Het grote mountainbike topic (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 13.549 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:01
Ik haal deze week mijn eigen fiets ook even uit elkaar, mijn ballehoofd kraakt en mijn trapas ook. Ik kan helaas niet fietsen omdat ik mijn linkercrank mis, deze is voor garantie naar Shimano. Er is een scheurtje in gekomen (XTR). Had el veel zin om te fietsen, moet toch nog even geduld opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ah leuke klusjes! Oud t-shirt, schoon vet (oh nee jullie zijn van de cartridge generatie hehe), alles goed opvangen, goed mental notes maken en gaan! Zeer bevredigend!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 21:45
Ik ga morgen met 6 vrienden (ik iig voor het eerst) richting winterberg om daar het weekend door te brengen in het http://www.bikepark-winterberg.de/ echter we hebben nu gereserveerd in een jeugdherberg maar daar moet je om 10 uur je smoel houden en gaat de deur op slot... niet echt tof dus.

Weet iemand dus nog een leuk relatief goedkoop onderkomen daar asap?! :X
Ik zoek me ook al de blubber :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan toch ook ergens buiten gaan zitten, of terrasje pakken of iets? Meestal ben je toch moe na een dagje biken.

Tenminste, als ik ga biken met een maat is het meestal rond 9/10 uur laatste blowtje roken en de tent in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 21:45
Het is ook voor vrijdag en dan zijn we net aangekomen ;)
en er is niet zo'n animo voor tenten gedoe.
Dus.... een onderkomen met een bed dat niet te vroeg dicht is zoek ik! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik hoor niet echt veel mensen over het merk Cube. Nu hoor ik daar hier op het werk wel goede verhalen over en als ik de fietsen zie is het wel wat qua frame, onderdelen etc.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Cube Acid HS11 (hydraulische velgremmen) of Disc (Magura Julie schijfremmen). Respectievelijk 669 en 715 euro bij www.izibike.nl.

Kent iemand die fietsen? Ik ben een XC en racing fietser die nu anderhalf jaar niet meer gereden heeft... dus het moet wel wat zijn (XT achter, LX voor) anders trap ik er na 5 maanden trainen (weer :)) doorheen.

Alternatieven zijn welkom maar geen Merida's, Matra Bikes enzo! :O

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

Cube is prima prijs/kwaliteit, maar je moet niet van 700 verwachten dat het als 1700 rijd.

Mijn vrouw heeft ook een Cube (Attitude oid, ziet er vergelijkbaar uit als die Acid) en dat is voor haar een prima ding, maar ik zou 'm ws snel gesloopt hebben, te beginnen met de voorvork.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Cube is wel een redelijk bekend merk, en komt/kwam hier regelmatig voorbij.

Ik zou HS33 nemen als ik jou was, schijfremmen zijn niet echt nodig hier in NL, maar ze zijn natuurlijk wel erg fijn op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Schijfjes zijn best fijn, maar Magura Julies zijn imho niet duurzaam bruikbaar onder serieuzere omstandigheden, zelf ben ik naar Hayes overgestapt en die bevallen mij iig veel beter.

Cube LTD Team 2006 met Hayes en betere voorvork (en ruim 300 duurder, maar imho de meerprijs waard).

Zelfde fiets, zelfde prijs bij IZI

[ Voor 13% gewijzigd door botoo op 16-06-2006 13:30 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
Ik had Julie's op mijn Rockhopper 3 jaar geleden en die remmen waren prima. Maar hydraulische velgremmetjes zijn ook goed. Mijn budget is gewoon max 700 (als het 715 is ga ik daar natuurlijk niet moeilijk over doen) dus dan heb ik lever HS11's dan V-Brakes. Is een HS11 dan een stuk minder dan de Julie's of hebben jullie zoiets van "Ach, voor die 40 euri zou ik lekker HS11's nemen". Zelf heb ik dat wel. Als ik na een seizoen trainen echt niet voldoende heb aan HS11's dan ram ik er alsnog HS33's op.... toch?

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Imho kan je dan toch beter de Julies nemen, niet vanwege de remmen zelf maar omdat je anders ook andere naven moet hebben om schijven te kunnen monteren als je nu voor HS11 kiest.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
Ik wil binnenkort wat gaan mountainbiken om terug wat conditie op te bouwen. Ik wil echter niet meteeen een nieuwe bike kopen dus ik heb al wat zitten zoeken naar een leuke tweedehands fiets. Het bedrag dat ik wens te spenderen zou ongeveer 300 tot 500 euro zijn. Gisteren ben ik nog een erg leuke fiets mislopen; mooi frame, marzocchi vork, HS33 remmen, XT, XTR en ritchey WCS onderdelen voor slechts € 425 :( Weliswaar geen pedalen, de ketting was wel aan vervanging toe en de xtr-achterderailleur was ook al wat ouder (kwam nog van de eigenaar zijn vorige fiets) maar voor dat bedrag kon ik niet missen, dacht ik zo. Nu heb nog enkele fietsen op het oog maar ik kan zeer moeilijk prijzen van fietsen inschatten. Kunnen jullie mij even helpen?

frame: GT avalanche 0.0 (ziet er bijna als nieuw uit)
vork: rock shox pilot
xt derailleur
ritchey wcs stuur
syncross stuurpen en velgen
tioga banden
hayes schrijfremmen
1 band en de remvloeistof zouden vervangen moeten worden
€ 500

frame: trek 6700 doch redelijk wat gebruikssporen
vork: rock shox duke race
cassette: deore
achterderailleur: shimano lx
voorderailleur: shimano xt
banden: schwalbe jimmy light's
shimano deore v-brakes
de remmen, ketting & cassette zijn ongeveer een half jaar oud, de vork 1 maand
€ 500

frame: american eagle traverse 570 (ziet er nog zeer goed uit)
vork: manitou skareb voorvork
achterderailleur & cassette: shimano xt
voorderailleur en shifters: shimano lx
banden: schwalbe jimmy
avid v-brakes
mavic wielen
enkele diepe, lange krassen op de vork en wat verf weg van de cranks
€ 350

Foto's heb ik niet gepost maar als ik zuiver naar de "looks" zou moeten kijken, zou het de GT worden. Het mooi frame met de mooiste kleuren van de drie. En het ding heeft stoeren schijfremmen :P Maar aan de andere kant heb ik het niet zo begrepen op schijfremmen en zou ik het toch liever op v-brakes houden die iets gemakkelijker te onderhouden zijn. Dus zou ik deze al moeten demonteren en andere aankopen tenzij iemand mij kan overtuigen dat deze remmen toch ok zijn?
Trek maakt ook degelijke frames maar de aangeboden fiets heeft redelijk wat gebruikssporen. Niet dat dit afbreuk doet aan de fiets natuurlijk maar ik koop liever ook een tweedehands auto met zo weinig mogelijk krassen :) Het frame is van 2003 maar sommige onderdelen zijn niet erg oud wat natuurlijk positief is.
Al laatste de American Eagle. De prijs is zeker in het voordeel. Het frame is weliswaar knalgeel met goedkoop ogende blauwe letters :P Het merk kende ik niet maar naar het schijnt maakt AE degelijke frames. Ik heb geen idee van de ouderdom van de onderdelen, dat ben ik vergeten te vragen. Maar de koper beweert dat alles in goede staat is en ik heb geen reden om te twijfelen. Als ik nu zou moeten kiezen, zou het waarschijnlijk de AE worden om zijn prijs. Indien ik binnen enkele weken/maanden toch nog iets zou veranderen aan de fiets, ben ik waarschijnlijk nog goedkoper uit dan de overige twee.
Wat denken jullie van het aanbod en de vraagprijzen?

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 17-06-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
Naar mijn mening zijn het alledrie leuke fietsjes! Maar ik denk dat ik de Trek 6700 af zou laten vallen omdat deze dezelfde prijs heeft als de GT, en de GT heeft gemiddeld genomen iets betere specs. Volgens mij is de voorvork van de Trek wel iets beter dan die van de GT.

Toevallig heb ik ook een American Eagle 570 maar dan uit 2001 (die is blauw). De fiets bevalt mij zeer goed alleen de trapas was vrij snel versleten. De specs zijn wat minder dan van de andere 2 fietsen maar de prijs is daar dan ook naar.

De keuze tussen v-brakes of schijfremmen vind ik makkelijk: schijfremmen vanwege de betere remkracht (mits goed afgesteld)! Ik heb overwogen om mijn v-brakes te vervangen door Hayes schijfremmen maar dat wordt een duur grapje omdat ik dan ook andere naven moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
De koper zei ook dat het kader van de traverse van 2001 was. Hoe kan ik gemakkelijk checken of de trapas niet versleten is? Gewoon checken of er geen speling op zit? Ik denk zelfs dat het niet meer de originele trapas is dus het zou best wel kunnen dat die snel versleten was :P Ik heb er trouwens ook geen idee van hoe de avid v-brakes en de skareb-voorvork "presteren". Ik wil me niet in competitie ofzo gaan gooien dus ik denk niet dat ik ook topmateriaal nodig heb :)
Goede schijfremmen zijn waarschijnlijk wel beter als v-brakes maar als beginner blijf ik er liever nog van af ;) Ik vrees een beetje voor de onderhoudsvriendelijkheid er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Als deze bron klopt, dan komt de gele 570 uit 1999.

Trapas versleten/niet goed: tikken bij het rondgaan, speling, of juist te strak zodat hij niet soepel rondgaat.
Ik denk dat ik bijna dezelfde Avid v-brakes heb en die bevallen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Die is nog net iets anders. Het kader van de fiets die ik gezien heb, is gelijk aan deze.
Bedankt voor de tips! :)

edit:
De Avalanche is dit model. Die zou van 2004 moeten zijn. Zit er trouwens veel verschil in het soort van aluminmium? Waarschijnlijk zal ik daarzelfs weinig van merken? Ik heb wat zitten zoeken en als ik het goed begrijp zou bijvoorbeel 6061 iets lichter moeten zijn dan 7005 maar is die laatste weer sterker. Denk ik. :P

[ Voor 55% gewijzigd door D-Three op 19-06-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik heb gisteren een fiets gekocht om mee te gaan mountainbiken:

Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/7990/atx970eur4kz.gif

Deze foto is van internet, want ik ben de kabel van mijn telefoon vergeten.

De fiets heeft de volgende onderdelen:
- Rock Shox Jett voorvork
- SRAM 9.0 achterderailleur
- Shimano STX RC voorderailleur
- DNM achtervering
- Shimano assen
- Gelzadel (ja ziet er debiel uit, maar zit heerlijk :P)
- Instelbare stuurstangding (hoe heet dat eigenlijk :?)
- SRAM gripshifts
- SPD en gewone pedalen

Verder heb ik er nog een lange fietsbroek (tuinbroekmodel), een giant shirt, giant handschoenen, een helm, fietscomputer en een ophangsysteem voor in de garage bij gekregen.

Al met al een aardige fiets om mee te beginnen dacht ik zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Barracuda_82 op 19-06-2006 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
he barracuda! gefeliciteerd... ga je nog SPD-schoenen kopen? Wellicht dat het verstandig is om in het begin even je fiets te leren kennen en fietstechniek te ontwikkelen.
Veel fietsplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Canard schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:52:
he barracuda! gefeliciteerd... ga je nog SPD-schoenen kopen? Wellicht dat het verstandig is om in het begin even je fiets te leren kennen en fietstechniek te ontwikkelen.
Veel fietsplezier!
Thanx!

Ik ga binnenkort SPD schoenen kopen, maar ik ga idd eerst even de fiets leren kennen. Gisteren was ik er al bijna van af gedonerd op een helling met mul zand.
De pedalen zijn in te stellen zodat je kunt kiezen hoe makkelijk je schoenen er weer uit klikken. Deze zal ik in het begin wel erg los zetten, want ik heb geen zin om eerst 8 keer op mijn gezicht te moeten gaan voor ik het door heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:00

The_Scarabial

MTB for life!

Jazzper schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:04:
parktool is goede site.

Heb je het zelfde crankstel weer gemonteerd? Zit het wel diep genoeg op de trapas geschoven? Zo niet dan is je kettinglijn nu anders (en het is nog onveilig ook). Ketting lengte en verkeerde gemonteerde voorderailleur zijn zoals gezegd ook goede boosdoeners.

oh ja bij het monteren van je crankstel moet je er rekening mee houden dat je die nog wel een paar keer weer mag aandraaien na het inrijden. Maar dat is bijna met alles (bladboutjes, balhoofdstellen, etc).
nou, ik heb het nu redelijk tot goed, ga denk ik maar eerst een keer de bos in om te kijken hoe het nou gaat, want op de 1 of andere manier is het toch anders door de bos als op de weg voor ons huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik ben op zoek naar een mooie fiets om een beetje op rond te toeren. Hij moet ook niet vies zijn van een beetje offroad. Nu heb ik de volgende fiets op het oog. Het gaat om een Cube Acid Disc. Iemand ervaring met Cube? Of zijn er members die uitspraken kunnen doen over de gebruikte spullen. :) Thanks!
ACID DISC
>2006 model
>MET SCHIJFREMMEN!
>Foto is van het HS 11 model
>Lichtgewicht Deore, LX en XT componenten
>Hele mooie Rock Shox Judy J3 voorvork met PopLoc (Lockout op het stuur)
>De Acid is de Cube voor sportief gebruik voor een aantrekkelijke prijs
>De Julie schijfremmen zijn een duidelijk pluspunt ten opzichte van de Attention

SPECS
FRAME ALU 7005, Geintegreerd Balhoofdstel
VORK Rock Shox J3 PopLoc
BALHOOFDSTEL Ritchey Logic Geintegreerd 1 1/8“
STUUR/STUURPEN X-ACT Riser / Scape Alu Lite
HANDVATTEN Profile
ZADELPEN Scape Alu 31,6 mm
ZADEL Scape Active 3
CRANKSTEL Shimano FC-M440
BOTTOM-BRACKET Shimano Cartridge BB-TS30
DERAILLEUR-ACHTER Shimano XT
DERAILLEUR-VOOR Shimano LX
REMMEN Magura Julie
REMHENDELS Magura Julie
SHIFTERS Shimano Deore
CASSETTE/KETTING Shimano Deore HG50 9-speed / Shimano HG 53
VELGEN/SPAKEN Rigida ZAC 19, 32-Gaats / DT Swiss 2.0 zilver
NAVEN Shimano 475 Disc
BANDEN Schwalbe Fast Fred
PEDALEN Fasten Alu
FRAMEKLEUR Flat Black / Antraciet
GEWICHT 12,8 kg
EXTRA’S Vork met PopLoc-Remote lockout
Afbeeldingslocatie: http://www.bike2build.nl/fotogroot/cube06acid.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

Xander2000 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:14:
Ik ben op zoek naar een mooie fiets om een beetje op rond te toeren. Hij moet ook niet vies zijn van een beetje offroad. Nu heb ik de volgende fiets op het oog. Het gaat om een Cube Acid Disc. Iemand ervaring met Cube? Of zijn er members die uitspraken kunnen doen over de gebruikte spullen. :) Thanks!

[...]

[afbeelding]
Heeh die ken ik. Ik heb het HS11 model 2 weken gekocht via een fietsenplan op mijn werk.
Ik vind het een superfiets. Er zijn goede spullen gebruikt. De voorvoork voelt lekker solide aan en het remote lockout systeem is echt ideaal.
Ik heb wel hydralische remmen, maar niet de Disc. Met een klein beetje kracht kan je fiks afremmen!
Ben er afgelopen week mee in het bos geweest (16 km mountainbikeroute) in Amerongen en ook deze test heeft de Cube glansrijk doorstaan (ik iets minder :P)
Ik ben tot de Cube gekomen omdat deze vaak werd aangeraden op: http://forum.mountainbike.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ziet er uit als een goede fiets. Schijfremmen zijn leuk, maar niet perse nodig, je kan ook de HS33 of HS11 nemen, remt ook als de tering af. Lock-out op je stuur is wat overbodig, ik heb het ook op m'n vork en gebruik het vrijwel nooit. Ken de vork voor de rest niet.
Cube is gewoon een goed merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
@Xander2000: die fiets is prima voor offroad. Laat je niet gekmaken door sommigen hier ;) en verkopers. Een hardtail met 80mm voorvork (100mm mag ook natuurlijk) is prima mits het wel een beetje een kwaliteitsvork & merk is. Hier in Nederland kom je toch niet aan meer dan cross country en wat racing toe. Zo'n Cube Acid doet dat prima qua model en onderdelen. En geen cent te veel hè! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:42
Barracuda_82 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:37:
Ik heb gisteren een fiets gekocht om mee te gaan mountainbiken:

[afbeelding]

Al met al een aardige fiets om mee te beginnen dacht ik zo.
Gefeli. Leuk fietsje. Ben benieuwd naar de echte foto's. Een van de eerste echt betaalbare fully's. Nog uit de tijd dat ik op m'n stalen Giant ros reed met starre voorvork (eind jaren 90) O+ . Aan de specs te zien heeft de eigenaar in elk geval wat onderdelen ge-upgrade in de loop van de jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

biobak schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:46:
[...]

Gefeli. Leuk fietsje. Ben benieuwd naar de echte foto's. Een van de eerste echt betaalbare fully's. Nog uit de tijd dat ik op m'n stalen Giant ros reed met starre voorvork (eind jaren 90) O+ . Aan de specs te zien heeft de eigenaar in elk geval wat onderdelen ge-upgrade in de loop van de jaren.
Hier een foto van mijn fiets:
Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/8647/fiets7ee.jpg

Gisteren meteen 8km in "ruig" terrein (herpenduin, omgeving oss) wezen fietsen met een maat van me:
Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/6530/fiets34lw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Barracuda_82 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:49:
[...]

[afbeelding]

Gisteren meteen 8km in "ruig" terrein (herpenduin, omgeving oss) wezen fietsen met een maat van me:
[afbeelding]
Ziet er netjes uit. Vorige eigenaar is er zuinig op geweest of heeft 'm niet veel gebruikt. BTW waar is je helm op de 2e foto :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Leuk fietsje... :)

Je gaat toch niet met een helm op fietsen, ben jij gek? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Barracuda_82 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:49:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
ik heb dus een atx 990, maar is die van jou nu jonger of ouder, de mijne stamt uit 1997 als ik het goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*springt het topic binnen met een 180*

Zo, dat is alweer lang geleden. Maar waarom moet mijn oog nou iets banaals opmerken op de vorige pagina? :'( Magura Julie's niet goed voor serieus werk? Ik heb er meerdere malen mee gereden op downhill parcoursen (en ook hardcore werk in het zuiden van Duitsland). Ik, en met mij velen daar, roemden de remkracht en doseerbaarheid van Julie's, ook al staan ze bekend als XC remmen. Nou rijd ik achter dan ook wel met een 203mm schijf, maar zelfs met de originele 160mm schijf remmen ze als een tiet. En als ze geschikt zijn voor heftig street en DH gebruik is XC een segment in het mountainbiken waar ze hun werk ook echt wel goed doen.

Dan nog wel een tip, als je je remblokken moet vervangen, geef wat meer geld uit voor EBC remblokken, dit zijn tot op heden de meest geweldige blokken die ik ooit op m'n fiets heb gehad. Maar heel ff inremmen en de remkracht is simpelweg geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
Geen helm op is stom. Nou valt het daar op het zand natuurlijk wel mee maar ik ben mijn helm (r.i.p.) dankbaar hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Mee eens, één keer een boompje schampen tijdens een snelle afdaling of een ander iets te spannend momentje en je bent blij dat je hem op hebt. Als je een beetje fatsoenlijke hebt merk je ook nauwelijks dat je hem op hebt bovendien :)

Hier is net de postbode langs geweest met een set nieuwe banden (Schwalbe Racing Ralph en Nobby Nic), wat tooltjes en nog wat grut. Kan ik na de tentamens mooi weer sleutelen, zodat de fiets klaar is voor de vakantie. 8) Op naar de Alpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McDizzle springt ergens op:
Afbeeldingslocatie: http://ruudkoehorst.nl/wordpress/wp-content/uploads/DSC_1238.jpg

En ik spring achteruit:
Afbeeldingslocatie: http://ruudkoehorst.nl/wordpress/wp-content/uploads/DSC_1232.jpg
Ababuca/abubaca/acabubaca*

*doorhalen wat niet van toepassing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Heej da's in Hengelo :D

Edit: Zo'n blik als op foto 1 trok ik laatst trouwens ook, toen ik onbedoeld een wheelie op m'n voorwiel maakte door een blokkerend voorwiel. Ging net goed toen :X

[ Voor 80% gewijzigd door Elwood Blues op 22-06-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

biobak schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:36:
[...]

Ziet er netjes uit. Vorige eigenaar is er zuinig op geweest of heeft 'm niet veel gebruikt. BTW waar is je helm op de 2e foto :7
De eigenaar is er inderdaad zuinig op geweest. Ik kan maar een krasje vinden op de stang waar die fiets waarschijnlijk ooit een keer mee ergens tegen de muur is gezet.

De helm heb ik niet meegenomen toen. Ik heb nog erg rustig aan gedaan die dag. Het wordt inmiddels al wat ruiger met fietsen, dus moet ik iets zien te verzinnen om de helm makkelijk mee te kunnen nemen (op asfalt, de 10km er naar toe heb ik geen zin om een helm te dragen). Ik knoop hem wel ergens aan het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Hmm, ik vind de weg vaak gevaarlijker dan het bos. Ik ben bij het inhalen van fietsers al bijna een paar keer in de berm gedonderd, omdat ze stug naast elkaar blijven fietsen en gaan slingeren als je ze inhaalt of zelfs opeens stil gaan staan (en ja ik gebruik netjes mijn bel). Enige wat je dan zelf kunt doen is uitwijken. Dus ik zet mijn helm gewoon altijd op. Ik voel hem eigenlijk niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Gewoon niet bellen. Dan hebben ze je te laat door om te gaan slingeren. Is echt zo ;)

Helm gewoon aan je stuur hangen idd.
Elwood Blues schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:28:
Edit: Zo'n blik als op foto 1 trok ik laatst trouwens ook, toen ik onbedoeld een wheelie op m'n voorwiel maakte door een blokkerend voorwiel. Ging net goed toen :X
Een stoppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelukkig een vrij laag stuur waardoor ik onder andere sturen heen kan schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:51:
Maar waarom moet mijn oog nou iets banaals opmerken op de vorige pagina? :'( Magura Julie's niet goed voor serieus werk?
Omdat ze er mee nokken tijdens langdurig gebruik zoals tijdens marathons?
Ik heb mijn ervaringen (en vergelijkbare van een fietsmaat van me) al eens gegeven in een van deze HGMTB topics, dus ik zal dat niet uitgebreid herhalen maar in het kort komt het er op neer dat ik na 2 revisies bij de toenmalige importeur nieuwe heb gekregen en dat ik tweemaal tijdens een marathon deels zonder remmen (voor of achter) heb mogen uitrijden. De remdruk is prima maar zodra je langdurig veel moet remmen raak je de druk kwijt. We hebben dat dus meegemaakt met 1xClara en 2xJulie en dat kwam niet door achterstallig onderhoud.
E.e.a. is overigens perfect opgelost door de importeur :Y)

Nu rij ik met Hayes en heb geen problemen meer gehad 8) De Julies van mijn trainingsmaatje zijn vervangen voor nieuwe exemplaren (2005 afaik) en die heeft het probleem ook niet meer gehad, maar zo nu en dan voelen zijn Julies toch wat vaag aan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Oh ja zo heet dat :) Maar zo mag je het vast alleen noemen als je het zo bedoeld hebt, of niet? ;)
Deze zomer wil ik trouwens met m'n fietsje in de Alpen crossen, en ik wil eigenlijk ook de Alpe d'Huez doen - gewoon op asfalt dus. Omdat ik wel meer van dat soort tochten wil maken zit ik te denken om een set gewone asfaltbandjes mee te nemen die niet al te duur zijn, maar wel voldoende grip geven in de afdaling - ik ben geen extreem snelheidsmonster maar ik wil wel zekerheid als ik met 60 km/u op een haarspeldbocht afkom. Iemand ervaringen? Of andere tips? Offroad ben ik al voorzien, dus het gaat echt puur om een asfaltband en hij hoeft ook niet 3000 km mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Elwood Blues op 22-06-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24

Hu9o

Schokkend

Elwood Blues schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:47:
[...]

Oh ja zo heet dat :) Maar zo mag je het vast alleen noemen als je het zo bedoeld hebt, of niet? ;)
Deze zomer wil ik trouwens met m'n fietsje in de Alpen crossen, en ik wil eigenlijk ook de Alpe d'Huez doen - gewoon op asfalt dus. Omdat ik wel meer van dat soort tochten wil maken zit ik te denken om een set gewone asfaltbandjes mee te nemen die niet al te duur zijn, maar wel voldoende grip geven in de afdaling - ik ben geen extreem snelheidsmonster maar ik wil wel zekerheid als ik met 60 km/u op een haarspeldbocht afkom. Iemand ervaringen? Of andere tips? Offroad ben ik al voorzien, dus het gaat echt puur om een asfaltband en hij hoeft ook niet 3000 km mee.
Alsof ik m'n eigen post lees :D

Ik ben zelf ook van plan om deze zomer tegen de Alpe d'Huez op te fietsen, maar dan niet op dunne 'kinder' racefiets bandjes. Een hele tijd terug heb ik eens iemand zien rijden op dikke slicks, die net zo breed zijn als normale MTB banden maar dan speciaal voor op de weg.

edit:
Deze lijkt er dus op.

[ Voor 6% gewijzigd door Hu9o op 22-06-2006 19:46 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Zoiets zoek ik inderdaad :) Maar ik heb echt geen ervaring met (semi)slicks op de MTB, en zou nu dus ook niet weten of ik van die de 26*1,35 of de 26*1,75 moet nemen.. hoe dik zijn racefietsbandjes: 23 mm oid? Dan is de 1,35" dus al een stuk dikker (35mm).. 1,75" komt op ca 45mm. Hmmm... ik denk dat ik gevoelsmatig toch liever voor de smalle ga, dat lijkt me een betere wegligging opleveren op asfalt. De dikkere zal comfortabeler zijn, maar op hogere snelheden kun je beter een smallere hardere band hebben lijkt me. Of denk ik nu helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

In theorie heb je gelijk EB maar in de praktijk zal een 1.75" brede band net zo'n goede wegligging hebben als de 1.35", je kan de smalle ws wel harder oppompen zodat je een iets lagere rolweerstand krijgt.

btw: een 1,35" slick onder een MTB is echt geen gezicht :X

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:47:

Dat heet toch een cross-hybride?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Hm, bovenstaande mensen moeten gewoon aan de reetfiets me dunkt ;)

Bedenk je ook dat je met supersmalle banden behoorlijk wat lager boven de weg komt te liggen met een MTB, oppassen met je pedalen in de bochten dus. Eigenlijk zijn 28" wielen als Mavic Speedcity wel ideaal in deze situaties, een wat forsere investering maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:11

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb zelf nog geen MTB gekocht en ben nog steeds zoekende. Maar aangezien ik niet bepaald lang ben, moet ik gelijk zoek naar zeer kleine frames. Maar ik heb ook weinig zin om op een kinderfietsje te rijden :p

Wat is jullie advies mbt framemaat, ervan uitgaande dat het waarschijnlijk een Target MTB gaat worden. Ik zal voornamelijk veel op asfalt en duinen rijden. Dit zijn in het algemeen wat langere stukken. Daarnaast wil ik ook zo nu en dan off road (zand, aarde, schelpen in de duinen bv) en daarbij een lekkere controle houden.

Ik ben zelf een racefiets gewend, maar ook deze heb ik vaak genoeg voor offroad doeleinden gebruikt :p (en dat ging vaak nog beter dan anderen met hun MTB ondanks de dunne bandjes ;) ).

Moet ik nu een frame zoeken gelijk aan het resultaat van de binnenbeen lengte, of een maat groter of kleiner?

Ik krijg snel last van mijn rug! maar ben wel een sportieve fietser, ik kan er echt niet tegen om traag te fietsen en wil altijd toch wel op 50-100% van mijn kracht fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

MTB's kan je imho beter een maatje te compact dan een matje te groot kiezen, liever een klein frame met een hoger gemonteerd stuur (evt. riser-bar) dan een lomp/onhandebaar klimrek.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

lol, nee ik wil ook geen MTB waarbij ik een ladder nodig heb ;) maar vaak zie je dat de stang vrij laag zit en dan vraag ik mij af of het werkelijk veel uitmaakt? ik hou ervan om een zadel laag te hebben staan inc stuur (stabieler en steviger).

Is dit trouwens een aanrader voor het geld? http://www.12gotrading.co...cord&id=315&orderby=soort

Of kan ik net zo goed voor iets anders of goedkopers gaan voor mijn doeleinde?

[ Voor 29% gewijzigd door n00bs op 23-06-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Hu9o schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:40:
[...]

Alsof ik m'n eigen post lees :D

Ik ben zelf ook van plan om deze zomer tegen de Alpe d'Huez op te fietsen, maar dan niet op dunne 'kinder' racefiets bandjes. Een hele tijd terug heb ik eens iemand zien rijden op dikke slicks, die net zo breed zijn als normale MTB banden maar dan speciaal voor op de weg.

edit:
Deze lijkt er dus op.
Ik heb nu de Big Apple van Schwalbe. Nog niet geprobeerd, maar lijkt me wel aardig; bedoeld voor op het strand.
En Vredestein heeft nog een hele serie (gekleurde) slicks: B-Each en S-lick.

[ Voor 8% gewijzigd door MrSleeves op 23-06-2006 12:39 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

botoo schreef:
In theorie heb je gelijk EB maar in de praktijk zal een 1.75" brede band net zo'n goede wegligging hebben als de 1.35", je kan de smalle ws wel harder oppompen zodat je een iets lagere rolweerstand krijgt.
Thanks, cool.. 1,35" vind ik ook wel erg smal aanvoelen tov de 2,25 die er nu op zit, dus ik denk dat 1,75 een betere keus is. Ik denk dat ik daar een iets veiliger gevoel op heb :)
En verder...:
Ach, ik heb toch een zonnebril op 8) Nee het oog wil ook wat, dat ben ik met je eens :)
bassGunner schreef:
Hm, bovenstaande mensen moeten gewoon aan de reetfiets me dunkt ;)
Die heb ik verkocht om de MTB te kunnen betalen ;) Nog geen spijt van gehad overigens!
bassGunner schreef::
Bedenk je ook dat je met supersmalle banden behoorlijk wat lager boven de weg komt te liggen met een MTB, oppassen met je pedalen in de bochten dus. Eigenlijk zijn 28" wielen als Mavic Speedcity wel ideaal in deze situaties, een wat forsere investering maar dan heb je ook wat.
Ja dat is, naast gewoon een goeie wegfiets voor erbij, wel een meer ideale oplossing, maar voor mij is dat te kostbaar. Zo vaak gaat het nou ook weer niet gebeuren dat ik met de MTB tochten op de weg maak.
MrSleeves schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:35:
[...]

Ik heb nu de Big Apple van Schwalbe. Nog niet geprobeerd, maar lijkt me wel aardig; bedoeld voor op het strand.
En Vredestein heeft nog een hele serie (gekleurde) slicks: B-Each en S-lick.
Thanks, daar ga ik ook eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Voor de geinteresseerden. Morgen ga ik de shark attack marathon in Saalhausen rijden. Specs: 104 km en 3150 hm. Ik meld me wel terug als ik de finish heb gehaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Zou iemand nog mijn vraag kunnen beantwoorden:
n00bs in "Het grote mountainbike topic (deel 5)"

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 24-06-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Het lijkt me geen slechte koop. Voor dat zelfde geld heb je ook een Cube Attention of Cube LTD, ook niet slecht. Alledrie zijn ze afgemonteerd met LX/XT materiaal, en voor minder zou ik als ik jou was ook niet gaan. Misschien kun je ook eens naar 2ehands kijken, daar heb je voor minder geld soms nog wel beter spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Welke voorvork is beter dan? de Manitou of the Rock shox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Vandaag eindelijk een nieuwe crank van Shimano gehad :D Linker (XTR) crank had een scheurtje, nu een mooie nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
n00bs schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:14:
Welke voorvork is beter dan? de Manitou of the Rock shox
Ik ken die Rockshox niet, maar die Manitou Axel is erg zacht qua vering. Als je heel zwaar bent, zou ik de Manitou niet nemen of eventueel een andere veer erin laten zetten. Axel en Judy zitten beide in het instapsegment.
Die Be One ziet er wel leuk uit, maar is volgens mij wel een overjarig model. Maar dat hoeft geen bezwaar te zijn. Be One is geen onderdeel meer van Batavus, dus ik weet niet hoe het met de service tegenwoordig zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

*schop*

Zo, na een jaartje mishandelen van mn fietsje had ik dus echt pech... M'n spaken van mn allebei wielen waren wat losjes gaan zitten, paar keer mee naar de fietsensjaak geweest om ze weer vast te trekken, maar nu was er voor een gebroken, en achter moesten er een paar nieuwe in omdat die niet meer netjes vastgezet konden worden :'(

Dus ik een paar dagen rustig gereden en op zoek naar nieuwe platte dikke zwarte spaken (nergens te vinden natuurlijk) na 2 weken hield alles het nog redelijk, en ik kan me uiteraard niet inhouden tijdens het fietsen en rij en rem gewoon net zo hard als normaal... Bad choice...

Had ik eindelijk andere spaken gevonden, fiets bij de fietsensjaak neergezet, telefoon..
fietsensjaak:
Ja, volgens mij moeten je wielen allebei opnieuw gespaakt worden... je spaken zijn allemaal licht gebogen vlakbij de naaf
oops :X leuk, schijfremmen :X

Dus, aangezien ik toch al nieuwe crank, trapas en cassette besteld heb, (en een nieuwe LX shifterset van mn broertje krijg, heeft ie nog over :+ ),
heb ik ook maar even een setje Mavic Crossride's erbij besteld :D :Y) want mensen om me heen vertelden me dat het eerstvolgende wat dan waarschijnlijk zou gaan komen mn naven waren..

Moet ie wel weer een jaartje meekunnen denk ik :P misschien nog een leuke nieuwe demper erop binnenkort met lockout, maar das meer voor de leuk 'erbij'.

Dinsdag nieuwe pics van mn wieltjes, en hopelijk komen deze week ook mn onderdelen binnen.

[ Voor 17% gewijzigd door SchizoDuckie op 24-06-2006 23:17 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Tja, om eerlijk te zijn, kon je dat wel verwachten. Als je serieus door wilt blijven fietsen zou ik toch eens kijken naar een andere fiets, of iig beginnen met sparen. Ik denk niet dat het veel nut heeft om allemaal redelijk dure onderdelen hiervoor te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Na mijn flinke crash vorige week in Saalhausen heb ik van de week maar eens rustig aan gedaan. Toch kan ik het niet laten. Morgen de toertocht van de La Filip Meirhage rijden.

Wil jullie de laatste Ardennen ervaring niet onthouden. Heb nog een foto gekregen van de tweede dag van de LCMT. Na de finish nog steeds lachend, maar wel net ruim acht uur gefietst in de regen en de modder met twee keer lek. :X

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/KeX/lcmt.jpg

* KeX tweede van rechts

[ Voor 3% gewijzigd door KeX op 01-07-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

KeX, ik wil het wel officieel maken: Je bent een masochist :P
Ik zie net ff te vaak foto's van je fiets-uitjes onder belazerde omstandigheden, dat kan geen toeval meer zijn, je zoekt het slechte weer ws op!

Wel een leuk sfeerplaatje though :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

botoo schreef op maandag 03 juli 2006 @ 09:55:
Ik zie net ff te vaak foto's van je fiets-uitjes onder belazerde omstandigheden, dat kan geen toeval meer zijn, je zoekt het slechte weer ws op!

Wel een leuk sfeerplaatje though :Y)
Nee hoor, gisteren was het echt heel goed weer. :P

Filip Meirhage himself na 90 kilometer zwoegen in de zon tegengekomen. Hij had een hamer in zijn hand en heeft me de laatste tien kilometer naar Vielsalm terug op mijn hoofd geslagen. 8)7

Maar goed ook die is weer op de lijst bijgeschreven. Vanavond op de racefiets lekker uitrijden. Dan worden mijn v-brakes woensdag vervangen door HS-33's zodat ik over twee weken de Alpen wat beter kan hebben. Ga een ruime week door de Alpen trekken. Als dat bevalt ga ik misschiende Swiss bike masters wel rijden. En als dat goed gaat ben ik serieus aan het overwegen de Cristalp lange afstand te gaan doen. Ik ben inderdaad besmet (en verdenk mezelf ook wel eens van een licht masocichistische aanleg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Om de Cristalp te rijden is _heel_ vroeg inschrijven noodzaak, die race is (was?) altijd volledig vol. Enneuh, de hele afstand is idd een hele afstand :o, je moet niet alleen lang door kunnen halen, je moet ook behoorlijk rap doorrijden om de time-checks te halen (wat best wel lastig is als je met tig man op een single track zit).

Gelukkig heb jij een bruikbare trainingsomgeving, iig een stuk beter dan de pannenkoek waar ik woon :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Ik ben niet zo sterk als de kilomerteller boven de 100 km begint te komen. Verder kan ik het type Alpenklim wel goed verteren. Inschrijving voor de Grand raid is nog steeds open en vrij. Er rijden vrij veel fietsmaatjes dit jaar de Cristalp (waaronder Klaartje) dus het begint te jeuken. Wordt een heftige week want de zondag daarna is de Houffalize marathon waar ik de 120 wil doen. Klaartje spant overigens de kroon. Die wil als eerste nederlandse dame de langabstand van de Salzkammergut trophy gaan rijden. Baas boven baas, zullen we maar zeggen, die durf ik echt nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ga je altijd met klaartje op pad of rijden jullie ook afzonderlijk jullie wedstrijden/tochten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

The_Scarabial schreef op maandag 03 juli 2006 @ 23:24:
ga je altijd met klaartje op pad of rijden jullie ook afzonderlijk jullie wedstrijden/tochten?
Ook veel afzonderlijk. Ik rij een stuk minder dan zij. Ze zit ook bij een vereniging (voor de licentie) waar ze ook trained. Maar vaak bij marathons in het buitenland die we beiden rijden gaan we met zijn 2-en. Bovendien rijdt ze ook XC ritten en dat ligt me niet zo. Maar afgelopen zondag ben ik met een fietsmaatje uit Zuid-Limburg geweest. Iemand die ik gedurende vorig seizoen heb leren kennen. Dat marathonpubliek is wel heel gezellig en sociaal, zeker bij meerdaagsen is het vaak nog zonnetje hangen, nakletsen, hapje doen en evt biertje drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

botoo schreef op maandag 03 juli 2006 @ 09:55:
[...]
Het duurde overigens wat lang voordat het muntje viel, maar durf jij bo "ironman pijn is fijn" too mij een masochist te noemen?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Weet iemand hoe de maten hier in NL op sites zoals 12gotrading e.d. worden bepaald voor de frames? want ik had begrepen dat er 2 meetmethoden zijn. 1 is de bovenbuislengte en de ander van de crank tot het hart bij de zadelpen.

En is het voor vrouwen anders om de ideale framemaat te bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

KeX schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 07:49:
. . . durf jij bo "ironman pijn is fijn" too mij een masochist te noemen?
Ghe, ik weet waar ik over praat :P

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

http://cycle.shimano-eu.c...nfo/voluntary_recall.html

Let op!:

Shimano roept snelspanners terug
Shimano heeft een mogelijk veiligheidsprobleem
geconstateerd met betrekking tot de ‘quick release’,
gemonteerd in de voorwielen van bepaalde road- en
off-road-fietsen. In bepaalde gevallen is het mogelijk
dat, nadat de ‘quick release’ gesloten en gezekerd is,
de ‘quick release’-as* mankementen vertoont of spontaan
kan breken. Als dit tijdens het fietsen gebeurt,
kan de fietser de controle over de fiets verliezen,
wat kan leiden tot ernstige verwondingen. Omdat
alle Shimano producten moeten voldoen aan de allerhoogste
veiligheidseisen heeft Shimano, als voorzorgsmaatregel
en in het belang van de veiligheid van de
consument, besloten tot een vrijwillige terugroep van
alle ‘quick releases’ in kwestie.
De ‘quick releases’ worden normaal gesproken geleverd
in combinatie met bepaalde Shimano naven
en Shimano wielen. Een klein aantal ‘quick releases’
kunnen tevens als losse onderdelen geleverd zijn.

Alleen ‘quick releases’ met een zilverkleurige as*, en aangekocht
ná 1 november 2005, komen voor deze vrijwillige terugroep in
aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dat nieuws is al meer dan een maand oud, athans voor dealers. die kregen daar al veel eerder bericht van. gelukkig rijd ik mtb met BBB snelspanners :)

Vandaag ffe wezen biken rondom leeuwarden op me oude mountainbike zonder klikpedalen etc :D toch nog 35km in deze hitte weggetrapt. Mijn mede rijdster moest daarna nog een km of 10 naar huis :{

Gelukkig goed ingesmeerd en camelbag mee :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet zelf niet veel van mountainbikes, maar klikpedalen heb je toch alleen op wielrenfietsen? Want wat als je op een stukje downhill even je voet op de grond nodig hebt om je balans terug te vinden, of om te zorgen dat je net dat ene strakke bochtje red?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

KeX schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 07:47:
[...]

Ook veel afzonderlijk. Ik rij een stuk minder dan zij. Ze zit ook bij een vereniging (voor de licentie) waar ze ook trained. Maar vaak bij marathons in het buitenland die we beiden rijden gaan we met zijn 2-en. Bovendien rijdt ze ook XC ritten en dat ligt me niet zo. Maar afgelopen zondag ben ik met een fietsmaatje uit Zuid-Limburg geweest. Iemand die ik gedurende vorig seizoen heb leren kennen. Dat marathonpubliek is wel heel gezellig en sociaal, zeker bij meerdaagsen is het vaak nog zonnetje hangen, nakletsen, hapje doen en evt biertje drinken.
klinkt gezellig, maar ik ben zelf nie zo van het marathon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:30:
... maar klikpedalen heb je toch alleen op wielrenfietsen? Want wat als je op een stukje downhill even je voet op de grond nodig hebt om je balans terug te vinden, of om te zorgen dat je net dat ene strakke bochtje red?
Juist ook op atb's. Zonder klikpedalen zou ik bij een downhill al van mn pedalen gestuiterd zijn, met zo'n lekkere stang in het midden..... Vul de gevolgen zelf maar in :) . Zou niet weten wat ik zonder moest. Verder kan je veel meer kracht zetten bij het klimmen (door het trekken).

[ Voor 8% gewijzigd door Sgt_Pepper op 04-07-2006 22:27 ]

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:22
Dank je! Ik val onder de doelgroep met mn fiets/snelspanner.

[ Voor 3% gewijzigd door FatalError op 04-07-2006 23:01 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
FatalError schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:01:
[...]

Dank je! Ik val onder de doelgroep met mn fiets/snelspanner.
Dit geldt voornamelijk voor een type snelspanner die zij naafdynamos gebruikt wordt, een deore LX afaik.

* harry64 rijd zelf met magura snelspanners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Sgt_Pepper schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:25:
[...]

Juist ook op atb's. Zonder klikpedalen zou ik bij een downhill al van mn pedalen gestuiterd zijn, met zo'n lekkere stang in het midden..... Vul de gevolgen zelf maar in :) . Zou niet weten wat ik zonder moest. Verder kan je veel meer kracht zetten bij het klimmen (door het trekken).
Inderdaad: het eerste stevige ritje op m'n MTB, in de duinen bij Schoorl, was nog zonder klikpedalen (die had ik nog niet binnen), maar je hebt echt zoveel meer controle over je fiets mét die dingen, ik zou echt niet meer op pad willen/durven zonder. En als je je voet nodig hebt omdat je anders omlazert ben je in de kortste keren uitgeklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Elwood Blues schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:08:
[...]

Inderdaad: het eerste stevige ritje op m'n MTB, in de duinen bij Schoorl, was nog zonder klikpedalen (die had ik nog niet binnen), maar je hebt echt zoveel meer controle over je fiets mét die dingen, ik zou echt niet meer op pad willen/durven zonder. En als je je voet nodig hebt omdat je anders omlazert ben je in de kortste keren uitgeklikt.
Waar rij jij eigenlijk mee? SPD?

Ik heb zelf sinds vorige week een setje Time pedalen, alleen nog niet getest op schoorl vanwege de warmte. En het is komend weekend kermis dus dan zal ik ze ook wel niet testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Ik rij met SPD inderdaad, vooralsnog met wielrenschoentjes die ik had van mijn racefiets maar ik wil op termijn wel graag een goedkoop paar MTB-schoenen kopen omdat ik op deze krengen echt geen stap naast mijn fiets kan zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Ik heb deze. Die heb ik gezien voor rond de 40 euro. Niet de mooiste, maar je kunt er redelijk op lopen. Geen kilometers achter elkaar natuurlijk.
[img][IMG]http://i6.tinypic.com/1z315e0.jpg[/IMG][/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:54
Ik zal allereerst even zeggen dat ik dit Topic met toeval tegen kwam :) en ook erg leuk vond :9

Maar nu vraag me af of zoiets ook voor mij is weg gelegd.

Ik zoek dus eigenlijk nog een leuke hobby voor in de vakantie om de dagen een beetje te vullen :Y)
Het lijkt me dus leuk om met een niet al te dure fiets te beginnen, en dan wat kleine ritjes te maken :9

Alleen dan zit ik natuurlijk wel met een paar dingen :)
Wat voor een fiets moet ik dan hebben ? Ik kwam bijvoorbeeld een GIANT ATB size S ATX 680 tegen voor 199,- :) Is dat misschien een leuke fiets ?

En het 2e waar ik dan tegen aan loop te hikken is natuurlijk leuke plekjes om te fiesten in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

TrIsTaN_tDb15 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 00:59:
En het 2e waar ik dan tegen aan loop te hikken is natuurlijk leuke plekjes om te fiesten in Rotterdam.
Kijk eens op Mtbroutes. In de omgeving Rotterdam vond ik Bergschenhoek.

Ik ben zelf gisteren in het Amerongse bos wezen biken. Door het warme weer was er veel mul zand en ben ik op één van de eerste afdaling hard op men smoel gegaan. Er zat een kuil van mul zand in de afdaling, dus voorwiel bleef staan en ik ging een stukkie vliegen ;) Gelukkig alleen maar schaafwonden aan armen en benen, dus heb de tocht gelukkig nog wel uitgereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Bergschenhoek is wel aardig, maar vrij snel saai. En enorm modderig na een regenbui. Eigenlijk is er niet zoveel in omg. R'dam. Bij Oostvoorne/Rockanje kan je wel aardig door de duinen rijden, maar dat mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Elwood Blues schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:27:
Ik rij met SPD inderdaad, vooralsnog met wielrenschoentjes die ik had van mijn racefiets maar ik wil op termijn wel graag een goedkoop paar MTB-schoenen kopen omdat ik op deze krengen echt geen stap naast mijn fiets kan zetten..
Mocht je binnenkort een paar schoenen willen kopen, stuur me dan ff een mailtje misschien kan ik wel iets tegen een leuke prijs leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sgt_Pepper schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:25:
Zonder klikpedalen zou ik bij een downhill al van mn pedalen gestuiterd zijn, met zo'n lekkere stang in het midden.....
Get skill >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Wat moet je downhill doen om niet zo hard te gaan stuiteren? Ik heb zelf de vering al harder gezet, maar dan nog gaat het stuiteren en verlies ik snel de controle (getuige mijn armen en benen). Het betreft dus een afdaling met veel wortels, kuilen etc.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeIT op 07-07-2006 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 21:09

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Techniek, ik dank dat je meer met je gewicht moet gaan spelen.
Ga je wel staan en iets naar achteren hangen?

* Harmen 's mtb staat alweer 5 maand stil.....

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

harry64 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 02:09:
[...]

Mocht je binnenkort een paar schoenen willen kopen, stuur me dan ff een mailtje misschien kan ik wel iets tegen een leuke prijs leveren ;)
Thanks, I'll keep it in mind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

meendering schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 09:28:
Techniek, ik dank dat je meer met je gewicht moet gaan spelen.
Ga je wel staan en iets naar achteren hangen?

* CodeIT 's mtb staat alweer 5 maand stil.....
Hmmm... dat staan wel, maar leun aardig naar voren. Ik ga vanavond weer dezelfde route doen. Zal dan proberen een beetje naar achteren te hangen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Jup, met een beetje steile afdaling kan je helemaal achter je zadel gaan hangen. Zoveel mogelijk gewicht op het achterwiel krijgen.

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://i1.trekearth.com/photos/17524/resize_of_mtb01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Aikon schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:59:
Jup, met een beetje steile afdaling kan je helemaal achter je zadel gaan hangen. Zoveel mogelijk gewicht op het achterwiel krijgen.
En is het te aan te raden om de voorvering dan wat stugger te zetten of juist losser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ligt er maar net aan. Als je met 50+ over losse keien rijdt wat stugger, als het wat langzamer over grond gaat kan 'ie wat losser. En natuurlijk wat je zelf het fijnst vindt. Het blijft een kwestie van uitproberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Aikon op 10-07-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 13:23
biobak schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:15:
Ik heb deze. Die heb ik gezien voor rond de 40 euro. Niet de mooiste, maar je kunt er redelijk op lopen. Geen kilometers achter elkaar natuurlijk.
[[url=Afbeeldingslocatie: http://i6.tinypic.com/1z315e0.jpg]afbeelding[/url]]
Waar heb je die schoenen gekocht/gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Iemand nog tips voor een setje XC wielen voor zo rond de 200 euro?

Sowieso voor gebruik met disc & het liefst helemaal zwart. Zie zat wielen van Mavic die nog een zilveren rand hebben voor gebruik met velgremmen. Dat vind ik eigenlijk net helemaal nix :D

* pjlgt is zich aan het oriënteren voor de opbouw van zijn volgende ATB 8-)

[ Voor 14% gewijzigd door pjlgt op 10-07-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ik kan van iemand goedkoop een aantal setjes banden overnemen, maar het zijn tubeless banden, ikzelf heb geen tubeless velgen, zou ik deze banden wel kunnen monteren, gewoon met een binnenband erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

hmm zover ik weet (motor, mind you) is dat geen optie omdat de binnenband dan te warm kan worden ivm de wrijving tegen de buiteband in bochten en over hobbels waardoor hij kan klappen

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Volgens mij kan het wel, als je een tube lekrijd kan je 'm gewoon tijdelijk met een binnenbandje weer gebruiken. Het enige probleem wat ik kan bedenken is dat de tubeless band niet goed op een non-tubeless velg wil. De tubeless' zitten behoorlijk veel strakker dan gewone banden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

hmm, ik denk dat ik het gewoon ga proberen, of ik koop zijn velgen er ook bij :)

[ Voor 3% gewijzigd door The_Scarabial op 16-07-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

pjlgt schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:54:
Iemand nog tips voor een setje XC wielen voor zo rond de 200 euro?

Sowieso voor gebruik met disc & het liefst helemaal zwart. Zie zat wielen van Mavic die nog een zilveren rand hebben voor gebruik met velgremmen. Dat vind ik eigenlijk net helemaal nix :D

* nuclear waste is zich aan het oriënteren voor de opbouw van zijn volgende ATB 8-)
Dat zullen de crossride's of de crosslands zijn, ik heb beide, en ben van de crossride's meer tevreden dan van de crossland's. (zilver crossland/2004, zwarte crossride/2006)

Ik heb op het belgische MTB forum iemand gezien die de remflanken van z'n crossride's zwart geschilderd heeft. (aftapen en met de spuitbus) Tot nu toe hangt de verf er goed aan zegt hij. (al denk ik dat er bij het rijden in grind/steenslag best wel wat verf vanaf zal komen)

Is duitsland een optie? Misschien kan je eens kijken naar een set met DT cerit naven, XC717 d velgen en DT comp spaken. (was mijn oorspronkelijke keuze, maar omdat ik snel wielen nodig had en er een promotie was bij m'n LBS maar crossride's gekocht)

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Duitsland is zeker een optie. Heb hier en daar al wat rondgekeken en die 717's hadden mijn aandacht al getrokken.

Weet je nog wel site je die wielen zoals jij ze noemt had gezien? actionsport.de misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Die wielen zoals ik ze noemde waren een aanbieding van http://www.s-tec-sports.de (alleen staan ze nu niet meer in hun lijst)

Tijdens het rondsnuffelen ben ik dit tegengekomen bij B2B (XC717 / DT comp / XT 6-gaats / € 219) Ik ben geen fan van XT-naven, maar ik ken genoeg mensen die er wel enthousiast over zijn.

</onzin>

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.