Het grote mountainbike topic (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 13.539 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 07:45

Dentheman

Zie signature

Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/mtbalkhelder.jpg
Ik ben de 3e van links

Afbeeldingslocatie: http://dentheman.nl/Fotos/modder.jpg
Jammer dat ik geen foto heb van m'n kleding en dat het grootste deel van de modder er al af gepoetst was met m'n zakdoek :p

Maar nondeju wat is Alkmaar --> Den Helder toch een prachtige tocht

de tocht is ruwweg opgedeelt in vier gedeeltes

- Schoorlse duinen Het alom bekende parcours wordt hier gebruikt als afmatter, de lange steile klimmer laten je benen licht verzuren om daarna staan te moeten blijven om met 30 Km/h over wasbordjes te stuiteren of springen. Een hele beste warming up dus
- Strand Deze tocht kent abnormaal veel strand, waar vandaag met 30 Km/h overheen geblazen kon worden dankzij de sterke zuidwesten wind.
- Boerenland(weggetjes) Dit gedeelte leidt je over boerenerven, bollenvelden en verharde toegangswegen naar boerderijen.
- Verharde weg Grind, harde modder of zelfs asfalt moet overheen gereden worden om zo stukken te kunnen overbruggen en vooral om bij te komen, o.a. de hondsbossche zeewering waar tegen de 50 gereden kon worden en waar we ook gebruik van maakte om de wat langzamere deelnemers die aan het uithijgen waren op een makkelijke manier in te halen, al lachend schoten we iedereen voorbij omdat er heel veel lek gereden werd, deze zeewering staat bekend om zijn schroeven en spijkers die er liggen en ook wij moesten een onverwachte pauze inlassen om een schroef uit een band te pulken en een nieuw bandje in de velg te leggen.

_/-\o_

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:54

botoo

๐Ÿ’€ too old to die young

OverTheBar Harmen, wel een beetje bijblijven bij popie kreten hรจ ;)

* botoo moet nodig eensch samen met Harmen buurten in een bekende omgeving :)

Volgend weekend Egmond/Pier/Egmond rijden, nog meer GoT'ers daar aanwezig?

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 20:35
botoo schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:13:

Helaas ga ik niet rijden, te weinig conditie vanwege een enkelblessure.

(Vrijdag naar het ziekenhuis geweest voor onderzoek en fotos maar niets kunnen vinden. Binnenkort een MRI-scan, hopelijk levert dat wat op want bijna 5 maanden fysiotherapie heeft ook niet geholpen.)

Maar woon zelf in Egmond dus ga zeker even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

botoo schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:13:

is wel dicht in de buurt maar zin om laatste te worden heb ik niet :P daarnaast ben ik nogsteeds niet echt fit en moet ik veel meer gaan trainen (eigelijk) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Mwoa, mijn vorm uit zich het laatste jaar vooral op aerodynamisch vlak (als in: ikzelf word wat ronder :+ ), maar 36 km strand moet nog wel lukken, vooral omdat er toch niets te winnen valt (voor mij :+ ).

Het is gewoon leuk om weer eens met wat wedstrijdadrenaline te rijden :)

Overigens hoop ik dat het wel doorgaat, een paar jaar terug is het afgelast omdat de wind er voor gezorgd had dat er geen strand over was om op te rijden . . .
. . . en de laatste tijd waait het ook behoorlijk :|

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:48

The_Scarabial

MTB for life!

The_Scarabial schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:15:
net toertocht in losser gedaan, 45km, ondanks het feest wat ik had gehad gisteravond ging het super!
Alleen wat niet super is, is mijn ontdekking toen ik de fiets op mijn drager zette, een scheur in een las van de achterbrug :'( (foto's volgen nog). zeer kloten, toch eens even kijken of ik het op korte termijn kan repareren, of dat ik dan nu ook maar meteen voor een nieuwe fiets/frame ga

edit: fototje:

[afbeelding]
[afbeelding]

@aikon, geen garantie want het is een oude fiets 7/8 jaar oud geloof ik
nou, ik heb geprobeerd het via garantie te spelen, maar aangezien de 1e eigenaar geen aankoopbon meer had, kon dit niet.

maar nu heb ik geluk gehad, want iemand had nog een achterbrug liggen. (hij had zelf al 2x die achterbrug kapot gejakkerd en had toen een verstevigde versie gekregen) Deze heb ik van hem overgekocht en nu ben ik weer back in business :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:58
Nou ik ben bezig geweest met het zoeken naar een nieuwe fiets, heb de volgende gevonden die me wel wat leken.

Giant MCM
http://fiets.marktplaats....M3L5fj%2BVd9%2F%2FwcJdPy1

Deore LX en leuk frame in combinatie met een leuke prijs denk ik, maar ik denk dat jullie daar meer verstand van hebben.

Cube Flying Circus
http://fiets.marktplaats....2B%2B%2F%2FtF7%2Bxw%3D%3D

Leek mij een leuke bike, netjes afgemonteerd en misschien nog wel iets van de prijs af te halen. Deze fiets heeft als voordeel de XT groep en het uiterlijk vind ik ook wel OK. Wel boven budget dus als deze prijs รฉcht vast is, dan gaat die niet door.

Verder heb ik ook nog gekeken naar een nieuwe fiets. Deze leek mij wel wat:
http://www.izibike.nl/product/878/Gazelle_W2

Gazelle W2 met V-brakes, Deore LX groep en Rock Shox vork.

Maar een 2dehands bied wel wat meer heb ik het gevoel. Heb inmiddels mijn budget verhoogd naar โ‚ฌ500 aangezien ik heb gemerkt dat je voor โ‚ฌ300 nรฉt geen leuke fiets kunt kopen die een beetje degelijke onderdelen heeft (minimaal Deore). Schijfremmen ben ik ook vanaf gestapt, met blokjes kun je ook wel remmen en kan ze er altijd nog wel opzetten als ik het MTB'en leuk ga vinden. Ik zou wel graag willen weten welk tooltje jullie gebruiken om de remmen goed in te stellen want daar kan ik echt niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
Roet schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:20:
Nou ik ben bezig geweest met het zoeken naar een nieuwe fiets, heb de volgende gevonden die me wel wat leken.

Ik zou wel graag willen weten welk tooltje jullie gebruiken om de remmen goed in te stellen want daar kan ik echt niets van.
Is รฉรฉn of ander blauw tooltje van Taxx en dat bevalt me uitstekend.
Elke goede LBS weet wel wat je bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11

Giant MCM

Deore LX en leuk frame in combinatie met een leuke prijs denk ik, maar ik denk dat jullie daar meer verstand van hebben.

Cube Flying Circus

Leek mij een leuke bike, netjes afgemonteerd en misschien nog wel iets van de prijs af te halen. Deze fiets heeft als voordeel de XT groep en het uiterlijk vind ik ook wel OK. Wel boven budget dus als deze prijs รฉcht vast is, dan gaat die niet door.

Verder heb ik ook nog gekeken naar een nieuwe fiets. Deze leek mij wel wat:
http://www.izibike.nl/product/878/Gazelle_W2
Giant
Oud model, zitten zelfs geen V-brakes op maar enkel cantis
Dus de voorvork is ook minsten 5 jaar oud (en zo ziet het er ook wel uit), niet instelbaar, enz.
Geen Ahead, maar nog het oude systeem
Ziet er leuk uit, maar ik zou het niet doen
Je weet ook niet wat er met dat frame aan de hand is na zo'n lange tijd

Cube
Ziet er idd netjes uit, ms iets van de prijs af.
Nette remmen, frame en vork

Gazelle
Zou ik zelf nooit willen hebben, maar dat is gewoon een vooroordeel

Mijn advies.
Probeer wat van die Cube af te krijgen en ga daar dan voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Gaan er nog mensen de Specialized toertocht te Gulpen rijden morgen? Ik ga wrsch voor de 70km, tenzij ik echt te brak ben morgenochtend, maar daar gaan we vooralsnog ff niet van uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

bassGunner schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:11:
Gaan er nog mensen de Specialized toertocht te Gulpen rijden morgen? Ik ga wrsch voor de 70km, tenzij ik echt te brak ben morgenochtend, maar daar gaan we vooralsnog ff niet van uit :)
Uiteindelijk toch niet, helaas. Maar ik heb mijn fiets rentree na mijn winterslaap pas vandaag gehad. :X

ZIt voorlopig alleen nog ff op de racefiets om kilometers te kweken. Bovendien is 70 km in het Limburgse me op het moment te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Ik ga ws. (in april volgens mij) de amstel goldrace rijden, niet voor een tijd oid. maar gewoon meedoen. Moet er nog wel wat voor gaan trainen maar dat gaat wel goedkomen :) Hopen dat het met schoolexamens e.d. allemaal een beetje uitkomt...

oeps, was voor racefiets topic bedoeld :P

[ Voor 12% gewijzigd door Dentheman op 13-01-2007 19:29 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Vandaag tijdens de Egmond-Pier-Egmond pijnijk duidelijk geworden dat enig bijtrainen gewenst is :X

Het strand lag er als een biljartlaken bij, alles (behalve de op en afritten naar het strand) was glad en goed rijdbaar. Het enige minpuntje was de wind, de eerste 17 km. was douwen tegen een windkracht 6 - 7 en dan merk je het gemis van een beetje vorm goed :o Mijn benen waren na het keerpunt zo leeg dat ik mijn snelheid, met dezelfde wind in de rug, amper op 26 km/u kon houden :|

Toch wel weer ff lekker geweest, weliswaar een straffe wind maar gelukkig wel droog :) en ik weet weer waar ik sta :X

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
KeX schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:06:
[...]

Uiteindelijk toch niet, helaas. Maar ik heb mijn fiets rentree na mijn winterslaap pas vandaag gehad. :X

ZIt voorlopig alleen nog ff op de racefiets om kilometers te kweken. Bovendien is 70 km in het Limburgse me op het moment te veel.
Hm, ok, jammer... Heb zelf ook nauwelijks getraind de afgelopen maanden, maar ik ken de route redelijk goed dus kan mijn schaarse krachten wel doseren over de hellinkjes denk ik. Vorig jaar ook gedaan toen ik snipverkouden was en chronisch slaapgebrek had en dat ging ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

hmmm, achterderailleur heeft nu een verbogen kooi. Is de huidige SRAM SX4 vergelijkbaar met 5.0 van 1998?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

KeX schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:06:
[...]

ik zat gedwongen in winterslaap, maar zometeen gaat daar verandering in komen :)

edit: net even gebiked, damn wat een lekker weer was het, gewoon met korte broek gefietst in het zonnetje was echt heerlijk :)

[ Voor 12% gewijzigd door The_Scarabial op 14-01-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

heb vlak voor de kerst mijn semi-slickjes van vredestein maar eens vervangen omdat mijn achterband toch wel zeer ernstige slijtageplekken begon te vertonen, had in een jaar tijd ongeveer 1 keer een lekke band gehad. Sinds ik nieuwe banden erop heb binnen een maand al 2 keer een lekke band :/ als ik Nederland ben toch maar weer Vredesteins kopen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

heb echt nog maar 1 keer een lekke band gehad sinds de zomer (toen ik begon met mountainbiken) en dat was in een Kenda 881, niet de dunste band lijkt me zo ;)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Zo, vanavond mijn hele fiets uit elkaar gehaald om al de draaiende delen maar eens lekker door te smeren. Vorige week erg vies geworden toen ik in een sloot belande na een slippende voorband in de modder.
Mijn bike, die Terrago uit 2002, doet het naar mijn mening erg lekker de laatste tijd. Na een paar upgrades zeker een leuke start fiets in mijn ogen.

Heb nu Deore LX voor- en achterderrie. Deore ketting, cranckstel, cassette, shifters, rem en remgrepen. De wielen zijn ook geupgrade naar een setje ZAC2000 velgen met Deore naven. En als laatste de voorvork nog een upgrade gegeven naar een Rock Shox Tora 80 mm.

De fiets is nog wel aan de zware kant, maar vind ook wel dat als je snel van een bult afsuist, dat je dan net wat meer vast hebt.

Wat zijn jullie meningen over gewicht van de fiets? Liever licht of juist zwaar en waarom?

Mijn mening gaat denk ik naar een kilo of 11 - 12. Heb natuurlijk zowiezo al een groot frame nodig (1.95m), maar lager qua gewicht hoeft niet. Als de fiets maar lekker in de bochten mee werkt en niet als een bmx voelt bij het afdalen.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
lex schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:41:
heb vlak voor de kerst mijn semi-slickjes van vredestein maar eens vervangen omdat mijn achterband toch wel zeer ernstige slijtageplekken begon te vertonen, had in een jaar tijd ongeveer 1 keer een lekke band gehad. Sinds ik nieuwe banden erop heb binnen een maand al 2 keer een lekke band :/ als ik Nederland ben toch maar weer Vredesteins kopen denk ik :P
Alvast ff afkloppen voordat het gezeik binnenkort wel begint, maar heb in de afgelopen 2 seizoenen niet 1 keer lek gereden. En doe normaal toch wel een km of 60/70 in week over allerlei soorten ondergrond. Wel 1 keer een binnenband vervangen, maar dat was omdat het complete ventiel er met oppompen afknapte :X

Kan ook een kwestie van mazzel zijn natuurlijk :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

* McGryphon nieuwe voorvork \o/
marzocchi MX Comp, ga het ding vanavond inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:41

Harmen

โญโญโญโญโญโญ

*Kick*

Zoheej wat heb ik vandaag afgezien zeg. :X
Nog niet zo erg meegemaakt, was niet helemaal fit.
Vanmorgen een tourtochtje gereden, sommige stukken leken vrij hard maar waren toch vrij zwaar. :/
Weer 50km op te teller gezet. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:40
Vanmiddag nog even wezen fietsen, maar de route was bezaaid met omgewaaide bomen. Lekker doorfietsen was er niet bij, dus ben na een tijdje maar weer huiswaarts gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022

*knip*
Moest je er nog geen gevonden hebben is dit een aanradertje:
http://www.bikemotion.nl/, en dan doorklikken naar assortiment en dan ATB / MTB en het merk Noorman.

Is geen superbekend merk, maar ik rijd er al 2 jaar mee en ben er echt supertevreden van. Ook de service na verkoop is wat mij betreft er perfect. Onlangs achterderrailleur in het wiel gedraaid, en de achterpat was geplooid. Men heeft mij er gratis 2 nieuwe stukjes opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

geforce guy schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:35:
* WooK nieuwe voorvork \o/
marzocchi MX Comp, ga het ding vanavond inbouwen.
dat is ook een van de vorken waar mijn interesse naaruit gaat. Bevalt hij goed? Zou ik daarnaast mogen weten waar je hem gehaald hebt en wat je er voor hebt betaald?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:54
Ik heb een mountainbike, daarom maar eens posten in dit topic. Ik fiets er zo'n 3000-4000 km per jaar op, vrijwel alleen maar weg. Ik heb geen flauw idee wat voor merk het is maar hij heeft een shimano versnelling van 3x7 en hij fietst lekker. Ik heb er Continental Double Fighter II wegbanden onder, die bevallen prima.

Afgelopen zaterdag heb ik nog 56km weggetrapt:
Afbeeldingslocatie: http://i66.photobucket.com/albums/h259/JeroenH/temp/20070203Fiets56km.jpg

Vanuit Hilversum noordwaarts, door Huizen naar het Gooimeer, de stichtsebrug over en de polder in. Daar oostwaarts een stuk de dijk over langs de windturbines. Toen kreeg ik door dat ik een flink windje mee had, dus maar teruggegaan, de brug weer over en door Eemnes weer terug naar huis. Het was heerlijk weer!

De GPS-track komt uit mijn Garmin Geko 201, via GPS Trackmaker naar Google Earth. Handig en leuk om later nog eens terug te zien waar je allemaal geweest bent. Ik gebruik Google Earth eb GPS Trackmaker ook nog wel eens om vooraf een route te plannen, zo staat dit voor de eerstvolgende mooie dag op het programma:

Afbeeldingslocatie: http://i66.photobucket.com/albums/h259/JeroenH/temp/FietsrondjeGooimeer.jpg

Een rondje om het Gooimeer. Zou iets van 43km moeten zijn, is in de praktijk meestal iets meer.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenH op 05-02-2007 11:55 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Da's veel asfaltkilometers voor op een MTB CanonG1.
* botoo kent die route's wel :)

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
botoo schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:57:
Da's veel asfaltkilometers voor op een MTB CanonG1.
* botoo kent die route's wel :)
Ja, ik 'misbruik' mijn MTB als wegfiets, maar ik vind hem comfortabeler rijden dan een racefiets, dat vind ik allemaal zo ielig.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:12

Just_I

What did you just say?

CanonG1 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:24:
[...]

Ja, ik 'misbruik' mijn MTB als wegfiets, maar ik vind hem comfortabeler rijden dan een racefiets, dat vind ik allemaal zo ielig.
Misschien anders eens aan een cross hybride gaan denken. Ik fiets ook voornamelijk over het zwarte goud en kan eventueel ook nog een stukje door de modder crossen. Dat was voor mij de grootste reden om voor een crosshybride te gaan ipv. een mountainbike.

Zelf heb ik de laatste tijd niet meer gefietst, laatste keer was eind december, 90 km gefietst naar mijn ouders. Was een tochtje over het asfalt/klinkers/etc. Met temperaturen van 4 graden en wat te weinig/ te dunne kleding was dat toch wel aardig koud. Heb er uiteindelijk 5 uur over gedaan, maar daar zaten ook nog wel een aantal stops tussen.
Het word tijd dat ik weer eens ga fietsen, alleen vaak zit het weer me tegen aangezien ik niet echt goede kledinh heb op dit moment voor de lage temperaturen/wind/regen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

WooK schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:54:
[...]

dat is ook een van de vorken waar mijn interesse naaruit gaat. Bevalt hij goed? Zou ik daarnaast mogen weten waar je hem gehaald hebt en wat je er voor hebt betaald?
de vork bevalt heerlijk, moet alleen nog een beetje klooien met de rebound want die is standaard iets te langzaam. heb er 140 euro voor betaald bij http://www.bike-discount.de .
Nu heb je alleen de versie met alu stuurbuis nog (wat lichter) en die is 20 euro duurder. Goed afgehandeld ook, alleen opletten met de V-brake nokken monteren. Ik heb nieuwe schroefdraad moeten tappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Just_I schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:42:
[...]

Misschien anders eens aan een cross hybride gaan denken. Ik fiets ook voornamelijk over het zwarte goud en kan eventueel ook nog een stukje door de modder crossen. Dat was voor mij de grootste reden om voor een crosshybride te gaan ipv. een mountainbike.

Zelf heb ik de laatste tijd niet meer gefietst, laatste keer was eind december, 90 km gefietst naar mijn ouders. Was een tochtje over het asfalt/klinkers/etc. Met temperaturen van 4 graden en wat te weinig/ te dunne kleding was dat toch wel aardig koud. Heb er uiteindelijk 5 uur over gedaan, maar daar zaten ook nog wel een aantal stops tussen.
Het word tijd dat ik weer eens ga fietsen, alleen vaak zit het weer me tegen aangezien ik niet echt goede kledinh heb op dit moment voor de lage temperaturen/wind/regen.
een crosshybride (cyclocrosser?) is net zo iel als een racefiets, alleen dan met andere remmen en banden. Het frame voelt gewoon heel anders aan. Mijn fiets gedraagt zich meer als AM-bak en moet zeggen dat ik dat prettiger vind dan bv. een speci stumpjumper (les: XC-race ding). Met een cyclocrosser of racefiets voelt het allemaal zo fragiel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

geforce guy schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:50:
[...]

een crosshybride (cyclocrosser?) is net zo iel als een racefiets, alleen dan met andere remmen en banden. Het frame voelt gewoon heel anders aan. Mijn fiets gedraagt zich meer als AM-bak en moet zeggen dat ik dat prettiger vind dan bv. een speci stumpjumper (les: XC-race ding). Met een cyclocrosser of racefiets voelt het allemaal zo fragiel aan.
Een croos hybride en een cyclocross fiets zijn niet hetzelfde:

Cyclocross:
Afbeeldingslocatie: http://www.bike2build.nl/fotogroot/kona07jake.jpg

Cross Hybride:
Afbeeldingslocatie: http://www.bike2build.nl/fotogroot/cube07curve.jpg

Zoals je ziet neigt een cyclocross fiets meer naar een race fiets en een cross hybride meer naar een mountainbike. Over igens is het frame van mijn crosshybride niet echt fragiel te noemen :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=94039&format=full&ext=.jpg
De onderste frame buis is dus een cm of 5 dik ;)

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Bedankt voor de tips! Ik heb deze mountainbike gekregen, was een tweedehands. Ik ga voorlopig even niet in een nieuwe fiets investeren, dus ik zal het moeten doen met wat ik heb. Maar daarmee vermaak ik me prima!

Ik heb wel af en toe last van tintelende of 'dode' handen. Als ik een tijd gefietst heb en ik strek mijn vingers doet dat pijn. Als ik af en toe van houding verander is het minder. Het is niet zo ernstig, maar soms vervelend, helemaal als het koud is. Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 40% gewijzigd door JeroenH op 06-02-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
CanonG1 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:23:
Bedankt voor de tips! Ik heb deze mountainbike gekregen, was een tweedehands. Ik ga voorlopig even niet in een nieuwe fiets investeren, dus ik zal het moeten doen met wat ik heb. Maar daarmee vermaak ik me prima!

Ik heb wel af en toe last van tintelende of 'dode' handen. Als ik een tijd gefietst heb en ik strek mijn vingers doet dat pijn. Als ik af en toe van houding verander is het minder. Het is niet zo ernstig, maar soms vervelend, helemaal als het koud is. Hebben meer mensen hier last van?
Klinkt me een beetje als een te verkrampte houding op de fiets (ik had het zelfde probleem tijdens mijn eerste auto rij lessen). Staat je stuur niet te ver van je vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
bartgabriels schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:00:
Klinkt me een beetje als een te verkrampte houding op de fiets (ik had het zelfde probleem tijdens mijn eerste auto rij lessen). Staat je stuur niet te ver van je vandaan?
Zou kunnen, ik heb geen idee... Toen ik de fiets kreeg heb ik de hoogte van het zadel goed gezet en ik ben gaan fietsen. ik heb het idee dat misschien iets te veel op het stuur 'leun'. Maar ik heb er niet veel verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

heb je een riser of een plat stuur?
@Just_I: shit, je hebt gelijk :P
ik zal zo eens een foto van mijn fiets posten, dan zie je waarom ik andere fietsen al snel fragiel vind aanvoelen ;)
dit is dus mijn slagschip:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=PXVXCOON
12,8 kg schoon aan de haak, maar wel een lomp frame :P

[ Voor 27% gewijzigd door McGryphon op 06-02-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
geforce guy schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:51:
12,8 kg schoon aan de haak, maar wel een lomp frame :P
Dat gewicht valt nog best mee, hij ziet er best, eh, stevig uit inderdaad :P

Leuk dat er steeds nieuwe MTB'ers zich komen melden trouwens. Heb zelf nu weer meer zin om te wielrennen, en bij gebrek aan tijd af en toe wat hardlopen. Maar zal nog wel eens op de MTB springen, blijft toch ook leuk :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
Ook cyclocross gerelateerde vragen hier??

Ik ben momenteel mountainbiker, die voor volgend seizoen een nieuwe uitdaging zoekt in cyclocross (en een beetje wegrijden).

Ik twijfel momenteel tussen 2 bikes:
Prorace Cross:
http://www.feryn.com/prorace/bikesframes2/cross/index.html

en de Ridley CrossBow WCC06
http://www.ridley-bikes.com/lang/nl/cyclocross.asp (de voorlaatste)

Jammer genoeg ken ik te weinig van deze apparataten (in de MTB versnellingen en en remmen kan ik vlotjes mijn weg vinden, maar in deze een pak minder).

Qua budget liggen ze ongeveer binnen dezelfde vork. Ik heb een budget van +/- 1000โ‚ฌ (excl extra set velgen). Als ik enkel naar het uiterlijk kijk, kies ik voor de ridley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

maar qua afmontagekwaliteit naar de prorace.
maakt nauwelijks verschil, maar toch. Het belangrijkste is hoe je je op de betreffende fiets voelt, met allebei een testritje proberen te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
bartgabriels schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:57:
Ook cyclocross gerelateerde vragen hier??

Ik ben momenteel mountainbiker, die voor volgend seizoen een nieuwe uitdaging zoekt in cyclocross (en een beetje wegrijden).

Ik twijfel momenteel tussen 2 bikes:
Prorace Cross:
http://www.feryn.com/prorace/bikesframes2/cross/index.html

en de Ridley CrossBow WCC06
http://www.ridley-bikes.com/lang/nl/cyclocross.asp (de voorlaatste)

Jammer genoeg ken ik te weinig van deze apparataten (in de MTB versnellingen en en remmen kan ik vlotjes mijn weg vinden, maar in deze een pak minder).

Qua budget liggen ze ongeveer binnen dezelfde vork. Ik heb een budget van +/- 1000โ‚ฌ (excl extra set velgen). Als ik enkel naar het uiterlijk kijk, kies ik voor de ridley.
Heb vandaag mijn Ridley fiets weten te gan bestellen ... Na de verplichte opmeting hebben we de onderdelen besproken, en ik haalde de proraceconfiguratie aan, en men heeft mij een gratis upgrade gegeven naar de groep die op de prorace zit.

Binnen 1 weekje heb ik dus mijn nieuwe cyclocrossbike :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Zijn er hier nog meer die 11 maart de wedstrijd in Berlicum gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

bassGunner schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:46:
[...]
Leuk dat er steeds nieuwe MTB'ers zich komen melden trouwens.
Dan zal ik me ook maar eens melden ;) Ben afgelopen zaterdag (17e) voor de tweede keer gaan MTB-en in de Loonse en Drunense duinen. Sta ik in een kwartiertje, rijd ook al zo'n 5 jaar op een Trek 4100, maar was er nog nooit serieus mee gaat MTB-en. :P
Die week ervoor (de 10e) begonnen met een klein stukje samen met een vriend die ook wat sportiever wil worden. Was goed bevallen, dus even fiets naar fietsenmaker gestuurd voor nieuwe achterband en alles even goed na laten lopen.
Afgelopen zaterdag samen met nog twee andere, ook beginnende, vrienden een aardig stukje gereden. We zijn met z'n vieren meteen helemaal verkocht en gaan vanaf nu standaard op zaterdagmorgen een lekker stuk mountainbiken. Een dezer dagen even wat fatsoenlijke kleding bestellen, m'n moeder zei namelijk dat de modder niet echt makkelijk uit de spijkerbroek ging :P :D

Afbeeldingslocatie: http://xs412.xs.to/xs412/07081/DSC00277.jpg

Zal morgen wel even fotootje maken van m'n fiets, is dus al wel redelijk oud beestje. Zit ook nog een bagagedrager op, maar dit is wel makkelijk aangezien ik hem doordeweeks ook nog wel eens gebruik om naar stage te gaan o.i.d.. Maar hij doet het nog prima, schakelen gaat soepel en voorvering doet het ook nog wel aardig.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Wat is het eigenlijk precies voor voorvork? Als er "suntour" of "RST" op staat doet de voorvering het op zn best acceptabel ;)
wat ik van de Trek 4100 heb gezien is leuk instapfietsje, maar meer niet. You may prove me wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Zou ik ook morgen even moeten kijken, geen idee :P
Heb destijds de fiets ook gekocht als gewone straatfiets, alleen vond het wel een mooi model toen ;)
Wanneer het echt bevalt wil ik best wat geld steken in een nieuwe fiets (of upgrades), maar dan moet ik het eerst een jaar lang volhouden. Niet dat ik dalijk een partij geld in een fiets heb gestoken en ik hem niet gebruik.
Heb afgelopen jaren ook veel last gehad van m'n rechterknie, dit is wat minder aan het worden. Dus daar moet ik ook nog voorzichtig mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

In ieder geval zal je veel hebben aan de aanschaf van fietskleding en klikschoenen en pedalen. Door de fietskleding kan je je makkelijker bewegen, je broek wordt niet opengescheurd als je op het middenblad fietst, de zeem biedt extra comfort.
En de klikpedalen zijn gewoon een standaardupgrade met veel effect. Je kan niet meer van de pedalen stuiteren en beter aanzetten omdat je ook kan trekken en rond kan trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Impry schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:22:
Zou ik ook morgen even moeten kijken, geen idee :P
Heb destijds de fiets ook gekocht als gewone straatfiets, alleen vond het wel een mooi model toen ;)
Wanneer het echt bevalt wil ik best wat geld steken in een nieuwe fiets (of upgrades), maar dan moet ik het eerst een jaar lang volhouden. Niet dat ik dalijk een partij geld in een fiets heb gestoken en ik hem niet gebruik.
Heb afgelopen jaren ook veel last gehad van m'n rechterknie, dit is wat minder aan het worden. Dus daar moet ik ook nog voorzichtig mee beginnen.
voor je knie overigens niet gaan hardlopen hรจ :X is een sport als fietsen beter ;)
verder denk ik dat je dan beter een nieuwe bike kan kopen die al naar wens is afgemonteerd, alles zelf upgraden kost je ook bakken met geld (complete fiets is echt een stuk goedkoper dan er zelf een samenstellen 9 v/d 10 keer) en zit je nog aan je oude/zware frame vast ;)

overigens qua fietsbroek, een hardlooplegging van de scapino voldoet hier prima, nog z'n kort broekje er onder met dit weer tegen een koude zak :+, je kunt ook met zeem gaan rijden maar dat is net wat je lekkerder vind, ik vind het qua fietsen zonder zeem geen probleem dus waarom 'moeilijk' (loopt verder zo irritant, mja hoeveel loop je nu) doen als 't me toch niet uit maakt ;) . wat bovenkleding betreft kun je ook zelf een beetje kijken wat je wilt, ik heb een (wederom) Scapino jasje en een hardloop/fiets shirt met lange mouwen. ik fiets zelf niet te hard, is vooral ook ontspanning en heb geen zin om van m'n stokje te gaan door m'n bronchitus dus ik heb zelf ook nog al eens met kouder weer een shirt met lange mouwen er bij aan. dure kleding als thermo spul is opzich wel leuk maar noodzakelijk zeker niet ;)
verder zorg er voor dat je je fiets goed afsteld, ik ben nog steeds aan 't kloten, ook met m'n clicks mja :X overigens rijden die clicks erg lekker, er aan wennen was bij mij geen probleem (qua in en uitclicken dan ipv inclicken, afremmen en op je kanis gaan ;) )

[ Voor 35% gewijzigd door GoldenSample op 19-02-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Fietskleding is al zo goed als besteld op www.cyclewear.nl, ook meteen helmpje erbij. Zoals ik al zei ga ik niet meteen honderden euro's investeren, dus vind het ook niet nodig om meteen Agu of Windstopper-spul enzo te gaan kopen.
Qua pedalen zit ik dus met het feit dat ik de fiets ook doordeweeks gebruik, dus weet niet of pedalen makkelijk/snel te vervangen zijn door de standaard pedalen. Anders moet ik op m'n klikschoentjes naar m'n stage toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
Impry schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:55:

Qua pedalen zit ik dus met het feit dat ik de fiets ook doordeweeks gebruik, dus weet niet of pedalen makkelijk/snel te vervangen zijn door de standaard pedalen. Anders moet ik op m'n klikschoentjes naar m'n stage toe :P
Er zijn pedalen die beide systemen combineren (Shimano M545 SPD Pedals) Afbeeldingslocatie: http://www.comparestoreprices.co.uk/images/sh/shimano-m545-spd-pedals.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

En daar zitten dan ook van die plaatjes bij die je in je schoen schroeft?
Zag afgelopen zaterdag ook een paar met van die neus-kooitjes rijden, dus kon je gewoon je schoen in schuiven. Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

bartgabriels schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:57:
[...]

Er zijn pedalen die beide systemen combineren (Shimano M545 SPD Pedals) [afbeelding]
As ik me niet vergis zitten de kliksysteem bij gewone schoenen hier ook nog in de weg. Deze lijken mij beter en ze zijn ook goedkoper
Afbeeldingslocatie: http://www.adventureracingconcept.com/prod/bike/bike_parts/img_bikeparts/pedals/shimano324ped_sml.jpg
Shimano PD-M-324

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, die was ik ook al tegen gekomen ja :) Die heeft dus aan de onderkant een platte kant.
Bij die M545 staat het volgende: >Grote aluminium kooi voor als je met normale schoenen gaat fietsen. Dus dan zet je je schoen op de rand als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Impry schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:13:
En daar zitten dan ook van die plaatjes bij die je in je schoen schroeft?
Zag afgelopen zaterdag ook een paar met van die neus-kooitjes rijden, dus kon je gewoon je schoen in schuiven. Is dat wat?
toeclips bedoel je, en dat zijn echt de grootste ondingen die er bestaan. Doe jezelf een lol en koop clicks.
om ook met gewone schoenen te fietsen gewoon die dingen van BBB kopen, veel handiger. Kom ff niet op de naam, kost maar 10 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door McGryphon op 19-02-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Dat zijn idd de grootste klotedingen die je op je MTB kan schroeven. Die dingen die ik bedoel hebben ze niet bij bike2build, dat zijn een soort van halve platforms die je inklikt op je clicks waardoor je dus zo'n dubbelzijdig ding hebt. Dan kan je die als je gaat biken losklikken en dan heb je dus toch 2 klik-kanten, en dat is zeker een prรฉ.
ik heb btw deze pedalen, bevallen best goed mits niet te strak aangedraaid.

[ Voor 16% gewijzigd door McGryphon op 19-02-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
DIe gebruik ik ook ... Zowel op de crossfiets als op de MTB ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Just_I schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:16:
[...]

As ik me niet vergis zitten de kliksysteem bij gewone schoenen hier ook nog in de weg. Deze lijken mij beter en ze zijn ook goedkoper
[afbeelding]
Shimano PD-M-324
die zijn echt niet goed in te stellen, maar het principe is inderdaad beter. Iemand op de club hier heeft die ook, maar hij klaagt al vrij lang over de veranderende veerspanning. Dus dat de veer de ene keer veel strakker is dan anders of juist andersom, en dat het onafhankelijk is van de afstelling. Maar als er bij Shimano een nummer begint met de 3 moet je zoiezo al opletten, want de 3-serie is Acera en dat is echt niet terreinwaardig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

geforce guy schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:37:
Dat zijn idd de grootste klotedingen die je op je MTB kan schroeven. Die dingen die ik bedoel hebben ze niet bij bike2build, dat zijn een soort van halve platforms die je inklikt op je clicks waardoor je dus zo'n dubbelzijdig ding hebt. Dan kan je die als je gaat biken losklikken en dan heb je dus toch 2 klik-kanten, en dat is zeker een prรฉ.
ik heb btw deze pedalen, bevallen best goed mits niet te strak aangedraaid.
die platforms die je bedoeld worden bij B2B zefls mee geleverd, zijn SM-PD22 die van shimano bij de MD 520 passen ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.bikestore.cz/inshop/img/1040070/1040070274.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Dat ongeveer ja, behalve dat die van BBB er iets teviger en minder hippisch uitzien. Die reflectors :X brrrrrr :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Oh, dat ziet er wel goed uit ja, eens goed erover nadenken. Want dan moet je ook weer speciale schoentjes kopen natuurlijk waar die plaatjes op kunnen :P
En die pedalen zijn gewoon universeel?

[ Voor 7% gewijzigd door Impry op 19-02-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

de pedalen krijg je schoenplaatjes bij, gewoon mountainbikeschoenen en pedalen kopen, elke combi is dan mogelijk. Je kan Time ATAC of eggbeaters nemen, Look (maar op een MTB is dat ronduit lomp) of SPD, als je standaard MTB-schoenen koopt past het allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:41

Harmen

โญโญโญโญโญโญ

Als mensen nou eens gaan zoeken... :Y)
Die vragen zijn al vrij vaak voorbij gekomen. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Oh ja Impry, wat voor helm heb je gekocht? Niet alles is veilig namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Achja, zo wordt er nog wat gepost hier :P :D
Zal eens beetje rondkijken voor schoentjes ;)

Edit:
http://www.cyclewear.nl/p.../cPath/66/products_id/903
Die helm ga ik bestellen.

[ Voor 37% gewijzigd door Impry op 19-02-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Heb trouwens zojuist besloten dat ik om een uurtje of half 8 weer de L&D-duinen inga! Heb er zoveel zin in! :D
Dan maar even alleen, rest van m'n vrienden moeten werken :P

Zal ook even wat foto's maken, heb dan toch de tijd om even te stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon eerst eens lekker een paar weken met gewone schoenen (en pedalen) in het bos gaan fietsen, even je fiets leren kennen in die condities/omstandigheden en de route('s) ervaren ... niet dat je met SPD (of een ander systeem) constant omvalt vanwege het 'wennen' hoor ... :)

Die 520 pedalen overigens zijn prima dingen, heb ze zelf ook (klinkt nogal als een verkoperspraatje, maar het zijn echt prima dingen ;) ). Bij het kopen van schoenen is het overigens wel aan te raden om eerst eens wat verschillende modellen te passen, de maatvoering verschilt nogal (qua lengte en breedte) per merk (Sidi valt bijvoorbeeld vrij smal, Shimano valt klein, etc.)

Veel fietsplezier gewenst alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:29:

Bij het kopen van schoenen is het overigens wel aan te raden om eerst eens wat verschillende modellen te passen, de maatvoering verschilt nogal (qua lengte en breedte) per merk (Sidi valt bijvoorbeeld vrij smal, Shimano valt klein, etc.)
Shimano te klein? Ik heb hierthuis Shimano Raceschoenen, maat 48, en ze waren beschikbaar tot maat 52. Als je daar je maar niet tussen vindt, kan je gaan solliciteren bij de GVB, moest er een overzetboot defect zijn ;). Maar ik ben het eens met wat je zegt over Sidi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Denk dat hij bedoelt dat je ze een maat groter moet nemen dan je eigenlijke schoenmaat.
Moet zometeen even m'n zusje naar een vriendin brengen in Utrecht, dus de planning is net ff wat anders geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Gisteren m'n Juicy 5 remmen op m'n fiets gezet en het ding vanmorgen eens geprobeerd op weg naar het werk. Toch wel lekker zo'n fully. Niet die klappen in je rug wanneer je over een verkeersdrempel heen stuitert. Denk dat m'n fiets en ik wel vriendjes gaan worden.

Pics volgen (ooit) nog wel eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Zitten er hier nog mensen uit Eindhoven die mountainbiken dan? Zit nu namelijk op kamers in Eindhoven voor een half jaar en ken de weg nog niet zo goed. Zag wel dat er in Best een route was, maar ze hebben hier vast meer routes?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
k0ewl schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:26:
Zitten er hier nog mensen uit Eindhoven die mountainbiken dan? Zit nu namelijk op kamers in Eindhoven voor een half jaar en ken de weg nog niet zo goed. Zag wel dat er in Best een route was, maar ze hebben hier vast meer routes?
Mss is dit wat voor jou:
http://www.mtbroutes.nl/

Waarom ook kiezen voor een vaste route? Ik persoonlijk vind het leuker gewoon zelf te kiezen waar links, waar rechts en waar rechtdoor te rijden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
bartgabriels schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:32:
[...]

Mss is dit wat voor jou:

Waarom ook kiezen voor een vaste route? Ik persoonlijk vind het leuker gewoon zelf te kiezen waar links, waar rechts en waar rechtdoor te rijden ...
^^ Eensch. Zo nu en dan eens een vaste route en soms doe ik gewoon maar wat. Zo kom je vaak de mooiste een leukste paden tegen. Alleen soms een probleem om het weer terug te vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Zo, kom net terug van de L&D-duinen, paden lagen er super bij. Waar het zaterdagochtend nog veel grote modderplassen waren waar je echt dwars doorheen moest waren er nu al voldoende paden drooggereden.
Heb onderwerg een berg foto's gemaakt, zal er straks wel eens wat posten ;) Eerst even lekker eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Impry, die helm van je is beter dan niets, maar zal hoogstwaarschijnlijk slecht ventileren (kan ik niet zรณ zeggen) en beschermt veel slechter dan een mooie Specialized, Bell, Giro, Met of Cratoni (kan ik WEL zรณ zeggen). Kost wat, maar dan heb je ook wat. Wat ik wel eens tegenkom bij die goedkope is dat de buitenschaal versplintert bij een klap en dat de binnenhelm te zacht is. Een goede helm beschermt gewoon zo veel beter dat ze het geld echt waard zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door McGryphon op 20-02-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Mja, las op MTB.nl dat hij redelijk goed was, dus zal het wel zien. Als het echt niets is koop ik wel een andere, maar deze past ook wel goed bij de rest van m'n outfit :P
Ben ondertussen bezig met foto's van vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Zo, hierbij even wat foto's van vandaag. Derde keer dat ik heb geMTBd, maar was beetje verkouden, dus niet volledige ronde gedaan en op het gemakje wat foto's genomen.

Op weg naar de Roestelberg
Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07082/DSC00287.jpg

Wilde eerste een sticker gaan kopen, maar het cafรฉ was nog dicht. Dus eerst maar even links een stukje het verharde fietspad op.
Bovenaan zie je het stuk net voor cafรฉ de Roestelberg
Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07082/DSC00289.jpg

Na een tijdje rechts het MTB-pad opgedraaid om weer richting de Roestelberg te gaan, o.a. dit klimmetje.
Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07082/DSC00290.jpg

Smal stukje tussen twee bomen door
Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07082/DSC00295.jpg

Stukje los zand met veel spoorvorming
Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07082/DSC00296.jpg

Inclusief fietssticker legaal het MTB-pad volgen.
Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07082/DSC00297.jpg

Mooi klimmetje
Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07082/DSC00298.jpg

Vele wegen leiden naar de andere kant v.d. plas
Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07082/DSC00302.jpg

Oversteek bij het oorlogsmonument
Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07082/DSC00307.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07082/DSC00308.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07082/DSC00313.jpg

'De dijk' richting Bosch en Duin
Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07082/DSC00319.jpg

Leuke afdaling met wat los zand net voor Bosch en Duin
Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07082/DSC00320.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07082/DSC00321.jpg

Nog even genoten van het uitzicht om via het verharde fietspad weer richting Sprang te gaan.
Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07082/DSC00328a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07082/DSC00332.jpg

Paden lagen er dus prima bij, je hoefde eigenlijk nergens door een plas heen, alles was wel een beetje droog gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ugh, op die fiets :X :P
bagagedrager, AXA-slot, sputterbretjes en beschermring op de crank (:X) er af en het is een best ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

oe inderdaad... laat me een zaterdagmiddag alleen met die fiets in mijn schuur en je herkent hem niet terug (positief).
(bv eerste hit op google images: http://www.livewild.org/CostaRica/Pics/a6076.jpg)

en die kiekjes.. beste vriend, ik woon in groningen. Plat as ain pankouk.
Denk je dat dat leuk is om me zo lekker te maken? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Jazzper op 20-02-2007 15:00 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Kom Jazzper, we organiseren een GoT mountainbikemeet ergens waar er wรฉl hoogteverschil is :)
hier in Heeswijk, bij Berlicum is het enige waar ik me mee kan vermaken heel veel bochtige singletrack. Ook leuk, maar ik wil ook hoogteverschil!
alle MTB-n00bs van dit forum in een busje naar Gulpen laden :Y)
Ik krijg net trouwens goed bericht van bike-discount.de: ik moet mijn vork opsturen en dan zien ze wel wat ze ermee gaan doen.

[ Voor 17% gewijzigd door McGryphon op 20-02-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

geforce guy schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:56:
Ugh, op die fiets :X :P
bagagedrager, AXA-slot, sputterbretjes en beschermring op de crank (:X) er af en het is een best ding.
Mja, is dus vooral voor het doordeweekse gebruik hรจ, anders zit elke keer m'n broek onder smeer/regen, wordt hij gejat en kan ik m'n tas niet achter op m'n bagagedrager laten hangen ;) Maar ik zit weer thuis, dus qua fietsen doet hij het prima :P Overigens gaat die beschermdisc er wel af denk, die is al helemaal gaar en is lastig schoonmaken heb ik gemerkt.
Jazzper schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:59:
en die kiekjes.. beste vriend, ik woon in groningen. Plat as ain pankouk.
Denk je dat dat leuk is om me zo lekker te maken? ;)
:P :D

[ Voor 11% gewijzigd door Impry op 20-02-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zal je de truc verklappen impry: Een fiets voor school/werk/etc รฉn een fiets voor recreatie...

straks gaan ze nog auto's maken voor offroad รฉn voor het winkelcentrum (oh shit die bestaan al hehe)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Jazzper schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:22:
zal je de truc verklappen impry: Een fiets voor school/werk/etc รฉn een fiets voor recreatie...
Mja, dat zou een super oplossing zijn ;) Moet er alleen wel zeker van zijn dat ik dit wil blijven doen en niet dat ik na twee maanden er weer genoeg van heb (zoals met veel andere hobby's wel het geval was :P )
Wanneer dit niet zo is wil ik zeker wel gaan investeren. Hoef op zaterdag toch nooit te werken, of het moet rally zijn, dus heb wel genoeg tijd om even te gaan MTB-en, zeker omdat ik in 15 min. op de route sta. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

je hebt de fiets toch al? Probeer er een stadsfiets bij te fixen tweedehands. Marktplaats of je LBS. Hoeft niet meer dan paar tientjes te kosten.

Kun je je mtb strippen naar non-stad.

Aan de andere kant, lekker blijven rijden als het zo ook werkt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper: ik zag dat je naar Utrecht gaat verhuizen en de Utrechtse Heuvelrug is echt insane vet om te mtben, kan je vooral de route die begint in Amerongen aanraden. Kan helaas wel druk zijn in het weekend maar als je doordeweeks gaat en ook nog een beetje vroeg dan is er echt niemand :P Bewegwijzering is ook wel te doen, maar vorige keer dat ik daar kwam was ik wel het eindpunt voorbij gereden en kwam er na 10 min achter dat ik weer met hetzelfde rondje bezig was lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Jazzper schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:27:
je hebt de fiets toch al? Probeer er een stadsfiets bij te fixen tweedehands. Marktplaats of je LBS. Hoeft niet meer dan paar tientjes te kosten.

Kun je je mtb strippen naar non-stad.

Aan de andere kant, lekker blijven rijden als het zo ook werkt hoor.
Hij rijdt zo nog prima, maar als ik een andere fiets koop koop ik gewoon een nieuwe MTB voor het echte werk en houd ik deze als doordeweekse-fiets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

over schoenen overigens, Shimano valt idd klein, specialized is overigens lekker breed in de neus (iets wat ik nodig heb en daarom heb ik ook spicialized schoenen nu) Shimano was bij mij ook veel te smal (kleine teen in de verdrukking, snel last van met schoenen sowieso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
bartgabriels schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:32:
[...]

Mss is dit wat voor jou:

Nou in je eentje de eerste keer gaan lijkt me niet verstandig omdat ik dan zowiezo de weg kwijtraak, en om nu in mijn eentje meteen zomaar ergens langs te fietsen vind ik ook niet wat. Wil ik het eerst wat beter kennen hier in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Vaste routes zijn vaak wel een uitkomst als je het gebied niet kent hoor, maar inderdaad meestal niet het beste dat een gebied te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik kwam deze tegen op Marktplaats;
Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07083/voorvering1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07083/voorvering2.jpg

Precies dezelfde fiets, alleen die heeft voor geen rubbers om de vering heenzitten. Kan ik die er ook afhalen, of is dat beter om ze erop te laten zitten? Zie namelijk heel wat fietsen (bijna allemaal) zonder die bescherming.
Merk wel tijdens het schoonmaken dat er soms best wat vuil onder die rubbers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Impry schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:22:
Ik kwam deze tegen op Marktplaats;
[afbeelding]
[afbeelding]

Precies dezelfde fiets, alleen die heeft voor geen rubbers om de vering heenzitten. Kan ik die er ook afhalen, of is dat beter om ze erop te laten zitten? Zie namelijk heel wat fietsen (bijna allemaal) zonder die bescherming.
Merk wel tijdens het schoonmaken dat er soms best wat vuil onder die rubbers zit.
Kan je eraf halen, kan geen kwaad, er zit in je veer toch een soort membraam die ervoor zorgt dat er geen troep inkomt (althans: die van mij doet het nog en is toch meerdere malen kopje onder geweest :p)

Fietsje zelf ziet er wel knap uit, wat willen ze ervoor hebben? Wat is de staat van de ketting etc. ?

[ Voor 6% gewijzigd door Dentheman op 21-02-2007 23:22 ]

Zie ondertitel

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Kun je er NIET afhalen!!!

die dingen waren in de tijd dat de afdichtingen niet helemaal optimaal waren, niet alleen voor de sier. Tegenwoordig is dat overbodig. Ik heb het toendertijd voor me zelf helemaal uitgezocht.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Precies, ze zitten (zaten) er niet voor niks op, tegenwoordig is het niet meer nodig.

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

oh :/

njah, de mijne doet het nog :p

Zie ondertitel

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ok, dan laat ik ze er mooi opzitten! ;)

Hier de advertentie voor de fiets van de foto's

Ik heb zelf ondertussen de beschermingsdisc en bagagedrager eraf gehaald :P Komende weken hoef ik sowieso toch niet naar stage met de fiets. En het ziet er toch al wel een heel stuk beter uit moet ik zeggen ;) Gewicht blijft nogal hoog volgens mij, 16,4kg, maar daar doe je weinig anders aan dan andere voorvorken e.d. te kopen en dat zie ik nog niet zo zitten.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

16.4 kilo...

dude ik heb een stalen Gary Fisher met suntour voorvork (met rubbers haha) en die weegt 12kg ofzo

iets doe je fout ;)

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, is nogal een gewicht :P :D Bij het meten gewoon achterwiel op weegschaal gezet en fiets losjes omhoog gehouden. Zou niet weten hoe het anders moet ;)

Dinsdagnacht kleding besteld bij Cyclewear.nl en vanochtend al binnen!
Hier de complete bestelling (voor nog 3 andere vrienden) (totaal โ‚ฌ 293,85)
Afbeeldingslocatie: http://xs412.xs.to/xs412/07084/DSC00344.jpg

Ik zelf was โ‚ฌ 81,- kwijt voor het onderstaande:
Afbeeldingslocatie: http://xs412.xs.to/xs412/07084/DSC00346a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs412.xs.to/xs412/07084/DSC00348.jpgAfbeeldingslocatie: http://xs412.xs.to/xs412/07084/DSC00349.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs412.xs.to/xs412/07084/DSC00347.jpgAfbeeldingslocatie: http://xs412.xs.to/xs412/07084/DSC00351.jpg

Zit prima moet ik zeggen! :)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

geen geld voor een stadsfiets van marktplaats.nl van paar tientjes maar wel complete uitrusting ;)

wegen? Ga op de weegschaal staan. Noteer gewicht: gewicht_impry.
Pak de fiets op en meet gewicht: gewicht_impry&fiets

gewicht_impry&fiets - gewicht_impry = gewicht fiets

eitje :)

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Jazzper schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:42:
geen geld voor een stadsfiets van marktplaats.nl van paar tientjes maar wel complete uitrusting ;)
:P :D
wegen? Ga op de weegschaal staan. Noteer gewicht: gewicht_impry.
Pak de fiets op en meet gewicht: gewicht_impry&fiets

gewicht_impry&fiets - gewicht_impry = gewicht fiets

eitje :)
Zal ik straks nog eens doen :P Maar ben bang dat het weinig verschil uitmaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Heb hem nog even gewogen op bovenstaande manier, maar zonder bagagedrager ;) 15.4 kilo. :P
Vanochtend met 5 man geMTBd in L&D-duinen, behoorlijk wat modder op de paden. Begonnen bij Bosch en Duin, maar zo'n 2 km voor de Roestelberg draaide de trapper van een vriend eraf en boutje kwijt. Met als gevolg dat er niets aan te repareren viel. Dus al duwend/lopend zijn we bij de Roestelberg gestopt en teruggefietst naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

hier in hellendoorn/nijverdal nog steeds erg slecht fietsen, nog zeer veel bomen omgewaaid, je moet om de haverklap van de fiets om over die bomen heen te springen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
The_Scarabial schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:44:
hier in hellendoorn/nijverdal nog steeds erg slecht fietsen, nog zeer veel bomen omgewaaid, je moet om de haverklap van de fiets om over die bomen heen te springen
Of leer springen met je fiets ;).

Ik kan momenteel over balkjes van 10cm springen (wel met de cyclocrossfiets).
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.