Iemand al eens aan de Trans Rockies mee gedaan? Zag het vandeweek op extreme sports, érg gaaf:
http://www.transrockies.com/
http://www.transrockies.com/
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 1% gewijzigd door SyncMaster op 15-05-2006 17:09 . Reden: dt foudt ]
Er staat op de brakes zelf Avid 1D, maar mijn zoektocht op internet leverde niets op. Ze zijn in ieder geval alles van elkaar af te stellen. Dus met 1 schroef de afstand tot de velg en dan een andere schroef voor de hoek van het remblok. Werkt naar mijn mening beter dan die V-brakes waarmee je alles met 1 schroef moet doen, dus daar ben ik tevreden over.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:45:
Gelzadel op je mtb, ehr, nou nee.
Wat voor een Avid's zitten er op je fiets trouwens. 25 Euro veel voor een trapas, ghe
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
NiceSyncMaster schreef op zondag 14 mei 2006 @ 21:57:
Na enkele jaren van inactiviteit heb ik toch nog eens besloten om de draad terug op te pakken, en heb ik me opnieuw een fietsje (tweedehands) aangeschaft. Nu maar hopen dat ik het volhoudt
[afbeelding]
mooi fietsje om weer mee te beginnenSyncMaster schreef op zondag 14 mei 2006 @ 21:57:
Na enkele jaren van inactiviteit heb ik toch nog eens besloten om de draad terug op te pakken, en heb ik me opnieuw een fietsje (tweedehands) aangeschaft. Nu maar hopen dat ik het volhoudt
[afbeelding]
[ Voor 40% gewijzigd door HeepH op 17-05-2006 15:44 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
nog tips?...Jazzper schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:50:
marktplaats lijkt er hier uit te liggen
voor 750 koop jij wel een goed frame hoor
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
[ Voor 16% gewijzigd door Reley op 18-05-2006 15:14 ]
[ Voor 6% gewijzigd door k0ewl op 19-05-2006 13:30 ]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Frapant is wel dat er nog zo'n terrago op inet staat en daar staat ook 1 jaar oud. Dus misschien wel gewoon iets wat mensen nog in de winkel hadden staan perhaps. Daarnaast komt terrago niet na de boulders (ook weer wel, maar niet meteen), maar voor de xtc serie volgens de fietsenmaker.Aikon schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 09:42:
Ik heb zelf ook een Terrago gehad uit ' 98, Terrago komt na de Boulders zeg maar. Achter zat idd een Deore (LX) derailleur, maar de rest was lagere zooi. Let daar op. Het is wel een leuk fietsje, maar geen 200euro waard imo. Zeker niet als de verkoper zegt dat 'ie 1 jaar oud is, en achteraf 4 jaar oud blijkt, dan zou ik 'em sowieso al links laten liggen.
[ Voor 15% gewijzigd door k0ewl op 20-05-2006 18:30 . Reden: nieuwe fiets ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
[ Voor 38% gewijzigd door The_Scarabial op 27-05-2006 18:07 ]
[ Voor 21% gewijzigd door ACID-dude op 29-05-2006 18:53 ]
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
* nuclear waste heeft alles op de voet gevolgd, maar mocht zelf niet meedoen met de LCMTKeX schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:58:
* KeX meld zich
Net terug van de LCMT 2006. Ik heb modder gezien, later deze week meer. Nu eerst slapen.
[ Voor 13% gewijzigd door nuclear waste op 29-05-2006 20:05 ]
</onzin>
welkom
Nee, Heb dag 1 en 2 voluit gereden. Dag 3 heb ik de ingekorte etappe overgeslagen voor een rustdag omdat ik dacht dat mijn materiaal het niet nog twee dagen zou trekken en omdat de eerste twee dagen toch wel heel zwaar zijn geweest. Laatste dag aan de start gestaan toen bleek dat mijn fietsmaatje compleet door de schijfremdruk heen zat. Die kon nix meer dalen. Besloten om maar over de weg terug te fietsen. Maar de twee zware modderdagen heb ik gepakt. Doel was om de vorm te testen en die was o.k. Maar achteraf heb ik wel een beetje spijt dat ik die andere twee dagen niet meer volledig heb meegepakt. De kracht en de conditie was er, maar de zin was ook ietwat op.
[ Voor 3% gewijzigd door harry64 op 31-05-2006 19:52 ]
Zou je je zadel niet iets minder achterover doen?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
[ Voor 21% gewijzigd door Harmen op 01-06-2006 22:54 ]
Whatever.
Niets mis mee, heb zelf zo'n lidl ding van een 10tje en gebruik hem al zeker een jaar zonder problemen.The_Scarabial schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:39:
mooie specs
ennuh heeft iemand ervaring met die camelbacks van de lidl? ze zijn deze week in de aanbieding namelijk
Bij een zaak in Zuidlaren zag ik hem vorige week voor € 2750meendering schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:53:
Zag vandaag een Specialized Epic met:
Full suspension, Fox FL100
Volledig SRAM X.0 (damn wat een geil spul is dat zeg.)
[afbeelding]
Iemand enig idee wat zo'n fiets moest kosten? Stond nl. geen prijs bij.
Wil mss eind dit jaar een andere mtb.
Ook zag ik nog een idworx staan met X.0, ook wel mooie fietsen.
[ Voor 6% gewijzigd door pjlgt op 02-06-2006 08:54 ]
Handig linkje via mtb forum: http://home.planet.nl/~ko...jslijstenVerzameling2.pdfmeendering schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:53:
Iemand enig idee wat zo'n fiets moest kosten? Stond nl. geen prijs bij.
Heb ik al versteld, is allemaal nog een beetje passen en metenHu9o schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:14:
[...]
Zou je je zadel niet iets minder achterover doen?
[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 03-06-2006 19:34 ]
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
weet ik spuit dat ouwe brik ook altijd helemaal af, laat hem drogen in de zon en spuit de ketting weer helemaal in...KeX schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:23:
Welkom, GoldenSample.
Leuk fietsje voor dat budgetr zag ik hier
Ff een paar schwalbe big apples erop, bandjes wat zachter en je kan zo het strand op. Veel op het strand rijden vraagt wel een ijzeren onderhoudsdicipline van je. Ongeacht kwaliteit van de fiets. Zout en wat vreten hem anders op.
same here! route lekker droog, luchtvochtigheid was ook redelijk, dus ik ging vandaag ook beestachtig!KeX schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:54:
Vandaag echt beestachtig lekker gereden. Nieuw record op mtb-route Oosterbeek. Bij retour had ik 26.87 als gemiddelde over een rondje van iets meer dan 41 km. Route lag er perfect droog (lees racen) bij. Hartslag gemiddeld was wat laag, maar dat lag waarschijnlijk aan het wielrennen van gisteren. (zie hier voor statistieken)
[ Voor 3% gewijzigd door Carel op 13-06-2006 13:10 ]
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
[ Voor 22% gewijzigd door Angeloonie op 13-06-2006 17:18 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik heb zelf een hybride met een simpel rst voorvorkje die vrij stug is. Verlies valt erg mee, behalve bij staand fietsen. Zeker voor stukjes van 20km maakt het allemaal niet uit.Carel schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:08:
In hoeverre kost vering (voorvork en achterframe) energie op de normale weg? Ik zit misschien te denken om een nieuwe fiets te nemen nadat ik heel lang d.m.v. een schouderblessure niet heb kunnen fietsen op deze. Momenteel ben ik al 4 jaar in het bezit van een Gazelle Instinct zonder vering.
Met vering etc. vind ik wel mooier eruit zien, maar op de normale wegen is het niet zo extreem handig vanwege het energieverlies? Langer dan 20 km zal ik nooit fietsen. Sowieso ben ik absoluut niet aerodynamisch en licht, dus als het maar een paar procent kost, maakt mij dat ook niet echt uit![]()
PS, is zag een Gazelle Utimate FS special op MP, iemand een idee hoe oud dit type is(ik vind die best mooi), kon dr weinig over vinden.
Tip: nooit op je muil gaan. Je kan best vol je voorrem inknijpen met wat oefening hoorAngeloonie schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:17:
Oh ja, nog een tip: nooit vol je voorrem inknijpen![]()
[afbeelding]
Zie ook: Angeloonie in "Het grote 'kleine' mededelingen' topic d..."
ik zou gaan voor die Specialized, ziet er misschien beetje versleten uit, maar zitten wel gewoon goede onderdelen op. die anderen zou ik links laten liggen, veel te duur voor wat je krijgtBarracuda_82 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:15:
Ik wed dat deze vraag al honderd keer gesteld is, maar ik probeer het toch nog een keer:
Kenosha Halifax
Merk zegt me niks, fiets ziet er netjes uit, niet duur, lijkt aan te sluiten op mijn wensen, maar is misschien kwalitatief niet goed?
Gazelle Extreme
Gazelle lijkt me een goed merk, SRAM is volgens mij ook kwaliteit, maar misschien te duur?
Specialized S-Works M4
Spezialized is een goed merk, maar ziet er versleten uit en daarom misschien te duur?
Mee eens!The_Scarabial schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:26:
[...]
ik zou gaan voor die Specialized, ziet er misschien beetje versleten uit, maar zitten wel gewoon goede onderdelen op. die anderen zou ik links laten liggen, veel te duur voor wat je krijgt
[ Voor 7% gewijzigd door Barracuda_82 op 13-06-2006 20:16 ]
Lijkt een beetje op deze qua specs: http://www.12gotrading.co...ecord&id=688&orderby=merk (489 nieuw, 2005 model)Barracuda_82 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:15:
Hmm, oke, die Specialized is denk ik ook wel goed. Misschien dadelijk even gaan kijken.
Ik heb net ook iemand aan de lijn gehad die een Gary Fisher fiets verkocht voor 300 euro... is dat misschien een goede? Deore rem en schakel systeem en een Manitou voorvork.
Als ik de reviews lees wordt er eigenlijk alleen kritiek geleverd op het zadel, die schijnt niet echt comfortabel te zijn. Maar ik denk dat de prijs een beetje aan de hoge kant is voor een fiets van 4 jaar oud.n00bs schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:37:
[...]
Lijkt een beetje op deze qua specs: http://www.12gotrading.co...ecord&id=688&orderby=merk (489 nieuw, 2005 model)
dan nog zou ik voor die specialized gaanBarracuda_82 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:15:
Hmm, oke, die Specialized is denk ik ook wel goed. Misschien dadelijk even gaan kijken.
Ik heb net ook iemand aan de lijn gehad die een Gary Fisher fiets verkocht voor 300 euro... is dat misschien een goede? Deore rem en schakel systeem en een Manitou voorvork.
[ Voor 31% gewijzigd door n00bs op 13-06-2006 20:52 ]
Voordat je alles nieuw monteert, check eerst even op speling in de trapas. Dan weet je zeker dat straks alles goed is. Zon tooltje (cranktrekker) kost niks, dus aanschaffen kan geen kwaad. :")The_Scarabial schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:40:
ok, danku, verdere demontage is niet nodig, ik ga nieuwe ketting, voorbladen en achtercasette monteren
[ Voor 17% gewijzigd door harry64 op 13-06-2006 21:58 ]
Probleem is dat ik een gastank en een grote subwoofer in de kofferbak heb liggen. Daar kan net hooguit een kratje bier bij. De achterbank kan dus niet plat en de kofferbak zit vol. Dan moet de fiets dus of op de achterbank of ergens buiten op de auto.n00bs schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:15:
Waarom moeilijk doen? je neemt een groot oud kleed mee, voorwiel van de fiets, bank plat als dat kan trappers goed plaatsen of aan 1 kan losdraaien en meenemen...
[ Voor 17% gewijzigd door biobak op 14-06-2006 15:05 ]
Mooi excuus voor een upgrade naar een V40 dan!Barracuda_82 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:14:
@n00bs: de fiets zal vast wel tussen de achterbank en de voorstoelen passen, maar als ik elk weekend mijn fiets mee wil nemen heb je natuurlijk wel veel kans om de auto te beschadigen. En aangezien mijn auto ook niet een van de ruimste is denk ik dat het niet eens zal passen.
zo'n kettingzweep heb ik zelf gemaaktJazzper schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:59:
koop dan gelijk een cassettetrekker en kettingzweep. Kun je simpel je cassette eraf halen en goed schoonmaken. Zijn ook niet zo duur.
Is je voorderailleur wel op de juiste hoogte en recht gemonteerd? Begrenzing goed ingesteld? Kijk anders hier even.The_Scarabial schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:36:
[...]
zo'n kettingzweep heb ik zelf gemaakten die pignon afnemer heb ik gekocht
![]()
alles goed en wel geinstalleerd, maar nu zit ik nog met een kloterigprobleem, ik krijg de afstelling van mij voorderailleur niet meer goed
, ik heb er al allerlei theorie-en bijgepakt, maar als het op het binnenste blad goed is dan is het op de middelste of buitenste weer niet goed
[ Voor 4% gewijzigd door harry64 op 14-06-2006 20:54 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq