Dat zal door een KPNner gedaan moeten worden, en die man heeft 24 maart in z'n agenda staan. 'M eerder laten komen kan, maar zeer beperkt, en voor slechts 300 euro ex btw.
Wat je kunt doen is het volgende. Bel TweakDSL, laat ze een BBNed-ticket aanmaken waarin ze vragen je nummer door te schakelen naar een ander nummer, bijvoorbeeld een GSM. Zodra je VoDSL weer werkt kun je dat zelf ongedaan maken met #21#. Als je nog tien dagen zonder telefoon dreigt te zitten is dat gewoon te doen en een redelijke vraag.
Hou in gedachten dat je bezig bent met iets wat nog niet bestaat als proces, zowel bij BBNed als bij KPN niet. Wat er gebeurt staat niet in de boeken, en hoe het moet en wat er fout kan gaan wordt nu uitgevonden. Door jullie. Zo maakt migratie voor je data-verbinding voor Cambrium niet uit, maar je voice-poort gaat ook om, en dat maakt wel uit. Je telefoonnummer hangt aan een fysieke poort om het kapen van telefoonnummers onmogelijk te maken. Het kapen van een IP is veel minder kritisch. Andere ISP's koppelen een mac aan een DSL-poort, en daar zou je opnieuw het mac van je modem door moeten geven om je lijn weer werkend te krijgen. Of, bij Demon bijvoorbeeld, zou je opnieuw moeten registreren en daar waarschijnlijk aanlopen tegen het probleem dat dat maar 1 maal mag.
Het lijkt op mijn pogingen mijn huurlijn overgezet te krijgen naar een DSL. Ik had in 2000 een normale werkende analoge huurlijn, maar geen telefoon. KPN en alle telco's wilden per se een telefoonnummer hebben, hoewel ik de andere benaming in het KPN-systeem, het service-ID gewoon aan kon leveren. Ik heb maanden en maanden geprobeert dat voor elkaar te krijgen, en uiteindelijk, toen mijn baas TrueDSL begon en ik de techniek daarvoor mocht gaan doen leek het er even op dat het zou lukken. Ik heb van oktober 2001 tot april 2002 KPN lopen pesten met iedere keer dezelfde vraag. Vervolgens heb ik het opgegeven en een ISDN-lijn aangevraagd. Die werkte vier dagen later, en tien dagen daarna had ik ADSL. Mijn behoorlijk prijzige analoge huurlijn sneuvelde daar overigens bij, en KPN heeft die storing nooit op weten te lossen. Waarschijnlijk staat dat ticket nog altijd open bij KPN.

Inmiddels is het van de ene naar de andere telco verhuizen van een service-ID een eitje. XML-request, en hoppa, een week later gaat 'ie over, met 2 tot 15 minuten downtijd. (alleen verhuizingen van een telco naar dezelfde telco, wat jullie nu aan het doen zijn, is iets wat KPN niet snapt, lijkt het wel..)
I don't like facts. They have a liberal bias.