Gister weer voor het eerst na de winter weer gebiked. Fiets was voor de winter helemaal schoon gemaakt en stond netjes in de was. Banden waren nog goed verder, vrij nieuwe slick banden, even opgepomt en klaar. Rest even nagelopen enzo. Spullen gepakt en lekker gaan fietsen.
Ik heb stukjes bos gehad, langs weilanden en door allerlei dorpjes hier.
Was zo`n 3,5 uur fietsen op een tempo van rond de 20-25km/u. Echt heerlijk fietsen met het mooie weer en mijn fiets doed het goed. Ik had wel door het bos met de modder enzo wat moeite met de slick bandjes maar het ging goed. Tot men nek toe met modder en men fiets ook, maar wat was het lekker.
Alleen een paar kleine puntjes:
- Ik heb een volledit aluminium fiets en die "kraakt" en beetje, naar mijn idee bij het stuur of iets dergelijks.
- Mijn versnellingsdraai ding aan mijn stuur(hoe heet dat) die komt los, dwz dat als ik draai om hem van 3 naar 2 te zetten dat ie loskomt en door draait dan, dan zit ie gewoon los eraan en niet meer in elkaar. Hoe zet je dat vast of hoe repareer je dat?
- En hij schakelt niet altijd netjes, bv van zijn 4 naar de 5, doet ie niks, maar als je hem doorzet naar zijn 6 dan gaat ie wel weer door.
De velgremblokjes die piepen als een gek ineens, heeft ie nooit gedaan.
Maar verder een lekkere fiets, niet echt het duurste van het duurste maar hij fiets heerlijk. Vooral als die dingetjes zijn aan gepakt dan is hij voor mij perfect. Als ik ooit geld teveel heb dorom ik nog van een giant mountainbike met voorvork vering en schijfremmen en echte goede kleding en schoenen ervoor.
En ik had nog een vraag, ik wil aan het stuur aan het uiteinde van barends monteren zodat je wat comfortabeler kan fietsen met lange stukken. Alleen hoe moet dat? Ik heb daar nog rubber zitten op het uiteinde, 1 kant is wat beschadigt door vallen, maar hoe krijg je die dingen er goed en netjes aan?
En dan gaat het om om dat model "erin" moet:
http://www.halfords.nl/NL...tail.htm?productId=605081
En kent iemand nog een leuke echte mountainbike route in de omgeving van sittard, ik fiets meestal gewoon ergens naar toe en ik wil toch echt een keer goed fietsen
[
Voor 14% gewijzigd door
Joopieboy op 11-03-2007 14:21
]