Ik moet toegeven dat ik ook wel een beetje schrik, maar dan ga ik dat toch even moeten relativeren:
A) Zijn de harde specs wel zo belangrijk? We kennen allemaal de zogeheten mhz hype. Het verschil tussen de Pentium M en 4 om maar iets te noemen. Natuurlijk lijkt het te weinig, maar op papier was de Gamecube eigenlijk ook geen tegenstander van de Xbox (goede specs, alles twee keer zo hoog geclockt) en de Playstation 2 (met de ongelofelijk overhypte, tegenvallende etc "Emotion Engine" Proc).
B ) De revolution heeft geen HD support. Op een gewone TV wordt dus een hoop rekenkracht van de PS3 en Xbox360 niet gebruikt! Daar kan de revolution dan dus al een hoop inlopen.
C) De hele gedachte is radicaal anders. Dat begin ik nu wel door te krijgen:
• Betaalbare, mooi vormgegeven en kleine console
• Prijsdifferentiatie (games van een paar euro tot 50-60 euro)
• Virtual console (wat niet alleen mogelijk maakt om oude klassiekers nog een keer te spelen, maar ook nieuwe verslavende maar simpelere games)
• Wifi connection (gratis (!) multiplayen)
• Natuurlijk de revolutionaire controller
• Het nog te onthullen revolutionaire aspect...
• En ten opzichte van de concurrentie, is denk ik ook heel belangrijk, alleen maar games!
A) Zijn de harde specs wel zo belangrijk? We kennen allemaal de zogeheten mhz hype. Het verschil tussen de Pentium M en 4 om maar iets te noemen. Natuurlijk lijkt het te weinig, maar op papier was de Gamecube eigenlijk ook geen tegenstander van de Xbox (goede specs, alles twee keer zo hoog geclockt) en de Playstation 2 (met de ongelofelijk overhypte, tegenvallende etc "Emotion Engine" Proc).
B ) De revolution heeft geen HD support. Op een gewone TV wordt dus een hoop rekenkracht van de PS3 en Xbox360 niet gebruikt! Daar kan de revolution dan dus al een hoop inlopen.
C) De hele gedachte is radicaal anders. Dat begin ik nu wel door te krijgen:
• Betaalbare, mooi vormgegeven en kleine console
• Prijsdifferentiatie (games van een paar euro tot 50-60 euro)
• Virtual console (wat niet alleen mogelijk maakt om oude klassiekers nog een keer te spelen, maar ook nieuwe verslavende maar simpelere games)
• Wifi connection (gratis (!) multiplayen)
• Natuurlijk de revolutionaire controller
• Het nog te onthullen revolutionaire aspect...
• En ten opzichte van de concurrentie, is denk ik ook heel belangrijk, alleen maar games!
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 30-03-2006 11:35 . Reden: Het is natuurlijk geen Cell, maar "Emotion Engine" CPU ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."