Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 35 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.739 views sinds 30-01-2008

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
@Firefox, heb je niet gewoon precies dezelfde kaart teruggehad? Ik zou me voor kunnen stellen dat
de kaart het weer even gedaan heeft, en zij na controle jou dezelfde kaart weer terug gestuurd hebben...

Ik kom eigenlijk zeer weinig problemen tegen op de diverse forums met de X1900, en nu zou het jou 2 keer op rij overkomen. 8)7

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-03 16:14

X-G

Yeah.

Zeg CJ, schaam je, ik had toch verwacht dat achter die foto van die 12 Ruby's een linkje zat naar een 4 ~ 6 Megapixel fotootje :)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Anoniem: 12592

Ik heb iets meer info van DFI mobo met RD580 chipset http://www.hardware.info/...Foto-verslag_Deel_1/185/6. Jammer dat ze laat uitbrengen, aangezien RD580 een kleine poos geleden uitgebracht is...

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:42
Anoniem: 38733 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 09:48:
@Firefox, heb je niet gewoon precies dezelfde kaart teruggehad? Ik zou me voor kunnen stellen dat
de kaart het weer even gedaan heeft, en zij na controle jou dezelfde kaart weer terug gestuurd hebben...

Ik kom eigenlijk zeer weinig problemen tegen op de diverse forums met de X1900, en nu zou het jou 2 keer op rij overkomen. 8)7
Ja echt? Ik schrok al een beetje, ik wil deze kaart echt in Crossfire hebben.

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:06
Ulti23 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 09:20:
* Ulti23 is Happy! :)

Gisteren een verzendmelding ontvangen van Alternate dat ze mijn Accelero x2 hebben verstuurd, via de track & trace blijkt dat ie onderweg is dus vandaag ontvang ik hem. Vanavond is aan de pijnbank leggen, en kan eindelijk die stofzuiger van de kaart af. Nou had ik er niet zo heel veel last van omdat ik altijd met een hoofdtelefoon game, maar laatst zat ik FEAR te spelen, een uurtje ongeveer, en mijn vriendin kwam binnen (waardoor ik me de pleures schrok) met de vraag waar dat harde gezoem vandaan kwam....

Maar goed, nou zitten op de originele koeler van die thermal stickers die je eraf moet halen en weer moet gebruiken bij de Accelero, maar laten die een beetje goed los? Ik heb meteen aan het begin de originele koeler even vervangen voor de VF700, maar volgens een aantal hier werd je kaart dan nogal warm dat ik me daar op langere termijn niet aan gewaagd heb. Nadat ik dus die Accelero besteld had, bleek dus dat je die thermal stickers moet gebruiken bij de accelero. Maar ik heb er 1 los proberen te halen maar dat valt nog niet mee omdat die dingen goed vast geplakt zitten op de originele heatsink. Is dat gewoon voorzichtig verwijderen, of zijn er speciale tips om die te verwijderen? Of heb je ze achteraf helemaal niet nodig en kan ik gewoon een beetje koelpasta gebruiken a la Arctic Silver?
Bij die accelero zitten nieuwe thermal stickers :*) . Dus maak je geen zorgen, 1 tip! kijk uit dat je de schroefjes niet doordraait bij het bevestigen van de cooler op de core :|

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 14:20

Ulti23

Quality Time

BlowFish schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:56:
[...]

Bij die accelero zitten nieuwe thermal stickers :*) . Dus maak je geen zorgen, 1 tip! kijk uit dat je de schroefjes niet doordraait bij het bevestigen van de cooler op de core :|
Ja, ik zie het nu ook, heb hem net ontvangen, mooie thermal stickers erbij! En doordraaien van de schroefjes? Mijn motto is meestal, vast is vast, dus als ik maar het idee heb dat ie niet verder kan, dan vind ik het goed. Maar ik zal er rekening mee houden, thnx voor de tip!

I pitty the fools who took my game-station.....

Anoniem: 170746

hmmz ik heb iets raars ik heb een HIS x1600XT, en nu wilde ik mijn scherm clonen.
Dus dat ik op de TV binnen ook mijn computer scherm krijg.
Alle nieuwe driver gedownl van de ATI site (catayst) heel de wizard doorlopen.....
En dan kom ik bij de twee schermen, dan zegt de comp als je hem in "theater mode" wil zetten moet je het 2de scherm (TV dus in dit geval) enablen.
Dus ik doe dat, maar het scherm knippertje 1 tot 2x en dan gebeurd er niks.
Hij heeft het 2de scherm ook niet geenabled.
Kabel (composite) is gewoon goed aangesloten, zou eigenlijk niet weten wat er aan de hand is.
Iemand we mischien een idee ?
alvast bedankt

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Misschien zijn de anderen het dik niet met me eens, maar... kijk eens in de TS onder Topicregels...
Heb je problemen met je videokaart? Gebruik dan eerst de search-functie van het forum. Bestaat er nog geen onderwerp over... Open dan een nieuw topic!!!!!
Wat is je conclusie dan? 'Oh, niet gelezen. Whoops.'
Volgende keer wel doen he? ;)

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

@Firefox, heb je niet gewoon precies dezelfde kaart teruggehad? Ik zou me voor kunnen stellen dat de kaart het weer even gedaan heeft, en zij na controle jou dezelfde kaart weer terug gestuurd hebben...
Nah, de 2e gaf blauwe strepen door het beeld i.p.v. groene, dus het is zeker een andere kaart 8)7
De 2e was trouwens ook gewoon geseald, dus het was echt een nieuwe kaart...
Ik kom eigenlijk zeer weinig problemen tegen op de diverse forums met de X1900, en nu zou het jou 2 keer op rij overkomen.
Misschien gewoon stomme pech...
Andere opties zijn voeding (die heb ik nu alvast op Combine 12V gezet) en misschien monitor. Ik heb eens gehoord dat grote TFT monitoren (1920x1200) veel zwaardere stress op de grafische kaart zetten dan een "gewoon" 17 of 19 inch scherm, en dat kaarten ook warmer worden met zo'n monitor aangesloten. Een bug of zwakte zou de kaart dan misschien onder ongunstige omstandigheden op de een of andere manier kapot kunnen trekken...

[Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 14-03-2006 14:40]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 13:42

Dit kan best hoor. Wat denk je dat sppahire doet. Die gooien em echt niet weg. Die kijken waar het probleem zit en die proberen em dan te repareren eerst deze ze dat niet maar ik heb gehoord dat ze dat nu vaak wel doen omdat het vaak maar kleine problemen zijn.

Dus de kans is groot dat hij gefixt is maar dat die zwakke plek er toch nog in zat en hij weer kapot is gegaan. Het zou me niet verbazen. Ik zou toch nog een gok wagen 3x is scheeps recht :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Bever!
  • Laatst online: 22:07
wauw x1900 is echt nog beter dan ik me had voorgesteld :D
battlefield2 speelt echt heerlijk met hqaf! echt een relaxte feature.

net even benchje gedraaidt: 11255 in 3dm05 op stockspeeds :)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:35

Pubbert

random gestoord

Hoe zit het nu met CF op de Xpress3200? Wel of geen Mastercard nodig voor 2x X1900?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08-2022
Thund3r schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:08:
Hoe zit het nu met CF op de Xpress3200? Wel of geen Mastercard nodig voor 2x X1900?
Het kan nog een eind gaan duren voor ze die X1900 series gaan ondersteunen zonder mastercard, de 1800 series zouden het krijgen bij de volgende driver (of die daaropvolgend).

• Astennu
Anoniem: 12592 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:07:
Ik heb iets meer info van DFI mobo met RD580 chipset http://www.hardware.info/...Foto-verslag_Deel_1/185/6. Jammer dat ze laat uitbrengen, aangezien RD580 een kleine poos geleden uitgebracht is...
Dit is wel bale zeg. Zo meteen wordt ik toch gedwongen om die A8R32 te kopen aangezien er gewoon geen andere is. Nja een ding is wel die A8R32 zal beter werken dan mijn A8R. Want die wil vaak gewoon niet door starten zonder bios reset. Dan loopt i weer een dag of 3 goed en is het weer raak.

Wel jammer dat er nu dus geen enkele concurentie is onder de RD580 chipsets. Volgens mij willen moederbord fabricanten zit meer richten op de AM2 borden. Wat wel opmerkelijk is is dat de Abit het bord de Kx9xx noemt. Hadden ze beter 8 kunnen laten want de k9 duurt nog wel even. Maar ik krijg dus het idee dat de RD580 ontworpen is voor de AM2. En ook gebruikt kan worden voor de huidige generatie. Nvidia pakt volgens mij gewoon weer een Nforce 4 met die losse chip voor 16 extra lanes verandert er een paar kleine dingen aan en noemt em nforce 5xx. Want hij heeft nog steeds geen 32x interne lanes alles nog via de losse chip op het moederbord. Beetje jammer.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Astennu schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 08:47:
[...]

Dit is wel bale zeg. Zo meteen wordt ik toch gedwongen om die A8R32 te kopen aangezien er gewoon geen andere is. Nja een ding is wel die A8R32 zal beter werken dan mijn A8R. Want die wil vaak gewoon niet door starten zonder bios reset. Dan loopt i weer een dag of 3 goed en is het weer raak.

Wel jammer dat er nu dus geen enkele concurentie is onder de RD580 chipsets. Volgens mij willen moederbord fabricanten zit meer richten op de AM2 borden. Wat wel opmerkelijk is is dat de Abit het bord de Kx9xx noemt. Hadden ze beter 8 kunnen laten want de k9 duurt nog wel even. Maar ik krijg dus het idee dat de RD580 ontworpen is voor de AM2. En ook gebruikt kan worden voor de huidige generatie. Nvidia pakt volgens mij gewoon weer een Nforce 4 met die losse chip voor 16 extra lanes verandert er een paar kleine dingen aan en noemt em nforce 5xx. Want hij heeft nog steeds geen 32x interne lanes alles nog via de losse chip op het moederbord. Beetje jammer.
De K9's zijn er volgens mij al en volgens mij doelen ze met die aanduiding op de AMD Athlon 64 X2 dual cores. Dat is wat ik in ieder geval meekreeg van deze site. Ik ben trouwens behoorlijk tevreden over mijn A8R32. Hij draait lekker stabiel en met de laatste bios upgrade heb ik geen problemen met stotterende games. De bios heeft lekker veel instel mogelijkheden.

De RD580 is volgens gewoon ontworpen voor S939, maar dan wel met in het achterhoofd het idee dat Socket AM2 binnenkort ook om de hoek komt kijken. Ik denk eerder dat de Mobo bakkers niet echt iets zien in een nieuw type mobo op het oude socket. Zeker ook omdat AMD socket AM2 ongeveer ingeburgerd wil zien.

Luctor et Emergo || specs

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik durf er al bijna niet meer naar te vragen maar van de R520 was er destijds een 1GHz-core-screenie. Is er al bekend of iemand hetzelfde heeft weten te bepalen met de R580?

Persoonlijk denk ik van niet omdat hij groter is en meer transistoren op hetzelfde productieproces, maar misschien is de 1GHz-barrière wel wat voor de R590! :Y)

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 05:09

Format-C

Rays aan het Tracen

Astennu schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 08:47:
[...]

Offtopic:

Hoe ziet je complete setup er nu uit Astennu?

(Ik moet noodgedwongen mijn 2 x 1Gb Ballistix Tracer PC4000 verkopen, of omruilen bij Komplett, omdat ik problemen heb met dit geheugen icm de Opteron 165, vandaar mijn vraag, en ik weet niet of jij je profiel zo nu en dan update. >:) Met de 3700+ San Diego had ik nergens last van. |:( )

[Voor 6% gewijzigd door Format-C op 15-03-2006 10:16]

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Voor de mensen die afvragen waar nou opeens die X1800GTO vandaan komt... deze stond heel vroeger ook al op de ATi roadmap, maar heette toen anders... Deze heette toen namelijk de X1800LE (R520LE) en was voornamelijk bedoeld voor OEMs.

Zie hier een sticker op een X1800GTO:

http://www.hkepc.com/hwdb/atix1800gto/r520le.jpg

De verwachting is dat de X1800GTO snel richting $199 zakt, en er op dat moment ook een X1900GTO of misschien een X1900XL aan komt voor $299 met 36 PS. De X1900AIW (48 PS @ 500/490) zakt ook al richting de $399, dus kan een non-AIW voor nog minder aan de man gebracht worden. De X1900GTO/XL zou moeten (kunnen) concurreren met de 7900GT.

Over de X1800GTO is het volgende alvast bekend. Vcore: 1.2V itt 1.4V bij de XT. Hierdoor klokt-ie vaak niet verder over dan 590Mhz. Er zijn al A15 cores gespot op X1800GTOs wat dus wil zeggen dat dit de nieuwere XT cores zijn. En er gaat een sterk gerucht de ronde dat veel fabrikanten nog volledig werkende R520 cores op voorraad hadden en deze dankzij een biosflash locken naar 12 pipelines... en wat dus een kant op werkt, kan ook weer een andere kant op werken. ;) GTO2 achtige praktijken zouden dus weer mogelijk kunnen zijn.

Dan nog iets anders, The Inq heeft weer een vaag bericht gepost waar de kans groot is dat een heleboel niet waar is. Zo stelt The Inq dat RV560 = RV570, maar dat RV560 = UMC en RV570 = TSMC, en dat beide een 256-bit memory interface hebben. En om zichzelf dan nog eens tegen te spreken zeggen ze dat RV560 = RV530. 8)7

Wat meer betrouwbare bronnen zeggen nu het volgende:

RV570: 12-1-3-2
12 ROPs
36 pixelshader engines
12 TMUs
24 Z/Stencil Ops

RV560: 8-1-2-2
8 ROPs
16 pixelshader engines
8 TMUs
16 Z/Stencil Ops

Ter vergelijking RV530: 4-1-3-2
4 ROPs
12 pixelshader engines
4 TMUs
8 Z/Stencil Ops

[Voor 52% gewijzigd door CJ op 15-03-2006 10:56]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• SpankmasterC
  • Laatst online: 05-04 22:34
Wel vaag dat ze met de RV560 dan juist weer een kaart maken met 2:1 pixelshader units/TMU verhoudingen...Maar wel een mooi kaartje lijkt me, zeker voor de mid-end een mooie, en dan daar boven de RV570 dan weer, die echt een beest gaat worden volgens mij...

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:50
CJ, zijn deze kaarten inderdaad vervroegd?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:44:
[...]ook een X1900GTO of misschien een X1900XL aan komt voor $299 met 36 PS.
[...]De X1900GTO/XL zou moeten (kunnen) concurreren met de 7900GT.
Het is toch wel verrassend hoeveel power je tegenwoordig kunt krijgen voor relatief weinig geld.
Als de X1900GTO/XL ook 16 rops heeft, zal dit een erg snel kaartje worden... volgens mij zijn er hoegenaamd niet zo veel games die de 48 PS engines van de X1900XT optimaal gebruiken, dus 36 zou voorlopig wel eens zat kunnen zijn inderdaad :)
Dan nog unlocken (indien mogelijk), vervolgens een Accelero X2 erop en overklokken die handel...

[Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 15-03-2006 11:51]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

SpankmasterC schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:12:
Wel vaag dat ze met de RV560 dan juist weer een kaart maken met 2:1 pixelshader units/TMU verhoudingen...Maar wel een mooi kaartje lijkt me, zeker voor de mid-end een mooie, en dan daar boven de RV570 dan weer, die echt een beest gaat worden volgens mij...
Ik denk dat het voornamelijk ook veel goedkoper is om te produceren. RV530 is 157M transistoren groot. Ik denk dat RV560 dan wel op 180M terecht moet komen en RV570 zo rond de 210M zit. RV560 presteert dan op het niveau van de X1800GTO en de RV570 zou dan iets sneller moeten zijn dan een X1800XT.

Als ik het goed heb begrepen heeft R580 trouwens waarschijnlijk zelfs 4 pixelshaderunits per fragmentpipe/ROP, maar eentje is een reserve-pixelshaderunit in het geval dat er een van de drie andere defect is.

Waar ATi naar toe wil is een markt van 4 delen:
- R580/R590: enthusiast
- RV570/RV560: performance
- RV535: mainstream
- RV505: value
nVidia heeft duidelijk een 7300GT nodig om te concurreren met de X1300HM2, want de 7300GS wordt in stukken gehakt... Beide hebben een 64-bits memory interface, maar Powercolor pakt het dus slim aan met 128MB high speed geheugen. Op dit moment is dus de X1300 serie de low-end koning.

Niet slecht dit:

http://www.elitebastards.com/hanners/powercolor/x1300hm2/charts/halflife2-1024aa.png

http://www.elitebastards.com/hanners/powercolor/x1300hm2/charts/aoe3-1024aa.png
Althalus schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:30:
CJ, zijn deze kaarten inderdaad vervroegd?
Voor de maand maart stonden 4 cores op de planning wat betreft sampling:
- RV505
- RV535
- RV560
- RV570

Van RV505 en RV535 word echter massaproductie verwacht in Mei (dus over 2 maanden), terwijl dit bij de RV560 en RV570 op Juli/Augustus was gezet. Ik kan me echter voor stellen dat de voorraad R520 cores op raakt en dat ATi dus dan wel een vervanger klaar moet hebben staan voor de X1800GTO, waardoor ze RV560/RV570 eventueel naar voren kunnen trekken.

[Voor 44% gewijzigd door CJ op 15-03-2006 12:42]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@CJ

[rml]CJ in "[ Discussie] Het GeForce 7 topic - Deel 9"[/rml]

In bovengenoemde link geef je een mooie uitleg over hoe de R580 en de G7x nu in elkaar zitten en wat de verschillen zijn.

Alhoewel de Topicstart al erg lang is kun je dit er misschien ook in opnemen?

Dit is nl. toch een punt wat steeds weer terugkeert en ik zie nooit een uitleg die ook voor minder onderlegde mensen is te volgen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

FirefoxAG schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:44:
[...]
Het is toch wel verrassend hoeveel power je tegenwoordig kunt krijgen voor relatief weinig geld.
Als de X1900GTO/XL ook 16 rops heeft, zal dit een erg snel kaartje worden... volgens mij zijn er hoegenaamd niet zo veel games die de 48 PS engines van de X1900XT optimaal gebruiken, dus 36 zou voorlopig wel eens zat kunnen zijn inderdaad :)
Dan nog unlocken (indien mogelijk), vervolgens een Accelero X2 erop en overklokken die handel...
Dat gaat zeker goed komen met die Accelero. Hier houdt ie mijn 1900XT zeker 7 à 8 graden koeler in vergelijking tot de stock koeler in games als Race Driver 3, FEAR en Quake 4. En hij is nog fluisterstil ook. En de games draaien allemaal grafisch vol open met 4xAA en 8x AF! Met de stock koeler kwam de temp vaak rond de 75 à 80 graden te zitten, nu komt ie niet boven de 70!

Toppertje deze Accelero.

Jammer dat hier AtiTool constant mijn PC laat rebooten wanneer ik hem wil klokken oid. En het maakt niet uit welke versie of beta ik gebruik.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 10:08
Ulti23 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:18:
[...]

Dat gaat zeker goed komen met die Accelero. Hier houdt ie mijn 1900XT zeker 7 à 8 graden koeler in vergelijking tot de stock koeler in games als Race Driver 3, FEAR en Quake 4. En hij is nog fluisterstil ook. En de games draaien allemaal grafisch vol open met 4xAA en 8x AF! Met de stock koeler kwam de temp vaak rond de 75 à 80 graden te zitten, nu komt ie niet boven de 70!

Toppertje deze Accelero.

Jammer dat hier AtiTool constant mijn PC laat rebooten wanneer ik hem wil klokken oid. En het maakt niet uit welke versie of beta ik gebruik.
7 a 8 graden?! heb hem net geinstalled die koeler ben van de 93 granden naar de 55 gegaan op full load!!! wat een super cooler, nu komt dat ook waarschijnlijk omdat ik een opening met stoffilter in me pc heb aan de zijkant waardoor hij koele lucht kan aanzuigen en de stockkoeler alleen maar lucht uitblaast. echt respect voor dit ding kan niet begrijpen dat ati goede chips maakt en vervolgens zon bout koelerop zet want dat ding koelt slecht en maakt een onbegrijpelijke herrie

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 21:17
(jarig!)
Voila ik heb mijn 7800GTX SLI opstelling ingeruild voor een Sapphire X1900XTX. Eveneens de Accelero X2 op de kaart gezet. Draait heel stil momenteel, wanneer ik bij de Overdrive settings alles op maximaal zet kom ik de 89°C niet boven. Enig nadeel dat ik momenteel heb, is dat mijn Windows x64 2 unknown devices heeft. Beiden zouden een onderdeel zijn van de X1900. Ik vermoed dat het iets met de ViVo te maken heeft, daar de WDM drivers niet willen installeren (ze vragen telkens het systeem te heropstarten).

Bij deze upgrade heb ik ook ineens mijn nForce4 bordje ingeruild voor eentje van de concurrentie. De Asus A8R32-MVP. Bios direct geflashed naar 0311 wegens de gekende problemen. Tot hier toe enkel World of Warcraft en Call of Duty 2 gespeeld ... maar het gaat wel lekker :)

Btw CJ ... ben jij dezelde CJ van tp.nl vroeger? :)

[Voor 4% gewijzigd door Catscratch op 15-03-2006 14:56]

Frank Lenaerts

Catscratch schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:56:
Btw CJ ... ben jij dezelde CJ van tp.nl vroeger? :)
offtopic:
That's me! Heb er laatst weer eens een post gemaakt sinds lange tijd. :)

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

Hotdamn, ik weet welke koeler ik ga halen.

Niet op voorraad.

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 07:13
Sorry Helemaal vergeten :|
heb het al weggehaald..

[Voor 94% gewijzigd door Lieuwe15 op 15-03-2006 16:49]

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 13:24

Krizzie

Progressive Music \o/

Lieuwe15 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:25:
Ik had even een klein tussendoorvraagje, ik dacht ik stel hem hier maar, want als ik een nieuw topic hierover open word ie denk ik toch gekicked, maar ik heb een klein probleempje met mijn Ati Powerplay..
Allereerst mijn specs:
Fujitsu siemens amilo 1437g
pentium m-740
1gig dual channel ddr2
80gb sata hd
Ati radeon mobility x700 128mb
met de omega catalyst 6.3 drivers (orginele drivers verhelpt dit probleem ook niet)

Als ik namelijk met Notebook hardware control ati powerplay inschakel en ik werk op netstroom dan klokt ie de ati down (105/120) en doet hij zijn powerplay gebeuren en blaast mn fan nooit als ik niks aan het doen ben (dan is hij stabiel op 46graden, fan blaast pas bij 50)
maar als ik de stoom er dan afhaal waardoor hij op accu gaat, dan gaat hij namelijk terugschakelen naar zijn orginele clock waardes (350/300) en heb ik het gevoel dat ati powerplay helemaal niet werkt want hij word bij niks doen namelijk 50 graden en blaast hij af en toe...
inweze zou het juist andersom moeten aangezien je op accu zo weinig mogelijk stroom wil gebruiken en op netstroom maakt het niks uit...

Ik heb al wat gesearched maar heb geen oplossing kunnen vinden...

Greetz Lieuwe
Hier wordt het ook niet op prijs gesteld. ;)

Lees topic start eens...

[flauw modus]Misschien tijd om na elke 20 posts even een reminder te posten van de topic rulez? :X [/flauw modus]

Geluidswolk

• Niet online
edward2 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:24:
Wat dacht je van 2 van deze schatjes...

http://www.sapphiretech.com/en/productfiles/143image3.jpg

hierin...

http://www.sapphiretech.com/en/productfiles/141image3.jpg

Dat schreeuwt om een transparante case, pure porno. :P 8)

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 15-03-2006 16:56]

• Astennu
RappieRappie schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:14:
[...]

Offtopic:

Hoe ziet je complete setup er nu uit Astennu?

(Ik moet noodgedwongen mijn 2 x 1Gb Ballistix Tracer PC4000 verkopen, of omruilen bij Komplett, omdat ik problemen heb met dit geheugen icm de Opteron 165, vandaar mijn vraag, en ik weet niet of jij je profiel zo nu en dan update. >:) Met de 3700+ San Diego had ik nergens last van. |:( )
Jah begin dat idee idd ook te krijgen. Sinds me 165 ( nieuwe ref de oude 165 die ik had deed het wel goed ) gaat me ram ook niet zo hard. Ik test het nog even met de A8R32 ( Jah heb gezondigt maar me pc start nu al een paar dagen niet meer op zonder eerst allemaal kunsjes uit te halen dus moest wel want ik moet me pc gewoon werkend hebben en niet een half uur bezig zijn voordat ik windows in kan ) hopelijk dan wel T1 en 280 mhz of zo 300 was toch al niet haalbaar gebleken op me DFI NF4. Maar de Asus moet heel goed werken anders is i weer weg zodra de ABiT er is ( Acht die kans nog best groot ). Maar ik hoorde van iemand bij OCZ over die problemen met Crucial. Mocht het nog steeds zo zijn verkoop ik ze ook en ga ik OCZ XTC halen.

Maar ontopic. Wat is dat Hyper memory 2 ? wat hebben ze verandert TOV de eerste versie ? Want eerst was het heel duidelijk dat die versie van nvidia vele malen sneller was. Nu lijkt het weer omgedraait :)

En heb ook nog geen 1 ghz scores gezien met de R580 cores. Ze zullen best wel hard gaan maar zijn toch een stuk groter en complexer dus denk dat ze ongeveer bij 900 blijven hangen. Ik zal wel eens kijken of ik iets vind op XS.
Wat meer betrouwbare bronnen zeggen nu het volgende:

RV570: 12-1-3-2
12 ROPs
36 pixelshader engines
12 TMUs
24 Z/Stencil Ops

RV560: 8-1-2-2
8 ROPs
16 pixelshader engines
8 TMUs
16 Z/Stencil Ops

Ter vergelijking RV530: 4-1-3-2
4 ROPs
12 pixelshader engines
4 TMUs
8 Z/Stencil Ops
Uhmm had de R580 geen 16-1-3-1 ? Als dat zo is heeft de RV570 dus meer Z-stencil's dan de R580.

[Voor 12% gewijzigd door Astennu op 15-03-2006 17:01]

• Niet online
Catscratch schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:56:
Enig nadeel dat ik momenteel heb, is dat mijn Windows x64 2 unknown devices heeft. Beiden zouden een onderdeel zijn van de X1900. Ik vermoed dat het iets met de ViVo te maken heeft, daar de WDM drivers niet willen installeren (ze vragen telkens het systeem te heropstarten).
De WDM drivers installeren zichzelf ná de reboot. Dus normale drivers incl. CCC installeren, rebooten, en dan installereert WDM zich.
Tenminste, zo gaat het hier altijd. :) Heb je niet toevallig een driverpackage zonder WDM?

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 15-03-2006 17:03]

Anoniem: 129961

Ik heb net ook me X1900XT aangeschaft , heb meteen even een 2005 bench gedraaid en kwam stock op 11.5** en met een lichte overclock naar core 650MHz en mem 750MHz kwam ik uit op 11.9**

In dat Control center staat een optie' run automatic configuration utility ' deze ging tot 682MHz op de core en toen kreeg ik een zwart scherm en daarna was alles weer oke , is dat omdat 682 een beetje de maximum overclock is ?

• Astennu
Anoniem: 129961 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:03:
Ik heb net ook me X1900XT aangeschaft , heb meteen even een 2005 bench gedraaid en kwam stock op 11.5** en met een lichte overclock naar core 650MHz en mem 750MHz kwam ik uit op 11.9**

In dat Control center staat een optie' run automatic configuration utility ' deze ging tot 682MHz op de core en toen kreeg ik een zwart scherm en daarna was alles weer oke , is dat omdat 682 een beetje de maximum overclock is ?
Dat knopje moet je niet gebruiken. Want bij mij kwam daar 700-800 uit en dat deed i dus lang niet. Zou gewoon ATi Tool gebruiken.

• Niet online
Anoniem: 129961 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:03:
Ja, maar hecht er niet te veel waarde aan. Soms zijn de gevonden waardes aan de "enthousiaste" kant.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 38733 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:54:
[...]

Wat dacht je van 2 van deze schatjes...
Hé een witte, mooi spul :D

Waar blijven de Elder Scroll benches eigenlijk ;)

BTW, er zijn toch geen A8R32 - tracer ballistics geheugen compatibiliteitsissues he ?! Ik wil straks ook deze combo, maar wel met een FX53, draaien.

[Voor 25% gewijzigd door edward2 op 15-03-2006 17:47]

Niet op voorraad.

• Niet online
Maar welke koeler had jij nou op het oog. :)

[Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 15-03-2006 17:50]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 38733 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:49:
Maar welke koeler had jij nou op het oog. :)

[...]
Ik twijfelde nog aan het nut van die X koeler, en had ook nog wat zallmanndingetjes gezien maar gezien mijn ervaringen met SS2 en de ervaringen hier weet ik het zeker.

[Voor 8% gewijzigd door edward2 op 15-03-2006 17:54]

Niet op voorraad.

Astennu schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:57:
[...]
Uhmm had de R580 geen 16-1-3-1 ? Als dat zo is heeft de RV570 dus meer Z-stencil's dan de R580.
Daar heb je helemaal gelijk in. :Y)

Maar ATi's engineers denken dus blijkbaar dat dit wat meer gebalanceerd is, zeker nu ze de RV530 in actie hebben gezien en hebben gezien een verdubbelde Z/Stencil rate toch ook positief kan uitpakken in bepaalde games die veel gebruik maken van stencil shadows.

• Astennu
edward2 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:38:
[...]

Hé een witte, mooi spul :D

Waar blijven de Elder Scroll benches eigenlijk ;)

BTW, er zijn toch geen A8R32 - tracer ballistics geheugen compatibiliteitsissues he ?! Ik wil straks ook deze combo, maar wel met een FX53, draaien.
Nope, Het probleem zit hem in de MC van de nieuwere dual core cpu's niet in de borden ( Als het goed is ).
CJ schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:24:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in. :Y)

Maar ATi's engineers denken dus blijkbaar dat dit wat meer gebalanceerd is, zeker nu ze de RV530 in actie hebben gezien en hebben gezien een verdubbelde Z/Stencil rate toch ook positief kan uitpakken in bepaalde games die veel gebruik maken van stencil shadows.
Uhmm R590 dan ook 16-1-3-2 O-) Verwacht het niet want dan moeten ze alles weer om gooien. Jammer dat ze dat dus niet bij de R580 hebben gedaan. Zo meteen is de RV570 sneller dan een R580 in Doom 3 en Quake 4 :) Die maken daar veel gebruik van.

Hoe zit dat bij games als Fear. Gebruiken die ook veel Z-Sentils ? Want Fear kan ook softshadows. Stencil shadows zijn al weer een beetje veroudert aan het raken ? Of is dit iets wat nog heel lang volopg gebruikt gaat worden ? Aangezien ATi tot nu toe heel terughoudend is geweest met het toevoegen van Z-Stencil units.

[Voor 11% gewijzigd door Astennu op 15-03-2006 18:58]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 14:37
soft-shadows zien er natuurlijker uit dan harde stencil shadows. mn in buiten omgevingen imo...
lijkt me dus dat soft meer toekomst heeft?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Niet online
Ziet er niet verkeerd uit die His X1900 cooler ... :9

http://www.theinquirer.net/images/articles/hisceb1.jpg

Zal die ook los verkrijgbaar worden?

http://www.theinquirer.net/?article=30317

• Astennu
Anoniem: 38733 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:49:

[afbeelding]

Ik denk het niet :). Vraag me wel af hoe die power heatsink gecooled word. Volgens mij is die trouwens ook van koper. Nice :P

www.Digitique.nl krijg vrijdag Accelero X2's op vooraad. heb er daar een besteld voor 18 euro samen met het RD580 plankje. Hopelijk heb ik dan een systeem dat wel altijd opstart :?

Anoniem: 26636

Anoniem: 38733 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:49:

[afbeelding]

Jeetje die cooler wordt al sinds de launch van de 1900 door diverse sites aangekondigd, met foto's etc. Op hun eigen site is er niets van te merken dat er een nieuwe cooler aankomt. Het laatste nieuws dateert van 24 januari, launch van de 1900XT(X). Zal wel nog ff duren voordat er daadwerkelijk ook dit soort kaarten te koop zijn. :'(
Die cooler wordt door HIS standaard op hun X1800GTO IceQ geleverd.

Zie ook hier:

http://www.hkepc.com/hwdb/atix1800gto/card.jpg

En hier de review: http://www.hkepc.com/hwdb/atix1800gto-1.htm

[Voor 53% gewijzigd door CJ op 16-03-2006 00:23]

• Astennu
CJ schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:29:
Die cooler wordt door HIS standaard op hun X1800GTO IceQ geleverd.
Gheeh idee:

X1800 GTO IceQ kopen cooler er af. X1900 XT Stock cooler er op dan kaar zo verkopen en de IceQ cooler houden :) Wel een grote omweg maar tis een manier om aan zo een cooler te komen :D of meteen een X1900 XTX IceQ kopen natuurlijk.

Even wat anders:

Weet iemand waar ik de AViVO encoder kan vinden ? Ik heb nu een cracked versie. Alleen die gebruikt alleen de CPU en het beeld wordt erg slecht. De AViVo kaarten moeten het hardwarematig kunnen met betere beeld qualitijd. Heb ook iets geinstalleerd : 6-3_encoder_30895 alleen kan er niets van terrug vinden in CCC of in het start menu.

[Voor 31% gewijzigd door Astennu op 16-03-2006 00:01]

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 21:17
(jarig!)
Anoniem: 38733 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:01:
[...]

De WDM drivers installeren zichzelf ná de reboot. Dus normale drivers incl. CCC installeren, rebooten, en dan installereert WDM zich.
Tenminste, zo gaat het hier altijd. :) Heb je niet toevallig een driverpackage zonder WDM?
Kan ik ergens checken of de WDM drivers geinstalleerd zijn? Want ik vermoed niet dat die geinstalleerd zijn geweest. Eerst .net geinstalleerd, drivers met CCC ... nadien nog WDM (die me laat rebooten, en na de reboot gebeurd er eigenlijk niets).

Ik heb eergisteren een ticket bij ATI aangemaakt .... ben benieuwd :)

Frank Lenaerts

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:42
Ik wil even zeggen dat de Sapphire Radeon X1900 XT 512 MB, GDDR3, PCI Express x16 voor mar 470 euro bij azerty.nl te koop is, echt niet duur zeg. Ruim onder de 500 onder, wow!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:26

Aight!

'A toy robot...'

Ze moeten wel aangezien Nvidia ook lage prijzen heeft :P.

Maar Sapphire, FirefoxAG had toch 2x DOA van dat merk?
Aight! schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:50:
Ze moeten wel aangezien Nvidia ook lage prijzen heeft :P.

Maar Sapphire, FirefoxAG had toch 2x DOA van dat merk?
Zoals ik toen al eerder had gezegd... Elke kaart uit de X1300/X1600/X1800/X1900-serie komt oorspronkelijk uit de fabrieken van Sapphire, dus ook voorlopig die van Asus, MSI, Gigabyte, Club3D, Powercolor etc. Dat zegt dus verder niets.

Verder heb ik de Pricewatch even geupdate. Hieronder de veranderingen in de X1K serie:Ook bij de oude X8x0 serie zie je prijsdalingen met bv een X800XL PCIe voor €145, een X800GTO2 (modbaar naar X850XT) voor €173,20, een X800XL AIW voor €216 en een X850XT PCIe voor €217.

Ik heb verder gelijk ook de pricechart even aangepast:

http://www.phoenixclan.nl/ati/pricechart.jpg

[Voor 4% gewijzigd door CJ op 16-03-2006 10:16]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CJ, pas em maar weer aan, want volgens mij hoort die X1800GTO er niet 2x op te staan imho ;)

Edit: ok, ik snap em ;)

[Voor 16% gewijzigd door Jejking op 16-03-2006 13:46]

Anoniem: 153666

Jejking schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:53:
CJ, pas em maar weer aan, want volgens mij hoort die X1800GTO er niet 2x op te staan imho ;)
Toch wel hoor. Bij introductie zal deze kaart zo rond de 249 liggen en door die prijs wordt hij nog bij performance ingedeelt. De prijs zal naar verwachting echter snel richting de 199 dalen, waardoor dit een zeer mooie mainstream kaart kan worden.

Correct me if I'm wrong
EvilBert snapt 'm. :Y)

ATi heeft aangegeven dat de prijs bij introductie $249 zou zijn, maar heeft een slag om de arm gehouden door de range wat breder te maken, dus $199-249. De verwachting is dus dat de X1800GTO snel naar $199 zal zakken. Vandaar dat dat hokje nog grijs is. :7

• Anoniem: 23009
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mischien een beetje een vreemde vraag maar ik ben bezig met een nieuwe bak :

AMD Athlon64 4200+
ASUS A8R32-MVP DELUXE
Corsair TWINX 1024-3200C2PT 1024 MB

en ja welke kaart die voor mij genoeg PK's heeft om Flight Simulator 2004 en de opkomende Flight Simulator 2006 te draaien op 1600 x 1200 me FSAA x6 en AF x16 kan ik kiezen tussen deze twee kaarten:

ATi Radeon X1800XT 512MB
of
ATi Radeon X1900XT 512MB

ongeveer 120 euro verschil tussen de twee dat is best aardig wat welke kaart kan ik het beste nemen voor mijn doen of is het echt die extra 120 euro waard om voor die 1900 XT te gaan dan die 1800XT, ik tob daar nogal over de laatste week, een tweede kaart doe ik eind van het jaar wel, dat draadloos Crossfire is ook wel interessant vandaar dit bord.

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 16-03-2006 13:46]

• BlowFish
Anoniem: 23009 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:40:

AMD Athlon64 4200+
ASUS A8R32-MVP DELUXE

en ja welke kaart die voor mij genoeg PK's heeft om Flight Simulator 2004 en de opkomende Flight Simulator 2006 te draaien op 1600 x 1200 me FSAA x6 en AF x16 kan ik kiezen tussen deze twee kaarten:

ATi Radeon X1800XT 512MB
of
ATi Radeon X1900XT 512MB

ongeveer 120 euro verschil tussen de twee dat is best aardig wat welke kaart kan ik het beste nemen voor mijn doen of is het echt die extra 120 euro waard om voor die 1900 XT te gaan dan die 1800XT, ik tob daar nogal over de laatste week, een tweede kaart doe ik eind van het jaar wel, dat draadloos Crossfire is ook wel interessant vandaar dit bord.
misschien een idee, neem een X2 3800 en een X1900 XT , die processor is toch de bottleneck, de extra catch is het niet waard iig.

Maar belangrijker wat doe je nog meer naast FSs ?

De 1900 is meer toekomst gericht met de extra shaders zoals je wellicht al in dit topic hebt gelezen.

• Cheetah

Cheetah

[...]Flight Simulator 2006 te draaien op 1600 x 1200 me FSAA x6 en AF x16 kan ik kiezen tussen deze twee kaarten:

ATi Radeon X1800XT 512MB
of
ATi Radeon X1900XT 512MB
Even zien... zware nieuwe game, zeer hoge resolutie, met zeer veel AA en AF. Doe zelf eens een gok? ;)

<edit>
BlowFish schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:29:
misschien een idee, neem een X2 3800 en een X1900 XT , die processor is toch de bottleneck, de extra catch is het niet waard iig.
Afhankelijk van of FS2006 dual core optimalisaties heeft kan een X2 3800+ hem behoorlijk bottlenecken, omdat die single-threaded presteert als een 3200+. Voor games is een snellere single core CPU tot op dit moment de beste keuze.

Verder heeft een 4200+ evenveel cache als een 3800+
Het enige verschil is de kloksnelheid. 2.0 om 2.2Ghz. De 4400+ (ook 2.2Ghz) heeft 2x1MB cache.

[Voor 45% gewijzigd door Cheetah op 16-03-2006 14:38]

Full Specz

Review: X1800XT 256MB

Volgens mij is dit een van de weinige reviews van een X1800XT 256MB. ComputerBase heeft een uitgebreide test (in het Duits) online gezet en zo te zien doet een X1800XT256 weinig onder voor een X1800XT512. Het grootste verschil zit 'm in de eye candy modes op hogere resoluties waar het verschil tot zo'n 10% op kan lopen.

http://pics.computerbase.de/artikel/555/32_m.jpg
X1800XT 256

Tel daarbij op de prijs (ComputerBase noemt een Sapphire voor €305) en je hebt een leuk kaartje voor relatief weinig geld die met meer IQ opties en met AA/AF meer waar voor je geld biedt dan een 7800GTX (en ook wel z'n mannetje kan staan tegenover een 7900GT (20Mhz snellere 7800GTX)).

http://www.computerbase.d...b/1/#abschnitt_einleitung

• Niet online
@ FireFoxAG :)

Flight Sim 2004 heeft al SMP support dat heb ik gemerkt met me Dual OpteronDP 244 en ja aangezien ik niet aan OC'es doet vond ik de 4200+ wel een mooie CPU ook qua prijs maar goed SMP is wel van groot belang FSAA en AF ook.

ik denk dat het een X1800XT 512MB wordt aangezien dat 512MB ook wel handig is vooral met de graphics van FS 2006 die op foto realistsche basis worden gemaakt, hierbij dank ik jullie voor je hulp en tips :)

de R520 zal me een lekkere vlieg ervaring gaan geven, als me X1800XT binnen is met de andere onderdelen maak ik wel wat mooie 7.2 MP shots er van :) en een Combo foto van de Rage Fury MAXX 64MB, Hercules Radeon 9700 Pro 128MB met de Radeon X1800XT 512MB op 1 shot :)

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 05:09

Format-C

Rays aan het Tracen

Astennu schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:56:
[...]

Nope, Het probleem zit hem in de MC van de nieuwere dual core cpu's niet in de borden ( Als het goed is )
Waar heb je die info vandaan?

Ik had ook problemen met mijn Ballistix geheugen op een A8N-E EN A8N-SLi icm een Opteron 165.

Ik kan mijn geheugen nu niet testen, omdat de PC niet of niet altijd opstart, en ik wil het verkopen. maar ik moet wel zeker weten dat het geheugen goed is natuurlijk. ik heb het gewoon vervangen door Corsair TWINX2048-4000PT.

:)

/Ontopic/ Sorry... :X

[Voor 54% gewijzigd door Format-C op 16-03-2006 16:07]

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Cheetah

Cheetah

Anoniem: 23009 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:45:
ik denk dat het een X1800XT 512MB wordt aangezien dat 512MB ook wel handig is vooral met de graphics van FS 2006 die op foto realistsche basis worden gemaakt, hierbij dank ik jullie voor je hulp en tips :)
Ik weet niet of je me hint snapte, maar ik zou niet verwachten dat een X1800XT met FS2006 op 1600x1200 6xAA en 16xAF gaat trekken... ik vraag me zelfs af of je dat kunt verwachten van een X1900XT, maar de kans is in ieder geval een heel stuk groter ;)

Full Specz

• Anoniem: 51473
  • Niet online

AMD Athlon64 4200+
ASUS A8R32-MVP DELUXE

ATi Radeon X1800XT 512MB
of
ATi Radeon X1900XT 512MB

Mag ik vragen waarom de A8N32 inplaats van de Premium b.v. ? Scheeld 50 euro en niets aan performance.. Ik zie veel mensen de A8N32 kopen, maar er zit geen verschil in.. Ik weet dat hte 2x 16x SLi sloten zijn, maar performance win je er niet mee..

Ik vraag dit omdat ik zelf ook zat te kijken naar dit bord..

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Ehm, volgens mij heeft hij het over de A8R en niet over de A8N ;)

• Astennu
RappieRappie schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:02:
[...]

Waar heb je die info vandaan?

Ik had ook problemen met mijn Ballistix geheugen op een A8N-E EN A8N-SLi icm een Opteron 165.

Ik kan mijn geheugen nu niet testen, omdat de PC niet of niet altijd opstart, en ik wil het verkopen. maar ik moet wel zeker weten dat het geheugen goed is natuurlijk. ik heb het gewoon vervangen door Corsair TWINX2048-4000PT.

:)

/Ontopic/ Sorry... :X
UHmm zou best de asus nog kunnen zijn omdat mijn asus dat ook heel toevallig had. Maar Ik heb het van Tony ( Medewerker van OCZ ) Die had het er over dat het in de CPU zat. Maar ik zou voor de zekerheid even met een NIET ASUS bord testen. Zo meteen is het een asus probleem beter mobo vervangen dan geheugen.

Maar ik heb toch een A8R32 besteld bij Diqitiqe en hij is nu onderweg. Als het een beetje tegen zit is i over een maand weer weg. Laatste kans voor Asus om het goed te doen. Want bij de AM2 zal ik wel keuze krijgen uit meer borden dan alleen Asus. Tis dat dit nu het enige moederbord is met de geweldige Xpress 3200 chipset :).

En de Accelero X2 is dus ook onderweg. Ben benieuwd of me kaart nu wel meer dan 800 MHz op het geheugen kan. Ben wel blij als de pc weer wat stiller wordt.

Anoniem: 107573

Tog maar een Asus 7900GTX besteld voor 525 euro :X Bij Icomputers, de laatse >:) Kijken wat ie doet in Oblivion en zo, valt dat erg tegen tov van een x1900, kan ik altijd nog switchen, nietwaar :9

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:51
Astennu schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 17:34:
[...]

UHmm zou best de asus nog kunnen zijn omdat mijn asus dat ook heel toevallig had. Maar Ik heb het van Tony ( Medewerker van OCZ ) Die had het er over dat het in de CPU zat. Maar ik zou voor de zekerheid even met een NIET ASUS bord testen. Zo meteen is het een asus probleem beter mobo vervangen dan geheugen.

Maar ik heb toch een A8R32 besteld bij Diqitiqe en hij is nu onderweg. Als het een beetje tegen zit is i over een maand weer weg. Laatste kans voor Asus om het goed te doen. Want bij de AM2 zal ik wel keuze krijgen uit meer borden dan alleen Asus. Tis dat dit nu het enige moederbord is met de geweldige Xpress 3200 chipset :).

En de Accelero X2 is dus ook onderweg. Ben benieuwd of me kaart nu wel meer dan 800 MHz op het geheugen kan. Ben wel blij als de pc weer wat stiller wordt.
Zo geweldig is die xpress 3200 chipset nu ook weer niet, bovendien is de concurrentie ook wat ouder en komt hiervan ook een nieuwe editie in de vorm van een Nforce5 chipset. Dus al met al komt het een beetje te laat.
Ten tweede denk ik dat het probleem van de Ballistix wel degelijk in de cpu zit, ik krijg mijn geheugen nl. op mijn DFI icm een Opteron 165 ook minder hoog... dus dit keer is waarschijnlijk niet Asus je probleemfactor. Snap ook niet dat je weer een Asus bord neemt, in elke post zeik je het merk zo af en dan toch weer een nemen... vaag.

[Voor 24% gewijzigd door epo op 16-03-2006 17:47]

• Cheetah

Cheetah

epo schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 17:46:
Ten tweede denk ik dat het probleem van de Ballistix wel degelijk in de cpu zit, ik krijg mijn geheugen nl. op mijn DFI icm een Opteron 165 ook minder hoog... dus dit keer is waarschijnlijk niet Asus je probleemfactor.
Eerlijk is eerlijk, asus heeft w.b.t. memory-ondersteuning (met name 1T boven 250mhz geen erg goede naam opgebouwd met de A8N serie... weet niet hoe dat zit bij de A8R ;)

Verder is het ook niet heel vreemd dat een Dual Core CPU wat minder hoog klokt @geheugen... het geheugen wordt immers aangestuurd door 2 memcontrollers, dus latency is waarschijnlijk hoger en je kunt er van uit gaan dat 1 van de 2 cores een slechtere memcontroller zal hebben...
Ik heb echter wel vaker gehoord van probs met Ballistix in combinatie met Dual Core (Toledo?) AMD's...

<edit>
Ik meen me zelfs te herinneren dat DFI geen support gaf op Ballistix i.c.m. hun NF4 mobo's :/

[Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 16-03-2006 18:15]

Full Specz

• Astennu
epo schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 17:46:
[...]

Zo geweldig is die xpress 3200 chipset nu ook weer niet, bovendien is de concurrentie ook wat ouder en komt hiervan ook een nieuwe editie in de vorm van een Nforce5 chipset. Dus al met al komt het een beetje te laat.
Ten tweede denk ik dat het probleem van de Ballistix wel degelijk in de cpu zit, ik krijg mijn geheugen nl. op mijn DFI icm een Opteron 165 ook minder hoog... dus dit keer is waarschijnlijk niet Asus je probleemfactor. Snap ook niet dat je weer een Asus bord neemt, in elke post zeik je het merk zo af en dan toch weer een nemen... vaag.
Nou hij clockt als een gek. Iets dat de Nforce4 en de Xpress 200 niet doen. + de Nforce 5 is een Nforce 4 die wat opgeleukt is want hij heeft nog steeds geen native 32 pci-e lanes in een chip.

Edit:

Zalman VF900-CU getest:

http://www.pro-clockers.com/article.php?id=118

Ik ben benieuwd hoe hij het doet tov de Accelero X2.

[Voor 9% gewijzigd door Astennu op 16-03-2006 18:30]

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-04 08:22
Astennu schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:27:
[...]

Zalman VF900-CU getest:

Voor mij is deze eigenlijk alleen de mogelijkheid dus mij maakt het niet zoveel uit :P hijs stil, cool en singlesot.. _/-\o_ en aangezien ik recht naast mijn X1800XL een tvkaart heb zitten kan ik alleen een S-cooler hebben.. :(

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-04 23:58
Anoniem: 107573 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 17:41:
Tog maar een Asus 7900GTX besteld voor 525 euro :X Bij Icomputers, de laatse >:) Kijken wat ie doet in Oblivion en zo, valt dat erg tegen tov van een x1900, kan ik altijd nog switchen, nietwaar :9
Hardwarefresser Oblivion!

Met deze config:

Für alle Details in einer Auflösung von 1.280x1.024 benötigt der Spieler ein High-End-System mit mindesten 3,8 GHz, ein GByte RAM und einer Geforce 7800 GTX

Haalt hij 21 FPSjes of dat met AA en FSAA en HDR is weet ik niet ?

Je kan het vragen in het [PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 3 topic die gast heet Wakkaman

[Voor 13% gewijzigd door -=unicron=- op 16-03-2006 19:47]

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/MSI Radeon RX 6500 XT MECH 2X 4G OC/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:51
Astennu schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:27:
[...]

Nou hij clockt als een gek. Iets dat de Nforce4 en de Xpress 200 niet doen. + de Nforce 5 is een Nforce 4 die wat opgeleukt is want hij heeft nog steeds geen native 32 pci-e lanes in een chip.

Edit:

Zalman VF900-CU getest:

Bull, de nforce4 klokken ook super, ja alleen de HTT bus niet... anyway boven de 800htt maakt het allemaal niet veel uit qua snelheid, dat staat op elk forum. Mijn DFI en vele andere klokken anders super!

UNICRONBOT schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:45:
[...]

Hardwarefresser Oblivion!

Met deze config:

Für alle Details in einer Auflösung von 1.280x1.024 benötigt der Spieler ein High-End-System mit mindesten 3,8 GHz, ein GByte RAM und einer Geforce 7800 GTX

Haalt hij 21 FPSjes of dat met AA en FSAA en HDR is weet ik niet ?

Je kan het vragen in het [PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 3 topic die gast heet Wakkaman
Ja ik zat net dat topic te lezen, schijnt met alles open te zijn, ook aa en af. Damn wordt wel heel erg niewschierig nu.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 13:24

Krizzie

Progressive Music \o/

epo schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:46:
[...]

Bull, de nforce4 klokken ook super, ja alleen de HTT bus niet... anyway boven de 800htt maakt het allemaal niet veel uit qua snelheid, dat staat op elk forum. Mijn DFI en vele andere klokken anders super!
Xpress 3200 kan 300HTT doen met een passief koelblokje, de NF4 moet dat me een herrie schoppende fan. ;)

Geluidswolk

• Niet online
Ik geloof dat het verzoek al eerder is gedaan, (uitgebreide) moederboard talk hoort hier niet thuis :)

Anoniem: 169917

Deze al voorbij gekomen?

Sapphire Blizzard X1900XTX

http://www.sapphiretech.com/en/media/pressview.php?pid=38

Anoniem: 149755

Hier een review van de X1600pro.

http://www.bytesector.com...article.asp?ID=615&page=1

Ze hebben ook even de beeldkwaliteit vergeleken tussen ATI en "competition" in 3Dmark06

http://www.bytesector.com/reviews/id-615/comp1.jpg

The X1600Pro provides a much better quality image. The lighting conditions are much better; the AA is properly applied and generates smooth edges—unlike the competition.

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 149755 op 16-03-2006 22:33]

• Cheetah

Cheetah

Krizzie schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:27:
Xpress 3200 kan 300HTT doen met een passief koelblokje, de NF4 moet dat me een herrie schoppende fan. ;)
De fan van mijn DFI NF4 Expert is anders bijster stil...
Nog afgezien van dat Xpress 3200 ook "slechts" zo'n 1,5 jaar later verschijnt als nF4 en je dus ook wel mag verwachten dat 'ie wat dingetjes beter doet... sterker nog, je mag zelfs verwachten dat 'ie vrijwel alles beter doet met 1,5 jaar ertussen, en da's bepaald niet het geval.
Jupz, al 2 maal geloof ik ;)
Anoniem: 146460 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:33:
A8N32-sli anderhalf jaar oud??? dacht het niet
We hadden 't volgens mij over NF4, en niet over NF4 x32... De A8N32 is ook passief gekoeld trouwens.

[Voor 16% gewijzigd door Cheetah op 16-03-2006 22:41]

Full Specz

Anoniem: 146460

A8N32-sli anderhalf jaar oud??? dacht het niet

• _ep
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

Mooie review. Bedankt voor de link! Ik wilde graag een vergelijking in 3dmark06 zien tussen de 1600pro, xt en eventueel andere kaarten.

Immers moet '06 een betere vergelijking voor de toekomst opleveren dan de oudere benches (ja, natuurlijk is hij niet perfect, maar 't geeft een beeld), en hiermee is een indruk te krijgen van de verschillen tussen deze en zijn broertjes.

Valt me vooral op dat het met de XT niet zo veel scheelt als ik gedacht had (~ 15%).

Jammer dat de AGP versies van de kaarten nog niet echt voldoen aan de onlangs aangekondigde prijsverlaging...

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

• Cheetah

Cheetah

_ep schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:40:
Mooie review. Bedankt voor de link! Ik wilde graag een vergelijking in 3dmark06 zien tussen de 1600pro, xt en eventueel andere kaarten.

Immers moet '06 een betere vergelijking voor de toekomst opleveren dan de oudere benches (ja, natuurlijk is hij niet perfect, maar 't geeft een beeld), en hiermee is een indruk te krijgen van de verschillen tussen deze en zijn broertjes.
Hou er wel rekening mee dat de score voor SM2.0 kaarten in 06 totaal anders berekend wordt en dus niet vergelijkbaar is met de score van kaarten die SM3.0 ondersteunen.

Verder vraag ik me af hoe de reviewer aan AA/AF scores voor de Geforce 6/7 kaarten komt in 06, want volgens mij zouden die score 0 moeten geven omdat ze hardware incompatible zijn met HDR+AA :?

Full Specz

• Astennu
epo schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:46:
[...]

Uhmm neeh. De DFI doet 322 op 3x HTT ja probeer dan op 4x en hij hangt meteen. Deze borden kunnen 300 op 5x halen dat is toch heel wat anders.

En idd de temp de Xpress 200 was al veel cooler dan de NF4 maar de Xpress 3200 doet daar nog een schepje bovenop. Een Nforce vind passieve cooling en hoge HTT niet leuk. ( Kan ik uit ervaring zeggen )

En Over die VF900 voor de X1900 kaarten. Die is ook Dual slot volgens mij. Je wil er zo i zo geen kaart direct onder hebben zitten voor de airflow.

• Niet online
Anoniem: 51473 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:26:
[...]

Mag ik vragen waarom de A8N32 inplaats van de Premium b.v. ? Scheeld 50 euro en niets aan performance.. Ik zie veel mensen de A8N32 kopen, maar er zit geen verschil in.. Ik weet dat hte 2x 16x SLi sloten zijn, maar performance win je er niet mee..

Ik vraag dit omdat ik zelf ook zat te kijken naar dit bord..
omdat ik later dit jaar een tweede X1800XT erbij will prikken aangezien dat dat een lekkere boost zal geven en ook goedkoper dan een R600, dan maar met twee R520XT's door kachelen hehe HCC wordt lief :) O+

@ FireFoxAG

hmm 1600 x 1200 met FSAA x6 en AF x16 mischien niet nee maybe FSAA x4 AF x8 ook prima de 512MB versie trekt dat wel met FS2004 wat ik tot nog toe vaak doe. en met een uitbreiding naar een tweede X1800XT in CrossFire eXpress 3200 mode moet het wel lukken op 1600 x 1200 x 32 max settings met FSAA x6 en AF x16 dan wel :)

met twee van die monsters naast elkaar zal dat well wat gemakkelijker te verwerken zijn, maare eerst wachten tot volgende week totdat ik me X1800XT kan bestellen en natuurlijk de rest aangezien me loon dan binnen komt hehe.

Trouwens die computer waar het in komt heet FireFox hehe heb ik van Clint Eastwood's Film met die Mig31 FireFox hier de FS 2004 versie van die leuke kist:

vlak bij Sint Maarten
http://www.3dfx.ch/gallery/d/7485-2/FIREFOX_in_Flight.jpg

Boven Schiphol:
http://www.3dfx.ch/gallery/d/7490-2/Firefox_above_Schiphol.jpg

Boven Lelystad @ 70.000 feet
http://www.3dfx.ch/gallery/d/7493-2/Firefox_boven_Lelystad.jpg

die drie had ik genomen met een ATi X800XT PE AGP @ 1024 x 768 x32 Max settings FSAA x6 AF x16 op de Dual OpteronDP 244.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 16-03-2006 23:14]

• Cheetah

Cheetah

Anoniem: 23009 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:09:
met twee van die monsters naast elkaar zal dat well wat gemakkelijker te verwerken zijn, maare eerst wachten tot volgende week totdat ik me X1800XT kan bestellen en natuurlijk de rest aangezien me loon dan binnen komt hehe.
Volgens mij zijn er nu al situaties waarin een single X1900XT rondjes rent om een X1800XT Xfire setup... niet in de laatste plaats omdat Xfire in lang niet alle games een behoorlijke winst geeft... FS2006 gaat daarnaast vrijwel zeker ook HDR ondersteunen en daar is de X1800 helaas ook geen ster in (was voor mij reden om 'm de deur uit te schuiven)...
Maar goed, je mag 't zelf weten natuurlijk ;)
Trouwens die computer waar het in komt heet FireFox hehe heb ik van Clint Eastwood's Film met die Mig31 FireFox hier de FS 2004 versie van die leuke kist:
Mijn nick komt ook van die FireFox... was vroeger nogal straaljagerfanaat (m.n. de Tomcat, Blackbird en FireFox natuurlijk) ;)
Leuk om 'm weer eens te zien :)

Full Specz

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

There we go:

http://img409.imageshack.us/img409/6931/o7bt.png

Nou zou ik graag HDR scores willen zien.

[Voor 23% gewijzigd door edward2 op 16-03-2006 23:51]

Niet op voorraad.

• Niet online
Dat een X850 bijna net zo snel is als een 7900GT gaat er bij mij een beetje moeilijk in om eerlijk te zijn...

Als de X850 niet in het rijtje voorkwam zou ik er geen problemen mee hebben. :)

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 17-03-2006 00:15]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:14:
Dat een X850 bijna net zo snel is als een 7900GT gaat er bij mij een beetje moeilijk in om eerlijk te zijn...

Als de X850 niet in het rijtje voorkwam zou ik er geen problemen mee hebben. :)
Dat komt misschien omdat die in een SM2.0-pad draait met wat minder eyecandy, net zoals bij bv. AOE3. Maar het blijft natuurlijk afwachten met dit soort dingen.

Niet op voorraad.

• Niet online
edward2 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:17:
[...]

Dat komt misschien omdat die in een SM2.0-pad draait met wat minder eyecandy, net zoals bij bv. AOE3. Maar het blijft natuurlijk afwachten met dit soort dingen.
Is Oblivion niet sm2.0 only? (zoals FEAR)

[edit] nee laat maar

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 17-03-2006 00:23]

• Niet online
FirefoxAG schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:39:
[...]
Volgens mij zijn er nu al situaties waarin een single X1900XT rondjes rent om een X1800XT Xfire setup... niet in de laatste plaats omdat Xfire in lang niet alle games een behoorlijke winst geeft... FS2006 gaat daarnaast vrijwel zeker ook HDR ondersteunen en daar is de X1800 helaas ook geen ster in (was voor mij reden om 'm de deur uit te schuiven)...
Maar goed, je mag 't zelf weten natuurlijk ;)

[...]
Mijn nick komt ook van die FireFox... was vroeger nogal straaljagerfanaat (m.n. de Tomcat, Blackbird en FireFox natuurlijk) ;)
Leuk om 'm weer eens te zien :)
oke maar goed twee X1800XT's moeten wel aardig wat kunnen op 1024 x 768 x32 hehe blijft een fijne reso dus daarvoor genoeg in petto met FSAA en AF in FS 2006 en ja daar heb ik over nagedacht, maar wie weet of het ooit mogelijk is om een X1800XT tekombineren valt met een R600 ooit :X dat zal wat zijn.

HDR is best een simpele idee eigenlijk het was toch een 20% vermeerdering van brightness als je van donker naar licht gaat of zo? hmm anyways dat ze daar niet eerder op waren gekomen of dat het nog alleen kon in films vroeger hehe HDR en FSAA kan een X1800 dat ook sinds dat er een aantal kaarten die dat niet kunnen waarom dat dat is weet ik ook niet.

Wat ik mooi van de X1800XT aka R520 is dat het de eerste ATi kaart is die SM3.0, A-ViVo en HDR te samen heeft , als ATi fan en collector is dat ook een leuk item om te hebben :) ik ben benieued of er een Prototype van de X1800XT PE rond zweefd want die zou toch ook ooit komen sinds dat de specs daarvan hier wel staan:

Links de X1800XT Platinum Edition 512MB + Rechts de X1800XT 512MB:
http://www.rage3d.de/graf...db.php?id=71&vergleich=78

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 17-03-2006 00:36]

edward2 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:17:
[...]

I think you hit the nail right on it's head. In een interview met B3D hebben de devs van Oblivion aangegeven dat ze de game eerst volledig in SM2.0 hadden geprogrammeerd en daarna de boel pas hebben omgezet naar SM3.0. Dus de X850 loopt gewoon volgens het SM2.0 path waar ze al heel sterk in is. Later is SM3.0 er aan toegevoegd om de boel te versnellen daar waar dat mogelijk was.
Could you tell us what Shader Model range you're aiming for? In a recent interview you mentioned that you make use of SM 3.0; is this shader model used for a performance increase only or do you make use of SM 3.0-specific features like texture fetches in the vertex shader?

Shader model 2.0 to 3.0 is the targeted range. For shader model 3.0 effects, we do take advantage of some looping and branching, but mostly we use it for performance increases. In 3.0 we are able to do all lighting in a single pass, as well as full lighting on blended objects.

Related to the above, how would you describe your experience in having to write the same effect across different Shader Model versions?

For the most part, our shaders were initially written with the 2.0 spec in mind. So rewriting them for shader model 3.0 was more fun than a chore, since we were able to speed things up and combine passes. Going the opposite direction would have been more of a pain, but luckily we were able to avoid that in most cases.
http://www.beyond3d.com/interviews/oblivion/

Ik hoorde net iets vreemds. De X1900GTO zou hetzelfde zijn als de X1900XL, maar de naam is simpelweg veranderd, net zoals de X1800GTO eerst de X1800LE was. De X1900GTO zou dan 1 quad disabled hebben, dus 12 ROPs, 36 Pixelshaderengines, 8 Vertexshaders en rond de $299 op de markt komen, terwijl de X1800GTO dan tijdelijk het $199-segment moet bedienen. Volgens dezelfde bron zou de X1900GTO het tegen de 7900GT moeten kunnen opnemen.

Ik ben benieuwd of dit echt wel zo is. Een X1900AIW is namelijk 5-10% sneller dan een X1800XL op dezelfde kloksnelheden, maar is dan volgens mij nog niet snel genoeg om zelfs een GF7800GTX in te halen. Dan zouden ze dus de snelheden van de X1900GTO een stuk omhoog moeten gooien. Ik vraag me af wat er met de X1900XL is gebeurd die volgens de eerste geruchten alle quads zou hebben alleen op lagere snelheden zou draaien dan een XT. Maar goed, meer nieuws post ik wel zodra ik meer weer.

• Astennu
CJ schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:37:
Ik hoorde net iets vreemds. De X1900GTO zou hetzelfde zijn als de X1900XL, maar de naam is simpelweg veranderd, net zoals de X1800GTO eerst de X1800LE was. De X1900GTO zou dan 1 quad disabled hebben, dus 12 ROPs, 36 Pixelshaderengines, 8 Vertexshaders en rond de $299 op de markt komen, terwijl de X1800GTO dan tijdelijk het $199-segment moet bedienen. Volgens dezelfde bron zou de X1900GTO het tegen de 7900GT moeten kunnen opnemen.

Ik ben benieuwd of dit echt wel zo is. Een X1900AIW is namelijk 5-10% sneller dan een X1800XL op dezelfde kloksnelheden, maar is dan volgens mij nog niet snel genoeg om zelfs een GF7800GTX in te halen. Dan zouden ze dus de snelheden van de X1900GTO een stuk omhoog moeten gooien. Ik vraag me af wat er met de X1900XL is gebeurd die volgens de eerste geruchten alle quads zou hebben alleen op lagere snelheden zou draaien dan een XT. Maar goed, meer nieuws post ik wel zodra ik meer weer.
De X1900 GTO is dus te vergelijken met wat een RV570 strax gaat doen. Alleen de RV570 kan dan veel meer z-stencils verwerken. Zou nog wel eens een hele interessante kaart kunnen zijn voor 300 euro.

[Voor 4% gewijzigd door Astennu op 17-03-2006 14:01]

• SpankmasterC
  • Laatst online: 05-04 22:34
Dus, in die Oblivion benches, kunnen we WEL de 7900GT en de x850 XT-PE vergelijken, want SM3.0 wordt alleen gebruikt voor performanceverbetering. Dus de beeldkwaliteit zou tzelfde moeten zijn dan in principe... Alleen moeten we nog ff wachten tot het spel uit is om te kijken of dit ook echt zo is...
Als het zo is, dan is die 7900 GT echt traag, niet alleen is de x850 XT-PE bijna even snel, die draait dan OOK nog es het sm2 path (die inprincipe langzamer is)!

• BlowFish
Heeft ATI niet een dergelijk feature als nvidia in de software om kleur aanpassingen te doen.

zo zijn er 3 scales, rood, blauw en groen, waar je balkjes moet schuiven om het beste kleur kwaliteit te krijgen. Ik ben niet zo van het nattevinger werk dus een dergelijk programmatje van ATI zou ik erg fein vinden. mag btw ook 3rd party zijn, iemand een id?

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:54
BlowFish schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:40:
Heeft ATI niet een dergelijk feature als nvidia in de software om kleur aanpassingen te doen.

zo zijn er 3 scales, rood, blauw en groen, waar je balkjes moet schuiven om het beste kleur kwaliteit te krijgen. Ik ben niet zo van het nattevinger werk dus een dergelijk programmatje van ATI zou ik erg fein vinden. mag btw ook 3rd party zijn, iemand een id?
Ja hoor in CCC kun je elk kleurenkanaal appart instellen qua Gamma, Brightness en Contrast. Beter dan die drie schuifjes die in feite enkel de Brightness beinvloeden

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021

• BlowFish
winwiz schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:06:
[...]

Ja hoor in CCC kun je elk kleurenkanaal appart instellen qua Gamma, Brightness en Contrast. Beter dan die drie schuifjes die in feite enkel de Brightness beinvloeden
Dat is het natte vinger werk, ik wil graag een dergelijk progje :)

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:54
BlowFish schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 18:33:
[...]

Dat is het natte vinger werk, ik wil graag een dergelijk progje :)
Wil je het goed doen heb je toch echt ook extra hardware nodig zoals bijvoorbeeld dit:http://www.colorvision.com/profis/profis_view.jsp?id=602

[Voor 12% gewijzigd door winwiz op 17-03-2006 19:14]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021

• Niet online
Als ik op een resolutie van 2560x1600 wil spelen met 1900XTX in Crossfire. Zou ik dan nog wat hebben aan een goede CPU ? Gezien de VGA het werk doet op die reso..

Ik zag namelijk dat de FX55 erg was gezakt voor "maar" 450 euro.. Ik zit nog sterk te twijfelen tussen de FX55 en de X2 3800+. Alleen Quake4 heeft zijn voordelen voor Dual Core.. Maar FX serie is weer leuk om mee te spelen :D

Ik zou iig zelf nooit meer investeren in een single core. Voor een tientje meer heb je een hele mooie X24400 Toledo.

• Niet online
Anoniem: 107573 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:55:
Ik zou iig zelf nooit meer investeren in een single core. Voor een tientje meer heb je een hele mooie X24400 Toledo.
Ik vind zelf de 4400 geen slimme zet.. Of neem de 3800 met 2x 512Mb cache of de 4600 met 2x 1MB cache.. Ik zou qua prijs niet de 4400 nemen over de 3800 voor die 200mhz..
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee