Ik draai nu alweer ruim 12 jaar met o.a. cd's en vinyl, momenteel gebruik ik djdecks icm serato vinylsDoubleJ schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:13:
Na even wat van je posts in dit topic te hebben gecheckt kom ik tot de conclusie dat je al aardig wat professionele apparatuur hebt staan? Ik neem dan ook direct aan dat je veel ervaring zult hebben met draaien.
Wat professionele apparatuur thuis betreft valt het wel mee, maar op de plekken waar ik draai is het meestal wel het standaard rijtje van djm-x00, cdj1000 en sl1200's ja.
Na wat grondig googlen en lezen lijkt het er inderdaad op dat qua hardware de BCD3000 niet zo heel veel verschilt van de BCD2000, op de kleur na. (Wat door de witte knoppen wel een verbetering is in slecht verlichte dj booths)Ik denk dat de BCD3000 op wat drivers en een likje verf heel weinig zal verschillen van de 2000, welke ik heb.
Met de muis alleen draaien is idd niet wat ik van plan was, momenteel draai ik met Serato vinyls en djdecks. Het enigste verschil met het draaien met normale platen is dat ik voor het draaien moet pielen met kabeltjes, calibreren, en in plaats van in mn platentas graven op mn laptopje een nieuwe track in laadIk ben ontzettend blij met dit apparaat, maar het is dan ook mijn eerste stukje DJ Gear. De BCD2000 heeft toch wel een hoop tekortkomingen. Zoals je zelf al aangaf in het BCD topic, de pitch fader is ontzettend inaccuraat, ik stel het BPM tempo dan ook in met de muis / sync knop. De Pitch Bend/Scratch wielen zijn ook niet over naar huis te schrijven, soms als ik hard op m'n CUE ram dan springt mn Play/Pause knop die er naast zit aan. etc.. etc..
Klinkt wel heel ernstig zo, dat is het voor mij niet. Maar ik kan me voorstellen dat als je echt degelijke apparatuur gewend bent je niet met je muis wilt zitten pielen omdat je Midi controller gewoon niet toereikend is af en toe.
Voor de wat 'simpelere' setjes (allround/top40 e.d.) zoek ik een betere oplossing, en dan is zo'n controller ineens erg interessant, aangezien ik ruime ervaring heb met het draaien op dubbel cd decks (numark/pioneer), en zo'n controller volgens mij niet zo heel veel verschilt qua bediening.
Ik kan dan ook tevens met djdecks blijven werken, zodat ik ook al mn crates, muziek en selectie nog steeds beschikbaar heb in hetzelfde programma.
Maargoed ik heb dan ook nul ervaring in het draaien met zo'n controller verder
Wat bouwkwaliteit is de Behringer nou ook weer niet zo belachelijk slecht (ik heb zelf een BCR2000 die ik gebruik voor Ableton Live, dus weet niet hoe het met de kwaliteit van de faders/jog gesteld is op zo'n ding), en voor de audio heb ik een externe usb geluidskaart.
Zo'n Vestax is wel ineens een stuk duurder, maar is volledig van metaal, en ik verwacht ook dat de potmeters en faders van iets betere kwaliteit zijn dan bij Behringer. Ook werken de jogs wat geavanceerder (randje van de jog = benden, en bovenkant = scratch), maar ik heb beide apparaten nog niet in mn vingers gehad.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."