Probeer dit spul eens, van wat ik gehoord heb werkt het zeer goed.The_Scarabial schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:55:
hmm, ik denk dat ik het gewoon ga proberen, of ik koop zijn velgen er ook bij
www.notubes.com
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Probeer dit spul eens, van wat ik gehoord heb werkt het zeer goed.The_Scarabial schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:55:
hmm, ik denk dat ik het gewoon ga proberen, of ik koop zijn velgen er ook bij
Verwijderd
Verwijderd
Hierzie:Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 00:36:
Beetje Googlen op Stan's NoTubes zal ook wel wonderen doen.
Vandaag een stuk van mijn body afgescheurd met een abubaca. Goedkope paupernaaf, hele stuk waar je bij een singlespeednaaf het freewheel op schroeft is er compleet af gescheurd. Ach ja, de spaken moesten toch na worden gespannen, waarom dan niet meteen overspaken
Je mag gerust zijn dat het goed werkt, ik heb 450gr roterend gewicht van m'n fiets gehaald door 2 velglintjes en wat sop met korreltjes. Ook zalig om met de druk van tubeless banden te rijden en het gewicht van gewone bandjes. (ik heb vroeger nog tubeless gereden, maar ben ermee gestopt om het gewicht.)harry64 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:02:
[...]
Probeer dit spul eens, van wat ik gehoord heb werkt het zeer goed.
www.notubes.com
</onzin>
Je kunt een set kopen van een soort van velglint met een los ventiel die je op gewone wielen kunt monteren, je hebt dan geen binnenbanden meer nodig. Als je dan de vloeistof in de buitenband doe, en je rijd lek dan vult de vloeistof van binnenuit het gat op en kun je gewoon verder rijden met minimaal drukverlies(zo goed als niets). Of je kunt een set velgen voor tubeless banden kopen en veel duurder uit zijnThe_Scarabial schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:42:
ik snap het ff niet meer
wat zijn nou die notubes? tubeless banden voor de gewone velg???
* Redje meld zich in dit topic omdat hij ook sinds kort een mtb heeftXander2000 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:40:
Ik overweeg dus om een Cube LTD Pro aan te schaffen. Alleen wel weer een dure uitgave en vraag me af of ik niet beter voor de Cube Acid Disc kan gaan.![]()
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Redje op 22-07-2006 20:47 ]
[ Voor 9% gewijzigd door L-VIS op 28-07-2006 09:20 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ah ik wist niet dat het plaatje wel bij de 540's zat.L-VIS schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 09:14:
* L-VIS meld zich, heeft sinds vier werken een mtb
Ik heb die schoen ook! Ik heb alleen de 540 pedalen bijgekocht omdat daar en adapter opzit zodat ik ook met normale schoen naar de fietsen maker kan gaan.
gewoon een sleutel met een lange arm (F=m.a)L-VIS schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 09:14:
* L-VIS meld zich, heeft sinds vier werken een mtb
Ik heb die schoen ook! Ik heb alleen de 540 pedalen bijgekocht omdat daar en adapter opzit zodat ik ook met normale schoen naar de fietsen maker kan gaan.
Ik heb een vraagje over hoe je pedalen het beste kan vervangen. Ik ben gisteren en uur bezig geweest om ze los te krijgen (de oude) en het is me niet gelukt. Heeft iemand hier tips voor?
[ Voor 42% gewijzigd door Harmen op 28-07-2006 23:44 ]
Whatever.
Ja klopt, maar hij bleek door de fabriek er scheef in gezet te zijn. De fietsenmaker had er ook moeite meer. Gelukkig is de schroefdraad van de crank niet beschadigd en ging het erop zetten ee stuk makkelijker. Morgen maar ff goed testen!The_Scarabial schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:44:
[...]
gewoon een sleutel met een lange arm (F=m.a)
M = F x dThe_Scarabial schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:44:
[...]
gewoon een sleutel met een lange arm (F=m.a)
Verwijderd
Ja, right...L-VIS schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:18:
Ja klopt, maar hij bleek door de fabriek er scheef in gezet te zijn.
Ja ik vond het ook raar, ik was er zelf niet bij. Dus ik heb het niet kunnen zien. Volgens mij is het idd logischer dat er geen vet op zat. Ik zal de pedalen nog ff checken.Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 02:09:
[...]
Ja, right...
Als je al die tijd niet hebt gemerkt dat een pedaal scheef in je crank zat ben je wel érg lomp, ik denk dat ze gewoon geen vet hebben gebruikt.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
[ Voor 14% gewijzigd door k0ewl op 01-08-2006 15:19 ]
[ Voor 79% gewijzigd door k0ewl op 01-08-2006 18:41 ]
Verwijderd
Trek | Decathlon | |
Frame | Trek 6700 Alpha ZX alu | Decathlon 8.1 Alu |
Voorvork | Marzocchi MX Comp Was ROCKSHOX Judy C | Manitou Axel |
Versnellingen | Deore/Deore LX | Deore/Deore LX |
Remmen | Shimano V-Brake | Hayes So1e schijfremmen |
Velgen + Banden | Bontrager Superstock + Bontrager AC/Jones | Mavic + Hutchinson Bulldog |
Overig | Verder alles Bontrager | Veel decathlon spul en F'iz:ik Nisene zadel |
[ Voor 5% gewijzigd door k0ewl op 02-08-2006 16:49 ]
</onzin>
Verwijderd
Aub geen Alivio
[ Voor 29% gewijzigd door Dubbel Fristie op 03-08-2006 14:38 ]
[ Voor 18% gewijzigd door k0ewl op 04-08-2006 10:06 . Reden: bushing verhaal ]
Whatever.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik heb deze tocht met camelbak van 1,5 liter (met water) en met een driekwart liter bidon Enervit gereden. Tijdens de honderd kilometer was er vier keer "streckeverpflegung" waar je banaantjes, appels, mueslirepen, powerbars kon krijgen. Die reikten ze je op de fiets aan of je kon op je gemak daar gaan staan eten. Verder kon je qua drank water, apfelschorle of isotones getränk krijgen. Je kon bekertjes krijgen, je camelbak laten vullen of je bidon omruilen voor een nieuwe gevulde versie. Al met al een liter of vier uit de camelbak op, een bidon of vier met drinken, drie gelletjes en een powerbar. Ik had het nodig deze keer.The_Scarabial schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:21:
Kex, je hebt een camelback zie ik, hoeveel liter zit daar in en kan je dat bijvullen onderweg of heb je ook nog extra bidons?
Ja zo voelt het ook wel. Maar als je zes uur achter elkaar met je hartslag gemiddel op 170 hebt lopen ploeteren en je heb eigenlijk een slechte tijd dan ben je in eerste instantie fors chagrijnig.botoo schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 07:59:
Finishen =! Waterloo KeX, maar een moment waar je later, als het ff moeilijk gaat, op terug kan grijpen
Elke finish is een overwinning, juist die waar je het echt moeilijk hebt gehad.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
[ Voor 5% gewijzigd door Dubbel Fristie op 09-08-2006 01:11 . Reden: Vragen over non-deore spul ]
Je hebt een DM! (hele leuke feature trouwens van het forumbotoo schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:57:
* botoo heeft nog een Marzochi Bomber liggen, als je interesse hebt mail of DM maar ff, het valt een beetje buiten dit topic
Whatever.
[ Voor 16% gewijzigd door justice strike op 11-08-2006 23:50 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
[ Voor 32% gewijzigd door Jazzper op 11-08-2006 23:56 ]
Whatever.
Verwijderd
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Lekker die pedaaltjes Meendering.meendering schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 13:24:
LOL@Jazzper
Haaa, Jazzper had eventjes niks anders te doen.
Zal me benieuwen hoe de pedalen me bevallen!
(ps, heb nog een Eggbeater C over, volgensmij de linker)
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
[ Voor 17% gewijzigd door Jazzper op 14-08-2006 12:56 . Reden: SSC01 niet TM, oh toch wel TM maar dan met SSC01 frame ]
Ow sorry dat ik niet meer informatie gaf. Het is geen touring frame. Het is een mountainbike frame. Op www.santos-bikes.nl (doorklikken naar bikes --> mountainbike --> SCC01).Plague schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:38:
Ik denk niet dat die Travelmaster voorvork klappen van het formaat "down-hill mountainbiken" aan gaat kunnen. Daarnaast is het waarschijnlijk een vrij hoog frame, wat voor mountainbiken niet ideaal is (hoog zwaartepunt).
Ik raad het je persoonlijk af, simpelweg omdat het een touring frame is en geen mountainbike frame, zoals je zelf zegt.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
[ Voor 8% gewijzigd door k0ewl op 16-08-2006 12:19 ]
Verwijderd
van enkele centimeters???? dat doe je wel heel erg goed dan!11oneoneVerwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:57:
Ik vond mijn voorvering al erg ruim veren.... blijk ik een speling van enkele centimeters te hebben
Verwijderd
Mijn voorvork schommelt gewoon los in het frame, en gaat zeker 2 cm op en neer.k0ewl schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:48:
[...]
van enkele centimeters???? dat doe je wel heel erg goed dan!11oneone
Verwijderd
Tuurlijk kan je daarmee mountainbiken, aangezien de SCC01 gewoon een zeer degelijk mtb frame is. Velgen zullen wel stevig zijn aangezien het een touring fiets is. Andere bandjes idd en gaanGalois schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:51:
Ik heb een Santos Travelmaster (LX, hydraulische remmen, Exal velgen, enz) waar ik mijn fietsvakanties mee doe.
Nu ga ik elk jaar een weekje mountainbiken in de Ardennen en bedacht mij dat ik net zo goed (ipv elk jaar huren) twee andere banden onder mijn fiets kan zetten (er zitten nu Continental Top Touring 2000 onder), mijn dragers eraf en het is een mountainbike aangezien het frame een mountainbike frame is.
Hier heb ik nu een paar vragen over:
Is iemand die mij dit afraad? En zo nee, welke banden adviseren jullie mij om mee te mountainbiken in de Ardennen? Is het wellicht verstandig om er ook velgen bij te halen (als ik regelmatig zou mountainbiken dan wellicht wel, maar 1x per jaar)?
Verwijderd
Och, het is mijn crossfiets. Er komt nog een dag dat hier een leuke fiets voor de deur staat, maar dat doe ik pas als deze op is. En dat is als een reparatie qua materiaal duurder word dan 50 euro, aangezien hij dan total-loss isJazzper schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:50:
ooh doe het dan goed. Reviseer hem dan. Super leuk klusje!
- Stuur en stuurpen eruit halen
- Borgring los draaien
- bovenste cup losdraaien
- voorvork eruit laten zakken (opletten dat de kogellagers (al dan niet in kooitje) niet wegvliegt)
- opletten in welke volgorde alles zit/zat en welke kant van de kogellagerkooitjes boven zit
- alles ontvetten (Dreft), schoonmaken en met schoon vet terug plaatsen
- op gevoel afstellen
- inrijden
- verder afstellen
niets speling!!!
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben een Harley-Davidson achtige fietser, alleen in de zomer en alleen in een shirtjeVerwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:18:
winterstop? de winter is hét mountainbike seizoen hoor!
Whatever.
Idd, vandaag ook even mijn racenaafjes (American Classic en Soul Kozak) uit elkaar gehaald en weer ingevet, leuk klusjeJazzper schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:29:
naven reviseren! whoohoo nog zo'n bevredigend klusje!
[ Voor 9% gewijzigd door bassGunner op 16-08-2006 21:37 ]
Whatever.
Whatever.
Ik heb die marathon inderdaad ook gezien, maar hij valt op dezelfde dag als de hel van Groesbeek, wat tevens het NK Marathon is. En die wilde ik gaan rijden. Ik vind het wel een heel leuk initiatief dat ze de hondsru marathon met tijdsrgistratie erbij organiseren.meendering schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:17:
Done! Wielen lopen weer een stuk beter.
Ik heb me trouwens ingeschreven voor de Hondsrug Marathon op 24 september.
Ga voor de 100km afstand, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Ze doen ook aan tijdsregistratie, best wel intressant.
Wie gaat er mee?
Hoogste afstand wat ik ooit heb gefietst op de mtb was 82km, tesamen met KeX en Klaartje. Was toen wel aardig kapot na al die heuveltjes op de veluwe.
[ Voor 12% gewijzigd door KeX op 19-08-2006 09:08 ]
Verwijderd
Whatever.
Uhm, die 214 km en 6400 hm?Januszjes schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:37:
@ Kex: in hoeveel dagen heeft Klaartje dat gedaan? Knap hoor, feliciteer haar maar van me. Misschien is ze zo sterk geworden van het naar jou huis drukken van mij
[ Voor 18% gewijzigd door KeX op 19-08-2006 21:25 ]
meendering schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:17:
Done! Wielen lopen weer een stuk beter.
Ik heb me trouwens ingeschreven voor de Hondsrug Marathon op 24 september.
Ga voor de 100km afstand, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Ze doen ook aan tijdsregistratie, best wel intressant.
Wie gaat er mee?
Hoogste afstand wat ik ooit heb gefietst op de mtb was 82km, tesamen met KeX en Klaartje. Was toen wel aardig kapot na al die heuveltjes op de veluwe.
[ Voor 21% gewijzigd door k0ewl op 22-08-2006 11:54 ]
[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 23-08-2006 08:22 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq