How to Become a DJ... Deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 34.184 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 151099

cool,

ik heb net ff voor 100 euro wat plaatjes erbij gehaald, ga vanavond ff beginnen aan m`n nieuwe demo. deze zal ik ook rond gaan versturen om me aan te melden bij dj contests etc...

ik heb een ruwe opzet gemaakt, ga vanavond ff kijken of het een beetje bij mekaar past.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Evil actvities - The Murder
Placid-K - G Member
Alkaline 3DH - Fly By Wire
Undercover Anarchist - Ass Off (Rmx)
Tommyknocker - Nutrition
Evil Activities - state of emergency
Ruffneck and Ophidian - victorious
Tha playah - I call tha shots
Art of Fighters - I'm your enemy
Tommyknocker - Prophecy unfolds
Evil Activities - One of those days
Tommyknocker - Death by stereo
Traxtorm Allied - Final disposal of the outer power

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:27

Phydomir

Dennis

Anoniem: 151099 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:04:
[...]

cool,

ik heb net ff voor 100 euro wat plaatjes erbij gehaald, ga vanavond ff beginnen aan m`n nieuwe demo. deze zal ik ook rond gaan versturen om me aan te melden bij dj contests etc...

ik heb een ruwe opzet gemaakt, ga vanavond ff kijken of het een beetje bij mekaar past.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Evil actvities - The Murder
Placid-K - G Member
Alkaline 3DH - Fly By Wire
Undercover Anarchist - Ass Off (Rmx)
Tommyknocker - Nutrition
Evil Activities - state of emergency
Ruffneck and Ophidian - victorious
Tha playah - I call tha shots
Art of Fighters - I'm your enemy
Tommyknocker - Prophecy unfolds
Evil Activities - One of those days
Tommyknocker - Death by stereo
Traxtorm Allied - Final disposal of the outer power
Als je ook in die volgorde wil draaien mag je wel zorgen dat je een 10%+ draaitafel hebt. Death By Stereo is nogal wat trager dan die andere twee platen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Phydomir schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:22:
[...]

Als je ook in die volgorde wil draaien mag je wel zorgen dat je een 10%+ draaitafel hebt. Death By Stereo is nogal wat trager dan die andere twee platen.
heb je gelijk in bedenk ik me nu. ach ik zie het vanavond wel. :P

Anoniem: 114532

iooow DJ's, vraagske...
ik heb nu zo een mengpaneel van rodec aan de haak geslagen, een mx180 MKIII, nu vroeg ik me af of het mogelijk was om zonder versterker er boxen op aan te sluiten, ? nu zoek ik die boxen, mijn budget voor boxen is 400EUR max.

Alvast bedankt

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 20:42
Met actieve speakers (dus met ingebouwde versterker) kan dit.
Voor jouw budget zou ik dan eens kijken naar de Behringer Truth B2031A
Zijn zeer degelijke monitor speakers die zeker voor thuis luid genoeg kunnen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• Ome_Les
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Heb ook goede dingen gehoord over die vrij cheapo Alesis speakers.
Maar wat zeer zeker de moeite waard zou kunnen zijn, ff doorsparen voor een setje Mackies! _/-\o_

Moet zeggen, van wat ik kan zien, zijn die Behringer speakers leuk om thuis te hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Ome_Les op 26-09-2007 22:57 . Reden: Behringer... nais ]

...:::everybeat.nl

ok bedankt. Maar ik vind dat die speakers er maar klein uitzien en niet veel powerr hebben, maar da zal wel anders zijn met die active monitors zeker ? :P

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 114532 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:35:
ok bedankt. Maar ik vind dat die speakers er maar klein uitzien en niet veel powerr hebben, maar da zal wel anders zijn met die active monitors zeker ? :P
Ik denk niet dat jij thuis een overpowered systeem wil hebben, waarmee je achter je decks vandaan geblazen wordt?
Je hebt, zeker in een thuisstudio situatie, veel meer aan puur/eerlijk geluid dan aan teveel vermogen.
Met dat laatste loop je alleen maar je oren/gehoor te verkloten, dit gaat je op den duur alleen maar nekken!

[ Voor 10% gewijzigd door Ome_Les op 27-09-2007 16:38 ]

Ok, dan ga ik er voor...Bedankt voor de hulp.
Ik ga die set en nog wat dj spullen kopen via laconic-records.de
Iemand ervaring met deze leverancier? :)

• Adion
Die Behringer's zijn niet super-klein, maar er komt voor thuis echt wel voldoende geluid uit hoor :P
Dat vind ik er zelf best wel goed aan, dat je de kwaliteit van studio-monitors hebt (waarschijnlijk niet zoals de veel duurdere monitors, maar wel van alle speakers die ik zelf tot nog toe heb kunnen beluisteren de beste) en toch behoorlijk luid gaan. Onder andere een zelfbouw-projectje dat hier thuis staat van Karlson-speakers van een meter hoog gaat nauwelijks luider dan die behringers, maar klinkt een stuk minder goed. Enige dat je nog zou kunnen overwegen is een sub-woofer erbij, als je echt het allerlaagste van bassen erbij wil, maar voor gewoon gebruik gaan die behringer's ook al behoorlijk laag.

Ik ga voor die behringers :) Een goede keuze lijkt me uit jullie ervaringen... Ik heb alles besteld via laconic records.de Die zijn echt super soepel en goedkoop, met soepel bedoel ik dat ze onmiddelijk korting geven, heel vriendelijke en snelle klantendienst, en zeer goedkope verzending naar belgie.
Dit is mijn booth of toch mijn toekomstige met sommige dingen 2dehands :D
2x RP-6000MK6 (BLACK)
2 x ortofon concorde elektro S
Sennheiser HD25-C MK2
Die behringer active boxen
Rodec mx180mk3

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:00
Ik vroeg me af met welke systemen jullie draaien, dus hier een poll:

Poll: Met welk systeem draai je?
CD
Vinyl
MP3
meerdere systemen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=233728&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

ik draai met vinyl maar die optie zie ik er niet tussen staan ;)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

vinyl + FS = meerdere systemen...

You don't need eyes to see, you need vision

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 21:04
vinyl en CD voor onuitgebracht materiaal

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94711

Ik draai met Vinyl, MP3 en CD's.

Vinyl voor Hardstyle en Techno.
MP3's voor alle soorten muziek.
En CD's als Vinyl of MP3 niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik draai Vinyl & MP3.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-07 12:44

Empathy

Extreme Audio

Vynil hier. Wanneer ik geld heb komen er wel een keer cdspelertjes. Eerst een nieuwe mixert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Empathy schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:15:
Vynil hier. Wanneer ik geld heb komen er wel een keer cdspelertjes. Eerst een nieuwe mixert..
Tja ik draai ook met vinyl, om jouw rede ook, maar als ik nu tel aan hoeveel geld ik voor vinyl in m`n dozen heb liggen, dan had ik daar 2 mooie CDJ1000 van kunnen kopen, en dan had ik nog wel wat centjes over gehad voor een paar cd spindels :P

ondanks dat, zeker niet ontevreden over mijn vinyl, vind het erg fijn werken. vind het ook leuk om regelmatig bij de midtown te hangen en plaatjes te luisteren. k ga ook niet over op cd.

wel vind ik het jammer dat alle topreleases eerst op cd komen. maar voor thuis is het leuk om je laptop op een kanaal aan te sluiten, dan kan je toch een leuke set draaien met nieuwe releases, en zonder dure CDJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 15:50

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Wat ik wel eens zou willen weten naast waarmee iedereen draait hoeveel mensen er hier iets aan tonaal mixen doen? Doe je dat door goed te luisteren en kies je daar bewust een andere plaat bij, of probeer je gewoon wat en luister je of het goed bij elkaar klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cyspoz schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:36:
Wat ik wel eens zou willen weten naast waarmee iedereen draait hoeveel mensen er hier iets aan tonaal mixen doen? Doe je dat door goed te luisteren en kies je daar bewust een andere plaat bij, of probeer je gewoon wat en luister je of het goed bij elkaar klinkt?
gewoon spelen en uitproberen. goed leren om beetje dezelfde soort bassen op elkaar in te mixen, en weten welke platen op elkaar passen. kwestie van je platen goed kennen.

Zeker als je een strakke set wilt neerzetten, voor een grote gig of een demo, dan moet je veel spelen en herhalen en platen vervangen voordat er iets lekkers staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik zelf veel doe is platen beatmixen die echt bij elkaar passen.
En dan bedoel ik zelfde soort tonen, zelfde soort melodie, zelfde soort vocals of een zelfde soort loopje. Waardoor ik er dus een beetje een verhaal in probeer te krijgen. En dit natuurlijk opbouwend naar een climax.

Zoals bijvoorbeeld binnen de Hardstyle platen met vocals uit films zoals Devil's fiction - DJ Yves (Pulp fiction vocal) en Be cool - Hardstyle Masters (Be cool vocal) maar ook Just a detail - Technoboy (waar een onder wereld vocal in zit) past daar weer goed bij.

Of bijvoorbeeld platen met een (kerk) koor bij platen met een kerk orgel zoals Y.R.M.L. - Julian DJ and Davide Sonar, Reactor - Davide Sonar en Satanika - MaPeRo bij elkaar.

Vraag me af of er meer zijn die het op zo'n manier indelen kwa platen keuze?
Of dat er nog andere manieren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94711 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:04:
Wat ik zelf veel doe is platen beatmixen die echt bij elkaar passen.
En dan bedoel ik zelfde soort tonen, zelfde soort melodie, zelfde soort vocals of een zelfde soort loopje. Waardoor ik er dus een beetje een verhaal in probeer te krijgen. En dit natuurlijk opbouwend naar een climax.

Zoals bijvoorbeeld binnen de Hardstyle platen met vocals uit films zoals Devil's fiction - DJ Yves (Pulp fiction vocal) en Be cool - Hardstyle Masters (Be cool vocal) maar ook Just a detail - Technoboy (waar een onder wereld vocal in zit) past daar weer goed bij.

Of bijvoorbeeld platen met een (kerk) koor bij platen met een kerk orgel zoals Y.R.M.L. - Julian DJ and Davide Sonar, Reactor - Davide Sonar en Satanika - MaPeRo bij elkaar.

Vraag me af of er meer zijn die het op zo'n manier indelen kwa platen keuze?
Of dat er nog andere manieren zijn?
qua vocals is het erg tof om platen met dezelfde woorde te mixen.

worden als motherfocker en dangerous komen nog wel eens voor.

voorbeeld:
bij one of those days van evil activities hoor je zoiets "right now ì'm dangerous" met een vage scratch in de plaat dan kan je zelf heel makkelijk dangerous van mad dog erin scratchen, en doormixen.

en een woord als fuck of motherfucker komt in zoveel platen voor, daar is altijd wel wat leusk mee te doen :)

Verde qua opbouw:
ik begin met wat mainstream, of wat early hardcore en bouw dit op naar nieuw en harder. ik probeer toch altijd een paar platen te draaien die weinig mensen kennen, dit geeft je set een echte eigen sound, zonder dat je de hele tijd vage shit aan het draaien bent wat niemand leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 06:27

Phydomir

Dennis

Zelf draai ik met Vinyl en cd's. Meeste doe ik met vinyl, cd's is nu meer voor de dingen die nog niet op vinyl te krijgen is maar wel op albums staat bijvoorbeeld.
Zit er wel aan te denken om helemaal op cd's over te stappen. Echter is hardcore nog niet echt goed online verkrijgbaar en zou ik dus alles eerst moeten rippen en dat is me te veel werk :P

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phydomir schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:05:
Zelf draai ik met Vinyl en cd's. Meeste doe ik met vinyl, cd's is nu meer voor de dingen die nog niet op vinyl te krijgen is maar wel op albums staat bijvoorbeeld.
Zit er wel aan te denken om helemaal op cd's over te stappen. Echter is hardcore nog niet echt goed online verkrijgbaar en zou ik dus alles eerst moeten rippen en dat is me te veel werk :P
over hardcore downloaden gesproken, is er uberhaupt een site waar je ook maar iets kan downloaden

• Chiron
  • Laatst online: 18-07 00:12

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 151099 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:12:
[...]

over hardcore downloaden gesproken, is er uberhaupt een site waar je ook maar iets kan downloaden
Er staat toch vast wel iets aan hardcore op beatport of decks records?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• ScuL
  • Laatst online: 17-07 21:04
Niet zo heel erg veel. Bij Dance-Tunes heb je wel wat..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

cyspoz schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:36:
Van te voren kijken wat voor een soort mix je wilt neerleggen, en aan de hand daarvan je vinyl/cd/mp3s uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik vandaag weer wat nieuwe tracks gehaald bij beatport.com. Natuurlijk gelijk een nieuw setje opgenomen en die is erg goed gelukt. Naar mijn mening (een van) het beste setje dat ik ooit heb opgenomen.

Normaal vraag ik het nooit zo, maar ik zou het wel erg waarderen als jullie hier wat commentaar op zouden geven. Ik heb het gevoel dat dit redelijk op het hoogtepunt van mijn kunnen ligt, en ik wil natuurlijk altijd meer leren.

Ik heb dit setje direct opgenomen direct nadat ik die nummers heb gehaald, dus dit was de eerste keer dat ik ze draaide, dat maakt het wel extra lastig natuurlijk, maar het heeft erg goed uitgepakt. Ik had de samples op beatport natuurlijk wel gehoord, maar welk nummer welke nu was en hoe ze ni zijn geheel klinken weet je dan natuurlijk niet.

Ik moet toegeven dat ik dit eigenlijk de meest leuke vorm van draaien vind. Gewoonlijk tracks draaien geheel zonder beïnvloeding van je kennis van die nummers. Puur op je gevoel mixen. Soms gaat lukt dat totaal niet, en soms heb je een helder moment, zoals ik denk dat ik dat vandaag eens had en dat eindelijk eens heb opgenomen.

Link: Micka - 02-10-2007

Tracklist:
01. Ame - Fiori
02. Habersham - Into The M
03. Davis & May - Neotron - Ryan Davis Edit
04. Extrawelt - Weich8
05. Dominik Eulberg - Afraid Of Seeing Stars - Heimische Gefilde Edit
06. Stephan Bodzin - Liebe Ist...
07. Ame - Balandine
08. Riley Reinhold - Lights In My Eyes - Patrice Baumel Mokum Remix
09. Adam K, Soha - Twilight
10. The Last Atlant - I Can't Live Without Chocolate
11. Elektrochemie - You're My Kind

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:59

Bestla

M/M -> V/F

Niet dat ik echt aan de bak wil als DJ,maar ik heb toch zo'n spulletje in de huiskamer staan.

Technics SL-1810 en SL-D2 direct drive turntables
Behringer VMX300 3 kanaals mixer
Arcam Alpha 7 Amp
Bose luidsprekers
+
700 vinyl singletjes uit de jaren 60/70/80.

Ik kan zo een 70s party starten en het is ook leuk op verjaardagen. Er zit tenslotte de doelgroep voor die jaren op de bank :7 (8>

Ben nu een beetje aan het kijken naar een echte jukebox.

[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 04-10-2007 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:59

Bestla

M/M -> V/F

:? Dubbelpost :?

[ Voor 98% gewijzigd door Bestla op 04-10-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Michali schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:00:
Normaal vraag ik het nooit zo, maar ik zou het wel erg waarderen als jullie hier wat commentaar op zouden geven. Ik heb het gevoel dat dit redelijk op het hoogtepunt van mijn kunnen ligt, en ik wil natuurlijk altijd meer leren.
Zeker een goede mix! Na 1 keer luisteren geen fouten kunnen ontdekken, technisch wel in orde dus.
Qua stijl liggen alle nummers mooi bij elkaar en ook geen mix gehoord die niet klopte. Het genre bevalt mij ook wel dus dat is ook wel goed.
Na een tweede keer snel door de mix te gaan viel mij op dat onder andere bij de eerste mix de 2 nummers in het begin van de mix niet helemaal gelijk staan, maar dat is slechts een detailpuntje.

Wat me ook wat opviel (als enige kleine minpuntje dan) is dat de mix wel heel constant aanvoelt wat tempo en energie aanvoelt. Het was dus misschien wel leuk geweest als er iets meer variatie in de opbouw zat, of misschien een nummer ertussen dat er iets meer tussenuit springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Dank je! :)

Dat is ze in het begin niet gelijk lijken te lopen komt denk ik doordat het ritme van dat eerste nummer zo apart is en dat de intro van dat tweede nummer eveneens een intro met een apart ritmepatroon. Dat klinkt een beetje vreemd in het begin, maar later pakt hij het wel lekker op als het nummer wat verder in de intro komt.

Dat was sowieso een hele lastige mix overigens, misschien wel de lastigste. Komt vooral door de opbouw van Fiori. Wist me er in het begin geen raad mee, maar pakte toch wel goed uit.

Bedoel je trouwens niet de overgang van de 2de track naar de 3de? Daar zou je dan wel gelijk in hebben.

Qua opbouw vond ik zelf dat er toch wel wat variatie in zit. Begint vrij intens met Fiori, daarna wat spacender naar Into The M om daarna de diepte in te gaan wat bij het begin van Are You Afraid Of Seeing Stars een hoogte- (diepte :P) punt bereikt. Met Liebe Ist... wordt het dan wat duisterder met rauwe geluiden en komt er met Balandine dan weer een versnelling. Richting Twilight wordt het dan wat meer euforisch en wordt het daarna weer wat dieper en duisterder naar het eind toe.

Ik krijg meestal commentaar dat ik altijd allerlei stijlen zo veel door elkaar mix. Dus ik probeerde me een beetje in te houden. :P Moet wel zeggen dat ik dat zelf ook wel prettiger vind om er dan achteraf naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 15-07 13:27

Erikie

www.erikie.nl

wauw, ik heb eindelijk traktor scratch binnen als vervanging van m'n ouwe finalscrats 1.x . omg, wereld van verschil! Eindelijk kan ik met effecten rommelen :P Ik heb gelijk m'n midi controler erop aangesloten en al die knopjes aangepast, en damn, dacht dat t makkelijk was, maar t is nog ff flink oefenen :). Het geluid klinkt ook stukke beter dan fs 1.x . en het apperaatje is pwnage! Enige jammere is dat 1 time code vinyl vrij wrapped is :( . kan er nog wel mee draaien, maar ik moet er niet te wild mee om gaan . Maar die audio8 op zich is al een @#$&* prima geluidskaartje :p mjam.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

heel vet mixje michali! Echt mijn stijl ook wel! Draai jij ook wel is voor publiek enzo? Of wil je dat misschien is doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 18-07 13:41
Ik heb een aardige dubbelmix in elkaar gedraaid met Serato Scratch Live timecode platen icm DJ Decks.

Anode

http://www.fileoutpost.com/download/B33A7ABA864612D97E

1. Rising Star - Star Theme (Thank God For Music)
2. Minilogue, KAB - That's A Nice Way To Give Me Feedback - Original Mix
3. Fading Ocean - From Within The Deep - Original Mix
4. Hado - Jadestorm feat. Marcie - Original Mix
5. Joy Kitikonti - 2U - Original Mix
6. Stian Klo, Tronso - Helgoland - Original Mix
7. Jack Shaft - Rhythm Divine 007 - Dub Mix
8. Daniele Candeloro - Coridor - Original Mix
9. Spin Science - Half Man Half Amazing - Original Mix
10. Arion Grey, Dave Ferol - Lost In The Far East - Original Mix
11. Raiders of the Lost Arp - Beyond The Dark - DJ S2 & Los Hermanos Mix
12. Sebastien Thibaud - Drumstick - Original Mix
13. Misstress Barbara - Jamais Moi Sans Toi - Original Mix
14. Moby - Heaven - Original Mix

Cathode

http://www.fileoutpost.com/download/CF47816B93FEA7666C

1. Equitant - Last Night In My Body - DJ Pisces Phenotype Remix
2. Trentemoller, Buda - Gamma - Minilogue Remix
3. Adultnapper - Maxwell's Demon - Original Mix
4. Gill Norris - Forme - Jesse Somfay's Will of the Wisp Remix
5. Avus - Furry Hat - Original Mix
6. Eyem - Love Came Down - Original Mix
7. Duoteque - Lola - Original Mix
8. Sian - Flood - Gui Boratto Remix
9. Equitant - Elemente - Bubbledoor's Pre-Dawn Mix V1.00
10. Magik Parking - Velocity - Original Mix
11. Playane - Milky Synth - Anna Remix
12. The Base Boys - Nature - Original Mix
13. Undo - Atrau Me (Factor City) - Original Mix
14. Pjotr G vs Jay Rico - People In Closets v2
15. Trickski - Powerhorse - Original Mix

Anode is meer progressive en Cathode is meer minimal.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
2 lekkere mixjes uc!
Anode vindt ik zelf de beste, maar cathode is ook zeker niet slecht. Heb ze beide nu al een paar keer beluisterd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 18-07 13:41
Adion schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:13:
2 lekkere mixjes uc!
Anode vindt ik zelf de beste, maar cathode is ook zeker niet slecht. Heb ze beide nu al een paar keer beluisterd :)
Dank je. Jij ook bedankt voor het mooie stukje software. Anode loopt imho ook wat beter. Er zit een betere "flow" in de mix.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Erikie schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:44:
Enige jammere is dat 1 time code vinyl vrij wrapped is :( .
Mail sturen naar NI en je krijgt een nieuwe. Ze zijn vrij makkelijk daar wat dat betreft.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Randy z'n TT's staan nu ook eindelijk eens goed op de pic... ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/images/stories/diversen/rob_tt_1_sm.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/images/stories/diversen/rob_tt_2_sm.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/images/stories/diversen/rob_tt_3_sm.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/images/stories/diversen/rob_tt_4_sm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Extreem buitengewoon sfeervol! :D

Wat betreft timecode vinyl, inmiddels draai ik alweer een tijdje met 2 setjes vinyl, aangezien van de eerste set er een plaat aan een kant een paar fikse krassen heeft opgelopen (maar dat vind ik op zich niet zo gek, in 2 jaar tijd).

Als je met dit soort dingen draait kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en sowieso een extra paar nieuwe timecode vinyls in je tas meenemen voor het geval dat, je weet maar nooit wat er onderweg kan gebeuren.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bekende slipmatjes van Bacardi heb ze hier ook :D
Misschien dat ik toch ook maar zoiets creatiefs met mn TT moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hmm, Reind, is het de bedoeling dat de verf er zo uitziet? Zitten allemaal van die lichte vlekjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Anoniem: 24317 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:30:
heel vet mixje michali! Echt mijn stijl ook wel! Draai jij ook wel is voor publiek enzo? Of wil je dat misschien is doen?
Beetje late reactie, sorry. :P

Bedankt voor je reactie, fijn dat je het leuk vindt. Ik heb nog meer nummers in die stijl gehaald, dus ik zal binnenkort nog wel eens wat posten.

Ik draai heel af en toe wel eens voor publiek. Nooit echt grote gigs ofzo, meer lokale avonden met muziek in dit soort stijlen.

Verder vind ik het altijd wel leuk om ergens te draaien, dus als je me ergens kunt aanraden of iets weet, dan graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Drawer schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:25:
Hmm, Reind, is het de bedoeling dat de verf er zo uitziet? Zitten allemaal van die lichte vlekjes in.
Noemen ze ook wel metalic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

Reind schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:32:
Randy z'n TT's staan nu ook eindelijk eens goed op de pic... ;)

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Very nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:07:
[...]

Noemen ze ook wel metalic ;)
Vet... Enige minpuntje zijn de Bacardi slip matten. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Drawer schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:25:
Reind heeft wel een oude camera ;), maar die vlekjes zijn gewoon metallic lak... Ik wilde geen hoogglans rood, maar iets specialers :)
Ome_Les schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:12:
[...]

Vet... Enige minpuntje zijn de Bacardi slip matten. :')
STFU over m'n bacardi slipmatten ;)

Nouja, ik heb ze iig gekregen door te draaien op een van hun feesten ;) :*)

[ Voor 37% gewijzigd door BtM909 op 17-10-2007 00:09 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

BtM909 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:08:
[...]
STFU over m'n bacardi slipmatten ;)

Nouja, ik heb ze iig gekregen door te draaien op een van hun feesten ;) :*)
:')

Okee okee...Ik doe normaal.... Maar ik bats wel met je moeder. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ome_Les op 17-10-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Allememachies, dat dit topic nog steeds draait :+
Zal binnenkort wel es foto's posten van mijn studio in opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 16:01
Heb in dit topic eigenlijk nog nooit eerder gepost. Maar had graag wat advies willen vragen over het maken van "overgangen" tussen nummers en nog wat kleine dingetjes.

Ik gebruik m'n Macbook met Ableton Live en een UC33-e Midi controller. Omdat ik nog maar net begonnen ben gebruik ik wat "gewarpte" tracks en probeer ik deze te mixen. Mijn laatste mix heb ik een aantal nieuwe nummers van beatport onderandere geplukt en opgenomen. Deze mix is puur op het gevoel gedaan, zonder queue / of pre listen (geluidskaart met meerdere outputs is terug naar de winkel, moet nog een nieuwe uitzoeken). Nu heb ik in deze mix verschillende soorten overgangen geprobeerd, nu blijft het toch lastig om 2 nummers te zoeken die goed bij elkaar passen en deze ook nog eens vloeiend te mixen. Persoonlijk vind ik m'n mix werk soms prima uitkomen, andere keren is het wat rommelig. Het beatmatchen gaat gelukig wel aardig met die gewarpte tracks, al zou dit ook nog strakker kunnen ;-). Al jullie feedback en tips zijn natuurlijk welkom! _/-\o_

Later wil ik ook meer VST, samples en knip/plak werk doen in Ableton. Overgens voel ik me niet echt een dj, wat ik wil bereiken is een meeslepende flow van vette minimal/techno/deep house tracks en daar heel veel creativiteit in kwijt. Misschien eens keertje voor een publiek draaien, al zou ik totaal niet weten waar te beginnen ? Misschien een dj contest of demo'tje rond sturen naar andere dj's / club / feesten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Voordat je dingen rond begint te sturen naar organisaties en feesten moet je voor jezelf heel duidelijk hebben wat je wil.

Je moet dan ook erg kritisch naar jezelf gaan kijken (luisteren) en minimaal een uur een interessant iets neer kunnen zetten wat helemaal jouw ding is.

Het bijelkaar zoeken van passende tracks is inderdaad een tijdrovend gebeuren, je leert het meeste door te luisteren, luisteren en nog eens luisteren. Probeer ook de toonregeling onder de knie te krijgen, aangezien je met Ableton werkt en dus niet pitched is dat iets waar je je volledig op kan concentreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:38

rvd50

...................

Ik zit met een probleem:

Ik ben een beginnend Dj, maak af en toe wat mixjes met Virtual Dj en andere software. Maar nu wil ik toch wat echte gear gaan aanschaffen.

Ik ben geïnteresseerd in de Behringer BCD-3000 Midi Controller. Deze zou voor de beginnende DJ perfect zijn om de basics onder de knie te krijgen. Maar de een zegt dat dit een prima keus en de ander zegt dat ik door moet sparen.

Ik ging rondkijken op internet en toen viel mijn oog op de Reloop RMX-40 DSP USB. Ik heb rondgezocht op internet, maar ik ben niet veel wijzer geworden. Het schijnt dat je deze op je pc kan aansluiten, maar gebruik je daarbij dan DJ-software en laad je liedjes ermee in?

Wie kan mij wat meer vertellen en/of mij een goed en niet te duur alternatief laten zien?

p.s: ik wil sowieso alles aansluiten op de pc en wil geen cdspelers.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
De Reloop RMX40 USB is niets anders als een geluidskaart in de mixer, aansturen van een programma kun je er niet mee dus de toevoeging van usb geluidskaarten terwijl de mixer geen midi ondersteund is naar mijn mening half gebakken werk.

Ik zou gewoon voor een goede midi controller + geluidskaart gaan. Zelf vind ik de Vestax VCI-100 verreweg de mooiste midi controller van dit moment. Een goede soundcard er aan en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 01:02:
De Reloop RMX40 USB is niets anders als een geluidskaart in de mixer, aansturen van een programma kun je er niet mee dus de toevoeging van usb geluidskaarten terwijl de mixer geen midi ondersteund is naar mijn mening half gebakken werk.

Ik zou gewoon voor een goede midi controller + geluidskaart gaan. Zelf vind ik de Vestax VCI-100 verreweg de mooiste midi controller van dit moment. Een goede soundcard er aan en gaan met die banaan.
Eensch! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Reind schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 01:02:
Helemaal mee eens. Ik heb destijds voor de stap gestaan tussen Behringer bcd3000 of Vestax vci-100. Ik zocht namelijk naar een goeie controller waarmee ik ook kan dj'en zonder het hele gedoe van vinyl control calibreren, platenspelers aansluiten etc. voor de 'makkelijkere klussen'.(Techno/minimal/electro draai ik nog steeds bij voorkeur met vinyl control, de 'allround' en alternatieve dance ging daarvoor prima af met 2 cdj's).

De Vestax is 2x zo duur als de Behringer, maar dat merk je wel _enorm_ in kwaliteit. De afwerking, feeling, en robuustheid, echt superieur. Ik heb ze allebei onder handen gehad (en de Vestax ligt nu standaard in mn UDG Creator backpack ;)), de Behringer kwam in vergelijking met de Vestax over als een stuk speelgoed.

Nog even doorsparen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Chiron schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:55:
[...]

Helemaal mee eens. Ik heb destijds voor de stap gestaan tussen Behringer bcd3000 of Vestax vci-100. Ik zocht namelijk naar een goeie controller waarmee ik ook kan dj'en zonder het hele gedoe van vinyl control calibreren, platenspelers aansluiten etc. voor de 'makkelijkere klussen'.(Techno/minimal/electro draai ik nog steeds bij voorkeur met vinyl control, de 'allround' en alternatieve dance ging daarvoor prima af met 2 cdj's).

De Vestax is 2x zo duur als de Behringer, maar dat merk je wel _enorm_ in kwaliteit. De afwerking, feeling, en robuustheid, echt superieur. Ik heb ze allebei onder handen gehad (en de Vestax ligt nu standaard in mn UDG Creator backpack ;)), de Behringer kwam in vergelijking met de Vestax over als een stuk speelgoed.

Nog even doorsparen dus.
Die paar minuutjes dat ik heb mogen spelen met die Vestax van je, beviel zeker. (Afgezien van een stilstaande platter. ;) )

offtopic:
Tijd om eigen katjes in av te zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

Afbeeldingslocatie: http://www.rane.com/nikepromo.gif

[size=14pt]Nike, Rane and Serato team up to create the Air Force 1 and Scratch LIVE Package to celebrate the AF1’s 25th anniversary[/size]

As part of the Air Force 1’s silver anniversary, Nike has collaborated with cutting-edge partners Rane and Serato to create a special edition AF1 and White Scratch LIVE package. The collaboration recognizes the intersection of sports, music and innovation within hip-hop culture.

For the past 25 years the Air Force 1 has made a journey from an innovative performance product to a hip-hop icon. In recognition of this, Rane and Serato have worked with Nike to produce the truly innovative Scratch LIVE package for the digital-age hip-hop DJ.

The Serato Scratch
Central to hip-hop culture is the DJ, whose developed and perfected skills now benefit from the latest technology with Rane’s Serato Scratch LIVE – a revolutionary product that enables DJs to control digital audio files on their laptop with vinyl control records on their turntables.

Air Force 1 and Scratch LIVE Package
Popular Japanese company Head-Porter was approached to create a custom-made bag for transporting a laptop, the Scratch LIVE units and accessories. Constructed from white ballistic nylon, the bag features the Nike pivot logo which references the iconic sole detail of the AF1. To complete the pack, the commemorative White/White AF1 shoe sports the Scratch LIVE logo and incorporates the same white ballistic nylon used for the bag.

A limited number of Air Force 1 and Scratch LIVE packages were created for leading DJs around the globe. Unfortunately, none of these packages are available for purchase.

About the Journey of Force
Nike has always been obsessed with making the athletic experience better through functional design. At Nike that means designing with a purpose, and understanding the sport and the culture that surrounds it.

Over the past 25 years the Air Force 1 made a journey from an innovative performance product to a cultural icon. To celebrate the silver anniversary, Nike incorporated the feedback of athletes and the community that has embraced the AF1 over the past 25 years to bring unparalleled craftsmanship and meaningful enhancements to the AF1. And the journey continues. With the AF25 Nike launches its newest FORCE innovation in performance basketball, the platform from which to build the future of Nike basketball.

About Serato
Serato Audio Research formed a product partnership with Rane Corporation in 2004 with Serato Scratch LIVE. Scratch LIVE is a revolutionary product that enables DJs to control digital audio files on their laptop with vinyl control records on their turntables. Since then Serato has expanded its reputation for excellent pro DJ products. Serato was founded in the studio world for its Pitch ‘n Time pro audio plug-in which is loved by audio engineers the world over, and has been recognized as the market leader in time and pitch adjustment since its inception in 1999. For more information, visit Serato.com

About Rane Corporation
Rane Corporation is an established innovator in problem-solving audio tools, professionally engineered with a focus on science, price/performance, and not frills and hype. Designed and manufactured exclusively in the United States, Rane’s product distribution is worldwide. Rane’s primary marketplaces are DJ (performance, club, mobile & recording), Live Sound (FOH and monitoring) and Commercial (music & paging, networked systems) featuring innovative analog and digital audio products for each category.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 178057 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:52:
[afbeelding]

[size=14pt]Nike, Rane and Serato team up to create the Air Force 1 and Scratch LIVE Package to celebrate the AF1’s 25th anniversary[/size]

As part of the Air Force 1’s silver anniversary, Nike has collaborated with cutting-edge partners Rane and Serato to create a special edition AF1 and White Scratch LIVE package. The collaboration recognizes the intersection of sports, music and innovation within hip-hop culture.

For the past 25 years the Air Force 1 has made a journey from an innovative performance product to a hip-hop icon. In recognition of this, Rane and Serato have worked with Nike to produce the truly innovative Scratch LIVE package for the digital-age hip-hop DJ.

The Serato Scratch
Central to hip-hop culture is the DJ, whose developed and perfected skills now benefit from the latest technology with Rane’s Serato Scratch LIVE – a revolutionary product that enables DJs to control digital audio files on their laptop with vinyl control records on their turntables.

Air Force 1 and Scratch LIVE Package
Popular Japanese company Head-Porter was approached to create a custom-made bag for transporting a laptop, the Scratch LIVE units and accessories. Constructed from white ballistic nylon, the bag features the Nike pivot logo which references the iconic sole detail of the AF1. To complete the pack, the commemorative White/White AF1 shoe sports the Scratch LIVE logo and incorporates the same white ballistic nylon used for the bag.

A limited number of Air Force 1 and Scratch LIVE packages were created for leading DJs around the globe. Unfortunately, none of these packages are available for purchase.

About the Journey of Force
Nike has always been obsessed with making the athletic experience better through functional design. At Nike that means designing with a purpose, and understanding the sport and the culture that surrounds it.

Over the past 25 years the Air Force 1 made a journey from an innovative performance product to a cultural icon. To celebrate the silver anniversary, Nike incorporated the feedback of athletes and the community that has embraced the AF1 over the past 25 years to bring unparalleled craftsmanship and meaningful enhancements to the AF1. And the journey continues. With the AF25 Nike launches its newest FORCE innovation in performance basketball, the platform from which to build the future of Nike basketball.

About Serato
Serato Audio Research formed a product partnership with Rane Corporation in 2004 with Serato Scratch LIVE. Scratch LIVE is a revolutionary product that enables DJs to control digital audio files on their laptop with vinyl control records on their turntables. Since then Serato has expanded its reputation for excellent pro DJ products. Serato was founded in the studio world for its Pitch ‘n Time pro audio plug-in which is loved by audio engineers the world over, and has been recognized as the market leader in time and pitch adjustment since its inception in 1999. For more information, visit Serato.com

About Rane Corporation
Rane Corporation is an established innovator in problem-solving audio tools, professionally engineered with a focus on science, price/performance, and not frills and hype. Designed and manufactured exclusively in the United States, Rane’s product distribution is worldwide. Rane’s primary marketplaces are DJ (performance, club, mobile & recording), Live Sound (FOH and monitoring) and Commercial (music & paging, networked systems) featuring innovative analog and digital audio products for each category.
Heeeel erg gaaf!

Kost dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Veel denk ik zo.

Wat ik hier nou me afvraag is dat vele van jullie maken of/en mix'en muziek. Letten jullie wel op hoe jullie het uitbrengen op internet/cd? In de genre, doen jullie zel aan evt mastering, after eq'en/compressors? Ik ben namelijk zelf audio engineer en vind het fasinerend hoe jullie hier aan het werk gaan. Ik zelf meer in het 'how to become a producer topic' maar dat loopt toch niet echt storm, daarnaast veel buitlandse (vooral franse fora's.... ben namelijk frans) forums over studio setups en muziek projecten.
Maargoed, ik doel dus meer over jullie eindprodukt, of het ook etisch verantwoord verspreid wordt :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Setje van Rane is zo limited dat het voor niemand te koop is, tis namelijk een setje voor de bekende dj's die het merk vanaf dag 1 gebruiken. Je moet wat als alle andere fabrikanten inmiddels gebruik maken van hardware die veel meer bied dan alleen een paar in en uitgangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
@Mauce: Ik neem wel eens een demo op, maar dan pas ik meestal geen nabewerking toe. Ik zorg voordat ik ga opnemen dat, als ik op mijn mengpaneel zo rond de 0db levels zit, de input op de PC waarop ik het ga opnemen binnen de grenzen blijft, liefst met nog een kleine marge zodat uitschieters niet afgekapt worden. Op die manier is het volume van het resultaat voldoende en heb houdt je het beste (wat voor mij mogelijk is dan) geluid. Verder zou ik niet weten wat ik er nog aan zou kunnen veranderen. De kwaliteit is dan voor mij wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122700

Anoniem: 30670 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:17:
Veel denk ik zo.

Wat ik hier nou me afvraag is dat vele van jullie maken of/en mix'en muziek. Letten jullie wel op hoe jullie het uitbrengen op internet/cd? In de genre, doen jullie zel aan evt mastering, after eq'en/compressors? Ik ben namelijk zelf audio engineer en vind het fasinerend hoe jullie hier aan het werk gaan. Ik zelf meer in het 'how to become a producer topic' maar dat loopt toch niet echt storm, daarnaast veel buitlandse (vooral franse fora's.... ben namelijk frans) forums over studio setups en muziek projecten.
Maargoed, ik doel dus meer over jullie eindprodukt, of het ook etisch verantwoord verspreid wordt :+ ;)
Dus je mastered ook setjes etc? Ik doe namelijk niet zelf aan mastering :P (geen idee waar ik moet beginnen ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

@Mauce: Ik doe hetzelfde als Michali en probeer vooral de mix goed te houden door netjes op 0 dB te blijven zitten. Compressors vind ik maar smerige apparatuur persoonlijk en zijn volgens mij (op live toepassing na) alleen maar om slecht werk recht te breien.
Nieuwe muziek van tegenwoordig is bovendien vaak allemaal al zwaar in elkaar gedrukt dus meer comprimeren is volgens mij niet nodig :)

Waar ik wel wat aan zou willen/moeten doen is het algemene klankbeeld en de harmonie van geluid meer samenhanged maken. Je kan natuurlijk wel op volume alles strak hebben, maar sommige nummers klinken gewoon dikker of harder als andere. Vooral als je bijvoorbeeld een lekkere dance classic mixt met een nieuw nummer dan geeft dat grote gaten.
Je kan op je mixer met de EQ wat wijzigingen aanbrengen, maar dit is erg grof en slechts een klein deel van wat er voor mijn gevoel aan moet gebeuren.
Maar misschien kun jij een keer wat vertellen over hoe we dat zouden kunnen doen, want het probleem wat ik zie is dat je eigenlijk de orginelen moet bewerken omdat je achteraf alleen nog maar het geheel kan bewerken. Voordeel van bewerken van de orginelen is ook dat ze dan meteen live lekker kunnen klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 30670 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:17:
Veel denk ik zo.

Hey Gozert....

Check deze twee eens...

- Minimal Techo setje (04-Aug-2007 02:53 153Mb )
- Oldskool D&B setje (03-Sep-2007 00:06 142Mb )

Allebei setjes die kwa EQ-ing een klein beetje zijn bijgewerkt en ja er is ook een sampletje van Restricted Sessions overheen gegooid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:32
Afbeeldingslocatie: http://groovejunk.eu/imagehosting/104719d94dc2e81.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
cyspoz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:38:
Waar ik wel wat aan zou willen/moeten doen is het algemene klankbeeld en de harmonie van geluid meer samenhanged maken. Je kan natuurlijk wel op volume alles strak hebben, maar sommige nummers klinken gewoon dikker of harder als andere. Vooral als je bijvoorbeeld een lekkere dance classic mixt met een nieuw nummer dan geeft dat grote gaten.
Je kan op je mixer met de EQ wat wijzigingen aanbrengen, maar dit is erg grof en slechts een klein deel van wat er voor mijn gevoel aan moet gebeuren.
Maar misschien kun jij een keer wat vertellen over hoe we dat zouden kunnen doen, want het probleem wat ik zie is dat je eigenlijk de orginelen moet bewerken omdat je achteraf alleen nog maar het geheel kan bewerken. Voordeel van bewerken van de orginelen is ook dat ze dan meteen live lekker kunnen klinken.
Dat is toch gewoon een kwestie van de juiste nummers op elkaar mixen? Als het ene nummer heel vol klinkt en de volgende wat (lees: te) mager, dan ben je of de verkeerde nummers op elkaar aan het mixen of je mixt gewoon niet goed lijkt me. Vanuit een heel energiek nummer naar een wat diepere of rustigere mixen kan wel, maar het is wel meestal vrij moeilijk om het goed te laten klinken. Dan achteraf dit nog wat gaan bijwerken is imo. niet zo'n goede zaak, aangezien je er in een live situatie daar geen kans toe hebt. Beter is om goed te luisteren waarom het niet goed klinkt en dan de volgende keer dit op een andere manier proberen te doen zodat je wel een goed resultaat krijgt.

@hierboven: Ziet er uit als een net setje. Lijkt me wel erg prettig, je laptop zo direct boven je mengpaneel. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Michali op 21-10-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Michali schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:29:
Dat is toch gewoon een kwestie van de juiste nummers op elkaar mixen? Als het ene nummer heel vol klinkt en de volgende wat (lees: te) mager, dan ben je of de verkeerde nummers op elkaar aan het mixen of je mixt gewoon niet goed lijkt me. Vanuit een heel energiek nummer naar een wat diepere of rustigere mixen kan wel, maar het is wel meestal vrij moeilijk om het goed te laten klinken.
Als je oude en nieuwe muziek combineert heb je dat al snel. Vooral muziek van vroeger klinkt gewoon heel anders. Denk dan aan nummers van Madonna, Jackson 5, Pointer Sisters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Jeeeeeeeeah nog een Traktor Scratch bezitter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Michali schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:29:

@hierboven: Ziet er uit als een net setje. Lijkt me wel erg prettig, je laptop zo direct boven je mengpaneel. :)
Volgens mij hangt ie boven de rechterdraaitafel, wat je ook zou willen als je rechtshandig bent :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey,
Ik heb nog steeds mijn oude numarks (tt1650)

De laatste tijd draai ik echter veel, het gelijk zetten van de platen gaat gewoon goed en snel, alleen loopt ie nog regelmatig iets weg. Is dit te verhelpen met duurdere tafels die beter pitchen? Een super oem of een SL bijvoorbeeld… of is dat gewoon een kwestie van beter oefenen?

ik hoor vaak dat draaien met betere tafels veel makkelijker is.. alleen vraag ik me af of het dus wel echt waard is om zo`n 600 euro uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Anoniem: 151099 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:23:
Hey,

De laatste tijd draai ik echter veel, het gelijk zetten van de platen gaat gewoon goed en snel, alleen loopt ie nog regelmatig iets weg. Is dit te verhelpen met duurdere tafels die beter pitchen? Een super oem of een SL bijvoorbeeld… of is dat gewoon een kwestie van beter oefenen?

ik hoor vaak dat draaien met betere tafels veel makkelijker is.. alleen vraag ik me af of het dus wel echt waard is om zo`n 600 euro uit te geven.
Een plaat zal na verloop van tijd altijd wel iets ernaast gaan lopen, da's bij elke draaitafel wel zo, daarom moet je elke keer iets corrigeren. Dat corrigeren gaat bij de duurdere bakken een stuk soepeler dan bij die goedkope tafels, maar dat is ook een kwestie van wennen. Als je tevreden bent met je draaitafels, zou ik geen nieuwe kopen. Maar ga niet bij iemand Technics of SuperOEMS uitproberen, want dan wil je niet anders meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 151099 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:23:
Hey,

Tja, zit zelf erover te denken om zo'n Stanton T.80 set te kopen. Ik heb alleen nog niet veel van mensen gehoord, behalve dat ze vinden dat het een generation iPod draaitafel is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Empathy schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:53:
[...]

Een plaat zal na verloop van tijd altijd wel iets ernaast gaan lopen, da's bij elke draaitafel wel zo, daarom moet je elke keer iets corrigeren. Dat corrigeren gaat bij de duurdere bakken een stuk soepeler dan bij die goedkope tafels, maar dat is ook een kwestie van wennen. Als je tevreden bent met je draaitafels, zou ik geen nieuwe kopen. Maar ga niet bij iemand Technics of SuperOEMS uitproberen, want dan wil je niet anders meer ;)
bij dat corrigeren gaat het vaak fout, omdat de boel zo slap is gooi je hem er zo over heen, of staat je tafel bijna stil.

heb wel af en toe op goeie bakken gedraaid, maar niet een hele set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Ome_Les schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:51:
[...]

Tja, zit zelf erover te denken om zo'n Stanton T.80 set te kopen. Ik heb alleen nog niet veel van mensen gehoord, behalve dat ze vinden dat het een generation iPod draaitafel is? :?
Volgens mij heeft die een rechte toonarm en is die daardoor meer voor het scratchwerk geschikt. Ik weet niet of dit je bedoeling is?
Check even op AboutDJ daar heeft Reind een mooi verhaal staan over Super OEMS.

[ Voor 8% gewijzigd door cyspoz op 22-10-2007 22:09 . Reden: AboutDJ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Anoniem: 151099 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:33:
[...]

bij dat corrigeren gaat het vaak fout, omdat de boel zo slap is gooi je hem er zo over heen, of staat je tafel bijna stil.
Probeer eens te corrigeren door de pitch kort iets omhoog (of omlaag) en dan meteen weer terug naar het beginpunt te schuiven. Werkte vroeger met m'n Numark pisdingen wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Empathy schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:26:
[...]

Probeer eens te corrigeren door de pitch kort iets omhoog (of omlaag) en dan meteen weer terug naar het beginpunt te schuiven. Werkte vroeger met m'n Numark pisdingen wel goed :)
hahaha nee dankje, dan koop ik liever super oems, tja het zijn echt kutdingen he haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

cyspoz schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:09:
[...]

Volgens mij heeft die een rechte toonarm en is die daardoor meer voor het scratchwerk geschikt. Ik weet niet of dit je bedoeling is?
Check even op AboutDJ daar heeft Reind een mooi verhaal staan over Super OEMS.
Och... Scratchwerk zal ik mij niet snel aan irriteren. ;)
Maareuh.. thnx.. Zal nog wel eens kijken wat ze er nog meer over hebben te zeggen...

Mochten andere mensen hier ook ervaring met deze TTs hebben, pls lemme know. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Ome_Les schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:53:
Mochten andere mensen hier ook ervaring met deze TTs hebben, pls lemme know. ;)
Had natuurlijk meteen mijn eigen ervaring er bij moeten zetten 8)7 Ik ben zelf heel erg tevreden over de Synq XTRM-1 in combinatie met een Concorde Pro. Het is wel een dure Super OEM maar doet zeer goed zijn werk en wat altijd aan te raden is om de speling er af te laten halen. of als je zelf handig bent dat zelf te doen. De winkel waar ik hem heb gekocht bood dat als mogelijkheid.

[ Voor 0% gewijzigd door cyspoz op 25-10-2007 08:50 . Reden: Doemscenario Reind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

cyspoz schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:01:
[...]

Had natuurlijk meteen mijn eigen ervaring er bij moeten zetten 8)7 Ik ben zelf heel erg tevreden over de Synq XTRM-1 in combinatie met een Concorde Pro. Het is wel een dure Super OEM maar doet zeer goed zijn werk en wat altijd aan te raden is om de speling er af te laten halen of als je zelf handig bent dat zelf te doen. De winkel waar ik hem heb gekocht bood dat als mogelijkheid.
K dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
cyspoz schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:01:
[...]
speling er af te laten halen of als je zelf handig bent dat zelf te doen.
Owja, hoe doe jij dat dan, met welk lager begin je te stellen en hoe weet jij wanneer er geen speling meer op staat? Ik heb dat zo ontzettend veel mensen horen roepen en toen ik hun draaitafel zag en de arm bekeek bleek dat men wederom de lagers TE strak aan had gedraaid en dat is pas echt een ramp voor je vinyl. Als er speling op zit gewoon laten zitten en niet zelf aan gaan draaien... de kans is namelijk velen malen groter dat je ze te strak aan draait dan dat je het goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

net 2x reloop rp6000 besteld (de witte versie) 8) 350,- bij bax-shop.

hopelijk morgen binnen :D

M`n stanton 500 voldoen nog prima dus die gaan gewoon over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Gefeliciteerd! d:)b Je zult er geen spijt van krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Empathy schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:54:
Gefeliciteerd! d:)b Je zult er geen spijt van krijgen :)
ik heb ze gekocht niet gekregen he ;) helaas :P

maar spijt verwacht ik ook niet, :) ik denk ook dat je deze tafels erg makkelijk weer kwijt raakt op marktplaats, dat was ook een extra rede om deze te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Reind schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:49:
Owja, hoe doe jij dat dan, met welk lager begin je te stellen en hoe weet jij wanneer er geen speling meer op staat? Ik heb dat zo ontzettend veel mensen horen roepen en toen ik hun draaitafel zag en de arm bekeek bleek dat men wederom de lagers TE strak aan had gedraaid en dat is pas echt een ramp voor je vinyl. Als er speling op zit gewoon laten zitten en niet zelf aan gaan draaien... de kans is namelijk velen malen groter dat je ze te strak aan draait dan dat je het goed doet.
Ik heb toch ook niet gezegt dat ik dat zelf heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 151099 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:35:
net 2x reloop rp6000 besteld (de witte versie) 8) 350,- bij bax-shop.

hopelijk morgen binnen :D

M`n stanton 500 voldoen nog prima dus die gaan gewoon over....
Ziek! 350 voor allebei? Doe je goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
BtM909 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:25:
[...]

Volgens mij hangt ie boven de rechterdraaitafel, wat je ook zou willen als je rechtshandig bent :)
Daar lijkt hij idd. te hangen, maar ik zou hem toch liever boven het mengpaneel plaatsen. Ik heb mijn beeldscherm en toetsenbord toch ook niet rechts van me, omdat ik rechtshandig ben? Maar misschien heeft het wel zijn voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ome_Les schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:35:
[...]

Ziek! 350 voor allebei? Doe je goed!
jaja :s

heb ze iig binnen, ze zijn super degelijk, zwaar en stabiel, voldoende afstelmogelijkheden en ze zien er gelikt uit.

ik voel alleen een behoorlijke speling zitten, en dat vind ik jammer, weet niet of ik er nog last van ga krijgen, ik merk bij het cue-en dat alles het een beetje tikt. misschien alsnog laten verwijderen... verder gewoon goed.

morgen 2 concorde`s kopen, en dan is alles compleet. wellicht binnenkort m`n vmx300 vervangen voor een RMX40 blackfire :D nu nog ff niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
cyspoz schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:25:
[...]

Ik heb toch ook niet gezegt dat ik dat zelf heb gedaan?
Je zegt anders in de post die je maakt, als je een beetje handig bent kun je het zelf doen. Daarmee insinueer je dat het niet een al te moeilijk klusje is wanneer je weet hoe een schroevendraaier werkt. Niet dus want 99,9% van de mensen die een armlager zal afstellen zal dat op een verkeerde manier doen met alle gevolgen van dien, men heeft er namelijk de ballen verstand van met als gevolg verkeerd aangedraaide lagers of te strak aangedraaide lagers, je moet dus verdomd goed weten wat je doet en waarom je het doet anders vern**k je de zooi...

Absoluut geen klusje wat je zelf doet als je een beetje handig bent. Als je een beetje handig bent kun je een plankje ophangen aan de muur, mensen met verstand van zaken zorgen dat die muur stevig genoeg is om jouw plankje aan op te kunnen hangen.

Wanneer jij roept dat je het zelf kunt doen als je een beetje handig bent staat morgen half nederland bij wijze van spreken met een schroevendraaier boven zijn draaitafel want over het algemeen vinden Nederlanders zichzelf erg handig... en dat zijn ze dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hey Reind,

Ik heb gezien dat je een tijdje terug overgegaan bent op de Audio8 van Native Instruments.
Ik vind dat kaartje opzich wel een heel stoer ding, maar ik ben eigenlijk een beetje benieuwd of ik daar ook, naast het draaien, ook gewoon muziek mee kan maken, producen dus.

Is dat een beetje een realistische vraag, of is het puur een goede dj-box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

@Reind: Daar heb je inderdaad wel gelijk in, het is wel iets waarbij je goed moet weten wat je moet doen. Ik zal mijn post aanpassen om jou doemscenario te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Ome_Les schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:43:
Hey Reind,

Ik heb gezien dat je een tijdje terug overgegaan bent op de Audio8 van Native Instruments.
Ik vind dat kaartje opzich wel een heel stoer ding, maar ik ben eigenlijk een beetje benieuwd of ik daar ook, naast het draaien, ook gewoon muziek mee kan maken, producen dus.

Het is toch uiteindelijk gewoon een geluidskaart, dus ik zie niet in waarom je het niet voor producen zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Adion schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:57:
[...]

Het is toch uiteindelijk gewoon een geluidskaart, dus ik zie niet in waarom je het niet voor producen zou kunnen gebruiken.
Mijn idee ook. Maar ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128916

Wat is eigenlijk het verschil tussen een Pioneer CDJ200 en een Numark CDN-36? Behalve dan dat de Numark 2in1 zijn en je niet gewoon op je tafel kan leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ome_Les schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:43:
Hey Reind,

Tsja het is een beetje een alles in 1 kaart, niet zozeer gericht op het producen maar meer op het timecode verhaal. Wat ik me echter altijd af vraag, waarom moeten producers allemaal van die geluidskaarten hebben die een vermogen kosten terwijl een onboard geluidskaart vandaag de dag ook prima mee kan. Wanneer je gaat recorden snap ik het wel maar voor gewoon het output werk volstaat naar mijn mening een goede onboard kaart ook wel. Ik hoor in ieder geval geen verschil tussen de soundcard op mijn nforce bordje, de audio8 en de m-audio kaart die hier in huis liggen.

Wanneer je dus op zoek bent naar een all in one geluidskaart zal de audio8 zeker geen slechte keuze zijn. Er is alleen een issue met de pre-amps, althans dat gerucht gaat maar ik heb het zelf niet kunnen testen. Deze zouden zonder de bijgeleverde y kabels gaan spetteren rond het 8khz gebied. Niet echt van toepassing voor producen overigens tenzij daar het digitaliseren van vinyl ook onder valt ;)

Ik ben zeer tevreden over het Traktor Scratch pakket, naar mijn mening echt het beste totaal pakket wat er op dit moment te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

waarom moeten producers allemaal van die geluidskaarten hebben die een vermogen kosten terwijl een onboard geluidskaart vandaag de dag ook prima mee kan.
Latency is the magic word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Maar ook die is niet meer absurd hoog met een onboard geluidskaart, mijn nforce kaartje zit op 2ms. Dus ook die kunnen we weg strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hi Reind, thanks voor deze beschouwing!

Ik zit zelf de laatste tijd ook al met die vraag. (Of onboard soundcard niet al voldoet)

Het enige dat ik mij zo snel kan bedenken is, is als ik:
a. Thuis ga draaien met timecode vinyl
b. home recordings ga doen
c. ook mobile wil zijn met behulp van een laptop
ik waarschijnlijk hiervan gebruik zou kunnen maken.

Veel goede dingen gezien en gehoord van Traktor Scratch in combinatie met een Audio8, dus vandaar ook de vraag hoe en of de kaart ook geschikt is voor producen van geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Als je tijdcode vinyl en Traktor wil kun je niet anders dan aan de Audio8, das namelijk de enige kaart die zal gaan werken met tijdcode vinyl icm Traktor.

Ik draai nu ruim een half jaar met Traktor Scratch en heb inmiddels naast Traktor Scratch ook software als een mixvibes, serato, ms pinky en djDecks gebruikt... allemaal geweldig maar niet zo geweldig als Traktor Scratch. De enige software waar ik nog steeds warm voor loop is djDecks, kost geen drol geeft je meer dan een beetje en werkt eigenlijk bijzonder goed. Ik vind djdecks (ondanks dat het skinnable is) nog steeds een interface hebben van lik me vestje... dat roep ik al sinds dag 1! Aan de andere kant is Adion geen designer maar een programmeur en dat moet ook vooral zo blijven, zodra programmeurs zich gaan bemoeien met design gaat het fout en vice versa.

Wat alleen wel een keer mag gaan gebeuren is dat djDecks in de koppel verkoop gaat, oftewel kaal plukken die hap en mee leveren met een midi controller of een tijdcode vinyl systeem. Ik denk namelijk dat het programma in combinatie met een leuk geluidskaartje + tijdcode vinyl en cd tegen een goede prijs echt een potentiële hit is. De vraag naar dergelijke systemen lijkt met de dag groter te worden en ik denk toch echt dat het hele tijdcode verhaal een beetje de volgende hype aan het worden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Reind schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:12:
[...]

Maar ook die is niet meer absurd hoog met een onboard geluidskaart, mijn nforce kaartje zit op 2ms. Dus ook die kunnen we weg strepen.
Native Asio en ook hardware acceleratie voor 24bits processing? Kijk je hebt altijd over de top geluidskaarten en die zijn echt het geld niet waard, maar er is volgens mij wel degelijk een kwaliteitsverschil tussen standaard geluidskaarten en mid-range of high-end geluidskaarten.

Overigens: bel me even (maar niet nu, ga slapen ;))

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 02-11-2007 00:29 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.