Toon posts:

Het grote TweakDSL topic - Deel 20 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.765 views sinds 30-01-2008

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:56

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Yapser schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:43:
[...]

Redelijk onzin, samen met MAC-filtering is het een redelijke barriëre.

Kunnen we al dat gezeik met facturatie / updates enzo bij Kassa / Radar onder de ogen krijgen?
stuur ze een mail of bel :)

You are NIJL-ed!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Nou ik ben nu dus succesvol overgezet naar het 10 mbit abbo voor bestaande klanten.
(ipv van 28 februari nu op de nieuw aangekondigde datum van 22 maart)

Haal 1,06 megabyte per sec ipv 785 kbyte op het 8mbit adsl1 profiel.

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11
Azqi schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:20:
Nou ik ben nu dus succesvol overgezet naar het 10 mbit abbo voor bestaande klanten.
(ipv van 28 februari nu op de nieuw aangekondigde datum van 22 maart)

Haal 1,06 megabyte per sec ipv 785 kbyte op het 8mbit adsl1 profiel.
Mag ik vragen in welk regio je zit?

Anoniem: 136017

Eerder heb ik al een post geschreven over problemen bij het aanvragen van een nieuw TweakDSLB10 abonnement (dus geen upgrade of migratie of iets dergelijks). Het komt mij zo langzamerhand de strot uit . Op 13 maart heb ik een anvraag ingediend én direct gefaxt. Woensdag 15 maart de boel per post toegezonden. Mijn broer heeft precies hetzelfde gedaan op precies hetzelfde moment. We wonen in dezelfde plaats, dus dat kan het niet zijn. De aanvraag van mijn broer verloopt perfect en oplevering is gepland op aanstaande maandag.

Mijn aanvraag komt totaal niet van de grond. Ondanks herhaalde contacten met de helpdesk en veel loze woorden van de kant van TweakDSL. Een simpele bevestiging van mijn aanvraag per mail kunnen ze niet eens geven 8)7 . Ze vertellen je alleen dat de fax weleens verkeerd gaat of de post daar altijd vertraagd is. Absolute onzin natuurlijk, want bij mijn broer lukt het allemaal wel. Is het nou echt een bende bij tweakdsl of vergis ik mij? Zou ik nu alsnog van mijn aanvraag afkunnen??? Wie heeft ook dergelijke ervaring met TweakDSL?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Anoniem: 136017 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:56:
Eerder heb ik al een post geschreven over problemen bij het aanvragen van een nieuw TweakDSLB10 abonnement (dus geen upgrade of migratie of iets dergelijks). Het komt mij zo langzamerhand de strot uit . Op 13 maart heb ik een anvraag ingediend én direct gefaxt. Woensdag 15 maart de boel per post toegezonden. Mijn broer heeft precies hetzelfde gedaan op precies hetzelfde moment. We wonen in dezelfde plaats, dus dat kan het niet zijn. De aanvraag van mijn broer verloopt perfect en oplevering is gepland op aanstaande maandag.

Mijn aanvraag komt totaal niet van de grond. Ondanks herhaalde contacten met de helpdesk en veel loze woorden van de kant van TweakDSL. Een simpele bevestiging van mijn aanvraag per mail kunnen ze niet eens geven 8)7 . Ze vertellen je alleen dat de fax weleens verkeerd gaat of de post daar altijd vertraagd is. Absolute onzin natuurlijk, want bij mijn broer lukt het allemaal wel. Is het nou echt een bende bij tweakdsl of vergis ik mij? Zou ik nu alsnog van mijn aanvraag afkunnen??? Wie heeft ook dergelijke ervaring met TweakDSL?
Ik heb 13 maart ook opnieuw een aanvraag in gediend bij TweakDSL, omdat ze mijn vorige aanvraag per ongeluk verwijderd hadden...
Heb die dag meteen formulieren gefaxt. Een paar dagen daarna gebeld, toen hadden ze niks binnen.
Vanaf dat moment elke dag gaan bellen en druk er achter zetten. Ook heb ik de formulieren gemaild, daar kreeg ik een reactie op dat mailen niet kan, daar heb ik vervolgens op gereageerd, dat ze dan mijn fax mogen gaan zoeken, een dag later hadden ze opeens mijn formulieren binnen :+

Moraal van het verhaal:
Blijf er druk achter zetten, en het komt helemaal goed ;).

Anoniem: 61668

Ok heb nog ff een screenshot gemaakt, hoop dat iemand hier wat aan hebt en me verder kan helpen.

http://members.home.nl/djraven/1616-1.jpg

Speedtest heb ik gedaan via die van bbned zelf, ook heb ik verschillende 100mb.bin files gedownload van verschillende site's maar snelheid komt wel bijna altijd overeen met die 800kb/s met 1 thread.

Wanddoos heb ik nog niet opengemaakt maar kan ik weleens gaan doen vanavond. Als ik de modem in de router van de WAN in de LAN stopt en zet de pc op handmatig op 172.19.3.2 en subnet 255.255.0.0 en probeer http://172.19.3.1 te benaderen, krijg ik geen webinterface te zien. Is me wel gelukt de 1e keer maar nu lukt het niet meer :S
Heb paar keer geprobeerd om de modem een minuut uit t stopcontact te halen met de hoop dat die zich zou resetten maar kom nog steeds niet op de webinterface.

Heb t allemaal sinds afgelopen zondag aangesloten maar nog vrij weinig tijd gehad om van alles uit te zoeken, maar kan er vanavond eindelijk eens aan toe komen. Zal eens vanavond de computer rechtstreeks op de modem aansluiten.

Alle tips zijn welkom

[Voor 13% gewijzigd door Xandrios op 22-03-2006 19:40. Reden: Je plaatje zorgde voor een username/password request @ het topic ;)]

Anoniem: 94485

Hans van Eijsden schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:55:
[...]

Jazeker, ik zit namelijk in 84.245.2.x >:)
Ik zit ook op een (veel te dure) 2000/1000 lijn op 84.245.15.* en sinds een week of 3 in de top tijden niks als enorme pings en uitval. Van de helpdesk een kluitje gekregen en nu maar op zoek naar het riet... :r Kijk ik hier, blijk ik dus niet de enige te zijn... Dus toch nog maar eens een praatje gaan maken met die collega die ook tweakdsl wou. })

• Anoniem: 11776
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 61668 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:33:
Ok heb nog ff een screenshot gemaakt, hoop dat iemand hier wat aan hebt en me verder kan helpen.

[afbeelding]

Speedtest heb ik gedaan via die van bbned zelf, ook heb ik verschillende 100mb.bin files gedownload van verschillende site's maar snelheid komt wel bijna altijd overeen met die 800kb/s met 1 thread.

Wanddoos heb ik nog niet opengemaakt maar kan ik weleens gaan doen vanavond. Als ik de modem in de router van de WAN in de LAN stopt en zet de pc op handmatig op 172.19.3.2 en subnet 255.255.0.0 en probeer http://172.19.3.1 te benaderen, krijg ik geen webinterface te zien. Is me wel gelukt de 1e keer maar nu lukt het niet meer :S
Heb paar keer geprobeerd om de modem een minuut uit t stopcontact te halen met de hoop dat die zich zou resetten maar kom nog steeds niet op de webinterface.

Heb t allemaal sinds afgelopen zondag aangesloten maar nog vrij weinig tijd gehad om van alles uit te zoeken, maar kan er vanavond eindelijk eens aan toe komen. Zal eens vanavond de computer rechtstreeks op de modem aansluiten.

Alle tips zijn welkom
/TweakDSL email beantwoord mode on:

Ja, er is sprake van een miscommunicatie. Je zit nog niet op de NRP, BBned heeft wat vertraging met het omzetten naar de nieuwe profielen, we zullen dit direct bij de carrier melden. Vanavond, uiterlijk morgenochtend zit u in de molen en zult u op de nieuwe snelheid zitten. Onze excuses voor het ongemak.

/TweakDSL email beantwoord mode off:

M.a.w. join the club....je zit nog op het oude ADSL1 profiel.... god weet wanneer we over gaan, waarschijnlijk 1 april ofzo..., maar dan blijkt het een grap te zijn.

Het kan trouwens zijn dat de copperjet in bridge mode staat, dan krijgt je PC automatisch het IP adres van tweakdsl ipv het modem zelf. In dat geval kan het zijn dat je niet kunt inloggen op de copperjet.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 11776 op 22-03-2006 19:59]

Anoniem: 11776 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:56:
[...]

/TweakDSL email beantwoord mode on:

Ja, er is sprake van een miscommunicatie. Je zit nog niet op de NRP, BBned heeft wat vertraging met het omzetten naar de nieuwe profielen, we zullen dit direct bij de carrier melden. Vanavond, uiterlijk morgenochtend zit u in de molen en zult u op de nieuwe snelheid zitten. Onze excuses voor het ongemak.

/TweakDSL email beantwoord mode off:

M.a.w. join the club....je zit nog op het oude ADSL1 profiel.... god weet wanneer we over gaan, waarschijnlijk 1 april ofzo..., maar dan blijkt het een grap te zijn.

Het kan trouwens zijn dat de copperjet in bridge mode staat, dan krijgt je PC automatisch het IP adres van tweakdsl ipv het modem zelf. In dat geval kan het zijn dat je niet kunt inloggen op de copperjet.
tis me nu inmiddels gelukt om in te loggen op de modem zelf.

Maar oude ADSL1 profiel? :S
heb een 16/24mbit aangevraagd en had voorheen nog geen tweakdsl of kan t dan nog dat me gewoon tijdelijk op die adsl1 profiel hebben gezet?

Anoniem: 103333

Anoniem: 61668 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:33:

[afbeelding]

Alle tips zijn welkom
Als je die wanddoos open wilt maken om te kijken of je snelheid van 800KB daar aan kan liggen, dan hoef je niet te kijken, je snelheid is nog steeds "gecapped" op 8/1.. Waarom dat zo is weet ik niet. Je kan alleen in de modem komen als je de router er tussen uithaalt, dus de kabel uit de modem rechtstreeks in je pc..

• Niet online
Anoniem: 61668 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:02:
[...]

tis me nu inmiddels gelukt om in te loggen op de modem zelf.

Maar oude ADSL1 profiel? :S
heb een 16/24mbit aangevraagd en had voorheen nog geen tweakdsl of kan t dan nog dat me gewoon tijdelijk op die adsl1 profiel hebben gezet?
Mooi, ja ik had je post ook maar half gelezen, je had je ip handmatig ingesteld...sorry.
Het zijn de frustraties van het wachten...
Waarom je niet meteen op volle snelheid zit weet ik niet precies. Als je op die snelheid intraint moet je ook gewoon die snelheid kunnen downloaden lijkt me. Zoniet dan zit je op een ADSL1 profiel zoals wij "gedupeerden" ;) ...of je hebt een virusscanner of firewall draaien die de boel vertraagd zoals eerder gemeld.
Het kan natuurlijk nooit kwaad even al je draden langs te lopen.

Anoniem: 11776 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:11:
[...]

Mooi, ja ik had je post ook maar half gelezen, je had je ip handmatig ingesteld...sorry.
Waarom je niet meteen op volle snelheid zit weet ik niet precies. Als je op die snelheid intraint moet je ook gewoon die snelheid kunnen downloaden lijkt me. Zoniet dan zit je op een ADSL1 profiel zoals wij "gedupeerden" ;) ...of je hebt een virusscanner of firewall draaien die de boel vertraagd zoals eerder gemeld.
Ga nou de mensen niet aan het werk helpen door bedrading te laten controleren :) Als je +/- 800kb download dan heb je gewoon nog je 8/1 profiel..Ook de virusscanner/firewall kan meer aan dan 800Kb. Wanneer kreeg je dat emailtje van die NRP trouwens?

Anoniem: 11776 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:11:
[...]

nee heb geen virusscanner of firewall aanstaan dus dat kan het ook niet zijn. Maar thnx ben al in iedergeval wat wijzer

• Niet online
Anoniem: 103333 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:16:
[...]

Ga nou de mensen niet aan het werk helpen door bedrading te laten controleren :) Als je +/- 800kb download dan heb je gewoon nog je 8/1 profiel..Ook de virusscanner/firewall kan meer aan dan 800Kb. Wanneer kreeg je dat emailtje van die NRP trouwens?
Ach, je moet toch iets....anders worden die mensen ook zo moedeloos ;) . Mompelt iets van een kastje en een muur enzo....
Ik heb dat NRP mailtje gehad op 14 maart. Week terug dus....het zou direct aan de carrier gemeld worden zodat ze dit kunnen aanpakken. Nou...en aangepakt wordt er...notttt.

Anoniem: 11776 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:43:
[...]

Ach, je moet toch iets....anders worden die mensen ook zo moedeloos ;) . Mompelt iets van een kastje en een muur enzo....
Ik heb dat NRP mailtje gehad op 14 maart. Week terug dus....het zou direct aan de carrier gemeld worden zodat ze dit kunnen aanpakken. Nou...en aangepakt wordt er...notttt.
Ik vind dat NRP verhaal maar onzin, als je als nieuwe "niet" BBned klant op Adsl2 komt, heb je deze rotzooi ook niet..

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
Anoniem: 103333 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:00:
[...]

Ik vind dat NRP verhaal maar onzin, als je als nieuwe "niet" BBned klant op Adsl2 komt, heb je deze rotzooi ook niet..
Mee eens.
Maar het kan ook fout gaan bij nieuwe klanten!, ik heb hier een voorbeeld van van een collega die afgelopen week als nieuwe klant is aangesloten. Hij had een veel te lage download (50 KB/s) maar wel een goede upload. Na een paar dagen is dit rechtgetrokken en hij heeft nu de volle B10 snelheid. Dit in tegenstelling tot mijzelf, ik blijft steken op 800 KB/s net als zoveel anderen.
Kortom, er kan iets aan gedaan worden, als het verschil blijkbaar maar (aantoonbaar) groot genoeg is. Een verschil van 20% is blijkbaar geen goede reden om er direct wat aan te doen.

Ik weet nog van iemand anders die ook een nieuwe B10 aansluiting heeft die niet de max snelheid heeft en ook blijft hangen op 800 KB/s. Er zit dus geen logica in. Het maakt dus niet uit of je nu wel of niet een nieuwe klant bent. Het kan in beide gevallen anders uitpakken.
Lastig, want probeer dat maar eens aan de Helpdesk uit te leggen ...

Voorbeelden genoeg maar doen ze er wat mee :?

ik ben zelfs een nieuwe klant en krijg nu maar maximaal 800kb/s eruit.

Tot nu toe vind ik dit geen stijl van handelen, de lijn klaarkrijgen ging ook al met moeite waar ik maar telkens niks van te horen kreeg totdat ik me 3e mailtje op een hogere toon moest zetten toen kreeg ik eindelijk een antwoord hoe t zat en was ik ook zo aangesloten.

Vrijdag maar es bellen met de helpdesk

Anoniem: 61668 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:16:
...
Succes! Je gaat het nodig hebben ;) ;)

Anoniem: 61668 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:16:
ik ben zelfs een nieuwe klant en krijg nu maar maximaal 800kb/s eruit.

Tot nu toe vind ik dit geen stijl van handelen, de lijn klaarkrijgen ging ook al met moeite waar ik maar telkens niks van te horen kreeg totdat ik me 3e mailtje op een hogere toon moest zetten toen kreeg ik eindelijk een antwoord hoe t zat en was ik ook zo aangesloten.

En dan wel een paar keer bellen en daar het gemiddelde antwoord van nemen, dan heb je 80% kans dat dat iniedergeval het juiste antwoord op je vraag is :+ ..

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:42
Wat belachelijk allemaal. Ik ben blij dat ik de afgelopen dagen maar 1x (kort) een trage snelheid had.

Wie stapt er naar de consumentenprogramma's om ze wakker te schudden? ;)

Zondagskindje schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:52:
Tussenstand van mijn kant:
ik kan niet connecten met mijn pc vanaf mijn werk, dit houdt in dat mijn verbinding thuis eruit ligt.
Dus de upgrade zou dus vandaag moeten gaan gebeuren.
Ik houdt jullie op de hoogte :)
En? Blijkbaar is je migratie niet zo goed gegaan of wel?

• BHQ
Goddomme nu heb ik weer last van traag / nietopvragende pagina's, tracerten waarbij een shitload aan hops timeout etc.

|:( Was ik nou maar bij m'n vorige provider gebleven..

[Voor 135% gewijzigd door BHQ op 22-03-2006 22:01]

• Nijl

Nijl

Yapser schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:55:
Goddomme nu heb ik weer last van traag / nietopvragende pagina's, tracerten waarbij een shitload aan hops timeout etc.

|:( Was ik nou maar bij m'n vorige provider gebleven..
Waarom ga je dan niet naar TweakDSL? Ik ben er nu 2 jaar en SUPER tevreden: ze zijn snel, stabiel, goede service, profi helpdesk. En ze reageren ook snel op mails!

De aanvraag duurde even; maar dan heb je ook wat!

You are NIJL-ed!

• HoppyF
Yapser schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:27:
Wat belachelijk allemaal. Ik ben blij dat ik de afgelopen dagen maar 1x (kort) een trage snelheid had.

Wie stapt er naar de consumentenprogramma's om ze wakker te schudden? ;)
Welk consumenten programma? Kassa? Radar?
(fictief gesprek volgt ...)

Hoppy belt Radar: "Ik heb een klacht over een internetaanbieder namelijk TweakDSL?"
Radar: Wat zegt u? TweakDSL? Wat is dat?
Hoppy: net zoiets als Chello, XS4All, Wanadoo.
Radar: Ohh, maar we krijgen nooit klachten over TweakDSL, dus dan kunnen we er niks mee.
We gaan alleen maar op TV als het wat sensatie oplevert zoals met UPC, Chello, Nuon, Essent e.d. Dat zijn bekende namen en dat scoort lekker.
Hoppy: o, da's nou jammer. Maar ik weet veel meer mensen die problemen hebben met TweakDSL en BBned.
Radar: BB watte?
Hoppy: BBned, dat is net zoiets als KPN alleen dan anders :P
Radar: Ook nog nooit van gehoord meneer Hoppy, het spijt ons we kunnen denk ik niet veel voor u doen. Als u nu eens flink wat klachten verzamelt kunnen we er misschien toch iets mee.
Hoppy: Bedankt, goedemiddag!

Anoniem: 166059

Anoniem: 94485 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:47:
[...]

Ik zit ook op een (veel te dure) 2000/1000 lijn op 84.245.15.* en sinds een week of 3 in de top tijden niks als enorme pings en uitval. Van de helpdesk een kluitje gekregen en nu maar op zoek naar het riet... :r Kijk ik hier, blijk ik dus niet de enige te zijn... Dus toch nog maar eens een praatje gaan maken met die collega die ook tweakdsl wou. })
Mailtje van TweakDSL gehad over deze problemen. Sinds zondag hebben meer mensen hier last van. Ze weten nog niet waar het zit en zijn samen met bbned aan het onderzoeken waar het probleem zit.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Anoniem: 103333 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:29:
[...]

En? Blijkbaar is je migratie niet zo goed gegaan of wel?
Sorry voor mijn late reactie
De migratie is goed gegaan, dwz dat mijn modem hoger intraint.
http://img518.imageshack.us/img518/9336/upgrade7gd.jpg
Maar ik kan niet zeggen dat ik achterover val van de snelheid: 950 KByte
Wat betreft het intrainen: dat is niet echt stabiel, iedere keer na een reboot zie ik een andere snelheid. Misschien dat dit in de toekomst nog veranderd.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Anoniem: 166059 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:20:
[...]

Mailtje van TweakDSL gehad over deze problemen. Sinds zondag hebben meer mensen hier last van. Ze weten nog niet waar het zit en zijn samen met bbned aan het onderzoeken waar het probleem zit.
Sinds zondag lijkt het inderdaad verslechterd. Of het valt meer op, maar had in de weken hiervoor het idee dat het alleen in het weekend was. Vanavond echter weer een download tussen de 0 en de 100 KB/s... op speedtest.nl. Laten we in ieder geval maar hopen dat ze het serieus nemen en er snel wat aan doen, want fatsoenlijk een spelletje spelen voor 22.00 zit er met deze snelheden iig niet meer in.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Zondagskindje schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:30:
[...]

Wat betreft het intrainen: dat is niet echt stabiel, iedere keer na een reboot zie ik een andere snelheid. Misschien dat dit in de toekomst nog veranderd.
Dat is heel normaal. Elke keer gaat je modem de lijn opnieuw bekijken en komt op een net weer andere snelheid uit omdat bepaalde frequenties net iets meer of minder ruis bevatten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• HoppyF
[...]

[afbeelding]
Nou, da's mooi, je bent in ieder geval gemigreerd :)
De snelheid, tjsa... het is niet geknepen op 800 KB/s zo te zien. Waar heb je je snelheid mee gemeten? Probeer eens om te testen een file van 10 of 32 MB, dit even om te vergelijken. (bv speedtest.bbned.nl), of via de tweak newsserver met een paar draadjes.

Ik zie in de screen dump een verzwakking van 26 dB. Zit je meer als 1000 meter van de centrale?

[Voor 1% gewijzigd door HoppyF op 22-03-2006 23:17. Reden: typo]

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Goodfella schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:38:
[...]
Mag ik vragen in welk regio je zit?
Noord Gelderland

[...]

[afbeelding]
Toch netjes dat je al wel meer snelheid hebt, mischien zit je net in een piekuur met je snelheid..Als het zo zou blijven die snelheid kan je het beter naar 10Mb laten overzetten denk ik. Niet te hopen natuurlijk..

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Zijn er nog anderen die sinds gisteren nog geen verbinding hebben (na de geplande upgrade uiteraard).
Sinds gistermorgen is de verbinding weg, en vanmorgen was deze nog niet op, heb het modem meerdere keren uit en aan gezet, maar nada.
Ik hoef toch niet meer te doen dan dat neem ik aan, niets aanpassen in het modem ofzo?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Probeer hem eens een nieuwe firmware te geven. Het schijnt dat bijvoorbeeld dat enkele Linksys modems niet willen intrainen op ADSL2+ met standaard firmware.

• R2

R2

Het is een ISDN versie, en daar kan ik geen nieuwere Firmware voor vinden, de laatste versie zit er volgens mij al in.

• goodfella
[...]

[afbeelding]
Mag ik vragen in welke batch je zat (wellicht die van 28 feb?) en in welk regio?
Hoe lang heeft de daadwerkelijke migratie geduurt. Als het goed is vind de migratie nu plaats maar ik wil wat meer inzicht krijgen in de downtime. TweakDSL kan ook niets zinnigs daarover zeggen.

Bij voorbaat dank

• Zondagskindje

Zondagskindje

HoppyF schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:16:
[...]

Nou, da's mooi, je bent in ieder geval gemigreerd :)
De snelheid, tjsa... het is niet geknepen op 800 KB/s zo te zien. Waar heb je je snelheid mee gemeten? Probeer eens om te testen een file van 10 of 32 MB, dit even om te vergelijken. (bv speedtest.bbned.nl), of via de tweak newsserver met een paar draadjes.

Ik zie in de screen dump een verzwakking van 26 dB. Zit je meer als 1000 meter van de centrale?
Volgens de 1 zit ik 806 meter van de centrale vandaan en bij de ander 952.
Goodfella schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:39:
[...]

Mag ik vragen in welke batch je zat (wellicht die van 28 feb?) en in welk regio?
Hoe lang heeft de daadwerkelijke migratie geduurt. Als het goed is vind de migratie nu plaats maar ik wil wat meer inzicht krijgen in de downtime. TweakDSL kan ook niets zinnigs daarover zeggen.

Bij voorbaat dank
Ik zat inderdaad in de batch van 28 feb. De migratie heeft, volgens mijn modem, 10 min! geduurd.
En ik zit in Pijnacker, tussen R'dam en Den Haag in.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 10:39
Nou ik heb me migrati afgezegd die ik begin december 2005 heb aangevraagd.
Zou net als me eerste lijn worden gemigreerd alleen dan nu op het bbnet b10 abo.
Is niks geworden en heb het 8-3-06 geanuleerd dus ben met de tweede lijn bij xsdsl-xenosite blijven zitten en daar een upgrade aangevraagd naar adsl2+.
Alles bij elkaar ca 10 dagen geduurt en vanmorgen dus adsl2 bbnet alleen dan bij xsdsl ....waarom het dan bij tweakdsl zo lang moet duren etc!!!!
Iedergeval me eerste lijn loopt prima bij tweakdsl met tisadsl2 en ook zeeer stabiel,tweede lijn natuurlijk ook blij mee alleen dan niet bij tweakdsl maar xsdsl-xenosite is ook echt Top ,Super.
Wat natuurlijk wel vreemd is dat het zo heeft moeten lopen en niet zoals de eerste lijn vlekkeloos had kunnen zijn is me een raadsel,al met al we hebben adsl2 op allebij de lijnen :-)))))

• BHQ
Toch best wazig,
Vendor ID: 00B5GSPN
Revision Number: T93.3.38
Local Tx Power: 11.75 dB
Remote Tx Power: 11.81 dB
Local Line Atten.: 19.5 dB
Remote Line Atten.: 11.0 dB
Local SNR Margin: 11.0 dB
Remote SNR Margin: 10.0 dB
Self Test: Passed
ADSL Standard: G.dmt
Trellis Coding: Enable
Framing Structure: Framing-3
Naar mijn inziens perfecte waardes, maar m'n linesync blijft op 7616 / 928 en soms 896. M'n bekabeling is prima (5 cm naar splitter en een metertje naar het modem), iemand een idee of dit lokaal zit of dat m'n dslam zuigt? (Ik zit ca. 950M van de centrale)

• HoppyF
digiben schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:20:
Nou ik heb me migrati afgezegd die ik begin december 2005 heb aangevraagd.
Zou net als me eerste lijn worden gemigreerd alleen dan nu op het bbnet b10 abo.
Is niks geworden en heb het 8-3-06 geanuleerd dus ben met de tweede lijn bij xsdsl-xenosite blijven zitten en daar een upgrade aangevraagd naar adsl2+.
Alles bij elkaar ca 10 dagen geduurt en vanmorgen dus adsl2 bbnet alleen dan bij xsdsl ....waarom het dan bij tweakdsl zo lang moet duren etc!!!!
Iedergeval me eerste lijn loopt prima bij tweakdsl met tisadsl2 en ook zeeer stabiel,tweede lijn natuurlijk ook blij mee alleen dan niet bij tweakdsl maar xsdsl-xenosite is ook echt Top ,Super.
Wat natuurlijk wel vreemd is dat het zo heeft moeten lopen en niet zoals de eerste lijn vlekkeloos had kunnen zijn is me een raadsel,al met al we hebben adsl2 op allebij de lijnen :-)))))
Hoe is je snelheid op die nieuwe ADSL2+ lijn? Is dat ook een B10? of het heet misschien anders maar ik bedoel een 10/1 abo.
Wat ik me afvraag is of de migratie perikelen nu aan TweakDSL ligt of aan BBned. Als een andere ISP zonder problemen een migratie kan uitvoeren zou je denken dat het aan Tweak ligt.

Meer mensen een "extra" modem ontvangen? Kreeg net weer een Copperjet :/

• Nijl

Nijl

Anoniem: 103333 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:11:
Meer mensen een "extra" modem ontvangen? Kreeg net weer een Copperjet :/
Wees gerust. de rekening krijg je morgen :)

You are NIJL-ed!

• BHQ
LOL, modems waar de 1e klant weken op wacht krijgt de andere gewoon gratis opgestuurd :Y

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik heb net nog even een speedtest gedaan:
test ;(
Dit lijkt me niet goed.
Heb daarover een mailtje gestuurd naar Tweak, ben benieuwd wat het antwoord van ze is

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:21

Quakie

quakelen

Kwam gisteren achter dat de meeste virusscanner IMAP niet direct ondersteunen....
Lekker handig na 3 maanden :S maar goed, iemand idee of TweakDSL mail op virussen scant?

IMAP staat namelijk ook nergens vermeldt en over virusscans ook niet.

Lijkt me vandaag de dag toch wel noodzakelijk voor een provider maar dat is natuurlijk een ander verhaal.

Ik teken nergens meer voor

• R2

R2

Ik heb zojuist mijn oude Draytek 2600WE maar aangesloten, en deze maakt direct verbinding. Hij trained zelfs maximaal in, er is dus gewoon een verbinding in de lucht, helaas wilt de Zyxel 2602HW geen verbinding maken.
Het is een ISDN versie, en ik kan hier geen nieuwere Firmware van vinden. Ik heb geprobeerd om de firmware, welke te downloaden is van de site van Tweakdsl, te laden, maar deze wordt niet geaccepteerd, dat zal wel komen omdat deze voor Analoog is vermoed ik.
Iemand nog tips?

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 10:39
HoppyF schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:46:
[...]

Hoe is je snelheid op die nieuwe ADSL2+ lijn? Is dat ook een B10? of het heet misschien anders maar ik bedoel een 10/1 abo.
Wat ik me afvraag is of de migratie perikelen nu aan TweakDSL ligt of aan BBned. Als een andere ISP zonder problemen een migratie kan uitvoeren zou je denken dat het aan Tweak ligt.
Hoi HoppyF,
Hier is het een 24Mbit lijn geworden ...alles goed gegaan hoor vanmorgen even alles er af en binnen 10 minuten adsl2+ en op goede snelheid _/-\o_
Moet ik wel zeggen ik heb op deze tweede lijn kaalkoper en is isdn dat loopt iets minder als analoog zoals ik links en rechts gelezen heb.
Iedergeval kom op ca 1750 download en upload ca 110 dus netjes voor ca 1400 meter(als dat klopt) van de centrale :)
Weet alleen niet wat de lijn doet met een ander modem er op!!! ,want is de oude copperjet 816 met adsl2 firware er in ,wat ik dan vanmorgen er in heb gezet.
Ben iedergeval zeeeer tevreden altijd wel geweest met xsdsl en nu helemaal hoe ze alles weer netjes en snel aanpakken.
Moet wel zeggen tweakdsl bevalt me ook(als alles goed is en niks nodig hebt voor hulp etc ) alleen alles gaat watt romeliger met helpdesk email etc zouden ze wat aan mogen doen anders gaat dat denk ik niet goed komen zoals ik al die verhalen zo lees O-)
Ooh ja tweak lijntje is ook 24Mbit maar dan van tiscali en doet het ook goed met ca 1900 download en upload ca 110 ,,,alleen is dan een zyxel modem 2602 en analoog.

[Voor 4% gewijzigd door digiben op 23-03-2006 13:57]

• goodfella
Zondagskindje schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:46:
[...]

Volgens de 1 zit ik 806 meter van de centrale vandaan en bij de ander 952.

[...]

Ik zat inderdaad in de batch van 28 feb. De migratie heeft, volgens mijn modem, 10 min! geduurd.
En ik zit in Pijnacker, tussen R'dam en Den Haag in.
Thanks, ik ben ook overgezet van UltraADSL abo naar TweakDSL 10MBIT.
Hier mijn info

Regio: Rotterdam Zuid.
Centrale Afstand: 1050 meter.
Batch: 28/2
Geplande datum: 23e maart (vandaag)
Downtime: 09/10 uur - 12:45 (acceptabel)
Download snelheid: 1065KB (via newsgroup)
Upload snelheid: not niet getest (ben op werk)

Wellicht kunnen anderen ook hun bevindingen gestructueerd posten.

Thanx,

Nijl schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:33:
[...]

Wees gerust. de rekening krijg je morgen :)
Hehe, ja dat zou mooi zijn :) Heb al gebeld en stuur hem weer terug.

• Quakie

Quakie

quakelen

digiben schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:54:
[...]

Hoi HoppyF,
Hier is het een 24Mbit lijn geworden ...alles goed gegaan hoor vanmorgen even alles er af en binnen 10 minuten adsl2+ en op goede snelheid _/-\o_
Moet ik wel zeggen ik heb op deze tweede lijn kaalkoper en is isdn dat loopt iets minder als analoog zoals ik links en rechts gelezen heb.
Iedergeval kom op ca 1750 download en upload ca 110 dus netjes voor ca 1400 meter(als dat klopt) van de centrale :)
Weet alleen niet wat de lijn doet met een ander modem er op!!! ,want is de oude copperjet 816 met adsl2 firware er in ,wat ik dan vanmorgen er in heb gezet.
Ben iedergeval zeeeer tevreden altijd wel geweest met xsdsl en nu helemaal hoe ze alles weer netjes en snel aanpakken.
Moet wel zeggen tweakdsl bevalt me ook(als alles goed is en niks nodig hebt voor hulp etc ) alleen alles gaat watt romeliger met helpdesk email etc zouden ze wat aan mogen doen anders gaat dat denk ik niet goed komen zoals ik al die verhalen zo lees O-)
Ooh ja tweak lijntje is ook 24Mbit maar dan van tiscali en doet het ook goed met ca 1900 download en upload ca 110 ,,,alleen is dan een zyxel modem 2602 en analoog.
Misschien gekke vraag, maar wat moet een mens met 2x24Mbit adsl2 lijnen? :?

Zondagskindje schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:37:
Ik heb net nog even een speedtest gedaan:
test ;(
Dit lijkt me niet goed.
Heb daarover een mailtje gestuurd naar Tweak, ben benieuwd wat het antwoord van ze is
Ook hetzelfde probleem als anderen en mijzelf. Ze zien bij Tweak wel dat je modem goed intrained maar blijkbaar weten ze niet waarom je geen volledige snelheid krijgt..Heb net weer iemand gesproken en die wist het ook niet :( Beetje moedeloos wordt je hiervan, als klant moet je maar achter ze aan blijven zitten, anders gebeurd er niks.

• bjck
Quakie schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:06:
[...]

Misschien gekke vraag, maar wat moet een mens met 2x24Mbit adsl2 lijnen? :?
Misschien gaat het niet om de snelheid, maar puur als backup. Zijn ook mensen die een wide-open ADSL2+ lijn hebben en daarnaast 2 of 4Mbps kabelinternet bijvoorbeeld. Andere spreken iets af met de buren als je beide op een andere telco+ISP bent aangesloten bijvoorbeeld.

We kunnen niet meer zonder ;)

• Nijl

Nijl

Anoniem: 103333 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:04:
[...]

Hehe, ja dat zou mooi zijn :) Heb al gebeld en stuur hem weer terug.
nee echt, we hebben hem net de deur uitgedaan

You are NIJL-ed!

Anoniem: 59362

Weet iemand of je niet-via-je-eigen-adsl verbinding toch een connection kan maken met de news server?
Heb et net geprobeerd zonder succes, zal wel niet werken.. maar d8 vraag het toch ff hier.. 8)7

• Quakie

Quakie

quakelen

Anoniem: 59362 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:49:
Weet iemand of je niet-via-je-eigen-adsl verbinding toch een connection kan maken met de news server?
Heb et net geprobeerd zonder succes, zal wel niet werken.. maar d8 vraag het toch ff hier.. 8)7
gekoppeld aan ip nummer, vandaar geen login nodig... dit is wel nodig met tweaknews.

• Crusader
  • Laatst online: 20-05 17:40

Crusader

Arc Nature

Er is iets heel vreemds aan de hand bij mij. Het volgende is het geval:

Wanneer de modem in de woonkamer staat, dus tussen ISRA punt en aansluiting zit nog iets van pakweg 15 meter kabel, dan traint ie niet hoger dan ca. 8500 kbps downstream. Niet vreemd, want het is niet zo'n beste kabel.

Sluit ik de modem aan in de meterkast op het ISRA punt, dan traint ie netjes op ca. 10000 kbps, waarbij ie aangeeft dat zo'n 19000 het maximum haalbare zou zijn (echter heb ik een 10/1 abo dus is dit goed).

Maar, nu komt het, wanneer de modem in de woonkamer traint op 8500 kbps, dan haal ik ook netjes bij de usenet download 825 kB/s en op de speedtest van Cistron zo'n 7200 kbps (ATM rate).
Wanneer ik de modem gebruik in de meterkast (getraint op 10000 kbps), dan kom ik niet hoger dan een downloadsnelheid van ca. 575 kB/s waarbij de Cistron speedtest een ATM rate van 5.14 Mbps aangeeft. Terwijl de modem toch echt is getraint op 10000 kbps.

Ik haal dus hogere downloadsnelheden bij intrainen op ca. 8500 kbps dan wanneer de modem op 10000 is getraint.
Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Quakie

Quakie

quakelen

bjck schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:37:
[...]

Misschien gaat het niet om de snelheid, maar puur als backup. Zijn ook mensen die een wide-open ADSL2+ lijn hebben en daarnaast 2 of 4Mbps kabelinternet bijvoorbeeld. Andere spreken iets af met de buren als je beide op een andere telco+ISP bent aangesloten bijvoorbeeld.

We kunnen niet meer zonder ;)
Aha, op zich heel erg handig! Kan me nog wel herinneren dat ik via me Backup kabel lijn met jouw contact had om mijn adsl2 lijn aan de praat te krijgen..

Ja kan me ook geen leven zonder internet indenken, vind een pc zonder internet. .euh geen pc..meer een domme doos :P

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Nou DSL2 doet het eindelijk, woei lekker snelheid. 1.1MB/s! 8) _/-\o_
Maar me VoDSL is een puinzooi, ze zijn mijn telefoonnummer kwijtgeraakt :( Gadverdamme, wat een prutsers.

/dev/null

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

digiben schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:20:
Ik zeg helemaal niks.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• HoppyF
I_Stealth_I schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:12:
Nou DSL2 doet het eindelijk, woei lekker snelheid. 1.1MB/s! 8) _/-\o_
Maar me VoDSL is een puinzooi, ze zijn mijn telefoonnummer kwijtgeraakt :( Gadverdamme, wat een prutsers.
En dat zo maar in één keer zonder dat je lijn afgeknepen wordt op 8 Mbps?
VoDSL ja dat is een drama, gelukkig ben ik zelf nooit overgegaan naar VoDSL.
Misschien kun je beter overgaan naar VoIP. Dat is wel geen echte oplossing voor het VoDSL probleem maar dan heb je toch wat.

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 20:20
Misschien beetje domme vraag...maar zijn alle ADSL2 abbo's nou voor minimaal 24 maanden?

Voorheen stonden er toch ook abbo's met 12 maanden contractduur op de site?

om ff terug te komen op wat eerdere posts mbt tot mijn verbinding heb ik de wanddoos open gemaakt en wat foto's gemaakt.

Zoals in me eerdere posts kan helaas geen isra punt vinden behalve de wanddoos in de woonkamer en sommige gaven hier de tip om die eens open te maken, dus als iemand ze ff kan reviewen om te zien als dat ok is ? :)

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Als je die kabel met de grijze mantel niet in de meterkast afgemonteerd op een KPN doosje tegenkomt, dan is dat inderdaad jouw ISRA punt. Als het goed is staat het ADSL signaal op de rode en blauwe draadjes (net als je telefonie overigens).

• The Wizard
  • Laatst online: 06:35

The Wizard

Moderator Mobile
Anoniem: 61668 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:09:
om ff terug te komen op wat eerdere posts mbt tot mijn verbinding heb ik de wanddoos open gemaakt en wat foto's gemaakt.

(foto's)

Zoals in me eerdere posts kan helaas geen isra punt vinden behalve de wanddoos in de woonkamer en sommige gaven hier de tip om die eens open te maken, dus als iemand ze ff kan reviewen om te zien als dat ok is ? :)
Dit is je IR/SA punt, en het ziet er goed uit, geen onnodige verbindingen (mits er geen vertakkingen zijn eerder in de lijn).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Na een telefoontje met Tweak is het nu omgezet in 16-24WO en heb ik nu 2.09Mb download..Dus als je nog steeds op +/- 850 Kb zit, even bellen met de helpdesk..

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 103333 op 23-03-2006 18:54]

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 103333 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:51:
Na een telefoontje met Tweak is het nu omgezet in 16-24WO en heb ik nu 2.09Mb download..Dus als je nog steeds op +/- 850 Kb zit, even bellen met de helpdesk..
Da's ook snel gefixt dan. Wat was het probleem eigenlijk?

Crusader schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:58:
[...]

Da's ook snel gefixt dan. Wat was het probleem eigenlijk?
De poorten bij BBned stonden niet goed werd mij verteld.

Anoniem: 103333 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:14:
[...]

De poorten bij BBned stonden niet goed werd mij verteld.
nice hoop dat t bij mij ook zo is, heb al een mail verstuurd en morgen eidelijk eens tijd om te bellen mocht ik in de middag nog geen reactie hebben gehad op de mail.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Mijn probleem wordt trouwens ook steeds vager.Wat ik een paar posts terug beschreef heeft een andere wending gekregen.

Eén van de Copperjets had al problemen met VoDSL waarvoor ik destijds een vervangend exemplaar kreeg van Tweak. Nu blijkt het volgende:
M'n oude modem (waarvoor ik een vervangend exemplaar had ontvangen) traint ook in de woonkamer na dat lange stuk kabel door de muren netjes in op 10 Mbit, waarbij ie aangeeft dat het maximum rond de 19 Mbit zal liggen.
De nieuwe modem wat ik een half jaar geleden kreeg, traint niet hoger in dan 8.5 Mbit en geeft dit ook als maximum aan.
Beide modems hebben exact dezelfde firmware (zelf geflashed namelijk) dus ik heb de indruk dat aan beide modems wel iets mankeert (één de VoDSL, de ander traint niet hoog genoeg).

Wat ik me afvraag, de nieuwe Copperjets die TweakDSL verstuurt naar mensen die een upgrade hebben aangevraagd, zijn die van hetzelfde type en hardware revisie als die ik hier heb?
Ik wacht nog even dat nieuwe modem af, maar ik sta op het punt om gewoon zelf een ander modem te kopen, maar welke?
Daarnaast blijft mijn downloadsnelheid hangen rond de 750-800 kB/s terwijl de modem dus op 10 Mbit traint, maar daarvoor bel ik morgen wel met de helpdesk.

• HoppyF
Hehe, het kwartje is dus gevallen bij Tweak. >:)
Als ze nu ook alle overige verkeerde opgeleverde lijnen even aanpassen zijn we snel klaar. Ik heb ze overigens al een email gestuurd met details over de downloadsnelheid. Hiermee moet het toch wel voldoende duidelijk zijn.
Wel jammer dat we daar eerst weer twee weken over moeten zeuren.

HoppyF schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:59:
[...]

Hehe, het kwartje is dus gevallen bij Tweak. >:)
Als ze nu ook alle overige verkeerde opgeleverde lijnen even aanpassen zijn we snel klaar. Ik heb ze overigens al een email gestuurd met details over de downloadsnelheid. Hiermee moet het toch wel voldoende duidelijk zijn.
Wel jammer dat we daar eerst weer twee weken over moeten zeuren.
Ja inderdaad, zeker voor jou, omdat je al 2 weken voor jan *** zit te wachten :/ Ik zou ze zeker ook even bellen. Hoop dat de rest morgen ook zijn lijn heeft..

• bjck
Anoniem: 61668 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:09:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

• Er zit nog een beldraad (EB-lus) op je contactdoos die B met EB verbindt. Dat grijze draadje achterlangs kan je wegnemen compleet.

• Kijk je uit dat je geen draadbreuk veroorzaakt door hem zo om te buigen direct als hij uit de dikke kabel komt?

Anoniem: 107119

Anoniem: 103333 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:06:
[...]

Ja inderdaad, zeker voor jou, omdat je al 2 weken voor jan *** zit te wachten :/ Ik zou ze zeker ook even bellen. Hoop dat de rest morgen ook zijn lijn heeft..
Er is nits makkelijker dan je te verschuilen achter een partij waar de consument niks mee te makken heeft.
Zowel voor adsl als vodsl.

Anoniem: 29457

Voor degenen die mijn verhaal nog kennen.. Ik heb nog steeds geen ADSL2 heb al vele mails gestuurd, maar geen reactie retour. Laatste reactie was 9 dagen geleden met de melding dat ik wel op ADSL2 zit, maar dat de firmware op mijn modem niet goed is. Geadviseerd wordt om firmware upgrade te doen met de firmware die op de site van tweakdsl staat. echter dat is voor een 2602HWL en ik heb een 2602HW-63C. Ik wacht dus al 9 dagen op een antwoord of ik soms een verkeerde modem geleverd heb gekregen. Het is triest dat je inderdaad om antwoorden te krijgen zelf maar achteraan moet gaan. En dat terwijl ik een geheel nieuwe klant ben van BBNed *zucht*

Ik kan alleen maar hopen dus dat het morgen in orde zal zijn .. of moet ik zeggen .. dromen ...

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik heb ze vandaag een mailtje gestuurd.
Want de 950 Kbyte die ik gisteren had was een uitschieter, want ik zit ook rond de 850 Kbyte.
Als ik morgen geen reactie op mijn mail heb, ga ik ook ff bellen.

• HoppyF
Anoniem: 29457 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:50:
[...]

Voor degenen die mijn verhaal nog kennen.. Ik heb nog steeds geen ADSL2 heb al vele mails gestuurd, maar geen reactie retour. Laatste reactie was 9 dagen geleden met de melding dat ik wel op ADSL2 zit, maar dat de firmware op mijn modem niet goed is. Geadviseerd wordt om firmware upgrade te doen met de firmware die op de site van tweakdsl staat. echter dat is voor een 2602HWL en ik heb een 2602HW-63C. Ik wacht dus al 9 dagen op een antwoord of ik soms een verkeerde modem geleverd heb gekregen. Het is triest dat je inderdaad om antwoorden te krijgen zelf maar achteraan moet gaan. En dat terwijl ik een geheel nieuwe klant ben van BBNed *zucht*

Ik kan alleen maar hopen dus dat het morgen in orde zal zijn .. of moet ik zeggen .. dromen ...
Firmware niet goed? hoezo?
Ook met oude firmware zou je een verbinding moeten kunnen opbouwen, misschien wat onstabieler maar het moet wel werken.
Heb je ADSL over een analoge lijn of over ISDN?
De 61 modems zijn geschikt voor analoog de 63 voor ISDN.
Ze zijn dus onderling niet uitwisselbaar.
En de laatste firmware voor de analoge versie is van januari 2006. (HW61C).
De "C" betekent dat het modem geen console poort heeft. (je zou denken dat het andersom is maar goed ...)

Zie voor meer details: Zyxel Support
Zondagskindje schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:02:
[...]

Ik heb ze vandaag een mailtje gestuurd.
Want de 950 Kbyte die ik gisteren had was een uitschieter, want ik zit ook rond de 850 Kbyte.
Als ik morgen geen reactie op mijn mail heb, ga ik ook ff bellen.
Hé! hebben we weer hetzelfde? (bijna dan, ik blijf rond de 750-800 KB hangen)
Zo te lezen kan TweakDSL er iets aan doen, dus ik ben benieuwd of ze morgen mijn lijn kunnen aanpassen. Ik zal dus rond de 1 MB/s uit moeten kunnen komen.
In jouw geval zal het aanzienlijk meer moeten zijn.
Nogmaals ik vind het geen grote ramp, maar een beetje slordig blijft het wel. Aangezien ik wel een beetje een zeurpiet ben loopt het forum zo langzamerhand ook vol, dus als het morgen voorbij is wordt het hier een stuk rustiger en is het gemekker wat mij betreft voorbij :P

[Voor 1% gewijzigd door HoppyF op 23-03-2006 21:30. Reden: typo]

• Crusader

Crusader

Arc Nature

HoppyF, kom jij in de nieuwsgroepen ook niet hoger dan die 750-800 kB/s?
Daar blijf ik ook nog steeds steken namelijk... terwijl ik mensen zie die hangen rond de 850, dat heb ik nog nooit gehaald.

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 20:13
hier nog steeds op adsl1 })

DSL standard: ADSL_G.dmt
near-end interleaved channel bit rate: 8064 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 960 kbps
far-end fast channel bit rate: 0 kbps

( 86 days and counting )

Anoniem: 29457

HoppyF schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:22:
[...]

Ook met oude firmware zou je een verbinding moeten kunnen opbouwen, misschien wat onstabieler maar het moet wel werken.
De "C" betekent dat het modem geen console poort heeft. (je zou denken dat het andersom is maar goed ...)

Ik kwam van Demon (BabyXl) naar Tweakdsl 16WO-verbinding. Het signaal werd supersnel (in 6 dagen) met downgrade tijd van 15 mins maar omgezet. Probleem is dat ik nu dus een ADSL 1 verbinding heb ipv bestelde ADSL2.

Ik heb een ISDN-lijn, dus .. aha.. de de modem is wel goed. Als de Firmware voor analoog is snap ik nu waarom het niet lukte. Had de helpdesk dit maar meteen gezegd! Screenshot die naar Helpdesk is gestuurd met de vraag om te bevestigen dat ik wel op ADSL2 signaal aangesloten was:

System Name:
ZyNOS F/W Version: V3.40(ADG.1) | 09/27/2005
DSL FW Version:TI AR7 01.01.08.00
Standard:ADSL_G.dmt

Ik heb overigens net een mailtje gestuurd met de vraag of het bij mij ook niet te maken heeft met poorten die omgezet moeten worden. Nu nog maar hopen dat ze reageren, want 9 dagen zijn al 7 werkdagen dat ik op een reactie wacht.

• HoppyF
Crusader schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:06:
HoppyF, kom jij in de nieuwsgroepen ook niet hoger dan die 750-800 kB/s?
Daar blijf ik ook nog steeds steken namelijk... terwijl ik mensen zie die hangen rond de 850, dat heb ik nog nooit gehaald.
Precies, tussen de 750-800 hooguit met de nieuwsgroepen. De 850 haal ik niet.

Verder, om op de bovenstaande post terug te komen.
Mijn firmware is dit, maar letop! ik heb dus een 2602HW 61C (Analoog), de ISDN versie hiervan zal zeker een andere firmware hebben. Dat moet dan de 2602HW 63C zijn.

System Name:
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.0) | 01/26/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83
Standard:ADSL2+ Mode

INFO:
Er is een nieuwe firmware (30 januari) voor de ISDN versie beschikbaar bij Tiscali, zie:
Firmware Januari 2006 ISDN 2602HW-63
Je moet wel even controleren hoe het zit met de VCI instelling, wellicht staat deze verkeerd als je de Tiscali firmware laadt. BBned heeft 35 en Tiscali 34.

[Voor 52% gewijzigd door HoppyF op 23-03-2006 23:18]

• R2

R2

[...]
Ik heb dus ook de 63 voor ISDN, voor de 22e deed hij het prima via ADSL1, maar na de upgrade maakt deze geen verbinding meer, ook ik wilde de nieuwe firmware flashen, maar deze is inderdaad voor het analoge model. Het lijkt er gewoon op dat de Zyxel 63 ISDN niet met ADSL2 wilt werken.
Gelukkig heb ik mijn Vigor 2600We nog die nu hoger intrained dan ik ooit eerder heb gehad, dus ik heb nog wel Internet, echter met een ADSL1 modem.
Ik hoop dat ze snel met een oplossing komen, want ik heb die Zyxel niet voor Jan L. gekocht natuurlijk.

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

Even iets over Tiscalli, weet iemand al wanneer er begonnen wordt met het ombouwen van de 'laatste' centrale's naar adsl2?

Lees op Tiscalli site dat zij ook in mei adsl2 gaan leveren. Dus misschien ook positief voor ons als tisadsl tweakers die nog zitten te wachtenop de overgang.

[Voor 4% gewijzigd door fjs op 24-03-2006 08:21]

To boldly go where no man has gone before...

• bjck
fjs schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 08:04:
Even iets over Tiscalli, weet iemand al wanneer er begonnen wordt met het ombouwen van de 'laatste' centrale's naar adsl2?

Lees op Tiscalli site dat zij ook in mei adsl2 gaan leveren. Dus misschien ook positief voor ons als tisadsl tweakers die nog zitten te wachtenop de overgang.
Bijna elke week worden er centrales omgebouwd nog, zijn er niet heel veel meer. Op telebyte.nl was al te lezen:
Nog niet alle telefooncentrales in Nederland zijn 'ADSL2+ ready' gemaakt door BabyXL. Ook is het BabyXL netwerk niet overal beschikbaar. In de loop van 2006 zullen alle telefooncentrales waar het BabyXL netwerk leverbaar is ADSL2+ ready gemaakt worden.
Vermoedelijk word je centrale dus ergens dit jaar omgebouwd nog.

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

Wat ik jammer vind is dat daar geen overzicht van te vinden is he?

Trouwens hoe merk ik dat mijn centrale is omgebouwd? Ik krijg dan een andere ip-adres, maar gaat de snelheid dan ook gelijk omhoog of moet ik eerst contact opnemen met Tweak? Ik neem aan dat ondeling Tweak-Tiscalli, elkaar op de hoogte houden en mijn verbinding 'automatisch' op adsl2 komt te staan.

To boldly go where no man has gone before...

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Net dus even gebeld met de helpdesk... ze bleef volhouden dat de lijn prima was, want er stond toch echt 10 Mbit. Dus ik even uitgelegd dat dat de snelheid op ATM niveau is en dat de snelheid die ik er maximaal doorheen krijg op IP niveau toch twee verschillende dingen zijn.
Whordijk, zo makkelijk als jij het beschrijft gaat het blijkbaar niet... de helpdeskmedewerkster zei eerst dat dit enkel het geval zou zijn bij Tiscali gebruikers. Maar goed dat jij zei dat je een BBned gebruiker bent, anders trapte ik daar nog in ook.
Afijn, vriendelijk verzocht om toch een call aan te laten maken en dat hebben ze gedaan. Al heb ik weinig hoop dat dit goed komt, "want ze zien toch dat de modem om 10 Mbit is getraint?". Pffff...

Crusader schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:05:
[...]

Net dus even gebeld met de helpdesk... ze bleef volhouden dat de lijn prima was, want er stond toch echt 10 Mbit. Dus ik even uitgelegd dat dat de snelheid op ATM niveau is en dat de snelheid die ik er maximaal doorheen krijg op IP niveau toch twee verschillende dingen zijn.
Whordijk, zo makkelijk als jij het beschrijft gaat het blijkbaar niet... de helpdeskmedewerkster zei eerst dat dit enkel het geval zou zijn bij Tiscali gebruikers. Maar goed dat jij zei dat je een BBned gebruiker bent, anders trapte ik daar nog in ook.
Afijn, vriendelijk verzocht om toch een call aan te laten maken en dat hebben ze gedaan. Al heb ik weinig hoop dat dit goed komt, "want ze zien toch dat de modem om 10 Mbit is getraint?". Pffff...
Mij werd ook gezegd dat ze konden zien dat hij intrainde op 21Mb, maar je moet je niet af laten schepen inderdaad.. Het moet naar de 2e lijn en stuur een screenshot van speedtest.bbned.nl en ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin mee.. Het was blijkbaar wel makkelijk op te lossen voor BBned omdat het binnen 10 minuten gedaan was.. quote uit email:

"Als je het nu probeert moet er verbetering zichtbaar zijn BBned heeft de poortjes voor je aangepast."

Succes iniedergeval.

bjck schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:21:
[...]

• Er zit nog een beldraad (EB-lus) op je contactdoos die B met EB verbindt. Dat grijze draadje achterlangs kan je wegnemen compleet.

Wil em gerust weghalen maar waarvoor dient die en is het nadelig voor mij met internet of maakt het niks uit?

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:22
Anoniem: 103333 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:29:
[...]

Mij werd ook gezegd dat ze konden zien dat hij intrainde op 21Mb, maar je moet je niet af laten schepen inderdaad.. Het moet naar de 2e lijn en stuur een screenshot van speedtest.bbned.nl en ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin mee.. Het was blijkbaar wel makkelijk op te lossen voor BBned omdat het binnen 10 minuten gedaan was.. quote uit email:

"Als je het nu probeert moet er verbetering zichtbaar zijn BBned heeft de poortjes voor je aangepast."

Succes iniedergeval.
Ik heb een mailtje naar de helpdesk gestuurd over mijn snelheid en kreeg dit terug.
Goedendag,

U bent bijna over. Er moet nog een ding gebeuren en dat is een aanpassing op de NRP door mensen van de carrier. En dat weten we helaas niet wanneer ze dat gaan doen. Er zitten enkele dagen steeds in de fases die in de upgrades gebeuren. Sorry, ik had u graag veel meer willen kunnen melden, maar wij krijgen die gegevens niet of te summier.
Ook lekker :?

Polestar 2 | Honda S2000

Bl@de schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:37:
[...]

Ik heb een mailtje naar de helpdesk gestuurd over mijn snelheid en kreeg dit terug.

[...]

Ook lekker :?
:( Hoop niet dat ik mensen blijmaak met een dode mus..Mischien zijn er twee problemen 1: NRP en 2: Poorten die niet goed staan :?

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik heb nog steeds geen antwoord gehad op mijn (gisteren) verstuurde mail.
Misschien komt het nog....

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:22
Anoniem: 103333 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:39:
[...]

:( Hoop niet dat ik mensen blijmaak met een dode mus..Mischien zijn er twee problemen 1: NRP en 2: Poorten die niet goed staan :?
Ik weet het echt niet.. vanaf het moment dat ik omgezet ben naar TweakDSL en ik mijn ADSL2+ modem heb aangesloten traint mijn modem op zo'n 17Mbit in... Dus je zou verwachten dat ik sneller zou moeten gaan. Echter denk ik zelf dat mijn profiel bij BBNed nog steeds op 8Mbit staat.. Daar waar ik 850KB/sec down haal en 130KB/sec up...

Polestar 2 | Honda S2000

Bl@de schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:41:
[...]

Ik weet het echt niet.. vanaf het moment dat ik omgezet ben naar TweakDSL en ik mijn ADSL2+ modem heb aangesloten traint mijn modem op zo'n 17Mbit in... Dus je zou verwachten dat ik sneller zou moeten gaan. Echter denk ik zelf dat mijn profiel bij BBNed nog steeds op 8Mbit staat.. Daar waar ik 850KB/sec down haal en 130KB/sec up...
Dat was ook mijn probleem (en veel andere Tweak klanten) daarom is het zo raar dat het bij jouw dan een NRP is..

Zondagskindje schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:39:
Ik heb nog steeds geen antwoord gehad op mijn (gisteren) verstuurde mail.
Misschien komt het nog....
Ik zou toch even bellen als het kan, bijna weekend en dan zit je weer een paar dagen te wachten.

• goodfella
Anoniem: 103333 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:52:
[...]

Ik zou toch even bellen als het kan, bijna weekend en dan zit je weer een paar dagen te wachten.
Jep gewoon bellen, werkt het best bij Tweakdsl. Althans mijn ervaring.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 103333 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:52:
[...]

Dat heb ik zojuist geprobeerd, ik krijg het welbekende verhaal van: "wachttijd loopt te hoog op... blabla" :z

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Zondagskindje schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:06:
[...]

Dat heb ik zojuist geprobeerd, ik krijg het welbekende verhaal van: "wachttijd loopt te hoog op... blabla" :z
Had ik ook, gewoon achter elkaar blijven proberen, de vierde keer werd ik in de wacht gezet.

Kreeg net antwoord op een "ouder" emailtje.

"Klopt helaas, het modem trained al wel hoger in, maar de configuratie
op de NRP ( carrier zijde ) is nog niet aangepast. Dat zullen ze binnen
enkele dagen wel gaan doen overigens. Wij krijgen helaas geen specifieke
informatie in dat deel van het traject
."

Dus of het "poortje aanpassen" gelijk staat aan het NRP verhaal is mij nu een raadsel 8)7

• bjck
De snelheid van je fysieke DSL verbinding wordt op de DSLAM ingesteld en die kan je controleren in je modem inderdaad. Dus je kan best op 17000/1200 zijn 'ingetrained' met je DSL verbinding en die snelheid niet halen. Want ook op de 12k routers die het ATM verkeer omzetten naar IP en dan naar de ISP toe van BBned staat een snelheid per lijn ingesteld. Als deze dus op 8/1 staat voor je aansluiting nog.....

Dat is wat ze bedoelen met 'poortje aanpassen' en NRP.

• Zondagskindje

Zondagskindje

bjck schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:30:
De snelheid van je fysieke DSL verbinding wordt op de DSLAM ingesteld en die kan je controleren in je modem inderdaad. Dus je kan best op 17000/1200 zijn 'ingetrained' met je DSL verbinding en die snelheid niet halen. Want ook op de 12k routers die het ATM verkeer omzetten naar IP en dan naar de ISP toe van BBned staat een snelheid per lijn ingesteld. Als deze dus op 8/1 staat voor je aansluiting nog.....

Dat is wat ze bedoelen met 'poortje aanpassen' en NRP.
Zoiets als antwoord kreeg ik zojuist van TweakDSL:
"je profiel moet nog worden aangepast en dit kan nog enkele dagen gaan duren"

Zondagskindje schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:42:
[...]

Zoiets als antwoord kreeg ik zojuist van TweakDSL:
"je profiel moet nog worden aangepast en dit kan nog enkele dagen gaan duren"
:/ Blijft het toch raar/jammer dat ze dit blijkbaar niet met een script kunnen doen..En waarom het bij mij gisteren dan binnen 10 minuten werd gedaan, heb ik ook geen antwoord op.. Kan er verder niks aan veranderen helaas.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 103333 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:53:
[...]

:/ Blijft het toch raar/jammer dat ze dit blijkbaar niet met een script kunnen doen..En waarom het bij mij gisteren dan binnen 10 minuten werd gedaan, heb ik ook geen antwoord op.. Kan er verder niks aan veranderen helaas.
Ik kijk jou er niet op aan hoor :>
Ik ben allang "blij" dat het aan mijn "profiel" ligt i.p.v. een slechte telefoonlijn oid.
Maar ik ben wel benieuwd hoelang dit weer gaat duren.
Het wordt wel lekker spannend gehouden op deze manier.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee