I_Stealth_I schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:10:
Men zal wel een weloverwogen reden hebben om de batch te starten. Het is een aktie die TweakDSL zelf ingang zet. Ze moeten zelf een batch bestand importeren. De laatste info die in gekregen heb is dat ze nog aan het testen zijn bij een aantal gebruikers hoe de upgrade verloopt. Als ze daar positief resultaat op hebben, zullen ze de rest van de gebruikers migreren naar een andere DSL2-configfile. Cambrium/Tweak heeft dus de touwtjes in handen en weten dus ook exact wanneer er gemigreerd gaat worden. De eerste lijn houdt zich van de domme, maar ze weten echt wel wat er aan de hand is.
Je hebt blijkbaar meer info via-via ontvangen dan de meeste van ons.
Ik kan me voorstellen dat TweakDSL zelf ook iets moet doen want zij weten immers welke klanten wel en niet gemigreerd moeten worden, dat is niet de zaak van BBned.
Hoe het ook is, het blijft vreemd dat men nu nog rustig aan het testen is. Het is namelijk al maanden geleden gezegd dat men aan het testen was. Dat testen duurt dan wel erg lang.
Bij een nieuwe klant heeft men geen enkel probleem om iets snel op te leveren, dus dan hoeft er niets getest te worden.
Het enige waar het volgens mij op hangt is het systeem waar je huidige profiel in staat, dat moet omgezet worden en niet gestopt anders zou je lijn per ongeluk afgesloten worden.
In feite gaat het volgens mij dus om een beeindigen van het huidige profiel en het installeren van het nieuwe profiel. Net zoiets als men vorig jaar bij mij heeft gedaan met het upgraden van 2 Mbits naar 4 Mbits. Dat ging op zich ook zonder downtime.
Ik verwacht nu hetzelfde.
Wel grappig te lezen dat er nu massaal Copperjet 816-2P's uitgeleverd worden. Ik zou nog wel eens van iemand willen horen of het nu werkelijk om een nieuw type 816 gaat. Ik heb het idee dat het een gewone 816 is die middels firmware geschikt is gemaakt voor ADSL2.
De helpdesk heeft mij uitdrukkelijk gezegd dat dit niet het geval was en dat ik dus een nieuwe 816 zou moeten aanschaffen en mijn huidige 816 niet geschikt zou zijn, ook niet als ik er zelf nieuwe firmware in zou zetten.
Daar geloofde ik geen bal van maar heb toch gekozen voor de Zyxel maar dan vanwege de VoIP mogelijkheden + draadloos.
Ik heb de 816 hier nog staan dus kan het natuurlijk proberen als ik straks ADSL2 heb. Altijd handig een reserve modem. Dat voorkomt een hoop gezeik met de helpdesk als er onverhoops een storing mocht optreden, zodoende kun je e.e.a. toch uitsluiten als je wat kunt omwisselen.