Het grote TweakDSL topic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.188 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

HoppyF schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:06:
[...]

Ik vrees dat je vermoeden wel uit gaat komen zoals je al eerder gezegd had en dat we dus voor je verjaardag geen ADSL2+ zullen hebben.
Het is wel diep treurig dat het allemaal zo moet lopen, en we hadden een week of twee geleden nog wel het volste vertrouwen in TweakDSL omdat ze eindelijk een datum van overzetten hadden vastgezet.

Tot op heden heb ik geen email o.i.d. van TweakDSL gezien, dus afgezien van alle berichtgeving hier in het forum en ook in fora bij andere ISP's, weten we dus officieel van niets en gaat de 28 febr batch gewoon nog door. De week is bijna voorbij maar men heeft dus nog een dag de tijd om het recht te breien.
TweakDSL weet zelf ook niet waarom we niet over zijn.
Volgens hen ligt het wel degelijk aan BBned en de reden is onbekend.
(Ik heb namelijk wel een mailtje gehad.)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

om3ega schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:44:
[...]
Wel je firewall even uitgezet hoop ik ? Misschien wordt je DHCP Response geblocked.
Ja die had ik sowieso al uitgezet want ik las dat dat nogal scheelde qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
bjck schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:23:

een 100Mbit server hier in NL

Dat zegt netwerk technisch niets natuurlijk. Hangt er ook vanaf hoe de routing loopt van het verkeer van die server naar jou toe tussen beide netwerken.
Zo ver was ik natuurlijk ook wel... maar ik heb gisteren ook speedtest op ftp.tweakdsl.nl gedaan, op ftp.demon.nl en op ftp.xs4all.nl en overal haalde ik die bagger snelheden...

Edit:

Het is nu trouwens weer zwaar klote.. 500KB/sec... en van ftp.tweakdsl 600KB/sec... schommelt ook de hele tijd...

[ Voor 12% gewijzigd door dôh op 02-03-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu bijna 3 maanden het het B10 abonnement.
Heb voorheen een paar jaar gebruik gemaakt van het comfort abonnement van Planet.
Ik heb sinds ik bij tweak zit het idee dat het surfen via het BBned netwerk minder soepel gaat dan bij Planet.

Ben verder wel te vreden hoor.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
Zondagskindje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:46:
[...]
TweakDSL weet zelf ook niet waarom we niet over zijn.
Volgens hen ligt het wel degelijk aan BBned en de reden is onbekend.
(Ik heb namelijk wel een mailtje gehad.)
Dat is dus precies het probleem.
TweakDSL maakt zich er wel erg gemakkelijk vanaf.
Als ik TweakDSL was zou ik voor mijn klanten opkomen en van BBned een verklaring verwachten voor de problemen die ze ondervinden, met daarbij ook een deadline wanneer het probleem opgelost moet zijn. Met die gegevens kan TweakDSL zijn klanten dan weer informeren.
Zo moeilijk is dat toch niet?

Ik zou best BBned willen bellen/emailen maar dat heeft geen zin omdat ze je (terecht) terug verwijzen naar de ISP. Naar mij mening heeft TweakDSL dus wel een informatie plicht naar zijn klanten toe. Dat ligt misschien niet allemaal in kleine lettertjes vast, maar zoals Tweak zelf zegt, ze doen niet aan kleine lettertjes, en dat hoeft ook niet.

En ben overigens heel benieuwd hoe het morgen met mijn collega zal verlopen. Hij heeft een week geleden een B10 aangevraagd op een telefoonlijn waar nog geen ADSL op zit. Dat zou morgen actief moeten zijn. Heel spannend. De modem heeft hij al, dus dat is ook binnen een paar dagen geregeld. Je hoort hem natuurlijk niet klagen!
Dat zal hij ook niet doen als de lijn morgen nog niet actief is want hij had op 2 a 3 weken gerekend en niet op 1. Dat is nog eens voldoen aan de verwachting van een (nieuwe) klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik mijn factuur iets beter bekeken had zag ik dat ook m'n abbonementsgeld al was overgezet naar TweakDSLB10 PSTN. Nog geen modem gehad. En het dit abbo is ook nog even een paar euro duurder dan m'n huidige aansluiting.
Logisch geredeneerd dacht ik dat je niet iets kunt factureren wat je niet hebt.

Dus ik een mailtje gestuurd naar de helpdesk, (had 3 dingen,1 wijziging email adres, 2 geen lijninformatie beschikbaar op mytweak en 3 uiteraard nog geen modem voor adsl2).
Mail verstuurd om: 17.25u
Reactie: 18.27u: _/-\o_ voor de snelle reactie, mijn ervaring is dat dit vaak wat langer duurt.
Hallo,

1. aangepast
2. is niet correct inderdaad. word aangewerkt
3. klopt, er was een probleem met toelevering.
verwachting is dat van het weekend/maandag er een groot
aantal modems word uitgeleverd. Excuses voor die onvoorziene
vertraging.
Lijkt dus een beetje schot in de zaak te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo alemaal
Ik heb een tweak abo 16/24 mb bbned met een speedtouch 716v5 met de nieuwste firmware
afstand centraale 750 meter modem traint in op 15 mb speedtest resultaten +- 11 a 12 mb
ook op de site van bbned

Wat heb ik alemaal al gedaan

-laptop rechtsreeks op het modem
-gemeten zonder spliter
-kabeltjes vervangen(zijn die 20cm kabeltjes)
-firewall modem staat uit
-web browsing interception staat uit
-modem zowel in bridge als in router geprobeerd zowel
handmatig als met de tool van speedtouch

Hier wat gegevens van het modem
xDSL linestate up (downstream: 15876 kbit/s, upstream: 1229 kbit/s; output Power Down: 20.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 20.0 dB, Up: 9.0 dB; snr Margin Down: 6.5 dB, Up: 6.0 dB)

Link Information

Uptime: 0 days, 0:02:15

Modulation: G.992.5 Annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.233 / 15.792

Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 5,00 / 584,00

Heeft iemand nog een idee ik weet het fff niet meer

Gr RRJunkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Linesync van 15876kbps geeft effectief zo'n 1600kByte/s download snelheid. Je mist ongeveer 15% bij een ADSL aansluiting en je moet dus niet delen door 8 maar door 10 (of 9.6).

Fijne is dan weer dat speedtest.nl je effectieve snelheid meet en dat met factor 8 omrekent. Dan kom je dus met 1600kByte/s op zo'n 12Mbps uit inderdaad. Klopt dus gewoon zoals je ziet, alleen mist speedtest.nl in hun weergave de 15% overhead op ADSL.

Andere discussie is dus weer of een ISP het zo mag/kan verkopen, want de consument gaat er vanuit dat wat je koopt ook je snelheid is die je effectief kan gebruiken. En die snelheid heb je wel, heb je ook nodig maar zie je niet terug als je kijkt naar de snelheid van een download programma, maar 't gaat wel degelijk door je lijn heen.

Je koopt niet 'effectieve download snelheid', maar 'adsl lijn snelheid' dus.

Downstream attenuation van 20dB is ongeveer zo'n 1500 meter lijnlengte, meer dan die 750 die je zelf geeft.
Heeft iemand nog een idee ik weet het fff niet meer
Net zo belangrijk (misschien wel belangrijker) als korte kabels tussen ISRA --> splitter --> modem is wel de koppelingen (hoe ze zitten) en de hoeveelheid koppelingen. Een (ouderwetse/grote) stekker verbinding zal meer signaal verlies kunnen geven dan een RJ11 stekkertje bijvoorbeeld.

Loze aftakkingen nog aangesloten in/bij je ISRA of een EB-lus in je muurdoos/ISRA etc.

Je zit nog geen 600kbps af van de 16000kbps, je zou kunnen vragen om een gratis downgrade misschien omdat je die snelheid niet haalt van 16Mbps (16384kbps) echter ga je dan naar B10 denk ik...

Ik zie niet in waar je heen wilt anders, dat je geen 20Mbps haalt op die lijn, tja.

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 02-03-2006 23:59 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die 750 meter haalde ik van die bbned pagina af. En met die 20 db is die train van 15mb goed
of zou ik hoger kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:55:
ja die 750 meter haalde ik van die bbned pagina af.
Is ook maar een inschatting van de lijnlengte. Kan soms gewoon het dubbele zijn in de praktijk.
En met die 20 db is die train van 15mb goed of zou ik hoger kunnen komen?
Wellicht niet op die lijn.

Elke koperlijn is anders, als je een bijna perfecte hebt zie je dit bijvoorbeeld:

attenuation downstream: 34 db
near-end bit rate: 15570 kbps

Maar als er iets in de kwaliteit anders is of er zijn heel veel ADSL verbindingen in dezelfde bundel of een naaste buur (in dezelfde bundel) heeft een oude NT1 voor ISDN op de lijn etc kan het zakken.

Ik heb m'n vorige bericht nog even aangepast. Misschien kan je nog eens naar je aansluiting kijken, zeker als je een ISRA in de muur hebt is het vaak interessant om deze eens te openen.

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 03-03-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

HoppyF schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:04:
[...]

Dat is dus precies het probleem.
TweakDSL maakt zich er wel erg gemakkelijk vanaf.
Als ik TweakDSL was zou ik voor mijn klanten opkomen en van BBned een verklaring verwachten voor de problemen die ze ondervinden, met daarbij ook een deadline wanneer het probleem opgelost moet zijn. Met die gegevens kan TweakDSL zijn klanten dan weer informeren.
Zo moeilijk is dat toch niet?

Ik zou best BBned willen bellen/emailen maar dat heeft geen zin omdat ze je (terecht) terug verwijzen naar de ISP. Naar mij mening heeft TweakDSL dus wel een informatie plicht naar zijn klanten toe. Dat ligt misschien niet allemaal in kleine lettertjes vast, maar zoals Tweak zelf zegt, ze doen niet aan kleine lettertjes, en dat hoeft ook niet.

En ben overigens heel benieuwd hoe het morgen met mijn collega zal verlopen. Hij heeft een week geleden een B10 aangevraagd op een telefoonlijn waar nog geen ADSL op zit. Dat zou morgen actief moeten zijn. Heel spannend. De modem heeft hij al, dus dat is ook binnen een paar dagen geregeld. Je hoort hem natuurlijk niet klagen!
Dat zal hij ook niet doen als de lijn morgen nog niet actief is want hij had op 2 a 3 weken gerekend en niet op 1. Dat is nog eens voldoen aan de verwachting van een (nieuwe) klant.
Ik ben het met je eens.
Maar om eerlijk te zijn interesseert het me niet wiens schuld het is, ik wil gewoon eens een keer over naar een snellere verbinding. :o

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zondagskindje schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:02:
[...]

Ik ben het met je eens.
Maar om eerlijk te zijn interesseert het me niet wiens schuld het is, ik wil gewoon eens een keer over naar een snellere verbinding. :o
Was het belangrijkste niet een nieuwe prijs en die heb je al nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee het isra punt zit in de meter kast zon kasje waar 2 van die stekertjes RJ11 in kunnen lijn 1 en 2
daarvandaan ga ik direct naar de splitter deze wijk staat net 3 jaar dus moet eigenlijk alemaal goed zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

bjck schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:04:
[...]

Daar heb ik nu nog niets van gemerkt omdat de factuur van deze maand hoger is door de upgradekosten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:23:
nee het isra punt zit in de meter kast zon kasje waar 2 van die stekertjes RJ11 in kunnen lijn 1 en 2
daarvandaan ga ik direct naar de splitter deze wijk staat net 3 jaar dus moet eigenlijk alemaal goed zijn :'(
Dan kan het inderdaad niet mis gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:04:
[...]
Dat klopt, maar was de nieuwe prijs niet gekoppeld aan het nieuwe abo? (B10)
In feite betaal ik nu voor een dienst die ik niet heb! (ja, denk daar maar eens over na...)

Als er toch al geen link was tussen het B10 abo en de werkelijke migratie datum had TweakDSL het nieuwe abonnementsgeld ook wel per 1 januari of 1 februari kunnen laten ingaan.
Erg consequent zijn ze dus niet.
Ok, ik zou liever ook de nieuwe abo prijs willen betalen vanaf het moment dat de aanvraag voor een upgrade gedaan is (eind december), maar nee dat kon niet omdat TweakDSL BBned nog moest betalen voor de oude ADSL1 lijn.
Misschien hebben we nu te maken met een nieuwe "afspraak" van BBned.
BBned klungelt wat aan en als dank mag TweakDSL alvast de nieuwe prijs aan zijn klanten berekenen. Dat zou dan nog een schrale troost zijn voor het geleden ongemak zullen we maar zeggen. :P
Zondagskindje schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:34:
[...]

Daar heb ik nu nog niets van gemerkt omdat de factuur van deze maand hoger is door de upgradekosten. ;)
Whaha, maar wie zegt dat de nieuwe prijs lager moet zijn dan de oude? _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door HoppyF op 03-03-2006 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

HoppyF schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:41:
[...]

Dat klopt, maar was de nieuwe prijs niet gekoppeld aan het nieuwe abo? (B10)
In feite betaal ik nu voor een dienst die ik niet heb! (ja, denk daar maar eens over na...)

Als er toch al geen link was tussen het B10 abo en de werkelijke migratie datum had TweakDSL het nieuwe abonnementsgeld ook wel per 1 januari of 1 februari kunnen laten ingaan.
Erg consequent zijn ze dus niet.
Ok, ik zou liever ook de nieuwe abo prijs willen betalen vanaf het moment dat de aanvraag voor een upgrade gedaan is (eind december), maar nee dat kon niet omdat TweakDSL BBned nog moest betalen voor de oude ADSL1 lijn.
Misschien hebben we nu te maken met een nieuwe "afspraak" van BBned.
BBned klungelt wat aan en als dank mag TweakDSL alvast de nieuwe prijs aan zijn klanten berekenen. Dat zou dan nog een schrale troost zijn voor het geleden ongemak zullen we maar zeggen. :P

[...]

Whaha, maar wie zegt dat de nieuwe prijs lager moet zijn dan de oude? _/-\o_
:D Geweldig, 1-0 voor jou _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:23:
OK. ik heb al 10 dagen geen internet meer omdat mijn isra punt vervangen gaat worden. Vandaag monteur langsgeweest en die heeft meteen maar een lasploeg besteld. Ze moeten mijn bekabeling (uit 1930) gaan vervangen. Ik had nog een kabel met teer en lood. Nu kan ik wireless op de router van mijn buurman. is er ook een truukje dat ik mijn wireless adapter kan bridgen met mijn zyxel 2602 zodat ik op een of ander manier toch voip kan gebruiken. Dus via het wan adres van mijn buurman.
Geinig, ik heb ooit eens ADSL aangesloten op de stokoude-ISRA met papieren omhulsel om de leiding. Uiteindelijk heb ik er een stevige constructie van kunnen maken en werkte het prima, maar het is wel tricky omdat het in de toekomst fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 15:25
Hierbij mijn ervaringen met TweakDSL. Het opleveren, een jaar geleden ging perfect, 3 weken voor de opleverdatum werkte het al. Alles goed de eerste maanden, daarna echo op de lijn. Ik de helpdesk benaderen hierover, zeggen ze dat er honderden mensen zijn met dit probleem en dat er al maanden naar een oplossing wordt gezocht. Nummerherkening, dan weer wel, dan weer niet. Internet is zonder uitzondering goed, ligt er amper uit (eens in de zoveel tijd doet de Copperjet vaag).

Laatste maanden is de echo echt erg te noemen, met het vervelendst dat mensen die je belt daar direct op aanvallen. Een tijdje geleden kon ik geen verbinding maken met KNP & UPC klanten, en de laatste tijd is het zo dat na een minuut of wat bellen de verbinding eruit klapt.

In het begin stuurde ik mails van vriendelijke toon, echter de laatste heb ik met opzet bot gemaakt omdat de echo en het maandelijkse nieuwe probleem me een beetje de neus uit gaan hangen. Wat ik verwachte kreeg ik, namelijk een botte mail terug dat dit wegvallen onbekend is en dat ze er naar willen kijken (ik hoef blijkbaar nog net niet te smeken). Echter lees ik in een forum dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Nu wil ik graag weten wie wel last heeft van echo, en misschien bij een bepaalde copperjet 816-2p firmware?

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
bjck schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:23:
Misschien zit je op een centrale waar nu nog geen ADSL2+ beschikbaarheid is in het Tiscali netwerk. Dan zou je 10 euro minder gaan betalen per maand omdat je langer 8/1 had. Alkmaar-Centrum en Alkmaar-Daalmeer zijn omgebouwd vorige week, zit je daar op even bij ze aan de bel trekken ;)
Nee, ik zit niet in Alkmaar. 's-Hertogenbosch-De Slagen (Ht-Slg uit mijn hoofd). Ik vind de huidige actie met 10 euro korting prima, dus daar hoor je me niet over klagen. Ik vrees alleen dat ik lange tijd niets ga horen over een indicatie van een opleverdatum. Het blijft echt vreemd dat er niet eens een indicatie gegeven kan worden, ik mag toch verwachten dat Tiscali (geldt ook voor BBNED uiteraard) minstens een globale planning heeft.
Maar goed, voorlopig vermaak ik me prima met mijn 8/1mbit lijn hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Eraserhead schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:42:

Nu wil ik graag weten wie wel last heeft van echo, en misschien bij een bepaalde copperjet 816-2p firmware?
Echo was iets wat in een firmware was opgelost dacht ik inderdaad.
Tackleberry schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:45:
[...]

Nee, ik zit niet in Alkmaar. 's-Hertogenbosch-De Slagen (Ht-Slg uit mijn hoofd). Ik vind de huidige actie met 10 euro korting prima, dus daar hoor je me niet over klagen. Ik vrees alleen dat ik lange tijd niets ga horen over een indicatie van een opleverdatum. Het blijft echt vreemd dat er niet eens een indicatie gegeven kan worden, ik mag toch verwachten dat Tiscali (geldt ook voor BBNED uiteraard) minstens een globale planning heeft.
Globale planning voor BaByXL/Tiscali staat bij Telebyte op de website:
Ik heb al ADSL, maar volgens de postcodecheck is ADSL2+ niet mogelijk. Hoe kan dit ?
Nog niet alle telefooncentrales in Nederland zijn 'ADSL2+ ready' gemaakt door BabyXL. Ook is het BabyXL netwerk niet overal beschikbaar. In de loop van 2006 zullen alle telefooncentrales waar het BabyXL netwerk leverbaar is ADSL2+ ready gemaakt worden.
Tackleberry schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:45:

Maar goed, voorlopig vermaak ik me prima met mijn 8/1mbit lijn hoor. :)
;)

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 03-03-2006 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 07:41
Hierbij mijn ervaringen met TweakDSL. Het opleveren, een jaar geleden ging perfect, 3 weken voor de opleverdatum werkte het al. Alles goed de eerste maanden, daarna echo op de lijn. Ik de helpdesk benaderen hierover, zeggen ze dat er honderden mensen zijn met dit probleem en dat er al maanden naar een oplossing wordt gezocht. Nummerherkening, dan weer wel, dan weer niet. Internet is zonder uitzondering goed, ligt er amper uit (eens in de zoveel tijd doet de Copperjet vaag).

Laatste maanden is de echo echt erg te noemen, met het vervelendst dat mensen die je belt daar direct op aanvallen. Een tijdje geleden kon ik geen verbinding maken met KNP & UPC klanten, en de laatste tijd is het zo dat na een minuut of wat bellen de verbinding eruit klapt.

In het begin stuurde ik mails van vriendelijke toon, echter de laatste heb ik met opzet bot gemaakt omdat de echo en het maandelijkse nieuwe probleem me een beetje de neus uit gaan hangen. Wat ik verwachte kreeg ik, namelijk een botte mail terug dat dit wegvallen onbekend is en dat ze er naar willen kijken (ik hoef blijkbaar nog net niet te smeken). Echter lees ik in een forum dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Heb al een jaar af en toe last van echo op de lijn ongeacht copperjet 816-2p firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan mijn @home op te zeggen, en over te stappen naar adsl. Nu zien de abbonementen van tweakdsl er het beste uit voor mij (woon in Heerlen en er is niet veel keus). Ik ben echter n kaalkoper en zie dat er 9,40 extra per maand berekent wordt. Ik mag toch aan nemen dat die kosten alleen het eerste jaar gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Zo ver ik weet betaal je zolang je ADSL hebt altijd kaalkoper kosten... Dit rekent de KPN 1:1 door voor het onderhoud van je lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:57:
Ik ben van plan mijn @home op te zeggen, en over te stappen naar adsl. Nu zien de abbonementen van tweakdsl er het beste uit voor mij (woon in Heerlen en er is niet veel keus). Ik ben echter n kaalkoper en zie dat er 9,40 extra per maand berekent wordt. Ik mag toch aan nemen dat die kosten alleen het eerste jaar gelden?
Die 9,40 is voor KPN en die zal je ook na het volgende jaar moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 12:30
om3ega schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:23:
Zo ver ik weet betaal je zolang je ADSL hebt altijd kaalkoper kosten... Dit rekent de KPN 1:1 door voor het onderhoud van je lijn.
Wat je ook kan doen en net zo duur/goedkoper is, is een KPN belbudget lijn aanvragen. Die kost je eenmalig €47,55 ipv de €75,- voor kaalkoper maar je abonnement is dan iets duurder: €9,67 per maand ipv €9,40.

Je bespaart eenmalig dus €27,45
En maandelijks betaal je €0,27 meer.

Het duurt dus 101 (afgerond naar beneden) maanden voordat je kaalkoper hebt terugverdient. Verder heb je ook nog een telefoonlijn met telefoonnummer voor die 27 cent extra per maand. Mocht je in nood moeten bellen en het internet ligt eruit kan dat alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al over ;) O-) ?

Even een serieuze vraag: Kan dit gezien worden als contractbreuk? Aangezien er al een aantal dagen niet geleverd wordt wat er in het contract staat. Kijk, ik vind het fijn dat ik 20 euro minder hoef te betalen voor hetzelfde, maar het is wel heel erg krom. Stel na volgende week is er nog niks gebeurd en een stel van ons "gedupeerden" zijn het zat, hebben we dan een poot om op te staan?

Nog een vraagje. Voor degenen die wel geupgrade zijn, is jullie homepage van 100 naar 250 MB gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:23:
[...]

Die 9,40 is voor KPN en die zal je ook na het volgende jaar moeten betalen.
Ah ok ik dacht dat tweakdsl, zoals Versatel je KPN abbonement opzegt, maar de abbonementkosten zijn dus exclusief KPN, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn ZyXEL Prestige 2602R binnen gekregen. Ik wil hem graag aansluiten op meerdere computers. Nu is er tegen mij gezegt om een switch te kopen alleen ik weet niet wat voor. Welke van de volgende 2 moet ik kiezen:
1. Sweex Breedband Router 4 poorts Switch, Ethernet, UTP € 31,50
2. Asus GigaX1005, 10/100 Mbps Switch, 5 poorts, Ethernet, UTP € 19,50

Nummer 1 heeft een router erin maar ik weet niet of dit nodig is.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:38:
[...]

Ah ok ik dacht dat tweakdsl, zoals Versatel je KPN abbonement opzegt, maar de abbonementkosten zijn dus exclusief KPN, bedankt.
Dat doen ze niet, maar dat kan wel. Maar hoe dan ook, die 9,40 moet je zowiezo betalen voor het mogen gebruiken van dat koperkabeltje wat eigendom is van de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:33:
Iemand al over ;) O-) ?

Even een serieuze vraag: Kan dit gezien worden als contractbreuk? Aangezien er al een aantal dagen niet geleverd wordt wat er in het contract staat. Kijk, ik vind het fijn dat ik 20 euro minder hoef te betalen voor hetzelfde, maar het is wel heel erg krom. Stel na volgende week is er nog niks gebeurd en een stel van ons "gedupeerden" zijn het zat, hebben we dan een poot om op te staan?

Nog een vraagje. Voor degenen die wel geupgrade zijn, is jullie homepage van 100 naar 250 MB gegaan?
Nee nog steeds niets. Ik ik heb ook nog geen email van TweakDSL ontvangen. De dag is nog niet om maar ik heb er een hard hoofd in dat het nog gaat lukken. Ik vrees dat het de zoveelste mislukking gaat worden. Je moet echter positief blijven (?).
Contractbreuk? Misschien.
Je hebt betaald voor een migratie, maar een deel daarvan is al geleverd. Het modem, splitter + verzendkosten zijn al geleverd. Het belangrijkste deel mist dus nog ADSL2+, maar zal men zeggen, je betaalt nu uit "coulance" slechts 34,95 ipv 59,95 of meer, maar je oude ADSL1 loopt nog wel door.

Wat moet je daar dan mee?
Stel dat je je contract laat ontbinden en dat goed gaat, dan moet die modem weer terug, de lijn afgebroken worden enz. Je komt dan vrijwel zeker met downtime te zitten en dat is nu precies niet de bedoeling. Kortom, je zit in de wurggreep van TweakDSL.

Als je echt geen contract meer had willen hebben was het veel voordeliger geweest om maanden geleden al te stoppen en over te gaan naar een andere ISP. Dat had dik geld opgeleverd maar helaas ook een aantal dagen zonder internet, en dat is minder leuk.

De "prijs" die je nu moet betalen is ook best hoog, je zou toch verwachten dat men bestaande klanten beter zou behandelen, dat is nog nergens uit gebleken.
En, dit is niet toevallig een incident, vorig jaar ging het ook al zo moeizaam met de upgrade van 2 naar 4 Mbits. Je vergeet dat soort dingen soms wel eens maar het is wel een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
HoppyF schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:00:
[...]

Nee nog steeds niets. Ik ik heb ook nog geen email van TweakDSL ontvangen. De dag is nog niet om maar ik heb er een hard hoofd in dat het nog gaat lukken. Ik vrees dat het de zoveelste mislukking gaat worden. Je moet echter positief blijven (?).
Je hebt betaald voor een migratie, maar een deel daarvan is al geleverd. Het modem, splitter + verzendkosten zijn al geleverd. Het belangrijkste deel mist dus nog ADSL2+, maar zal men zeggen, je betaalt nu uit "coulance" slechts 34,95 ipv 59,95 of meer, maar je oude ADSL1 loopt nog wel door.

Wat moet je daar dan mee?
Stel dat je je contract laat ontbinden en dat goed gaat, dan moet die modem weer terug, de lijn afgebroken worden enz. Je komt dan vrijwel zeker met downtime te zitten en dat is nu precies niet de bedoeling. Kortom, je zit in de wurggreep van TweakDSL.

Als je echt geen contract meer had willen hebben was het veel voordeliger geweest om maanden geleden al te stoppen en over te gaan naar een andere ISP. Dat had dik geld opgeleverd maar helaas ook een aantal dagen zonder internet, en dat is minder leuk.

De "prijs" die je nu moet betalen is ook best hoog, je zou toch verwachten dat men bestaande klanten beter zou behandelen, dat is nog nergens uit gebleken.
En, dit is niet toevallig een incident, vorig jaar ging het ook al zo moeizaam met de upgrade van 2 naar 4 Mbits. Je vergeet dat soort dingen soms wel eens maar het is wel een feit.
en dat niet alleen , eerst ook nog de verdubbeling van 512kbit naar 1024kbit upload... dat duurde ook lang!!!!

[ Voor 2% gewijzigd door 666AnGeL op 03-03-2006 13:19 . Reden: +upload ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
666AnGeL schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:05:
[...]

en dat niet alleen , eerst ook nog de verdubbeling van 512kbit naar 1024kbit... dat duurde ook lang!!!!
Precies. Het zal wel een marketing truukje zijn om iedere keer snel (te snel) producten te lanceren en nieuwe acties te bedenken maar het werkt helaas niet.
Je kunt wel een keer een steekje laten vallen, dat wordt ook wel geaccepteerd en ook nog wel een tweede keer maar de rek is er wat mij betreft wel uit.
Er wordt teveel een beroep gedaan op de flexibiliteit en het inlevingsvermogen van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft 1 voordeel, je vergeet het password van het Customer menu (Mijn Tweak) nooit meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:00:
[...]

Ik heb niks van een modem/splitter in ontvangst mogen nemen (wel 89,- gedokt), en ik heb ook nog steeds geen 250 MB....komt nog eens bovenop dat er geen antwoord wordt gegeven op mijn vragen.

Kijk dat het de schuld is van BBNED prima....maar wees gewoon open naar je trouwe klanten. Weten waar je aan toe bent is beter dan in het donker verkeren. Ook al is het slecht nieuws....dan kun je er tenminste iets mee.

Ik hoop dat we dit over een maand ook alweer vergeten zijn, maar ik weet het niet, er gaat wel erg veel fout de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Grmbl mijn probleem zit blijkbaar bij BBned, net een ander modem gekocht en die kreeg ook geen verbinding, hopelijk is het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeuj, ik heb email. Zouden ze meelezen op het forum ;) :P ?

Volgens de helpdeskmedewerker is het hele gebeuren een geval van miscommunicatie. Tweakdsl heeft ons op 28 feb. bij bbned aangemeld voor de upgrade, nu duurt het een aantal dagen voordat iedereen is omgezet. Laten we hopen.

Ik zou graag wat advies van jullie willen vragen? Is het verstandig om nu nog een zyxel te nemen ipv de copperjet. Volgens de helpdeskmedewerker wordt dit achteraf gewoon goed geregeld (ik moet wel een ondertekend verzoek insturen), maar ik weet niet of dit wel zo verstandig is. Of kan ik beter voorlopig de copperjet houden en wachten tot er betere ADSL2 modems uit komen? Want wat ik heb gelezen kampt de zyxel met een trage CPU (vooral met firewall aan). En de speedtouch loopt ook niet echt lekker (kennissen kunnen dat beamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:45:
Ik heb zojuist mijn ZyXEL Prestige 2602R binnen gekregen. Ik wil hem graag aansluiten op meerdere computers. Nu is er tegen mij gezegt om een switch te kopen alleen ik weet niet wat voor. Welke van de volgende 2 moet ik kiezen:
1. Sweex Breedband Router 4 poorts Switch, Ethernet, UTP € 31,50
2. Asus GigaX1005, 10/100 Mbps Switch, 5 poorts, Ethernet, UTP € 19,50

Nummer 1 heeft een router erin maar ik weet niet of dit nodig is.
Je wil juist iets waar geen router functie in zit, dan maak je het alleen maar onnodig duur, gecompliceerd en fout gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:58:

Volgens de helpdeskmedewerker is het hele gebeuren een geval van miscommunicatie. Tweakdsl heeft ons op 28 feb. bij bbned aangemeld voor de upgrade, nu duurt het een aantal dagen voordat iedereen is omgezet. Laten we hopen.

Ik zou graag wat advies van jullie willen vragen? Is het verstandig om nu nog een zyxel te nemen ipv de copperjet. Volgens de helpdeskmedewerker wordt dit achteraf gewoon goed geregeld (ik moet wel een ondertekend verzoek insturen), maar ik weet niet of dit wel zo verstandig is. Of kan ik beter voorlopig de copperjet houden en wachten tot er betere ADSL2 modems uit komen? Want wat ik heb gelezen kampt de zyxel met een trage CPU (vooral met firewall aan). En de speedtouch loopt ook niet echt lekker (kennissen kunnen dat beamen).
Heb je een persoonlijke email ontvangen naar aanleiding van vraag die je aan de Helpdesk had gesteld of is het een min of meer algemene email?
Ik heb namelijk niets ontvangen en ik zit wel bij de 28 febr. batch.

Dat het een aantal dagen gaat duren vanaf de 28ste ipv iedereen op de 28ste kan ik me nog voorstellen, maar dan zouden er toch al een aantal mensen overgezet moeten zijn. Ik heb daar niets van gehoord dus het lijkt me erg onwaarschijnlijk. (gewoon een lulverhaal dus....)

De Zyxel 2602HW bevalt me tot nu toe goed, maar hij moet zich nog wel bewijzen op ADSL2.
Ik heb nu natuurlijk nog steeds ADSL1. Ik heb geen problemen met NAT of Firewall.
CPU load is ook laag als ik het via de webinterface bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 15:25
DeV0uReR schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:30: [...]
Wat je ook kan doen en net zo duur/goedkoper is, is een KPN belbudget lijn aanvragen. Die kost je eenmalig €47,55 ipv de €75,- voor kaalkoper maar je abonnement is dan iets duurder: €9,67 per maand ipv €9,40. Je bespaart eenmalig dus €27,45 En maandelijks betaal je €0,27 meer.
Het duurt dus 101 (afgerond naar beneden) maanden voordat je kaalkoper hebt terugverdient. Verder heb je ook nog een telefoonlijn met telefoonnummer voor die 27 cent extra per maand. Mocht je in nood moeten bellen en het internet ligt eruit kan dat alsnog.
Doe aub bovenstaand advies. Ik heb spijt dat ik kaalkoper heb gekozen. Dit had ik gedaan omdat ik niet ingelicht was over de 75 euro aansluitkosten, erg balen toen ik die rekening kreeg.

Maar het grootste probleem ik dat ik alleen binnen bbned van aanbieder kan overschakelen nu, wil ik naar iets anders dan moet ik eerst weer een kpn abbonement afsluiten, balen balen balen, of weer Chello nemen natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door gumkop op 03-03-2006 15:55 ]

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:58:

Hoi WimP, ik had eerst de 2602R besteld omdat ik 60 euro meer niet overhad voor alleen wireless en 3 extra LAN poorten. Dit modem zoog enorm om het plat te zeggen. Inderdaad het cpu probleem, instabiele en wegvallende verbinding met de nieuwste firmware en met de oude firmware ging de snelheid niet boven de 10Mbit. Na wat bellen met de helpdesk hebben ze mij de HW versie gestuurd (wireless, 4xLAN en VPN). Deze bevalt egter prima! netjes 20Mbit op news en niks geen wegvallende of instabiele verbinding meer! Ik vind de 2602HW een dikke aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeV0uReR schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:40:
[...]

Hoi WimP, ik had eerst de 2602R besteld omdat ik 60 euro meer niet overhad voor alleen wireless en 3 extra LAN poorten. Dit modem zoog enorm om het plat te zeggen. Inderdaad het cpu probleem, instabiele en wegvallende verbinding met de nieuwste firmware en met de oude firmware ging de snelheid niet boven de 10Mbit. Na wat bellen met de helpdesk hebben ze mij de HW versie gestuurd (wireless, 4xLAN en VPN). Deze bevalt egter prima! netjes 20Mbit op news en niks geen wegvallende of instabiele verbinding meer! Ik vind de 2602HW een dikke aanrader.
Heb je ook nog tips wat betreft de instellingen ?
Dingen die ik aan of uit moet zetten ?

grtn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:26:
[...]

Heb je een persoonlijke email ontvangen naar aanleiding van vraag die je aan de Helpdesk had gesteld of is het een min of meer algemene email?
Ik heb namelijk niets ontvangen en ik zit wel bij de 28 febr. batch.

Dat het een aantal dagen gaat duren vanaf de 28ste ipv iedereen op de 28ste kan ik me nog voorstellen, maar dan zouden er toch al een aantal mensen overgezet moeten zijn. Ik heb daar niets van gehoord dus het lijkt me erg onwaarschijnlijk. (gewoon een lulverhaal dus....)

De Zyxel 2602HW bevalt me tot nu toe goed, maar hij moet zich nog wel bewijzen op ADSL2.
Ik heb nu natuurlijk nog steeds ADSL1. Ik heb geen problemen met NAT of Firewall.
CPU load is ook laag als ik het via de webinterface bekijk.
Persoonlijk antwoord op mijn vraag. Sja, ach het is iig iets.
Ik denk dat ik idd voor de 2602HW ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Laatst online: 11-09 22:11
Eraserhead schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:54:
Doe aub bovenstaand advies. Ik heb spijt dat ik kaalkoper heb gekozen. Dit had ik gedaan omdat ik niet ingelicht was over de 75 euro aansluitkosten, erg balen toen ik die rekening kreeg.
Hier hetzelfde, gewoon niet goed genoeg gekeken en ook voor kaalkoper gekozen. Naja, zolang de verbinding maar goed is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeV0uReR schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:40:
[...]

Mooi dat ik dat weet. Ze zouden me nog terugbellen i.v.m. de R versie die ik ook retour wil zenden. Dat is tot op heden niet gebeurd. Men moest nog navraag doen of inruilen een optie was, maar dat heb ik dus nu zwart op wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal. Ik heb dezelfde problemen met mijn VoDSL aansluiting. Echo valt meestal wel mee met 6.0.2 firmware. Maar de laatste maanden is het helemaal mis met de telefoonverbinding (lijn valt weg, "line is busy" melding) en je blijft aan het resetten met je Copperjet. Wat ik wel eens wil weten wanneer Tweakdsl denkt dat VoDSL weer goed gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dat tiscali zelf vanaf mei a.s. adsl 2+ gaat leveren, zou voor ons wachtenden op ombouw centrales voor adsl 2+ via babyxl netwerk derhalve kunnen betekenen dat wij ook nog
worden omgebouwd voor mei a.s. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 17:44:
[...]

Heb je ook nog tips wat betreft de instellingen ?
Dingen die ik aan of uit moet zetten ?

grtn
Ik heb de Firewall uitgezet en verder niets aangepast. Firmware was al geupgrade naar de laatste versie toen ik hem kreeg (lees: niets aan doen). Mocht je nou intensief gamen, dan zou ik even de max sessies opschroeven. Die staat standaard op 1024 per nat ip. Dit is evt. te verhogen via telnet. Bij interesse laat even een berichtje achter dan kan ik dat stap voor stap uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:36

Quakie

quakelen

Vandaag een creditfactuur ontvangen van TweakDSL naar aanleiding van mijn klachtenbrief van begin januari.

Nice Job TweakDSL! mag ook wel eens neergezet worden!
Niet alle providers geven de klanten gelijk is me opgevallen dus ben erg blij toch 150eur

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heeft iemand enig idee of er in het weekend ook mensen omgezet worden? Tweakdsl heeft mijn vader persoonlijk (hij werd teruggebeld na een mailtje) beloofd dat we deze week omgezet zouden worden :P

* Gizz had er al niet op gehoopt, het lijkt wel één grote grap.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Gizz schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:19:
Heeft iemand enig idee of er in het weekend ook mensen omgezet worden? Tweakdsl heeft mijn vader persoonlijk (hij werd teruggebeld na een mailtje) beloofd dat we deze week omgezet zouden worden :P

* Gizz had er al niet op gehoopt, het lijkt wel één grote grap.
Ik verwacht van wel, men loopt immers nogal achter op het schema.
Tegen mij is ook gezegd dat het deze week omgezet zou worden.
Maar goed, de weken duren bij TweakDSL wel eens langer dan 7 dagen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:49:
Ik las dat tiscali zelf vanaf mei a.s. adsl 2+ gaat leveren, zou voor ons wachtenden op ombouw centrales voor adsl 2+ via babyxl netwerk derhalve kunnen betekenen dat wij ook nog
worden omgebouwd voor mei a.s. _/-\o_
Alleen op de reeds omgebouwde centrales. Stukje terug paste ik iets van de telebyte website waar staat te lezen dat in 2006 de rest ook wordt omgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeV0uReR schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 22:24:
[...]

Ik heb de Firewall uitgezet en verder niets aangepast. Firmware was al geupgrade naar de laatste versie toen ik hem kreeg (lees: niets aan doen). Mocht je nou intensief gamen, dan zou ik even de max sessies opschroeven. Die staat standaard op 1024 per nat ip. Dit is evt. te verhogen via telnet. Bij interesse laat even een berichtje achter dan kan ik dat stap voor stap uitleggen.
Als het kan graag.

Grtn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:53
Ik zie hier de Zyxel modem vaak voorbij komen.
Is deze beter/stabieler dan de Copperjet 1616?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:47
ChristiaanB schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 09:30:
Ik zie hier de Zyxel modem vaak voorbij komen.
Is deze beter/stabieler dan de Copperjet 1616?
Of hij stabieler is weet ik niet; lekker veel opties heeftie zeker. Helaas heeftie wel 'n redelijk trage CPU, als je op volle snelheid download wil 't nog wel eens zijn dat de router weigert je de configuratie-pagina te laten zien, verder heb ik er nooit problemen mee. Overigens is de Copperjet geen optie bij de registratie voor TweakDSL (2+), ik gok dus dat 't merendeel wel 'n ZyXEL of 'n Alcatel heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Leftblank op 04-03-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:53
Yorixz schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:17:
[...]

Of hij stabieler is weet ik niet; lekker veel opties heeftie zeker. Helaas heeftie wel 'n redelijk trage CPU, als je op volle snelheid download wil 't nog wel eens zijn dat de router weigert je de configuratie-pagina te laten zien, verder heb ik er nooit problemen mee. Overigens is de Copperjet geen optie bij de registratie voor TweakDSL (2+), ik gok dus dat 't merendeel wel 'n ZyXEL of 'n Alcatel heeft.
Hoezo copperjet 1616 geen optie bij registratie :? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fonias/Tweakdsl_modems.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

De Copperjet is zojuist gebracht.
Nu is het wachten op de upgrade :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Zondagskindje schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:47:
Ik kreeg zonet ook een briefje van TPG, maar dat was van BNS Data Logistics ofzo.
Volgens mij is dat GEEN Tweak, maar wel de importeur van SpeedTouch. Waarom krijg ik het via hen?

edit: (google roels)
BBned
BNS is huisleverancier voor modems voor ISP's BBNed, van diverse merken. We kunnen desgewenst het modem direct naar de eindgebruiker versturen.

[ Voor 22% gewijzigd door I_stealth_I op 04-03-2006 12:32 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb al 2 dagen last van mijn mail.
Ik krijg snachts steeds alle mails opnieuw binnen en het worden er elke dag meer.
Ik snap er niks van andere mail accounts zijn wel goed en ik zie niks raars aan de tweakdsl mail instellingen.

Iemand anders hier ook last van ?

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

SteveV schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:34:
Ik heb al 2 dagen last van mijn mail.
Ik krijg snachts steeds alle mails opnieuw binnen en het worden er elke dag meer.
Ik snap er niks van andere mail accounts zijn wel goed en ik zie niks raars aan de tweakdsl mail instellingen.

Iemand anders hier ook last van ?
http://webmail.tweakdsl.nl en trek alle berichten eruit. Gooi ze weg. Volgens mij moet het dan weer goed wezen, anders mag je je mail client natrekken.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ok is schoon nu.

Het gekke is dat ie niet eens alle mails nogmaals verstuurd maar een selectie maakte.
Nou ja ik kom er wel achter wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon 3 dagen geen mail meer versturen, wel ontvangen, nu plotseling zonder maar iets gewijzigd te hebben is alles weer ok. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:41:
Ik kon 3 dagen geen mail meer versturen, wel ontvangen, nu plotseling zonder maar iets gewijzigd te hebben is alles weer ok. :?
Voor versturen heb je geen accountgegevens nodig. SMTP is voor iedereen gelijk. Dus dat ligt aan jezelf. Het kan ook zijn dat je IP-adres geblocked was en op de spamcob blocklist stond. Als je 3 dagen clean bent, wordt je automatisch verwijderd van de blacklist en mag je weer relayen aan de SMTP-server.

Check je IP-adres maar eens op de lijst: http://www.spamcop.net/bl.shtml

[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 04-03-2006 12:56 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een maand Adsl2,en echt dik tevreden met het Tiscali netwerk.
Haal 17,5 Mbit,en dat op 2100 meter vanaf de centrale,en gebruik een 516 ST modem.
Loopt stabiel en onlinegamen is ook erg goed,Tiscali ga zo door... :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
I_Stealth_I schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:54:
[...]

Voor versturen heb je geen accountgegevens nodig. SMTP is voor iedereen gelijk. Dus dat ligt aan jezelf. Het kan ook zijn dat je IP-adres geblocked was en op de spamcob blocklist stond. Als je 3 dagen clean bent, wordt je automatisch verwijderd van de blacklist en mag je weer relayen aan de SMTP-server.

Check je IP-adres maar eens op de lijst: http://www.spamcop.net/bl.shtml
O, da's leuk met die wisselende ip-nr's bij cambrium.
Als iemand anders (al of niet bewust) heeft zitten spammen voor je en jij krijgt daarna zijn ip-nr ...... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi! hoop dat het nu snel gebeurd voor je.. Hoeveel Mbit staat er onder "Rx Attn DR" in je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Gompie98 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:10:
[...]

O, da's leuk met die wisselende ip-nr's bij cambrium.
Als iemand anders (al of niet bewust) heeft zitten spammen voor je en jij krijgt daarna zijn ip-nr ...... :+
Stuur even een mailtje naar de helpdesk met je klantnummer en mac adres van je modem.
Dan kunnen ze je een vast ip adres geven en heb je geen last meer van geblockte mail accounts ivm spam.

[ Voor 43% gewijzigd door SteveV op 04-03-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Hehe eindelijk!
Welke type Copperjet heb je ontvangen?

Ik vraag me af of je die wel nodig hebt want je had toch al een geschikt ADSL2 modem?

Je kunt wel zeggen dat de week nu om is en dat er ondanks de telefonische toezeggingen van TweakDSL weer niets is gebeurd. Daar was ik ook al bang voor, en ik geloof ook niet dat er vandaag of morgen nog wat zal gebeuren. De eerst volgende kans is dan maandag en dat zijn we dus bijna r een week verder.
Iedere dag toch maar even de modem resetten, je weet nooit.
En verder hier in het forum lezen of er iemand een melding heeft gedaan dat hij/zij al is omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:24:
[...]

Mooi! hoop dat het nu snel gebeurd voor je.. Hoeveel Mbit staat er onder "Rx Attn DR" in je modem?
De Copperjet staat als reserve in de kast.
Ik gebruik de Draytek 2800 omdat deze een stuk simpeler is dan de Copperjet.
HoppyF schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:46:
[...]

Hehe eindelijk!
Welke type Copperjet heb je ontvangen?

Ik vraag me af of je die wel nodig hebt want je had toch al een geschikt ADSL2 modem?

Je kunt wel zeggen dat de week nu om is en dat er ondanks de telefonische toezeggingen van TweakDSL weer niets is gebeurd. Daar was ik ook al bang voor, en ik geloof ook niet dat er vandaag of morgen nog wat zal gebeuren. De eerst volgende kans is dan maandag en dat zijn we dus bijna r een week verder.
Iedere dag toch maar even de modem resetten, je weet nooit.
En verder hier in het forum lezen of er iemand een melding heeft gedaan dat hij/zij al is omgezet.
Het is de CopperJet 816-2P en ik heb 'm inderdaad niet nodig.
Ik verwacht het niet eens meer dat we dit weekend overgaan, laten we maar hopen dat het volgende week gaat gebeuren.

[ Voor 59% gewijzigd door Zondagskindje op 04-03-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Men zal wel een weloverwogen reden hebben om de batch te starten. Het is een aktie die TweakDSL zelf ingang zet. Ze moeten zelf een batch bestand importeren. De laatste info die in gekregen heb is dat ze nog aan het testen zijn bij een aantal gebruikers hoe de upgrade verloopt. Als ze daar positief resultaat op hebben, zullen ze de rest van de gebruikers migreren naar een andere DSL2-configfile. Cambrium/Tweak heeft dus de touwtjes in handen en weten dus ook exact wanneer er gemigreerd gaat worden. De eerste lijn houdt zich van de domme, maar ze weten echt wel wat er aan de hand is.

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 04-03-2006 14:12 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:47
ChristiaanB schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:27:
[...]

Hoezo copperjet 1616 geen optie bij registratie :? :?

[afbeelding]
Toen ik 't begin februari had aangevraagd was 't echt geen optie, alleen de ZyXEL en Speedtouch - anders waren we wel voor de goedkopere copperjet gegaan. Daarna niet meer gekeken qua aanbod van routers, niet verwatch dat 't zou veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, laten we hopen dat het dan niet al te lang meer duurt, modem net binnengekregen (volgens mij dezelfde CJ816-2), laten ze de batch maar starten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froffel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05-2023
Ik heb ook vanorgen mijn modem gekregen, staat standaard ingesteld op adls 1 settings. Wie kan mij zeggen hoe ik hem voor adsl 2 instel (copperjet 816-2p), kan ik testen of mischien mijn lijn al ovegezet is.

GTX Froffel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook vanmorgen mn modem binnen gehad, en idd precies dezelfde als die we al hadden hihi :-) 816-2p. Nu nog wachten op de migratie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de copperjet in ontvangst mogen nemen. Meteen even uitgeprobeerd natuurlijk.....helaas nog niet over (kon ik nog niet zien omdat mijn draytek 2600 altijd maximaal traint).

Stond hij bij jullie ook standaard op bridged mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan er even kijken naar de "Rx Attn DR" waarde op de copperjet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:41:
Wie kan er even kijken naar de "Rx Attn DR" waarde op de copperjet?
Staat hier op 0 (nul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
postbode is geweest maar geen copperjet !
een ware teleurstelling :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk modem (copperjet) ook ontvangen. Weet iemand waarvoor dat kastje is waar alleen maar 1 ingang op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje te klooien in het menu van de copperjet.....ik weet niet wie dat menu heeft ontworpen, maar dat slaat echt nergens op.....hoezo onoverzichtelijk en onnodig ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-03 16:44
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:03:
Heb eindelijk modem (copperjet) ook ontvangen. Weet iemand waarvoor dat kastje is waar alleen maar 1 ingang op zit?
Het is een pakket wat ook bruikbaar is als nieuwe klant... het is dus gewoon een manier om je isra/oude aansluitingskabeltje om te zetten naar rj11 connector (om je splitter op aan te sluiten en de rest te regelen).

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
SteveV schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:26:
[...]

Stuur even een mailtje naar de helpdesk met je klantnummer en mac adres van je modem.
Dan kunnen ze je een vast ip adres geven en heb je geen last meer van geblockte mail accounts ivm spam.
Ik weet dat het kan, dank je. Was meer bedoeld als waarschuwing voor anderen, dat dit je kan overkomen zonder ergens "schuldig" aan te zijn.
Het kan overigens ook wel eens handig zijn om van ip-nr te wisselen.
Heeft iemand trouwens enig idee, hoe lang de lease-time van een ip-nr is bij tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gompie98 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 16:03:
[...]

Heeft iemand trouwens enig idee, hoe lang de lease-time van een ip-nr is bij tweak?
ipconfig /all geeft 4 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
Thx, (Was voor mij wat omslachtig met router op 25m. afstand etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Lijkt me stug.
Omdat ik bij MyAdsl een jaar lang hetzelfde ip adres heb gehad, maar het kan ook in een maand weer een andere zijn. Dus het is heel verschillend. Misschien is het minimaal 4 uur, maar het kan sowieso langer.

offtopic:
MyAdsl en TweakDSl zijn hetzelfde bedrijf voor degende die het nog niet wisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mister I schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 16:42:
[...]

Lijkt me stug.
Omdat ik bij MyAdsl een jaar lang hetzelfde ip adres heb gehad, maar het kan ook in een maand weer een andere zijn. Dus het is heel verschillend. Misschien is het minimaal 4 uur, maar het kan sowieso langer.

offtopic:
MyAdsl en TweakDSl zijn hetzelfde bedrijf voor degende die het nog niet wisten
Dat je steeds hetzelfde IP krijgt is iets heel anders van de leasetijd. Leasetijd is standaard 7200 seconde (2 uur), maar kan ook afwijkend zijn bijvoorbeeld 8 uur of 45 minuten. Net wat de ISP instelt op de DHCP server.

Elke keer op 50% van een verstreken lease gaat je client (je PC of router) deze weer verlengen en krijg je weer een volledige termijn. Staat je PC of router een paar dagen uit en is je lease verlopen geeft de DHCP server weer hetzelfde IP uit, mits deze niet toevallig aan een ander is uitgegeven in de tussentijd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nieuw in dit draadje, het een en ander wel meegelezen en veel van opgestoken.

Ik heb via TweakDSL vorige maand op de actieaanbieding ingegaan met 10 Mbit DSL en de Buffallo Link Theater. Ben op 27-2-2006 aangesloten (overgang vanaf Planet) ging eigenlijk gesmeerd maar loopt nog op ADSL1. Eindelijk vanmiddag het modem binnengekregen maar GEEN Buffallo?!?!?

Heeft iemand hiermee ervaring?
Komt dat ding apart??

edit:
Even aangepast, leek wel een mailtje.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 04-03-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Hun FAQ bevat trouwens een leugen:

http://www.tweakdsl.nl/?page=news/faq
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
TweakNews heeft zich te houden aan de Wet Registratie Persoonsgegevens, jij hebt als TweakNews klant continue inzicht in welke gegevens wij van jou bijhouden. Je kunt er op vertrouwen dat wij je gegevens vertrouwelijk behandelen, we verkopen of geven geen gegevens aan derde partijen.
Ik heb een keer geprobeerd de gegevens die ze bijhouden op te vragen, maar daar werkt Tweak echt niet aan mee hoor |:(

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Nog steeds geen TweakDSL hier, werken ze eigenlijk wel in het weekend bij BBned? er is mij namelijk beloofd dat ze het dit weekend zouden fixen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Pim. schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:23:
Hun FAQ bevat trouwens een leugen:

http://www.tweakdsl.nl/?page=news/faq

[...]

Ik heb een keer geprobeerd de gegevens die ze bijhouden op te vragen, maar daar werkt Tweak echt niet aan mee hoor |:(
Ze hebben gewoon je gegevens die jij verstrekt hebt. Er worden geen gegevens vergaard over download gedrag etc lijkt mij, wat moeten ze ermee immers als ze het niet kunnen verkopen.

Het is best wel offtopic trouwens.
Bierkameel schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:31:
Nog steeds geen TweakDSL hier, werken ze eigenlijk wel in het weekend bij BBned? er is mij namelijk beloofd dat ze het dit weekend zouden fixen :/
Niet aan individuele lijnen vermoed ik, alleen als er een deel van netwerk opeens niet werkt.

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 04-03-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 20:15
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:41:
Ben nieuw in dit draadje, het een en ander wel meegelezen en veel van opgestoken.

Ik heb via TweakDSL vorige maand op de actieaanbieding ingegaan met 10 Mbit DSL en de Buffallo Link Theater. Ben op 27-2-2006 aangesloten (overgang vanaf Planet) ging eigenlijk gesmeerd maar loopt nog op ADSL1. Eindelijk vanmiddag het modem binnengekregen maar GEEN Buffallo?!?!?

Heeft iemand hiermee ervaring?
Komt dat ding apart??

edit:
Even aangepast, leek wel een mailtje.
Ik heb in zoverre ervaring dat ik me in januaru heb gemeld voor overstappen vanaf demon bbned naar tweakdsl B10 MC. na een week ontving ik een modem, en een brief dat ik rond de 10e februari over zou gaan. Later (eind februari) kreeg ik een mail dat er bij BBned iets fout zat en dat er niet bekend is wanneer ik over kan stappen. Twee weken geleden is alle hardware van mijn rekening afgeschreven, inclusief link theater. Op mijn mail of die dan ook werd verstuurd kreeg ik na drie dagen het antwoord, "ja die word binnenkort verstuurd'".
Wellicht dat ik positiever word over Tweakdsl als ik eenmaal ben aangesloten, maar nu ben ik nog van mening dat ze vooral van onduidelijke tijdsafspraken als binnenkort en onduidelijk houden. Maar het boeit me nog niet zoveel, ik internet in ieder geval nog via mijn oude ISP. Maar aan de andere kant, ik betaal nu wel nog steeds 7,95 aan tweaknews, wat er bij tweakdsl bij inzit, en ik betaal bij Demon 20 euro meer voor 6Mbit minder. Dus eigenlijk interesseert het me wel. ik denk alleen niet dat tweakdsl me dat verschil gaat vergoeden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiej, nieuwe modem ontvangen. Traint helaas nog wel op adsl1 snelheden

Hoe kun je in een copperjet 816-2P eigenlijk nog meer zien dat adsl2 wordt gebruikt(behalve training waardes). Hier wat waardes etc. Dit allemaal met basic settings
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Driver Version  1.61  
API Version  GS_API_441  
Firmware Version  D.79.42.14   
Dsp Version  Turbo v1.0 A0 (0x40)  
Connected  true  
Operational Mode  G.Dmt.BisPlus  
State  Showtime  
Operation Progress  0x00000000  
Tx Bit Rate  1021200  
Rx Bit Rate  8048800  
Rx Attn DR  13241000  
Tx Cell Rate  2408  
Rx Cell Rate  18983  
INP Up  0.0  
INP Down  0.0  
Data Boost  Disable

code:
1
2
3
4
5
6
Hardware revision: R6 - 816-2P (Argon 330 / Turbo) 
Software version: 6.02 SR1 

DSL: 1 ADSL2 over PSTN (ATM-based) 
Ethernet: 1 10/100 Mbit/s  
Voice: 2 POTS (VoATM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rthec
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2023
jopie schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:48:
[...]

Ik heb in zoverre ervaring dat ik me in januaru heb gemeld voor overstappen vanaf demon bbned naar tweakdsl B10 MC. na een week ontving ik een modem, en een brief dat ik rond de 10e februari over zou gaan. Later (eind februari) kreeg ik een mail dat er bij BBned iets fout zat en dat er niet bekend is wanneer ik over kan stappen. Twee weken geleden is alle hardware van mijn rekening afgeschreven, inclusief link theater. Op mijn mail of die dan ook werd verstuurd kreeg ik na drie dagen het antwoord, "ja die word binnenkort verstuurd'".
Wellicht dat ik positiever word over Tweakdsl als ik eenmaal ben aangesloten, maar nu ben ik nog van mening dat ze vooral van onduidelijke tijdsafspraken als binnenkort en onduidelijk houden. Maar het boeit me nog niet zoveel, ik internet in ieder geval nog via mijn oude ISP. Maar aan de andere kant, ik betaal nu wel nog steeds 7,95 aan tweaknews, wat er bij tweakdsl bij inzit, en ik betaal bij Demon 20 euro meer voor 6Mbit minder. Dus eigenlijk interesseert het me wel. ik denk alleen niet dat tweakdsl me dat verschil gaat vergoeden.....
Ik heb me begin januari aangemeld voor migratie van Demon BBNED naar Tweak. Ook ik heb het Copperjet modem al weken in huis (zelfs al in gebruik genomen), ook de rekeningen heb ik inclusief Buffalo allemaal al betaald. Ik blijf wekelijks vragen wat de status is bij Tweak, meestal krijg ik na 1,5 week antwoord dat ik nog in het traject zit en dat ze niet weten wat de status is. Kortom geen tweakdsl, geen tweak newsgroepen en geen buffalo en ze weten niets, dat is nu al 2 maanden zo! Kortom ook ik begin steeds meer te twijfelen of dit een goede keuze was, ik hoop dat het straks allemaal ten goede gaat keren maar nu .......... :( :(

Rene de Graaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:10:
Wiej, nieuwe modem ontvangen. Traint helaas nog wel op adsl1 snelheden

Hoe kun je in een copperjet 816-2P eigenlijk nog meer zien dat adsl2 wordt gebruikt(behalve training waardes). Hier wat waardes etc. Dit allemaal met basic settings
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Driver Version  1.61  
API Version  GS_API_441  
Firmware Version  D.79.42.14   
Dsp Version  Turbo v1.0 A0 (0x40)  
Connected  true  
Operational Mode  G.Dmt.BisPlus  
State  Showtime  
Operation Progress  0x00000000  
Tx Bit Rate  1021200  
Rx Bit Rate  8048800  
Rx Attn DR  13241000  
Tx Cell Rate  2408  
Rx Cell Rate  18983  
INP Up  0.0  
INP Down  0.0  
Data Boost  Disable

code:
1
2
3
4
5
6
Hardware revision: R6 - 816-2P (Argon 330 / Turbo) 
Software version: 6.02 SR1 

DSL: 1 ADSL2 over PSTN (ATM-based) 
Ethernet: 1 10/100 Mbit/s  
Voice: 2 POTS (VoATM)
Je gegevens zeggen dat je op Adsl2+ zit "G.Dmt.BisPlus" het profiel staat alleen nog op 8Mbit
Rx Attn DR 13241000 is wat je maximaal kan halen, hoever zit je van de centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:27:
[...]

Je gegevens zeggen dat je op Adsl2+ zit "G.Dmt.BisPlus" het profiel staat alleen nog op 8Mbit
Rx Attn DR 13241000 is wat je maximaal kan halen, hoever zit je van de centrale?
Volgens bbned postcode check een 2,2 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
nou heb vandaag ook een copperjet gekregen ( terwijl ik die niet heb besteld / wil )
maandag maar bellen waar ik hem naartoe moet (terug) sturen...

heb btw nog contact gehad met de helpdesk, ze belde me vrijdag terug.
Toen heb ik de situatie uitgelegd, en hebben ze uiteindelijk toegegeven dat ik gelijk had.
( ze zagen het toen zelf , dat op de site staat , dat de upgrade met zyxel maar €149 kost )

Nu even afwachten hoe het opgelost wordt.
Ik ben in ieder geval weer gerust , denk dat het allemaal wel goed opgelost wordt..
( heb uiteraard wel even screenshots van de site gemaakt van het stuk van de migratie-pakketten voor de zekerheid. )

[ongeduldig-modus] Iemand al over trouwens? :D [/ongeduldig-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

newsserver down??

(voor de eerste keer in jaren _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:28
Yep, hier ook.

En vrijdag de DHCP server, gaat lekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
I_Stealth_I schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:10:
Men zal wel een weloverwogen reden hebben om de batch te starten. Het is een aktie die TweakDSL zelf ingang zet. Ze moeten zelf een batch bestand importeren. De laatste info die in gekregen heb is dat ze nog aan het testen zijn bij een aantal gebruikers hoe de upgrade verloopt. Als ze daar positief resultaat op hebben, zullen ze de rest van de gebruikers migreren naar een andere DSL2-configfile. Cambrium/Tweak heeft dus de touwtjes in handen en weten dus ook exact wanneer er gemigreerd gaat worden. De eerste lijn houdt zich van de domme, maar ze weten echt wel wat er aan de hand is.
Je hebt blijkbaar meer info via-via ontvangen dan de meeste van ons.
Ik kan me voorstellen dat TweakDSL zelf ook iets moet doen want zij weten immers welke klanten wel en niet gemigreerd moeten worden, dat is niet de zaak van BBned.
Hoe het ook is, het blijft vreemd dat men nu nog rustig aan het testen is. Het is namelijk al maanden geleden gezegd dat men aan het testen was. Dat testen duurt dan wel erg lang.
Bij een nieuwe klant heeft men geen enkel probleem om iets snel op te leveren, dus dan hoeft er niets getest te worden.
Het enige waar het volgens mij op hangt is het systeem waar je huidige profiel in staat, dat moet omgezet worden en niet gestopt anders zou je lijn per ongeluk afgesloten worden.
In feite gaat het volgens mij dus om een beeindigen van het huidige profiel en het installeren van het nieuwe profiel. Net zoiets als men vorig jaar bij mij heeft gedaan met het upgraden van 2 Mbits naar 4 Mbits. Dat ging op zich ook zonder downtime.
Ik verwacht nu hetzelfde.

Wel grappig te lezen dat er nu massaal Copperjet 816-2P's uitgeleverd worden. Ik zou nog wel eens van iemand willen horen of het nu werkelijk om een nieuw type 816 gaat. Ik heb het idee dat het een gewone 816 is die middels firmware geschikt is gemaakt voor ADSL2.
De helpdesk heeft mij uitdrukkelijk gezegd dat dit niet het geval was en dat ik dus een nieuwe 816 zou moeten aanschaffen en mijn huidige 816 niet geschikt zou zijn, ook niet als ik er zelf nieuwe firmware in zou zetten.

Daar geloofde ik geen bal van maar heb toch gekozen voor de Zyxel maar dan vanwege de VoIP mogelijkheden + draadloos.
Ik heb de 816 hier nog staan dus kan het natuurlijk proberen als ik straks ADSL2 heb. Altijd handig een reserve modem. Dat voorkomt een hoop gezeik met de helpdesk als er onverhoops een storing mocht optreden, zodoende kun je e.e.a. toch uitsluiten als je wat kunt omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:26:
newsserver down??

(voor de eerste keer in jaren _/-\o_ )
Nope. Als je verbind via news.tweaknews.nl dan werkt het wel. Probeer je het via news.tweakdsl.nl dan niet.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.