Het grote mountainbike topic (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 13.273 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:15

KhaZ

Alfa Romeo

Helemaal niet om lullig te doen, maar is dat zo'n Aldi fiets?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

het is ook niet mijn cup of thea maar het is een Giant. Nee dus ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 20:59

McGryphon

Veul vrouwkes!

KhaZ schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:13:
Helemaal niet om lullig te doen, maar is dat zo'n Aldi fiets?
Zoals jazzper zegt: het is een Giant, en derhalve niet bij de lokale aldi verkrijgbaar.
De huidige toestand is gelukkig al heel anders, ongeveer het enige wat nog gelijk is zijn frame, wielen, stuur, stuurpen, achterderailleur en ketting. Vervangen zijn dus voorvork, balhoofd, banden, zadel, barends, shifters, voorderailleur, kabels, crankstel, pedalen, remmen en casette.

edit: is btw gewoon een hardtail, maar zijn twee "grote broers" (box one en box two) hadden wel achtervering.

[ Voor 9% gewijzigd door McGryphon op 29-03-2007 12:06 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

en dat is te zien, vind het nog steeds en ongelofelijk 'wannab fully' frame, maar de constructie rond de voorvork slaat werkelijk alles, het is geen XXL heavy duty dragracemotor :P

NOFI ofcourse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:45
Ik wou net zeggen, ik word een beetje misselijk van dat frame :+

Heb nog foto's van toen ik mijn fiets net had:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boeie/temp/bike/bike1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boeie/temp/bike/bike7.jpg
Dit moest eraf.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boeie/temp/bike/bike8.jpg

En inmiddels al vervangen:
- stem
- stuur
- bar ends
- handvatten
(Ritchey Comp en WCS)
- zadelpen (BBB)
- zadel (Selle San Marco marcello)

De groep (nu nog deore, op de voorderailleur na) voldoet mij goed. Zal met de tijd (na slijtage) opgewaardeerd worden naar LX of XT of misschien SRAM X9 of X0.
Voorvork wordt nu dus vervangen door een RS.
Remmen, V-brakes zijn nog niet gebroken, nog goed dus :+ Maar zullen ook wel andere brackets op komen.
Dan vind ik het wel best. velgen hecht ik niet zoveel waarde aan en verder is de fiets prima.

Ohja, ook nog een Trek draadloos fietcomputertje gekocht, die moet er ook nog op, samen met de SPD pedalen. Maar hopelijk dit weekend monteren, dus dan foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Persoonlijk lijkt me XT-X9/X0 wat uit balans met de rest van je fiets. LX zou een te overwegen upgrade kunnen zijn. Ik zeg niet dat je het NIET moet doen, maar denk er even goed over na. Voor je het weet wil je een betere vork, hydralische velg- of schijfremmen en ben je honderden euro's verder waarna je de conclusie trekt dat het frame ook wel aan een upgrade toe is ;)

Nette fiets verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

GoldenSample schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:19:
en dat is te zien, vind het nog steeds en ongelofelijk 'wannab fully' frame, maar de constructie rond de voorvork slaat werkelijk alles, het is geen XXL heavy duty dragracemotor :P

NOFI ofcourse
vorige vork was dualcrown, meer all mountain/freeride geöriënteerd dan XC. Dat is ook wel te zijn aan de balhoofhoek ;)
het frame is ook het eerste dat ik nieuw ga kopen, mooi Kona Kula frame ofzo :9
die vorige vork zal ik binnenkort eens fotograferen als ik toch bezig ben met mijn MTB en cyclocrosser kieken.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-06 10:53

Just_I

What did you just say?

Even een klein vraagje.

Van de week was ik wezen fietsen en tijdens het fietsen was mijn zadelpen naar beneden gezakt :/
Dus ik maar even de snelspanner wat aangedraaid zodat de zadelpen meer geklemd werd, probleem opgelost. Nu zit er alleen wel een vaag zilvergrijze pasta ofzo gemseerd over mijn zadelpen. Wat is dat voor zooi en kan ik het zomaar weghalen?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Volgens mij gewoon vet, zodat je frame niet aan je zadelpen roest (krussen op je zadelpen + krasse aan je frame).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

montagepasta?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Het kan dus geen kwaad om het weg te halen toch?

Om even te laten zien hoe het er ongeveer uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/48065f0ff0b956c6c009e90105a01e04/full.jpg[/]
Het is dus een zwarte zadelpen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Just_I op 30-03-2007 12:05 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nee hoor. Dat spul zit er om te zorgen dat je zadelpen niet vast komt te zitten aan de zadelpenbuis (het frame). Nu je het weghaalt (het zit toch al niet meer op zijn plek) zit er dus minder op het gedeelte waar het hoort te zitten. Consequentie: even af en toe de pen los halen dat hij niet kan vast corroderen. Andere oplossing: nieuw vet of montagepasta aanbrengen. Maar zo'n vaart zal het niet lopen.

Leuke TFG poster trouwens op je deur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

mijn fiets is in huidige toestand 12,1 kg, dus met schwalbe fast fred. morgen gaat er naar alle waarschijnlijkheid een ander stuurtje op, dus dan zal het gewicht misschien net onder de 12 kg kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX is blij :)

Nieuwe fiets aangeschaft, eindelijk. Ben nu de trotse bezitter, dat wil zeggen al ie binnen is, van een Specialized Epic marathon.

Woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

you lucky bastard :(
en dat terwijl je ziet waar IK op rondrijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 22:43

The_Scarabial

MTB for life!

gave fiets KeX, die heeft heel wat euro'tjes gekost ;)

even een plaatje erbij voor de visualisatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.specialized.com/OA_MEDIA/2007/bikes/Epic_Marathon_Ano_Blk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:35

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

KeX, goede keuze man! :P
Vind het erg gafe fietsen. Welke onderdelen heb je er op zitten?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Nagenoeg geheel conform Specialized specificatie. Alleen de riser bar is vervangen door een FSA carbon flat bar en er komen andere spd pedalen op. Heb nog een tijdje zitten twijfelen om de marthas te vervangen voor Hope minis, maar ik probeer toch de Marthas. Verder voorzien van een polar cs600.

Nu snel verder met hard trainen voor de Grand Raid Cristalp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

McGryphon schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:39:
you lucky bastard :(
en dat terwijl je ziet waar IK op rondrijd :P
Hoe mooi het speelgoed ook is, het blijft de rijder die het moet doen. Ik moet eerst maar eens bewijzen dat ik het waard ben om op zo'n mooi speeltje rond te rijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52815

KeX schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:08:
Nieuwe fiets aangeschaft, eindelijk. Ben nu de trotse bezitter, dat wil zeggen al ie binnen is, van een Specialized Epic marathon.
Mooi hoor! 8)

Kan me iets herinneren van dat je deze fiets hebt getest in Papendal, samen met een ander model (geen idee welk merk dat was, kan best C'dale geweest zijn). Dacht dat je toen (nog) niet helemaal overtuigd was, of vergis ik me nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik zou wel die bandjes vervangen, ze schijnen niet veel grip te geven en ook niet echt licht te lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

McGryphon schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 08:40:
Ik zou wel die bandjes vervangen, ze schijnen niet veel grip te geven en ook niet echt licht te lopen...
Ach, het zijn redelijke all-terrain banden en tubeless. Wil ik eerst eens een beetje mee spelen. Heb meer dan genoeg gewone banden die ik er eventueel voor het specifieke geval op kan leggen. Dat komt wel goed. Eerst maar eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:45
Thefirstikke schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:52:
Persoonlijk lijkt me XT-X9/X0 wat uit balans met de rest van je fiets. LX zou een te overwegen upgrade kunnen zijn. Ik zeg niet dat je het NIET moet doen, maar denk er even goed over na. Voor je het weet wil je een betere vork, hydralische velg- of schijfremmen en ben je honderden euro's verder waarna je de conclusie trekt dat het frame ook wel aan een upgrade toe is ;)

Nette fiets verder :)
Daar zit ik zelf ook wat mee. Kan echter voor leuke prijzen aan X9/X0 komen... Hetzelfde geld sowieso waar ik een LX groep voor zou hebben.
Frame bevalt mij gewoon erg goed. Maar ik doe het eerst zo wel. Vork heb ik nu al geupgraded, komt vandaag binnen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Als je die X9/X0 naderhand zou kunnen overzetten op een nieuw frame zou het geen kwaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Precies, het is niet dat je het spul slechts eenmalig aan een frame kunt bevestigen ;)

Zowiezo wel leuk om aan je fiets te blijven sleutelen natuurlijk.

Ik ben zelf vandaag nog bij de lbs geweest voor een Trek 8500 of 8900

Afbeeldingslocatie: http://www2.trekbikes.com/images/bikes_my07/large/8500e_black.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www2.trekbikes.com/images/bikes_my07/large/8900e_blackred.jpg

welke allebei NIET meer leverbaar zijn als 2007 model en in de maat 21,5" :(

* beraad zich wat ie ermee moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

koop een specialized?
die frames zien er precies hetzelfde uit... die gebogen onderbuis :X
of go different en koop een Kona :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Ik hoop dat dit de goede plaats is om dit te vragen, ik ben op zoek naar een nieuwe fiets. Mijn budget ligt rond de 200-300 euro. Ik wil deze fiets gaan gebruiken om voornamelijk over verharde weg te fietsen, en zo nu en dan mee de bossen in te duiken. Ik denk in de zomer misschien 3 a 4x per week een uurtje of wat te fietsen, niets bijzonders dus. Na wat te hebben rondgekeken kwam ik uit bij deze fiets:

Giant Rock
http://www.cyclestore.co....ductID=7296&categoryID=69
FRAME ALUXX aluminium
FORK RST M-2000, 63mm travel
SHOCK N/A
HANDLEBAR Steel
STEM Steel, quill type
SEAT POST Steel
SADDLE GIANT
PEDALS Resin, anti slip
SHIFTERS Shimano EZ Fire 21 speed
FRONT MECH Shimano C51
REAR MECH Shimano TX 30
BRAKES ProMax Linear pull
BRAKE LEVERS Shimano
CASSETTE Shimano TZ07 freewheel
CHAIN KMC Z51
CRANKS Prowheel 28/38/48
BOTTOM BRACKET VP cartridge
RIMS LM aluminium
HUBS Joytech quick release
SPOKES Steel
TYRES Kenda 26x1.95"

Graag jullie opmerkingen/suggesties/etc. Alternatieven hoor ik ook graag!

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
McGryphon schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:46:
koop een specialized?
die frames zien er precies hetzelfde uit... die gebogen onderbuis :X
of go different en koop een Kona :)
Klopt, zag ik ook :) Alleen levert mijn vaste dealer die niet. Niet geheel onoverkomelijk natuurlijk, kan dat ding gewoon ergens anders aanschaffen :)

Specialized is wel wat hoger geprijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

neem een 2ehands, veel leuker spul te vinden en veeeeel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
GoldenSample schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:18:
neem een 2ehands, veel leuker spul te vinden en veeeeel beter
Veel beter? Alleen als het dan ook echt in goede staat is. En helaasch is het lastig om te bepalen of alles van "binnen" ook nog helemaal kosher is. Helemaal met MTB's is het wel een beetje oppassen daarmee hoor, maar met een kundig oog en wat geluk kan je zo wel op hele mooie koopjes stuiten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

bassGunner schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:23:
[...]

Veel beter? Alleen als het dan ook echt in goede staat is. En helaasch is het lastig om te bepalen of alles van "binnen" ook nog helemaal kosher is. Helemaal met MTB's is het wel een beetje oppassen daarmee hoor, maar met een kundig oog en wat geluk kan je zo wel op hele mooie koopjes stuiten ja.
Het probleem is dat ik niet over een kundig oog beschik... Die Giant is geen goede keuze in jullie ogen? Ik begrijp dat het lastig is met zo'n budget, maar als ik maar een goede prijs/kwaliteit verhouding heb, ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Ik heb zojuist weer eens wat onderhoud aan mijn kettingspanner gedaan, maar dat ging wat minder goed als dat ik wou.

Eerst het onderste tandwiel gedaan. Kwam makkelijk los, en waarbij ik eerst dacht dat het een pakking was bleek het een enorme bak vuil te zijn.

Het bovenste tandwiel ging wat minder. Terwijl ik vrolijk op de radio meefluitte was ik even vergeten dat er spanning op stond, en voor ik het wist schoot het tandwiel met lager de schuur door. Helaas niet terug kunnen vinden, dus dat wordt morgen niet rijden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

kettingspanner? derailleur bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Ik duidde op het onderdeel van de derailleur dat de ketting op spanning houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 20:36
Anoniem: 37526 schreef op zondag 01 april 2007 @ 02:03:
Ik duidde op het onderdeel van de derailleur dat de ketting op spanning houdt :)
Volgende keer even je ketting van het voorblad halen, dan kun je het heel makkelijk demonteren en schoonmaken omdat dan de meeste spanning van je achterderrailleur af is.

Gister even een klein rondje door het dorp gefietst na het afstellen van mijn fiets, Heb deze nog steeds niet echt gebruikt vanwege mijn enkelblessure die maar niet weg wil gaan. Toch zonde van mijn fietsje.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.glas/Koga.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door harry64 op 01-04-2007 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

R_W schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:59:
Ik hoop dat dit de goede plaats is om dit te vragen, ik ben op zoek naar een nieuwe fiets. Mijn budget ligt rond de 200-300 euro. Ik wil deze fiets gaan gebruiken om voornamelijk over verharde weg te fietsen, en zo nu en dan mee de bossen in te duiken. Ik denk in de zomer misschien 3 a 4x per week een uurtje of wat te fietsen, niets bijzonders dus. Na wat te hebben rondgekeken kwam ik uit bij deze fiets:

Giant Rock
http://www.cyclestore.co....ductID=7296&categoryID=69
FRAME ALUXX aluminium
FORK RST M-2000, 63mm travel
SHOCK N/A
HANDLEBAR Steel
STEM Steel, quill type
SEAT POST Steel
SADDLE GIANT
PEDALS Resin, anti slip
SHIFTERS Shimano EZ Fire 21 speed
FRONT MECH Shimano C51
REAR MECH Shimano TX 30
BRAKES ProMax Linear pull
BRAKE LEVERS Shimano
CASSETTE Shimano TZ07 freewheel
CHAIN KMC Z51
CRANKS Prowheel 28/38/48
BOTTOM BRACKET VP cartridge
RIMS LM aluminium
HUBS Joytech quick release
SPOKES Steel
TYRES Kenda 26x1.95"

Graag jullie opmerkingen/suggesties/etc. Alternatieven hoor ik ook graag!

Alvast bedankt :)
"HANDLEBAR steel" zegt al genoeg... gewoon niet doen, en verder zoeken. ik weet niet uit mijn hoofd hoe duur die zijn maar een specialized hardrock is denk ik de beste keus, die heeft sowieso een veel beter frame dan welke andere fiets in die prijsklasse dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Specialized Hardrock begint met de CX comp en die kost vanaf € 549,-. Dat is wel al weer een prijsklasse hoger. € 200-300 en dan nieuwkoop is lastig, maar niet onmogelijk afhankelijk van het doel van de fiets. Iets boswaardigs zul je niet vinden. Maar een eenvoudige bak voor woon-werk(school)verkeer moet misschien nog wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

hmm, ik zei al dat ik niet wist welke prijsklasse het was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartolomew85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-07-2018
KeX schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:31:
€ 200-300 en dan nieuwkoop is lastig, maar niet onmogelijk afhankelijk van het doel van de fiets. Iets boswaardigs zul je niet vinden. Maar een eenvoudige bak voor woon-werk(school)verkeer moet misschien nog wel kunnen.
Dat is onzin. Mijn mountainbike kostte iets van 250 euro en kwam van de gamma. Het is een prima fiets en zeker boswaardig. Dus zeg niet dat een goede boswaardige fiets voor die prijsklasse onmogelijk is.
Voor woon/werk/school verkeer zou ik de mijne zeker niet gaan gebruiken. Dadelijk wordt ie gejat ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Ik denk dat de gemiddelde MTBer hier zo'n fiets van 250 euro binnen de korste keren naar z'n grootje trapt. Dat wil niet zeggen dat het voor jouw bosgebruik niet voldoende is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

^^met stom
een aldibike van 99 euro is duurder dan een goede bike van 600 euro.
een aldibike trap je na 2x kapot, en een goede bike kan heel lang meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Voor 250 euro koop ik liever een 2e hands kwaliteitsfiets (keuze te over) dan een bouwmarkt fiets. Deze discussies lopen al jaren en zeker op fora als mountainbike.nl
Sorry, maar ik ga de evangelisatiediscussie met de bouwmarktadepten niet aan. Prutsor fietsen. Ook voor stadsverkeer na verloop van tijd. my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Jazzper _O_
misschien moeten degenen die naar een bouwmarktfiets neigen maar eens een paar topics daarover op mountainbike.nl doorlezen, dan zijn ze (als ze tenminste wat verstand hebben) zo van het idee af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Dacht het nog een beetje genuanceerd te brengen, maar eigenlijk zegt Jazzper wel wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartolomew85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-07-2018
Nou de fiets gaat al anderhalf jaar mee, zonder dat er ook maar één onderdeel kapot is gegaan. En ja, ik fiets er geregeld mee, zelfs af en toe een mountainbike toertocht op zondagochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

bouwmarkt: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=33978
matra: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=33110
beginnerstips: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=29213

Als je nieuw en cheap wil heb je paar randgevallen die je zou kunnen checken. Ik noem een Decathlon instapmodel (woord 2 hoort erbij anders doe ik ze tekort) of desnoods, excusez le mot, Matra bike. Maar than again, imho: nieuw acceptable vanaf een euro of 400 a 500 (denk aan Cube instapmodel (www.bike2builds.nl) en 2e hands heb je al goed rijdbaar materiaal vanaf 150 a 200 maar 2e hands is het een mijnenveld als je beginner bent op marktplaats.

Om mijn woorden wat kracht bij te zetten: ik ben dus ook zo'n type die graag voor een dubbeltje op de eerste rang zit, dus ik snap je point of view. Maar ik combineer dat wel met materiaal kennis zodat het mijnenveld ineens een goudmijntje wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

mooie fiets zeg, mooi "clean", je hebt je zadel nog wel in de "balzak molester"-stand staan, ik zou hem nog iets horizontaler monteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Gister maar weer eens een upgrade gedaan aan mijn fiets. Wilde vandaag fietsen, maar heb een verjaardag jammer genoeg. Ik heb trouwens net zo'n Giant Terrago als enkele posts hierboven staat.
Alleen het frame is er nog orgineel van.

Complete lijstje:
- Frame: Giant Terrago uit 2004 dacht ik
- Vork: Rock Shox Tora 318 oliegeveerd
- Wielen: Weinmann ZAC2000 met Deore Naven
- Banden: Bontrager ...
- Achter derrie: Deore LX
- Voor derrie: Deore LX
- Remmen: Deore XT 2007 velgremmen
- Crank: Deore

Dan nog een stel SPD pedalen erop. Moet zeggen dat de upgrades het wel fijner fietsen maken. Woont er btw nog iemand in de buurt van Eindhoven? Keertje afspreken daar in de buurt, want nu het weer ietsje mooier wordt daar maar een keer gaan fietsen.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik woon in Heeswijk, net boven Veghel. Is dat dichtbij genoeg?
elke zaterdagochtend heb ik MTB-training met de club, maar voor de rest moet ik alleen fietsen of met mijn broertje van 8 die dan op zn BMX meewil...
mss een keer iets afspreken ofzo?

[ Voor 60% gewijzigd door McGryphon op 01-04-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Mhh, beetje jammer. Dat is toch alweer 20 km fietsen vanaf mijn kamer. Misschien iets halverwege afspreken op een mountainbike route. IS er hier in de buurt wat moois te vinden behalve dan de routes die op mtbroutes.nl staan?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

de Razobbult?

[ Voor 18% gewijzigd door McGryphon op 02-04-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 20:36
The_Scarabial schreef op zondag 01 april 2007 @ 13:18:
[...]

mooie fiets zeg, mooi "clean", je hebt je zadel nog wel in de "balzak molester"-stand staan, ik zou hem nog iets horizontaler monteren
Dat heb ik gemerkt ja, zadel staat ook al wat lager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Razobbult? Waar is dat dan? heb namelijk wel interresse om een keertje te trappen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

afvalberg bij nuenen, 60 meter hoogteverschil.
rijd die 10x achter elkaar en je bent dood :D
ik heb btw geen problemen met 20 km fietsen ofzo eerst, ik rijd ook wedstrijden waar ik eerst heen moet fietsen (niet snel hoor, ben nog maar beginner :P ) zoals nieuwkuijk. mss een keer iets afspreken in jouw buurt dan?

[ Voor 54% gewijzigd door McGryphon op 03-04-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Je bedoelt het dak van Brabant? En btw, ik ben ook nog maar een beginnert eigenlijk dus verwacht niet teveel van mij. Hoewel aan mijn doorzettingsvermogen geen limiet zit ;) . Ik stel voor om volgende week eerst een keer 's avonds wat te doen. Aangezien pasen eerst voor de deur staat en ik donderdagavond nog een 2e ronde voor een solicitatie in ga. Maar in Best, Nuenen en Veldhoven zitten wel routes. Tenzij je bij jou in de buurt ook leuke paden hebt, wil ik ook daar wel afspreken.

Als andere mensen ook mee willen is dat natuurlijk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

hier in de buut heb je ook wel leuke paden maar vrij vlak allemaal, niks echt bijzonders. Als men hier wil fietsen moeten ze de wedstrijd in Heeswijk rijden, in september dacht ik. gewoon allemaal bij de funklasse inschrijven, mini GoT-meet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

yea, mijn fiets heeft de magische grens van 12 kg doorbroken!
11,9 kg nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

korte vraag:

zijn er hier mensen met ervaring met bestellen/online kopen via www.bikegigant.nl ?

Ben aan het overwegen om een fiets aan te schaffen via hen, maar heb verder geen idee of het een beetje een goeie shop is.. :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Welke fiets precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

That's not the point, I'll show you when it comes in ;)

Just need some feedback on this shop for now :)

edit: omg :X nevermind dat engelse gezever :D ...spreek de hele dag door engels op mijn werk, en dan ga ik thuis en blijkbaar op NL fora net zo door :X :D

[ Voor 24% gewijzigd door kamstra op 05-04-2007 13:27 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

de service van bikegigant is niet je van het, en als je een van die merida fietsen wil kopen daar kan je beter eens een kijkje nemen in duitse shops want die zijn zeker zo goedkoop. Die Gazelle fietsen zijn al wat ouder, dit jaar heb je de W1 t/m W8 (dacht ik)... en die zijn goedkoper bij izibike.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja, ik heb een goed jaar geleden een nieuwe mountainbike aangeschaft, een decathlon mountainbike met standaard maten.
Toen ik de fiets kocht was ik 1 meter 75-80. Toen werd mee aangeraden om de grootste maat frame te namen, de maat L met 28 inch velgen.
Nu, 1 jaar later en een hoop groeispurten (en pijnen) later ben ik 1.90 +. Geen idee meer hoelang, maar iig die lengte of iets meer ondertussen.
Bij mijn fiets staat het zadel echt op de hoogste stand, het zadel zit nog voor 6cm in het frame ongeveer, en het stuur staat ook op het hoogst.
Alleen ik heb het gevoel tijdens het fietsen dat ik op een te kleine fiets zit, ik kan mijn benen niet goed strekken en ik hang te ver voorover om goed bij het stuur te kunnen komen.
Ik zit met hele lange benen en een vrij klein boven lichaam en mijn houding is gewoon niet goed en ik krijg last van mijn schouders en benen bij het fietsen.

Maar is er een mogelijkheid om mijn fiets aan te (laten) passen, of kan ik beter een hele nieuwe fiets kopen?

En zo ja, bij een hele nieuwe fiets in mijn maat te laten maken ben je echt een godsvermogen kwijt naar mijn idee. Echte giants doe kosten ook al vaak 600 of meer. De echte prijzen weet ik zo niet echt, maar dit is voor wat de goedkopere modellen soms in de winkel staan.

Dus wat zou ik het beste met mijn fiets kunnen doen, en als ik hem zou inruilen, wat zou ik ervoor kunnen vragen, en wat als ik een andere fiets zou kopen?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

een ander frame een idee misschien, een wat meer 'tour' model waar je wat rechter op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

GoldenSample schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:58:
een ander frame een idee misschien, een wat meer 'tour' model waar je wat rechter op zit.
Nja, er zijn dus een tweetal opties:
- vervangen van het frame
- vervangen van de fiets

Het vervangen van het frame lijkt mij wat onverstandig, de fiets is gemaakt met dat type frame en alle onderdelen zijn er op pas gemaakt. Lijkt me ook wat ingrijpend om zo het hele frame te vervangen, vooral bij zo`n budget fiets van decathlon. Dat is hij niet waard naar mijn idee.

Wat mij dan wat verstandiger lijkt is om een nieuwe of een goede 2e hands fiets te kopen. Maar de echte merken zijn te duur, en de goedkopere, zoals mijn decathlon fiets, die hebben ze alleen ik kleine maten.

En ik zit met de maat, mijn beenlengte van kruis tot vloer is 86cm, mijn lengte zelf is 192cm. Dat zou uitkomen op maat XL, toch? Of hoe zit het met de maten?
En 2e hands en de wat budget modellen die zijn te klein voor mij, wat ik nu dus heb, en de kwaliteit is vaak ook ver te zoeken, en de fietsen die wel mijn maat hebben zijn te duur maar zijn juist wel weer goed.

En waar ik dan eventueel de fiets vandaan kan halen dat weet ik ook niet helemaal. 2e hands is een winkel hier in sittard en die levert ook nieuwe, dure fietsen. Maar alleen dure fietsen in mijn maat, 2e hands zal moeilijk woorden. En nieuw goedkoop is wat ik weet alleen die ene winkel en niet in mijn maat.

Voor 2e hands zijn hier 2 shops in de buurt, voor nieuw ken ik alleen decathlon hier valkbij.

Dus waar zou ik een goede bike kunnen halen voor een redelijke prijs van zo`n 200 euro ongeveer.
Mijn eisen zijn niet hoog, ik moet goed kunnen zitten, goed lang comfortabel kunnen rijden. Vering is niet noodzakelijk, voorvork vering zou wel lekker zijn maar hoeft niet, schijfremmen hoeft van mij ook niet. Dus kortom een vrij basic fiets voor een niet extreem hoog budget maar die toch goed fietsbaar is en een goede kwaliteit heeft.

Oja, net even nagekenen, mijn fiets in de maat L is geschikt voor mensen tot 1.84. Vind je het gek dat ik er slecht op zit 8)7

[ Voor 104% gewijzigd door Joopieboy op 05-04-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Hebben er nog meer tweakers in nieuwkuijk gereden vanochtend?
ging lekker, ergens achterin geëindigd maar dat was te verwachten. Ik ben er vrij zeker van dat ik beter ben geëindigd dan in Berlicum eerder dit jaar.

@joopieboy: wat is je budget voor een nieuwe fiets?

[ Voor 12% gewijzigd door McGryphon op 09-04-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Joopieboy schreef op donderdag 05 april 2007 @ 23:03:
[...]

Nja, er zijn dus een tweetal opties:
- vervangen van het frame
- vervangen van de fiets

Het vervangen van het frame lijkt mij wat onverstandig, de fiets is gemaakt met dat type frame en alle onderdelen zijn er op pas gemaakt. Lijkt me ook wat ingrijpend om zo het hele frame te vervangen, vooral bij zo`n budget fiets van decathlon. Dat is hij niet waard naar mijn idee.

Wat mij dan wat verstandiger lijkt is om een nieuwe of een goede 2e hands fiets te kopen. Maar de echte merken zijn te duur, en de goedkopere, zoals mijn decathlon fiets, die hebben ze alleen ik kleine maten.

En ik zit met de maat, mijn beenlengte van kruis tot vloer is 86cm, mijn lengte zelf is 192cm. Dat zou uitkomen op maat XL, toch? Of hoe zit het met de maten?
En 2e hands en de wat budget modellen die zijn te klein voor mij, wat ik nu dus heb, en de kwaliteit is vaak ook ver te zoeken, en de fietsen die wel mijn maat hebben zijn te duur maar zijn juist wel weer goed.

En waar ik dan eventueel de fiets vandaan kan halen dat weet ik ook niet helemaal. 2e hands is een winkel hier in sittard en die levert ook nieuwe, dure fietsen. Maar alleen dure fietsen in mijn maat, 2e hands zal moeilijk woorden. En nieuw goedkoop is wat ik weet alleen die ene winkel en niet in mijn maat.

Voor 2e hands zijn hier 2 shops in de buurt, voor nieuw ken ik alleen decathlon hier valkbij.

Dus waar zou ik een goede bike kunnen halen voor een redelijke prijs van zo`n 200 euro ongeveer.
Mijn eisen zijn niet hoog, ik moet goed kunnen zitten, goed lang comfortabel kunnen rijden. Vering is niet noodzakelijk, voorvork vering zou wel lekker zijn maar hoeft niet, schijfremmen hoeft van mij ook niet. Dus kortom een vrij basic fiets voor een niet extreem hoog budget maar die toch goed fietsbaar is en een goede kwaliteit heeft.

Oja, net even nagekenen, mijn fiets in de maat L is geschikt voor mensen tot 1.84. Vind je het gek dat ik er slecht op zit 8)7
onderdelen zijn universeel min of meer hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

maar losse frames van fatsoenlijke kwaliteit zijn bijna even duur als een instapmodel fiets ;)
denk aan 500 (dacht ik) voor een AE Traverse frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:10:

@joopieboy: wat is je budget voor een nieuwe fiets?
Ik dacht aan eenprijs van zo`n 200 euro ongeveer, mag ook 300,400 zijn maar liever niet meer.
Dus 200-300 euro is een goede prijs voor mij voor een instap bike.

Maar hoe zit het met de maten, want je hebt letter en cijfer maten. Maar ik kom er nog niet echt uit, en ook hoe je diet het beste kan bepalen. Hoe ik het volgens een site heb opgemeten was van kruis tot vloer op blote voeten, dat was 86 cm, dus maat 56 frame of XL. Hoe zit dat en klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

hmm, voor 300-400 euro krijg je geen mooie nieuwe bike... ik zal eens kijken of ik iets kan vinden maar anders moet je maar een "gezocht" plaatsen op mountainbike.nl ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Okeej, bedankt alvast d:)b
Ik zal binnenkort nog eens langs de fietsenboer gaan, maar het is echt moeilijk om aan een goede fiets te komen in mijn maat en vooral mijn budget...
En ik heb niet eens dure wensen, gewoon een basic mountainbike voor het niet al te zware werk, gewoon asfalt, bosweggetjes en lichte klimmetjes.
Mja, ik rij gewoon nog ff door op mijn "oude bike", voor zolang dat nog gaat.
Ik zie wel wanneer ik wat leuks tegen kom wat een beetje betaalbaar is. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 11-04-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

niet al te bagger, en ook in grote maten te krijgen: Giant Rincon
schakelen zal niet supersnel gaan, en je moet niet verwachten Bart Brentjens eruit te sprinten op dit ding, maar met een krap budget kan je het nog altijd veel slechter doen dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Okeej, bedankt.
Dat ziet er wel goed uit, prijs is nog wel om te doen.

Maar wat ik ook tegen kwam is belkumbikes.nl.
Met deze:
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/2630/agececordobaam2.jpg
Agece Cordoba mountainbike

*Aluminium frame 22 inch.
*Zoom 560 Tracker verende voorvork.
*Shimano Altus 21 versnellingen.
*Shimano Altus achter deraileur.
*Aluminium v brakes.
*Ahead balhoofd.
*Zwarte profielvelgen en spaken.

AGECE KLASSE MOUNTAINBIKES UIT PORTUGAL VOOR DE LAAGSTE PRIJS VAN NEDERLAND

Winkeladviesprijs:329 euro.
Belkumbikesprijs:239 euro.
Of kan ik beter voor wat meer geld een echte giant kopen(al is het het goedkoopste model), of een goede 2e hands bike?

En kwa framemaat, met mijn 1.90+
Klopt het dat ik 22/23 inch oftwel XXL nodig hebt?

[ Voor 53% gewijzigd door Joopieboy op 11-04-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

sorry, maar die bike die jij noemt is echt niks. Die giant rincon is toch echt beter, en voor de benodigde maat moet je ff de test op http://bikefitting.com/Dutch/Frame.aspx doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

McGryphon schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:37:
sorry, maar die bike die jij noemt is echt niks. Die giant rincon is toch echt beter, en voor de benodigde maat moet je ff de test op http://bikefitting.com/Dutch/Frame.aspx doen ;)
Heb je op zich wel gelijk in, alleen kost de fiets die jij noemt wel bijna het dubbele, dus je kan de kwaliteit niet echt vergelijken.

Voor 200-300 euro kan je gewoon niet een kwalitatief goede mountainbike kopen wat mij betreft. Voor een beetje kwaliteit heb je toch wel minimaal Alivio kwaliteit nodig. En dat kan gewoonweg niet voor dat geld.
Voor dat geld kan je beter een tweedehandsje kopen of nog even doorsparen en later een degelijke fiets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan word het waarschijnlijk een goede 2e hands.
Uhm, math salden zit hier in de buurt, freeride zit hier, en welke zit verder nog in de omgeving van sittard?
Want dan ga ik dan maar kijken voor een 2e hands, misschien een betere optie als een goedkoop z merk te kopen, haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

enige punt is dat je tweedehands maar weinig niet-standaard maten tegenkomt... en dat veel fietsen op MP horribly overpriced zijn :X
bijv. iemand die in '95 1000 gulden (!) heeft betaald voor zijn MTB en er nu nog de hoofdprijs voor wil hebben...
of dat er wordt gezegd dat een bike in nieuwstaat is terwijl het middenblad als werpster gebruikt kan worden of of of...
maw een goede 2ehands bike vinden op MP is alleen te doen als je al enige voorkennis hebt. Niet leuk, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

idd ook als je zelf niet zo heel erg super goed thuis bent er in is dat een 'probleem' dat was een van de reden dat ik voor een nieuwe fiets ben gegaan, weet je zeker dat het goed is, dat je niet tegen verborgen gebreken aan loopt, dan kun je zoveel uitzoeken maar dat heb je niet allemaal de 1e keer goed door.
verder had ik nog het voordeel dat ik samen met m'n pa een fiets kocht (combi korting, dat we allebei op bijna de zelfde fiets rijden als 2 duitsers neem ik voor lief :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

joopie, je kan altijd een rijtje MP fietsen hier plempen. Genoeg mensen met een mening hier. Met een beetje zoeken kun je prima shoppen voor dat budget. Vriend van me laatst nog geholpen aan een complete ATX840 voor 160euro! Met rockshox voorvork ipv suntourtje ;)

Een eerste optische test kan al zijn om te kijken of er v-brakes opzitten ipv cantilevers, dat is al een aardige 1e indicatie. Verder niet al te hard door de groep onderdelen laten leiden. Dat doen zowel MP verkopers als bouwmarktverkopers: het 'beste' onderdeel eruit kiezen en die met name noemen.

Zag laatst voor 150 euro ook een schitterende knalrode Specialized met DX v-brakes (rood!).
Mijn mening: of onder de 200 blijven, zo mooi mogelijk iets uitzoeken niet piepen en genieten (dat kan dus) of doorsparen naar instap iets duurder. Bijvoorbeeld een nieuwe Cube of een tweedehands voormalig goede fiets vanaf een euro of 400. Uitzonderingen zat maar meestal zit er rond de 200 a 300 euro een heel segment fietsen die ooit in een grijs verleden aan de prijs waren en nu nog belachelijk veel moeten kosten, precies zoals Gryphon het zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:26
Jazzper schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:10:
Uitzonderingen zat maar meestal zit er rond de 200 a 300 euro een heel segment fietsen die ooit in een grijs verleden aan de prijs waren en nu nog belachelijk veel moeten kosten, precies zoals Gryphon het zegt.
Hee, ik heb mijn Klein TopGun voor 250 euro verkocht.
Dat vind ik echt niet te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Nee, ik ook niet
(kortom: hoe bijt die opmerking mijn tekst?) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

een Klein TopGun is iets anders dan een standaard ongeveerde Giant met cantilevers, stalen velgen en 18 versnellingen (om maar wat te noemen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Damn mensen wat een heerlijk fietsweertje weer :D

Ik heb vandaag een flink rondje door het elsenburgerbos op de rand van rijswijk gedaan en kwam een stel mafkezen tegen die daar aan't trashen waren met bmx's en mtb's :D

Pics: http://picasaweb.google.com/schizoduckie/elsenburgerbos/

Park lag er weer errrug mooi bij moet ik zeggen en de paden zijn best heftig geworden t.o. vorig jaar (zie laatste paar fotos)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik ben nu aan het kijken voor een nieuwe fiets voor na het wedstrijdseizoen, en eindejaarsuitverkoop-prijsdalingen meegeteld moet ik dan dus gaan kijken voor een fiets van 1400-1500 euro nu. Dan kan je dus ook al een mooie fully kopen blijkbaar...
Canyon nerve XC 4.0
hoe ze dat met die afmontage e.d. voor mekaar krijgen voor die prijs is echt ongelooflijk... vergelijk maar eens met een specialized FSRxc voor hetzelfde geld, echt niet normaal hoeveel verschil :P
die fiets gaat hem waarschijnlijk worden... een fully is eigenlijk niet nodig hier in NL maar ik ben niet van plan in NL te blijven fietsen (Ardennen, Alpen here I come) en ook in NL ben je gewoon sneller op een goeie fully. Let wel, goeie fully. ik zie mensen wel eens de patser uithangen met een aldibike, en vervolgens in het bos raar kijken als ze nauwelijks vooruit komen.

[ Voor 9% gewijzigd door McGryphon op 15-04-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

McGryphon schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:27:
Ik ben nu aan het kijken voor een nieuwe fiets voor na het wedstrijdseizoen, en eindejaarsuitverkoop-prijsdalingen meegeteld moet ik dan dus gaan kijken voor een fiets van 1400-1500 euro nu. Dan kan je dus ook al een mooie fully kopen blijkbaar...
Canyon nerve XC 4.0
hoe ze dat met die afmontage e.d. voor mekaar krijgen voor die prijs is echt ongelooflijk... vergelijk maar eens met een specialized FSRxc voor hetzelfde geld, echt niet normaal hoeveel verschil :P
die fiets gaat hem waarschijnlijk worden... een fully is eigenlijk niet nodig hier in NL maar ik ben niet van plan in NL te blijven fietsen (Ardennen, Alpen here I come) en ook in NL ben je gewoon sneller op een goeie fully. Let wel, goeie fully. ik zie mensen wel eens de patser uithangen met een aldibike, en vervolgens in het bos raar kijken als ze nauwelijks vooruit komen.
mwah sneller in nederland op een fully?
ken iemand die NK, EK en 't WK rijd bij de junioren (laatste jaars) en die zat eerst op een hardtail, toen een fully (Cannondale Scalpel 2006, niet misselijk dus) en rijd nu toch weer op een hardtail.
denk niet dat je hem hoeft te vertellen waar ie sneller op is/lekkerder rijd :+

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 15-04-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 16:32

Dentheman

Zie signature

GoldenSample schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:10:
[...]

ken iemand die NK, EK en 't WK rijd bij de junioren (laatste jaars) en die zat eerst op een hardtail, toen een fully (Cannondale Scalpel 2006, niet misselijk dus) en rijd nu toch weer op een hardtail.
Het kan ook per persoon wisselen waarop iemand sneller is of lekker vindt fietsen, maar over het algemeen is (in mijn optiek) een ful suspension overbodig, tenzij je op écht ruw terrein gaat rijden. Neemt niet weg dat het wel relaxed is, zelfs in de stad :p

[ Voor 4% gewijzigd door Dentheman op 15-04-2007 22:24 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Dentheman schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:23:
[...]

Het kan ook per persoon wisselen waarop iemand sneller is of lekker vindt fietsen, maar over het algemeen is (in mijn optiek) een ful suspension overbodig, tenzij je op écht ruw terrein gaat rijden. Neemt niet weg dat het wel relaxed is, zelfs in de stad :p
idd is erg persoonlijk
en als je toch het geld hebt en alleen voor de fun fietst zou ik ook gewoon een fully kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:26
Vandaag ook lekker gegaan (dacht ik). Na 2 km een dubbele snake-bite. 10 km later een dubbele lekke band (doorn zat door onder en bovenkant). Ja, dat was erg lekker.
Daarna wel lekker wezen fietsen, maar man wat was het heet. Op een helling van 2 km met een stijging tot 22% ben ik echt helemaal dood gegaan. In de schaduw ging wel, maar dan kwam je in die zon, geen wind. Toch bovengekomen, maar dat hakte er hard in.
Afijn, toch rond de 45 km in dit weer kunnen doen, vind ik toch lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 16:19
Ik heb zo ongeveer deze sinds vorige zomer:

http://www.fietsgigant.co...181&rubriek=mountainbikes

Alleen 'n ander voorfork (SR Suntour Axon Air ... exacte model is me even ontschoten) en een Selle Italia zadel. Oh ja, en Schwalbe Fast Fred banden :). Verder 't zelfde, zelfde kleur, zelfde uitvoering (voor Deore, achter XT en verder Shimano naven en V-brakes ... ik twijfelde nog over schijfremmen, maar kan altijd nog ombouwen).

Ik ben 'r prima tevreden mee :), zeker voor wat ik ermee doe.

[ Voor 38% gewijzigd door Wouter! op 16-04-2007 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

GoldenSample schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:10:
[...]

ja okay, niet helemaal goed gezegd: het grootste deel van de wedstrijdrijders, vooral bij funklasse, bijna niet bij junioren/elite, zal op een goeie fully sneller zijn bij wedstrijden, ook in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:57
Joopieboy schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:56:
Dan word het waarschijnlijk een goede 2e hands.
Uhm, math salden zit hier in de buurt, freeride zit hier, en welke zit verder nog in de omgeving van sittard?
Want dan ga ik dan maar kijken voor een 2e hands, misschien een betere optie als een goedkoop z merk te kopen, haha :P
Je zou ook nog bij Bikefun in Heerlen kunnen kijken of Akkermans in Elsloo is ook zwaar ok (wellicht wel boven je budget). Ben ook ooit bij bikes 4 fun in Valkenburg geweest en dat was ook wel in orde. Wat ze 2ehands hebben staan weet ik natuurlijk niet dat kan per week verschillen. En welicht dat op het forum van mountainbike.nl ook iemand nog wat leuks aanbied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 16:19
Vanmiddag deze route maar 'ns gereden omdat 't in de buurt was :)

http://www.mtbroutes.nl/k...p?xmlfile=gpsmaps/409.xml
http://www.mtbroutes.nl/routeinfo.php?route_id=409

Ik kan me wel aardig aansluiten bij de reacties die daar worden gegeven. Opzich een leuke route maar tussendoor toch wel vrij veel normale wegen en overwegend vlak. De stukken door het bos waren steeds 'n leuke afwisseling. De modderpoelen waar men 't daar steeds over heeft heb ik niet gezien i.v.m. de droogte van de laatste tijd, hier en daar was ook wat zaagsel neer gegooid.

Ach, ik heb me wel weer even vermaakt vanmiddag. Met het er naartoe en terug rijden een kleine 50km rondgemaakt zo ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Zit er nog een beetje verschil in fietsbroeken?
Bij oa. de Aldi hebben ze fietsbroeken met zeem van 8,- terwijl bv. een Shimano/Agu begint bij 35-40,-.

Ik kan me niet voorstellen dat je voor 8,- een beetje broek koopt... kan iemand dit beamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:57
Redje schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:29:
Bij oa. de Aldi hebben ze fietsbroeken met zeem van 8,- terwijl bv. een Shimano/Agu begint bij 35-40,-.

Ik kan me niet voorstellen dat je voor 8,- een beetje broek koopt... kan iemand dit beamen?
Heb met die van de aldi geen ervaring die van 30-40 euro zijn wel ok voor een keer maar zijn ook niet alles. Goede ervaringen heb ik in het prijssegment 60-90 euro uit deze klasse heb ik oa een hele fijne broek van Primal Wear gehad momenteel fiets ik met een Gonso fietsbroek rond. Maar het is maar wat je wil en natuurlijk alle waar naar zijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

voor die 8 euro kun je het wel proberen natuurlijk ;)
zelf heb ik allemaal scapinno handel :X fiets zonder zeem en bevalt me uitstekend (heb op m'n gewone fiets eerder last van m'n kont dan op m'n mtb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:41

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik heb inmiddels verschillende broeken, waaronder 2 van Pearl Izumi, allemaal + 60euro.
Waarbij er een 100euro is, dat is dan ook echt wel de fijnste.
dieheeft de 3Dpro zeem, heerlijke, zeem is na 1500km nog perfecte staat.
De andere heeft wat goedkopere zeem maar nog steeds VEEL beter dan de zeem van mijn "nood" broeken.
Die komen van de aldi.

het verschil merk ik vooral in de marathons, zeem wordt te nat, gaat schurem, geeft wening comofrt, maar ook de stof van de broek scheelt veel. Droogt sneller, zit gewoon beter en blijft beter zitten.

Ook mijn lange broek komt van Pearl. Zit heerlijk en is aan de voorkant wind en water dicht, achter is hij wat meer open, voor het doorlaten van zweet.

Voor mij dus geen goedkope tsjoek.srry

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 22:07

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Denk dat er ff een nieuw topic geopend moet worden. Ik heb eigenlijk geen tijd, het staat een ieder vrij de sp te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

De fietsbroeken van de Aldi schijnen redelijk te zijn, beter dan nix iig.

Ik zal eens aan de gang gaan met een nieuw deel... zal ik mezelf ook meteen in de TS zetten.

EDIT: hier kan een slot op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

^^ Ik tik kennelijk te langzaam :P . Naja, ik laat hem iig hier nog wel staan.
SchizoDuckie schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:09:
Damn mensen wat een heerlijk fietsweertje weer :D

Ik heb vandaag een flink rondje door het elsenburgerbos op de rand van rijswijk gedaan en kwam een stel mafkezen tegen die daar aan't trashen waren met bmx's en mtb's :D

Pics: http://picasaweb.google.com/schizoduckie/elsenburgerbos/

Park lag er weer errrug mooi bij moet ik zeggen en de paden zijn best heftig geworden t.o. vorig jaar (zie laatste paar fotos)
Daar heb ik vandaag ook een uurtje rond gefietst met een vriend van me. Zowel de korte bospaadjes als de voetpaden meegepakt. In dat park is ook een heuvel (met twee smalle zand stroken omhoog/omlaag, eentje die recht de heuvel op gaat en eentje die wat schuin de heuvel op gaat. Daar ben ik een paar keer tegenop gereden en ook naar beneden en dat vond ik aardig leuk :) . Omhoog trok ik mijn voorwiel van de grond af en naar beneden met een blokkerend achterwiel.
Sommige van de bospaadjes bevatten aardig wat stronken etc. en bij een van de bospaadjes kwam ik zelfs een omgevallen boom op mijn pad tegen waardoor ik moest omkeren :) . Ik heb me er iig goed vermaakt en het is zeker voor herhaling vatbaar.

Om ook even op het kleding verhaal in te haken. Zelfs rijd ik nu met een AGU korte broek met bretels (koste me 70 euro ongeveer) en die bevalt me prima. Ik heb ook zo'n broekje (zonder bretels, met zeem), maar die heb ik na een keer gebruikt te hebben weer in de kast achter gelaten. Naar mijn menig is de zeem te stug en klemde het elastiek teveel om mijn middel terwijl de rest van de broek niet te strak zat. De zeem van de broek is overigens te breed en te kort als ik het vergelijk met mijn AGU broek.
Lange broek en shirt moet ik nog een keertje gaan vervangen voor een goed merk. Nu rijd ik in een shirt van de Kruidvat en een lange broek (eigenlijk een running broek) van de Aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Zo de eerste inschrijvingen zijn gedaan. Vandaag mezelf vastgelegd op de:Heb er zin in, maar kom nog veel tekort. GRC is hoofddoel, rest is leuk en goede vormtest. :)

[ Voor 4% gewijzigd door KeX op 21-04-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Hij had het even kunnen aankondigen en overleggen, maar vooruit maar weer:

Het grote mountainbike topic (deel 6)

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.