[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel X) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 11.697 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
paknaald schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:24:
Ik heb nu al weer een maandje Wanadoo Family en ben best tevreden. Eén ding valt me op, mijn internet "reageert" niet erg snel. Als ik een groot topic op GoT bekijk, dan loopt hij niet zo snel binnen als ik zou willen (in vergelijking met kabelinternet of universiteitsnetwerk gaat het gewoon wat langzamer). Niet traag, maar gewoon een paar seconden voor een paar honderd reacties.

Alle 'normale' pointers zijn normaal. Downloaden gaat snel (ingetraind op 18Mbit, ruim 1MB/s bij speedtest), ping is laag (<50ms), geen packetloss of iets dergelijks. De connectie is via een switch en kabel naar het modem, maar ook als ik alle andere programma's en computers afsluit, blijft een gevoel van (relatieve ;) ) traagheid. Wat voor zaken kan ik nog proberen / onderzoeken om te kijken waar het aan kan liggen?
Misschien de dhcp van de livebox uitschakelen en je ip, en dns op de pc hard instellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Lanfear28 op 18-05-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:48

mvds

Totally awesome!

Ik heb net kontakt gehad met de KPN klantenservice, en die weten trouwens helemaal niks af van het afschaffen of duurder maken van het Belbudget abbo. Wel zei hij vaker gehoord te hebben dat Wanadoo dat gerucht verspreid. Maar hij wist er niks van, nou weet ik natuurlijk niet of hij gewoon niks mag zeggen maar oke. Het lijkt mij waarschijnlijker dat hij de waarheid spreekt en dat ze bij Wanadoo uit hun nek lullen om klanten over te laten stappen. Zoals ik al eerder zei, het lijkt mij vreemd dat wanneer KPN dat idd van plan is, Wanadoo dan de kosten niet door gaat berekenen en dat het dus niks uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
obsidian schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:30:
[...]

Livebox in de meterkast zetten ;)
Ik hoor een tik als ik bel met mijn KPN aansluiting (aangesloten op de phone uitgang). Toets het nummer in, even wachten, kllliiikkk en bellen maar...hadden mensen hier ook last van, is het verholpen met de nieuwe firmware? Kan ik de Livebox nog als bridge instellen met de nieuwe firmware?

Daarnaast vroeg ik me af of het 'hard' instellen van IP, DNS etc echt voordeel geeft...zijn hier onderzoeken naar gedaan?

[ Voor 13% gewijzigd door fb_slim op 18-05-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

fb_slim schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:30:
[...]

Ik hoor een tik als ik bel met mijn KPN aansluiting (aangesloten op de phone uitgang). Toets het nummer in, even wachten, kllliiikkk en bellen maar...hadden mensen hier ook last van, is het verholpen met de nieuwe firmware? Kan ik de Livebox nog als bridge instellen met de nieuwe firmware?

Daarnaast vroeg ik me af of het 'hard' instellen van IP, DNS etc echt voordeel geeft...zijn hier onderzoeken naar gedaan?
Sinds ik Telefonie heb besteld is het geklik bij mij weg, daarvoor had ik het ook altijd.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148805

Lanfear28 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:05:
[...]

Misschien de dhcp van de livebox uitschakelen en je ip, en dns op de pc hard instellen.
Je hoeft de dhcp server niet uit te schakelen. Die dhcp serveert ip's van .10 to .50. Als je in je pc het ip instelt op bijv. 192.168.1.51, dan heb je geen 'last' van dhcp. (Ik weet niet of het advies van lanfear klopt, maar dat is wat anders ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:38
Lanfear28 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:05:
[...]

* paknaald gaat zich zitten schamen in een hoekje.

Een Firefox-plugin zat de boel schaamteloos te vertragen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:46

IkWilbert

Het is mij!

Zojuist de livebox ontvangen.... wat een ding zeg.... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door IkWilbert op 18-05-2006 18:05 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 15:54

vr6-only

Blub Blub

IkWilbert schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:04:
Zojuist de livebox ontvangen.... wat een ding zeg.... 8)7
groot, klein, lelijk, mooi??

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Begrijp ik het goed; als je je KPN lijn behoud (belbudget) en je nummer niet porteert kan je dan al je toestellen aansluiten via de livebox en als je op je KPN nummer wordt gebeld dan gaat de telefoon gewoon over. Enige verschil is dan wellicht dat nummerweergave en voicemail niet werkt voor je KPN telefoonnummer en wel voor je Wanadoo nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176537

Hallo mensen,

Ik heb sinds vandaag Wanadoo Fam.

Maar ik ben zeer teleurgesteld in de snelheid ik woon ca. 650 meter van de centrale

uitslag speedtest.nl:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu May 18 2006 om 19:28:32 UTC+0200)

Download : 723.3 KByte/sec
Upload : 66.7 KByte/sec
Connection : 602.0 Conn/min
Ping test Nederland : 28.0 ms

Dat is toch veel te langzaam op de wanadoo site stond dat ik tussen de 15mbit en 20mbit zou halen

En me internet valt soms ineens weg als ik weer verbinding wil krijgen moet ik weer resetten |:(

wie kan me verder helpen!? :?

MVG, jermaine.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 176537 op 18-05-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 10:45

Francis

Kawa Versys 1000

Wie heeft het en hoe is het geinstalleerd?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 176537 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:29:
Hallo mensen,

Ik heb sinds vandaag Wanadoo Fam.

Maar ik ben zeer teleurgesteld in de snelheid ik woon ca. 650 meter van de centrale

uitslag speedtest.nl:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu May 18 2006 om 19:28:32 UTC+0200)

Download : 723.3 KByte/sec
Upload : 66.7 KByte/sec
Connection : 602.0 Conn/min
Ping test Nederland : 28.0 ms

Dat is toch veel te langzaam op de wanadoo site stond dat ik tussen de 15mbit en 20mbit zou halen

En me internet valt soms ineens weg als ik weer verbinding wil krijgen moet ik weer resetten |:(

wie kan me verder helpen!? :?

MVG, jermaine.
Francis schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:08:
Wie heeft het en hoe is het geinstalleerd?
neem aub even de startpost door. speedtest.nl is niet geschikt om je snelheid mee te testen. dit is vaak genoeg gezegd. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vr6-only schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:14:
[...]

[...]

neem aub even de startpost door. speedtest.nl is niet geschikt om je snelheid mee te testen. dit is vaak genoeg gezegd. :O
ik heb het zelf geinstaleerd... volgens de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is dit wat ik moet laten zien ofzo ja snap er niet veel van hoor

ADSL statistieken

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20164 Kb
Afname Dichtbij : 19.9 (dB)
Ver weg : 5.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 50
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 7
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 176537 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:29:
is dit wat ik moet laten zien ofzo ja snap er niet veel van hoor

ADSL statistieken

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20164 Kb
Afname Dichtbij : 19.9 (dB)
Ver weg : 5.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
HEC-teller 50
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 7
ES-teller van 1 dag 0
*zucht* Je wilt medelijden als je modem intraint op 20mbit? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn download komt niet boven de 1000kbs in totaal en heb 5 torrents aan staan hij blijft tussen de 950/ 1000 hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

vr6-only schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:08:
[...]

groot, klein, lelijk, mooi??
Groot en lelijk, doet ook erg goedkoop aan... die gaat ergens staan waar ik hem niet zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

RobinStn schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:49:
Begrijp ik het goed; als je je KPN lijn behoud (belbudget) en je nummer niet porteert kan je dan al je toestellen aansluiten via de livebox en als je op je KPN nummer wordt gebeld dan gaat de telefoon gewoon over. Enige verschil is dan wellicht dat nummerweergave en voicemail niet werkt voor je KPN telefoonnummer en wel voor je Wanadoo nummer.
Nummerweergave en voicemail blijven werken voor je KPN nummer, Wanadoo nummer weet ik niet, voor zover ik weet belt niemand dat :)

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 176537 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:41:
mijn download komt niet boven de 1000kbs in totaal en heb 5 torrents aan staan hij blijft tussen de 950/ 1000 hangen
http://speedtest.multikabel.net/100mb.nul

download is en kijk hoe snel je lijn is. je moet rond de 2000 KB/s halen. in het begin schiet ie omhoog maar dat is voor eventjes en moet je dus negeren.

probeer ook TCP optimizer. ( google zoeken) hoe en wat mbt TCP optimizer is ook vaak genoeg gezegd en is makkelijk te vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door vr6-only op 18-05-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:02
Staat ook in de startpost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
Iemand die het al voor elkaar heeft gekregen om een Series60 Mobiele telefoon te kunnen pairen en daarna te kunnen internetten via de Livebox ? Ik heb vandaag al de hele dag zitten pielen maar ik krijg het niet voor elkaar... Wel heb ik op een Frans forum dit artikel gevonden en gevolgd maar het lukt nog niet echt. Verder ook nog vertaald maar mijn Frans was nog wel zo goed dat het nog wel te begrijpen viel.. Maar goed als iemand tips of suggesties heeft hoe dit kan heel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

weet ik, maar ze nemen de moeite niet om het door te nemen en anders krijg je toch allemaal posten die tig maal al vermeld zijn. om dat te voorkomen, heb ik ze even op weg geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

vr6-only schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:38:
[...]

weet ik, maar ze nemen de moeite niet om het door te nemen en anders krijg je toch allemaal posten die tig maal al vermeld zijn. om dat te voorkomen, heb ik ze even op weg geholpen.
Tja om gek van de worden, |:(

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176372

jvhaarst schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:42:
[...]

Nummerweergave en voicemail blijven werken voor je KPN nummer, Wanadoo nummer weet ik niet, voor zover ik weet belt niemand dat :)
Nummerweergave werkt ook op het Wanadoo nummer (in- en uitgaand).Wij hebben 1 familielid die ons altijd belt op het nieuwe Wanadoo nummer omdat ze dat in hun telefoon ingeprogrammeerd hebben. Als wij hun bellen dan zien ze dus ook ons Wanadoo nummer en niet meer het oude orginele KPN nummer.

Stel dat je volledig op Wanadoo zou overstappen dan kun je het nummerweergave abonnement van KPN nog uitsparen. Echter heb je dan geen back-up meer als toevallig Wanadoo Telefonie (even) niet werkt. Over het algemeen werkt de Wanadoo Telefonie bij ons geod. Maar het komt soms voor dat tijdens het bellen de verbinding (even) weg is en men aan 1 kant van de lijn niets meer hoort, als je dan eventjes wacht dan komt het vanzelf weer terug. Is af en toe wel eens hinderlijk omdat men aan de andere kant van de lijn niet weet wat er aan de hand is. Maar goed, bellen via Wanadoo is ook stukken goedkoper als via KPN Basis, dus dat ongemak nemen we op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Lag t aan mij of was wanadoo down?! want werkelijk niks deed het en na taloze resetten kreeg ik er geen leven in. Het gaat om de regio amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:47

tweakraiser

I have such sites to show you

vr6-only schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:58:
[...]

http://speedtest.multikabel.net/100mb.nul

download is en kijk hoe snel je lijn is. je moet rond de 2000 KB/s halen. in het begin schiet ie omhoog maar dat is voor eventjes en moet je dus negeren.

probeer ook TCP optimizer. ( google zoeken) hoe en wat mbt TCP optimizer is ook vaak genoeg gezegd en is makkelijk te vinden.
'k vind http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin wat stabieler dan die van multikabel.
2000 KB/s is wel veel geluk hebben IMO, 1800 KB/s is meer standaard.

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

hier in nijverdal (overijssel) niets van gemerkt.
DaannO schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:37:
Lag t aan mij of was wanadoo down?! want werkelijk niks deed het en na taloze resetten kreeg ik er geen leven in. Het gaat om de regio amsterdam.

[ Voor 72% gewijzigd door vr6-only op 20-05-2006 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

tweakraiser schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:48:
[...]

'k vind http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin wat stabieler dan die van multikabel.
2000 KB/s is wel veel geluk hebben IMO, 1800 KB/s is meer standaard.
probeer de servers van KPN is.

http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php (door monteurs gebruikt om bij klanten de verbinding te testen)

edit: shit, dubbel post. sorry!

[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 20-05-2006 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
DaannO schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:37:
Ik zit ook in Amsterdam en bij mij is niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

vr6-only schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 00:09:
[...]

probeer de servers van KPN is.

http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php (door monteurs gebruikt om bij klanten de verbinding te testen)

edit: shit, dubbel post. sorry!
Geeft bij mij een verschil van ca. 300KB/s in het voordeel van speedtest.bbned.nl :?

[ Voor 4% gewijzigd door tweakraiser op 20-05-2006 00:43 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

't zal wel druk zijn hier in de regio Den Haag. Haal normaal gesproken sowieso 1930 KB/s en nu 1780 KB/s via bbned en 1470KB/s via adslvalley.

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
tweakraiser schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 00:41:
[...]

Geeft bij mij een verschil van ca. 300KB/s in het voordeel van speedtest.bbned.nl :?
Heb idd pcies hetzelfde. Scheelt bij mij tussen de 3 en 5 mb/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
*ik weet niet of dit al geplaatst is / bekend is bij jullie zoja, negeer deze post :P

het iets gevonden JAWEL

als ik de livebox pagina open, waar je ziet actief niet actief (adsl / telefoon)
zie je voor een split second meer en dan zie gewoon weer de normale actief / on actief items.

ik maakte snel een screenshotje na wat keren proberen

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v426/fusioNXT2/naamloos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146704

Heb je dat http-probleem nog steeds of is er inmiddels een oplossing ?
Ik zit n.l. met hetzelfde probleem !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146704

Anoniem: 146704 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 10:40:
Heb je dat http-probleem nog steeds of is er inmiddels een oplossing ?
Ik zit n.l. met hetzelfde probleem !
NOG EVEN TER VERDUIDELIJKING !

dit is het probleem van "Bad Request" error --`> liveboxscherm verschijnt niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
fusion.fake schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 08:17:
*ik weet niet of dit al geplaatst is / bekend is bij jullie zoja, negeer deze post :P

het iets gevonden JAWEL

als ik de livebox pagina open, waar je ziet actief niet actief (adsl / telefoon)
zie je voor een split second meer en dan zie gewoon weer de normale actief / on actief items.

ik maakte snel een screenshotje na wat keren proberen

[afbeelding]
Als je even 2 pagin`s terug kijkt was dit al aan de orde geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Jongens, wat bij jullie de gemiddelde oplevertijd van dit abonnement? Ik las op google dat de levertijd max 2 weken was voor adsl, maar ik heb nog niet echt specifieke ervaringen kunnen vinden voor dit abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 12:39
Zoals ik lees capt Wanadoo dus niet :) Zit nu bij Versatel/Tele2 sinds 8 maanden en die cappen bij 14Mbit (1,60Mb/s). Wel volledig volle capaciteit 24/7 en stabiel. Dus ook bijna volledig tevreden. Echter toen ze nog niet alles dichtklapten in modem, kon ik mijn intrain waarde zien van 20.800 kbit, dus grote kans op volledige capaciteit als ik overstap. Echter ben erg benieuwd naar online gamers, vooral FPS. Mijn lijn is dusdanig vaag in latency dat FPS-shooters echt voor mij onspeelbaar werd vergeleken met de KPN adsl lijn die ik gewend was. Ik dacht zal wel oplossen in de loop van tijd, maar de laagste pings blijven hoog, >40ms. Tracertje geeft ook inderdaad dat er 25-30ms zit tussen modem en de eerste centrale, daarna loopt langzaam toe tot 35 ms bij de laatste hop, het internet als het ware. In games te zien als de allerlaagste ping ooit is 37. Dus rest klopt allemaal wel, ben dus alleen benieuwd wel jullie latency richting 2e hop in de traceroute is :)

Ik zit dus aan overstap te denken (nog goedkoper), maar die livebox vind ik ook niet helemaal geweldig. Zou het zin hebben over te stappen of zal ik hetzelfde latency probleem hebben als bij Versatel? Wat zijn jullie ervaringen? Ik kon in de specificaties ook niet vinden of je een USB harde schijf kan aansluiten zoals bij de experia box, zou wel mooi zijn namelijk :*)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 39835 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:14:
Jongens, wat bij jullie de gemiddelde oplevertijd van dit abonnement? Ik las op google dat de levertijd max 2 weken was voor adsl, maar ik heb nog niet echt specifieke ervaringen kunnen vinden voor dit abonnement
verschilt per keer en per leverancier. over het algemeen is het binnen 3 weken. bij mij was het na 16 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 20:32
nou,.mn box is binnen, nu nog 6 dagen wachten tot ze de zooi omzetten..

btw miss handig voor in de OP

pricewatch: Asus WL-100g (54Mbps, PCMCIA)
pricewatch: Linksys WPC54G (54Mbps, PCMCIA)

Klopt het dat je de box niet kan benaderen @ 192.168.1.1? hij reageert hier niet echt het ik 't idee. Wellicht komt 't omdat ik al n router int netwerk heb hangen. Die zit welliswaar op 192.168.0.1...
btw niet echt handig design, hij is net al n keer voorover gevallen.. :/

[ Voor 92% gewijzigd door blup op 20-05-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
blup schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:32:
Klopt het dat je de box niet kan benaderen @ 192.168.1.1? hij reageert hier niet echt het ik 't idee. Wellicht komt 't omdat ik al n router int netwerk heb hangen. Die zit welliswaar op 192.168.0.1...
Als je de box ontvangt en hij nog niet aan de Wanadoo ADSL Family verbinding gehangen heeft, is de software nog niet bijgewerkt. Je krijgt oorspronkelijk dus software waarbij elke interface een ander subnet heeft. Zie de handleiding voor meer info. Nadat je verbinding is opgeleverd, wordt de software van de livebox geupdate en dan bevindt alles zich in het 192.168.1.x subnet. En een router die routeert in een 192.168.0.x netwerk kan bij een subnet mask van 255.255.255.0 niet zonder meer routen naar een 192.168.1.1. Maar hiervoor is het wellicht beter om je enigszins in TCP/IP te verdiepen ;)

Als je een PC met DHCP ingeschakeld op de neetwerkverbinding aan de livebox hangt, komt het wel goed met de livebox benaderen. :) Standaard staat de DHCP server van de livebox aan en dus krijgt je PC dan automatisch een IP adres waarmee je de livebox kunt benaderen (als het goed is zelfs gewoon op 192.168.1.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Helsie schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:58:
[...]

Als je de box ontvangt en hij nog niet aan de Wanadoo ADSL Family verbinding gehangen heeft, is de software nog niet bijgewerkt. Je krijgt oorspronkelijk dus software waarbij elke interface een ander subnet heeft. Zie de handleiding voor meer info. Nadat je verbinding is opgeleverd, wordt de software van de livebox geupdate en dan bevindt alles zich in het 192.168.1.x subnet. En een router die routeert in een 192.168.0.x netwerk kan bij een subnet mask van 255.255.255.0 niet zonder meer routen naar een 192.168.1.1. Maar hiervoor is het wellicht beter om je enigszins in TCP/IP te verdiepen ;)

Als je een PC met DHCP ingeschakeld op de neetwerkverbinding aan de livebox hangt, komt het wel goed met de livebox benaderen. :) Standaard staat de DHCP server van de livebox aan en dus krijgt je PC dan automatisch een IP adres waarmee je de livebox kunt benaderen (als het goed is zelfs gewoon op 192.168.1.1).
Teveel romslomp denk ik, straks sloop ik de box nog, laat ik maar gewoon tot de 26ste wachten dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
blup schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:14:
[...]

Teveel romslomp denk ik, straks sloop ik de box nog, laat ik maar gewoon tot de 26ste wachten dan. :)
Rompslomp? Een netwerk kaart staat 9 van de 10x in DHCP mode én direct aan de livebox hangen kan met de meegeleverde kabel. :)

Voor iemand die met thuisnetwerkjes bezig is, moet dat toch wel een aardige standaard actie zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:59
Ik heb sinds eergisteren Wanadoo ADSL family, daarvoor heb ik altijd de Plus versie gehad van 8 mbit. Als ik via nieuwsgroepen iets download haal ik maximaal een snelheid van 350 kb/sec waar ik voorheen met gemak een snelheid kon halen van 830 kb/sec.

Ik zit volgens adslcentrale.nl 1500 meter van mijn centrale af, en zou ik dus ongeveer maximale snelheid moeten kunnen halen van 14 mbit.

Wat zou het probleem kunnen zijn dat mijn adsl snelheid zo laag is, ik heb nu even tijdelijk een SMC7904BRA totdat mijn Speedtouch 585 terug is van de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 10:46
TCP optimizer al eens gprobeert? En zit je draadloos of met draad op de livebox. En ik neem aan dat je het niet hebt over de wanadoo nieuwsgroepen, die cappen je op 3 lijnen van 25kb/s (dus dan heb je het daar inderdaad niet over :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Johannn_ schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:37:
Ik heb sinds eergisteren Wanadoo ADSL family, daarvoor heb ik altijd de Plus versie gehad van 8 mbit. Als ik via nieuwsgroepen iets download haal ik maximaal een snelheid van 350 kb/sec waar ik voorheen met gemak een snelheid kon halen van 830 kb/sec.

Ik zit volgens adslcentrale.nl 1500 meter van mijn centrale af, en zou ik dus ongeveer maximale snelheid moeten kunnen halen van 14 mbit.

Wat zou het probleem kunnen zijn dat mijn adsl snelheid zo laag is, ik heb nu even tijdelijk een SMC7904BRA totdat mijn Speedtouch 585 terug is van de reparatie.
Hey cool, via die site zie ik net dat mijn afstand in mn nieuwe huis tot de centrale 314 meter is! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
MoiZie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:26:
TCP optimizer al eens gprobeert? En zit je draadloos of met draad op de livebox. En ik neem aan dat je het niet hebt over de wanadoo nieuwsgroepen, die cappen je op 3 lijnen van 25kb/s (dus dan heb je het daar inderdaad niet over :+ )
Ik maak geen gebruik van de livebox maar van de SMC7904BRA, dit is een tijdelijke oplossing totdat mijn speedtouch 585 weer terug is.

Verder maak ik gebruik van de eweka nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Al iemand zitten pielen met Nokia 6630 en Bluetooth om zo te kunnen internetten ? Want ik krijg het namleijk helemaal niet voor elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

_Johannn_ schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:37:

Ze cappen nieuwsgroepen dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
_Johannn_ schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:43:
[...]

Ik maak geen gebruik van de livebox maar van de SMC7904BRA, dit is een tijdelijke oplossing totdat mijn speedtouch 585 weer terug is.

Verder maak ik gebruik van de eweka nieuwsgroepen.
TCP optimizer dus... en als je download met dat modem is het ook misschien wel logisch:
This device supports Full-rate G.dmt, which gives you download speeds of up to 12Mbps and upload speeds of up to 896Kbps.
Exorcist schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:17:
[...]
Ze cappen nieuwsgroepen dacht ik...
Niet de externe nieuwsgroepen, ik download met 1,8MB/s van nieuwsgroepen af :). Daarom is bovenstaand ook zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
MoiZie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:01:
[...]

TCP optimizer dus... en als je download met dat modem is het ook misschien wel logisch:

[...]

[...]

Niet de externe nieuwsgroepen, ik download met 1,8MB/s van nieuwsgroepen af :). Daarom is bovenstaand ook zo vreemd.
Ik haal van externe nieuwsserver (Eweka) regelmatig 1,9MB/s... iig altijd meer dan 1MB/s...

Dus als het externe nieuwsserver is dan is het idd wel hel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
MoiZie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:01:
[...]

[...]

[...]

Ik heb die TCP optimizer gedraaid maar er is geen verandering zichtbaar? zijn er speciale instellingen die ik moet aanzetten? Ik heb namelijk op optimal settings geklikt, schuifbalk naar 20 mbit gesleept en de settings opgeslagen. vervolgens de PC opnieuw opgestart.

Maar helaas geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Goede en handige settings staan in de TS, waaronder de MTU verhoging naar 1500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Als je modem al laag intraint, kun je TCP/IP optimizen wat je wil, maar dat helpt dan niet, he... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:55
Wat ik me afvraag en nergens kan vinden: kan je die livebox ook gebruiken op een andere provider?

Het zit namelijk zo. Ik had graag Wanadoo genomen vanwege het goede aanbod, maar vooral vanwege die livebox. Nergens anders is het mogelijk om je BelBudget van KPN met je nummer te houden en dit door één of ander kastje naar je telefoon te laten doorlinken en als je uitgaand belt, dat het dan weer via Voip loopt. Er zijn losse dingen, zoals deze AX520 voor te krijgen, maar zo'n livebox kan ook nog eens wireless bieden.

Jammer genoeg kan ik hier geen Wanadoo krijgen, de helpdesk weet ook niet wanneer het eventueel wel komt. Als ik nou via marktplaats.nl een livebox kon kopen en die aan m'n speedlinq-abonnement kan hangen, zou dat ideaal zijn! Dan kan ik nog steeds bereikbaar blijven via m'n huidige nummer zonder KPN op te zeggen, toch bellen via het goedkope VoIP, heb ik (met een netwerkkaartje erin) prima wireless internet en een bluetooth interface.

Iemand het weleens getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
roel-online schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:29:
Wat ik me afvraag en nergens kan vinden: kan je die livebox ook gebruiken op een andere provider?

Het zit namelijk zo. Ik had graag Wanadoo genomen vanwege het goede aanbod, maar vooral vanwege die livebox. Nergens anders is het mogelijk om je BelBudget van KPN met je nummer te houden en dit door één of ander kastje naar je telefoon te laten doorlinken en als je uitgaand belt, dat het dan weer via Voip loopt. Er zijn losse dingen, zoals deze AX520 voor te krijgen, maar zo'n livebox kan ook nog eens wireless bieden.

Jammer genoeg kan ik hier geen Wanadoo krijgen, de helpdesk weet ook niet wanneer het eventueel wel komt. Als ik nou via marktplaats.nl een livebox kon kopen en die aan m'n speedlinq-abonnement kan hangen, zou dat ideaal zijn! Dan kan ik nog steeds bereikbaar blijven via m'n huidige nummer zonder KPN op te zeggen, toch bellen via het goedkope VoIP, heb ik (met een netwerkkaartje erin) prima wireless internet en een bluetooth interface.

Iemand het weleens getest?
Gaat niet lukken om de volgende redenen:

1: De livebox is afgeschermd en voip settings kunnen niet veranderd worden. (En je moet Wanadoo icm een telefonie abonnement daarvoor hebben.)
2: Je huurt de livebox bij Wanadoo . Als je hem koopt op een of andere site dan is dit niet zuivere koffie.
3: Wireless aan de praat krijgen kan officieel alleen via een abonnement van 2,95/maand bij Wanadoo en de losse kaartjes kunnen soms wat lastiger te vinden zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door Lizard op 21-05-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
blup schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:32:
nou,.mn box is binnen, nu nog 6 dagen wachten tot ze de zooi omzetten..

btw miss handig voor in de OP

pricewatch: Asus WL-100g (54Mbps, PCMCIA)
pricewatch: Linksys WPC54G (54Mbps, PCMCIA)

Done, toegevoegd.
Verder heb ik gemerkt dat als de livebox niet op het dsl netwerk aangesloten is, dat dan de webinterface ook een stuk trager is.
Helsie schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:58:
[...]

[..]
Recente liveboxen worden al met de 018 firmware uitgeleverd. De enige update die nog gedaan wordt is de update naar 01E.

[ Voor 38% gewijzigd door Lizard op 21-05-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Lizard schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:08:
[...]
Recente liveboxen worden al met de 018 firmware uitgeleverd. De enige update die nog gedaan wordt is de update naar 01E.
Dus ik heb geen recente? Ik heb mijn livebox 8 mei ontvangen en 11 mei is het opgeleverd. Lijkt me toch vrij recent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Helsie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:46:
[...]

Dus ik heb geen recente? Ik heb mijn livebox 8 mei ontvangen en 11 mei is het opgeleverd. Lijkt me toch vrij recent?
Het is ook recent, maar niet de meest recente. Net als met een nieuwe auto die je koopt, en een week later een nieuwere model van uit komt.

Maar wanadoo komt maandelijks met software updates, dus dat is ook niet zo wonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:25
ik kan via een ftp 2 MB/s downloaden
echter is het gecapped op 1 MB/s per stream, moet er dus 2 aanmaken,
dit ligt niet aan de (glftpd) ftp instelllingen, weet iemand anders van een 1MB/s per stream
cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:50
menn0 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:01:
dit ligt niet aan de (glftpd) ftp instelllingen, weet iemand anders van een 1MB/s per stream
cap?
Lijkt me heel sterk dat Wanadoo kan knijpen per thread (stream zoals je het noemt). Ligt eerder aan de verbinding tussen jou (het Wanadoo netwerk) en het netwerk waarvandaan je download. Als een FTP server op een Gigabit connectie hangt zegt dat nogsteeds niet dat je er ook die snelheid vanaf kan downloaden natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146376

Even het volgende: ik draai sinds enkele weken een dual boot systeem (win XP / Ubuntu tux) en het valt mij op dat de Livebox consequent een ander IP uitdeelt als ik onder Linux werk; .11 ipv .10. Dat is wat irritant gezien port forwards om bepaalde protocollen lekker te laten lopen.

Is iemand dit al eens opgevallen en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 146376 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 01:20:
Even het volgende: ik draai sinds enkele weken een dual boot systeem (win XP / Ubuntu tux) en het valt mij op dat de Livebox consequent een ander IP uitdeelt als ik onder Linux werk; .11 ipv .10. Dat is wat irritant gezien port forwards om bepaalde protocollen lekker te laten lopen.

Is iemand dit al eens opgevallen en is er een oplossing voor?
Lijkt me toch logisch aangezien elke comp een aparte ip krijgt. De livebox herkent het als een 2e comp en geeft een nieuwe ip. Dus je moet voor allebei de poorten forwarden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
DaannO schreef op maandag 22 mei 2006 @ 01:27:
[...]

Lijkt me toch logisch aangezien elke comp een aparte ip krijgt. De livebox herkent het als een 2e comp en geeft een nieuwe ip. Dus je moet voor allebei de poorten forwarden..
Ik vind het niet logisch, want hij zou best het MAC-adres kunnen onthouden in de DHCP server... De mogelijkheid om static ip's uit te delen had ook wel aanwezig geweest mogen zijn in de webinterface van de livebox.

Maar er zit maar 1 ding op: Vaste ip's configureren in Windows en Linux, dan ben je ook klaar (of een externe DHCP server gebruiken die wel static ip's op basis van MAC-adres in zijn DHCP tabel kwijt kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-01-2022
Ik zat vandaag met mijn livebox te rommelen, omdat mijn verbinding ff weg viel. en kreeg opeens dit.

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/1930/wadoo6dq.jpg

die scherm was eenmalig, daarna niet meer gezien.
zie ik het goed videophone?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 19-05 21:26
waar kan je die tcp optimizer downloaden voor de livebox??

had al wat terug zitten bladeren maar kon het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146376

DaannO schreef op maandag 22 mei 2006 @ 01:27:
[...]

Het MAC-adres is identiek - en de Livebox deelt dus doodleuk twee IP-tjes uit aan hetzelfde MAC-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 01-06 20:23
menn0 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:01:
cap?
Dit probleem had ik voorheen ook met FlashFXP. Ik heb de TCP/IP Buffer sizes veranderd in mijn client, waardoor ik van 1 "stream" op 1200KB/s naar 1 "stream" op 2150KB/s ging.

Kijk even of je dit in jou client kan aanpassen, probeer anders FlashFXP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 146376 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:47:
[...]

Het MAC-adres is identiek - en de Livebox deelt dus doodleuk twee IP-tjes uit aan hetzelfde MAC-adres.
Is idd niet erg handig. Software bug dan lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

jorisw86 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:00:
waar kan je die tcp optimizer downloaden voor de livebox??

had al wat terug zitten bladeren maar kon het niet vinden
Je wist blijkbaar nog niet dat er een quicksearch bestaat waarmee je in dit topic kan zoeken :?
TCPOptimizer:
[rml]Francis in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
Helsie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:03:
Als je modem al laag intraint, kun je TCP/IP optimizen wat je wil, maar dat helpt dan niet, he... :Y)
En als dit het geval is, wat zou dan een mogelijke oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
_Johannn_ schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:37:
[...]

En als dit het geval is, wat zou dan een mogelijke oplossing kunnen zijn?
dan moet je verhuizen gappie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Je hebt n foutje gemaakt, beide links zijn naar de linksys. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, vandaag ook family + telefonie aangevraagd :P, nu maar hopen dat ze snel gaan leveren, want mn huidige abo wordt een dezer dagen afgesloten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Goed, na uitgebreid diverse delen van dit topic te hebben doorgenomen heb ik nu toch besloten mijn probleem met jullie te delen.

Mijn ADSL Direct abonnement is op 15 mei (een week geleden) omgezet naar Family.
Ter info: ik woon in een nieuwbouw huis, hemelsbreed 667 meter van de centrale.

Mijn statistieken:

Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL StandaardG992_5_A
Upstream1024 Kb
Downstream19668 Kb
AfnameDichtbij : 15.7 (dB)
Ver weg : 4.0 (dB)
SNR-margeDichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller0
Firmware0xe200314
ES-teller van 15 min     0
CRC-fouten0
ES-teller van 1 dag0

Op zich zijn dit te verwachten waarden gezien de afstand tot de centrale en de lengte van de gebruikte kabel van het ISRA-punt naar de Livebox (50cm). Ik test de verbinding door verscheidene testfiles te downloaden (100MB en 1000MB, vanaf zowel ftp als http) en met behulp van speedtest.nl.
Hier behaal ik downloadsnelheden van respectievelijk 2,1 MB/s en 750 kB/s in zowel Firefox als IE.
Klopt als een bus, niets mis mee.

Maar...

Nog geen twee minuten na het inschakelen en 'intrainen' van de Livebox begint de waarde achter HEC-teller als een idioot te stijgen en zit in no-time op een miljoen. Daarnaast genereert de Livebox vanaf datzelfde moment tienduizenden CRC-fouten. Dit gebeurt onafhankelijk van of ik aan het downloaden ben of niet.

Statistieken op dat moment:

ADSL StandaardG992_5_A
Upstream1024 Kb
Downstream19668 Kb
HEC-teller1203245
Firmware0xe200314
CRC-fouten60664
ES-teller van 1 dag0

Gevolg hiervan is dat mijn downloadsnelheid bij eerdergenoemde testservers en speedtest.nl niet hoger komt dan 100 kB/s (kilobyte dus) en voornamelijk blijft schommelen tussen 10 en 50.
Het openen van een willekeurige website gaat ongelooflijk traag (ook als ik dat doe d.m.v. het IP-adres van de betreffende site om een DNS-probleem uit te sluiten) en lukt vaak zelfs helemaal niet.
Ook pingen geeft vrijwel altijd 100% packetloss, met heel sporadisch succes.

Na dit te hebben geconcludeerd heb ik natuurlijk de kabel die de Livebox met het ISRA-punt verbindt vervangen door twee andere, waarvan er één gloednieuw is.
Beide zijn iets langer dan het origineel van 50cm, maar hebben geen enkel effect op de behaalde waarden en het eindresultaat. Die blijven hetzelfde als hierboven omschreven.

Na enkele uren dusdanig veel fouten te hebben gegenereert lijkt het alsof de Livebox zichzelf terugschakelt, waardoor hij intraint op 9Mbit, soms 8Mbit. Daarna zijn dit mijn statistieken:

ADSL StandaardG992_5_A
Upstream1020 Kb
Downstream9812 Kb
AfnameDichtbij : 15.6 (dB)
SNR-margeDichtbij : 18 (dB)
HEC-teller0
Firmware0xe200314
CRC-fouten0
ES-teller van 1 dag0

Hier valt meteen op dat de waarde van 'SNR-marge dichtbij' ineens een stuk hoger ligt. Met deze statistieken worden er nog steeds fouten gegenereert, maar wel een stuk minder dan op 20Mbit.
Met deze statistieken kan ik wél internetten, maar dan haal ik uiteraard niet meer dan 700 à 800 kB/s.

Het lijkt erop dat de snelheid van 20Mbit teveel voor de lijn is, wat ik me niet voor kan stellen met nieuwe koperkabels naar een nieuwbouw huis dat hemelsbreed 667 meter van de centrale ligt...
Bovendien wordt een dergelijk probleem normaal gesproken verholpen door een (korter) kabeltje van betere kwaliteit te gebruiken, wat dus niet het geval is.
Dit plus het feit dat ik vlak ná een Livebox-reset heel even gewoon 20Mbit heb stelt mij voor een raadsel.

Ondanks dat ik het hier waarschijnlijk niet moet zoeken heb ik tevens geprobeerd één pc aan te sluiten op zowel de rode als de gele poort van de Livebox en deze zowel een handmatig als een door DHCP toegewezen IP-adres te geven. Zelfde resultaat natuurlijk.

Ik heb meermaals met de Wanadoo helpdesk aan de lijn gehangen (via KPN dus, Telefonie doet het niet), maar die blijken "geen zin te hebben in een discussie". Zo langzamerhand begint het steeds moeilijker te worden beleefd te blijven na een week zonder Internet en Telefonie...

In de afgelopen delen van dit topic ben ik niemand tegengekomen met een soortgelijke situatie.
Mijn excuses als ik iets over het hoofd heb gezien. Ik post alleen als het noodzakelijk is :)

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Anoniem: 39835 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:45:
Zo, vandaag ook family + telefonie aangevraagd :P, nu maar hopen dat ze snel gaan leveren, want mn huidige abo wordt een dezer dagen afgesloten :'(
Ehm... heb je je huidige abo afgesloten en daarna wanadoo pas aangevraagd? Of heb je een telco-telco migratie aangevraagd.

Wanneer je eerst hebt opgezegd en daarna pas wanadoo hebt aangevraagd dan zit je wel een week of drie zonder internet... Bij een migratie hooguit een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IkWilbert schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:12:
[...]

Ehm... heb je je huidige abo afgesloten en daarna wanadoo pas aangevraagd? Of heb je een telco-telco migratie aangevraagd.

Wanneer je eerst hebt opgezegd en daarna pas wanadoo hebt aangevraagd dan zit je wel een week of drie zonder internet... Bij een migratie hooguit een uurtje.
mn (ex)huisgenote was zo 'vriendelijk' geweest om haar telefoonabonnement (waar onze huidige verbinding opzit), met haar mee te verhuizen. Ze heeft dit gedaan zonder met mij te overleggen, en toen ze het vertelde, kon het niet meer ongedaan gemaakt worden. In dit huis hebben we twee lijnen, dus ik heb direct op die andere lijn een nieuw kpn abo genomen en vandaag kon ik pas wanadoo aanvragen. We gaan we financieel 40€/mnd op vooruit, dus das het wachten waard. Handig is het niet :(, maargoed, wat doe je eraan. Wordt ff afkicken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
r00n schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:50:
Goed, na uitgebreid diverse delen van dit topic te hebben doorgenomen heb ik nu toch besloten mijn probleem met jullie te delen.

Mijn ADSL Direct abonnement is op 15 mei (een week geleden) omgezet naar Family.

Mijn statistieken:

ADSL StandaardG992_5_A
Upstream1024 Kb
Downstream19668 Kb
HEC-teller0
Firmware0xe200314
CRC-fouten0
ES-teller van 1 dag0

Op zich zijn dit te verwachten waarden gezien de afstand tot de centrale en de lengte van de gebruikte kabel van het ISRA-punt naar de Livebox (50cm). Ik test de verbinding door verscheidene testfiles te downloaden (100MB en 1000MB, vanaf zowel ftp als http) en met behulp van speedtest.nl.
Hier behaal ik downloadsnelheden van respectievelijk 2,1 MB/s en 750 kB/s in zowel Firefox als IE.

Maar...

Nog geen twee minuten na het inschakelen en 'intrainen' van de Livebox begint de waarde achter HEC-teller als een idioot te stijgen en zit in no-time op een miljoen. Daarnaast genereert de Livebox vanaf datzelfde moment tienduizenden CRC-fouten. Dit gebeurt onafhankelijk van of ik aan het downloaden ben of niet.

ADSL StandaardG992_5_A
Upstream1024 Kb
Downstream19668 Kb
HEC-teller1203245
Firmware0xe200314
CRC-fouten60664
ES-teller van 1 dag0

Gevolg hiervan is dat mijn downloadsnelheid bij eerdergenoemde testservers en speedtest.nl niet hoger komt dan 100 kB/s (kilobyte dus) en voornamelijk blijft schommelen tussen 10 en 50.
Het openen van een willekeurige website gaat ongelooflijk traag (ook als ik dat doe d.m.v. het IP-adres van de betreffende site om een DNS-probleem uit te sluiten) en lukt vaak zelfs helemaal niet.

Na dit te hebben geconcludeerd heb ik natuurlijk de kabel die de Livebox met het ISRA-punt verbindt vervangen door twee andere, waarvan er één gloednieuw is.
Beide zijn iets langer dan het origineel van 50cm, maar hebben geen enkel effect op de behaalde waarden en het eindresultaat. Die blijven hetzelfde als hierboven omschreven.

Na enkele uren dusdanig veel fouten te hebben gegenereert lijkt het alsof de Livebox zichzelf terugschakelt, waardoor hij intraint op 9Mbit, soms 8Mbit. Daarna zijn dit mijn statistieken:

ADSL StandaardG992_5_A
Upstream1020 Kb
Downstream9812 Kb
HEC-teller0
Firmware0xe200314
CRC-fouten0
ES-teller van 1 dag0

Hier valt meteen op dat de waarde van 'SNR-marge dichtbij' ineens een stuk hoger ligt. Met deze statistieken worden er nog steeds fouten gegenereert, maar wel een stuk minder dan op 20Mbit.
Met deze statistieken kan ik wél internetten, maar dan haal ik uiteraard niet meer dan 700 à 800 kB/s.

Het lijkt erop dat de snelheid van 20Mbit teveel voor de lijn is, wat ik me niet voor kan stellen met nieuwe koperkabels naar een nieuwbouw huis dat hemelsbreed 667 meter van de centrale ligt...
Bovendien wordt een dergelijk probleem normaal gesproken verholpen door een (korter) kabeltje van betere kwaliteit te gebruiken, wat dus niet het geval is.
Dit plus het feit dat ik vlak ná een Livebox-reset heel even gewoon 20Mbit heb stelt mij voor een raadsel.

Ondanks dat ik het hier waarschijnlijk niet moet zoeken heb ik tevens geprobeerd één pc aan te sluiten op zowel de rode als de gele poort van de Livebox en deze zowel een handmatig als een door DHCP toegewezen IP-adres te geven. Zelfde resultaat natuurlijk.

Ik heb meermaals met de Wanadoo helpdesk aan de lijn gehangen (via KPN dus, Telefonie doet het niet), maar die blijken "geen zin te hebben in een discussie". Zo langzamerhand begint het steeds moeilijker te worden beleefd te blijven na een week zonder Internet en Telefonie...

In de afgelopen delen van dit topic ben ik niemand tegengekomen met een soortgelijke situatie.
Mijn excuses als ik iets over het hoofd heb gezien. Ik post alleen als het noodzakelijk is :)
Heb je al andere modems aangesloten? Even kopen, testen en terugbrengen...of van vrienden lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 16:35

KhaZ

Alfa Romeo

Ik zit nu op eens ISDN lijn & Wanadoo ADSL Basic, en wil over naar Wanadoo 20mbit family + analoog (PSTN). Het struikelblok is de tijdsspanne:
  • ADSL abbo opzeggen;
  • Wachten totdat-ie is afgesloten;
  • ISDN over laten schakelen naar analoog (PSTN);
  • Wachten totdat-ie overgezet is;
  • ADSL Family aanvragen;
  • Wachten totdat het aangesloten is;
Al met al denk ik dat als je realistisch kijkt, dit 1.5 á 2 maanden gaat duren, ben ik bang.

Is er hier iemand die ook zo geswitched is, en wat zijn je ervaringen? Eventueel tips?

offtopic:
Denk je lekker bij te blijven, wordt ISDN "opeens" niet meer "ondersteund" :r

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 22:47
ISDN werkt niet met family!

edit: owja, zie edit dus :)

[ Voor 37% gewijzigd door holoX op 22-05-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Je doet je avatar eer aan :7

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:20

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zag net in mijn webmail dat je je email box van 20MB naar 250MB kan vergroten
http://email1.wanadoo.nl/...ore_space_activation.html

Er staat nergens bij dat dit wat kost, maar ik geloof niet dat het gratis is bij Wanadoo. Iemand die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik vrees dat je dat proces toch zult moeten doorlopen. Enige tijdwinst die je kunt hebben, is rechtstreeks je ISDN opzeggen. Dan wordt je ADSL ook wel gestopt :P
Family wordt in elk geval heel snel opgeleverd, dus zodra je lijn overgezet is, kan het snel gaan, zeker als er nog geen ADSL op zit.

Edit:
Quote KPN.com:
5. Hoe kan ik mijn ISDN2 aansluiting opzeggen?
U kunt uw ISDN2 aansluiting omzetten naar ISDN1 of naar een 'gewone' vaste aansluitng. Overstappen naar ISDN1 is een goedkopere oplossing dan overstappen naar een 'gewone' vaste aansluiting.

ISDN1 heeft dezelfde voordelen als ISDN2, maar heeft 1 lijn en 2 nummers. Bij ISDN1 kunt u uw huidige apparatuur blijven gebruiken.

Omzetten regelt u via 0900-0244 (€0,10 per minuut).
Wellicht kan dat omzetten op vrij korte termijn. Wellicht dat je wel dan nog voor de lopende maand adsl kosten blijft betalen (ivm de maand opzegtermijn). Heb je de Wanadoo ADSL wel meer dan een jaar gehad? Anders kun je niet tussentijds opzeggen. Bij family kun je alleen na afgeronde jaren opzeggen.
n00bs schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:31:
Ik zag net in mijn webmail dat je je email box van 20MB naar 250MB kan vergroten

Er staat nergens bij dat dit wat kost, maar ik geloof niet dat het gratis is bij Wanadoo. Iemand die hier meer over weet?
Ik heb die optie niet.

[ Voor 80% gewijzigd door Helsie op 22-05-2006 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:57

Als je naar de welkom tab gaat staat dat het gratis is.
Zit uw mailbox ook regelmatig vol? Dan hebben wij nu goed nieuws voor u. Wanadoo biedt vanaf nu de mogelijkheid om gratis uw opslagruimte te vergroten. Indien u meer dan 60% van 20MB in gebruik heeft, verschijnt er linksboven in het scherm een link om uw opslagruimte te vergroten. Indien u hierop klikt dan vergroot Wanadoo uw oplagruimte voor uw email naar 250MB.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Het is misschien al aan bod gekomen, maar klopt het dat als je van wireless internet gebruik wil maken dat je dan extra moet betalen. Dat zit toch gewoon al in de livebox? Kun je dat niet gewoon gebruiken als je hem krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174846

Ik heb sinds kort wanadoo family met de livebox. Na eerste insallatie van mijn laptop direcht op de livebox met een ethernet kabel heb ik prima snel internet van zon 15mbps. Na deze laptop via een access point achter de switch of via een ethernet kabel achter de switch geprobeert te hebben loopt alles nog normaal.

Alleen als ik een andere pc achter de switch in probeer te stellen lukt dat niet. Ik kan ook niet tot de livebox komen. En als de livebox op nieuw opgestart wordt( of telefoonlijn eruit) heb ik totaal geen internet en kan ik niet tot de livebox komen. Dan moet ik eerst de laptop direct op de livebox aansluiten.

Hoe kan ik mijn laptop achter de switch blijvend werkend krijgen en hoe kan ik de andere pc's instellen?

Grts,
G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
REDFISH schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:29:
Het is misschien al aan bod gekomen, maar klopt het dat als je van wireless internet gebruik wil maken dat je dan extra moet betalen. Dat zit toch gewoon al in de livebox? Kun je dat niet gewoon gebruiken als je hem krijgt?
De wifi uitbreidingsset kost €2,95/maand. hiervoor krijg je een pcmcia kaart die in de livebox past. en 1 usb stick voor je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26353

Ik vind het bereik van het wireless pcmcia kaartje in de LiveBox erg slecht, max. 7meter. Nu heb ik sinds kort een Gb-switch gekocht zonder (wireless) accesspoint, helaas, maar kan ik nu wel een Expander kopen om het wireless signaal van de Livebox te versterken, zodat ik 20 meter van de Livebox kan zitten? Heeft iemand al ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

aantal weken terug heb ik dit al vermeld. je krijgt die optie pas wanneer je mailbox voor 60% + gevuld is.
het is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
r00n schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:50:

Mijn statistieken:

ADSL StandaardG992_5_A
Upstream1024 Kb
Downstream19668 Kb
HEC-teller0
Firmware0xe200314
CRC-fouten0
ES-teller van 1 dag0

Maar...

ADSL StandaardG992_5_A
Upstream1024 Kb
Downstream19668 Kb
HEC-teller1203245
Firmware0xe200314
CRC-fouten60664
ES-teller van 1 dag0

ADSL StandaardG992_5_A
Upstream1020 Kb
Downstream9812 Kb
HEC-teller0
Firmware0xe200314
CRC-fouten0
ES-teller van 1 dag0

Je veroorzaakt storing op je eigen lijn omdat je vast iets voor je livebox hebt aangesloten op de lijn. Extra aansluiting elders in huis een toestel op geprikt waar ook een kiestoon op blijft staan als je de Livebox loskoppelt helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
bjck schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:18:
[...]
Je veroorzaakt storing op je eigen lijn omdat je vast iets voor je livebox hebt aangesloten op de lijn. Extra aansluiting elders in huis een toestel op geprikt waar ook een kiestoon op blijft staan als je de Livebox loskoppelt helemaal?
Daar heb ik ook aan gedacht maar dat is niet het geval. De telefoonlijn komt binnen in het ISRA-punt in de meterkast. Vanaf daar gaat een RJ11/RJ11-kabeltje van 50cm direct in de Livebox.

Het basisstation van mijn telefoon is op de telefoonuitgang onderin de Livebox aangesloten, maar ook als ik deze helemaal loskoppel, en op dat moment dus geen kiestoon meer hoor op alle toestellen, heb ik hetzelfde probleem.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
r00n schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 01:58:
[...]

Daar heb ik ook aan gedacht maar dat is niet het geval. De telefoonlijn komt binnen in het ISRA-punt in de meterkast. Vanaf daar gaat een RJ11/RJ11-kabeltje van 50cm direct in de Livebox.

Het basisstation van mijn telefoon is op de telefoonuitgang onderin de Livebox aangesloten, maar ook als ik deze helemaal loskoppel, en op dat moment dus geen kiestoon meer hoor op alle toestellen, heb ik hetzelfde probleem.
Dan zal je het bij de Wanadoo helpdesk moeten aankaarten voor een oplossing. Als je ook een ander kabeltje hebt geprobeerd en je ISRA punt ziet er niet uit dat er iets niet in orde is en er aan 'geknutseld' is.

Je lijn wordt verstoord door iets wat al die errors geeft en je lijn bijna onbruikbaar maakt (door de hoeveelheid in korte tijd). Dan besluit je Livebox de lijn opnieuw te gaan opbouwen en komt met een lagere snelheid.

De margins zijn dan zo ruim omdat de storing misschien op dat moment verdwenen is weer.

Geen HiFi speakers in je meterkast? Niemand aan het graven in de buurt? Groot onderhoud aan tramsporen voor je deur of het kruispunt verderop kan ook zo iets veroorzaken.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 23-05-2006 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:48
KhaZ schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:16:
Ik zit nu op eens ISDN lijn & Wanadoo ADSL Basic, en wil over naar Wanadoo 20mbit family + analoog (PSTN). Het struikelblok is de tijdsspanne:
  • ADSL abbo opzeggen;
  • Wachten totdat-ie is afgesloten;
  • ISDN over laten schakelen naar analoog (PSTN);
  • Wachten totdat-ie overgezet is;
  • ADSL Family aanvragen;
  • Wachten totdat het aangesloten is;
Al met al denk ik dat als je realistisch kijkt, dit 1.5 á 2 maanden gaat duren, ben ik bang.

Is er hier iemand die ook zo geswitched is, en wat zijn je ervaringen? Eventueel tips?

offtopic:
Denk je lekker bij te blijven, wordt ISDN "opeens" niet meer "ondersteund" :r
Ik zat bij demon op isdn, heb eerst een analoge lijn erbij aangevraagd daarop wanadoo en daar demon en isdn opgezegd. Alles zonder problemen...

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carda
  • Laatst online: 23-05 17:38
Ik lees overal dat online gamen, quake/cs etc niet te doen is met Wanadoo, klopt dat?
Iemand die dit leest en er ervaring mee heeft?

Ik zit namelijk te twijvelen tussen speedxs en wanadoo.

Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174846

r00n schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 01:58:
[...]

Toen ik de livebox kreeg heb ik hem ook met het kabeltje van 50 cm aan gesloten. Echter was het internet erg traag. Na bellen met de helpdesk moest ik het met het kortste kabeltje proberen. 15 cm ofzo en dat gaat nu als een tierelier. Probeer dus het korte kabeltje.

Iemand een idee hoe de configuratie bij mij moet zijn? Grts.
Ik heb sinds kort wanadoo family met de livebox. Na eerste insallatie van mijn laptop direcht op de livebox met een ethernet kabel heb ik prima snel internet van zon 15mbps. Na deze laptop via een access point achter de switch of via een ethernet kabel achter de switch geprobeert te hebben loopt alles nog normaal.

Alleen als ik een andere pc achter de switch in probeer te stellen lukt dat niet. Ik kan ook niet tot de livebox komen. En als de livebox op nieuw opgestart wordt( of telefoonlijn eruit) heb ik totaal geen internet en kan ik niet tot de livebox komen. Dan moet ik eerst de laptop direct op de livebox aansluiten.

Hoe kan ik mijn laptop achter de switch blijvend werkend krijgen en hoe kan ik de andere pc's instellen?

Grts,
G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik krijg als goed is vandaag ook Wanadoo. Ik heb Tele2 gehad en vandaag word het signaal omgezet. Ik kan gelukkig eerder weg van me werk om dat ze in me huis aan het werk moeten (voor iets anders tho). Dus kan ik gelijk kijken :D. Ben wel erg benieuwd ik haal met Versatel/Tele2 haal ik de bekende cap dus hij kan nog wel sneller ben benieuwd :D en bespaart me ook nog een fortuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

bing69 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 07:45:
[...]

Ik zat bij demon op isdn, heb eerst een analoge lijn erbij aangevraagd daarop wanadoo en daar demon en isdn opgezegd. Alles zonder problemen...
Maar wat jij hebt gehad, kan ik niet doen waarschijnlijk.. tenzij ik een 2e analoge telefoonlijn aanvraag, en daarna de 1e opzeg? Ik betwijfel of dat gaat werken.

Hoelang duurde het bij jou per stap als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:48
KhaZ schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:35:
[...]

Maar wat jij hebt gehad, kan ik niet doen waarschijnlijk.. tenzij ik een 2e analoge telefoonlijn aanvraag, en daarna de 1e opzeg? Ik betwijfel of dat gaat werken.

Hoelang duurde het bij jou per stap als ik vragen mag?
Mag jij wel vragen hoor geef zelfs antwoord :/
Ik had nog een aderpaar over, vanaf het moment van aanvraag tot de oplevering van de lijn was ongeveer 2 weken. Idem voor de aanvraag van Wanadoo. Daarna heb ik de tijd genomen omdat ik mijn mail en webserver etc rustig wilde overzetten en kijken wilde of ik wel met de LB overweg kan. PAs toen heb ik demon op gezegd en kort daarop (2dagen verschil) de isdn lijn.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26353

Anoniem: 26353 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:26:
Ik vind het bereik van het wireless pcmcia kaartje in de LiveBox erg slecht, max. 7meter. Nu heb ik sinds kort een Gb-switch gekocht zonder (wireless) accesspoint, helaas, maar kan ik nu wel een Extender kopen om het wireless signaal van de Livebox te versterken, zodat ik 20 meter van de Livebox kan zitten? Heeft iemand al ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-05 18:37
Carda schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:09:
Ik lees overal dat online gamen, quake/cs etc niet te doen is met Wanadoo, klopt dat?
Iemand die dit leest en er ervaring mee heeft?

Ik zit namelijk te twijvelen tussen speedxs en wanadoo.
ik zou voor een andere provider gaan.
uitgaande mail (port 25) is geblocked, alles moet via de smtp server van wanadoo, stuur je een mailing van 300 mail eruit (of draai je een mailserver) dan ben je meteen geblocked op hun smtp server want spammer. al zeggen ze het niet maar het lijkt erop dat dns zone transfers (port 53 tcp) ook geblocked is.
afgezien van het afgrijselijke ontwerp van die livebox is de user interface brak. alles is slecht vertaald naar het nederlands en de performance is traag
internet verbinding is beroerd. bij mijn voorgaande provider (demon) had ik geen last van hiccups, hier eens per paar uur ligt m'n internet een paar minuten eruit. komt allemaal wel weer automatisch terug maar irritant is het wel. ze hebben duidelijk capaciteitsproblemen, 's avonds kom ik niet boven de 800kb/s; overdag 1.8mbit.

ik baal van dat eenjarige contract, anders was ik wel weer weggeweest. goedkoop is duurkoop geldt hier toch wel enigszins

(en natuurlijk is bovenstaande mijn mening en zeker niet bij iedereen een feit :))
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.