Het grote mountainbike topic (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 13.542 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Koude voeten kunnen heeeel naar zijn. Iemand die ik ken rijdt in extreme kou hiermee:

Afbeeldingslocatie: http://images.tchibo.de/eCS/Store/nl/images/kw47/kw47_9657_b1,00.jpg

Batterijpakketje op voorkant schoen. Het werkt voor de echte probleemgevallen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:57

Just_I

What did you just say?

Zo vandaag mijn eerste echte rit op mijn nieuwe fiets, tochtje van 30 km gok ik. Was erg lekker fietsweer, in het begin wel wat koud, maar na een tijdje fietsen merk je daar weinig meer van. Ik had een fietsbroek met bretels aan, daarover een running broek met windstopper (werkte erg goed), running sokjes en daaroverheen sportzoeken, en natuurlijk een longsleeve sport shirt met daaroverheen mijn fiets shirt.
Lekker door de duinen tussen Schevingen en Wassenaar gefietst en gelijk ook nog maar een wat beter plaatje van mijn fiets geschoten:
Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/9837/helefietscg7.jpg
Beetje overbelicht, maar 'I don't care'. Op de weg terug via Wassenaar gefiets en over de bosweggetjes waar veel natte bladeren en plassen op het fietspad lagen :/ . Lekker als je geen spatborden op hebt. Maar gelukkig viel het mee met het opspettende water en de meeste plassen kon ik makkelijk ontwijken.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat veel mensen hun verlichting op het midden van hun stuur hebben. Zelf heb ik hem compleet links gemonteerd, aangezien ik dan beter het midden van de weg kan beschijnen. Hebben jullie daar dan geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Dinsdag ga ik weer naar Mammoet, mijn remmen goed laten afstellen. Mijn reden is dat ik over het stuur ben geknald en er vervolgens achterkwam dat mijn voorrem veel strakker was afgesteld dan mijn achterrem.

Fiets heeft her en der wat beschadigingen aan voornamelijk de bar-ends, quick release van de achteras en nog wat andere kleinere krasjes. Ikzelf heb allen wat schaafwonden op mijn handen en wat zere polsen.

/me Mij is dus zwaar geïrriteerd :(

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

just_i.. vat het niet verkeerd op en ook no offence

maar sorry hoor.. ook al staat de boel te strak afgesteld, dat test je toch als je de eerste 10 meter van je huis wegrijdt op een nieuwe fiets enzo? Ik lees in het mededelingen topic dat het een soort van noodrem was dus als je de remmen losser af laat stellen en je gaat ook vol in de ankers gebeurt dit ook. Verder is zo'n fiets lichter dan een stadsfiets dus is altijd link ja ;)

al dan niet een kutzooi dat je fiets schade heeft :(

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Jazzper schreef op zondag 10 december 2006 @ 15:21:
Just_I.. vat het niet verkeerd op en ook no offence
No offence taken ;)
[q]maar sorry hoor.. ook al staat de boel te strak afgesteld, dat test je toch als je de eerste 10 meter van je huis wegrijdt op een nieuwe fiets enzo?[/
Ik ben nog een beginner op fiets gebied, maar voortaan zal ik dit dus doen ;)
Ik lees in het mededelingen topic dat het een soort van noodrem was dus als je de remmen losser af laat stellen en je gaat ook vol in de ankers gebeurt dit ook.
Punt is dat mijn voorem veel strakker staat als mijn achterrem. Hierdoor ga je afaik sneller over de kop dan waneer het andersom zou zijn.
Verder is zo'n fiets lichter dan een stadsfiets dus is altijd link ja ;)

al dan niet een kutzooi dat je fiets schade heeft :(
Dat is en blijft gaar ja :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste dag dat ik mijn fiets had is mij ingehamerd de voorrem even niet te gebruiken, en pas op de tweede dag er een beetje mee te spelen :+ Afstellen is iets persoonlijks, en dat is dan ook iets dat je zelf zou moeten doen (al dan niet met de stelbouten aan het stuur).

Wel schade van je fiets btw, altijd zonde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hehe weet je wat ook zo iets is. Hoe beter je techniek wordt hoe meer je met je voorrem gaat remmen omdat die 70% vd remkracht oplevert (30% achter). Dat is echter wel wennen zoals je helaas al uitvond. Ik racefiets ook en als je daar al kijkt naar je voorrem kun je al over het stuur gaan ;)

Hoop dat je schade te herstellen is!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:52

Dentheman

Zie signature

Was idd wel leuk, ik moest laatst voor sportorientatie een aantal medeleerlingen begeleiden bij het mountainbiken, paar aardige steile glibberige afdalingen gepakt, en ze gesommeerd naar achter te hangen en alleen de rechter rem (achter) te gebruiken.

'ja maar waarom rem jij ook met voor'

Omdat ik al 6 jaar mountainbike

'maar wat jij kan, dat kan ik ook'

ga je gang :p

Het ging echt perfect, totdat 'ie moest sturen, toen blokkerde het voorwiel en ging hij vliegen :D

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben 2 jaar terug ook een keer op m'n bek gegaan met mountainbiken en sindsdien heb ik iets tegen v-brakes. Nu ik met schijfremmen fiets vind ik dat toch wel een tikkeltje beter, het blokkeert niet snel en je kan veel gedoseerder remmen imo. Met v-brakes zal je allicht ook wel gedoseerd kunnen remmen maar in noodsituaties blijf ik het gevaarlijk vinden. Zonde van de schade btw :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nah ja, welke rem dan ook, ze zullen allemaal blokkeren bij een bepaalde, zelfde, remkracht natuurlijk. Schijven zijn wat beter te doseren idd, net zoals HS-33 bijvoorbeeld. V-brakes zijn ook prima te doseren op zich, maar niet met mountainbiken nee.

Maar ja, hoort erbij, over de kop vliegen. Net zoals je sowieso zal vallen als je op SPD overstapt. Over niet al te lange tijd heb je totale controle en maak je een stoppie. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Aikon op 10-12-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn v-brakes gaat het prima (al heb ik bij stoplichten soms wel een kleine "hop" soms), alleen toen ik laatst een noodrem moest doen met slechts 1 voet op een pedaal ging het toch echt even gruwelijk fout :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dentheman schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:11:
Was idd wel leuk, ik moest laatst voor sportorientatie een aantal medeleerlingen begeleiden bij het mountainbiken, paar aardige steile glibberige afdalingen gepakt, en ze gesommeerd naar achter te hangen en alleen de rechter rem (achter) te gebruiken.

'ja maar waarom rem jij ook met voor'

Omdat ik al 6 jaar mountainbike

'maar wat jij kan, dat kan ik ook'

ga je gang :p

Het ging echt perfect, totdat 'ie moest sturen, toen blokkerde het voorwiel en ging hij vliegen :D
Dentheman, jij woont in Den Helder toch? waar mountainbike jij vooral in de buurt? (laten we zeggen tot ff voorbij Alkmaar?) of doe je dat niet zo veel hier in de buurt?
verder V-Brakes, sinds dat ik m'n bike heb met cheapass trekto V-Brakes valt het mij nog alles mee, ook van 'Hoppen' niet zo veel last hoewel ik wel eens stukje veiligheid hou met remmen voor :)
alleen in 't bos een keer gehad dat ik de controle verloor (ging steeds harder naar beneden gehobbeld alleen harder remmen was amper te doen :P)
maargoed, vanavond hopelijk samen met m'n pa m'n SPD pedalen monteren (nu vragen jullie je af, waarom doe je dat niet zelf? maar bij mij gaan zelfs de simpelste dingen altijd mis, daarom doe ik het liever met m'n pa samen :) ) en dan maar eens oefenen
iemand nog tips om de juiste afstelling te vinden mbt de kracht van de 'veer' om uit te klikken en de exacte plaatsing van de schoenplaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schoenplaatjes zou ik eerst zoveel mogelijk in het midden van je schoen zetten en evenwijdig met de houding van je voet op je pedaal, ook kijken of je schoen niet tegen je crankstel aankomt. Zelf even kijken welke plek je het beste vindt, zo heb ik mijn pedalen precies onder het voorste loopvlak van mijn voet. Je pedalen afstellen is ook niet zo moeilijk, soms hoeft er zelfs niks aan te gebeuren maar kijk in ieder geval of het in- en uitklikken goed en soepel loopt zodat je straks niet op je bakkes gaat als het uitklikken niet lukt! Grote kans dat het kan gebeuren als je van normale pedalen overstapt naar klikpedalen, oppassen dus. Verder is het echt afstellen en uitproberen, zelf heb ik er niet zoveel aan gedaan op het goed uitlijnen van de schoenplaatjes na maar dat was bij mijn racefiets weer heel anders, daar moest ik nog echt veel aan verstellen voordat het naar mijn zin was.
Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 22:54

botoo

💀 too old to die young

Houding van je voet is idd belangrik bij het afstellen van je schoenplaatjes. Ga op een keukentafel oid zitten met je knieën licht uit elkaar (zelfde ruimte als op de fiets) en laat je benen/voeten ontspannen hangen, kijk vervolgens hoe scheef je voeten staan en vertaal dat naar de montage van je plaatjes :Y).
Dus als je voeten iets naar buiten wijzen laat je de plaatjes iets naar binnen wijzen.

[edit]
Als je voeten dus zo hangen komt in dit voorbeeld het plaatje van de rechterschoen (onderaanzicht) er zo onder.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eeed5a49aa56bb389bb12efac2be8890/full.jpg

Wat resulteert in onderstaande 'afwijking' als je de schoenen recht houd.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1419cad7ca26fe93f2fa0fdfe696d7d7/full.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door botoo op 11-12-2006 13:06 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

GoldenSample schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:47:
[...]

Dentheman, jij woont in Den Helder toch? waar mountainbike jij vooral in de buurt? (laten we zeggen tot ff voorbij Alkmaar?) of doe je dat niet zo veel hier in de buurt?
[/b]
ja, ik idd in Den Helder
Den Helder
- Mariëndal (technisch heeel veel krappe bochten langs bomen etc. vette klei/bagger :9 )
- D.O.K parcours (technisch en vrij snel schelpen of erg platgereden)
- Duinen (snel, schelpenpaden, zand , zijn eigenlijk voetpaden maargoed)
- Strand (conditie, zand)
- Quelderduin (van alles wat, een paar uiterst steile hellingen, lange afdalingen, schuine paadjes, schelpen, grind, bagger)

En ik pak soms schoorl maar in Den Helder heb je al 4 diverse 'gebieden' met ale 4 verschillende soorten ondergrond, hellingen, bochten etc. Daar ben je echt wel een dikke halve dag mee bezig wil je alles serieus meepakken.

Maar schoorl heeft dat alles ook maar dan in één parcours, nadeel is dat het er wel 's druk kan zijn in 't weekend en vrij veel bagger als het geregend heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Dentheman op 11-12-2006 14:40 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

thnx ga ik ff zoeken waar dat allemaal is, 't strand doe ik ook wel eens, Schoorl/bergen ook. mja eigelijk zijn veel dingen wel voetpaden dat is wel jammer :P ook jammer is dat ik voor bijv. schoorl en den helder al een stuk moet fietsen (woon in 't zand ;) )

't Mariëndal bedoel je gewoon de 'donkere duinen' mee, is daar ook een speciaal parcour dan?
en dat parcour van D.O.K. mag iedreen met helpie (en fiets) op als er geen wedstrijd/training oid is?
kan het verder niet echt vinden, kun je anders op kaartje ofzo aangeven :) ?

[ Voor 34% gewijzigd door GoldenSample op 11-12-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

http://img92.imageshack.us/img92/1016/mtbjr3.jpg

hier even globaal :p

- Het dok weet je wel te vinden mag ik hopen :p
- Met duinen bedoel ik alle schelpenpaadjes tussen Huisduinen en j'dorp
- Quelderduin is bij station zuid en dan iets naar het noorden, dan rijdt je er zelfs langs
- Mariëndal is idd tegenover de donkere duinen

Zie ondertitel

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Zijn er al meer mensjes hier die zich voorbereid hebben op de (eventueel ooit nog te komen volgend jaar) vrieskou?

Ik heb *eindelijk* net m'n fiets weer terug (custom made achterwieltje erop nu, mavic crossride 2006 mag terug naar de fabrikant want de spaken sprongen er steeds uit) en heb gelijk m'n winterbandjes er even omgelegd om vast te testen hoe dat rijdt.

pics:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.nl/image/schizoduckie/RYBXfNX3K5I/AAAAAAAAAgg/AZWRXjpEguk/IMGP1761.JPG?imgmax=144 Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.nl/image/schizoduckie/RYBXLtX3K4I/AAAAAAAAAgY/nxYtNblzr4E/IMGP1760.JPG?imgmax=144
volgens sommigen vette overkill voor nederland, volgens anderen illegaal :? maar vorig jaar ging ik een aantal keer bijna bij iemand door een raam heen toen ik door delft scheurde en de bruggetjes en fietspaden onverwacht glad waren. Ik ben nu voorbereid iig :Y)

Het zijn Schwalbe Snow Stud's en ik moet zeggen, het rijdt ook nu met dit weer nog geweldig comfortabel. Grip te over, maar je hebt geen last van de spikes omdat ze alleen aan de zijkant zitten. Zodra het glad wordt verlaag je je bandenspanning en kunnen de spikes optimaal hun werk doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door SchizoDuckie op 14-12-2006 13:50 ]

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Beetje pijnlijk als er voor je iemand onderuit glijd en jij er overheen fietst :P

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:52:
Beetje pijnlijk als er voor je iemand onderuit glijd en jij er overheen fietst :P
het is áltijd pijnlijk als je over iemand heen fietst :P (dat heb ik tot op heden gelukkig nog niet hoeven doen ook :+) ik denk dan ook niet dat die spikes veel uitmaken dan :+

[ Voor 11% gewijzigd door SchizoDuckie op 14-12-2006 14:02 ]

• janklp
  • Registratie: Mei 2004

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Inderdaad, zoals je al zegt vreselijk overkill ;)

Ik zou de bandjes er pas opleggen wanneer de vrieskou zich aandient en dan eigenlijk nog niet. Die 2 dagen per jaar dat het vriest aan de grond en dat je toevallig niet wilt mtben. Ik heb me altijd prima gered met normale mtb banden en ik denk velen met mij hier.

En als je toch hard over een bruggetje rijdt dan zullen spikes het verschil ook niet maken imho. Maar misschien heb ik het mis en is het helemaal het einde. Ik hoop het ;)

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

dat bruggetje gaat wel (als het van houd is en dan is het nat en glad dan grijpen die spikes er in) ik denk nu alleen meer als je op asvalt staat hoevere geven die spikes dan grip ivm rubber, dat kant toch niet zo veel zijn lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Afgelopen weekend wat meer last van chain-suck gehad dan me lief is. Een gevolg van o.a. een versleten aandrijflijn (middenblad en ketting). Mooie reden om die nieuwe (ovale) Rotor Q-rings eens te proberen :) Het zal me benieuwen of het werkelijk de moeite is of dat het een oud Biopace praatje in een nieuwe verpakking is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9babd10c95369a8811ce4ff796aff546/full.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

[ekster modus]
Wow, dat ziet er wel gaaf uit botoo. :+
[/ekster modus]

Ik heb zelf laatst mn tandwielen nog vervangen.
2 x LX tandwielen
SRAM PC-991 ketting
SRAM 951 cassette 12-23T
Fietst erg goed. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

KeX schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:12:
Koude voeten kunnen heeeel naar zijn. Iemand die ik ken rijdt in extreme kou hiermee:

[afbeelding]

Batterijpakketje op voorkant schoen. Het werkt voor de echte probleemgevallen wel.
Vond dit een beetje teveel van het goede en kwam bij toeval dit tegen op de site van rose; Afbeeldingslocatie: http://www.roseversand.de/output/pic.aspx?vid=25694
http://www.roseversand.de...57&detail=10&detail2=4193
Kost maar 13,- dus zeker het proberen waard :)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

sweet

misschien hadden sommige van jullie zijdelings die stalen Gary Fisher van mij nog voorbij zien komen, dat zelfbouwprojectje. Prima bike, charmant frame ook, maar 2 grote nadelen:
- frame is 17.5 a 18" terwijl ik 20/21" nodig heb
- trapas/crankstel is niet je van het

In een keer opgelost. Kreeg een mailtje van een vriend van me net: Ik koop een nieuwe Voodoo (chic!) mtb, je mag mijn oude frame en crankstel hebben :)

20" aluminium Be One (B1?) met LX crankset.

Prima dus. Stuk minder charmant dan Gary Fisher maar wel vooruitgang qua materiaal hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste fietsers, (8))

Ik heb nu een oude brake verotte mountainbike, maar omdat hij ondertussen zo verrot is (geen remmen, en stuur zit zeer los, en als je hem vast draait gaat hij weer binnen paar km los zitten)
kan ik nooit even snel rijden!
Ik heb niet echt verstand van fietsen om eerlijk te zijn. Maar ik wil graag een nieuwe fiets.
Waar moet ik op letten bij een beginnerfiets? En hoe duur is een leuke fiets om te beginnen. Je ziet wel fietsen die maar 300 euro kosten, maar zijn die goed?

Ik wil namelijk wel een fiets die tegen een stootje kan. Even in de berm rijden is leuk, door het land van de boer (nee niet over het gewas) is nog leuker! Maar een normale fiets zie ik dat niet zo snel doen :)

Ik kon dit niet on het starttopic vinden. Als ik iets over het hoofd die in voorgaande posts, forgive me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hee dj, wat voor fiets heb je nu. Misschien heb je voor paar tientjes investering weer iets rijdbaars. Stuur dat los gaat zitten kan misschien zo opgelost worden met andere stuurpen en remmen zijn afstelbaar of simpel te vervangen.

Beginnersfietsen hebben altijd als probleem dat mensen het cheap willen omdat ze beginnen maar ja hoe kun je dan weten of het leuk is als je met zware simpele fietsen rijdt ;)

Mijn mening hierover (let op: vaak afwijkend hehe): Optie1. Koop voor onder de noem eens wat 200 euro een wat oudere fiets op marktplaats en rag die af of Optie2: spaar door en koope iets van rond de 600 euro of hoger zoals een Cube of ander betaalbaar merk.

Optie3 zou zijn echt dik je portemonnai te trekken en iets chiques te kopen maar dat is even niet im sprache merk ik.

Op marktplaats is het een enorme jungle varierend van koopjes tot mensen die er ooit heeeel veel geld voor betaald denken te hebben en nu nog de hoofdprijs willen. Ik kom echt dagelijks onzin tegen.

Goede maat is sowieso belangrijk. Qua groep (de onderdelen) heb ik ook een vrij afwijkende mening; ik vind het niet zo belangrijk. Enige onderdeel dat echt lijdt is de achterderailleur dus daar zou ik minimaal voor LX gaan maar qua remmetjes en voorderailleur maakt het mijns inziens niet heel gek uit voor ons amateurs.

Oh en nieuwe fietsen voor 300 euro: afblijven. Een nieuwe fiets minder dan 600 euro is nagenoeg troep. De goedkoopste fietsen die waardig zijn is de categorie Bulls, Cubes, Red Bulls, etc en die beginnen achterin de 500.

Je hebt ook nog optie voor rigid, hardtail of full suspension. In Nederland is hardtail ruim voldoende.

Hou ook rekening met bijkomende kosten: kleren, schoenen, etc etc. Loopt rustig op tot 100 euro of meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Jazzper op 18-12-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie :)

Wat voot fiets ik nu heb weet ik eigelijk niet. Hij is door me broer in het verleden rood overgespoten. (:X)
Ik denk dat ik maar even door moet sparen. Deze fiets die ik nu heb vertrouw ik niet meer. Ik zal als ik er aan denk vanavond nog een foto van maken. (of spam me msn even :+)

Me opa heeft op zich wel een goede fiets. En ik ken ook nog een andere jongen die een mooie fiets heeft. Mischien kunnen zij me een fiets regelen die ik kan vertrouwen. Marktplaats vertrouw ik simpelweg niet.

Nogmaals bedankt voor de reactie :)..

(mischien deze text hierboven in TS zetten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 20-09 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Even een noobvraag tussendoor :P

Mijn remblokjes zijn volgens mij versleten, voor niet maar achter zeker, hoor een soort metaal op metaal geluid, en met vol remmen blokkeert mijn wiel niet :P Achter is dus op lijkt me zo, of zou het iets met de kou te maken kunnen hebben dat het rubber keihard is?

Iig wil ik ze gaan vervangen, maar maakt het verder nog uit welke blokjes je neemt? Die dingen zijn toch redelijk universeel lijkt me?

Op zich eigenlijk wel goed, moet nu meer met de voorrem remmen, en voorheen durfde ik dat totaal niet meer na mijn valpartij begin dit jaar (voorrem + snelheid = over de kop + ingescheurde schouder- en ellebanden). Maar het is natuurlijk niet handig als ik een noodstop moet gaan maken 8)7

Pics van m'n remmen voor zover het nodig is :P

Afbeeldingslocatie: http://www.crazy4angie.com/test/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crazy4angie.com/test/5.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 18-12-2006 12:12 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

bekijk het remblokje eens goed. Het rubber is eigenlijk op te delen (niet fysiek, maar op het zicht) in 2 stukken. Het remrubber zelf en nog het rubber tussen dat en de rem. Vaak lijkt het alsof je nog remblokjes hebt maar is alleen nog maar het basisrubber over.

Marketing boys love remblokjes. Man hoeveel soorten er wel niet zijn...
Ik zou gewoon BBB of Shimano niet al te gek kopen tenzij je je Downhill de bergen af wil storten.
Wel goed inremmen! dat is echt wereld van verschil!

edit: pics!
Ik zie 2 dingen en 1 ding niet.
ik zie geen remblokjes in detail ;)
Ik zie wel een te korte voorremkabel want je 'elleboogje' wordt helemaal omhoog getrokken. Dat rode ding is de power modulator, ook wel hip. Je fietst lijkt goed onderhouden (wat laatste restjes zand eigenlijk ook even weghalen). De achterrem zit de kabel niet goed in de modulator. Regel dat ;)
En je hebt semi slicks als bandjes. Ideaal voor op de weg maar ga er niet het bos mee in in de huidige modderstaat van de bossen.

[ Voor 34% gewijzigd door Jazzper op 18-12-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jazzper schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:14:
Marketing boys love remblokjes. Man hoeveel soorten er wel niet zijn...
Ik zou gewoon BBB of Shimano niet al te gek kopen tenzij je je Downhill de bergen af wil storten.
Wel goed inremmen! dat is echt wereld van verschil!
Inremmen? :P

Ik gebruik mijn fiets nu alleen om naar mijn werk te fietsen, dus gewoon in de stad. In de lente wil ik er weer op uit gaan in de duinen enzo, en waarschijnlijk heb ik dan toch weer nieuwe blokjes nodig :P

BBB of Shimano (Shimano dan waarschijnlijk, omdat mijn hele fiets shimano is :P).. Hoe duur zijn dat soort blokjes? En gewone goedkope 'standaard' blokjes die voor in de stad prima voldoen? Ik neem overigens wel aan dat je, ook al zijn er tig verschillende merken en types, je ze gewoon kan monteren, dus dat het mounting systeem hetzelfde is?
Jazzper schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:14:

edit: pics!
Ik zie 2 dingen en 1 ding niet.
ik zie geen remblokjes in detail ;)
Ik zie wel een te korte voorremkabel want je 'elleboogje' wordt helemaal omhoog getrokken. Dat rode ding is de power modulator, ook wel hip. Je fietst lijkt goed onderhouden (wat laatste restjes zand eigenlijk ook even weghalen). De achterrem zit de kabel niet goed in de modulator. Regel dat ;)
En je hebt semi slicks als bandjes. Ideaal voor op de weg maar ga er niet het bos mee in in de huidige modderstaat van de bossen.
Die foto's kon ik zo snel even vinden, toen had ik de fiets net een paar uur ;)

Die remkabel, volgens mij is hij niet meer zo strak, want ze zaten verkeerd om (rechts = voorrem en links was achter) en hij zit nu aan de andere kant geloof ik. Die kabel zit er onderhand wel goed in, meteen na het maken van die foto's gedaan :P

Sowieso moet ik mijn fiets binnenkort eens flink schoonmaken, er zit veel modder enzo op en het is gewoon leuker een schone fiets te hebben :P Hoe krijg ik trouwens het beste mijn ketting schoon? Gewoon heet water + afwasmiddel + staalborstel en dan siliconenspray er overheen?

En die modderige bossen.. tja, ik vind het nu veels te koud om te fietsen _O- Ben een koukleum dus je komt me pas volgend voorjaar weer tegen in de duinen :+

oh, en als je alle pics wilt zien:

http://www.crazy4angie.com/test/1.jpg
http://www.crazy4angie.com/test/2.jpg
http://www.crazy4angie.com/test/3.jpg
http://www.crazy4angie.com/test/4.jpg
http://www.crazy4angie.com/test/5.jpg
http://www.crazy4angie.com/test/6.jpg
http://www.crazy4angie.com/test/7.jpg
http://www.crazy4angie.com/test/8.jpg
http://www.crazy4angie.com/test/9.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Angeloonie op 18-12-2006 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:16
Voor de stad.

Moet je doen wat ik ook wel eens heb gedaan toen ik 8 fietsen moest opknappen

Soms heeft Lidl V-Brake blokjes in de aanbieding voor 1,99 euro.
Die dingen doen het voor in de stad erg goed.
Gelijk een zooitje kopen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

remblokken als zoiets:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=15215

en BBB is waardig merk on the cheap hoor, kun je rustig kopen.

inremmen ja. Die kristallen in het rubber moeten nog harden. Je kan bv een stuk of 20 a 30 noodstops maken op straat voor je het bos in duikt zodat ze even goed heet worden. Sommige gekken houden hun blokjes boven het gasfornuis maar das niet mijn ding.

lekkere foto's hoor. dSLR? mooie scherptediepte. Leuk fietsje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:44:
Bedankt voor de snelle reactie :)

Wat voot fiets ik nu heb weet ik eigelijk niet. Hij is door me broer in het verleden rood overgespoten. (:X)
Ik denk dat ik maar even door moet sparen. Deze fiets die ik nu heb vertrouw ik niet meer. Ik zal als ik er aan denk vanavond nog een foto van maken. (of spam me msn even :+)

Me opa heeft op zich wel een goede fiets. En ik ken ook nog een andere jongen die een mooie fiets heeft. Mischien kunnen zij me een fiets regelen die ik kan vertrouwen. Marktplaats vertrouw ik simpelweg niet.

Nogmaals bedankt voor de reactie :)..

(mischien deze text hierboven in TS zetten?)
ik had min of meer 't zelfde als jouw, ik ben voor een nieuwe fiets gegaan omdat ik ook met weinig kennis etc. marktplaats niet zag zitten (ook omdat je mischien een fiets koopt met verborgen gebreken etc.) zelf heb ik voor een eurotje of 650 een trek 6500 gekocht, ik ben voor een fiets gegaan die overal Deore of hoger afgemonteerd was (behalve de remmen dan :X ) gezien dat gewoon echt wel beter is dan lagere groepen als Alivio, boven Deore word het wel beter maar naar verhouding ook veel duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Remblokjes voor velgen inremmen? Nog nooit van gehoord, enkel van remschijfremblokjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Wel eens van concave remvlak gehoord? (nee dus :P) anders zou je het nut van velgremmen inremmen wel zien :).

BBB remblokje zijn goed :Y) en goedkoop! Imho zijn ze minstens zo goed als de veel duurdere Shimano varianten.

Verder is het vooral goed afstellen van je (voor)rem om te voorkomen dat je blokkeert en onbedoeld op je voorwiel stopt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja daar is veel over te lezen want remmen afstellen is een vak apart
best veel variabelen:
- hoe de blokjes staan
- hoe de v-brakes staan (pinnetje keuze uit 3 en mini imbus dingetje)
- kabel hoe strak
- stelschroefjes
- lengte kabel
- hoe scherp is de bocht van verlaten van je v-brakes (dat elleboogje)

kortom.. is nogal wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
botoo schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:21:
Wel eens van concave remvlak gehoord? (nee dus :P) anders zou je het nut van velgremmen inremmen wel zien :).
En anders kan jij het me uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 22:48

The_Scarabial

MTB for life!

lol die is gaaf, mooi in noorwegen door de sneeuw fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jazzper schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:21:
remblokken als zoiets:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=15215

en BBB is waardig merk on the cheap hoor, kun je rustig kopen.

inremmen ja. Die kristallen in het rubber moeten nog harden. Je kan bv een stuk of 20 a 30 noodstops maken op straat voor je het bos in duikt zodat ze even goed heet worden. Sommige gekken houden hun blokjes boven het gasfornuis maar das niet mijn ding.

lekkere foto's hoor. dSLR? mooie scherptediepte. Leuk fietsje!
Die blokjes die je linkt zitten er dacht ik op dit moment op :P Weet het niet 100% zeker maar ze lijken er heel veel op met dezelfde 4 blokken zo afgerond.

Inremmen is dus alleen 'nodig' voordat je echt gaat rijden. Ik dacht gewoon omdat ze nieuw zijn dat je ze inremt :P

Ohja, en idd een dSLR ;) Canon EOS 350D
botoo schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:21:
BBB remblokje zijn goed :Y) en goedkoop! Imho zijn ze minstens zo goed als de veel duurdere Shimano varianten.
:Y) Nog steeds te duur op dit moment :+ Ben blut _O- Maar binnenkort verwacht ik wel wat, dus voorlopig de oude blokjes slopen en daarna nieuwe *O*
Verder is het vooral goed afstellen van je (voor)rem om te voorkomen dat je blokkeert en onbedoeld op je voorwiel stopt.
Idd, zo stond mijn voorrem te strak afgesteld, waardoor ik met een minimale knijp al eens over de kop vloog. Zoals ze nu staan vind ik ze perfect, ik kan redelijk hard knijpen zonder dat ze blokkeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Aikon schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:13:
En anders kan jij het me uitleggen?
Tuurlijk :)
O.a. Campagnolo (o.a. de Thor) heeft series velgen gehad met een hol (concave) geslepen remvlak. Het voordeel daarvan is dat de remblokjes zich automagisch naar het midden zouden moeten richten, dat werkte deels, maar tegenwoordig zie ik niet veel velgen meer die zo zijn gebouwd? (met schijfremmen sowieso niet nodig meer).

Ik kan geen plaatje meer vinden :| maar het zag er ee eetje zo uit )_( je kunt je voorstellen dat je eerst je vierkante blokjes in moest slijpen voordat je een volledig remvlak kon gebruiken.

vroegåh . . .
:+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik sta op het punt een fiets met shimano XT dual control remhendels/shifters te bestellen, ik heb alleen geen ervaring met dat dual control spul.

Wat is het, en is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

whoah damn vet :D alleen minder op asfalt waarschijnlijk :P

deze zijn ook wel leuk voor de zomer: http://www.sweetskinz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
botoo schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:47:
[...]

Tuurlijk :)
O.a. Campagnolo (o.a. de Thor) heeft series velgen gehad met een hol (concave) geslepen remvlak. Het voordeel daarvan is dat de remblokjes zich automagisch naar het midden zouden moeten richten, dat werkte deels, maar tegenwoordig zie ik niet veel velgen meer die zo zijn gebouwd? (met schijfremmen sowieso niet nodig meer).

Ik kan geen plaatje meer vinden :| maar het zag er ee eetje zo uit )_( je kunt je voorstellen dat je eerst je vierkante blokjes in moest slijpen voordat je een volledig remvlak kon gebruiken.

vroegåh . . .
:+
Ik snap je, grappig idee wel :)
Maar inremmen van velgremmen is verder niet van toepassing dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb op mijn fiets nu remblokken S70T zitten van Shimano. Echter kan ik deze op internet bij geen enkele shop vinden? Er staat op wat engelse sites wel M/S70T, kan ik dan de M70T ook gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

afaik zijn dat de instap blokjes idd, die heb ik ook op mijn vbrakes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Aikon schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:11:
Maar inremmen van velgremmen is verder niet van toepassing dus?
Och, echt kwaad kan het niet :+ maar of het nog nodig is om je remwerking te optimaliseren dus ik wel te betwijfelen ja ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vanmiddag langs de locale fietsenhandel geweest. Ze hadden geen merkspul, maar Hozee Fietsplus remblokjes, die voor Shimano geschikt waren.

Ach, die dingen waren €4,95, en ze doen het prima :P Die andere waren echt _helemaal_ op, bij 1 ervan kwam het ijzer er al doorheen. 8)7

Heb ze helemaal zelf vervangen, en toen ik toch bezig was m'n hele fiets maar in de hete sop gezet, dus m'n velgen glimmen ook weer mooi :Y)

* Angeloonie hoopt dat het morgen niet gaat regenen, is al het werk voor niets geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:56
Lol zie Math Salden staan, mijn overbuurman :+ Altijd duitsers daaro voor de deur :P
Wel superdure winkel.

Verder ben ik ook ana het kijken voor een MTB, en zelf ben ik 1,87 lang. Hoe hoge framemaat zou ik dan moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

luccie schreef op woensdag 20 december 2006 @ 01:36:
Verder ben ik ook ana het kijken voor een MTB, en zelf ben ik 1,87 lang. Hoe hoge framemaat zou ik dan moeten hebben?
Er zijn een aantal methodes om dat te berekenen, maar degene die ik het vaakst ben tegengekomen en ook zelf gebruikt heb is de volgende manier:
1. Ga rechtop staan en doe je voeten zo'n 15-20 cm uit elkaar
2. Meet de afstand van de vloer tot aan je kruis (tot op het bot)
3. 2/3 van die afstand zou je ideale framemaat moeten zijn.
4. Kies vervolgens een frame wat het dichtste bij die lengte komt.

Voor mijn fiets had ik keuze uit 56cm of 61cm frame en mijn ideale framemaat zou 58 cm zijn geweest. Uiteindelijk voor 56 cm gegaan en het rijd prima. Nu ben ik wel een beginner en heb nog niet echt goed door wat de verschillende tussen beide frames zouden zijn (had in de winkel destijds een 51 cm frame getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Met 1.87 kan je redelijk veilig stellen dat een 20 inch frame goed zal passen.

Hoezo duur Math Salden? Ik koop er ook regelmatig als ik in de buurt ben of laat wat meenemen door iemand anders die daar langskomt. Salden is doorgaans goedkoper dan gemiddeld :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
Ik ben ook ongeveer 1,87 en heb me een 20" (51 cm) cube aangeschaft. Zeer tevreden mee :)

Dit weekend heb ik zeeeeer diep in de modder gezeten. Zeer leuk maar nu sleept m'n voorste remschijf lichtjes en ben ik ook wat remkracht kwijt. Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

heb je de blokjes zelf gemonteerd?
toch wel met de befaamde 1 cent methode mag ik hopen?
je kan hier
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=21
bij 'setting pads' zien wat ik bedoel. Zij gebruiken elastiekje maar je kan ook een eurocent ertussen leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jazzper schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:13:
heb je de blokjes zelf gemonteerd?
toch wel met de befaamde 1 cent methode mag ik hopen?
je kan hier
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=21
bij 'setting pads' zien wat ik bedoel. Zij gebruiken elastiekje maar je kan ook een eurocent ertussen leggen
Ik had een shimano handleiding uitgeprint, daar stond 1-2 mm op.

Echter heb ik een lichte slag in mijn wiel, waardoor het nu 3-4 mm is gok ik zo.

Hij remt iig prima, heb na het monteren flink geremd om dat te checken.

De oude pads zaten overigens verkeerd, ze zagen er echt exact zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.parktool.com/images_inc/repair_help/pad8.jpg

Alleen dan met nog minder rubber :P

[ Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 20-12-2006 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Thefirstikke schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:04:
Ik sta op het punt een fiets met shimano XT dual control remhendels/shifters te bestellen, ik heb alleen geen ervaring met dat dual control spul.

Wat is het, en is het wat?
Even een subtiel kickje....

Ik heb begrepen dat je met dualcontrol schakelt met je remhendels... Ik heb ook begrepen dat er een hoop voor- en tegenstanders zijn van dit systeem. Is het (eenvoudig) mogelijk om dat dualcontrol spul te vervangen voor normale remhendels en shifters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

zijn er nog mensen die morgen de napoleonroute gaan mtb'en (toertocht)
datum 23 december 2006
afstanden 30, 45 km
starttijd 9:30-10:00 uur
Start-lokatie Clubgebouw DOK, Guldemondweg (Den Helder)
Ik ga de 30 km rijden want ik moet om 12 uur werken, en als ik de 45 ga rijden red ik het net niet om om 12 uur op 't werk te zijn :p

[ Voor 3% gewijzigd door Dentheman op 22-12-2006 12:59 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 07:28
Ghallo.. Ook even m'n fietsje laten zien:

Klik hier voor picture... (High Res..)

Frame:
Rocky Mountain Vertex
Balhoofd:
Chris King NoThreadSet
Voorvork:
Rockshox Reba Team U-Turn
Wielset:
DT240s naafjes op DT XR4.1D velgjes, DT comp spaakjes.
Banden:
Continental Explorer Supersonics.
Remmen:
Magura Marta SL
Afmontage:
Shimano XT Der.+Shifters, RaceFace Deus XC X-type Crankset
Stuur/Stuurpen / Zadelpen:
Rocky Mountain LowRiser / RaceFace Prodigy / RaceFace XY
Zadel:
Selle Italia SLR
Gewicht:
Ca. 10,90 kg.

:9
Woon in Limburg (Sittard) en in die omgeving komt ie wel tot z'n recht. Rij al ongeveer 6 jaar mtb..

[ Voor 11% gewijzigd door dnhelle op 22-12-2006 14:55 . Reden: Aanpassen Speclijst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Mooi fietsje dnhelle! Goed spul allemaal. Heb zelf afgelopen zondag nog ca 80km gebiked, beetje combinatie van Gulpen- en Vijlenroute, met wat verbindingsstukjes ertussen en een retourtje Maastricht-Gulpen (on-road) erbij. Conditie was redelijk armzalig maar was wel genieten, die keien-afdaling op de Camerig blijft briljant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Dat is een hele fijne fiets dnhelle! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@BassGunner: Mooi tochtje zal dat zijn geweest, rij em ook wel eens. Probeer eens de Margraten-route, die is helemaal lekker, wel ff conditieschaven... Wel supermooi en technisch!
Ik ben het eens met je mening over de Camerig-afdaling, die is Heerlijk. Wat rij jij?

@KeX: Dat is ook zo, hij bevalt me echt geweldig. Heb hiervoor eerst een Kinesis-frame gehad, in combinatie met een SID-vork, en je merkt toch wel een goed verschil ertussen, ondanks dat het beide meer wedstrijdvorken zijn. De Reba is stukken stijver en stukken soepeler en progressief ingesteld.

Ook nog maar eventjes m'n "kingetje" aan de specs bijgevoegd...

[ Voor 5% gewijzigd door dnhelle op 22-12-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
dnhelle schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:54:
@BassGunner: Mooi tochtje zal dat zijn geweest, rij em ook wel eens. Probeer eens de Margraten-route, die is helemaal lekker, wel ff conditieschaven... Wel supermooi en technisch!
Ik ben het eens met je mening over de Camerig-afdaling, die is Heerlijk. Wat rij jij?
Heb wel eens stukjes Margratenroute gedaan, maar volgens mij kan die toch echt niet tippen aan de Gulpenroute, daar zitten de meest steile stukjes bergop en bergaf in. Verder doe ik regelmatig de Meersenroute en bike ik wel in de buurt van Valkenburg, op de Pietersberg en richting St Geertruid (Savelsbos en zuidelijker).

Ik rijd op een Trek 8000 btw, XT afmontage, FOX vorkje, zie mn sig :) (stuurpen staat al wel wat lager, en er ligt een NN/RR combo op de velgjes)

[ Voor 4% gewijzigd door bassGunner op 22-12-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nice!!
Maar dat racekanon van je is helemaal af. Erg mooi! _/-\o_

Qua afweging tussen bikeroutes hier in LimboLand kan ik maar 1 ding zeggen: ik ben blij dat er zoveel heuvels liggen, qua kwaliteit komt het er toch op neer dat ze allemaal erg mooi zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

vandaag eindelijk met m'n clicks gereden, alleen die schoenplaatjes kunnen eigelijk helemaal niet zoveel gedraaid worden klopt dat of moet ik ook binnen in de schoen gaan prutsen?
Verder kreeg ik last van m'n dijbeen (naja waar hoog op je dijbeen het bot het meest uitsteekt zegmaar).
ik kon met m'n linkervoet veel meer heen en weer bewegen dan met m'n rechter en met die rechter had ik last van m'n dij en met m'n linker een heeeeeeel klein beetje. heeft dit ook te makken met die 'stelschoef' hoe makkelijk je uitklikt?
beviel me verder trouwens wel super alleen nog wel even kijken hoe het nu 't lekkerste rijd trekkent aan je pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:40:
Ghallo.. Ook even m'n fietsje laten zien:

Klik hier voor picture... (High Res..)

Frame:
Rocky Mountain Vertex
Balhoofd:
Chris King NoThreadSet
Voorvork:
Rockshox Reba Team U-Turn
Wielset:
DT240s naafjes op DT XR4.1D velgjes, DT comp spaakjes.
Banden:
Continental Explorer Supersonics.
Remmen:
Magura Marta SL
Afmontage:
Shimano XT Der.+Shifters, RaceFace Deus XC X-type Crankset
Stuur/Stuurpen / Zadelpen:
Rocky Mountain LowRiser / RaceFace Prodigy / RaceFace XY
Zadel:
Selle Italia SLR
Gewicht:
Ca. 10,90 kg.

:9
Woon in Limburg (Sittard) en in die omgeving komt ie wel tot z'n recht. Rij al ongeveer 6 jaar mtb..
Mooi fietsje!
Rij jij hier op de kollenberg of in het duitse bos of waar?
Ik kom namelijk ook uit sittad, europapark en ik rij vaker in het duitse bos en waar het oude safaripark zit. Misschien kom ik je nog een tegen! :P

Trouwens om ook over mijn fiets te hebben, die is niet zo best, weinig geld dus dan weet je het wel...
Een decathlon fiets van 100 piek :P Mja hij doet zijn werk ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.wrower.pl/kupowanie/img/2006Decathlon_Rockrider50_ik.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Joopieboy schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:51:
[...]

Mooi fietsje!
Rij jij hier op de kollenberg of in het duitse bos of waar?
Ik kom namelijk ook uit sittad, europapark en ik rij vaker in het duitse bos en waar het oude safaripark zit. Misschien kom ik je nog een tegen! :P

Trouwens om ook over mijn fiets te hebben, die is niet zo best, weinig geld dus dan weet je het wel...
Een decathlon fiets van 100 piek :P Mja hij doet zijn werk ;)

[afbeelding]
JoopieBoy, stoer, Europapark is bij mij aan de overkant, ik woon in HaagSittard.
Duitse bos / safaripark begin ik m'n "huisrondje" mee als opwarmertje, dan over duitsland, richting geleen, sweikhuizen, schinnen en verder... Kollenberg niet zo snel, d'r zijn leukere stukjes. Wil toch per ritje zeker een 30/40km gehad hebben...

En over je fiets, ken je de volgende bekende uitspraak:
"It's not about the bike, It's about the biker." 8)

En zolang je dat in je achterhoofd houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:58:
[...]

JoopieBoy, stoer, Europapark is bij mij aan de overkant, ik woon in HaagSittard.
Duitse bos / safaripark begin ik m'n "huisrondje" mee als opwarmertje, dan over duitsland, richting geleen, sweikhuizen, schinnen en verder... Kollenberg niet zo snel, d'r zijn leukere stukjes. Wil toch per ritje zeker een 30/40km gehad hebben...

En over je fiets, ken je de volgende bekende uitspraak:
"It's not about the bike, It's about the biker." 8)

En zolang je dat in je achterhoofd houdt...
Haha, zeker.
Maar ik had toch liever zo`n giant als mijn vader heeft, maargoed. Ik ben blij dat ik een mountainbike heb.
En wat een behoorlijk stuk fiets jij je op je mountainbike, erg netjes :)
Ik doe rond de 15-20km op mijn fiets. Vooral door. langs en om het bos en de omliggende dorpjes heen. Maar wel leuk :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ghehe, mijn fiets is nogal wat veranderd sinds ik hier de laatste keer was. X-Gen voorderailleur ipv Suntour rommel (die niet meer schakelde), powerlink in een inmiddels ingekorte ketting (zodat ik nu ook alle versnellingen kan bereiken), nieuwe banden (Ritchey Speedmax in de winter is wel grappig maar niet leuk), Avid SD-5 remmen voor en achter (eerst Saccon prutdingen) en een nieuwe binnenband voor.
In de pipeline: Marzocchi MX Comp
Fi:zi;k (toch?) Gobi zadel
en daarna een hele nieuwe fiets ipv deze gare Giant Box Shock :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Jazzper schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:33:
Enige onderdeel dat echt lijdt is de achterderailleur dus daar zou ik minimaal voor LX gaan maar qua remmetjes en voorderailleur maakt het mijns inziens niet heel gek uit voor ons amateurs.
Nee, en daarom heb ik de voorderailleur en remmen allebei genoodzaakt geüpgrade? Als je heel goedkope remmen hebt ben je een gevaar op het pad, en als de voorderailleur niet meer terugschakelt door een kapotte veer ben je ook de naad. Snappez-vous?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

trueness, maar je bent met mij eens dat onderling vergelijken de RD meer invloed heeft dan de FD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:56
Trouwens, Doet Math Salden ook verzenden? Anders kan ik wel verzenden als iemand van daarboven wat meot hebben, dan koop ik het en verzend ik het :) Woon er toch tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

luccie schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 23:33:
Trouwens, Doet Math Salden ook verzenden? Anders kan ik wel verzenden als iemand van daarboven wat meot hebben, dan koop ik het en verzend ik het :) Woon er toch tegenover.
Math Salden verzendt ook, maar ik hoor over het algemeen geen goede ervaringen daarover; verkeerde dingen opsturen enzo.
Jazzper schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:38:
trueness, maar je bent met mij eens dat onderling vergelijken de RD meer invloed heeft dan de FD?
Ligt er ook maar net aan, maar in het algemeen wel. Maar jij deed het overkomen alsof remmen en voorderailleur niet belangrijk waren.
Het is niet voor niks zo dat vaak de achterderailleur 1 stapje hoger wordt genomen dan de rest. Voor een deel omdat de achterderailleur het meest in het oog springt, maar ook omdat die moet blijven schakelen.
Ik kan wel vertellen dat het zuigt als je niet voor kan schakelen...
en dat er nu een mooi litteken op mijn arm zit omdat mijn remmen niet meer werkten in een afdaling ( juist: goedkope prut!)

[ Voor 21% gewijzigd door McGryphon op 24-12-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Er is natuurlijk een verschil tussen goedkoop prut en standaard shimano deore remmen ofzo, die gewoon perfect vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Klopt, maar het waren Acera (dacht ik) remmetjes, waarbij voor de remhevel een keer was gebroken na een val (vond ik niet erg, gebruikte ik toch nooit) en achter was er tijdens een afdaling een remarmpje afgebroken. Dat was wel erg, want nu zit ik met een "mooi" litteken.

Gaat er btw nog iemand 2e kerstdag naar Schaijk?

[ Voor 9% gewijzigd door McGryphon op 24-12-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:58
ik ben van plan aankomende lente / zomer / herfst te gaan MTB'en en ben nu aan het kijken naar een fiets. Budget van €250 tot €350. Ik ga voor een 2de hands op marktplaats, omdat je mijn inziens daar de beste koop kunt doen als je goed op let. Want zoals al eerder gezegd willen sommige mensen de hoofdprijs voor hun oude fiets.

Om maar even wat termen eruit te gooien :p, ik ben op zoek naar een hardtail met schijfremmen. Remblokjes heb ik vaak zat mee gefietst en dan vind ik een ramp. Liever had ik natuurlijk een goede fully maar dat is niet haalbaar met mijn budget. De groep waarmee de fiets is afgemonteerd maakt mij niet zoveel uit. Ik ga de fiets gebruiken om door duingebied mee te fietsen, ik ga het enkel en alleen doen voor de fun.

Ik zit nu op marktplaats te kijken en zie het volgende:
http://www.marktplaats.nl...sc.html%23photo%3Fimg%3D3

Is dit nou wat of niet? Giant lijkt mij een goed merk en de groep waarmee het is afgemonteerd is ook OK. Enkel een tandwiel van de achtercasette (?) is niet meer helemaal jofel. Is dat als leek een beetje goed te vervangen? Ik heb wel ervaring met achterbanden plakken en vervangen maar een casette vervangen heb ik nog nooit gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Roet op 02-01-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Oe leuk, fietsen op marktplaats uitzoeken! Mijn hobby :d
Let op: op MP staat 90% verkeerd aangeprezen. Zowel als tekst als prijs (ik heb er ooit 2200 gulden voor betaald dus wil nu nog misntens 600 euro vangen - het is nu 10 jaar later eikel ;)).

Terrago is redelijk instap van Giant. Een enkel tandwiel vervang je niet (althans op een enkele onderdelen idioot na zoals ik), maar de hele cassette. Hoeft niet al te duur te zijn.

Waarom wil je een fully? In de duinen is dat overdreven en te zwaar.

Wat vind je een ramp aan velgremmen en de blokjes? Schijfremmen hebben weer hele andere nadelen. Let op trouwens. Mensen op marktplaats hebben de neiging te denken dat schijfremmen hun oude barrel opwaardeerd met 200 euro ofzo...

Deze Giant komt een beetje vaag op me over qua uiterlijk of de foto is vaag genomen. Lijkt wel of hij heel klein is en mega sloping ofzo. Verder geen idee wat het is want hij beschrijft niets. Qua afmontage/voorvork etc. En mee naar school geweest zegt hij? Dus elke dag in het fietsenrek geplempt? Ik kan dus met deze kennis niet goed oordelen maar 250 lijkt me zo op het eerste gezicht veel. [/speculeermodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Jazzper schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:21:
Oe leuk, fietsen op marktplaats uitzoeken! Mijn hobby :d
Let op: op MP staat 90% verkeerd aangeprezen. Zowel als tekst als prijs (ik heb er ooit 2200 gulden voor betaald dus wil nu nog misntens 600 euro vangen - het is nu 10 jaar later eikel ;)).

Terrago is redelijk instap van Giant. Een enkel tandwiel vervang je niet (althans op een enkele onderdelen idioot na zoals ik), maar de hele cassette. Hoeft niet al te duur te zijn.
Dat had ik begrepen. Ik moet gewoon een 8-speed casette hebben. Maakt het nog uit of je daar een betere klasse, bijvoorbeeld XT in plaats van Acera, voor gebruikt?
Waarom wil je een fully? In de duinen is dat overdreven en te zwaar.
Omdat het mij lekker lijkt fietsen, vooral over die schelp-paden die hier liggen. Daar zitten vaak nog wat kleine harde heuveltjes in van wortels van de bomen ernaast bijvoorbeeld. Maar als jij het zegt dan geloof ik je direct. Ik heb er zelf nog nooit mee gefietst, enkel met een hardtail en dat beviel mij goed.
Wat vind je een ramp aan velgremmen en de blokjes? Schijfremmen hebben weer hele andere nadelen.
Oh ik wist niet dat er aan schijfremmen ook nog nadelen klemde. Ik heb met velgremmen vaak gehad dat de blokjes er niet goed opzaten, snel sleten en gewoon niet goed remde. Dit komt natuurlijk door de foute afstelling maar ik wil mijn fiets eigenlijk zo min mogelijk instellen en er zoveel mogelijk mee fietsen, daarom leek schijfremmen mij een goede optie.

Waar kan ik meer lezen over wat de voor- en nadelen zijn van schijfremmen?
Let op trouwens. Mensen op marktplaats hebben de neiging te denken dat schijfremmen hun oude barrel opwaardeerd met 200 euro ofzo...

Deze Giant komt een beetje vaag op me over qua uiterlijk of de foto is vaag genomen. Lijkt wel of hij heel klein is en mega sloping ofzo. Verder geen idee wat het is want hij beschrijft niets. Qua afmontage/voorvork etc. En mee naar school geweest zegt hij? Dus elke dag in het fietsenrek geplempt? Ik kan dus met deze kennis niet goed oordelen maar 250 lijkt me zo op het eerste gezicht veel. [/speculeermodus]
Ik heb even op internet gekeken en de huidge Giant Terrago Disc kost €559, en dat is het model van dit jaar, dus leek het mij een redelijke prijs. Het model wat op marktplaats staat is overigens van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Ik heb een vraagje mbt tot banden, ik rijdt zelf nog op (michelin) normale mtb banden, vroeger waren het brede banden maar tegenwoordig is het niks :p ik zie heel vaak brede (o.a. schwalbe) banden met dikke noppen onder mtb's die een crossmotor niet zouden misstaan :p Zit hier nog een voordeel aan behalve dat je meer tractie hebt op zachte ondergrond?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Roet schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:33:
[...]

Dat had ik begrepen. Ik moet gewoon een 8-speed casette hebben. Maakt het nog uit of je daar een betere klasse, bijvoorbeeld XT in plaats van Acera, voor gebruikt?

[...]

Omdat het mij lekker lijkt fietsen, vooral over die schelp-paden die hier liggen. Daar zitten vaak nog wat kleine harde heuveltjes in van wortels van de bomen ernaast bijvoorbeeld. Maar als jij het zegt dan geloof ik je direct. Ik heb er zelf nog nooit mee gefietst, enkel met een hardtail en dat beviel mij goed.

[...]

Oh ik wist niet dat er aan schijfremmen ook nog nadelen klemde. Ik heb met velgremmen vaak gehad dat de blokjes er niet goed opzaten, snel sleten en gewoon niet goed remde. Dit komt natuurlijk door de foute afstelling maar ik wil mijn fiets eigenlijk zo min mogelijk instellen en er zoveel mogelijk mee fietsen, daarom leek schijfremmen mij een goede optie.

Waar kan ik meer lezen over wat de voor- en nadelen zijn van schijfremmen?

[...]

Ik heb even op internet gekeken en de huidge Giant Terrago Disc kost €559, en dat is het model van dit jaar, dus leek het mij een redelijke prijs. Het model wat op marktplaats staat is overigens van vorig jaar.
Tav de tandwielen
Nou, ik denk het wel.
Alsof je het verschil vraagt in wegligging tussen een eend en een hummer
Acera=bloedgoedkoop
XTR=retegoed en steenduur (teveel voor die Giant)
Maar let op, want voor hetzelfde geld is je ketting ook versleten en dan kost het je misschien ook van voren nog van alles.
Ik zou hem zo niet kopen voor dat geld.

Tav Hardtail
Gewoon je reet een stukje van je zadel houden en dat gaat dan beregoed.

Tav van afstellen V-Brakes
Ik heb ooit eens een tool gekocht van Tax en nu stel ik in 1 minuut zo'n stel remmen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
maartend schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:14:
[...]

Tav de tandwielen
Nou, ik denk het wel.
Alsof je het verschil vraagt in wegligging tussen een eend en een hummer
Acera=bloedgoedkoop
XTR=retegoed en steenduur (teveel voor die Giant)
Maar let op, want voor hetzelfde geld is je ketting ook versleten en dan kost het je misschien ook van voren nog van alles.
Ik zou hem zo niet kopen voor dat geld.
Bedankt voor de tips! Ik vond het namelijk wel een goede koop. Incl nieuwe tandwielen achter vond ik het nieteens zo duur.
Tav Hardtail
Gewoon je reet een stukje van je zadel houden en dat gaat dan beregoed.
Ja maar comfort is ook wat hè ;).
Tav van afstellen V-Brakes
Ik heb ooit eens een tool gekocht van Tax en nu stel ik in 1 minuut zo'n stel remmen af.
Aha, eens kijken bij de lokale fietsenmaker dan.

Verder met mijn zoektocht. Net weer een uurtje gezocht. Veel crap gaat voor een hoge prijs weg voor zover ik kan oordelen, vooral goedkope fully's van de karwei. En inderdaad Jazzper, véél mensen zeggen iets in de trant van "Ik heb er dan en dan €Zoveel voor betaald, dus ik wil minimaal €Teveel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Dentheman schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:47:
Ik heb een vraagje mbt tot banden, ik rijdt zelf nog op (michelin) normale mtb banden, vroeger waren het brede banden maar tegenwoordig is het niks :p ik zie heel vaak brede (o.a. schwalbe) banden met dikke noppen onder mtb's die een crossmotor niet zouden misstaan :p Zit hier nog een voordeel aan behalve dat je meer tractie hebt op zachte ondergrond?
je bedoeld fast fred banden? Die zijn dik maar die zie ik eerlijk gezegd juist bijna nooit :?
In de regel hebben duurder afgemonteerde fietsen in elk geval een combinatie van racing ralph voor en nobby nic achter. Ik heb die combo er nu ook een tijd op zitten (kan je vinden voor 60,- als set) en dat bevalt wel goed. Ik heb nu al aan den lijve ondervonden dat die triple compound écht werkt. Kreeg een keer een dikke afgebroken tak haaks op mijn wiel en reed niet eens lek! Ik moet wel zeggen dat ik de banden in de modder iets minder vind presteren maar dat kan ook komen door (nog)teveel spanning op de banden (rij met ± 3 bar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

WooK schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:43:
[...]

je bedoeld fast fred banden? Die zijn dik maar die zie ik eerlijk gezegd juist bijna nooit :?
In de regel hebben duurder afgemonteerde fietsen in elk geval een combinatie van racing ralph voor en nobby nic achter. Ik heb die combo er nu ook een tijd op zitten (kan je vinden voor 60,- als set) en dat bevalt wel goed. Ik heb nu al aan den lijve ondervonden dat die triple compound écht werkt. Kreeg een keer een dikke afgebroken tak haaks op mijn wiel en reed niet eens lek! Ik moet wel zeggen dat ik de banden in de modder iets minder vind presteren maar dat kan ook komen door (nog)teveel spanning op de banden (rij met ± 3 bar)
Dat heb ik ook, maar dan wel andersom ( :? ): Racing Ralph achter en Nobby Nic voor, en dat bevalt me inderdaad wel prima. Ik heb de ergste drek er nog niet mee doorgeploegd dus daar kan ik niet zoveel over zeggen, maar vooralsnog vind ik het een fijn setje. Kost niet idioot veel, loopt niet al te zwaar. En het ziet er best rough uit :P (het oog wil ook wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Elwood Blues schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:38:
[...]
Dat heb ik ook, maar dan wel andersom ( :? ): Racing Ralph achter en Nobby Nic voor, en dat bevalt me inderdaad wel prima. Ik heb de ergste drek er nog niet mee doorgeploegd dus daar kan ik niet zoveel over zeggen, maar vooralsnog vind ik het een fijn setje. Kost niet idioot veel, loopt niet al te zwaar. En het ziet er best rough uit :P (het oog wil ook wat)
Is ook andersom idd, combinatie van tijdstip en drank waarschijnlijk :)

Wat mij met name opviel is dat de banden vrijwel geen geluid maken tijdens rijden over asfalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Heb nog een setje wielen/V-brakes te koop gezet.

Hier de link
PushPushPush

Mocht dit hier niet mogen, laat het me even weten, verwijder ik dit bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

WooK schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:43:
[...]

Fast fred heeft niet zulke grote noppen noor, ik heb ze er onder liggen, rijden in zanderige ondergrond goed en lopen lekker licht als je over 't asfalt gaat, zo breed vind ik ze niet :? Schwalbe Big Apple's die zijn pas breed maar dat zijn dan wel echte banden voor onder je 'citycruiser' of je strand fiets en voor de rest vrij waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

over die vering: je zegt comfort is ook wat.
Ik vind comfort niet als een stuiterbal op wilde zee rijden ;)
Tenzij je hardcore downhill gaat of de duurdere fully's rijdt ga je op comfort niet echt vooruit. Heb je uberhaupt al eens gereden met een fully? probeer het maar eens.

over die banden. Zorg voor 2 setjes: vette noppe en (semi slicks)

Ik heb Bontrager Acr-X 2.25" voor offroad. Op de weg hoor je het rubber opzoemen ;)
En slicks voor op de weg waarvan 1 een semislick is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

GoldenSample schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:30:
[...]
Schwalbe Big Apple's die zijn pas breed maar dat zijn dan wel echte banden voor onder je 'citycruiser'
Die big apple's heb ik onder m'n giant stadsfiets: heerlijke banden voor in de stad 8)

Die fast fred's komen in de buurt van wat ik bedoel, maar ik denk dat ik ze een slagje groter bedoel...

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Jazzper schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:33:
over die vering: je zegt comfort is ook wat.
Ik vind comfort niet als een stuiterbal op wilde zee rijden ;)
Tenzij je hardcore downhill gaat of de duurdere fully's rijdt ga je op comfort niet echt vooruit. Heb je uberhaupt al eens gereden met een fully? probeer het maar eens.

over die banden. Zorg voor 2 setjes: vette noppe en (semi slicks)

Ik heb Bontrager Acr-X 2.25" voor offroad. Op de weg hoor je het rubber opzoemen ;)
En slicks voor op de weg waarvan 1 een semislick is.
probleem izt hem ook dat je als je lekker aanzet je een heel stuk van je kracht direct in je vering trapt, althans dat was mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja absoluut. Maar net als met dat deinen: de nieuwere en/of (zeer) dure systemen hebben dat wel flink verbeterd. Ik kan op afstand niet oordelen over fyllies die hij op het oog heeft.

En nu laat ik mijn subjectieve mening niet eens meewegen ;)
(iets met oude lullen, traag, pussies, etc)

Ik vind voorvering al een enorme concessie van mezelf qua gewicht, reactievermogen, beleving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Als jullie het over mij hebben, ik heb geen fullies op het oog. Ik zei alleen dat het volgens mij, en ik heb er nog nooit op gereden, comfortabeler leek om op te rijden. Ik ga gewoon voor een hardtail, want naast dat het buiten mijn budget is kan ik me erg goed vinden in de argumenten die jullie noemen. Van voorvering heb ik weinig last qua gewicht denk ik, ik ben 1.72m en weeg net 60kg. Ik heb ook meteen even gekeken welke frame-maat ik nodig heb en ik kom uit op ongeveer 20".

Om jullie nog een idee te geven van wat ik zoek:
http://www.marktplaats.nl...1Zfs8nkzoy3J+f8zv7/8MBVO+
Alleen dit is een model van nu net 3 jaar oud en de nieuwe kost €559 dus ik vind het op zijn minst vreemd dat er €300 wordt geboden.

http://www.marktplaats.nl...roll_to_image%3D1%23photo
Iets boven mijn budget misschien maar ik vind dit écht een mooie fiets. Is de prijs die geboden wordt redelijk? Om een betere inschatting te kunnen maken hier een linkje met wat er op zit:
http://www.bikerstreff.de/Bikes/Cube/CubeHardt/Acid.htm

[ Voor 51% gewijzigd door Roet op 03-01-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ja die terrago.. ik denk dat iedereen nuts gaat op die schijfremmen ofzo. Ik weet het ook niet. Verder ben ik niet zo wild van dat model (zo mega sloping voor een cross country xc fiets (althans als dat je doel is)). Verder een Suntour voorvork (niet meer zo slecht als vroeger maar toch...) en Deore afgemonteerd. Welke Deore? normaal? lx? xt?

Cube is momenteel erg hot qua 'bang for your bucks'. Nieuw zijn ze niet gek veel duurder en dan is het ook nieuw! Kijk ook eens bij Rose Versand op internet. Wel mooi afgemonteerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik vind de meeste fietsen op marktplaats toch te overprized, zelf heb ik vorig jaar nog een Giant Boulder verkocht (in perfecte staat) voor 150,- euro en die was grotendeels Deore afgemonteerd (voor- en achter der, shifters dacht ik ook, remmen Alivio). Verder ook nieuwe Michelin Comp S Light banden, Selle Italia zadel en een Cateye OS1.0 fietscomputer.
Je kan altijd nog voor een nieuwe bike gaan, wel in Duitsland maar ze zijn zeer goedkoop en niet eens zo lelijk imo. Bijv. deze en deze. Weet alleen niet hoe het met verzenden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Mee eens. Vorige week nog voor een vriend van me een Giant ATX840 gekocht (meegeholpen) voor 150euro. Niet super hoge groep maar wel mooi Rock Shox Pilot vorkje enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben 1.72m en weeg net 60kg. Ik heb ook meteen even gekeken welke frame-maat ik nodig heb en ik kom uit op ongeveer 20".
Dat lijkt me wat aan de grote kant qua framemaat, maar het kan zijn dat je bijv. toevallig vrij lange benen hebt. Alleen is de zitbuis niet het enige waar je naar moet kijken, maar ook de lengte van de bovenbuis/stuurpen/etc., eigenlijk de hele geometrie van je fiets ... het is gewoon erg belangrijk dat je goed op een fiets zit!

Binnen je budget euro moet je wel wat leuks kunnen vinden, maar nieuw wordt idd lastig. Misschien een overjarig model, maar 2e hands is waarschijnlijk een beter plan. Neem wel iemand mee die er (enigszins) verstand van heeft, altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:43:
[...]
Dat lijkt me wat aan de grote kant qua framemaat, maar het kan zijn dat je bijv. toevallig vrij lange benen hebt. Alleen is de zitbuis niet het enige waar je naar moet kijken, maar ook de lengte van de bovenbuis/stuurpen/etc., eigenlijk de hele geometrie van je fiets ... het is gewoon erg belangrijk dat je goed op een fiets zit!

Binnen je budget euro moet je wel wat leuks kunnen vinden, maar nieuw wordt idd lastig. Misschien een overjarig model, maar 2e hands is waarschijnlijk een beter plan. Neem wel iemand mee die er (enigszins) verstand van heeft, altijd handig.
dacht ik ook al aan, ik rijd met m'n 1.85 ofzo op een 21"
overigens was het wel gelukt hoor m'n clicks echt lekker af te stellen, rijd nu super, krijg ook geen last van m'n rug (tot nu toe) doordat ik te hard op de pedalen druk :*) hoop dat dat zo blijft anders denk ik toch maar eens een kleinere Ahead monteren (is een bekend kwaaltje voor me als ik op een fiets te hard op de pedalen druk en te ver voorover zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

walla, ik heb een wedstrijdje met wat vrienden gewonnen. Ze wilden ook eens mountainbiken. Op naar Vinkeloord en wat fietsen huren.
Mijn geoefend oog zag meteen al dat het niet veel soeps was: Acera en Alivio. Toch was het wel geweldig grappig, omdat ik een keer een gigantische OTB maakte, wat de rest precies nadeed en meer van dat soort ongein. Tip: neem een keer vrienden mee die het niet of nauwelijks kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

OTB?

* Harmen heeft gisteren nog een tourtochtje gefietst in Rijsen.
Ging best wel lekker, was wel modderig overal. Dikke plakken modder vlogen in de rondte. :)
Mooie omgeving daar, toch wel wat hoogteverschil.

* Harmen moet nodig eensch buurten in Arnhem en omgeving. :Y)

Whatever.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.