[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel X) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.821 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:22:
Ik heb het aparaat nog niet. Ik wil eerst zeker weten dat het werkt voordat ik het koop
[...]
Daar heb je toch de wet 'koop op afstand' voor ? Of de mediamarkt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:04:
Ik wil de livebox niet meer gebruiken. De GX4 is ook een adsl 2 modem.

[...]
Hier gaat er denk ik iets niet goed want de GX4 is bij mijn weten alleen een router!

Ik vermoed dat je in de war bent met de (toekomstige) WAG54GX of iets dergelijks. Maar MIMO Modem/routers zijn er op dit moment bij mijn weten nog niet ;)

[ Voor 13% gewijzigd door objectief2 op 15-04-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry je hebt gelijk. Ik heb helaas niet goed gekeken. De router/modem moet zijn WAG54GX2 de opvolger zal wel de WAG54GX4.
objectief2 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:18:
[...]

Hier gaat er denk ik iets niet goed want de GX4 is bij mijn weten alleen een router!

Ik vermoed dat je in de war bent met de (toekomstige) WAG54GX of iets dergelijks. Maar MIMO Modem/routers zijn er op dit moment bij mijn weten nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

objectief2 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:59:
[...]

Niet specifiek met de GX4, wel met de WRT. En ik vermoed dat je deze op de volgende manier gewoon kunt gebruiken:

* Kabel vanuit je LB in een vrije ethernetpoort stoppen, dus niet in de WAN-poort
* De Linksys een apart IP-adres geven: bijv. 192.168.1.15 of 192.168.1.16 etc

Als je dit voor elkaar krijgt op de GX4 werkt het vast ;)
Heb je misschien WRT54GL en kun je misschien foto's maken van je instelling... want ik heb ook in eerdere topic gelezen dat je LB via crosscable moet verbinden met Linksys:

[rml]TifKag in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

en dan vervolgens:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24739021

Toch is WRT54GL heel anders... kun je misschien me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
[quote]Zhadum schreef op zondag 16 april 2006 @ 14:27:
[...]

Heb je misschien WRT54GL en kun je misschien foto's maken van je instelling... want ik heb ook in eerdere topic gelezen dat je LB via crosscable moet verbinden met Linksys:

Ik heb een WRT54G (versie 5), en bij mij werkt het door bij networksetup het routerip-adres te veranderen in een adres binnen de range, bij mij bijv. 192.168.1.19.

Vervolgens steek je de kabel uit je Livebox (crossed of pair maakt niet uit) in een vrije 100mbit-poort en het werkt. Het enige wat ik feitelijk veranderd heb in de setup is dus het ipadres van de router zelf, verder niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik de volgende poorten kan forwarden op de LB:

5060 & 16384-16482 .. Aparaat dat ze nodig heeft zit op 192.168.1.15

kan dit zonder naar advanced te gaan?

VOIP Ja TCP 5060 5065 192.168.1.15 mer0
VOIP2 Ja TCP 16384 16482 192.168.1.15 mer0

ik heb nu dit .. is dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 20:06
Ik heb al heel wat reads doorlopen de afgelopen tijd en net ook een zoekopdracht gedaan, maar vindt geen antwoord op de volgende vraag.

Waar kan ik in de livebox de tijd instellen?????
Als ik namelijk in livebox/geavanceerd/statistieken/DHCP-statistieken kijk zie ik het volgende:
Starttijd: 2002/01/13 02:15:06
Eindtijd: 2002/01/20 02:15:06
Tijdstempel: 2002/01/13 02:15:06

Volgens mij is het toch ECHT 2006 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik heb de afgelopen 1,5 uur geprobeerd om alle delen van deze topic door te lezen maar ik kom het antwoord op mijn Livebox probleem niet tegen!
Het probleem lijkt op dat van Branden (zie vorige pagina) maar is het blijkbaar niet. Mijn probleem is dat mij downloadsnelheid niet boven de 500 kb/s komt. Heb net dat 100 mb bestand van BBned gedownload en daar haalde ik zelfs maar 250 kb/s mee. Volgens de instellingen van mijn Livebox( en de helpdesk van wanadoo) zou ik wel meer dan 19 Mbit moeten kunnen halen. Als ik van mijn laptop naar mijn desktop pc een bestand wil versturen gaat dit (volgens clearinfo) met maar max 380 kb/s. Ik heb hier al wanadoo over gebeld en volgens hen moet ik een firewall hebben draaien of ligt het aan de snelheid van m'n USB poort. Maar in mijn laptop zit een centrino wireless ding en volgens mij is zelfs de traagste USB poort sneller dan 500 kb/s?
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen? Op zich voldoet de snelheid qua internet best aardig (ik ken toch niet echt snellere servers) maar de snelheid binnen het netwerk is gewoon kut (ben nu al 40 min. bezig met het kopieren van een 600 Mb bestand...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(voor de volledigheid: ik heb de verbinding dus ook zonder enige firewall getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met die gratis DECT telefoon?
Toen je die aktie was van dat je een gratis DECT telefoon zou krijgen bij internet+telefonie heb ik me aangemeld
Maar ik heb nog steeds niks ontvangen :?

Dat is ruim 2/3 maanden geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:47:
Hoe zit het eigenlijk met die gratis DECT telefoon?
Toen je die aktie was van dat je een gratis DECT telefoon zou krijgen bij internet+telefonie heb ik me aangemeld
Maar ik heb nog steeds niks ontvangen :?

Dat is ruim 2/3 maanden geleden
je heb je zelf moeten aanmelden bij een bepaalde site waar je het vervolgens opgestuurd zou moeten krijgen..

en toevallig is die site: http://dect.wanadoo.nl/gratis/ dus... inloggen zou ik zeggen ;)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Nou, na een half jaar kloten met draadloos (vastlopende livebox enzo) heb ik vandaag maar een telefoonsnoertje getrokken om te kijken of het via UTP beter gaat, zal mij benieuwen.

Nou, hij gaat al bijna een uur ofzo met 1000 kb/sec, dus dit lijkt stukken beter te gaan als draadloos :)

[ Voor 24% gewijzigd door dapluiz op 17-04-2006 15:37 ]

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net ook eventjes het via de netwerkkabel geprobeerd en inderdaad haal ik dan rond de
1900 kb/s (fokking snel trouwens!). Iemand tips hoe ik mijn draadlozen verbinding sneller kan krijgen? want ik heb geen zin om nu weer kabels te gaan leggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:27:
Heb net ook eventjes het via de netwerkkabel geprobeerd en inderdaad haal ik dan rond de
1900 kb/s (fokking snel trouwens!). Iemand tips hoe ik mijn draadlozen verbinding sneller kan krijgen? want ik heb geen zin om nu weer kabels te gaan leggen!
zet je wireless ap / modem op een betere plek in huis.. daarnaast: bij gebruik van dedicated ap: op een kanaal zetten dat minder storingsgevoelig is ... test gewoon alle kanalen..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Probeer eens TCPOptimizer. Ooit dik 20mbit wireless gehaad ermee.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:40:

Kan iemand mij ook misschien vertellen hoe je DMZ met de livebox kunt instellen, ik kwam het nergens tegen in de schermen.
Ik zou hier eigelijk ook een antwoord op willen.

Als ik het goed begrijp heeft de livebox zelf geen DMZ functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik heb nou zo lang met draadloos zitten kutten dat ik het voor op me pc helemaal zat ben, ik laat het er wel op zitten voor me PDA en DS, maar voor me pc ga ik het iig niet meer gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

WLAN werkt hier prima, niet via de Livebox direct maar met een apart accesspoint ongeveer midden in het huis. Soms wat vage bereikproblemen (wegvallen), maar 99% prima verbinding, en voor internet net zo snel als met een kabeltje.

Simpel Edimax accespointje, ingebouwd WLAN kaartje van Dell. Het kan echt, en heus niet met dure top of the line spullen. Beetje onderzoek naar je huis, beetje uitproberen met veel geduld en je komt er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik had trouwens eerst heel mooi me remote desktop geportforward, maar ik krijg het nu met geen mogelijkheid meer aan de praat, waar moet ik nou psies zijn, zowiezo advanced settings, en dan firewall, maar dan Toegang, Policies of NAT (lijkt mij NAT en daar heb ik ook al een regeltje gemaakt maar die pakt ie niet ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:36

mvds

Totally awesome!

Ik heb lekker pech zeg. Ik wacht al een hele tijd op Wanadoo+Telefonie en nu het eindelijk in de wijk beschikbaar is komt Wanadoo erachter dat de centrale in de wijk vol zit en dat de gemeente eerst de centrale moet uitbreiden. Ik moet over een paar weken nog maar eens bellen om te kijken of het dan wel mogelijk is :/ Ze kunnen mij geen mailtje sturen als het beschikbaar is of mij op een wachtlijst zetten want dat valt buiten de policy van Wanadoo. Schiet lekker op zo :( Als ik dus te laat bel zit de centrale weer vol en moet ik weer wachten. Zo zorgen ze er wel voor dat je steeds weer dat nummer (a 20 cent per minuut) moet bellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:40

vr6-only

Blub Blub

obsidian schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 09:21:
Ik heb lekker pech zeg. Ik wacht al een hele tijd op Wanadoo+Telefonie en nu het eindelijk in de wijk beschikbaar is komt Wanadoo erachter dat de centrale in de wijk vol zit en dat de gemeente eerst de centrale moet uitbreiden. Ik moet over een paar weken nog maar eens bellen om te kijken of het dan wel mogelijk is :/ Ze kunnen mij geen mailtje sturen als het beschikbaar is of mij op een wachtlijst zetten want dat valt buiten de policy van Wanadoo. Schiet lekker op zo :( Als ik dus te laat bel zit de centrale weer vol en moet ik weer wachten. Zo zorgen ze er wel voor dat je steeds weer dat nummer (a 20 cent per minuut) moet bellen :/
hier in nijverdal zijn ze ook aan het uitbereiden. eerste DSLAM is vol.
het uitbereiden duurt niet zo lang. het besluit nemen om het uit te bereiden wel! :P

bel gewoon over 4 weken weer ofzo. zo snel krijg je een DSLAM niet vol.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:52:
[...]

Jemig, steeds meer van dit soort knuppels. Lees aub eerst effe het topic, alles wat je vraagt is al verschillende keren aan bod geweest... 8)7 :X
Omdat jij het al een keer hebt gelezen, moet een ander dan 10 complete topics doorspitten? Dikke onzin. Als alles in dit topic niet 1 keer kon worden gevraagd of worden gemeld zou je met 1 deeltje al heel ver komen. Gewoon antwoord geven op zijn vraag is makkelijker en minder irritant voor anderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:44:
[...]

Omdat jij het al een keer hebt gelezen, moet een ander dan 10 complete topics doorspitten? Dikke onzin. Als alles in dit topic niet 1 keer kon worden gevraagd of worden gemeld zou je met 1 deeltje al heel ver komen. Gewoon antwoord geven op zijn vraag is makkelijker en minder irritant voor anderen...
Helaas voor jou is dat de essentie van tweakers.net... ZOEKEN voor je gaat vragen en blaaten. Got en alles eromheen is bedoeld voor ervaren computergebruikers die in staat zijn eerst hun eigen probleempjes op te lossen en uit te zoeken voor ze gaan vragen. Zoeken in topics hoort daar ook bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

[quote]objectief2 schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:07:
Zhadum schreef op zondag 16 april 2006 @ 14:27:
[...]

Ik heb een WRT54G (versie 5), en bij mij werkt het door bij networksetup het routerip-adres te veranderen in een adres binnen de range, bij mij bijv. 192.168.1.19.

Vervolgens steek je de kabel uit je Livebox (crossed of pair maakt niet uit) in een vrije 100mbit-poort en het werkt. Het enige wat ik feitelijk veranderd heb in de setup is dus het ipadres van de router zelf, verder niets!
Okay dat is me gelukt. (WRT54GL)
1. DHCP uitgezet.
2. Local Ip adres vernaderd naar 192.168.1.20
3. Cable vanuit LB in een vrije poort gedaan dus geen WAN
4. LB en Router aan en uit gezet en hij werkt prima

---
Hoe heb je het nu gedaan met poortforwarding? Want dat krijg ik niet aan de praat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de startpost: http://www.portforward.co...Livebox-Fast-3202/VNC.htm voor VNC bijv. Werkt hier prima!
In plaats van 'serveur lan' oid 'firewall' gebruiken.

Zijn er meer mensen waar de @-led niet brandt op de live-box? Deze brandt bij mij niet, maar alles werkt verder prima. Volgens de handleiding zou je zelfs de installatie niet kunnen/mogen afmaken.... Bekent probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:53
Waarschijnlijk kapot ledje dan, wel lastig om na te gaan als je echt een keer geen sync hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Lizard schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:25:
Waarschijnlijk kapot ledje dan, wel lastig om na te gaan als je echt een keer geen sync hebt :P
altijd nog een webinterface om te checken ;) ..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst mijn nederige excuses voor mijn schijnbare domme vraag, (ook al heb ik om en nabij de 120 pagina's doorgelezen en op alle mogelijke andere manieren naar info gezocht..) maar ik wilde graag hier Francis hartelijk bedanken voor zijn tip! Ik haal nu ineens rond de 1500 kb/s! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mili schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:35:

welke medewerker van de helpdesk heeft gelijk :P
Wat ik begrijp ondertussen is het mac adres alleen belangrijk voor telefonie... dus voor het internetdeel zou het gewoon moeten werken... dus misschien hadden ze alletwee wel gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Hoe heb je het nu gedaan met poortforwarding? Want dat krijg ik niet aan de praat!
Om eerlijk te zijn heb ik geen poorten geforward en zal ik vast wel weten wat het is, maar schiet het me zo ff niet te binnen. Ik heb verder niks speciaals gedaan dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

objectief2 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:32:
[...]

Om eerlijk te zijn heb ik geen poorten geforward en zal ik vast wel weten wat het is, maar schiet het me zo ff niet te binnen. Ik heb verder niks speciaals gedaan dus ;)
Hmmm...want ik heb hier wel probleem met Emule en ABC etc... En die programma's werken niet echt als ze niet juist poort tot hun beschikking hebben.

Iemand??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Zhadum schreef op woensdag 19 april 2006 @ 00:41:
[...]

Hmmm...want ik heb hier wel probleem met Emule en ABC etc... En die programma's werken niet echt als ze niet juist poort tot hun beschikking hebben.

Iemand??? :)
http://www.portforward.co...ys/WRT54G/WRT54Gindex.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Bedankt voor de link maar portforwarding mbt is geen probleem. Het wordt een probleem wanneer WRT54GL achter de LB staat... Dat bedoel ik meer...

Want ik heb poorten in LB van 1 t/m 65535 tcp/udp vrijgegeven van mijn eigen pc (192.168.1.11) . En in de Router heb ik zowel de specifieke poorten vrijgegeven maar heb ik ook geprobeerd om alle poorten vrij tegeven, beide geen effect. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
ik hoorde vandaag van de buurman dat er een nieuwe centrale in mijn buurt wordt geplaats
kan iemand mij vertellen of ik wanadoo hierover kan benaderen met het verzoek mij over te zetten?
zit nu 3300m van de centrale
die nieuwe schijnt binnen 1km te zitten
en moet ik gewoon de helpdesk bellen of is daar een ander nummer voor

[ Voor 13% gewijzigd door Mili op 19-04-2006 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Laatst online: 23-09 16:49
Jij of wanadoo hebben geen invloed op welke centrale je bent aangesloten. KPN is verantwoordelijk voor de koperdraden naar jouw huis toe en bepaald dus op welke centrale je bent aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

SkyFlyer schreef op woensdag 19 april 2006 @ 08:59:
Jij of wanadoo hebben geen invloed op welke centrale je bent aangesloten. KPN is verantwoordelijk voor de koperdraden naar jouw huis toe en bepaald dus op welke centrale je bent aangesloten.
En de gemeente bepaald dan weer welke centrale er wanneer word opgewaardeerd/uitgebreid. :) Als aanvulling op jouw correcte opmerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

obsidian schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:13:
[...]

En de gemeente bepaald dan weer welke centrale er wanneer word opgewaardeerd/uitgebreid. :) Als aanvulling op jouw correcte opmerking :)
uhm.. als er nieuwbouw of een stukje erbij moet komen wel ja. intern is allemaal KPN hoor....
gemeente heeft daar niets over te zeggen.
als jij een bedrijf hebt en je zet in een kamer een 2e bureau erbij, moet je dan eerst toestemming van de gemeente hebben? |:(

[ Voor 26% gewijzigd door vr6-only op 19-04-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

vr6-only schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:41:
[...]

uhm.. als er nieuwbouw of een stukje erbij moet komen wel ja. intern is allemaal KPN hoor....
als jij een bedrijf hebt en je zet in een kamer een 2e bureau erbij, moet je dan eerst toestemming van de gemeente hebben? |:(
Ik kreeg toch echt letterlijk van Wanadoo te horen dat zowel zij als KPN daar niks over te zeggen heeft en dat de gemeente ervoor moet zorgen dat de centrales op tijd worden uitgebreid.

En je kan wel irrelevante voorbeelden verzinnen en er dan een |:( bijzetten maar mijn opmerking ging duidelijk over het uitbreiden van een bestaande centrale. En ik kan me best voorstellen dat de gemeente daarover moet beslissen aangezien zij moeten opdraaien voor de kosten. (direct of indirect) Ik herhaal alleen wat ik van Wanadoo te horen kreeg. :)

[ Voor 24% gewijzigd door mvds op 19-04-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 13:24

Tao

DPC DE_KOMETEN

Nou, heb ook onlangs de overstap gewaagd van XS4All -> adsl family Wanadoo.
Tot nog toe erg slecht bevallen: al een week geen internetverbinding via de livebox (heb na elke reset hooguit enkele uren internet-verbinding, en soms ook niet, nog geen enkele keer telefoonverbinding gehad, en moet dus telkens mobiel dat 0900 nummer bellen....):.
Tig keer de helpdesk gebeld, maar daar zien ze een goede lijnverbinding...

Draai onder WinXp, heb Winsock Fix geprobeerd, andere netwerkkabel (heb/wil geen draadloos) helpt niet, dichter bij ISRA-punt maakt niets uit, andere netwerkaansluiting op de Livebox maakt niets uit.
Het vreemde is dat er op een gegeven moment een melding komt via m'n netwerkicoontje in de taakbalk dat de LAN-cable unplugged is. Even tevoren brandt het lampje op de Livebox wat datadoorvoer aangeeft. Of dat er wat mee te maken heeft?

De helpdesk stuurt me een nieuwe Livebox, en verblijdt mij met de mededeling dat indien er niets met de oude aan de hand was ik ook nog de nieuwprijs mag betalen.
Nota bene pleegt men wanprestatie en ik mag gaan betalen.... egnie.
Ik denk er sterk over om alles terug te draaien.

(Ik post dit effe met een weer net werkende verbinding.)

[ Voor 4% gewijzigd door Tao op 19-04-2006 17:00 ]

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Hmm, valt me nu ook op bij mij dat sinds ik geen wifi meer gebruik met me livebox dat me pc niet meer freezed, normaal liep hij 2x per dag vast zonder enige reden, en nu ik via utp doe draait ie al gewoon een paar dagen achter elkaar :)
Dus ik ben steeds meer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al es geprobeerd om een splitter en telefoon parallel a/d livebox te schakelen? Het idee is dat je dan toch 2 tel.lijnen hebt: 1 via wanadoo en 1 via kpn. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je in gesprek bent via wanadoo en een 2e gesprek komt binnen: meldt de livebox 'in gesprek' of kun je met dat andere toestel opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Kan ik wel even testen voor je, ik heb mijn splitter er weer tussen zitten aangezien mijn livebox steeds vast liep en de telefoon dus onbereikbaar was :)
Ik heb nu dus de telefoon rechtstreeks aangesloten op kpn en achter een splitter zit me livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
SkyFlyer schreef op woensdag 19 april 2006 @ 08:59:
nou mijn buurman heeft een abbo upgrade aangevraagt en hij wordt pas in juni overgezet omdat hij dan kan worden overgezet van de centrale op 3300meter naar die nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Ik overweeg ook de aanschaf van wanadoo internet+telefonie. Ik zou graag eens jullie reactie willen horen betreft het telefonie gedeelte? Hoe is de kwaliteit en de verbinding? Willen verbindingen nog wel eens wegvallen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

RD schreef op donderdag 20 april 2006 @ 08:53:
Ik overweeg ook de aanschaf van wanadoo internet+telefonie. Ik zou graag eens jullie reactie willen horen betreft het telefonie gedeelte? Hoe is de kwaliteit en de verbinding? Willen verbindingen nog wel eens wegvallen e.d.?
Ergens gok ik dat je niet de eerste bent die die vraag stelt ;)

(hint: zoek even in het topic naar je antwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Mili schreef op donderdag 20 april 2006 @ 00:15:
[...]

nou mijn buurman heeft een abbo upgrade aangevraagt en hij wordt pas in juni overgezet omdat hij dan kan worden overgezet van de centrale op 3300meter naar die nieuwe
kan het niet zo zijn, dat de centrale weg moet en dat er daardoor een gloednieuwe centrale is gebouwd?
want een klant omzetten naar een andere centrale gebeurt niet zo 1,2,3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

vr6-only schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:58:
[...]

kan het niet zo zijn, dat de centrale weg moet en dat er daardoor een gloednieuwe centrale is gebouwd?
want een klant omzetten naar een andere centrale gebeurt niet zo 1,2,3.
Dat klopt ik ben waarschijnlijk de derde. Juist vanwege mijn interesse heb ik dit topic gevolgd en gelezen, maar elke keer als deze vraag voorbij komt is er geen duidelijk antwoord. Iedereen gaat verder met de discussie of hij nou wel of niet 20mbs haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

RD schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:22:
[...]

Dat klopt ik ben waarschijnlijk de derde. Juist vanwege mijn interesse heb ik dit topic gevolgd en gelezen, maar elke keer als deze vraag voorbij komt is er geen duidelijk antwoord. Iedereen gaat verder met de discussie of hij nou wel of niet 20mbs haalt.
Wilde je nou mij quoten? Een vriend van mij heeft ook wanadoo+telefonie en die is er erg tevreden over. Heel goed geluid en zelden uitval. Toen hij uitval had was het vanwege werkzaamheden die van tevoren waren gemeld per email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Laatst online: 23-09 16:49
Mili schreef op donderdag 20 april 2006 @ 00:15:
[...]

Zoals al door iemand anders is gemeld, het is waarschijnlijker dat er een nieuwe centrale wordt gebouwd, i.p.v. een omzetting. Voor je beeldvorming; "Even omzetten" bestaat niet. Er moet fysiek een andere kabel getrokken worden, dit betekend concreet dat er een nieuwe kabel van jouw deur tot aan de centrale gelegd moet worden (lees graafwerkzaamheden etc). Je begrijpt waarschijnlijk wel dat dit niet op individuele basis kan gebeuren. Dus tenzij je net op de grens zit (probeer inlichtingen te krijgen bij KPN) is het waarschijnlijk dat als je buurman wordt overgezet op een nieuwe centrale, de hele straat (en dus inclusief jouw aansluiting) wordt overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

vr6-only schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:41:
Mja, als je als bedrijf wat bij aan wil bouwen op je eigen terrein zul je ook bij de gemeente om toestemming moeten vragen ;)

De centrales staan op gemeentelijke grond en de kabels liggen in gemeentelijke grond. Met een beetje pech mag de provincie er ook nog over gaan beslissen. Als je met kabels wil gaan klooien zul je in de grond moeten wroeten, kom je die gemeente weer tegen (en met wat pech zelfs de provincie).

Hoe het IN de centrales zit is KPN's zorg omdat zij de beheerder daarvan zijn. Die zullen zo hun standaarden hebben wat layout en aansluitingen betreft.

Volgens mij bedoel je dit ook maar komt het er verkeerd uit.

Anyway, volgens Wanadoo zou rond de 21e hier de boel opgeleverd worden en zal er rond die tijd ook het hele modem pakket worden verstuurd. Nu maar hopen dat Wanadoo hier snel in is, kan ik in het weekend de boel aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Misschien een stom vraagje hoor. Maar hoe kan ik erachter komen wat de DHCP range van Wanadoo is? heb al gezocht in dit topic en vorige ook, en wellicht is het makkelijk te achterhalen, maar ik weet het ff niet.
thanks alvast voor jullie replies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
is er iemand die zijn xbox360 aan de praat heeft gekregen met de Livebox? Zo ja, hoe moet dat? Ik heb overal gezocht maar nog nergens een goed antwoord gevonden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ppl schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:56:
[...]

Mja, als je als bedrijf wat bij aan wil bouwen op je eigen terrein zul je ook bij de gemeente om toestemming moeten vragen ;)

De centrales staan op gemeentelijke grond en de kabels liggen in gemeentelijke grond. Met een beetje pech mag de provincie er ook nog over gaan beslissen. Als je met kabels wil gaan klooien zul je in de grond moeten wroeten, kom je die gemeente weer tegen (en met wat pech zelfs de provincie).

Hoe het IN de centrales zit is KPN's zorg omdat zij de beheerder daarvan zijn. Die zullen zo hun standaarden hebben wat layout en aansluitingen betreft.

Volgens mij bedoel je dit ook maar komt het er verkeerd uit.

Anyway, volgens Wanadoo zou rond de 21e hier de boel opgeleverd worden en zal er rond die tijd ook het hele modem pakket worden verstuurd. Nu maar hopen dat Wanadoo hier snel in is, kan ik in het weekend de boel aansluiten :)
alle gebouwen zijn al aangesloten op de centrale. excl nieuwbouw natuurlijk. dus op het terrein zelf uitbereiden is er geen sprake van hier. intern is er voor iedereen al een plekje gereserveerd voor PSTN (analoge telefonie). echter is er in het begin niet genoeg capaciteit om iedereen van ADSL te voorzien. mocht dat nodig zijn, dan trekken ze intern nieuwe kabels die in het gebouw zelf blijven dus, naar nieuwe DSLAM's en de bijbehorende SIP kasten.

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 20-04-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-09 15:23
TP84NL schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:20:
is er iemand die zijn xbox360 aan de praat heeft gekregen met de Livebox? Zo ja, hoe moet dat? Ik heb overal gezocht maar nog nergens een goed antwoord gevonden ;(
wat is het probleem dan? ik heb aan mn livebox een simpele switch hangen, en vandaar uit gewoon een lijntje naar de x360. En dan is er gewoon verbinding.

Alleen nu mijn vraag:
Voorheen konden we een macadres aan een ip binden (zie openingspost) alleen volgens mij werkt dat inderdaad nu niet meer. Hoe krijg ik het voor elkaar om de xbox een vast ip te geven, zodat ik in de livebox de portforwarding kan instellen.

Het is natuurlijk niet te doen om elke keer de portforwardings te veranderen als die *** livebox weer is rondjes ip's aan het uitdelen is.

anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
MaCk- schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:29:
[...]

wat is het probleem dan? ik heb aan mn livebox een simpele switch hangen, en vandaar uit gewoon een lijntje naar de x360. En dan is er gewoon verbinding.

Alleen nu mijn vraag:
Voorheen konden we een macadres aan een ip binden (zie openingspost) alleen volgens mij werkt dat inderdaad nu niet meer. Hoe krijg ik het voor elkaar om de xbox een vast ip te geven, zodat ik in de livebox de portforwarding kan instellen.

Het is natuurlijk niet te doen om elke keer de portforwardings te veranderen als die *** livebox weer is rondjes ip's aan het uitdelen is.

anyone?
Sorry vergeten te melden.. ik wil dus een connectie maken met de draadloze netwerkadapter van MS. Dit wil echt niet lukken met de Livebox. Hij haakt dan al af bij "wireless connection" terwijl het bereik gewoon goed is. Op het moment dat ik een andere draadloze router achter de Livebox zet lukt het wel alleen dan heb ik geen internetverbinding op de computers in huis :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
SkyFlyer schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:41:
[...]

Zoals al door iemand anders is gemeld, het is waarschijnlijker dat er een nieuwe centrale wordt gebouwd, i.p.v. een omzetting. Voor je beeldvorming; "Even omzetten" bestaat niet. Er moet fysiek een andere kabel getrokken worden, dit betekend concreet dat er een nieuwe kabel van jouw deur tot aan de centrale gelegd moet worden (lees graafwerkzaamheden etc). Je begrijpt waarschijnlijk wel dat dit niet op individuele basis kan gebeuren. Dus tenzij je net op de grens zit (probeer inlichtingen te krijgen bij KPN) is het waarschijnlijk dat als je buurman wordt overgezet op een nieuwe centrale, de hele straat (en dus inclusief jouw aansluiting) wordt overgezet.
ok bedankt in iedergeval voor je antwoord(de andere mensen die gereageerd hebben uiteraard ook)
maar het enige dat ik kan dus kan doen is afwachten en als ik niet op de andere centrale kom dan is het adieu wanadoo per 14 augustus
en dan stap ik over naar tweak
daar werken ze namelijk wel op individuele basis
er worden zelf 2 monteurs op verschillende plekken neer gezet om je verbinding te "tweaken"(1 bij de centrale en 1 thuis) dat is nog eens service waar ze bij wanadoo nog wat van kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Mili schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:30:
[...]

KNIP

er worden zelf 2 monteurs op verschillende plekken neer gezet om je verbinding te "tweaken"(1 bij de centrale en 1 thuis) dat is nog eens service waar ze bij wanadoo nog wat van kunnen leren
tweaken...haha, het is geen computer. je trekt een draadje op de hoofdverdeler in de centrale en that's it. er valt niets aan te "tweaken" denk je dat ze meer voltage erover heen gooien zodat je lijn overgeclockt wordt ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 21-04-2006 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

TP84NL schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:11:
[...]

Sorry vergeten te melden.. ik wil dus een connectie maken met de draadloze netwerkadapter van MS. Dit wil echt niet lukken met de Livebox. Hij haakt dan al af bij "wireless connection" terwijl het bereik gewoon goed is. Op het moment dat ik een andere draadloze router achter de Livebox zet lukt het wel alleen dan heb ik geen internetverbinding op de computers in huis :?
Waarschijnlijk omdat er dan ook meerdere DHCP servers aanwezig zijn op het netwerk. Of disable je ze netjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n verbinding lag er vanochtend opeens uit, na het resetten van m'n modem krijg ik wel linesync maar geen IP adres, zijn er meer mensen met dit probleem ? (Ik zit op centrale Gn-Sw (Groningen Selwerd)).
Hoezee voor onbeveiligde draadloze netwerken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 14:59
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 09:37:
M'n verbinding lag er vanochtend opeens uit, na het resetten van m'n modem krijg ik wel linesync maar geen IP adres, zijn er meer mensen met dit probleem ? (Ik zit op centrale Gn-Sw (Groningen Selwerd)).
Hoezee voor onbeveiligde draadloze netwerken :P
Yep, was een storing in Groningen

Ik de helpdesk bellen, had die gast geen zin meer in mij en verbond me door naar de afdeling opzeggingen 8)7

Mafkezen daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rare jongens inderdaad als ze het zo afhandelen :X.

Ben wel heel blij dat de verbinding nu weer werkt, geen flauw idee waar dat open accesspoint staat maar de verbinding was zo instabiel als wat. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Veendam net zo ..... maar hij doet het nu weer.

Ik liep al automatisch zoals elke dag ff naar de meterkast om mijn Livebox te resetten (dat ding loopt elke dag vast) maar kreeg wel linesync en geen IP-nummer.

Er waren 4800 abonnee's zonder verbinding.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 16:45
MaCk- schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:29:
[...]

Alleen nu mijn vraag:

anyone?
kan je de dhcp server niet gewoon uitzetten? ik mag hopen van wel eigenlijk krijg binnenkort ook wanadoo 20mbit :P en ik heb thuis alles static staan ivm forwarders etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Regio friesland ook vanaf vanochtend al plat.....rond half 10 ~ 10 uur weer verbinding.

Even na 9 uur de HD gebeld, de vrolijke medewerker kon mij vertellen dat er wat problemen waren met de wijkcentrales en dat Groningen gisteren met 3-1 gewonnen had.

Edit: werd net gebeld door de Wanadoo HD: dat de storing weer verholpen was. Dat had ik al door, maar toch leuk dat ze ff bellen :)

[ Voor 22% gewijzigd door LoneGunman op 21-04-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Staat die LB standaard als router of als bridge? En kan de LB ingestelt worden als bridge mocht hij als router staan standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-09 14:09
obsidian schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:45:
Staat die LB standaard als router of als bridge? En kan de LB ingestelt worden als bridge mocht hij als router staan standaard?
Argh, LEES het topic aub en gebruik de search... Het is niet de bedoeling dat eenzelfde vraag 1700 keer gesteld wordt... Je mag zelf best een heeeeeeeel klein beetje moeite doen... |:( 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Martijn schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:46:
[...]

Argh, LEES het topic aub en gebruik de search... Het is niet de bedoeling dat eenzelfde vraag 1700 keer gesteld wordt... Je mag zelf best een heeeeeeeel klein beetje moeite doen... |:( 8)7 :X
Ik drukte te snel op verstuur :P

Ik was aan het zoeken terwijl ik dat al had geschreven. Foutje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
obsidian schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 09:20:
[...]

Waarschijnlijk omdat er dan ook meerdere DHCP servers aanwezig zijn op het netwerk. Of disable je ze netjes?
Ik heb niet zo heel veel verstand van routers, hoe moet ik die servers disablen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

TP84NL schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:18:
[...]

Ik heb niet zo heel veel verstand van routers, hoe moet ik die servers disablen dan?
Je kan inloggen op de webbased configuratiepagina van je WiFi router en daar staat ie vast wel ergens tussen :) Voor hoe je dat moet doen kan je even de documentatie lezen van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

heb momenteel allemaal problemen met postcode 3522 HX (Utrecht).
Gewoon internetten over poort80 valt er telkens uit, maar vpn verbinding naar kantoor blijft gewoon werken.

Iemand enig idee?
Grt,
D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickpma schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:12:
[...]

Yep, was een storing in Groningen

Ik de helpdesk bellen, had die gast geen zin meer in mij en verbond me door naar de afdeling opzeggingen 8)7

Mafkezen daar
Jij woont ook in Groningen? Wat kun je vertellen over de snelheid? Ik ga van @home (500~600kbs) naar wanadoo family. Is dit een grote vooruitgang? Ik woon 500meter van de centrale af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

als iemand behoefte aan heeft om zijn wanadoo's mail box te vergroten naar 250 MB. ga dan als volgt te werk.

stuur je zelf een aantal mails met een bijlage zodat je mailbox voller is dan 60%.
log dan in via webmail en dan zie je linksboven een tekst met daarop. meer ruimte nodig (of iets in die richting) klik erop en activeer je mailbox voor 250 MB gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:05:
[...]

Jij woont ook in Groningen? Wat kun je vertellen over de snelheid? Ik ga van @home (500~600kbs) naar wanadoo family. Is dit een grote vooruitgang? Ik woon 500meter van de centrale af....
Reken dan maar op een snelheid die aanzienlijk hoger ligt dan jouw 500~600 kb/s...
Waarschijnlijk kom je ergens tussen de 2 en 2,5 Mb/s uit ongeveer.

Pin me er niet op vast, maar 500 meter tussen centrale en aansluitpunt levert een zeer goed rendement op.
Weliswaar is het nog enigzins afhankelijk v/d kwaliteit v/d lijn maar ik denk dat dat wel in orde is.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
IT-Pro schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:24:
[...]

Reken dan maar op een snelheid die aanzienlijk hoger ligt dan jouw 500~600 kb/s...
Waarschijnlijk kom je ergens tussen de 2 en 2,5 Mb/s uit ongeveer.

Pin me er niet op vast, maar 500 meter tussen centrale en aansluitpunt levert een zeer goed rendement op.
Weliswaar is het nog enigzins afhankelijk v/d kwaliteit v/d lijn maar ik denk dat dat wel in orde is.
2 ~ 2,5 Mb/s op een 20 Mbit lijn? :D

Ga maar uit van 1,7 ~ 1,9 Mb/s max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

LoneGunman schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:39:
[...]

2 ~ 2,5 Mb/s op een 20 Mbit lijn? :D

Ga maar uit van 1,7 ~ 1,9 Mb/s max.
Ligt eraan waar je het over hebt, downloadsnelheid (dat zal die 1,7-1,9MB <- het is trouwens B en niet b, anders heb je het alsnog over bit) of lijnsnelheid wat best die 2-2,5MB kan zijn hoor :) Je hebt namelijk te maken met overhead enzo en als je een snelheidstest doet dan word in bijna alle gevallen de overhead weggelaten en zie je dus de downloadsnelheid. Lijnsnelheid is downloadsnelheid+overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
vr6-only schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 01:11:
[...]

tweaken...haha, het is geen computer. je trekt een draadje op de hoofdverdeler in de centrale en that's it. er valt niets aan te "tweaken" denk je dat ze meer voltage erover heen gooien zodat je lijn overgeclockt wordt ofzo?
het schijnt dat ze een hoop met de signaal sterkte enzo kunnen doen
Hallo allemaal,

Gisteren 19 april ontving mijn vriend een telefoontje van BBNed.
De vraag van BBNed was of er de volgende dag een monteur kon langskomen tussen 8 en 10 uur.
De monteur was van harte welkom.
Vandaag kwam de monteur om 7.50 uur.
In 1e instantie werd de lijn doorgemeten en die was uitstekend.
De monteur nam telefonisch constant contact met een collega en er werden diverse snelheden 8Mb-10Mb-16Mb etc etc ingesteld.
Bij deze testen werden gedaan met het copperjet modem en het speedtouch modem, zodat steeds werd gezien hoe het modem intrimde.
Na bijna een uur aan de slag te zijn geweest kwam de monteur met de volgende resultaten:

*Copperjet modem 10x niks
*Signaal/ruis optimaal bij 16Mb
*Signaal stond ingesteld op 24Mb wide open en dat was te veel gezien de afstand tot de wijkcentrale
*Lijn staat nu afgesteld op 16Mb
*BBNed houdt lijn voorlopig in de gaten

Volgens de monteur moeten de problemen nu tot het verleden behoren.
Indien dit niet het geval is zal in de wijkcentrale een kaart worden vervangen.

Bij deze wil ik Tweakdsl en BBNed bedanken dat ze alle moeite nemen om er voor te zorgen dat er een goede stabiele verbinding is.

Tweakdsl laat zien dat de klant koning is, bij deze alle lof voor hun!
nou ik wil ook wel dit soort dienstverlening krijgen
ik moet zelf lopen kloten
en voor honderden euro's aan helpdesk kosten maken en vervolgens is het resultaat 0
deze klant krijgt gewoon service aan huis

[ Voor 65% gewijzigd door Mili op 22-04-2006 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kamphuis schreef op donderdag 13 april 2006 @ 02:59:
[...]

klopt wat ze zeggen en ik heb er ook last van en soms niet :)
ja maar ik had hiervoor tweakdsl en nooit problemen gehad met de filetransfer snelheden via msn.
Nu met wanadoo heb ik, met dezelfde personen waar ik voorheen altijd goeie snelheden haalde met tweakdsl, vrijwel altijd een tragisch lage upload snelheid.
Hoe kan dat dan? Het ligt volgens mij gewoon wel aan wanadoo. Ik vind het echt vervelend, want zelfs een mp3 verzenden via msn duurt al meer dan een half uur :(

Misschien als we met zn allen klaag emails naar wanadoo sturen dat ze dan wel naar het probleem willen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanadoo aangevraagd en binnen de 7 werkdagen telefonisch volgens de voorwaarden geannuleerd.

De aansluiting was al in gang gezet en kon pas "geannuleerd" worden na eerst volledig aangesloten te zijn.
2 weken later nogmaals gebeld en nee hoor meneer, het is allemaal duidelijk en het komt allemaal goed.
Vervolgens toch de livebox ontvangen.
Inmiddels was de lijn opgeleverd maar ik heb 'm nooit gebruikt.
Uiteindelijk nog een keer gebeld en nee hoor, het komt in orde, u zou een retourdoos moeten ontvangen, komt allemaal goed meneer.

Retourdoos ontvangen en het ding teruggestuurd, krijg ik een weekje later een brief waarin staat dat het "opzeggen" (het was dus een annulering" alleen gaat met een maand opzegermijn en dat ze dus een volle maand in rekening brengen na de 1e maand met daarbovenop nog 12,50 kosten voor het retourneren van de livebox.
Die opzegtermijn slaat al helemaal nergens op, als je voorbij de annuleringstermijn bent zit je d'r een jaar aan vast, zodra je die livebox gebruikt zit je d'r ook een jaar aan vast.
Hele brief slaat wat dat betreft nergens op.

Nogmaals gebeld en er zou een casenummer aan toegewezen worden.
Paar dagen later weer een brief dat er een betalingsachterstand is.
Tsja, ik heb de afschrijvingen telkens laten terugboeken dus...

Ik hoop dan maar dat ik op de een of andere manier toch een telefoontje van ze krijg want in de laatste brief stond dat ik voor info het 45cent per minuut kostende 0900 nummer kan bellen.

Nou, ik heb ze vaak genoeg gebeld en 45ct per minuut ga ik al helemaal niet betalen. zo'n 40 minuten á 20ct vind ik wel genoeg, nut heeft het schijnbaar toch niet.

Kennis van me heeft wanadoo en zijn internetlijn is dik in orde maar de telefonie is waardeloos.
Die livebox bij hem slaat wat telefonie betreft helemaal vast, inkomende telefoontjes daar heeft ie dan geen weet van en om zelf te bellen is de kans groot dat het ding gereset moet worden.
Vanwege de betaalde helpdesk laat ie het maar achterwege die te bellen, met een spa-3000 achter de livebox heeft ie het telefonieprobleem nu opgelost.

Wil je snel internet dan is het ok maar o wee als er administratief wat fout loopt, dan kun je dus echt tegen die betaalde helpdesk aanlopen.
Een vervolg helpdesk opperen van 45ct vind ik ronduit schandalig, ben je al een dikke euro kwijt om 2x je klantnummer door te geven :(

Telefonie kan ik gezien de ervaringen van mijn kennis al helemaal niet aanbevelen, zelfs een béta dienst als voipbuster weet een betrouwbaarder product neer te zetten.

Het ging in mijn geval dus blijkbaar vooral fout doordat wanadoo de annuleringsperiode niet echt afwachtte.
Ze hebben de aansluitprocedure al in gang gezet voordat die termijn ook echt verstreken was.
Wellicht handig voor als je snel aangesloten wilt worden maar dit maakt de kans op problemen blijkbaar een stuk groter.

Maar ja, als het werkt dan werkt het.

Het zal uiteindelijk wel goedkomen denk ik maar ik vraag me af hoe, zal ik die 12,50 moeten betalen terwijl dat in een brief stond met in z'n geheel verkeerde info?
En zoja, hoe gaan ze dan om met mijn gemaakte belkosten die ik door hun fout heb gemaakt.
Wat dat betreft ben ik erg benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Storing bij Wanadoo hier in heerhugowaard?
download snelheid op http://speedtest.bbned.nl 100 kbps?
dit is sinds 18.15 ongeveer zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 20:38
iemand enig idee waarom intern traffic via de livebox zo megasloom is? ik heb een switch aan m'n livebox hangen en aan die switch hangt oa. een linux bak en een windows laptop die hun ip van de livebox krijgen. file copy van die linux bak naar m'n laptop gaat met max. 1mbyte/s (100mb netwerk) terwijl ik 9 gehaald heb toen alles nog niet via die livebox liep.
never mind, m'n gigabit kaartje was op 10mbit half duplex gaan staan... :?

[ Voor 13% gewijzigd door thies op 23-04-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Mili schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 19:25:
Storing bij Wanadoo hier in heerhugowaard?
download snelheid op http://speedtest.bbned.nl 100 kbps?
dit is sinds 18.15 ongeveer zo
Lol..volgens mij is die BBned test beetje gaar aan het worden:
Afbeeldingslocatie: http://i3.tinypic.com/w9gznm.png

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:05:
[...]

Ik haal (ook in Groningen) op 200 meter van de centrale maximaal 2,2 megabyte per seconde () _/-\o_ Eweka_/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:18:
Heeft iemand al es geprobeerd om een splitter en telefoon parallel a/d livebox te schakelen? Het idee is dat je dan toch 2 tel.lijnen hebt: 1 via wanadoo en 1 via kpn. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je in gesprek bent via wanadoo en een 2e gesprek komt binnen: meldt de livebox 'in gesprek' of kun je met dat andere toestel opnemen?
Om deze vraag toch maar zelf te beantwoorden: Als je in gesprek bent op je wanadoo nummer en iemand belt je op je kpn nummer, dan hoort die persoon een tel. die wel overgaat en niet wordt opgenomen. Alsof je dus niet thuis bent. Dit is m.i. een fout vd livebox, die zou 'in gesprek' moeten laten horen. Maar het heeft als voordeel dat als je een tel. op een adsl splitter parrallel a/d livebox schakelt, hoor je dus wel dat je op je oude nummer wordt gebeld en kun je met die telefoon gewoon opnemen. Zo heb je dus een 'poor man's twee lijnen'. Ik heb e.e.a. proefondervindelijk vastgesteld. Misschien is het handig om dit aan de FAQ toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:25:
[...]

Om deze vraag toch maar zelf te beantwoorden: Als je in gesprek bent op je wanadoo nummer en iemand belt je op je kpn nummer, dan hoort die persoon een tel. die wel overgaat en niet wordt opgenomen. Alsof je dus niet thuis bent. Dit is m.i. een fout vd livebox, die zou 'in gesprek' moeten laten horen. Maar het heeft als voordeel dat als je een tel. op een adsl splitter parrallel a/d livebox schakelt, hoor je dus wel dat je op je oude nummer wordt gebeld en kun je met die telefoon gewoon opnemen. Zo heb je dus een 'poor man's twee lijnen'. Ik heb e.e.a. proefondervindelijk vastgesteld. Misschien is het handig om dit aan de FAQ toe te voegen.
Wat gebeurt er als ik in gesprek ben op mijn Wanadoo telefoonlijn?

Heeft er geloof ik ook mee te maken dat wanadoo de kpn lijn niet mag blokkeren. Er is ergens wel een keer een linkje naar een bouwpakket langsgekomen die dit wel kan regelen.

Ah, gevonden: [rml]Lizard in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Zal het zo ook aan de startpost toevoegen.

EDIT: Toegevoegd, tevens ook bridging verhaaltje erbij gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Lizard op 23-04-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Vraagje:

Wij hier in huis gebruiken Azureus. Nu heb ik poort 49170 geopend in de Livebox om goed te kunnen downloaden met Azureus. Ik moet dan het lokale ip adres van de PC daar invoeren.

Echter, wij hebben 3 pc's thuis en we willen allemaal downloaden met Azureus. Maar in die geopende poorten staat dus het IP adres van mijn PC en zodoende kan ik op andere PC's niet door de port komen.

Is er een mogelijkheid om de port voor Azureus voor alle PC's in het netwerk te openen?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Simpele oplossing, 3 poorten openen. en Elke poort doormappen naar een andere pc.

Reactie op hieronder:

Je zou toch 49170, 49171 en 49172 in de livebox kunnen openen en elke poort naar een ander ip doorsturen. Is m.i. hetzelfde als 3 poorten openen en doorsturen naar dezelfde pc.

[ Voor 56% gewijzigd door Lizard op 23-04-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Aha, dat kan ook idd. Bedankt ;)

[ Voor 153% gewijzigd door El_Bandito op 23-04-2006 22:00 ]

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat de downloadsnelheid trapsgewijs wordt opgevoerd. Ik kan heel duidelijk in de statistieken van een download zien dat de eerste paar seconden de snelheid niet boven de 600KB/s uitkomt, soms lager en daarna eventueel met nog een trap ertussen naar 1200KB/s vliegt. Het lijkt mij heel vreemd, maar komt dit anderen misschien bekend voor?

Het valt me verder sowieso op dat m'n downloads wel lekker snel zijn, maar het surfen aan de trage kant is omdat het laden van webpagina's soms even 'pauzeert'.
De afstand van m'n centrale is overigens zo'n 1350m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, heb deze vraag al een keer eerder gesteld, misschien dat iemand het antwoord weet?

Hoe kan ik erachter komen wat de DHCP range van Wanadoo is? heb al gezocht in dit topic en vorige ook, en wellicht is het makkelijk te achterhalen, maar ik weet het ff niet.
thanks alvast voor jullie replies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:22:
Het valt mij op dat de downloadsnelheid trapsgewijs wordt opgevoerd. Ik kan heel duidelijk in de statistieken van een download zien dat de eerste paar seconden de snelheid niet boven de 600KB/s uitkomt, soms lager en daarna eventueel met nog een trap ertussen naar 1200KB/s vliegt. Het lijkt mij heel vreemd, maar komt dit anderen misschien bekend voor?

Het valt me verder sowieso op dat m'n downloads wel lekker snel zijn, maar het surfen aan de trage kant is omdat het laden van webpagina's soms even 'pauzeert'.
De afstand van m'n centrale is overigens zo'n 1350m.
Dat is gewoon doodnormaal... er wordt telkens opnieuw een negotiation gedaan over de snelheid tussen jouw pc en vanuit de bron. Dit is gewoon standaard ingebakken in het TCP/IP protocol. Anders zou het kunnen zijn dat de bron met 1000Mbit een file probeert te versturen en jouw lijn dit niet aan kan en daarmee je hele lijn volpompt (soort van DOS), de snelheid wordt elke keer aangepast zodat de lijn stabiel blijft en alle data goed aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 16:45
krijg als het goed is vanaf volgende week wanadoo 20mb ;) (via telco telco migratie)

ga me maar eens verdiepen in die LiveBox hopen dat ie wat minder vastloopt dan mn huidige sitecommetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Yo,

Sinds een kleine week heb ik wanadoo telefonie.

Als telefoon heb ik een Siemens Gigaset 4010.

Bellen naar mensen gaat prima, maar als ik gebelt word dan hoor ik mezelf dubbel praten op de achtergrond. (nagalmen noemde m'n pa het)

Dit heb ik bij alle mensen die mij bellen.

Iemand een idee wat het kan zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door MensionXL op 24-04-2006 15:39 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn indruk van de livebox wordt steeds minder, krijg het gevoel dat dat ding zeer onprofessioneel is gemaakt. Ding zelf is niet bepaald kwaliteit spul, beetje goedkoop plastic.

Wireless met een PCMCA is ook drie keer ruk. Ik heb TCP/ip optimizer gebruikt, met lan heb ik wel mijn snelheid, rond de 1.7mb/s maar met dat gare PCMCA kaart van wanadoo kom ik niet boven de 500kb/s. zucht... en ik weet nog steeds niet hoe je DMZ aan kan zetten op dit ding. Als dat uberhaubt wel kan.

Beetje gefrustreerd hier. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:17:
<blah>

Wireless met een PCMCA is ook drie keer ruk. Ik heb TCP/ip optimizer gebruikt, met lan heb ik wel mijn snelheid, rond de 1.7mb/s maar met dat gare PCMCA kaart van wanadoo kom ik niet boven de 500kb/s. zucht... <blahblah>

Beetje gefrustreerd hier. :(
Hoever zit je met je wifi kaartje van de Livebox af dan?

[ Voor 26% gewijzigd door MensionXL op 24-04-2006 18:22 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

MensionXL schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:19:
[...]

Hoever zit je met je wifi kaartje van de Livebox af dan?
Dat maakt vrij weinig uit. Ik zit hier met branden met dat ding te kloten. Hij zit er iets van 20cm vanaf.

[ Voor 21% gewijzigd door FMS op 24-04-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ja, Ik heb mijn laptop paal naast de livebox neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

FMS schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:21:
[...]

Dat maakt vrij weinig uit. Ik zit hier met branden met dat ding te kloten. Hij zit er iets van 20cm vanaf.
Heb je WPA enz uitstaan? (Die beveiligingen)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nu zonder beveiliging, geen verschil.

Ik heb eventueel nog wel een US robotics Turbo 54mbit router/ap. Zou ik daar misschien iets mee kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:30:
Ik heb het nu zonder beveiliging, geen verschil.

Ik heb eventueel nog wel een US robotics Turbo 54mbit router/ap. Zou ik daar misschien iets mee kunnen proberen?
Ik zou zeggen probeer het. Nee heb je, ja kun je krijgen. :Y)

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.