Het grote mountainbike topic (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 13.537 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

je kán tenminste zoeken, in tegenstelling tot veel mensen die op dit forum zitten ;)
op die andere zit idd geen clip, maar dat heet dan weer platform ;)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Vandaag zijn mijn nieuwe banden binnengekomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.starbike.com/images/Schwalbe/marathon_plus_querschnitt.jpg

Schwalbe Marathon Plus

Hopelijk nu geen lekke banden meer...

Ik kwam er helaas wel achter dat er in mijn achterwiel een spaak gebroken was. Maar die fixt de fietsenmaker rijwielhersteller op dit moment voor mij. Vanavond gooi ik de banden er om (uiteraard ook nieuwe velglinten en binnenbanden) en dan is het wachten op een beetje knap weer. Waarschijnlijk niet dit weekend :(

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Damn ik heb weer lekker gebiked :9
ik heb nu dus een Deore 175mm crankstel ipv een Suntour XR20 170mm, en de maatvoering voelt beter aan en het crankstel is veel stijver. Echt vaag hoeveel verschil dat maakt, Deore is nl. redelijk entry-level.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Sorry hoor maar deze moet ik hier ff crossposten...

Zijn er sicko's hier die dit soort trucs ook uit kunnen halen? (nose manual achteruit een heuveltje af :X :X )
En HOE leer je dat? :D

http://www.youtube.com/watch?v=SXApPXKzmDw

[ Voor 10% gewijzigd door SchizoDuckie op 20-03-2007 21:47 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

vallen en opstaan, en veel geduld :P iets wat ik te kort heb (en niet de juiste omgeving) lijkt me wel erg tof, maar ik kan nog niet eens een knappe wheely op m'n MTB (ook nog bijna nooit geprobeerd) B) overigens vind ik een nose-ride (al remmende bijvoorbeeld al, niet van z'n trap ofzo) veel toffer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

zodra je kan bunnyhoppen zonder klikpedalen kan je beginnen aan dingen in die richting ;)
bunnyhop en wheelie (met IE ;) ) zijn de absolute basis als je dat soort ongein wil leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

McGryphon schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:43:
zodra je kan bunnyhoppen zonder klikpedalen kan je beginnen aan dingen in die richting ;)
bunnyhop en wheelie (met IE ;) ) zijn de absolute basis als je dat soort ongein wil leren.
die heb ik beide wel aardig onder de knie. Bunny-hoppen doe ik al jaaaren, stoppies lukken me ook nog wel, maar met een grote fully is het ook wel wat lastiger om je balans te behouden dan met zo'n klein licht trial-fietsje natuurlijk.

Zo'n draai maken op je voorwiel lijkt me ook wel erg vet om te kunnen, maar ik kan nergens op internet echt goeie video tutorials vinden waar het uitgelegd staat. Iemand tips?

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

stoppie, en dan het frame om de vork heen proberen te gooien.
en ik heb het over dat kunnen met je fully natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Erg lekker geMTBd vanochtend in de L&D-duinen, voor het eerst met SPD gereden en is erg goed bevallen! Geen één keer omgevallen :P :D Vriend van me had nog wel een salto gemaakt, maar gelukkig niet gewond verder :P

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ohja, jij woont er dichtbij, dus jij weet dat: is het de moeite waard om 30 km te fietsen daarheen, dan de route te rijden en weer terug of is de route niet zo geweldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, ik sta er in een klein kwartiertje :9 :P , altijd lekker opwarming/cooling down.
Maar het ligt er helemaal aan hoe jouw uithoudingsvermogen is. Je moet nagaan dat je in totaal al 60km moet fietsen en dan nog eens 23,5km over de route die 100% onverhard is en soms best pittig is.

Hier heb je een video van een vriend van mij om een beetje een idee van het parcours te krijgen.
http://video.google.nl/vi...3301050290022264203&hl=nl
(lag er toen qua modder e.d. wel heel slecht bij, nu is het bijna helemaal opgedroogd)

Zelf zou ik de fiets op het dak zetten als ik op die afstand zou wonen, maar ik MTB dan ook nog niet zolang, dus zo'n super conditie heb ik nog niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Impry op 24-03-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:50

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb helaas niet zoveel tijd meer om te biken, maar ik wou toch even m'n fietsje showen. En aangezien ik vandaag de modder eraf gepoetst heb, was er een goed kodak moment.
Niet meer de nieuwste, maar hij fietst nog lekker. Klik voor groter.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f2e08621b75376dda8550a90820b6515/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:51
Mooie fiets! Ziet er op het eerste zicht als nieuw uit. Zonde om vuil te maken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:50

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Dank je, dank je! Eigenlijk is ook alleen het frame nog origineel. Maar dat is en pima frame.
De meeste onderdelen zijn vervangen voor betere, fiets is origineel uit 2001 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
zo, hops. vandaag naar de LBS gegaan, om m'n Reba Team 2007 op m'n fiets te laten monteren, meteen de nieuwe Shimano PD-M520 met reflector meuk erop laten zetten........ en m'n lidl schoenen ondergebonden.

En ja hoor, beetje droog oefenen met inklikken/uitklikken, schoen afstellen enzo.... klein rondje fietsen. 1 voetje los doen, remmen, en de andere kant opvallen hoor. hahahaha ^_^

Maar goed, foto komt nog wel keer :) maar ben wel blij met m'n nieuwe vork, ook al is m'n fiets nu wel iets zwaarder geworden. Tja, van starre vork naar reba team... minimaal halve kilo erbij. Dan maar hopen dat m'n trappers iets lichter zijn dan die halfords ATB krengen die er eerst op zaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gister de fietsen gekregen, mooie dingetjes :)
SPD pedalen waren even wennen, maar op de weg is het nu totaal geen probleem meer, ik fiets er zo mee weg.
In het bos blijkt het toch wel iets lastiger, als de persoon voor je stopt snel uitklikken (dat lukt nog wel), maar dan moet je verder gaan fietsen, t terein is toch wat hobbelig dus je moet kracht zetten en net dan wil die spd natuurlijk niet snel klikken. Ben je dus met terein, schakelen en die verdomde spd bezig :P

Mijn vriendin heeeft meer moeite met de spd pedalen, ze heeft ze zelfs alleen op de weg beide ingeklikt gehad. Voor haar dus maar een setje platform pedalen halen.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Of gewoon zeggen "als je niet leert met SPD te fietsen rijd ik zo bij je weg, kreng >:)"
;)

en 60 km op de weg en 25 km terrein is niet zo heel zwaar hoor, ik rijd ook regelmatig toertochten op ongeveer 30 km afstand en daar fiets ik ook gewoon heen en terug. Met het verschil dat dat 45 km is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Ik zat net toevallig op de site van Aldi te kijken en zag daar een hele mooie fiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_13/BILD03.JPG

Specs van de site:
• Wit/blauw of zwart/goud;
• Shimano shifters;
• Derailleur Shimano;
• Alivio 24 speed;
• Aluminium frame volledig geveerd.
Als ik het goed zie zitten er ook schijfremmen op, voor en achter.
Ook staat er dat je 3 jaar garantie krijgt.

Link:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_13/OFF03.HTM

En dat voor maar € 199,-!

Maar, is het wat? Zo ja, dan ga ik denk ik 28 maart heel snel naar de winkel toe en neem ik er eentje mee! :o

[ Voor 30% gewijzigd door CdD op 27-03-2007 00:01 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Het is hier niet de huismaker, CdD! ;)

je hebt nog niet veel mtb kennis gok ik, of wel? No offence verder hoor, maar voor de flames losbarsten. Dit is niet veel.

Tenzij je er alleen van huis mee naar je werk/school/studie/stad rijdt. Op de weg zal hij het nog aardig doen maar verwacht geen lang leven. Voor dat geld is het gewoon niet mogelijk een fully te maken. Als ze onderdelen al 'shimano' noemen voorspelt dat niet veel goeds, anders hadden ze wel Shimano Deore, Shimano Deore LX, XT ,etc geheten. Meestal is dit de Sis7 serie van shimano en dat mag geen shimano heten imho. Alivio is het enige shimano onderdeel wat bij type genoemd wordt. Alivio is het instapmodel.

Wat wil je gaan doen met de mtb? Voor dat geld kun je op marktplaats soms nog best aardige kwalititatieve fietsen vinden maar het is geen ruim budget.

Voor 200 euro heb je bijvoorbeeld in het echie een aardige voorvork ;)

goed gegokt: op het MTB forum hebben ze hem ook al weer ontdekt en daar wordt hij heerlijk gepreviewd: http://www.mountainbike.n...pic.php?t=18219&start=270
quote: frankie002
Een vriend van mij had vorig jaar deze "bike"gekocht om mee te gaan en te proberen of mountainbiken iets voor hem zou zijn....
Samen zijn we nu aan het biken verslaafd :-D :-D , maar die Ali "bike"heeft hij letterlijk in 2 stukken aan de aldi terug gegeven... :evil: :evil:
Hij is er 2x mee weggeweest 1x op de route in Best en 1x in Nuenen, bij de afdaling van de Gulberg brak die Aldi "bike"in tweeën... :oops: :oops:
Na terug te zijn gegaan met 2 stukken fiets werd er bij de Aldi gezegd dat het ook geen fiets was om mee in de bossen te fietsen.. :~ :~
Maar wat wel positief was, hij kreeg gewoon zijn geld (€199,00) terug en hij heeft nu een mooie Cube...... :-q :-q :-q

[ Voor 32% gewijzigd door Jazzper op 27-03-2007 00:05 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Ja sorry, maar ik vond dit de beste plaats om m'n vraag te stellen.

Ik wil gewoon een mountainbike om normaal mee naar school te kunnen fietsen, voor de rest niks. Ik heb niet echt bepaalde eisen, behalve dat hij er mooi uit moet zien. M'n Giant Boulder Alu Shock is helemaal afgeragt, ben daar toch nooit zo tevreden over geweest. Vandaar dat ik het idee heb om een keer een goedkope mountainbike te kopen..

Voor normaal gebruik is een fiets als deze toch gewoon voldoende, of ben ik nou gek? Voor € 200,- kan je bijna geen miskoop doen lijkt me, goedkoper kan het bijna niet, een nieuwe fiets.

@ Dentheman: Dankje voor die Marktplaats links, ik heb ze bekeken, maar het zijn allemaal redelijk oude fietsen en ik vind die Aldi fiets er toch echt mooier uitzien.

[ Voor 30% gewijzigd door CdD op 27-03-2007 00:18 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nee joh, das geen sorry waard ;)

liever dat je enthousiast bent over je fietsje! Maar dat is het nou net met mtb;s: de looks zijn minder belangrijk dan het gebruik (kuch nou ja iig belangrijker ;)).

Ook op de weg gaat die fiets straks tegenvallen. Ik gok vrij zwaar, zompige vering, zompige remmen, derailleur die het niet bijster soepel trekt etc. Ik wed dat die oude Giant Boulder van je mits goed onderhouden en afgesteld die Aldi bike verslaat qua functionaliteit.

Meneer dentheman somt daar paar leuke fietsjes op die en goedkoper zijn en 10x beter.
Goedkoper kan het bijna niet een nieuwe fiets inderdaad, maar een poolse hoer is ook goedkoop (om er even een kromme vergelijking in te gooien ;)).

Maar be my guest en koop hem. Ik zie alleen liever dat je zo'n MP bike koopt (met name die Bulls is veel bang voor je bucks zo te zien) en daar happy op rond rijdt. Moet je maar eens op mountainbike.nl forums kijken. Om de tijd weer iemand die dit vraagt, zich niet door de cracks uit het veld laat slaan en hem per se koopt om paar maanden later een topic te openenen dat zijn fiets kaput is en hij tips wil voor een Cube oid. ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
CdD schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 00:13:
Ik wil gewoon een mountainbike om normaal mee naar school te kunnen fietsen, voor de rest niks. Ik heb niet echt bepaalde eisen, behalve dat hij er mooi uit moet zien. M'n Giant Boulder Alu Shock is helemaal afgeragt, ben daar toch nooit zo tevreden over geweest. Vandaar dat ik het idee heb om een keer een goedkope mountainbike te kopen..
Kun je beter een Lowrider kopen. Kosten niet zo extreem veel, zien er leuker uit, rijden net zo bagger als zo'n goedkope fiets, is net zo zwaar maar je hebt wel meer bekijx en blijkbaar gaat het je daar om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:33

the-spawn

.: Dark Storm :.

McGryphon schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 13:48:
Ohja, jij woont er dichtbij, dus jij weet dat: is het de moeite waard om 30 km te fietsen daarheen, dan de route te rijden en weer terug of is de route niet zo geweldig?
Ik kom uit Rosmalen, en rijd ook over de weg naar de L&D Duinen, dan een rondje met de club en dan weer terug.
Ik moet zeggen dat het echt een lekkere afstand is, 80km maar ik dan ongeveer.

Ik vondt de route best aan de zware kant vergeleken met andere routes die ik gereden heb.
Niet vergelijken met de Ardennen, maar hoe wij meestal de duinen rijden > 22km/h gem. Vindt ik het goed gaan. Heb echt een voldaan gevoel na de rit.
Het ligt verder nog heel erg aan de status van de route, in de zomer, veel loszand, kom je amper aan de 22 gem en is hij echt zwaarder, in de winter, met regen is hij ook zwaar en wanneer de vorst in de grond zit is het vaak echter een ravebaan en is het net of je over t fietspad rijd :)

Ik ga komende zondag Olne-Spa-Olne rijden, kijken hoe dat bevalt met deze manier van trainen.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Jongens, als jullie in de bossen en bergen gaan fietsen, rijden jullie dan met clickers aan of met 'losse' schoenen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

blubbers schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:15:
Jongens, als jullie in de bossen en bergen gaan fietsen, rijden jullie dan met clickers aan of met 'losse' schoenen? :)
Clickers ;) oftewel SPD-pedalen+Schoenen :)
Waarschijnlijk net als 90% van de users hier. :P
Was zelf totaal € 55,- klaar voor complete set. € 30,- voor nieuwe pedalen en € 25,- voor 2e hands Agu-schoenen. Zie deze post

[ Voor 104% gewijzigd door Impry op 27-03-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
dat dacht ik al. Maar als je aant het fietsen bent en je moet ineens stoppe voor een boom die plots voor je neus staaat :p kan je toch niet meer zo snel uit je pedalen klikken? Ik zou dan vallen met mijn clickers. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:54

botoo

💀 too old to die young

Dat noemen we 'Belgisch afstappen' blubbers, en dat overkomt iedereen wel eens in het begin :+
Uiteindelijk kweek je een automatische reactie als je uit wilt klikken :Y)

Als je bang bent dat je niet op tijd loskomt kan je de veerspanning heel los zetten en/of speciale schoenplaatjes kopen die heel makkelijk losschieten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Precies, ik ben nu net begonnen met SPD-pedaaltjes en heb ze op z'n meest losse stand staan :) En soms kun je in het begin beter vooraf even preventief uitklikken bij hele moeilijke stukken. Vandaar dat ik er ook nog van die reflectors op heb zitten zodat je ook met de normale kant kunt doortrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:51
Daarom rij ik als Belg zijnde met platformpedalen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door D-Three op 27-03-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Impry schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:08:
Precies, ik ben nu net begonnen met SPD-pedaaltjes en heb ze op z'n meest losse stand staan :) En soms kun je in het begin beter vooraf even preventief uitklikken bij hele moeilijke stukken. Vandaar dat ik er ook nog van die reflectors op heb zitten zodat je ook met de normale kant kunt doortrappen.
Ja ik heb ook zo'n pedalen denk ik ongeveer, ene kant 'gewone' trappers en andere kant clickers. Ik zal men veertjes maar eens op het lichtste zetten. Alluwel ik ze in het begin ook op het lichtst had staan en ik er vanzelf al terug uitschoot als ik meer kracht ging zetten als ik rechtstaand aan het fietsen was. Is ook niet plezierig. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 07:45

Dentheman

Zie signature

Ik ben nog nooit 'in het veld' gevallen, wel vaak bij stoplichten enzo in het begin :p Nu is het standaard, als ik rem en weet dat ik ga stoppen klik iig 1 kant alvast uit. Het is even wennen in het begin maar ik moet er niet aan denken offroad zonder spd te rijden, echt onmisbaar om 'm ff over een stronkie heen te tillen, net ff harder kunnen trekken om zo soepel omhoog te kunnen rijden. Heel veel mensen snappen niet dat je er ook aan kan trekken, en daar sta je dan ook halverwege de heuvel op te wachten totdat die een keertje (lopend) boven zijn :+

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik ben maar 1keer zachtjes gevallen met m'n spd's maar dat kwam omdat ik op 't strand over de kop ging en m'n schoenplaatje niet goed vast zat, toen zat die dus helemaal los en kon ik dus niet meer uitklikken toen ik dat wilde (toen kiepte ik dus zachtjes in 't zand)
voorde rest 1keertje bijna (viel m'n zadeltasje d'r af net in een bochtje een stoepje af, ik wist niet wat het was, schok, remde, keek achterom en moest toen heel snel klikken (maar je kweekt idd een reflex).
verder moet je gewoon pas inklikken als je echt fietsen gaat dus niet in je achtertuin 't poortje door :P dan moet je overal aanklampen of snel zijn ;)

maar dat uitklik reflex heb je zo te pakken, ik klik bijna net zo snel uit als dat ik met gewone schoenen van m'n pedalen af ga...
overigens dat trekken gebruik ik alleen echt goed een helling op of in een sprint uit het zadel gekomen, kun je prachtige cirkels met je benen maken.

wat ik kwijt was: 32 euro pedalen (MD-520 als de meeste hierzo) en 70 euro voor mooie specialized schoenen (goed gepast wat lekker zat, heb snel last van een beknelde kleine teen, Shimano was daar veeel te krap dus zodoende kwam ik bij een nieuwe schoen uit en niet bij 1 van de vele aanbiedingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

PD-M520 en PD-M505 zijn idd de meestgebruikte clicks. Maar dan vraag ik me wel weer af wat het verschil is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

520's zijn 35 gram lichter :P :D En zijn misschien net wat duurzamer, maar veel verschil kan het nooit zijn voor € 5,- prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 12:19
Ik ga half april MTB-en in de Ardennen, heb nog geen SPD. Denk toch dat ik maar een setje schoenen + pedalen aan ga schaffen zo te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

geen pedalen willen = eigenwijs zijn

meer wil ik er niet over kwijt. ;)

do it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Heb afgelopen zaterdag voor het eerst het verschil gemerkt en dat is echt groot! :D
Hier hebben ze wel mooie prijsjes voor de 520/505.

Mijn vakantie is ook gepland! In de zomervakantie eerst een week in de Ardennen (Coo) met 2 andere vrienden MTB-en. Direct daarna weekje Eifel met 3 vrienden (waarsch. wat minder MTB-en) en daarna weer direct terug naar de Ardennen (omgeving Malmedy/Robertville) voor een week relax-vakantie met 15 vrienden, maar misschien ook nog wel een paar 'niet MTB-vrienden' enthousiast maken ;)
Heb er nu al heeel veel zin in :D :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
1ste dag dat ik ze had ooit ermee omgedonderd, daarna nooit meer en dat is minimaal 10 jaar geleden.

SPD dus, rijd zoveel lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Zo, schoenen besteld (Nalini Eagle Rock) en Pedalen (Shimano M520) bij futurumshop. en 2 setjes sokken erbij ;)

Ook nog besteld, een Rock Shox Tora Solo Air 318, 2007 model :)
Ik ben er weer klaar voor, nu vanavond eens beginnen met trainen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

RS Tora 318, ongeveer gelijk aan mijn voorvork, maar wel duurder. En iets lichter. Zodra je hem hebt willen we een volledig verslag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
hehe, ik zal er foto's van maken. heb hem overigens voor een hele mooie prijs, 180 euro inclusief verzenden :) shop had in mijn nadeel een foutje gemaakt en heeft dit hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dan scheelt het niet veel meer met mijn vork, die was 140 euro :)
Marzocchi MX Comp 2006 85 mm

Wat voor vork heb je nu dan? Zeg alsjeblieft geen suntour of RST... dan is de stap naar een fatsoenlijke vork veel te groot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
:X
Suntour XCR.
Door niet actief fietsen overigens heb ik er niet veel aandacht aan besteed. Maar ga dit seizoen (en vanaf nu sowieso) meer fietsen dus ik wil nu wat goede spullen hebben.

Volgende stap is het upgraden van mijn groep en waarschijnlijk wielen. Wellicht komt er dan ook een ander fietsje kijken alhoewel ik het frame van mijn Terrago FS1 nog steeds prettig vind en vooral ook mooi. (blank gelakt met zwart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Suntour XCR, die zie ik veel te vaak :X
maar toch beter dan wat er eerst in mijn fiets zat... Suntour DC 7500 :X
straks eens kijken of ik een pic kan vinden van de fiets zoals ik hem kocht :P
Afbeeldingslocatie: http://photo.pinkbike.com/photo/1034/pbpic1034853.jpg
Afbeeldingslocatie: http://photo.pinkbike.com/photo/1034/pbpic1034857.jpg
:D :'( :o :P

nouja, niet helemaal zoals ik hem kocht. Toen ik hem kocht had ik een andere achterband en andere remmen :P

[ Voor 41% gewijzigd door McGryphon op 28-03-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:46

KhaZ

Alfa Romeo

Helemaal niet om lullig te doen, maar is dat zo'n Aldi fiets?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

het is ook niet mijn cup of thea maar het is een Giant. Nee dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

KhaZ schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:13:
Helemaal niet om lullig te doen, maar is dat zo'n Aldi fiets?
Zoals jazzper zegt: het is een Giant, en derhalve niet bij de lokale aldi verkrijgbaar.
De huidige toestand is gelukkig al heel anders, ongeveer het enige wat nog gelijk is zijn frame, wielen, stuur, stuurpen, achterderailleur en ketting. Vervangen zijn dus voorvork, balhoofd, banden, zadel, barends, shifters, voorderailleur, kabels, crankstel, pedalen, remmen en casette.

edit: is btw gewoon een hardtail, maar zijn twee "grote broers" (box one en box two) hadden wel achtervering.

[ Voor 9% gewijzigd door McGryphon op 29-03-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

en dat is te zien, vind het nog steeds en ongelofelijk 'wannab fully' frame, maar de constructie rond de voorvork slaat werkelijk alles, het is geen XXL heavy duty dragracemotor :P

NOFI ofcourse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Ik wou net zeggen, ik word een beetje misselijk van dat frame :+

Heb nog foto's van toen ik mijn fiets net had:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boeie/temp/bike/bike1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boeie/temp/bike/bike7.jpg
Dit moest eraf.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boeie/temp/bike/bike8.jpg

En inmiddels al vervangen:
- stem
- stuur
- bar ends
- handvatten
(Ritchey Comp en WCS)
- zadelpen (BBB)
- zadel (Selle San Marco marcello)

De groep (nu nog deore, op de voorderailleur na) voldoet mij goed. Zal met de tijd (na slijtage) opgewaardeerd worden naar LX of XT of misschien SRAM X9 of X0.
Voorvork wordt nu dus vervangen door een RS.
Remmen, V-brakes zijn nog niet gebroken, nog goed dus :+ Maar zullen ook wel andere brackets op komen.
Dan vind ik het wel best. velgen hecht ik niet zoveel waarde aan en verder is de fiets prima.

Ohja, ook nog een Trek draadloos fietcomputertje gekocht, die moet er ook nog op, samen met de SPD pedalen. Maar hopelijk dit weekend monteren, dus dan foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Persoonlijk lijkt me XT-X9/X0 wat uit balans met de rest van je fiets. LX zou een te overwegen upgrade kunnen zijn. Ik zeg niet dat je het NIET moet doen, maar denk er even goed over na. Voor je het weet wil je een betere vork, hydralische velg- of schijfremmen en ben je honderden euro's verder waarna je de conclusie trekt dat het frame ook wel aan een upgrade toe is ;)

Nette fiets verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

GoldenSample schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:19:
en dat is te zien, vind het nog steeds en ongelofelijk 'wannab fully' frame, maar de constructie rond de voorvork slaat werkelijk alles, het is geen XXL heavy duty dragracemotor :P

NOFI ofcourse
vorige vork was dualcrown, meer all mountain/freeride geöriënteerd dan XC. Dat is ook wel te zijn aan de balhoofhoek ;)
het frame is ook het eerste dat ik nieuw ga kopen, mooi Kona Kula frame ofzo :9
die vorige vork zal ik binnenkort eens fotograferen als ik toch bezig ben met mijn MTB en cyclocrosser kieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:12

Just_I

What did you just say?

Even een klein vraagje.

Van de week was ik wezen fietsen en tijdens het fietsen was mijn zadelpen naar beneden gezakt :/
Dus ik maar even de snelspanner wat aangedraaid zodat de zadelpen meer geklemd werd, probleem opgelost. Nu zit er alleen wel een vaag zilvergrijze pasta ofzo gemseerd over mijn zadelpen. Wat is dat voor zooi en kan ik het zomaar weghalen?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Volgens mij gewoon vet, zodat je frame niet aan je zadelpen roest (krussen op je zadelpen + krasse aan je frame).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

montagepasta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:12

Just_I

What did you just say?

Het kan dus geen kwaad om het weg te halen toch?

Om even te laten zien hoe het er ongeveer uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/48065f0ff0b956c6c009e90105a01e04/full.jpg[/]
Het is dus een zwarte zadelpen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Just_I op 30-03-2007 12:05 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nee hoor. Dat spul zit er om te zorgen dat je zadelpen niet vast komt te zitten aan de zadelpenbuis (het frame). Nu je het weghaalt (het zit toch al niet meer op zijn plek) zit er dus minder op het gedeelte waar het hoort te zitten. Consequentie: even af en toe de pen los halen dat hij niet kan vast corroderen. Andere oplossing: nieuw vet of montagepasta aanbrengen. Maar zo'n vaart zal het niet lopen.

Leuke TFG poster trouwens op je deur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

mijn fiets is in huidige toestand 12,1 kg, dus met schwalbe fast fred. morgen gaat er naar alle waarschijnlijkheid een ander stuurtje op, dus dan zal het gewicht misschien net onder de 12 kg kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX is blij :)

Nieuwe fiets aangeschaft, eindelijk. Ben nu de trotse bezitter, dat wil zeggen al ie binnen is, van een Specialized Epic marathon.

Woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

you lucky bastard :(
en dat terwijl je ziet waar IK op rondrijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:48

The_Scarabial

MTB for life!

gave fiets KeX, die heeft heel wat euro'tjes gekost ;)

even een plaatje erbij voor de visualisatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.specialized.com/OA_MEDIA/2007/bikes/Epic_Marathon_Ano_Blk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

KeX, goede keuze man! :P
Vind het erg gafe fietsen. Welke onderdelen heb je er op zitten?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Nagenoeg geheel conform Specialized specificatie. Alleen de riser bar is vervangen door een FSA carbon flat bar en er komen andere spd pedalen op. Heb nog een tijdje zitten twijfelen om de marthas te vervangen voor Hope minis, maar ik probeer toch de Marthas. Verder voorzien van een polar cs600.

Nu snel verder met hard trainen voor de Grand Raid Cristalp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

McGryphon schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:39:
you lucky bastard :(
en dat terwijl je ziet waar IK op rondrijd :P
Hoe mooi het speelgoed ook is, het blijft de rijder die het moet doen. Ik moet eerst maar eens bewijzen dat ik het waard ben om op zo'n mooi speeltje rond te rijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeX schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:08:
Nieuwe fiets aangeschaft, eindelijk. Ben nu de trotse bezitter, dat wil zeggen al ie binnen is, van een Specialized Epic marathon.
Mooi hoor! 8)

Kan me iets herinneren van dat je deze fiets hebt getest in Papendal, samen met een ander model (geen idee welk merk dat was, kan best C'dale geweest zijn). Dacht dat je toen (nog) niet helemaal overtuigd was, of vergis ik me nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik zou wel die bandjes vervangen, ze schijnen niet veel grip te geven en ook niet echt licht te lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

McGryphon schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 08:40:
Ik zou wel die bandjes vervangen, ze schijnen niet veel grip te geven en ook niet echt licht te lopen...
Ach, het zijn redelijke all-terrain banden en tubeless. Wil ik eerst eens een beetje mee spelen. Heb meer dan genoeg gewone banden die ik er eventueel voor het specifieke geval op kan leggen. Dat komt wel goed. Eerst maar eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Thefirstikke schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:52:
Persoonlijk lijkt me XT-X9/X0 wat uit balans met de rest van je fiets. LX zou een te overwegen upgrade kunnen zijn. Ik zeg niet dat je het NIET moet doen, maar denk er even goed over na. Voor je het weet wil je een betere vork, hydralische velg- of schijfremmen en ben je honderden euro's verder waarna je de conclusie trekt dat het frame ook wel aan een upgrade toe is ;)

Nette fiets verder :)
Daar zit ik zelf ook wat mee. Kan echter voor leuke prijzen aan X9/X0 komen... Hetzelfde geld sowieso waar ik een LX groep voor zou hebben.
Frame bevalt mij gewoon erg goed. Maar ik doe het eerst zo wel. Vork heb ik nu al geupgraded, komt vandaag binnen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Als je die X9/X0 naderhand zou kunnen overzetten op een nieuw frame zou het geen kwaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Precies, het is niet dat je het spul slechts eenmalig aan een frame kunt bevestigen ;)

Zowiezo wel leuk om aan je fiets te blijven sleutelen natuurlijk.

Ik ben zelf vandaag nog bij de lbs geweest voor een Trek 8500 of 8900

Afbeeldingslocatie: http://www2.trekbikes.com/images/bikes_my07/large/8500e_black.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www2.trekbikes.com/images/bikes_my07/large/8900e_blackred.jpg

welke allebei NIET meer leverbaar zijn als 2007 model en in de maat 21,5" :(

* beraad zich wat ie ermee moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

koop een specialized?
die frames zien er precies hetzelfde uit... die gebogen onderbuis :X
of go different en koop een Kona :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Ik hoop dat dit de goede plaats is om dit te vragen, ik ben op zoek naar een nieuwe fiets. Mijn budget ligt rond de 200-300 euro. Ik wil deze fiets gaan gebruiken om voornamelijk over verharde weg te fietsen, en zo nu en dan mee de bossen in te duiken. Ik denk in de zomer misschien 3 a 4x per week een uurtje of wat te fietsen, niets bijzonders dus. Na wat te hebben rondgekeken kwam ik uit bij deze fiets:

Giant Rock
http://www.cyclestore.co....ductID=7296&categoryID=69
FRAME ALUXX aluminium
FORK RST M-2000, 63mm travel
SHOCK N/A
HANDLEBAR Steel
STEM Steel, quill type
SEAT POST Steel
SADDLE GIANT
PEDALS Resin, anti slip
SHIFTERS Shimano EZ Fire 21 speed
FRONT MECH Shimano C51
REAR MECH Shimano TX 30
BRAKES ProMax Linear pull
BRAKE LEVERS Shimano
CASSETTE Shimano TZ07 freewheel
CHAIN KMC Z51
CRANKS Prowheel 28/38/48
BOTTOM BRACKET VP cartridge
RIMS LM aluminium
HUBS Joytech quick release
SPOKES Steel
TYRES Kenda 26x1.95"

Graag jullie opmerkingen/suggesties/etc. Alternatieven hoor ik ook graag!

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
McGryphon schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:46:
koop een specialized?
die frames zien er precies hetzelfde uit... die gebogen onderbuis :X
of go different en koop een Kona :)
Klopt, zag ik ook :) Alleen levert mijn vaste dealer die niet. Niet geheel onoverkomelijk natuurlijk, kan dat ding gewoon ergens anders aanschaffen :)

Specialized is wel wat hoger geprijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

neem een 2ehands, veel leuker spul te vinden en veeeeel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
GoldenSample schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:18:
neem een 2ehands, veel leuker spul te vinden en veeeeel beter
Veel beter? Alleen als het dan ook echt in goede staat is. En helaasch is het lastig om te bepalen of alles van "binnen" ook nog helemaal kosher is. Helemaal met MTB's is het wel een beetje oppassen daarmee hoor, maar met een kundig oog en wat geluk kan je zo wel op hele mooie koopjes stuiten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

bassGunner schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:23:
[...]

Veel beter? Alleen als het dan ook echt in goede staat is. En helaasch is het lastig om te bepalen of alles van "binnen" ook nog helemaal kosher is. Helemaal met MTB's is het wel een beetje oppassen daarmee hoor, maar met een kundig oog en wat geluk kan je zo wel op hele mooie koopjes stuiten ja.
Het probleem is dat ik niet over een kundig oog beschik... Die Giant is geen goede keuze in jullie ogen? Ik begrijp dat het lastig is met zo'n budget, maar als ik maar een goede prijs/kwaliteit verhouding heb, ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist weer eens wat onderhoud aan mijn kettingspanner gedaan, maar dat ging wat minder goed als dat ik wou.

Eerst het onderste tandwiel gedaan. Kwam makkelijk los, en waarbij ik eerst dacht dat het een pakking was bleek het een enorme bak vuil te zijn.

Het bovenste tandwiel ging wat minder. Terwijl ik vrolijk op de radio meefluitte was ik even vergeten dat er spanning op stond, en voor ik het wist schoot het tandwiel met lager de schuur door. Helaas niet terug kunnen vinden, dus dat wordt morgen niet rijden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

kettingspanner? derailleur bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik duidde op het onderdeel van de derailleur dat de ketting op spanning houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 20:35
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 02:03:
Ik duidde op het onderdeel van de derailleur dat de ketting op spanning houdt :)
Volgende keer even je ketting van het voorblad halen, dan kun je het heel makkelijk demonteren en schoonmaken omdat dan de meeste spanning van je achterderrailleur af is.

Gister even een klein rondje door het dorp gefietst na het afstellen van mijn fiets, Heb deze nog steeds niet echt gebruikt vanwege mijn enkelblessure die maar niet weg wil gaan. Toch zonde van mijn fietsje.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.glas/Koga.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door harry64 op 01-04-2007 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

R_W schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:59:
Ik hoop dat dit de goede plaats is om dit te vragen, ik ben op zoek naar een nieuwe fiets. Mijn budget ligt rond de 200-300 euro. Ik wil deze fiets gaan gebruiken om voornamelijk over verharde weg te fietsen, en zo nu en dan mee de bossen in te duiken. Ik denk in de zomer misschien 3 a 4x per week een uurtje of wat te fietsen, niets bijzonders dus. Na wat te hebben rondgekeken kwam ik uit bij deze fiets:

Giant Rock
http://www.cyclestore.co....ductID=7296&categoryID=69
FRAME ALUXX aluminium
FORK RST M-2000, 63mm travel
SHOCK N/A
HANDLEBAR Steel
STEM Steel, quill type
SEAT POST Steel
SADDLE GIANT
PEDALS Resin, anti slip
SHIFTERS Shimano EZ Fire 21 speed
FRONT MECH Shimano C51
REAR MECH Shimano TX 30
BRAKES ProMax Linear pull
BRAKE LEVERS Shimano
CASSETTE Shimano TZ07 freewheel
CHAIN KMC Z51
CRANKS Prowheel 28/38/48
BOTTOM BRACKET VP cartridge
RIMS LM aluminium
HUBS Joytech quick release
SPOKES Steel
TYRES Kenda 26x1.95"

Graag jullie opmerkingen/suggesties/etc. Alternatieven hoor ik ook graag!

Alvast bedankt :)
"HANDLEBAR steel" zegt al genoeg... gewoon niet doen, en verder zoeken. ik weet niet uit mijn hoofd hoe duur die zijn maar een specialized hardrock is denk ik de beste keus, die heeft sowieso een veel beter frame dan welke andere fiets in die prijsklasse dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Specialized Hardrock begint met de CX comp en die kost vanaf € 549,-. Dat is wel al weer een prijsklasse hoger. € 200-300 en dan nieuwkoop is lastig, maar niet onmogelijk afhankelijk van het doel van de fiets. Iets boswaardigs zul je niet vinden. Maar een eenvoudige bak voor woon-werk(school)verkeer moet misschien nog wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

hmm, ik zei al dat ik niet wist welke prijsklasse het was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartolomew85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-07-2018
KeX schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:31:
€ 200-300 en dan nieuwkoop is lastig, maar niet onmogelijk afhankelijk van het doel van de fiets. Iets boswaardigs zul je niet vinden. Maar een eenvoudige bak voor woon-werk(school)verkeer moet misschien nog wel kunnen.
Dat is onzin. Mijn mountainbike kostte iets van 250 euro en kwam van de gamma. Het is een prima fiets en zeker boswaardig. Dus zeg niet dat een goede boswaardige fiets voor die prijsklasse onmogelijk is.
Voor woon/werk/school verkeer zou ik de mijne zeker niet gaan gebruiken. Dadelijk wordt ie gejat ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Ik denk dat de gemiddelde MTBer hier zo'n fiets van 250 euro binnen de korste keren naar z'n grootje trapt. Dat wil niet zeggen dat het voor jouw bosgebruik niet voldoende is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

^^met stom
een aldibike van 99 euro is duurder dan een goede bike van 600 euro.
een aldibike trap je na 2x kapot, en een goede bike kan heel lang meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Voor 250 euro koop ik liever een 2e hands kwaliteitsfiets (keuze te over) dan een bouwmarkt fiets. Deze discussies lopen al jaren en zeker op fora als mountainbike.nl
Sorry, maar ik ga de evangelisatiediscussie met de bouwmarktadepten niet aan. Prutsor fietsen. Ook voor stadsverkeer na verloop van tijd. my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Jazzper _O_
misschien moeten degenen die naar een bouwmarktfiets neigen maar eens een paar topics daarover op mountainbike.nl doorlezen, dan zijn ze (als ze tenminste wat verstand hebben) zo van het idee af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Dacht het nog een beetje genuanceerd te brengen, maar eigenlijk zegt Jazzper wel wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartolomew85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-07-2018
Nou de fiets gaat al anderhalf jaar mee, zonder dat er ook maar één onderdeel kapot is gegaan. En ja, ik fiets er geregeld mee, zelfs af en toe een mountainbike toertocht op zondagochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

bouwmarkt: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=33978
matra: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=33110
beginnerstips: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=29213

Als je nieuw en cheap wil heb je paar randgevallen die je zou kunnen checken. Ik noem een Decathlon instapmodel (woord 2 hoort erbij anders doe ik ze tekort) of desnoods, excusez le mot, Matra bike. Maar than again, imho: nieuw acceptable vanaf een euro of 400 a 500 (denk aan Cube instapmodel (www.bike2builds.nl) en 2e hands heb je al goed rijdbaar materiaal vanaf 150 a 200 maar 2e hands is het een mijnenveld als je beginner bent op marktplaats.

Om mijn woorden wat kracht bij te zetten: ik ben dus ook zo'n type die graag voor een dubbeltje op de eerste rang zit, dus ik snap je point of view. Maar ik combineer dat wel met materiaal kennis zodat het mijnenveld ineens een goudmijntje wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 22:48

The_Scarabial

MTB for life!

mooie fiets zeg, mooi "clean", je hebt je zadel nog wel in de "balzak molester"-stand staan, ik zou hem nog iets horizontaler monteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Gister maar weer eens een upgrade gedaan aan mijn fiets. Wilde vandaag fietsen, maar heb een verjaardag jammer genoeg. Ik heb trouwens net zo'n Giant Terrago als enkele posts hierboven staat.
Alleen het frame is er nog orgineel van.

Complete lijstje:
- Frame: Giant Terrago uit 2004 dacht ik
- Vork: Rock Shox Tora 318 oliegeveerd
- Wielen: Weinmann ZAC2000 met Deore Naven
- Banden: Bontrager ...
- Achter derrie: Deore LX
- Voor derrie: Deore LX
- Remmen: Deore XT 2007 velgremmen
- Crank: Deore

Dan nog een stel SPD pedalen erop. Moet zeggen dat de upgrades het wel fijner fietsen maken. Woont er btw nog iemand in de buurt van Eindhoven? Keertje afspreken daar in de buurt, want nu het weer ietsje mooier wordt daar maar een keer gaan fietsen.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik woon in Heeswijk, net boven Veghel. Is dat dichtbij genoeg?
elke zaterdagochtend heb ik MTB-training met de club, maar voor de rest moet ik alleen fietsen of met mijn broertje van 8 die dan op zn BMX meewil...
mss een keer iets afspreken ofzo?

[ Voor 60% gewijzigd door McGryphon op 01-04-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Mhh, beetje jammer. Dat is toch alweer 20 km fietsen vanaf mijn kamer. Misschien iets halverwege afspreken op een mountainbike route. IS er hier in de buurt wat moois te vinden behalve dan de routes die op mtbroutes.nl staan?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

de Razobbult?

[ Voor 18% gewijzigd door McGryphon op 02-04-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 20:35
The_Scarabial schreef op zondag 01 april 2007 @ 13:18:
[...]

mooie fiets zeg, mooi "clean", je hebt je zadel nog wel in de "balzak molester"-stand staan, ik zou hem nog iets horizontaler monteren
Dat heb ik gemerkt ja, zadel staat ook al wat lager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Razobbult? Waar is dat dan? heb namelijk wel interresse om een keertje te trappen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

afvalberg bij nuenen, 60 meter hoogteverschil.
rijd die 10x achter elkaar en je bent dood :D
ik heb btw geen problemen met 20 km fietsen ofzo eerst, ik rijd ook wedstrijden waar ik eerst heen moet fietsen (niet snel hoor, ben nog maar beginner :P ) zoals nieuwkuijk. mss een keer iets afspreken in jouw buurt dan?

[ Voor 54% gewijzigd door McGryphon op 03-04-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Je bedoelt het dak van Brabant? En btw, ik ben ook nog maar een beginnert eigenlijk dus verwacht niet teveel van mij. Hoewel aan mijn doorzettingsvermogen geen limiet zit ;) . Ik stel voor om volgende week eerst een keer 's avonds wat te doen. Aangezien pasen eerst voor de deur staat en ik donderdagavond nog een 2e ronde voor een solicitatie in ga. Maar in Best, Nuenen en Veldhoven zitten wel routes. Tenzij je bij jou in de buurt ook leuke paden hebt, wil ik ook daar wel afspreken.

Als andere mensen ook mee willen is dat natuurlijk geen probleem.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.