|
[Voor 108% gewijzigd door Xandrios op 01-03-2006 19:06]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
|
[Voor 108% gewijzigd door Xandrios op 01-03-2006 19:06]
Welke onderhoud?Chutney schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:02:
Vette startpost.. met al het onderhoud dat komen gaat... lets goooo!..Snel lurken
[Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 01-03-2006 18:06]
inloggen @ Mijn Tweak, daar staan ze bij aankondigingenHoppyF schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:05:
[...]
Welke onderhoud?
De bovenstaande link over het Onderhoud werkt niet meer.
Kijk maar: Storingen en Onderhoud
[Voor 17% gewijzigd door om3ega op 01-03-2006 18:54]
Ervaring is het archief van onze stommiteiten.
Is dat zo?om3ega schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:49:
Ok , even duidelijkheid scheppen :
Tweakdsl helpdesk is 0900-TWEAKHD oftwel 0900-8932543
Kost 6 cent per minuut. GEEN lokaal tarief zoals in de brief staat die ik van tweakdsl heb gekregen en zoals op de website staat.. OVerigens werkt het nummer wat in de startpost gemeld staat wel gewoon nog (gelukkig!)
Ja, dat weet ik, om precies te zijn staat het hierChutney schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:10:
[...]
inloggen @ Mijn Tweak, daar staan ze bij aankondigingen
[Voor 2% gewijzigd door HoppyF op 01-03-2006 20:48. Reden: typo]
Anoniem: 103333
Eet jij niet achter je pc danbjck schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:08:
Wordt nog bijgwerkt, is even etenstijd.
[Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 103333 op 01-03-2006 19:33]
De wijzen komen uit het Oosten!
Om daar nou in deel 20 over te vallenNoepZor schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:03:
Wat is dit voor een reclame topic zeg.. ?.
De wijzen komen uit het Oosten!
je hebt een hoofdaccount, daarmee kan je inloggen (zonder @tweakdsl.nl) en -mits ingelogd- oneindig veel mailboxen kan aanmaken. je emailadres is bla@subdomein.tweakdsl.nlYorixz schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:58:
Nog 'n vraagje hier vandaan; bij 't aanvragen voor TweakDSL moest je, ik geloof, 4 emailadressen invullen die je wou hebben. Nu is TweakDSL aangesloten, draaiend etc, maar ik heb nergens iets van inloggegevens gezien van deze accounts; alleen van de "hoofd" account en als ik daarmee inlog op mail.cambrium.nl dan is er ook echt niks te zien behalve die account.
Nu mijn vraag; worden die andere velden gewoon negeert of doe ik iets verkeerd?
http://specs.tweak.to/5253
Reclame topic? Het is de inleiding van Tweakdsl provider informatie. Er zijn hier meer topics van andere providers ook. Het 1ste jaar is B10 €19.95,- Ik hoop voor je dat je de SpeedXS helpdesk niet zo vaak nodig hebt.NoepZor schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:03:
Wat is dit voor een reclame topic zeg.. ?
En 34,95 voor die 10mbit BBned vind ik wel duur. Internlnet bied em voor 32,95, SpeedLinq voor 30 en waar ik momenteel een aanvraag heb ingediend, SpeedXS, rekent 28,20 met een lidmaatschap (ook meeberekend). Enige voordeel is dan die newsserver maar die krijg ik 6 maand gratis er bij, daarna 3,75 extra p/m, is het nog goedkoper dan Tweakdsl.
Kom je hier alleen om te zeiken of wat? Je kan genoeg positieve en negatieve opmerkingen vinden in de vorige 19 topics.NoepZor schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:17:
Ja god had de ts nooit zo doorgenomen. Als het een beetje een onpartijdige ts was dan stond er ook wel in wat de minpunten kunnen zijn en hoe je af meldt en dergelijke.
bronAnoniem: 103333 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:19:
[...]
Eet jij niet achter je pc dan![]()
Edit: Copy en Paste van Speedxs forum:
Datum: 01-03-2006
KENNISGEVING
Geachte Dhr *******,
Afgelopen week is er overleg geweest tussen SpeedXS en haar netwerk leverancier omtrent de uitstel van levering ADSL2 voor bestaande abonnees.
Tijdens dit overleg is er een inventarisatie gemaakt van de huidige problemen. Naar voren is gekomen dat de grote bottleneck het provisioning systeem is van onze leverancier.
Afgesproken is dat er deze week alles aan gedaan zal worden om dit te verhelpen en indien succesvol tevens met een definitieve datum te komen wanneer migratie mogelijk is.
Zodra wij deze informatie hebben ontvangen zullen wij u zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen.
Met vriendelijke groet,
SpeedXS
http://specs.tweak.to/5253
Op de Tweakdsl webpagina onder "Mijn tweak" staat een specificatie van de kosten. Denk dat je daar het antwoord kan vinden.Tweekball schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:27:
Mijn ervaring met TweakDSL & Cambrium:
14.02.2005. TweakDSLB10 aangevraagd - gratis modem & setup + 25 € modempakket
28.02.2005. TweakDSL & Cambrium heeft mijn bankrekening "leeggeplunderd" - 94.95 € af
Mijn vragen:
1. Is dit een diefstal?
2. Is dit (oeps, sorry) een foutje?
3. Zijn mijn verwachtingen te hoog?
Groeten.
"Leuke" brief, maar ergens klopt er iets niet.Dimmu schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:26:
[...]
bron
het was al eerder duidelijk dat het systeem niet deugd bij BBned. Weinig communicatie naar TweakDSL en andere providers toe, en dus veel klanten die teveel betalen terwijl ze eigenlijk allang geupgrade zouden moeten zijn.
Ik ben blij dat ik nog niet voor een upgrade gekozen heb, ik moet eerst maar zien dat de huidige adsl1-bbnedters geupgrade worden, dan ga ik er over nadenken...
Bedankt Whordijk.Anoniem: 103333 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:35:
[...]
Op de Tweakdsl webpagina onder "Mijn tweak" staat een specificatie van de kosten. Denk dat je daar het antwoord kan vinden.
SpeedXS zit in het zelfde schuitje als Tweak en de andere BBned providers, zie niet in waarom ze daarover moeten gaan liegen.. Dat er problemen zijn bij BBned is duidelijk. Het omzetten gebeurd maar voor een aantal mensen trouwens (de 28e batch), waarschijnlijk weer een test overgang (zoals vorige maand) Heel erg jammer dat het allemaal zo geheimzinnig moet gaan, ipv gewoon eerlijk zeggen dat het best nog een maand langer kan duren..HoppyF schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:45:
[...]
"Leuke" brief, maar ergens klopt er iets niet.
Als er werkelijk problemen zijn bij BBned v.w.b. het overzetten van bestaande ADSL1 klanten naar ADSL2, dan zou dit toch ook bij andere ISP's zoals TweakDSL bekend moeten zijn?
Waarom horen we dan niets?
Ik heb vanmorgen nog gebeld met de Helpdesk en daar werd gezegd dat het omzetten vandaag of morgen zou gebeuren, maar zeker deze week.
Dat is weliswaar later dan gisteren (28 febr) maar goed, daar doe je weinig aan.
Ik ben benieuwd of er nog mensen andere info van de Helpdesk hebben ontvangen of info via andere providers zoals SpeedXS. Het is overigens wel zo dat de communicatie bij SpeedXS ook erg te wensen over laat. Men is daar echt niet blij.
Ziet eruit als een Oeps.. Volgens mij alleen €25,- voor het modempakket (Weet dat niet zeker) Morgen even bellen anders..Tweekball schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:55:
[...]
Bedankt Whordijk.
In mijn aanvraag staat duidelijk "Gratis setupkosten"
De specificatie op "Mijn Tweak" zegt: "Modem- en setupkosten € 58.78 + BTW"
Mijn vragen:
1. Is dit een diefstal of oplichting?
Groeten
Anoniem: 166059
Favorieten: Samsung s20fe 5g- Apps Backup Restore
Mee eens dat ze in hetzelfde schuitje zitten, het is dan juist opmerkelijk dat de ISP's dan geen openheid van zaken geven. Als de "schuld" namelijk bij BBned ligt valt hun niets te verwijten en kunnen ze hun straatje mooi schoonvegen.Anoniem: 103333 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:00:
[...]
SpeedXS zit in het zelfde schuitje als Tweak en de andere BBned providers, zie niet in waarom ze daarover moeten gaan liegen.. Dat er problemen zijn bij BBned is duidelijk. Het omzetten gebeurd maar voor een aantal mensen trouwens (de 28e batch), waarschijnlijk weer een test overgang (zoals vorige maand) Heel erg jammer dat het allemaal zo geheimzinnig moet gaan, ipv gewoon eerlijk zeggen dat het best nog een maand langer kan duren..
Anoniem: 107119
Maart ja, alleen het jaartal is nog niet bekend......Gn!uz schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:17:
Is er inmiddels weer een nieuwe planning van BBNED beschikbaar m.b.t. het gereedmaken van de centrales voor ADSL2+ (Maart etc...)?
[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 103333 op 01-03-2006 23:33]
In het begin wel wat problemen gehad en nu geen nummer weergave meer als ik mensen bel maar verder DIK tevreden maar hoop wel snel over te kunnenn want Ultra abo is toch wel erg duur momenteeleisb4er schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:39:
Volgens hun pagina gaan ze vodsl weer aanbieden. Overigens heb ik nog nooit problemen gehad met mijn vodsl aanlsluiting (afgezien van het feit dat mijn nummer wederom niet zichtbaar is voor anderen).
[Voor 2% gewijzigd door BurnHard op 01-03-2006 23:40. Reden: typo's]
Die is er niet en gaat er niet komen ook. Alle migraties zijn afgerond en er staan geen nieuwe migraties in de planning. Bot gesteld: er is niets meer om te migreren. Alles wat ADSL2+ zou kunnen doen doet het ook.Gn!uz schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:17:
Is er inmiddels weer een nieuwe planning van BBNED beschikbaar m.b.t. het gereedmaken van de centrales voor ADSL2+ (Maart etc...)?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Dan heb je het mis had ook op 28 feb een migratie, maar zit nog gewoon op mijn oude adsl aansluiting.Burne schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:44:
[...]
Die is er niet en gaat er niet komen ook. Alle migraties zijn afgerond en er staan geen nieuwe migraties in de planning. Bot gesteld: er is niets meer om te migreren. Alles wat ADSL2+ zou kunnen doen doet het ook.
Ja ik ook, maar Burne bedoelt waarschijnlijk dat de centrales geschikt gemaakt zijn voor ADSL2+.punisher.nl schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:59:
[...]
Dan heb je het mis had ook op 28 feb een migratie, maar zit nog gewoon op mijn oude adsl aansluiting.
Hoe kan men controleren of je op een migratie geschikte centrale zit? Is jammer dat BBned dat niet op zijn postcode check zet.Burne schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:44:
[...]
Die is er niet en gaat er niet komen ook. Alle migraties zijn afgerond en er staan geen nieuwe migraties in de planning. Bot gesteld: er is niets meer om te migreren. Alles wat ADSL2+ zou kunnen doen doet het ook.
Geven ze toch gewoon weer op http://pcdb.bbned.nl/ ??Anoniem: 103333 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:14:
[...]
Hoe kan men controleren of je op een migratie geschikte centrale zit? Is jammer dat BBned dat niet op zijn postcode check zet.
Aantal aansluitingen hoeft niet de doorslag te geven, zijn veel, heel veel meer factoren die een rol kunnen spelen.Gn!uz schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:14:
Das toch een beetje vreemd.. Ik woon in Baarn (11000 connecties) en overal zie ik dat ADSL2+ niet beschikbaar is. Dit terwijl alle omliggende plaatsen wel al ADSL2+ hebben.. Vaag?
[Voor 19% gewijzigd door bjck op 02-03-2006 00:22]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Wat voor een modem heb je geselecteerd?Tweekball schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:55:
[...]
Bedankt Whordijk.
In mijn aanvraag staat duidelijk "Gratis setupkosten"
De specificatie op "Mijn Tweak" zegt: "Modem- en setupkosten € 58.78 + BTW"
Mijn vragen:
1. Is dit een diefstal of oplichting?
Groeten
bjck schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:19:
[...]
Geven ze toch gewoon weer op http://pcdb.bbned.nl/ ??
[...]
Aantal aansluitingen hoeft niet de doorslag te geven, zijn veel, heel veel meer factoren die een rol kunnen spelen.
Overigens levert Tiscali op de centrale Baarn (Brn) gewoon ADSL2+ en dus is T12 en T16WO beschikbaar. Alleen moet je niet een ISDN lijn hebben, dat gaat weer niet bij Tiscali. In zo'n geval gewoon een kaalkoper of extra analoge lijn d'r naast en het kan.
BBned hanteert ook afstands grenzen voor ADSL2+ volgensmij, als je dus een lange lijn hebt kan een postcodecheck negatief geven terwijl iemand anders op de zelfde centrale op een andres wel een okee krijgt. Zo kunnen ISP's ook op Tiscali aansluitingen zelf grenzen stellen aan bestelbaarheid natuurlijk.
Ja dat is wel heel lang, aangezien ik ook over ben van Demon naar Tweak en dit is aangevraagd op 16-02 en ik was over op 28-02 en tot op heden tot volle tevredenheid.spokje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:19:
Hmm, ik heb eind december een migratie aangevraagd van Demon 2/1mbit naar Tweak 10/1mbit. Tot heden nog steeds op Demon. Duurt nu dus al dik 2 maanden. Is dit normaal?Heb wel al een factuur gekregen en betaald voor modempakket..
Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?
Had ik ook, zit wel op Tweak, maar nog steeds met 2/1....spokje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:19:
Hmm, ik heb eind december een migratie aangevraagd van Demon 2/1mbit naar Tweak 10/1mbit. Tot heden nog steeds op Demon. Duurt nu dus al dik 2 maanden. Is dit normaal?Heb wel al een factuur gekregen en betaald voor modempakket..
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
[Voor 6% gewijzigd door 666AnGeL op 02-03-2006 10:21]
Anoniem: 151146
goed dat je het hebt laten storneren. Op de site staat idd:666AnGeL schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:59:
#$@@#%...
Volgens hun kost de Zyxel zelf €149, en moet je nog apart betalen voor de migratie.
Daarbij krijg je dan nog een "GRATIS" copperjet...
....
En nu wordt ik ook nog eens harstikke onbeschoft toegesproken
dat ik maar beter kan betalen.
( heb het bedrag laten storneren en dat laten weten , en gevraagd of ik het juiste bedrag zelf moet overmaken of dat hun dat afschrijven. )
Heb steeds meer spijt van mijn keuze om bij Tweak ADSL1->ADSL2 migratie te nemen..
ze hebben de zaakjes duidelijk niet goed voor mekaar.Het pakket van € 89,95 bestaat uit de upgrade, verzendkosten en de VoDSL voorbereidde Copperjet 816-2P (adsl2 geschikte versie)
Het pakket van € 149,- bestaat uit de upgrade, verzendkosten en de VoIP voorbereidde ZyXEL 2602HW die ook nog eens voorzien is van WLAN.
Hans C schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:27:
Op mijn factuur staat netjes de afgesproken € 149 voor kosten en de modem. Daarnaast de eerste maand abo. Bij de overgang moest je aangeven of je de overgang met gratis Copperjet wilde, of de overgang met Zyxel voor € 149. Wat dat betreft hier geen probleem dus.
Wel heb ik hierboven (2 posts) nog een vraag staan waar ik hoop dat iemand antwoord op wil geven.
je kan in het status gedeelte van de modem (web configurator of via bv. telnet) zien of je over bent.Wanneer weet je of je overbent naar 2? Werkt dan de verbinding op de oude modem niet meer?
Ja heel vervelend.. ze zijn het nu in ieder geval uit aan het zoeken voor mij.Anoniem: 151146 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:10:
[...]
goed dat je het hebt laten storneren. Op de site staat idd:
[...]
ze hebben de zaakjes duidelijk niet goed voor mekaar.
heb zelf veel problemen gehad met de zomeraanbieding toen ik mijn abbo afsloot. ook teveel afboeken. ook laten restorneren en na tig herinneringen en mailtjes/belletjes van mij richting tweak is het uiteindelijk weer opgelost. Voet bij stuk houden in dit geval. Maar het is een uitermate vervelende situatie.
in system status staat dit:666AnGeL schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:40:
[...]
[...]
je kan in het status gedeelte van de modem (web configurator of via bv. telnet) zien of je over bent.
( adsl1 is meestal: G.DMT, adsl2+ is: G.992.5 )
Verder kun je het waarschijnlijk ook wel aan de snelheid merken
als je nog je oude adsl1 modem hebt hangen werkt die op adsl2 nog steeds.
alleen dan uiteraard op adsl1-snelheid.
1
2
3
4
5
6
7
| Copyright (c) 1994 - 2005 ZyXEL Communications Corp. ras> wan adsl chandata DSL standard: ADSL_G.dmt near-end interleaved channel bit rate: 2048 kbps near-end fast channel bit rate: 0 kbps far-end interleaved channel bit rate: 928 kbps far-end fast channel bit rate: 0 kbps |
spokje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:19:
Gaat niet helemaal vlekkeloos die ISP-ISP-hop bij BBned blijkbaar. Las pas ook iemand hier die wel nieuwe snelheid had gekregen maar nog wel een IP van Demon.The Wizard schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:33:
[...]
Had ik ook, zit wel op Tweak, maar nog steeds met 2/1....
Modem kun je wel alvast aanvragen, gewoon helpdesk bellen of een mailtje sturen.
Jij hebt een telco-telco migratie gedaan vanaf Demon/BBned(?) naar TweakDSL/Tiscail, heel andere situatie.docftp schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:33:
[...]
Ja dat is wel heel lang, aangezien ik ook over ben van Demon naar Tweak en dit is aangevraagd op 16-02 en ik was over op 28-02 en tot op heden tot volle tevredenheid.
( alleen die snelheid mag nog wel een stukske hoger van me, zit nu op 16917 )
Dan ben jij denk ik over naar ADSL2+ , gefeliciteerd!Hans C schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:54:
[...]
in system status staat dit:
System Status
System Name:
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.0) | 01/26/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83
Standard:ADSL2+ Mode
Meer informatie, behalve dan over Voice en de DHCP server, wordt door de Zyxel niet gegeven. Andere ideeen nog?
Hier ook nog steeds het oude en vertrouwde adsl1om3ega schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:59:
Telnet naar 192.168.1.1
Ga naar de command mode via : menu 24 , daarna 4
daarna optie 22
tik daarna in : wan adsl chandata
Ik zie daar bijvoorbeeld
code:
1 2 3 4 5 6 7 Copyright (c) 1994 - 2005 ZyXEL Communications Corp. ras> wan adsl chandata DSL standard: ADSL_G.dmt near-end interleaved channel bit rate: 2048 kbps near-end fast channel bit rate: 0 kbps far-end interleaved channel bit rate: 928 kbps far-end fast channel bit rate: 0 kbps
Dus ondanks dat Tweakdsl zegt dat alles moet werken ben ik nog niet over ..
[Voor 11% gewijzigd door 666AnGeL op 02-03-2006 11:11]
Bij mij verschijnt dan:om3ega schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:59:
Telnet naar 192.168.1.1
Ga naar de command mode via : menu 24 , daarna 4
daarna optie 22
tik daarna in : wan adsl chandata
Ik zie daar bijvoorbeeld
code:
1 2 3 4 5 6 7 Copyright (c) 1994 - 2005 ZyXEL Communications Corp. ras> wan adsl chandata DSL standard: ADSL_G.dmt near-end interleaved channel bit rate: 2048 kbps near-end fast channel bit rate: 0 kbps far-end interleaved channel bit rate: 928 kbps far-end fast channel bit rate: 0 kbps
Dus ondanks dat Tweakdsl zegt dat alles moet werken ben ik nog niet over ..
Ondertussen weet ik dus al wat meer.. upgradepagina is voor mij niet aanwezig omdat hij kijkt naar de lijnopleveringsdatum. En die staat op de datum van mijn verhuizing.sun.dace schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:15:
De hele tijd stond mijn adres niet in de postcode check.. 2 weken terug nog niet.. en vandaag ineens wel
Ik helemaal gelukkig, maar inloggegeven van My Tweak lagen thuis en niet op mijn werk. Telefonisch wat zaken nagevraagd, ADSL2 was inderdaad mogelijk..
Kom ik thuis, log ik in op MyTweak.. mooie upgrade aanbieding.. en wat denk je wat er gebeurd als ik op 'upgrade' klik .....
Dan krijg ik de melding dat er geen upgrade mogelijk is op dit moment![]()
![]()
![]()
dan kan het zijn dat de modem is ingesteld op adsl2+Hans C schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:11:
[...]
Bij mij verschijnt dan:
Copyright (c) 1994 - 2005 ZyXEL Communications Corp.
ras> wan adsl chandata
DSL standard: ADSL2+ Mode
near-end bit rate: 4092 kbps
far-end bit rate: 1023 kbps
Het lijkt er dus op dat ADSL2+ geactiveerd is op de lijn. Het modem geeft echter nog steeds geen krimp. Lampje DSL brandt, lampje internet is rood.
Voor een Tiscali aansluiting is dit juist als je IP op 'automatisch ip' hebt staan dan natuurlijk. BBned is 0/35 als enige verschil qua instellingen.Hans C schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:19:
Helpdesk nog steeds overbezet![]()
Mijn connection settings zijn:
WAN - WAN Setup
--------------------------------------------------------------------------------
Name:
Mode Routing
Encapsulation ENET ENCAP
Multiplex LLC
Virtual Circuit ID
VPI 0
VCI 34
ATM QoS Type UBR
Kan iemand bevestigen of dit de juiste zijn?
[Voor 49% gewijzigd door bjck op 02-03-2006 11:21]
Klopt ik zat bij demon op BBned en ging naar Tis.bjck schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:01:
[...]
[...]
Jij hebt een telco-telco migratie gedaan vanaf Demon/BBned(?) naar TweakDSL/Tiscail, heel andere situatie.
Wat voor modem gebruik je?
Opzich is bijna 17Mbps heel netjes voor een wide-open ADSL2+ verbinding, er is niet heel veel verstoring of lengte nodig om een koperdraad om het stuk tussen 24 en 16Mbps te laten zakken.
Dat zou heel goed kunnen dat er meer snelheid in zit downstream dan, en ook upstream.docftp schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:33:
[...]
Klopt ik zat bij demon op BBned en ging naar Tis.
Het was niet zo duidelijk of spokje ook die stap had gedaan ( of ik lees niet helemaal lekker)
Maar ik gebruik nu een belkin ADSL2+ modem/router , ik zit me alleen of te vragen of een ander modem andere waardes oplevert in positieve zin.
Uitlenen zijn ze nooit happig opIk heb niemand in de buurt die ook op 2+ zit , en onze plaatselijke ISP hier zit niet te wachten op me om een modem uit te lenen , ook al hebben we er wel 12 verbindingen lopen. (scholen)
[Voor 45% gewijzigd door bjck op 02-03-2006 11:55]
Upstream doet hij nu 992. daar kan ik heel goed mee leven.bjck schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:41:
Wat doet je Belkin qua upstream? En durf je hem te openen? Ben nieuwsgierig welke DSL-chipset er gebruikt wordt in dit apparaat. Dan valt er wellicht iets meer zinnigs te zeggen of je meer zou kunnen halen al.
Soms staat er naast de firmware versie ook nog een DSL firmware code/versie. Hieraan is vaak wel te zien welke chipset er gebruikt is. En soms geeft een modem ook de local en remote vendor_id op in de status van je DSL lijn, dan kan je het ook gemakkelijk zien.docftp schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:15:
[...]
Upstream doet hij nu 992. daar kan ik heel goed mee leven.
Die chipset ga ik dus niet achterhalen voor je want openmaken van een belkin houdt in dat de behuizing naar de haaien is.(door mij althans)
Nu kan ik wel dat ding met telnet benaderen, dus misschien dat ik daar wat mee info mee naar boven kan toveren.
Heb jij een idee waar ik naar zou moeten uitkijken?
ADSL Chipset Vendor: TI AR7 05.02.01.83
[Voor 23% gewijzigd door bjck op 02-03-2006 12:19]
Het enige wat ik nu kan achterhalen is wat in de firmware staat die ik net opende.bjck schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:17:
[...]
De CJT's geven ook een DSL-chipset firmware versie op bijvoorbeeld, los van hun eigen firmware versie. Ook ZyXEL geeft dat weer en ziet er uit als onderstaande bijvoorbeeld. Een modem fabrikant schrijft de firmware voor alle functionaliteiten en pakt in die firmware voor het product ook een stukje software van de chipset fabrikant om de DSL-lijn/chip aan te sturen.
ADSL Chipset Vendor: TI AR7 05.02.01.83
Broadcom Corporatio ver. 2.0 6348 96348GW-10
Bij mij zijn ze nog de dubbele kosten aan het uitzoeken.666AnGeL schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:59:
#$@@#%...
Net mail terug gehad over de dubbele kosten voor migratie..
Hier wordt ik NIET vrolijk van.
Volgens hun kost de Zyxel zelf €149, en moet je nog apart betalen voor de migratie.
Daarbij krijg je dan nog een "GRATIS" copperjet...
Zie dit op hun site:
[afbeelding]
En nu wordt ik ook nog eens harstikke onbeschoft toegesproken
dat ik maar beter kan betalen.
( heb het bedrag laten storneren en dat laten weten , en gevraagd of ik het juiste bedrag zelf moet overmaken of dat hun dat afschrijven. )
Heb steeds meer spijt van mijn keuze om bij Tweak ADSL1->ADSL2 migratie te nemen..
..edit , al 10 min. caller 3... dan weer 2 dan weer 3
Bij deze geef ik aan dat ik mijn bestaande TweakDSL aansluiting wil migreren naar het
onderstaande product.
Klantgegevens:
Naam : Dhr. .........
Klantnummer : CB..............
Adres : ...............
PC & Woonplaats : ...................
DSL lijnnummer * : ........................
(* telefoonnummer waarop de huidige ADSL verbinding geleverd is)
Aanpassing van type verbinding:
Nieuwe lijnsnelheid: TweakDSLB10 (ADSL2 10Mb/1Mb) € 34,95 per maand
Voice: VoIP
Modem: Zyxel 2602HW
Eenmalige migratiekosten * € 149,-
(* kosten voor migratie, verzending en ADSL2 modem)
Door ondertekening van dit formulier geef ik aan langer dan 12 maanden lid te zijn van
TweakDSL en TweakDSL toestemming te geven mijn ADSL-signaal te upgraden naar de
hierboven aangegeven snelheid. Nadat de betreffende centrale door bbned gereed
gemeld is, zal TweakDSL de migratie in gaan plannen en uitvoeren. Tevens geef ik aan
dat ik bekend ben met de hierboven vermelde kosten, waarbij ook het maandbedrag
aangepast zal worden naar de kosten van het nieuwe type abonnement per de realisatie
datum.
Datum : Plaats:
Handtekening :
20051223
Klinkt als een hele slechte deal. Dan kan je die Cisco nog beter zelf verpatsen en een CJT kopen via marktplaats. Ze zijn in grote hoeveelheden gratis weggegeven door de BBned partners bij nieuwe verbindingen en dus nu ook en overvloede te vinden tweede hands. Zelfs ongebruikt zijn ze vaak...docftp schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:35:
OK bedankt voor je info.
Zal vanmiddag toch eens de lokale ISP bellen en vragen of ze eventueel een cisco837 die bij hun vandaan komt willen ruilen voor een CJT.
Niet geschoten schijnt mis te zijn.
De 0/35 setting was 'm. Ook heel fijn van Tweak dat ze even laten weten welke instellingen je nodig hebt. Sterker nog, die 0/34 had ik vande online help! Heel hartelijk bedankt, mijn hartslag gaat langzamerhand weer terug naar normale modus.bjck schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:20:
Dat internet lampje rood brandt kan zijn dat je gewoon geen IP krijgt van de DHCP server, maar ook dat de verstuurde pakketjes van je modem helemaal niet bij de DHCP server aankomen (of terug niet) door een fout bij de telco in het netwerk voor je lijn.
Of je hebt zelf je instellingen niet goed staan zoals VPI/VCI, geeft ook dat effect.
[...]
Voor een Tiscali aansluiting is dit juist als je IP op 'automatisch ip' hebt staan dan natuurlijk. BBned is 0/35 als enige verschil qua instellingen.
ik denk dat je iid gewoon nog adsl1 hebt.Hans C schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:46:
toch nog een vraag. Als ik met telnet verbind en de snelheid opvraag, dan staat daar 4092 downloadsnelheid en 1023 upload. Ik had een 10Mbit verbinding aangevraagd. Is dan misschien de lijn toch nog niet opgeleverd voor ADSL2? Ik zou graag iemand van Tweak willen spreken, maar helaas, de helpdesk is al de hele dag zo druk dat er niet opgenomen wordt (bandje aan de lijn die vertelt dat je het later nog eens moet proberen)
Ik heb tweakdsl 2 weken geleden al gemeld dat ze dat moeten veranderen in de handleiding.Hans C schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:38:
[...]
De 0/35 setting was 'm. Ook heel fijn van Tweak dat ze even laten weten welke instellingen je nodig hebt. Sterker nog, die 0/34 had ik vande online help! Heel hartelijk bedankt, mijn hartslag gaat langzamerhand weer terug naar normale modus.
Ja, dat is mooi. Scheelt weer € 24,-Hans C schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:38:
aan de lijn krijg je ze niet, maar gelukkig werd er snel gereageerd op mijn vraag over de snelheden. Er is iets misgegaan met de batch van 28-2 en ze kunnen nu geen nieuwe toezeggingen doen over nieuwe batchdata. Helaas.
Ik zie het wel, ik ben al redelijk gelukkig met een werkende modem. Daarnaast is mijn abo per 1-3 van € 59 naar € 35 gegaan. Dat is ook prettig. In de loop van de maand zal die extra snelheid dan wel komen.
Ik heb hier begin januari al melding van gemaakt dat men een TIS handleiding levert bij het Zyxel modem. Dan klopt inderdaad die VCI code ook niet.jhead22 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:37:
[...]
Ik heb tweakdsl 2 weken geleden al gemeld dat ze dat moeten veranderen in de handleiding.
Maar blijkbaar is het te veel moeite om het te veranderen, en zelfs een mailtje terug sturen doen ze niet.
[Voor 4% gewijzigd door om3ega op 02-03-2006 15:14]
Mijn ervaring:Xandrios schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:25:
[...]
Wat voor een modem heb je geselecteerd?
Het lijkt er namelijk op dat je hier ook voor een modem betaald. Als je zeker weet dat je geselecteerd hebt "geen modem", dan zal het inderdaad een foutje zijn. Even bellen en het wordt vast verholpen
Dusja, ben benieuwdNiet alle centrales zijn al omgezet. Tevens is er een probleem ontstaan
met het omzetten van de indivuele klanten waarbij de centrale al om is.
We zijn druk in overleg met de diverse carriers om meer duidelijkheid
daaromtrend. Hoewel dus niet binnen ons domein, onze excuses hiervoor.
Polestar 2 | Honda S2000
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ja dat bedoel ik, welke centrales zijn er dan nog niet gedaan? Dat weten ze toch onderhand wel? Wanneer is de planning om het wel te doen..Zulke informatie is toch belangrijk voor klanten lijkt mij.spokje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:34:
Er zijn zeker trobs bij het omzetten, aangezien ik nu dik 2 maanden wacht vanmorgen maar even mailtje gestuurd en als antwoord gekregen:
Niet alle centrales zijn al omgezet. Tevens is er een probleem ontstaan
met het omzetten van de indivuele klanten waarbij de centrale al om is.
We zijn druk in overleg met de diverse carriers om meer duidelijkheid
daaromtrend. Hoewel dus niet binnen ons domein, onze excuses hiervoor.
Dusja, ben benieuwd
We hebben dan wel een mail gehad over de migratie, maar daarmee is ook alles gezegd.Anoniem: 103333 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:39:
En jullie hebben tenminste nog een email gehad voor de migratie op de 28e, ik weet totaal niks (niet eens of mijn centrale wel nieuwe kaarten heeft gehad).. Ik weet wel dat als ik snel niks hoor, ik het contract ontbind..Op iets wachten is 1 ding en daar heb ik geen probleem mee, aan het lijntje gehouden worden hou ik niet zo van.. Als ze bij Fiberworld sinds gisteren wel kunnen migreren (weet niet de datum wanneer dat plaats gaat vinden) waarom horen we dan helemaal niks van Tweak?
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik dus.. zoals eerder gepost.. Heb dan wel B16WO (nu nog met m;n oude modem) Maar merkte het gisteren ook... Alleen was m'n ping wel netjes.. snelheid was huilen...Viper_74 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:58:
Heb adsl2 en zit op de 16 mbit, beetje mager maar goed dat is het minimale en daar mag ik niet over zeuren.
Wel heb ik de laatste tijd steeds vaker (20.00 - 01.00) dat me verbinding lagt. Pingen naar google.nl geeft om de 10 pings ipv 20-30 rond de 100 - 200 ms vertraging.
Online gamen heeft soms het gevolg dat ik zoveel lag dat ik de verbinding kwijtraak. Niet echt fijn moet ik zeggen. Nou ehb ik sinds kort adsl2, daarvoor had ik een adsl1 verbinding en bijna geen problemen. Het zou daaraan kunnen liggen, of aan het netwerk want ik hoorde van iemand anders dat het 's avonds sowieso een beetje gaar was de laatste tijd.
Meer mensen last van ? (tiscalli)
Polestar 2 | Honda S2000
Anoniem: 151265
Ja ok, maar je centrale is geupgrade en is nu alleen wachten dat het probleem opgelost is van softwarematig omschakelen. Dat zal nu niet al te lang meer gaan duren .. Mijn centrale is "blijkbaar" nog niet geupgrade voor migratie en niemand die een lijstje heeft met centrales die wel klaar zijn en eventueel de planning. Zelfs BBned wil niet zeggen welke centrales er geuprade zijn, beetje belachelijk allemaal.Zondagskindje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:57:
[...]
We hebben dan wel een mail gehad over de migratie, maar daarmee is ook alles gezegd.
De upgrade zelf moet nog steeds gaan plaatsvinden.
Ik hoop dat het nog voor mijn verjaardag gaat gebeuren maar ik vrees van niet.
Sinds wanneer ben je geupgrade dan?AmdJunk schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:43:
vandaag mijn 3e Speedtouch 716 binnen gekregen, nog even kijken of ze die factureren.![]()
inmiddels wel heel gelukkig met mijn B10, en als ik het zo lees een van de weinigen die een upgrade gehad heeft
6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit
dan heb je vast geen VoDSL wat mee moestAmdJunk schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:43:
vandaag mijn 3e Speedtouch 716 binnen gekregen, nog even kijken of ze die factureren.![]()
inmiddels wel heel gelukkig met mijn B10, en als ik het zo lees een van de weinigen die een upgrade gehad heeft
/dev/null
16 Mbit? Mooi hoor, ik haal maar 12 Mbit (1100 meter van de centrale). Die hoge pings heb ik ook. Ik heb het probleem van de lage snelheid bij Tweak neergelegd en die werken eraan. Volgens hen moet het hoger kunnen.Viper_74 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:58:
Heb adsl2 en zit op de 16 mbit, beetje mager maar goed dat is het minimale en daar mag ik niet over zeuren.
Wel heb ik de laatste tijd steeds vaker (20.00 - 01.00) dat me verbinding lagt. Pingen naar google.nl geeft om de 10 pings ipv 20-30 rond de 100 - 200 ms vertraging.
Online gamen heeft soms het gevolg dat ik zoveel lag dat ik de verbinding kwijtraak. Niet echt fijn moet ik zeggen. Nou ehb ik sinds kort adsl2, daarvoor had ik een adsl1 verbinding en bijna geen problemen. Het zou daaraan kunnen liggen, of aan het netwerk want ik hoorde van iemand anders dat het 's avonds sowieso een beetje gaar was de laatste tijd.
Wel even uitleggen dat je dan naar menu 24.8 moet misschien666AnGeL schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:33:
[...]
ik denk dat je iid gewoon nog adsl1 hebt.
Kan je ff je huidige stats posten?
( wan adsl chandata )
Misschien zit je op een centrale waar nu nog geen ADSL2+ beschikbaarheid is in het Tiscali netwerk. Dan zou je 10 euro minder gaan betalen per maand omdat je langer 8/1 had. Alkmaar-Centrum en Alkmaar-Daalmeer zijn omgebouwd vorige week, zit je daar op even bij ze aan de bel trekkenTackleberry schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:45:
Ook op het Tiscali vlak is er radiostilte, ik maak nog steeds gebruik van de '10 euro korting' actie die TweakDSL aanb heeft geboden. Maar goed, het is te hopen dat ze van de rotzooi met de BBNED migratie leren...
een 100Mbit server hier in NLBl@de schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:36:
Heb een algemene vraag...
Ben sinds gisteren om naar TweakDSL, zat daarvoor op PN.nl.
Het werkt prima, echter viel mij meteen iets op. Normaal kon ik 's avonds altijd prima downloaden met 845KB/sec (met PN) maar gisteren avond was het echt een drama naar mijn idee.
Ik haalde nog maar 450KB/sec en de snelheid schommelde ook verschrikkelijk, de server waarop ik zit is een 100Mbit server hier in NL. En er was niemand anders aan het downloaden dan ik..
Vroeg me af of het een tijdelijke storing was of dat er capaciteits problemen zijn ofzo?
Zit nu nog met mijn Draytek 2500, modem traint nu ietsjes hoger als met PN.. 8128000 ipv van 8064000.
Wat problemen met de 2602R's, met de H(W) zijn geen problemen bekend opzich. En KPN lijn is niet persé nodig natuurlijk, maar 't kost effectief hetzelfde per maand inderdaad.2Dutch schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:41:
Hebben de knoop doorgehakt: 't dinnetje en ik gaan op ons nieuwe flatje Tweakdsl (TweakDSLT6) nemenVanavond KPN maar eens lastigvallen voor een KPN lijntje..0900nr en niet via internet te regelen, wat een ouderwetse bedoeling
![]()
We hebben nog Chello liggen tot en met april dacht ik (uitdienen contract van dinnetje) dus ik ga geen maanden zonder zitten. Hoor overigens weinig mensen over het Asus modem of een eigen gebruikt modem, wel veel gedoe over de brakheid van Zyxel en de speedtouchjes. Heb zelf nog een SMC Barricade liggen voor het geval dat die Asus niks is, als ik ergens een hekel aan heb is het een brak modemBen wel nieuwsgierig hoe alles gaat verlopen in vergelijking tot mijn eerdere ISP's.
Die uitschieters in icmp-ping zit in het TweakDSL/Cambrium netwerk, dat ziet iedereen dus zowel BBNed als Tiscali lijnen. Het is alleen op ICMP als ik het goed heb, en dat protocol gebruikt geen enkele game en kan dus ook geen enkele invloed hebben.Viper_74 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:58:
Jij hebt het over margin (SNR) en hij over Attenuation, zijn wel twee totaal andere waarden....
De vraag is of de koperlijn ook echt 1100 meter is of misschien wel het dubbele natuurlijk. En welk modem je gebruikt kan ook van (enorme) invloed zijn op de maximale download snelheid.erichlm schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:27:
[...]
16 Mbit? Mooi hoor, ik haal maar 12 Mbit (1100 meter van de centrale). Die hoge pings heb ik ook. Ik heb het probleem van de lage snelheid bij Tweak neergelegd en die werken eraan. Volgens hen moet het hoger kunnen.
BBned of Tiscali? En instellingen heb je al 1000x nagelopen zeker?Bierkameel schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:14:
GRRRR maandag zou mn lijn opgelevert zijn maar ik krijg totaal geen verbinding
Modem zegt wel dat de lijn OK is maar er komt geen data overheen volgens de helpdesk.
Morgen vrijgenomen en ik blijf net zolang bellen totdat het werkt...
[Voor 5% gewijzigd door bjck op 02-03-2006 18:24]
[Voor 5% gewijzigd door Bierkameel op 02-03-2006 18:35]
Anoniem: 67119
Ik vrees dat je vermoeden wel uit gaat komen zoals je al eerder gezegd had en dat we dus voor je verjaardag geen ADSL2+ zullen hebben.Zondagskindje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:57:
[...]
We hebben dan wel een mail gehad over de migratie, maar daarmee is ook alles gezegd.
De upgrade zelf moet nog steeds gaan plaatsvinden.
Ik hoop dat het nog voor mijn verjaardag gaat gebeuren maar ik vrees van niet.
Ja dat met voip kan. Je moet dan het in het Wan setup menu Wan-back-up kiezen, daar als back-up het ip van je gateway invullen (b.v. 192.168.1.1) en het vinkje bij traffic Re-Direct zetten en daar bij back-up gateway ook weer het ip nummer.Anoniem: 67119 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:23:
OK. ik heb al 10 dagen geen internet meer omdat mijn isra punt vervangen gaat worden. Vandaag monteur langsgeweest en die heeft meteen maar een lasploeg besteld. Ze moeten mijn bekabeling (uit 1930) gaan vervangen. Ik had nog een kabel met teer en lood. Nu kan ik wireless op de router van mijn buurman. is er ook een truukje dat ik mijn wireless adapter kan bridgen met mijn zyxel 2602 zodat ik op een of ander manier toch voip kan gebruiken. Dus via het wan adres van mijn buurman.
[Voor 11% gewijzigd door Bart-01 op 02-03-2006 20:37]
Do as I say, don't do as I do.
Wel je firewall even uitgezet hoop ik ? Misschien wordt je DHCP Response geblocked.Bierkameel schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:34:
BBNED met deze instellingen in een Zyxel P2602R-61 Annex A
WAN - WAN Setup
--------------------------------------------------------------------------------
Name:
Mode Routing
Encapsulation ENET ENCAP
Multiplex LLC
Virtual Circuit ID
VPI 0
VCI 35
ATM QoS Type UBR
Zero Config No
Ook al zonder splitter probeerd net maar no go.
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details