver weg : 12.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 586
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 83
ES-teller van 1 dag 0

kan ik nog wat hiermee.. de afname dichtbij en ver weg staan wel ver uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45487

Sinds eind 2005 heb ik de livebox (helaas) tot mijn bezitting. Sindsdien klapt het ding er steeds uit.
Ofwel kon ik niet inloggen op 192.168.1.1.. wel internet, geen msn/edonkey, dus opnieuw starten (=aan/uit)
Ofwel kon ik niet inloggen op 192.168.1.1.. en verder helemaal geen respons, dus opnieuw starten.
Ofwel kon ik wel inloggen op 192.168.1.1, geen internet e.d., dus opnieuw starten via liveboxmenu.
Ofwel kon ik niet inloggen op 192.168.1.1, geen internet, wél msn en edonkey.. dus wederom opnieuw starten.

Bij mij staan routeringsacties aan (port forward) naar 2 pc's, firewall op livebox uit, welke eerst op beide ethernet-aansluitingen waren aangesloten, maar nu enkel op eth1 en de usb-verbinding. resultaat bleef hetzelfde.

Velen zullen een van deze problemen herkennen, er geen antwoord op hebben en dus doodmoe van dat ding zijn.
Welnu, ik heb er geen oplossing voor, maar enkel theoriën na wat speurwerk.

- livebox heeft moeite met port forwards, gooit bijltje erbij neer en gaat in het wilde weg routeren tot die de weg kwijt is.... opnieuw starten?
- livebox moet zoveeeeeeeeel connecties maken van edonkey, dat ie door de bomen het internetbos niet meer ziet en de weg kwijt is: opnieuw starten?
- mijn firewall (symantec) maakt ruzie met livebox omdat deze wel aanstaat en die van de livebox niet, niet tegen al die bounces kan en de boos uitgaat? opnieuw starten??
- livebox haat internet, en mij, en treitert mij gewoon voor de lol... uit het raam gooien??

welnu, heeft iemand ervaringen met de hiervoor beschreven metaforen? ik hoop het wel, want de helpdesk wordt gek van mijn intelligente vragen waarom die het niet doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Slowmotion schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:33:
Ok sinds vandaag ook Wanadoo.

tot op heden werkt het lekker.
alleen m`n dl vind ik beknopt omdat ik met dsl1 wel de volledige bandbreedte gebruikte.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9012 Kb
Afname Dichtbij : 33.0 (dB)
Ver weg : 12.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 586
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 83
ES-teller van 1 dag 0
Lijnlengte misschien of er zit veel verstoring op waar je niets aan kan doen als je intern je modem netjes direct op je ISRA hebt aangesloten.
kan ik nog wat hiermee.. de afname dichtbij en ver weg staan wel ver uit elkaar.
Alles optimaal/kort/netjes aansluiten, dat is het enige. Die waardes liggen altijd uit elkaar zoals hierboven is normaal.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45487 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:15:
Sinds eind 2005 heb ik de livebox (helaas) tot mijn bezitting. Sindsdien klapt het ding er steeds uit.
Ofwel kon ik niet inloggen op 192.168.1.1.. wel internet, geen msn/edonkey, dus opnieuw starten (=aan/uit)
Ofwel kon ik niet inloggen op 192.168.1.1.. en verder helemaal geen respons, dus opnieuw starten.
Ofwel kon ik wel inloggen op 192.168.1.1, geen internet e.d., dus opnieuw starten via liveboxmenu.
Ofwel kon ik niet inloggen op 192.168.1.1, geen internet, wél msn en edonkey.. dus wederom opnieuw starten.

Bij mij staan routeringsacties aan (port forward) naar 2 pc's, firewall op livebox uit, welke eerst op beide ethernet-aansluitingen waren aangesloten, maar nu enkel op eth1 en de usb-verbinding. resultaat bleef hetzelfde.

Velen zullen een van deze problemen herkennen, er geen antwoord op hebben en dus doodmoe van dat ding zijn.
Welnu, ik heb er geen oplossing voor, maar enkel theoriën na wat speurwerk.

- livebox heeft moeite met port forwards, gooit bijltje erbij neer en gaat in het wilde weg routeren tot die de weg kwijt is.... opnieuw starten?
- livebox moet zoveeeeeeeeel connecties maken van edonkey, dat ie door de bomen het internetbos niet meer ziet en de weg kwijt is: opnieuw starten?
- mijn firewall (symantec) maakt ruzie met livebox omdat deze wel aanstaat en die van de livebox niet, niet tegen al die bounces kan en de boos uitgaat? opnieuw starten??
- livebox haat internet, en mij, en treitert mij gewoon voor de lol... uit het raam gooien??

welnu, heeft iemand ervaringen met de hiervoor beschreven metaforen? ik hoop het wel, want de helpdesk wordt gek van mijn intelligente vragen waarom die het niet doet!
Idd heel herkenbaar. Eerst gebeurde het 1x in de week, later meerdere keren per week. Werd er gek van. :( Steeds weer opnieuw opstarten, dan deed de telefoon het weer niet en dan lag mijn internet er weer uit. Op de duur werd het steeds erger en klapte die er steeds sneller uit. Na de standaard vragen van de helpdesk beantwoordt te hebben, heb ik uiteindelijk na 2 weken een nieuwe livebox gekregen. Tot nu toe geen problemen meer. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
BBrunekreeft schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:18:
[...]

Dat heb ik nu ook maar gedaan, met een opzegdatum die ruim achter de opleverdatum van Wanadoo ligt en daaraan toegevoegd de info dat ik naar Wanadoo overstap en zij rond 11 mei de verbinding zullen overnemen.

Maar het is wel apart: Ik vraag 25 april aan en Wanadoo kan 11 mei al opleveren. Hoeven zij zich niet aan de maand opzegtermijn te houden? Of 'pakken ze de lijn af' van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:04

mvds

Totally awesome!

Gelukkig is er weer ruimte op de centrale in Den Bosch en kan de procedure dus weer in gang gezet worden :) Wanadoo heeft nu trouwens ook de mogelijkheid om de lijn van de KPN over te nemen, dus dan betaal je alleen nog maar aan Wanadoo en niet meer aan de KPN. Nadeel is wel dat als internet niet werkt, je dus ook geen telefoon meer hebt om de helpdesk te bellen :P En als je weggaat bij Wanadoo, dan blijven ze eigenaar van de lijn, dus je zal dan je abbo (voor je lijn) aan Wanadoo moeten blijven betalen. Dat is wel wat minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

obsidian schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 08:46:
Gelukkig is er weer ruimte op de centrale in Den Bosch en kan de procedure dus weer in gang gezet worden :) Wanadoo heeft nu trouwens ook de mogelijkheid om de lijn van de KPN over te nemen, dus dan betaal je alleen nog maar aan Wanadoo en niet meer aan de KPN. Nadeel is wel dat als internet niet werkt, je dus ook geen telefoon meer hebt om de helpdesk te bellen :P En als je weggaat bij Wanadoo, dan blijven ze eigenaar van de lijn, dus je zal dan je abbo (voor je lijn) aan Wanadoo moeten blijven betalen. Dat is wel wat minder...
Hé blijkbaar zijn ze dus nog wel bezig met uitbreiden. :*) Had jij al een abbo van Wanadoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Laatst online: 18:53
bjck schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:17:
[...]

Lijnlengte misschien of er zit veel verstoring op waar je niets aan kan doen als je intern je modem netjes direct op je ISRA hebt aangesloten.

[...]

Alles optimaal/kort/netjes aansluiten, dat is het enige. Die waardes liggen altijd uit elkaar zoals hierboven is normaal.
thanks voor de info,

Ik heb de modem direct aan het isra hangen. met de mee geleverde kabels is de snelheid zelfs iets lager. dus heb ik de kabels van m`n dsl1 verbinding omgezet (2 analoge lijnen thuis).
en nu traint hij iets hoger in.

dus ik denk dat ik er mee moet leren leven, volgens de pc check zat ik 1800 meter van de centrale.
zal denk ik wel een aantal meters meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Anoniem: 150806 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:30:
[...]

Hé blijkbaar zijn ze dus nog wel bezig met uitbreiden. :*) Had jij al een abbo van Wanadoo?
Nope :) Ik had het aangevraagd maar de centrale zat vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Leuk!, maar damn, wat vraagt Wanadoo ervoor. 9,95 per maand!! Duurder dan een KPN Belbudget abonnement. Dus mijn inziens ben je beter uit met het KPN abonnement ernaast, dan doet je telefonie het wel als ADSL uitvalt én zit je niet aan Wanadoo vast.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

YellowNeck schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:14:
[...]

Leuk!, maar damn, wat vraagt Wanadoo ervoor. 9,95 per maand!! Duurder dan een KPN Belbudget abonnement. Dus mijn inziens ben je beter uit met het KPN abonnement ernaast, dan doet je telefonie het wel als ADSL uitvalt én zit je niet aan Wanadoo vast.
Sohee, wel even een hele 28 cent extra ;) Dat noemen ze dan ws gewoon administratiekosten. Maar aan de andere kant, en dat is vooral voor nieuwe abbo's rete-interessant, je mag je nummer behouden die je van de KPN had. Dus je hoeft niet iedereen een ander nummer door te geven. Plus, je hebt nog maar 1 instantie aan wie je geld moet betalen voor je telefoon/internet. En tja, nu zit je aan de KPN vast, ik weet niet of het een nou erger is dan het andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

obsidian schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:07:
[...]

Sohee, wel even een hele 28 cent extra ;) Dat noemen ze dan ws gewoon administratiekosten. Maar aan de andere kant, en dat is vooral voor nieuwe abbo's rete-interessant, je mag je nummer behouden die je van de KPN had. Dus je hoeft niet iedereen een ander nummer door te geven. Plus, je hebt nog maar 1 instantie aan wie je geld moet betalen voor je telefoon/internet. En tja, nu zit je aan de KPN vast, ik weet niet of het een nou erger is dan het andere :)
Dat nieuwe nummer maakt geen reet uit, althans hier niet. Want ik heb ook Telefonie van Wanadoo, en heb echt nog aan niemand, maar dan ook niemand, het nieuwe nummer van gegeven. Ik laat de mensen gewoon bellen op het KPN nummer, handig.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

YellowNeck schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:18:
[...]

Dat nieuwe nummer maakt geen reet uit, althans hier niet. Want ik heb ook Telefonie van Wanadoo, en heb echt nog aan niemand, maar dan ook niemand, het nieuwe nummer van gegeven. Ik laat de mensen gewoon bellen op het KPN nummer, handig.
Ja oke, maar dan moet je dus (een) extra telefoon(s) aansluiten om beide lijnen te kunnen gebruiken. Ik weet nou niet of ik dat nou wel zo geweldig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

obsidian schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:07:
[...]

Nou, KPN heeft er nog nooit uitgelegen bij mij hoor. Had ik dus ook duidelijk tegen die wanadoo-miepje gezegd. Wanadoo telefonie is simpelweg niet stabiel en betrouwbaar genoeg, en als het net zoveel kost als mijn belbudgetabo, waarom zal ik dan overstappen met een latere heraansluitingrisico op de koop toe?
obsidian schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:29:
[...]

Ja oke, maar dan moet je dus (een) extra telefoon(s) aansluiten om beide lijnen te kunnen gebruiken. Ik weet nou niet of ik dat nou wel zo geweldig vind.
Hoezo? Ik word gewoon gebeld op mijn KPN-nummer en dan neem ik vanaf de lijn van de livebox op.
Bellen gaat gewoon via W-telefonie als die werkt, ander gaat het automatisch via KPN.
Alleen als ik weer eens moet bellen naar het buitenland met telestunt en W-telefonie werkt 9 van de 10 keer dan niet bij het doorschakelen, dan trek ik even de stekker uit de livebox, bel met KPN-lijn en stop de stekker van de livebox er weer in.

Dat ding moet toch sowieso wekelijks even gereset worden om stabiel te blijven. 8)7

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 150806 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:30:
[...]

wanadoo is landelijke aan het uitbereiden, heel veel centrales zijn vol. echter komen er geen nieuwe locaties bij, maar bestaande locaties worden uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vr6-only schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:53:
[...]

wanadoo is landelijke aan het uitbereiden, heel veel centrales zijn vol. echter komen er geen nieuwe locaties bij, maar bestaande locaties worden uitgebreid.
Dat werd tegen mij ook gezegd dat mijn centrale vol is, alleen wacht ik nu al een half jaar. En er lijkt geen vooruitgang in te zitten. Heb nu maar mijn adsl-basic verlaagd naar adsl-lite abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175086

Welke centrale in Den Bosch bedoel je?
Ik wacht namelijk ook al op ruimte op de centrale "De Slagen".
Hopelijk dan ook snel een verbinding.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 150806 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:12:
[...]

Dat werd tegen mij ook gezegd dat mijn centrale vol is, alleen wacht ik nu al een half jaar. En er lijkt geen vooruitgang in te zitten. Heb nu maar mijn adsl-basic verlaagd naar adsl-lite abbo.
het uitbereiden zelf, kost niet zoveel tijd. hooguit 1.5 week. wanadoo is nu druk bezig, de jongens die ik vandaag sprak, zeiden dat ze ongeveer 7 nieuwe DSLAM's plaatsen per week. maar goed, ik heb al een verbinding, dus ik begrijp wel dat jij vindt dat het allemaal te langzaam gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vr6-only schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:31:
[...]

het uitbereiden zelf, kost niet zoveel tijd. hooguit 1.5 week. wanadoo is nu druk bezig, de jongens die ik vandaag sprak, zeiden dat ze ongeveer 7 nieuwe DSLAM's plaatsen per week. maar goed, ik heb al een verbinding, dus ik begrijp wel dat jij vindt dat het allemaal te langzaam gaat.
Das goed nieuws, wel vreemd dat niemand van Wanadoo dit weet of in ierder geval niet aan hun klanten vertellen die al heel lang wachten. Mogelijk dat ik dus dit jaar nog kan worden aangesloten op Family. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Of ze vertellen het niet omdat ze er anders vuil op aangekeken worden als er een week of 2 vertraging optreedt door het een of ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfund
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 21:59
Haha heb ik toch wat stoms gedaan...
8)7
na de update begin dit jaar geen problemen gehad met de livebox,
ware het niet dat ik toen in een stomme bui het password heb veranderd...
nu heb ik geen idee meer wat ik daar van heb gemaakt. Harde reset werkt niet,
is er een manier om het password(admin) te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Lizard schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:07:
Of ze vertellen het niet omdat ze er anders vuil op aangekeken worden als er een week of 2 vertraging optreedt door het een of ander.
precies. het is gewoon niet verstandig om iets af te spreken. mocht het verkeerd gaan. dan ben je de lul en is het vertrouwen weg. wat niet weet, wat niet deert (of iets in die richting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45487

Anoniem: 150806 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 07:54:
[...]

Idd heel herkenbaar. Eerst gebeurde het 1x in de week, later meerdere keren per week. Werd er gek van. :( Steeds weer opnieuw opstarten, dan deed de telefoon het weer niet en dan lag mijn internet er weer uit. Op de duur werd het steeds erger en klapte die er steeds sneller uit. Na de standaard vragen van de helpdesk beantwoordt te hebben, heb ik uiteindelijk na 2 weken een nieuwe livebox gekregen. Tot nu toe geen problemen meer. :*)
welnu, dit was al mijn 2e livebox... exact dezelfde problemen als de oude...
heb me nu toch een interessant antwoord terug... helpdesk is ervan overtuigd dat geen enkele firewall (softwarematig) met de livebox kan samenwerken omdat deze al 'goed genoeg is'...

gek genoeg kan ik diezelfde firewall uitzetten op de livebox en dan bestaan de problemen ook nog!
heb nu een router achter de livebox gegooid in de hoop dat de router-activiteiten hiermee de livebox omzeild worden. gaat vast niet werken. ellende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Anoniem: 175086 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:05:
[...]

Welke centrale in Den Bosch bedoel je?
Ik wacht namelijk ook al op ruimte op de centrale "De Slagen".
Hopelijk dan ook snel een verbinding.....
De Slagen is de 17de opgeleverd :) Die heb ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik vandaag weer had is dat de telefoonlijn dood is. Na een reset doet tie het weer. Hebben jullie dit probleem ook regelmatig? En wordt dit probleem opgelost door de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Anoniem: 150806 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:53:
Wat ik vandaag weer had is dat de telefoonlijn dood is. Na een reset doet tie het weer. Hebben jullie dit probleem ook regelmatig? En wordt dit probleem opgelost door de nieuwe firmware?
Ja, ik heb precies hetzelfde Chai. Heb er al eens over gemaild met de helpdesk, maar ze schreven me terug dat het te maken heeft met verkeerd aansluiten oid. Het lag in ieder geval niet aan hen ;) De Livebox opnieuw starten is het enige wat helpt voorlopig. Misschien heeft het te maken met dat wij via KPN internetten oid en de anderen hier op de eigen Wanadoo-lijn zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens heb ik nog steeds geen inzage in de factuur. Had al een mail verzonden aan de helpdesk, die hadden het doorvezonden aan een specialist. Op 30 april stond mijn call afgeboekt als opgelost.
Maar ik heb nog steeds geen inzage in de factuur, heb maar weer een nieuwe call geplaatst. Misschien dat jullie dat ook kunnen doen, dan weten ze dat het een algemeen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Laatst online: 03-07 23:43

BBrunekreeft

Dus...

Anoniem: 150806 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:06:
Overigens heb ik nog steeds geen inzage in de factuur. Had al een mail verzonden aan de helpdesk, die hadden het doorvezonden aan een specialist. Op 30 april stond mijn call afgeboekt als opgelost.
Maar ik heb nog steeds geen inzage in de factuur, heb maar weer een nieuwe call geplaatst. Misschien dat jullie dat ook kunnen doen, dan weten ze dat het een algemeen probleem is.
Bij wanadoo staat wel een storingsmelding m.b.t. het bekijken van facturen op de site.
http://www4.wanadoo.nl/meldingen/index.html#0
Is dat ook jouw probleem?
Zo ja, dan heeft nogmaals melden niet zo veel zin denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Anoniem: 150806 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:53:
Dat heb ik ook geregeld, en je komt er pas achter als je zelf gaat bellen of je word op je mobiel gebeld dat ze op de huis telefoon geen gehoor krijgen |:(
Maar of dat door de firmware update opgelost word weet ik niet, ik hoop van wel.

Waar ik trouwens niemand over hoor, is dat zodra je gebeld word op je wanadoo nr dat er 2-3sec vertraging is. Zeer irritant dit. Als iemand ons op ons kpn nr belt hebben we er geen last van.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik was aan het overwegen om telefonie te nemen. ik heb een tijdje niets gehoord over telefonie maar nu begint het weer. ik wacht mooi af.

Tiscali heeft ook een mooie abonnement. de T12 met telefonie lijkt me zeer interresant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Cyberspace schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:23:
[...]

Dat heb ik ook geregeld, en je komt er pas achter als je zelf gaat bellen of je word op je mobiel gebeld dat ze op de huis telefoon geen gehoor krijgen |:(
Maar of dat door de firmware update opgelost word weet ik niet, ik hoop van wel.

Waar ik trouwens niemand over hoor, is dat zodra je gebeld word op je wanadoo nr dat er 2-3sec vertraging is. Zeer irritant dit. Als iemand ons op ons kpn nr belt hebben we er geen last van.
Van vertraging heb ik gelukkig geen last. De verbinding is bij mij altijd perfect. Alleen dus het probleem dat af en toe de lijn dood is. Heb dit maar weer eens gemeld aan de helpdesk, verwacht er niet veel van. Afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Laatst online: 26-06 19:51
niemand problemen met de verbinding op dit moment?

hier in nieuw-vennep ligt die eruit. of me livebox is naar de haaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik merk dat ik overdag zo'n 1.3 mb/s kan downloaden maar hoe later op de avond hoe lager dit komt te liggen. Vind ik toch wel vreemd, ga maareens kijken of de instellingen van de Speedtouch 546 wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163168

Hallo,

Ook ik heb met spijt wanadoo family. Hiervoor een ADSL lite gehad zonder problemen.
Nu heb ik een SMC7904wbra modem dat ADSL2 en/of 2+. Met installeren van dit ding
krijg ik maar hooguit 5,16 mbit snelheid terwijl er een 20mbit lijn ligt (afstand 1000 meter)

Navraag bij wanadoo 'mneer u moet een livebox nemen' elke keer weer.. wat een service.

Ik heb de volgende instellingen :

land: Nederland
ISP: BBNED - DHCP (economy blabla)
VPI/VCI: 8/35
Bij advanced settings: ADSL parameter op 'automatic'

dan start de modem uiteindelijk wel op en haal een download van
ongeveer 675 -700 k/s. (zelfde als mijn vorige ADSL modem)

Als ik dan bij advanced settings ADSL parameter op ADSL2 en/of
ADSL 2+
zet.. boot mijn modem niet meer op.

Zet ik het terug naar 'automatic' geen probleem.

Wat doe ik verkeerd ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony72
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 08:44
hier ook in nieuw-vennep (postcode 2153) sinds vanmiddag helemaal geen verbinding :-(

heb jij al contact gehad met de hell-desk?
N!co schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:25:
niemand problemen met de verbinding op dit moment?

hier in nieuw-vennep ligt die eruit. of me livebox is naar de haaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
tony72 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:41:
hier ook in nieuw-vennep (postcode 2153) sinds vanmiddag helemaal geen verbinding :-(

heb jij al contact gehad met de hell-desk?

[...]
Nope, wilde net gaan bellen maar toen was het 21:00 uur :(

Maar gelukkig, hoeven we zelf niet verder te klooien... Ga morgen wel ff bellen, maar waarschijnlijk is dat niet nodig.

Grrrrr. loop je 2 uur vanalles te proberen....

Blij dat ik een qtek9100 met onbeperkt t-mobile internet heb, die kan ik als usb modem gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12523

Hier ook in Nieuw Vennep, sinds 3 uur geen verbinding (2152) Helpdesk gebeld, lieten me een hard reset van het modem doen. Geen resultaat natuurlijk. Na 9 uur geen helpdesk meer dus morgen maar weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
OK, net de helpdesk gebeld. Op dit moment wordt er gesleutelt aan de verbinding in Nieuw-Vennep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BBrunekreeft schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:18:
[...]

Bij wanadoo staat wel een storingsmelding m.b.t. het bekijken van facturen op de site.
http://www4.wanadoo.nl/meldingen/index.html#0
Is dat ook jouw probleem?
Zo ja, dan heeft nogmaals melden niet zo veel zin denk ik.
Ja das dezelfde. Waar kan ik dit vinden op de wanadoo website, dan kan ik daar voortaan eerst naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Anoniem: 150806 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:04:
[...]

Ja das dezelfde. Waar kan ik dit vinden op de wanadoo website, dan kan ik daar voortaan eerst naar kijken?
Wanadoo Homepage -> 4e kadertje aan de linkerkant genaamd "Meldingen"

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-07 13:18

altec

Plop

Gister mijn Livebox binnen gekregen, en het viel me op dat er een aansluiting voor een PCMCIA kaart zit.

Kan ik hier ieder willekeurige kaart indouwen om te testen of het draadloos ook naar behoren werkt, of moet ik zo'n kaart van wanadoo hebben en een USB dongle?

Ik heb al een beetje gezocht op GoT maar kon het niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:19
altec schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:23:
Gister mijn Livebox binnen gekregen, en het viel me op dat er een aansluiting voor een PCMCIA kaart zit.

Kan ik hier ieder willekeurige kaart indouwen om te testen of het draadloos ook naar behoren werkt, of moet ik zo'n kaart van wanadoo hebben en een USB dongle?

Dan moet je wat beter je best doen, en misschien de starttopic lezen... |:( 8)7 :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec

altec

Plop

Martijn schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:40:
[...]

Dan moet je wat beter je best doen, en misschien de starttopic lezen... |:( 8)7 :X :?
Dacht dat ik dat toch goed had gedaan.. nog maar eens doen dan. bedankt voor je tip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
altec schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:23:

Quote uit de startpost:
Is er al duidelijk welke PCMCIA kaarten werken in de Livebox?
Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 4 kaartjes werken:
- De ASUS WL-100g
- De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
- Belkin F5D7011 802.11g
- Sitecom de WL-100 B PCMCIA
Om nog even antwoord te geven op je vragen:
Kan ik hier ieder willekeurige kaart indouwen om te testen of het draadloos ook naar behoren werkt
Nee, dit is dus niet mogelijk. Alleen met een aantal kaartjes zoals je in bovenstaande quote ziet en natuurlijk met de PCMCIA-kaart die Wanadoo meelevert.
Eventueel kan je het draadloze pakket nog bijbestellen op de Wanadoo site: klik (Je hebt je inloggevens van Wanadoo nodig!)
of moet ik zo'n kaart van wanadoo hebben en een USB dongle?
De kaart van Wanadoo werkt sowieso (en de bovenstaande) en ik denk dat je gewoon een willekeurige USB dongle kunt gebruiken, zeker weet ik dat echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec

altec

Plop

IT-Pro schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:45:
[...]

Quote uit de startpost:

[...]

Om nog even antwoord te geven op je vragen:

[...]

Nee, dit is dus niet mogelijk. Alleen met een aantal kaartjes zoals je in bovenstaande quote ziet en natuurlijk met de PCMCIA-kaart die Wanadoo meelevert.
Eventueel kan je het draadloze pakket nog bijbestellen op de Wanadoo site: klik (Je hebt je inloggevens van Wanadoo nodig!)

[...]

De kaart van Wanadoo werkt sowieso (en de bovenstaande) en ik denk dat je gewoon een willekeurige USB dongle kunt gebruiken, zeker weet ik dat echter niet.
Ben denk ik gewoon blind.. zie het namelijk nog niet staan in de startpost.. toch bedankt ;)
Ik wil absoluut GEEN 2,95 extra per maand betalen...daarom wou ik even kijken of het ook zou werken met de spullen die ik heb ;) Heb toevallig dat asus kaartje liggen en linksys wap54g AP geloof ik

Dus gewoon even testen ;)

Tnx voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-06 16:09
Hmm heb weer problemen met mijn livebox..
Ik kan maar niet in de webinterface komen :x , ik heb al harde reset gedaan, en gewoon stekker er uit en er weer in.. Maar dat gaf als resultaat dat ik maar 1 minuut internet had, en dat het internet daarna niet meer werkte..
Nu werkt het internet in ieder geval weer, maar ik kan nog steeds niet in de webinterface komen...
(Pingen van de livebox werkt perfect...)

[ Voor 6% gewijzigd door Enfer op 05-05-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony72
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 08:44
N!co schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:34:
OK, net de helpdesk gebeld. Op dit moment wordt er gesleutelt aan de verbinding in Nieuw-Vennep.
hier tegen 14.00 is de verbinding weer up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:37
Met betrekking tot vaste ip-adressen uitdelen aan mac-adressen staat het volgende in de startpost :
wilko2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:58:
Hoe kan ik de DHCP-server van de Livebox mijn PC's steeds hetzelfde IP laten toekennen a.d.h.v. MAC-adressen?

* Dit lijkt niet meer te werken sinds de 278 firmware !
Echter, als ik de tweede methode volg (die eigenlijk hetzelfde is als de eerste? toch?) krijg ik geen foutmeldingen en verschijnen de clients gewoon in de lease list. Werkt dit weer, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:26
The_Cyberspace schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:23:
[...]

Dit heb ik ook gehad, na veel mailen met de wanadoo helpdesk zijn we tot conclusie gekomen dat de livebox defect was. Ik heb nu een nieuwe livebox en het werkt nu prima. Irritante was ervoor telkens dat je een hele dag onbereikbaar bent zonder dat je het weet. Tevens lag internet er vaak uit door een livebox crash. Dat hebben we nu ook niet meer gehad.

Ik kan weer volop downloaden zelfs draadloos op 2mB/s (via de asus wl-500g router).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Helaas werkt een ping-out om de 5 minuten niet als oplossing voor het sleep probleem. Ik zit nu net weer 250km van huis en kan WEER niet in mijn LB komen... Waardeloos.

Iemand nog een ander idee behalve via modem inbellen om dat ding wakker te maken? (Niet dat dat nu in deze setup is ingesteld...

[ Voor 29% gewijzigd door Sander op 05-05-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163168 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:25:
Hallo,

Ook ik heb met spijt wanadoo family. Hiervoor een ADSL lite gehad zonder problemen.
Nu heb ik een SMC7904wbra modem dat ADSL2 en/of 2+. Met installeren van dit ding
krijg ik maar hooguit 5,16 mbit snelheid terwijl er een 20mbit lijn ligt (afstand 1000 meter)

Navraag bij wanadoo 'mneer u moet een livebox nemen' elke keer weer.. wat een service.

ADSL 2+

Niemand ??? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 12:47
Anoniem: 163168 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:25:
Hallo,

ADSL 2+

bedoel je nou 15 a 16 mbit of 5,(komma)16 mbit?

met 15 of 16 mbit heb je niks te klagen, ik zit op een afstand van 1200 meter van de centrale en ik haal met de livebox 16mbit max en met mijn linksys wag54g 12mbit. dat laatste neem ik genoegen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 11:04
ikbensander schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:41:
Helaas werkt een ping-out om de 5 minuten niet als oplossing voor het sleep probleem. Ik zit nu net weer 250km van huis en kan WEER niet in mijn LB komen... Waardeloos.

Iemand nog een ander idee behalve via modem inbellen om dat ding wakker te maken? (Niet dat dat nu in deze setup is ingesteld...
Ik heb hier het programmaatje PTsync draaien dat elk uur de tijd van windows synchroniseert en heb nog nooit last gehad van een sleep probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

weazle schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:44:
[...]

Ik heb hier het programmaatje PTsync draaien dat elk uur de tijd van windows synchroniseert en heb nog nooit last gehad van een sleep probleem.
Ik heb het nu ook voor de 2e keer..... kom niet meer met VNC vanaf chello bij een pc achter de lb. Ging tot een paar uur terug prima. Vorige keer stond er een error in de eventviewer, iets van duplicate on the network of zo. Miscchien kan je dat ook es checken. Als ik weer thuis ben kijk ik wel even naar de error. Pingen werkt prima naar m'n wanadoo-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 20:02
vr6-only schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 20:10:
nog even geduld, over een dag of 2, 3. komt er een nieuwe firmware uit met verbeteringen voor telefonie. waaronder een nieuwe codec. de zogenaamde G711 codec.

1 van de release notes:

G711 codec step 2: the new audio codec G711 will increase the audio
quality. This firmware supports both G711 and G729 codecs and has G711 as
default codec.
Is er al iets bekend over de nieuwe firmware ?
Op de site van wanadoo heb ik daar zelf niets over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

de betatesters zijn hebben doorgegeven dat hun livebox weer een stuk minder hoog intraind. (niet alle betatesters maar die ik ken wel)

de manager van afdeling software ontwikkeling bij wanadoo heeft doorgegeven dat ze er aan zullen werken. misschien dat het daardoor wat langer duurt.

ps. dit is allemaal wanadoo intern. op de site zul je niets terug vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door vr6-only op 05-05-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ebbie73 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:38:
[...]

bedoel je nou 15 a 16 mbit of 5,(komma)16 mbit?

met 15 of 16 mbit heb je niks te klagen, ik zit op een afstand van 1200 meter van de centrale en ik haal met de livebox 16mbit max en met mijn linksys wag54g 12mbit. dat laatste neem ik genoegen mee.
Dus ruim 5mbit.. als je goed gelezen had, was je er ook wel achter gekomen :|
En had dan heus niet deze topic opnieuw geplaatst..

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 163168 op 05-05-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Laatst online: 13-06 17:03
Voorheen perfect gewerkt met Lb, sinds een paar dagen problemen.
1) lb start zichzelf opnieuw op
2) snelheid is behoorlijk laag (telkens verschillend bij opstarten)

[Wanadoo helpdesk gebeld, medewerker constateerde dat mijn lb defect was. Er kon tevens niet door hem gezien worden of dat mijn lb online was ja of nee. Nieuwe gekregen, vandaag geinstalleerd]

3) probleem nog steeds, lage snelheid (zie onder)
4) lb aangesloten zonder andere telefoons in huis in de stekker (dus alleen lb maakt gebruik van lijn)

Dit allemaal zonder succes. Mijn postcode is 5025 JL, dit houdt in dat ik +- 1400m van de centrale woon.
Ik zou zeggen dat ik een hogere snelheid zou moeten halen als:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 624 Kb
DownStream 2840 Kb
Afname Dichtbij : 30.1 (dB)
Ver weg : 14.6 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Iemand iedeen?

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151141

neem geen livebox :P :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
profweirdo schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 10:01:
Voorheen perfect gewerkt met Lb, sinds een paar dagen problemen.
1) lb start zichzelf opnieuw op
2) snelheid is behoorlijk laag (telkens verschillend bij opstarten)

[Wanadoo helpdesk gebeld, medewerker constateerde dat mijn lb defect was. Er kon tevens niet door hem gezien worden of dat mijn lb online was ja of nee. Nieuwe gekregen, vandaag geinstalleerd]

3) probleem nog steeds, lage snelheid (zie onder)
4) lb aangesloten zonder andere telefoons in huis in de stekker (dus alleen lb maakt gebruik van lijn)

Dit allemaal zonder succes. Mijn postcode is 5025 JL, dit houdt in dat ik +- 1400m van de centrale woon.
Ik zou zeggen dat ik een hogere snelheid zou moeten halen als:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 624 Kb
DownStream 2840 Kb
Afname Dichtbij : 30.1 (dB)
Ver weg : 14.6 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Iemand iedeen?
Als ik je afname dichtbij bekijk en dat deel door 13,81 zou je eerder op 2.1 km van de centrale zitten.
Misschien je isra punt bekijken of daar een kabel los zit/sluiting maakt?
Zijn er misschien werkzaamheden in de buurt geweest? Dat kan ook problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:57

IkWilbert

Het is mij!

Nou zojuist ook wanadoo family aangevraagd (zonder telefonie). Ik ben erg benieuwd wat de snelheden zullen zijn. Volgens de postcode checks zit ik ongeveer 650 meter van de centrale.

Denk alleen wel dat ik even wat andere bekabeling moet aanschaffen, heb nu nog platte telefoonkabel in gebruik.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 09:03

TweakBoy

---

IkWilbert schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:18:
Nou zojuist ook wanadoo family aangevraagd (zonder telefonie). Ik ben erg benieuwd wat de snelheden zullen zijn. Volgens de postcode checks zit ik ongeveer 650 meter van de centrale.

Denk alleen wel dat ik even wat andere bekabeling moet aanschaffen, heb nu nog platte telefoonkabel in gebruik.
ik ook rond de 650 meter (635) .. ik haal 1,8MB/s via ftp/http met groot isobestand binnenhalen (knoppix o.i.d.) .... dat is in situatie waar ik het straight op de lijn zet die binnenkomt..

met een extra splitter ertussen en 20meter plattekabel (kon niet anders...) .. haal ik nog 1,4MB/s via dezelfde site en bestand...

Ik gebruik nog de livebox.... binnnenkort met het kabels omleggen misschien een ander apparaat en dan wel in de meterkast bij de ISRA punt ;)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Laatst online: 13-06 17:03
Lizard schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:15:
[...]
Als ik je afname dichtbij bekijk en dat deel door 13,81 zou je eerder op 2.1 km van de centrale zitten.
Misschien je isra punt bekijken of daar een kabel los zit/sluiting maakt?
Zijn er misschien werkzaamheden in de buurt geweest? Dat kan ook problemen opleveren.
als ik alleen de lb op de isra aansluit heb ik dit:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 15660 Kb
Afname Dichtbij : 29.8 (dB)
Ver weg : 10.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 128
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 24
ES-teller van 1 dag 0

zodra ik een ander telefoontoestel aansluit op een telefoonstopcontact valt de verbinding terug naar een veel lagere snelheid.
ik denk dat ik alle aansluiting moet gaan nalopen grrrrr :(

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99022

Ik kan mijn 2e pc in t netwerk hier niet zien, waar kan dit dan aan liggen?
Ik wil nl gebruik maken van gedeelde printer

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 99022 op 06-05-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 99022 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:28:
Ik kan mijn 2e pc in t netwerk hier niet zien, waar kan dit dan aan liggen?
Ik wil nl gebruik maken van gedeelde printer
Je hebt je zooitje daar niet goed ingesteld? :z Everything here works perfect. :)

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 06-05-2006 19:38 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:17
Yeahhh, bijna klaar met verhuizen, maar heb wel tijd genoeg gehad om alles aan te sluiten! En de eerste indruk is goed, maar als ik een speedtest doe bij bbned dan zit ik rond de 12mb. Maar ik lig er eerlijk gezegd niet echt wakker van. Ben er blij mee :)

Edit: Als ik voor bittorrent mijn poorten forward, op 1482 upd en tcp en ze zijn ook nog allebei geactiveerd. Dan download hij amper, met ongeveer 8kb, iemand enig idee wat er mis is?

Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/8844/ding3hb.th.jpg

Moet ik bij lokaal ip adres mijn eigen invullen en niet die standaard?! Ben ik nou zo dom!!

[ Voor 48% gewijzigd door DaannO op 06-05-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:50
Waarom 1482? Is dat de port die je gekozen hebt in de Bittorrent programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
jorikc schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:49:
Waarom 1482? Is dat de port die je gekozen hebt in de Bittorrent programma?
Jepz, maakt toch niet bar veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Tja dat zou toch gewoon moeten werken zo... Ik heb 2 dezelfde type regeltjes (weliswaar met een ander poortnummer) voor mijn computer en bij Azureus worden de gezichtjes bij mij gewoon groen. Wel heb ik mijn ftp server nog niet goed kunnen laten werken. Gewoon port 21 geforward, maar om een of andere reden kan ik na het inloggen van buitenaf niets meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
jorikc schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 23:08:
Tja dat zou toch gewoon moeten werken zo... Ik heb 2 dezelfde type regeltjes (weliswaar met een ander poortnummer) voor mijn computer en bij Azureus worden de gezichtjes bij mij gewoon groen. Wel heb ik mijn ftp server nog niet goed kunnen laten werken. Gewoon port 21 geforward, maar om een of andere reden kan ik na het inloggen van buitenaf niets meer...
Overgins zit ik nu wel zo rond de 75kb wat wel voldoende is. Komt allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 06:26
hebben mensen ervaring met snelheden/stabiliteit in omgeving delft(zuid). ik woon schuin tegenover station delft zuid en ik heb ook adsl famliy aangevraagd. Hopen dat het een beetje snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
jorikc schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 23:08:
Als je active ftp gebruikt moet je ook nog poort 20 forwarden voor de data stream. Als je passive gebruikt is 1 poort voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 49380 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:58:
[...]

Ik heb het nu ook voor de 2e keer..... kom niet meer met VNC vanaf chello bij een pc achter de lb. Ging tot een paar uur terug prima. Vorige keer stond er een error in de eventviewer, iets van duplicate on the network of zo. Miscchien kan je dat ook es checken. Als ik weer thuis ben kijk ik wel even naar de error. Pingen werkt prima naar m'n wanadoo-aansluiting.
Ik kan hem helaas ook niet pingen en ga pas morgenavond weer richting huis. Dus dan maar even proberen. Ik heb in mijn linuxbak ook een timesycnh staan, maar die staat op 1 keer per week. zal hem als ik thuis ben eens op 1 keer uur zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Hmm, dat is vreemd. Ik zal de situatie (en mijn vorige situatie) even uitleggen:
Vroeger had ik adsl met een Edimax BR6104 router. Deze had gelukkig wel UPnP (handig voor msn), maar dat is een ander verhaal. Bij deze router had ik alleen port 21 geforward naar mijn interne FTP server. Zowel active als passive kon elke client vanaf het internet een ftp verbinding openen naar mijn interne ftp-server :).
Nu heb ik de livebox en weer heb ik alleen port 21 geforward naar mijn server. Nu kunnen ftp clients op het internet alleen in active mode een ftp verbinding maken met mijn ftp server :(.

Zojuist heb ik ook port 20 geforward, maar dit helpt niet. En als ik de diagrammetjes op deze site goed lees, begrijp ik ook waarom. Mijn ftp server zal een willekeurige port (>1023) doorgeven aan de ftp client, als deze passive probeert te verbinden. En deze port wordt door de livebox niet geforward. Ik denk dat de Edimax router deze ftp-pakketjes herkende en bij een passive ftp connectie automatisch de desbetreffende poort opent.

Ik begrijp met die diagrammen ook dat Port 20 niet geforward hoeft te worden bij een active verbinding, omdat hier de server de verbinding op port 20 initieert. Dan wordt er dus vanzelf een tijdelijke forwarding gerealiseerd door de router. Bij passive moet de client als eerste een verbinding maken met de nieuwe (2e) port op de server, die dan dus nog lekker gesloten is door de livebox.

Nu zit ik er dus eigenlijk aan te denken om mijn edimax router toch maar weer te gaan gebruiken en de livebox als bridge te laten werken. Ik gebruik toch geen telefonie en UPnP is toch wel makkelijk voor msn en vooral "hulp op afstand"...
======= Edit:=======
Nou ik heb het toch nog opgelost :). Ik heb die site nog eens goed gelezen (niet alleen naar de diagrammetjes gekeken). Nu heb ik (met de desbetreffende opties voor pure-ftpd tussen haakjes):
  • op mijn ftp-server een range voor die passive ports gekozen (-p port1:portN)
  • op mijn ftp-server aangegeven dat ie mijn externe ip moet doorgeven (-P routers_extern_hostname)
  • deze passive portrange als portforwarders in de livebox ingesteld
Het lijkt er dus op, dat de Edimax voorlopig toch nog even in de kast mag blijven. Voor hulp op afstand ga ik later nog wel wat zoeken... Geen UPnP vind ik eigenlijk wel zo veilig...
======= Edit2:=======
Grrr. Nu ik dat externe IP voor passive heb doorgegeven kan ik in mijn interne netwerk niet meer passive ftp verbinden... Als het goed is kom ik hier nog op terug...

[ Voor 24% gewijzigd door jorikc op 07-05-2006 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

ikbensander schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 23:47:
[...]

Ik kan hem helaas ook niet pingen en ga pas morgenavond weer richting huis. Dus dan maar even proberen. Ik heb in mijn linuxbak ook een timesycnh staan, maar die staat op 1 keer per week. zal hem als ik thuis ben eens op 1 keer uur zetten...
Ships, hebben we zaterdag-avond ook nog een stroomstoring gehad (19:00).... Maar daarvoor was de machine al niet meer bereikbaar :(
Zit sinds ong. 3 weken op Wanadoo, daarvoor Tiscali (zyxel 2602) en nooit deze problemen gehad. Pc was altijd via vnc bereikbaar. De problemen zijn echt begonnen na installatie van de livebox.

Stukje uit de eventviewer en nbtstat -n zie onder.
Gebruik een ovisling gigabit kaart (OvisLink GE-2032R Gigabit Ethernet Adapter) aan een asus gigabit switch die weer aan de LB hangt. ZIt ook nog ergens (sinds kort) een asus wl500g en sinds lang een draytek 2200we.
Heb op de zyxel wel een een probleem gehad door de naam van deze pc. Heette toen nog files en dat werkte van geen kanten. Zal de naam weer eens wijzigen, kijken of dat nu misschien weer de oplossing brengt.

Microsoft Windows 2000 [Version 5.00.2195]
(C) Copyright 1985-2000 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Administrator>nbtstat -n

GB:
Node IpAddress: [192.168.1.9] Scope Id: []

NetBIOS Local Name Table

Name Type Status
---------------------------------------------
FILES1 <00> UNIQUE Registered
FILES1 <20> UNIQUE Registered
ONTMOETING <00> GROUP Registered
FILES1 <03> UNIQUE Registered
ONTMOETING <1E> GROUP Registered
ADMINISTRATOR <03> UNIQUE Registered

NetBT 4319: A duplicate name has been detected on the TCP network. The IP address of the machine that sent the message is in the data. Use nbtstat -n in a command window to see which name is in the Conflict state.

Browser 8021: The browser service has failed to retrieve the backup list too many times on transport \Device\NetBT_Tcpip_{5F562EC2-20BE-49E0-B85C-A4CAF4FECEC1}. The backup browser is stopping.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.