How to Become a DJ... Deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 34.235 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:13:
kheb ook maar een mix online gezet:

download

tracklisting:

1) Electro-Prompt-Beside_Me__Gothek_D_C_Remix
2) DJ_Shah_Meets_Jan_Johnston-Beautiful_(Glimpse_Of_Heaven)__Original_Mix
3) IIO-Is_It_Love__Extended_Mix
4) Daniel_Kandi-Breathe__Sunny_Lax_Remix
5) Basic_Perspective-Small_Step_On_The_Other_Side__Elevation_Remix
6) Damian_Heck-Alicante__Original_Mix
7) Kenneth_Thomas_&_Mike_Skye-Varekai__Alt_F4_Blue_Screen_Remix
8) DJ_Preach-Give_Me_a_Break
Heb em net gedownload en ben em nu aan het luisteren. Voorzover een erg lekkere mix :) Mijn vraag is alleen of de tracklisting wel klopt, want ik luister nu naar Armin van Buuren vs. Herman Brood - Saturday Night (op 25 minuten), maar die staat niet in je tracklisting? :) En een cue maak je me altijd blij mee, kan ik nog eens skippen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsunami schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:37:
[...]

Heb em net gedownload en ben em nu aan het luisteren. Voorzover een erg lekkere mix :) Mijn vraag is alleen of de tracklisting wel klopt, want ik luister nu naar Armin van Buuren vs. Herman Brood - Saturday Night (op 25 minuten), maar die staat niet in je tracklisting? :) En een cue maak je me altijd blij mee, kan ik nog eens skippen :P
thx :)

lol ja tracklisting is idd fout, je hebt gelijk. oops, my bad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:29:
[...]

offtopic:
nog gelukt trouwens?

ik speelde toen met lego namelijk :)
Gelukt met het voetballen of de dames gek maken van mn zogenaamde charmes...ghehe...

ook wel geinig , gisteren zat ik gewoon te spelen met me pio's thuis en me vriendin raakte zowaar geintereseert in het mixen van nrs... wel leuk hoe ze dr intresse in toonde ondanks dat het "ons" veel zaterdag-en heeft gekost doordat ik draaide of de avond ervoor was wezen stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 10:02
Misschien een heel erg offtopic vraag, maar aangezien hier de kenners zitten (en ik dat duidelijk niet ben), zou ik hem toch graag willen stellen.

Ik ben op zoek naar muziek om te draaien in dezelfde stijl als het volgende nummer:
Hampshire & Nysse present Nikita - Eternal voices (Tiësto alternative breaks mix)
Wanneer je de meeste vocals wegdenkt, houd je een heel erg lekker lopend nummer met hypnotiserende beat (vind ik althans) over. Naar welke muziekstijl kan ik het beste zoeken om een lekkere mix -waar dit nummer goed in past- te kunnen maken?

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik ken het nummer niet, maar heb je de diverse trance stijlen al eens vergeleken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 10:02
Dat is inderdaad een goed idee, maar daarvoor heb je een goed overzicht met voorbeelden nodig van de verschillende trance-stijlen. Ik ben niet helemaal 100% noob, maar je ziet vaak dat muziek door de één heel anders geclassificeerd wordt dan door de ander.

Is http://en.wikipedia.org/wiki/Trance_music een goed uitgangspunt hiervoor? Het zal toch wel een kwestie zijn van (nog veel meer) luisteren.

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 21:04

Leejow(saait)

Blater

SniekyTunes schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:15:
Dat is inderdaad een goed idee, maar daarvoor heb je een goed overzicht met voorbeelden nodig van de verschillende trance-stijlen. Ik ben niet helemaal 100% noob, maar je ziet vaak dat muziek door de één heel anders geclassificeerd wordt dan door de ander.

Is http://en.wikipedia.org/wiki/Trance_music een goed uitgangspunt hiervoor? Het zal toch wel een kwestie zijn van (nog veel meer) luisteren.
Ik zweer zelf bij Ishkur's guide:
http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Ik zou het erg leuk vinden als ik ook tot de GoT DJ's gerekend zou mogen worden en dus op de betreffende lijst in de openingspost geplaatst zou kunnen worden :P

EDIT: vermelding van het totaal aantal posts in al deze DJ topics is ooit aangepast van 15.000 naar 20.000, maar niet tekstueel; d'r staat namelijk nog het woord "vijftienduizend" tussen in de openingspost hier ;)

[ Voor 40% gewijzigd door sl1200 op 12-04-2007 11:02 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:32

Krizzie

Progressive Music \o/

Wanneer val je onder een GoT DJ? :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lui, ik ben op zoek naar die roze draaitafel.. Had hem een tijdje gelden op het oog. Weet iemand welk merk en type het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Dat zijn gewone SL1200M3D Technics, die Reind zelf heeft gecustomized. Ik denk dus niet dat ze ergens zo te koop zijn.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

jep.. gewoon een paar opknappertjes kopen. Die van mij zijn metallic paars :D

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mannen (en dames mochten die er zijn).

Vraagje... Een maat van mij moet tijdens koninginne-Weekend 2x draaien. HIj vroeg mij daarbij de vraag...: Hoe kunne we die 2 livesets het "makkelijkst" opnemen ?

Ik zat te denken om een lappie op de pioneer mengtafels die op beide locaties staan aan te sluiten maar is ook wel een btje drastic... iemand een andere idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minidisc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een MP3 speler met opname functie.
Omdat setjes vaak langer zijn dan 60/74/80 minuten vindt ik minidisk niet erg handig.
(De mijne ondersteund ook geen LP). En met MP3 op een hoge bitrate wordt een setje iets van 100 a 160 MB ofzo.

Ik gebruik daar mn oude Xclef 500 / H&B JK20 20Gb mp3 hdd player voor.
Alleen moet je wel zorgen dat je aangeboden signaal niet te hard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MD dacht ik ook aan , ware het niet dat me ouwe MD's (khad er 2) kapuut zijn.

zo'n MP3 speler heb ik helaas niet want ik heb zo een leuke Ipod.

ziet er naar uit dat et geen opname gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Kan je dan niet voor een paar knaken nog ergens een doosje lege MD's vandaan halen?

En anders zou ik toch voor een laptopje gaan, of misschien dat je ergens een harddisk recorder kan lenen.

Je zou zelfs nog op zolder kunnen kijken of je niet een cassettedeck hebt staan wat niet meer gebruikt wordt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Chiron op 19-04-2007 10:24 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:22:
Lui, ik ben op zoek naar die roze draaitafel.. Had hem een tijdje gelden op het oog. Weet iemand welk merk en type het is?
Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/diversen/glimmers.jpg

Deze bedoel je?

Niet te koop tenzij je met een heel erg goed bod komt ;)
teacher schreef op zondag 15 april 2007 @ 14:15:
jep.. gewoon een paar opknappertjes kopen. Die van mij zijn metallic paars :D
Mijn M3D's waren zo goed als nieuw... Modificatie viel in eerste instantie onder de categorie "ben je wel helemaal goed bij je hoofd" ;)

[ Voor 30% gewijzigd door R2D2 op 19-04-2007 13:42 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:23:
Kan je dan niet voor een paar knaken nog ergens een doosje lege MD's vandaan halen?

En anders zou ik toch voor een laptopje gaan, of misschien dat je ergens een harddisk recorder kan lenen.

Je zou zelfs nog op zolder kunnen kijken of je niet een cassettedeck hebt staan wat niet meer gebruikt wordt :)
MD's heb ik nog... alleen me MiniDisk portable met record functie is kaduuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Heeft iemand ervaring met de Denon X1500S? Ik ben een beetje rond aan het kijken naar een nieuwe mixer en kwam deze tegen. Hoe diep gaat de EQ en zijn de faders een beetje soepel? Ik heb nu een UMX-7 en de EQ daarvan gaat lekker diep en de faders gaan lekker licht. Dat zou ik graag ook zien bij een nieuwe mixer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Empathy schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:57:
Heeft iemand ervaring met de Denon X1500S? Ik ben een beetje rond aan het kijken naar een nieuwe mixer en kwam deze tegen. Hoe diep gaat de EQ en zijn de faders een beetje soepel? Ik heb nu een UMX-7 en de EQ daarvan gaat lekker diep en de faders gaan lekker licht. Dat zou ik graag ook zien bij een nieuwe mixer :)
Zelfde mixer als deze, http://www.aboutdj.nl/content/view/354/8/

Maar dan wel met een betere x fader, iets stiller op de uitgangen en een hardware matige oplossing voor de fader lag die de mixer had. Verder verschillen ze niet zoveel van elkaar, het is geen slechte mixer maar ook geen uitzonderlijk goede mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Zoo inmiddels de UDG creator backpack besteld om mn zooi (laptop/vinyl/midicontroller) in te vervoeren, ben benieuwd :)

Reind weet jij of er ipv een mixer ook makkelijk een Evolution UC-33 of Behringer BCR-2000 in past? (of liefst allebei tegelijk ;))

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Reind schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:40:

Mijn M3D's waren zo goed als nieuw... Modificatie viel in eerste instantie onder de categorie "ben je wel helemaal goed bij je hoofd" ;)
Mja.. die My little pony erop bevestigde dat vermoeden wel ja ;)

:+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10

Shabbaman

Got love?

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:22:
Lui, ik ben op zoek naar die roze draaitafel.
AARGH!

Nou ja... Zeg, heeft er iemand (goede) ervaringen met djladen.de?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,
ik heb nog nooit eigelijk een plaatje mooi aan elkaar gemixed maar wou het toch een keer uitteproberen. dus ik was van plan een mixer te kopen en deze dan aan de pc aan te sluiten, want daar staat eigelijk al mijn muziek op en om nou meteen cd spelers te gaan kopen vond ik een beetje te duur als ik er bv. toch niks aan vind.
maar nu zit ik te twijfelen tussen 2 mixer's.

de
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12761
en de
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11689
ik ben dus van plan om ze aan de pc te hangen en dan bv via traktor muziek aan elkaar te mixen, welke is dat het beste? de 1e heeft usb maar de 2e heeft weer meer functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Ik ben ook toe aan een nieuwe mixer.
Nu zit ik te twijfelen tussen de Reloop RMX-40 BPM en de SynQ SMX2.

Op het eerste gezicht natuurlijk verschillende mixers want de ene heeft effecten en de ander niet. Nu zijn de effecten voor mij niet echt van belang omdat ik die denk ik toch niet (veel) zal gebruiken. Wat ik zelf veel belangrijker vind, is de geluidskwaliteit en de kwaliteit van de toonregeling. Dus toen kwam ik bij deze twee uit. Verder wil ik dus 4 kanalen.

Van wat ik begrepen heb, hebben deze twee mixers een goede kwaliteit maar zou de SynQ een net iets betere geluidskwaliteit hebben?????

Iemand nog tips over goede mixers die over goede geluidskwaliteit beschikken en tussen de prijscategorie van deze twee mixers vallen?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Erikie schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:19:
hier de beloofde tracklist van mn livesetje

http://www.erikie.nl/mix31.html

Bryan Jones | Baby fever (joey youngman remix)
Bryan Jones | ChicagoJack (TheSoundRepublicRemix)
Bryan Jones | Goove foundation (frequent flyers dub)
Chris Grant | The jimmy jam (the sound republics government cheese mix)
dj Sneak | Funky rhythm (border patrol refixx)
dj Sneak | Ever been to miami
booty luv | Boogie 2nite (seamus haji big love remix)
The Drill | The Drill (Nu Electro dub)
Julien Jabre | Swimming places (original mix)
Roog, Greg & Jeroenski | Your Mind Is Twisted (Rene Amesz & Peter Gelderblom Remix)
Silverius | Puerto rico
Freeform Five | No more conversations (mylo remix)
Faithless | Insomnia (rene amesz and peter gelderblom 2006 remix)

(1 uur 3 min 48 sec)
Wilde nog ff zeggen dat ik het een zeer goede mix vond luister hem elke dag wel een keer. Zou je misschien weer een nieuwe mix inelkaar willen draaien :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn eerste mix (hardstyle)

Tracklist:
01. Showtek - Early Soundz
02. Donkey Rollers - The Fusion Of Sound
03. Tatanka - Mess Up
04. Josh & Wesz Present Chickz On Fire - Natte Asbak
06. DJ Isaac - Impressed
07. The Pitcher - Sleeping
08. pau dj - Addicted to the bass__Newstyle Mix
09. Citizen - If I Say Stop (Same Shit Different Kick Mix)

http://www.bmw35.nl/DJ%20Matres.rar

29 min en 24 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola peepz ! nog leuke gigs gehad ? ik wil wat leesvoer... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Afgelopen zaterdagnacht weer es gedraaid @ kleine zaal Heroes of Techno :) De avond was niet heel erg druk bezocht, vanwege bevrijdingsfestivals, koninginnedagkaters e.d.

De eerste keer voor mij draaien met mn 'nieuwe' ESI U46DJ (de oude heb ik geruild met een mac-gebruiker, om dat dat de oude revisie was, en die werkt beter met mac os). Vantevoren even proefgedraaid en dat was wel nodig ook, want het ding liep steevast na 5 minuten vast :| Dan maar even alle software (djdecks) en drivers er opnieuw op, vinylcontrol calibreren, en de boel liep weer als een zonnetje :)

Maat van me had ook nog een Cycloops mee, zo'n loop apparaatje. Best geinig ding :D

Heb me op zich wel vermaakt, daarvoor eerst Anthony Rother live gezien, heel erg gaaf. Backstage nog Bridget tegengekomen op de bank, die bleek een vriendin te zijn van Billy Nasty (Die moest afsluiten in de grote zaal) :)

Al met al was het me het avondje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bridget who ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Bridget Maasland?

Afbeeldingslocatie: http://www.lighthouse-agency.nl/contentimage/bridgetmaasland.jpg
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
juist, die ja :)

Erg lang heb ik niet in de backstage gestaan, kwam alleen ff om mn camerazooi in mijn tas te donderen en op te bergen, een wodka-colaatje in te schenken, en toen was ik weer pleite omdat ik moest draaien :)

Verder nog een hoop gekke fransen/italianen/spanjaarden voor mn neus uit hun dak zien gaan.. die wisten warempel wie Stephan Bodzin was (geniale producer imho) en kwamen zelfs met verzoekjes :D voor deze ene keer vond ik het wel tof, en nog wat meer Bodzin tracks in mn set gestopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh zij... niet echt mijn ding(etje...)

@chiron
Drink jij ook altijd ff iets stevigs voor et draaie ? ik moet zelf hoe dan ook even een whiskey-cola of baco achteroverslaan anders spin k nie zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Neuh niet per se voor het draaien.. heb het niet echt nodig ofzo, vond het gewoon lekker :)

Tijdens het draaien een whiskey-colaatje erbij gaat er wel in op zich, maar niet omdat ik anders niet goed in mn vel zou zitten tijdens het draaien ofzo. Sterker nog ik draai voor mijn gevoel strakker als ik compleet nuchter ben :)

De keren dat ik redelijk wat drank op heb tijdens/na de set komt meestal doordat ik van allerlei mensen van alles en nog wat toegeschoven krijg aan glazen bier/drank, wat ik vaak uiteraard niet af sla :p (heb overigens standaard wel een fles spa blauw achter de booth staan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tijdens het draaien drink ik eigenlijk alleen maar water :)

Voor 't draaien één rode wodka lime (juice ;)), dat heeft niks te maken met zenuwen oid, maar meer met de hang naar alcohol :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Ja precies :) Als je leuke mensen om je heen hebt dan lust je ook wel een slokje :) Overigens probeer ik dat alles wel enigzins in de perken te houden, want ik weet van mezelf dat ik na een paar biertjes fouten ga maken in mn mixwerk.. en dat moeten we niet hebben natuurlijk :p

Overigens vanmorgen eindelijk mail van New-Line, mn UDG Creator backpack is daar eindelijk gearriveerd en zal weldra zijn reis naar mijn adres voortzetten :D hopelijk morgen binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:49
zo dit is mijn eerste post hier, na het doorlopen van dit topic vond ik het toch ook wel is interessant om mijn mixj op de pijnbank te leggen. ik draai nu zo een 4 jaar en ben hier thuis in het bezit van 2 gemini pt-2100 draaitafels met een behringer djx700 mixer. verder heb ik ook nog een eigen drive-in show waar ik met een numark mp3 dubbele cd-speler draai (erg fijne apperatuur). ik heb deze mix live met me draaitafels opgenomen en nog wat nabewerkt om het geluid er wat beter uit te laten komen met soundforge van sony. ik hoor graag jullie mening, als een tracklist gewenst is post ik die nog wel na :9

linkje: http://www.xs4all.nl/~gaarden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ah.. de PT-2100... nostalgie.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
ja ja, aantal jaar geleden gekocht na een xl-500 set van gemini en nog steeds super tevreden mee ism een ortofon concorde pro element+naald. echt een toppie set wat het nu nog steeds perfect doet! waar voor je geld! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Vond het ook een mooie draaitafel, alleen kon ik niet omgaan met z'n correctiegedrag. Corrigeren deed ik eigelijk alleen maar met de pitch. Heb dan ook maar snel gespaard voor superOEMs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
jah ik gebruik de pitchbend af en toe om af te remmen maar die versnelling is inderdaad hopeloos, maar 99% van de tijd gebruik gewoon me handjes op de draaischijf voor het bijsturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Pitchbend van die dingen zijn idd echt onbruikbaar :P

Ander vraagje: Wat worden jullie toekomstige aankopen?
Ik ga zeer binnenkort nieuwe monitoren aanschaffen (Behringer Truth B-2031A). Niet voor het djen maar meer voor produceerwerk :)

Verder denk ik nog aan een Nuo5 en een CDJ800, maar dat is nog toekomstmuziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Empathy schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:48:
Ander vraagje: Wat zijn jullie toekomstige aankopen?
Ik ga zeer binnenkort nieuwe monitoren aanschaffen (Behringer Truth B-2031A). Niet voor het djen maar meer voor produceerwerk :)
Onlangs de Reloop RMX 40 BPM aangeschaft en een Pioneer CDJ-200 (die kan ik als het goed is morgen ophalen). En dan wil ik ook nog wel een keer die Behringer Truth aanschaffen idd, maar bij mij wel voor het draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Een echo indigo voor in mn laptop :) Weet alleen nog niet of ik de IO ga nemen of de DJ (verschil is 2x uit, of uit en ingang).

Voor thuis een nieuw mengpaneeltje, de Behringer dx500 begint inmiddels aardig op zn eind te lopen, maar doet z'n werk op zich nog wel goed. Als de faders echt gaan etteren dan gaat ie er iig uit. Aan de andere kant draai ik nog maar zelden thuis, dus hij gaat voorlopig nog wel ff mee (gok ik) :p

Verder nog een setje monitoren denk ik, al staan mn 'dj/muziek aankopen' nu ff op een laag pitje ivm de aanschaf van een appartement :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:47

Phydomir

Dennis

Verder denk ik nog aan een Nuo5 en een CDJ800, maar dat is nog toekomstmuziek :)
Vooral doen. Heb ik hier ook staan en vind het zeer fijn O+

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Toekomstige aankopen?

* Traktor scratch
* CDJ1000
* Pimp my turntables (niet echt aankoop, meer een modificatie ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Phydomir schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:39:
[...]

Vooral doen. Heb ik hier ook staan en vind het zeer fijn O+
Ik ben nog op zoek naar een sponsor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
Pitchbend van die dingen zijn idd echt onbruikbaar :P
Pitchbend op de stanton T-120c vind ik eigenlijk persoonlijk wel vrij goed werken.
Die heb ik hier ondertussen al een tijdje staan, zowel voor dj'en, producen als gewoon muziek luisteren of een filmpje te kijken en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.
Ze gaan vrij hard, ze gaan vrij laag door, en het is echt leuk om al die details zo duidelijk te kunnen waarnemen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Hoe groot zijn die dingen eigelijk? Kan er nergens formaten van vinden maar ze schijnen wel vrij lomp te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
39cm hoog, 26cm breed en 30 cm breed. Ze zijn ook behoorlijk zwaar, maar gezien wat ze kunnen vind ik ze nog behoorlijk compact.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog eeuwig te zoeken naar 2e draaitafel maar ik twijfel sterk.. deels ook omdat me tafel meubel gewoon al vol staat(pc , crap , en me gear ) en ook vanwege de sterke toename van CD. Ik moet alleen nog even goed er achter komen waarom ik een kleine brom/verhoging op de geluid hoor als ik nog nie eens me naald op de plaat zet en wil opnemen van Vinyl->PC.
Heb tenslotte 2x Pio 1000mk2 maar de liefde voor vinyl is net als je 1e liefde/vriendin... die roest gewoon nie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:16:
Ik zit nog eeuwig te zoeken naar 2e draaitafel maar ik twijfel sterk.. deels ook omdat me tafel meubel gewoon al vol staat(pc , crap , en me gear ) en ook vanwege de sterke toename van CD. Ik moet alleen nog even goed er achter komen waarom ik een kleine brom/verhoging op de geluid hoor als ik nog nie eens me naald op de plaat zet en wil opnemen van Vinyl->PC.
Heb tenslotte 2x Pio 1000mk2 maar de liefde voor vinyl is net als je 1e liefde/vriendin... die roest gewoon nie...
Brom komt omdat de draaitafel niet goed geaard is. Knoei een beetje met het aarde draadje wat naar je mengpaneel loopt. Meestal is dit afdoende om de brom te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:37:
[...]

Brom komt omdat de draaitafel niet goed geaard is. Knoei een beetje met het aarde draadje wat naar je mengpaneel loopt. Meestal is dit afdoende om de brom te verwijderen.
Ik heb de aarde draad van Versterker naar me Mixer gezet... heb een aantal plaatjes opgenomen en op cd gebrand. Zit ze op werk te luisteren of er echt verschil zit... zal anders vanavond 2 samples online gooien om mogelijke verschillen te horen en advies in te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Van versterker naar mixer? Van draaitafel naar mixer bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
van je versterker aarden heb ik nog nooit gehoord, ik denk dat je het echt in je draaitafel moet zoeken die je op je mengpaneel moet aansluiten.. meest zit hier wel een speciale aansluiting bij en anders moet je misschien maar bij je verwarming gaan draaien kun je je spullen daar aan aarden :P

je zou het ook in je kabels van je mixer naar je pc kunnen zoeken of evt. zelfs in je geluidskaart van je pc. als je een fader open zet op je mengpaneel zonder een plaat op te zetten hoor je altijd iets van stroom lopen wat zich ook vertaald in een lichte brom. wellicht kan je een andere kabel gebruiken of een andere ingang op je geluidskaart.. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Groentenman op 08-05-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Of je element eruit halen en ff doorblazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een "gewone" old skool stereo versterker. gewoon voor losse componenten( Cd spelers , tuner , platenspeler , etc...). Deze versterker bevat ook een aarde aansluiting. Daar had ik dat draadje eerst op aangesloten.
some like this :
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/pd_pioneer_a509r_240106.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sluit hem maar gewoon aan op je mengpaneel lijkt me beter. Aangezien een mengpaneel ook bedoeld is voor 'dj draaitafels'. Signaal van je draaitafel gaat neem ik aan ook gewoon naar je mengpaneel.

Platenspelers van vroeger zijn anders dan de huidige, leg maar eens een oude plaat op je eigen draaitafel, je zal zien dat dat niet goed werkt. Kortom het zit allemaal naar mijn idee net even anders in elkaar. Dus gewoon even je aarde draad van je draaitafel aansluiten op je mengpaneel. Daarna is vast en zeker de brom weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:16:
Ga voor een superOEM draaitafel, bijvoorbeeld de Synq XTRM1. Is niet zo duur maar schijnt de alom bekende technics draaitafel te overtreffen.

Vooralsnog zullen platenspelers niet verdwijnen en wat je zelf ook zegt, platen brengt gewoon een bepaald gevoel met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:42:
Platenspelers van vroeger zijn anders dan de huidige, leg maar eens een oude plaat op je eigen draaitafel, je zal zien dat dat niet goed werkt. Kortom het zit allemaal naar mijn idee net even anders in elkaar. Dus gewoon even je aarde draad van je draaitafel aansluiten op je mengpaneel. Daarna is vast en zeker de brom weg.
Leg eens uit. Want je kunt gewoon een oude plaat op een DJ Draaitafel leggen hoor. Is niet anders. Ook het gebruiken van een DJ draaitafel rechtstreeks op een versterker is ook geen probleem. Kwestie van de phono-kanaal nemen en soms ook nog instellen of je mm/mc hebt en natuurlijk het aarddraadje niet vergeten en klaar is kees. Ik heb dat in den beginne ook gedaan, toen ik nog geen mengpaneel had, maar wel houseplaten kocht en vervolgens op mijn beltdrive Soundlab afspeelde.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:44:
[...]

Ga voor een superOEM draaitafel, bijvoorbeeld de Synq XTRM1. Is niet zo duur maar schijnt de alom bekende technics draaitafel te overtreffen.

Vooralsnog zullen platenspelers niet verdwijnen en wat je zelf ook zegt, platen brengt gewoon een bepaald gevoel met zich mee.
Lees ook ff: AboutDJ.nl: Synq XTRM1 (super OEM daaitafel)

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 08-05-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
universal creations schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:48:
[...]

Leg eens uit. Want je kunt gewoon een oude plaat op een DJ Draaitafel leggen hoor. Is niet anders. Ook het gebruiken van een DJ draaitafel rechtstreeks op een versterker is ook geen probleem. Kwestie van de phono-kanaal nemen en soms ook nog instellen of je mm/mc hebt en natuurlijk het aarddraadje niet vergeten en klaar is kees. Ik heb dat in den beginne ook gedaan, toen ik nog geen mengpaneel had, maar wel houseplaten kocht en vervolgens op mijn beltdrive Soundlab afspeelde.
Hmm nou ik hen ook wel eens oude platen op mn technics gelegd, maar het geluid daarvan was toen super zacht, terwijl de huidige platen wel gewoon klonken, dus vandaar dat mijn conclussie was dat ze anders gedrukt zouden zijn oid.

Natuurlijk kan je ook gewoon je draaitafel aansluiten op een versterker, maar logisch is het niet toch? Want waarom een dure platenspeler kopen als je hem toch niet gebruikt om te mixen en dus rechtstreeks op je versterker aansluit. Maar goed het kan zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:06:
[...]

Hmm nou ik hen ook wel eens oude platen op mn technics gelegd, maar het geluid daarvan was toen super zacht, terwijl de huidige platen wel gewoon klonken, dus vandaar dat mijn conclussie was dat ze anders gedrukt zouden zijn oid.

Natuurlijk kan je ook gewoon je draaitafel aansluiten op een versterker, maar logisch is het niet toch? Want waarom een dure platenspeler kopen als je hem toch niet gebruikt om te mixen en dus rechtstreeks op je versterker aansluit. Maar goed het kan zeker.
Een DJ draaitafel is volgens mij goedkoper dan een beetje hifi platenspeler.
Dat de platen van tegenwoordig een stuk harder klinken, heeft ook te maken met compressie van het geluid. Luister maar eens naar CD's vanuit halverwege jaren '80 en die van de laatste 5-10 jaar: flink verschil in geluidsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Van wat ik hier zie is een bijv een Technics toch een stuk duurder dan een platenspeler zonder pitchcontrol enz.

Maar goed laten we on topic blijven anders kunnen we beter een topic over platenspelers openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Djwannab2002 : Ja hij staat ook nu op me XTC... deed et op me versterker omdat me versterker er pal naast ligt/staat/zit dus gemakheid.

betreffende die Sync...ja leuke speler maar als ik nu echt naar me tafel kijk moet ik iets gaan toveren ofzo om nog een draaitafel erbij te gooien.

zie pic : http://www.xs4all.nl/~ray07/DSCF0055.JPG
maar dan plus nog een technics sl-1210 ertussen...

@BtM909 : Already a member there... (ook onder krespo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:18:
Van wat ik hier zie is een bijv een Technics toch een stuk duurder dan een platenspeler zonder pitchcontrol enz.

Maar goed laten we on topic blijven anders kunnen we beter een topic over platenspelers openen ;)
Nog heel even offtopic. Een aantal hifi platenspelers:

http://www.audioreview.co...bles/PLS_1597_911crx.aspx

Ok, ze zijn natuurlijk van duur naar goedkoop gesorteerd, maar het geeft wel te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:20:
@Djwannab2002 : Ja hij staat ook nu op me XTC... deed et op me versterker omdat me versterker er pal naast ligt/staat/zit dus gemakheid.

betreffende die Sync...ja leuke speler maar als ik nu echt naar me tafel kijk moet ik iets gaan toveren ofzo om nog een draaitafel erbij te gooien.

@BtM909 : Already a member there... (ook onder krespo...)
Is de brom nu weg?

Tja ziet er redelijk vol uit ja. Wat je vaak ziet is dat cd spelers op een plankje hoger staat, dus nog plankjes aan de muur maken en daar dan de cd spelers op zetten en dan kunnen de draaitafels naast je XTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:20:

Dat wordt klussen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/6394/p2jd6.jpg

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou idd ideal zijn... ben alleen bang als ik die dj decks/beugel ga erop zetten dat et nie meer gaat passen. Dat ik me tafel (zoals hij op de pic staat) naar voren zou moeten schuiven wat weer niet gaat omdat het een verlenging is van weer een andere tafel...
dit is in het midden van me veels te grote buro
http://www.ikea.com/webap...hosenPartNumber=S19847777

kortom... het is een heel leuk project... 8)

btw , brom is idd foetsie... thx alsnog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Waarom niet op die hoek van het bureau een steun maken, dus niet er echter vast maken, maar gewoon er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook , ware het niet dat er 1 box van me daar staat... maar et kan wel.. gewoon een plank erop...of een tv-wandsteun a la reind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

you guys still alive of aan het spinnen dankzij de regen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:40
Al iemand ervaring met Traktor Scratch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ervaring met M-Audio Torq?

Heb het nu ongeveer een maandje thuis staan, en vind het een heel erg lekker systeem. Voor zo'n 300euro een stuk goedkoper dan alle andere tijdcode systemen.

In combinatie met mijn twee reloop 4000's, UMX-SE mixer en MacBook is mijn plezier weer helemaal terug in eht draaien. Ik kan nu al mn (legale, Beatport) mp3's draaien en hoef niet steeds nieuwe vinyls te kopen.

Er zitten ook lekkere effectjes in de software (zelfs je eigen vst effecten) die ik met mn MPD-24 perfect kan aansturen.

Ik vind dit Torq systeem voor de chillende huis-DJ een dikke aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:50:
Iemand hier ervaring met M-Audio Torq?
hhmmm nog zo'n systeem.
Zal vast nog wel geen review zijn waar al die systeem naast alkaar gelegd zijn.
In combinatie met mijn twee reloop 4000's, UMX-SE mixer en MacBook is mijn plezier weer helemaal terug in eht draaien. Ik kan nu al mn (legale, Beatport) mp3's draaien en hoef niet steeds nieuwe vinyls te kopen.
Precies, platen zijn voor mijn te duur en het is alleen (nog) voor hobby. Mp3-tje voor hoogstens 2 euro maakt het een stuk aantrekkelijker
Er zitten ook lekkere effectjes in de software (zelfs je eigen vst effecten) die ik met mn MPD-24 perfect kan aansturen.

Ik vind dit Torq systeem voor de chillende huis-DJ een dikke aanrader!
Stanton Scratch heeft die effecten ook, hoef je ook niet meer zo'n pioneer mengpaneel te kopen (heb zelf dateq xtc).
Kan je met dit systeem ook midi aan sluiten. Bij de Stanton scratch wel lijkt me ideaal voor de effecten aan te sturen, heb hier nog wel een midi controller liggen.

Waarom alleen voor thuis gebruik?

[ Voor 68% gewijzigd door Marc3l op 12-05-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc3l schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:09:
[...]
hhmmm nog zo'n systeem.
Zal vast nog wel geen review zijn waar al die systeem naast alkaar gelegd zijn.
Niet dat ik weet nee. Wel FS en SSL, maar die nieuwe allemaal nog niet.
[...]

Precies, platen zijn voor mijn te duur en het is alleen (nog) voor hobby. Mp3-tje voor hoogstens 2 uur maakt het een stuk aantrekkelijker
Daarom, en vooral omdat deze set 300 euro kost. Dat is ongeveer de helft van serate en FS.

Stanton Scratch heeft die effecten ook, hoef je ook niet meer zo'n pioneer mengpaneel te kopen (heb zelf dateq xtc).
Kan je met dit systeem ook midi aan sluiten. Bij de Stanton scratch wel lijkt me ideaal voor de effecten aan te sturen, heb hier nog wel een midi controller liggen.

Waarom alleen voor thuis gebruik?
Midi kan er aan ja, hij pakt gewoon alle midi controllers die je er op aansluit. (Ook je iPod by the way, die herkent ie ook en daar kan je je muziek en playlists vanaf halen).

En waarom voor thuis gebruik? Naar mijn mening is dit systeem goed, maar omdat het maar de helft kost van die andere systemen, vraag ik me toch af waar dat dan in zet. Ik zou daarom iets huiveriger zijn om met dit systeem een club in te gaan. Maar wie weet werkt het ook daar perfect, heb er namelijk nog niks over gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:33:

Niet dat ik weet nee. Wel FS en SSL, maar die nieuwe allemaal nog niet.
dacht ik al wel, die nieuwe systemen zijn nog niet of pas net uit.
Zag dat Numark ook zo'n systeempje heeft
http://www.midi-amsterdam...ath=38_44&products_id=266
Daarom, en vooral omdat deze set 300 euro kost. Dat is ongeveer de helft van serate en FS.
:)
Stanton Scratch kost iets van 550 euro ook alweer goedkoper dan fs.

moest trouwens 2 euro zijn ipv 2 uur |:(
Midi kan er aan ja, hij pakt gewoon alle midi controllers die je er op aansluit. (Ook je iPod by the way, die herkent ie ook en daar kan je je muziek en playlists vanaf halen).
Ok dat is beter ja.
En waarom voor thuis gebruik? Naar mijn mening is dit systeem goed, maar omdat het maar de helft kost van die andere systemen, vraag ik me toch af waar dat dan in zet. Ik zou daarom iets huiveriger zijn om met dit systeem een club in te gaan. Maar wie weet werkt het ook daar perfect, heb er namelijk nog niks over gehoord...
Ok op die fiets.
Had na jou post ook nog niets hierover gelezen.

Maar ga ff wat meer info over deze systeempjes zoeken. Deze maand toch wel van plan om zoiets te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Twijfel, twijfel...

Ik wil wat nieuwe gear aanschaffen. Ik heb nu 2 Reloop RP4000 M3D tt's staan. Te weinig naar mijn mening, er moet nog een 3de apparaat naast komen. Nu zit ik te twijfelen tussen een OEM tt of de Reloop RMP2 cd speler. Met een extra tt kan ik daar ook al mijn platen op kwijt. Met een cd speler kan ik eindelijk eens mijn cd's gebruiken voor het mixen, maar daar kan ik mijn platen weer niet op kwijt.

Wat zouden jullie doen? Ik nijg toch wel naar een tt, maar zo'n cd speler lijkt me ook wel heel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10

Shabbaman

Got love?

Zeg, heeft er iemand (goede) ervaringen met djladen.de?
Vervelend, mezelf quoten, maar heeft er iemand ervaring met deze duitse webshop? Iemand?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Shabbaman schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:11:
[...]

Vervelend, mezelf quoten, maar heeft er iemand ervaring met deze duitse webshop? Iemand?
Lees dit maar eens door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Marc3l schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:51:
Stanton Scratch kost iets van 550 euro ook alweer goedkoper dan fs.
Stanton Scratch bestaat niet, dat is Final Scratch en daarvan is momenteel alleen de open variant nog te verkrijgen (dus zonder software). De samenwerking tussen Native Instruments en Stanton is gestopt en de ontwikkeling van Final Scratch is dus afgelopen tussen die 2 en implementatie in Traktor zal er ook niet meer komen voor het systeem.

Voor mij reden genoeg om over te stappen op Traktor scratch aangezien ik in aanmerking kwam voor de crossgrade offer. Final Scratch verkocht voor 400 euro en daar komt Traktor Scratch dus voor terug (koste me ook 400 euro). Ik ben dus eigenlijk overgestapt naar een nieuwer en uitgebreider systeem met verder door ontwikkelde software zonder dat het me iets heeft gekost :D

Er zijn nu een aantal systemen, Final Scratch (onbekend wat daar nu op de lange termijn mee gaat gebeuren), Serato Scratch, Traktor Scratch, M-Audio Torq, Numark Virtual Vinyl, Ms Pinky, Mixvibes DVS en de home made oplossingen in combinatie met djDecks.

Serato en Traktor scratch kunnen markt leiders genoemd worden, de rest bungelt er een beetje achteraan.
Michali schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:07:
Twijfel, twijfel...

Ik wil wat nieuwe gear aanschaffen. Ik heb nu 2 Reloop RP4000 M3D tt's staan. Te weinig naar mijn mening, er moet nog een 3de apparaat naast komen. Nu zit ik te twijfelen tussen een OEM tt of de Reloop RMP2 cd speler. Met een extra tt kan ik daar ook al mijn platen op kwijt. Met een cd speler kan ik eindelijk eens mijn cd's gebruiken voor het mixen, maar daar kan ik mijn platen weer niet op kwijt.

Wat zouden jullie doen? Ik nijg toch wel naar een tt, maar zo'n cd speler lijkt me ook wel heel aantrekkelijk.
Wat dacht je van TT + vinyl er uit rotten en 2 cd spelers kopen... Nu nog vinyl en draaitafels kopen is echt zonde geld naar mijn mening.

[ Voor 23% gewijzigd door R2D2 op 13-05-2007 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:47

Phydomir

Dennis

Reind schreef op zondag 13 mei 2007 @ 01:42:
Wat dacht je van TT + vinyl er uit rotten en 2 cd spelers kopen... Nu nog vinyl en draaitafels kopen is echt zonde geld naar mijn mening.
Ligt er wel helemaal aan wat je draait. Voor veel stijlen kan je inderdaad prima legaal mp3's downloaden in een redelijke kwaliteit (alhoewel, 192kbps :') ). Maar als je zoals ik bv hardcore draait is het echt onmogelijk om nu al volledig over te stappen op cd's.

Heb er zelf wel aan zitten te denken om één van mijn super oems eruit te doen en er een 2e cdj800 bij te kopen (en dan één super oem te houden). Maar eerst al m'n platen omzetten naar cd is gewoon te veel werk :P

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Weet iemand op welke sites je kwalitatief hoge mp3 kan downloaden/kopen? En dan vooral de stylen hardstyle/hardtrance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Hmm, voor ruim €2000 aan platen + €500 aan draaitafels uit donderen en op cd spelers overgaan. Klinkt wel als een goed plan. Nee, ik blijf toch nog wel bij platen voorlopig. (In de stijl die ik draai, techno, wordt toch nog voornamelijk met vinyl gewerkt, dus dat is niet zo'n probleem.) Maar misschien idd. wel interessant om op een digitaal systeem over te gaan, maar dat is ook wel vrij prijzig.

Maar ik denk idd. dat ik een CD speler erbij, ipv. een TT extra ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er trouwens achter gekomen waarom veel techno en minimal DJ's nog steeds met vinyl draaien.

Omdat (vooral bij minimal) de muziek niet zo heel veel geluid heeft, draaien ze met vinyl om het voller te laten klinken.
De muziek uit de speakers wordt weer opgenomen door de naald op de plaat en zo wordt de muziek een soort van "versterkt". Met CD's en tijdcode systemen heb je dit effect dus niet.

Iemand enig idee of dit echt zo is? Vind het wel een mooie theorie, maar vraag me toch af of het echt waar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Lijkt me niet, ik ken ook een paar techno DJ's die gewoon met MP3 of CD's draaien, en dat klinkt niet minder vol of zo. Het is iig. niet de reden waarom ik ermee draai. Ik hou ervan om een plaat te kunnen lezen, zo kun je beter improviseren. Ik kan bijvoorbeeld ook heel goed nummers mixen die ik nog nooit gehoord heb, puur door de plaat te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l

Stanton Scratch bestaat niet, dat is Final Scratch
klopt, beetje dom van mij ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
[b][message=28024935,noline]
Iemand enig idee of dit echt zo is? Vind het wel een mooie theorie, maar vraag me toch af of het echt waar is...
Vandaar dat alle grote namen vandaag de dag ook meer en meer met een ableton live setup bezig zijn en de midi controllers het meest gezien worden in Techno setups.

Het verhaal is dus een broodje aap verhaal als je het mij vraagt, geluid warmer laten klinken kan ook prima met de filters in de digitale software van vandaag de dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Afgelopen weekend samen met een vriend geexperimenteerd met o.a. Ableton, en samen een soort van 'live dj set' bijelkaar gejammed :) Was wel tof!

Ik tracks en fx draaien met mn laptop, en 2 midicontrollers, en hij met computer + korg electribe, tracks en loopjes en spul spelend, alles gesynced via midi :) In geen tijden zo'n lol meer gehad met muziek, begin echt te merken dat ik het 'echte dj'en' nu voor mijn gevoel meer en meer achter mij ga laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik heb de Reloop RMP2 maar besteld, morgen binnen als het goed is, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ik ben aan het wachten op de Behringer Truth B2031-A die eigelijk zaterdag al bezorgd had moeten zijn, maar doordat ik eventjes een kwartiertje lekker met het volume hoog aan het mixen was, de koerier helaas gemist heb..grrr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Conclusie: je hebt al volume genoeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Michali schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:16:
Conclusie: je hebt al volume genoeg. :P
Nou, heb de buren nog nooit horen klagen, dus wil het volume nog effe een stukkie opschroeven ;)
Nee, ik ga die dingen gebruiken voor het produceren van 'muziek' :)

edit:
En weer gemist..gvd :(

[ Voor 5% gewijzigd door Empathy op 14-05-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik heb hem binnen, erg tof apparaat zeg. Wel even wennen als je alleen nog maar met vinyl hebt gedraaid, maar het went op zich best snel. Net al even geprobeerd 3 tracks tegelijk te mixen, lukte in het begin wel even, maar het is toch wel behoorlijk lastig.

Effecten zijn ook wel grappig, en de scratch functie werkt ook goed. Als ik die aanzet, dan kan ik gewoon cueen zoals op mijn draaitafels, dus dat is wel fijn. Ik hoopte al dat dat zo zou kunnen.

Hij deed vanmiddag wel even raar. Een paar keer toen ik de scratch mode aanzette stopte de track ineens. Ik vermoed dat de touch sensitive plaat dacht dat ik hem aanraakte, maar dat was niet het geval. Daarnet ging het wel weer normaal, dus ik hoop dat het niets blijvends is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ik heb het in het producer-topic ook al gepost, maar is een symmetrische klinkeraansluiting hetzelfde als waar je een stereo-jack in stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Klinkeraansluitingen zijn voor stratenmakers.

Stereojack is inderdaad de goede. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

jadjong schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:39:
Klinkeraansluitingen zijn voor stratenmakers.

Stereojack is inderdaad de goede. :)
En bedankt voor het snelle antwoord (k)

Ik heb die Behringer Truth dingen nu wel, maar heb helaasch niet aan de kabels gedacht.. mooi dom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Net even wat opgenomen, ik heb zo veel mogelijk geprobeerd 3 tracks tegelijk te draaien. Gaat af en toe helemaal nergens over, maar ik heb wel enorm veel plezier :P Een paar overgangen zijn wel heel gaaf geworden. Met veel oefenen gaat het zeker wel beter lukken hopelijk. Ik moet zeggen dat ik echt tevreden ben met dat ding, ik ga zeker voor nog eentje sparen.

Edit:

Hier mijn probeersel, voor als jullie benieuwd zijn hoe het klinkt. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Michali op 16-05-2007 15:44 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.