How to Become a DJ... Deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 34.233 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Iemand hier die van reactable heeft gehoord? Hier is wel een leuke demo te zien. Ziet er wel veelbelovend uit. Leuk om daar mee te experimenteren lijkt me.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ziet er wel grappig uit ja...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Heb er mee gespeeld op een feest in groningen oosterpoort. Was zeker grappig maar vereist wel wat oefening. En op zo'n avond dat er allemaal pille lijpe mensen blokjes op een tafel gooien....nou ja je snapt het wel denk ik.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Empathy schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:43:
[...]

En bedankt voor het snelle antwoord (k)

Ik heb die Behringer Truth dingen nu wel, maar heb helaasch niet aan de kabels gedacht.. mooi dom :P
En helaas is 1 monitor nu al overleden :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:24
Door je eigen fout, of was er waarschijnlijk al iets fout aan?

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Deed het een paar dagen goed, maar na een dag of wat plofte 1 monitor 's nachts plotseling van de stand-by stand met een keiharde bromtoon.. Moet nu beide monitoren weer terugsturen, zware krengen :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:40

Muggie

8 pm

Heren,

Ik ga binnenkort een tuinfeest voorzien van wat lekker klanken en wil een geluiddsysteem huren (eventueel inclusief dj spullen, maar dat ligt uiteraard aan de prijs).

Nu is het tuinfeest in de buurt van Arnhem en ik wil liever niet het hele land doorcrossen voor een goed systeem, is er hier iemand die ervaring heeft met audio verhuurbedrijven in of in de buurt van Arnhem en die mij wat info (lees: namen van zaken) zou kunnen geven ?

Elke reactie wordt zeer gewaardeerd :)

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

http://www.goudengids.nl/search/Arnhem/geluid_verhuur.html

Van een got lid word wel verwacht dat je deze zoekoprdacht zelf kon uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie

Muggie

8 pm

Klikt link ... resultaat:
U zocht naar "geluidverhuur" in "Arnhem"
Geen vermeldingen gevonden

En lezen kan ik ook, ik vraag naast de naam van de zaak ook om ervaringen met die betreffende zaak, dat is niet iets wat je uit de gouden gids haalt.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

dude :/

JP Geluid en Beeld
JP Geluid en Beeld

Nyhoffstr 177
6821BL Arnhem
(026)4454476

(026)3703227
jp@buijvoets.tmfweb.nl

en een cd speler is een cdspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie

Muggie

8 pm

Kijk, daar heb ik wat aan, many thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,
ik ben dus een absolute noob als het op dj aankomt, maar ik wil het wel leren.
ik dacht dit aan te schaffen:
is dit een goed samen stelling, wat heb ik nog nodig?
enzo alle help is welkom :):

JB-Systems High Q-30D MKII (Actie)
2x Direct drive draaitafel met reverse + element € 199,00
American Audio Q-D6 SRS
3-channel Pro DJ Mixer with sonic enhancer € 159,00

Totaalbedrag (Inclusief BTW): € 557,00

EDIT: 2x Direct drive draaitafel met reverse + element € 199,00

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Het lijkt me sowieso dat je 2 draaitafels nodig hebt, dus dan moet je nog wat bij het totaalbedrag optellen. Verder lijkt het me wel ok. Ik heb geen ervaring met deze spullen, dus ik zou gewoon even wat reviews op new-line.nl doornemen, dan weet je of de kwaliteit goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Riemaandrijving moet je niet hebben, dat schiet niet op. Die Gemini PT 2100 lijkt me wel een goede aankoop, zeker met zo'n element erbij, mits alles in goede staat is natuurlijk. Die mixer ken ik niet, zoek er eens wat reviews over op zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Veel te duur voor 2de hands denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Behringer 700 niet kopen. Niet nieuw, niet tweedehands, niet gratis, al kreeg je er geld bij :P . NIET doen. Behringer maakt soms best goede producten, maar deze hoort daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:01:
Behringer 700 niet kopen. Niet nieuw, niet tweedehands, niet gratis, al kreeg je er geld bij :P . NIET doen. Behringer maakt soms best goede producten, maar deze hoort daar niet bij.
overdrijven is ook een vak.

de VMX700 valt ook niet in de klasse van een DJM maar hier is de prijs ook naar.

het is een goede, zware en stevige mixer.

ook al zijn er hier en daar pobleem gevallen bekend is het zeker geen mixer die je moet vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 21:04

Leejow(saait)

Blater

Ga eerder voor de Reloop RMP serie dan voor een Behringer 700. De faders zijn van erg slechte kwaliteit en gaan erg snel kraken (erg vervelend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:08:
[...]

overdrijven is ook een vak.

de VMX700 valt ook niet in de klasse van een DJM maar hier is de prijs ook naar.

het is een goede, zware en stevige mixer.

ook al zijn er hier en daar pobleem gevallen bekend is het zeker geen mixer die je moet vermijden.
De mixer moet je zeker wel vermijden. Zoals degene hierboven verteld vallen de faders uit elkaar als je ernaar kijkt.. Daarnaast zijn de knoppen slecht geconstrueerd waardoor je ze soms onder de behuizing drukt. De effecten zijn niet gekoppeld aan BPM, die doen dus maar wat. Headroom is 0.0, oversturen gebeurd soms al bij -10dB(op de input meter met redelijk zware muziek). En daarnaast klinkt hij ook voor geen meter(maar dat is dan mijn mening).

Ik weet dat je naar de prijs moet kijken, maar in dit geval krijg je voor weinig geld heel weinig mixer. Je kan dan beter een stapje terug doen en voor onder de 200.- een driekanaals mixer halen zonder effecten, die zijn verwachtingen wel waar maakt. Het kopen van een 700 is een beetje russisch roulette, maar dan met 5 kogels en 1 losse flodder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Mooie aanrader: Numark DXM-06

Heb hem bijna twee jaar geleden aangeraden aan een maatje van me die een budgetmixer met effecten zocht en hij gebruikt hem nog steeds tot volle tevredenheid, nooit problemen gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik ben ook maar eens begonnen met deze hobby.
Ik heb vandeweek en Beringer 626 mengpaneel gehad, met daarbij 2x een Citronic PD1 mkIi draaitafel.
Nu ben ik al snel tot de conclusie gekomen dat de elementen/naalden niet al te best zijn, dus ik ben nu aan het zoeken..
Nu zag ik de Q-bert van Concorde, maar is dat wat?
Vroeger had iedereen het altijd over banaantjes, en dat the top of the bill was. Maar de laatste tijd hoor ik alleen maar dat het slechte elementen zijn en dat ze hun geld niet waard zijn. Zit hier iets in van waarheid?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op maandag 28 mei 2007 @ 01:42:
[...]

De mixer moet je zeker wel vermijden. Zoals degene hierboven verteld vallen de faders uit elkaar als je ernaar kijkt.. Daarnaast zijn de knoppen slecht geconstrueerd waardoor je ze soms onder de behuizing drukt. De effecten zijn niet gekoppeld aan BPM, die doen dus maar wat. Headroom is 0.0, oversturen gebeurd soms al bij -10dB(op de input meter met redelijk zware muziek). En daarnaast klinkt hij ook voor geen meter(maar dat is dan mijn mening).

Ik weet dat je naar de prijs moet kijken, maar in dit geval krijg je voor weinig geld heel weinig mixer. Je kan dan beter een stapje terug doen en voor onder de 200.- een driekanaals mixer halen zonder effecten, die zijn verwachtingen wel waar maakt. Het kopen van een 700 is een beetje russisch roulette, maar dan met 5 kogels en 1 losse flodder.
Ok je hebt inderdaad een punt, ik draai zelf emt de vmx300 en ben er tevreden mee, wat de prijs betreft is de 700 inderdaad te weinig waar voor je geld.

toch ben ik tevreden over beide mixers als basis (qua faders en geluid), een maat van me drait al ruim 2,5 jaar op een DJX700 en werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:13:
Ik ben ook maar eens begonnen met deze hobby.
Ik heb vandeweek en Beringer 626 mengpaneel gehad, met daarbij 2x een Citronic PD1 mkIi draaitafel.
Nu ben ik al snel tot de conclusie gekomen dat de elementen/naalden niet al te best zijn, dus ik ben nu aan het zoeken..
Nu zag ik de Q-bert van Concorde, maar is dat wat?
Vroeger had iedereen het altijd over banaantjes, en dat the top of the bill was. Maar de laatste tijd hoor ik alleen maar dat het slechte elementen zijn en dat ze hun geld niet waard zijn. Zit hier iets in van waarheid?
je moet zeker geen 200 euro uitgeven aan elementen als je dit soort apparatuur koopt.

ik heb onlangs voor 45 euro p.st een stanton 500v3 gekocht. deze staan bekend als zeer goede prijs/kwaliteit, en staan ook in veel clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:40
Is het stom om 2 sl in te wisselen voor 2 cdj800mk2?? :P

Uiteraard moet ik na de verkoop wel bij betalen voor de cdj (koop ze wel nieuw).
Maar twijfel nog een beetje of ik er later geen spijt van krijg :(
Maarja vinyl is gewoon voor mij te duur al hobby. Ook zie ik time code vinyl niet helemaal zitten
punt 1, heb geen goede laptop. punt 2 kan deze wel upgraden maar zit de hele dag al achter een computer scherm te turen.

2cdj's erbij gaat niet lukken

moeilijk moeilijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat me het zo vragen aan je Marc3l , heb je een collectie van Vinyl waardoor je op een matras moet slapen of ben je pas pas begonne ? ik zou zeggen haal die 2 cdj's. persoonlijk zou ik het niet doen omdat ik teveel gek op vinyl ben. Heb zelf 2 cdj 1000 mk2 en toch nog een sl staan voor de vinyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
bedankt voor je reactie :)

Heb in het begin wel redelijk wat vinyl gekocht. Toen ik op mijzelf ben gaan wonen eigenlijk gewoon niks meer. Heb er nu meer dan 300 misschien niet erg veel maar zitten wel wat bij die niet meer te koop zijn (maar aan de andere kant ze repressen tegenwoordig bij het leven dus maakt ook niet veel meer uit).

Maar was (nog) niet van plan om het vinyl weg te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Marc3l schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:51:
Is het stom om 2 sl in te wisselen voor 2 cdj800mk2?? :P
Eerder een slimme gedachte.

Vinyl loopt toch op zijn eind en daarnaast is online je muziek kopen gewoon veel gemakkelijker. Ik ben wat dat betreft blij dat ik compleet over ben gestapt op een digitaal systeem als een Traktor Scratch. Niet dat ik nu maandelijks minder geld uit geef aan muziek maar ik heb er wel meer voor ;-) (wat dus betekent dat ik soms dingen koop die ik van z'n lang zal z'n leven nooit zal draaien :P )

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Reind schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:19:
[...]

Vinyl loopt toch op zijn eind en daarnaast is online je muziek kopen gewoon veel gemakkelijker. Ik ben wat dat betreft blij dat ik compleet over ben gestapt op een digitaal systeem als een Traktor Scratch. Niet dat ik nu maandelijks minder geld uit geef aan muziek maar ik heb er wel meer voor ;-) (wat dus betekent dat ik soms dingen koop die ik van z'n lang zal z'n leven nooit zal draaien :P )
ok :)

Mag ik vragen waarom je dan geen cd's spelers hebt gekocht.
Of gebruik je er nog meer bij (Ableton enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het punt is dat je timecode vinyl en CD's hebt; je gebruikt alleen geen audio CD's meer, maar haalt de muziek direct van je laptop vandaan ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik vraag me af of je wel dezelfde feeling krijgt met een digitaal pakket.
Vinyl kan je beter vastpakken dan een mp3tje :)
Voordeel van mp3 is wel, veel keus en niet al te duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:25:
[...]

je moet zeker geen 200 euro uitgeven aan elementen als je dit soort apparatuur koopt.

ik heb onlangs voor 45 euro p.st een stanton 500v3 gekocht. deze staan bekend als zeer goede prijs/kwaliteit, en staan ook in veel clubs.
Btw het is wel de bedoeling dat als ik dit echt leuk ga vinden, wel betere draaitafels ga kopen, eerst maar eens kijken of het lukt e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
BtM909 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:47:
Het punt is dat je timecode vinyl en CD's hebt; je gebruikt alleen geen audio CD's meer, maar haalt de muziek direct van je laptop vandaan ;)
Dat wist ik :)
Maar ik neem aan dat Reind alleen draaitafels had en geen laptop.
Dan lijkt mij de keuze naar cd spelers beter.
Je hoeft geen laptop enz meer mee te nemen, alleen een map/koffertje met cd's.
Ook ben je goedkoper uit want een goede laptop en traktor scratch is duurder dan 2 cdj's.
Ook had ik gelezen op aboutdj als hij cdj's ziet dat ie lekker het timecode vinyl in zijn tas liet zitten en timecode cd's gebruikt.
Ik vraag me af of je wel dezelfde feeling krijgt met een digitaal pakket.
Vinyl kan je beter vastpakken dan een mp3tje
Voordeel van mp3 is wel, veel keus en niet al te duur..
Misschien ben ik hier ook wel een beetje bang voor. Maar met timecode vinyl heb je toch wel weer het vinyl gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Reind schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:19:
[...]

Vinyl loopt toch op zijn eind
Dit roep je ondertussen al 3 jaar.. Vinyl blijft, al was het maar door oude gabbers zoals ik ;)

@marc3l, ik weet misschien nog wel iemand voor die 1200's... stuur me anders ff een DM/mail?

[ Voor 14% gewijzigd door teacher op 01-06-2007 12:55 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Empathy schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:01:
Deed het een paar dagen goed, maar na een dag of wat plofte 1 monitor 's nachts plotseling van de stand-by stand met een keiharde bromtoon.. Moet nu beide monitoren weer terugsturen, zware krengen :( :(
Yes! Vandaag wordt een hagelnieuw setje mijn kant opgestuurd. Kan ik eindelijk de buren weer irriteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:53:
[...]

Dit roep je ondertussen al 3 jaar.. Vinyl blijft, al was het maar door oude gabbers zoals ik ;)

@marc3l, ik weet misschien nog wel iemand voor die 1200's... stuur me anders ff een DM/mail?
Nog steeds wordt er met bepaalde stylen alleen maar platen gedraaid, zo snel loopt het idd niet af.

maar ik kom ook vaak in tenten waar de 2 SL1200 als bierviltjes worden gebruikt door de DJ. en hij lekker staat te stampen op een royal flush van CDJ1000 `s

het ligt dus veel aan de stijl wat je draait, maar voordat er tenten zijn waarbij er geen platenspelers meer staan, zijn wel wel een paar jaartjes verder denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens of de Numarkl TT-500 iets is? een vriend van me heeft ze en gaat binnenkort over op technics, hij roept al tijden dat die numark lekkerder draait dan de technics, maar nu wil die toch over naar een standaard speler omdat ie veel optreed.

Ik vind hem gewoon goed draaien, alleen heel erg zwaar om bij te sturen en vast te houden (5KG power). Op new-line staan bijvoorbeeld maar 2 reacties.

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12702

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:49:
Weet iemand trouwens of de Numarkl TT-500 iets is? een vriend van me heeft ze en gaat binnenkort over op technics, hij roept al tijden dat die numark lekkerder draait dan de technics, maar nu wil die toch over naar een standaard speler omdat ie veel optreed.

Ik vind hem gewoon goed draaien, alleen heel erg zwaar om bij te sturen en vast te houden (5KG power). Op new-line staan bijvoorbeeld maar 2 reacties.

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12702
Kan je misschien beter een paar tweedehands superOEMS zoeken op marktplaats. Lijkt me een veiligere keuze dan die Numarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empathy schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:58:
[...]

Kan je misschien beter een paar tweedehands superOEMS zoeken op marktplaats. Lijkt me een veiligere keuze dan die Numarks.
ja qua prijs wel, maar omdat het een goede vriend is kan ik ze voor minder dan de gemiddelde super-oem 2e hands prijs kopen.

Daarnaast weet ik gewoon dat hij de 1e eigenaar is en altijd heel netjes mee om is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ja, ik weet niet.. Die Numarks zien er zo verdomd plastic uit. En ik weet niet wat voor budget je hebt, maar ik zie zo voor 500 euro 2 Synq XTRM-1's van 1 jaar incl. elementjes voor 500 euro op marktplaats staan. En volgens mij kan het wel goedkoper. Maargoed, ik heb verder geen ervaring met die TT-500, dus eigelijk mag ik niks zeggen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Empathy op 01-06-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:26
Hoera vandaag de HD2500 in mijn bezit. Nu lekker spelen:D Wat een geweldig apparaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
teacher schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:53:
[...]

Dat kleine groepje fanboys staat in schril contrast met de werkelijkheid. Ruim 75% van de muziek die je op een avond hoord in een club komt van CD vandaag de dag. Als ik in het weekend ga stappen kom ik vrijwel nooit meer platentassen tegen en alleen nog maar cd mappen. Als ik bij de importeurs vraag naar de verkoop cijfers van draaitafels krijg je als antwoord "het is kut", vraag je naar de cd spelers "dat loopt lekker door"

Dat kleine groepje wat over blijft is dus totaal niet van waarde, als straks Technics bekend maakt dat men stopt met de SL is er weer een beetje van die magische gedachte weg en uiteindelijk houd je net zo veel mensen over die met vinyl draaien als mensen die voor hun lol in een Daf66 rijden ;)

En de tenten waar geen SL's meer staan zijn er ook al... daar pleurt men vandaag de dag gewoon 4 CDJ's neer en schuift de SL's onder het meubel. Bij hotel arena hebben ze zelfs 2 SL's vervangen voor 4 CDJ's (dus een totaal van 6 CDJ's) geloof ik.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:49:
Waarom zou ie dan naar een minder lekker draaiende draaitafel over stappen... een beetje dj past zich zo aan aan een andere draaitafel. Zodra mensen dat gaan roepen zonder daar ook daadwerkelijk een onderbouwd verhaal aan te hangen geloof ik ze al niet meer.

De TT500 heeft een arm waar speling op zit en die door de slecht gekozen manier van lageren niet verwijderd kan worden. Verder is het een kaal geplukte TTX zonder het scherm en extra features. An sich niets mis mee maar die arm hé...

[ Voor 37% gewijzigd door R2D2 op 03-06-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ja, gezien de dj's die daar draaien verbaasd het me niet, zijn voornamelijk dj's die voornamelijk met cd's draaien anders SSL/FS.
het is jammer om te zien, ik hoor ook al 10 jaar dat vinyl stervend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:45:
Maar ja, gezien de dj's die daar draaien verbaasd het me niet, zijn voornamelijk dj's die voornamelijk met cd's draaien anders SSL/FS.
het is jammer om te zien, ik hoor ook al 10 jaar dat vinyl stervend is.
achja, wees blij, doordat de labels nu ook inzien dat er weinig toekomst meer is voor vinyl, is nieuwe muziek nu net zo snel verkrijgbaar op cd of mp3.
Voorheen MOEST je vinyl kopen om de nieuwste nummers te krijgen.

En nu sjouw je je geen breuk meer aan die grote platen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

ok, ik wil dus ook gaan beginnen :) vriend van me gaat me helpen om de kneepjes van het vak te leren zeg maar. maar ook voor mij dus het probleem CD of Vinyl?

Is het beter om het draaien te leren op vinyl, of maakt dat weinig uit (stijl is even kort door de bocht dance/trance, preciese richting nog geen idee). Kijk, ik kan dan wel een stel SL1210MK2 halen, maar al ik kijk wat ik nu aan CD's heb en wat aan Vinyl....dan vraag ik me af of dat een goede keus is, ook gezien het feit dat de kosten, duurzaamheid en verkrijgbaarheid nog altijd in het voordeel wijzen voor CD. Afgezien van transport.

Is het draaien met CD anders dan Vinyl? lijkt mij van niet; het gaat met name om het tijdig en juist inmixen van de volgende plaat, en of je dat nou met vinyl doet of met CD... of denk ik nu te kortzichtig?

En last but not least: wat raden jullie aan qua apparatuur? wat is goed qua merken en wat not-done? Technics en Pioneer is natuurlijk de top qua cd-spelers, Denon doet het ook niet slecht (ja, we hebben een club hier die alleen maar Denon heeft staan)
Mijn idee is 1 draaitafel, 2 CD spelers en 1 4 of 5 kanaals mengpaneel, waarbij de draaitrafel nog even optioneel is.

Bednakt alvast voor de antwoorden

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 11:47

Chiron

Moderator Discord
Vinyl gaat er op den duur toch wel uit, omdat de mensen die weten hoe een vinylpers werkt simpelweg aan het uitsterven zijn, er worden ook geen nieuwe persen meer gemaakt. Zodra de bestaande persen allemaal kapot zijn dan is het afgelopen :)

Je merkt het ook wel aan de prijzen van de plaatjes, die is de laatste tijd alleen maar omhoog gegaan dankzij ook nog het over de kop gaan van bijv. Moxmusic.

Momenteel maakt het nog niet zo heel veel uit of je met vinyl of cd's wil draaien het is echt puur persoonlijke voorkeur. Over dat er in clubs misschien geen vinyl draaitafels meer staan of juist geen cd spelers is nog niet echt aan de orde als je pas net je eerste setje aan wil schaffen en net komt kijken.
Met het oog op de toekomst echter (zo'n 2 a 5 jaar) zou ik dan zelf inmiddels wel voor CD gaan, omdat de manier van besturen het meest overeen komt met hoe digitale systemen worden bediend. Dat gaat toch wel zo langzamerhand gemeengoed worden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:04:
[...]

Waarom zou ie dan naar een minder lekker draaiende draaitafel over stappen... een beetje dj past zich zo aan aan een andere draaitafel. Zodra mensen dat gaan roepen zonder daar ook daadwerkelijk een onderbouwd verhaal aan te hangen geloof ik ze al niet meer.
Hoe bedoel je?

zijn onderbouwing is gewoon: In bijna elke club staat een SL. deze reageert gewoon anders dan een TT-500, dan heeft het toch heel weinig zin om doordeweeks te oefenen op een TT en in het weekend elke keer weer moeten aanpassen aan de SL, tuurlijk weet je wel hoe een SL werkt en wat ie doet, maar het is gewoon niet handig.

Het is echt niet zo dat ie dat ding wegdoet omdat ie hem kut vind en een leuk praatje erbij houd.
De TT500 heeft een arm waar speling op zit en die door de slecht gekozen manier van lageren niet verwijderd kan worden. Verder is het een kaal geplukte TTX zonder het scherm en extra features. An sich niets mis mee maar die arm hé...
Tja ik zal ook goed naar de prijs kijken. ik ga er zeker niet de prijs van een 2e hands super OEM voor neerleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:33:
[...]

Hoe bedoel je?

zijn onderbouwing is gewoon: In bijna elke club staat een SL. deze reageert gewoon anders dan een TT-500, dan heeft het toch heel weinig zin om doordeweeks te oefenen op een TT en in het weekend elke keer weer moeten aanpassen aan de SL, tuurlijk weet je wel hoe een SL werkt en wat ie doet, maar het is gewoon niet handig.

Het is echt niet zo dat ie dat ding wegdoet omdat ie hem kut vind en een leuk praatje erbij houd.
Precies zoals ik het zeg, wennen van de ene draaitafel aan de ander doet een beetje dj binnen 1 plaatje. Ik ken dj's die mijn maand salaris in een weekend verdienen en thuis een setje Q30's hebben staan van JB systems.

Daarnaast is wennen aan een draaitafel bij voorbaat al iets waar ik de nodige vraagtekens bij heb. Als wennen aan een draaitafel al een probleem is, ga je dan ook 10 mixers neer zetten omdat deze voor komen in een club en ga je dan ook van ultra slechte tot aan behoorlijk goede monitoren neer zetten en zet je naast de CDJ1000 ook nog een 800 en een Denon in je slaapkamer?

Het wennen is dus een leuk verhaal maar een beetje onzin wanneer je veel buiten de deur gaat draaien, de draaitafel die iets anders reageerd is dan 1 van de dingen waar ik me persoonlijk nog het minste zorgen om maak en van een duur betaalde dj mag gewoon verwacht worden dat hij/zij zich een beetje aan kan passen.... dat kan namelijk echt geen kwaad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Chiron schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:20:
Vinyl gaat er op den duur toch wel uit, omdat de mensen die weten hoe een vinylpers werkt simpelweg aan het uitsterven zijn, er worden ook geen nieuwe persen meer gemaakt. Zodra de bestaande persen allemaal kapot zijn dan is het afgelopen :)

Je merkt het ook wel aan de prijzen van de plaatjes, die is de laatste tijd alleen maar omhoog gegaan dankzij ook nog het over de kop gaan van bijv. Moxmusic.

Momenteel maakt het nog niet zo heel veel uit of je met vinyl of cd's wil draaien het is echt puur persoonlijke voorkeur. Over dat er in clubs misschien geen vinyl draaitafels meer staan of juist geen cd spelers is nog niet echt aan de orde als je pas net je eerste setje aan wil schaffen en net komt kijken.
Met het oog op de toekomst echter (zo'n 2 a 5 jaar) zou ik dan zelf inmiddels wel voor CD gaan, omdat de manier van besturen het meest overeen komt met hoe digitale systemen worden bediend. Dat gaat toch wel zo langzamerhand gemeengoed worden.

denk dat als ik voor nieuw kies ga voor :

2x Denon DN-S1000 CD-speler a EUR399.00
lijkt mij een leuk begin, de 3500 is denk een beetje overkill. ik weet niet hoe groot het verschil in werkelijkheid is tussen die 2?

Behringer VMX-300 mixer a EUR149.00 (Behringer VMX-300
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12274

en natuurlijk de benodigde kabels

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Die Behringer is een beetje eng.. maargoed, daar is genoeg over gezegd..
De DN-S1000 is een erg fijn dingetje. Heb er een aantal keren op mogen draaien en dat beviel mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Trouwens andersom kan ook.. ik ben al een aantal keer op gigs tegengekomen dat ze ipv sl1200's gewoon Numarkjes en OEM's hadden staan, al dan niet gehuurd (en dus meestal nog brakker). Daar sta je dan met je skills als je tot dat moment alleen maar op sl1200's hebt gedraaid :p

Andersom als je voor een optreden van niet-sl (lees: gemini/numark etc.) naar sl1200's gaat is de stap veel makkelijker.

Ondanks dat ik onderweg vrijwel alleen maar technics tegenkom, heb ik zelf thuis dan wel een sl1200 staan, maar de andere draaitafel is een Gemini XL-500 met een torque om werkelijk waar van te huilen :p (omdat ik het voor thuis bezopen vond om nog een keer het bedrag voor een nieuwe sl1200 neer te tellen) Geen problemen mee, en eigenlijk heb ik pas echt leren pitchen met die Gemini :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:31:
[...]

Precies zoals ik het zeg, wennen van de ene draaitafel aan de ander doet een beetje dj binnen 1 plaatje. Ik ken dj's die mijn maand salaris in een weekend verdienen en thuis een setje Q30's hebben staan van JB systems.

Daarnaast is wennen aan een draaitafel bij voorbaat al iets waar ik de nodige vraagtekens bij heb. Als wennen aan een draaitafel al een probleem is, ga je dan ook 10 mixers neer zetten omdat deze voor komen in een club en ga je dan ook van ultra slechte tot aan behoorlijk goede monitoren neer zetten en zet je naast de CDJ1000 ook nog een 800 en een Denon in je slaapkamer?

Het wennen is dus een leuk verhaal maar een beetje onzin wanneer je veel buiten de deur gaat draaien, de draaitafel die iets anders reageerd is dan 1 van de dingen waar ik me persoonlijk nog het minste zorgen om maak en van een duur betaalde dj mag gewoon verwacht worden dat hij/zij zich een beetje aan kan passen.... dat kan namelijk echt geen kwaad. ;)
ok, i get the point :D

het zal dan ook wel een gebrek aan ervaring zijn. en die zin over duur betaald zal ook niet opgaan in zijn geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Empathy schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:01:
Die Behringer is een beetje eng.. maargoed, daar is genoeg over gezegd..
De DN-S1000 is een erg fijn dingetje. Heb er een aantal keren op mogen draaien en dat beviel mij goed.
hmm, eng? is dat nog in dit topic behandeld? :D of moet ik alle voorgaande delen doorspitten :)

Ik heb de demo's op you tube gezien van de DN-S1000 (als ook andere cd spelers) en moet zeggen dat het er goed uit zag, veel mogelijkheden/features die van pas zullen komen. tuurlijk niet te vergelijken met de DN-S3500 (oogt strakker) of de pioneer, maar 't is zeker geen speelgoed. Ik werk op de sportschool waar we ook wat spul hebben staan van Denon en qua geluid e.d. is het gewoon goed (daar hebben we de 4500 dubbele cd speler, inbouw)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scighera schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:53:
[...]

hmm, eng? is dat nog in dit topic behandeld? :D of moet ik alle voorgaande delen doorspitten :)

Ik heb de demo's op you tube gezien van de DN-S1000 (als ook andere cd spelers) en moet zeggen dat het er goed uit zag, veel mogelijkheden/features die van pas zullen komen. tuurlijk niet te vergelijken met de DN-S3500 (oogt strakker) of de pioneer, maar 't is zeker geen speelgoed. Ik werk op de sportschool waar we ook wat spul hebben staan van Denon en qua geluid e.d. is het gewoon goed (daar hebben we de 4500 dubbele cd speler, inbouw)
Tja er zijn nogaal verdeelde meningen over behringers in het algemeen. het komt altijd neer op krakende en lekkende faders, en ik geloof met name de crossfader.

ik heb de VMX300, een vriend van me de DJX700 en allebij geen problemen, en super tevreden. net als heel veel andere mensen. maar zoals gezegd zijn er probleem gevallen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Ah, maar ik neem aan dat dan onder garantie valt, ik ga trouwens de apparatuur halen bij RJshop in Rijssen. Is voor mij dichterbij. De mixer wordt een DJX700 of een VMX10000

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Het probleem met die faders is dat je ze in die Behringer bakken niet echt makkelijk kan vervangen (en vaak is het de moeite ook niet omdat je dan meer betaalt dan de hele mixer nog waard is) :p

De DJX700 zou ik iig ver van wegblijven, ik ken 6 mensen die er een hebben gehad, en bij alle 6 is ie binnen een half jaar weer weggedaan (al dan niet de container in) omdat de faders gaar waren, of andere ellende.

En ja zo'n DJX700 is op zich niet slecht voor wat je ervoor neerlegt, maar alleen als je hem met beleid behandelt, niet elke dag 3 uur mee staat te mixen, netjes een doek overheen legt na het mixen etc.

Dan kan je maar beter even iets meer geld uittrekken en een kwalitatief iets betere mixer halen. Voor het geld zijn er zat alternatieven, voor de FX in de DJX700 hoef je het iig niet te doen, want die zijn praktisch onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Scighera schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:08:
Ah, maar ik neem aan dat dan onder garantie valt, ik ga trouwens de apparatuur halen bij RJshop in Rijssen. Is voor mij dichterbij. De mixer wordt een DJX700 of een VMX10000
Garantie? Dream on :) (Bijna) geen fabrikant die garantie op de faders geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

ok :) welke zouden jullie dan aanraden voor zeg maar 150~ 200 euro? 3 of 4 kanaals is de enige eis :)

@ Chiron

de VMX1000 is minder gevoelig hiervoor?

[ Voor 21% gewijzigd door Scighera op 05-06-2007 14:59 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Leg een paar tientjes bij en koop de Reloop RMX-40 bpm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
^^met Empathy

Ik weet niet wat voor faders er in die VMX liggen, maar gezien het prijsniveau konden het weleens dezelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Hmm, mijn voorkeur gaat er naar uit om alles dus bij RJ shop te halen (dichterbij). De cd-spelers (DN-S1000) zijn iig zeker.

De Reloop RMX-40 is echter bij RJshop 328 euro. dus mocht ik die willen dan is het raadzamer om die bij New-line te bestellen,

alternatieven blijven:
Behringer VMX-1000
Numark DM-1200 (simpel en sober qua looks, geen onnodige functies maar wel een dubbele 6-bands equilizer)

ook interessant is een set:

2x DN-S1000 + Reloop RMX-30 inc tas en kabels: EUR965 (kijken of ik daar een tegen een kleine meerprijs een RMX40 van kan maken)
http://www.rjshop.nl/product/7345/

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Die Numark DM-1200 lijkt me geen goede dj-mixer.. EQ met schuifjes.. Is volgens mij meer zo'n ding voor in een café. En het formaat is ook niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Waarom die mixer niet bij new-line bestellen? Als je hem vandaag besteld heb je hem morgen in huis, dus zo lang hoef je dan niet te wachten. Beter dat je een goede mixer haalt en een dag langer wacht, dan dat je straks met een onding zit opgescheept. (Niet dat RJshop alleen maar rommel verkoopt hoor, ik heb er ook al wat dingen besteld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die VMX1000 nou niet een voorbeeld van een standaard mixer. dit ding wijkt ongeloofelijk af qua lay-out van de gemiddelde mixer.

Ik zou een andere mixer overwegen. RMX40 is denk ik wel een waardige vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Het gaat me niet echt om levertijd, meer het feit dat ik in dit geval liever alles zelf ophaal in de winkel.

Maar goed, eens kijken of ik tegen een acceptabale meerprijs de RMX-40 kan halen bij RJshop in deze set: http://www.rjshop.nl/product/7345/

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Doe wat je wil, maar koop ajb geen Behringer. Het loont erg de moeite een klein beetje meer te investeren in een redelijke mixer. De kans is bij die dingen namelijk vrij groot dat je over een paar maandjes al met krakende en lekkende faders komt te zitten en extra geld moet uitgeven voor een nieuwe.

Zelf had ik een aantal jaren geleden ook een mooie dj-in-a-box set gekocht van Numark met een ge-wel-dige mixer die na 2 maanden al compleet versleten was. Ik wilde zo graag draaien dat ik de eerste set die ik tegenkwam gelijk gekocht heb zonder eens goed om me heen te kijken.. Gevolg was dat ik na een half jaar ofzo weer honderden euro's heb uitgegeven voor een nieuwe, betere set..

En mocht je het dj-en niet leuk vinden dan kan je goed spul nog wel voor een leuk prijsje verkopen, voor tweedehands Behringer-spul krijg je echt geen reet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Net voor €135,- ongeveer 90 tracks bij beatport gehaald. Bevalt me erg goed moet ik zeggen. Ik ga geen platen meer kopen. :P Nog even sparen voor nog zo'n RMP 2, dan ben ik helemaal blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Michali schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:47:
Bevalt me erg goed moet ik zeggen.
Mijn laatste aangeschafte plaat dateert uit november 2005. Ik ben dus al ruim 1,5 jaar niets anders aan het doen en ik zou ook niet anders meer willen.

Macbook op schoot op de bank, TV aan, cola, sigaretten en chips erbij en shoppen maar. Ik had altijd gedacht dat ik met MP3 wel goedkoper uit zou zijn... helaas werkt het zo niet maar nu heb ik wel meer muziek voor hetzelfde geld (ik heb een limiet aan mezelf opgelegd van maximaal 200 euro per maand maar de laatste keer dat ik dat heb gehaald was in December 2005 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beatport werkt helaas via CreditCard hé ? zelfde geldt voor Traxsource ?

Das wel een nadeel... I don't have CC !!! jammer vooralsnog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michali schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:47:
Net voor €135,- ongeveer 90 tracks bij beatport gehaald. Bevalt me erg goed moet ik zeggen. Ik ga geen platen meer kopen. :P Nog even sparen voor nog zo'n RMP 2, dan ben ik helemaal blij. :)
Dat is wel lekker cheap.

alleen jammer dat ze weinig hardocre hebben, en al helemaal niets betaalbaars.

ik heb het gevoel dat hardcore de enigste scene is waar alles nog uitkomt op vinyl en en hier en daar wat op cd. Er wordt ook gigantisch veel vinyl gedraait nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:51:
alleen jammer dat ze weinig hardocre hebben, en al helemaal niets betaalbaars.
van stijl switchen! :Y)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owh ik heb er absoluut geen bezwaar tegen, heerlijk zelfs. Lekker "Die-Hard Hard-Core"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Echte DJ's draaien met vinyl en niet met cd's!!!11

/partyflock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echte dj's willen geen hernia meer en draaien met cd's en sjouwen met cd-mappen...

/Krespo

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
echte dj's hebben daar een mannetje voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

addictive schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:39:
echte dj's hebben daar een mannetje voor

Dat mannetje ben ik vanavond voor Sir Edward... maar ik doe et graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Scighera schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:37:
Het gaat me niet echt om levertijd, meer het feit dat ik in dit geval liever alles zelf ophaal in de winkel.

Maar goed, eens kijken of ik tegen een acceptabale meerprijs de RMX-40 kan halen bij RJshop in deze set: http://www.rjshop.nl/product/7345/
Als je niet te bang bent wat uit Duitsland te bestellen: Gemini UMX SE
Goede, degelijke mixer zonder poespas én met VCA op de faders, dus zeer weinig kans op krakende faders. Gaat bij een vriend van me al jaren mee, ik heb een UMX-7 en die doet het ook al jaren perfect. Ik zou het wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Update in de dj booth... final scratch er uit, Traktor Scratch er in,
Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/diversen/reind_djset_traktor.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Reind schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:33:
[afbeelding]
Ziet er écht superstrak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
is draaien voor een muur net zoiets als praten tegen een muur :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
addictive schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:30:
is draaien voor een muur net zoiets als praten tegen een muur :?

Aan die muur komt straks nog een 19" widescreen scherm te hangen dus dan word het al een stuk duidelijker waarom het tegen een muur staat ;)

Ik wil eigenlijk alleen een monitor waar ook tv op gekeken kan worden.... kan ik desnoods nog even doorschakelen naar playboy TV onder het draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Vegeef me m'n naïviteit maar zijn er geen software programma's waarmee je een beetje kan mixen :?
Dat je zegmaar het idee van beats en tempo's laten overlopen een beetje kan leren? Want ik voel er weinig voor vanalles aan te gaan schaffen en er dan achter te komen dat het echt niet gaat werken :p

Kon het niet in de OP vinden vandaar.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Jazeker, die zijn er meerdere zelfs.
Google maar eens op Virtual DJ, AtomixMP3, BPM Studio, Dj Decks. Zit vast wel iets tussen waar je iets mee kunt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf een hele tijd met virtual DJ gedraaid.

je kan de "very basic elements" van het draaien leren, maar meer niet.

zodra je 1x achter echte decks hebt gestaan wil je dat ook. Met VDJ heb je alleen een muis, je kan moelijk spelen met toonlevels, en al helemaal niet snel springen tussen allerlei knopjes.

Daarnaast bestaat er iets zoals een "automatische beat gelijklegger" dit is echt een optie die je als DJ niet hoort te hebben. Juist als je gaat draaien is het gelijkleggen van de beats heel belangrijk om goed te leren. iets wat je in VDJ dus niet leert.

Kortom:
Wil je een beetje gaan mixen, dan is een VDJ programma leuk. Je kan namelijk ook hele leuke dingen doen, en de programma`s zijn erg professioneel en uitgebreid.

Wil je een indruk krijgen van hoe het is om DJ te zijn. dan is dit niks, en zal je er ook heel erg weinig van leren, totdat je zelf gaat spelen met echt spul. ik had zelf altijd het gevoel dat ik een handje tekort kwam met VDJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Reind schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:33:
[afbeelding]
Wat zijn de voordelen van Traktor tov Final Scratch dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Empathy schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:00:
[...]

Wat zijn de voordelen van Traktor tov Final Scratch dan?
Het is verder door ontwikkeld en dat is te merken, sneller, meer in en uitgangen op de soundcard, er is overal net even iets beter over nagedacht. Een fijn geslepen versie 3 zou je het kunnen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Drawer schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:55:
Jazeker, die zijn er meerdere zelfs.
Google maar eens op Virtual DJ, AtomixMP3, BPM Studio, Dj Decks. Zit vast wel iets tussen waar je iets mee kunt. :)
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:31:
ik heb zelf een hele tijd met virtual DJ gedraaid.

je kan de "very basic elements" van het draaien leren, maar meer niet.
...
Danku daar ga ik deze week maar eens mee stuntelen :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik heb voor de verandering eens een minimal setje opgenomen.

Hij is hier te vinden: Micka - 10-06-2007 (73:04)

Dit is de tracklist:

01. Pan/Tone - Knuckle Sandwich
02. David K - Tender & Sugar
03. Paul Kalkbrenner - Feature Me (Michael Mayer Remix)
04. Axel Bartsch - Shifting
05. Joris Voorn - Decay
06. Paul Ritch - Just Give Some
07. Adam Beyer - A Walking Contradiction Part 1
08. David K - Mayan
09. Tim Xavier - Deception de Real (Par Grindvik Remix)
10. Jamie Anderson & Jerome - Sketches (Coming Soon Remix)
11. René Breitbarth - Metal
12. Raudive - Here (Len Faki Podium Remix)
13. Elektrochemie - Mucky Star
14. Ame - Enoi
15. Björn Wilke - R U Ready, Ralph? (Pascal FEOS Treatment)
16. Catwash - Gate 31
17. Len Faki - My Black Sheep
18. Rekorder - Rekorder 81

Voor de helft platen die ik al had, voor de andere helft tracks die ik nieuw bij beatport had gehaald. Geen idee of hier veel minimal liefhebbers zijn, maar ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Beatport is vreemd.. wíl ik een keer legaal een nummertje downloaden, kan het niet omdat ik in een verkeerde regio woon..? Dan zoek ik wel via de minder legale weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Huh, hoe kan dat nou weer? Hebben ze sinds kort regio's ingesteld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
Bestond al wel een tijdje op beatport, en is niet helemaal de schuld van beatport, maar van de contracten met de labels/distributeurs.
Heel vaak kan je overigens op beatport gewoon hetzelfde nummer vinden op een ander label, dat je dan wel kan kopen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik heb mijn spullen hier nog nooit gepost, dus het werd eens tijd dat ik dat deed. Hier een aantal foto's die ik gister heb gemaakt. De foto's speken wel voor zich, dus ik ga er niet een beschrijving bij geven.

En niet zeuren over mijn fotografie skills, want dat doe ik namelijk niet zo vaak. :P

Afbeeldingslocatie: http://213.193.246.81/~michali/gear/small/Overzicht%201.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.193.246.81/~michali/gear/small/Overzicht%202.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.193.246.81/~michali/gear/small/Turntable%202.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.193.246.81/~michali/gear/small/Mixer%203.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.193.246.81/~michali/gear/small/Nuo%205.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.193.246.81/~michali/gear/small/Overzicht%203.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.193.246.81/~michali/gear/small/Table%20Top%201.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.193.246.81/~michali/gear/small/Turntable%203.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.193.246.81/~michali/gear/small/Sennheiser.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.193.246.81/~michali/gear/small/Platen%203.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.193.246.81/~michali/gear/small/The%20Field%20-%20From%20Here%20We%20Go%20Sublime.jpg

Binnenkort hopelijk nog een RMP 2 erbij. Dan moet ik wel een beetje gaan schuiven wil het er nog bijpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Nice! Hier komt ooit ook nog een keer een Neo5 te staan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Empathy schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:48:
Nice! Hier komt ooit ook nog een keer een Neo5 te staan.. :)
Nuo5, volgende keer stuur ik het Nuo5 hooligan clubje op je af hoor :+

Overigens zie je ze echt steeds meer en meer en meer, ik ken ondertussen meer mensen met een Ecler Nuo5 dan met een Pioneer DJM600 of 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Logisch, is ook een stuk goedkoper :)
Als geld geen issue was zou ik een A&H aanschaffen.. Die dingen zijn zo mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Crosspost met het BCD-2000 Topic... Dus geen tafel vol met apparatuur, i wish... slechts met PC + BCD-2000 Midi Controller gemaakt. Kritiek is welkom :)

Electro/House Mix

Title
Artist
Morning PrayerThe Timewriter
Night Fever (Morgan Page Remix)Soda Inc.
Damage (M.A.N.D.Y. Dub)Tiefschwarz
Yellow And Blue (Frame 15 Mix)The Timewriter
Booty Song (Ian Pooley's Tummy RMX)The Timewriter
HotdogSimian Mobile Disco
Waters Of Nazareth (Erol Alkan's Durrr Durrr Durrrrrr re-edit) Justice
Reachin` Out (Dave Spoon Mix)The Timewriter
Puppet Show16 Bit Lolitas
Night FeverSoda Inc.
Club Therapy (Magik J Mix)Peace Division
Lion stepsThe Timewriter
FaithfulThe Timewriter
Goodbye Pluto (Version 2)16 Bit Lolita's
HustlerSimian Mobile Disco
Download
Voor de minder rasechte tweakers: Geen zin in je quicktimeplayer? "Save Link As..."

Gemaakt met BCD + Traktor 3.2 + BCD2000-Traktor3_cycokrauts-mb4guns_flavor_2007-02-05_v2
wat een feest, al die tags! :o

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleJ op 14-06-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Zal als ik thuis ben 'm eens luisteren :)

Om even op de crosspost-tour door te gaan, zelf zit ik te twijfelen of ik de ergens in de komende 2 weken behringer bcd-3000 aan ga schaffen (219 euro) , of iets meer geld uit ga trekken voor een vestax vci-100 (449 euro).

Ik merk aan mezelf dat ik een kuthekel heb gekregen om cd's te blijven compileren en fikken, en aan de andere kant is in sommige gevallen het toch wel een hoop gedoe om mn vinyl control aan te sluiten en te calibreren. (vooral dat laatste wil nog weleens problematisch zijn met bepaalde cartridges heb ik gemerkt).
Voor mij persoonlijk maakt het namelijk niet zo veel uit of ik met cd/knopjes mix, of met vinyl.

Als ik wat meer de tijd/ruimte heb om m'n setup aan te sluiten wil ik natuurlijk wel mn vinyl control gewoon blijven gebruiken, voor de mixen met lange overgangen is dat toch nog wel zo prettig.

Meer mensen die deze afweging zitten te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Na even wat van je posts in dit topic te hebben gecheckt kom ik tot de conclusie dat je al aardig wat professionele apparatuur hebt staan? Ik neem dan ook direct aan dat je veel ervaring zult hebben met draaien.

Ik denk dat de BCD3000 op wat drivers en een likje verf heel weinig zal verschillen van de 2000, welke ik heb.

Ik ben ontzettend blij met dit apparaat, maar het is dan ook mijn eerste stukje DJ Gear. De BCD2000 heeft toch wel een hoop tekortkomingen. Zoals je zelf al aangaf in het BCD topic, de pitch fader is ontzettend inaccuraat, ik stel het BPM tempo dan ook in met de muis / sync knop. De Pitch Bend/Scratch wielen zijn ook niet over naar huis te schrijven, soms als ik hard op m'n CUE ram dan springt mn Play/Pause knop die er naast zit aan. etc.. etc..

Klinkt wel heel ernstig zo, dat is het voor mij niet. Maar ik kan me voorstellen dat als je echt degelijke apparatuur gewend bent je niet met je muis wilt zitten pielen omdat je Midi controller gewoon niet toereikend is af en toe. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleJ schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:45:
Crosspost met het BCD-2000 Topic... Dus geen tafel vol met apparatuur, i wish... slechts met PC + BCD-2000 Midi Controller gemaakt. Kritiek is welkom :)

Electro/House Mix

Title
Artist
Morning PrayerThe Timewriter
Night Fever (Morgan Page Remix)Soda Inc.
Damage (M.A.N.D.Y. Dub)Tiefschwarz
Yellow And Blue (Frame 15 Mix)The Timewriter
Booty Song (Ian Pooley's Tummy RMX)The Timewriter
HotdogSimian Mobile Disco
Waters Of Nazareth (Erol Alkan's Durrr Durrr Durrrrrr re-edit) Justice
Reachin` Out (Dave Spoon Mix)The Timewriter
Puppet Show16 Bit Lolitas
Night FeverSoda Inc.
Club Therapy (Magik J Mix)Peace Division
Lion stepsThe Timewriter
FaithfulThe Timewriter
Goodbye Pluto (Version 2)16 Bit Lolita's
HustlerSimian Mobile Disco
Download
Voor de minder rasechte tweakers: Geen zin in je quicktimeplayer? "Save Link As..."

Gemaakt met BCD + Traktor 3.2 + BCD2000-Traktor3_cycokrauts-mb4guns_flavor_2007-02-05_v2
wat een feest, al die tags! :o
Volgens mij ben je langer bezig om die tabel te maken dan de mix zelf :D :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Traktor - Playlist Export (.html) - Find replace < > naar [ ], en klaar is kees! ;) Uiteraard om het aantal reacties een beetje te stimuleren :9

[ Voor 32% gewijzigd door DoubleJ op 14-06-2007 16:56 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.