How to Become a DJ... Deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 34.231 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
DoubleJ schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:13:
Na even wat van je posts in dit topic te hebben gecheckt kom ik tot de conclusie dat je al aardig wat professionele apparatuur hebt staan? Ik neem dan ook direct aan dat je veel ervaring zult hebben met draaien.
Ik draai nu alweer ruim 12 jaar met o.a. cd's en vinyl, momenteel gebruik ik djdecks icm serato vinyls :)
Wat professionele apparatuur thuis betreft valt het wel mee, maar op de plekken waar ik draai is het meestal wel het standaard rijtje van djm-x00, cdj1000 en sl1200's ja.
Ik denk dat de BCD3000 op wat drivers en een likje verf heel weinig zal verschillen van de 2000, welke ik heb.
Na wat grondig googlen en lezen lijkt het er inderdaad op dat qua hardware de BCD3000 niet zo heel veel verschilt van de BCD2000, op de kleur na. (Wat door de witte knoppen wel een verbetering is in slecht verlichte dj booths)
Ik ben ontzettend blij met dit apparaat, maar het is dan ook mijn eerste stukje DJ Gear. De BCD2000 heeft toch wel een hoop tekortkomingen. Zoals je zelf al aangaf in het BCD topic, de pitch fader is ontzettend inaccuraat, ik stel het BPM tempo dan ook in met de muis / sync knop. De Pitch Bend/Scratch wielen zijn ook niet over naar huis te schrijven, soms als ik hard op m'n CUE ram dan springt mn Play/Pause knop die er naast zit aan. etc.. etc..

Klinkt wel heel ernstig zo, dat is het voor mij niet. Maar ik kan me voorstellen dat als je echt degelijke apparatuur gewend bent je niet met je muis wilt zitten pielen omdat je Midi controller gewoon niet toereikend is af en toe. 8)7
Met de muis alleen draaien is idd niet wat ik van plan was, momenteel draai ik met Serato vinyls en djdecks. Het enigste verschil met het draaien met normale platen is dat ik voor het draaien moet pielen met kabeltjes, calibreren, en in plaats van in mn platentas graven op mn laptopje een nieuwe track in laad :) Voor de wat langere (minimal) techno mixen in de clubs is dat nog steeds voor mij de meest relaxtere manier van draaien vanwege de 'vinyl feel'. Nadeel is alleen dat de calibratie soms de mist in gaat, en je vantevoren je draaitafels om moet pluggen, wat vervelend is als je maar beperkte tijd hebt en in het donker zit.

Voor de wat 'simpelere' setjes (allround/top40 e.d.) zoek ik een betere oplossing, en dan is zo'n controller ineens erg interessant, aangezien ik ruime ervaring heb met het draaien op dubbel cd decks (numark/pioneer), en zo'n controller volgens mij niet zo heel veel verschilt qua bediening.
Ik kan dan ook tevens met djdecks blijven werken, zodat ik ook al mn crates, muziek en selectie nog steeds beschikbaar heb in hetzelfde programma.
Maargoed ik heb dan ook nul ervaring in het draaien met zo'n controller verder :p

Wat bouwkwaliteit is de Behringer nou ook weer niet zo belachelijk slecht (ik heb zelf een BCR2000 die ik gebruik voor Ableton Live, dus weet niet hoe het met de kwaliteit van de faders/jog gesteld is op zo'n ding), en voor de audio heb ik een externe usb geluidskaart.

Zo'n Vestax is wel ineens een stuk duurder, maar is volledig van metaal, en ik verwacht ook dat de potmeters en faders van iets betere kwaliteit zijn dan bij Behringer. Ook werken de jogs wat geavanceerder (randje van de jog = benden, en bovenkant = scratch), maar ik heb beide apparaten nog niet in mn vingers gehad.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Ik probeerde ook niet te vertellen dat midi controllers in het algemeen geen optie voor je zijn, ik denk alleen dat als je serieus bezig wilt met dit spul dat je beter kunt gaan voor een iets robuuster apparaat. Bijvoorbeeld zo'n Vestax, binnen die prijsklasse is er geloof ik behoorlijk wat aanbod aan controllers. Maarja, je weet duidelijk waar je over praat, ik denk dat het tijd word om eens wat controllers uit te proberen inderdaad :)

PS. Ik gebruik de BCD enkel en alleen met Traktor. Traktor ondersteunt de BCD niet native dus ik werk met workarounds (midi-rules). DJDecks heeft wel native support voor de BCD geloof ik, wie weet scheelt dat ook in problemen.

[ Voor 24% gewijzigd door DoubleJ op 14-06-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
Chiron schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:11:
Zo'n Vestax is wel ineens een stuk duurder, maar is volledig van metaal, en ik verwacht ook dat de potmeters en faders van iets betere kwaliteit zijn dan bij Behringer. Ook werken de jogs wat geavanceerder (randje van de jog = benden, en bovenkant = scratch), maar ik heb beide apparaten nog niet in mn vingers gehad.
Bij de Vestax VCI-100 voelen de faders een stuk professioneler, de draaiknopjes gaan behoorlijk en het volledige bereik ervan werkt (bij de bcd en ook bij de dj console is het eerste 1/8'ste en laatste 1/8ste deel niet bruikbaar, omdat dat allemaal de minimale of maximale waarde voorstelt).
De jog wheel is uiteraard een heel pak beter, hoewel dat enkel voor te pitchbenden nu niet zo ontzettend veel uitmaakt.
Verder volgt hij ook volledig de specificaties van MIDI-USB, waardoor er geen drivers nodig zijn, en hij op windows XP, windows vista en mac os gewoon onmiddelijk hoort te werken.
Dat hij volledig van metaal is kan ik nauwelijks een voordeel noemen. Daardoor is hij een heel pak zwaarder, en ik denk niet dat hij als je 'm laat vallen minder kans heeft om kapot te zijn dan de behringer of dj console.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

DoubleJ schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:45:
Crosspost met het BCD-2000 Topic... Dus geen tafel vol met apparatuur, i wish... slechts met PC + BCD-2000 Midi Controller gemaakt. Kritiek is welkom :)

[td]Hustler[/td]
[td]Simian Mobile Disco[/td]
[/tr]
[/table]
lekker mixje! ben mijn huis aan het poetsen met de radio op -37db (das best hard hier) en vooral dat laatste nummer ga ik ergens even scoren!

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 17-06-2007 15:19 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Dank voor het luisteren.

Eigenlijk hoop ik stiekem toch ook wel op wat meer kritiek. Hoe vond je hem technisch gezien? Ik ben nog beginnend hobbyist en hoop ooit nog eens op een feestje te kunnen draaien dus alle kritiek is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Adion schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:55:
[...]
Dat hij volledig van metaal is kan ik nauwelijks een voordeel noemen. Daardoor is hij een heel pak zwaarder, en ik denk niet dat hij als je 'm laat vallen minder kans heeft om kapot te zijn dan de behringer of dj console.
De VCI zit gewoon een pak beter ik elkaar en is nog altijd lichter dan een volle cd map of platen koffer...

Dat kleine beetje extra gewicht zou ik graag voor lief nemen net als de iets hogere prijs. De behringers zijn leuk voor het geld maar ik zou niet week in week uit met dat ding rond wille sjouwen, puur op hardware gebied heb ik dan 100* liever de Vestax (eindelijk weer eens een echt goed product van Vestax).

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Ik zeg zeker niet dat de VCI slechter is. De controls zijn idd degelijker en hij zit goed in elkaar, maar ik denk dat dezelfde stevigheid ook wel bereikt kon worden met iets minder gewicht.
Echt een probleem is het idd niet, en hij is nog steeds makkelijk mee te nemen. Doordat hij dunner is dan de behringer past hij bij mij zelfs gewoon bij in mijn laptoptas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Als het een beetje meezit dan heb ik de VCI over 2 weken binnen, ik zal hier ongetwijfeld wel mijn bevindingen gaan posten :)

Voordeel van de VCI is idd dat ie een stukje dunner is, maar in plaats van plaatstaal hadden ze hem wat mij betreft ook van aluminium kunnen maken. Aan de andere kant wil je voor iets wat je overal mee naartoe sleept wel iets robuusters dan tupperware plastic ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Where ya'll at ??? lang nix van iemand uit dit topic vernomen ? of iedereen met vakatione ??? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik wacht nog steeds op mn VCI :{

Voor de rest niet echt bezig met dj'en geweest, zaterdag weer een feestje, met een optie op de volgende editie een projectje waarbij ik samen met een drummer en een saxofonist aan de gang ga (maar ik weet nog niet of dat een djset gaat worden, of dat ik met ableton live aan de slag ga).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Moet zeggen dat ik de lol in het draaien een beetje verloren heb.. Ik draai af en toe nog wel een plaatje, maar kan me niet meer herinneren wanneer ik langer dan een kwartier heb staan mixen.. Misschien dat ik het enthousiasme terugkrijg wanneer ik weer een keer ergens anders dan mijn slaapkamer mag draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Kijk eens rond in de buurt in de lokale jongerenkeet, struin het net eens af naar dj contests (bijvoorbeeld op partyflock). Als je echt een keer buiten de deur wil draaien dan is dat niet zo heel erg moeilijk, maar verwacht niet een duurbetaalde gig :p

Het hangt er voor een groot deel natuurlijk ook vanaf wat je er zelf mee wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Klopt, ik verwacht ook niet te draaien voor 10000 man ofzo ;) Maar hier in het oosten is er op draaigebied erg weinig te doen. Heb ook niet de tijd/zin om uren in de auto te zitten voor een onbetaalde contest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb me voor de gein opgegeven bij amsterdamse teasers. ze houden vandaag try-outs. na werk ff me cd's en koptelefoon halen en dan zie ik wel wat ik ervan bak... ik weet bij god niet hoe en wat ik moet gaan draaien maar om een beetje routine te hebben is zoiets wel leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik zag de a4tjes hangen inderdaad bij de Teasers, zelf heb ik er totaal geen tijd voor helaas. En het is ook vast mijn muziek niet, ik dacht dat er iets van mainstream house/dance gevraagd werd.

Het is in ieder geval weer een mogelijkheid om buiten de deur te draaien, plus als je wordt aangenomen sta je tussen de Teaser babes :p

Ik ben benieuwd hoe het gegaan is Krespo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een jaar lang als DJ in Teasers gewerkt en moet zeggen dat het best een leuke plek is om te draaien. En het betaalde toen als bijbaan best goed. Succes iig. En hopelijk tot binnenkort als ze weer open gaan :D

Toen ik er draaide was het over het algemeen de bekendere Top 40 en een beetje gangbare trance, club en dat soort dingen. Ook latin / merengue doet het erg goed. En ook belangrijk het in het engels om kunnen roepen van van alles.

Al weet ik wel dat er in de tussen tijd erg veel veranderd is.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke , ik was dus gisteren naar teasers toe rond een uurtje of 7.
kleine gesprekje gehad met een dame en een heer die gaan over het muziek en belichting.

de try-out was wel apart... ik moest dus echt even laten zien wat ik kon/kan. Nou ik bakte er eigenlijk nix van... was een beetje nerveus enzo... kon ook absoluut niet overweg met die dubbele numark cd-speler die daar stond. Duidelijk wat anders dan 2 pio's en een dateq mixer.
Mic gedeelte was ook minder... ben geen mc. Muziek keuze konden ze me echt nie op pakken.
had b.v wat swingbeat gedraaid , ouwe MJ classics , zelfs een jackson 5 nr , wat r&b en wat latin house.

Denk zelf niet dat et wat gaat worden maar zou wel geinig zijn als ik er meer over hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ahh meer allround dj dus :) Dat in de mic brullen is ook niet aan mij besteed, je bent dan meer 'entertainer' dan echt een mix dj.

Dat blijf ik trouwens het lastigste vinden aan draaien met cd's, onderweg kom je echt 1001 verschillende types cd spelers tegen, zeker in de kroegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:28:
Ik heb zelf een jaar lang als DJ in Teasers gewerkt en moet zeggen dat het best een leuke plek is om te draaien.
Moest je ook eerst je handen in je nek leggen en ellebogen vooruit steken en richting een muur lopen... en als er dan iets anders eerder de muur raakt dan je ellebogen word je aangenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:19:
[...]
Moest je ook eerst je handen in je nek leggen en ellebogen vooruit steken en richting een muur lopen... en als er dan iets anders eerder de muur raakt dan je ellebogen word je aangenomen ;)
hehe nee zo erg is het daar nou ook weer niet maar heb zeker wel erg veel lol gehad met alle dames die daar werkte :p Alleen jammer dat de drank daar zo giga duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Dan meen je je eigen stash toch mee.
Wat? twee koffers vol met CD's :p

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Zow.. M'n Vestax VCI 100 dj controller is binnen 8)

Voelt en ziet er zeer degelijk uit, mijlenver beter dan de mindere neefjes van Behringer en Numark :p Maar daar is de prijs dan ook wel naar.

Vanavond maar eens een slinger aan geven icm djdecks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:53

13art

Moderator Mobile
Zijn er mensen hier die met de Synq SMX-2 gedraaid hebben?
Hoe vonden jullie de geluidskwaliteit van de toonregeling? Hoe verhoudt die zich ongeveer tot bijv Dateq?

edit: weet het is vergelijking van grote reus met klein duimpje, maar toch ben wel benieuwd.

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 19-07-2007 11:48 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 12-09 15:46
plus als je wordt aangenomen sta je tussen de Teaser babes :p
Is ook niet alles hoor en ik kan het weten (videoclip opname + fotografie doe ik voor hun af en toe ;))
En nu Anna er niet meer bij zit moet ik elke x alleen naar huis rijden ipv dat ik gezellig gezelschap heb :(

BTW: Kom er net achter dat er al 3 weken een Numark Total Control op mij ligt te wachten altijd fijn als je dat na zo lang wachten pas hoort :P

[ Voor 59% gewijzigd door Uberprutser op 20-07-2007 09:02 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

komende week wil ik een pc samenstellen en nu vraag ik me af welke (interne) DVD-brander ik daar het beste voor kan gebruiken. Hoofdzakelijk wordt de brander gebruikt voor het schrijven van audio cd's. De cd's zijn bedoeld voor de Pioneer CDJ-1000MK3. Voor de rest wordt er misschien af en toe een keer een data-DVD mee gebrand.

Alvast bedankt!

[kosten: rond de 30 euro, bijvoorbeeld de NEC AD-7173S]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07
Ik denk dat je dit beter in het subforum Opslagmedia & I/O Controllers kan plaatsen, aangezien het meer over de cd-brander gaat dan het DJ'en. Bovendien kan je met de CDJ1000MK3 geen DVD's afspelen, dit kan je alleen met de DVJ1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Het maakt toch geen bal uit wat voor brander je gebruikt, maar meer wat voor kwaliteit cdtjes je aanschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En de manier van branden! Let bjvoorbeeld o de snelheid, niet elke brander en cd kunnen in combinatie op de hoogste snelheid een foutloze kopie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 12-09 15:46
8 Speed voor CD's 4 speed voor DVD's :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uch DJ's!

Amateur heeft al weken lang oog om een DJ set te kopen en mixen als (slaapkamer)hobby te maken. In geval van het mixen erg goed bevallen wilt deze jongen ook 'buiten spelen' :D . Budget van deze amateur ligt rond de 700 eu: cd-spelers, een mixer en hoofdtelefoon.

Na veel rond te kijken op verschillende websites (vooral NewLine), veel reviews te hebben gelezen en uren op een forum hier en daar te hebben rondgehangen, heb ik een keuze gemaakt die nog niet vast staat. Bestellen doe ik hoogstwaarschijnlijk via NewLine.

1x JB-Systems MX 4 MKII - 150 eu
2x Numark Axis-4 - 480 eu
1x Stanton DJ Pro 2000 - 75 eu
Totaal: 705 eu

De MX 4 is Dre's Choice en is in de aanbieding. Deze heb ik gekozen boven de Reloop RMX 30 (kleine broertje van de RMX 40, dus leek mij ook erg goed), American Audio Q-D6 (wordt in deze topic aangeraden) en de Behringer VMX-300 (goede NewLine reviews).

Aangezien ik weinig interesse heb in dubbele cd-spelers koos ik voor enkele: de Axis-4 is een van de goedkoopste op NewLine en met 2 reviews (beide positief) op deze website weet ik niet zeker of ik hier goed aan doe.

Dat de Stanton DJ Pro 2000 het meest populaire product is van NewLine en een mooie prijs heeft zorgt ervoor dat deze keuze wel vast staat.

Doe ik hier goed aan?

Maar nu de grote vraag van mijn post:

Deze set...

1x Reloop RMX-40 BPM - 240 eu
2x JB-Systems MCD-200 - 600 eu
1x Stanton DJ Pro 2000 - 75 eu
Totaal: 910 eu

... lijkt mij net even wat beter, maar kost 210 eu meer.

Over de RMX 40 heb ik alleen maar positieve berichten gelezen. Geweldige prijs/kwaliteits verhouding en ik kan me niet herinneren dat er iemand iets heeft gezegd over krakende faders na 'korte' tijd, in tegenstelling tot bijna alle mixers uit de prijsklasse 100-200 euro. Een 4e kanaal altijd leuk voor tv of xbox360. Meer effecten en zooi waar een beginner als ik niets aan heb, daar doe ik het zeker niet voor. Het gevoel van een langere houdbaarheid en meer kwaliteit neigt mij om de RMX 40 te kopen, voor ongeveer 90 euro meer dan de MX 4.

Hetzelfde geldt voor de MCD-200. Die 120 euro meer dan de Axis-4 is volgens mij vooral te danken aan al die effecten en andere speeltjes die op MCD-200 zitten, maar naar mijn gevoel ook door nogmaals de langere houdbaarheid en betere kwaliteit van deze cd-speler.

Daarnaast is de 1e set (MX 4 en Axis 4) volgens mij puur voor thuis mixen. Als het me zo erg bevalt en ik besluit om 'buiten te spelen', is de 2e set veel geschikter, toch?

Simpelweg: 210 euro over mijn eigenlijke budget heen. Dit voor net iets beter spul: langere houdbaarheid en betere kwaliteit. Vinden jullie dit die 210 euro ECHT waard?

Of ligt dit misschien PUUR aan mij en mijn budget?

Deze amateur kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten en wilt dus ook graag gecorrigeerd worden in geval van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik persoonlijk zou me nooit meer wagen aan een goedkope JB mixer (of ander OEM equivalent). Het verschil met goed materiaal is gewoonweg enorm. Mischien is een 2de hands mixer een optie?

Over CD's kan ik weinig zeggen, ik gebruik SL's + FS

Je budget is natuurlijk je budget, maar ik zou nog ff wachten tot je een hoger budget hebt..

[ Voor 16% gewijzigd door Yalopa op 23-07-2007 18:50 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Het zijn beide twee prima setjes. De meerwaarde van Reloop boven de JB is er zeker. Als dat ding niet zilver was zou ik hem zo met de Pio 600 durven te vergelijken. Faders voelen goed aan, toonregeling zit degelijk in elkaar en verder geen rare fratsen. Mijn ervaringen zijn gebaseerd op enkele keren draaien in een paar maanden tijd. Zoals je op New-line.nl kan lezen houdt de mixer het ook na een jaar nog vol.

Wat de cd-spelers betreft: De JB vind ik er vreselijk plastic uit zien. De numark heeft het Dre's Choice label. Ik heb beide spelers nog nooit gebruikt maar zou zo op de mening van New-line afgaan.
Natuurlijk kan je ook doorsparen voor een CD1000/DJM800 combi, maar of dat nou zo realistisch is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Beter wachten en niet het goedkoopste nemen. Die 210 euro is het zeker waard, want waarschijnlijk spendeer je dat anders toch wel aan betere apparatuur, omdat de goedkope snel het leven laten.

Voor CD spelers kan ik je overigens ook wel de nieuwe Reloops aanraden: RMP-1, die zijn erg goed. Kost wel €70,- per speler meer, maar ik vermoed dat ze wel nog beter voldoen als die MCD-200, hoewel me die ook helemaal niet verkeerd lijken. Ligt er natuurlijk aan hoe lang je nog wil doorsparen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat zou ik voor een splinternieuwe CDJ1000 MK2 kunnen vragen?

Hij heeft twee jaar hier gestaan om voornamelijk cue-punten op te slaan en wil toch richting andere gear gaan :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties!
Die goedkope OEM spelers laat ik inderdaad vallen. Ook ben ik zo goed als al die goedkope spelers een beetje zat! Verklaring: hieronder in hetzelfde verhaal als ik net op een andere forum heb gepost :X .

Deze beginnende DJ heeft na lange tijd intensief onderzoek doen naar alle DJ gear op de markt toch nog een vraagje :)

Even voor de grap: ik wou eerst rond de 700-900 euro uitgeven voor een beginners DJ setje. Na veel geshit met die CD-Spelers in de prijsklasse 200-400 euro ben ik het zat. Al die OEM spelers zien er uit alsof ze ook bij de Bart Smit kunnen liggen (mijn mening), vooral die Axis-4 en 9 schijnen ideaale beginners cd-spelers te zijn, maar ik vind ze er gewoon NIET uitzien. Andere spelers uit deze prijsklasse vertrouw ik niet op houdbaarheid. De DN-S1000 zou een optie kunnen zijn, maar ook die staat me niet helemaal aan aangezien deze toch wat negatieve punten heeft waardoor de Asix-9 voor dezelfde prijs beter is die ik, zoals ik al zei, helemaal niet wil.

Ik begon dus een prijsklasse hoger te kijken en vond de RMP-2 en was eigenlijk gelijk verkocht. Even wat reviews hier en daar gelezen en ja hoor, dit wordt hem! Goedkoper dan de Pioneers en Denons met een kwaliteit die deze topmerken wel erg dicht nadert volgens mij. En zijn uiterlijk is het helemaal :9~ !

Waarom niet die RMP-1? CD-lades lijken me ***. Heb gelezen dat 'vinyl functie' oftewel de scratch functie erg handig is om je cue punten neer te zetten: deze heeft de RMP-1 niet. En de effecten van de RMP-2 zorgen er dus wel of niet voor dat ik een mixer kan kopen zonder de effecten? De basis van mijn vraag.

Ik heb lange tijd die mooie aanbieding van andre op het oog: de RMX-40 BMP. Maar aangezien de RMP-2 al voorzien is van een hoop effecten, zat ik te denken aan de 3 kanaals RMX-30 die volgens mij ook zeker voldoet aan beginnerseisen. Maar voor 50 euro meer heb ik dus de RMX-40 BMP, is dit het waard? Of gewoon overbodig.

Van de verschillen tussen het besturen van effecten op je mixer en cd-speler weet ik niets af. Wat is jullie voorkeur? Als de meeste liever effecten op de mixer besturen, ga ik voor de RMX-40, ook al heeft de RMP-2 de effecten ook al.

En dan NOG een vraag: wat heeft de duurdere RMX-40 DSP wat de RMX-40 BMP niet heeft. Gewoon even om te weten wat ik mis als ik voor de BMP ga :) .

Met 1000 euro aan de witte CD-spelers en de RH3500 Ltd (wit :*) ) ben ik al redelijk ver over het oorspronkelijk budget heen dat ik over had voor een DJ set, dus ik wil niet aan de dure pioneer mixer beginnen. Die 240 euro van de RMX-40 BMP is de max voor de mixer, dus hoe denken jullie over de DXM06? Ook 240 euro:)

Jaja, deze beginner wil zijn start goed tot in de detail aanpakken. Alvast bedankt!

Om mezelf een beetje te late slijmen heb ik leuk plaatje gemaakt :9~ :9~ :9~
Klik!
(Die 1310,- is wat ik kwijt ben door dat spul te kopen op 2 verschillende websites, tevens de max dat ik wil uitgeven )

******EDIT*******
RMX-40 BMP heeft helemaal geen effecten, dus ik koop de bovenstaande set! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ey mensen van het goede dj leven, even een vraagje van mijn kant. Sinds kort heb ik een Reloop RMX40 BPM maar ben nog niet helemaal tevreden over de kwaliteit van de toonregeling. Nu heb ik tijdje terug met Dateq Styx gedraaid en de toonregeling daarvan vond ik super. Nu ben ik dus hard aan het nadenken of ik mijn Reloop alweer de deur uit zal doen voor een ander mengpaneel. Maar heb dus paar vragen.

1) Welke mengpanelen/merken kun je wat betreft geluidskwaliteit vergelijken met die van Dateq (dus dat je geen gat in je muziek krijgt bij het dicht draaien van bijv de lage tonen)?

2) Is het aan te raden om bijv een tweedehands Dateq XTC te kopen (zijn er al voor 300)? En zo ja waar moet ik dan op letten?

Mixer die ondertussen de revu gepasseerd zijn en welke in mijn gedachten spelen zijn:
- Dateq XTC (rond de 300 euro)
Gewoon lekker standaard mixer sonder extra's
- Dateq Vibe (rond de 650 euro)
Mixer waarmee ik meteen klaar ben voor de toekomst als ik nog verder wil uitbreiden met cd-speler of draaitafels, effecten.
- A&H Xone 32 (rond de 400 euro)
Ken ik persoonlijk niet veel van, maar op new-line zegt men dat deze nog beter zou klinken als een Dateq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:42:
Ik begon dus een prijsklasse hoger te kijken en vond de RMP-2 en was eigenlijk gelijk verkocht. Even wat reviews hier en daar gelezen en ja hoor, dit wordt hem! Goedkoper dan de Pioneers en Denons met een kwaliteit die deze topmerken wel erg dicht nadert volgens mij. En zijn uiterlijk is het helemaal :9~ !

Waarom niet die RMP-1? CD-lades lijken me ***. Heb gelezen dat 'vinyl functie' oftewel de scratch functie erg handig is om je cue punten neer te zetten: deze heeft de RMP-1 niet. En de effecten van de RMP-2 zorgen er dus wel of niet voor dat ik een mixer kan kopen zonder de effecten? De basis van mijn vraag.
Aj, geen scratch functie, dan zou ik je idd toch echt de RMP-2 aanraden. Ik heb hem zelf ook (echt waar ;), check dit topic maar voor wat foto's) en het is echt een top apparaat. Ben er zeer tevreden mee en ga er binnenkort nog eentje halen. Scratch functie is idd. heel handig om mee te cueen. Ik kan je nu al zeggen dat je straks heel blij bent nog even door gespaard te hebben en straks met echt goede gear zit, daar ga je heel veel plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Ik heb een vraagje, is er een programma dat je toelaat van een gewone mp3 alle tracks te separaten? Ik ben geen DJ maar gitarist. En ik zou wel graag mixjes maken. Neem nu dit: ik heb de track van Erik Prydz vs Pink Floyd en ik wil alleen zijn stem hebben. Hoe kan ik dit eruit krijgen. Op fuiven hoor ik dat ze dit eruit gehaald hebben en ik heb al aan veel mensen gevraagd hoe je zou kunnen layers hebben om zo het specifieke geluid eruit te halen ! Kan iemand mij hier software voor aanraden ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Dat doe je volgens mij door bepaalde toonhoogten alleen over te laten (het bereik van de stem) en de rest er uit te halen. Dan hou je zo ongeveer alleen de stem over. Ik denk dat Adobe Audition dit wel moet kunnen, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
not2secure4u schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 07:57:
Ik heb een vraagje, is er een programma dat je toelaat van een gewone mp3 alle tracks te separaten? Ik ben geen DJ maar gitarist. En ik zou wel graag mixjes maken. Neem nu dit: ik heb de track van Erik Prydz vs Pink Floyd en ik wil alleen zijn stem hebben. Hoe kan ik dit eruit krijgen. Op fuiven hoor ik dat ze dit eruit gehaald hebben en ik heb al aan veel mensen gevraagd hoe je zou kunnen layers hebben om zo het specifieke geluid eruit te halen ! Kan iemand mij hier software voor aanraden ?

Gaat niet lukken. Zoals hierboven beschreven staat werkt ook niet. Stemmen zitten ergens tussen de 300hz en 5khz, laat de rest van de muziek daar nou ook zitten :+ Filteren i dus onmogelijk zondr bijgeluiden. De enige optie is het achterhalen van d originele samples, soms lukt dat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Wat je zou kunnen doen is inderdaad zoeken op Acapella versies van nummers, soms kom je nog weleens wat leuks tegen :)

DjWannaB2002>

Toonregeling van de Dateq is goed, maar als je absoluut de beste geluidskwaliteit wil ga dan voor de A&H.

Let trouwens ook op het verschil in de lengte van de faders, ikzelf vind de enorm lange faders van de XTC persoonlijk wat minder, en ook de crossfader is even wennen qua bruikbaarheid. Zelf zou ik alleen al vanwege die faders voor de A&H gaan :)

Een FX unit (zoals bijv. de Pioneer EFX serie) is op alledrie de panelen wel aan te sluiten via send/return, dus dat maakt niet zoveel uit.

De A&H heeft daarnaast ook nog eens een leuke filter functie, waar je ook wel aardige dingen mee doen. Dus als je keuze is beperkt tot die 3 modellen, dan lijkt het me duidelijk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Chiron op 25-07-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik ga maandag naar duisland toe (lees, essen, keulen, dusseldorf) en ben van plan om daar dik te gaan inkopen.
heeft iemand wat leuke adresjes waar ik een gevarieerd aanbod kan vinden.
Zelf al gevonden: Important records: essen
Kontact: Keulen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Chiron schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:08:
Wat je zou kunnen doen is inderdaad zoeken op Acapella versies van nummers, soms kom je nog weleens wat leuks tegen :)

DjWannaB2002>

Toonregeling van de Dateq is goed, maar als je absoluut de beste geluidskwaliteit wil ga dan voor de A&H.

Let trouwens ook op het verschil in de lengte van de faders, ikzelf vind de enorm lange faders van de XTC persoonlijk wat minder, en ook de crossfader is even wennen qua bruikbaarheid. Zelf zou ik alleen al vanwege die faders voor de A&H gaan :)

Een FX unit (zoals bijv. de Pioneer EFX serie) is op alledrie de panelen wel aan te sluiten via send/return, dus dat maakt niet zoveel uit.

De A&H heeft daarnaast ook nog eens een leuke filter functie, waar je ook wel aardige dingen mee doen. Dus als je keuze is beperkt tot die 3 modellen, dan lijkt het me duidelijk ;)
Dank voor je antwoord. Onderstussen zijn er nog mixers bij gekomen en is er eentje afgevallen, maar dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Het rijtje is nu als volgt:

Dateq Vibe
A&H Xone:32
A&H Xone:64
Ecler Nuo5 (is nog niet zeker moeten het nog over de prijs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Als de Nuo5 binnen je budget valt geen moment over twijfelen en direct kopen, absoluut de beste toonregeling, absoluut de best bruikbare "effect" unit van allemaal (de rest heeft filters :+ ) en een hele nette build quality (netter dan die van de vibe, grotendeels gelijk aan die van de Xone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Met die mixers zit je dan wel meteen in een andere categorie/prijsklasse te denken, dan zou ik ook voor de Nuo5 gaan inderdaad :)

Al zal je je met dat rijtje sowieso geen buil vallen. Ga je voor het budget/3kanaals mixer -> Xone32, en heb je wat meer te besteden (plusminus 1000 euro) -> Nuo5 :)

Maar ga je dat spul overigens nieuw kopen of tweedehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
jadjong schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:37:
[...]

Gaat niet lukken. Zoals hierboven beschreven staat werkt ook niet. Stemmen zitten ergens tussen de 300hz en 5khz, laat de rest van de muziek daar nou ook zitten :+ Filteren i dus onmogelijk zondr bijgeluiden. De enige optie is het achterhalen van d originele samples, soms lukt dat O-)
Ik had al zo'n vermoeden. Je hebt wel progjes die een stem kunnen onderdrukken of uitfilteren op ongeveer dezelfde manier, dus ik dacht dat dit zo wel zou kunnen. Blijkbaar niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Chiron schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:04:
Met die mixers zit je dan wel meteen in een andere categorie/prijsklasse te denken, dan zou ik ook voor de Nuo5 gaan inderdaad :)

Al zal je je met dat rijtje sowieso geen buil vallen. Ga je voor het budget/3kanaals mixer -> Xone32, en heb je wat meer te besteden (plusminus 1000 euro) -> Nuo5 :)

Maar ga je dat spul overigens nieuw kopen of tweedehands?
Tweedehands. Als het goed is heb ik nu een Ecler Nuo 5 van 1,5 jaar voor 700 euro.
Kan hem 7 augustus ophalen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

not2secure4u schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 07:57:

Je kan theoretisch het originele nummer als basis gebruiken en de instrumental er "vanaf" trekken :) Dat klinkt niet helemaal zuiver, maar als je het weer inmixt op een andere track, dan is de kans klein dat je het nog hoort :)

Ik zal vanavond thuis even opzoeken hoe die plugin heet :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hey DJs van GoT.
Ben eigenlijk net begonnen met het ietwat serieuser dj-en.

Vrijdag heb ik met een maat van mij, wel al fix wat langer dj, een mixje in elkaar geflanst.
Stijl: Minimal/Techhouse
Tracklist staat in het zipfile-tje dat hier te vinden is:
http://www.restrictedsessions.nl/

(En dan de mix aanklikken in het stukje Hello World! ;) )

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Ome_Les op 07-08-2007 12:00 ]

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Michali schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:06:
Dat doe je volgens mij door bepaalde toonhoogten alleen over te laten (het bereik van de stem) en de rest er uit te halen. Dan hou je zo ongeveer alleen de stem over. Ik denk dat Adobe Audition dit wel moet kunnen, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Wat je misschien met Audition kan doen, is de plaat van Prydz korreleren met de originele Brick in the Wall Pt2 (sinds het zo te horen een redelijk recht toe recht aan sample is) en daar de stemdata uit halen. Een andere mogelijkheid zie ik niet zo gauw, behalve dan opnieuw inzingen ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:49:
[...]

Wat je misschien met Audition kan doen, is de plaat van Prydz korreleren met de originele Brick in the Wall Pt2 (sinds het zo te horen een redelijk recht toe recht aan sample is) en daar de stemdata uit halen. Een andere mogelijkheid zie ik niet zo gauw, behalve dan opnieuw inzingen ;)
Of de vocale versie mixen met de instrumentale en de laatste 180graden draaien infase zodat de som alleen de stem is(puur theoritisch want ik heb het zelf nooit geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Ome_Les schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:38:
Hey DJs van GoT.
Ben eigenlijk net begonnen met het ietwat serieuser dj-en.

Vrijdag heb ik met een maat van mij, wel al fix wat langer dj, een mixje in elkaar geflanst.
Stijl: Minimal/Techhouse
Tracklist staat in het zipfile-tje dat hier te vinden is:
http://www.restrictedsessions.nl/archives/hello-world

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.
link naar de .zip doet het niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

addictive schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:21:
[...]

link naar de .zip doet het niet :?
KAK! ff bellen wat er aan het handje is!

Owkee.. gevonden... Wordpress installatie van restricted sessions rammelt nog een beetje.

Als je gewoon naar http://www.restrictedsessions.nl/ toegaat en dan de mix aanklikt in het stukje Hello World (Nog het enige stukje op die pagina trouwens ;) ). Dan moet het wel werken...

Zal dus gelijk ook ff die andere link aanpassen, thanks voor de opmerking addictive! d:)b

[ Voor 49% gewijzigd door Ome_Les op 07-08-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
Zal mijn setje ook ff posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.djdescon.com/studio.jpg

Zit er aan te denken om de lagers van de jogdials van de MK2´s binnenkort te vervangen. Merk toch dat 1 er minder begint te worden. Iemand een idee hoeveel deze kosten? Kan er nu nog super mee draaien, maar ben een mierenneuker in dat soort dingen.

Komende tijd voorlopig ff geen gear aankopen meer, misschien nog Traktor scratch 3.3. Dit is eigenlijk alleen omdat ik te lui ben om cd´s te branden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Gaaf behang :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Zeer mooie set, voor zowel producen als draaien. Lekkere strakke doeltreffende opstelling. Verder is het Syrincs monitor setje erg bruud heb ik gehoord dus dat zal wel lekker gaan soms.
Is het niet een idee om de MK2's te verkopen en MK3's ervoor terug te kopen. Dan heb je meteen Mp3 support en hoef je in iedergeval minder CD's te branden :)
Wat draai je verder voor software op de PC voor producen en wat voor geluidskaart heb je er aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Mooi setje, maar wat moet jij met Andrélon zomberblond? :P

Wil binnenkort nog eens bij een disco hier in de buurt eens vragen of ze nog een dj nodig hebben voor een avondje ofzo. Zal dan m'n eerste keer worden, heb zelf hier ook geen gear staan, nog niet, maar virtual dj en op gear van een vriend lukt het me toch lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
cyspoz schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:44:
Zeer mooie set, voor zowel producen als draaien. Lekkere strakke doeltreffende opstelling. Verder is het Syrincs monitor setje erg bruud heb ik gehoord dus dat zal wel lekker gaan soms.
Is het niet een idee om de MK2's te verkopen en MK3's ervoor terug te kopen. Dan heb je meteen Mp3 support en hoef je in iedergeval minder CD's te branden :)
Wat draai je verder voor software op de PC voor producen en wat voor geluidskaart heb je er aan hangen?
Verschil mk2 / mk3 is me te klein. een upgrade gaat me (nieuwe mk3s) dan ruim 700 euro extra kosten ;)

Voor 500 euro heb ik een traktor scratch setup waarin ik rustig kan gaan scrollen enz. Voor live wil ik toch geen mp3 cd's gebruiken ivm onoverzichtelijkheid. 100 tracks op 1 cd is niet echt fijn ;)

Er zit een Echo Gina geluidskaart (digitaal op de DJM aangesloten) in met cubase en een select groepje VST's.

[ Voor 6% gewijzigd door descon op 08-08-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Om toch even wat komkommernieuws te verspreiden:

Ik heb besloten om een draaitafel projectje op te starten. Onze goede vriend Rob Nijhuis gaat m'n Technics 1200SL MK2's oppimpen:

Arm wordt spierwit (hoogglans) gespoten, wat inmiddels is gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/edc33fb9e3e486e2ae4e36f45c2cb277/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b07c897fdeeb30284a2e4b182f851a57/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c7ecf64842cadd38364bc1f6d18a44d0/full.jpg

De deck wordt zelf Candy rood gespoten, zodat het uiteindelijk zo moet gaan worden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7ed0e16ca564acaedc3b47f5efa2379d/full.jpg

Ik zal af en toe wat updates hier neerplempen :)

[ Voor 39% gewijzigd door BtM909 op 09-08-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

BtM909 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 00:09:

Ik heb besloten om een draaitafel projectje op te starten. Onze goede vriend Rob Nijhuis gaat m'n Technics 1200SL MK2's oppimpen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De deck wordt zelf Candy rood gespoten, zodat het uiteindelijk zo moet gaan worden:
[afbeelding]

Euh... oppimpen????

Wat een hekel heb ik aan dat woord. :r
Dat woord is verzonnen door een blonde meid door anorexia getekend, die echt totaal geen benul heeft van hoe het zit.

Pimpen is het showen, ermee te koop lopen.
Tweaken/tunen/stylen is hetgene wat ze eigenlijk bedoelen, maar doordat ze een titel, van een bekende show, hebben gehoord, is het in ene pimpen geworden in het nederlands. :r

Mijn verzoekje, verander 'oppimpen' alsjeblieft in 'restylen'? Thanks. d:)b

Het projectje ziet er verders wel heel erg gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

Shabbaman

Got love?

Oppimpen, da's een contamiplasme. Je plaatjes doen het (hier iig) niet, behalve de onderste.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 21:04

Leejow(saait)

Blater

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Upload die andere foto's ook even via je t.net webspace, de groups.msn.com foto's zijn dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ome_Les schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:05:
[...]

Euh... oppimpen????

Wat een hekel heb ik aan dat woord. :r
Dat woord is verzonnen door een blonde meid door anorexia getekend, die echt totaal geen benul heeft van hoe het zit.
Ik heb niks te maken met die blonde meid, met anorexia + grote reet, aangezien ik het het woord over heb genomen van PIMP MY RIDE :)

Ik roep al een hele tijd oppimpen en ik ga het dus ook niet veanderen. Je weet precies wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

BtM909 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:39:
[...]

Ik heb niks te maken met die blonde meid, met anorexia + grote reet, aangezien ik het het woord over heb genomen van PIMP MY RIDE :)

Ik roep al een hele tijd oppimpen en ik ga het dus ook niet veanderen. Je weet precies wat ik bedoel ;)
Nogmaals, lijkt me een leuk restyle- projectje.
offtopic:
Doe dan eens niet als je niet met die griet vergeleken wil worden, die met een K-1 fighter is getrouwd? ;)

Ook bij Pimp my ride is pimpen nogsteeds het showen.
De auto wordt omge-/verbouwd zodat deze ge-pimpt kan worden.

Puhlease doe eens aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

offtopic:
Kijk even naar punt 4 en 7 op http://www.urbandictionary.com/define.php?term=pimp en stop dan met deze discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ome_Les schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:15:
[...]

offtopic:
Ook bij Pimp my ride is pimpen nogsteeds het showen.
De auto wordt omge-/verbouwd zodat deze ge-pimpt kan worden.

Puhlease doe eens aanpassen?
offtopic:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pimpen

Wat maak je je druk??

[ Voor 3% gewijzigd door DeeJee op 09-08-2007 12:34 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Even een vraag die ik volgens mij hier het beste kan stellen.

Ik heb nog twee oude 1200 MKII liggen. Deze wil ik eigenlijk weg doen.
1 is al echt oud. Het aarde draadje is bijvoorbeeld heel kort en er missen twee pootjes. Ook zie je aan de draaitafel dat hij vaak is gebruikt.

De ander ziet er nog best goed uit. Is ook wel oud maar ziet er goed uit.

Op beide zit een Staton 500 element.

Wat kan ik hier nog voor vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

offtopic:
Sorry... Ik kan niet tegen foutieve nederlandse woordovernamens.

Niets persoonlijks...NoFI... Maar dan wordt het door een paar tv- programma's erin gekwakt en de hele maatschappij neemt het automatisch over. Daar kan ik op kotsen.

Maar genoeg over dat gebeuren.

Zijn er al wat meer foto's gemaakt van dat project?

[ Voor 7% gewijzigd door Ome_Les op 09-08-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik ben net terug uit duitsland.
De elementen zijn daar net ff een paar euri's goedkoper.
Zo heb ik 2x Concorde pro S Om voor € 60,- gekocht en ben in keulen bij Kompakt geweest.
Wat een tent zeg, en zeker niet duur.. max €8,- per vinyl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Maar wel voor 75 euro aan benzine verbruikt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
http://www.aboutdj.nl/content/view/738/2/

Lees het nog maar zolang het kan want in de states zijn ze laaiend over het feit dat ik gelekte info publiceer terwijl niemand me gevraagd heeft het geheim te houden.

Ik heb nu dus het feestje verpest van iemand van het on officiele denon forumdie naar alle waarschijnlijkheid nu naar D&M aan het bellen is hoe ik in godsnaam aan die info ben gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
2de Reloop RMP-2 is besteld. Kan ik eindelijk thuis met 2 cdtjes aankloten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Reind schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:38:
[...]

http://www.aboutdj.nl/content/view/738/2/

Lees het nog maar zolang het kan want in de states zijn ze laaiend over het feit dat ik gelekte info publiceer terwijl niemand me gevraagd heeft het geheim te houden.

Ik heb nu dus het feestje verpest van iemand van het on officiele denon forumdie naar alle waarschijnlijkheid nu naar D&M aan het bellen is hoe ik in godsnaam aan die info ben gekomen...
Goed bezig Reind. Vind het product verder niet echt spannend moet ik zeggen. Ze doen allemaal erg revolutionair, maar ik denk dat het pas spannend wordt als ze met hun product van het geluidskaart systeem afstappen en een apparaat zelf de mp3's laten afspelen en de computer puur als bron gebruiken van de informatie en het scherm voor extended displaying van informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

DeeJee schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:01:
Even een vraag die ik volgens mij hier het beste kan stellen.

Ik heb nog twee oude 1200 MKII liggen. Deze wil ik eigenlijk weg doen.
1 is al echt oud. Het aarde draadje is bijvoorbeeld heel kort en er missen twee pootjes. Ook zie je aan de draaitafel dat hij vaak is gebruikt.

De ander ziet er nog best goed uit. Is ook wel oud maar ziet er goed uit.

Op beide zit een Staton 500 element.

Wat kan ik hier nog voor vragen?
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Euhmz...

Kijken wat je gevoel zegt en dit vergelijkem met de bekende plaatsen, waar ook tweedehands setjes worden aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Ome_Les schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:05:
[...]

Mijn verzoekje, verander 'oppimpen' alsjeblieft in 'restylen'? Thanks. d:)b

Het projectje ziet er verders wel heel erg gaaf uit!
In andere woorden, als ik doe aan Casemodding, valt dat ook onder pimpen? :)

(Anyway, grandioos offtopic)

Deze week overgeswitcht van Atomix Virtual DJ naar Traktor Studio 3. Verschil zeg! Ik draai vaker lange radio-uitzendingen en daar is Traktor echt geknipt voor. VirtualDJ heeft in versie 4 nog last van een geheugenlek waardoor je op een gegeven moment een driver lockup krijgt (en alleen maar witte ruis uit de uitgangen van je geluidskaart). Dat wil je niet als je een uitzending van minstens 12 uur aaneensluitend wil draaien. Traktor is echt ontzettend goed, vooral het automatiserings-systeem dat erin zit grenst aan een radio automation pakket.

Voor de geïnteresseerden waarom: 105.2 in de regio Eindhoven :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
hey ik heb een vraagje , ik wil binnekort een setje draaitafels met een mixertje kopen maar kan ik die dan zo aan me logitech z-5500 set(pc speakers dus allemaal versterkt) aansluiten of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Timba- schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:36:
hey ik heb een vraagje , ik wil binnekort een setje draaitafels met een mixertje kopen maar kan ik die dan zo aan me logitech z-5500 set(pc speakers dus allemaal versterkt) aansluiten of niet ?
Kan wel....(waarschijnlijk met verloopje)

Vraag me alleen af of je dat wel wil, met een setje hifi speakers draai je een stuk lekkerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

descon schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:02:
[...]

Vraag me alleen af of je dat wel wil, met een setje hifi speakers draai je een stuk lekkerder :)
Maten van mij draaien over hun mackies en alesis actieve speakers, gekoppeld over hun pc. Komt ook wel aardig geluid uit.

Is meer een kwestie van wat je voorkeur heeft en wat goed geluid fabriceert.

Over het algemeen is het zo dat standaard hifi speakers wat meer smokkelen met frequenties, en de betere merken met actieve versterking wat "eerlijker" zijn in het geluid.

Ook hier is het dus een kosten baten plaatje.
Wat heb je er voor over, wat verwacht je en vooral ook, wil je nog meer met je sound setup doen(producen), of alleen maar hierover DJ-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Je hebt mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
mja ik ben van plan dus om binnekort me eerste setje te kopen en gewoon voorlopig een beetje thuis te draaien . zal waarschijnlijk niet te veel geld in omgaan dus ik koop liever geen nieuwe versterker met 2 boxen want dat kost dan waarschijnlijk nog meer dan me draaitafels .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Timba- schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:44:
mja ik ben van plan dus om binnekort me eerste setje te kopen en gewoon voorlopig een beetje thuis te draaien . zal waarschijnlijk niet te veel geld in omgaan dus ik koop liever geen nieuwe versterker met 2 boxen want dat kost dan waarschijnlijk nog meer dan me draaitafels .
2e hands hoeft het niet veel te kosten ;)

Bedoel hier mee te zeggen dat de gemiddelde computer speakers niet echt lekker draaien. Waarschuw je alvast, draaien is een dure hobby ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Weer een tijdje geleden, maar ik heb eindelijk weer eens een mixje opgenomen. Uiteraard ben ik benieuwd wat jullie er van vinden.
Deze is opgenomen met djDecks icm de Vestax VCI-100 controller.
Download
Cue file
Tracklist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
The Hacker feat. Mount Sims - Traces (Oxia Remix)
Len Faki - Rainbow Delta (Jerome Sydenham Remix)
Joris Voorn - No Revolution
Michel De Hey, Grooveyard - Compound (M.I.R.K.O. Remix)
Technasia - Way of Life (Let's go let's go mix)
Marco Carola - Diapason
Kerri Chandler - Bar A Thym
Marco Bailey - Everybody In Harmony (Original Mix)
Bleach Eating Pimps - C U Next Tuesday (Trey Crasseux Remix)
Mr Sam - Flying Around feat. Crash Course In Science (Mojado Vision)
Workidz - Work It (Martin Accorsi Remix)
Swoop - Superlicious (Funk D’Void Remix)
D. Ramirez & Mark Knight - Colombian Soul (Original)
Joris Voorn - MPX 309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
descon schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:02:
[...]

Dan heb jij denk ik nog nooit het geluid van de z5500 gehoord, Dit is echt een geweldige speakerset, ook al is hij in eerste instantie bedoeld voor de pc.
Ik ben van plan om binnenkort een tweetal CDJ1000mkIII + DJM800 aan te schaffen en die ga ik daar dan ook op aansluiten. Mooie van de DJM800 is dat er een digital output is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 01:44
Over minder dan 3 weken gaat een droom van me in vervulling.. Draaien in Amerika 8)
Ben ooit in dit topic begonnen om me te oriënteren op de aanschaf van draaitafels en nu draai ik aan de andere kant van de sloot 8)7 .. Yiiiiihaaaaa :P lol :) Moest het even kwijt

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ScuL schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:57:
Over minder dan 3 weken gaat een droom van me in vervulling.. Draaien in Amerika 8)
Ben ooit in dit topic begonnen om me te oriënteren op de aanschaf van draaitafels en nu draai ik aan de andere kant van de sloot 8)7 .. Yiiiiihaaaaa :P lol :) Moest het even kwijt
Waar? Dope... Heb een paar keer in Amerika gedraaid en het publiek gaat al helemaal uit het dak vanwege het feit dat je uit Nederland komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Adion schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:10:
Weer een tijdje geleden, maar ik heb eindelijk weer eens een mixje opgenomen. Uiteraard ben ik benieuwd wat jullie er van vinden.
Download
Cue file
Tracklist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
The Hacker feat. Mount Sims - Traces (Oxia Remix)
Len Faki - Rainbow Delta (Jerome Sydenham Remix)
Joris Voorn - No Revolution
Michel De Hey, Grooveyard - Compound (M.I.R.K.O. Remix)
Technasia - Way of Life (Let's go let's go mix)
Marco Carola - Diapason
Kerri Chandler - Bar A Thym
Marco Bailey - Everybody In Harmony (Original Mix)
Bleach Eating Pimps - C U Next Tuesday (Trey Crasseux Remix)
Mr Sam - Flying Around feat. Crash Course In Science (Mojado Vision)
Workidz - Work It (Martin Accorsi Remix)
Swoop - Superlicious (Funk D’Void Remix)
D. Ramirez & Mark Knight - Colombian Soul (Original)
Joris Voorn - MPX 309
Cool... binnenkort maar ff checken!
Fonta schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 06:17:
[...]
Dan heb jij denk ik nog nooit het geluid van de z5500 gehoord, Dit is echt een geweldige speakerset, ook al is hij in eerste instantie bedoeld voor de pc.
Ik ben van plan om binnenkort een tweetal CDJ1000mkIII + DJM800 aan te schaffen en die ga ik daar dan ook op aansluiten. Mooie van de DJM800 is dat er een digital output is :)
Tja, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik inderdaad niet bekend ben met dat geluid. Het enige dat ik je wel kan zeggen is dat de meeste hifi of thuis/pc setjes niet "eerlijk" of "puur" geluid doorgeven, maar meestal wel vervuilen of beïnvloeden.

Nogmaals, als jij zegt dat ze jou perfekt lijken voor thuisdraaien, dan moet je dit doen. Persoonlijke gevoel voor een thuisset is veel belangrijker. Mocht je op een gegeven moment toch zoiets hebben dat het je niet helemaal top lijkt, kun je altijd nog voor "betere" speakers/versterking rondkijken. ;)
GAAF! Waar precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Space Miami?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
BtM909 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:17:
[...]

Waar? Dope... Heb een paar keer in Amerika gedraaid en het publiek gaat al helemaal uit het dak vanwege het feit dat je uit Nederland komt :)
Brooklyn, New York 8)
Afbeeldingslocatie: http://a606.ac-images.myspacecdn.com/images01/117/l_16553f18ce2445ba4a879e6cb95ccc7d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Download
Cue file
Tracklist:
code:
1
*knip
Hij is lekker hoor ;). Heerlijk die mixjes die af en toe voorbij komen. Ookal ben ik niet actief op dit forum, toch probeer ik zo veel mogelijk mixjes te luisteren, al vergeet ik meestal om te kijken :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
ok maar als ik dus me goedkope mixer zonder digitale uitgang op me set wil aansluiten heb ik alleen een verloopje van tulp naar optical/coaxial nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Timba- schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:18:
ok maar als ik dus me goedkope mixer zonder digitale uitgang op me set wil aansluiten heb ik alleen een verloopje van tulp naar optical/coaxial nodig ?
optisch naar coaxial? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
meeste mixers hebben toch alleen zon tulp uitgang

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Ah jammer dat het in Brooklyn was ;)

Ik heb zelf een tijdje in NYC vertoefd, dus ik heb mezelf wat meer naar 'binnen' kunnen werken. Ik heb twee keer gedraaid in een van de clubs op lower west side, en inderdaad ze worden al wild als het publiek hoort dat je uit Nederland komt :)

• ScuL
Hehe ja echter mijn muziek is niet zo voor het "trendy" publiek 8) Er komen mensen van heinden en verre richting Brooklyn hiervoor.. (Atlanta, Seattle, Salt Lake City, Chicago, Montréal..) :P Hardstyle is nogal zeldzaam in de VS :D

• teacher

teacher

Dysgaf!

Lekker!

Alleen diapason van carola hoort er niet echt; dat is echt zon nummer waarmee je afsluit.

• descon
Timba- schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:02:
meeste mixers hebben toch alleen zon tulp uitgang
Yep, weet van de DJM-800 dat er een digitale uitgang op zit (misschien de DJM-1000 ook nog).

Maar waarom niet gewoon aansluiten op een tulp ingang :/

• jadjong
  • Niet online
Timba- schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:18:
Tulp(rood/wit) naar Optisch/Coax(geel) werkt net zo goed als DIT verloopje.

Wat je nodig hebt is dit:
Afbeeldingslocatie: http://img.123shop.cz/gimg/Large250/hama45336.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door jadjong op 16-08-2007 16:55 ]

• descon
Fonta schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 06:17:
[...]

Heb deze speakerset niet gehoord, Vraag me dan alleen af wat je met 5.1 moet op je dj set :? Ik zie vaak leuke setups waar brakke speakers aan hangen. (DAP boomboxen, computerspeakertjes enz...) Vandaar mijn reactie over computerspeakers ;)

Heb zelf de KRK-RP6 aan mijn computer hangen, de syrincs set aan mijn dj set. Denk dat ik stevig in de buidel moet tasten om het veel beter te krijgen :)

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

ScuL schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:15:
Hehe ja echter mijn muziek is niet zo voor het "trendy" publiek 8) Er komen mensen van heinden en verre richting Brooklyn hiervoor.. (Atlanta, Seattle, Salt Lake City, Chicago, Montréal..) :P Hardstyle is nogal zeldzaam in de VS :D
Hahah je moet idd wel ernstig ruige Amerikanen voor je hebben willen ze van Hardstyle houden ;) Ik draaide gewoon Europese Dance \ House en een enkele remix van een pop nummer. Moet zeggen dat het goed aansloeg :)
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.