Toon posts:

Het grote TweakDSL topic - Deel 20 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.763 views sinds 30-01-2008

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Het grote TweakDSL topic - Deel 20

Index
  • Policy
  • Welke diensten biedt TweakDSL?
  • Welke Services kan ik verwachten?
  • Welke techniek wordt er gebruikt?
  • Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?
  • Hoe lang is de aansluitperiode?
  • Welke instellingen MOET ik weten?
  • Hoe kan ik me aanmelden?
  • Contact info

• Policy

Wegens slechte ervaringen in vorige topic(s), zijn er voor dit topic enkele extra regels van kracht. Ik zal ze hier onder toelichten:

• Ga beschaafd met elkaar om. Soms kunnen meningsverschillen heftige emoties losmaken, maar verwoord dit in je reply op een nette manier. Op gescheld en andere ongepaste zaken wordt streng gemodereerd.

• Een ISP zal goede en slechte tijden kennen. Dat betekend dat het kan voorkomen dat er af en toe een service tijdelijk niet beschikbaar is.
    Graag zien we in de thread als iemand een probleem ondervind met een van de services. Let wel op dat het probleem niet al genoemd is, anders krijgen we dubbele posts.
    Bij een aanhoudend probleem is het niet nodig om elke dag/keer te noemen dat service XXX nogsteeds niet werkt. Ook hier wordt streng op gemodereerd, aangezien dit het topic onderuit haalt. (En verder niets toevoegd).

Overigens is de storingspagina hier te vinden.

• Bij kleine vragen / probleempjes is het niet handig om een reply te plaatsen. Het vervuilt het topic, en het iriteerd de mensen die hier vaker langskomen.
    Het is makkelijker, sneller en handiger om even contact te zoeken met iemand die ook TweakDSL heeft. Dit kan het makkelijkste via IRC gebeuren. De bruikbare IRC gegevens hiervoor zijn: Server irc.tweakers.net, kanaal #TweakDSL

• Welke diensten biedt TweakDSL?

TweakDSL heeft een aantal diensten in het assortiment. Dit zijn allen producten bedoeld voor consumenten. Er is ook een zakelijke afdeling, maar die voert de naam TrueDSL. Klik hier om naar de product-pagina van TrueDSL te gaan.

De producten die TweakDSL aabiedt, zijn de volgende:
    AbonnementSnelheid Prijs 1e/2e jaar Actie T/M
    TisDSL Lite512/256 kbit € 19,95  
    TisDSL Pro 2Mbit/1Mbit€ 39,95  
    TisDSL square 2~4Mbit/1Mbit € 49,95  
    TisDSL pro 2~5Mbit/1Mbit € 39,95  
    TweakDSLT6 2~6Mbit/1Mbit €9.95/€27.95  
    TweakDSLT12 2~12Mbit/1Mbit €14.95/€39.95  
    T16WO** tot 24Mbit/1Mbit*
    € 49,95

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.
    ** = alleen leverbaar dedicated (dsl-only, kaalkoper) of PSTN (POTS, analoog) linesharing. (dus niet in combinatie met ISDN).

AbonnementSnelheid Prijs 1e/2e jaar Actie T/M
    TweakEL 256/256 kbit € 19,95  
    B512512/256 kbit € 24,95
    SurfDSL 1Mbit/512 kbit€ 39,95  
    ProDSL 2Mbit/1Mbit € 49,95  
    SquareDSL 2-4Mbit/1Mbit € 59,95  
    UltraDSL 2-8Mbit/1Mbit*€ 69,95  
    B10** 10Mbit/1Mbit*€ 19,95/€ 34,95
    B16WO 16~24Mbit/1Mbit* € 49.95

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.

Ook kan er geleverd worden als er geen KPN aansluiting actief is (geen telefonie abonnement van KPN). Dit kost eenmalig € 75,00 (kosten voor kaal-koper bedragen maandelijk €9.40)

Welke Services kan ik verwachten?

Naast internet toegang, zijn er nog een aantal andere services die je bij een TweakDSL verbinding geleverd krijgt. Deze zijn:

• Vast IP adres, op aanvraag mogelijk door opgave MAC-adres. Normaliter een dynamisch IP adres.
  • Webruimte van 250 Mbyte (voor homepage en mail)
  • Onbeperkt e-mail boxen op eigen subdomein
  • Een eigen .nl domein indien gewenst
  • Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen (28-30 dagen retentie)
  • Geen download limiet

• Welke techniek wordt er gebruikt?

TweakDSL gebruikt ADSL voor de verbinding naar het internet. ADSL is een techniek die via de telefoonlijn loopt, maar op een andere frequentie als het spraakdeel. Dit betekent dat bellen en ADSL los van elkaar gebruikt kunnen worden.

Zie voor meer informatie dit kopje in de I&T FaQ.

Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?

VoDSL staat voor "Voice Over DSL". Oftewel, spreken (Telefoneren) over de ADSL verbinding.
    TweakDSL levert de VoDSL dienst het eerste jaar gratis aan alle nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen een jaar gratis gebruik maken van de dienst, door hun abonnement met een jaar te verlengen. Wel dient er dan een speciaal VoDSL modem te worden aangeschaft, voor een bedrag van 34,95 euro.

Het gaat hier om een analoge, PSTN telefoonlijn over ADSL. Voor een meerprijs van 2.25 euro, is het ook mogelijk om een ISDN telefoonlijn op het modem te krijgen getermineerd.
    Wil je een extra kanaal dan kan dit ook; dit kost 2,25 euro per maand.

Let op: VoDSL wordt op dit moment niet meer geleverd bij nieuwe aansluitingen. Binnenkort wordt er waarschijnlijk wel een VoIP dienst gelanceerd.

Hoe lang is de aansluitperiode?

De tijd die een ADSL aansluiting in beslag neemt, hangt af van vele factoren. Er is dus ook niet direct een bepaalde tijdsduur te noemen.
    De meeste tijd gaat zitten in het activeren van de lijn. Dit gebeurd door BBned of Tiscali, in combinatie met KPN.

Het verschilt overigens wel of de lijn wordt opgeleverd op "Kaal koper" of met Linesharing. Linesharing is over het algemeen sneller, dit kan soms al binnen een week zijn.

De gemiddelde aansluitperiode zal rond de 10 tot 15 werkdagen liggen. Dit zijn dus grofweg twee tot drie weken.

Tip: Als de lijn officieel nog niet is opgeleverd, is het vaak al wel mogelijk om er gebruik van te maken. Zodra het modem per post binnenkomt, werkt het vaak al. Zeker direct aansluiten als je deze ontvangt of al hebt.

Overigens kan je nu gebruik maken van een zogenaamde Telco - Telco of ISP - ISP migratie. Hierdoor bedraagd de downtime voor een migratie niet meer enkele weken maar is vaak beperkt tot een kwartiertje downtime. (in sommige gevallen kan dit langer duren)

Welke instellingen MOET ik weten?

Customer Menu:
    Overzicht gegevens etc:
    http://customer.cambrium.nl/

Mail Menu:
    Het aanmaken en bewerken van mailboxen:
    http://mail.tweakdsl.nl/

Mail gegevens:
    Uitgaande mailserver (smtp): smtp.tweakdsl.nl
    Binnenkomende mailserver (pop3): pop.tweakdsl.nl
    webmail
    Instel-FaQ

Homepages webruimte
    Host: ftp.tweakdsl.nl
    Username en wachtwoord: Uit de brief van aanmelding

News (usenet)
    Newsserver: news.tweakdsl.nl
    poort: 119
    threads: 8
    uid/upw: niet nodig

DNS gegevens:
    217.19.16.131
    217.19.16.132

Bereiken Copperjet 816-2P
    Ipadres modem: 172.19.3.1
    Subnetmask: 255.255.0.0

Een handleiding is te vinden via deze link

Bereiken Zyxel 2602HW
    Ipadres modem: 192.168.1.1
    Subnetmask: 255.255.255.0
    Een handleiding is te vinden via deze link.

Hoe kan ik me aanmelden?

Er zijn een aantal vereisten om een werkende ADSL verbinding bij TweakDSL te kunnen aanvragen. je moet binnen het dekkingsgebied van BBned of Tiscali vallen. Dit houdt in dat in de telefooncentrale waarop jou telefoonlijn is aangesloten apparatuur van de DSL-netwerk leverancier moet staan.

Voor de allersnelste abonnementen is een kortere lijn wenselijk. Zo wordt de snelheid van 8Mbps vaak tot ~2km nog vaak gehaald. BBned hanteert wel dat als de postcodecheck aangeeft dat de lengte >3000meter het hoogst aangeboden product 512/256 is. Tiscali kent deze beperking niet, maar garanties kunnen niet worden gegeven.

Om dit te controleren, kun je de volgende postcode-check uitvoeren. Hier kun je je ook aanmelden voor TweakDSL, de postcodecheck kan je uitvoeren op de Tweakdsl website

Contact info

TweakDSL is te bereiken via een van de volgende methoden:

• E-mail: info@tweakdsl.nl
  • Telefoon: 036-5460085
  • Telefoon buiten kantoortijd: 036-5460087
  • Fax: 036-5460089

• [Voor 108% gewijzigd door Xandrios op 01-03-2006 19:06]

• Chutney
    • Registratie: November 2003
    • Laatst online: 27-11-2022
    Vette startpost.. met al het onderhoud dat komen gaat... lets goooo!..Snel lurken >:)

• HoppyF
    • Registratie: Oktober 2003
    • Laatst online: 04-06 22:54
    Chutney schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:02:
    Vette startpost.. met al het onderhoud dat komen gaat... lets goooo!..Snel lurken >:)
    Welke onderhoud?
    De bovenstaande link over het Onderhoud werkt niet meer.
    Kijk maar: Storingen en Onderhoud

[Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 01-03-2006 18:06]

• bjck
    • Registratie: Mei 2000
    • Laatst online: 09:56
    Wordt nog bijgwerkt, is even etenstijd.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• fonias
    • Registratie: September 2002
    • Laatst online: 20:07
    Misschien ook handig om de looptijd van het contract en opzegtermijn in de startpost op te nemen ;)
    Eventueel met de bijkomende kosten.

• Chutney
    • Registratie: November 2003
    • Laatst online: 27-11-2022
    HoppyF schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:05:
    [...]

Welke onderhoud?
    De bovenstaande link over het Onderhoud werkt niet meer.
    Kijk maar: Storingen en Onderhoud
    inloggen @ Mijn Tweak, daar staan ze bij aankondigingen

• SunnieNL
    • Registratie: Maart 2002
    • Laatst online: 17:44
    Bah, ik snap niets meer van het upgraden naar adsl2...

De hele tijd stond mijn adres niet in de postcode check.. 2 weken terug nog niet.. en vandaag ineens wel :)
    Ik helemaal gelukkig, maar inloggegeven van My Tweak lagen thuis en niet op mijn werk. Telefonisch wat zaken nagevraagd, ADSL2 was inderdaad mogelijk..

Kom ik thuis, log ik in op MyTweak.. mooie upgrade aanbieding.. en wat denk je wat er gebeurd als ik op 'upgrade' klik .....

Dan krijg ik de melding dat er geen upgrade mogelijk is op dit moment :( :( :( ;(

Maar ff emailtje gestuurd. Hoop dat het wel mogelijk is. Afgelopen september is mijn verhuizing ook al misgegaan. Heeft toen ruim een maand geduurd voordat ik internet had door wat foutieve communicatie tussen bbned<->kpn.

• om3ega
    • Registratie: Maart 2001
    • Laatst online: 02-06 23:51

om3ega

I identify as..

Ok , even duidelijkheid scheppen :

Tweakdsl helpdesk is 0900-TWEAKHD oftwel 0900-8932543

Kost 6 cent per minuut. GEEN lokaal tarief zoals in de brief staat die ik van tweakdsl heb gekregen en zoals op de website staat.. OVerigens werkt het nummer wat in de startpost gemeld staat wel gewoon nog (gelukkig!)

[Voor 17% gewijzigd door om3ega op 01-03-2006 18:54]

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• HoppyF
    om3ega schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:49:
    Ok , even duidelijkheid scheppen :

Tweakdsl helpdesk is 0900-TWEAKHD oftwel 0900-8932543

Kost 6 cent per minuut. GEEN lokaal tarief zoals in de brief staat die ik van tweakdsl heb gekregen en zoals op de website staat.. OVerigens werkt het nummer wat in de startpost gemeld staat wel gewoon nog (gelukkig!)
    Is dat zo?
    Een reden des te meer om het gewone 036- nummer te bellen.
    Dat is locaal tarief en als je via VoDSL of VoIP belt meestal nog gratis ook.
    De nummers staan gelukkig wel in de bovenstaande post.
    Chutney schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:10:
    [...]

inloggen @ Mijn Tweak, daar staan ze bij aankondigingen
    Ja, dat weet ik, om precies te zijn staat het hier
    Het vreemde is alleen dat je eerst moet inloggen om er bij te kunnen komen.
    Niet echt gebruikersvriendelijk.
    Er is ook niets geheims aan de storingen/aangekondigde werkzaamheden dus ik snap niet waarom TweakDSL dit zo gedaan heeft. Er zijn bovendien ISP's die naar mijn mening uitgebreidere en actuelere meldingen geven, maar dit ter zijde. (o.a. infopact.nl en internl.net)

[Voor 2% gewijzigd door HoppyF op 01-03-2006 20:48. Reden: typo]

Anoniem: 103333

bjck schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:08:
    Wordt nog bijgwerkt, is even etenstijd.
    Eet jij niet achter je pc dan :? :)

Edit: Copy en Paste van Speedxs forum:

Datum: 01-03-2006
    KENNISGEVING

Geachte Dhr *******,

Afgelopen week is er overleg geweest tussen SpeedXS en haar netwerk leverancier omtrent de uitstel van levering ADSL2 voor bestaande abonnees.

Tijdens dit overleg is er een inventarisatie gemaakt van de huidige problemen. Naar voren is gekomen dat de grote bottleneck het provisioning systeem is van onze leverancier.

Afgesproken is dat er deze week alles aan gedaan zal worden om dit te verhelpen en indien succesvol tevens met een definitieve datum te komen wanneer migratie mogelijk is.

Zodra wij deze informatie hebben ontvangen zullen wij u zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen.

Met vriendelijke groet,

SpeedXS

[Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 103333 op 01-03-2006 19:33]

• Leftblank
    • Registratie: Juni 2004
    • Nu online
    Nog 'n vraagje hier vandaan; bij 't aanvragen voor TweakDSL moest je, ik geloof, 4 emailadressen invullen die je wou hebben. Nu is TweakDSL aangesloten, draaiend etc, maar ik heb nergens iets van inloggegevens gezien van deze accounts; alleen van de "hoofd" account en als ik daarmee inlog op mail.cambrium.nl dan is er ook echt niks te zien behalve die account.

Nu mijn vraag; worden die andere velden gewoon negeert of doe ik iets verkeerd?

• NoepZor
    • Registratie: Maart 2003
    • Laatst online: 04-06 19:38
    Wat is dit voor een reclame topic zeg.. ?
    En 34,95 voor die 10mbit BBned vind ik wel duur. Internlnet bied em voor 32,95, SpeedLinq voor 30 en waar ik momenteel een aanvraag heb ingediend, SpeedXS, rekent 28,20 met een lidmaatschap (ook meeberekend). Enige voordeel is dan die newsserver maar die krijg ik 6 maand gratis er bij, daarna 3,75 extra p/m, is het nog goedkoper dan Tweakdsl.

De wijzen komen uit het Oosten!

• IceStorm
    • Registratie: Februari 2000
    • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

NoepZor schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:03:
    Wat is dit voor een reclame topic zeg.. ?.
    Om daar nou in deel 20 over te vallen :P

Vandaag een brief met gegevens gehad, nu alleen nog een splitter en dan ben ik ook af van @home en over op Tweak :P

• NoepZor
    • Laatst online: 04-06 19:38
    Ja god had de ts nooit zo doorgenomen. Als het een beetje een onpartijdige ts was dan stond er ook wel in wat de minpunten kunnen zijn en hoe je af meldt en dergelijke.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Sjowhan
    • Registratie: Oktober 2001
    • Laatst online: 15:26
    Yorixz schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:58:
    Nog 'n vraagje hier vandaan; bij 't aanvragen voor TweakDSL moest je, ik geloof, 4 emailadressen invullen die je wou hebben. Nu is TweakDSL aangesloten, draaiend etc, maar ik heb nergens iets van inloggegevens gezien van deze accounts; alleen van de "hoofd" account en als ik daarmee inlog op mail.cambrium.nl dan is er ook echt niks te zien behalve die account.

Nu mijn vraag; worden die andere velden gewoon negeert of doe ik iets verkeerd?
    je hebt een hoofdaccount, daarmee kan je inloggen (zonder @tweakdsl.nl) en -mits ingelogd- oneindig veel mailboxen kan aanmaken. je emailadres is bla@subdomein.tweakdsl.nl

http://specs.tweak.to/5253

NoepZor schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:03:
    Wat is dit voor een reclame topic zeg.. ?
    En 34,95 voor die 10mbit BBned vind ik wel duur. Internlnet bied em voor 32,95, SpeedLinq voor 30 en waar ik momenteel een aanvraag heb ingediend, SpeedXS, rekent 28,20 met een lidmaatschap (ook meeberekend). Enige voordeel is dan die newsserver maar die krijg ik 6 maand gratis er bij, daarna 3,75 extra p/m, is het nog goedkoper dan Tweakdsl.
    Reclame topic? Het is de inleiding van Tweakdsl provider informatie. Er zijn hier meer topics van andere providers ook. Het 1ste jaar is B10 €19.95,- Ik hoop voor je dat je de SpeedXS helpdesk niet zo vaak nodig hebt.

NoepZor schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:17:
    Ja god had de ts nooit zo doorgenomen. Als het een beetje een onpartijdige ts was dan stond er ook wel in wat de minpunten kunnen zijn en hoe je af meldt en dergelijke.
    Kom je hier alleen om te zeiken of wat? Je kan genoeg positieve en negatieve opmerkingen vinden in de vorige 19 topics.

• Sjowhan
    • Registratie: Oktober 2001
    • Laatst online: 15:26
    Anoniem: 103333 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:19:
    [...]

Eet jij niet achter je pc dan :? :)

Edit: Copy en Paste van Speedxs forum:

Datum: 01-03-2006
    KENNISGEVING

Geachte Dhr *******,

Afgelopen week is er overleg geweest tussen SpeedXS en haar netwerk leverancier omtrent de uitstel van levering ADSL2 voor bestaande abonnees.

Tijdens dit overleg is er een inventarisatie gemaakt van de huidige problemen. Naar voren is gekomen dat de grote bottleneck het provisioning systeem is van onze leverancier.

Afgesproken is dat er deze week alles aan gedaan zal worden om dit te verhelpen en indien succesvol tevens met een definitieve datum te komen wanneer migratie mogelijk is.

Zodra wij deze informatie hebben ontvangen zullen wij u zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen.

Met vriendelijke groet,

SpeedXS
    bron

het was al eerder duidelijk dat het systeem niet deugd bij BBned. Weinig communicatie naar TweakDSL en andere providers toe, en dus veel klanten die teveel betalen terwijl ze eigenlijk allang geupgrade zouden moeten zijn.
    Ik ben blij dat ik nog niet voor een upgrade gekozen heb, ik moet eerst maar zien dat de huidige adsl1-bbnedters geupgrade worden, dan ga ik er over nadenken...

http://specs.tweak.to/5253

• Tweekball
    • Registratie: September 2003
    • Laatst online: 22-11-2022
    Mijn ervaring met TweakDSL & Cambrium:

14.02.2005. TweakDSLB10 aangevraagd - gratis modem & setup + 25 € modempakket
    28.02.2005. TweakDSL & Cambrium heeft mijn bankrekening "leeggeplunderd" - 94.95 € af

Mijn vragen:
    1. Is dit een diefstal?
    2. Is dit (oeps, sorry) een foutje?
    3. Zijn mijn verwachtingen te hoog?

Groeten.

Tweekball schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:27:
    Mijn ervaring met TweakDSL & Cambrium:

14.02.2005. TweakDSLB10 aangevraagd - gratis modem & setup + 25 € modempakket
    28.02.2005. TweakDSL & Cambrium heeft mijn bankrekening "leeggeplunderd" - 94.95 € af

Mijn vragen:
    1. Is dit een diefstal?

Groeten.
    Op de Tweakdsl webpagina onder "Mijn tweak" staat een specificatie van de kosten. Denk dat je daar het antwoord kan vinden.

• HoppyF
    Dimmu schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:26:
    [...]

bron

het was al eerder duidelijk dat het systeem niet deugd bij BBned. Weinig communicatie naar TweakDSL en andere providers toe, en dus veel klanten die teveel betalen terwijl ze eigenlijk allang geupgrade zouden moeten zijn.
    Ik ben blij dat ik nog niet voor een upgrade gekozen heb, ik moet eerst maar zien dat de huidige adsl1-bbnedters geupgrade worden, dan ga ik er over nadenken...
    "Leuke" brief, maar ergens klopt er iets niet.
    Als er werkelijk problemen zijn bij BBned v.w.b. het overzetten van bestaande ADSL1 klanten naar ADSL2, dan zou dit toch ook bij andere ISP's zoals TweakDSL bekend moeten zijn?

Waarom horen we dan niets?

Ik heb vanmorgen nog gebeld met de Helpdesk en daar werd gezegd dat het omzetten vandaag of morgen zou gebeuren, maar zeker deze week.
    Dat is weliswaar later dan gisteren (28 febr) maar goed, daar doe je weinig aan.

Ik ben benieuwd of er nog mensen andere info van de Helpdesk hebben ontvangen of info via andere providers zoals SpeedXS. Het is overigens wel zo dat de communicatie bij SpeedXS ook erg te wensen over laat. Men is daar echt niet blij.

• Tweekball
    Anoniem: 103333 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:35:
    [...]

Op de Tweakdsl webpagina onder "Mijn tweak" staat een specificatie van de kosten. Denk dat je daar het antwoord kan vinden.
    Bedankt Whordijk.

In mijn aanvraag staat duidelijk "Gratis setupkosten"
    De specificatie op "Mijn Tweak" zegt: "Modem- en setupkosten € 58.78 + BTW"

Mijn vragen:
    1. Is dit een diefstal of oplichting?

Groeten

HoppyF schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:45:
    [...]

"Leuke" brief, maar ergens klopt er iets niet.
    Als er werkelijk problemen zijn bij BBned v.w.b. het overzetten van bestaande ADSL1 klanten naar ADSL2, dan zou dit toch ook bij andere ISP's zoals TweakDSL bekend moeten zijn?

Waarom horen we dan niets?

Ik heb vanmorgen nog gebeld met de Helpdesk en daar werd gezegd dat het omzetten vandaag of morgen zou gebeuren, maar zeker deze week.
    Dat is weliswaar later dan gisteren (28 febr) maar goed, daar doe je weinig aan.

Ik ben benieuwd of er nog mensen andere info van de Helpdesk hebben ontvangen of info via andere providers zoals SpeedXS. Het is overigens wel zo dat de communicatie bij SpeedXS ook erg te wensen over laat. Men is daar echt niet blij.
    SpeedXS zit in het zelfde schuitje als Tweak en de andere BBned providers, zie niet in waarom ze daarover moeten gaan liegen.. Dat er problemen zijn bij BBned is duidelijk. Het omzetten gebeurd maar voor een aantal mensen trouwens (de 28e batch), waarschijnlijk weer een test overgang (zoals vorige maand) Heel erg jammer dat het allemaal zo geheimzinnig moet gaan, ipv gewoon eerlijk zeggen dat het best nog een maand langer kan duren..

Tweekball schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:55:
    [...]

Bedankt Whordijk.

Mijn vragen:

Groeten
    Ziet eruit als een Oeps.. Volgens mij alleen €25,- voor het modempakket (Weet dat niet zeker) Morgen even bellen anders..

Anoniem: 166059

Het hele jaar al problemen met VoDSL. Nu weer regelmatig dat een telefoongesprek wegvalt en dat je een vriendelijke "line is busy" krijgt als je iemand wil bellen of men jouw wil bellen. Als je dan nog een keer navraag doet bij de Tweakdsl helpdesk over waar ze nu allemaal mee bezig zijn, dan hoor je hoogstens dat ze VoDSL ook niet meer aanbieden omdat er te veel problemen mee zijn. Weet hier iemand wanneer Tweakdsl met een alternatief komt voor VoDSL? Want ze beloven immers dezelfde kwaliteit al met je oude KPN telefoonlijn.

• eisbaer
    • Registratie: Augustus 2000
    • Laatst online: 18:36

eisbaer

Kalkhoff 3B excite VanMoof S3

Volgens hun pagina gaan ze vodsl weer aanbieden. Overigens heb ik nog nooit problemen gehad met mijn vodsl aanlsluiting (afgezien van het feit dat mijn nummer wederom niet zichtbaar is voor anderen).

Favorieten: Samsung s20fe 5g- Apps Backup Restore

• HoppyF
    Anoniem: 103333 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:00:
    [...]

SpeedXS zit in het zelfde schuitje als Tweak en de andere BBned providers, zie niet in waarom ze daarover moeten gaan liegen.. Dat er problemen zijn bij BBned is duidelijk. Het omzetten gebeurd maar voor een aantal mensen trouwens (de 28e batch), waarschijnlijk weer een test overgang (zoals vorige maand) Heel erg jammer dat het allemaal zo geheimzinnig moet gaan, ipv gewoon eerlijk zeggen dat het best nog een maand langer kan duren..
    Mee eens dat ze in hetzelfde schuitje zitten, het is dan juist opmerkelijk dat de ISP's dan geen openheid van zaken geven. Als de "schuld" namelijk bij BBned ligt valt hun niets te verwijten en kunnen ze hun straatje mooi schoonvegen.
    Dat doen ze dus niet, dus is er vast meer aan de hand.

Ze zijn waarschijnlijk bang voor slechte publiciteit, of klanten die weglopen of hun contract opzeggen als ze (de ISP) niet aan de voorwaarden kan voldoen. De zaak proberen te verhullen is niet slim, de waarheid komt toch wel boven, het kan misschien even duren maar we komen er wel achter.
    Die geheimzinnigheid veroorzaakt alleen maar ergernis natuurlijk en gespeculeer over de oorzaak van de vertraging. Onnodig.
    En vergeet niet, het opbouwen van een goede reputatie kost veel tijd het het afbreken is echter zo gebeurd. :X

• Gn!uz
    • Registratie: Oktober 2002
    • Laatst online: 19-09-2018
    Is er inmiddels weer een nieuwe planning van BBNED beschikbaar m.b.t. het gereedmaken van de centrales voor ADSL2+ (Maart etc...)?

Anoniem: 107119

Gn!uz schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:17:
    Is er inmiddels weer een nieuwe planning van BBNED beschikbaar m.b.t. het gereedmaken van de centrales voor ADSL2+ (Maart etc...)?
    Maart ja, alleen het jaartal is nog niet bekend...... 8)

Bij Fiberworld schijn je sinds vandaag wel binnen BBned te kunnen migreren naar Adsl2.. Bron
    Vaag allemaal weer dat BBned nieuws vandaag. 8)7

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 103333 op 01-03-2006 23:33]

• BurnHard
    • Registratie: Augustus 2001
    • Laatst online: 01-06 16:57
    eisb4er schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:39:
    Volgens hun pagina gaan ze vodsl weer aanbieden. Overigens heb ik nog nooit problemen gehad met mijn vodsl aanlsluiting (afgezien van het feit dat mijn nummer wederom niet zichtbaar is voor anderen).
    In het begin wel wat problemen gehad en nu geen nummer weergave meer als ik mensen bel maar verder DIK tevreden maar hoop wel snel over te kunnenn want Ultra abo is toch wel erg duur momenteel

[Voor 2% gewijzigd door BurnHard op 01-03-2006 23:40. Reden: typo's]

BurnHard.nl ICT Solutions

• burne
    • Registratie: Maart 2000
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gn!uz schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:17:
    Die is er niet en gaat er niet komen ook. Alle migraties zijn afgerond en er staan geen nieuwe migraties in de planning. Bot gesteld: er is niets meer om te migreren. Alles wat ADSL2+ zou kunnen doen doet het ook.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• punisher.nl
    • Registratie: Juni 2003
    • Laatst online: 19-05 16:02
    Burne schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:44:
    [...]

Die is er niet en gaat er niet komen ook. Alle migraties zijn afgerond en er staan geen nieuwe migraties in de planning. Bot gesteld: er is niets meer om te migreren. Alles wat ADSL2+ zou kunnen doen doet het ook.
    Dan heb je het mis had ook op 28 feb een migratie, maar zit nog gewoon op mijn oude adsl aansluiting.

• HoppyF
    punisher.nl schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:59:
    [...]

Dan heb je het mis had ook op 28 feb een migratie, maar zit nog gewoon op mijn oude adsl aansluiting.
    Ja ik ook, maar Burne bedoelt waarschijnlijk dat de centrales geschikt gemaakt zijn voor ADSL2+.
    Dat is iets anders dan dat jij ook overgezet bent naar ADSL2.
    Daarvoor moeten ook handelingen verricht worden, al dan niet automatisch, en daar heeft men blijkbaar nogal moeite mee.

Aan de centrales valt dus weinig meer aan te passen, tenzij men nog wat centrales gaat doen die toch economisch aantrekkelijk worden en niet in de eerste groep van de planning zaten. Niet alle centrales zijn immers al aangepast. En zijn nog witte vlekken op de kaart en dat zal ook wel zo blijven.

Burne schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:44:
    [...]

Hoe kan men controleren of je op een migratie geschikte centrale zit? Is jammer dat BBned dat niet op zijn postcode check zet.

• Gn!uz
    Das toch een beetje vreemd.. Ik woon in Baarn (11000 connecties) en overal zie ik dat ADSL2+ niet beschikbaar is. Dit terwijl alle omliggende plaatsen wel al ADSL2+ hebben.. Vaag?

• bjck
    Anoniem: 103333 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:14:
    [...]

Hoe kan men controleren of je op een migratie geschikte centrale zit? Is jammer dat BBned dat niet op zijn postcode check zet.
    Geven ze toch gewoon weer op http://pcdb.bbned.nl/ ??
    Gn!uz schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:14:
    Das toch een beetje vreemd.. Ik woon in Baarn (11000 connecties) en overal zie ik dat ADSL2+ niet beschikbaar is. Dit terwijl alle omliggende plaatsen wel al ADSL2+ hebben.. Vaag?
    Aantal aansluitingen hoeft niet de doorslag te geven, zijn veel, heel veel meer factoren die een rol kunnen spelen.

Overigens levert Tiscali op de centrale Baarn (Brn) gewoon ADSL2+ en dus is T12 en T16WO beschikbaar. Alleen moet je niet een ISDN lijn hebben, dat gaat weer niet bij Tiscali. In zo'n geval gewoon een kaalkoper of extra analoge lijn d'r naast en het kan.

BBned hanteert ook afstands grenzen voor ADSL2+ volgensmij, als je dus een lange lijn hebt kan een postcodecheck negatief geven terwijl iemand anders op de zelfde centrale op een andres wel een okee krijgt. Zo kunnen ISP's ook op Tiscali aansluitingen zelf grenzen stellen aan bestelbaarheid natuurlijk.

[Voor 19% gewijzigd door bjck op 02-03-2006 00:22]

• Xandrios
    • Laatst online: 03-06 14:49
    Tweekball schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:55:
    [...]

Bedankt Whordijk.

Mijn vragen:

Groeten
    Wat voor een modem heb je geselecteerd?

Het lijkt er namelijk op dat je hier ook voor een modem betaald. Als je zeker weet dat je geselecteerd hebt "geen modem", dan zal het inderdaad een foutje zijn. Even bellen en het wordt vast verholpen :)

• Gn!uz
    Alleen als ik de postcodecheck bij Tweak doe kan ik de TweakDSLB16WO selecteren. De afstand van mijn huis tot de centrale is 1550m. En ik heb ISDN. Had al gebeld. Werd aangegeven dat ze eerste de analoge ADSL mensjes migreren, daarna analoog+voice en dan gaan ze ns naar ISDN kijken. Heb je daar dan ook nog voice bij dan wordt het weer iets later.... :) Kortom ben waarschijnlijk voorlopig nog niet aan de beurt.

Tzt wil ik waarschijnlijk voor een Copperjet 1626-4P gaan icm ISDN. Hierop kan ik dan 4 analoge toestellen aansluiten. Nu vraag ik me alleen af of ik mijn telefoonnummers (3) op de verschillende poorten kan configureren. Heb nu een Copperjet 815 (2 ISDN poorten) en kan hier volgens mij geen nummer per poort in het modem instellen. Daarom heb ik er een Quattrovox III uit het jaar kruik achter zitten.. Duzz, heeft iemand ervaring met een 1626-4P danwel een ISDN modem met meerdere analoge outs? Supah!
    bjck schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:19:
    [...]

Geven ze toch gewoon weer op http://pcdb.bbned.nl/ ??

[...]

Aantal aansluitingen hoeft niet de doorslag te geven, zijn veel, heel veel meer factoren die een rol kunnen spelen.

Overigens levert Tiscali op de centrale Baarn (Brn) gewoon ADSL2+ en dus is T12 en T16WO beschikbaar. Alleen moet je niet een ISDN lijn hebben, dat gaat weer niet bij Tiscali. In zo'n geval gewoon een kaalkoper of extra analoge lijn d'r naast en het kan.

BBned hanteert ook afstands grenzen voor ADSL2+ volgensmij, als je dus een lange lijn hebt kan een postcodecheck negatief geven terwijl iemand anders op de zelfde centrale op een andres wel een okee krijgt. Zo kunnen ISP's ook op Tiscali aansluitingen zelf grenzen stellen aan bestelbaarheid natuurlijk.

• spokje
    • Laatst online: 09:48
    Hmm, ik heb eind december een migratie aangevraagd van Demon 2/1mbit naar Tweak 10/1mbit. Tot heden nog steeds op Demon. Duurt nu dus al dik 2 maanden. Is dit normaal? :P Heb wel al een factuur gekregen en betaald voor modempakket..

• docftp
    • Registratie: Januari 2001
    • Niet online
    spokje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:19:
    Hmm, ik heb eind december een migratie aangevraagd van Demon 2/1mbit naar Tweak 10/1mbit. Tot heden nog steeds op Demon. Duurt nu dus al dik 2 maanden. Is dit normaal? :P Heb wel al een factuur gekregen en betaald voor modempakket..
    Ja dat is wel heel lang, aangezien ik ook over ben van Demon naar Tweak en dit is aangevraagd op 16-02 en ik was over op 28-02 en tot op heden tot volle tevredenheid.
    ( alleen die snelheid mag nog wel een stukske hoger van me, zit nu op 16917 )

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• The Wizard
    • Registratie: Januari 2000
    • Laatst online: 06:35

The Wizard

Moderator Mobile
    Had ik ook, zit wel op Tweak, maar nog steeds met 2/1....

Modem kun je wel alvast aanvragen, gewoon helpdesk bellen of een mailtje sturen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Hans C
    • Registratie: Februari 2002
    • Laatst online: 30-05 10:16
    vraagje. Ik zit al bij Tweak en heb overgang naar ADSL2 (10) aangevraagd. De modem staat hier al (en de helpdesk heeft het erg druk). Ik heb nog altijd verbinding op de oude modem voor ADSL1 en wanneer ik de nieuwe modem aansluit heb ik geen internet (slordig overigens dat op de info die ik krijg staat dat het modem ingesteld is op TIS).

Wanneer weet je of je overbent naar 2? Werkt dan de verbinding op de oude modem niet meer?

• 666AnGeL
    • Registratie: September 2001
    • Laatst online: 05-05 20:13
    #$@@#%...

Net mail terug gehad over de dubbele kosten voor migratie..
    Hier wordt ik NIET vrolijk van.

Volgens hun kost de Zyxel zelf €149, en moet je nog apart betalen voor de migratie.
    Daarbij krijg je dan nog een "GRATIS" copperjet... :(

Zie dit op hun site:

http://www.666angel.nl/tweak.gif

En nu wordt ik ook nog eens harstikke onbeschoft toegesproken
    dat ik maar beter kan betalen.
    ( heb het bedrag laten storneren en dat laten weten , en gevraagd of ik het juiste bedrag zelf moet overmaken of dat hun dat afschrijven. )

Heb steeds meer spijt van mijn keuze om bij Tweak ADSL1->ADSL2 migratie te nemen..

..edit , al 10 min. caller 3... dan weer 2 dan weer 3 :(

[Voor 6% gewijzigd door 666AnGeL op 02-03-2006 10:21]

Anoniem: 151146

666AnGeL schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:59:
    #$@@#%...

Volgens hun kost de Zyxel zelf €149, en moet je nog apart betalen voor de migratie.

....

( heb het bedrag laten storneren en dat laten weten , en gevraagd of ik het juiste bedrag zelf moet overmaken of dat hun dat afschrijven. )

Heb steeds meer spijt van mijn keuze om bij Tweak ADSL1->ADSL2 migratie te nemen..
    goed dat je het hebt laten storneren. Op de site staat idd:
    Het pakket van € 89,95 bestaat uit de upgrade, verzendkosten en de VoDSL voorbereidde Copperjet 816-2P (adsl2 geschikte versie)
    Het pakket van € 149,- bestaat uit de upgrade, verzendkosten en de VoIP voorbereidde ZyXEL 2602HW die ook nog eens voorzien is van WLAN.
    ze hebben de zaakjes duidelijk niet goed voor mekaar.
    heb zelf veel problemen gehad met de zomeraanbieding toen ik mijn abbo afsloot. ook teveel afboeken. ook laten restorneren en na tig herinneringen en mailtjes/belletjes van mij richting tweak is het uiteindelijk weer opgelost. Voet bij stuk houden in dit geval. Maar het is een uitermate vervelende situatie.

• Hans C
    Op mijn factuur staat netjes de afgesproken € 149 voor kosten en de modem. Daarnaast de eerste maand abo. Bij de overgang moest je aangeven of je de overgang met gratis Copperjet wilde, of de overgang met Zyxel voor € 149. Wat dat betreft hier geen probleem dus.

Wel heb ik hierboven (2 posts) nog een vraag staan waar ik hoop dat iemand antwoord op wil geven.

• 666AnGeL
    Hans C schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:27:
    Op mijn factuur staat netjes de afgesproken € 149 voor kosten en de modem. Daarnaast de eerste maand abo. Bij de overgang moest je aangeven of je de overgang met gratis Copperjet wilde, of de overgang met Zyxel voor € 149. Wat dat betreft hier geen probleem dus.

Wel heb ik hierboven (2 posts) nog een vraag staan waar ik hoop dat iemand antwoord op wil geven.
    Wanneer weet je of je overbent naar 2? Werkt dan de verbinding op de oude modem niet meer?
    je kan in het status gedeelte van de modem (web configurator of via bv. telnet) zien of je over bent.
    ( adsl1 is meestal: G.DMT, adsl2+ is: G.992.5 )
    Verder kun je het waarschijnlijk ook wel aan de snelheid merken :)

als je nog je oude adsl1 modem hebt hangen werkt die op adsl2 nog steeds.
    alleen dan uiteraard op adsl1-snelheid.

• 666AnGeL
    Anoniem: 151146 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:10:
    [...]

goed dat je het hebt laten storneren. Op de site staat idd:

[...]

ze hebben de zaakjes duidelijk niet goed voor mekaar.
    heb zelf veel problemen gehad met de zomeraanbieding toen ik mijn abbo afsloot. ook teveel afboeken. ook laten restorneren en na tig herinneringen en mailtjes/belletjes van mij richting tweak is het uiteindelijk weer opgelost. Voet bij stuk houden in dit geval. Maar het is een uitermate vervelende situatie.
    Ja heel vervelend.. ze zijn het nu in ieder geval uit aan het zoeken voor mij.
    Maar ik vind het wel al vervelend dat ze zo voet bij stuk houden , terwijl het notabene op hun website staat.
    Ik heb dan ook aangegeven dat ik nooit de upgrade gedaan zou hebben als er had gestaan:
    149 + nog bijkomende kosten voor upgraden...

Maargoed we zullen zien.
    Ik wordt teruggebeld.
    En anders bel ik over een paar dagen zelf op :)

• Hans C
    666AnGeL schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:40:
    [...]

[...]

je kan in het status gedeelte van de modem (web configurator of via bv. telnet) zien of je over bent.
    ( adsl1 is meestal: G.DMT, adsl2+ is: G.992.5 )
    Verder kun je het waarschijnlijk ook wel aan de snelheid merken :)

als je nog je oude adsl1 modem hebt hangen werkt die op adsl2 nog steeds.
    alleen dan uiteraard op adsl1-snelheid.
    in system status staat dit:
    System Status

System Name:
    ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.0) | 01/26/2006
    DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83
    Standard:ADSL2+ Mode

Meer informatie, behalve dan over Voice en de DHCP server, wordt door de Zyxel niet gegeven. Andere ideeen nog?

• om3ega

om3ega

I identify as..

Telnet naar 192.168.1.1
    Ga naar de command mode via : menu 24 , daarna 4
    daarna optie 22

tik daarna in : wan adsl chandata

Ik zie daar bijvoorbeeld

code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7

Copyright (c) 1994 - 2005 ZyXEL Communications Corp.
    ras> wan adsl chandata
    DSL standard: ADSL_G.dmt
    near-end interleaved channel bit rate: 2048 kbps
    near-end fast channel bit rate: 0 kbps
    far-end interleaved channel bit rate: 928 kbps
    far-end fast channel bit rate: 0 kbps

Dus ondanks dat Tweakdsl zegt dat alles moet werken ben ik nog niet over ..

• bjck
    The Wizard schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:33:
    [...]

Had ik ook, zit wel op Tweak, maar nog steeds met 2/1....

Modem kun je wel alvast aanvragen, gewoon helpdesk bellen of een mailtje sturen.
    Gaat niet helemaal vlekkeloos die ISP-ISP-hop bij BBned blijkbaar. Las pas ook iemand hier die wel nieuwe snelheid had gekregen maar nog wel een IP van Demon.
    docftp schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:33:
    [...]

Ja dat is wel heel lang, aangezien ik ook over ben van Demon naar Tweak en dit is aangevraagd op 16-02 en ik was over op 28-02 en tot op heden tot volle tevredenheid.
    ( alleen die snelheid mag nog wel een stukske hoger van me, zit nu op 16917 )
    Jij hebt een telco-telco migratie gedaan vanaf Demon/BBned(?) naar TweakDSL/Tiscail, heel andere situatie.

Wat voor modem gebruik je?

Opzich is bijna 17Mbps heel netjes voor een wide-open ADSL2+ verbinding, er is niet heel veel verstoring of lengte nodig om een koperdraad om het stuk tussen 24 en 16Mbps te laten zakken.

• 666AnGeL
    Hans C schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:54:
    [...]

in system status staat dit:
    System Status

System Name:
    ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.0) | 01/26/2006
    DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83
    Standard:ADSL2+ Mode

Meer informatie, behalve dan over Voice en de DHCP server, wordt door de Zyxel niet gegeven. Andere ideeen nog?
    Dan ben jij denk ik over naar ADSL2+ , gefeliciteerd! :D
    ( check ff voor de zekerheid inderdaad ff via telnet zoals om3ega net vertelde )
    om3ega schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:59:
    Telnet naar 192.168.1.1
    daarna optie 22

Ik zie daar bijvoorbeeld

code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7

ras> wan adsl chandata

Hier ook nog steeds het oude en vertrouwde adsl1 :D lol

ras> wan adsl chandata
    near-end interleaved channel bit rate: 8064 kbps
    far-end interleaved channel bit rate: 960 kbps

[Voor 11% gewijzigd door 666AnGeL op 02-03-2006 11:11]

• Hans C
    om3ega schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:59:
    Telnet naar 192.168.1.1
    daarna optie 22

Ik zie daar bijvoorbeeld

code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7

ras> wan adsl chandata

Bij mij verschijnt dan:

ras> wan adsl chandata
    DSL standard: ADSL2+ Mode
    near-end bit rate: 4092 kbps
    far-end bit rate: 1023 kbps

Het lijkt er dus op dat ADSL2+ geactiveerd is op de lijn. Het modem geeft echter nog steeds geen krimp. Lampje DSL brandt, lampje internet is rood.

• SunnieNL
    • Laatst online: 17:44
    sun.dace schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:15:
    De hele tijd stond mijn adres niet in de postcode check.. 2 weken terug nog niet.. en vandaag ineens wel :)
    Ik helemaal gelukkig, maar inloggegeven van My Tweak lagen thuis en niet op mijn werk. Telefonisch wat zaken nagevraagd, ADSL2 was inderdaad mogelijk..
    Kom ik thuis, log ik in op MyTweak.. mooie upgrade aanbieding.. en wat denk je wat er gebeurd als ik op 'upgrade' klik .....
    Dan krijg ik de melding dat er geen upgrade mogelijk is op dit moment :( :( :( ;(
    Ondertussen weet ik dus al wat meer.. upgradepagina is voor mij niet aanwezig omdat hij kijkt naar de lijnopleveringsdatum. En die staat op de datum van mijn verhuizing.

Op de helpdesk wilde ze me doen geloven dat ik bij een verhuizing akkoord ga met een jaar verlenging van mijn contract. Maar daar ben ik het niet mee eens.
    Ik was al ruim 2,5 jaar lid van tweak (dus mijn contract was al lang afgelopen en alleen nog op basis van maandopzegging), daarnaast heb ik niets getekend dat ik een verlenging accepteer en staat het niet in de algemene voorwaarden.
    Gelukkig waren ze het er mee eens en gaan ze het een en ander voor me uitzoeken zodat ik toch nog kan upgraden..

Blijf ik met het probleem van mijn upload zitten. Sinds december is de SNR (en de wegval van pakketten) zo hoog dat mijn modem nu alleen nog met een dagelijkse reset het verschil tussen ruis en signaal kan zien. Stomme is dat het meestal mis gaat rond 10.00u 's ochtends op werkdagen (als ik dus niet thuis ben.. ).
    Modem reset 's avonds bij thuiskomst werkt wel, maar vind ik geen oplossing :( Maar ook dat wordt eindelijk (na 2 maanden zeuren) uitgezocht nadat de fabrikant van mijn modem aangaf dat ik de laatste firmware had....

• 666AnGeL
    Hans C schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:11:
    [...]

Bij mij verschijnt dan:

ras> wan adsl chandata
    DSL standard: ADSL2+ Mode
    near-end bit rate: 4092 kbps
    far-end bit rate: 1023 kbps

Het lijkt er dus op dat ADSL2+ geactiveerd is op de lijn. Het modem geeft echter nog steeds geen krimp. Lampje DSL brandt, lampje internet is rood.
    dan kan het zijn dat de modem is ingesteld op adsl2+
    je zou het beste even het volgende commando in kunnen geven:

wan adsl opencmd multimode

dan gaat ie als bv. adsl2+ niet beschikbaar is gewoon op adsl1 draaien.
    als adsl2+ er wel is daarop ( als er geen lijn probs ofzo zijn uiteraard )

(thanks bjck ;))

• Hans C
    Helpdesk nog steeds overbezet :|

Mijn connection settings zijn:

WAN - WAN Setup

--------------------------------------------------------------------------------

Name:
    Mode Routing
    Encapsulation ENET ENCAP
    Multiplex LLC
    Virtual Circuit ID
    VPI 0
    VCI 34
    ATM QoS Type UBR

Kan iemand bevestigen of dit de juiste zijn?

• bjck
    Dat internet lampje rood brandt kan zijn dat je gewoon geen IP krijgt van de DHCP server, maar ook dat de verstuurde pakketjes van je modem helemaal niet bij de DHCP server aankomen (of terug niet) door een fout bij de telco in het netwerk voor je lijn.

Of je hebt zelf je instellingen niet goed staan zoals VPI/VCI, geeft ook dat effect.
    Hans C schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:19:
    Helpdesk nog steeds overbezet :|

Mijn connection settings zijn:

WAN - WAN Setup

--------------------------------------------------------------------------------

Name:
    Mode Routing
    Encapsulation ENET ENCAP
    Multiplex LLC
    Virtual Circuit ID
    VPI 0
    VCI 34
    ATM QoS Type UBR

Kan iemand bevestigen of dit de juiste zijn?
    Voor een Tiscali aansluiting is dit juist als je IP op 'automatisch ip' hebt staan dan natuurlijk. BBned is 0/35 als enige verschil qua instellingen.

[Voor 49% gewijzigd door bjck op 02-03-2006 11:21]

• docftp
    • Niet online
    bjck schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:01:
    [...]

[...]

Jij hebt een telco-telco migratie gedaan vanaf Demon/BBned(?) naar TweakDSL/Tiscail, heel andere situatie.

Wat voor modem gebruik je?

Opzich is bijna 17Mbps heel netjes voor een wide-open ADSL2+ verbinding, er is niet heel veel verstoring of lengte nodig om een koperdraad om het stuk tussen 24 en 16Mbps te laten zakken.
    Klopt ik zat bij demon op BBned en ging naar Tis.
    Het was niet zo duidelijk of spokje ook die stap had gedaan ( of ik lees niet helemaal lekker)
    Maar ik gebruik nu een belkin ADSL2+ modem/router , ik zit me alleen of te vragen of een ander modem andere waardes oplevert in positieve zin.
    Ik heb niemand in de buurt die ook op 2+ zit , en onze plaatselijke ISP hier zit niet te wachten op me om een modem uit te lenen , ook al hebben we er wel 12 verbindingen lopen. (scholen)

• bjck
    docftp schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:33:
    [...]

Klopt ik zat bij demon op BBned en ging naar Tis.
    Het was niet zo duidelijk of spokje ook die stap had gedaan ( of ik lees niet helemaal lekker)
    Maar ik gebruik nu een belkin ADSL2+ modem/router , ik zit me alleen of te vragen of een ander modem andere waardes oplevert in positieve zin.
    Dat zou heel goed kunnen dat er meer snelheid in zit downstream dan, en ook upstream.

Wat je bijvroobeeld ziet op de TisDSL2 lijnen:

Upstream:
    • ZyXEL en CJT816-2P rond de 1150kbps.
    • Speedtouch en Linksys rond de 1000kbps.

Downstream:
    • ZyXEL, Speedtouch en CJT816-2P ongeveer gelijk op maximum wat de lijn aan kan.
    • Linksys helaas geen idee, nooit kunnen testen of gelezen dat iemand kon vergelijken op dezelfde lijn.

Wat je zou kunnen doen als je niet een dure ZyXEL of Speedtouch wilt kopen of kunt lenen via marktplaats voor ~€20 een 'powered by bbned' CJT816-2P kopen en die gebruiken/testen als bridge. Als router vind ik het een rot modem en loopt hij vaak vast, maar als bridge met een aparte router er achter prima. (kan Xandrios je vast bij assisteren of ik)

Wat doet je Belkin qua upstream? En durf je hem te openen? Ben nieuwsgierig welke DSL-chipset er gebruikt wordt in dit apparaat. Dan valt er wellicht iets meer zinnigs te zeggen of je meer zou kunnen halen al.
    Ik heb niemand in de buurt die ook op 2+ zit , en onze plaatselijke ISP hier zit niet te wachten op me om een modem uit te lenen , ook al hebben we er wel 12 verbindingen lopen. (scholen)
    Uitlenen zijn ze nooit happig op ;)

[Voor 45% gewijzigd door bjck op 02-03-2006 11:55]

• docftp
    • Niet online
    bjck schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:41:
    Wat doet je Belkin qua upstream? En durf je hem te openen? Ben nieuwsgierig welke DSL-chipset er gebruikt wordt in dit apparaat. Dan valt er wellicht iets meer zinnigs te zeggen of je meer zou kunnen halen al.
    Upstream doet hij nu 992. daar kan ik heel goed mee leven.
    Die chipset ga ik dus niet achterhalen voor je want openmaken van een belkin houdt in dat de behuizing naar de haaien is.(door mij althans)
    Nu kan ik wel dat ding met telnet benaderen, dus misschien dat ik daar wat mee info mee naar boven kan toveren.
    Heb jij een idee waar ik naar zou moeten uitkijken?

• bjck
    docftp schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:15:
    [...]

Upstream doet hij nu 992. daar kan ik heel goed mee leven.
    Die chipset ga ik dus niet achterhalen voor je want openmaken van een belkin houdt in dat de behuizing naar de haaien is.(door mij althans)
    Nu kan ik wel dat ding met telnet benaderen, dus misschien dat ik daar wat mee info mee naar boven kan toveren.
    Heb jij een idee waar ik naar zou moeten uitkijken?
    Soms staat er naast de firmware versie ook nog een DSL firmware code/versie. Hieraan is vaak wel te zien welke chipset er gebruikt is. En soms geeft een modem ook de local en remote vendor_id op in de status van je DSL lijn, dan kan je het ook gemakkelijk zien.

De CJT's geven ook een DSL-chipset firmware versie op bijvoorbeeld, los van hun eigen firmware versie. Ook ZyXEL geeft dat weer en ziet er uit als onderstaande bijvoorbeeld. Een modem fabrikant schrijft de firmware voor alle functionaliteiten en pakt in die firmware voor het product ook een stukje software van de chipset fabrikant om de DSL-lijn/chip aan te sturen.

ADSL Chipset Vendor: TI AR7 05.02.01.83

[Voor 23% gewijzigd door bjck op 02-03-2006 12:19]

• docftp
    • Niet online
    bjck schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:17:
    [...]

De CJT's geven ook een DSL-chipset firmware versie op bijvoorbeeld, los van hun eigen firmware versie. Ook ZyXEL geeft dat weer en ziet er uit als onderstaande bijvoorbeeld. Een modem fabrikant schrijft de firmware voor alle functionaliteiten en pakt in die firmware voor het product ook een stukje software van de chipset fabrikant om de DSL-lijn/chip aan te sturen.

ADSL Chipset Vendor: TI AR7 05.02.01.83
    Het enige wat ik nu kan achterhalen is wat in de firmware staat die ik net opende.

Broadcom Corporatio ver. 2.0      6348  96348GW-10

Ik zal als ik straks thuis ben wel kijken of telnet mij meer info kan verschaffen.
    ik weet wel dat de Webinterface niet die info geeft die ik zou willen hebben en dan moet je denken aan adsl modem code version en hardware version

• bjck
    Broadcom chip net als in de Speedtouch modems gebruikt wordt blijkbaar. Al gebruiken die een voor Thomson aangepaste/speciale variant misschien zelfs van Broadcom.

Dan is je downstream wellicht zo'n beetje wat er maximaal in die lijn zit, maar zeker weten doe je het nooit want dit kan best een hele oude versie zijn van Broadcom waar ze later nog veel optimalisaties hebben gedaan waar je profeit van kan hebben natuurlijk.

• docftp
    • Niet online
    OK bedankt voor je info.
    Zal vanmiddag toch eens de lokale ISP bellen en vragen of ze eventueel een cisco837 die bij hun vandaan komt willen ruilen voor een CJT.
    Niet geschoten schijnt mis te zijn.

• HoppyF
    666AnGeL schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:59:
    #$@@#%...

Net mail terug gehad over de dubbele kosten voor migratie..
    Hier wordt ik NIET vrolijk van.

Zie dit op hun site:

[afbeelding]

..edit , al 10 min. caller 3... dan weer 2 dan weer 3 :(
    Bij mij zijn ze nog de dubbele kosten aan het uitzoeken.
    Ik kreeg daar een email over.

Maar het verhaal over de migratie kosten is duidelijk, het staat in het contract.
    De (eenmalige) migratie kosten bestaan uit een de upgrade/modem + modempakket + verzendkosten.
    Ook interessant, er staat VoIP bij, dat betekent dat de huidige VoDSL in principe gemigreerd zou moeten worden naar VoIP, daar lees je nog weinig over.
    Maakt me ook niet uit maar het staat er wel.
    Bij deze geef ik aan dat ik mijn bestaande TweakDSL aansluiting wil migreren naar het
    onderstaande product.
    Klantgegevens:
    Naam : Dhr. .........
    Klantnummer : CB..............
    Adres : ...............
    PC & Woonplaats : ...................
    DSL lijnnummer * : ........................
    (* telefoonnummer waarop de huidige ADSL verbinding geleverd is)

Aanpassing van type verbinding:
    Nieuwe lijnsnelheid: TweakDSLB10 (ADSL2 10Mb/1Mb) € 34,95 per maand
    Voice: VoIP
    Modem: Zyxel 2602HW
    Eenmalige migratiekosten * € 149,-
    (* kosten voor migratie, verzending en ADSL2 modem)

Door ondertekening van dit formulier geef ik aan langer dan 12 maanden lid te zijn van
    TweakDSL en TweakDSL toestemming te geven mijn ADSL-signaal te upgraden naar de
    hierboven aangegeven snelheid. Nadat de betreffende centrale door bbned gereed
    gemeld is, zal TweakDSL de migratie in gaan plannen en uitvoeren. Tevens geef ik aan
    dat ik bekend ben met de hierboven vermelde kosten, waarbij ook het maandbedrag
    aangepast zal worden naar de kosten van het nieuwe type abonnement per de realisatie
    datum.

Datum : Plaats:
    Handtekening :
    20051223

• bjck
    docftp schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:35:
    OK bedankt voor je info.
    Zal vanmiddag toch eens de lokale ISP bellen en vragen of ze eventueel een cisco837 die bij hun vandaan komt willen ruilen voor een CJT.
    Niet geschoten schijnt mis te zijn.
    Klinkt als een hele slechte deal. Dan kan je die Cisco nog beter zelf verpatsen en een CJT kopen via marktplaats. Ze zijn in grote hoeveelheden gratis weggegeven door de BBned partners bij nieuwe verbindingen en dus nu ook en overvloede te vinden tweede hands. Zelfs ongebruikt zijn ze vaak...

• Hans C
    bjck schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:20:
    Dat internet lampje rood brandt kan zijn dat je gewoon geen IP krijgt van de DHCP server, maar ook dat de verstuurde pakketjes van je modem helemaal niet bij de DHCP server aankomen (of terug niet) door een fout bij de telco in het netwerk voor je lijn.

Of je hebt zelf je instellingen niet goed staan zoals VPI/VCI, geeft ook dat effect.

[...]

Voor een Tiscali aansluiting is dit juist als je IP op 'automatisch ip' hebt staan dan natuurlijk. BBned is 0/35 als enige verschil qua instellingen.
    De 0/35 setting was 'm. Ook heel fijn van Tweak dat ze even laten weten welke instellingen je nodig hebt. Sterker nog, die 0/34 had ik vande online help! Heel hartelijk bedankt, mijn hartslag gaat langzamerhand weer terug naar normale modus.

• Hans C
    toch nog een vraag. Als ik met telnet verbind en de snelheid opvraag, dan staat daar 4092 downloadsnelheid en 1023 upload. Ik had een 10Mbit verbinding aangevraagd. Is dan misschien de lijn toch nog niet opgeleverd voor ADSL2? Ik zou graag iemand van Tweak willen spreken, maar helaas, de helpdesk is al de hele dag zo druk dat er niet opgenomen wordt (bandje aan de lijn die vertelt dat je het later nog eens moet proberen)

• 666AnGeL
    Hans C schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:46:
    toch nog een vraag. Als ik met telnet verbind en de snelheid opvraag, dan staat daar 4092 downloadsnelheid en 1023 upload. Ik had een 10Mbit verbinding aangevraagd. Is dan misschien de lijn toch nog niet opgeleverd voor ADSL2? Ik zou graag iemand van Tweak willen spreken, maar helaas, de helpdesk is al de hele dag zo druk dat er niet opgenomen wordt (bandje aan de lijn die vertelt dat je het later nog eens moet proberen)
    ik denk dat je iid gewoon nog adsl1 hebt.
    Kan je ff je huidige stats posten?
    ( wan adsl chandata )

• jhead22
    • Registratie: November 1999
    • Niet online
    Hans C schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:38:
    [...]

De 0/35 setting was 'm. Ook heel fijn van Tweak dat ze even laten weten welke instellingen je nodig hebt. Sterker nog, die 0/34 had ik vande online help! Heel hartelijk bedankt, mijn hartslag gaat langzamerhand weer terug naar normale modus.
    Ik heb tweakdsl 2 weken geleden al gemeld dat ze dat moeten veranderen in de handleiding.
    Maar blijkbaar is het te veel moeite om het te veranderen, en zelfs een mailtje terug sturen doen ze niet.

• Hans C
    aan de lijn krijg je ze niet, maar gelukkig werd er snel gereageerd op mijn vraag over de snelheden. Er is iets misgegaan met de batch van 28-2 en ze kunnen nu geen nieuwe toezeggingen doen over nieuwe batchdata. Helaas.

Ik zie het wel, ik ben al redelijk gelukkig met een werkende modem. Daarnaast is mijn abo per 1-3 van € 59 naar € 35 gegaan. Dat is ook prettig. In de loop van de maand zal die extra snelheid dan wel komen.

• Tackleberry
    • Registratie: November 2000
    • Laatst online: 26-01 22:17
    Ook op het Tiscali vlak is er radiostilte, ik maak nog steeds gebruik van de '10 euro korting' actie die TweakDSL aanb heeft geboden. Maar goed, het is te hopen dat ze van de rotzooi met de BBNED migratie leren...

• Gompie98
    • Registratie: April 2005
    • Laatst online: 10-07-2018
    Hans C schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:38:
    aan de lijn krijg je ze niet, maar gelukkig werd er snel gereageerd op mijn vraag over de snelheden. Er is iets misgegaan met de batch van 28-2 en ze kunnen nu geen nieuwe toezeggingen doen over nieuwe batchdata. Helaas.

Ik zie het wel, ik ben al redelijk gelukkig met een werkende modem. Daarnaast is mijn abo per 1-3 van € 59 naar € 35 gegaan. Dat is ook prettig. In de loop van de maand zal die extra snelheid dan wel komen.
    Ja, dat is mooi. Scheelt weer € 24,-
    Maar hoe zit het nu met de telefonie? Ik begrijp uit de voorwaarden dat je hier weer een kpn abo voor moet hebben....

de upgraderegels
    - de genoemde prijzen zijn gebaseerd op linesharing.
    - op locaties waar door technische beperkingen (bijv. afstand tot de wijkcentrale) niet de snelheid gehaald kan worden die is aangevraagd, zal een lagere snelheid worden geleverd tegen hetzelfde tarief.
    - de eenmalige kosten bestaan uit een vast totaalpakket waarin een ADSL2 modem (geschikt voor telefonie), de verzendkosten en de upgradekosten zijn opgenomen.

• HoppyF
    jhead22 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:37:
    [...]
    Ik heb tweakdsl 2 weken geleden al gemeld dat ze dat moeten veranderen in de handleiding.
    Maar blijkbaar is het te veel moeite om het te veranderen, en zelfs een mailtje terug sturen doen ze niet.
    Ik heb hier begin januari al melding van gemaakt dat men een TIS handleiding levert bij het Zyxel modem. Dan klopt inderdaad die VCI code ook niet.
    Eén A4-tje aanpassen is blijkbaar al een probleem.

Vandaag ik heb ook nog steeds mijn gewone ADSL1 snelheid. Er is nog niets te bespeuren van ADSL2 activiteiten. Zouden ze het daarom zo druk hebben bij de Helpdesk :?

Mijn deadline voor de migratie staat op morgenavond.

• om3ega

om3ega

I identify as..

Nou success HoppyF .. mij werd vandaag verteld dat het nog 7 dagen kan duren .. Werkdagen dus (.... ik dacht ik vraag het maar even voor de zekerheid) ... dit kan 2 dingen inhouden :

1 : Ze weten het niet , maar roepen maar wat om je tevreden te houden. (of om van je af te zijn)
    2 : Ze hebben een duidelijk overzicht waarop staat wat BBned gaat doen en wanneer..

3x raden wat ik denk :+

[Voor 4% gewijzigd door om3ega op 02-03-2006 15:14]

• Tweekball
    Xandrios schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:25:
    [...]
    Wat voor een modem heb je geselecteerd?

Het lijkt er namelijk op dat je hier ook voor een modem betaald. Als je zeker weet dat je geselecteerd hebt "geen modem", dan zal het inderdaad een foutje zijn. Even bellen en het wordt vast verholpen :)
    Mijn ervaring:

14.02.2006. TweakDSLB10 aangevraagd - gratis modem & setup + 25 € modempakket
    28.02.2006. TweakDSL & Cambrium heeft mijn bankrekening "leeggeplunderd" - 94.95 € af
    (25 € modempakket + 69.95 € modem- en setupkosten)

Mijn vragen:
    1. Is dit een diefstal?

Antwoord TweakDSL:

02.03.2006. "Dat moet inderdaad gecorrigeerd worden. We gaan een crediteringsverzoek indienen."

Mijn conclusie:

Het is supersnel "opgelost" - maar mijn vertrouwen in TweakDSL is een paar punten gedaald.
    Hopelijk wordt het straks weer beter...geld terug...verbinding aan...lekker surfen...

Extra groeten aan Whordijk, Xandrios en TweakDSL Helpdesk

• spokje
    • Laatst online: 09:48
    Er zijn zeker trobs bij het omzetten, aangezien ik nu dik 2 maanden wacht vanmorgen maar even mailtje gestuurd en als antwoord gekregen:
    Niet alle centrales zijn al omgezet. Tevens is er een probleem ontstaan
    met het omzetten van de indivuele klanten waarbij de centrale al om is.

We zijn druk in overleg met de diverse carriers om meer duidelijkheid
    daaromtrend. Hoewel dus niet binnen ons domein, onze excuses hiervoor.
    Dusja, ben benieuwd :P

• dôh
    • Registratie: Juli 2000
    • Laatst online: 14:22
    Heb een algemene vraag...

Ben sinds gisteren om naar TweakDSL, zat daarvoor op PN.nl.

Het werkt prima, echter viel mij meteen iets op. Normaal kon ik 's avonds altijd prima downloaden met 845KB/sec (met PN) maar gisteren avond was het echt een drama naar mijn idee. :'(

Ik haalde nog maar 450KB/sec en de snelheid schommelde ook verschrikkelijk, de server waarop ik zit is een 100Mbit server hier in NL. En er was niemand anders aan het downloaden dan ik..

Vroeg me af of het een tijdelijke storing was of dat er capaciteits problemen zijn ofzo?

Zit nu nog met mijn Draytek 2500, modem traint nu ietsjes hoger als met PN.. 8128000 ipv van 8064000. :)

Polestar 2 | Honda S2000

En jullie hebben tenminste nog een email gehad voor de migratie op de 28e, ik weet totaal niks (niet eens of mijn centrale wel nieuwe kaarten heeft gehad).. Ik weet wel dat als ik snel niks hoor, ik het contract ontbind..Op iets wachten is 1 ding en daar heb ik geen probleem mee, aan het lijntje gehouden worden hou ik niet zo van.. Als ze bij Fiberworld sinds gisteren wel kunnen migreren (weet niet de datum wanneer dat plaats gaat vinden) waarom horen we dan helemaal niks van Tweak?

• 2Dutch
    • Registratie: Juni 2001
    • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hebben de knoop doorgehakt: 't dinnetje en ik gaan op ons nieuwe flatje Tweakdsl (TweakDSLT6) nemen :) Vanavond KPN maar eens lastigvallen voor een KPN lijntje..0900nr en niet via internet te regelen, wat een ouderwetse bedoeling ;)

We hebben nog Chello liggen tot en met april dacht ik (uitdienen contract van dinnetje) dus ik ga geen maanden zonder zitten. Hoor overigens weinig mensen over het Asus modem of een eigen gebruikt modem, wel veel gedoe over de brakheid van Zyxel en de speedtouchjes. Heb zelf nog een SMC Barricade liggen voor het geval dat die Asus niks is, als ik ergens een hekel aan heb is het een brak modem :( Ben wel nieuwsgierig hoe alles gaat verlopen in vergelijking tot mijn eerdere ISP's.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

spokje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:34:
    Er zijn zeker trobs bij het omzetten, aangezien ik nu dik 2 maanden wacht vanmorgen maar even mailtje gestuurd en als antwoord gekregen:

Niet alle centrales zijn al omgezet. Tevens is er een probleem ontstaan
    met het omzetten van de indivuele klanten waarbij de centrale al om is.

We zijn druk in overleg met de diverse carriers om meer duidelijkheid
    daaromtrend. Hoewel dus niet binnen ons domein, onze excuses hiervoor.

Dusja, ben benieuwd :P
    Ja dat bedoel ik, welke centrales zijn er dan nog niet gedaan? Dat weten ze toch onderhand wel? Wanneer is de planning om het wel te doen..Zulke informatie is toch belangrijk voor klanten lijkt mij.

• Zondagskindje
    • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Anoniem: 103333 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:39:
    En jullie hebben tenminste nog een email gehad voor de migratie op de 28e, ik weet totaal niks (niet eens of mijn centrale wel nieuwe kaarten heeft gehad).. Ik weet wel dat als ik snel niks hoor, ik het contract ontbind..Op iets wachten is 1 ding en daar heb ik geen probleem mee, aan het lijntje gehouden worden hou ik niet zo van.. Als ze bij Fiberworld sinds gisteren wel kunnen migreren (weet niet de datum wanneer dat plaats gaat vinden) waarom horen we dan helemaal niks van Tweak?
    We hebben dan wel een mail gehad over de migratie, maar daarmee is ook alles gezegd.
    De upgrade zelf moet nog steeds gaan plaatsvinden.
    Ik hoop dat het nog voor mijn verjaardag gaat gebeuren maar ik vrees van niet.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Viper®
    • Niet online
    Heb adsl2 en zit op de 16 mbit, beetje mager maar goed dat is het minimale en daar mag ik niet over zeuren.

Wel heb ik de laatste tijd steeds vaker (20.00 - 01.00) dat me verbinding lagt. Pingen naar google.nl geeft om de 10 pings ipv 20-30 rond de 100 - 200 ms vertraging.
    Online gamen heeft soms het gevolg dat ik zoveel lag dat ik de verbinding kwijtraak. Niet echt fijn moet ik zeggen. Nou ehb ik sinds kort adsl2, daarvoor had ik een adsl1 verbinding en bijna geen problemen. Het zou daaraan kunnen liggen, of aan het netwerk want ik hoorde van iemand anders dat het 's avonds sowieso een beetje gaar was de laatste tijd.

Meer mensen last van ? (tiscalli)

• dôh
    • Registratie: Juli 2000
    • Laatst online: 14:22
    Viper_74 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:58:
    Heb adsl2 en zit op de 16 mbit, beetje mager maar goed dat is het minimale en daar mag ik niet over zeuren.

Wel heb ik de laatste tijd steeds vaker (20.00 - 01.00) dat me verbinding lagt. Pingen naar google.nl geeft om de 10 pings ipv 20-30 rond de 100 - 200 ms vertraging.
    Online gamen heeft soms het gevolg dat ik zoveel lag dat ik de verbinding kwijtraak. Niet echt fijn moet ik zeggen. Nou ehb ik sinds kort adsl2, daarvoor had ik een adsl1 verbinding en bijna geen problemen. Het zou daaraan kunnen liggen, of aan het netwerk want ik hoorde van iemand anders dat het 's avonds sowieso een beetje gaar was de laatste tijd.

Ik dus.. zoals eerder gepost.. Heb dan wel B16WO (nu nog met m;n oude modem) Maar merkte het gisteren ook... Alleen was m'n ping wel netjes.. snelheid was huilen...

Polestar 2 | Honda S2000

Anoniem: 151265

Ik hoor al weken dat mensen zitten te wachten op een upgrade..
    Vorige week had ik opeens 2+ signaal op de lijn.
    Lijnwaardes waren meteen een stuk beter (att van 45 db naar 31 db)
    Upstream van rond de 800 naar boven de 900 kbit (netto)
    Dus dit weekend maar de upgrade aangevraagd van ProDSL(2048/1024) naar een B10 abbo.

Kreeg eerst te horen dat ik een 1616 zou krijgen maar dit is mij (na vragen om bevestiging) weer ontkend.
    Dit laatste is echter geheel in stijl met mijn eerdere ervaringen met de "Help"desk van TweakDSL.
    Gelukkig heb ik weinig te maken met de helpdesk en is de verbinding tot nu toe geweldig.

• Viper®
    • Niet online
    netjes

Ik heb iets van 16db margin :(

Zondagskindje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:57:
    [...]

We hebben dan wel een mail gehad over de migratie, maar daarmee is ook alles gezegd.
    Ja ok, maar je centrale is geupgrade en is nu alleen wachten dat het probleem opgelost is van softwarematig omschakelen. Dat zal nu niet al te lang meer gaan duren .. Mijn centrale is "blijkbaar" nog niet geupgrade voor migratie en niemand die een lijstje heeft met centrales die wel klaar zijn en eventueel de planning. Zelfs BBned wil niet zeggen welke centrales er geuprade zijn, beetje belachelijk allemaal.

• AmdJunk
    • Registratie: Juli 2003
    • Laatst online: 01-04-2022
    vandaag mijn 3e Speedtouch 716 binnen gekregen, nog even kijken of ze die factureren. 8)7
    inmiddels wel heel gelukkig met mijn B10, en als ik het zo lees een van de weinigen die een upgrade gehad heeft :*)

• BillyBee
    • Registratie: Augustus 2002
    • Laatst online: 16-11-2022
    AmdJunk schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:43:
    vandaag mijn 3e Speedtouch 716 binnen gekregen, nog even kijken of ze die factureren. 8)7
    inmiddels wel heel gelukkig met mijn B10, en als ik het zo lees een van de weinigen die een upgrade gehad heeft :*)
    Sinds wanneer ben je geupgrade dan? :)

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

• AmdJunk
    • Registratie: Juli 2003
    • Laatst online: 01-04-2022
    afgelopen maandag aangesloten

upgrade aangevraagd in december

maar door een fout van tweak wel 18 dagen zonder verbinding gezeten, en er wel een paar telefoontjes aan gewaagd, misschien dat het heeft geholpen. of ze zien het niet als een upgrade, doordat ze me er eerst af geknikkerd hebben en dan weer aangesloten hebben.
    het zal me een rotzorg zijn waardoor het komt maar na 18 dagen ben je weer helemaal blij en zeker de kids hier in huis.

• I_stealth_I
    • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

AmdJunk schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:43:
    dan heb je vast geen VoDSL wat mee moest :)

/dev/null

• erichlm
    • Registratie: December 2005
    • Laatst online: 18-12-2022

16 Mbit? Mooi hoor, ik haal maar 12 Mbit (1100 meter van de centrale). Die hoge pings heb ik ook. Ik heb het probleem van de lage snelheid bij Tweak neergelegd en die werken eraan. Volgens hen moet het hoger kunnen.

• Bierkameel
    • Registratie: December 2000
    • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

GRRRR maandag zou mn lijn opgelevert zijn maar ik krijg totaal geen verbinding :(
    Modem zegt wel dat de lijn OK is maar er komt geen data overheen volgens de helpdesk.

Morgen vrijgenomen en ik blijf net zolang bellen totdat het werkt...

• bjck
    666AnGeL schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:33:
    [...]

ik denk dat je iid gewoon nog adsl1 hebt.
    Kan je ff je huidige stats posten?
    ( wan adsl chandata )
    Wel even uitleggen dat je dan naar menu 24.8 moet misschien ;)
    Tackleberry schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:45:
    Ook op het Tiscali vlak is er radiostilte, ik maak nog steeds gebruik van de '10 euro korting' actie die TweakDSL aanb heeft geboden. Maar goed, het is te hopen dat ze van de rotzooi met de BBNED migratie leren...
    Misschien zit je op een centrale waar nu nog geen ADSL2+ beschikbaarheid is in het Tiscali netwerk. Dan zou je 10 euro minder gaan betalen per maand omdat je langer 8/1 had. Alkmaar-Centrum en Alkmaar-Daalmeer zijn omgebouwd vorige week, zit je daar op even bij ze aan de bel trekken ;)
    Bl@de schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:36:
    Heb een algemene vraag...

Ben sinds gisteren om naar TweakDSL, zat daarvoor op PN.nl.

Het werkt prima, echter viel mij meteen iets op. Normaal kon ik 's avonds altijd prima downloaden met 845KB/sec (met PN) maar gisteren avond was het echt een drama naar mijn idee. :'(

Ik haalde nog maar 450KB/sec en de snelheid schommelde ook verschrikkelijk, de server waarop ik zit is een 100Mbit server hier in NL. En er was niemand anders aan het downloaden dan ik..

Vroeg me af of het een tijdelijke storing was of dat er capaciteits problemen zijn ofzo?

Zit nu nog met mijn Draytek 2500, modem traint nu ietsjes hoger als met PN.. 8128000 ipv van 8064000. :)
    een 100Mbit server hier in NL

Dat zegt netwerk technisch niets natuurlijk. Hangt er ook vanaf hoe de routing loopt van het verkeer van die server naar jou toe tussen beide netwerken.
    2Dutch schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:41:
    Hebben de knoop doorgehakt: 't dinnetje en ik gaan op ons nieuwe flatje Tweakdsl (TweakDSLT6) nemen :) Vanavond KPN maar eens lastigvallen voor een KPN lijntje..0900nr en niet via internet te regelen, wat een ouderwetse bedoeling ;)

We hebben nog Chello liggen tot en met april dacht ik (uitdienen contract van dinnetje) dus ik ga geen maanden zonder zitten. Hoor overigens weinig mensen over het Asus modem of een eigen gebruikt modem, wel veel gedoe over de brakheid van Zyxel en de speedtouchjes. Heb zelf nog een SMC Barricade liggen voor het geval dat die Asus niks is, als ik ergens een hekel aan heb is het een brak modem :( Ben wel nieuwsgierig hoe alles gaat verlopen in vergelijking tot mijn eerdere ISP's.
    Wat problemen met de 2602R's, met de H(W) zijn geen problemen bekend opzich. En KPN lijn is niet persé nodig natuurlijk, maar 't kost effectief hetzelfde per maand inderdaad.

Die uitschieters in icmp-ping zit in het TweakDSL/Cambrium netwerk, dat ziet iedereen dus zowel BBNed als Tiscali lijnen. Het is alleen op ICMP als ik het goed heb, en dat protocol gebruikt geen enkele game en kan dus ook geen enkele invloed hebben.

Latency is ~20ms op een Tiscali ADSL2+ lijn, ietsjes hoger dus dan ADSL1 (was ~12ms). Kan wel zijn dat je SNR toevallig tussen die tijdstippen ook lager is op je downstream? En welk modem gebruik je? Als het niet een speedtouch is zou je ook eens kunnen kijken of de errors (CRC) oplopen harder dan andere tijdstippen dan.
    Viper_74 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:12:
    netjes

Ik heb iets van 16db margin :(
    Jij hebt het over margin (SNR) en hij over Attenuation, zijn wel twee totaal andere waarden....
    erichlm schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:27:
    [...]

16 Mbit? Mooi hoor, ik haal maar 12 Mbit (1100 meter van de centrale). Die hoge pings heb ik ook. Ik heb het probleem van de lage snelheid bij Tweak neergelegd en die werken eraan. Volgens hen moet het hoger kunnen.
    De vraag is of de koperlijn ook echt 1100 meter is of misschien wel het dubbele natuurlijk. En welk modem je gebruikt kan ook van (enorme) invloed zijn op de maximale download snelheid.

Haal je deze snelheid of zie je dat in je modem als lijnsnelheid?
    Bierkameel schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:14:
    GRRRR maandag zou mn lijn opgelevert zijn maar ik krijg totaal geen verbinding :(
    Modem zegt wel dat de lijn OK is maar er komt geen data overheen volgens de helpdesk.

Morgen vrijgenomen en ik blijf net zolang bellen totdat het werkt...
    BBned of Tiscali? En instellingen heb je al 1000x nagelopen zeker?

[Voor 5% gewijzigd door bjck op 02-03-2006 18:24]

• Bierkameel
    • Registratie: December 2000
    • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

BBNED met deze instellingen in een Zyxel P2602R-61 Annex A

WAN - WAN Setup

Name:
    Mode Routing
    Encapsulation ENET ENCAP
    Multiplex LLC
    Virtual Circuit ID
    VPI 0
    VCI 35
    ATM QoS Type UBR
    Zero Config No

Ook al zonder splitter probeerd net maar no go.

[Voor 5% gewijzigd door Bierkameel op 02-03-2006 18:35]

• bjck
    Wel linesync, maar geen IP. Helpdesk blijven bellen dus ;)

Anoniem: 67119

OK. ik heb al 10 dagen geen internet meer omdat mijn isra punt vervangen gaat worden. Vandaag monteur langsgeweest en die heeft meteen maar een lasploeg besteld. Ze moeten mijn bekabeling (uit 1930) gaan vervangen. Ik had nog een kabel met teer en lood. Nu kan ik wireless op de router van mijn buurman. is er ook een truukje dat ik mijn wireless adapter kan bridgen met mijn zyxel 2602 zodat ik op een of ander manier toch voip kan gebruiken. Dus via het wan adres van mijn buurman.

• HoppyF
    Zondagskindje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:57:
    [...]

Ik vrees dat je vermoeden wel uit gaat komen zoals je al eerder gezegd had en dat we dus voor je verjaardag geen ADSL2+ zullen hebben.
    Het is wel diep treurig dat het allemaal zo moet lopen, en we hadden een week of twee geleden nog wel het volste vertrouwen in TweakDSL omdat ze eindelijk een datum van overzetten hadden vastgezet.

Tot op heden heb ik geen email o.i.d. van TweakDSL gezien, dus afgezien van alle berichtgeving hier in het forum en ook in fora bij andere ISP's, weten we dus officieel van niets en gaat de 28 febr batch gewoon nog door. De week is bijna voorbij maar men heeft dus nog een dag de tijd om het recht te breien.

• Bart-01
    • Registratie: September 2000
    • Laatst online: 04-02-2021
    Anoniem: 67119 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:23:
    OK. ik heb al 10 dagen geen internet meer omdat mijn isra punt vervangen gaat worden. Vandaag monteur langsgeweest en die heeft meteen maar een lasploeg besteld. Ze moeten mijn bekabeling (uit 1930) gaan vervangen. Ik had nog een kabel met teer en lood. Nu kan ik wireless op de router van mijn buurman. is er ook een truukje dat ik mijn wireless adapter kan bridgen met mijn zyxel 2602 zodat ik op een of ander manier toch voip kan gebruiken. Dus via het wan adres van mijn buurman.
    Ja dat met voip kan. Je moet dan het in het Wan setup menu Wan-back-up kiezen, daar als back-up het ip van je gateway invullen (b.v. 192.168.1.1) en het vinkje bij traffic Re-Direct zetten en daar bij back-up gateway ook weer het ip nummer.

Ik gebruik hetzelf ook zo. Mijn modem router is een CJT 1616 en ik gebruik de 2602HWL67 als draadloos accespoint en voor de voip (deze heeft namelijk de lifeline mogelijkheid)

Bij mij zit dan wel de netwerkkabel van de cjt in poort 1 van de zyxel.
    Of je dit draadloos aan de gang krijgt weet ik niet.

(met dank aan BJCK [kan dus ook vanuit webbrowser, hoeft niet via cli])

[Voor 11% gewijzigd door Bart-01 op 02-03-2006 20:37]

Do as I say, don't do as I do.

• om3ega

om3ega

I identify as..

Bierkameel schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:34:
    BBNED met deze instellingen in een Zyxel P2602R-61 Annex A

WAN - WAN Setup

Name:
    Mode Routing
    Encapsulation ENET ENCAP
    Multiplex LLC
    Virtual Circuit ID
    VPI 0
    VCI 35
    ATM QoS Type UBR
    Zero Config No

Ook al zonder splitter probeerd net maar no go.
    Wel je firewall even uitgezet hoop ik ? Misschien wordt je DHCP Response geblocked.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee