[disclaimer]: damn, wat een lap tekst, dit mag je gerust overslaan.

Ik verveel me en had weer wat tijd te veel, dan kan een kort berichtje soms wat langer uitvallen [/disclaimer]
Hey, vraagje, is er al iets bekend over de online functionaliteiten van de revolution? (of hoe die ook mag heten)
En dan bedoel ik niet het kunnen downloaden van de classics, wat op zich ook wel interessant is natuurlijk.
Ik begrijp trouwens niet waarom velen daar moeilijk over doen, dit moet je niet zien als een key feature, maar gewoon een leuke extra. Ik heb maar één nintendo console gehad, de NES en af en toe nog eens bij iemand op de SNES gespeeld. En het lijkt mij gewoon leuk op de oude games nog eens te spelen, allemaal op hetzelfde apparaat. Nostalgie is mooi, maar ten eerste ligt mijn NES al lang ergens stof te verzamelen, daarenboven werkt die niet goed meer (ruis op het beeld), de catrigdes waren toen al soms wat haperig, en games vind je nog nauwelijks. Dus wat dat betreft is het echt relax dat je met een druk op de knop je rom binnenhaalt en even kan spelen. Ik ben best bereid om daar wel iets voor te betalen, maar natuurlijk niet te veel, meer een symbolisch bedrag voor het gebruik van de servers en bandbreedte en gemak van gebruik. Zeker voor de NES games wil ik zeker niet veel meer betalen. Als het namelijk te duur is, dan maar niet he, zo erg hoef ik het ook weer niet te kunnen spelen. (en hopelijk beseffen ze dat bij nintendo ook, zowieso kunnen ze geen winst meer maken op die games, maar het is een leuk geschenkje voor de fan, dat zullen ze wel beseffen).
besluit: nostalgie is mooi, maar die oude console (brood)dozen hoef ik nu echt niet meer naast mijn pc of tv te hebben staan.
Maar goed, met online bedoel ik dus gemakkelijk tegen elkaar kunnen spelen. Je hoort of leest er niet veel over, maar dit moet toch in orde komen? Bij de NDS kan je toch ook al vlot tegen elkaar spelen (heb ik mij laten vertellen) en dat is een handheld. Dus een goed netwerk voor vaste consoles moet toch tot de mogelijkheden behoren. En ook iets met buddies, mensen uitnodigen...
Ik denk namelijk niet dat ik in mijn omgeving veel nintendo gamers kan vinden en een scherm delen is zowieso niet zo fijn. (zeker als de rev maar SDTV wordt) en dan kan je ook gelijk wanneer die games spelen waar iedereen zo verzot op blijkt te zijn (die nintendo party games, maar zelf dus nog nooit gespeeld). Zo een games gaan toch vlug terug de kast in omdat daar weinig play value aan is als je die alleen moet spelen, terwijl met een goed online systeem, je altijd wel wat buddies kan vinden. Al besef ik wel dat het het fijnste is met mensen die je echt kent.
Het kan zijn dat dit al vermeld is maar ik volg voornamelijk de berichten rond de xbox360 en ps3. Eigenlijk wil ik een ps3, en moet ik mij in tussentijd bedwingen om niet ergens een xbox360 core aan te kopen. Dus bij het zoeken naar een alternatief voor het lange wachten tot november wanneer hopelijk de ps3 gelanceerd wordt, kijk ik ook af en toe eens met één oog naar de rev.
Als de rev komt tussen nu en november en goedkoper is dan de xbox lijkt het mij ideaal om de brug te slaan tot de ps3. (en daarna natuurlijk ook nog te gebruiken.) Ik ben uitgekeken op de huidige games, graphics boeien mij al lang niet zo veel meer. Het overwegende gevoel sinds 2005 is dat gamen vaak saai wordt, en meer van hetzelfde is. De uiteindelijke balans is er één van ontchoogeling (misschien iets te zwaar uitgedrukt, maar daar komt het wel op neer). Het kan aan m'n leeftijd liggen (+20) maar ik wil dringend eens terug wat plezier beleven met gamen. PC games (met uitzondering van een paar, 5%) boeien mij niet veel meer. Dus daarom kijk ik hoopvol uit naar de rev met de nieuwe controller, waar ik dan ook veel van verwacht.
De ps3 koop ik dan weer omdat ik ps fan ben

.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 25-03-2006 22:56
]