Anoniem: 29457 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:50:
[...]
Voor degenen die mijn verhaal nog kennen.. Ik heb nog steeds geen ADSL2 heb al vele mails gestuurd, maar geen reactie retour. Laatste reactie was 9 dagen geleden met de melding dat ik wel op ADSL2 zit, maar dat de firmware op mijn modem niet goed is. Geadviseerd wordt om firmware upgrade te doen met de firmware die op de site van tweakdsl staat. echter dat is voor een 2602HWL en ik heb een 2602HW-63C. Ik wacht dus al 9 dagen op een antwoord of ik soms een verkeerde modem geleverd heb gekregen. Het is triest dat je inderdaad om antwoorden te krijgen zelf maar achteraan moet gaan. En dat terwijl ik een geheel nieuwe klant ben van BBNed *zucht*
Ik kan alleen maar hopen dus dat het morgen in orde zal zijn .. of moet ik zeggen .. dromen ...
Firmware niet goed? hoezo?
Ook met oude firmware zou je een verbinding moeten kunnen opbouwen, misschien wat onstabieler maar het moet wel werken.
Heb je ADSL over een analoge lijn of over ISDN?
De 61 modems zijn geschikt voor analoog de 63 voor ISDN.
Ze zijn dus onderling niet uitwisselbaar.
En de laatste firmware voor de analoge versie is van januari 2006. (HW61C).
De "C" betekent dat het modem geen console poort heeft. (je zou denken dat het andersom is maar goed ...)
Zie voor meer details:
Zyxel SupportHé! hebben we weer hetzelfde? (bijna dan, ik blijf rond de 750-800 KB hangen)
Zo te lezen kan TweakDSL er iets aan doen, dus ik ben benieuwd of ze morgen mijn lijn kunnen aanpassen. Ik zal dus rond de 1 MB/s uit moeten kunnen komen.
In jouw geval zal het aanzienlijk meer moeten zijn.
Nogmaals ik vind het geen grote ramp, maar een beetje slordig blijft het wel. Aangezien ik wel een beetje een zeurpiet ben loopt het forum zo langzamerhand ook vol, dus als het morgen voorbij is wordt het hier een stuk rustiger en is het gemekker wat mij betreft voorbij

[Voor 1% gewijzigd door HoppyF op 23-03-2006 21:30. Reden: typo]