Serato Scratch of Traktor Scratch?

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
[ Voor 57% gewijzigd door Timba- op 18-08-2007 16:53 ]
Speakerset instellen op 2.0 stereo. Dan zal het sub ook vanaf het front afgetakt wordenTimba- schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:53:
mja dat is van tulp naar 1 stekkertje , dan kan ik dus alleen me frontspeakers aansluiten toch ? niet me subwoofer en achterspeakers . die achterspeakers maken me niet uit maar subwoofer wel
Verwijderd
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Pas op met wat je zegt, want de meningen zijn zeer verdeeld hierover (ook bij de professionals). In CD-speler land doen de Denons het nou niet bepaald beroerd. En als het gaat om draaitafels, zijn de Superoems minimaal opgewassen tegen de Technics. Ik zelf heb jarenlang SL 1210's gehad maar heb ze bijna 4 jaar geleden verkocht en 2 SuperOEM's gekocht. Ik wil nooit meer terug naar technics, want dat voelt gewoon aan als poppenspul vergeleken met mijn Acura's qua correctiegedrag.DjWannaB2002 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:26:
Ik heb zelf een cdj-200 en zou hem niet willen inruilen voor een reloop. Niet dat ik ervaring met de reloop heb, maar voor mijn gevoel is er maar 1 echter marktleider op de cd speler markt en dat is pioneer. Net zoiets als de Technics voor de platenspeler markt. Als schijnen de oems van synq ook erg goed te zijn.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Tja maar ook daarin verschillen de menignen. Ook een review van iemand gelezen die toch niet kon wennen aan de SuperOEM´s het is maar net wat je gewend bent denk ik.universal creations schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:46:
[...]
Pas op met wat je zegt, want de meningen zijn zeer verdeeld hierover (ook bij de professionals). In CD-speler land doen de Denons het nou niet bepaald beroerd. En als het gaat om draaitafels, zijn de Superoems minimaal opgewassen tegen de Technics. Ik zelf heb jarenlang SL 1210's gehad maar heb ze bijna 4 jaar geleden verkocht en 2 SuperOEM's gekocht. Ik wil nooit meer terug naar technics, want dat voelt gewoon aan als poppenspul vergeleken met mijn Acura's qua correctiegedrag.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat Pioneer en technics marktleiders zijn is een feit, dat wil niet zeggen dat andere producten er voor onder doenuniversal creations schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:46:
[...]
Pas op met wat je zegt, want de meningen zijn zeer verdeeld hierover (ook bij de professionals). In CD-speler land doen de Denons het nou niet bepaald beroerd. En als het gaat om draaitafels, zijn de Superoems minimaal opgewassen tegen de Technics. Ik zelf heb jarenlang SL 1210's gehad maar heb ze bijna 4 jaar geleden verkocht en 2 SuperOEM's gekocht. Ik wil nooit meer terug naar technics, want dat voelt gewoon aan als poppenspul vergeleken met mijn Acura's qua correctiegedrag.
[ Voor 3% gewijzigd door descon op 21-08-2007 16:09 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 18:12 ]
Tja, na circa 5 jaar met finalscratch 1 (1.5) gedraaid te hebben wil ik toch wat stabielers. Ik heb nog steeds last van plops & clicks zo af en toe (niet dat je dit hoort op een pa system, maar toch zwaar irritant als je er op gaat letten). En een laptop met randaarde adapter (wtf, ? ) geeft bij mij ook zwaar veel problemen. Naalden moeten ook piekfijn, ik wil gewoon raggen. Ik sta nu als een meisje achter me draaitafelsVerwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:54:
Haha sorry..
Ik twijfel dus tussen Serato Scratch of Traktor Scratch.
Op fora is de ene helemaal positief over Serato, de ander weer over Traktor. Zie door de bomen het bos echt niet meer. Qua kostenbesparing is Traktor iets goedkoper, maar hoe zit het met stabiliteit, support, de bijgeleverde software (die van Serato is erg kaal), etc.?
En welk systeem werkt het "fijnst" mbt. het besturen met vinyl?
Ik wil het met een nieuwe laptop gaan gebruiken die ik nog moet aanschaffen (geen Mac), welk systeem is het stabielst in een Windows omgeving?
traktor scratch!
Ik heb laatst een paar uurtjes met DJdecks door mogen brengen en ik moet heel eerlijk zeggen dat dit mij weinig anders over deed komen dan dat ik met echt vinyl aan het draaien was, kwa eigenschappen.Erikie schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 08:12:
[...]
Tja, na circa 5 jaar met finalscratch 1 (1.5) gedraaid te hebben wil ik toch wat stabielers. Ik heb nog steeds last van plops & clicks zo af en toe (niet dat je dit hoort op een pa system, maar toch zwaar irritant als je er op gaat letten). En een laptop met randaarde adapter (wtf, ? ) geeft bij mij ook zwaar veel problemen. Naalden moeten ook piekfijn, ik wil gewoon raggen. Ik sta nu als een meisje achter me draaitafels. Ik was zelf van plan als ik weer wat geld heb om fs 2 aan te schaffen, maar nu ik zie hoe traktor scratch werkt geeft me dit toch wel vertrouwen. Alleen, heeft iemand al ervaring met traktorscratch vs fs2? De showreel van traktorscratch laat alleen maar een paar gare scratch dj's zien, en hee, daar ben ik niet voor gemaakt
...:::everybeat.nl
Ah mooi om te horen! Ga wellicht volgend jaar studeren in Amerika en aangezien ik toch al draai zou dat een welkome bijverdienste zijn!Leejow(saait) schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:52:
[...]
Hahah je moet idd wel ernstig ruige Amerikanen voor je hebben willen ze van Hardstyle houdenIk draaide gewoon Europese Dance \ House en een enkele remix van een pop nummer. Moet zeggen dat het goed aansloeg
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Verwijderd
Zoals gebruikelijk vind ik deze mix van je ook weer erg aangenaam. Technisch zit het goed, en de flow zit ook weer goed..Adion schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:10:
Weer een tijdje geleden, maar ik heb eindelijk weer eens een mixje opgenomen. Uiteraard ben ik benieuwd wat jullie er van vinden.
Deze is opgenomen met djDecks icm de Vestax VCI-100 controller.
Download
Cue file
Tracklist:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 The Hacker feat. Mount Sims - Traces (Oxia Remix) Len Faki - Rainbow Delta (Jerome Sydenham Remix) Joris Voorn - No Revolution Michel De Hey, Grooveyard - Compound (M.I.R.K.O. Remix) Technasia - Way of Life (Let's go let's go mix) Marco Carola - Diapason Kerri Chandler - Bar A Thym Marco Bailey - Everybody In Harmony (Original Mix) Bleach Eating Pimps - C U Next Tuesday (Trey Crasseux Remix) Mr Sam - Flying Around feat. Crash Course In Science (Mojado Vision) Workidz - Work It (Martin Accorsi Remix) Swoop - Superlicious (Funk D’Void Remix) D. Ramirez & Mark Knight - Colombian Soul (Original) Joris Voorn - MPX 309
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
traktor scratch.Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:54:
Ik twijfel dus tussen Serato Scratch of Traktor Scratch.
Op fora is de ene helemaal positief over Serato, de ander weer over Traktor. Zie door de bomen het bos echt niet meer. Qua kostenbesparing is Traktor iets goedkoper, maar hoe zit het met stabiliteit, support, de bijgeleverde software (die van Serato is erg kaal), etc.?
op zich blijft het mixen gelijk, een plaat is ene plaat, maar ik vind de complete wave form display in traktor heel handig.En welk systeem werkt het "fijnst" mbt. het besturen met vinyl?
in hoeverre je windows stabiel kan heten...Ik wil het met een nieuwe laptop gaan gebruiken die ik nog moet aanschaffen (geen Mac), welk systeem is het stabielst in een Windows omgeving?
Verwijderd
ik dacht ergens gelezen te hebben van niet, blijkbaar zijn die jongens bang dat het OS stabieler is als hun software en dat ze eventuele problemen niet op microsoft kunnen afschuivenYalopa schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:39:
komt dj decks er ooit voor OSX? ik blijf vastzitten aan een oude OSX versie omdat FS 1.5 niet verder ontwikkeld wordt. Anders zal het dual boot worden vrees ik want met leopard ga ik over...
traktor scratch!
Wat een onzin. Welke problemen ben jij tegengekomen dat deze 'af werden geschoven op microsoft'.?Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 01:26:
[...]
ik dacht ergens gelezen te hebben van niet, blijkbaar zijn die jongens bang dat het OS stabieler is als hun software en dat ze eventuele problemen niet op microsoft kunnen afschuiven![]()
in het half uur dat ik dj decks heb willen testen heeft het mij enkel gefrustreerd dat niks werkte zoals het zou horen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Heyz gozert, al wezen draaien met die Vestax op Heroes, of moet dat nog komen?Chiron schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 09:54:
[...]
Wat een onzin. Welke problemen ben jij tegengekomen dat deze 'af werden geschoven op microsoft'.?
Een van de grootste redenen dat DJDecks er momenteel alleen nog voor windows is, is omdat er hele stukken geprogrammeerd zijn in een taal die alleen met windows werkt (VisualBasic oid. dacht ik?), Adion is inmiddels wel bezig om dat allemaal in de loop der tijd te porten naar C++ zodat het in de toekomst eventueel ook op andere platformen zou kunnen werken (in theorie).
En dan ben ik toch wel benieuwd naar wat er precies bij jou misgaat, zodat we misschien tips of een oplossing kunnen geven. De meeste problemen met DJDecks worden namelijk veroorzaakt door brakke geluidskaarten/drivers, en verkeerde instellingen.
BedanktYalopa schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:39:
Zoals gebruikelijk vind ik deze mix van je ook weer erg aangenaam. Technisch zit het goed, en de flow zit ook weer goed..
komt dj decks er ooit voor OSX? ik blijf vastzitten aan een oude OSX versie omdat FS 1.5 niet verder ontwikkeld wordt. Anders zal het dual boot worden vrees ik want met leopard ga ik over...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
mijn opmerking over stabieliteit was voor de goede verstaander eerder sarcastisch tov microsoft als feit bedoeld.Adion schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:00:
djDecks voor OSX komt langzaam dichterbij, hoewel het nog wel een hele tijd zal duren.
Momenteel probeer ik zoveel mogelijk code al zo platform-onafhankelijk mogelijk te maken, en te zorgen dat alle code in c++ staat zoals Chiron al zei.
@Odysseyes: Als jouw windows al niet stabiel zou draaien kan je ook niet verwachten dat djDecks stabiel draait. Als je inderdaad drivers en instellingen op orde hebt crashed djDecks noch Windows. Ik heb al geregeld 7u en langer aan 1 stuk door djDecks gebruikt zonder problemen, en het is zeker niet zo dat er geen Mac OS versie is omdat ik er 'bang' van ben ofzo. Dat is meer de combinatie van dat ik zelf geen Mac heb, en dat ik ook niet oneindig veel tijd heb en dus iets meer belang hecht aan het verbeteren van de windows-versie dan aan het werken aan 2 verschillende versies die uiteindelijk nog maar hetzelfde kunnen. Maar zoals gezegd is het dus wel de bedoeling dat er uiteindelijk ook een Mac OS versie komt.
Verwijderd
niemand ervaring met mijn bagger bakkenVerwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:51:
ik heb hier nu een paar tt-1650 staan.
iemand die er wel eens mee heeft gedraaid weet dat dit een rete onstabiele en slappe bak is.
nu kan ik een rp-4000 kopen voor een leuke prijs, dit is een tafel waarvan iedereen zegt dat het een goed tafel is. maar qua prijs zijn ze nagenoeg gelijk in de winkel.
is de RP4000 dus echt veel beter? graag een antwoord van iemand die met beide heeft gedraaid (of equalivant van de 1650, bv 1625 ofzo)
qua power vind ik het niet eens zo heel spannend, het grootste probleem heb ik echt met het feit dat die tafel zo onstabiel als de pest is, en dus onwijs veel skipt. (er zitten nieuwe naalden op: stanton500, en ze staan waterpas)
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Verwijderd
ik heb 2 nieuwe stanton 500v3 erop gezet, dit zijn toch niet de minste lijkt me...Dj Neo Ziggy schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:47:
Als ik jouw was zou ik eens de elementen vervangen. Dat hielp bij mij igg.
Had bij music store in keulen 2x Concorde pro Om voor €30,- per stuk.
Koel...Chiron schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:01:
Euh Heroes is de 8e, maar moet nog even kijken of ik de Vestax meeneem, of niet gewoon met Serato aan de slag ga. Voor de wat langere sets werkt vinyl control toch nog wel wat prettiger denk ik, plus ik heb daar de tijd om e.e.a. aan te sluiten en te calibreren.
Laptop crasht nog weleens icm. de Vestax controller, ik denk dat dat komt omdat ik 'm zonder 9v adapter gebruik. (Nu nog een goeie adapter erbij zoeken)
Daar wil ik nog wel wat meer zekerheid in hebben voordat ik dat ding in het 'echie' in gebruik ga nemen, maar het ontbreekt me momenteel nog echt aan vrije tijd om eens uitgebreid te draaien met het beestje thuis.
Persoonlijk vind ik ze helderder klinken, en iets fijner in het spinnen enzo.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:26:
[...]
ik heb 2 nieuwe stanton 500v3 erop gezet, dit zijn toch niet de minste lijkt me...
zouden die concorde`s echt beter zijn dan?
Verwijderd
laat ons zeggen dat concordes iets meer solider is als een stanton element, voor te scratchen is dan weer stanton beter, feit is wel dat een concorde beste aan de plaat "plakt", daarom dat je deze ook vrijwel in alle clubs ziet :-)Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:26:
ik heb 2 nieuwe stanton 500v3 erop gezet, dit zijn toch niet de minste lijkt me...
zouden die concorde`s echt beter zijn dan?
Verwijderd
Thx, ik ga ze ff opnieuw afstellen, ik heb de druk nu op 2 staan. kijken of dit wat beter gaat als ik het zwaarder zet.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:26:
[...]
laat ons zeggen dat concordes iets meer solider is als een stanton element, voor te scratchen is dan weer stanton beter, feit is wel dat een concorde beste aan de plaat "plakt", daarom dat je deze ook vrijwel in alle clubs ziet :-)
op hoevele naalddruk zet je hem in? ieder element + naald heeft een ander gewicht en heeft een andere naalddruk nodig, dus telkens je een nieuw element op zet dien je de calibratie van je toonarm opnieuw te doen. je zoekt best uit heoveel naalddruk je stanton's nodig hebben (meestal is dit tussen de 3 à 4 gram)
check of dat er geen speling zit op de toonarm, dor deze vast te houden bij de basis en een beetje te proberen verschuiven, je zal rap voelen of er speling zit op de lagers of niet.
kijk ook eens naar de platter, zet je handen aan beide kanten vd platter en probeer de plater als "wip" te gebruiken, en zie of er speling op zit.
meestal hangt het skippen vd naald af van een van deze dingen.
je hebt natuurlijk ook nog het feit dat deze tafel waarschijnlijk uit cheap materiaal gemaakt is en daarom niet solide genoeg is om de vibratie te absorberen. (terwijl hij speelt, tik eens op de behuizing, als je dit door de boxen kan horen is dit niet echt positief...)
als je het goedkoper wil houden zijn die reloops een oplossing ja, maar om nog wat andere redenen ben ik niet echt te vinden voor OEM bakken. technics all the way :-)
Verwijderd
Bij mij thuis doen ze het prima op 2,5 gram, mits je er niet al te ruig mee omspringt en ze goed (lees: perfect) hebt afgesteld zodat ze zo optimaal mogelijk 'in de groef' lopen. Goed afstellen van de anti-skate en de anti skate ff uitdraaien als je gaat cue'en/scratchen wil ook nog weleens helpen. Meer dan dat en je ziet vanzelf de vinylkrullen verschijnenYalopa schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:42:
2 is veel te weinig voor stanton 500's. Die troep mag gerust 4 à 5 hebben om een beetje stabiel te werken. Concordes staan bij mij op 3 en dat gaat goed, shure's had ik op 3.5 staan. Stanton naalden, je moet mij er niet van spreken, platenslopers zijn het...
Op een SL1200 is de naalddruk heel simpel af te lezen en in te stellen dmv. de aanduidingen op het gewichtje op de toonarm. haal de arm van de steun af, en draai het gewicht dusdanig dat de toonarm horizontaal blijft 'zweven'. Dit is het nulpunt. Als het goed is zit er een 'los' ringetje met een gewichtsaanduiding aan de voor- of achterkant van het gewicht (op sommige draaitafels is het gewicht weleens omgedraaid omdat het 'beter' zou werken, op een sl1200 hoort de aanduiding naar je toe te staan), draai dit met het streepje op de 0 (zonder dat je het gewicht zelf verdraait, en dus verplaatst). Nu staat het gewicht op '0' ingesteld, en kun je het gewicht zelf gaan verdraaien naar het juiste aantal gram al naar gelang je element nodig heeft. Het ringetje met de gewichtaanduiding draait dan met het gewichtje mee zodat je precies af kan stellen hoeveel gewicht je erop legtDj Neo Ziggy schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:25:
iemand een idee hoe je je naalddruk kan meten?
Verwijderd
Verwijderd
Damn! De moeite waard om voor te gaan sparen.cyspoz schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:11:
Pioneer heeft weer een nieuwe mixer uitgebracht, namelijk de DJM-700. Zie de volgende links:
Verwijderd
Waar besteld als ik vragen mag?Chiron schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:05:
Zow.. M'n Vestax VCI 100 dj controller is binnen![]()
Voelt en ziet er zeer degelijk uit, mijlenver beter dan de mindere neefjes van Behringer en NumarkMaar daar is de prijs dan ook wel naar.
Vanavond maar eens een slinger aan geven icm djdecks
Verwijderd
maar dat betekent toch dat ie heel erg naar een bepaalde kant duwt? en dat is toch slecht voor je platen lijkt me?Empathy schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:56:
Anti-skating moet je op 4 gram zetten, of als dat niet kan op het hoogst (of je moet een turntablist zijn die veel scratcht)
Hoe het precies zit weet ik niet (Reind!), maar het zorgt iig voor minder slijtage van de platenVerwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:56:
[...]
maar dat betekent toch dat ie heel erg naar een bepaalde kant duwt? en dat is toch slecht voor je platen lijkt me?
Verwijderd
Verwijderd
deze is idd goed voor een basis idee te krijgen, en voor je tafel thuis af te stellen, maar in de meeste clubs of draai locaties staat de naalddruk zeker weten hoger ingesteld aangezien de omstandigheden meestal ruiger zijn als op je kamer thuiscyspoz schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:10:
Kijk anders even op AboutDJ, daar staat een mooie tutorial op hoe je een platenspeler correct moet afstellen. Plus allerlei aanvullende handige tips.
http://www.musicstore.com
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 15:22 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 16:39 ]
Verwijderd
Hij is ook bij http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=24343 te krijgen, en die krijgt hem idd pas half september binnen (verwachting).Chiron schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:28:
[...]
http://www.musicstore.comHet ding is echt onmogelijk lastig te krijgen, reken maar op een paar weken levertijd als je hem ergens wil bestellen, of je moet echt enorme mazzel hebben.
Zie eventueel hier voor meer inside informatie en ook eventueel de mogelijke prijs van de DJM-700Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:31:
vermeoddens gaan dus op dat de djm 700 een prijd daartissen zal hebben, ik gok op iets rond de 1000 euro, om zo direct te concureren met oa de ecler nuo 5
Verwijderd
Dan doe je blijkbaar iets goed fout. Midi kan deze dagen met een goed programma (protools/garageband) en goeie Plugins soms nog wel eens beter klinken dan raggende gitaren alla meshugga of pumpende nummers van timbaland waar veel echte opgenomen drum stukken in zitten...Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:38:
En waarom geen midi. omdat ik gewoon rechtstreeks wil opnemen met de "voice" die ik speel.
ennn.. styles (rock/pop/etc...)
Snapt midi ook niet
Het resultaat kan dan wel beter zijn, het is op z'n minst wat meer werk, en waarschijnlijk een stuk duurder dan gewoon gebruiken wat je keyboard zelf kan.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:28:
Dan doe je blijkbaar iets goed fout. Midi kan deze dagen met een goed programma (protools/garageband) en goeie Plugins soms nog wel eens beter klinken dan raggende gitaren alla meshugga of pumpende nummers van timbaland waar veel echte opgenomen drum stukken in zitten...
Verwijderd
Dan bestel ik hem liever daarVerwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:47:
[...]
Hij is ook bij http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=24343 te krijgen, en die krijgt hem idd pas half september binnen (verwachting).
Misschien meer iets voor How to become a producer?Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:19:
Hmm how to become a DJ.. weet niet of hier wel hoort, maar goed.
Ik heb een Yamaha PSR-1500 Keyboard.
En nu wil ik "live" kunnen recorden.. dusss. Kabeltje van Keyboard > PC (AUX out > Line-in)
Nu heb ik zo'n vaag probleem dat als ik record, het geluid hapert/ontbreekt.
aller hande geluids instellingen heb ik al geprobeert.. ook @ Microfoon input..
Blijft stotteren (pc/onboard geluids kaart lijkt het wel zwaar tekrijgen)
Kheb zo'n onboard geluids kaart van Soundmax.
Iemand een oplossing/idee?
En als dit in het verkeerde topic is gepost.. Sorry
PS.. heb wel iets gelezen dat het met de frequentie temaken kan hebben (digitaal maken van het geluid oid, zou hij het dan echt zwaar krijgen en daarom stottert?)
Hou er dan wel rekening mee dat het alleen maar een controller is. Je hebt dus ook nog een fatsoenlijke geluidskaart nodig, en een laptop (of een gewone pc, als je de deur niet uitkomt).Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:42:
[...]
Dan bestel ik hem liever daar
Voordeel van dit systeem is toch wel dat je veel makkelijker/sneller plaatjes draait vanwege de mp3 beschikbaarheid tegenwoordig
Verwijderd
Verwijderd
Vereisten zijn ASIO (2.0) voor een lage latency, en minimaal 2 stereo outputs (is bijna altijd zo met 5.1), en als het even kan 96khz of 192khz output, dus ik denk dat je met die xfi wel goed zit.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:42:
Idd.
Onder een fatsoenlijke geluidskaart mag ik ook verstaan de reeds in mijn bezit zijnde xfi extremegamer?
[ Voor 40% gewijzigd door Erikie op 31-08-2007 10:32 ]
traktor scratch!
Verwijderd
traktor scratch!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
dat zal zeker werken, maar als het enkel als doel heeft om geluid van ofwel de ene of ander pc te selecteren dan volstaat zelf het simpelste mixertje.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:11:
'k zat even rond te kijken naar een mixertje die ik tussen 2 pc's in kan plaatsen. hiermee wil ik het geluid van 2 verschillende pc's over een setje boxen sturen..
Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen .. graag:
- Wat heb ik hier voor nodig?
- Is deze mixer gescihkt (http://www.aevas-sono.com/evas/images/dx052_mixage.jpg) - dx052
- Hoeveel gaat mij dit ongeveer kosten. (liefst zo goedkoop mogelijk, maar toch goed geluid).
Verwijderd
Lukt niet. Met de roll zou je je de cd kunnen pauzeren en daarna weer verder kunnen gaan.Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 18:00:
Hi,
Vraagje: weet iemand of je een loop van een CDJ 1000 MK3 makkelijk kunt cutten? Als ik een loop maak kan ik hem wel aanpassen met de search toetsen of het jog wheel, maar ik krijg hem nooit in 1x gehalveerd. Iemand een id?
Op de DJM 800 zit wel de optie Roll waarmee je ook wel een loop kunt maken en dan kunt cutten, maar dit is niet echt optimaal omdat de cdj1000 ondertussen gewoon verder speelt en als je de Roll eruit gooit het nummer al een poos verder is
Vista en geluidskaarten is een andere afdeling571Pro schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:18:
hoe kan ik in vista mijn geluid van mijn line-in laten weerklinken door mijn luidsprekers?
Wat je wilt is volgens mij alleen mogelijk op de CDJ-800 spelers van Pioneer. Die hebben namelijk de maat knoppen zoals je die op de DJM-800 bij de effecten hebt op de speler zitten.Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 18:00:
Hi,
Vraagje: weet iemand of je een loop van een CDJ 1000 MK3 makkelijk kunt cutten? Als ik een loop maak kan ik hem wel aanpassen met de search toetsen of het jog wheel, maar ik krijg hem nooit in 1x gehalveerd. Iemand een id?
Op de DJM 800 zit wel de optie Roll waarmee je ook wel een loop kunt maken en dan kunt cutten, maar dit is niet echt optimaal omdat de cdj1000 ondertussen gewoon verder speelt en als je de Roll eruit gooit het nummer al een poos verder is
Verwijderd
[ Voor 47% gewijzigd door Yalopa op 09-09-2007 15:23 ]
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Waar heb je m nog gehaald?Erikie schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:45:
wooot.. haha, chill, woei
ik heb m nu besteld uit duitslandtotaal 440 euro, maargoed, scheelt me toch 160 euro. waaaaa
damnid, en nu maar wachten
[ Voor 5% gewijzigd door Frantic op 13-09-2007 10:45 ]
Enige mogelijke probleem op de RMP2 was het KSS213V loopwerk, die problemen lijkt Sony al lang en breed opgelost te hebben, de rest van de speler is gewoon door ontwikkeld OEM en werkt prima. jogwheel is er wel iets op vooruit gegaan en beter gelagerd. Tis geen CDJ800 wat betreft de kwaliteit maar zeker geen knaken apparaat. De importeur was laaiend over de verkoop cijfers en dat betekent dat er veel verkocht zijn, problemen ben ik nog nergens tegen gekomen dus het lijkt er op dat ik gelijk had toen ik zei dat het een erg leuke speler wasIk ben van plan om de Reloop RMP-2 aan te schaffen. Ik las dat een aantal mensen op dit forum deze speler al in hun bezit hebben. Ik heb ook de review op aboutdj gelezen. Het apparaat ziet er goed uit. Ik vraag me alleen af hoe 't zit met de betrouwbaarheid / duurzaamheid van deze speler. Alles nog even goed werkend na een x aantal maanden intensief gebruik ?
HD25 of de Technics headphone zijn op dit moment DE headphones. De MDR-V700 donderd niet meer zo vaak uit elkaar als vroeger maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat ie niet meer zoveel verkocht wordVerder ben ik op zoek naar een vervanging voor mijn hoofdtelefoon (Sony MDR-V700). Geluid hiervan is prima, maar ik vind hem te groot en te zwaar. De Sennheiser HD 25-II heb ik een aantal keer mogen uitproberen en bevalt me goed, nog leuke andere phones zo tussen de 150-175 euro ?
[ Voor 17% gewijzigd door GeleFles op 13-09-2007 16:31 ]
Dan moet jij gewoon nog even wachten tot eind kwartaal nummer 1 - 2008 wanneer de DN-HS5500 uit komt.RonnieB82 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:29:
Het liefst zie ik dan bijvoorbeeld 2 DNS3500's, die je beiden op 1 enkele HD aansluit, en dan de mp3's vanaf de HD's kan spelen, met alle functies van de S3500 natuurlijk!!
De HD2500 bewijst dat het kan, alleen nu de bediening nog in 2'en breken, en stuk groter maken
Misschien dat de Cortex HDTT5000 een idee is? CDJ1000 formaat digitaal media apparaat, staat gepland voor volgende maand geloof ik qua levering. Als het goed is komt er één dezer dagen een pre productie model deze kant op.Zodra ze fatsoenlijke tabletops hebben die dat kunnen, ga ik er serieus over nadenken om m'n muziek om te zetten naar MP3...
Hoewel dat dan wel een hoop werk met zich meeneemt, en backup zal ook zeker over nagedacht moeten worden!
Ik hoor er nooit iemand over hiero maar ik vind hem geweldigDe Sennheiser HD 25-II heb ik een aantal keer mogen uitproberen en bevalt me goed, nog leuke andere phones zo tussen de 150-175 euro ?
[ Voor 24% gewijzigd door Quinie op 18-09-2007 16:38 ]
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Lijkt me vrij stug aangezien het gewoon een OEM headphone is die ook door een aantal andere merken word verkocht, Ecler heeft hem ook in het assortiment en ik was er niet echt van onder de indruk. Aangedikt laag en een rommelig mid en daarnaast niet zo onverwoestbaar als de HD25.Quinie schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:32:
[...]
Ik hoor er nooit iemand over hiero maar ik vind hem geweldig
De DJ - Pro van Ultrasone (of Dj1)
alleen bij langdurig gebruik iets zwaar maar hij kickt die Sennheiser's ass big time.
Ben benieuwd hoe je aan deze informatie komt want zo ver ik weet is dit Geen OEM headphone..Reind schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:16:
[...]
Lijkt me vrij stug aangezien het gewoon een OEM headphone is die ook door een aantal andere merken word verkocht, Ecler heeft hem ook in het assortiment en ik was er niet echt van onder de indruk. Aangedikt laag en een rommelig mid en daarnaast niet zo onverwoestbaar als de HD25.
[ Voor 16% gewijzigd door Quinie op 20-09-2007 10:21 ]
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Die 1002, was dat ook die ene waarvan toendertijd ook het linker- of rechterkanaal toen gaar van was?Chiron schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:28:
Ixos was hetHebben/hadden idd een Ministry of Sound lijn, waren eigenlijk een van de eerste 'OEM' headphones, maar wel met beduidend betere kwaliteit componenten en onderdelen erin (Als je tenminste de dj1001, 1002 of 1003 neemt).
Zelf heb ik een dj1002 en een dj1003, de dj1002 is inmiddels al redelijk gaar aan het worden, de dj1002 gebruik ik nog regelmatig tijdens optredens, al moet ik bekennen dat ik de laatste tijd ook weleens met m'n Beyer Dynamic DT770Pro op stap ben
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 13:10 ]
Oh jawel hoor, kom maar opVerwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:39:
zozo bijna de 1000e post.
de volgende topic starter mag mij toevoegen aan de TS
DJ: Sparc
style: Hardcore
Ik zal binnen een paar weken een demo online gooien (niet dat er veel mensen van zullen houden in dit topic:P ) Ik draai voornamelijk mainstream hardcore (evil actvities, tommyknocker, playah, neophyte mad dog)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq