Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote mountainbike topic (deel 5) Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 8.789 views sinds 30-01-2008

• SayWhatAgain!
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:36

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

@Ruud: I know, maar jij laat je nooit ff gaan zeker? Als bij iedereen dit nou het uiterste was... Sommigen vinden het de normaalste zaak om tenminste een persoon neer te hoeken per uitgaansavond. Ik wil niet goed praten dat ik deze actie af en toe uitvoer, maar zoals je hierboven leest kan het ook anders. Bovendien was dat op het fietspad, een plek waar die wandelaars (jaja...en ik ook niet :+) niet horen, zeker niet omdat er een goed begaanbaar zandpad langsloopt. En als ze me niet horen, moeten ze of wat aan hun gehoor doen of meer "awareness" kweken (weten waar je bent en wat er om je heen gebeurd. Sowieso met een groep het hele fietspad blokkeren toont weinig inzicht imho.

Ook zijn de meeste wandelaars geen eikels, dat zeg jij. En ik heb niets met bonden te maken. Hier in de omgeving waar ik zelf opgegroeit ben, is er voldoende ruimte voor mij en de wandelaars (nee, paardrijders nog steeds niet :p Dat doe je maar op de manege). Het is alleen een kwestie van wederzijds begrip, en vandaag ging dat supergoed.

Even voor de goede orde; ik fiets tegenwoordig alleen waar ik ook mag fietsen. Al 2x een boete gehad voor het fietsen waar addertjes liggen (nooit 1 gezien :?), maar gelukkig kan ik er vlak langs aan de andere kant van het hek. Daar komen die lieve diertjes niet schijnbaar.
Maar goed, nu is mn fietsje even kaput :'( Ach, beide paasdagen toch aan het werk. Horeca, en daar komen heel veel wandelaars :)

• Ruud632
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 16-10-2006

Ruud632

was ooit DEM

Ik quotte jou, maar het was niet alleen tot jou gericht. Ik kan ook niet verder over de situatie oordelen. Dat je niets met 'n bond te maken hebt wil niet zeggen dat ze niets met jou te maken hebben ;) Ik vind alle wandelaars maar kudt, maar ik begeef me ook net in een iets andere tak vd sport, met bredere 'paden' en meer 'wandelaars' :P

Ruud632 wijzigde deze reactie 16-04-2006 02:06 (7%)
Reden: typo

Sleutelen aan je MTB? Check!
Het woord 'stunten' zuigt, wallrides niet

• FatalError
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 18-02 20:46
Gisteren in limburg de Vijlen route gereden. Dat is me toch even anders dan wat ik normaal in omgeving Utrecht of Arnhem doe:)
Veel stijlere hellingen, met hoge snelheid over grote keien naar beneden en af en toe n stukje met de Amstel Gold Race meegereden (die routes doorkruisen elkaar regelmatig) :D
Zeker n aanrader!

If it ain't broken, tweak it!

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 16:31

botoo

💀 too old to die young

Het was idd opvallend hoeveel MTB'ers er meereden op grote stukken Amstel Gold Race parcours, maar er was ook een route ingpland voorMTB'ers dacht ik (aan de 'vieze' fietsen te zien ;) ).

Wat betreft irritaties tussen fietsers en de rest van de wereld: ik kan me best wel wat voorstellen als je omgeving volledig overbelast raakt van de duizenden fietsers waarvan een groot gedeelte zich niet stoort aan de rest van het verkeer en aanwonenden en domweg wegpiraatje spelen. Feit blijft dat je met gescheld e.d. niets oplost (integendeel), het lucht hooguit tijdelijk een beetje op en je adrenaline-spiegel is ook gelijk weer op peil :+

owja, STVP! :Y) (ook al zit ik het eerste halfjaar voornamelijk op de racefiets :o ).

Shrek op een ezel . . .

• FFF
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18-11-2019
Even een rare vraag tussendoor.

Mijn hybride (B1) is nu een jaar of 4 oud, en rijdt niet meer naar behoren. Aangezien ik nogal van het knutselen ben denk ik er over om heel het ding uit elkaar te halen, en onderdeel te controleren en school te maken en hem weer compleet te maken.

Ik ben met de fiets nooi verder gekomen als een band plakken en de rem afstellen.
Denken jullie dat het mij lukt om alles uit elkaar te halen en met logisch kijken weer in elkaar te stoppen en af te stellen?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Voor een flink deel werkzaamheden aan je fiets heb je speciaal gereedschap nodig (cracksleutel, trapassleutel, balhoofdpers, etc.) dus die werkzaamheden zijn niet te doen zonder dat gereedschap. Andere dingen (kabels vervangen, ketting&derailleurwieltjes schoonmaken/smeren, remblokken vervangen) kan makkelijk met standaard gereedschap.

Hoe hendig je bent kan je zelf beter inschatten dan ik, aar ik zou sim-pel beginnen :).

Shrek op een ezel . . .

• FFF
quote:
botoo schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:58:
Voor een flink deel werkzaamheden aan je fiets heb je speciaal gereedschap nodig (cracksleutel, trapassleutel, balhoofdpers, etc.) dus die werkzaamheden zijn niet te doen zonder dat gereedschap. Andere dingen (kabels vervangen, ketting&derailleurwieltjes schoonmaken/smeren, remblokken vervangen) kan makkelijk met standaard gereedschap.

Hoe hendig je bent kan je zelf beter inschatten dan ik, aar ik zou sim-pel beginnen :).
Dankje,

Antwoord waar ik wat aan heb :)

Ik vind mezelf wel handig en pak alles aan, dus als ik het goed begrijp kan ik mijn versnellingen (bladen, ketting, derailleurs etc) er wel af halen?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

quote:
FFF schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:26:
Ik vind mezelf wel handig en pak alles aan, dus als ik het goed begrijp kan ik mijn versnellingen (bladen, ketting, derailleurs etc) er wel af halen?
Lijkt me wel, het zal je verbazen hoeveel nieuwe kabels icm een goede schoonmaakbeurt en opnieuw invetten zal schelen bij een achterstallig onderhoud fiets :Y).

Shrek op een ezel . . .

• FFF
quote:
botoo schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:36:
[...]

Lijkt me wel, het zal je verbazen hoeveel nieuwe kabels icm een goede schoonmaakbeurt en opnieuw invetten zal schelen bij een achterstallig onderhoud fiets :Y).
Om dan maar meteen door te gaan ;)

Af en toe slaat mijn trapper ineens door, je hoord dus echt tik, is dan het crankenstel kapot?

• janklp
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18-02 08:50

janklp

Les Trois Ballons 2014

Topicstarter
quote:
FFF schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:47:
[...]

Om dan maar meteen door te gaan ;)

Af en toe slaat mijn trapper ineens door, je hoord dus echt tik, is dan het crankenstel kapot?
Denk eerder de trapas. Als je crank doorschiet dan moet hij dus verkeerd op de trapas zitten en zitten de cranks niet meer recht tegenover elkaar. Ik zou met dit probleem dan even naar de fietsenmaker gaan want je trapas eruit halen is nog niet zomaar gebeurd.

Derailleur, remmetjes, ketting en tandwielen is allemaal zo gebeurd.

"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

• botoo

botoo

💀 too old to die young

'Doorslaande trapper': ik gok eerder op versleten ketting/tandwielen of een kreupele body (van de achterwielnaaf == speciaal gereedschap).

Shrek op een ezel . . .

• Ronald McD
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 27-11-2011

Ronald McD

Built to fail.

Wow, voor een lamme 'zondag' toch wat tricks gedaan. :)
- Bunnyhop to manual record
- 180's komen een paar graden dichterbij
- Manual over funbox to drop-off in manual to x-up landing gehaald ( :P )
- Manual over funbox to drop-off in manual to x-up landing into terugdraai barspin (is nog moeilijker dan het klinkt)
- Dubbele barspin

Doel voor de zomer: 180's en abubaca's (inclusief backpedal into 180)

EN ik heb ook nog 2 vriendjes gemaakt (brakeless BMX-ers) :D

Does this rag smell like chloroform to you?

• Ruud632

Ruud632

was ooit DEM

quote:
Ronald McD schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:07:
- 180's komen een paar graden dichterbij
Je kunt nu 45's ipv 30's?

B)

• Aikon
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik wil over 2 weken naar de Ardennen een paar daagjes MTB'en. Weet iemand een goede omgeving met in de buurt veel verschillende singletracks liefst.
Ik zat zelf aan de buurt van Namur te denken.

[edit]
Kennen jullie dit trouwens al, een mountainbike met 4 wielen zeg maar. :)

Aikon wijzigde deze reactie 20-04-2006 13:53 (27%)

• FFF
Nou ik ben voor de zomer maar weer eens begonnen met het slopen euh renoveren en onderhouden van mijn fiets.

Nu heb ik te maken met 4 jaar geen onderhoud dus alles zit aangekoekt etc.
vlakke delen krijg ik mooi schoon met staalwol.

Maar hebben jullie tips om delen als ketting en lagers etc schoon te krijgen?
Bijvoorbeeld een nachtje weten in 1 of ander goedje?

Vast bedankt.

• Jeromeke
  • Laatst online: 14-06-2006
Hoi,

Mijn eerste post in dit topic. Ik wist helemaal niet dat dit uberhaupt bestond op got... maar goed.

Ik was benieuwd of er nog mensen zijn die marathons gaan rijden komende tijd? Ik zelf heb het volgende schema:

Kellerwald marathon
WKC Mountainbiken Offenburg
Grand Raid Christalp
Bart Brentjes Challenge

Zijn er nog andere fanatiekelingen hier op GOT? En zo ja, wat voor wedstrijden gaan jullie dit jaar rijden / of ander gezegt waar trainen jullie voor?

• KeX
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 31-12-2019
quote:
Jeromeke schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:02:
Hoi,

Mijn eerste post in dit topic. Ik wist helemaal niet dat dit uberhaupt bestond op got... maar goed.

Ik was benieuwd of er nog mensen zijn die marathons gaan rijden komende tijd? Ik zelf heb het volgende schema:

Kellerwald marathon
WKC Mountainbiken Offenburg
Grand Raid Christalp
Bart Brentjes Challenge

Zijn er nog andere fanatiekelingen hier op GOT? En zo ja, wat voor wedstrijden gaan jullie dit jaar rijden / of ander gezegt waar trainen jullie voor?
Fanatiekeling meldt zich: :)

Eerste marathon wordt Sorpetal op 29 April. Is Kellerwald niet dit weekend al?

Verder rij ik ondermeer de LCMT, Houffa, Saarschleifen, Shark attack, Vulkanbike extreme, BBC, Langenberg en Nuttscheid.

En waarschijnlijk zal ik ook in de spare weekendjes nog wat rijden als ik het gek in de kop heb. Oh ja niet te vergeten rij ik verder de XC van Arnhem op 14 juni en die van 14 mei in Oosterbeek ook de langste afstand (150 min) mee.

• Ruud632

Ruud632

was ooit DEM

quote:
FFF schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:03:

Vast bedankt.
quote:

• KeX
quote:
Jeromeke schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:02:
[...]

Bart Brentjes Challenge

[...]
Zou het wel leuk vinden om hier een soort van semi-meet te houden met meerdere GoT-mtb'ers. Verschillende afstanden mogelijk en voor de langste afstand nog tijd zat om voor iedereen naar toe te trainen (eind oktober). Vorig jaar heb ik hem ook gereden en toen maakte de modder hem pittig, maar nog steeds goed te doen.

• Siebolt
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-02 21:44
quote:
FFF schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:03:
Nou ik ben voor de zomer maar weer eens begonnen met het slopen euh renoveren en onderhouden van mijn fiets.

Nu heb ik te maken met 4 jaar geen onderhoud dus alles zit aangekoekt etc.
vlakke delen krijg ik mooi schoon met staalwol.

Vast bedankt.
Je ketting moet je gewoon loshalen. in een potje stoppen met wasbenzine, goed schudden. Dan is hij al redelijk schoon, maar als je m echt goed schoon wilt hebben stop je er een nachtje in. Dan haal je hem eruit en laat je m goed uitwazemen. Als je dit niet doet en je monteerd m weer en gaat er dan siliconespray opspuiten dan gaat dit er direct weer af. Maargoed dan monteer je m weer en heb je een schone ketting. Met lagers kun je dit eventueel ook doen, maar ik zou hier een beetje mee uitkijken omdat die als het goed is toch niet vies worden omdat ze dicht zitten. Je kunt ze natuurlijk wel goed met lagervet insmeren, dit helpt bij mij ook altijd wel als ze vervelend doen.

• Ruud632

Ruud632

was ooit DEM

Lagers schoonmaken met wasbenzine? Eh?

Sowieso, als je je ketting op zo'n manier gaat reinigen mag je knap wat knap vet hebben om je ketting weer goed gesmeerd te kunnen krijgen.

• bassGunner
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:11
quote:
Ruud schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:21:
Sowieso, als je je ketting op zo'n manier gaat reinigen mag je knap wat knap vet hebben om je ketting weer goed gesmeerd te kunnen krijgen.
Eens is.

En siliconenspray moet je niet op je ketting spuiten, daar heb je teflon (o.a.) voor.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

quote:
Ruud schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:21:
Schoonmaken met wasbenzine gaat prima, je moet natuurlijk wel naderhand de ketting drogen (doekje) en verder op laten drogen voordat je 'm weer smeert . . . met kettingolie.

Ik doe al jaren mijn groot ketting-onderhoud zo, zowel Race als MTB, voor droge en natte omstandigheden. Ooit eens gehoord dat diesel nog beter is om schoon te maken omdat diesel zelf al wat 'vetter' is dan benzine, maar ik heb dat nog nooit geprobeert (diesel stinkt iig wel meer dan benzine :+ ).

edit:

Wat betreft teflon/siliconen-spray: een ketting goed smeren doe je niet met een spray, maar druppeltje voor druppeltje op elke individuele schakel :Y)

botoo wijzigde deze reactie 23-04-2006 23:44 (11%)

Shrek op een ezel . . .

• rimpeldinky
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17-12-2019
zo, ik heb mijn oude hobby weer opgepikt, gewoon om te kijken of het nog wat voor me is, ben intussen (5 jaar :+) enorm aangekomen, ipv op gewicht nu ook ruim 20kg overgewicht dus ga als hobby wat meer fietsen, natuurlijk niet op de weg das namelijk levesgevaarlijk.

Heb een 2ehands Giant Boulder Shock op de kop getikt, heb vroeger een Boulder au-lite (spelling?) gehad en die beviel goed, vandaar de keus voor zijn broertje met voor-demping.

begrijp dat dit voor de meeste rijders hier amateurspeelgoed is maar ik wil toch weer wat spelen ermee.

*burp*

• Ruud632

Ruud632

was ooit DEM

quote:
rimpeldinky schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:56:
begrijp dat dit voor de meeste rijders hier amateurspeelgoed is maar ik wil toch weer wat spelen ermee.
Boeit niet wat het voor de anderen is vind ik, zolang jij d'r lol op kunt hebben en je logge lijf ( ;) ) er mee kan afstraffen is het goed toch? Echte mountainbikers weten ook wel dat het niet maakt waarop je rijdt, maar wat je rijdt.

Sprak hij wijs met niet helemaal de juiste woorden :X

• The_Scarabial
  • Laatst online: 19-02 22:55

The_Scarabial

MTB for life!

quote:
Ruud schreef op woensdag 26 april 2006 @ 02:45:
[...]

Boeit niet wat het voor de anderen is vind ik, zolang jij d'r lol op kunt hebben en je logge lijf ( ;) ) er mee kan afstraffen is het goed toch? Echte mountainbikers weten ook wel dat het niet maakt waarop je rijdt, maar wat je rijdt.

Sprak hij wijs met niet helemaal de juiste woorden :X
je moet gewoon eerst beginnen, met een goedkoop alternatief om het MTB-virus goed te pakken te krijgen en daarna moet je dan gewoon sparen voor een betere/duurdere fiets :)

• rimpeldinky
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17-12-2019
het is bij mij ook dat ik een leuke sport zoek om naast het motorrijden als hobby te hebben

*burp*

• KeX
Ondanks mijn teleurstelling wil ik toch graag met jullie mijn ervaringen gisteren in het Sauerland delen. Kleine crosspost van www.mtbsport.nl
quote:
DNF en dat doet achteraf gezien inderdaad pijn. Zeker omdat de benen goed waren en het moraal hoog. Maar na een goede eerste ronde (na 2:45 bij de finishlijn) wilde ik in eerste instantie doorgaan, maar op dat moment afgewogen en een verstandige keuze gemaakt om het op een ronde te houden. Ik kon bijna niet meer remmen, de handen verkrampten en wat er van de blokjes restte gleedt langs de velgen als een slick in een modderpoel. En verder was ik door en doornat en had ik het dus koud, koud en koud. Achteraf natuurlijk de balen want warm terug in de auto bekroop gelijk het gevoel dat ik hem prima uit had kunnen rijden, maar ja dat is achteraf en gelul achteraf doen we niet aan, zei de gek in het aftertalk topic.

Ik kan niet wachten tot ik mag klagen over de eerste marathon waar het veel te heet was en waar je de liters naar binnen moet gutsen om uitdroging te voorkomen.
Niet uitgereden dus, tot mijn spijt. Vanochtend na die bizarre dag van gisteren is er een foto gemaakt op een deel van het parcours:

http://www.stefan-nolte.de/mega-sports/mega20060430.jpg

Dat lijkt me genoeg te zeggen. Voor de geinteresseerden nog een klikje naar de uitdraai van mijn fietscompu met hoogteprofiel, hartslag en tempcurve. Een aantal gemiddelden kloppen niet doordat hij tijdens de terugreis nog aan bleek te staan. (laatste stukje gepruts in de curve). Wat wel klopt is die gevoelstemperatuur die soms onder de -10°C duikt in de afdalingen, wat niet fijn is als je doorweekt tot op het door regen, sneeuw en hagel bent.

Op naar de volgende. Ik ben sowieso van plan om de bergrace off-road te gaan rijden op 14 mei als funner, nog meer liefhebbers?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

109 finishers van de 374 :o Taai dagje geweest KeX, ik had niet met je willen ruilen.
Als je ziet hoe één van de finishers er uit ziet en als je daarbij de bijbehorende nattigheid en temperatuur (of het ontbreken er van) bedenkt, dan is de halve afstand al een hele prestatie.

Ook al is het verstandiger omdat de kou je slechte beslisingen laat nemen op het parcours, en als het materiaal ook al minder word dan is het ei'k een beetje vragen om problemen als je doorgereden zou hebben, het blijft zuur als je uit moet stappen :|

http://www.fred.mtb-sport.nl/images/2006-sorpetal-finish.jpg

botoo wijzigde deze reactie 30-04-2006 13:16 (7%)

Shrek op een ezel . . .

• KeX
Ja, zo zag ik er ook ongeveer uit :o Dat is trouwens Fred van mtbsport.nl

Met de tijd die ik had was ik ongeveer op de 70e plek (van de 340 finishers op de 55 km) geëindigd, maar ik had op de langere afstand gegokt en kon dus logischerwijs niet op de 55 finishen. Daarnaast had ik ook nog gespaard voor de tweede ronde dus wat reseve over.

Ach ik ben ook niet echt ontevreden over hoe ik heb gereden, maar het was inderdaad gewoonweg zuur.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ja afstappen is best zuur, maar gezien die omstandigheden daar, wel begrijpelijk

• bassGunner
WTF is dat allemaal sneeuw?? :X Bizarheid, helemaal aangezien het aan het einde van de week richting de 25 graden gaat...

• janklp

janklp

Les Trois Ballons 2014

Topicstarter
Wow, als dat nog sneeuw us :(

Ik ga volgende week een weekendje fietsen in het Sauerland met de racefiets. De wegen zijn toch wel begaanbaar he Kex? Wel knap dat je nog zo gefietst hebt. Volgende keer rij je ze gewoon wel uit. Je hebt al zat van die ondernemingen wel uitgereden dus dit maakt toch niet uit ;)

"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

• REDFISH
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01-03-2014

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ben ook weer begonnen met fietsen, viel echter zwaar tegen, poeh die conditie is niks meer. Veel te weinig gedaan. Nog meer mensen die in het zuiden van het land rijden?

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 16:23
@KeX, hmmz... sneeuw eind april. Da's wel jammer zeg, anders was het stukken leuker geweest.

Whatever.

• FatalError
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 18-02 20:46
Net de lange en korte route in Amerongen gedaan, maar j***s wat n enorme hoeveelheid plassen en blubber (op de lange route).
Verder wel erg leuk natuurlijk, maar oppassen met gladheid :)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbertje
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 04-03-2018

Robbertje

Il Custodiet Ipsos Custodes

quote:
REDFISH schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:27:
Ben ook weer begonnen met fietsen, viel echter zwaar tegen, poeh die conditie is niks meer. Veel te weinig gedaan. Nog meer mensen die in het zuiden van het land rijden?
Zeker, tenminste als je met het zuiden des lands Zuid-Oost Brabant bedoeld :) Kempen, Peel en stuk Belgie... heerlijke routes, al moet je ze wel weten te liggen natuurlijk. Maar ja nu de temperatuur weer op gaat lopen wordt het weer drukker in de bossen en komen er tot mijn spijt weer uit alle hoeken en gaten wandelaars opgedoken! Die als je belt, niet aan de kant gaan maar omkijken waardoor je alsnog moet stoppen... Ach ja zij kunnen er ook niks aan doen dat ons tempo zo hoog ligt :Y)

trouwens, vraagje voor alle MTB-ers... Wie heeft er wel eens fietsen/onderdelen/etc. gekocht via een webshop en welke dan... Ik vond Bike2Build.nl altijd redelijk duur, maar nadat ik een bestelling bij Rose.nl geplaatst heb voor schoenen, bleken deze alsnog 20 euro goedkoper te zijn bij Bike2Build.nl Heeft iemand nog andere goede webshops voor MTB-ers en wielrenners?

$BTC $ETH $XRP $PAY $NEO $OMG $NAV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:17

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik heb net een zwik onderdelen besteld bij zowel B2B als in Duitsland -> Actionsports.de .
Die is over het algemeen ook goedkoop.
Ik heb heel wat tijd gestoken in het uitzoeken waar dingen nou goedkoop zijn. Er is na mijn weten niet zo'n mooie pricewatch als hier op t.net.

Soms zit er maar een verschil in van een paar euro maar ik heb op bijvoorbeeld een SRAM X.9 set van r-der + triggers bijna 100 euro "verdient" tov B2B.

Derks-wielersport is ook goedkoop en netjes met leveren van onderdelen.

Verder niet al te veel ervaring met fietsonderdelen online kopen.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:27
Zijn er mensen die in de drunense duinen hebben gereden?
Ik heb een mountainbike met voor en achtervering en wou eigenlijk weten of die wel geschikt is voor de drunense duinen.
Of is een mtb met alleen voorvering beter?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

Ik rijd ook met een fully, in de Drunense Duinen. Ik heb voor mijn KLEIN altijd met een hardtail gereden en dat was goed te doen hoor.
Ik merk wel dat met een fully je meer kan blijven zitten en minder moe wordt (vooral in mijn rug/bovenlichaam) dan op een hardtail ivm het opvangen van de klappen op/over wortels en andere kuilen/bulten.

Mijn ervaring is dus dat je in de Drunense Duinen met wat meer comfort rond kan rijden, wat bij mij de techniek en snelheid ten goede komt.

ik zie soms mensen voor me rijden / klimmen, dan zie je goede verschillen tussen verschillende veer systemen.
Laatst reed er een Cannondale Scalpel voor me, deze veerde enorm in bij de eerste klim na de Roestelberg, dat leek me ontzettend veel energie verlies. Ook heb ik dat gezien bij de Gary Fisher Cake 3, dat is deels verholpen na wat instellen van de vering.
Laatst reden we in een groepje met nog 2 Palomino's, een C'dale Jykall 1000, bij al deze zag ik daar eigenlijk geen veer beweging in de klim, en er werdt toch aardig op die pedalen gestampt.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 08:06
Ik rijd regelmatig in de Drunense Duinen (met een hardtail) en op sommige stukken (afhankelijk van de weersomstandigheden) kan 't behoorlijk hobbelig zijn. Dan blijf je dus niet zitten op je zadel.

Een maat van mij waar ik meestal samen mee fiets heeft een fully en die zegt dat 't een stuk comfortabeler is zoals the-spawn hierboven ook zegt.

Een fully in de DD is dus best prettig... maar de echte fanatiekelingen zeggen dan vaak dat je sneller bent op een hardtail en misschien is dat ook wel zo, maar het is maar net met welke instelling je wilt gaan fietsen! Snelheid en geen comfort of wat meer comfort met wat minder snelheid en ook misschien wel meer fun!
Voor mij gaat 't voornamelijk om de fun en dat heb ik ook wel met m'n hardtail ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeX
http://crew.tweakers.net/KeX/bah.jpg

En dit was op een zonnig stuk. Voor een indruk van de verdere weersomstandigheden. klik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janklp

janklp

Les Trois Ballons 2014

Topicstarter
Had je niet ff je shirt kunnen schoonmaken voor de sponsor? :D :Y)

• the-spawn

the-spawn

Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met derailleur-wieltjes (pully's) niet van shimano?
Dus bijvoorbeeld KCNC (CNC gefreest), BBB of TACX?

Ik heb een XTR a.der en daarvan is het onderste wieltje echt op, 2mm puntjes staan er nog op.
Nieuwe kosten een dikke 39euro :S dat is nogal. Dus is denk, misschien is er nog wel meer dan alleen Shimano.

Wie kan me adviseren? thnx

the-spawn wijzigde deze reactie 04-05-2006 21:46 (10%)

• Harmen
BBB past er vast wel op.
Veel verschil zal je vast nie merken. ;)

@KeX, viespeuk. :+

Whatever.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

quote:
the-spawn schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:45:
Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met derailleur-wieltjes (pully's) niet van shimano?
Dus bijvoorbeeld KCNC (CNC gefreest), BBB of TACX?

Ik heb een XTR a.der en daarvan is het onderste wieltje echt op, 2mm puntjes staan er nog op.
Nieuwe kosten een dikke 39euro :S dat is nogal. Dus is denk, misschien is er nog wel meer dan alleen Shimano.

Wie kan me adviseren? thnx
XT derrailleur hier, ben gewoon naar de fietsenmaker gegaan, en heb exact dezelfde weer terug gekregen, voor 2,95 euro :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 13:14

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zijn er nog meer mensen wezen 4crossen in groningen met de opening?
http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/masterd/19007/o_4crosshille.jpg
http://www.bmxlwd.nl/forum/upload_files/IMG_5661.jpg
36 was ik :)

Ghostrider wijzigde deze reactie 08-05-2006 12:35 (16%)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronald McD

Ronald McD

Built to fail.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud632

Ruud632

was ooit DEM

Die andere was nog mooier imo, maar mijn cameraskills lieten het stevig afweten ;)

Vandaag ff foto/filmpje maken van je dubbele barspin en mijn moooooie abubaca's :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
@Januszjes (voor Topic-Start)
Ik heb een site gevonden waar gedetailleerd beschreven staat waar de mogelijke afstellings fouten zitten mbt pijn of irritatie tijdens het fietsen.
nl deze. http://bikefitting.bike-zone.nl/ :)

btw met onderdelen van Bike2Build heb ik onlangs m`n Diamondback Topanga zelf voorzien van een volledige XT groep .
Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo lekker gefietst heb . Het verschil met die oude Alivio set is echt enorm.
Trouwens is het ook een prettig gevoel om nu echt op Mijn fiets te rijden omdat ik alles zelf heb gedaan.

nog een btw
Ik had nog bij m`n vorige opstelling gebruik gemaakt van een Thornproof achterband die ik nog van een trip in australie van 10 jaar geleden had , die inmiddels toch lek is gegaan.
Weet iemand of/waar je die in Nederland misschien kan krijgen , en of mij uit kan leggen of Downhillbanden eigenlijk het zelfde zijn (even hard rubber)
Ik rijd nl elke dag door ruig terrein (Bijlmer(glas)) , een erg hard stel binnenbanden is dus wel fijn.

enchion wijzigde deze reactie 09-05-2006 12:51 (9%)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

quote:
nice one! doe het je niet na, ben niet zo'n stuntrijder :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmen
* meendering heeft zich ingeschreven voor de Holland Casino Classic in Gieten. :)

Was alweer erg laat, wist niet dat je je al kon inschrijven. :/ Vanaf zaterdag was dat al mogelijk.
Start nu rond de 500ste plaats. (vorige keer was dat 1208)

Whatever.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronald McD

Ronald McD

Built to fail.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:02
Ik heb vanavond voor het eerst dit jaar (eigenlijk in 2jaar) weer gemountainbiked. Afgelopen dagen flink m'n fiets schoongemaakt. Was wel weer lekker om te doen. Echter waren de remblokken voor in m'n schrijfrem nog niet binnen, dus het remmen was minder (niet fijn als je heuvel afgaat :P ).
En de fietsenmaker mag ook zn hoofd eens breken over de afstelling, ben er nog niet echt blij mee zoals het nu is.

Leven als een eindbaas, werken als een malle! | iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

gewoon zelf afstellen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThunderNet
quote:
Heb ik al eens geprobeerd.. Ik krijg het gewoon niet lekker. Hij blijft bij de allerlaagste en allerhoogste versnelling gewoon aanlopen. En vandaag stond hij dus niet helemaal gelijk met de ketting had ik het idee.

• Ruud632

Ruud632

was ooit DEM

quote:
Mocht je je afvragen wie dat is met dat groene shirt en het ronddraaiende stuur; het is ons aller McD in hoogsteigen persoon.

Maareh, McD, abubaca ftw! Gooi al dat spul nu maar op je Box account ipv muziek onder je filmpjes te zetten met Moviemaker, ass :P
quote:
Net zo'n toffe term als crossfiets, voorverings, skijfrems die te 'strak' staan, springveer in je fiets voor het stuiteren op je achterband en last but not least: steigeren.

8)7

• Hu9o
  • Laatst online: 12:42

Hu9o

Schokkend

quote:
Nice gedaan :D

Dat is bij het gemeentehuis in Hengelo!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

quote:
Ruud schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 01:08:
[...]

Net zo'n toffe term als crossfiets, voorverings, skijfrems die te 'strak' staan, springveer in je fiets voor het stuiteren op je achterband en last but not least: steigeren.

8)7
sorry, als ik je beledigd heb :>
hoe moet ik het wel noemen dan? freestyler? :P

• bassGunner
quote:
The_Scarabial schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:22:
[...]

Trucjes doen :Y)

• SebaZ
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 26-11-2019

SebaZ

High Tech!

quote:
The_Scarabial schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:22:
[...]

Fietser? :/

Alleen jammer dat ik dat Hammertime dingetje niet kan zien. User is not allowed to use direct links?

Ben zelf alleen 360 tailtap en fakie uit+barpsin aan het leren. (Knieën zijn grondig naarde klote).
Ik zou toch ook een dubbele barspin moeten kunnen, 1½ kan al, mis slechts ¼; ;)
Jammer dat school nu even prioriteit nummer 1 moet zijn :O

GTR-Racing.com - Le Toy IV

• Elwood Blues
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08:04

Elwood Blues

87167191

Grmbl, had wat spulletjes besteld bij B2B, ligt er weer een briefje van de postbode in de bus dat ik niet thuis was en dat ie morgen terugkomt. En dat terwijl ik al die tijd non-stop achter m'n pc op drie meter van de deurbel heb gezeten :( Mag hopen dat ie morgen wél aanbelt, anders moet m'n vriendin (of ik, galant als ik ben :P ) zonder helm de Ardennen in...

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

net ff 60km gedaan (gem.:26km/h), echt super mooi weer, kheb de blauwe route (Holten) gepakt, parcours lag er mooi bij, lekker droog en de slechte stukken van de winter zijn mooi bijgewerkt door de bosbeheerders :D

• Ronald McD

Ronald McD

Built to fail.

Lololololol!

Barspin fuckup. Zo ging het dus 10x fout (dit is de mooiste foute) en 1x goed. :P

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Lol :P Comfortabel vallen ook die keitjes ;)

• k0ewl
  • Laatst online: 25-01 17:15
Goed, ik ben net dus waarschijnlijk opgelicht...

Ik wilde een mountainbike kopen en ik heb een klein budget. de fiets die ik wilde zou in ieder geval een beetje offroad kunnen, maar grotendeels zou ik hem ook gebruiken voor het normale fietsen alleen dan ietsje sportiever. Je snapt hem wel, geen hoge eisen.

Ik kijk op internet, en zie daar een Nishiki, type: Pinnacle. Toen ik 5 jaar geleden een mountainbike kocht was Nishiki een bekend merk, dus ik dacht dat merk en frame zit wel goed. Het frame is ook wel goed, het is licht en naar mijn mening sterk genoeg.
Ik kijk naarm de achter en voorderailleur, type: Shimano Deore XT. 5 jaar terug was dat top of the line. Crankset was van het type Shimano Deore LX, ook goed spul.
Ook voorvering was van de partij: Rock Shox voorvering. De fiets heeft ook Rigida velgen en ritchey banden.

Dus ik dacht, qua onderdelen zit het allemaal goed. Het enige wat miste was een ketting.
Alleen ik met mijn noob-gedrag, dacht: nieuwe ketting -> +- 10 - 20 euro. Is te doen.

In totaal heb ik dus voor de fiets 130 euro betaald, naar mijn mening absoluut niet teveel voor de fiets.

Maar nu komen de problemen. Als je dus een nieuwe ketting koopt, heb je 9 van de 10 keer een set nieuwe tandwielen nodig, wist ik veel. Dan het volgende probleem, ik had de ketting erop, merk ik toch een bult speling in mijn cranckstel. Ik naar de fietsenmaker, en die zei dat het alleen de trapas was en de rest was nog wel goed. Maar dat komt er dan ook weer bij.

Iemand een idee wat ik nog kwijt ben als ik dit ga vervangen, het hoeft natuurlijk niet top of the line te zijn als je ziet wat ik ermee wil. Uurloon hoef je niet te rekenen want ik bouw het er zelf wel op.

Alvast bedankt

Edit: de fiets komt ongeveer uit 1998 of 2000 denk ik.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Jazzper
  • Laatst online: 15-02 13:21

Jazzper

BB4E^Guerilla

als ik geld had zou ik hard meegaan in die stelling dat je altijd alles tegelijk moet vervangen (cassette/tandbladen/ketting), maar aangezien ik dat niet heb en niet zo materialistisch ben ingesteld vind ik het grote onzin. Echter als ze al versleten waren door 6 tot 8 jaar rauschen door de bossen is het niet vreemd.

prijzen in geval van goedkoopste oplossingen:
bottom bracket: misschien is renoveren al genoeg, anders vanaf 10 euro nieuw (b2b) of 2e hands.
ketting: nieuw vanaf euro of 6 a 10 (b2b)
cassette: hyperglideje vanaf euro of 10 a 20. (b2b)
kettingbladen: vaak alleen de middelste echt versleten en wederom vanaf 10 a 20 euro )

nieuwprijzen uitgaande van bike2build kun je dus met alleen kettting al vanaf 6e klaar zijn, als setje vanaf euro of 35-40.

ah ketting heb je al. Probeer dan alleen de bottom bracket eens te reviseren/vervangen.

heb je plaatje trouwens? nu wel nieuwsgierig naar je bike

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• k0ewl
goeie, die tip van bike2build! had ik nog niet gekeken.

In totaal kosten:
Fiets: Nishiki Pinnacle 120,00 euro
Ketting: Union 8-speed HG 9,95 euro
Casette: Shimano CS-HG50 8-Speed 17,00 euro
Cranckset: Shimano Alivio cracnk met stalen tandwielen 34,00 euro
Bottom bracket (aka trapas) Shimano BB-UN25 9,00 euro

Totaal prijs: 189.95

Is de fiets het waard is nu de vraag, en natuurlijk de volgende vraag, is de fiets dan fatsoenlijk te verkopen, of moet ik gewoon ding terugbrengen als hij dat wil en dan een andere zoeken?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Ruud632

Ruud632

was ooit DEM

quote:
Ronald McD schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 00:13:
Barspin fuckup. Zo ging het dus 10x fout (dit is de mooiste foute) en 1x goed. :P
Ik presteer ook beduidend minder met een camera op me gericht, kwaaltje waar alle cameramannen last van hebben schijnt ;)

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

quote:
k0ewl schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:24:
goeie, die tip van bike2build! had ik nog niet gekeken.

In totaal kosten:
Fiets: Nishiki Pinnacle 120,00 euro
Ketting: Union 8-speed HG 9,95 euro
Casette: Shimano CS-HG50 8-Speed 17,00 euro
Cranckset: Shimano Alivio cracnk met stalen tandwielen 34,00 euro
Bottom bracket (aka trapas) Shimano BB-UN25 9,00 euro

Totaal prijs: 189.95

Is de fiets het waard is nu de vraag, en natuurlijk de volgende vraag, is de fiets dan fatsoenlijk te verkopen, of moet ik gewoon ding terugbrengen als hij dat wil en dan een andere zoeken?
De hele crankset vervangen lijkt me wat overdreven, en bovendien is de stap van LX naar Alivio niet echt vooruitgang.. Ik zou de kettingbladen (of in ieder geval de meest versleten exemplaren) vervangen door originele LX. Verder denk ik dat het after all op zich geen slechte koop is hoor voor die prijs na vervanging van de genoemde onderdelen.

Edit: ik vind overigens niet dat je bent opgelicht voor die € 120,-

Elwood Blues wijzigde deze reactie 11-05-2006 17:05 (5%)

• k0ewl
Goed, heb nog wat anders gedaan, heb tevens ff pics geschoten.

Ik heb de vorige eigenaar opgebeld en wonder boven wonder wilde hij hem niet terug :(
Opzich niet erg als je nagaat dat een fietsenmaker mij in de slechte toestand 150 euro ervoor bood bij het inruilen.
Ik heb dus maar besloten om hem verder op te knappen. Ik heb voor 14,95 een setje HG30 shimano tandwielen gekocht 8 spd en deze erop gezet. Nu slaat hij al stukken minder over.
Nu het probleem van de trap as. HEt blijkt dus een complete unit te zijn met aan beide zijden gewoon speling aka lagers naar de tering. Dus dat wordt een nieuwe trap as.

Als het goed is moet het daarna weer goed zijn en kan ikke mooi fietsen.

Volgende probleem, de "schroeven" die de trap as op zijn plaats houden zijn compleet vastgeroest, gebeurt mij weer. Dus die staat nu een dag te weken in de kruipolie.

De pics:
De betreffende vast geroeste "schroef":

Overview:

Achterste schakelset, inclusief nieuwe tandwielen welke nog wel ff fatsoenlijk afgesteld gaat worden door moi:

Fiets, liggend:

De naven:

De Rigida velgen met praktisch nieuwe banden:

Klikpedalen, welke er waarschijnlijk nog afgaan want heb niet van die schoenen en lijkt me ook niet makkelijk etc.

k0ewl wijzigde deze reactie 11-05-2006 21:16 (5%)

• bassGunner
quote:
k0ewl schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:16:

Klikpedalen, welke er waarschijnlijk nog afgaan want heb niet van die schoenen en lijkt me ook niet makkelijk etc.
Fout!!!

succes met opknappen verder :Y)

• k0ewl
Ja, maar wat vinden jullie hier nou van dan? ik bedoel kan ik hier mooi op fietsen straks of wordt het een dikke bende en kan ik hem beter meteen verkopen (als dat al lukt)

• ThunderNet
Zo :) kom net weer terug van 33km fietsen. (waarvan 17/18 door de bossen van norg)
Volgende week maar weer. Moet genoeg aan mijn fiets gebeuren, dus laat hem binnenkort even voor een beurt naar de fietsenmaker sturen. Misch. halverwege de zomer complete boel vervangen (Deore XT erop dan :) )

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Mooi retro bikeje.

Die trapas is een zogenaamde cartridge trapas. Deze vriendelijke meneer van Park Tools heeft er een mooi stukje over: http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=94

Ook de helden van m-gineering zijn duidelijk:
http://www.m-gineering.nl/crankstel.htm

Heb je deze wel? Je gaat hem er zeker niet uit krijgen met provosorisch gereedschap. Misschien kun je ff met het frame op je schouder langs de fietsenmaker dat hij het even losdraait. En draai je wel de goede kant op? Soms is het tegen de draad in (lees de teksten maar eens).

Wel mooie een vierkante trapas. Lekker degelijk en sterk.

Die XT is wel wat ouder maar niet minder. Ik heb nagenoeg dezelfde en hij schakelt heerlijk. Ook onder zeer zware omstandigheden geeft hij geen krimp. Had je al 8speed? Of ben je nu van 7 naar 8 gegaan? Dan moet je niet alleen opnieuw afstellen maar dan is het een wonder dat het past. Dus je zal wel 8 hebben gehad gok ik.

Hou die pedalen erop echt! Man je weet niet wat je mist als je het niet kent. Iedereen dacht zo tot de 1e keer met ;)

succes!

edit: koewl: snel mogelijk afmaken en lekker gaan biken. Als enorme verzamelaar van oude brikken (deels door geldtekort, deels door de charme van oude bikes) weet ik al jaren niet beter in deze werled van carbon en aluminium. Die fiets ziet er zeker niet verkeerd uit. De voorvork zal wel matig zijn maar who fuckin cares. Lekker gaan en als je dan tijdens het biken tegen dingen aanloopt waarvan je denkt..mwah dit wordt hem niet, kun je dat altijd nog aanpassen. Ik zie zo op het oog geen zwakke plekken hoor.

edit2: sterker nog, ben vorig jaar nog met een Gazelle uit 1988 waarvan alleen het frame nog origineel was en de rest upgegrade naar LX en XT in de ardennen geweest. Al die luxe schrijfrem carbonnen cowboys geowned op techniek en conditie.

Jazzper wijzigde deze reactie 11-05-2006 22:53 (26%)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

@Jazzper @edit2 :+ :
Maar toch, schijven remmen erg fijn. Ik heb een Giant ATX-860 (uit 2001 oid?) waar ook eigenlijk alleen het frame nog origineel is. Al die betere onderdelen maken de fiets lichter en stijver, wat mensen zoals mij (met inferieure techniek, conditie gaat nog wel) de kans geeft mensen zoals jij bij te houden :)
Morgen wordt m'n nieuwe XT voorderraileur er op gezet. M'n good old SRAM 7.0 was te ernstig mishandeld door een tak en die worden ook niet meer gemaakt ;(

En over de slijtage van de kettingbladen: fiets jij zoveel op het middelste blad dan? Ik meestal op het buitenblad en die slijt dus ook het hardst. De binnenste zit er al helemaal voor de sier op, maar in Drenthe benne ook niet van die dikke berge :+ Ik heb er ook een racecassette van SRAM op, zodat ik verplicht word om toch meer op het middelste kettingblad te fietsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
quote:
Jazzper schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:46:
Mooi retro bikeje.

Die trapas is een zogenaamde cartridge trapas. Deze vriendelijke meneer van Park Tools heeft er een mooi stukje over: http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=94

Ook de helden van m-gineering zijn duidelijk:
http://www.m-gineering.nl/crankstel.htm

Heb je deze wel? Je gaat hem er zeker niet uit krijgen met provosorisch gereedschap.
Idd kwam ik ook achter vanavond, maar heb zo'n opzetstuk vanavond nog gehaald bij de fietsenmaker. Wordt dus gewoon morgen in de bank schroef zetten die fiets, maar we kregen hem met een stalen buis en een baco niet los in ieder geval. Btw, Mijn vader heeft een gereedschapszaak aan huis, dus praktisch elke tool die je kunt bedenken hebben we wel :D
quote:
Wel mooie een vierkante trapas. Lekker degelijk en sterk.

Die XT is wel wat ouder maar niet minder. Ik heb nagenoeg dezelfde en hij schakelt heerlijk. Ook onder zeer zware omstandigheden geeft hij geen krimp. Had je al 8speed? Of ben je nu van 7 naar 8 gegaan? Dan moet je niet alleen opnieuw afstellen maar dan is het een wonder dat het past. Dus je zal wel 8 hebben gehad gok ik.

Hou die pedalen erop echt! Man je weet niet wat je mist als je het niet kent. Iedereen dacht zo tot de 1e keer met ;)
Hier was ik ook vanuit gegaan toen ik hem kocht. Dat XT wel XT blijft. Ik bedoel, XT van toen was top-of-the-line, dus het moet toen goed spul geweest zijn. Dan lijkt me nu dat het wel iets minder is, maar toch nog zeker voldoende zijn voor mijn kunnen.
quote:
edit: koewl: snel mogelijk afmaken en lekker gaan biken. Als enorme verzamelaar van oude brikken (deels door geldtekort, deels door de charme van oude bikes) weet ik al jaren niet beter in deze werled van carbon en aluminium. Die fiets ziet er zeker niet verkeerd uit. De voorvork zal wel matig zijn maar who fuckin cares. Lekker gaan en als je dan tijdens het biken tegen dingen aanloopt waarvan je denkt..mwah dit wordt hem niet, kun je dat altijd nog aanpassen. Ik zie zo op het oog geen zwakke plekken hoor.
Ook dit had ik gezien, ik heb toevallig zon zelfde kleur spuitbus hier nog thuis staan toen ik de vorige fiets had opgeknapt (oude batavus herenfiets, die ik in elkaar heb gereden tegen een verkeersbord :( ) Dus hier en daar zal ik wat bijspuiten. oa bij het balhoofd en de achterbrug.
Je kent het wel, schuren, primeren en lak. Daarna misschien nog wel ff blanke lak erover heen in een paar lagen. Lekker dik zodat het niet snel beschadigd. En natuurlijk een nieuwe beschermkap op de achterbrug. Zon lapje stof dus ofzo :P

De voorvork is daarentegen wel een fatsoenlijke. Hij zl wel niet zo licht zijn als de huidige generattie, maar hij is wel volledig instelbaar enz. En natuurlijk van Rock Shox en dat stelt me ook wel een beetje gerust.

Morgen maar eens zien wat de dag brengt. Misschien wel ff een stukje fietsen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

leuk de bankschroef maar je hebt dus kans dat je hem alleen maar vaster draait... Zijn 2 soorten draadrichtingen namelijk. Even goed inlezen/proberen.

Verder heb je Rock Shox en Rock Shox.. dat zegt nog niet heel veel. Zeker als het een oudere generatie vork is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud632

Ruud632

was ooit DEM

Beter zet je je tool in de bankschroef en gebruik je je frame als 'arm'. Kans is wel dat je de complete draad eruit draait als je zo lomp te werk moet gaan.

Check ook even de link in mijn sig ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 18:37
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de staat van die vork. Functioneert die nog een beetje? Het is een Quadra 21R met elastomeer demping uit '96, dus al zo'n 10 jaar oud.
Hier vind je de service manual en hier de gewone manual.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
Die vork functioneert volgens mij nog helemaal goed. Iig wat ik ermee gefietst heb tot nu toe wel.
Ik heb tevens de "schroeven" los. Ik heb inderdaad de tool in de bankschroef gezet en toen het frame als arm gebruikt.
Had ff voor de zekerheid de fietsenmaker gebeld waar ik gister was. En die zei: als je op de fiets zit, de rechterkant moet je rechtsom losdraaien. En dat werkte dus _/-\o_

Edit:
Ehm, die nieuwe verende voorvorken kun je allemaal de stang zien zeg maar. Hoe werken die dingen dan? Hetzelfde met alleen een ander afdekrubber? Want ik vind dat er mooi uitzien, maar ik haat ook dat ik telkens die rubbers naar boven moet schuiven.

k0ewl wijzigde deze reactie 12-05-2006 12:11 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
De nieuwe vorken hebben gewoon een beter afsluitsysteem om te voorkomen dat er zand e.d. in de vork komt. Staat los van de werking v/d vork.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud632

Ruud632

was ooit DEM

quote:
Aikon schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:11:
Staat los van de werking v/d vork.
Niet helemaal, maar dat doet er nu niet toe.

Die (lelijke) rubberen beschermers zou ik er gewoon omheen laten zitten als ik jou was (ook niet omhoog schuiven), die zijn ook wel echt nodig. Een elastomeer-vork kan nu nog wel aardig werken, wacht maar tot het winter/koud is. Dan piep je wel anders ;)

//edit: die 'stang' noem je trouwens binnenpoten, weet je dat voor de volgende keer :>

Ruud632 wijzigde deze reactie 12-05-2006 13:58 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
Weer een hoop geleerd vandaag over hoe een fiets werkt.

Namelijk mijn trap as zelf vervangen etc. Wel een dure trap as btw die erin moest. € 25
http://www.bike2build.com/fotogroot/un72.jpg
Die zit erin, De UN72, er kwam een BBUN52 uit. De 52 was helemaal verroest, was niets meer van over. Heb hem eruit gehaald en de binnenkant met een staalborstel geschuurd. Daarna kopervet aan de totale binnenkant zodat het ook niet zo weer begint te roesten of vastzitten.

Ik heb nu geen speling meer in de trap as. Heb meteen de voorderraileur opnieuw afgesteld en die loop weer als een trein. Enige wat nog wel moet zijn nieuwe kabels en 2 nieuwe tandwielen voor.
Als het goed is maandag weer geld om zooi te kopen en dan zien we het wel. Die tandwielen voor 5 gaats zijn knetter duur :( Namelijk het middenste tandwiel voor 20,95 en de grootse 32,50 :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 18:37
Ja, zo blijf je bezig en wordt je goedkope fiets steeds duurder (en meer waard) en dan van de winter nog een andere vork erop ;) Maar wel goed dat je het allemaal zelf gewoon doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
ik snap niet dat zoiets van de winter pas gebeurt? wat kan ik dan verwachten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

dat het dan ijskoud is en je elastomeren niet echt meer zacht zijn: (tijdelijk) weg vering... tot het voorjaar tenminste ;)

maar boeie, wat ik zei: gewoon rijden met dat ding. Investeringen vallen nog wel mee. Ligt eraan hoe je het bekijkt. Je had nu ook nieuwe bike kunnen kopen maar das klap meer geld. In absolute euros uitgedrukt dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
Als hij straks klaar is zal ik nog wel eens kijken wat ik doe. Eerst maar eens een beetje fietsen ofzo denk ik. En als het niet bevalt kan ik het altijd nog wegdoen.

Wat zal zon fietsje opleveren dan als ik alles klaar heb straks?

Onderdelen:
Shimano Deore XT achter derailleur
Shimano Deore XT voor derailleur
Shimano Deore LX Cranckstel
Nieuwe Shimano BBUN72 trap as
Rigida SLP22 velgen
Pulstar naven waar de spaken recht ingaan ipv met een bocht
Rock Shox verende voorvork
Shimano HG30 casette
Nieuwe ketting
Nieuwe tandwielen voor
Nieuwe Ritchey speedmax banden
Nieuwe kabels
Avid v-brakes

//excuses voor de slowchat

k0ewl wijzigde deze reactie 12-05-2006 20:56 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

200 euro ofzo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

vind ik aan de ruime kant... Deze mtb is wat mij betreft te groot voor het server, te klein voor het tafellaken ;)

Je kan niet concurreren tegen tweedehands nieuwere mtbs qua kwaliteit en je kan niet concurreren qua prijs met gelijke maar evt kwalitatief iets mindere mtbs. Ik zou hem niet meenemen voor meer dan 100 euro maar op marktplaats zelf hopen er 150 a 200 voor te krijgen. Das het mooie aan marktplaats: zoveel kopers :)

Ik denk dat goede fotos maken en volledige info bieden hier een maker or breaker in zou zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
Dat wordt dus of zelf de mountainbike helemaal afrijden, of het ding verkopen in de hoop dat iemand rond de 200 euro bied en dan voor 200 euro een ietwat nieuwere mountainbike kopen die Deore afgemonteerd is ofzo, denk aan een BeOne Cyber. Wel een bagger vork, maar iig ietwat bijtijds.

Ik ga gewoon ff kijken op marktplaats. Ff ding eropzetten en dan kijken wat mensen ervoor bieden

k0ewl wijzigde deze reactie 12-05-2006 22:39 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Zo, ik heb mn nieuwe XT voorderailleur er op zitten. Morgen maar eens even kijken of het fietsen nog een beetje wil. Ik hoop eigenlijk dat het nog ff gaat regenen, want ik hou niet zo van al die mulle zandpaden. Doe mij dan maar modder :9

• KeX
quote:
k0ewl schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:38:
Dat wordt dus of zelf de mountainbike helemaal afrijden, of het ding verkopen in de hoop dat iemand rond de 200 euro bied en dan voor 200 euro een ietwat nieuwere mountainbike kopen die Deore afgemonteerd is ofzo, denk aan een BeOne Cyber. Wel een bagger vork, maar iig ietwat bijtijds.

Ik ga gewoon ff kijken op marktplaats. Ff ding eropzetten en dan kijken wat mensen ervoor bieden
Ik zou absoluut deze fiets afrijden. Vind het persoonlijk wel een mooi rank frame. Geld investeren en dan verpatsen levert in die categorie gewoon niet veel op en voor 200 euries heb je niet opeens een topfiets. Gewoon deze lekker afhobbyen en mee gaan rijden.

• k0ewl
Ik heb vanmiddag er 1 nieuw tandwiel opgegooid en hij fietst voortreffelijk. Bevalt me prima zo.

Maaruh, wat is een Rank Frame? Kun je dat eten? ;)

• ExTrEmE25
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14-05-2015
ik ben nieuwsgierig wat voor zadels gebruiken jullie? met gel of zonder gel?

Zijn er hier ook bikers die een verende zadelpen gebruiken, dat lijkt mij echt niets omdat er volgens mij trap kracht verloren gaat.

ik gebruik nu zelf een sella italia zadel zonder gel vulling opzicht het zit lekker maar ben gewoon een beetje aan het kijken naar zadels en vroeg me af of dat nou echt veel verschil maak tijdens het fietsen dus onroad of ofroad met een gel zadel.

ExTrEmE25 wijzigde deze reactie 13-05-2006 17:49 (45%)

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

quote:
k0ewl schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:41:
Ik heb vanmiddag er 1 nieuw tandwiel opgegooid en hij fietst voortreffelijk. Bevalt me prima zo.

Maaruh, wat is een Rank Frame? Kun je dat eten? ;)
rank=slank :Y)

• k0ewl
Net ff mee de bossen in geweest. Hij is echt heel erg fijn die fiets.

Hij voelt heel precies en strak aan. Heel anders dan de BeOne van de vader van een kameraad van me en ook anders dan de XTC 1.0 van mijn broer.
Mijn broer doet alleen maar woon/werk verkeer.

Ook is mijn fiets wel heel erg veel lichter dan de XTC 1.0 van mijn broer en helemaal stukken lichter als die BeOne, welke hopeloos lomp is btw.

Het enige wat ik nog moet vervangen zijn de kabels en een nieuwe setje remblokjes over een week of 2/3. Ben nu eigenlijk best wel blij dat ik hem gekocht heb. In totaal heeft de fiets nu:
€ 120 + € 25 + € 15 + € 10 + € 20 = € 170 gekost, waarvan ik € 20 gekregen heb van mijn ma omdat ik haar motor gepoetst had. Best netjes al zeg ik het zelf.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

quote:
ExTrEmE25 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:45:
Ik gebruik gewoon zo'n Selle Italia met een tactiesch gat er in :D Fiets er al jaren op en krijg alleen last als ik erg veel in 1 week fiets. Zadelpen is gewoon alu zonder vering.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud632

Ruud632

was ooit DEM

Gelzadel op je mtb, ehr, nou nee.

Wat voor een Avid's zitten er op je fiets trouwens. 25 Euro veel voor een trapas, ghe ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
quote:
ExTrEmE25 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:45:
Verende zadelpen is erg fout imo, daar heb je een achterdemper voor, zelfde geldt voor gel. Zadel boeit me eigenlijk ook erg weinig op een mtb, je zit er toch nooit erg lang achter elkaar op, maar ik heb de Ritchey Vector.

Aikon wijzigde deze reactie 14-05-2006 16:35 (5%)

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True