Het grote TweakDSL topic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.199 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 23:36:
[...]

Bedankt voor de info en hoe zit het met het zend bereik. I

k zag dat de ZyXEL 2 antennes had (maakt dat uit) want hij signaal moet boven goed zijn en in de aanbouw op de begane grond, met die ZyXEL leek het mij handiger om 1 antenne naar boven te laten wijzen en de andere richting de aanbouw, Of hebben 2 antennes niet veel nut en zijn het verkoop praatjes. Want ik heb nu met het huidige draadloze netwerk met 1 antenne beneden ook goede ontvangst. (boven minder)
Voor zover ik weet heeft de Zyxel maar 1 antenne.. ( iig de 2602HW-61C , die heb ik zelf en die heeft er dus maar 1 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 23:36:
[...]

Bedankt voor de info en hoe zit het met het zend bereik. I

k zag dat de ZyXEL 2 antennes had (maakt dat uit) want hij signaal moet boven goed zijn en in de aanbouw op de begane grond, met die ZyXEL leek het mij handiger om 1 antenne naar boven te laten wijzen en de andere richting de aanbouw, Of hebben 2 antennes niet veel nut en zijn het verkoop praatjes. Want ik heb nu met het huidige draadloze netwerk met 1 antenne beneden ook goede ontvangst. (boven minder)
'k Zou zelf nooit op die manier gebruik maken van WiFi, hooguit voor een laptop op de bank in dezelfde ruimte. Ik vind het sowieso te onbetrouwbaar als naar andere ruimtes moet worden gezonden.

Ze hebben beide één antenne, wat niet veel minder is dan twee overigens. Een voordeel van de ST is dat deze los kan en je er een externe antenne op kan zetten om zo je WiFi flink te verbeteren en signaal te kunnen richten bijvoorbeeld.

Wat je ook (misschien wel beter nog) kan doen is een modem kopen zonder WiFi er in en dan een loas WiFi-AccessPoint(AP) aanschaffen en nie via ethernet netwerk aan je adsl modem/router hangen. Gezien je modem bij je hoofdaansluiting moet staan (ISRA) is dat vaak niet de optimale plaats voor een WiFi basis station. Met een los AP kan je die zelf elders plaatsen door middel van het aanleggen van één netwerk kabel.

Overigens:

• Richten van het puntje van de antenne naar een beplaalde plaats maakt het signaal daar juist beroerd. Een antenne straalt niet uit het puntje recht naar boven, maar juist romdom het puntje naar de zijkant.
• Pas op dat je niet een WiFi-Router koopt. Als je al een modem-router hebt en je gaat daar een WiFi-router achter plaatsen krijg je router-achter-router wat hele rare en vreemde effecten (lees porblemen) kan geven.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Precies, en -als- het al 2 antennes zijn dan is het voor diversity. Ca. 20 meter moet je wel kunnen halen iig als je optimaal richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

Is er eigenlijk iets zinnigs te zeggen over de doorlooptijd van een upgrade?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Laatst online: 10-09 22:29
Crusader schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:53:
Ik word op 23e maart gemigreerd.

Zojuist een medewerker aan de lijn gehad, het kan in enkele uren gedaan zijn maar 2 dagen downtime is ook mogelijk. Ik baal hier ontzettend van omdat TweakDSL simpelweg niet aan de verkondige downtime houden. Aan de hand van de geschatte downtime heb ik een abonnement keuze gemaakt. Ik heb express voor een migratie (lees upgrade) gekozen vanwege de kleine downtime! Als ik daadwerkelijk 2 dagen down ben dan kon ik net zo goed mijn abonement opzeggen en opnieuw de ADSL lijn opvragen. Voordeel: modem gratis en 19.95 p/m i.p.v. 80 euro migratie en modemkosten en 34.95 abo p/m.

Ik ben gewoon heel erg benieuwd hoe het allemaal zal verlopen, als ik daadwerkelijk 2 dagen down ben dan lijkt enige vorm van compensatie wel heel erg logisch. of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

In mijn geval ben ik al een jaar abonnee (8/1 lijn) en heb 9 maart een upgrade besteld naar 10/1 ADSL2+. Ik blijf gewoon bij TweakDSL en ook mijn lijn blijft gewoon BBned.
Ik heb geen terugkoppeling gehad van TweakDSL en weet niet waar ik aan toe ben. Wel weet ik zeker dat mijn centrale inmiddels een upgrade naar ADSL2+ heeft gehad.
Als ik ze bel om te vragen of er iets is te zeggen over doorlooptijd krijg je geen zinnig antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Goodfella schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:31:
[...]

Ik word op 23e maart gemigreerd.

Zojuist een medewerker aan de lijn gehad, het kan in enkele uren gedaan zijn maar 2 dagen downtime is ook mogelijk. Ik baal hier ontzettend van omdat TweakDSL simpelweg niet aan de verkondige downtime houden. Aan de hand van de geschatte downtime heb ik een abonnement keuze gemaakt. Ik heb express voor een migratie (lees upgrade) gekozen vanwege de kleine downtime! Als ik daadwerkelijk 2 dagen down ben dan kon ik net zo goed mijn abonement opzeggen en opnieuw de ADSL lijn opvragen. Voordeel: modem gratis en 19.95 p/m i.p.v. 80 euro migratie en modemkosten en 34.95 abo p/m.

Ik ben gewoon heel erg benieuwd hoe het allemaal zal verlopen, als ik daadwerkelijk 2 dagen down ben dan lijkt enige vorm van compensatie wel heel erg logisch. of niet?
Het zou heel redelijk zijn, maar de eerste 24 uur zou je zoiezo voor lief moeten nemen denk ik. Als het langer dan 24 uur in beslag neemt heb je er naar mijn mening eigenlijk wel recht op een vergoeding.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
Alles is best-effort, dus een vergoeding heb je nooit recht op. Je kunt er om vragen, en mischien krijg je het ook, maar recht heb je er niet op.

Overigens verwacht ik dat ze die omzet-tijd alleen noemen om zich in te dekken. In princiepe kan het namelijk in 5 minuutjes gebeurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
Xandrios schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:00:
Alles is best-effort, dus een vergoeding heb je nooit recht op. Je kunt er om vragen, en mischien krijg je het ook, maar recht heb je er niet op.

Overigens verwacht ik dat ze die omzet-tijd alleen noemen om zich in te dekken. In principe kan het namelijk in 5 minuutjes gebeurd zijn.
Hoezo best effort? Je mag toch aannemen dat men weet wat men aan het doen is. Ik denk dat hier geen sprake kan zijn van best effort. Ik versta onder best effort dan men een poging gaat doen om iets te bewerkstellingen, naar beste kunnen dus.

Ik denk dat de downtime wel mee valt, ik ben ca. 1 1/2 week geleden gemigreerd naar een B10 abo. Ik heb daar niets van gemerkt, het is ergens 's nachts uitgevoerd tussen 24:00 en 08:00.
Hoe lang de downtime geweest is weet ik dus niet maar het is zeker niet langer dan 8 uur geweest, en misschien slechts een minuutje.
Het modem had ook geen reboot nodig, alles is gewoon zo blijven draaien.

En een vergoeding ... tjsa wat heb je er aan. Als men 1 euro per dag vergoed voor het feit dat je er een dag hebt uitgelegen heb je daar niet zoveel aan. Het ongemak is waarschijnlijk groter dan de 1 euro. Ik noem maar even 1 euro als bedrag, zeg maar het abo geld gedeeld door 31. Veel meer zal je toch niet krijgen als je zowiezo al wat zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:53:
Naar mijn weten is nog niemand daadwerkelijk over....als in: ook true ADSL2+ snelheden.

Ikzelf heb bij het bekend worden van de optie voor een upgrade mezelf vrij snel ingeschreven
(Kerst 2005). Eind februari een berichtje dat het de 28e feb. zou gebeuren, 2 weken later pas overgezet op ADSL2+. Echter niemand die over is gezet haalt ook ADSL2+ snelheden. Upload wel, maar download is gewoon ADSL1 8Mbit (800 KB/s). Volgens tweakdsl moet BBned ons nog op de NRP zetten, wat dat ook moge betekenen. Bellen/emailen heeft geen nut...het ligt volgens tweak aan BBned....maarja, ik blijf pushen, dan moeten ze BBNed maar onder druk zetten. Desnoods ga ik hier BBned zelf over "spammen". Wachten, wachten en nog eens wachten.....zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Nou, da's dan mooi balen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:34:
[...]

Naar mijn weten is nog niemand daadwerkelijk over....als in: ook true ADSL2+ snelheden.

Ikzelf heb bij het bekend worden van de optie voor een upgrade mezelf vrij snel ingeschreven
(Kerst 2005). Eind februari een berichtje dat het de 28e feb. zou gebeuren, 2 weken later pas overgezet op ADSL2+. Echter niemand die over is gezet haalt ook ADSL2+ snelheden. Upload wel, maar download is gewoon ADSL1 8Mbit (800 KB/s). Volgens tweakdsl moet BBned ons nog op de NRP zetten, wat dat ook moge betekenen. Bellen/emailen heeft geen nut...het ligt volgens tweak aan BBned....maarja, ik blijf pushen, dan moeten ze BBNed maar onder druk zetten. Desnoods ga ik hier BBned zelf over "spammen". Wachten, wachten en nog eens wachten.....zucht.
Ja hoe zit dat eigenlijk???

Ik heb inderdaad ook iets van 800 KB download en een normale upload. Er is echter wel wat veranderd want ik had ADSL1 met een snelheid van 4 Mbps. In feite heb ik nu dus twee keer zoveel.
De modem traint wel op 10235/1024 dus dat is hoger dan ADSL1 (8 Mbps), de max. download blijft echter wat te laag. Ik kan dit niet verklaren maar ik weet wel dat er meer mensen zijn die dit hebben, dus het ligt niet aan mijn bekabeling of iets dergelijks.

Een collega van mij heeft net een nieuwe ADSL2+ aansluiting (B10) en had eerst een veel te lage download (slechts 50 KB/s ipv ca 1000 KB/s). TweakDSL cq. BBned heeft vandaag wat gedaan waardoor hij nu wel een snelheid heeft van rond de 1000 KB/s. Dat is dus wel hoger als van mij terwijl hij dezelfde modem (Zyxel 2602HW) heeft en ook vrijwel de zelfde train waarde heeft van 10235/1024.

Rara hoe kan dat ..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag maar weer eens gebeld met de TweakDSL helpdesk. Zowaar na 6 minuten iemand aan de lijn. Maar weer mijn beklag gedaan over de kwaliteit van VoDSL, onder andere dat gesprekken na een minuut worden verbroken. Verder ook aangegeven dat de internetverbinding nu ook wel heel brak geworden is. En wat denk je dat het standaard antwoord weer is, we hebben het in onderzoek. Nu, daar ben je dan mooi klaar mee. TweakDSL is het hele jaar aan het onderzoeken hoe ze van hun VoDSL klanten af kunnen komen. Niet door eerlijk toe te geven aan de klant dat VoDSL een probleem is en de klant een alternatief aan te bieden. Nee hoor, ze laten je gewoon stikken. Trek u conclusie.....

Internet op dit moment weer traaaaaaaaaag....... Ping RTT naar DNS server TweakDSL 2000ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:01:
Vandaag maar weer eens gebeld met de TweakDSL helpdesk. Zowaar na 6 minuten iemand aan de lijn. Maar weer mijn beklag gedaan over de kwaliteit van VoDSL, onder andere dat gesprekken na een minuut worden verbroken. Verder ook aangegeven dat de internetverbinding nu ook wel heel brak geworden is. En wat denk je dat het standaard antwoord weer is, we hebben het in onderzoek. Nu, daar ben je dan mooi klaar mee. TweakDSL is het hele jaar aan het onderzoeken hoe ze van hun VoDSL klanten af kunnen komen. Niet door eerlijk toe te geven aan de klant dat VoDSL een probleem is en de klant een alternatief aan te bieden. Nee hoor, ze laten je gewoon stikken. Trek u conclusie.....

Internet op dit moment weer traaaaaaaaaag....... Ping RTT naar DNS server TweakDSL 2000ms.
Inderdaad,alleen geen last van traag internet.

Alleen dat bellen is een ramp,duurt tig seconden voor ie een keer overgaat aan de andere kant de lijn.
En een echo van hier naar Tokyo.Wat we daar aan kunnen doen? Ik weet het niet.

Hopelijk komt er gauw verandering in anders helaas maar weer terug naar KPN om te bellen.
Dit is 3 keer niks. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Laatst online: 10-09 22:29
I_Stealth_I schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:52:
[...]
Het zou heel redelijk zijn, maar de eerste 24 uur zou je zoiezo voor lief moeten nemen denk ik. Als het langer dan 24 uur in beslag neemt heb je er naar mijn mening eigenlijk wel recht op een vergoeding.
Xandrios schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:00:

Overigens verwacht ik dat ze die omzet-tijd alleen noemen om zich in te dekken. In princiepe kan het namelijk in 5 minuutjes gebeurd zijn.
Ik heb een beetje 'mixed feelings' over TweakDSL. De ADSL lijnen zijn wel goed, snelheid en stabiliteit is goed. Administratieve kant van TweakDSL is huilen met de pet op.
Ik heb namelijk aantal administratieve issues gehad met TweakDSL, echter heb ik altijd wel mijn gelijk gekregen en netjes de gemiste bedragen terug gekregen. Het koste me wel enige moeite en frustratie. Een medewerker durfde gewoon te beweren dat ik de modem niet gratis kreeg, terwijl het gewoon in mijn contract stond. |:( Dus de gratis modem werd in rekening gebracht. Daarnaast werd er te vroegtijdig abokosten verrekend terwijl ik nog niet kon internetten.

In terms of best-efforts, vraag ik me af of TweakDSL capabel is om hun 'best-effort' te bewerkstelligen. Een best-effort vind ik bijvoorbeeld een mailtje sturen naar mensen als BBNED per ongeluk wat foutjes heeft gemaakt. Vorige week lag ik een hele dag uit, niets overgehoord! Ik heb begrip voor het feit dat het een soort NS/ProRail verhaal is. Infrastructuur en dienst. Dus ik zou niet zo snel zeuren of klagen als internet down is zonder dat ik de reden daarvan weet. Echter was ik zwaar teleurgesteld over de passieve houding van TweakDSL en een helpdesk medewerker. Hopelijk word TweakDSL een beetje beter in hun service. Zeker wel room for improvement there!

[ Voor 3% gewijzigd door goodfella op 20-03-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Idem dito hier.. downloaden van de nieuwsserver met 26 kB/s en op IRC steeds de melding:
[21:32:04] *** Warning- Over 30 sec lag to self! ***
Verder akelig hoge pingtijden en af en toe klap ik er gewoon helemaal uit. Geen rare uploads aan staan, en op beide IP's heb ik dit.
Dit is sinds een paar uur, telkens in de drukke momenten. Gisteren was dit ook zo, en eergister ook soms.
Ik heb dit ook al doorgemaild. Dit doet me toch denken aan vorige week, toen die switch niet lekker was en gereset moest worden.. toen ging het internet ook met van die hikken. Ben benieuwd wat het probleem nu is ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Hans van Eijsden op 20-03-2006 21:38 ]

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Echt geen last van (bittorrent + radiostream staan aan)
code:
1
2
3
4
Ping statistics for 217.19.16.135:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 16ms, Maximum = 149ms, Average = 69ms

Niet iets wat bandbreedte slurpt?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile

Bij mij ook... Twee weken geleden begonnen. Ik heb het idee dat het alleen optreed op piektijden.

Nooit eerder last van gehad. Alles dubbel gechecked, andere modem, andere splitter, andere bekabeling, andere comp. enz. Alles uitgesloten wat het thuis kan zijn. (zit nog op een 2/1, dus ook geen problemen met her-trainen. Al wel aangesloten op een ADSL2+ ASAM).

Een traceroute naar Tweak:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakdsl.nl  [217.19.16.130]

via maximaal 30 hops:

1     *        *     3808 ms  84.245.2.1
  2    13 ms    18 ms    27 ms  extreme-vlan211.tc1.cambrium.net [82.197.223.25
  3  1021 ms   305 ms    90 ms  extreme-vlan1.tc2.cambrium.net [217.19.16.9]
  4   117 ms    30 ms   454 ms  mx1.cambrium.nl [217.19.16.130]

De trace is voltooid.

De vertraging zit in het hele netwerk, dus ik vermoed dat het aan de BBNed apparatuur ligt.

Dit is eigenlijk dus na het vervangen van de kaarten opgetreden. In het verleden bij het Demon abbo (ook 8/1 gehad) via BBNed nooit vertragingen gehad.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
Dimmu schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:40:
[...]

Echt geen last van (bittorrent + radiostream staan aan)
code:
1
2
3
4
Ping statistics for 217.19.16.135:
    Minimum = 16ms, Maximum = 149ms, Average = 69ms

Niet iets wat bandbreedte slurpt?
Ik heb alles even afgekoppeld en hetvolgende met puur een windows-laptoppie aan het modem, waarop nix draait en in idle mode er ook geen netwerkactiviteit is.
Ik krijg hier hetvolgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Pingen naar 217.19.16.135 met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 217.19.16.135: bytes=32 tijd=1149 ms TTL=61

Ping-statistieken voor 217.19.16.135:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 1, verloren = 3
    (75% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
    Minimum = 1149ms, Maximum = 1149ms, Gemiddelde = 1149ms

Een treesroetje gedaan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Bezig met het traceren van de route naar textnews.cambrium.nl [217.19.16.135]
via maximaal 30 hops:

1     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  2     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  3     *      271 ms   564 ms  extreme-vlan1.tc2.cambrium.net [217.19.16.9]
  4   824 ms  1421 ms  1472 ms  textnews.cambrium.nl [217.19.16.135]

De trace is voltooid.

[ Voor 17% gewijzigd door Hans van Eijsden op 20-03-2006 21:52 . Reden: Treesroetje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
tracert www.tweakdsl.nl

Tracing route to www.tweakdsl.nl [217.19.16.130]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
  2    16 ms    16 ms    16 ms  82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
  3   221 ms    95 ms    16 ms  extreme-vlan210.tc1.cambrium.n [217.19.16.33]
  4    18 ms    17 ms    20 ms  extreme-vlan1.tc2.cambrium.net [217.19.16.9]
  5    23 ms   186 ms    39 ms  mx1.cambrium.nl [217.19.16.130]

Trace complete.

/me bedenkt zich wat;
Is het niet zo dat jullie in een andere range zitten dan ik? (ik = 217.19.29.***)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
Dimmu schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:51:
/me bedenkt zich wat;
Is het niet zo dat jullie in een andere range zitten dan ik? (ik = 217.19.29.***)
Jazeker, ik zit namelijk in 84.245.2.x >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dimmu schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:51:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
tracert www.tweakdsl.nl

2    16 ms    16 ms    16 ms  82-197-*-*.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]

Trace complete.

/me bedenkt zich wat;
Is dat zo? Ik zie toch echt 82.197.*.* hierboven staan :)

Ik zit trouwens ook in de 82.*.*.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Hans van Eijsden schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:55:
[...]

Apart, dus de ranges 84.245- hebben schijnbaar meer problemen dan de (oude) 217.19.**.** :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
The Wizard schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:56:
[...]

Is dat zo? Ik zie toch echt 82.197.*.* hierboven staan :)

Ik zit trouwens ook in de 82.*.*.*
Waar haal je die info vandaan?
Ik zit echt wel in de 217.19.29-range ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Hans van Eijsden schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:55:
[...]

Ik zit in dezelfde range.
Pinging www.tweakdsl.nl [217.19.16.130] with 32 bytes of data:

Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=11ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=16ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=12ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=11ms TTL=60

Ping statistics for 217.19.16.130:
Minimum = 11ms, Maximum = 16ms, Average = 12ms

1 31 ms 99 ms 99 ms speedtouch.lan [192.168.1.1]
2 11 ms 10 ms 10 ms Internet.lan [84.245.2.1]
3 11 ms 11 ms 11 ms extreme-vlan211.tc1.cambrium.net [82.197.223.25]
4 12 ms 11 ms 11 ms extreme-vlan1.tc2.cambrium.net [217.19.16.9]
5 11 ms 11 ms 11 ms mx1.cambrium.nl [217.19.16.130]

Trace complete.
Geen problemen hier.

[ Voor 26% gewijzigd door SteveV op 20-03-2006 22:14 ]

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dimmu schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:01:
[...]

Waar haal je die info vandaan?
Ik zit echt wel in de 217.19.29-range ;)
quote]Dimmu schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:51:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
tracert www.tweakdsl.nl

---->  2    16 ms    16 ms    16 ms  82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]

Trace complete.

Zie het pijltje hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 14:24
bjck schreef op zondag 19 maart 2006 @ 23:08:

Voor ADSL2+ via het Tiscali netwerk wel, omdat de ST ten opzichte van de ZyXEL dan slechter scoort qua upstream. ADSL1 aansluiting scoort de ST juist weer beter dan de ZyXEL op de upstream.
[...]
Ik zag dat die ZyXEL P2602HW VoIP modem-router ook wireless is. Je kunt die dan toch ook gewoon met 4 pc's bedraad gebruiken?
Is deze ZyXEL P2602HW ook goed geschikt voor p2p en nieuwsgroepen? Of kun je dan beter die ST nemen?

[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 20-03-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
The Wizard schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:14:
[...]

Zie het pijltje hierboven...
Dat is de eerste router die de route tegenkomt tijdens de trace, me interne router is de 192.168.1.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
Ik ben ff gejoined op de irc.tweakers.net #tweakdsl chat. Daar kwam ik te weten dat het niets te maken heeft met IP-ranges. Ik zag wel de term 'CambriumA3' vallen.
Het probleem schijnt bij BBned te liggen en er is inmiddels aan de bel getrokken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dimmu schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:18:
[...]

Dat is de eerste router die de route tegenkomt tijdens de trace, me interne router is de 192.168.1.1 ;)
Maar zo ziet mijn hostname/ip adres er wel uit... Andere constructie?? :? Snap ut nie meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Hier geen problemen om een trace naar tweakdsl.nl te doen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Bezig met het traceren van de route naar tweakdsl.nl [217.19.16.130]
via maximaal 30 hops:

1     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  2     8 ms     8 ms     8 ms  82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
  3     9 ms     8 ms     9 ms  extreme-vlan210.tc1.cambrium.n [217.19.16.33]
  4    27 ms     9 ms     9 ms  extreme-vlan1.tc2.cambrium.net [217.19.16.9]
  5     9 ms     9 ms     9 ms  mx1.cambrium.nl [217.19.16.130]

De trace is voltooid.

Ter vergelijking:
Nog een traceroute maar nu vanaf mijn eigen server (die in het Redbus/Telecity staat)
Zeer korte tijden dus maar dat is ook wel logisch.
Het laatste stuk kunnen we dus wel uitsluiten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
#traceroute tweakdsl.nl
traceroute to tweakdsl.nl (217.19.16.130), 30 hops max, 46 byte packets
 1  Gigabit-RedBus-2F.pcextreme.nl (85.92.128.3)  0.262 ms  0.194 ms  0.199 ms
 2  g11w-ams-reasonnet.customer.openpeering.nl (217.170.0.41)  0.500 ms  0.506 ms *
 3  cambrium.telecity1.nl-ix.net (193.239.116.50)  0.979 ms  0.845 ms  0.979 ms
 4  extreme-vlan1.tc2.cambrium.net (217.19.16.9)  1.845 ms  1.639 ms *
 5  mx1.cambrium.nl (217.19.16.130)  1.450 ms  1.544 ms  1.588 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakdsl nog maar eens gemaild hoe het zit met dat NRP verhaal en wanneer ze zich aan hun contract gaan houden.
Dit is gewoon ADSL1 8 Mbit (minder nog dan toen ik Ultradsl had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Andre61 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:15:
[...]

Ik zag dat die ZyXEL P2602HW VoIP modem-router ook wireless is. Je kunt die dan toch ook gewoon met 4 pc's bedraad gebruiken?
Is deze ZyXEL P2602HW ook goed geschikt voor p2p en nieuwsgroepen? Of kun je dan beter die ST nemen?
Alletwee zijn ze daarvoor gewoon geschikt. Het is meer een persoonlijke keuze tussen beide eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:33:
Tweakdsl nog maar eens gemaild hoe het zit met dat NRP verhaal en wanneer ze zich aan hun contract gaan houden.
Dit is gewoon ADSL1 8 Mbit (minder nog dan toen ik Ultradsl had).
Misschien dat jij wat meer kunt bereiken dan ik, wellicht heb je wat meer overtuigingskracht :).
Mijn snelheid is idd langzamer dan voorheen; zo rond de 600/700 KB/s de afgelopen week. Dat kan ook te maken hebben met de problemen die de anderen hebben. Hoewel ik verder geen hinder ondervind, ook is de lijn nog niet down geweest (klopt af...).

Ik zit toch echt te denken richting capaciteitsproblemen bij BBned, en het daarom afhouden van de upgrades....als ze ons overzetten dan kunnen ze het wellicht niet meer aan. Volgens mij is het echt een flip of the switch.....en is er geen andere reden om het niet door te voeren. Ik heb er een slecht gevoel over iig. Ook gezien het feit dat de moedermaatschappij er vanaf wil. (Wederom afkloppen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 01:09:
Volgens mij is het echt een flip of the switch.....en is er geen andere reden om het niet door te voeren. Ik heb er een slecht gevoel over iig. Ook gezien het feit dat de moedermaatschappij er vanaf wil. (Wederom afkloppen :) )
Ga eens heel snel normaal doen? Telecom Italia zit met een schuld van 39.900.000.000 euro, en een marktkapitalisatie van 45.000.000.000. Ofwel: Ze moeten heel erg iets aan de inhoud van de kas doen. Een slecht nieuwje, het aandeel zakt, en Telecom Italia is technisch failliet. Meer schulden dan aandelenkapitaal. Ze hebben besloten alles wat ze niet als 'core' zien af te stoten, en hopen daar een miljard voor te krijgen. De spreekwoordelijke deuk in een pak boter. En BBNed staat op dat lijstje. Je verwacht het niet, maar Telecom Italia denkt toch vooral een telefoonmaatschapij te zijn, en geen internetprovider.

En voor je eerste bewering moet je maar eens terugbladeren. Er zijn genoeg mensen op dezelfde netwerken die geen snelheidsproblemen hebben. Hans en SteveV zitten in dezelfde range, dus op hetzelfde apparaat (CambriumA3), en de een heeft wel snelheidsproblemen en de ander niet. Dat sluit een gemeenschappelijke oorzaak vrijwel uit.

Ook van buitenaf zie je dat verschil. Hans z'n lijn is duidelijk traag:

12 packets transmitted, 11 received, 8% packet loss, time 11025ms
rtt min/avg/max/mdev = 223.455/372.648/428.537/63.393 ms

372 ms gemiddeld, maar die van andere mensen in hetzelfde netblock op hetzelfde apparaat niet:

3 packets transmitted, 3 received, 0% packet loss, time 2004ms
rtt min/avg/max/mdev = 7.021/7.278/7.694/0.304 ms
4 packets transmitted, 4 received, 0% packet loss, time 3002ms
rtt min/avg/max/mdev = 8.617/8.874/9.132/0.192 ms
3 packets transmitted, 3 received, 0% packet loss, time 2003ms
rtt min/avg/max/mdev = 10.614/11.257/11.633/0.375 ms

Ik zie geen enkele aanleiding voor vreemde complotverhalen. Ik zie wel een reden voor Hans om eens te onderzoeken wat er aan de hand is. Modem resetten, even met een laptop of schone pc direct aan het modem, kabeltjes nakijken, eventueel testen met een ander modem, als dat er is, en als dat niet helpt de helpdesk bellen en een ticket aan laten maken.

Van al dat getetter hier en rare complotverhalen gaat het zeker niet over. Vergeet niet dat TweakDSL hier niet meeleest. Hier klagen lost geen enkel probleem op. Hier om advies vragen misschien wel, maar klachten moet je toch vooral bij TweakDSL afleveren, en nergens anders.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:33:
Tweakdsl nog maar eens gemaild hoe het zit met dat NRP verhaal
Je zit niet op een NRP. Het overgrote deel van de NRP's staat nu meer dan een jaar uit. Cambrium heeft er nog een, maar daar zitten enkel zakelijke lijnen op die meer dan een jaar terug geleverd zijn, en jij zit daar dus niet tussen. Je gaat ze dus een vraag stellen die twee mensen van een andere tak van het bedrijf kunnen beantwoorden. De kans is groot dat je geen zinnig antwoord krijgt.
en wanneer ze zich aan hun contract gaan houden.
http://www.tweakdsl.nl/?page=conditions ?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Burne schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 03:12:
[...]

<snip>

En voor je eerste bewering moet je maar eens terugbladeren. Er zijn genoeg mensen op dezelfde netwerken die geen snelheidsproblemen hebben. Hans en SteveV zitten in dezelfde range, dus op hetzelfde apparaat (CambriumA3), en de een heeft wel snelheidsproblemen en de ander niet. Dat sluit een gemeenschappelijke oorzaak vrijwel uit.

<snip>

Klopt!, heb hier ook geen last van snelheids of lag problemen op CambriumA3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Burne schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 03:18:
[...]

Je zit niet op een NRP. Het overgrote deel van de NRP's staat nu meer dan een jaar uit. Cambrium heeft er nog een, maar daar zitten enkel zakelijke lijnen op die meer dan een jaar terug geleverd zijn, en jij zit daar dus niet tussen. Je gaat ze dus een vraag stellen die twee mensen van een andere tak van het bedrijf kunnen beantwoorden. De kans is groot dat je geen zinnig antwoord krijgt.
Maar de helpdesk geeft zelf aan dat er handelingen gedaan moeten worden aan een NRP, zie quote hieronder van een mailtje:
Profiel wijzigingen lopen heel moeilijk op het moment bij BBned.
Gebeurd allemaal in fases.

Omzetting andere sipstift
Omzetting op DSL2 apparatuur
Omzetting profiel op NRP

Tussen deze stappen zitten vaak enkele dagen, en word heel slecht volgbaar voor ons via hun systemen gemeld. Excuses daarvoor. We hopen volgende batches omzettingen beter traceer baar aangeleverd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend de Adsl1 > Adsl2 migratie gehad (5 minuten werk geweest) trained in op 21MB maar nog steeds het 8/1 profiel.. Nu maar afwachten hoelang dit gaat duren dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
HoppyF schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:04:
[...]

Hoezo best effort? Je mag toch aannemen dat men weet wat men aan het doen is. Ik denk dat hier geen sprake kan zijn van best effort. Ik versta onder best effort dan men een poging gaat doen om iets te bewerkstellingen, naar beste kunnen dus.

Ik denk dat de downtime wel mee valt, ik ben ca. 1 1/2 week geleden gemigreerd naar een B10 abo. Ik heb daar niets van gemerkt, het is ergens 's nachts uitgevoerd tussen 24:00 en 08:00.
Hoe lang de downtime geweest is weet ik dus niet maar het is zeker niet langer dan 8 uur geweest, en misschien slechts een minuutje.
Het modem had ook geen reboot nodig, alles is gewoon zo blijven draaien.

En een vergoeding ... tjsa wat heb je er aan. Als men 1 euro per dag vergoed voor het feit dat je er een dag hebt uitgelegen heb je daar niet zoveel aan. Het ongemak is waarschijnlijk groter dan de 1 euro. Ik noem maar even 1 euro als bedrag, zeg maar het abo geld gedeeld door 31. Veel meer zal je toch niet krijgen als je zowiezo al wat zou krijgen.
Dat had ik ook. Nadat ik was overgezet naar ADSL2 had ik een snelheid vergelijkbaar met 8mbit. Deze was nog instabiel ook.

Van de een op de andere dag had ik een snelheid van 1.09 Mb/s . Zoals al eerder gezegd zal het process in fases verlopen. Geef het ff de tijd en je zult zien dat je straks wel 10 mbit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 03:12:
[...]

Ga eens heel snel normaal doen?
Als je het toch allemaal zo goed weet mag je mij wel eens vertellen waarom het zo lang duurt? En waarom tweakdsl dan met het NRP verhaal komt....allemaal bullshit dus?? Als niemand een duidelijk antwoord geeft en dat een blijkbaar makkelijke handeling gewoon 4 maanden duurt dan wil ik wel eens aan capaciteits/geldproblemen gaan denken ja (niet zeggende dat dat de waarheid is, gewoon een proefballonnetje). En volgens mij deed ik vrij normaal hoor, ik heb geen vuil woord gebruikt....want ik weet dat je nogal gevoelig aangelegd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 03:18:
[...]

[...]

http://www.tweakdsl.nl/?page=conditions ?
Tweakdsl schreef vorige week Maandag in een email:

"Ik zie het al, we gaan BBned aansturen om ook nog de NRP configuratie
aan te passen. Vermoedelijk doen ze dat morgen al."

Da's dus volgens jou een niet zinnig antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 08-09 15:07
Sinds gisteren is mijn snelheid gestegen, van ongeveer 2000 Kbyte/sec naar 2600 Kbyte/sec :)

Ping is nog steeds rond de 10ms en verder is er niet gewijzigd. Meer mensen die hier "last" van hebben? B16WO abo trouwens.

Grappig trouwens, Kaspersky aan en de download daalt naar 500 Kbyte/sec...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Misschien is NRP nog een beetje een oude term. Wat Burne al aangeeft zitten er alleen nog zakelijke lijnen letterlijk op een NRP van een Cisco 6400. De overige lijnen allemaal op een Cisco 10k die je ook onder de noemer NRP kan scharen in een uitleg. Andere noemen het VRF in de communicatie naar consumenten en dns naampjes (zoals Demon).
Jiriki schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:59:
Sinds gisteren is mijn snelheid gestegen, van ongeveer 2000 Kbyte/sec naar 2600 Kbyte/sec :)

Ping is nog steeds rond de 10ms en verder is er niet gewijzigd. Meer mensen die hier "last" van hebben? B16WO abo trouwens.

Grappig trouwens, Kaspersky aan en de download daalt naar 500 Kbyte/sec...
Dat is wat vele toch parten gaats spelen. De virusscanners, antispyware tools etc controleren constant alles en een keer zitten die aan hun grens van het verwerkbare....

Grappig vind ik het niet. Mensen gaan ze nu weer uitschakelen en je ziet de elende al weer beginnen en de afsluitingen van lijnen....

[ Voor 54% gewijzigd door bjck op 21-03-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Kid_E schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:52:
[...]

Dat had ik ook. Nadat ik was overgezet naar ADSL2 had ik een snelheid vergelijkbaar met 8mbit. Deze was nog instabiel ook.

Van de een op de andere dag had ik een snelheid van 1.09 Mb/s . Zoals al eerder gezegd zal het process in fases verlopen. Geef het ff de tijd en je zult zien dat je straks wel 10 mbit hebt.
Hieruit blijkt maar weer dat we hier met z'n allen geen onzin zitten te kletsen en dat het gewoon een feit is dat er uitleveringen worden gedaan met een 8/1 snelheid ipv een 10/1.

Dat heeft naar mijn idee niets met de gebruikerskant te maken maar alles met de BBned kant.
En of dat nou een NRP of switch of profiel is kan me niet schelen. Ik verwacht ook wel dat het opgelost gaat worden, wellicht in fases.

Het is wat mij betreft ook geen urgent probleem en ook geen reden om iedere dag de Helpdesk te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
nou ik wordt nu wel moedeloos...
nog mn geld niet terug gehad,... en uiteraard nog geen upgrade, en ook geen melding van wanneer dit misschien zou kunnen gaan gebeuren..
Ik weet het , ik zeur misschien, maar ik vind dit gewoon niet kunnen..
Zou ik eens moeten proberen op mijn werk om klanten zo te behandelen...
maargoed.. laten we maar hopen dat het zsm opgelost wordt door bbned/tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

666AnGeL schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:26:
nou ik wordt nu wel moedeloos...
nog mn geld niet terug gehad,... en uiteraard nog geen upgrade, en ook geen melding van wanneer dit misschien zou kunnen gaan gebeuren..
Ik weet het , ik zeur misschien, maar ik vind dit gewoon niet kunnen..
Zou ik eens moeten proberen op mijn werk om klanten zo te behandelen...
maargoed.. laten we maar hopen dat het zsm opgelost wordt door bbned/tweak
Het komt deze week nog in orde aldus Tweak, laten we hopen dat ze het eens bij het juiste eind hebben ditmaal :) Deze ' grappen' hebben lang genoeg de gemoederen bezig gehouden. Demon heeft ook ellende met de upgrades van BBned. Dus we zijn niet de enige :z

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Blah, nu is het hier heel wisselvallig. Ziet er naar uit dat er weer routerfuckups zijn :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:01:
<snip>

[...]

Dat is wat vele toch parten gaats spelen. De virusscanners, antispyware tools etc controleren constant alles en een keer zitten die aan hun grens van het verwerkbare....

Grappig vind ik het niet. Mensen gaan ze nu weer uitschakelen en je ziet de elende al weer beginnen en de afsluitingen van lijnen....
Ik heb gisteren een nieuwe XP install gedaan en nog geen 5 minuten nadat ik een messenger popup had gehad, zat er al een trojan op die wat nieuwe files aanmaakte (o.a netpt.sys) en het systeem elke keer liet vastlopen met een bsod.. Dus ik weet niet wat je allemaal voor rommel binnenkrijgt als je "normaal" gaat surfen zonder virusscanner :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:17:
[...]

Ik heb gisteren een nieuwe XP install gedaan en nog geen 5 minuten nadat ik een messenger popup had gehad, zat er al een trojan op die wat nieuwe files aanmaakte (o.a netpt.sys) en het systeem elke keer liet vastlopen met een bsod.. Dus ik weet niet wat je allemaal voor rommel binnenkrijgt als je "normaal" gaat surfen zonder virusscanner :/
ja.. die klote wmf-exploit is heel erg irritant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Ja, grappig was vrij cynisch bedoeld... Ik surf achter een NAT firewall, met Kaspersky en Outpost firewall voor de zekerheid. Je moet alleen wel alles goed instellen, zo blijkt maar weer. Goed ingesteld kan ik in ieder geval met 2600 Kbyte downloaden, slecht ingesteld met 500 Kbyte.

Ik denk dat hier een belangrijke taak ligt voor de anti-virus en firewall fabrikanten, om hier op te gaan letten. Dat was in het verleden misschien niet belangrijk, maar het blijkt dat de limiet is bereikt met de huidige internet snelheden.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Jiriki schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:56:
Ja, grappig was vrij cynisch bedoeld... Ik surf achter een NAT firewall, met Kaspersky en Outpost firewall voor de zekerheid. Je moet alleen wel alles goed instellen, zo blijkt maar weer. Goed ingesteld kan ik in ieder geval met 2600 Kbyte downloaden, slecht ingesteld met 500 Kbyte.

Ik denk dat hier een belangrijke taak ligt voor de anti-virus en firewall fabrikanten, om hier op te gaan letten. Dat was in het verleden misschien niet belangrijk, maar het blijkt dat de limiet is bereikt met de huidige internet snelheden.
2600Kbyte?..wat voor linesync heb jij dan wel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:45:
[...]

2600Kbyte?..wat voor linesync heb jij dan wel niet?
Ja, vraag ik me ook af. Hoe ver van de centrale zit je Jikiri?
Dat zou de hoogste snelheid zijn die ik gezien heb tot nu toe. Zo'n beetje het maximaal haalbare denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:31:

Dat zou de hoogste snelheid zijn die ik gezien heb tot nu toe. Zo'n beetje het maximaal haalbare denk ik zo.
De DSL lijn hier trained in op zo'n 20500Kbits dat zo'n 2150KB/s maximaal er uit weet te krijgen. Vandaar mijn vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:33:
[...]

De DSL lijn hier trained in op zo'n 20500Kbits dat zo'n 2150KB/s maximaal er uit weet te krijgen. Vandaar mijn vraag ;)
Mijn ZyXel traint op 19871 kbits. Alleen mijn download is nog ADSL1 (al ligt dat volgens Jikiri aan mijn virusscanner ;) :P ).
Maarja, dat zou dus betekenen dat ik max. er ook meer dan 2 MB/s uit kan persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Mijne traint hier op rond 13500kbits/s en 1200kbit/s up.
Dit resulteert tot een 1300kbytes/s download en 110kbytes/s upload met een oude CopperJet 816-2P.
Of een 1400kbytes/s download en 120kbytes/s upload met een ZyXEL 2602HWL.

Het heeft 3 weken geduurd (nadat ik er zelf achteraan ben gegaan) voordat na profiel upgrade, dat de poorten daadwerkelijk ook op wide open stonden. Heb dus 3 weken getrained op ADSL2+ speed met download dat lager was dan m'n oude ADSL1.

Overigens zijn ze nog aan het uitzoeken hoe en wat met m'n train/download speed. Deze is slechts 13MBit, terwijl uplink met ZyXEL zelfs op volle 1280kbit doet en ik op een afstand van 1km van centrale af woon. Ze vermoeden een defecte lijnkaart maar da's nog niet zeker + hebben nog geen toestemming deze te vervangen : /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Na 6 weken nog geen fatsoenlijke verbinding hier, om de 3 minuten valt ie weg.
TweakDSL blijft het maar afschuiven op BBned en zelf doen ze er niks aan.
Ik raad iig niemand nog TweakDSL aan, ik heb al zoveel verschillende verhalen gehoord van de helpdesk ik word er moe van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:38:
[...]

Mijn ZyXel traint op 19871 kbits. Alleen mijn download is nog ADSL1 (al ligt dat volgens Jikiri aan mijn virusscanner ;) :P ).
Maarja, dat zou dus betekenen dat ik max. er ook meer dan 2 MB/s uit kan persen.
wimp, dat probleem heb ik ook, hij traint in op 19 mbit, maar download snelheid is rond de 800-900 kbps, denk dat we op de 1 of andere manier nog gecapt worden... want dat firewall/virusscanner verhaal gaat bij mij niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:13:
[...]

wimp, dat probleem heb ik ook, hij traint in op 19 mbit, maar download snelheid is rond de 800-900 kbps, denk dat we op de 1 of andere manier nog gecapt worden... want dat firewall/virusscanner verhaal gaat bij mij niet op...
Inderdaad opvallend dat alles "afgeknepen" lijkt te worden op 800 KB/s.
Dat heeft ook niks met een virusscanner of firewall te maken. Zou wel toevallig zijn dat die firewalls de zaak eens lekker afknijpen op 800 KB/s zodat het dan precies een 8 Mbps lijn lijkt :P

Ter indicatie, een Speedtest op Speedtest.bbned.nl laat een download zien van net onder de 700 KB/s. Dit voor een 32 MB file.

[ Voor 13% gewijzigd door HoppyF op 21-03-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
het is weer mis hier. Burne, ik heb alles gecontroleerd wat je hebt gezegd, maar nog steeds blijf ik problemen hebben. Het is de hele dag perfect geweest, tot pakweg een half uur geleden, spitsuur. Tijdens de drukke uren daalt mijn downloadsnelheid tot 7 kB/s en heb ik op IRC soms wel 4 minuten lag. Ook nog geen reactie van de helpdesk gehad. Hoe kan dat nou toch, dat het steeds in de drukste uren niet vooruit te branden is? Pas na 22:30 wordt het weer een beetje redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:40:
[...]

Inderdaad opvallend dat alles "afgeknepen" lijkt te worden op 800 KB/s.
Dat heeft ook niks met een virusscanner of firewall te maken. Zou wel toevallig zijn dat die firewalls de zaak eens lekker afknijpen op 800 KB/s zodat het dan precies een 8 Mbps lijn lijkt :P

Ter indicatie, een Speedtest op Speedtest.bbned.nl laat een download zien van net onder de 700 KB/s. Dit voor een 32 MB file.
nog niemand die de helpdesk hierover heeft gebeld?
Ik denk zelf dat ze nog niet iedereen volledig over willen doen, simpelweg omdat het netwerk het nog niet aan kan...
Maar het kan aan mij liggen dat ik aan bbned's netwerk/planning twijfel hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Hans van Eijsden schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:55:
het is weer mis hier. Burne, ik heb alles gecontroleerd wat je hebt gezegd, maar nog steeds blijf ik problemen hebben. Het is de hele dag perfect geweest, tot pakweg een half uur geleden, spitsuur. Tijdens de drukke uren daalt mijn downloadsnelheid tot 7 kB/s en heb ik op IRC soms wel 4 minuten lag. Ook nog geen reactie van de helpdesk gehad. Hoe kan dat nou toch, dat het steeds in de drukste uren niet vooruit te branden is? Pas na 22:30 wordt het weer een beetje redelijk.
Toch vreemd dat jij blijkbaar in het "spitsuur" problemen hebt.
Ik heb hier op dit moment een ping naar tweakdsl.nl van zo'n 8 a 9 ms met een enkel uitschietertje naar boven. Zeker geen packetloss. Ik zie dus geen verschil met overdag. Het lijkt wel of je 's avonds je lijn met iemand anders moet delen :)

--------
Ik heb een tijdje niks van Zondagskindje gehoord.
Hoe is het met je lijntje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
HoppyF schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:06:
[...]

Het lijkt wel of je 's avonds je lijn met iemand anders moet delen :)
Ja, zo lijkt het inderdaad. Momenteel zit ik ook op de t.net chat erover. Er werd het één en ander voor me nagecheckt en de A3 blijkt nu op dit moment op een throughput van 526 mbit te zitten (zijn maximum). Verder kreeg ik de tip om eens hier in de buurt te kijken of er meer mensen met BBned zijn, die problemen hebben. Het zou namelijk ook zo kunnen zijn dat hier de DSLAM vol zit.. ik zit echt met m'n handen in het haar :'( Kijk, downloaden met 7 kB/s is nog niet zo erg, maar dat IRC en MSN er steeds uitklapt vind ik veel lastiger, want de helft van de berichten komen gewoon niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:13:
[...]

Het ligt niet aan een firewall of viruscanner, het profiel staat gewoon op max 8/1.. Hoop niet dat dit weer een geval van weken wachten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

HoppyF schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:06:
[...]

Ik heb hier op dit moment een ping naar tweakdsl.nl van zo'n 8 a 9 ms met een enkel uitschietertje naar boven. Zeker geen packetloss. Ik zie dus geen verschil met overdag. Het lijkt wel of je 's avonds je lijn met iemand anders moet delen :)

--------
Ik heb een tijdje niks van Zondagskindje gehoord.
Hoe is het met je lijntje?
Ik heb nog niets te melden vandaar dat ik alleen heb zitten lezen in dit draadje.
Maarrrr... morgen zou het allemaal moeten gaan gebeuren volgens TweakDSL dus ik ben benieuwd of ik dan daadwerkelijk gebruik kan maken van min. 16 Mbit of dat ik nog op de huidige snelheid zit.
Ik hoop iig niet dat I_Stealth_I gelijk krijgt en dat het pas op de 24e gaat gebeuren en dat ik niet weer 24 uur geen verbinding heb. :(
Maar laat ik positief blijven en niet gelijk het ergste gaan denken... O-)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekendje eindelijk aangesloten bij tweakdsl.
Ben voor de TweakDSLB16WO abbonoment gegaan.

Alles aangesloten met de volgende opstelling.

wanddoos -> splitter -> copperjet 1616 -> 3com router -> computer.

Nou heb ik helaas nergens n isra punt kunnen vinden dus t moest wel via de wanddoos helaas.
Maar goed alles aangesloten en het werkt heb internet. Alleen vind ik de snelheid niet echt grandioos had wel wat meer verwacht. Ik zit zo'n 1500m v/d centrale af volgens de postcode check.

Telkens als ik een speedtest doe, krijg ik t volgende als result.

Your current bandwidth reading is: 6.40 Mbps which means you can download at 819.2 KB/sec. from our servers.

Zoals je ziet inderdaad niet wat ik verwacht dat ik de maximale 24mbit niet haal, ok. Dat had ik wel gedacht maar had toch wel gehoopt om in iedergeval boven de 10mbit.

Tevens de kabel uit de wandoos naar de splitter is 10cm en de kabel v/d splitter naar de modem is ook 10cm ongeveer.

Wie kan me nog wat tips geven om me verbinding te optimaliseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik heb bij Counter-Strike 1.6 steeds last van korte onderbrekingen, dit uit zich in een zogeheten "cl_flushentitypacket". Dit wil zeggen dat er belangrijke gegevens verloren gaan. Dit heb ik een paar keer per minuut, het duurt ongeveer een halve seconde dus ik krijg geen time-out oid. Echter die haperingen verstoort het spelplezier nogal.

De oorzaak zou je eenvoudig kunnen zoeken in mn PC, router of wireless verbinding, echter is het zo dat ik met mn @home verbinding nergens last van had. Ik heb het probleem ook op alle servers die ik join, buitenland of NL.

Verbinding:

Wireless (54 mbit en zeer goed tot uitstekend) --> Router Belkin DSL Gateway --> Copperjet 1616 @ bridge --> BBned.

Ook heb ik nog last van schommelingen in de download snelheid, die wel worden veroorzaakt door het wireless. Erg vreemd aangezien ik lokaal 2.6MB/s strak haal naar een bekabelde PC.

Iemand oplossingen hiervoor?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondagskindje schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:23:
[...]

Ik heb nog niets te melden vandaar dat ik alleen heb zitten lezen in dit draadje.
Maarrrr... morgen zou het allemaal moeten gaan gebeuren volgens TweakDSL dus ik ben benieuwd of ik dan daadwerkelijk gebruik kan maken van min. 16 Mbit of dat ik nog op de huidige snelheid zit.
Ik hoop iig niet dat I_Stealth_I gelijk krijgt en dat het pas op de 24e gaat gebeuren en dat ik niet weer 24 uur geen verbinding heb. :(
Ga er maar van uit dat je verbinding wel op 16-24Mb komt maar dat je nog steeds je oude profiel hebt. De overgang duurde bij mij 5 minuten. Maar daar heb je verder weinig aan, als je nog steeds dezelfde snelheid hebt als daarvoor.. Snap niet dat die profielen niet gelijk op de juiste snelheid staan, het duurt allemaal zo lang voordat je iets merkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:23:
[...]

Oeps, ik was dus iets te snel :)
Ik ben ook erg benieuwd hoe het zal gaan en of je snelheid ook niet geknepen wordt op 8 Mbps zoals bij meer mensen het geval is.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:37:

Op welke snelheid traint je modem?
En welke speedtest heb je gedaan? Een korte test geeft meestal een verkeerd beeld, probeer een 10 of 32 MB file te downloaden zoals ik in mijn eerdere posts heb aangegeven.
Deze files kun je van de BBned of TweakDSL sites af downloaden om te testen.
Wellicht staat je profiel ook nog op max. 8 Mbps en komt ie daarom niet boven de ca 800 KB/s uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:37:

Nou heb ik helaas nergens n isra punt kunnen vinden dus t moest wel via de wanddoos helaas.
Maar goed alles aangesloten en het werkt heb internet. Alleen vind ik de snelheid niet echt grandioos had wel wat meer verwacht. Ik zit zo'n 1500m v/d centrale af volgens de postcode check.
Dat kan ook een ISRA zijn, die zijn er ook in type 'wanddoos' ;)

Alleen kom je vaak tegen dat er dan ook in de muur een extra aansluiting naar een andere wanddoos is bijgezet, die moet dan wel los natuurlijk. Als je ergens in huis nog andere aansluitpunten hebt moet je de wanddoos dus openen en die losmaken daar.
Telkens als ik een speedtest doe, krijg ik t volgende als result.

Your current bandwidth reading is: 6.40 Mbps which means you can download at 819.2 KB/sec. from our servers.

Zoals je ziet inderdaad niet wat ik verwacht dat ik de maximale 24mbit niet haal, ok. Dat had ik wel gedacht maar had toch wel gehoopt om in iedergeval boven de 10mbit.

Tevens de kabel uit de wandoos naar de splitter is 10cm en de kabel v/d splitter naar de modem is ook 10cm ongeveer.

Wie kan me nog wat tips geven om me verbinding te optimaliseren
Profiel kan foutief staan (kan helpdesk zien), modem op ADSL1 verbinden door verkeerde instelling in modem of foutief in je aansluiting (zie hierboven). Je zal even in je modem moeten kijken door er een PC op aan te sluiten met een vast IP in dezelfde range zoals bijvoorbeeld 172.19.3.10/255.255.255.0 en dan in je browser http://172.19.3.1/ intikken. (admin/admin om in te loggen).

En kijk ook even welke snelheid je met je PC haalt direct aan je modem zonder je router (gewoon IP op 'auto' zetten dan natuurlijk).
NoepZor schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:43:
Ik heb bij Counter-Strike 1.6 steeds last van korte onderbrekingen, dit uit zich in een zogeheten "cl_flushentitypacket". Dit wil zeggen dat er belangrijke gegevens verloren gaan. Dit heb ik een paar keer per minuut, het duurt ongeveer een halve seconde dus ik krijg geen time-out oid. Echter die haperingen verstoort het spelplezier nogal.

De oorzaak zou je eenvoudig kunnen zoeken in mn PC, router of wireless verbinding, echter is het zo dat ik met mn @home verbinding nergens last van had. Ik heb het probleem ook op alle servers die ik join, buitenland of NL.

Verbinding:

Wireless (54 mbit en zeer goed tot uitstekend) --> Router Belkin DSL Gateway --> Copperjet 1616 @ bridge --> BBned.

Ook heb ik nog last van schommelingen in de download snelheid, die wel worden veroorzaakt door het wireless. Erg vreemd aangezien ik lokaal 2.6MB/s strak haal naar een bekabelde PC.

Wireless is uitstekend om packetloss te genereren. Zeker als games gespeeld worden die UDP gebruiken (alle games) en niet TCP is dat heel erg fijn.

Wireless is een netwerk toevoeging voor een laptop, geen netwerk waar je op moet vertrouwen/bouwen. En zeker niet over willen gamen!

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 21-03-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last van de news groep van multimedia wil daar serie van 24 S05E14 binnen halen er staan er 3 versie in die plus 1 in tv groep maaar zit vol met error's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:31:
[...]
Ik zit er een paar honderd meter vanaf. Mijn sync is nu 21000, maar ik kan nu ook nog "maar" met 2200 Kbyte downloaden. Gek, de hele dag was dat dus 2600.
Kan van alles zijn, maar toen ik net naar van 8 Mbit naar 16 was gegaan dacht ik ook dat ik een probleem met de snelheid had. Was dus achteraf allemaal toe te schrijven aan de virusscanner en de firewall.

Bij mij begon het op te vallen dat ik bij een download een paar seconden een hoge snelheid had, en dat deze daarna inzakte. Dus toen ben ik eens gaan zoeken naar de software en bleek dat disable in de virusscanner blijkbaar niet "uit" betekend, maar alleen "scan zonder er iets mee te doen". Ik zeg niet dat het bij jou hetzelfde is, maar er zijn vast mensen die zich een ongeluk zoeken en bellen met de helpdesk, terwijl het iets heel eenvoudigs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jiriki schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:03:
[...]Bij mij begon het op te vallen dat ik bij een download een paar seconden een hoge snelheid had, en dat deze daarna inzakte. Dus toen ben ik eens gaan zoeken naar de software en bleek dat disable in de virusscanner blijkbaar niet "uit" betekend, maar alleen "scan zonder er iets mee te doen". Ik zeg niet dat het bij jou hetzelfde is, maar er zijn vast mensen die zich een ongeluk zoeken en bellen met de helpdesk, terwijl het iets heel eenvoudigs is.
Ja joh, was maar een grapje. Ik kan me idd voorstellen dat er mensen zijn die dat niet in de gaten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Semi-offtopic

'k Draai eigenlijk NOD32 en die bevalt prima. Kan de snelheid ook gewoon handelen op een PC met >2Ghz CPU gewoon.

De vraag is alleen wanneer een antivirus software pakket (tooltje) het aan kan en wanneer niet. Kan bijvoorbeeld ook zijn dat je een snel systeem hebt met 'maar' 512Mb geheugen bijvoorbeeld waardoor het niet gehaald wordt.

Wordt nog een hele kluif voor een helpdesk van een ISP en de antivirussoftwarebakkers (scrabble iemand?)

[ Voor 57% gewijzigd door bjck op 22-03-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb nu internet via Tweak, 3 maanden na aanvraag!
Alleen hebben ze me een adsl1 verbinding gegeven, terwijl ik nooit over kon naar tweak omdat ze me meteen een adsl2 verbinding wilden geven en ik dus moest wachten tot BBned klaar was.

Klopt dus niet helemaal, of begrijp ik het nou verkeerd? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:55:
[...]

Dat kan ook een ISRA zijn, die zijn er ook in type 'wanddoos' ;)

Alleen kom je vaak tegen dat er dan ook in de muur een extra aansluiting naar een andere wanddoos is bijgezet, die moet dan wel los natuurlijk. Als je ergens in huis nog andere aansluitpunten hebt moet je de wanddoos dus openen en die losmaken daar.

[...]

Profiel kan foutief staan (kan helpdesk zien), modem op ADSL1 verbinden door verkeerde instelling in modem of foutief in je aansluiting (zie hierboven). Je zal even in je modem moeten kijken door er een PC op aan te sluiten met een vast IP in dezelfde range zoals bijvoorbeeld 172.19.3.10/255.255.255.0 en dan in je browser http://172.19.3.1/ intikken. (admin/admin om in te loggen).

En kijk ook even welke snelheid je met je PC haalt direct aan je modem zonder je router (gewoon IP op 'auto' zetten dan natuurlijk).
[...]
Ok heb nog ff een screenshot gemaakt, hoop dat iemand hier wat aan hebt en me verder kan helpen.

Speedtest heb ik gedaan via die van bbned zelf, ook heb ik verschillende 100mb.bin files gedownload van verschillende site's maar snelheid komt wel bijna altijd overeen met die 800kb/s met 1 thread.

Wanddoos heb ik nog niet opengemaakt maar kan ik weleens gaan doen vanavond. Als ik de modem in de router van de WAN in de LAN stopt en zet de pc op handmatig op 172.19.3.2 en subnet 255.255.0.0 en probeer http://172.19.3.1 te benaderen, krijg ik geen webinterface te zien. Is me wel gelukt de 1e keer maar nu lukt het niet meer :S
Heb paar keer geprobeerd om de modem een minuut uit t stopcontact te halen met de hoop dat die zich zou resetten maar kom nog steeds niet op de webinterface.

Heb t allemaal sinds afgelopen zondag aangesloten maar nog vrij weinig tijd gehad om van alles uit te zoeken, maar kan er vanavond eindelijk eens aan toe komen. Zal eens vanavond de computer rechtstreeks op de modem aansluiten.

Alle tips zijn welkom

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Mijn lijn is inmiddels geupgrade naar 10/1. Omdat ik mijn nieuwe modem nog niet heb ontvangen, wil ik de firmware van m'n 816-P2 upgraden, zodat ie ook ADSL2+ aankan.
Echt veel kan ik hier niet over vinden, enkel de ADSL2+ firmware op de site van Allied Data. Kan ik die firmware zonder problemen gebruiken?
En welke instellingen moet ik vooraf weten naast VPI/VCI 0/35, want die nieuwe firmware is vast niet geconfigureerd voor BBned. Of kan ik gewoon de huidige configuratie van de oude firmware 1 op 1 overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12
Is het normaal als je eind december aangevraagd hebt, en op de adsl lijn status pagina nu nog steeds staat dat je geen produkten van Tweak afneemt? (ondanks dat ik nu wel via Tweak internet, nog wel op 2/1 maar 10/1 aangevraagd) Of zal ik toch maar eens de helpdesk bellen. Zijn er meer mensen met dit 'probleem' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
spokje schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:12:
Is het normaal als je eind december aangevraagd hebt, en op de adsl lijn status pagina nu nog steeds staat dat je geen produkten van Tweak afneemt? (ondanks dat ik nu wel via Tweak internet, nog wel op 2/1 maar 10/1 aangevraagd) Of zal ik toch maar eens de helpdesk bellen. Zijn er meer mensen met dit 'probleem' ?
er zijn een hoop mensen die dit hebben helaas :(
( ik ook dus... )

bellen heeft imho geen zin omdat je dan toch te horen krijgt dat je binnekort wel een keer overgezet wordt... met andere woorden,.. ze kunnen/willen nog niks zinnigs zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

HoppyF schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:04:
[...]

<knip> Ik ga het gewoon eens proberen om dit modem te upgraden met ADSL2 firmware. Als het echt niet werkt ga ik gewoon weer terug naar de vorige firmware.
Heb je nog geprobeerd je 816-P2 te upgraden naar de ADSL2+ firmware en is dat gelukt?
Ik sta momenteel voor de keus om te wachten tot ik de nieuwe modem geleverd krijg door Tweak of m'n huidige modem te upgraden. Maar als het niet werkt hoef ik het niet te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:49:
[...]

Heb je nog geprobeerd je 816-P2 te upgraden naar de ADSL2+ firmware en is dat gelukt?
Ik sta momenteel voor de keus om te wachten tot ik de nieuwe modem geleverd krijg door Tweak of m'n huidige modem te upgraden. Maar als het niet werkt hoef ik het niet te proberen...
Je kan zonder problemen de firmware naar Adsl2 flashen. Wel zorgen dat je ook het recovery pakketje download van Allied data op je pc hebt staan voor de zekerheid. En de instelling voor BBned kan je makkelijk veranderen mocht het niet op 35 staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Is die 35 (van BBned) dan het enige waar ik op moet letten? Ik kan me voorstellen dat dingen als encapsulatie e.d. ook van belang zijn. Maar goed om te weten dat ik het flashen eens kan proberen. Ik ga er vandaag eens mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rthec
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2023
spokje schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:12:
Ik heb het begin januari aangevraagd en ben ook over naar tweak op profiel 2/1 en staat ook niets op de website van Tweak alleen de customer.cambrium geeft een nummer bij lijn aan! Ik heb gisteren wel maar weer even gebeld omdat ik vorige week een dame aan de lijn had die me wist te vertellen dat afgelopen maandag mijn lijn nagekeken zou worden en opgewaardeerd. Gisteren vertelde een knul van de helpdesk mij dat er bij Tweak iets was misgegaan en dat kwam door mijn serviceID nummer die niet juist zou zijn. Of ik even alles opnieuw door wilde geven en dan gingen ze dit opnieuw doorgeven waardoor er nu wel spoedig iets zou moeten gebeuren! Kortom ik weet het niet meer kan nog wel even duren ben ik bang.

Rene de Graaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 23:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Tussenstand van mijn kant:
ik kan niet connecten met mijn pc vanaf mijn werk, dit houdt in dat mijn verbinding thuis eruit ligt.
Dus de upgrade zou dus vandaag moeten gaan gebeuren.
Ik houdt jullie op de hoogte :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Is er helemaal niemand die ook niet problemen heeft op xbxlive i.c.m. de zyxel2602 en laatste firmware?

Ik heb vorige week al een uitgebreide post geplaatst hierover maar totaal geen reactie gekregen.

Verder heb ik al contact gehad met tweak, maar die zeggen dat het hun probleem niet is (terwijl het volgens mij een probleem is met hun custom firmware),

En ik ben nu al een paar dagen in de weer met Zyxel support, maar die komen tot nu toe niet verder dan mijn modem overnemen en dan de juiste nat en firewall regels instellen volgens het boekje (port 88 en 3074 doorsluizen naar het ip van de xbox), maarja, dat had ik natuurlijk zelf ook al lang verzonnen. het lijkt nu van de kant van zyxel ook even stilgevallen te zijn.

Eigenlijk hoop ik op een medetweaker met hetzelfde probleem, en het liefst op een oplossing. dus medetweakers, zet ej xbox aan en laat wat horen.

oja, tevens heb ik bij zyxel het rebooten van het modem na het 2 keer openen van een lijn op voip gemeld, maar hier is ook nog niet echt veel mee gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Laatst online: 20-08 09:51
Zondagskindje schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:52:
Tussenstand van mijn kant:
ik kan niet connecten met mijn pc vanaf mijn werk, dit houdt in dat mijn verbinding thuis eruit ligt.
Dus de upgrade zou dus vandaag moeten gaan gebeuren.
Ik houdt jullie op de hoogte :)
Same problem here. Ik ben benieuwd of tie er terug in komt of dat het ipadres veranderd is, ik hoop het niet, moet dan wat dnsén van domeintjes aangaan passen :o maar goed, dat heb k dan wel over voor n snellere verbinding :D
ik ben benieuwd en zal et wel posten zodra et geupgrade zou moeten zijn :)

vanavond ook eens m'n copperjet aansluiten kijken of hij dan verbinding maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Vreemd: ik heb hier twee 816-P2's. De oude die ik niet meer in gebruik had heb ik getest met de nieuwe ADSL2+ firmware, gaat goed. Ondanks trainen op 10 Mbit toch slechts 800 kB/s download.

Het vreemde is nu dat wanneer ik mijn andere 816-P2 ga upgraden, dit niet lukt met deze foutmelding:
ht_update:Product class is 228, should be 229

Wat is hier aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Crusader schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:43:
Vreemd: ik heb hier twee 816-P2's. De oude die ik niet meer in gebruik had heb ik getest met de nieuwe ADSL2+ firmware, gaat goed. Ondanks trainen op 10 Mbit toch slechts 800 kB/s download.

Wat is hier aan de hand?
Daar hebben veel mensen last van, is gewoon dat ze de migratie/nieuwe lijn nog niet volledig op geleverd hebben, dwz het juiste profiel is nog niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ja, dat las ik inderdaad.
M'n probleem van de niet-lukkende firmware update is ook opgelost: je kan blijkbaar niet in één keer upgraden naar de meest recente versie. Ik moest de tussenliggende firmware eerst installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde even mijn steun betuigen aan het geduld van mijn lotgenoten.

Ik heb ook de upgrade aangevraagd van 8 mbit naar 16/24.
Kreeg ook een mailtje dat ik de 28e Feb over zou worden gezet.

een week later, nog niks.. gebeld, ja hij komt eraan.
Paar dagen later .. weer gebeld.. eh.."heb nog niks ontvangen" ehh... "ja hoor hij word verstuurd"

2 weken later, modem inmiddels ontvangen en aangesloten. Geen verschil, nog steeds trainen op 8 Mbit. Op de website van Tweakdsl heb ik geen adsl aansluiting en kan ik me inschrijven voor een aansluiting.. heb pas 1 1/2 jaar een adsl aansluiting van tweakdsl.. ach ja..

3 weken later, nog maar eens gebeld waarom word ik niet geupgrade? "Ja er is iets misgegaan u word vanacht of morgen zeker omgezet" "en anders erna."

4 weken later, Krijg ik nadat ik ze weer eens gemaild heb: "wees maar blij dat u nog niet over bent gezet, er zijn zoveel problemen" En in dit mailtje word er niet eens een datum meer genoemd.

Maar wel ondertussen Migratiekosten afschrijven!! :( :(

Tot zover mijn verhaal. |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:30:
Wilde even mijn steun betuigen aan het geduld van mijn lotgenoten.

Ik heb ook de upgrade aangevraagd van 8 mbit naar 16/24.
Kreeg ook een mailtje dat ik de 28e Feb over zou worden gezet.

een week later, nog niks.. gebeld, ja hij komt eraan.
Paar dagen later .. weer gebeld.. eh.."heb nog niks ontvangen" ehh... "ja hoor hij word verstuurd"

2 weken later, modem inmiddels ontvangen en aangesloten. Geen verschil, nog steeds trainen op 8 Mbit. Op de website van Tweakdsl heb ik geen adsl aansluiting en kan ik me inschrijven voor een aansluiting.. heb pas 1 1/2 jaar een adsl aansluiting van tweakdsl.. ach ja..

3 weken later, nog maar eens gebeld waarom word ik niet geupgrade? "Ja er is iets misgegaan u word vanacht of morgen zeker omgezet" "en anders erna."

4 weken later, Krijg ik nadat ik ze weer eens gemaild heb: "wees maar blij dat u nog niet over bent gezet, er zijn zoveel problemen" En in dit mailtje word er niet eens een datum meer genoemd.

Maar wel ondertussen Migratiekosten afschrijven!! :( :( Tot zover mijn verhaal. |:( |:( |:( |:(
Wat je zegt, ik wordt op de zelfde manier behandeld.
Elke keer maar beloftes welke niet uitkomen, en alles maar op BBned afschuiven.
Smerig, want ondertussen hebben ze mij al laten betalen voor een ADSL2+ aansluiting.
Terwijl er nog geen (eens) line-sync is.

42dagen verder van mijn wensdatum (8 februari), in december vorig jaar aangevraagd.
Waardeloos, en als de verbinding van de week of volgende week actief wordt, is het nog maar de vraag wanneer het modem komt en of ik de adsl2+ kosten gecrediteerd krijg.

Ook ben ik ex-myadsl (cambrium) en hebben ze mijn line 2 weken geleden verbroken terwijl ik nog niet eens zou zijn overgezet (volgens tweakdsl de schuld van BBned), omdat er bij BBned interne tickets van mijn lijn rond spookte.

Toevallig net even naar huis gebeld, aangezien er toegezegd was dat ik voor 23/3 dan toch eindelijk zou worden overgezet van myadsl->tweakdsl. Het status-lampje van de modem knippert sinds vanmiddag.. wordt vervolgt..

[ Voor 3% gewijzigd door matinez op 22-03-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
NoepZor schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:43:

Verbinding:

Gebruik je wap beveiliging?
Ik had ook heel veel problemen met mijn wireless, willekeurig verbindings verlies, gamen was al helemaal niet mogelijk.
Nu heb ik hem op wep staan en nu gaat het redelijk tot goed alleen is de beveiliging dus stukken minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-09 09:23
Geen beveiliging ;)

Maargoed blijft de vraag staan waarom hij steeds lagt, terwijl dat met de @home lijn niet gebeurde.. zelfde wireless config.

Iemand op IRC zei dat het aan de Bridge mode kon liggen van het modem, dat ik die als router moet gebruiken en dan mn wlan router als access point.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
wep staat gelijk aan geen beveiliging en is binnen 1 minuut te kraken

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rthec
rthec schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:28:
[...]

Ik heb het begin januari aangevraagd en ben ook over naar tweak op profiel 2/1 en staat ook niets op de website van Tweak alleen de customer.cambrium geeft een nummer bij lijn aan! Ik heb gisteren wel maar weer even gebeld omdat ik vorige week een dame aan de lijn had die me wist te vertellen dat afgelopen maandag mijn lijn nagekeken zou worden en opgewaardeerd. Gisteren vertelde een knul van de helpdesk mij dat er bij Tweak iets was misgegaan en dat kwam door mijn serviceID nummer die niet juist zou zijn. Of ik even alles opnieuw door wilde geven en dan gingen ze dit opnieuw doorgeven waardoor er nu wel spoedig iets zou moeten gebeuren! Kortom ik weet het niet meer kan nog wel even duren ben ik bang.

Rene de Graaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rthec
rthec schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:28:
[...]

Kreeg zojuist ondersteund bericht"Dit is een automatisch gegenereerd bericht van de TweakDSL orderverwerking voor DSL verbindingen. Je aanvraag voor levering van DSL op postcode xxxBK-xx is in goede orde ontvangen. We hebben de order inmiddels bij onze leverancier ingevoerd en deze heeft ons het volgende ordernummer doorgegeven: 24xxx.
De gemiddelde doorlooptijd is 10-15 werkdagen. Zodra we meer informatie hebben over het verloop van het orderproces van onze leverancier, waaronder de geschatte opleverdatum voor je DSLverbinding zullen we je hiervan op de hoogte stellen via een e-mail."

Wat heeft dit te betekenen, zijn ze echt opnieuw begonnen, wie kan helderheid verschaffen?

Rene de Graaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:30:
...................

Maar wel ondertussen Migratiekosten afschrijven!! :( :(

Tot zover mijn verhaal. |:( |:( |:( |:(
Wat een ellende maar een herkenbaar verhaal.
De mensen die willen migreren of al gemigreerd zijn naar een B16WO zijn inderdaad slechter af dan degene die naar een B10 gaan. Ik heb nu een B10 met een "B8" snelheid, maar goed ik betaal voor een B10. Het verschil is echter niet zo groot maar als je een B16 hebt natuurlijk wel. Bovendien betaal je dan ook veel meer.

Financieel gezien is het voor mij gunstiger omdat ik nu 34,95 betaal ipv 59,95 en nu wel een 8 Mbps snelheid heb ipv voorheen 4 Mbps. Afgezien van de migratie kosten is dat niet zo slecht. Het is wel te hopen dat de B16WO abo's voorlopig niet meer hoeven te betalen dan 34,95 anders zou dat wel onterecht zijn.

Ik heb er een hard hoofd in het het fixen van de snelheid deze week nog gaat lukken.

[ Voor 13% gewijzigd door HoppyF op 22-03-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Laatst online: 20-08 09:51
ik ben iig om naar adsl 2, traint op 10 mbit maar heb adsl 1 snel heid, 8 mbit dus, zo tussen de 800 en de 900 kb/s

het enige nare ervan is dat m'n vaste ip adres nie meer krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:07:
[...]

Wat een ellende maar een herkenbaar verhaal.
De mensen die willen migreren of al gemigreerd zijn naar een B16WO zijn inderdaad slechter af dan degene die naar een B10 gaan. Ik heb nu een B10 met een "B8" snelheid, maar goed ik betaal voor een B10. Het verschil is echter niet zo groot maar als je een B16 hebt natuurlijk wel. Bovendien betaal je dan ook veel meer.

Financieel gezien is het voor mij gunstiger omdat ik nu 34,95 betaal ipv 59,95 en nu wel een 8 Mbps snelheid heb ipv voorheen 4 Mbps. Afgezien van de migratie kosten is dat niet zo slecht. Het is wel te hopen dat de B16WO abo's voorlopig niet meer hoeven te betalen dan 34,95 anders zou dat wel onterecht zijn.

Ik heb er een hard hoofd in het het fixen van de snelheid deze week nog gaat lukken.
Ik betaal voor B16WO sinds December.. Niks mis met 8/1 maar ik heb dat abo niet genomen, en als ik (eindelijk) Adsl2 heb, dan zit ik nog op 8/1. En weer hoor je niks behalve dat het gisteren wel zou gebeuren (niet dus).. Gaat een beetje vervelend worden dat je geen info krijgt.. Zal me niks verbazen als het gewoon per nieuwe maand gaat dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

ErikRo schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:01:
wep staat gelijk aan geen beveiliging en is binnen 1 minuut te kraken
Redelijk onzin, samen met MAC-filtering is het een redelijke barriëre.

Kunnen we al dat gezeik met facturatie / updates enzo bij Kassa / Radar onder de ogen krijgen?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.