Anders kijk je misschien even in de 2e post van dit topic.
Soms vraag ik me af waarvoor is de SP eigenlijk update.
Soms vraag ik me af waarvoor is de SP eigenlijk update.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 11297
Anoniem: 150806
Is wel vreemd, waarom zeggen ze dan 2e kwartaal 2006. Worden we aan het lijntje gehouden en roepen ze maar wat? Of gaan ze later in het 2e kwartaal beginnen met uitbreiding?vr6-only schreef op zondag 30 april 2006 @ 18:33:
[...]
geen idee, ik ken 2 beta testers en zo kom ik aan mijn informatie.
wat ik van een Getronics medewerker heb gehoord op mijn stage (installateur wanadoo DSLAM) is, dat er binnenkort geen nieuwe locaties erbij komen.
If you don’t have enough time, stop watching TV.
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Anoniem: 121245
Ik ben zelfs is een beetje rond gaan zoeken en heb een work around gevonden.Anoniem: 49380 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:44:
[...]
Wist ook niet zo 1,2,3 de oplossing. Heb in ieder geval maar de standaard http-poort (=80) veranderd..... Maar zou idd mooier zijn als je dat uit kan zetten voor de WAN-kant, of in ieder geval een wachtwoord erop.
It ain't stupid if it works!
Anoniem: 174643
Wat houdt dat in?vr6-only schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:55:
Veranderingen in de nieuwe firmware:
[..]
Wanadoo ADSL Starter:
Vanaf deze firmware is het voor klanten mogelijk om te kiezen uit Wanadoo ADSL Starter/Wanadoo ADSL Family in plaats van alleen Wanadoo ADSL Family
Ik heb destijds zelf mijn XS4All abonnement opgezegd met daarbij de vermelding dat de ADSL lijn wordt overgezet naar Wanadoo. En dat ging vlekkeloos.Helsie schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:06:
Yeah, mijn opleverdatum is bekend: 11 mei. Wel te hopen dat ze dan wel correct XS4ALL voor mij opzeggen.... Iemand al ervaring gehad met die opzegging in het verleden (dus xs4all -> wanadoo)?
Nou, als je kiest voor 'nieuwe aanvraag' dan staat er ergens 'ik geef wanadoo opdracht mijn bestaande adsl aansluiting op te zeggen'. Nu weet ik uit het verleden dat KPN een opzegging van de adsl lijn weer doorgeeft aan xs4all. Maar ik wil wel dat alles goed gaat, omdat ik anders dubbel abbo geld kan gaan betalen ofzo. Aan de andere kant wil ik weer niet het proces doorkruisen, want anders zou een opzegging van mijn kant kunnen conflicteren met de bestaande opzegging die door wanadoo is doorgegeven.BBrunekreeft schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:18:
[...]
Ik heb destijds zelf mijn XS4All abonnement opgezegd met daarbij de vermelding dat de ADSL lijn wordt overgezet naar Wanadoo. En dat ging vlekkeloos.
Ik dacht dat Wanadoo zelf niets voor je opzegd.
Anoniem: 102650
Dat is niet erg hoog denk ik, voor 1000 meter afstand, heb de TCP Optimizer ook al gedraaid en het maakt niet veel uit, ik haal zo'n 1250kb/s met speedtest.bbned.nlStatus ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 564 Kb
DownStream 12308 Kb
Afname Dichtbij : 20.9 (dB)
Ver weg : 5.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 17685
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 139
ES-teller van 1 dag 0
Heb jij al geïnformeerd wanneer er weer een uitbreiding zal plaatsvinden?objectief2 schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:01:
[...]
Weet je toevallig ook wanneer Wanadoo plusminus ongeveer met zo goed als 'landelijke' dekking gaat komen met Family? Ik wacht er al sinds december op en mij is toen gezegd tweede kwartaal 2006Vanzelfsprekend houden we het onder de pet hier
sp 546 kun je configureren met het tooltje wat op de website van speedtouch staat, ik had voordat ik de livebox kreeg een sp 510 aangesloten en ook zo geconfigureerd, sinds vandaag een livebox en die taint in op 11 Mbit op 2,6 km van de wijkcentraleAnoniem: 102650 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:55:
Zo Wanadoo is eindelijk opgeleverd en het werkt. Toch zit ik nog met 2 vragen.
1) Ik heb een Speedtouch 546 (POTS) maar krijg deze maar niet aan de praat, kan iemand mij misschien uitleggen wat ik moet doen? Moet ik hem configureren met de Wanadoo Livebox CD, of dingen draaien vanaf mijn eigen PC? Ik kom er niet uit na een hele dag te lopen rotzooien
2) Met de LiveBox werkt het dus wel, ik zit 1000 meter van de centrale en heb deze waardes:
[...]
Dat is niet erg hoog denk ik, voor 1000 meter afstand, heb de TCP Optimizer ook al gedraaid en het maakt niet veel uit, ik haal zo'n 1250kb/s met speedtest.bbned.nl
Iemand die me uit de brand kan helpen? (Met vooral de eerste vraag)
[ Voor 20% gewijzigd door Mili op 02-05-2006 17:24 ]
Ik heb er weinig hoop op dat dat snel zal gebeuren eigenlijk. Volgens VR6 zijn er dus geen centrales meer bijgekomen van Wanadoo zelf. Dus ik geloof dat het wachten is tot ze met IPTV via KPN by Wanadoo komen oid. Misschien dat er dan schot in komt. De prijs van een Lite abbo is 34,95 per maand (19,95 aan KPN via je telefoonrekening en 15 euro rechtstreeks aan Wanadoo)Anoniem: 150806 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:22:
[...]
Heb jij al geïnformeerd wanneer er weer een uitbreiding zal plaatsvinden?
Ik kan eventueel mijn huidige Basic abbo verlagen naar een Lite abbo alleen zit ik daar dan een jaar aan vast en kan ik niet tussentijds overstappen naar Family mocht het beschikbaar komen.
Maar als er dit jaar geen uitbreiding meer plaatsvindt dan kan ik net zo goed nu al overstappen naar een Lite abbo. Wat betaal jij ook alweer voor een Lite abbo?
Bedankt het werkt! LiveBox niet meer nodigharryslinger schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:32:
[...]
sp 546 kun je configureren met het tooltje wat op de website van speedtouch staat, ik had voordat ik de livebox kreeg een sp 510 aangesloten en ook zo geconfigureerd, sinds vandaag een livebox en die taint in op 11 Mbit op 2,6 km van de wijkcentraleen 1024 kbit up ben wel tevreden
Kwa kosten maakt het niet uit.Met Wanadoo ADSL Family + Telefonie hebt u geen KPN telefonieabonnement meer nodig. Bovendien kunt u uw huidige telefoonnummer gewoon meenemen naar uw Wanadoo Telefonie-abonnement. U blijft dan onder uw vertrouwde telefoonnummer bereikbaar, dus u hoeft geen nieuw nummer aan uw vrienden en kennissen door te geven. Uw Wanadoo telefoonnummer vervalt.
Beëindigen KPN telefonieabonnement
Let op: Wanneer u kiest voor het overzetten van uw telefoonnummer, beëindigt Wanadoo automatisch het KPN telefonieabonnement voor u. Houdt u rekening met eventuele contractuele verplichtingen die u met KPN hebt. Het is niet mogelijk een reeds afgesloten nummer te behouden. Zeg daarom niet zelf uw KPN abonnement op!
Extra kosten
Als het KPN telefonieabonnement beëdigd wordt, brengt Wanadoo € 9,95 per maand extra in rekening. Het tarief van Wanadoo ADSL Family is gebaseerd op de situatie dat de abonnee een Belbudget, Belbasis of Belplus-abonnement heeft bij KPN. KPN is eigenaar van het Nederlandse netwerk van telefoonlijnen en brengt bij opzegging van het KPN telefonieabonnement hogere maandelijkse kosten voor het gebruik van de telefoonlijn in rekening aan Wanadoo. Wanadoo belast deze kosten vervolgens door aan de abonnee. Daarnaast wordt éénmalig een bedrag van € 9,95 administratiekosten in rekening gebracht.
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Anoniem: 45487
Lijnlengte misschien of er zit veel verstoring op waar je niets aan kan doen als je intern je modem netjes direct op je ISRA hebt aangesloten.Slowmotion schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:33:
Ok sinds vandaag ook Wanadoo.
tot op heden werkt het lekker.
alleen m`n dl vind ik beknopt omdat ik met dsl1 wel de volledige bandbreedte gebruikte.
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9012 Kb
Afname Dichtbij : 33.0 (dB)
Ver weg : 12.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 586
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 83
ES-teller van 1 dag 0
Alles optimaal/kort/netjes aansluiten, dat is het enige. Die waardes liggen altijd uit elkaar zoals hierboven is normaal.kan ik nog wat hiermee.. de afname dichtbij en ver weg staan wel ver uit elkaar.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Idd heel herkenbaar. Eerst gebeurde het 1x in de week, later meerdere keren per week. Werd er gek van.Anoniem: 45487 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:15:
Sinds eind 2005 heb ik de livebox (helaas) tot mijn bezitting. Sindsdien klapt het ding er steeds uit.
Ofwel kon ik niet inloggen op 192.168.1.1.. wel internet, geen msn/edonkey, dus opnieuw starten (=aan/uit)
Ofwel kon ik niet inloggen op 192.168.1.1.. en verder helemaal geen respons, dus opnieuw starten.
Ofwel kon ik wel inloggen op 192.168.1.1, geen internet e.d., dus opnieuw starten via liveboxmenu.
Ofwel kon ik niet inloggen op 192.168.1.1, geen internet, wél msn en edonkey.. dus wederom opnieuw starten.
Bij mij staan routeringsacties aan (port forward) naar 2 pc's, firewall op livebox uit, welke eerst op beide ethernet-aansluitingen waren aangesloten, maar nu enkel op eth1 en de usb-verbinding. resultaat bleef hetzelfde.
Velen zullen een van deze problemen herkennen, er geen antwoord op hebben en dus doodmoe van dat ding zijn.
Welnu, ik heb er geen oplossing voor, maar enkel theoriën na wat speurwerk.
- livebox heeft moeite met port forwards, gooit bijltje erbij neer en gaat in het wilde weg routeren tot die de weg kwijt is.... opnieuw starten?
- livebox moet zoveeeeeeeeel connecties maken van edonkey, dat ie door de bomen het internetbos niet meer ziet en de weg kwijt is: opnieuw starten?
- mijn firewall (symantec) maakt ruzie met livebox omdat deze wel aanstaat en die van de livebox niet, niet tegen al die bounces kan en de boos uitgaat? opnieuw starten??
- livebox haat internet, en mij, en treitert mij gewoon voor de lol... uit het raam gooien??
welnu, heeft iemand ervaringen met de hiervoor beschreven metaforen? ik hoop het wel, want de helpdesk wordt gek van mijn intelligente vragen waarom die het niet doet!
Dat heb ik nu ook maar gedaan, met een opzegdatum die ruim achter de opleverdatum van Wanadoo ligt en daaraan toegevoegd de info dat ik naar Wanadoo overstap en zij rond 11 mei de verbinding zullen overnemen.BBrunekreeft schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:18:
[...]
Ik heb destijds zelf mijn XS4All abonnement opgezegd met daarbij de vermelding dat de ADSL lijn wordt overgezet naar Wanadoo. En dat ging vlekkeloos.
Ik dacht dat Wanadoo zelf niets voor je opzegd.
Hé blijkbaar zijn ze dus nog wel bezig met uitbreiden.obsidian schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 08:46:
Gelukkig is er weer ruimte op de centrale in Den Bosch en kan de procedure dus weer in gang gezet wordenWanadoo heeft nu trouwens ook de mogelijkheid om de lijn van de KPN over te nemen, dus dan betaal je alleen nog maar aan Wanadoo en niet meer aan de KPN. Nadeel is wel dat als internet niet werkt, je dus ook geen telefoon meer hebt om de helpdesk te bellen
En als je weggaat bij Wanadoo, dan blijven ze eigenaar van de lijn, dus je zal dan je abbo (voor je lijn) aan Wanadoo moeten blijven betalen. Dat is wel wat minder...
thanks voor de info,bjck schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:17:
[...]
Lijnlengte misschien of er zit veel verstoring op waar je niets aan kan doen als je intern je modem netjes direct op je ISRA hebt aangesloten.
[...]
Alles optimaal/kort/netjes aansluiten, dat is het enige. Die waardes liggen altijd uit elkaar zoals hierboven is normaal.
NopeAnoniem: 150806 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:30:
[...]
Hé blijkbaar zijn ze dus nog wel bezig met uitbreiden.Had jij al een abbo van Wanadoo?
Leuk!, maar damn, wat vraagt Wanadoo ervoor. 9,95 per maand!! Duurder dan een KPN Belbudget abonnement. Dus mijn inziens ben je beter uit met het KPN abonnement ernaast, dan doet je telefonie het wel als ADSL uitvalt én zit je niet aan Wanadoo vast.obsidian schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 08:46:
Gelukkig is er weer ruimte op de centrale in Den Bosch en kan de procedure dus weer in gang gezet wordenWanadoo heeft nu trouwens ook de mogelijkheid om de lijn van de KPN over te nemen, dus dan betaal je alleen nog maar aan Wanadoo en niet meer aan de KPN. Nadeel is wel dat als internet niet werkt, je dus ook geen telefoon meer hebt om de helpdesk te bellen
En als je weggaat bij Wanadoo, dan blijven ze eigenaar van de lijn, dus je zal dan je abbo (voor je lijn) aan Wanadoo moeten blijven betalen. Dat is wel wat minder...
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Sohee, wel even een hele 28 cent extraYellowNeck schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:14:
[...]
Leuk!, maar damn, wat vraagt Wanadoo ervoor. 9,95 per maand!! Duurder dan een KPN Belbudget abonnement. Dus mijn inziens ben je beter uit met het KPN abonnement ernaast, dan doet je telefonie het wel als ADSL uitvalt én zit je niet aan Wanadoo vast.
Dat nieuwe nummer maakt geen reet uit, althans hier niet. Want ik heb ook Telefonie van Wanadoo, en heb echt nog aan niemand, maar dan ook niemand, het nieuwe nummer van gegeven. Ik laat de mensen gewoon bellen op het KPN nummer, handig.obsidian schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:07:
[...]
Sohee, wel even een hele 28 cent extraDat noemen ze dan ws gewoon administratiekosten. Maar aan de andere kant, en dat is vooral voor nieuwe abbo's rete-interessant, je mag je nummer behouden die je van de KPN had. Dus je hoeft niet iedereen een ander nummer door te geven. Plus, je hebt nog maar 1 instantie aan wie je geld moet betalen voor je telefoon/internet. En tja, nu zit je aan de KPN vast, ik weet niet of het een nou erger is dan het andere
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ja oke, maar dan moet je dus (een) extra telefoon(s) aansluiten om beide lijnen te kunnen gebruiken. Ik weet nou niet of ik dat nou wel zo geweldig vind.YellowNeck schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:18:
[...]
Dat nieuwe nummer maakt geen reet uit, althans hier niet. Want ik heb ook Telefonie van Wanadoo, en heb echt nog aan niemand, maar dan ook niemand, het nieuwe nummer van gegeven. Ik laat de mensen gewoon bellen op het KPN nummer, handig.
Nou, KPN heeft er nog nooit uitgelegen bij mij hoor. Had ik dus ook duidelijk tegen die wanadoo-miepje gezegd. Wanadoo telefonie is simpelweg niet stabiel en betrouwbaar genoeg, en als het net zoveel kost als mijn belbudgetabo, waarom zal ik dan overstappen met een latere heraansluitingrisico op de koop toe?obsidian schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:07:
[...]
Sohee, wel even een hele 28 cent extraDat noemen ze dan ws gewoon administratiekosten. Maar aan de andere kant, en dat is vooral voor nieuwe abbo's rete-interessant, je mag je nummer behouden die je van de KPN had. Dus je hoeft niet iedereen een ander nummer door te geven. Plus, je hebt nog maar 1 instantie aan wie je geld moet betalen voor je telefoon/internet. En tja, nu zit je aan de KPN vast, ik weet niet of het een nou erger is dan het andere
Hoezo? Ik word gewoon gebeld op mijn KPN-nummer en dan neem ik vanaf de lijn van de livebox op.obsidian schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:29:
[...]
Ja oke, maar dan moet je dus (een) extra telefoon(s) aansluiten om beide lijnen te kunnen gebruiken. Ik weet nou niet of ik dat nou wel zo geweldig vind.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
wanadoo is landelijke aan het uitbereiden, heel veel centrales zijn vol. echter komen er geen nieuwe locaties bij, maar bestaande locaties worden uitgebreid.Anoniem: 150806 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:30:
[...]
Hé blijkbaar zijn ze dus nog wel bezig met uitbreiden.Had jij al een abbo van Wanadoo?
Dat werd tegen mij ook gezegd dat mijn centrale vol is, alleen wacht ik nu al een half jaar. En er lijkt geen vooruitgang in te zitten. Heb nu maar mijn adsl-basic verlaagd naar adsl-lite abbo.vr6-only schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:53:
[...]
wanadoo is landelijke aan het uitbereiden, heel veel centrales zijn vol. echter komen er geen nieuwe locaties bij, maar bestaande locaties worden uitgebreid.
Anoniem: 175086
Welke centrale in Den Bosch bedoel je?obsidian schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 08:46:
het uitbereiden zelf, kost niet zoveel tijd. hooguit 1.5 week. wanadoo is nu druk bezig, de jongens die ik vandaag sprak, zeiden dat ze ongeveer 7 nieuwe DSLAM's plaatsen per week. maar goed, ik heb al een verbinding, dus ik begrijp wel dat jij vindt dat het allemaal te langzaam gaat.Anoniem: 150806 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:12:
[...]
Dat werd tegen mij ook gezegd dat mijn centrale vol is, alleen wacht ik nu al een half jaar. En er lijkt geen vooruitgang in te zitten. Heb nu maar mijn adsl-basic verlaagd naar adsl-lite abbo.
Das goed nieuws, wel vreemd dat niemand van Wanadoo dit weet of in ierder geval niet aan hun klanten vertellen die al heel lang wachten. Mogelijk dat ik dus dit jaar nog kan worden aangesloten op Family.vr6-only schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:31:
[...]
het uitbereiden zelf, kost niet zoveel tijd. hooguit 1.5 week. wanadoo is nu druk bezig, de jongens die ik vandaag sprak, zeiden dat ze ongeveer 7 nieuwe DSLAM's plaatsen per week. maar goed, ik heb al een verbinding, dus ik begrijp wel dat jij vindt dat het allemaal te langzaam gaat.
precies. het is gewoon niet verstandig om iets af te spreken. mocht het verkeerd gaan. dan ben je de lul en is het vertrouwen weg. wat niet weet, wat niet deert (of iets in die richting)Lizard schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:07:
Of ze vertellen het niet omdat ze er anders vuil op aangekeken worden als er een week of 2 vertraging optreedt door het een of ander.
Anoniem: 45487
welnu, dit was al mijn 2e livebox... exact dezelfde problemen als de oude...Anoniem: 150806 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 07:54:
[...]
Idd heel herkenbaar. Eerst gebeurde het 1x in de week, later meerdere keren per week. Werd er gek van.Steeds weer opnieuw opstarten, dan deed de telefoon het weer niet en dan lag mijn internet er weer uit. Op de duur werd het steeds erger en klapte die er steeds sneller uit. Na de standaard vragen van de helpdesk beantwoordt te hebben, heb ik uiteindelijk na 2 weken een nieuwe livebox gekregen. Tot nu toe geen problemen meer.
De Slagen is de 17de opgeleverdAnoniem: 175086 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:05:
[...]
Welke centrale in Den Bosch bedoel je?
Ik wacht namelijk ook al op ruimte op de centrale "De Slagen".
Hopelijk dan ook snel een verbinding.....
Ja, ik heb precies hetzelfde Chai. Heb er al eens over gemaild met de helpdesk, maar ze schreven me terug dat het te maken heeft met verkeerd aansluiten oid. Het lag in ieder geval niet aan henAnoniem: 150806 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:53:
Wat ik vandaag weer had is dat de telefoonlijn dood is. Na een reset doet tie het weer. Hebben jullie dit probleem ook regelmatig? En wordt dit probleem opgelost door de nieuwe firmware?
Bij wanadoo staat wel een storingsmelding m.b.t. het bekijken van facturen op de site.Anoniem: 150806 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:06:
Overigens heb ik nog steeds geen inzage in de factuur. Had al een mail verzonden aan de helpdesk, die hadden het doorvezonden aan een specialist. Op 30 april stond mijn call afgeboekt als opgelost.
Maar ik heb nog steeds geen inzage in de factuur, heb maar weer een nieuwe call geplaatst. Misschien dat jullie dat ook kunnen doen, dan weten ze dat het een algemeen probleem is.
Dat heb ik ook geregeld, en je komt er pas achter als je zelf gaat bellen of je word op je mobiel gebeld dat ze op de huis telefoon geen gehoor krijgenAnoniem: 150806 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:53:
Wat ik vandaag weer had is dat de telefoonlijn dood is. Na een reset doet tie het weer. Hebben jullie dit probleem ook regelmatig? En wordt dit probleem opgelost door de nieuwe firmware?
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Van vertraging heb ik gelukkig geen last. De verbinding is bij mij altijd perfect. Alleen dus het probleem dat af en toe de lijn dood is. Heb dit maar weer eens gemeld aan de helpdesk, verwacht er niet veel van. Afwachten!The_Cyberspace schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:23:
[...]
Dat heb ik ook geregeld, en je komt er pas achter als je zelf gaat bellen of je word op je mobiel gebeld dat ze op de huis telefoon geen gehoor krijgen![]()
Maar of dat door de firmware update opgelost word weet ik niet, ik hoop van wel.
Waar ik trouwens niemand over hoor, is dat zodra je gebeld word op je wanadoo nr dat er 2-3sec vertraging is. Zeer irritant dit. Als iemand ons op ons kpn nr belt hebben we er geen last van.
Anoniem: 163168
N!co schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:25:
niemand problemen met de verbinding op dit moment?
hier in nieuw-vennep ligt die eruit. of me livebox is naar de haaien....
Nope, wilde net gaan bellen maar toen was het 21:00 uurtony72 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:41:
hier ook in nieuw-vennep (postcode 2153) sinds vanmiddag helemaal geen verbinding
heb jij al contact gehad met de hell-desk?
[...]
Anoniem: 12523
Ja das dezelfde. Waar kan ik dit vinden op de wanadoo website, dan kan ik daar voortaan eerst naar kijken?BBrunekreeft schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:18:
[...]
Bij wanadoo staat wel een storingsmelding m.b.t. het bekijken van facturen op de site.
http://www4.wanadoo.nl/meldingen/index.html#0
Is dat ook jouw probleem?
Zo ja, dan heeft nogmaals melden niet zo veel zin denk ik.
Wanadoo Homepage -> 4e kadertje aan de linkerkant genaamd "Meldingen"Anoniem: 150806 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:04:
[...]
Ja das dezelfde. Waar kan ik dit vinden op de wanadoo website, dan kan ik daar voortaan eerst naar kijken?
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Dan moet je wat beter je best doen, en misschien de starttopic lezen...altec schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:23:
Gister mijn Livebox binnen gekregen, en het viel me op dat er een aansluiting voor een PCMCIA kaart zit.
Kan ik hier ieder willekeurige kaart indouwen om te testen of het draadloos ook naar behoren werkt, of moet ik zo'n kaart van wanadoo hebben en een USB dongle?
Ik heb al een beetje gezocht op GoT maar kon het niet zo snel vinden.
Dacht dat ik dat toch goed had gedaan.. nog maar eens doen dan. bedankt voor je tipMartijn schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:40:
[...]
Dan moet je wat beter je best doen, en misschien de starttopic lezen...![]()
![]()
![]()
Quote uit de startpost:altec schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:23:
Gister mijn Livebox binnen gekregen, en het viel me op dat er een aansluiting voor een PCMCIA kaart zit.
Kan ik hier ieder willekeurige kaart indouwen om te testen of het draadloos ook naar behoren werkt, of moet ik zo'n kaart van wanadoo hebben en een USB dongle?
Ik heb al een beetje gezocht op GoT maar kon het niet zo snel vinden.
Om nog even antwoord te geven op je vragen:Is er al duidelijk welke PCMCIA kaarten werken in de Livebox?
Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 4 kaartjes werken:
- De ASUS WL-100g
- De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
- Belkin F5D7011 802.11g
- Sitecom de WL-100 B PCMCIA
Nee, dit is dus niet mogelijk. Alleen met een aantal kaartjes zoals je in bovenstaande quote ziet en natuurlijk met de PCMCIA-kaart die Wanadoo meelevert.Kan ik hier ieder willekeurige kaart indouwen om te testen of het draadloos ook naar behoren werkt
De kaart van Wanadoo werkt sowieso (en de bovenstaande) en ik denk dat je gewoon een willekeurige USB dongle kunt gebruiken, zeker weet ik dat echter niet.of moet ik zo'n kaart van wanadoo hebben en een USB dongle?
Ben denk ik gewoon blind.. zie het namelijk nog niet staan in de startpost.. toch bedanktIT-Pro schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:45:
[...]
Quote uit de startpost:
[...]
Om nog even antwoord te geven op je vragen:
[...]
Nee, dit is dus niet mogelijk. Alleen met een aantal kaartjes zoals je in bovenstaande quote ziet en natuurlijk met de PCMCIA-kaart die Wanadoo meelevert.
Eventueel kan je het draadloze pakket nog bijbestellen op de Wanadoo site: klik (Je hebt je inloggevens van Wanadoo nodig!)
[...]
De kaart van Wanadoo werkt sowieso (en de bovenstaande) en ik denk dat je gewoon een willekeurige USB dongle kunt gebruiken, zeker weet ik dat echter niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Enfer op 05-05-2006 12:13 ]
hier tegen 14.00 is de verbinding weer upN!co schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:34:
OK, net de helpdesk gebeld. Op dit moment wordt er gesleutelt aan de verbinding in Nieuw-Vennep.
Echter, als ik de tweede methode volg (die eigenlijk hetzelfde is als de eerste? toch?) krijg ik geen foutmeldingen en verschijnen de clients gewoon in de lease list. Werkt dit weer, of zie ik iets over het hoofd?wilko2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:58:
Hoe kan ik de DHCP-server van de Livebox mijn PC's steeds hetzelfde IP laten toekennen a.d.h.v. MAC-adressen?
* Dit lijkt niet meer te werken sinds de 278 firmware !
Dit heb ik ook gehad, na veel mailen met de wanadoo helpdesk zijn we tot conclusie gekomen dat de livebox defect was. Ik heb nu een nieuwe livebox en het werkt nu prima. Irritante was ervoor telkens dat je een hele dag onbereikbaar bent zonder dat je het weet. Tevens lag internet er vaak uit door een livebox crash. Dat hebben we nu ook niet meer gehad.The_Cyberspace schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:23:
[...]
Dat heb ik ook geregeld, en je komt er pas achter als je zelf gaat bellen of je word op je mobiel gebeld dat ze op de huis telefoon geen gehoor krijgen![]()
Maar of dat door de firmware update opgelost word weet ik niet, ik hoop van wel.
Waar ik trouwens niemand over hoor, is dat zodra je gebeld word op je wanadoo nr dat er 2-3sec vertraging is. Zeer irritant dit. Als iemand ons op ons kpn nr belt hebben we er geen last van.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
[ Voor 29% gewijzigd door Sander op 05-05-2006 22:31 ]
Niemand ???Anoniem: 163168 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:25:
Hallo,
Ook ik heb met spijt wanadoo family. Hiervoor een ADSL lite gehad zonder problemen.
Nu heb ik een SMC7904wbra modem dat ADSL2 en/of 2+. Met installeren van dit ding
krijg ik maar hooguit 5,16 mbit snelheid terwijl er een 20mbit lijn ligt (afstand 1000 meter)
Navraag bij wanadoo 'mneer u moet een livebox nemen' elke keer weer.. wat een service.
Ik heb de volgende instellingen :
land: Nederland
ISP: BBNED - DHCP (economy blabla)
VPI/VCI: 8/35
Bij advanced settings: ADSL parameter op 'automatic'
dan start de modem uiteindelijk wel op en haal een download van
ongeveer 675 -700 k/s. (zelfde als mijn vorige ADSL modem)
Als ik dan bij advanced settings ADSL parameter op ADSL2 en/of
ADSL 2+ zet.. boot mijn modem niet meer op.
Zet ik het terug naar 'automatic' geen probleem.
Wat doe ik verkeerd ?
bedoel je nou 15 a 16 mbit of 5,(komma)16 mbit?Anoniem: 163168 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:25:
Hallo,
Ook ik heb met spijt wanadoo family. Hiervoor een ADSL lite gehad zonder problemen.
Nu heb ik een SMC7904wbra modem dat ADSL2 en/of 2+. Met installeren van dit ding
krijg ik maar hooguit 5,16 mbit snelheid terwijl er een 20mbit lijn ligt (afstand 1000 meter)
Navraag bij wanadoo 'mneer u moet een livebox nemen' elke keer weer.. wat een service.
Ik heb de volgende instellingen :
land: Nederland
ISP: BBNED - DHCP (economy blabla)
VPI/VCI: 8/35
Bij advanced settings: ADSL parameter op 'automatic'
dan start de modem uiteindelijk wel op en haal een download van
ongeveer 675 -700 k/s. (zelfde als mijn vorige ADSL modem)
Als ik dan bij advanced settings ADSL parameter op ADSL2 en/of
ADSL 2+ zet.. boot mijn modem niet meer op.
Zet ik het terug naar 'automatic' geen probleem.
Wat doe ik verkeerd ?
Ik heb hier het programmaatje PTsync draaien dat elk uur de tijd van windows synchroniseert en heb nog nooit last gehad van een sleep probleem.ikbensander schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:41:
Helaas werkt een ping-out om de 5 minuten niet als oplossing voor het sleep probleem. Ik zit nu net weer 250km van huis en kan WEER niet in mijn LB komen... Waardeloos.
Iemand nog een ander idee behalve via modem inbellen om dat ding wakker te maken? (Niet dat dat nu in deze setup is ingesteld...
Anoniem: 49380
Ik heb het nu ook voor de 2e keer..... kom niet meer met VNC vanaf chello bij een pc achter de lb. Ging tot een paar uur terug prima. Vorige keer stond er een error in de eventviewer, iets van duplicate on the network of zo. Miscchien kan je dat ook es checken. Als ik weer thuis ben kijk ik wel even naar de error. Pingen werkt prima naar m'n wanadoo-aansluiting.weazle schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:44:
[...]
Ik heb hier het programmaatje PTsync draaien dat elk uur de tijd van windows synchroniseert en heb nog nooit last gehad van een sleep probleem.
Is er al iets bekend over de nieuwe firmware ?vr6-only schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 20:10:
nog even geduld, over een dag of 2, 3. komt er een nieuwe firmware uit met verbeteringen voor telefonie. waaronder een nieuwe codec. de zogenaamde G711 codec.
1 van de release notes:
G711 codec step 2: the new audio codec G711 will increase the audio
quality. This firmware supports both G711 and G729 codecs and has G711 as
default codec.
[ Voor 13% gewijzigd door vr6-only op 05-05-2006 23:51 ]
Dus ruim 5mbit.. als je goed gelezen had, was je er ook wel achter gekomenEbbie73 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:38:
[...]
bedoel je nou 15 a 16 mbit of 5,(komma)16 mbit?
met 15 of 16 mbit heb je niks te klagen, ik zit op een afstand van 1200 meter van de centrale en ik haal met de livebox 16mbit max en met mijn linksys wag54g 12mbit. dat laatste neem ik genoegen mee.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 163168 op 05-05-2006 23:55 ]
E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT
Als ik je afname dichtbij bekijk en dat deel door 13,81 zou je eerder op 2.1 km van de centrale zitten.profweirdo schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 10:01:
Voorheen perfect gewerkt met Lb, sinds een paar dagen problemen.
1) lb start zichzelf opnieuw op
2) snelheid is behoorlijk laag (telkens verschillend bij opstarten)
[Wanadoo helpdesk gebeld, medewerker constateerde dat mijn lb defect was. Er kon tevens niet door hem gezien worden of dat mijn lb online was ja of nee. Nieuwe gekregen, vandaag geinstalleerd]
3) probleem nog steeds, lage snelheid (zie onder)
4) lb aangesloten zonder andere telefoons in huis in de stekker (dus alleen lb maakt gebruik van lijn)
Dit allemaal zonder succes. Mijn postcode is 5025 JL, dit houdt in dat ik +- 1400m van de centrale woon.
Ik zou zeggen dat ik een hogere snelheid zou moeten halen als:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 624 Kb
DownStream 2840 Kb
Afname Dichtbij : 30.1 (dB)
Ver weg : 14.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Iemand iedeen?
I intend to live forever. So far, so good.
ik ook rond de 650 meter (635) .. ik haal 1,8MB/s via ftp/http met groot isobestand binnenhalen (knoppix o.i.d.) .... dat is in situatie waar ik het straight op de lijn zet die binnenkomt..IkWilbert schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:18:
Nou zojuist ook wanadoo family aangevraagd (zonder telefonie). Ik ben erg benieuwd wat de snelheden zullen zijn. Volgens de postcode checks zit ik ongeveer 650 meter van de centrale.
Denk alleen wel dat ik even wat andere bekabeling moet aanschaffen, heb nu nog platte telefoonkabel in gebruik.
---
als ik alleen de lb op de isra aansluit heb ik dit:Lizard schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:15:
[...]
Als ik je afname dichtbij bekijk en dat deel door 13,81 zou je eerder op 2.1 km van de centrale zitten.
Misschien je isra punt bekijken of daar een kabel los zit/sluiting maakt?
Zijn er misschien werkzaamheden in de buurt geweest? Dat kan ook problemen opleveren.
E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT
Anoniem: 99022
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 99022 op 06-05-2006 16:33 ]
Je hebt je zooitje daar niet goed ingesteld?Anoniem: 99022 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:28:
Ik kan mijn 2e pc in t netwerk hier niet zien, waar kan dit dan aan liggen?
Ik wil nl gebruik maken van gedeelde printer
[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 06-05-2006 19:38 ]
[ Voor 48% gewijzigd door DaannO op 06-05-2006 22:36 ]
Jepz, maakt toch niet bar veel uit?jorikc schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:49:
Waarom 1482? Is dat de port die je gekozen hebt in de Bittorrent programma?
Overgins zit ik nu wel zo rond de 75kb wat wel voldoende is. Komt allemaal wel goed.jorikc schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 23:08:
Tja dat zou toch gewoon moeten werken zo... Ik heb 2 dezelfde type regeltjes (weliswaar met een ander poortnummer) voor mijn computer en bij Azureus worden de gezichtjes bij mij gewoon groen. Wel heb ik mijn ftp server nog niet goed kunnen laten werken. Gewoon port 21 geforward, maar om een of andere reden kan ik na het inloggen van buitenaf niets meer...
Als je active ftp gebruikt moet je ook nog poort 20 forwarden voor de data stream. Als je passive gebruikt is 1 poort voldoende.jorikc schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 23:08:
Tja dat zou toch gewoon moeten werken zo... Ik heb 2 dezelfde type regeltjes (weliswaar met een ander poortnummer) voor mijn computer en bij Azureus worden de gezichtjes bij mij gewoon groen. Wel heb ik mijn ftp server nog niet goed kunnen laten werken. Gewoon port 21 geforward, maar om een of andere reden kan ik na het inloggen van buitenaf niets meer...
Ik kan hem helaas ook niet pingen en ga pas morgenavond weer richting huis. Dus dan maar even proberen. Ik heb in mijn linuxbak ook een timesycnh staan, maar die staat op 1 keer per week. zal hem als ik thuis ben eens op 1 keer uur zetten...Anoniem: 49380 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:58:
[...]
Ik heb het nu ook voor de 2e keer..... kom niet meer met VNC vanaf chello bij een pc achter de lb. Ging tot een paar uur terug prima. Vorige keer stond er een error in de eventviewer, iets van duplicate on the network of zo. Miscchien kan je dat ook es checken. Als ik weer thuis ben kijk ik wel even naar de error. Pingen werkt prima naar m'n wanadoo-aansluiting.
[ Voor 24% gewijzigd door jorikc op 07-05-2006 00:48 ]
Anoniem: 49380
Ships, hebben we zaterdag-avond ook nog een stroomstoring gehad (19:00).... Maar daarvoor was de machine al niet meer bereikbaarikbensander schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 23:47:
[...]
Ik kan hem helaas ook niet pingen en ga pas morgenavond weer richting huis. Dus dan maar even proberen. Ik heb in mijn linuxbak ook een timesycnh staan, maar die staat op 1 keer per week. zal hem als ik thuis ben eens op 1 keer uur zetten...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq