How to Become a DJ... Deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 34.180 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 00:15:
Als je tijdcode vinyl en Traktor wil kun je niet anders dan aan de Audio8, das namelijk de enige kaart die zal gaan werken met tijdcode vinyl icm Traktor.

Ik draai nu ruim een half jaar met Traktor Scratch en heb inmiddels naast Traktor Scratch ook software als een mixvibes, serato, ms pinky en djDecks gebruikt... allemaal geweldig maar niet zo geweldig als Traktor Scratch. De enige software waar ik nog steeds warm voor loop is djDecks, kost geen drol geeft je meer dan een beetje en werkt eigenlijk bijzonder goed. Ik vind djdecks (ondanks dat het skinnable is) nog steeds een interface hebben van lik me vestje... dat roep ik al sinds dag 1! Aan de andere kant is Adion geen designer maar een programmeur en dat moet ook vooral zo blijven, zodra programmeurs zich gaan bemoeien met design gaat het fout en vice versa.

Wat alleen wel een keer mag gaan gebeuren is dat djDecks in de koppel verkoop gaat, oftewel kaal plukken die hap en mee leveren met een midi controller of een tijdcode vinyl systeem. Ik denk namelijk dat het programma in combinatie met een leuk geluidskaartje + tijdcode vinyl en cd tegen een goede prijs echt een potentiële hit is. De vraag naar dergelijke systemen lijkt met de dag groter te worden en ik denk toch echt dat het hele tijdcode verhaal een beetje de volgende hype aan het worden is.
Jups.

Als ik mij niet vergis, heb ik het gerucht gehoord, dat er misschien wel iets met Vestax (VCI-100) in het verschiet zit... Maar nogmaals, dat heb ik alleen van horen zeggen. :D

Ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb vroeger wel eens wat met de oude Traktor DJ Studio zitten kloten en vond het toendertijd wel aardig lekker gebruiken.
Als ik zou moeten kiezen, dan zou het of Traktor met bijbehoren worden, of djDecks.
Moet alleen nog beginnen met de aanschaf ben ik bang. :')

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

13art

Moderator Mobile
Zijn er trouwens op internet tutorials te vinden specifiek over de toonregeling tijdens een mix? en hoe gebruiken jullie je toonregeling? Draai je altijd de bas eerst terug voordat je je nummer er doorheen gooit? Wat doe je met mid en high?

Zelf luister ik eerst op de koptelefoon hoe ik met wegdraaien van mid en bass, en soms ook high, het zo kan afstellen dat het niet opvalt als je het nummer er doorheen gooit. Daarna als het nummer er doorheen zit, begin ik wat te draaien met de knoppen. De volgorde wisselt, hangt beetje af van het nummer, vaak switch ik wel ineens van de bas, dus de ene opeen erin terwijl de ander tegelijk wordt weg gedraaid.

Hoe doen jullie dit?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Op de gok totdat het goed klinkt, zoals je zelf al door had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

spelen....

speel met de faders en met de tonen.

als je de hoge tonen op de plaat gedempt heb als je aan het inmixen bent en je gooit ineens de lopende plaat weg en de ander erin moet je heel kort de hoge toon open gooien.

het is een kwestie van aanvoelen, en ook is geen 1 plaat hetzelfde.

de bass gooi ik wel hard over, de tonen geleidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hangt helemaal van je stijl af... :)

Wat nu begint door te zetten is tonaal mixen, wat even een iets andere methodiek vereist.

Even tussendoor "spammen": http://www.aboutdj.nl/content/view/821/1/ (Digital DJ Day). Wellicht nog interessant voor DJ's hier :)

[ Voor 35% gewijzigd door BtM909 op 06-11-2007 13:48 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Gewoon veel uitproberen, dan merk je vanzelf wat je lekker vindt klinken. Ik pas bij verschillende nummers andere technieken toe. Het is puur afhankelijk van het de nummer(s) die draaien en degene die je in wil mixen. Je kunt er ook voor kiezen om heel abrupt over te mixen of juist heel vloeiend. Ook die 2 stijlen kun je mixen als je het goed toepast.

Wat meestal wel aardig werkt is om de bass en hoge tonen in het begin weg te draaien. De middetonen kun je dan langzaam laten infaden om daarna de hoge tonen te laten volgen. Hoe je dat doet is afhankelijk van hoe de nummers samen klinken en op welk punt van de opbouw je in de nummers zit. Soms klinkt het goed om die hard over te zetten, soms is juist heel geleidelijk beter. Zelfde geld voor de bass overigens. Als de bassen redelijk hetzelfde zijn, dan kun je ze het beste hard overzetten. Als in het lopende nummers een soort van melodie in de bass zit, dan klinkt het meestal niet zo lekker als je hem ineens weghaalt als je de andere bass ingooit. Dan kun je hem het beste een beetje terugdraaien, zodat je er nog wel iets van hoort, maar dat het niet zo overheersend is.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

BtM909 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:46:
Hangt helemaal van je stijl af... :)

Wat nu begint door te zetten is tonaal mixen, wat even een iets andere methodiek vereist.

Even tussendoor "spammen": http://www.aboutdj.nl/content/view/821/1/ (Digital DJ Day). Wellicht nog interessant voor DJ's hier :)
Ik werk bijna alleen maar met crossfader, heel af en toe doe ik wel eens wat met freq- tonen tegen elkaar uit wisselen. Bedoel je dit met tonaal mixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik mix altijd heel langzaam en rustig over door eerst de hoog of midden van de spelende plaat de max de helft lager te zeggen en de plaat die ik in wil mixen die helft erbij te doen (het vervangt het dus) Daarna heeel langzaam over laten vloeien en uiteindelijk de bass ook langzaam over als er een melodie in de bass zit of wat sneller als de bass vrij gelijk is.

Ik gebruik nooit harde overgangen of gekke frutsels tijdens de overgang (een niveau geheel weg laten vallen oid) De faders gebruik ik nooit eigenlijk. Valt teveel op. Misschien om de track op het einde geheel rustig weg te laten vallen als hij 'over' is op de andere.

[ Voor 27% gewijzigd door Collaborator op 06-11-2007 20:34 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Collaborator schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:30:
Ik mix altijd heel langzaam en rustig over door eerst de hoog of midden van de spelende plaat de max de helft lager te zeggen en de plaat die ik in wil mixen die helft erbij te doen (het vervangt het dus) Daarna heeel langzaam over laten vloeien en uiteindelijk de bass ook langzaam over als er een melodie in de bass zit of wat sneller als de bass vrij gelijk is.

Ik gebruik nooit harde overgangen of gekke frutsels tijdens de overgang (een niveau geheel weg laten vallen oid) De faders gebruik ik nooit eigenlijk. Valt teveel op. Misschien om de track op het einde geheel rustig weg te laten vallen als hij 'over' is op de andere.
wat voor stijl mix je dan?

ik mix eigenlijk alleen hardcore, en daar doe je juist wel keihard alle beats overgooien op momenten, en ook faders lekker wegtrekken.

ik vind rustig alles wegdraaien en de volgende erindraaien gewoon radio mixen. klinkt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Collaborator schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:30:
[..]De faders gebruik ik nooit eigenlijk. Valt teveel op. Misschien om de track op het einde geheel rustig weg te laten vallen als hij 'over' is op de andere.
Ik ben dat niet helemaal met je eens. Ook met faders kan je heel mooi overgooien.
Het mooie van het crossfader gebruik vind ik dat je dan alles onder controle hebt kwa faders.
Je kan kiezen voor de langzame wissel, de snelle of een vorm van beatjuggle waarbij je de accenten van beide platen gebruikt; maar dat weten jullie vast wel beter als dat ik het weet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 151099 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:50:
[...]

ik mix eigenlijk alleen hardcore, en daar doe je juist wel keihard alle beats overgooien op momenten, en ook faders lekker wegtrekken.

ik vind rustig alles wegdraaien en de volgende erindraaien gewoon radio mixen. klinkt gewoon niet.
Tja.. ligt volgens mij aan de stijl waarin je draait inderdaad.

Ik heb dat ik snel erin knal, maar ook dat ik soms anderhalve minuut bezig ben met opbouwen, synch laten lopen en afnemen.
Het hangt er bij mij aan of ik minimal, techno, techhouse, drum & bass of gewoon (deep)house mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Ome_Les schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:42:
[...]

Ik werk bijna alleen maar met crossfader, heel af en toe doe ik wel eens wat met freq- tonen tegen elkaar uit wisselen. Bedoel je dit met tonaal mixen?
Tonaal mixen is IMHO naast de beats synchroon laten lopen er ook voor zorgen dat de melodielijnen samen niet vals klinken. En das inderdaad een heel andere tak van sport dan alleen de platen op maat synchroon laten lopen. De ultieme overgang is dan in een open break, waar dus geen beat aan te pas komt.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Aaaaaah! Nu snap ik hem! Thanks! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Anoniem: 151099 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:50:
[...]

House, Club. Daarbij vind ik het gewoon belangrijk dat het lekker door blijft lopen. Mensen op feesten die het hoorde vonden het erg fijn. De hele avond doorlopende muziek. Dat waren dan wel rustige avondjes waar de muziek niet bedoeld was als keihard op de voorgrond (ze moesten nog kunnen praten ;) )

De laatste tijd speel ik thuis veel met electro, dat mixt wel heel anders. Dat is vaak al erg rauw en glitch-achtig. Dus daar kan je hardere overgangen maken (en mijn Kaoss pad 3 toepassen ? >:) )

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:50

sanook

_/-\o_

Onlangs is Adobe Audition 3 gereleased en ik lees wel een hoop positieve ervaringen over Audition.
Echter is het mij niet duidelijk hoe je met Audition snel en eenvoudig 2 tracks kunt beatmatchen zoals bv in Mixmeister.
Oftewel, na installeren van Mixmeister kon ik direct op gevoel aan de slag, maar met Audition kom ik met mijn gevoel niet ver |:( .
In de help files van audition kom ik ook niet veel tegen behalve dat je alles handmatig moet 'meten' en dan vervolgens time-stretchen.

Klopt het dat beatmatchen in Audition zo omslachtig is of zie ik dingen over het hoofd ??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Laatst online: 12-06 15:50

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Adobe Audition is mee bedoelt voor audio bewerking en het samen mixen van meerdere sporen. Voor Beatmatchen is het niet echt practisch dus dat klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

adobe audition is helemaal niet te vergelijken met programma's als traktor, mixmeister of djdecks. Audition is niet live en meer gericht op nabewerking.

te laat..

[ Voor 8% gewijzigd door DoubleJ op 13-11-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

DoubleJ schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:44:
adobe audition is helemaal niet te vergelijken met programma's als traktor, mixmeister of djdecks. Audition is niet live en meer gericht op nabewerking.

te laat..
Mwah.. Ik denk dat een heleboel mensen ook hier Ableton onterecht in onderschatten en dus niet zullen bekijken als alternatief of oplossing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ome_Les schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:59:
[...]

Mwah.. Ik denk dat een heleboel mensen ook hier Ableton onterecht in onderschatten en dus niet zullen bekijken als alternatief of oplossing. ;)
En toch heeft men wel een punt, Adobe Audition is een veel te omplex en uitgebreid programma voor zulke doeleinden. Dan ben je veel beter af met een mixmeister die niet alleen veel goedkoper is maar ook nog eens veel simpeler werkt.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Alhoewel ik zelf zweer bij Acid Pro zijn de laatste versies van mixmeister behoorlijk vooruit gegaan. Vind alleen de standaard manier van mixen dusdanig generiek dat je zo 't gros van alle mashups en korte mixen eruit kan halen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Ome_Les schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:23:
[...]

Tja.. ligt volgens mij aan de stijl waarin je draait inderdaad.

Ik heb dat ik snel erin knal, maar ook dat ik soms anderhalve minuut bezig ben met opbouwen, synch laten lopen en afnemen.
Het hangt er bij mij aan of ik minimal, techno, techhouse, drum & bass of gewoon (deep)house mix.
En het klinkt lekker wat ik tot zover van Les heb gehoordt. Heb een preview van hem mogen horen via de email en was zeer onder de indruk hoe hij de kwaliteit behoudt (waar ik eerder als eens bij jullie vroeg in dit topic). Gewoon gegoed uitgebalanceerd, niet te overdreven bass bij de overgang er ingeknaldt. Effecten zeer mooi ingebracht. Ga er verder mee man want het klinkt verdomt lekker! :) :*) .
Wel afmaken nu he!
Tjah ik mix zelf niet, ben niet eens een muziek (Neem meer op in de studio's/ produceren en live concerten, meer de technische kanten) Maar doe zelf wat prive projectjes kwa muziek / nummers zelf inspelen in mijn dure vrije tijd en die passen hier niet echt en die post ik dan ook weer in de "How to become a producer II" topic.
Maar alla. Fijn topic hier :) waar ik wel aan mijn trekken kom :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 14-11-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 30670 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:34:
[...]

En het klinkt lekker wat ik tot zover van Les heb gehoordt. Heb een preview van hem mogen horen via de email en was zeer onder de indruk hoe hij de kwaliteit behoudt (waar ik eerder als eens bij jullie vroeg in dit topic). Gewoon gegoed uitgebalanceerd, niet te overdreven bass bij de overgang er ingeknaldt. Effecten zeer mooi ingebracht. Ga er verder mee man want het klinkt verdomt lekker! :) :*) .
Wel afmaken nu he!
Tjah ik mix zelf niet, ben niet eens een muziek (Neem meer op in de studio's/ produceren en live concerten, meer de technische kanten) Maar doe zelf wat prive projectjes kwa muziek / nummers zelf inspelen in mijn dure vrije tijd en die passen hier niet echt en die post ik dan ook weer in de "How to become a producer II" topic.
Maar alla. Fijn topic hier :) waar ik wel aan mijn trekken kom :P
Merci beaucoupe Maurice!

Ik ga vrijdag er weer aan werken met die maat van me! :D

Ook ben ik ondertussen bezig met een digitale dj set te mixxen in Ableton, misschien ook wel eens leuk om naar te kijken Mauce? ;)

Anoniem: 30670

Ome_Les schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:33:
[...]

Merci beaucoupe Maurice!

Ik ga vrijdag er weer aan werken met die maat van me! :D

Ook ben ik ondertussen bezig met een digitale dj set te mixxen in Ableton, misschien ook wel eens leuk om naar te kijken Mauce? ;)
Nice, stuur maar op. Je hebt mijn email adres :)

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik zet wel wat online zodat je het kan downen. Is denk ik namelijk iets te groot voor je inbox. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Ome_Les op 15-11-2007 23:03 ]

• Michali
Ik heb gister weer een nieuw setje gebakken.

Wat meer techno dan vorige keer en meer platen. Er zitten nog wel wat diepe en spacende platen tussen. Ik heb hem 'Waves' genoemd, want die term kwam bij me op. Misschien kun je horen waarom.

Micka - Waves - 21-11-2007
01. Blood & Tears - Post Metrom - Brian Sanhaji Sleepwalker Remix
02. Popof - My Toyz
03. Hertz - Acinium
04. Monolake, Robert Henke - Melting
05. Audiofly X - Below the Surface
06. Lawrence - Place to Be - Daniel Stefanik Remix
07. Brian Sanhaji - Execute
08. Tiger Stripes - Nacht
09. Eric Sneo - Visions From the Deep
10. Sinisa Tamamovic - Night Lights
11. Hardcell - Funk Continuum
12. Perc - Troll Bait
13. Deadbeat - Monolake - Monolake's Ne-555 Mix
14. SCSI-9 - Another Day Acid
15. Cold - Cold Pt. 2 - Ananda & Eulberg Remix
16. Manuel Tur, Tam Cooper - Acorado - Will Saul & Tam Cooper Remix
17. Brian Sanhaji - Radiation
18. Sinisa Tamamovic - Camera
19. Hardcell - Boiling Point
Enjoy!

En aan het eind van het jaar op Solid Grooves draaien! How to become a DJ, het komt dichterbij. :P

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
Als je zelf een beetje serieus wil oefenen moet je toch de pioneer mk series nemen, elke grote discotheek of strandtent heeft alleen nog maar deze apparatuur staan. Heel leuk al die andere merken, maar ze redden het in de praktijk toch niet.

• Michali
Heb je het over de CDJ1000's van Pioneer? Ik heb zelf RMP-2's van Reloop staan, en die voldoen prima hoor. Check dat setje maar eens hierboven. En ik kan ook uitstekend mijn weg vinden op de CDJ's, omdat ze qua omgang wel vergelijkbaar zijn. Een paar dingetjes waar je op moet letten, maar dat is enkel een kwestie van even wennen. Je kunt prima oefenen op andere apparatuur hoor.

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Inderdaad, ik ben het ook niet met zijn punt eens. Van wat ik heb gezien bij verschillende bronnen is de Reloop RMP-2 een goede imitatie van Pioneers CDJ1000.

En dingen doen in de club die je thuis niet kan, dat is toch über? Uit proberen komen de leukste dingen. :)

Ik heb trouwens morgen een contest. Zal m'n eerste keer live worden. Heb al een boel cd's gebrand en de gear die er staat bestudeerd in verband met cue'en en dergelijke.
Numark CDN-35 en CM-200. :X

Ik moet openen en dan 45 minuten draaien. Zal jump, tek en hardstyle worden. Lullig misschien voor de gasten die na mij moeten met hun minimal en club, maar ik heb het niet zo ingedeeld. :)

Eens kijken of het beetje oké gaat, ga gewoon flink knallen en zie wel waar het schip strandt.

[ Voor 47% gewijzigd door Drawer op 22-11-2007 17:07 ]

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

even een vraagje tussendoor: welke elementen gebruiken jullie voor thuisgebruik? ik heb nu twee super oem tafels staan waarvan de toen meegeleverde naalden helemaal afgeragt zijn (een plaatje draaien en ik moet die naalden ontdoen van een stofwolk)..ik ben zelf nogal een kwaliteitsfreak en audiofiel, maar het is puur voor thuisgebruik (misschien af en toe is op een verjaardagsfeesie), ik zat zelf te denken aan ortofon om pro's omdat die goed betaalbaar zijn, en een andere optie is night club E's. Ga ik het verschil in geluidskwaliteit merken met Night Club E elementen als ik hardcore/breakcore draai? want die night club elementen zijn bijna 2 x zo duur als de pro's...

The number one enemy of progress is question

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Guumuus schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:07:
even een vraagje tussendoor: welke elementen gebruiken jullie voor thuisgebruik? ik heb nu twee super oem tafels staan waarvan de toen meegeleverde naalden helemaal afgeragt zijn (een plaatje draaien en ik moet die naalden ontdoen van een stofwolk)..ik ben zelf nogal een kwaliteitsfreak en audiofiel, maar het is puur voor thuisgebruik (misschien af en toe is op een verjaardagsfeesie), ik zat zelf te denken aan ortofon om pro's omdat die goed betaalbaar zijn, en een andere optie is night club E's. Ga ik het verschil in geluidskwaliteit merken met Night Club E elementen als ik hardcore/breakcore draai? want die night club elementen zijn bijna 2 x zo duur als de pro's...
Concord Pro... trust me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb super oems (RP6000) met concorde pro s

draait fantastisch! ze zijn alleen super scherp, dus sla ze dus niet per ongeluk uit de groef want je hebt gegarandeerd diepe krassen. zeker niet geschikt voor beginners, want in het begin sla je wel eens af en toe de naald weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:56
Michali schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:58:
Ik heb gister weer een nieuw setje gebakken.

Wat meer techno dan vorige keer en meer platen. Er zitten nog wel wat diepe en spacende platen tussen. Ik heb hem 'Waves' genoemd, want die term kwam bij me op. Misschien kun je horen waarom.

Micka - Waves - 21-11-2007
Weer een erg lekker setje!
Enige minpunt is dat het nogal onverwacht eindigt.

[ Voor 5% gewijzigd door Adion op 23-11-2007 16:02 ]

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ben hem nu aan het luisteren en het klinkt echt goed! Helemaal in mijn straatje, ben gelijk ook meer van je gaan downloaden (van eerder in dit topic) :)!

Waarom probeer je eigenlijk niet een iTunes Podcast License (ofzoiets) te verwerven? Moet zeggen dat dat ideaal is, een andere kerel hier op het forum (van kayintveen.com) heeft dit ook, en ik krijg netjes elke keer na een nieuwe upload ze gelijk binnen!
En ik moet bekennen dat ik dat bij jou "Demo's (veels te goed voor een demo ;))" ook wel zou willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 151099 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:26:
Ik heb super oems (RP6000) met concorde pro s

draait fantastisch! ze zijn alleen super scherp, dus sla ze dus niet per ongeluk uit de groef want je hebt gegarandeerd diepe krassen. zeker niet geschikt voor beginners, want in het begin sla je wel eens af en toe de naald weg.
Da's toch meer een kwestie van hoe zwaar je je element- arm hebt afgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Adion schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:51:
Enige minpunt is dat het nogal onverwacht eindigt.
Bedankt voor de reacties! :)

Ik moest plots stoppen en heb hem gelijk uitgezet, dus vandaar. Heb hem nog via Audacity laten out faden, maar had wel een beter einde kunnen hebben.

Ik zal overigens eens checken of zo'n podcast wat is. Heb daar nog niet zo veel kaas van gegeten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
universal creations schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:01:
...
http://www.fileoutpost.com/download/CF47816B93FEA7666C

1. Equitant - Last Night In My Body - DJ Pisces Phenotype Remix
2. Trentemoller, Buda - Gamma - Minilogue Remix
3. Adultnapper - Maxwell's Demon - Original Mix
4. Gill Norris - Forme - Jesse Somfay's Will of the Wisp Remix
5. Avus - Furry Hat - Original Mix
6. Eyem - Love Came Down - Original Mix
7. Duoteque - Lola - Original Mix
8. Sian - Flood - Gui Boratto Remix
9. Equitant - Elemente - Bubbledoor's Pre-Dawn Mix V1.00
10. Magik Parking - Velocity - Original Mix
11. Playane - Milky Synth - Anna Remix
12. The Base Boys - Nature - Original Mix
13. Undo - Atrau Me (Factor City) - Original Mix
14. Pjotr G vs Jay Rico - People In Closets v2
15. Trickski - Powerhorse - Original Mix
..
Zit nu ook jou Anode mix te luisteren, en vind hem zeker goed. Zoals al eerder gezegd is de flow duidelijk goed aanwezig en is het echt een relaxte mix om lekker aan te hebben en weg te dromen. Echter kan ik Cathode niet meer downloaden, de link pakt niet meer! Heb je wellicht nog een alternatieve locatie waar ik hem kan downloaden?

Alvast bedankt en ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:14
osc4r schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:19:
[...]

Zit nu ook jou Anode mix te luisteren, en vind hem zeker goed. Zoals al eerder gezegd is de flow duidelijk goed aanwezig en is het echt een relaxte mix om lekker aan te hebben en weg te dromen. Echter kan ik Cathode niet meer downloaden, de link pakt niet meer! Heb je wellicht nog een alternatieve locatie waar ik hem kan downloaden?

Alvast bedankt en ga zo door!
Dank je. Heb Cathode even opnieuw geupped:

http://www.fileoutpost.com/download/B33D45A0A0919F305B

Mocht je nog interesse hebben in nog een andere mix zoals Anode, laat het me maar weten.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
universal creations schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:56:
[...]

Mocht je nog interesse hebben in nog een andere mix zoals Anode, laat het me maar weten.
Dan geef ik hierbij alweer door dat ik deze graag zou willen zien/downloaden. Wellicht voor jou ook een idee om eens te kijken naar hoe die Podcasts in elkaar steken? Ideaal concept toch, je upload ze, en alle mensen die geabboneerd zijn krijgen hem automatisch zo snel mogelijk binnen :)

* hexagram wacht ongeduldig af tot ik meer download url's van je krijg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik zal eens gaan kijken naar een podcastsite, wanneer ik tijd heb.

Linkje van mijn Clubcharts DJ Contest (ik was winnaar). Heb ik al eerder gepost een paar maanden geleden geloof ik).

Ik zal zo een tracklist opzoeken en plaatsen.

Bij deze dus de tracklist:

1. Orbital - Halcyon & On & On
2. Chadwick Strange - Conducive - Original Mix
3. The Lounge - Flower - Original Mix
4. Moshic - Random Love - Original Mix
5. Peter Corvaia - An Eternity For You - Original Mix
6. Oxia - Bouni - Original Mix
7. Coldplay - Talk (Junkie XL Remix)
8. Abstract Theory - The First Theory - Re-Produktion Remiks Theory By Rubeck
9. Extrawelt - Soopertrack (met daarin de acapella van Phantasia - Violet Skies)
10. Solfusion - Systematic - Original Mix
11. Carlo Dall'anese - Introp - Original Mix
12. From Karaoke To Stardom - Emofeeliac - Original Mix
13. Jeff Alexander - Come Wander with Me

Persoonlijk vind ik dit mijn beste mix ooit. Hij klopt gewoon qua muziek, klanken, flow en techniek.

[ Voor 56% gewijzigd door Universal Creations op 23-11-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Een maat van mij wees me vanavond op de Mackie D2.pro.
Afbeeldingslocatie: http://www.mackie.com/products/d2pro/images/d2pro_HEADER.jpg

Wat een ontzettend gaaf dingetje is dat. een Mixer met geluidskaart erin, die direkt via firewire aan te sluiten is.
Met die lage dollarkoers, zou je hem bijna hier gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
universal creations schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:56:
[...]

Hé, je had het over meer mixes zoals Anode.. Heb je deze toevallig ook ergens online staan? Ik moet persoonlijk zeggen dat dit degene is waar ik het meeste van geniet, aangezien ik denk ik progressive gewoon meer weet te waarderen dan club!

Alvast bedankt, en hoop binnenkort nog eens wat van mezelf te laten horen als de financieën het toelaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
osc4r schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:41:
[...]

Hé, je had het over meer mixes zoals Anode.. Heb je deze toevallig ook ergens online staan? Ik moet persoonlijk zeggen dat dit degene is waar ik het meeste van geniet, aangezien ik denk ik progressive gewoon meer weet te waarderen dan club!

Alvast bedankt, en hoop binnenkort nog eens wat van mezelf te laten horen als de financieën het toelaten ;)
Mijn laatste post was met een mix zoals Anode. Voornamelijk Progressive dus met een vleugje minimal in het laatste deel. Ik zal binnenkort met mijn laatste gekochte tracks wel weer een dergelijke set opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Ook hier maar ff 'reclame' maken voor de nieuwe sets midi controllers van Numark. Ik ben wel benieuwd naar jullie verwachtingen en ervaringen namelijk :)
http://www.numark.com/content37841
De meeste onderdelen van de set's zijn al een soort van verkrijgbaar als losse onderdelen alleen is er hier en daar wat extra's toegevoegd zoals USB audio in de line mixer van de pro set. Maar het gevoel van de knopjes, duurzaamheid en bedienbaarheid heeft daar weinig last van lijkt mij.
En ik ben ook benieuwd naar jullie meningover de nieuwe Cue v5.0 :)

[ Voor 49% gewijzigd door NBK op 01-12-2007 17:42 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

iemand hier trouwens al ervaring met de xone:42? (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=24360)kan helaas nog nergens reviews vinden van deze mixer (is in oktober uitgekomen volgens mij). Eind december gaat deze waarschijnlijk m'n brakke numark mixertje vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ome_Les schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 03:04:
Een maat van mij wees me vanavond op de Mackie D2.pro.
[afbeelding]

Wat een ontzettend gaaf dingetje is dat. een Mixer met geluidskaart erin, die direkt via firewire aan te sluiten is.
Met die lage dollarkoers, zou je hem bijna hier gaan bestellen.
Voor dat geld in euro's koop je de d.4 pro bij feedback met een fatsoenlijke NL garantie regeling. Let wel op dat je de pro versie koopt en niet een gewone d.2 of 4 want daar zit GEEN geluidskaart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Guumuus schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:58:
iemand hier trouwens al ervaring met de xone:42? (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=24360)kan helaas nog nergens reviews vinden van deze mixer (is in oktober uitgekomen volgens mij). Eind december gaat deze waarschijnlijk m'n brakke numark mixertje vervangen :)
prijzige mixer!

waarom zou je dan niet op zeker gaan en djm700/800 kopen? of een andere bekende bewezen mixer uit het suptop segment

anders zou ik zeker in de winkel ff spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 151099 schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:31:
[...]
waarom zou je dan niet op zeker gaan en djm700/800 kopen? of een andere bekende bewezen mixer uit het suptop segment
anders zou ik zeker in de winkel ff spelen.
Omdat Xone technisch gezien altijd mooiere mixers heeft gemaakt dan Pioneer. Xone gebruikt over het algemeen onderdelen die net een tandje beter zijn dan wat er in de Pioneer zit. Daarnaast kost een DJM700 je pak hem beet 1200 euro... dat vind ik een behoorlijk groot verschil. Als er dan toch een effect mixer tegen aan gezet moet worden pak dan een Nuo5 van Ecler.

Hetzelfde geld voor de DJM800, prima mixer maar iedereen vergeet de EVO5 van Ecler die in dezelfde prijsklasse zit maar veeeeeel meer kan en technisch gezien mooier in elkaar zit. Htezelfde geld voor de Korg Zero4 en Zero8... beide mixers die veel meer kunnen dan een DJM800 maar simpelweg vergeten worden.

Er is meer moois in het leven dan een Pioneer DJM mixer, ga maar eens een middag spelen met een goed ingestelde EVO5. Ik heb er hier nu 1 staan en ik weet 100% zeker dat er geen DJM800 meer in komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Anoniem: 151099 schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:31:
[...]

omdat ik niet verkikkerd ben op effecten (ik draai hardcore/breakcore, iets heel anders dan bijvoorbeeld techno waar je wel mooi effecten in kan verwerken), daarnaast vind ik de kwaliteit die je terugkrijgt voor deze 1200 euro+ pioneer mixers niet je van het.....allen & heath is gewoon het walhalla van de mixers voor mij, ecler nuo 5 zou ik trouwens wel overwegen: maar dan ook meer vanwege de kwaliteit van de mixer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:14:
[...]

Voor dat geld in euro's koop je de d.4 pro bij feedback met een fatsoenlijke NL garantie regeling. Let wel op dat je de pro versie koopt en niet een gewone d.2 of 4 want daar zit GEEN geluidskaart in.
Jups.. Pro versie met firewire kaart was inderdaad wel de bedoeling.

Kan alleen deze serie van Mackie niet vinden op de website van feedback? Staan ze soms in de gedrukte brochure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Is een aparte website voor http://dpro.mackie.com wat betreft de specs en ze staan inderdaad niet online maar wel in de brochure. Op de website van feedback staat zoveel en het barst er ook van fouten. Moest ze er laatst ook al op wijzen dat de KM202 en 402 van Korg geen TS certified mixers waren ;)

Ik heb nu nog een veel mooiere Traktor Scratch certified mixer staan,
Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/diversen/evo5_reind.jpg

En deze gaat als het aan mij ligt voorlopig niet meer weg ;)

Mooie van de EVO5 is dat het ook meteen een midi controller is.. de eerste midi mappings zijn al gemaakt met als gevolg dat ik per screen een bepaalde functie binnen Traktor Scratch kan bedienen. Browse screen ziet er nu bijvoorbeeld zo uit,

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/diversen/evo5_browse.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door R2D2 op 04-12-2007 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 02:14:
Is een aparte website voor http://dpro.mackie.com wat betreft de specs en ze staan inderdaad niet online maar wel in de brochure. Op de website van feedback staat zoveel en het barst er ook van fouten. Moest ze er laatst ook al op wijzen dat de KM202 en 402 van Korg geen TS certified mixers waren ;)

Ik heb nu nog een veel mooiere Traktor Scratch certified mixer staan,
[afbeelding]

En deze gaat als het aan mij ligt voorlopig niet meer weg ;)

Mooie van de EVO5 is dat het ook meteen een midi controller is.. de eerste midi mappings zijn al gemaakt met als gevolg dat ik per screen een bepaalde functie binnen Traktor Scratch kan bedienen. Browse screen ziet er nu bijvoorbeeld zo uit,

[afbeelding]
naar die Mackie microsite had ik ook al eerder een hyperlink geplaatst hier. ;)

Die Evo ziet er echt heel bruut uit! Ben alleen nog iets te beginnend als DJ, zodat ik de kosten, nu nog, even iets lager wil laten.
Hoop over een tijdje een OEM setje aan te schaffen, Stanton t.80s of t.90s met de mackie d2.pro in combinatie met timecode vinyl en software.
FF een leuk starters- setje in mijn ogen.
[offtopic] (Zit op aboutdj als tekki. ;) ) [/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja ik begin nu ook de voordelen van cd`s in te zien, ik draai hardcore, en alle nieuwe releases komen eerst op cd uit en een aantal maanden later op vinyl, ik wil demo`s insturen, maar ik kan gewoon niet de laatste platen draaien omdat een hoop alleen op cd uit zijn.

dan kijk je dus op new-line en zie je de denon DNS1000 als dre`s choice staan, ik lees de reviews, maar vind er geen concrete vergelijking met de CDJ800 en de CDJ1000

ik weet dat dre`s choice altijd eigenlijk goed is maar ben toch bang om een miskoop te begaan, ook omdat ik eigenlijk altijd hoor dat iets anders anders als een CDJ kut is(wat ik persoonlijk niet zo snel wil geloven). Ik zie een aantal nadelen staan als lange laadtijd e.d. dat vind ik niet erg, wat ik belangrijk vind is dat er gewoon goed mee te mixen is en dat het ding niet als een idioot tekeer gaat als je de plaat een correctie geeft, en dat het ding gewoon goed in gebruik is, en ook dat als je in een club op een CDJ1000 moet draaien dat het ineens totaal anders werkt.

ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen adviseren vanuit eigen ervaring tussen een CDJ en een goedkopere variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online
Anoniem: 151099 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:07:
wat ik belangrijk vind is dat er gewoon goed mee te mixen is en dat het ding niet als een idioot tekeer gaat als je de plaat een correctie geeft, en dat het ding gewoon goed in gebruik is, en ook dat als je in een club op een CDJ1000 moet draaien dat het ineens totaal anders werkt.
Dat is het grooste probleem tussen verschillende spelers, de gewenning aan de bediening. De Jog van een CDJ800 voelt heel anders dan die van een DN1000, ook CDJ's onderling is soms een wereld van verschil. Het is aan jouw om uit te proberen of die verschillen hinderlijk zijn en of je snel om kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milanvdh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-03-2023
In elke club staan pioneer cdj 1000's, koop daarom 1 cdj800 en een 1000. als het budget dat toelaat en anders 2x cdj800. Het is echt zoveel verschil met andere cd spelers dat je anders echt kut gaat draaien als beginnende dj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Grappig deze discussie was er in de tijd van de vinyl draaitafel ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

De iPod voor de DJ ;)

Deze al eens ter sprake gekomen?
Afbeeldingslocatie: http://qstream-down.qbrick.com/05904/backstage/whatsnew/device.jpg
pacemaker.net

Love and devotion

Pacemaker Device is in perfect sync with Pacemaker Editor, the cross-platform computer application. All mixes created on any of the two is transferable to the other, as playable and editable mixes in both platforms – meaning that you can bring any mix anywhere, and continue mixing, adjusting and refining as you like.

Pacemaker Device & Editor supports the following audio formats:
• MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, FLAC, WAV, AAC (8 to 256 Kbps), Ogg-Vorbis.

Body and soul
Pacemaker Device packs professional DJ functionality through its two independent input channels and its two separate output jacks; lineout and headphones, with respective separate crossfaders.

Pacemaker premiere edition features include:
• Bend • Pitch control ±100% • DJ pause • Cue and cue point search • Equalizer for adjusting treble, mid, and bass per channel • Master equalizer-profiles • Gain adjustment per channel • Loop in- and out-points per track • Reverse playback per track • Audio effects and filters: Hi-cut/Lo-cut, Roll, Delay, Reverb • Independent master and headphone volume.

Pacemaker Editor enables limitless creative possibilities via an intuitive interface tailor-made for desktop mix production. The creative tools are fully compatible with those of Pacemaker Device. Pacemaker Editor will be available to download for free in December.

Supported OS:
• Windows XP • Windows Vista • OSX (10.4.4 Tiger and 10.5.x Leopard).
Op de site staat een cool interactief filmpje om de mogelijkheden te bekijken. Leuk ding voor in de bus ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DoubleJ schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:47:
De iPod voor de DJ ;)

[afbeelding]
pacemaker.net

[...]

Op de site staat een cool interactief filmpje om de mogelijkheden te bekijken. Leuk ding voor in de bus ofzo :)
520 Euro, beetje duur voor een hebbeding. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Dat geldt net zo goed voor de iPod natuurlijk, en ik denk dat je met dit ding meer waar voor je geld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maghiel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:03
BtM909 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:02:
Grappig deze discussie was er in de tijd van de vinyl draaitafel ook ;)
tijd van de vinyl draaitafel? die tijd is er nog steeds en die leeft behoorlijk ook ;)
en door een hoop vinyl dj's(waaronder ik) wordt cd/mp3 mixen maar een beetje als zolderkamer dj gezien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 21:34

Phydomir

Dennis

Maghiel schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:50:
[...]

tijd van de vinyl draaitafel? die tijd is er nog steeds en die leeft behoorlijk ook ;)
en door een hoop vinyl dj's(waaronder ik) wordt cd/mp3 mixen maar een beetje als zolderkamer dj gezien :p
Ach, steeds meer grote dj's draaien tegenwoordig alleen nog maar met cd. Als ik heel eerlijk draai ik er zelf ook het liefst mee. Vooral cue punten die kunnen worden opgeslagen vind ik echt heel fijn. Zit er dan ook sterk aan te denken om een van mijn super OEMS eruit te doen en nog een cdj800 erbij te kopen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maghiel
Phydomir schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:54:
[...]

Ach, steeds meer grote dj's draaien tegenwoordig alleen nog maar met cd. Als ik heel eerlijk draai ik er zelf ook het liefst mee. Vooral cue punten die kunnen worden opgeslagen vind ik echt heel fijn. Zit er dan ook sterk aan te denken om een van mijn super OEMS eruit te doen en nog een cdj800 erbij te kopen.
grote dj betekend niet meteen goede dj ;) ik bedoel, als ik zo naar een filmpje van tiesto ofzo kijk, zie ik hem vooral met z'n handen in de lucht. sommige groten zullen vast wel erg goede dj's zijn, maar een hoop zijn meer show!

en ja cue punten....je moet gewoon je platen kennen, dan weet je ook waar je de naald moet leerleggen! vind het persoonlijk een beetje kinderachtig om cue punten te gebruiken.
maar ja ieder z'n ding natuurlijk!

[ Voor 6% gewijzigd door Maghiel op 08-12-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122700

Maghiel schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:34:
[...]

grote dj betekend niet meteen goede dj ;) ik bedoel, als ik zo naar een filmpje van tiesto ofzo kijk, zie ik hem vooral met z'n handen in de lucht. sommige groten zullen vast wel erg goede dj's zijn, maar een hoop zijn meer show!
Misschien staat hij wel veel met zijn handen in de lucht omdat hij wel heel veel sneller kan beatmatchen dan de gemiddelde huis tuin en keuken dj? Ik lees in je opmerking namelijk een beetje de bewering: dat tiësto een slechte dj zou zijn. Vind ik wel een beetje onzin eerlijk gezegd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
DoubleJ schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:47:
De iPod voor de DJ ;)

[afbeelding]
pacemaker.net

[...]

damn cool, alleen als hebbedingetje. Sign me up! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Anoniem: 122700 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:39:
[...]<knip>...dat tiësto een slechte dj zou zijn. Vind ik wel een beetje onzin eerlijk gezegd. 8)7
Tiesto is de grootste commerciele bal in de hele scene met de minste kwaliteiten. Geeft maar weer aan hoe serieus we al die 'beste dj awards' moeten nemen. Die kerel heeft een team aan producers achter zich man, het zou me dus ook niets verbazen dat 'ie geen goede dj is en gewoon een voorgeproduceerde mix afspeelt terwijl hij in zn handen klapt.

[ Voor 9% gewijzigd door DoubleJ op 08-12-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Zo erg zal het nou ook weer niet zijn. Ik ben ook geen fan van de man, maar ik geloof best dat hij behoorlijke kwaliteiten heeft. Wat op Wikipedia wordt geschreven zal toch geen onzin zijn allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 21:34

Phydomir

Dennis

[...]
en ja cue punten....je moet gewoon je platen kennen, dan weet je ook waar je de naald moet leerleggen! vind het persoonlijk een beetje kinderachtig om cue punten te gebruiken.
Maar met die cue punten ben je binnen een fractie van een seconde op het punt waar je moet zijn. Ik vind dat toch heel erg handig.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
[...]

En tijdcode systemen dan (zoals Traktor Scratch), waar reken je die onder? DJ's die dat denken hebben zelf gewoon nog nooit met CD's of MP3 gedraaid en vinden zichzelf erg 'cool' omdat zij nog met vinyl draaien. Of je moet een valide argument kunnen geven die iets anders beweert. Ik draai zelf zo'n 3 jaar met vinyl en ongeveer een half jaar digitaal en ik kan je vertellen dat er echt niet zo veel verschil in zit. Het is maar wat je prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
[...]

Vinyl is al even op zijn retour hoor... en das maar goed ook. Vinyl is namelijk inferieur aan cd als het gaat om kwaliteit, kosten, mogelijkheden. Van mij mag morgen al het vinyl op de brandstapel, ik zal er geen traan om laten.
[...]
En toch verdiend ie er meer mee per jaar dan wij hier met z'n allen bij elkaar. Wie doet het dan dus beter ;)
Ik vraag me af of je uberhaupt wel weet wat een cue point is als je zulke onzin uit aan het kramen bent, hetzelfde geld voor mensen die beweren dat cd spelers voor zolderkamer dj's zijn. Ik wil de mensen die dat beweren wel eens net zo los zien gaan op een CDJ als een James Zabiela, een Chuckie of 1 van de andere mannen die alles uit een CDJ weet te trekken. 9 tegen 10 dat ze er geen hol van bakken als ze het hetzelfde zouden moeten doen.

Vinyl is voor de conservatieve mensen onder ons, om nog maar te zwijgen over de mensen die zeggen dat cd spelers voor zolderkamer dj's zijn. Die laatste groep is gewoon bang voorbijgestreefd te worden door een 15 jarig snotjong op zijn BCD3000 ;)

[ Voor 25% gewijzigd door R2D2 op 09-12-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:45:
[...]
Vinyl is al even op zijn retour hoor... en das maar goed ook. Vinyl is namelijk inferieur aan cd als het gaat om kwaliteit, kosten, mogelijkheden. Van mij mag morgen al het vinyl op de brandstapel, ik zal er geen traan om laten.
[...]
En toch verdiend ie er meer mee per jaar dan wij hier met z'n allen bij elkaar. Wie doet het dan dus beter ;)
[...]
Ik vraag me af of je uberhaupt wel weet wat een cue point is als je zulke onzin uit aan het kramen bent, hetzelfde geld voor mensen die beweren dat cd spelers voor zolderkamer dj's zijn. Ik wil de mensen die dat beweren wel eens net zo los zien gaan op een CDJ als een James Zabiela, een Chuckie of 1 van de andere mannen die alles uit een CDJ weet te trekken. 9 tegen 10 dat ze er geen hol van bakken als ze het hetzelfde zouden moeten doen.

Vinyl is voor de conservatieve mensen onder ons, om nog maar te zwijgen over de mensen die zeggen dat cd spelers voor zolderkamer dj's zijn. Die laatste groep is gewoon bang voorbijgestreefd te worden door een 15 jarig snotjong op zijn BCD3000 ;)
Ik ben het met je eens dat je zegt dat CD vernieuwend is en dat ook de behandeling van CDs steeds geavanceerder raakt, maar er is natuurlijk ook nog een groep die gewoon meer gevoel heeft, meer affiniteit heeft, met het mixen op vinyl.

Trouwens, als je timecode- vinyl gebruikt, hangt het toch af van de kwaliteit van de nummers en dan ben je toch niet meer gebonden aan de bandbreedte- kwaliteit van vinyl?
(Of zit ik nu te bazelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122700

DoubleJ schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 21:32:
[...]

Tiesto is de grootste commerciele bal in de hele scene met de minste kwaliteiten. Geeft maar weer aan hoe serieus we al die 'beste dj awards' moeten nemen. Die kerel heeft een team aan producers achter zich man, het zou me dus ook niets verbazen dat 'ie geen goede dj is en gewoon een voorgeproduceerde mix afspeelt terwijl hij in zn handen klapt.
Wat een grote onzin zeg. Hoe denk je dat ie op dit punt is gekomen? Gewoon iedereen voor de gek houden zeker? Nee, hij kan vast niet draaien. |:(

Die beste dj awards (dj mag) komen toch echt tot stand door mensen die naar die muziek luisteren. Iedereen kan immers gewoon stemmen. Dat is dus echt niet zomaar!

Je kan veel zeggen en je hoeft geen fan van hem te zijn, maar hij heeft toch echt wel zijn sporen verdiend hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

[...]

Als je dan toch zo denkt post maar eens in welke club / party jij de TT's bewerkt.

Ja de draaitafel is er nog steeds en hij zal nog wel een tijdje blijven, maar je kan moeilijk ontkennen dat de CD het al geruime tijd aan het overnemen is.

* Yalopa was ook een hardcore vinyl fan, ben het nog steeds voor oude muziek.. Ik draai niet met CD's omdat ik op een punt gekomen ben dat ik de investeringen niet meer ga doen. Mijn meeste house komt nu wel binnen op CD maar die wordt geript en met FS gemixt. Dat heeft zo zn voordelen: een pak goedkoper, minder platen die overlijden, ik hoef mijn platen niet meer van buiten te kennen FS toont ze grafisch etc..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ome_Les schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:35:
[...]
Trouwens, als je timecode- vinyl gebruikt, hangt het toch af van de kwaliteit van de nummers en dan ben je toch niet meer gebonden aan de bandbreedte- kwaliteit van vinyl?
(Of zit ik nu te bazelen?)
Tijdcode vinyl is weer een ander verhaal, op dat punt heeft de draaitafel een heel andere functionaliteit gekregen die net zo goed behaald kan worden met een midi controller OF een cd speler OF een combinatie van die 3.
maar er is natuurlijk ook nog een groep die gewoon meer gevoel heeft, meer affiniteit heeft, met het mixen op vinyl.
Maar die groep word met de dag kleiner en kleiner en kleiner tot er straks nog een heel klein groepje is wat de moeite niet meer waard is en je het kan vergelijken met de groep mensen die nog graag op een solex rijd voor de fun. De draaitafel heeft geen toegevoegde waarde meer in het dj gebeuren... dat punt zijn we namelijk al een behoorlijke tijd voorbij.

[ Voor 31% gewijzigd door R2D2 op 09-12-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:29:
[...]

Tijdcode vinyl is weer een ander verhaal, op dat punt heeft de draaitafel een heel andere functionaliteit gekregen die net zo goed behaald kan worden met een midi controller OF een cd speler OF een combinatie van die 3.

[...]

Maar die groep word met de dag kleiner en kleiner en kleiner tot er straks nog een heel klein groepje is wat de moeite niet meer waard is en je het kan vergelijken met de groep mensen die nog graag op een solex rijd voor de fun. De draaitafel heeft geen toegevoegde waarde meer in het dj gebeuren... dat punt zijn we namelijk al een behoorlijke tijd voorbij.
Helemaal mee eens!
Thanx voor de uitleg over timecode, wist nou ff niet meer of ik het nu bij het rechte end had! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ome_Les schreef op maandag 10 december 2007 @ 00:12:
[...]
Thanx voor de uitleg over timecode, wist nou ff niet meer of ik het nu bij het rechte end had! d:)b
Tis heel simpel, tijdcode vinyl is niets anders dan een medium wat de snelheid bepaald van een MP3 en de software duidelijk maakt waar de naald zich bevind op de plaat zodat deze gekoppeld kan worden aan het ingeladen nummer. Kwaliteit is hier een non issue aangezien je de draaitafel alleen maar als medium gebruikt om je muziek mee te manipuleren qua snelheid en positie... maarja dat kan ook met een midi controller zonder het hele tijdcode verhaal.

Met de EVO5 die hier nu staat kan ik het ook allemaal doen met de knoppen naast het scherm. Wat nou corrigeren op de platter of op een cd speler... ik kan het op mijn mixer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op maandag 10 december 2007 @ 00:33:
[...]
Met de EVO5 die hier nu staat kan ik het ook allemaal doen met de knoppen naast het scherm. Wat nou corrigeren op de platter of op een cd speler... ik kan het op mijn mixer ;)
Hehehe... Dat begint trouwens ook steeds beter te klinken die EVO5, alleen dat prijskaartje he?
Voor een te beginnend DJ is het denk ik nog niet lonend genoeg om zo een aan te schaffen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ome_Les schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:09:
[...]

Hehehe... Dat begint trouwens ook steeds beter te klinken die EVO5, alleen dat prijskaartje he?
Voor een te beginnend DJ is het denk ik nog niet lonend genoeg om zo een aan te schaffen, denk ik.
Niet echt nee, het nadeel van zulke mixers is dat ze ontzettend veel kunnen en het probleem van beginnende dj's is dat ze er nooit alles uit kunnen halen en dat tegen de tijd dat ze dat wel kunnen de mixer alweer verouderd is. Daarnaast moet je natuurlijk dingen als midi gebruiken anders ben je net zo mooi af met een Pioneer (en ja een Pioneer heeft ook midi maar lang niet zoals een EVO5)

Al met al vind ik dat Ecler weer een apparaat neer heeft weten te zetten wat de vloer aan veegt met de rest, hij is welliswaar duurder dan een DJM800 maar slaat hem aan alle kanten om de oren als het gaat om functies. Build quality is ook beter en het enige wat ik mis is digitaal in en uit op de mixer al is digitaal 1 en uit wel voor een deel vertegenwoordigd via het firewire gedeelte.

Zal van de week wel eens een filmpje maken van de EVO5 in combinatie met Traktor Scratch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:38:
[...]
Zal van de week wel eens een filmpje maken van de EVO5 in combinatie met Traktor Scratch.
Koel! Terug te vinden op AboutDJ?

Je hebt het over de EVO en pioneer. Zijn dit mixers waar jij de beste ervaring mee hebt?
(Ik heb je namelijk al horen zeggen dat er bij jou geen pioneer meer in komt? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ome_Les schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:52:
[...]

Koel! Terug te vinden op AboutDJ?

Je hebt het over de EVO en pioneer. Zijn dit mixers waar jij de beste ervaring mee hebt?
(Ik heb je namelijk al horen zeggen dat er bij jou geen pioneer meer in komt? ;) )
Ik heb met zo'n beetje alle mixers wel een ervaring... ;)

En Pioneer zou er bij mij wel degelijk kunnen komen hoor, dat het er bij mij niet in kwam was uit het tijdperk van de DJM500/600, nu maakt Pioneer prima mixers en zeker de DJM800 en 909 vind ik prachtige mixers. Ik wil alleen het maximale uit mijn set kunnen halen en met een EVO5 gaat dat makkelijker aangezien de EVO nu echt het hart van het geheel is en alles ook echt samen voegt. De 800 heeft ook midi zoals ik al aanhaalde maar mist een scherm en een ingebouwde geluidskaart en wanneer je veel met digitale media werkt + software is dat gewoon verrekte handig. Ik weet zeker dat het gros van de huidige 800 eigenaren hun 800 in zou willen ruilen voor een EVO als ze daadwerkelijk wisten wat er allemaal mogelijk is met het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:26
Die ongelooflijke effectenbak van de Evo5 is wel iets waarvoor je een diepe buiging moet maken.
Dat is wel echt iets waar Pioneer op stuk loopt. De volgende keer dat ik een pioneer flanger hoor slinger ik echt een steen naar de DJ-booth.

Wat Reind zegt over het vergaan van vinyl ben ik het mee eens. Tenminste als het op DJ'en aankomt. :') (zie ondertitel, plaatjes draaien thuis is leuk O+).
Als je ook ziet wat mensen als Joost van Bellen allemaal aan elkaar mashen op een avond met hun CDJ-1000's. Damn good. En ze doen het ook overal, kaartje erin cue's geladen en je kan je richten op wat echt belangrijk is,zo goed mogelijk de bak mensen die voor je staat vermaken, want dat vergeten DJ's nog wel eens. Je staat daar niet perse om je mad skills te showen. Als je zorgt dat je een leuke en goede set draat zien mensen dat vanzelf.

* Sjoewe is begonnen postbode te zijn en centen bijeen te bikken om een hele bult MIDI shizzle te halen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sjoewe schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:40:
Die ongelooflijke effectenbak van de Evo5 is wel iets waarvoor je een diepe buiging moet maken.
Dat is wel echt iets waar Pioneer op stuk loopt. De volgende keer dat ik een pioneer flanger hoor slinger ik echt een steen naar de DJ-booth.

Wat Reind zegt over het vergaan van vinyl ben ik het mee eens. Tenminste als het op DJ'en aankomt. :') (zie ondertitel, plaatjes draaien thuis is leuk O+).
Als je ook ziet wat mensen als Joost van Bellen allemaal aan elkaar mashen op een avond met hun CDJ-1000's. Damn good. En ze doen het ook overal, kaartje erin cue's geladen en je kan je richten op wat echt belangrijk is,zo goed mogelijk de bak mensen die voor je staat vermaken, want dat vergeten DJ's nog wel eens. Je staat daar niet perse om je mad skills te showen. Als je zorgt dat je een leuke en goede set draat zien mensen dat vanzelf.

* Sjoewe is begonnen postbode te zijn en centen bijeen te bikken om een hele bult MIDI shizzle te halen. :+
Hey Sjoewe,

Nu toch maar centjes bijelkaar sprokkelen voor de Vestax? ;)

Misschien ken je mij als n00cL30n? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zijn er hier nog geinteresseerden in een zo goed als nieuwe Pio CDJ 1000 MK-2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Sjoewe schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:40:
Je staat daar niet perse om je mad skills te showen.
Gnagnagna... ik heb uit dat stukjes zoveel samples getrokken en gebruikt tijdens dj sets. :+ (overigens hebben meer dj's daar een handje van, geloof dat Don Diablo hem ook wel vaak gebruikt heeft). Ik gebruikte de sample overigens altijd als er iets niet helemaal ging zoals het hoorde, veel mensen snappen het niet maar collega dj's kunnen er altijd om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Reind schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:38:
[...]

Gnagnagna... ik heb uit dat stukjes zoveel samples getrokken en gebruikt tijdens dj sets. :+ (overigens hebben meer dj's daar een handje van, geloof dat Don Diablo hem ook wel vaak gebruikt heeft). Ik gebruikte de sample overigens altijd als er iets niet helemaal ging zoals het hoorde, veel mensen snappen het niet maar collega dj's kunnen er altijd om lachen.
Whehehe. Ik denk dat ik er ook maar een paar onder de hot cue zet :')
En ik wil nog even zeggen trouwens dat ik je Digital DJ dat echt een eye-opener vond.
Veel gezien, veel wijzer geworden, petje af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BtM909 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:13:
Zijn er hier nog geinteresseerden in een zo goed als nieuwe Pio CDJ 1000 MK-2?
als je een mooi prijsje maakt wel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:38:
[...]

LoLz... Die Jan ook altijd... :D

Heb Jean een paar keer mee mogen maken... Helaas was dat 2 van de 3 keer niet zo'n succes.

Die twee keer dat het fout ging, zou hij drie uur blijven, maar draaide hij maar een half uurtje en gingen in dat half uurtje 5 overgangen fout.

Maar toch... Hij is ooit DMC geweest(in de jaren '80). Dus hij weet wel hoe hij vinyl moet roeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ome_Les schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:45:
[...]
Maar toch... Hij is ooit DMC geweest(in de jaren '80). Dus hij weet wel hoe hij vinyl moet roeren.
Mijn oma kon vroeger ook een sprintje trekken zonder rollator... ;)

Jean word oud en red het al lang niet meer tegen de jonge jongens als het aankomt op techniek. Overigens kan het ook omgekeerd, Erick E word ouder maar alsmaar beter net als een Joost van Bellen. Jean heeft gewoon zijn beste tijd gehad en moet zijn centjes op gaan maken op een warm tropisch eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:06:
[...]

Mijn oma kon vroeger ook een sprintje trekken zonder rollator... ;)

Jean word oud en red het al lang niet meer tegen de jonge jongens als het aankomt op techniek. Overigens kan het ook omgekeerd, Erick E word ouder maar alsmaar beter net als een Joost van Bellen. Jean heeft gewoon zijn beste tijd gehad en moet zijn centjes op gaan maken op een warm tropisch eiland.
Heb je ook helemaal een punt.. Vind Erick-E en Van Bellen sowieso een klasse apart. Ben ze steeds meer gaan waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maghiel
Yalopa schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:03:
[...]

Als je dan toch zo denkt post maar eens in welke club / party jij de TT's bewerkt.

Ja de draaitafel is er nog steeds en hij zal nog wel een tijdje blijven, maar je kan moeilijk ontkennen dat de CD het al geruime tijd aan het overnemen is.

* Yalopa was ook een hardcore vinyl fan, ben het nog steeds voor oude muziek.. Ik draai niet met CD's omdat ik op een punt gekomen ben dat ik de investeringen niet meer ga doen. Mijn meeste house komt nu wel binnen op CD maar die wordt geript en met FS gemixt. Dat heeft zo zn voordelen: een pak goedkoper, minder platen die overlijden, ik hoef mijn platen niet meer van buiten te kennen FS toont ze grafisch etc..
ik beweer nergens dat ik een goede dj ben :p
maar goed, ik draai op underground feesten, je zal me dus niet in een club of commercieel event tegenkomen ;)
daardoor doe ik het wel enkel voor de fun, geld speelt geen rol erin. draaien is voor een groot deel mijn leven en mijn plaatjes zijn m'n kindjes.

verder blijf ik bij m'n punt dat vinyl een stuk echter is, en ik cuepoints maar kinderachtig vind. nogmaals, als je je plaatjes(of kindjes) goed kent, weet je precies waar je de naald neer moet kwakken voor het stukje muziek dat je wilt.

overigens ben ik het er ook absoluut niet mee eens dat cd's een betere kwaliteit hebben.
ja misschien geluidskwaliteit, maar dat verschil hoor je toch nauwelijks.
30 jaar oud vinyl draait nog prima, 30 jaar oude cds zitten vol met haperingen en stotteringen.
en er gaat niets boven een typisch vinyl ruisje als je een grijsgedraait hitje opzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-07 15:07
Maghiel schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:17:
30 jaar oud vinyl draait nog prima, 30 jaar oude cds zitten vol met haperingen en stotteringen.
en er gaat niets boven een typisch vinyl ruisje als je een grijsgedraait hitje opzet :)
Ik vind dat ruisje ook prachtig: vooral omdat ik op het punt dat ik een plaat opzet, ik het doe voor het gevoel. Als ik kwaliteit wil ga ik toch echt voor cd's. Want die ruis is nou iets waar ik me aan stoor als ik goede muziek wil luisteren. (En cd's houden het echt wel langer uit dan lp's (mits je ze beiden veel draait, als je ze allebei vacuum verpakt opbergt voor 30 jaar weet ik het zo net niet.)

EDIT: Maar wat betreft het mixen ben ik het met je eens, het is leuker met vinyl dan met cd's (imho, want dat blijft een mening)

[ Voor 8% gewijzigd door electropruts op 15-12-2007 17:52 ]

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
[...]
verder blijf ik bij m'n punt dat vinyl een stuk echter is, en ik cuepoints maar kinderachtig vind. nogmaals, als je je plaatjes(of kindjes) goed kent, weet je precies waar je de naald neer moet kwakken voor het stukje muziek dat je wilt.
Hoeveel platen heb je? 100? 200? Dan kan het misschien nog maar ik had voor een jaar of 2 terug nog een vinyl collectie van 6500+ stuks... no way dat je dan nog over zo'n goed geheugen beschikt per plaat.

Daarnaast is er niets neps aan een cue point, ik kan met een cue point dingen die jij nooit zal kunnen met een draaitafel. Een draaitafel is gewoon een beperkend stukje dj gear als je het af zet tegen al het andere wat er is. Kun je lang en kort over ouwehoeren maar een draaitafel bied je gewoon niet alle mogelijkheden die je met andere media wel hebt terwijl al die andere media het omgekeerde wel kunnen ;)

Er is dus niets kinderachtigs aan, het enige wat kinderachtig is zijn de mensen die zichzelf beter vinden omdat men vinyl draait... gelukkig sterven die mensen net als het vinyl ook langzaam maar zeker uit ;)
[...]
overigens ben ik het er ook absoluut niet mee eens dat cd's een betere kwaliteit hebben.
ja misschien geluidskwaliteit, maar dat verschil hoor je toch nauwelijks.
Door middel van onomstotelijke meet gegevens zal het tegendeel toch echt vrij makkelijk te bewijzen zijn, ooit wel eens naar de kanaalscheiding gekeken bij vinyl... das om te huilen. Om nog maar te zwijgen over het beperkte frequentie bereik en de slijtage slag waaraan vinyl onderhevig is. Op alle vlakken is cd gewoon superieur aan vinyl en dat jij graag naar ruisjes luistert is prima maar ik luister liever naar hetgeen wat oorspronkelijk de bedoeling was en dat is de muziek en dan graag zonder bijgeluiden.

[ Voor 29% gewijzigd door R2D2 op 15-12-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 23:23:
[...]
Door middel van onomstotelijke meet gegevens zal het tegendeel toch echt vrij makkelijk te bewijzen zijn, ooit wel eens naar de kanaalscheiding gekeken bij vinyl... das om te huilen. Om nog maar te zwijgen over het beperkte frequentie bereik en de slijtage slag waaraan vinyl onderhevig is. Op alle vlakken is cd gewoon superieur aan vinyl en dat jij graag naar ruisjes luistert is prima maar ik luister liever naar hetgeen wat oorspronkelijk de bedoeling was en dat is de muziek en dan graag zonder bijgeluiden.
Mee eens. (Ondanks dat ik zelf ook een vinyl voorliefde heb).
Mocht iemand zo verslingerd zijn aan de vinyl-ruis, dan is die nog altijd wel toe te voegen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ome_Les op 15-12-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 04:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit topic heet "how to become a DJ" topic, en niet "rant tegen vinyl" ...
Keep that in mind.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Reind schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 23:23:
[...]

Hoeveel platen heb je? 100? 200? Dan kan het misschien nog maar ik had voor een jaar of 2 terug nog een vinyl collectie van 6500+ stuks... no way dat je dan nog over zo'n goed geheugen beschikt per plaat.

Daarnaast is er niets neps aan een cue point, ik kan met een cue point dingen die jij nooit zal kunnen met een draaitafel. Een draaitafel is gewoon een beperkend stukje dj gear als je het af zet tegen al het andere wat er is. Kun je lang en kort over ouwehoeren maar een draaitafel bied je gewoon niet alle mogelijkheden die je met andere media wel hebt terwijl al die andere media het omgekeerde wel kunnen ;)

Er is dus niets kinderachtigs aan, het enige wat kinderachtig is zijn de mensen die zichzelf beter vinden omdat men vinyl draait... gelukkig sterven die mensen net als het vinyl ook langzaam maar zeker uit ;)

[...]

Beste Reind, we kennen je ongezouten mening, maar wees dan zo slim om aan te geven dat er nog hoop is voor de vinylliefhebbers. Ik zal de laatste zijn die beweert dat vinyl-dj's beter zijn dan cd-dj's, want dat is namelijk absoluut niet zo. Probleem is gewoon dat die vinyl-dj's in de loop der jaren gehecht zijn geraakt aan het medium. Dat kun je zien als zwakte, maar van de andere kant ook als sterkte. Wanneer je het gevoel van het vinyl kunt koppelen aan de digitale superieuriteit van de moderne media, heb je een win-win situatie. Je bent zelf 1 van de personen die jaren geleden riep dat er een nieuw tijdperk is aangebroken in dj-land: "The Timecode Age", om het maar even zwaar overdreven uit te drukken.
Ik ben zelf iemand die zich enorm beperkt heeft tot het alleen maar kunnen draaien met draaitafels. Maar ik had gewoon geen zin meer om iedere maand voor veel te veel geld aan veel te veel kilo's vinyl uit te geven. Het gevoel van een plaat zit gewoon in mijn vingers en dat wou ik niet zo maar opgeven, dus ben ik maar overgestapt op Beatport-mp3's, 2 timecodeplaten, een ESI U46DJ en DJ Decks.
Dit heeft als gevolg dat ik gewoon heerlijk mijn ding kan doen op mijn draaitafels, toch de nieuwste muziek kan draaien à 2 euro per nummer (ipv het vijfvoudige van een plak vinyl, waar je toch maar 1 track van draait) en ook nog kan profiteren van digitale geluidskwaliteit.

Kortom: vinyl is nog steeds briljant, maar dan niet als muziekmedium, maar als controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

teacher schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:39:
[...]

Keep that in mind.
Ik denk dat er meerderen zijn die dit perspektief uit oog verliezen.
Daarentegen, het is en blijft een leuke discussie... CDs of vinyl.

Hoe zeer ik ook van vinyl hou, hoe meer ik toch die, CD, kant uitgetrokken wordt. Hierdoor hoor ik graag van mensen, waaronder ook Reind, gebruikservaringen, voors en tegens en laatste nieuwtjes.

Ennuh... Die TTs van Reind zijn ook gaaf te noemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 02-05 17:18

Quinie

.nl

Ik ben en blijf een groot voorstander van draaien met vinyl. Maar dat komt ook omdat ik vinyl verzamellen gewoon leuk vind. Shopje in.. plaatjes zoeken.. mooie hoes.. lekkere track.. mee naar huis dat ding.

Dat gevoel zal ik nooit krijgen met een mp3 ofzo. Draaien met ableton heb ik ook wat geprobeerd. Ga het programma zeker gebruiken voor live sets. maar met dj-en vind ik het aan 1 kant jammer dat je tempo zoeken bij ableton eigenlijk niet meer hoeft. De tool doet het bijna 100% voor je. Daarin tegen is het draaien met 3 decks dan eigenlijk ook een koud kunstje dus ook weer een hoop lol aan te beleven.

Draaien met cd's och jonge wat lekker zo snel, terug naar je cue point en andere vratsen.

Alle drie de opties hebben hun nadeel en voordeel, voor mij is er geen echte winnaar en tijd zal het leren. Maar toch de winkel in lopen op een maandag morgen. lekker 2 uur snuffellen en een kopje koffie blijft leuk en dat zal ik nooit hebben met een cd of mp3. Maar het blijft een persoonlijk iets en dus een discussie die niet te voeren is want het doel van een discussie is iemand overtuigen.

uiteindelijk gaat het ook niet om het medium maar het publiek en de lol :)

edit: als ik dan toch iets in het voordeel van vinyl moet roepen.. het kan in waarde stijgen :)
RMB - Spring 100 euro op ebay weg zien gaan. 5 keer in me kast :)

ps. Reind ben nog steeds benieuwd hoe je aan die info over de Ultrasone hfi-500 dj1 kwam.

[ Voor 10% gewijzigd door Quinie op 16-12-2007 13:53 ]

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
universal creations schreef op zondag 16 december 2007 @ 01:39:
[...]
Kortom: vinyl is nog steeds briljant, maar dan niet als muziekmedium, maar als controller.
En dat is een hele andere discussie zoals ik eerder ook al aan gaf, een medium als controller is heel wat anders als een medium als afspeel bron. Vinyl heeft niet meer hetgeen wat het vroeger had, vroeger was er namelijk geen fatsoenlijke cd speler en vroeger hadden we nog geen MP3's en dus was vinyl HET medium. Tijden veranderen echter en vinyl heeft geen enkel voordeel meer als medium ten opzichte van de digitale media die een aantal grote voordelen hebben.

Een paar hele simpele,
- Distributie van digitale media is goedkoper.

- Prijs eindproduct digitale media is lager.

- Geen slijtage op je media dragers waardoor er altijd een constante kwaliteit is.

- Veel minder last van storende invloeden van buitenaf (een draaitafel met een slechte naald zal iedere vinyl slecht laten klinken terwijl zelfs de goedkoopste cd speler dit wel goed zal kunnen doen)

- Grotere en snellere verspreiding van je muziek, geen promoter, label, distributeur meer tussen jou als producer en de afnemer. Je doet direct zaken met je label OF je kiest ervoor direct je tracks bij een aantal shops neer te planten waardoor je minder mensen tussen het eindproduct hebt zitten en dus meer geld overhoud aan jouw eigen product.

- Zie vorige punt, een producer houd percentage gewijs gezien meer over aan een MP3 die verkocht word dan een plak vinyl. Mede door het werken met digitale media bereik je een bredere doelgroep met een hogere inkomsten tot gevolg.

- En als laatste (en ik kan er nog wel 50 opnoemen), er is gewoon veel meer mogelijk met digitale media, probeer jij een vinyl track maar eens even snel door een Ableton Live heen te trekken, probeer maar eens loops, hot cue's e.d te maken met een plak vinyl.... allemaal onmogelijk ;)
teacher schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:39:
[...]

Keep that in mind.
Nee laten we lekker tegen cd dj's en mensen die met een controllertje gaan zeggen dat cue points nep zijn om onszelf als vinyl dj's nog heel wat te voelen en onzin feitjes uit de kast gaan trekken om het ook nog eens te gaan verdedigen ;)

Ik gebruik zelf ook nog steeds vinyl en gebruik de draaitafel als digitaal medium in de vorm wan een controller en ik weet dondersgoed dat vinyl gewoon op zijn einde loopt, en hoe jammer dat ook mag zijn ik ga niet zeggen dat mensen die cd's gebruiken en cue points zetten nep en/of kinderachtig zijn en zal een ander medium ook niet uitsluiten. Wat ik doe is feiten op een rij zetten, weerleg het eerste rijtje maar eens zou ik zeggen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/diversen/reind_led_2.jpg
Geen cd speler te bekennen dacht ik zo ;)

Vinyl heeft gewoon geen grote voordelen meer (zeker gezien de slechte kwaliteit van de vinyl persingen de afgelopen jaren) als media drager, alleen maar nadelen ten opzichte van de nieuwe media gezien het feit dat er voor iedere kwaliteit die vinyl zou kunnen hebben een digitale tegenhanger is die het beter doet.
ps. Reind ben nog steeds benieuwd hoe je aan die info over de Ultrasone hfi-500 dj1 kwam.
Ding word ook verkocht door Ecler onder hun eigen naam en de headphone word in de USA ook nog door een ander merk verkocht. Ultrasone is de "maker" de rest "koopt" het idee en plakt er hun eigen naam op. Ik heb de Ecler op mijn kop gehad en het enige voordeel vond ik dat ie lekker licht was, op het vlak van geluids kwaliteit legt ie het echter af tegen een HD25 van Sennheiser.
universal creations schreef op zondag 16 december 2007 @ 01:39:
[...]

Beste Reind, we kennen je ongezouten mening, maar wees dan zo slim om aan te geven dat er nog hoop is voor de vinylliefhebbers.
Is er niet, de hoop op een revival van vinyl is net zo groot als de kans dat de paus een potje gaat staan vloeken wanneer hij ons bedankt voor de bloemen tijdens het pasen. Vinyl als media drager is gewoon een aflopende zaak, vinyl persingen gaan achteruit, de prijzen gaan omhoog en de alternatieven worden aantrekkelijker en daarnaast is er geen gear fabrikant meer die warm loopt voor een door ontwikkeling van de draaitafel (want er is genoeg mogelijk). Tel dat bij elkaar op en vinyl zit gewoon op een dood spoor... daar hoef je geen kennis van zaken voor te hebben dat is gewoon 1+1=2.

Vinyl als controller medium kan nog prima een tijdje mee zolang er draaitafels blijven staan in de clubs maar hoe lang zal dat nog zo blijven? Ik denk dat dat ook geen 5 jaar meer duurt, steeds meer clubs zetten de SL's ergens in een stoffig keldertje neer en zetten er 2 extra cdj's voor terug. Steeds meer dj's hebben de SL niet meer nodig en dus blijft ie in dat keldertje staan. In Hotel Arena staan geloof ik al geen eens SL's meer, iedere keer als ik in de Jimmy Woo kom dient de SL als plek om je cd map op neer te kwakken met als gevolg dat de toonarm zo gaar is als wat met als gevolg dat ik daar veeeeeeeel liever een CDJ pak met een tijdcode cd er in.

Vinyl als media drager loopt gewoon op zijn eind, zelfs de cd speler heeft niet de winst kunnen boeken die het eigenlijk zou moeten boeken door nieuwe mogelijkheden zoals een Ableton Life en de andere software die aan te sturen is met een midi controller.

[ Voor 50% gewijzigd door R2D2 op 16-12-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:56
Reind schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:17:
- En als laatste (en ik kan er nog wel 50 opnoemen), er is gewoon veel meer mogelijk met digitale media, probeer jij een vinyl track maar eens even snel door een Ableton Live heen te trekken, probeer maar eens loops, hot cue's e.d te maken met een plak vinyl.... allemaal onmogelijk ;)
Met djDecks is het geen probleem om een loop te starten tijdens het afspelen van een gewone vinyl :P
Nee laten we lekker tegen cd dj's en mensen die met een controllertje gaan zeggen dat cue points nep zijn om onszelf als vinyl dj's nog heel wat te voelen en onzin feitjes uit de kast gaan trekken om het ook nog eens te gaan verdedigen ;)
Daar ben ik het ook mee eens. Als cue-points al nep zijn, dan is het afspelen van vooraf opgenomen muziek (door iemand anders dan nog) op gelijk welk medium ook nep.

Verder vind ik ook gewoon dat mensen die met vinyl willen draaien dat nog zo lang mogen doen als ze willen, om wat voor reden dan ook.
Als professionele dj wordt het waarschijnlijk op termijn wel moeilijker als je steeds je eigen draaitafels zal moeten meenemen en er een plaatsje moet voor vinden in clubs.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

nofi modus:

Reind heeft gelijk, vinyl is morsdood, het ligt al in de kist alleen de deksel moet er nog opgeschoven worden.
Ergens heel ver weg in de marge zal er in de nabije toekomst nog vinyl gebruikt worden en ja er zal vast wel een keer een hippe vogel opstaan die alleen oude vinyl platen draait en daarmee de aandacht trekt.

Persoonlijk vind ik vinyl veel meer charme hebben, alhoewel dat natuurlijk iets subjectiefs is. Ben er ook mee opgegroeid. Echter als ik in een club sta dan interesseert het me eerlijk gezegd helemaal niets HOE de DJ zijn geluid voortbrengt. Van mijn part steekt ie een toeter in zijn reet en creeert ie het via zijn uitlaatgas.

Als de muziek gewoon maar vet is. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 16-12-2007 18:23 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Help!!!! schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:07:
Als de muziek gewoon maar vet is. :)
Iemand die tenminste ook snapt hoe het werkt ;)

Het grappige is ook altijd dat de die hard vinyl aanhangers eerder zullen roepen dat iets nep is dan dat een cd aanhanger dat doet. Mensen met een TE groot zwak voor vinyl sluiten naar mijn mening te snel andere mogelijkheden uit en veroordelen het met vaak zulke slechte be-argumentatie dat het eigenlijk een beetje lachwekkend word. Zo riep men over de CD dat de cd speler wel al het werk deed... de cd speler is nu zover ingeburgerd als wat maar er zijn nog steeds geen cd spelers die al het werk doen voor een dj. Ja er zijn spelers die een mixje kunnen maken maar dat mixje zal hetzelfde klinken als iemand die krap aan een jaar draait en 0,0 talent heeft.

Waar ik me vaak aan erger is dat mensen roepen dat het allemaal vanzelf gaat, dat is niet het geval en dat zal waarschijnlijk ook nooit het geval worden. Een automix functie in software is leuk maar de software zoekt nog steeds niet de platen uit die bij de avond aan sluiten en kan nog steeds geen set opbouwen. Men vind het kunnen beatmatchen altijd heel wat en dat is allemaal leuk en aardig maar iedereen kan een plaat leren beatmatchen en we weten ook allemaal dat wanneer je 2 plaatjes gelijk kunt leggen je nog steeds geen goede dj bent.

Waar men dus op draait is zoals Help!!!! ook al aangaf onbelangrijk, het eindresultaat geld. Mensen die de mogelijkheden van een cd speler gebruiken dus maar nep noemen vind ik een zwakte tonen eersteklas. Dat men liever met vinyl draait dan met cd moet iedereen lekker voor zich weten maar laten we het wel bij feiten houden en vinyl niet boven digitale media gaan plaatsen op het gebied van kwaliteit e.d. want dan zijn we gewoon onzin aan het uitkramen met z'n allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja dat die grote zwarte plakken een haast magische aantrekkingskracht hebben op veel mensen, dat blijft een appart gegeven. Ik heb er zelf ook last van, er staat hier onderhand twee meter met langspelers, en als het me even uitkomt koop ik nieuwe albums op vinyl.
Hoe bout het ook is in vergelijking met een cd, ik houd van dat spul. Hoezen, bakken met tweedehandse rommel. Lekker ontdekken, heerlijk. O+

Maar toen ik begon met draaien, zo'n twee jaar geleden, heb ik toch maar besloten om het digitaal te gaan doen. Met cd's en m'n macbook pro. En eigenlijk bevalt me dat bijzonder goed. Ik loop er lekker op los, vind het heerlijk om via de waveform de ideale plek mix al te kunnen zien en godverdomme wat is het heerlijk om flexibel te zijn. Ik draai vooral veel op studiefeesten en daar ontkom je er niet aan dat je je publiek echt moet bedienen. Je gaat gewoon met 10.000 nummers de deur uit, en je kan terplekke improviseren en aanvoelen hoe de avond verloopt.

Ik heb de garrantie van m'n laptop met twee 2 jaar verlengt, klaar om hem de filistijnen in te slepen. Alle centen die ik vang met draaien gaan de spaarpot in en ik breng drie dagen per week de post rond, allemaal met als doel een volledig digitale midi set bijeen te bikken.
Het gaat me een tijd kosten, maar ik kom er wel. ;)
En dat is wel het grootste nadeel. Het is verrotte duur allemaal. Ach he. :)
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.