krijgnuwat schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:32:
[...]
Volgend weekend hebbik ook me xbox 360, maar zoals jij zegt heb ik het ook.
Zit zelf op een draadloos netwerk, maar als ik op een of andere manier me draadloze adapter in me pc wil configureren om internet te delen over me lan port dan zegt die Er is reeds een andere LAN verbinding dat dat ip heeft om te delen ofzo.. (heb een keer geprobeerd met een pc die naast me stond, maar het lukte gewoon niet) en zoals de meeste denken ga geen 80 euro uitgeven aan draadloos adaptertje.. Dus wie kan mij of andere uit de brand helpen?
Ik heb hier gisteren nog mee ziten kloten, en mijn bevindingen zijn alsvolgt.
Mensen met een draadloos netwerk hebben bijna altijd een draadloze router. Deze heeft
zijn eigen DHCP ding draaiend, dus alles wat daarop aangesloten wordt krijgt
een automatisch IP adres.
Als je nu je xbox op je pc aansluit, en voor internet connection sharing kiest, dan
wil je pc zijn eigen DHCP ding starten (om het verkeer te splitsen in pc-pakketjes en xbox-pakketjes). DHCP dingen willen altijd draaien op 192.168.0.1, en omdat in je
wireless router al een DHCP draait, kan je op je pc niet nog eens een DHCP draaien.
Dus het moraal van het verhaal: DIKKE ZWIK.
De enige oplossing is je draadloze router er uit, en een pc er met een kabel insteken, en
de xbox met een kabel in je pc zodat je pc het enige apparaat is wat een DHCP service draait.
Maar het kan ook zijn dat ik iets essentieels vergeten ben wat betreft dat DHCP gebeuren.