[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel X) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.821 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

MensionXL schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:33:
[...]

Ik zou zeggen probeer het. Nee heb je, ja kun je krijgen. :Y)
Hmm, nee dus. we komen draadloos niet boven de 600kb/s. Snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

FMS schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:47:
[...]

Hmm, nee dus. we komen draadloos niet boven de 600kb/s. Snap er niets van.
Probeer is van kanaal te switchen, kan best dat je buurman op het zelfde kanaal loopt te purren.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Groninger internetters, ik zag dat er aardig wat lui op de selwerd centrale aangesloten zitten. Ik zelf zit in een van de Aquamarijnstraat flats, maar haal maar 7,5 mbit. Zijn er nog meer die in de Aquamarijnstraat wonen en een lage waarde behalen?
Volgens bbned:
Centrale: Gn-Sw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1958 meter.
laat dit ongeveer 2,2 km zijn, dan zit ik nog te laag.
Mijn livebox zegt:Dichtbij : 36.8 (dB)/13,81=2,7 km

Ik zag verder dat dit met ruis te maken kon hebben?

Ben verder zeer blij met mn nieuwe aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik zit al geruime tijd zonder adsl hier.
ik heb met ingang van 1 april mijn dure adsl plus van wanadoo opgezegd en vervolgens mijn isdn opgezegd.
Daarna heb ik nadat ik de bevestiging van kpn heb gekregen mijn wanadoo family aangevraagd en dat is nu geregeld.
enigste nadeel.
Ik kan voorlopig niet aangesloten worden wegens capaciteitsproblemen in de wijkcentrale hier in tiel centrum.
Heb hier nog nooit van gehoord maar het schijnt dus te kunnen ondanks dat ik hiervoor ook een adsl aansluiting heb gehad.

Zijn er hier nog meer mensen die er last van hebben niet aangesloten te kunnen worden door een dergelijk probleem?
zit nu op mijn laptop met analoge modem te internetten op een 48k verbinding.
Men hoopt op 19 mei alles voor elkaar te hebben zodat ik weer in aanmerking kan komen om aangesloten te worden.
Voel me als klant best genaaid omdat ik dit na zelf rondbellen pas te horen heb gekregen.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:53
Mja, het probleem waar je tegenaan loopt is dat adsl plus via het kpn netwerk gaat en family via het eigen netwerk van wanadoo. Daardoor kan dit dus helaas gebeuren bij een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:49:
ik zit al geruime tijd zonder adsl hier.
ik heb met ingang van 1 april mijn dure adsl plus van wanadoo opgezegd en vervolgens mijn isdn opgezegd.
Daarna heb ik nadat ik de bevestiging van kpn heb gekregen mijn wanadoo family aangevraagd en dat is nu geregeld.
enigste nadeel.
Ik kan voorlopig niet aangesloten worden wegens capaciteitsproblemen in de wijkcentrale hier in tiel centrum.
Heb hier nog nooit van gehoord maar het schijnt dus te kunnen ondanks dat ik hiervoor ook een adsl aansluiting heb gehad.

Zijn er hier nog meer mensen die er last van hebben niet aangesloten te kunnen worden door een dergelijk probleem?
zit nu op mijn laptop met analoge modem te internetten op een 48k verbinding.
Men hoopt op 19 mei alles voor elkaar te hebben zodat ik weer in aanmerking kan komen om aangesloten te worden.
Voel me als klant best genaaid omdat ik dit na zelf rondbellen pas te horen heb gekregen.
Dat met die capaciteitsproblemen heb ik hier ook. Ik wacht al ruim een half jaar op family. Eerst werd er gezegd 1e kwartaal 2006 en nu zegt men 2e kwartaal 2006. Ik hoop voor je dat het 19 mei voor elkaar is, maar reken er niet te veel op want voordat je het weet wordt het zo weer een kwartaal opgeschoven. Het vreemde van dit hele verhaal is dat niemand in het bezit schijnt te zijn van een planning wanneer die centrales worden uitgebreid, er wordt gezegd dat KPN hier verantwoordelijk voor is. Maar ook KPN weet niets van een planning. Er zou toch ergens een planningslijst moeten liggen welke centrale wanneer aan de beurt is. Iedereen wijst naar iedereen en niemand weet het.
De vraag blijft, hoe lang moet je wachten als je zeker weet dat het 19 mei wordt kan je je daarop instellen, maar die garantie kan niemand je geven ook niet dat je voor 31-12-2006 bent aangesloten!
Het blijft dus afwachten of overstappen naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 15:13

WoutF

Hoofdredacteur
Zijn er mensen die uTorrent gebruiken en meer dan 500k/sec halen met meerdere torrents bij elkaar? Ik heb er nu 7 aanstaan die allemaal goed geseed zijn maar blijf hangen op rond de 505k/sec totaal.

Via speedtest sites haal ik gewoon 1.8mb/sec. Zou dit aan instellingen in uTorrent kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Wout schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:18:
Zijn er mensen die uTorrent gebruiken en meer dan 500k/sec halen met meerdere torrents bij elkaar? Ik heb er nu 7 aanstaan die allemaal goed geseed zijn maar blijf hangen op rond de 505k/sec totaal.

Via speedtest sites haal ik gewoon 1.8mb/sec. Zou dit aan instellingen in uTorrent kunnen liggen?
Jap.. ik heb wel is waar geen Wanadoo maar TweakDSL T16WO. 2,1MB/s steady via uTorrent.

Een paar tips welke ''tweaks'' ik heb gedaan op mijn Windows XP werkstation;
Patch je windows met de EvID 4226 Patcher
Optimize je TCP/ip settings met TCP Optimizer (extreme settings met TCP optimizer versie 1)

En als laatst blijft natuurlijk het goed configureren van uTorrent over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Chutney schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:28:
[...]

Jap.. ik heb wel is waar geen Wanadoo maar TweakDSL T16WO. 2,1MB/s steady via uTorrent.

Een paar tips welke ''tweaks'' ik heb gedaan op mijn Windows XP werkstation;
Optimize je TCP/ip settings met TCP Optimizer (extreme settings met TCP optimizer versie 1)

En als laatst blijft natuurlijk het goed configureren van uTorrent over.
Hoeveel connections heb je open gezet met die 4226 patcher?
En hoe staat je uTorrent ingesteld?

Ik heb d/l op 1800/65
Max connections - 600
Max peers per torrent - 120
Upload slots/torrent - 4
10 active torrents
8 active downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 21:36
Zelf ben ik geen abonnee van Wanadoo, maar ik heb toch een aantal vragen. Heeft Wanadoo ook een emailadres waar je heen kunt mailen met vragen? Ik weet dat je ze ook kunt bellen maar dat komt me op het moment niet gelegen.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Wout schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:41:
[...]

Hoeveel connections heb je open gezet met die 4226 patcher?
En hoe staat je uTorrent ingesteld?

Ik heb d/l op 1800/65
Max connections - 600
Max peers per torrent - 120
Upload slots/torrent - 4
10 active torrents
8 active downloads
Ik download overigens altijd 1 torrent tegelijk.

500 connections open gezet in de 4266 patcher.

Mijn uTorrent configuratie vind je hier
Downstream staat op unlimited hier en upstream vaak op 50 tijdens een download.

Kijk ook even bij het menu "advanced" bij de options, hier kan je het volgende aanpassen:
net.max_halfopen op 200
bt.connect_speed op 300

Je zou ook even kunnen kijken met TCP Optimizer versie 1, deze settings heb ik met dit tooltje gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Chutney schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:28:
Ah, die onzin patch. Die patch krikt het aantal onafgemaakt (!!!) connections per seconde wat op.
Compleet useless omdat het die onafgemaakte niet boeien, geen invloed hebben, etc.
Het gaat om de daadwerkelijke geopende connections (de afgemaakte dus).
Verschil tussen voor en na is dan ook 0,0.

Zie ook: http://www.neowin.net/for....php?showtopic=267665&hl= voor een mooie discussie hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
ppl schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:30:
[...]

Ah, die onzin patch. Die patch krikt het aantal onafgemaakt (!!!) connections per seconde wat op.
Compleet useless omdat het die onafgemaakte niet boeien, geen invloed hebben, etc.
Het gaat om de daadwerkelijke geopende connections (de afgemaakte dus).
Verschil tussen voor en na is dan ook 0,0.

Zie ook: http://www.neowin.net/for....php?showtopic=267665&hl= voor een mooie discussie hierover.
De patch verhoogd inderdaad het aantal incomplete connecties. Deze is standaard gelimiteerd op 8 in Windows XP. Het verhogen van het aantal incomplete connecties, bevorderd de doorvoersnelheid bij verschillende p2p programma's.. althans das mijn ervaring bij het gebruik van deze patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Chutney schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:18:
[...]

Ik download overigens altijd 1 torrent tegelijk.

500 connections open gezet in de 4266 patcher.

Mijn uTorrent configuratie vind je hier
Downstream staat op unlimited hier en upstream vaak op 50 tijdens een download.

Kijk ook even bij het menu "advanced" bij de options, hier kan je het volgende aanpassen:
net.max_halfopen op 200
bt.connect_speed op 300

Je zou ook even kunnen kijken met TCP Optimizer versie 1, deze settings heb ik met dit tooltje gebruikt.
Allemaal gedaan. Daarna een paar torrents aangezet met een groot aantal seeders. En het maakt geen verschil :{ gok dus dat de Livebox niet echt torrent friendly is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
je hebt wel een poort in de livebox opengezet? (en in utorrent de randomize poort functie uitgezet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Lizard schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:32:
je hebt wel een poort in de livebox opengezet? (en in utorrent de randomize poort functie uitgezet?)
hehe dat kan het ook zijn ja, je moet wel connectable zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Lizard schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:32:
Yup, natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

MensionXL schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:38:
Yo,

Sinds een kleine week heb ik wanadoo telefonie.

Als telefoon heb ik een Siemens Gigaset 4010.

Bellen naar mensen gaat prima, maar als ik gebelt word dan hoor ik mezelf dubbel praten op de achtergrond. (nagalmen noemde m'n pa het)

Dit heb ik bij alle mensen die mij bellen.

Iemand een idee wat het kan zijn?
Niemand? ;(

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dat nagalmen is vaak nogal inherent aan het digitaal zijn. Veel digitale telefoons hebben er last van.
Is het een DECT telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ppl schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:22:
[...]

Dat nagalmen is vaak nogal inherent aan het digitaal zijn. Veel digitale telefoons hebben er last van.
Is het een DECT telefoon?
Nee geen dect. Het is een gigaset 4010 micro basisstation met gigaset 4000 telefoons erop (3 telefoons) om precies te zijn.

1 Telefoon en het basisstation staan wel direct naast het modem. Maar dit mag toch verder niet uitmaken?

(edit) Ik werd net op mijn Wanadoo nummer gebelt en mij viel op dat ik daar het gegalm niet hoorde, maar zodra iemand mij op mijn KPN nummer belt is het er weer. ;(

[ Voor 35% gewijzigd door MensionXL op 25-04-2006 18:01 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
<helpdesk mode>
En hoe lang is je bekabeling van ISRA -> Livebox?
In sommige gevallen kan dat echt uitmaken.
Ook al werkt je internet goed.
</helpdesk mode>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Erg vreemd, ik haal hier met 1 torrent makkelijk boven de 1MB/s. Maar let erop dat je je upload niet te hoog zet, anders kan dat ook van invloed zijn.
Mijn settings zijn trouwens: Global max. 200, Max peers / torrent 150, upload slots/torrent 4.
En m'n upload op 70K gecapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Lizard schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:25:
<helpdesk mode>
En hoe lang is je bekabeling van ISRA -> Livebox?
In sommige gevallen kan dat echt uitmaken.
Ook al werkt je internet goed.
</helpdesk mode>
LOL, te lang, wat zou het zijn... 15 á 25 meter? :+ (ingetrained @ 18/19 mbit :z)
Ik ga het modem dalijk even direct achter het ISRA punt aansluiten.

Bedankt voor de tip in ieder geval. :)

(edit) Splitter zit er ook nog tussen, ik vermoed dat die de boosdoener is... Ik ga het zo testen.

[ Voor 20% gewijzigd door MensionXL op 25-04-2006 19:57 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 07:33:
[...]

Dat met die capaciteitsproblemen heb ik hier ook. Ik wacht al ruim een half jaar op family. Eerst werd er gezegd 1e kwartaal 2006 en nu zegt men 2e kwartaal 2006. Ik hoop voor je dat het 19 mei voor elkaar is, maar reken er niet te veel op want voordat je het weet wordt het zo weer een kwartaal opgeschoven. Het vreemde van dit hele verhaal is dat niemand in het bezit schijnt te zijn van een planning wanneer die centrales worden uitgebreid, er wordt gezegd dat KPN hier verantwoordelijk voor is. Maar ook KPN weet niets van een planning. Er zou toch ergens een planningslijst moeten liggen welke centrale wanneer aan de beurt is. Iedereen wijst naar iedereen en niemand weet het.
De vraag blijft, hoe lang moet je wachten als je zeker weet dat het 19 mei wordt kan je je daarop instellen, maar die garantie kan niemand je geven ook niet dat je voor 31-12-2006 bent aangesloten!
Het blijft dus afwachten of overstappen naar een andere provider.
voordat ik mijn abbonement afsloot heb ik een postcodecheck gedaan bij wanadoo en dat werd positief bevonden.
Dat was voor mij de reden dat ik overstapte naar family.
Ik vind dat wanadoo dat dan onder valse voorwenselen doet eerst word je ingeschreven is alles rond kunnen ze je nog niet aansluiten.
In mijn geval kan ik dan redeneren dat ze in gebreke zijn gebleven en dat ik dan ten alle tijden onder dat contract uit kan komen.
is het dan zo dat ik nu direct contact op kan nemen met een andere provider en mezelf aan kan sluiten bij bijvoorbeeld 12move of iets dergelijks?
Dit vraag ik om verdere problemen met dubbele abbonementen te voorkomen.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 17:35
Ben zojuist ook overgestapt naar Wanadoo Family van Chello Classic en ik ben tot nu toe zeer ontevreden. De snelheid is rond de 400 KB/sec (Postcodecheck geeft +/- 15 MB aan), ik kan niet in het configuratiepaneel van de livebox komen en de geluidskwaliteit van telefonie laat ook te wensen over.

Heb nu een nieuwe Livebox, maar weer met de dezelfde problemen. (Kan wederom niet in het controlepaneel komen, de pagina laadt gewoon niet)

Iemand die hetzelfde probleem heeft/had?

[ Voor 4% gewijzigd door Frash op 25-04-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Lizard schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:30:
[...]

Erg vreemd, ik haal hier met 1 torrent makkelijk boven de 1MB/s. Maar let erop dat je je upload niet te hoog zet, anders kan dat ook van invloed zijn.
Mijn settings zijn trouwens: Global max. 200, Max peers / torrent 150, upload slots/torrent 4.
En m'n upload op 70K gecapped.
Ik heb alle mogelijke settings geprobeerd. Lage upload (20k, 50k) hoge upload (90k, 100k). En ook bij de connections alles van hoog tot laag geprobeerd :{

En het zijn toch echt meestal populaire goed geseede torrents die ik download (tv shows)

Moet zeggen dat ik bij normale downloads van webservers ook nauwelijks 20mbit haal, maar dat ligt denk ik aan de servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:40

vr6-only

Blub Blub

het is algemeen bekend, dat je door normaal te surfen en ergens van een site download je bijna nooit 20 mbit vol trekt. die trek je alleen vol met payservers.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 weken de Wanadoo topics te hebben doorgelezen heb ik me ook maar aangemeld.
Morgen zou ik omgezet worden naar Wanadoo Family, ben dus benieuwd of het allemaal gaat werken.
Had geprobeerd om mijn oude KPN abbo met de Livebox te laten werken, dat is niet gelukt.
Kon er ook niet veel info over vinden.

Iemand ervaring met een Gigaset router ICM de Livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:24:
[...]

voordat ik mijn abbonement afsloot heb ik een postcodecheck gedaan bij wanadoo en dat werd positief bevonden.
Dat was voor mij de reden dat ik overstapte naar family.
Ik vind dat wanadoo dat dan onder valse voorwenselen doet eerst word je ingeschreven is alles rond kunnen ze je nog niet aansluiten.
In mijn geval kan ik dan redeneren dat ze in gebreke zijn gebleven en dat ik dan ten alle tijden onder dat contract uit kan komen.
is het dan zo dat ik nu direct contact op kan nemen met een andere provider en mezelf aan kan sluiten bij bijvoorbeeld 12move of iets dergelijks?
Dit vraag ik om verdere problemen met dubbele abbonementen te voorkomen.
Heb je al een contract ontvangen van Wanadoo? Sowieso kan je binnen 10 werkdagen, na dagtekening contract, er onderuit komen. En anders zou ik de gok niet snel wagen i.v.m. dubbele abbo. Overigens als de postcodecheck positief is heb je wel kans dat het 19 mei wordt opgeleverd. Bij mij is de Pcheck nog negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51

Chakotay

Lick here to continue

Zo, ik heb sinds gisteren ook een werkende Family + Telefonie verbinding. 1e indruk is prima. De livebox syncht op ~16600/1020 (op ongeveer 1 km van de centrale in een flat met een telefoonaansluiting die er niet al te best uitziet). Downloadsnelheden komen uit op ongeveer 1.7MB/s, ook met torrents. Dit zonder optimizers e.d. gedraait te hebben, alleen even een poortje geforward.

Telefonie heb ik nog niet getest, ik had gisteravond geen zin om een stekkerblok te zoeken om de telefoon stroom te geven :p (zit middenin een verhuizing)

Het enige dat nog niet gelukt is, is telnet-toegang tot de livebox. Ik kan verbinding krijgen, maar kom er niet in met root/1234. Via de web-interface heb ik met 1234 als old password het root-password wel naar iets anders aan kunnen passen, maar ook hiermee kom ik er niet in. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carda
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-05 17:38
Frash schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:05:
Ben zojuist ook overgestapt naar Wanadoo Family van Chello Classic en ik ben tot nu toe zeer ontevreden. De snelheid is rond de 400 KB/sec (Postcodecheck geeft +/- 15 MB aan), ik kan niet in het configuratiepaneel van de livebox komen en de geluidskwaliteit van telefonie laat ook te wensen over.

Heb nu een nieuwe Livebox, maar weer met de dezelfde problemen. (Kan wederom niet in het controlepaneel komen, de pagina laadt gewoon niet)

Iemand die hetzelfde probleem heeft/had?
Misschien iets te maken met jouw pc? Hoe zit je aan de livebox? draadloos? via een router? of gewoon via utp?

Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Wout schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:27:
[...]

Ik heb alle mogelijke settings geprobeerd. Lage upload (20k, 50k) hoge upload (90k, 100k). En ook bij de connections alles van hoog tot laag geprobeerd :{

En het zijn toch echt meestal populaire goed geseede torrents die ik download (tv shows)

Moet zeggen dat ik bij normale downloads van webservers ook nauwelijks 20mbit haal, maar dat ligt denk ik aan de servers.
De downloadsnelheid met torrent files is natuurlijk ook afhankelijk van de seeders. Veel seeders wil nog niet zeggen dat deze ook snel zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sins vorige problemen met het intrainen van mijn livebox,
eerst trainde hij in op ongeveer 1024/18500 kb
en nu komt hij niet hoger meer dan 532/12308 kb.
Ik zit op de centrale haarlem centrum en woon 1250 m daar vandaan.
Iemand anders die daar ook problemen mee heeft?
Die centrale is toch niet opeens verhuist? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:00:
Ik heb sins vorige problemen met het intrainen van mijn livebox,
eerst trainde hij in op ongeveer 1024/18500 kb
en nu komt hij niet hoger meer dan 532/12308 kb.
Ik zit op de centrale haarlem centrum en woon 1250 m daar vandaan.
Iemand anders die daar ook problemen mee heeft?
Die centrale is toch niet opeens verhuist? :P
zijn er niet tussen jouw huis en de centrale wegwerkzaamheden geweest of nog bezig die de lijn in theorie kunnen storen? ... dat hij lager intrained heeft volgens mij te maken met de verslechterde fysieke toestand van de lijn... of ze hebben in de centrale zelf wat meer draadjes omgelegd ? (slechts een gedachte van mij)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:32

altec

Plop

Ik heb me ook aangemeld.. Alleen vraag me af hoe lang het duurt voordat ik aangesloten wordt heb me de 22 ste aangemeld.. al een brief van wanadoo thuis gehad etc..

Ik wil namelijk misschien vrijdag mijn huidige abbo opzeggen (moet nog een maand door dus zou dan in mei laatste maand zijn) anders moet ik tot juni dubbel betalen.. voor Wanadoo en mijn huidige abo

Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is wordt mijn verbinding 28 april omgezet naar Wanadoo (zonder telefonie) ben erg benieuwd.

Omdat we geen telefonie hebben genomen hoef ik me niet tot de Livebox te beperken, nu hebben we op het moment een Speedtouch 510, vind ik een zéér degelijke modem maar is helaas geen ADSL2.

Daarom ben ik geïntresseerd in zijn "opvolger" de SpeedTouch 546. Enig nadeel wat hier dan weer aan kleeft is dat je volgens mij de printer niet op het netwerk kan aansluiten, wat wel erg handig zou zijn.

Misschien dat iemand suggesties heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:11:
Als het goed is wordt mijn verbinding 28 april omgezet naar Wanadoo (zonder telefonie) ben erg benieuwd.

Omdat we geen telefonie hebben genomen hoef ik me niet tot de Livebox te beperken, nu hebben we op het moment een Speedtouch 510, vind ik een zéér degelijke modem maar is helaas geen ADSL2.

Daarom ben ik geïntresseerd in zijn "opvolger" de SpeedTouch 546. Enig nadeel wat hier dan weer aan kleeft is dat je volgens mij de printer niet op het netwerk kan aansluiten, wat wel erg handig zou zijn.

Misschien dat iemand suggesties heeft? :)
Hoe bedoel je printer op het netwerk aansluiten? Dit kon toch ook niet met de 510? Alleen printers sharen kon wel. Maar dat kan met alles.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein update van de huidige situatie. Nadat we van alles hebben geprobeerd om de wireless op snelheid te krijgen is dit niet gelukt. Dus TCP/IP optimizer gebruikt, andere kanalen op de livebox proberen, beveiliging uitschakelen, firewall uitzetten, andere router er tussen aansluiten om als ap te functioneren.. Niets. :Y)

En nu het volgende. Ik probeer eMule werkend te krijgen op mijn server. Deze heb ik een vaste IP gegeven, 192.168.1.10. In de windows (2003) firewall heb ik de twee benodigde poorten opgezet. 4662 TCP en 4672 UDP. En zo ziet mijn livebox condig eruit. En toch werkt het niet.
Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/8710/wanadooliveboxcrap8al.th.jpg

Iemand? Want zelfs de MSN poorten lijken niet open te zijn, of tenminste niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:23:
[...]

Hoe bedoel je printer op het netwerk aansluiten? Dit kon toch ook niet met de 510? Alleen printers sharen kon wel. Maar dat kan met alles.
Nee kan inderdaad ook niet met de 510, maar dat had ik wel graag gehad in het modem. Ik vind de eenvoud van de 510 daarentegen wel weer erg goed, daarom wil ik graag een simpele router behouden (met de mogelijkheid er een printer op aantesluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51

Chakotay

Lick here to continue

altec schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:05:
Ik heb me ook aangemeld.. Alleen vraag me af hoe lang het duurt voordat ik aangesloten wordt heb me de 22 ste aangemeld.. al een brief van wanadoo thuis gehad etc..

Ik wil namelijk misschien vrijdag mijn huidige abbo opzeggen (moet nog een maand door dus zou dan in mei laatste maand zijn) anders moet ik tot juni dubbel betalen.. voor Wanadoo en mijn huidige abo

Wat raden jullie mij aan?
Ik heb zelf een week of 2 á 3 gewacht. Een paar dagen na het aanmelden kan je bij de ADSL Order Status zien wat de verwachtte opleverdatum is, bij mij klopte deze precies.

De helpdesk is aardig snel trouwens... Ik heb nu (via de website) 2 tickets aangemaakt, 1 met een vraag voor mijn track&trace nummer, en 1 met de vraag over dat ik niet via telnet in het modem kan komen. Beide binnen een paar uur antwoord, op de 1e vraag netjes het t&t nummer, op de 2e helaas een "dit word niet ondersteund", maar dat had ik eigenlijk ook niet anders verwacht :p

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 27-04-2006 00:03 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec

altec

Plop

Chakotay schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:13:
[...]

Ik heb zelf een week of 2 á 3 gewacht. Een paar dagen na het aanmelden kan je bij de [url=http://ad.doubleclick.net/clk;9628221;8957251;s?http://wasp.wanadoo.nl/wsp/?command=ShowADSLStatus[/url]ADSL Order Status zien wat de verwachtte opleverdatum is, bij mij klopte deze precies.

De helpdesk is aardig snel trouwens... Ik heb nu (via de website) 2 tickets aangemaakt, 1 met een vraag voor mijn track&trace nummer, en 1 met de vraag over dat ik niet via telnet in het modem kan komen. Beide binnen een paar uur antwoord, op de 1e vraag netjes het t&t nummer, op de 2e helaas een "dit word niet ondersteund", maar dat had ik eigenlijk ook niet anders verwacht :p
Ik had die link al bekeken ;) maar daar staat alleen nog ingediend ofzo (stap 2)
Ik ben namelijk benieuwd of ik dan ook daadwerkelijk in een maand mijn adsl2 verbinding heb.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb het gister ook maar aangedurfd om Wanadoo ADSL Family aan te vragen. Ik laat Wanadoo mijn huidige ADSL (XS4ALL lite) opzeggen. Als ze een capaciteitsprobleem hebben (wat ik net hierboven las), zeggen ze het dan ook gewoon niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:25:
Klein update van de huidige situatie. Nadat we van alles hebben geprobeerd om de wireless op snelheid te krijgen is dit niet gelukt.
Hier ook problemen met wireless snelheid :(
Heb 54g, maar haal max 400kb/s download via wireless. Wired haal ik wel zon 700 a 800kb/s.
Ook al vanalles geprobeert, maar krijg het ook niet sneller... heb usb wlan kaartjes, wellicht zit em daar het probleem. Ga straks nog ff nieuwe pci wlan kaartje kopen, dan hopelijk wel sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
Carda schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:23:
[...]

Misschien iets te maken met jouw pc? Hoe zit je aan de livebox? draadloos? via een router? of gewoon via utp?
Snelheid is inmiddels gestegen naar rond de 800kb (@ speedtest). De livebox staat aangesloten op de router via UTP, maar de snelheidstests zijn uiteraard gedaan terwijl andere PCs niets deden. Het lijkt wel alsof het modem steeds meer zn draai begint te vinden.

Toch blijf ik problemen hebben met die webbased interface. Telnet werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:52:
Ik heb het gister ook maar aangedurfd om Wanadoo ADSL Family aan te vragen. Ik laat Wanadoo mijn huidige ADSL (XS4ALL lite) opzeggen. Als ze een capaciteitsprobleem hebben (wat ik net hierboven las), zeggen ze het dan ook gewoon niet op?
Volgens mij moet je zelf het abonnement gedeelte opzeggen, Wanadoo zal wel bekend maken dat ze je lijn gaan overnemen.Zo is het tenminste bij mij gegaan.Eerst wachten tot je een opleveringsdatum krijgt van Wanadoo en dan dmv de opzegbrief je huidige abbo opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
Kleine tip voor de mensen die ook problemen hebben met webbased interface; telnet naar 192.168.1.1 (u: root p: 1234) en gebruik het reboot commando. Dit blijkt effectiever te zijn dan resets e.d.

Het ziet er naar uit dat het weer werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakBoy schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:21:
[...]

zijn er niet tussen jouw huis en de centrale wegwerkzaamheden geweest of nog bezig die de lijn in theorie kunnen storen? ... dat hij lager intrained heeft volgens mij te maken met de verslechterde fysieke toestand van de lijn... of ze hebben in de centrale zelf wat meer draadjes omgelegd ? (slechts een gedachte van mij)
heel toenvallig vandaag weer opgelost :)
lb traint weer goed in.
Maar je heb waarschijnlijk wel gelijk,
naast die centrale in hlm centrum is t 1 grote bouwput.
Waarschijnlijk heb ze daar aan mn lijntje gezeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok , net omgezet naar Family.Eerste indruk : Zeer goed.Snelheid rond de 1.6MB/s.Kga nu eens kijken of Optimizer nog wat kan verbeteren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:36
Ik het ook mogelijk om Wanadoo ADSL Family aan te vragen zonder livebox?

Bij het aanvragen op iternet moet ik kiezen tussen Wanadoo Livebox (€ 1,- per maand) en Wanadoo Livebox DRAADLOOS (WLAN USB adapter) (€ 3,95 per maand) :{

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

SuperRembo schreef op donderdag 27 april 2006 @ 19:36:

Bij het aanvragen op iternet moet ik kiezen tussen Wanadoo Livebox (€ 1,- per maand) en Wanadoo Livebox DRAADLOOS (WLAN USB adapter) (€ 3,95 per maand) :{
Als je alleen die 2 keuzes hebt via internet dan zul je ze toch echt moeten bellen.....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat je gewoon opbellen , kost je niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

of kom tot de conclusie, dat je vast zit aan de livebox (om te huren dan) je kan altijd zelf een speedtouch ofzo erbij kopen.

[ Voor 39% gewijzigd door vr6-only op 27-04-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 11:22
Ik had vanmiddag tussen 15:00 en 18:00 dat mijn livebox op soort van standby ging. 5 x in die paar uur ging mijn internet plat. Toen ik naar mijn LB liep zag ik wel gewoon het groene lampje knipperen waar mijn utp kabel in zat, alsof er verkeer was, maar kon geen sites bezoeken, msn werkte niet, niks werkte qua internet.

Ik kon de LB bereiken via 192.168.1.1 maar al ik opnieuw opstarten van de LB deed werkte het internet nogsteed niet.

Het enigste wat helpt is de stroom van de LB te halen en er weer op te zetten.

Dit heb ik wel vaker, iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook steeds gedonder met die Livebox ...... elke dag liep dat ding wel een keer vast.

Heb er nu een Speedtouch aan gehangen met mijn vertrouwde Draytek 2200VG en ik draai probleemloos .... van mij mogen ze die Livebox direct weer terug hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 20:25

IkWilbert

Het is mij!

Even een vraag van mijn kant, 21 juni loopt mijn huidige adsl contract af. Deze heeft een maand opzegtermijn. Ik wil graag overstappen naar wanadoo, wanneer kan ik het beste deze verbinding aanvragen? Want ik begrijp dat je eerst wanadoo moet aanvragen als je een telco-telco migratie wil.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
SuperRembo schreef op donderdag 27 april 2006 @ 19:36:

Tenzij je overstapt van Wanadoo KPN adsl, ben je verplicht op een livebox voor 1 euro/maand te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:22:
Even een vraag van mijn kant, 21 juni loopt mijn huidige adsl contract af. Deze heeft een maand opzegtermijn. Ik wil graag overstappen naar wanadoo, wanneer kan ik het beste deze verbinding aanvragen? Want ik begrijp dat je eerst wanadoo moet aanvragen als je een telco-telco migratie wil.
Staat zelfs nog op de vorige pagina :|
Ik zou Wanadoo rond de 2de week van mei aanvragen.
Je krijgt op tijd bericht van wanadoo over wanneer je verbinding opgeleverd wordt, de status checker werkt perfect.Als je eenmaal een opleveringsdatum hebt gekregen, print je de opzegbrief uit die op de site staat en zo zeg je je huidige abbo op.Maar pas na dat je bevestiging van Wanadoo hebt gekregen.
Zo heb ik het gedaan.Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 20:25

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 01:04:
[...]

Staat zelfs nog op de vorige pagina :|
Ik zou Wanadoo rond de 2de week van mei aanvragen.
Je krijgt op tijd bericht van wanadoo over wanneer je verbinding opgeleverd wordt, de status checker werkt perfect.Als je eenmaal een opleveringsdatum hebt gekregen, print je de opzegbrief uit die op de site staat en zo zeg je je huidige abbo op.Maar pas na dat je bevestiging van Wanadoo hebt gekregen.
Zo heb ik het gedaan.Succes
Dank je voor de info :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel ellende met mijn oude livebox, heb ik nu gelukkig een nieuwe livebox ontvangen.
Alleen nu heb ik weer een ander probleem, nummerweergave doet het niet meer. Iemand een idee waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec

altec

Plop

Hulde aan Wanadoo!
Wat een snelheid... en netjes 2 dagen voor einde van de maand :D :D :D :D, Zo kan ik nog mooi mijn abbo opzeggen in deze maand en zit ik er niet nog een maand aan vast!
U had reeds een ADSL-verbinding (al dan niet bij Wanadoo) en hebt Wanadoo verzocht deze om te zetten naar een (ander type) Wanadoo ADSL-verbinding. De omzetting vindt waarschijnlijk rond 09-05-2006 plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn net gebeld met de melding dat we alles via wanadoo kunnen betalen (dus geen kpn meer)
Kosten: 10 euro
Oude wanadoo nummer verdwijnt en maakt dus plaats voor je kpn nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 15:08

BBrunekreeft

Dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:26:
We zijn net gebeld met de melding dat we alles via wanadoo kunnen betalen (dus geen kpn meer)
Kosten: 10 euro
Oude wanadoo nummer verdwijnt en maakt dus plaats voor je kpn nummer.
Kun je dan niet net zo goed die 9.95 aan KPN betalen voor je belBudget abonnement?
Scheelt niets in de kosten, je hebt een tweede nummer en een backup als Wanadoo het eventjes laat afweten.
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:36
Lizard schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:26:
[...]

Tenzij je overstapt van Wanadoo KPN adsl, ben je verplicht op een livebox voor 1 euro/maand te huren.
Ik heb gebeld, het is niet mogelijk om Wanadoo Family zonder livebox te bestellen.

Nu een maand wachten tot het aangesloten wordt :{ Weet iemand of dat echt een maand duurt?

[ Voor 14% gewijzigd door SuperRembo op 28-04-2006 11:35 ]

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBrunekreeft schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:31:
[...]

Kun je dan niet net zo goed die 9.95 aan KPN betalen voor je belBudget abonnement?
Scheelt niets in de kosten, je hebt een tweede nummer en een backup als Wanadoo het eventjes laat afweten.
We hebben gevraagt of ze over een weekje wouden terugbellen.
Kan ik er nog even over nadenken :)
Helemaal vergeten te vragen of nummerweergave gratis is (kost nu al haast helemaal niks maarja :P )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
BBrunekreeft schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:31:
[...]

Dat heb je mooi goed! + Als je KPN dan opgezegd hebt, en er na een jaar achter komt dat je toch liever weer via een andere provider (KPN gerelateerd) wilt gaan, kun je goed een nieuwe aanluiting krijgen inclusief dikke aansluitkosten !!!! Dus denk na voor je beslist, het maakt in financieel opzicht nml niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

eggiebert schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:09:
[...]

Dat heb je mooi goed! + Als je KPN dan opgezegd hebt, en er na een jaar achter komt dat je toch liever weer via een andere provider (KPN gerelateerd) wilt gaan, kun je goed een nieuwe aanluiting krijgen inclusief dikke aansluitkosten !!!! Dus denk na voor je beslist, het maakt in financieel opzicht nml niets uit.
Er zijn altijd wel aanbiedingen zonder aansluitkosten e.d., dus ik zou er niet al te moeilijk over doen.
Providers willen je nog steeds graag hebben en de meesten hebben geen aansluitkosten voor het overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Aansluitkosten voor de telefoonlijn zelf zijn zelden gratis! Ik heb KPN daar jaren niet in zien stunten (zeg maar zo lang als ik het volg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec

altec

Plop

SuperRembo schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:33:
[...]

Ik heb gebeld, het is niet mogelijk om Wanadoo Family zonder livebox te bestellen.

Nu een maand wachten tot het aangesloten wordt :{ Weet iemand of dat echt een maand duurt?
22 april besteld 9 mei wordt ik aangesloten... dus geen maand :) Maar kan natuurlijk niet voor jou voorspellen hoe lang dit duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
jvdb1975 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:24:
[...]

Er zijn altijd wel aanbiedingen zonder aansluitkosten e.d., dus ik zou er niet al te moeilijk over doen.
Providers willen je nog steeds graag hebben en de meesten hebben geen aansluitkosten voor het overstappen.
Dat zie je dan toch verkeerd ; Als je nu kpn opzegd ben je ook je nummer kwijt. Als je later spijt krijgt van je huidige provider, kun je je bij de kpn opnieuw aanmelden. Je krijgt als het ware een nieuwe lijn+een nieuw telefoonnummer. Hiervoor berekend kpn dikke kosten. OK het klopt dat je bij een nieuwe provider geen aansluitkosten betaald bij een aanbieding, maar werkt deze provider via de kpn lijn dan zul je altijd weer lid moeten worden van de "kpn"club. Kpn is nu eenmaal monopolist kwa aansluitingen. Tiscali heeft ook deze optie om kpn helemaal de deur uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

eggiebert schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:42:
[...]

Dat zie je dan toch verkeerd ; Als je nu kpn opzegd ben je ook je nummer kwijt. Als je later spijt krijgt van je huidige provider, kun je je bij de kpn opnieuw aanmelden. Je krijgt als het ware een nieuwe lijn+een nieuw telefoonnummer. Hiervoor berekend kpn dikke kosten. OK het klopt dat je bij een nieuwe provider geen aansluitkosten betaald bij een aanbieding, maar werkt deze provider via de kpn lijn dan zul je altijd weer lid moeten worden van de "kpn"club. Kpn is nu eenmaal monopolist kwa aansluitingen. Tiscali heeft ook deze optie om kpn helemaal de deur uit te doen.
Daar heb je ook wel gelijk in. KPN zelf is een hele grote monopolist wat dat betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amien90 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:04:
2 vraagjes

1. hoe kan ik de website van de LB uitschakelen .. als ik mijn ip intik in IE .. dan kom ik in mijn LB .. ik wil alleen via 192.168.1.1 de LB kunnen bereiken
Een aantal paginas terug word deze vraag gesteld helaas heb ik hetzelfde probleem maar er word geen antwoord op deze vraag gegeven.

Weet iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:19
dit programma heb ik ook.. er is hier helaas nog geen oplossing voor. De Loopback NAT interface werkt niet of is niet aangezet.. hoop dat ze dit in de volgende Firmware gaan fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:09:
[...]

Een aantal paginas terug word deze vraag gesteld helaas heb ik hetzelfde probleem maar er word geen antwoord op deze vraag gegeven.

Weet iemand misschien een oplossing?
Wist ook niet zo 1,2,3 de oplossing. Heb in ieder geval maar de standaard http-poort (=80) veranderd..... Maar zou idd mooier zijn als je dat uit kan zetten voor de WAN-kant, of in ieder geval een wachtwoord erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanadoo heeft een nieuwe abonnement erbij.

Wanadoo ADSL starter. een 2 mbit en 640 kbit up lijn voor 14.95 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Livebox met daarachter een PC met een Webserver, FTP server en Remote Desktop enabled. Ook heb ik online telnet configuratie in me livebox enabled.
Na de correcte port forwards werkt het allemaal perfect.

Alleen steeds na ongeveer een dag (als er geen data transfer is geweest vanaf/naar de PC) is het geheel niet meer bereikbaar van buitenaf. (op verschillende locaties geprobeerd) Zelfs het inloggen in de livebox via telnet werkt niet meer.

Als ik dan thuis kom dan werkt internet wel gewoon weer en daarna is de boel van buiten ook weer te bereiken.

Weet iemand of de livebox misschien in een soort sleep / standby mode komt na enige tijd idle en hoe dit op te lossen is?

(ik gebruik geen torrent/download apps die mijn modem doen crashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:17:
Ik heb een Livebox met daarachter een PC met een Webserver, FTP server en Remote Desktop enabled. Ook heb ik online telnet configuratie in me livebox enabled.
Na de correcte port forwards werkt het allemaal perfect.

Alleen steeds na ongeveer een dag (als er geen data transfer is geweest vanaf/naar de PC) is het geheel niet meer bereikbaar van buitenaf. (op verschillende locaties geprobeerd) Zelfs het inloggen in de livebox via telnet werkt niet meer.

Als ik dan thuis kom dan werkt internet wel gewoon weer en daarna is de boel van buiten ook weer te bereiken.

Weet iemand of de livebox misschien in een soort sleep / standby mode komt na enige tijd idle en hoe dit op te lossen is?

(ik gebruik geen torrent/download apps die mijn modem doen crashen)
Ik heb hetzelfde probleem. Ik forward slechts 2 poorten naar buiten, 80 van mijn webserver en nog een ssh port. verdere poorten die ik nodig heb benader ik via Tunneling. Intern werkt alles, extern heb ik het laten testen en werkt ook. Vanmiddag extern werkte alles ook. 2e keer extern inloggen: Niets. En nu nog steeds alles timed-out. Het lijkt er dus op alsof traffic nodig is om de livebox wakker te houden...

EDIT: Portmaps zijn gemaakt met linux-tux's script.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 28-04-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:17:

Het is mss niet zo'n nette oplossing maar het werkt wel goed. Je kunt een scriptje draaien welke om de paar minuten ff naar buiten pingt.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ben afgelopen woensdag aangesloten op family en heb donderdag de modem mogen ontvangen. Ziet er wel een beetje cheap en plastic uit dat ding. En als ik nou zelf een wifi kaar voor in de modem koop, dan kan ik toch gewoon ook wifi via dat ding gebruiken? Aanstaande woensdag ga ik alles pas aansluiten, aangezien ik dan ga verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
De Livebox kan je geen stuurprogramma's op installeren voor een WiFi kaartje. Hij heeft ongetwijfeld intern de stuurprogramma's voor eens pecifieke kaart of een kaart met specifieke chipset (die door meerdere fabrikanten gebruikt wordt).

Je kan dus niet zomaar elke WiFi adapter in je LiveBox steken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dat schept duidelijkheid. Is eigenlijk ook wel logsich enigzins, want anders zou iedereen dat natuurlijk doen. En als je via kpn blijft bellen, bel budget in dit geval, moet je dan je telefeoon gewoon ook op de modem aansluiten? In de manuel stond van wel, maar het was niet duidelijk of dit ging om hun eigen lijn, of om een lijn in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
DaannO schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:12:
Dat schept duidelijkheid. Is eigenlijk ook wel logsich enigzins, want anders zou iedereen dat natuurlijk doen. En als je via kpn blijft bellen, bel budget in dit geval, moet je dan je telefeoon gewoon ook op de modem aansluiten? In de manuel stond van wel, maar het was niet duidelijk of dit ging om hun eigen lijn, of om een lijn in het algemeen.
Het heoft niet persé ik heb het namelijk nog wel zo zitten maar dan is de kwaliteit van je lijn echt zwaar klote. Storende telefoon, mensen klinken alsof ze daadwerkelijk vanaf huis naar je zitten roepen. Ruis etc.

Ik ga hem dus ook weer ervoor hangen. dat kan prima.
LoekieLeeuw schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 01:05:
[...]

Het is mss niet zo'n nette oplossing maar het werkt wel goed. Je kunt een scriptje draaien welke om de paar minuten ff naar buiten pingt.
Jup, dat dacht ik al. Maar eigenlijk mag dit toch gewoon niet?

Ik ben ook al een beetje aan het kijken naar of ik via de telnet oid zoiets kan regelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Sander op 29-04-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als je helemaal niets met Wanadoo van doen wilt hebben voor Telefonie kan je ook besluiten er gewoon een ADSL splitter voor te zetten en daarje toestel(len) op aan te sluiten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
bjck schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:42:
Als je helemaal niets met Wanadoo van doen wilt hebben voor Telefonie kan je ook besluiten er gewoon een ADSL splitter voor te zetten en daarje toestel(len) op aan te sluiten.
dat vond ik zo een mooie idee meteen gedaan dank je wel:)

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 20-09 22:07
bjck schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:42:
Telefonie sucks van Wanadoo... :) verder is het zo dat ik nog steeds op mijn dect telefoon aan het wachten ben. Wat wel handig is is dat je ook met splitter ertussen gewoon bereikbaar bent via je livebox op beide nummers KPN en Wanadoo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Chadi schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:05:
[...]

Telefonie sucks van Wanadoo... :) verder is het zo dat ik nog steeds op mijn dect telefoon aan het wachten ben. Wat wel handig is is dat je ook met splitter ertussen gewoon bereikbaar bent via je livebox op beide nummers KPN en Wanadoo :)
Mja, werkt hier goed hoor.
Bij mij is dan alles, maar ook alles goed gegaan.
Had eind februari Wanadoo aangevraagd via de website
Dag daarna abonnement bij Hccnet opgezegd
2 weken later kreeg ik de modem.
Paar dagen daarna werd de verbinding opgeleverd. Modem ingeplugged. En het werkte meteen.
Geen problemen, ook telefonie werkt vlekkeloos (wel een heeeeel lichte echo :P) Snelheid ook prima, 1,69MB/s

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
YellowNeck schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:08:
[...]

Mja, werkt hier goed hoor.
Bij mij is dan alles, maar ook alles goed gegaan.
Had eind februari Wanadoo aangevraagd via de website
Dag daarna abonnement bij Hccnet opgezegd
2 weken later kreeg ik de modem.
Paar dagen daarna werd de verbinding opgeleverd. Modem ingeplugged. En het werkte meteen.
Geen problemen, ook telefonie werkt vlekkeloos (wel een heeeeel lichte echo :P) Snelheid ook prima, 1,69MB/s
Over snelheid heb ik hie rook niet te klagen... ik haal hier het maximale eruit rond de 20Mbit ( pieken naar 2200Kb/s) Maar de telefonie ben ik niet over te spreken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Iemand nog een oplossing voor het "slaap" probleem? Ik zit nu namelijk extern en baal er verschrikkelijk van dat ik nu niet bij m'n interne spullen kan. Als dit zo blijft koop ik wel een ADSL2 modem, want ik moet er wel op kunnen vertrouwen.

Wat ik nu extern geprobeerd heb:
- SSH en HTTP Connectie maken --> TimeOut
- Nmappen --> TimeOut
- Pingen --> TimeOut
- telnetten --> TimeOut.

Het lijkt dus wel alsof alles down is, maar ik weet zeker dat als ik thuis kom en weer wil itnernetten dat alles het dan ineens weer doet...

[ Voor 40% gewijzigd door Sander op 29-04-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 20:42
Is er iemand die soms ook een "in gesprek" toon krijgt bij het bellen van diverse nummers, terwijl de lijnen in werkelijkheid niet bezet zijn?

Ik had het vandaag met twee mobiele nummers, maar die verklaarden dat ze nooit door me gebeld zijn en ook niet in gesprek waren. Ik heb toen de livebox gereset, toon was het probleem weg. Ik weet dus niet of het zich met alle nummers voor zou doen.

Drie weken geleden heeft het zich ook voorgedaan met vaste nummers, alleen toen belde ik zelf niet. Blijkbaar is het toen vanzelf weer weggegaan, want de livebox heb ik toen niets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nog even geduld, over een dag of 2, 3. komt er een nieuwe firmware uit met verbeteringen voor telefonie. waaronder een nieuwe codec. de zogenaamde G711 codec.

1 van de release notes:

G711 codec step 2: the new audio codec G711 will increase the audio
quality. This firmware supports both G711 and G729 codecs and has G711 as
default codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
TweakV schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 17:38:
Is er iemand die soms ook een "in gesprek" toon krijgt bij het bellen van diverse nummers, terwijl de lijnen in werkelijkheid niet bezet zijn?
.
Ja heb ik constant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

vr6-only schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 20:10:
nog even geduld, over een dag of 2, 3. komt er een nieuwe firmware uit met verbeteringen voor telefonie. waaronder een nieuwe codec. de zogenaamde G711 codec.

1 van de release notes:

default codec.
Omdat ik het ook niet wist heb ik even gezocht :
http://www.cisco.com/warp...neral/bwidth_consume.html
Daarin staat dat G711 beter is, maar wel een stuk meer bandbreedte snoept.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 20:42
Chadi, valt tegen he die telefonie, maar je hebt er dus nog niks op gevonden, behalve livebox resetten? Het viel me trouwens op dat het zowel bij bellen via wanadoo als bij bellen via kpn (met 1331) van toepassing was, het zal puur aan die livebox liggen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
vr6-only schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 20:10:

1 van de release notes:

default codec.
Waar staat wat er nog meer in verbeterd wordt? En waar kan ik zien wat er bijv aan zit te komen?

Ik baal echt van de betrouwbaarheid van de LB. Ik moet gewoon een modem hebben waarvan ik weet dat als ik ergens adners zit en een file nodig heb ik die file ook gewoon kan ophalen
en niet dat gezeik dat hij het dan weer wel en dan weer niet doet :@

[ Voor 19% gewijzigd door Sander op 30-04-2006 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik weet niet of ik je dat mag meedelen. daarom doe ik het ook niet.
komt spoedig. nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
vr6-only schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:55:
ik weet niet of ik je dat mag meedelen. daarom doe ik het ook niet.
komt spoedig. nog even geduld.
Weet je toevallig ook wanneer Wanadoo plusminus ongeveer met zo goed als 'landelijke' dekking gaat komen met Family? Ik wacht er al sinds december op en mij is toen gezegd tweede kwartaal 2006 ;) Vanzelfsprekend houden we het onder de pet hier :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik word hier helemaal gek van. Ik heb alle topics hier doorgespit, alle portmappingsprobleem verhalen gelezen en alle trucjes geprobeerd, zoals LinuX-TUX's script.. ik voeg de poorten toe bij Op policies gebaseerde NAT, en ik voeg dat ID dan weer toe bij de mer0 policies maar niets werkt :( Sinds de firmware upgrade waar de range van 5.1 naar 1.1 veranderde kan ik geen poorten meer openen.. Livebox al honderden keren zowel softwarematisch (webbased én telnet) en hardwarematisch gereboot en gereset. Niets werkt.. ik sta echt op het punt om een ander ADSL2+ modem aan te schaffen, tenzij iemand van jullie een work-around of een oplossing heeft?

Oh, en dat "Toegang tot de configuratie van de Livebox via Internet" werkt wel als ik dat aanzet, op elke willekeurige poort 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Peedy op 30-04-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
pEeDy16 schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:22:
Ik word hier helemaal gek van. Ik heb alle topics hier doorgespit, alle portmappingsprobleem verhalen gelezen en alle trucjes geprobeerd, zoals LinuX-TUX's script.. ik voeg de poorten toe bij Op policies gebaseerde NAT, en ik voeg dat ID dan weer toe bij de mer0 policies maar niets werkt :( Sinds de firmware upgrade waar de range van 5.1 naar 1.1 veranderde kan ik geen poorten meer openen.. Livebox al honderden keren zowel softwarematisch (webbased én telnet) en hardwarematisch gereboot en gereset. Niets werkt.. ik sta echt op het punt om een ander ADSL2+ modem aan te schaffen, tenzij iemand van jullie een work-around of een oplossing heeft?

Oh, en dat "Toegang tot de configuratie van de Livebox via Internet" werkt wel als ik dat aanzet, op elke willekeurige poort 8)7
Ik denk dat het probleem redelijk overeen komt met mijn "In slaap val" probleem. het lijkt namelijk net alsof niets werkt, maar zolang er verkeer over de lijn gaat doen ze het wel. Ik ga van de week experimenteren met een ping-out script, dat elk kwartier oid naar buiten pinged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

objectief2 schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:01:
[...]

Weet je toevallig ook wanneer Wanadoo plusminus ongeveer met zo goed als 'landelijke' dekking gaat komen met Family? Ik wacht er al sinds december op en mij is toen gezegd tweede kwartaal 2006 ;) Vanzelfsprekend houden we het onder de pet hier :Y)
geen idee, ik ken 2 beta testers en zo kom ik aan mijn informatie.
wat ik van een Getronics medewerker heb gehoord op mijn stage (installateur wanadoo DSLAM) is, dat er binnenkort geen nieuwe locaties erbij komen.

[ Voor 20% gewijzigd door vr6-only op 30-04-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
[b][message=25667455,noline] Niets werkt.. ik sta echt op het punt om een ander ADSL2+ modem aan te schaffen, tenzij iemand van jullie een work-around of een oplossing heeft?
ik heb het ook opgegeven .. heb het opgelost door de wanadoo modem in bridge-mode te zetten .. en dus alle firewall/NAT shit te laten lopen via belkin mijn router. werkt top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Mja ik heb er niets achter zitten...kán op zich wel..hoe zet je dat ding in bridge-mode? Ik las ergens dat het via telnet moest, maar er staat verder niets bij..
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.