Het grote mountainbike topic (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 13.546 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik weet het zo niet. Gewoon even meten. Zoveel werk is dat niet.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
k0ewl schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:01:
Zorg er in ieder geval voor dat je de basis van je fiets goed hebt.
Een goed frame.
Ik denk dat ik niet verkeerd kan zitten met een frame van een "bekend" merk? Zolang de grootte maar juist is? Ik wil enkel maar een hardtail en het gewicht speelt voor mij persoonlijk niet echt een grote rol. Ik had al een tweedehands Trek 6500 SLR op het oog maar die is jammergenoeg verkocht. Maar ik ben nu eens goed beginnen rondkijken en heb terug een tweetal leuke frames gevonden. :)
Daarnaast is het verstandig om meteen er goed over na te denken of je v-brakes of schijfremmen wilt. De aanschaf van schijfremmen is duur en je moet je naven en wielen er ook op aanpassen. Een setje Magura HS11 of HS33 hydraulische velgremmen is ook een optie, maar dan heb je weer aparte shifters nodig die hydraulisch kunnen.

Dus is misschien de beste optie voor een beginner wel gewone v-brakes, maar wel de mogelijkheid voor schijfremmen. Zodra je dan je eerste setje wielen versleten hebt, kun je in 1 keer alles vervangen als je dat zou willen.
Indien mogelijk zou ik inderdaad wel een frame nemen die beide mogelijkheden biedt. Schijfremmen ogen natuurlijk wel stoer ;) En waarschijnlijk zullen ze hun werk wel goed doen maar ik vraag me af of ik die echt nodig heb. Mechanische zijn geen optie en hydraulisch schrikt mij eigenlijk wat af. Maar dat geldt dan ook voor HS11/33 remmen. Anderzijds ben ik in mijn speurtocht wel op een leuk tweedehands setje hayes schijfremmen gestoten. En dan denk ik: "waarom niet eigenlijk?" :)
Je crankstel moet je in ieder geval 1 kopen met verwisselbare bladen, anders moet je elke keer je hele crank vervangen. Een casette, ketting en crank moet wel van dermate kwaliteit zijn dat het niet meteen afbreekt ofzo, een Deore afmontage is geen overbodige luxe dus.
Ik wou minimum voor LX gaan. Het is niet dat ik er altijd stevig tegen aan zal gaan maar ik wil toch een beetje zekerheid.
Als je voor een beetje weinig geld wat wilt, moet je al marktplaats.nl afspeuren en daar alles los kopen, dat zal missschien wel schelen.
Waarschijnlijk wel. Al zullen het voor mij eerder Belgische sites zijn ;)
Ik zou gewoon een lijstje maken met onderdelen die je erop wilt hebben, dat opzoeken op inet en dan berekenen wat het kost. Kost het minder dan een nieuwe fiets, dan doen. Van fiets zelf in elkaar zetten leer je ook wel wat van.
Ik ben slecht in het maken van lijstjes. Zelfs al heb ik er het geduld voor opgebracht om één op te stellen dan hou ik me er meestal toch niet aan. ;) Maar ik verwacht toch dat de fiets goedkoper zal zijn dan een nieuwe. Zeker als ik wat tweedehands onderdelen koop en natuurlijk let op de staat, ouderdom en nieuwprijs. Ik wil echter ook niet alles tweedehands kopen. Ik denk wel dat het aan te raden is om sommige onderdelen nieuw te kopen? En van zelf in elkaar zetten, leer je inderdaad iets. Dat is iets wat eigenlijk ook wel belangrijk is naar onderhoud toe. Dus zelfs al is de fiets niet veel goedkoper dan dan een volledig nieuwe, iets leren is ook al iets waard :)

Nog een vraagje; als de stuurbuis van een frame 16 cm hoog is hoe lang moet de stuurbuislengte van de vork dan zijn? Is 19,5 cm dan genoeg? Waarschijnlijk is dat nogal nipt?

Verwijderd

Beginnersvraagje :). Sinds kort rijd ik met SPD-pedalen en -schoenen. Op zich even wennen maar het rijdt best lekker. Wat ik echter vind wennen, is dat mijn hakken verder naar buiten staan dan voorheen. Normaal zou ik met de binnenkant van mijn voeten parallel aan de rijrichting fietsen maar nu is de buitenkant van mijn voet juist bijna parallel aan de rijrichting. Gevolg is ook dat de knieën wat meer naar elkaar toe staan dan voorheen. Moet wel zeggen dat mijn onderbenen nu netjes vertikaal op de pedalen staan, maar ik hoor graag van anderen of zij dezelfde ervaring hebben. Misschien heb ik wel mijn hele leven verkeerd gefietst...

Nog een klein vraagje: er is ongeveer 5 graden speling als de schoenen zijn vastgeklikt. Is dat normaal? Zo ja, is dit goed of kan en moet het bijgesteld worden? Ik weet namelijk dat het kliksysteem kan worden bijgesteld maar ik weet niet zeker of dat ook invloed heeft op de bewegingsvrijheid.

Ik rijd overigens op een betaalbare MTB van een onbekend merk. Al die fancy modellen die hier langskomen zou ik maar al te graag hebben maar met mijn studentenbudget moet ik het voorlopig met mijn huidige stalen ros doen :).

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Je kan SPD-pedalen en -schoenen instellen. Dus als je schoen schuin op het pedaal staat/klikt, kan je het plaatje onder je schoen verplaatsen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:15

botoo

💀 too old to die young

Als je hakken verder naar buiten staan dan wat je gewend bent zitten je schoenplaatjes niet optimaal gemonteerd.

Heel grof uitgelegd: als je de fietsschoenen omdraaid moeten de puntjes van de SPD een tikkie meer naar de binnenzijde wijzen.
Heel correct is: eerst op een keukentafel oid gaan zitten, knieën +/- 20 uit elkaar (hart/hart), onderbenen ontspannen laten hangen en vaststellen hoe 'scheef' je voeten staan. Die 'scheefte' moet je corrigeren met de montage van de SPD plaatjes.

Overigens is het helemaal niet vreemd als je altijd verkeerd hebt gefietst, dat doen de meeste mensen als de schoenen niet vast zitten aan de de pedalen. Meestal worden de voeten te ver naar voren op de pedalen gezet terwijl de bal van de voet boven de pedaalas moet zitten. Dit geld overigens voor racefietsen en XC-MTB, niet perse voor slalom, freeride, crossfietsen e.d.

Speling als je ingeklikt zit is normaal, dat hoort zo. Bijstellen verandert de mate hoe strak de in/uit-klik gaat, het is niet van invloed op de bewegingsvrijheid.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal ik de plaatjes wat verdraaien zodat het wat comfortabeler fietst. Bedankt voor je uitgebreide antwoord :). Klopt trouwens van het fietsen met de voeten te ver naar voren maar dat komt (zo is mijn ervaring) ook omdat op die manier de voeten steviger op de pedalen staan. Plus het belast enkelgewricht en achillespees minder, wat vooral bij rustig fietsen in de stad wel zo prettig is (hoewel ik meestal niet in staat ben tot rustig fietsen :P).

Hoe fietsen de meesten hier trouwens: binnenkant voet parallel aan de fiets, de buitenkant of ergens tussenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:09

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen is gisteren wezen biken op de veluwe. :)

s'morgens heb ik de 52km vaste route gefietst op een redelijk tempo.
s'middags heb ik de 25km route even gefietst, puur voor de lol. Beetje klimmen en hard afdalen. :Y)

Het ging wonderbaarlijk goed, laatste keer mtb was in begin maart. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schoenen, begin me er niet over. Met maat 46 is het op mijn (te) kleine frame en kleine pedalen soms een living hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Houffalize marathon over 122 km en 2800 hm gefinished vandaag in zware omstandigheden. Ben compleet naar de kl#te maar wel erg tevreden over mijn finish. Als er wat foto's zijn geef ik wel ff verhaaltje. Nu eerst heeeeeeel erg slapen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gratz KeX!
Damn, knappe prestatie.... :)
Slaapze, je zal het nodig hebben...

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

d:)b KeX d:)b
Dus het is toch nog goed gekomen met de grieperigheid :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
meendering schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:13:
* pjlgt is gisteren wezen biken op de veluwe. :)

s'morgens heb ik de 52km vaste route gefietst op een redelijk tempo.
s'middags heb ik de 25km route even gefietst, puur voor de lol. Beetje klimmen en hard afdalen. :Y)

Het ging wonderbaarlijk goed, laatste keer mtb was in begin maart. :+
Als je nog eens die kant op gaat, geef dan ff een gil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:01
maartend schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:27:
Vraagje.

Ik ben op de bike van mijn broertje (Trek 8000 met een weerzinwekkend opwindende (mag geen aanstootgevende woorden gebruiken) Pace RC36 Evo voorvork(je weet wel, zo'n carbon ding)) een andere XT a-der. aan het zetten. Er zat eerst een long cage op, en nu komt er een short cage op.

Vraagje; hoeveel schakels moet ik uit mijn ketting halen (en ja ik weet hoe ik dat moet meten, maar ik wil gewoon even het getal).
Beetje een rare vraag aangezien je er niet bij zet hoeveel tanden je voor en achtertandwielen hebben. Gewoon even meten dus, is eigenlijk altijd de makkelijkste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
harry64 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:08:
[...]

Beetje een rare vraag aangezien je er niet bij zet hoeveel tanden je voor en achtertandwielen hebben. Gewoon even meten dus, is eigenlijk altijd de makkelijkste optie.
Heb al gemeten, maar is de vraag zo raar?

Hoe lang de ketting ook is, er moeten mijns inziens toch evenveel schakels uit als ik naar een kleine xt overstap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

pjlgt schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 08:22:
[...]

Als je nog eens die kant op gaat, geef dan ff een gil ;)
Prima! No problemo.

Whatever.

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:33

the-spawn

.: Dark Storm :.

Zijn er hier nog mensen die de VulkanBike in Duitland gaan rijden?
Ik heb me ingeschreven voor de 3dagen. Ik heb er zeker wel zin in.

ben alleen benieuwd hoe ik het ervanaf ga brengen, Houffa (90km) viel zeker niet tegen, zeker niet gezien de omstandigheden. Maar denk dat de Vulkan wel wat anders zal zijn, 3 dagen, 3x+-80km.

iemand al vaker gereden?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

• KeX

KeX

the-spawn schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:13:
Zijn er hier nog mensen die de VulkanBike in Duitland gaan rijden?
Ik heb me ingeschreven voor de 3dagen. Ik heb er zeker wel zin in.

ben alleen benieuwd hoe ik het ervanaf ga brengen, Houffa (90km) viel zeker niet tegen, zeker niet gezien de omstandigheden. Maar denk dat de Vulkan wel wat anders zal zijn, 3 dagen, 3x+-80km.

iemand al vaker gereden?
Yep ik rijd ook de "extreme" van drie dagen. Als je houffa uitzit dan lukt dit je ook wel. Zelf heb ik in Houffa 120 gedaan. Hoogtemeters per kilometer ligt lager in Daun en met een beetje redelijk weer kun je vele hogere gemiddeldes rijden dan in Houffalize. Houffa is zwaar en loopt voor geen meter. Dit is typische Duitse marathon, lekker bollend. Vorig jaar heb ik ook de driedaagse gereden. Dit jaar wordt hij iets pittiger dan vorig jaar.

Van belang is wel lekker rusten en herstellen in de tussenliggende nachten. Het is één groot mtb feest.

/edit: Heb je toevallig startnummer 286? :P

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003

The_Scarabial

MTB for life!

maartend schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:31:
[...]

Heb al gemeten, maar is de vraag zo raar?

Hoe lang de ketting ook is, er moeten mijns inziens toch evenveel schakels uit als ik naar een kleine xt overstap
het is geen vaste maat, je moet gewoon voor op de grootste en achter op de kleinste en dan moet de kooi er verticaal onder staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zo daar ben ik weer! ik en m'n pa hebben vanochtend ons laten opmeten (wat voor frame maat etc etc.)
verder rond gekeken naar wat fietsen maar is de Trek 6500 een knappe fiets? (nieuw voor 669 euro, wel het dak van mijn budget, word nog wel wat afgepraat komt denk uit op 1300 ofzo voor 2 overigens krijg ik dan wel het uitmeten weer terug, banden soort naar keuze)
http://www2.trekbikes.com...e.php?bikeid=1037600&f=19
Frameset
Maten 15.5, 17.5, 19.5, 21.5"
Frameset Alpha SLR Aluminum
Voorvering Manitou Axel Elite w/preload, TPC lockout, 80mm
Wielen
Wielen Shimano M475 disc hubs; Bontrager Camino alloy rims
Banden Bontrager Jones ACX, 26x2.2"
Schakelsysteem
Versnellingshendel Shimano Deore
Voorderailleur Shimano Deore
Achterderailleur Shimano Deore XT
Crankstel Shimano M440 44/32/22
Cassette SRAM PG950 11-34, 9 speed
Pedalen Alloy platform
Onderdelen
Zadel Bontrager Select
Zadelbuis Bontrager Select
Sturen Bontrager Select, 25mm rise, 31.8mm
Stuurpen Bontrager Select, 7 degree, 31.8mm
Balhoofd Aheadset Slimstak w/semi-cartridge bearings, sealed
Remsysteem Shimano M431 w/Tektro alloy levers
gaat dus gebruiktworden voor in de bos, natuurlijk asvalt en gewoon over dijken enzo (zanderige grond, duinen) , natuurlijk asfalt en gewoon over dijken enzo. Voor soms 't strand zelf pak ik wel m'n oude bonk roest ;) Heb er bewust op gelet dat ik minimaal Deore heb :)

oja persoonlijk ga ik iets liever voor nieuw, m'n pa maakt het niet zo veel uit maar omdat ik het liever gewoon in 1x voor elkaar heb ;) en de bike shop waar ik nu aan 't kijken ben is de professioneelste hier in de buurt. ik heb nu een mooi uitdraaitje van m'n maten)

-edit- tot nu toe lees ik er goede dingen over alleen dat de remmen niet zo erg goed spul is (alvio? of hoe spel je dat of zelfs nog 1 daar onder)

[ Voor 28% gewijzigd door GoldenSample op 02-09-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

* KeX rijdt op een trek 6500

Inmiddels wel fors gepimped.

Fiets heeft zich heel behoorlijk gehouden maar is voor wat ik ermee doe op het moment niet voldoende (dit jaar gemiddeld 100 km/week offroad gereden). Ik blijf het een knappe fiets vinden met goede afmontage voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Help!

Iemand enig idee hoe ik deze:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/KeX/shimano.jpg

10 jaar oude shimano cassete eraf krijg. Op de één of andere manier past mijn campagnolo sleutel erop, maar lijkt hij moervast te zitten. Het werkt anders dan met hedendaagse shimano en ik weet niet hoe. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:42
GoldenSample schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:24:

oja persoonlijk ga ik iets liever voor nieuw, m'n pa maakt het niet zo veel uit maar omdat ik het liever gewoon in 1x voor elkaar heb ;) en de bike shop waar ik nu aan 't kijken ben is de professioneelste hier in de buurt. ik heb nu een mooi uitdraaitje van m'n maten)

-edit- tot nu toe lees ik er goede dingen over alleen dat de remmen niet zo erg goed spul is (alvio? of hoe spel je dat of zelfs nog 1 daar onder)
Op zich een prima fiets. Blits kleurtje ook in het oranje, maar ik heb de 6500 variant met schijfremmen (in het blauw dus) genomen, juist ook vanwege de matige v-brakes. Ook de voorvork is niet een super vork. Zadel heb ik ook meteen vervangen, want die bood onvoldoende steun aan m'n achterwerk.
Fotootje

Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/27yzqye.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door biobak op 02-09-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

biobak schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:30:
[...]

Op zich een prima fiets. Blits kleurtje ook in het oranje, maar ik heb de 6500 variant met schijfremmen (in het blauw dus) genomen, juist ook vanwege de matige v-brakes. Ook de voorvork is niet een super vork. Zadel heb ik ook meteen vervangen, want die bood onvoldoende steun aan m'n achterwerk.
Fotootje

[afbeelding]
ik denk dat ik het ga doen, (althans als m'n pa 't ook doet ;) ) die remmen kan ik altijd nog later upgraden en bij m'n LBS hebben ze de blauwe niet meer (de 6500 is in de aanbieding) de 6500 Disc (of was het die andere :P) zouden ze dan voor me moeten bestellen tegen de normale (ongereduceerde) prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Pin me er niet op vast maar dat lijkt wel een good old cassette Kex!
Nodig: 2 kettingzwepen!
Je moet namelijk het kleinste tandwiel eraf schroeven terwijl je de rest tegen houdt.
Oh ik heb geen 2 kettingzwepen?
No problemo!

Check hoe ik hier demo hoe je met 1 kettingzweep, een oude ketting, een blokje hout (een hamer in mijn geval) en eventueel 1 kat, de boel los krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://img489.imageshack.us/img489/1937/removalbc9.jpg
De kettingzweep ligt nog op de grond maar die kun je nu dus op het kleinste pignon leggen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Jazzper schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:07:
Pin me er niet op vast maar dat lijkt wel een good old cassette Kex!
Nodig: 2 kettingzwepen!
Je moet namelijk het kleinste tandwiel eraf schroeven terwijl je de rest tegen houdt.
Oh ik heb geen 2 kettingzwepen?
No problemo!

Check hoe ik hier demo hoe je met 1 kettingzweep, een oude ketting, een blokje hout (een hamer in mijn geval) en eventueel 1 kat, de boel los krijgt:

[afbeelding]
De kettingzweep ligt nog op de grond maar die kun je nu dus op het kleinste pignon leggen.
Ik zal je er ook niet op vastpinnen, want het is dus niet het systeem wat jij denkt dat het is ;)

Als je campagnolo sleutel past moet je em zo los kunnen draaien, maar hij kan muurvast zitten. Als je een losse "trekker" hebt zet em dan even in de bankschroef, dan kun je em zo lostrekken. Altijd naar links draaien om los te halen uiteraard.

/offtopic Zie ik het nou goed dat dat je kat is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Dan probeer ik de laatste tip als eerste. Komt me het beste uit want ik weet niet waar ik op zaterdagavond nog een kat vandaan zou moeten fixen. ;)

Dank voor de hulp en ik meld me terug als ik het zooitje werkend heb. :)

Klopt het btw dat ik helemaal geen kettingzweep nodig heb? Als ik die camp-plug in de cassette zet kan ik niet linksom en niet rechtsom draaien?

[ Voor 24% gewijzigd door KeX op 02-09-2006 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
KeX schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:05:
Dan probeer ik de laatste tip als eerste. Komt me het beste uit want ik weet niet waar ik op zaterdagavond nog een kat vandaan zou moeten fixen. ;)

Dank voor de hulp en ik meld me terug als ik het zooitje werkend heb. :)

Klopt het btw dat ik helemaal geen kettingzweep nodig heb? Als ik die camp-plug in de cassette zet kan ik niet linksom en niet rechtsom draaien?
Als je trekker (camp plug) goed past dan moet je em los kunnen draaien, maar zoals ik al zei ze kunnen muurvast zitten. De eerste tip kun je ook wel proberen maar dan sta je er volgende week nog want dat is een geheel ander systeem ;) . Het vastdraaien gaat eigenlijk op dezelfde maniet als het loshalen, maar niet te vast want het kan natuurlijk stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Al vallen pasen en pinksteren op één dag, er valt echt geen milimeter bweging in dat kreng te krijgen.

* KeX schopt er nog eens gefrustreerd tegenaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
KeX schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:17:
Al vallen pasen en pinksteren op één dag, er valt echt geen milimeter bweging in dat kreng te krijgen.

* KeX schopt er nog eens gefrustreerd tegenaan. :/
Morgen even langs de lokale fietsenmaker dan, die krijgt em wel los voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
vergroot de arm van je sleutel........ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Ik ken de principes van kracht maal arm maar de kracht van een trekker die past in een king size dopsleutel kan ik niet op een andere manier masteren. Dat wordt idd de LBS. Maar verder leuk aan het klussen hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

KeX schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:27:
[...]
/edit: Heb je toevallig startnummer 286? :P
Inderdaad helemaal goed :)
Wist ik zelf niet eens, ben maar eens gaan zoeken :D

** Hoe kwam je daar achter?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

the-spawn schreef op maandag 04 september 2006 @ 08:05:
[...]

Inderdaad helemaal goed :)
Wist ik zelf niet eens, ben maar eens gaan zoeken :D

** Hoe kwam je daar achter?
Combi voornaam, woonplaats en finish 90 km Houffa. :P

* KeX was nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

KeX schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:37:
[...]

Combi voornaam, woonplaats en finish 90 km Houffa. :P

* KeX was nieuwsgierig.
hehe, geen probleem.
Tijd viel tegen in Houffa, waren met een groep van 6personen, zouden bij elkaar blijven en stonden na aantal KM al stil omdat een mede biker lek reed, heb hem geholpen, toen terug gereden naar het groepje.
Daar aangekomen hij weer lek :( dus ik weer gewacht. Toen lang terug moeten rijden tot de groep.
Bij een bevoorrading werd er een ziek, moest ook afstappen en net voor de 3e stop (meen ik) brak bij een van ons zadelpen klem, moest ook stoppen :(.
Daarna met 2e door gereden en uitgereden.
Al met al toch heel wat tijd verloren. Maar het was gezellig, belangrijk.

Heb zin in Vrijdag (en verder) zeg, amai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
KeX schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:41:
Ik ken de principes van kracht maal arm maar de kracht van een trekker die past in een king size dopsleutel kan ik niet op een andere manier masteren. Dat wordt idd de LBS. Maar verder leuk aan het klussen hoor. ;)
Kun je je trekker niet in de bankschroef klemmen? Dan draai je namelijk aan de velg en heb je veeeeeeel meer kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

essentieel met dit soort grappen is is dat je 110% zeker moet weten dat je de goede methode hanteert. Je zal niet de eerste zijn die iets alleen maar extra strak aandraait :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Kan hem wel in de bankschroef zetten, maar ik ga morgen toch ff liever bijde lbs langs. Verder ben ik nog met wat bekabeling bezig. Even ter info, ik ben een suffe cheapass beach cruiser aan het pimpen met overtollig mtb spul. Bontrager wieltjes met Deore naven en Tektro v-brakes op aan het knutselen. Ben niet zo'n hele handige fietsknutselaar dus doe het meer als oefenproject. Heb nu ook dikke Schwalbe Big Apple erop liggen.
the-spawn schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:37:
[...]

Heb zin in Vrijdag (en verder) zeg, amai.
Houffa was heftig, heb er goed afgezien. Heb buiten 40 km uitrijden en 2 x 10 kilomter hardlopen ook verder niet veel meer gedaan sindsdien. Mogelijk nog ff wat heel relaxed op de racefiets toeren deze week.

Verder hopen dat het droog blijft. Als dat zo is is die omgeving echt redelijk eenvoudig bereikbaar. Onvergelijbaar qua techniek en geploeter met Houffa. Ik heb er ook zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

KeX schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:32:
Houffa was heftig, heb er goed afgezien. Heb buiten 40 km uitrijden en 2 x 10 kilomter hardlopen ook verder niet veel meer gedaan sindsdien. Mogelijk nog ff wat heel relaxed op de racefiets toeren deze week.

Verder hopen dat het droog blijft. Als dat zo is is die omgeving echt redelijk eenvoudig bereikbaar. Onvergelijbaar qua techniek en geploeter met Houffa. Ik heb er ook zin in.
Afgelopen zaterdag alleen nog 40KM gefietst in de bossen, best hoog tempo, verder niets meer gedaan. Geen tijd, meer op de motor gereden, ook leuk :D

Misschien deze week savonds nog klein rondje beetje benen laten bewegen.
Ik ben pas 1x in Duitsland gaan bike, waren toen allemaal brede wegen/paden en soms een bospad. Heel anders dan de ardennen. Maar weet niet hoe het daar is, duss, zien we vrijdag wel :D

Hopen dat het weer mee zit idd.
Weer voorspeld droog en 20+ graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Jazzper schreef op maandag 04 september 2006 @ 11:56:
essentieel met dit soort grappen is is dat je 110% zeker moet weten dat je de goede methode hanteert. Je zal niet de eerste zijn die iets alleen maar extra strak aandraait :)
* harry64 werkt al ruim 4 jaar in een fietsenzaak, dat zekerheid genoeg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hehe, vooruit ;)

hoewel dat ook niet altijd alles zegt (no offence)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Na een jaar lang elke week een uurtje of 3-4 te gaan spinning heb ik besloten om ook aan het mtb'en te gaan.

Nu kom ik net van de shop, en verteld wat ik wou. Een stevige bike voor recreatief gebruik. Ding moet een 100-150 km per week gaan doen. Vooral asfalt, maar moet er ook tegen kunnen om een keer het bos in te trekken.

Hij zei me dat ik voor deze eisen al snel naar de 1000 euro moest gaan. Nu ligt dit boven mijn budget. Ik had zelf iets van een 350-500 euro in gedachten. Hij heeft momenteel nog enkele modellen van 2005 staan, waar dus een deel korting over gaat.

Uiteindelijk kon hij me volgende fiets aanraden: Scott Reflex 30
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
Weight
12.9 kg
28.4 lbs

Frame
NEW Reflex frame Alloy 6061 Reflex geometry

Fork
Rock Shox Dart 2 with Lockout 100mm travel reb. Adj.

Headset
Ritchey Logic OE integ.

Derailleur (Rear)
Shimano Deore RC-M511 27 speed

Derailleur (Front)
Shimano Deore FC-M510 31.8mm

Shifters
Shimano Deore R-fire plus w/gear indicator

Brake Levers
Scott Comp

Brakes
Scott Comp

Crankset
Shimano FC-M442, black 44x32x22 T

BB-Set
Shimano BB-UN-26 68/113mm

Handlebar
Scott Comp 1 600mm, black

H'stem
Scott Team 4 Bold 1-1/8 / 7°

Pedals
LU-998-S

Seatpost
Scott/26.8 mm

Seat
SCT-10 SL Reflex 07

Hub (Front)
Formula CO-31

Hub (Rear)
Shimano FH-RM60-8

Chain
Shimano CH-HG53

Cassette
Shimano CS-HG50-9 11-32 T

Spokes
14 G, stainless

Rims
Ales DM-18 D-Wall, CNC, blk

Tires
Scott OXYD 26x2.0 27 TPI

Ik kan hem dus krijgen aan 527 euro. Als alternatief bood hij de Scale 50 of Scale 70 aan, maar dit was al over de 600 euro met de korting eraf.

Nu de vraag aan jullie, zouden jullie deze bike als beginneling kopen voor deze prijs. Waarom wel/waarom niet? Wat is het verschil tussen de Reflex en de Scale, en is de Scale die meerprijs waard?

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Moet je mijn Klein Top Gun overnemen?
Zit ruim onder je prijsvraag.

**Klik**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

de Trek 6500 gekocht, deze week is de zaak dicht dus krijg hem waarschijnlijk begin volgende week (was nog op voorraad, juist al standaard wat goedkoper ivm overjarig model binnenkort) kan niet wachten, hoop dat het dan ook beetje knap weer is (vooral niet zo veel wind hoop ik) :)

was 645 eruo uit eindelijk, met semislicks compleet afgemonteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

Terug van uit Duan, HEERLIJK weekend gehad, wat een omgeving en wat een kilometers :D.
Echt genoten!!
Verslagje komt misschien nog wel :D zoizo op de Club site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
the-spawn schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:29:
Terug van uit Duan, HEERLIJK weekend gehad, wat een omgeving en wat een kilometers :D.
Echt genoten!!
Verslagje komt misschien nog wel :D zoizo op de Club site.
Nou, ben benieuwd naar je ervaringen. Voor mij was dit toch wel 1 van de betere tochten hoor (in mijn geval: de halve marathon van gisteren). De omstandigheden waren gewoon perfect. Beter weer kun je niet hebben: niet te koud en niet te warm (zelfs niet in de zon 8) ). Heb net iets meer dan 3 uur over iets minder dan 60 km gedaan, dus m'n doel voor volgend jaar wordt dus het neerzetten van een rijtijd onder de 3 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Ook net terug uit Daun. Het waren drie fantastische dagen, maar nu ben ik stuk. Volle porties genoten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:38

Just_I

What did you just say?

Aangezien er geen topic over cross hybride fietsen post ik het hier omdat het me hier het beste op zijn plaats lijkt.

Ik ben van plan om een nieuwe fiets aan te gaan schaffen, maar nu zit ik met een dilemma, ik kan moeilijk een keuze maken. Er zijn nu een aantal gegadigden die een kans hebben:Op dit moment trekt de Cube Curve me het meeste, maar die is zo verrekte duur. Deze fiets heeft de beste onderdelen van de vijf.
De Intersens heeft op de fiets een hele Deore groep zitten wat natuurlijk ook erg aantrekkelijk klinkt.
De Bulls en de Trek zijn te koop in een fysieke winkel en daar kijg ik dan ook onderhoudsbeurten bij.
De Bulls fiets ken ik wel aangezien een vriend van me waar ik vaak mee fiets ook dit model heeft, maar dan een jaartje of twee ouder dan degene die ik wellicht ga kopen.
Voor de fietsen bij Izibike geld dat er geen verzendkosten zijn

Helaas kan ik allen nergens iets van gebruikservaringen vinden of iets dergelijks, alleen een wat minder reactie op de Bulls fiets en een positieve. Mijn vraag is dus, welke van deze fietsen zouden jullie mij aanraden en waarom? Probeer me maar om te praten om geen Cube Curve te kopen.

Overigens als jullie het nog willen weten, mijn frame maat is 58 cm (22.5 of 23 inch dus). Mijn huidige fiets ... ja ... vergeef me, het is een Ranger Full suspension ATB, deze gaat de deur uit.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Ja goed, is natuurlijk helemaal persoonlijke smaak. De Cube trekt ook mijn interesse het meest. Maar die vind ik er zo gewoontjes uitzien. De het verschil tussen de intersens en de cube is voornamelijk de voorvork, derraileurs en de remhendels/shifters. Voor die 40 euro zou ik de Cube nemen. Alleen de Intersens heeft een mooiere paint-job, ook heel belangrijk natuurlijk als crossfiets. Bij een mountainbike maakt dat minder uit, zit toch onder de modder :P

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Ja, qua merk interesserd het me helemaal niet welke fiets het gaat worden. Ik zit sowiezo nog niet helemaal in het wereldje dus ik weet nog lang niet alles ( jullie kunnen me dus nog van alles wijs maken :) ). Paintjob vind ik ook niet echt belangrijk tenzij er keuze is natuurlijk :P

edit:
Zou een verzekering ook handig zijn, het kost namelijk wel erg veel geld. In de winkel waar ik die Bulls gevonden had wisten ze me te vertellen dat het € 130,- zou kosten voor 3 jaar verzekering en dan nog de kosten van een slot erbij van minimaal € 50,- bij hun ( :/ ). Kan je ook ergens anders een fietsverzekering afsluiten voor je fiets die wat goedkoper is?

[ Voor 39% gewijzigd door Just_I op 16-09-2006 11:13 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag de route in Sleen (Emmen) gereden.
Leuke route zeg, in het begin zitten er veel singletracks met enig hoogteverschil in.
Word er vaak helemaal gek van, knetterhard over die paadjes raggen. :o

Op het einde (kibbelkoele) zitten er nog een paar steile klimmetjes in, erg technisch en veel boomwortels. Echt een uitdaging, heb ze daarom maar 2 keer gedaan. :>

Whatever.

• pjlgt
  • Niet online
meendering schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:35:
Vandaag de route in Sleen (Emmen) gereden.
Leuke route zeg, in het begin zitten er veel singletracks met enig hoogteverschil in.
Word er vaak helemaal gek van, knetterhard over die paadjes raggen. :o

Op het einde (kibbelkoele) zitten er nog een paar steile klimmetjes in, erg technisch en veel boomwortels. Echt een uitdaging, heb ze daarom maar 2 keer gedaan. :>
Leuk baantje is dat he? Vind eigenlijk die heuvels aan het einde het minste aan de hele route.

• harry64
Just_I schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:42:
Ja, qua merk interesserd het me helemaal niet welke fiets het gaat worden. Ik zit sowiezo nog niet helemaal in het wereldje dus ik weet nog lang niet alles ( jullie kunnen me dus nog van alles wijs maken :) ). Paintjob vind ik ook niet echt belangrijk tenzij er keuze is natuurlijk :P

edit:
Zou een verzekering ook handig zijn, het kost namelijk wel erg veel geld. In de winkel waar ik die Bulls gevonden had wisten ze me te vertellen dat het € 130,- zou kosten voor 3 jaar verzekering en dan nog de kosten van een slot erbij van minimaal € 50,- bij hun ( :/ ). Kan je ook ergens anders een fietsverzekering afsluiten voor je fiets die wat goedkoper is?
Als je een verzekering neemt, neem dan alleen ENRA. De afhandeling is altijd goed en in 99% van de gevallen binnen 1 week geregeld. Als slot is een gewoon axa ringslot voldoende, het liefst met DPC chip vanwege de korting op de verzekering. Deze kost +/- 20€ en is voldoende voor je mtb/crosshybride. Alhoewel de verzekering eist dat je slot erop moet zitten doen de meeste mensen dit niet ;) Zolang je 2 originele sleutels hebt waarvan er 1 een beetje gebruikt uitziet zit je goed :P

[ Voor 3% gewijzigd door harry64 op 16-09-2006 19:17 ]

• Just_I

Just_I

What did you just say?

harry64 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:16:
[...]

Als je een verzekering neemt, neem dan alleen ENRA.
Is dat een maatschapij of is het een bepaald type verzekering?
Alhoewel de verzekering eist dat je slot erop moet zitten doen de meeste mensen dit niet ;) Zolang je 2 originele sleutels hebt waarvan er 1 een beetje gebruikt uitziet zit je goed :P
Ik neem aan dat je bedoeld dat niet iedereen het slot altijd meeneemt? Waarscijlijk zal ik het slot er toch wel op doen, maar welk slot ik neem moet ik nog even bekjken.

Heeft iemand trouwens ervaring met het afsluiten van een verzekering via internet>

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
Mijn nieuwe (tweedehands ;)) fietsje is deze week gearriveerd; zo'n kubus is leuk speelgoed!! :D Alleen heb ik al per ongeluk de olie van de schijfrem vooraan laten weglopen. :+

[ Voor 25% gewijzigd door D-Three op 16-09-2006 20:57 ]

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

morgen is er de grensland marathon: http://www.grenslandmarathon.nl/deroute.asp

ik twijfel nog of ik mee zal doen ivm de ervaring die ik mis op die lange afstanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:13
Just_I schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:42:
edit:
Mijn mountainbike die heb ik of bij me (fietsend dan) of hij staat in de garage. Ik zet hem nooit op het station neer, ofzo. Het is iig niet mijn primaire fiets. Maar gebruik je je MTB dagelijks dan zou ik zeker een verzekering overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Just_I schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:52:
[...]

Is dat een maatschapij of is het een bepaald type verzekering?

[...]

Ik neem aan dat je bedoeld dat niet iedereen het slot altijd meeneemt? Waarscijlijk zal ik het slot er toch wel op doen, maar welk slot ik neem moet ik nog even bekjken.

Heeft iemand trouwens ervaring met het afsluiten van een verzekering via internet>
Enra is de verzekeringsmaatschappij. En over het slot, het staat natuurlijk voor geen meter op een MTB ;) Behalve als je MTB ook voor dagelijks gebruik is dan is het natuurlijk wel nodig em erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hoelang doen jullie met je ketting/cassette?
Mijnes was alweer versleten, er zat veel speling in. :/
Je kon de ketting zo van het grote blad aftrekken, zat wel een cm speling in.

Denk dat ik er +/- 1000/1500km mee heb gefietst (in de winter, voorjaar) .... gaat het dan zo hard?! :/

Whatever.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Just_I schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:46:
Aangezien er geen topic over cross hybride fietsen post ik het hier omdat het me hier het beste op zijn plaats lijkt.

Ik ben van plan om een nieuwe fiets aan te gaan schaffen, maar nu zit ik met een dilemma, ik kan moeilijk een keuze maken.

Helaas kan ik allen nergens iets van gebruikservaringen vinden of iets dergelijks
[/quote]

Ik heb een Intersens XC510 en ben er erg tevreden over. Ik weet het verschil tussen een rc en een xc niet overigens (dacht dat rc voor race stond maar dat zal dus wel niet) maar om een idee te geven; Ik heb ook full deore. Er zitten bij mij zac2000 velgen op en die zijn niet echt stevig. Daarnaast had ik er grasbandjes op zitten die het niet langer dan 1,5 seizoen vol hebben gehouden (wel wekelijks toertochten gereden) en nu zijn vervangen door schwalbe nobby nic en racing ralph (ik ken de schwalbes die onder de rc510 zitten niet btw). Ik heb er daarnaast trouwens ritchey onderdelen (zadelpen, barends, stuurpen) op zitten itt de rc510. Ik vind die 539,- wel een beetje aan de hoge kant. Ik heb er via via 430,- voor betaald (wat wel weer erg goedkoop is maar dan nog)
The_Scarabial schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 21:21:
morgen is er de grensland marathon: http://www.grenslandmarathon.nl/deroute.asp

ik twijfel nog of ik mee zal doen ivm de ervaring die ik mis op die lange afstanden
ik heb de 75 gedaan maar met heen en terugreis heb ik totaal 112 gereden en dat was best zwaar maar zeker de moeite waard eerlijk gezegd :)

I'm not as think as you stoned I am

• Just_I

Just_I

What did you just say?

WooK schreef op woensdag 20 september 2006 @ 00:13:
[...]
Ik vind die 539,- wel een beetje aan de hoge kant. Ik heb er via via 430,- voor betaald (wat wel weer erg goedkoop is maar dan nog)
Ik heb de Intersens CR 510 ook bij de fietsenhandelaar om de hoek gezien (Mammoet in Den Haag) en daar koste het beestje € 650,- maar hierbij had ik dan wel de keuze in welke kleurn ik hem wou, met of zonder stickers etc.

Mijn beslissing staat nog niet helemaal vast, maar ik zit er toch erg sterk aan te denken om de Cube Curve aan te schaffen. Van de week ga ik mijn beslissing maken en dan laat ik jullie nog wel weten welke het is geworden en waarom.

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
@meendering: in de bagger kan het snel gaan ja... -O-

@Just_I: Cubes zijn hele goede fietsjes, en de MTB's vind ik ook nog redelijk mooi. Welke heb je op het oog? Heb op geen enkele van mijn fietsjes een verzekering trouwens, maar ben er dan ook ontzettend (obsessief compulsief) zuinig op.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

offtopic:
Meendering, volgens mij wordt je gezocht ;) Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 6 de SP onder het kopje "De vermiste motorrijders ;("

[ Voor 16% gewijzigd door Jazzper op 20-09-2006 11:20 ]

• Just_I

Just_I

What did you just say?

bassGunner schreef op woensdag 20 september 2006 @ 02:08:
@Just_I: Cubes zijn hele goede fietsjes, en de MTB's vind ik ook nog redelijk mooi.
Ik ga niet voor een mountainbike, maar voor een hybride ;) .
Welke heb je op het oog?
Zie een paar posts eerder: Just_I in "Het grote mountainbike topic (deel 5)" . Maar zoals ik al zei gaat het waarschijnlijk de Cube Curve worden ook al is dit niet de meeste fiets (mat donker grijs)
Heb op geen enkele van mijn fietsjes geen verzekering trouwens, maar ben er dan ook ontzettend (obsessief compulsief) zuinig op.
Waarschijnlijk gaat ik ook geen verzekering nemen. Nog even gekeken en het komt neer op 130 euro voor drie jaar (zonder casco). Kan ik mijn fiets ook verzekeren op het adres van mijn ouders (ik woon in studentenflatje, ingeschreven in gemeente Den Haag) of is dit fraude? Als dat kan betaal ik namelijk voor drie jaar maar 77 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zo m'n trek 6500 gehaald, ben er erg blij mij (natuurlijk)
mag ik nu ook in de startpost ;)
GoldenSample met een Trek 6500 SLR :)

fototje komt nog binnenkort

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 22-09-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

bassGunner schreef op woensdag 20 september 2006 @ 02:08:
@meendering: in de bagger kan het snel gaan ja... -O-
Damn. :/

Verwacht begin volgende week een set nieuwe onderdelen.
  • LX Kettenblatt 9-fach 4-Arm für FC-M580/581
  • LX Kettenblatt 9-fach 4-Arm für FC-M580/581
  • Sram PG-950 II 9-fach Cassette 12-23T
  • Sram PC 991 II 9-fach Ketting
Voorheen reed ik altijd met shimano cassete's en kettingen.
Sram scheen ook wel prima te werken. :)
Ben btw €40 goedkoper uit dan mn LBS! 8)7
Heb het besteld bij www.bike-components.de

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

foto:
Afbeeldingslocatie: http://file02.uploaddump.nl/uploads/kkpwkakecmqop-6500SLRklein.jpg
heb alleen dat als ik voor op het grootste en achter op het kleinste tandwiel zit en ik een beetje kracht zet hij voor aanloopt op de 'shifter' (althans dat beugeltje dat hem naar een ander tandwiel trekt) is dat gewoon even iets ruimer afstellen alleen of is dat normaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo ben weer terug van de Hondsrug Marathon.
De route was op sommige stukken erg pittig, mul zand en veel kleine hobbeltjes.
Na een kleine 85Km ging bij mij het licht uit, damn wat waren die laatste kilometers zwaar. :/

100km in een 4u en 15min. :)
Ben er zeer happy mee.
Vanavond staat op de site de uitslag, zal mij benieuwen. :Y)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Topper :)

Gisteren m'n ATB verkocht :D Nu m'n andere, die half af is, nog verder opbouwen. Alleen eerst verhuizen. Gaat al genoeg geld kosten. Dus tijdelijk niet door de blubber crossen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nettotijd 4,26 over 100km.
Ik sta zelfs op de foto... *D

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-eppo.nl/Photos/2006/55%20ATB%20Gieten/bigimages/IMG_0704.jpg

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Heb je nou de kabel van je fiets computertje langs je remkabel gewikkeld of wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_I schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:29:
Heb je nou de kabel van je fiets computertje langs je remkabel gewikkeld of wat is dat?
Ik zou haast zeggen van wel. Cateye adviseerd het zelfs om het zo te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:33:
[...]

Ik zou haast zeggen van wel. Cateye adviseerd het zelfs om het zo te doen :)
Zo doe je het toch gewoon altijd?
Mits hij natuurlijk niet draadloos is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

meendering schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:15:
Nettotijd 4,26 over 100km.
Ik sta zelfs op de foto... *D

[afbeelding]
Goed bezig! Nette tijde ook. Heb zelf gisteren in 4:28 de hel van Groesbeek gereden. Helaas erg ziek geweest op de fiets en onderweg zelfs nog moeten overgeven. Wat dat betreft niet zo'n succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

't Is de Hel van Groesbeek KeX, niet 'het gezapige ritje' ;)
Wel balen, je had er goede zin in, enig idee waar het door kwam?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Ja wel een vermoeden. Bij de derde verzorging sportdrank (citrus) aangenomen die heel geconcentreerd en zuur was. Vervolgens een half uur kramp gehad en vervolgens langs de kant flink overgegeven. Daarna even bij gekomen en ging het wel weer. Al gingen de laatste twintig kilometer daardoor niet echt best meer.

Overigens was het ook weer niet zo'n hel. De eerste twintig waren lastig (en ook wel wat filerijden op singletracks) en het viel op dat er best veel mensen bij relatief eenvoudige klimmen eraf moesten. Daarna was het lang behoorlijk vlak. De laatste kilometers zaten weer wat hoogtemeters in en wat slecht lopende grasvelden en hobbelpaden. Al met al zo'n duizend hoogtemeters, dus dat is niet echt wild. Probleem is dat je automatisch te hard gaat rijden. na kilometer 70 zat ik nog op een gemiddelde van bijna 25 in het uur. Je blaast jezelf op. Vrij naar Greg Lemond: he wordt niet makkelijker, je gaat alleen sneller.

Heb vandaag al weer een uurtje op de racefiets gezeten om een beetje te herstellen en ben aan het twijfelen of ik volgende week Langenberg ga rijden. Misschien is het ook wel ff genoeg geweest en rij ik in oktober de Bart Brentjens Challenge nog en ga ik verder een beetje voetballen en hardlopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Zo, net mijn nieuwe fiets in de bestelling gedaan, het is de Cube Curve geworden voor € 579,-
Afbeeldingslocatie: http://www.izibike.nl/fotoviewer.php?file=fotos/cube_curve.jpg
Hopelijk kan ik hem vrijdag ophalen, kan ik tenminste weer eens echt fietsen :9 . Mij is weer in nopjes zijn :+

Helaas, deze fiets is niet meer leverbaar in Nederland en Duitsland :/ .

Opties: wachten tot begin november op nieuwe 2007 model. Andere model van Cube (tegen andere prijs), andere fiets, elders een fiets kopen en de bestelling annuleren.

Dilemma :/

[ Voor 28% gewijzigd door Just_I op 26-09-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik wil er wat aan doen dat zoals in m'n vorige post staat m'n ketting in bepaalde 'standen' bij het fietsen aansleept langs de derailleur voor (lijkt me niet normaal :P ), als ik hem gewoon voorzichtig anders afstel (gaat toch met die schoefjes?) is er geen kans dat ik hem aan stront jaag neem ik aan?

verder ben ik erg benieuwd naar hoe de mensen die hier hun ATB hangend 'opbergern', tot nu toe weet ik alleen van over het frame (met het frame dus tegen de muur, naja 't stuur dan) of dat hij aan de velg hangt, zijn er nog andere mogelijkheden of hebben jullie nog andere ideeën om je fiets makkelijk neer te zetten?

@ just i, voor het 2007 model zul je waarschijnlijk wel meer betalen gezien het feit dat jouw fiets al afgeprijst is (waarschijnlijk ivm de nadering van het 2007 model natuurlijk ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door GoldenSample op 26-09-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
GoldenSample schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 18:30:
ik wil er wat aan doen dat zoals in m'n vorige post staat m'n ketting in bepaalde 'standen' bij het fietsen aansleept langs de derailleur voor (lijkt me niet normaal :P ), als ik hem gewoon voorzichtig anders afstel (gaat toch met die schoefjes?) is er geen kans dat ik hem aan stront jaag neem ik aan?
Die schroefjes zijn ervoor dat je ketting bij het schakelen niet van de tandwielen afloopt. Het fijnstellen van het schakelen gebeurt bij de versnellingshendels aan het stuur. Daar waar de kabels de versnellingshendels ingaan zit een stelschroef waar je het een en ander af kunt stellen. Je kunt op de site van Shimano het beste even zoeken naar een service manual van jouw type derailleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verder ben ik erg benieuwd naar hoe de mensen die hier hun ATB hangend 'opbergern', tot nu toe weet ik alleen van over het frame (met het frame dus tegen de muur, naja 't stuur dan) of dat hij aan de velg hangt, zijn er nog andere mogelijkheden of hebben jullie nog andere ideeën om je fiets makkelijk neer te zetten?
Je derailleur kan je afstellen met de afstelboutjes bij je schakelhendel. Ik zou iig niet klooien aan de derailleur zelf of het draad strakker gaan spannen.

Zelf heb ik m'n fiets hangen aan een soort takelsysteem met 2 haken die aan het stuur en onder het zadel zitten, je kan dan met 1 touw beide haken omhoog takelen wat goed werkt. Volgensmij kwam mijn ophangsysteem van de Lidl, maar er zullen vast nog meer zaken zijn die ze verkopen

Edit: Laat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

biobak schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 18:40:
[...]

Die schroefjes zijn ervoor dat je ketting bij het schakelen niet van de tandwielen afloopt. Het fijnstellen van het schakelen gebeurt bij de versnellingshendels aan het stuur. Daar waar de kabels de versnellingshendels ingaan zit een stelschroef waar je het een en ander af kunt stellen. Je kunt op de site van Shimano het beste even zoeken naar een service manual van jouw type derailleur.
t is een deore (Trek 6500) alleen ze hebben verschillende versies :+
FD-M530-3: FD-M530-3
FD-M530-6: FD-M530-6
FD-M531-3: FD-M531-3
FD-M531-6: FD-M531-6

en ik weet niet welk, eens speuren welke ik heb...
maargoed je hebt het over het fijnstellen etc. maar bij bijv.
http://cycle.shimano-eu.c...v1_m56577569830563520.pdf
staat er toch echt (bij dat tabelletje 'what if') dat als je ketting tegen de outerplate aan komt je toch echt de 'top' (schoef naar de zadelpen toe van de 2 naast elkaar) 1/8ste tegendeklok, linksom moet draaien...
komt m'n slechte engels ook weer eens van pas :(
maar met het draaien aan die stelschroef kan ik iig niet snel iets blijvend verkloten maar wil eers het even duidelijk op een rijtje :)

thnx voor de hulp alvast trouwens :)

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 26-09-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

@ just i, voor het 2007 model zul je waarschijnlijk wel meer betalen gezien het feit dat jouw fiets al afgeprijst is (waarschijnlijk ivm de nadering van het 2007 model natuurlijk ;) )
Volgens de man van IZI bike was er geen meerprijs. Zou ik zelf ook niet zo heel erg vinden. Dat de fiets is afgeprijst is niet omdat het een oud model is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Just_I schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:23:
[...]

Volgens de man van IZI bike was er geen meerprijs. Zou ik zelf ook niet zo heel erg vinden. Dat de fiets is afgeprijst is niet omdat het een oud model is volgens mij.
ik weet 't niet maar dacht van dat zou nog wel heel best eens kunnen zijn, was bij mijn fietsje namelijk ook 't geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
GoldenSample schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:07:
[...]

t is een deore (Trek 6500) alleen ze hebben verschillende versies :+
FD-M530-3: FD-M530-3
FD-M530-6: FD-M530-6
FD-M531-3: FD-M531-3
FD-M531-6: FD-M531-6

en ik weet niet welk, eens speuren welke ik heb...
Maakt niet zoveel uit. Het principe is eigenlijk altijd hetzelfde.
maar met het draaien aan die stelschroef kan ik iig niet snel iets blijvend verkloten maar wil eers het even duidelijk op een rijtje :)
Ik denk dat je gelijk hebt met die stelschroef. Je ketting kan eraf lopen omdat die te ver doorgeduwd wordt door de derailleur. Als dat bij het kleine blad gebeurt, is de kans groter dat je op je plaat gaat dan bij het grote blad heb ik van horen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

iemand enig idee wanneer de nieuwe xtr series van shimano leverbaar zijn? Ik kan alleen nog maar via engelse sites bestellen namelijk??

I'm not as think as you stoned I am

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Zo vandaag maar besloten om toch te wachten op het 2007 model van de Cube Curve. De verkoper wist er nog niet al te veel over, maar hoogst waarschijnlijk zou de prijs hetzelfde (€579,-) blijven en waarschijnlijk zou de actie van de gratis fietscomputer ook nog steeds blijven gelden.
Kan niet wachten tot begin november dus :9

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Just_I schreef op donderdag 28 september 2006 @ 00:16:
Zo vandaag maar besloten om toch te wachten op het 2007 model van de Cube Curve. De verkoper wist er nog niet al te veel over, maar hoogst waarschijnlijk zou de prijs hetzelfde (€579,-) blijven en waarschijnlijk zou de actie van de gratis fietscomputer ook nog steeds blijven gelden.
Kan niet wachten tot begin november dus :9
:P toch had ik zelf dat even laten vastleggen dat je hem voor die prijs mag kopen ;) maargoed ik zeur...

morgen waarschijnlijk met een klasgenote fietsen :) kijken wat voor rondje we dan gaan maken ;) het is jammer dat ik eerst een heel stuk tegen wind in moet maar denk dat we de duinen bij petten richting schoorl gaan befietsen ;)

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

en daarna in de duinen belanden? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

haha nee liever niet zeg :X
maar gaat niet door... enkelbanden verrekt...
gister had m'n pa wel een strakke actie, hij wilde niet over het strand omdat hij geen zin had om z'n fiets weer af te spuiten (ik ga sowieso niet over 't strand maargoed :P ) gingen we over een dijk die overloopt in een stuk duin, lopen er opgegevenmoment schapen, en geen klein beetje strond maar een zee van :P kon ie ipv zand en zout van z'n fiets stront d'r af spuiten _O-
alleen zo jammer dat ik dat ook moest... ;(

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
harry64 schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:22:
[...]

Enra is de verzekeringsmaatschappij. En over het slot, het staat natuurlijk voor geen meter op een MTB ;) Behalve als je MTB ook voor dagelijks gebruik is dan is het natuurlijk wel nodig em erop te zetten.
ahjoh, ik gooi m'n slot altijd in m'n tas....... hoef je ook geen lelijke ogen te monteren op je zitbuis ofzo... en heb je al helemaal geen lelijk slot(krulslot) eraan hangen :P

in noodgevallen (pseudo haast, geen zin in tas voor kort eindje) hang ik het krulslot door stukjes van m'n eh..... zadel... brug? hoe heet dat eigenlijk...

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Afgelopen weekend is tot mijn groot verdriet mijn 3 jaar oude mountainbike uit mijn woning gejat. Zwaar balen, maar ik hoop wel het een en ander van de verzekering terug te krijgen.
Niet kunnen biken is in ieder geval knap klote, maar gelukkig mag ik de heerlijk stijve American Eagle van mijn pa een poosje lenen :*)

Verwacht wel het een en ander (lees: zo rond de 1200,-) van de verzekering terug te krijgen, en ben me dus aan het orienteren voor een nieuwe bike.

Afbeeldingslocatie: http://www.langsettcycles.co.uk/smsimg/24/877-2442-main-1392-3247-main-scale-40-3-24.jpg

De 2006 Scott Scale 40
1195,-

Met zijn 11,7 kg best zwaar in deze prijsklasse. Helemaal LX afgemonteerd. Niet verkeerd, maar had toch liever op z'n minst een XT achterderailleur gezien. De LX discs zijn prima.
De Recon is geen slechte vork maar ook geen topper. Geometrie is lekker tegen het racy aan - bevalt mij wel. Al met al een redelijk afgemonteerde fiets, en een echte Scott 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.izibike.nl/fotoviewer.php?file=fotos/Deore.jpg

De Intersens XC 760 xt met Recon en WH-M540 wielset
1133,-

Nergens te vinden wat deze Duitse bike weegt. Huisgenoot van me had een Intersens, maar die is tegelijkertijd met de mijne gejat. Onze Oosterburen bieden in ieder geval fietsen met een leuke prijs/kwaliteit verhouding aan.
Volledig XT afgemonteerd. Zadelpen, stuurpen, stuur; allemaal Ritchey Comp. XT V-brakes. Mooie wielset, die M540. Opnieuw een Recon voorvork, alhoewel de fiets voor hetzelfde geld ook met een Magura Asgard C80 wordt geleverd, die mij overigens helemaal niets zegt.

Beter afgemonteerd dan de Scott, waarschijnlijk ook wat licher. Voor de rest natuurlijk een standaard Taiwanees frame. Fiets voor het verstand; niet voor het hart.

Afbeeldingslocatie: http://www.izibike.nl/fotoviewer.php?file=fotos/cube_ltdsl.jpg

Cube LTD SL
1169,-

In deze prijsklasse een ongekend laag gewicht van slechts 10,4 kg. Manitou R7 Super ClickIt Lockout voorvork: topmodel van Manitou, opvolger van de Skareb en dus een prima vork. Schijnt wel een tikje stug te zijn. Achter SRAM X-9, voor XT derailleur. Ook X-9 triggers.
Remmen komen van Avid, de single digit sevens om precies te zijn. Verder geen ervaring mee. Mavic XM517 velgen met DT Swiss spaken, en tot slot Schwalbe Nobby Nic voor en Racing Ralph achter.

Keurig afgemonteerde fiets waarvan er de laatste jaren zoveel van over de toonbank gaan dat er weinig mee mis kan zijn. Alleen... wéér een Cube, en iederéen heeft tegenwoordig een Cube :P

Afbeeldingslocatie: http://www.bike-zone.nl/webwinkel/images/cube06ltdrace.jpg

Cube 2006 LTD Race
1199,-

In de aanbieding bij Bike2Build. Met zijn 11,3 KG zwaarder dan de SL, maar in tegenstelling tot de SL tripple butted en best leuk afgemonteerd: voor en achter XT derailleur, Syntace componenten en een Reba vork met pop-lock. Opnieuw de bekende Noby Nic/Racing Ralph combinatie. Topremmen: Magura Marta's.

Zwaarder dan die andere Cube, zwaarder dan de Intersens waarschijnlijk ook. Iets lichter dan de Scott maar daar eigenlijk nog wel het beste mee te vergelijken. De Marta's zijn top, het feit dat het frame tripple butted is ook. Mooi kleurtje, en dankzij het gebogen stuur een iets comfortabelere geometrie.

Afbeeldingslocatie: http://www.webmida.com/sports/kellyshacker06.jpg

Kelly's 06 Hacker
1183,-

Een merk waar waarschijnlijk nog nooit iemand van heeft gehoord; ikzelf tot voorkort ook niet. Volgens mij is het Pools ofzo, maar ze hebben wel gewoon een behoorlijke website.
De fiets wordt aangeboden door 12gotrading en is te bezichtigen in hun winkels in Zwijndrecht en Waddinxveen; het is dus geen probleem om er even langs te rijden en te testen. Verder weegt de Kelly 10,7 KG en is ze met onwaarschijnlijk mooie componenten afgemonteerd: een Manitou R7 Super TPC met lockout, voor XT derailleur, achter zelfs XTR. XT dual control shifters, en ook XT parallel push V-brakes. Ritchey Pro Girder XC wielset, KBIX componenten, carbon zadelpen en een KBIX ultraform titanium zadel.

Geen reviews over de Kelly's te vinden. Ze worden ook alleen maar door 12gotrading geleverd. Zelf testen dus.
Prachtige afmontage. Mooie fiets om te zien ook. Totaal geen merkbeleving helaas, in de zin van: een Honda S2000 kan ook een Porsche 911 bijhouden, maar daar wordt het nog geen Porsche 911 van.
Of je in de praktijk iets zult merken van het XTR achterderailleur is nog maar de vraag. Voor de rest trekken het lage gewicht en de goede vork me natuurlijk wel. Staat redelijk op een lijn met de Cube LTD SL, alhoewel laatstgenoemde iets meer LX componenten gebruikte.

Om een (ontzettend) lang verhaal kort te maken: wie heeft ervaring met bovengenoemde fietsen, wie heeft nog leuke alternatieven, wie helpt mij de knoop door te hakken?

Toch?

• maartend
En als je hier je specs met foto van je gejatte fiets plaatst?

• pjlgt
  • Niet online
Als ik alleen op de plaatjes af ga zou ik de Scott nemen. Maar dat is meer omdat dat merk me gewoon het meest aanspreekt. Zo'n Cube heeft iedereen. Zeker goed spul daar niet van.

• daniel_ev
Specs van mijn oude fiets waren een aluminium Gazelle Impulse frame; lx derailleur voor, xt achter, manitou black super air voorvering, tektro schijven. Hoezo?

[ Voor 7% gewijzigd door daniel_ev op 30-09-2006 15:09 ]

Toch?

Verwijderd

Op het oog en gevoel zou ik voor de Scott kiezen, mooi frame en race houding 8) Beide Cube's hebben dat ook wel maar zoals je zelf al zegt heeft iedereen al een Cube. Wel jammer dat de Scott onderdelen ietsjes minder zijn voor die prijs. De Intersens en Kelly's zijn wel mooi afgemonteerd maar hebben niet echt een race-houding zo te zien. Misschien wel belangrijk om te weten; op welk ondergrond mountainbike je zoal? Als je veel downhill doet lijkt mij een wat compacter frame wat lekkerder en als je wat meer lange afstanden rijdt dan is zo'n frame als bij de Intersens en Kelly's weer wat geschikter.
Misschien ook eens kijken bij Cannondale en Trek? Qua looks en degelijkheid op lijn met de Scott

• daniel_ev
Cannondale is natuurlijk prachtig maar niet weggelegd voor een arme student :p. Treks vind ik vrij duur voor wat ze bieden, en ik vind ze qua looks ook een beetje achter blijven bij de andere premium merken. Qua gewicht komen ze ook pas in de buurt van wat ik zoek vanaf de 8500 serie. En ik wil niet weten wat dat allemaal moet kosten...

De Scott vind ik ook de mooiste zo op het plaatje van het stel, maar hij is gewoon dik een kilo zwaarder dan andere fietsen uit de serie. Ook blijft de afmontage achter bij andere merken. Ik moet toch ook wel toegeven dat ik iedere keer weer terugkijk naar de Scott; enkel en alleen omdat ie zo mooi is :*)

De afgebeelde Intersens is volgens mij een L of XL frame, dat vertekent natuurlijk nogal. De Kelly's ziet er wel redelijk racy uit in mijn ogen, maar daar ga ik gewoon eens een keer op zitten om wat meer idee van de kwaliteit te krijgen.

Het meeste rijd ik in de omgeving van Eindhoven, en als ik bij mijn ouders ben op de tracks van Spaarnwoude en Schoorl. Een enkele keer ga ik ook richting Tessel. Allemaal bosgrond; voornamelijk xc gebruik dus waarbij klimeigenschappen belangrijker zijn dan daaleigenschappen.
Verder ga ik een keer in de zoveel tijd naar de Ardennen; iets meer rotsgrond en ook wat langere afdalingen. Dan is iets meer comfort natuurlijk wel gewenst. Maar ik heb absoluut niet meer dan 80 mm veerweg ofzo nodig hoor :P

[ Voor 4% gewijzigd door daniel_ev op 30-09-2006 16:00 ]

Toch?

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@daniel_uv >
Ik zelf vind de volgende fiets ook erg intressant.

Canyon GrandCanyon Comp
Afbeeldingslocatie: http://blog.bytesinmotion.com/images/grandcanyon/grandcanyon_comp_14.jpg

German... 8)7

Hardtail Race New Fact 6 Chassis
Gabel RockShox Reba Race
Steuersatz Integrated Headset
Schaltwerk Shimano Deore XT
Umwerfer Shimano Deore XT
Schaltgriffe Shimano Deore LX
Bremsgriffe Avid Juicy 5
Bremsen Avid Juicy 5 185/160
Naben Iridium Ultimate / Shimano Deore
Zahnkranz Shimano Deore 11-34
Felgen Sun Disc DS2-XC
Reifen Schwalbe Racing Ralph 2.25"
Kurbeln Shimano Deore XT Hollowtech II
Kettenblätter 44/32/22
Innenlager Shimano Deore XT
Vorbau Syntace F139
Lenker Syntace Duraflite 2014
Sattel Selle Italia Filante SE
Sattelstütze Thomson Elite
Pedale Auslieferung ohne
Farbe Sand Blasted Anodized Black

€1149

Vind hem zeer mooi, goede afwerking ook. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag een tochtje gefietst in Exloo.
Was zeer geslaagd, erg gezellig en er waren veel mountainbikers.

Parcour was wel redelijk pittig, veel boomwortels..

Sta wederom op de foto.... O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-eppo.nl/Photos/2006/58%20ATB%20Exloo/1130%201230/bigimages/IMG_2900.jpg
tegen de wind in beuken....

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
@ meendering

Bedankt voor het nóg moeilijk maken van mijn keuze... :p

Inderdaad ook een mooie fiets; past goed in het rijtje. 11,0 kg met voor zelfs een 185 mm schijf is natuurlijk erg netjes. Ik neig toch naar de Scott. Zwaarder, minder afgemonteerd, maar wel de naam, de bewezen kwaliteit, waardevaster. En altijd nog de mogelijkheid om later leuker af te monteren. Maar ik ga ook zeker eens langs Waddingsveen om daar de Kelly's te bekijken.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21
Ik heb nu sinds een paar dagen ook spd schoenen / pedalen gemonteerd, maar moeten jullie veel kracht zetten om de schoenen los te krijgen van het pedaal? Ik heb nu met de inbus de veertjes bijna helemaal los gezet, maar moet toch nog vrij veel kracht zetten om ze los te krijgen (het oefenen zag er vast grappig uit, toch een paar keer vast blijven zitten). Maar ik neem aan dat dit niet de bedoeling is, zijn er nog tips/trucs om dit aan te passen of moet ik gewoon nog even oefenen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leon1e schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:21:
Ik heb nu sinds een paar dagen ook spd schoenen / pedalen gemonteerd, maar moeten jullie veel kracht zetten om de schoenen los te krijgen van het pedaal? Ik heb nu met de inbus de veertjes bijna helemaal los gezet, maar moet toch nog vrij veel kracht zetten om ze los te krijgen (het oefenen zag er vast grappig uit, toch een paar keer vast blijven zitten). Maar ik neem aan dat dit niet de bedoeling is, zijn er nog tips/trucs om dit aan te passen of moet ik gewoon nog even oefenen? :)
Pedaaltjes zijn altijd een beetje stug in het begin, na een tijdje goed in- en uitklikken moeten ze wel wat soepeler gaan. Zelf hoef ik niet zo heel veel kracht te zetten, in ieder geval los genoeg om snel uit m'n pedaaltjes te komen bij een plotselinge stop, maar het blijft natuurlijk moeilijk om te meten hoeveel kracht je zet :P Ik denk dat het beste is naar wat voor je gevoel het lekkerste rijdt, je moet natuurlijk wel snel en goed kunnen uitklikken (dat niet je schoen blijft haken terwijl je denkt dat die al uit het pedaal zit) maar het moet ook vast genoeg zitten om niet tijdens een sprint/klimmetje uit je pedalen te schieten. Ook van belang is hoe je uitklikt, sommige draaien hun schoen heel bewust terwijl andere gewoon hun hiel naar buiten duwen, misschien kan je daar ook nog eens op letten, naja succes. ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.