Het grote TweakDSL topic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.198 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:08:
Mijn situatie: Demon BBned adsl1 -> Tweakdsl BBned 2.
Halverwege december aangevraagd, toen werd januari als datum genoemd, toen februari etc. Zit nu dus nog steeds bij Demon.
Achja, die 12 Mbit Tiscali lijkt me nu toch beter, die was er in december nog niet :)
Raar, ik heb zelf ook halverwege December een migratie gedaan van Demon naar Tweak en 29 December was het al opgeleverd (8-1 Adsl) Volgende week naar Adsl2 als alles goed gaat.. Heb je Tweak nog wel gevraagd wat het probleem is?

Edit: Dit is via BBned, voor de duidelijkheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Ik wil ook naar TweakDSL.. zit nu bij Demon BBned en ik kan alleen kiezen voor BBned. Maar als ik die problemen hierboven lees begin ik te twijfelen of dit wel het goede moment is om over te stappen. Lastig lastig. Ik heb niet echt zin in downtime, aangezien we hier met meerdere mensen online zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimster schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:47:
Ik wil ook naar TweakDSL.. zit nu bij Demon BBned en ik kan alleen kiezen voor BBned. Maar als ik die problemen hierboven lees begin ik te twijfelen of dit wel het goede moment is om over te stappen. Lastig lastig. Ik heb niet echt zin in downtime, aangezien we hier met meerdere mensen online zitten.
Gizz is de enige die ik heb gehoord met een migratie probleem, er zijn een hoop oud Demon klanten naar Tweak gegaan de laatste maanden en die heb ik geen negatieve dingen horen zeggen (behalve het adsl2 migratie gedoe)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:17:
Heeft iemand ervaringen met het TweakdslT12 abonnement? Ik zit er aan te denken maar ik twijfel n.a.v de best wel negatieve berichten in dit topic. Verreweg de meeste van deze berichten betreft bbned verbindingen.

Verder wil ik weten wat een goede modem keuze is voor het tiscali netwerk.
Ervaringen van de mensen met TisDSL2 abonnementen (de vroege bestellers/voorinschrijvers) zijn gelijk aan T12. Staan er behoorlijk wat in dit en vorige deel sinds dat iedereen (waar beschikbaar al) zijn omgezet naar wide-open ADSL2+ op het Tiscali netwerk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Ik zal er nog maar een keer op wijzen dat ik ook zonder problemen naar BBned ADSL2+ (B16WO) ben overgezet. 24 januari om precies te zijn, het enige "probleem" was dat het modem te laat was, maar ik had toch al een ADSL2 modem liggen dus geen paniek.

Downloadsnelheid is hier prima, 2000+ kb/s zolang de virusscanner maar uitstaat :)

Het is dus niet alleen maar kommer en kwel gelukkig.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
NoepZor schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:06:
Ik heb volgens mij een "probleem" met iets. Ik haal niet de maximale snelheid namelijk en heb een soort schommelpatroon op mn lijn.

[afbeelding]

Waar ligt dit aan? Een tracert geeft gewoon een goeie ping en geen haperingen naar bijv. google.nl of speedxs.nl

De config is als volgt.

PC (zie onderschrift, snel genoeg :P) -->
Wireless lan naar router, ik haal 2,5 MB/s naar een bekabelde PC lijkt me ok dus. Signaal is uitstekend of zeer goed en 54 mbit. -->
Router is een belkin 54g wireless router, 2 antennes NAT en firewall aan -->
UTP patch cat5e kabel van 1,5 meter -->
Copperjet 1616 @ 16mbit train en bridge mode -->
1,5 meter telefoondraad meegeleverd met modem -->
Splittertje -->
30 cm draad naar het ISRA punt.

Ik heb al geprobeerd met een kabel direct op het modem, maar ik krijg geen IP via DHCP terwijl alles op auto staat. Router krijgt wel binnen 5 sec een IP van de DHCP server.
Ik heb geprobeerd met een kabel in de router en toen haalde ik strak 1050KB/s. Lijkt er dus op dat het wireless die golven veroorzaakt. Is dit op te lossen of zit er niets anders op dan de UTP Cat5e kabel door te trekken naar de meterkast (was ik ooit mee bezig, niet afgemaakt loopt van slaapkamer via dak naar zolder en toen eigenlijk naar beneden maar kon niet, moet nu bij in een loze pijp met nu een coax) ?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb weer eens een nieuw probleem met mijn zyxel 2602hwl61c, Ik heb de laatste firmware van de tweakdsl site, en met de overgang naar tisdsl2 heb ik het modem volledig laten resetten en alles opnieuw ingesteld.

Mijn probleem?, Xbox live blijft bij elke connection test steedsa zeggen dat de NAT setings strict zijn. waar dit op neer komt in de praktijk is dat je bijna niet online kunt spelen omdat je niet kan connecten naar games.

Nu ben ik er dus al achter dat xboxlive (op de xbox 360) gebruik maakt van port 3074 en port 88, zowel tcp als udp.

Het is natuurlijk simpel die poorten door te laten in de firewall, en te routeren naar het ip-adres van de xbox in de nat tabel, maar dit heeft geen effect, nat blijft op strict staan.

Ik ben hierna even verder gaan zoeken (op Got vond ik niks, en tweakdsl heeft ook geen info over xboxlive, microsoft support zegt gewoon, koop maar een goedgekeurde modem, dus dat schiet ook niet op).

Op het forum van xboxworld vond ik een topic over de instellingen bij de 2602HW61c die men bij tiscali leverd. Hier opperde men dat je het ip van de xbox in het bovenste vak moest zetten in de NAT tabel, en de firewall van het modem compleet uit moest zetten. Op deze manier zou de xbox zich in het dmz moetne bevinden en gewoon normaal connectie moeten kunnen maken.
Dus, ik de settings gedaan, modem reboot, xbox reboot, en niks hoor, nog steeds strict nat settings volgens de xbox, en nog steeds bijna gen enkele game te joinen.

Iemand hier toevallig met hetzelfde probleem, of iemand die ene oplossing weet?

Ik kan me voorstellen dat het een firmware probleem is, aangezien men bij tiscali andere firmwares gebuikt dan wij, in dit geval maar wachten op een nieuwe firmware dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:28:
Het hele jaar al problemen met VoDSL. Nu weer regelmatig dat een telefoongesprek wegvalt en dat je een vriendelijke "line is busy" krijgt als je iemand wil bellen of men jouw wil bellen. Als je dan nog een keer navraag doet bij de Tweakdsl helpdesk over waar ze nu allemaal mee bezig zijn, dan hoor je hoogstens dat ze VoDSL ook niet meer aanbieden omdat er te veel problemen mee zijn. Weet hier iemand wanneer Tweakdsl met een alternatief komt voor VoDSL? Want ze beloven immers dezelfde kwaliteit al met je oude KPN telefoonlijn.
Het kan ook anders, heb de lijn al langer als een jaar en nog geen enkele keer problemen ermee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:30

The_Duke

ho gek!

Ik heb sinds een week of 2 last van mijn verbinding, TISDSL 3-1Mbit, die er steeds uit klapt. Ik moet dan mijn modem minimaal 10 seconden uit zetten en weer aan zetten en dan heb ik weer even verbinding.

Als de verbinding weg is brand op mijn modem, een Speedtouch 516, alleen nog het powerlampje rood.
Op advies van de helpdesk heb ik de modem voorzien van de nieuwste firmware R5.4.0.14, en het modem opnieuw geconfigureerd maar dit heeft het probleem niet opgelost, sterker nog, het word steeds erger, ik kan niet langer dan een half uur fatsoenlijk internetten.

Nu heb ik weer gebeld met de helpdesk maar zij weten geen oplossing. :(

Ik woon in de wijk Oud Noord in Tilburg.

Heeft iemand misschien een idee wat de oorzaak kan zijn en wat i ker eventueel aan kan doen want ik word er een beetje gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:27:
[...]

Het kan ook anders, heb de lijn al langer als een jaar en nog geen enkele keer problemen ermee gehad.
Kan jij dan wel 0900 nummer draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 22:43

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Zondagskindje schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:15:
Zijn er nog meer mensen die een soortgelijk mailtje hebben ontvangen?

[...]

Nu hoop ik natuurlijk dat het vannacht of anders morgen is opgelost.
Maar ik vrees dat het "z.s.m." gaat worden gezien de ervaringen van de laatste tijd.
Wat ik dus vermoedde is dus waarheid: het is nog niet opgelost.
Hopelijk houden ze (BBned) zich aan de afspraak en wordt het inderdaad z.s.m. opgelost... Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/cheerlie-confused.gif

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:53
Zo, inmiddels ruim 2,5 dagen down met m'n verbinding. De migratie is mislukt oid. naar adsl2, met als gevolg dat ik op een rare (lage) snelheid intrain en geen IP adres krijg. Gisterochtend was de linesync zelfs weg, maar deze kwam terug na een reset aan de kant van BBned. Afijn, daar heb ik ook lekker veel aan als 'ie vervolgens verkeerd intraint :(

Uiteraard elke dag meerdere malen gebeld en hopelijk hebben ze vandaag toch door dat er echt iets aan gedaan moet worden, willen ze me niet als klant kwijtraken. Continue wordt geschermd met de afhankelijkheid van BBned, maar daar heb ik als eindgebruiker geen boodschap aan. Er is geen overeenkomst tussen mij en BBned, maar TweakDSL. Zij zijn m.i. ook volledig verandwoordelijk voor de verbinding en evt. problemen die optreden (ook t.g.v. incompetentie aan de kant van BBned). Maar wat helemaal kwalijk is, is dat dat VoDSL er ook uitligt en laat ik nou net op een bericht wachten van het ziekenhuis. Kortom: erg vervelende situatie dus. Laten we hopen dat ik vandaag nog kan melden dat alles weer up-and-running is :)

Zijn meer mensen met hetzelfde probleem?

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hulde aan BBned dit keer, ze hebben zelf gezien dat mn lijn zwaar brak is :P
2 weken na oplevering eindelijk een keer verbinding maar hij valt om de 3 minuten weg.
Ander modem gekocht en mn hele ISRA punt opengesloopt om het kabeltje rechtstreeks in de splitter te drukken.

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren bij BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:17:
Heeft iemand ervaringen met het TweakdslT12 abonnement? Ik zit er aan te denken maar ik twijfel n.a.v de best wel negatieve berichten in dit topic. Verreweg de meeste van deze berichten betreft bbned verbindingen.

Verder wil ik weten wat een goede modem keuze is voor het tiscali netwerk.
BBned -> Tiscali gaat over het algemeen een stuk beter dan BBned -> BBned ADSL2. Bij mij was het hele verhaal binnen 2 weken geregeld en zat meteen bij Tiscali, de hele omzetting zelf heeft denk ik 15 minuten geduurd.

Beste modem op Tiscali is een Zyxel, de speedtouches willen nog wel eens vaagjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The_Duke schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:17:
Ik heb sinds een week of 2 last van mijn verbinding, TISDSL 3-1Mbit, die er steeds uit klapt. Ik moet dan mijn modem minimaal 10 seconden uit zetten en weer aan zetten en dan heb ik weer even verbinding.

Als de verbinding weg is brand op mijn modem, een Speedtouch 516, alleen nog het powerlampje rood.
Op advies van de helpdesk heb ik de modem voorzien van de nieuwste firmware R5.4.0.14, en het modem opnieuw geconfigureerd maar dit heeft het probleem niet opgelost, sterker nog, het word steeds erger, ik kan niet langer dan een half uur fatsoenlijk internetten.

Nu heb ik weer gebeld met de helpdesk maar zij weten geen oplossing. :(

Ik woon in de wijk Oud Noord in Tilburg.

Heeft iemand misschien een idee wat de oorzaak kan zijn en wat i ker eventueel aan kan doen want ik word er een beetje gek van.
Er zijn drie dingen die je samen een kans van >95% geven dat daar de oorzaak en de oplossing ligt:

• Loop je aansluiting nog eens na en kijk of er echt geen adertje ergens half los ligt. Een situatie waar je bijna sluiting hebt (adertjes niet goed in een RJ plugje of ergens (bijna) tegen elkaar aan) op je telefoonlijn. Geen (loze)aftakkingen voor de splitter die soms al in de muur zijn bijgezet of zelfs nog een toestel, fax, alarmsysteem of inbelmodem etc hebt aangesloten voor je splitter.

Sluit je modem nu aan in plaats van de splitter alleen op de lijn, dit moet goed gaan. Anders punt twee.

• Simpel, maar je modem is dan niet inorde en dus defect. Uitsluiten met bovenstaande en ander modem proberen/testen. Dat is de enige manier om het uit te sluiten. Dus eerst punt-1 en dan een ander modem (niet andersom!).

• Werkt bovenstaande wel, maar niet als je de splitter + toestellen weer aansluit tussen ISRA en je modem kan je splitter defect zijn. Maar wat ook voor komt is dat ergens vanaf je splitter naar je toestel(len) ergens sluiting zit in je bekabeling.

Welk type ISRA heb je? Zo'n aansluitpunt in de muur als eerste/enige of iets in de meterkast (vermoed het niet met 'oud Noord' die laatste). Of nog zo'n lasdop ergens op de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slee-er schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:24:
[...]

BBned -> Tiscali gaat over het algemeen een stuk beter dan BBned -> BBned ADSL2. Bij mij was het hele verhaal binnen 2 weken geregeld en zat meteen bij Tiscali, de hele omzetting zelf heeft denk ik 15 minuten geduurd.

Beste modem op Tiscali is een Zyxel, de speedtouches willen nog wel eens vaagjes doen.
Dat is hier net andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Laatst online: 12-09 14:30

The_Duke

ho gek!

bjck schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:41:
[...]

Er zijn drie dingen die je samen een kans van >95% geven dat daar de oorzaak en de oplossing ligt:

• Loop je aansluiting nog eens na en kijk of er echt geen adertje ergens half los ligt. Een situatie waar je bijna sluiting hebt (adertjes niet goed in een RJ plugje of ergens (bijna) tegen elkaar aan) op je telefoonlijn. Geen (loze)aftakkingen voor de splitter die soms al in de muur zijn bijgezet of zelfs nog een toestel, fax, alarmsysteem of inbelmodem etc hebt aangesloten voor je splitter.

Sluit je modem nu aan in plaats van de splitter alleen op de lijn, dit moet goed gaan. Anders punt twee.

• Simpel, maar je modem is dan niet inorde en dus defect. Uitsluiten met bovenstaande en ander modem proberen/testen. Dat is de enige manier om het uit te sluiten. Dus eerst punt-1 en dan een ander modem (niet andersom!).

• Werkt bovenstaande wel, maar niet als je de splitter + toestellen weer aansluit tussen ISRA en je modem kan je splitter defect zijn. Maar wat ook voor komt is dat ergens vanaf je splitter naar je toestel(len) ergens sluiting zit in je bekabeling.

Welk type ISRA heb je? Zo'n aansluitpunt in de muur als eerste/enige of iets in de meterkast (vermoed het niet met 'oud Noord' die laatste). Of nog zo'n lasdop ergens op de muur?
ik het volgende isra punt
Afbeeldingslocatie: http://www.tele2.nl/adsl/support/faq/images/analoog/isra_type4_aansluiting.GIF

Er is overigens niks aan de bedrading veranderd maar ik zal het voor de zekerheid nog maar eens doorlopen.
Een ander modem testen gaat op het moment niet, ik heb geen extra analoge adsl modem liggen, alleen 2 ADSL over ISDN modems (heb ik weer :'( )

Hoeveel jaar garantie staat er eigenlijk op een modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The_Duke schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:38:
[...]

ik het volgende isra punt
[afbeelding]

Er is overigens niks aan de bedrading veranderd maar ik zal het voor de zekerheid nog maar eens doorlopen.
Begin gewoon aan het begin en kijk vanaf die lasdop. Daar vandaan rechtstreeks je modem in en het moet werken, mits je modem defect is of er in de lasdop iets tegen elkaar aan hangt of half los zit. Soms kunnen ze open gemakkelijk... (mag niet, maar kan wel).
Een ander modem testen gaat op het moment niet, ik heb geen extra analoge adsl modem liggen, alleen 2 ADSL over ISDN modems (heb ik weer :'( )
Meestal kan in overleg je ISP wel een modem ter test opsturen natuurlijk. Goede kennis, buur of vrienden etc. Andere GoT/TweakDSL'ers in Tilburg met een spare modem zou kunnen misschien ter bruikleen wellicht.
Hoeveel jaar garantie staat er eigenlijk op een modem?
Standaard vast 1 jaar gewoon, maar redelijkerwijs mag je van merken zoals Thompson/Speedtouch en ZyXEL wel langer verwachten. Als het dus 14 maanden is kan je best een beetje pushen en vriendelijk dreigen dat je stappen gaat ondernemen.

Ik weet bijna zeker dat je een fout in je aansluiting hebt wat bijna sluiting op je lijn veroorzaakt. Ergens zit iets niet lekker aangesloten gewoon of je hebt een aftakking voor je splitter zitten met een apparaat daarop gewoon.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 16-03-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Tisadsl wide open. Alleen alleen haal ik dat niet. Kan ik downgraden naar tis 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VODSL

Hebben meer mensen last van een ontzettende echo op de lijn.
Als je belt kun je anderen bij niet verstaan en mezelf hoor ik luid en duidelijk. :(

Vervelend, misschien modemprobleem??? En zou het bij ADSL 2+ beter werken?

Ander modem dan dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:55:
VODSL

Als je belt kun je anderen bij niet verstaan en mezelf hoor ik luid en duidelijk. :(

ADSL2 hier, ook een fikse echo weer en een badkamer surround geluid |:( :O
Het begint erg langdradig te worden met VoDSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn oude KPN-nummer een jaar geleden laten porteren naar VoDSL maar heb hem nu weer laten porteren naar VoIP bij Budgetphone ...... en nu geen echo's meer :9~ en niet meer afhankelijk van TweakDSL

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:30

eisbaer

Zie signature

VODSL

VoDSL heeft hier eigenlijk altijd goed gewerkt icm adsl1 en copperjet 816-2p modem. Alleen de uitgaande nummerherkenning is weer weggevallen en opname in de telefoongids is nooit gebeurd maar het geluid is goed.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:14:
Ik heb Tisadsl wide open. Alleen alleen haal ik dat niet. Kan ik downgraden naar tis 12
Zou je ze voor kunnen leggen natuurlijk. Is iets goedkoper wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:49:
[...]

ADSL2 hier, ook een fikse echo weer en een badkamer surround geluid |:( :O
Het begint erg langdradig te worden met VoDSL
Jij hebt tenminste nog telefoon via VoDSL. Mijn telefoon is sinds afgelopen maandag helemaal dood. "Tja, er is wat verkeerd gegaan....". VoDSL is mijn primaire telefoonlijn en die is 4 dagen in beide richtigen onbruikbaar. Ook is mijn lijn nog steeds niet geupgrade naar DSL2. Ik kan veel hebben en heb ook veel begrip. BBned sorry hoor, maar het vertrouwen van BBned in doorlooptijd is totaal verdwenen. Iedereen wijst met de vinger naar elkaar, maar oplossen binnen redelijk termijn? Nee.

maar dit moet echt volgende week in 'kannen en kruiken' zijn anders is deze 3 jaar vaste klant van TweakDSL gevlogen of ze moeten met een Tis DSL aanbod komen en een voip-account. Het zou jammer zijn, heb altijd met heel veel plezier gebruik gemaakt van de diensten van BBned, maar ben het nou echt werkelijk helemaal zat om mijn telefoon 3 daags te checken op een kiestoon en gemekker van huisgenoten te moeten verdragen en mensen aan de deur krijgen die zich afvragen of we nog wel leven, omdat we al 4 dagen geen telefoon beantwoorden. Maargoed, porteren van DSL lijnen en telefoonnummers nemen ook al snel 3 a 4 weken in beslag. Dus wat schiet je er netto mee op? Helemaal niets, dus je moet je er maar bij neerleggen. Zet nou ver$&*^%& die lijn in die dsl2 poort *zucht*

Ik wil burne bedanken voor zijn speurwerk _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door I_stealth_I op 17-03-2006 00:10 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I_Stealth_I schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:56:
Zet nou ver$&*^%& die lijn in die dsl2 poort *zucht*
Dat zal door een KPNner gedaan moeten worden, en die man heeft 24 maart in z'n agenda staan. 'M eerder laten komen kan, maar zeer beperkt, en voor slechts 300 euro ex btw.

Wat je kunt doen is het volgende. Bel TweakDSL, laat ze een BBNed-ticket aanmaken waarin ze vragen je nummer door te schakelen naar een ander nummer, bijvoorbeeld een GSM. Zodra je VoDSL weer werkt kun je dat zelf ongedaan maken met #21#. Als je nog tien dagen zonder telefoon dreigt te zitten is dat gewoon te doen en een redelijke vraag.

Hou in gedachten dat je bezig bent met iets wat nog niet bestaat als proces, zowel bij BBNed als bij KPN niet. Wat er gebeurt staat niet in de boeken, en hoe het moet en wat er fout kan gaan wordt nu uitgevonden. Door jullie. Zo maakt migratie voor je data-verbinding voor Cambrium niet uit, maar je voice-poort gaat ook om, en dat maakt wel uit. Je telefoonnummer hangt aan een fysieke poort om het kapen van telefoonnummers onmogelijk te maken. Het kapen van een IP is veel minder kritisch. Andere ISP's koppelen een mac aan een DSL-poort, en daar zou je opnieuw het mac van je modem door moeten geven om je lijn weer werkend te krijgen. Of, bij Demon bijvoorbeeld, zou je opnieuw moeten registreren en daar waarschijnlijk aanlopen tegen het probleem dat dat maar 1 maal mag.

Het lijkt op mijn pogingen mijn huurlijn overgezet te krijgen naar een DSL. Ik had in 2000 een normale werkende analoge huurlijn, maar geen telefoon. KPN en alle telco's wilden per se een telefoonnummer hebben, hoewel ik de andere benaming in het KPN-systeem, het service-ID gewoon aan kon leveren. Ik heb maanden en maanden geprobeert dat voor elkaar te krijgen, en uiteindelijk, toen mijn baas TrueDSL begon en ik de techniek daarvoor mocht gaan doen leek het er even op dat het zou lukken. Ik heb van oktober 2001 tot april 2002 KPN lopen pesten met iedere keer dezelfde vraag. Vervolgens heb ik het opgegeven en een ISDN-lijn aangevraagd. Die werkte vier dagen later, en tien dagen daarna had ik ADSL. Mijn behoorlijk prijzige analoge huurlijn sneuvelde daar overigens bij, en KPN heeft die storing nooit op weten te lossen. Waarschijnlijk staat dat ticket nog altijd open bij KPN. :> Inmiddels is het van de ene naar de andere telco verhuizen van een service-ID een eitje. XML-request, en hoppa, een week later gaat 'ie over, met 2 tot 15 minuten downtijd. (alleen verhuizingen van een telco naar dezelfde telco, wat jullie nu aan het doen zijn, is iets wat KPN niet snapt, lijkt het wel..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

VODSL

Ik ben er laatst achter gekomen waar die echo nou vandaan komt. Nou is dat nogal een verhaal, dus lijkt het me meer iets om een keer op m'n site te zetten. Effe kort door de bocht: echo komt door de vertragingen in je DSL-lijn en het achterliggende netwerk. Normaal gesproken hoor je in zo'n geval een echo-cancellaar te gebruiken. De echo is er altijd, maar wordt normaal gesproken onderdrukt. Het ding meet de echo-tijd, vertraag je eigen stem met dezelfde tijd, en trekt die af van het geluid wat uit je hoorn komt. Wat je overhoudt is de stem van de andere kant, als de rekensom klopt.

Die echo-cancellaar moet dus eerst weten hoe groot de vertraging van de lijn is. Nu blijkt dat die vertraging soms veel groter is dan verwacht (het maximum in de huidige firmware van de modems is als ik het goed onthouden heb 16ms, en dat is zeg maar 2500 kilometer telefoonlijn, als je een analoge lijn als vergelijking gebruikt.) Er blijken situaties te zijn waarin de vertraging van alle tussenliggende stappen in je verbinding groter is dan die 16ms. Op dat moment gaat bovenstaand grapje niet meer op. Je modem heeft onvoldoende geheugen om meer dan 16ms vertraging voor de echo te geven. Wiens schuld dat is is niet duidelijk. KPN is ook druk bezig VoIP op hun interne net in te voeren, en ook bijvoorbeeld Hi-bellers hebben op hun GSM inmiddels met enige regelmaat echo. Ik denk dat de som van beide netwerken, dat van Colt en dat van KPN, in bepaalde gevallen teveel vertraging is voor de echo-cancellaar in je modem.

Verder blijkt dat het meten van de vertraging bij het begin van het gesprek nog wel eens mislukt. Volgens mij helpt het als je duidelijk spreekt, vooral in de eerste seconde van het gesprek. Veel mensen maken een kuch-geluidje of schrapen hun keel, en ik kan me voorstellen dat software die zoekt naar het tweemaal voorkomen van exact hetzelfde geluid (een echo) nogal wat moeite zal hebben met ruis-achtige geluiden.

Allied Data is de afgelopen maanden druk bezig geweest met nieuwe firmware, en zegt dat die er binnen niet al-te-lange tijd moet zijn.

Verder is het verhaal op http://www.voip-info.org/wiki/view/Causes+of+Echo erg duidelijk, maar engelstalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Burne schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 01:47:
[...]

Dat zal door een KPNner gedaan moeten worden, en die man heeft 24 maart in z'n agenda staan. 'M eerder laten komen kan, maar zeer beperkt, en voor slechts 300 euro ex btw.
Nu weet ik iig waar ik aan toe ben. Bedankt. _/-\o_

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Laatst online: 20-08 09:51
hm net n mailtje gehad, dat 22-3 m'n order opgeleverd zal worden.

misschien dan de upgrade? ik hoop het 8)

meer mensen zo'n maitlje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

joostje schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:01:

Ja, ik.
Maar het mailtje doet bij mij overkomen alsof Tweak mij als een nieuwe klant ziet.
Beste Zondagskindje,

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van het TweakDSL orderverwerkingsproces voor DSL verbindingen. Je aanvraag met ordernummer XXXX voor de
TweakDSL-verbinding op postcode XXXXXX zal naar verwachting op
2006-03-22 worden opgeleverd. Mocht je vragen hebben over deze e-mail of
andere diensten van TweakDSL, dan kan je het beste telefonisch contact opnemen
met de TweakDSL helpdesk op telefoonnummer: 0900-8932543.

Met vriendelijke groet,
TweakDSL

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
ik begin er een beetje moe van te worden..
ben nog steeds niet geupgrade.
( zat/zit in de batch van 28 feb )

en lees nu dus dat sommige mensen een mail hebben dat ze de 22e ge-upgrade worden.
Nou ik heb dus geen mail gehad.. dat zal nog wel maanden wachten worden... :S

^(&*(*-BBNED!

[ Voor 8% gewijzigd door 666AnGeL op 17-03-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Zondagskindje schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:09:

Ja, ik.
Maar het mailtje doet bij mij overkomen alsof Tweak mij als een nieuwe klant ziet.

[...]
Daarnaast zegt dat mailtje nog niet zoveel, nadat ik dat mailtje kreeg duurde het nog 2 weken voordat het bijna werkt.
Ik hang nu weer lekker aan @home en ik probeer het maar een paar keer per week of het weer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Zondagskindje schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:09:
[...]

Ja, ik.

[...]
nee lees dan goed. ze zien je als zondagskindje.. en dan werken ze niet. wel raar. hoe sluiten ze je aan dan.?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Nijl schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:06:
[...]

nee lees dan goed. ze zien je als zondagskindje.. en dan werken ze niet. wel raar. hoe sluiten ze je aan dan.?
Grapjas, ik heb even voor het gemak mijn nick er neergezet.
Bierkameel schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:46:
[...]

Daarnaast zegt dat mailtje nog niet zoveel, nadat ik dat mailtje kreeg duurde het nog 2 weken voordat het bijna werkt.
Ik hang nu weer lekker aan @home en ik probeer het maar een paar keer per week of het weer werkt...
Maak me nou niet depri.
Ik baal al genoeg van het feit dat er een hoop mensen uit de 28 feb batch wel over zijn en ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
Maak me nou niet depri.
Ik baal al genoeg van het feit dat er een hoop mensen uit de 28 feb batch wel over zijn en ik niet.
Nou, maak je maar niet druk, jij gaat bent de 22e hopelijk over! ;) :)
En je hebt tenminste een mail gehad..
volgens mij ben ik een van de weinigen van de 28feb-batch die nog helemaal niks heeft gehoord..
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joostje schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:01:

nope, helaas niet. wel een antwoord op mijn vraag hoe het met de status van de upgrade was,
Goedendag,

U heeft een verzoek gedaan voor meer informatie over uw omzetting
naar DSL2.

We vinden het heel vervelend maar kunnen u nog niets melden.

De omzettingen door de carrier worden in delen gedaan, en reeds
aangemelde klanten worden per blok door hun opgepakt. Het kan
zijn dat u al wel bent aangemeld ( in uw geval is dat ook zo )
maar dat het nog niet is uitgevoerd. Daar over het volgende.

Het is gebleken dat men bij de carrier niet in staat is om
in een af doende hoog tempo en dan ook nog eens technisch
correct zonder al te lange tussenfases de omzettingen te
kunnen doen. Door deze problemen ( die niet zijn opgelost )
zijn de omzettingen naar DSL2 wederom vertraagd.

Behalve dus de uitleg waarom dit zo is, kunnen we u op dit
moment expliciet niets melden. Dat geld overigens voor alle
klanten op dit moment die al dan niet zijn aangemeld voor
omzetting naar DSL2.

U begrijpt dat ook wij als uw provider hier niet tevreden
over zijn, en dat over het verloop van deze hele procedure
door ons nog zal worden gesproken met de carrier.
lijkt er op dat we inderdaad nog "eventjes'' wat geduld moeten hebben :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

666AnGeL schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:21:
[...]

volgens mij ben ik een van de weinigen van de 28feb-batch die nog helemaal niks heeft gehoord..
Inderdaad.."hopelijk"
Wel raar dat jij nog geen mail ontvangen hebt, misschien moet je zelf er een mailtje tegenaan gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
heb net even de helpdesk gebeld, en moet zeggen dat ik merk dat hun zo langzamerhand er ook de balen van hebben.. is ook begrijpelijk..

Hoop dat bbned naar aanleiding van de huidige problemen eens in de organisatie gaat kijken, en dat dit soort dingen in de toekomst niet meer gebeuren..

Ik zit ook echt te twijfelen of ik nog een bbned lijn wil blijven houden, ik denk dat ik volgend jaar/eind dit jaar maar overga naar tiscali (via tweakdsl)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
Zondagskindje schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:29:
[...]

Inderdaad.."hopelijk"
Wel raar dat jij nog geen mail ontvangen hebt, misschien moet je zelf er een mailtje tegenaan gooien?
heb net gebeld, en het ligt nu volgens tweak echt bij bbned, zij krijgen geen info...
dus ze kunnen me ook niet vertellen wanneer ik over zou kunnen gaan..
( of de helpdesk krijgt geen info... weet niet welke van de 2.. )

nou ik ga maar hopen dat ze me ondanks dat ik geen mail heb gehad, toch snel gaan overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierkameel schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:46:
[...]

Bij jou gaat het over een nieuwe aansluting. De rest heeft het over de Adsl2 migratie.. Ik zeg niet dat die migratie vlekkenloos verloopt, maar dit zou nu alleen een softwarematige switch moeten worden van Adsl1 > 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
ik zit nog tot aug vast aan wanadoo maar daarna ga ik zeker naar tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05-2023
Wees gerust, hier ook nog niets gehoord over de upgrade van tweakdsl:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al ruim een maand TweakDSL ADSL2+ (via Tiscali) na in februari na lang wachten automatisch ge-upgrade te zijn. De nieuwste firmware van de TweakDSL site staat op de Zyxel 2602HW en ik heb alle instructies gevolgd op de site om van ADSL1 naar 2+ te gaan. De verbinding werkt, maar nu doet zich het volgende eigenaardige probleem voor:
Binaries downloaden vanuit de nieuwsgroepen van TweakDSL gaat zeer lekker en haal af en toe zelfs snelheden van ruim 1600 KB/s(!). Alles vliegt werkelijk binnen over deze prive HSL :P

Gewoon via Internet of FTP downloaden is echter veeeel trager. Via speedtest.nl of het downloaden van grote testbestanden op sites als http://download.xs4all.nl/ of zelfs ftp://ftp.tweakdsl.nl/test zit ik gemiddeld rond de 300 KB/s.

Weet iemand waar dit enorme verschil door veroorzaakt wordt en hoe dit eventueel is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mili schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:57:
ik zit nog tot aug vast aan wanadoo maar daarna ga ik zeker naar tweak
Dat hoop ik dat je kan kiezen uit TisDSL. van Tweak. Als je voor spanning, actie en sensation wil gaan dan moet je BBned nemen, maar dat zou ik je afraden. Ik hoop dat ze bij TweakDSL dat BBned eruit flikkeren. :r

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Zondagskindje schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:12:
[...]

Grapjas, ik heb even voor het gemak mijn nick er neergezet.

[...]

Maak me nou niet depri.
Ipv Zondagskindje stond er zeker weer "geachte meneer" :P
Wel goed nieuws dat er toch wat gaat gebeuren, het lijkt er nu toch op. Duurt allemaal wel lang maar ja als het dan uiteindelijk maar weer stabiel werkt ben je daar vast ook wel blij mee.

Ik zit nog met mn te veel betaalde migratie kosten (2 x betaald). Dat gaat ook wel goed komen. Ik moet eerste mijn tweede modem (ook twee keer gestuurd) terugsturen en dan krijg ik mn teveel betaalde geld teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Laatst online: 06-09 14:53
Ik lees hier nu allerlei berichten over dat de migratie nog niet gelukt is en een post over het VoDSL gedeelte dat niet werkt. Maar is er nou niemand die, net als ik, sinds dinsdagnacht helemaal geen verbinding meer heeft? Uiteraard krijg ik steeds hetzelfde bandje te horen van BBned geeft geen info, BBned is er mee bezig, BBned dit, BBned dat... Afijn, neem toch eens je verantwoordelijkheid als provider en stuur iemand naar die BBned toko als het werkelijk zo dramatisch daar gesteld is. Mag toch wel aannemen dat er ook bep. overeenkomsten c.q. garanties gegeven worden naar de providers toe? Wijs ze hierop dan!

Van mijn part prikken ze m'n lijntje weer in een adsl1 poort of hoe dat ook werkt. Maar de adsl1 is eraf, dus daar kan je niet meer op terug (hoezo bureaucratie). Het maakt mij geen donder uit of ik 8 of 10mbit heb, wat zeg ik, al zou ik nu een half mbit hebben! Nu moet ik mijn toevlucht elders zoeken om m'n werk te kunnen doen. Inmiddels ben ik bezig een kabel back-up lijntje te bestellen, maar dat is eigenlijk toch wel te zot voor woorden, want het hoeft helemaal niet nodig te zijn (het is niet zo dat ik hier te kampen heb met een kabelbreuk oid).

Zijn er meer mensen die sinds bovengenoemde nacht tot op heden totaal geen verbinding (zowel data als vodsl)?

[ Voor 6% gewijzigd door BlackB1rd op 17-03-2006 17:34 ]

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb een mailtje terug van de tweak helpdesk betreffende mijn annulering:
je order is inmiddels onderweg naar bbned. Excuses voor de vertraging maar je moet hem nu kunnen volgen in de mail
Onze annulering wordt dus genegeerd, onze order was al weken terug onderweg naar bbned. In het mailtje heb ik ook aangegeven dat ik geen vertrouwen meer heb in bbned en dat ik gewoon geen verbinding meer via hen wil.
Verder snap ik de mail opmerking niet helemaal. Bedoelen ze de Tweakdsl mail? Die heb ik helemaal niet, want ik heb alleen codes voor Mijn Tweakdsl gekregen.

* Gizz 's humeur wordt er niet beter op.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:51:
Heb een mailtje terug van de tweak helpdesk betreffende mijn annulering:

[...]

Onze annulering wordt dus genegeerd, onze order was al weken terug onderweg naar bbned. In het mailtje heb ik ook aangegeven dat ik geen vertrouwen meer heb in bbned en dat ik gewoon geen verbinding meer via hen wil.
Verder snap ik de mail opmerking niet helemaal. Bedoelen ze de Tweakdsl mail? Die heb ik helemaal niet, want ik heb alleen codes voor Mijn Tweakdsl gekregen.

* Gizz 's humeur wordt er niet beter op.
Ik denk dat ze de status meldingen bedoelen via email, als het goed is is je systeemnaam (gizz.tweakdsl.nl) hier dus "gizz" je loginnaam voor email..

edit: en je password is hetzelfde als de MijnTweakdsl

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:23:
[...]

Dat hoop ik dat je kan kiezen uit TisDSL. van Tweak. Als je voor spanning, actie en sensation wil gaan dan moet je BBned nemen, maar dat zou ik je afraden. Ik hoop dat ze bij TweakDSL dat BBned eruit flikkeren. :r
Er zijn zat mensen die niet kunnen kiezen voor Tiscali..En verder is BBned zo slecht nog niet als alles eenmaal werkt..Ik heb al jaren BBned nu en apart van het Adsl2 migratie gedoe nooit problemen gehad..Tiscali heeft ook zo zijn problemen. het is alleen jammer als je zelf net de pineut bent en bij de paar procent hoort die problemen kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie ervaringen met TweakDSL v.w.b. het aanvraagproces van een nieuwe ADSL verbinding? Wat is een normale doorlooptijd. Ik heb nu namelijk 1 week geleden de stukken gefaxt én toegezonden, maar de order is nog altijd door TweakDSL niet "ingeboekt". De helpdesk begint dan een verhaal over vertraagde postbezorging en fax die het "wellicht" niet goed heeft gedaan. Komt bij mij wat vreemd over. Moet ik mij langzaam zorgen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 18:21:
Wat zijn jullie ervaringen met TweakDSL v.w.b. het aanvraagproces van een nieuwe ADSL verbinding? Wat is een normale doorlooptijd. Ik heb nu namelijk 1 week geleden de stukken gefaxt én toegezonden, maar de order is nog altijd door TweakDSL niet "ingeboekt". De helpdesk begint dan een verhaal over vertraagde postbezorging en fax die het "wellicht" niet goed heeft gedaan. Komt bij mij wat vreemd over. Moet ik mij langzaam zorgen maken?
Tweak verliest zo af en toe nog wel eens een fax, als ze je fax ontvangen hebben dan duurt het "normaal" tussen 1-3 weken voor je aangesloten bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, dat valt allemaal best mee ..... ze zijn best snel.

Tussen mijn aanvraag en aansluiting zat 3 maanden, en nummerportering was binnen 6 weken gerealiseerd.

Bij mijn vader duurde het 2 maanden tussen aanvraag een aansluiting. zijn nummer portering duurde 9 maanden waarvan bijna 1 maand helemaal zonder telefoon.

Bij mijn zus duurde het 6 weken tussen aanvraag en aansluiting, nummer portering duurt nu al 9 maanden maar is nog steeds niet voor elkaar.

Mijn broer was een buitenbeentje (altijd al geweest) daar duurde het 3 weken tussen aanvraag en aansluiting en werd er binnen 4 weken geporteerd.

Het valt dus allemaal best mee |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Laatst online: 15:17
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 18:32:
[...]

Tweak verliest zo af en toe nog wel eens een fax, als ze je fax ontvangen hebben dan duurt het "normaal" tussen 1-3 weken voor je aangesloten bent..
Understatement of the year... :X
Zelfs als ze zeggen dat ze hem hebben ontvangen raken ze hem alsnog kwijt 8)7 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb ook nog niets gehoord. En er zijn er vast meer van de 28-02 batch... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:20:
[...]

Tussen mijn aanvraag en aansluiting zat 3 maanden, en nummerportering was binnen 6 weken gerealiseerd.

Bij mijn vader duurde het 2 maanden tussen aanvraag een aansluiting. zijn nummer portering duurde 9 maanden waarvan bijna 1 maand helemaal zonder telefoon.

Bij mijn zus duurde het 6 weken tussen aanvraag en aansluiting, nummer portering duurt nu al 9 maanden maar is nog steeds niet voor elkaar.

Mijn broer was een buitenbeentje (altijd al geweest) daar duurde het 3 weken tussen aanvraag en aansluiting en werd er binnen 4 weken geporteerd.

Is dat de schuld van Tweak geweest dan? Het lijkt mij namelijk logischer dat, als Tweak je kan aansluiten dat ook gelijk te doen. Ze kunnen je niks laten betalen totdat je lijn is opgeleverd. Klinkt mij daarom meer als een probleem ergens anders, zelfde als het nummer porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:20:
[...]

Vreemde en lange tijden voor een aansluiting. Heb zelf alles per post verstuurd..maar geen KPN factuur want die lijn is net 1,5 week opgeleverd dus het KPN contract moet het maar doen. Ben wel benieuwd, aangezien we dit weekend naar onze nieuwe woning overgaan en dus echt even totaal zonder interpret zitten. Hopelijk zit er niet meer dan 3 weken tussen ontvangen van post en het werkend zijn van mn tiscali lijntje...anders zou ik toch wel erg teleurgesteld zijn ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Een collega van mij heeft recent een aanvraag gedaan en was in één week (jawel) aangesloten. En wel op een BBned lijn, B10 ADSL2. Dat alles inclusief de levering van de modem.
Het gaat hierbij dus om een nieuwe levering op een lijn waar geen ADSL op zat.

Het kan dus snel maar dat zal ongetwijfeld van veel factoren afhankelijk zijn. Vertraagde post is flauwekul, de post is helemaal niet traag en de fax ook niet.
Dus als je niets gehoord hebt gewoon blijven bellen, en een beetje doordrammen.
Niet aardig maar het moet soms even. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
[...]

ik zit ook vanaf 28 febr in de batch, tot heden niks gehoord en mijn klote VoADSL werkt ook niet.
ik baal stevig, als dit totaal 60 dagen duurt cancell ik alles en ga ik naar een andere provider die het wel kan . :(

[ Voor 25% gewijzigd door kenles op 17-03-2006 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Omdat ik tot op heden nog geen enkele reactie heb gekregen maar even een 'kick' van mijn eigen post..... ;)
enter.nu schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:02:
Hé, even een vraagje over overstappen van @home naar TweakDSL en nummer portering.

Huidige situatie
@home breedband internet
@home telefonie (met telefoonnummer dat ik wil houden)

Gewenste situatie
TweakDLS B10 (met VOIP)

Om dit te bereiken heb ik of een 'kaal-koper' aansluiting nodig via TweakDSL (à 75,- setup / 9,40 per maand) of een KPN BelBudget aansluiting (à 47,95 setup / 9,67 per maand).

Bij de laatste optie krijg ik óf weer een nieuw nummer, óf ik moet mijn @home telefonie nummer porteren? Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn huidige nummer (nu via @home telefonie) op mijn TweakDSL B10 abbo krijg?
  • Kan dat alleen door de 'kaal-koper' optie?
  • Kan dat via nummerportering naar KPN Belbudget en zodra die er ligt de TweakDSL B10 aanvraag indienen?
  • Of kan ik een nieuw nummer nemen op het KPN Belbudget account en mijn huidige nummer rechtstreeks porteren naar TweakDSL?

~~ meesterprutser ~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

HoppyF schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:23:
[...]

Ipv Zondagskindje stond er zeker weer "geachte meneer" :P
Wel goed nieuws dat er toch wat gaat gebeuren, het lijkt er nu toch op. Duurt allemaal wel lang maar ja als het dan uiteindelijk maar weer stabiel werkt ben je daar vast ook wel blij mee.

Ik zit nog met mn te veel betaalde migratie kosten (2 x betaald). Dat gaat ook wel goed komen. Ik moet eerste mijn tweede modem (ook twee keer gestuurd) terugsturen en dan krijg ik mn teveel betaalde geld teruggestort.
Nee ze wisten zomaar mijn naam en dat is wel een vooruitgang. _/-\o_
En zoals zovele malen, lijkt het er nu inderdaad op dat het eindelijk gaat gebeuren...
Dus i'll keep my fingers crossed.
Ik ben benieuwd hoe het met jouw teveel betaalde migratiekosten gaat aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 02:11:
[...]

Ik ben er laatst achter gekomen waar die echo nou vandaan komt. Nou is dat nogal een verhaal, dus lijkt het me meer iets om een keer op m'n site te zetten. Effe kort door de bocht: echo komt door de vertragingen in je DSL-lijn en het achterliggende netwerk. Normaal gesproken hoor je in zo'n geval een echo-cancellaar te gebruiken. De echo is er altijd, maar wordt normaal gesproken onderdrukt. Het ding meet de echo-tijd, vertraag je eigen stem met dezelfde tijd, en trekt die af van het geluid wat uit je hoorn komt. Wat je overhoudt is de stem van de andere kant, als de rekensom klopt.

Die echo-cancellaar moet dus eerst weten hoe groot de vertraging van de lijn is. Nu blijkt dat die vertraging soms veel groter is dan verwacht (het maximum in de huidige firmware van de modems is als ik het goed onthouden heb 16ms, en dat is zeg maar 2500 kilometer telefoonlijn, als je een analoge lijn als vergelijking gebruikt.) Er blijken situaties te zijn waarin de vertraging van alle tussenliggende stappen in je verbinding groter is dan die 16ms. Op dat moment gaat bovenstaand grapje niet meer op. Je modem heeft onvoldoende geheugen om meer dan 16ms vertraging voor de echo te geven. Wiens schuld dat is is niet duidelijk. KPN is ook druk bezig VoIP op hun interne net in te voeren, en ook bijvoorbeeld Hi-bellers hebben op hun GSM inmiddels met enige regelmaat echo. Ik denk dat de som van beide netwerken, dat van Colt en dat van KPN, in bepaalde gevallen teveel vertraging is voor de echo-cancellaar in je modem.

Verder blijkt dat het meten van de vertraging bij het begin van het gesprek nog wel eens mislukt. Volgens mij helpt het als je duidelijk spreekt, vooral in de eerste seconde van het gesprek. Veel mensen maken een kuch-geluidje of schrapen hun keel, en ik kan me voorstellen dat software die zoekt naar het tweemaal voorkomen van exact hetzelfde geluid (een echo) nogal wat moeite zal hebben met ruis-achtige geluiden.

Allied Data is de afgelopen maanden druk bezig geweest met nieuwe firmware, en zegt dat die er binnen niet al-te-lange tijd moet zijn.

Verder is het verhaal op http://www.voip-info.org/wiki/view/Causes+of+Echo erg duidelijk, maar engelstalig.
Bedankt voor de info. ff afwachten voor die firmware. :>
Krijg straks een ander modem ivm adsl2, ook copperjet dus misschien geluid beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I_Stealth_I schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:23:
Ik hoop dat ze bij TweakDSL dat BBned eruit flikkeren. :r
Als dat gebeurt zal Tiscali de schuld krijgen van iedere kwijtgeraakte fax, fout aangevraagde ADSL of overbelaste telefonie-trunk. Ik weet niet of dat ooit zo duidelijk gezegd is, maar ik heb ontslag genomen omdat het management van Cambrium naar mijn inzicht niet voldoende deed om de organisatorische problemen aan te pakken. In de herfst van 2004 speelden een paar vervelende problemen al te lang. Aanvragen (vooral faxen) die kwijtraakten, fouten in de boekhouding en een soms belachelijk lange termijn voor het oplossen daarvan, logistieke probleempjes zoals verhuizingen of opheffingen die te laat aangevraagd werden en mensen die wel aangevraagd werden maar pas maanden later hun modem kregen. We zijn nu 18 maanden verder, en wat zijn volgens de gebruikers de meest voorkomende problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Laatst online: 10-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:43:
Ik heb mijn oude KPN-nummer een jaar geleden laten porteren naar VoDSL maar heb hem nu weer laten porteren naar VoIP bij Budgetphone ...... en nu geen echo's meer :9~ en niet meer afhankelijk van TweakDSL
Ik ben vorig jaar ook overgestapt op VoDSL. Kan ik zonder kosten weer terug naar een KPN budget abonnement a € 9,67 per maand en een VOIP aansluiting nemen bij TweakDSL of Budgetphone?

[ Voor 36% gewijzigd door Crest op 17-03-2006 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Burne schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 23:23:
[...]

Als dat gebeurt zal Tiscali de schuld krijgen van iedere kwijtgeraakte fax, fout aangevraagde ADSL of overbelaste telefonie-trunk. Ik weet niet of dat ooit zo duidelijk gezegd is, maar ik heb ontslag genomen omdat het management van Cambrium naar mijn inzicht niet voldoende deed om de organisatorische problemen aan te pakken. In de herfst van 2004 speelden een paar vervelende problemen al te lang. Aanvragen (vooral faxen) die kwijtraakten, fouten in de boekhouding en een soms belachelijk lange termijn voor het oplossen daarvan, logistieke probleempjes zoals verhuizingen of opheffingen die te laat aangevraagd werden en mensen die wel aangevraagd werden maar pas maanden later hun modem kregen. We zijn nu 18 maanden verder, en wat zijn volgens de gebruikers de meest voorkomende problemen?
Eigenlijk heb ik weinig problemen omdat de verbinding, tot nu toe, altijd up is zonder problemen.
Maar.. verstuur inderdaad geen fax zonder er direct er na te bellen want anders is de fax "nooit aangekomen.. of euh... kwijtgeraakt"...
Wat mij het meest irriteert is het gebrek aan communicatie. Het is natuurlijk nooit leuk als de migratie lang(er) op zich laat wachten, maar laat het even weten zodat de abonnee er niet zelf achteraan hoeft te gaan. Dit heb ik ook pas geleden in een mailtje aangegeven dat dit de mensen irriteert. Ik ben benieuwd of er iets mee gedaan wordt.
Verder vind ik de meiden aan de telefoon niet professioneel overkomen... ik voel me namelijk niet serieus genomen als ik een giechelkont aan de telefoon heb.
Dit zijn maar enkele voorbeelden die wel anders kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crest schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 23:26:
[...]

Ik ben vorig jaar ook overgestapt op VoDSL. Kan ik zonder kosten weer terug naar een KPN budget abonnement a € 9,67 per maand en een VOIP aansluiting nemen bij TweakDSL of Budgetphone?
Ja dat kan ... maar niet zonder kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Natuurlijk is er met elke provider wel wat stront aan de knikker. Om het maar even heel plat te zeggen. TweakDSL heeft natuurlijk het verschil dat er een dikke community achter hangt. Wat zowel positief als negatief een behoorlijke uitwerking kan hebben. Er gaat de laaste tijd heel wat mis ivm die upgrades. Maar het begint langzamerhand wel erg de spuigaten uit te lopen. Ik ga er vanuit dat men haar bent doet om mij als klant weer tevreden te stellen. Al moet ik bekennen dat het vertrouwen in TweakDSL nu wel erg in twijfel neem. Technisch 99,5% van de tijd niets aan de hand, maar die ene keer dat je een een wijziging aan je product wil, dan gaat het echt hopeloos mis. Het is toch van de zotten dat ik een chello verbinding in huis heb gehaald omdat ik met het gestuntel van afgelopen weet en met de rotzooi wat nog komen gaat aankomende week, gewoon geen vertrouwen heb in mijn TweakDSL abonnement. Ik heb al een week geen telefoon meer dus door een communicatiefout in het upgrade proces, men laat je gerust nog een weekje zonder zitten. Zekerheid voor alles, chello starter abo van 14 euro hier al klaar staan als back-up.

[ Voor 12% gewijzigd door I_stealth_I op 18-03-2006 00:55 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I_Stealth_I schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 00:52:
Er gaat de laaste tijd heel wat mis ivm die upgrades.
Nou zat ik net even in het demon-topic te lezen, en ik zie daar los van wat geklaag over meerdere malen uitstel heel veel mensen juist positief reageren over upgrades die -als ze eenmaal de molen ingaan- snel uitgevoerd worden. Nou weet ik niet of Demon ook al mensen van DSLAM's naar ASAM's verhuist, maar de toon van het topic is daar wel heel anders dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-03 16:44
Iemand Deze mail ook gehad van Tweak?? Ik heb niets besteld...behalve dan de upgrade, die lijken ze me dan te bedoelen.. toch?
Dit is een automatisch gegenereerd bericht van het TweakDSL orderverwerkingsproces voor DSL verbindingen. Je aanvraag met ordernummer xxxxx voor de TweakDSL-verbinding op postcode xxxxxx-x zal naar verwachting op
2006-03-29 worden opgeleverd. Mocht je vragen hebben over deze e-mail of andere diensten van TweakDSL, dan kan je het beste telefonisch contact opnemen met de TweakDSL helpdesk op telefoonnummer: 0900-8932543.

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 03:10:
[...]

Nou zat ik net even in het demon-topic te lezen, en ik zie daar los van wat geklaag over meerdere malen uitstel heel veel mensen juist positief reageren over upgrades die -als ze eenmaal de molen ingaan- snel uitgevoerd worden. Nou weet ik niet of Demon ook al mensen van DSLAM's naar ASAM's verhuist, maar de toon van het topic is daar wel heel anders dan hier.
Bij Demon zijn er ook veel upgrades binnen Adsl1. Bijv. 2Mb > 4Mb, die goedkoper zijn geworden.. Dit vertekend de zaak nogal als je die meerekend met de Adsl2 migraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Burne schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 03:10:
[...]

Dan heeft Demon het beter geregeld en migreren ze niet zomaar in het dolle. Ik krijg nu ook een mailtje dat mijn 22-3 actief zou moeten gaan worden. Echter weet ik wel beter dat dit volgens andere bronnen de 24e zou moeten worden ;)
BillyBee schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 08:56:
Iemand Deze mail ook gehad van Tweak?? Ik heb niets besteld...behalve dan de upgrade, die lijken ze me dan te bedoelen.. toch?

[...]
zelfde verhaal hier, ze zullen je wel als nieuwe klant opgevoerd hebben via BBned. Ik hoop dat het dit maal echt goed doorloopt. Een derde week zonder telefonie of DSL2 is voor mij een exit Tweakdsl.

[ Voor 3% gewijzigd door I_stealth_I op 18-03-2006 09:28 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:02
BillyBee schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 08:56:

[...]
Ook gehad inderdaad, wel voor het eerst trouwens dat ik mail krijg over de upgrade (neem ik aan). Begrijp uit de reacties hier dat de VoDSL verbinding pas weer gaat werken als ik op de ADSL2+ aansluiting zit, 2 weken zonder telefonie.... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Shartar op 18-03-2006 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 00:52:
Natuurlijk is er met elke provider wel wat stront aan de knikker. Om het maar even heel plat te zeggen. TweakDSL heeft natuurlijk het verschil dat er een dikke community achter hangt. Wat zowel positief als negatief een behoorlijke uitwerking kan hebben. Er gaat de laaste tijd heel wat mis ivm die upgrades. Maar het begint langzamerhand wel erg de spuigaten uit te lopen. Ik ga er vanuit dat men haar bent doet om mij als klant weer tevreden te stellen. Al moet ik bekennen dat het vertrouwen in TweakDSL nu wel erg in twijfel neem. Technisch 99,5% van de tijd niets aan de hand, maar die ene keer dat je een een wijziging aan je product wil, dan gaat het echt hopeloos mis. Het is toch van de zotten dat ik een chello verbinding in huis heb gehaald omdat ik met het gestuntel van afgelopen weet en met de rotzooi wat nog komen gaat aankomende week, gewoon geen vertrouwen heb in mijn TweakDSL abonnement. Ik heb al een week geen telefoon meer dus door een communicatiefout in het upgrade proces, men laat je gerust nog een weekje zonder zitten. Zekerheid voor alles, chello starter abo van 14 euro hier al klaar staan als back-up.
Tja, als ze zeggen "een dag" is dat een week, of 2

Ik ben van de batch van 28-02, dat heeft nog ruim anderhalve week geduurd.
Nu zit ik dus op 3/4 van de speed, 750 KB/s.
Niks mis mee natuurlijk maar niet conform het abonnement.
Dus heb ik er een paar emails aan gespendeerd die best vlot werden beantwoord.
De 1e was van afgelopen Maandag (dus bijna een week geleden) en daarin stond dat er nog 1 of andere config bij BBned niet aangepast was en dat ze het hadden doorgespeeld en dat dat een kwestie van een dag was.
Welnu, we zijn alweer bijna een week verder, dus 1 dag = 1 week.
Maandag gaat er weer email naar Tweak als het nog niet opgelost is, ze weten blijkbaar precies wat het probleem is (NRP) maar het wordt niet opgelost.
Ondertussen download ik wel, mijn verbinding is sneller dan het was, zelfs VoDSL werkt.
Maar 10Mbit is 1 meg/s, geen 750Kb/s
We wachten het dus maar weer af.

Kan het met diverse schrijvers eens zijn, als het werkt, vooral niks veranderen, dan blijft het wel werken, anders is het geheid hommeles. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:28:
[...]

Dan heeft Demon het beter geregeld en migreren ze niet zomaar in het dolle. Ik krijg nu ook een mailtje dat mijn 22-3 actief zou moeten gaan worden. Echter weet ik wel beter dat dit volgens andere bronnen de 24e zou moeten worden ;)

[...]

zelfde verhaal hier, ze zullen je wel als nieuwe klant opgevoerd hebben via BBned. Ik hoop dat het dit maal echt goed doorloopt. Een derde week zonder telefonie of DSL2 is voor mij een exit Tweakdsl.
Welke andere bronnen? Mijn emailtje gaf de datum 21-3 en daar ga ik voorlopig nog van uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:41:
[...]

Welke andere bronnen? Mijn emailtje gaf de datum 21-3 en daar ga ik voorlopig nog van uit..
Ja mijn mailtje geeft 23-3, maar ik weet dat de KPN-er pas de 24e staat ingeroosterd om een bezoek te brengen aan de telefooncentrale om de lijn om te pluggen. In het 'murphy'-senario zit ik 1.5, 2 en als ik het weekend nog doorreken 4 dagen zonder DSL. Als het mee zit, is dan mijn nieuwe poort dan al provisioned voor DSL2 en VoDSL en is het eindelijk in orde als de lijn omgeplugt is. ;) Ik kan er zeker vanuit gaan dat ik 1 dag zonder ga zitten, maar daar heb ik een voorziening voor klaarliggen. Heb tenslotte maar een economy lijn, dus downtime is te verwachten voor deze prijs en handelingen die verricht moeten worden.

Maar voor hetzelfde geld zit jij al op een DSL2 ready poortje, dan hoeven ze alleen maar de nieuwe config er doorheen te blazen en heb je niet eens downtime. Ik mijn geval zit ik nog op een oude DSLAM en moet er een zo'n groen mannetje medewerking verlenen om die kabel even om te switchen naar het nieuwe DSL2+ geval.

[ Voor 18% gewijzigd door I_stealth_I op 18-03-2006 11:43 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:36:
[...]

Tja, als ze zeggen "een dag" is dat een week, of 2

Ik ben van de batch van 28-02, dat heeft nog ruim anderhalve week geduurd.
Nu zit ik dus op 3/4 van de speed, 750 KB/s.
Niks mis mee natuurlijk maar niet conform het abonnement.
Dus heb ik er een paar emails aan gespendeerd die best vlot werden beantwoord.
De 1e was van afgelopen Maandag (dus bijna een week geleden) en daarin stond dat er nog 1 of andere config bij BBned niet aangepast was en dat ze het hadden doorgespeeld en dat dat een kwestie van een dag was.
Welnu, we zijn alweer bijna een week verder, dus 1 dag = 1 week.
Maandag gaat er weer email naar Tweak als het nog niet opgelost is, ze weten blijkbaar precies wat het probleem is (NRP) maar het wordt niet opgelost.
Ondertussen download ik wel, mijn verbinding is sneller dan het was, zelfs VoDSL werkt.
Maar 10Mbit is 1 meg/s, geen 750Kb/s
We wachten het dus maar weer af.

Kan het met diverse schrijvers eens zijn, als het werkt, vooral niks veranderen, dan blijft het wel werken, anders is het geheid hommeles. 8)7
He! dat heb ik ook....
Ook te laat gemigreerd na de batch van 28-2 en mijn snelheid blijft ook zo rond de 750-800 KB/s hangen, terwijl de modem (Zyxel 2602HW) keurig traint op 10235/1023.
Op zich heb ik daar geen grote problemen mee want ik ben al lang blij dat ie het (eindelijk) doet, maar de snelheid zou wat hoger kunnen zijn.

Ik heb er geen emails over gestuurd maar als ik nu lees dat dit een bekend probleem is ben ik wel benieuwd wat daar de oplossing van zal zijn en wanneer dat ook opgelost is. Hoewel? dat zou ik dan wel merken natuurlijk....

Een collega van mij die pas een geheel nieuwe ADSL2+ (B10) bij Tweak heeft gekregen heeft ook iets raars. Zijn modem traint ook op ong 10235/1023 maar zijn download snelheid blijft op ca 50 KB/sec hangen, dat is dus een factor 20 te weinig. Vreemd genoeg is zijn upload wel goed.
Er is ook niets mis met de bekabeling, dat is reeds gecontroleerd.
Zou ook raar zijn dat het aan de bekabeling ligt zeker als je upload wel goed is, het is immers dezelfde lijn. Zijn lijn zou 'gereset' worden dus ik ben benieuwd wat dat gaat worden.
Ik zou denken dat het profiel van hem verkeerd staat, maar dat is maar een gokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:38:
[...]

<snip>

Maar voor hetzelfde geld zit jij al op een DSL2 ready poortje, dan hoeven ze alleen maar de nieuwe config er doorheen te blazen en heb je niet eens downtime. Ik mijn geval zit ik nog op een oude DSLAM en moet er een zo'n groen mannetje medewerking verlenen om die kabel even om te switchen naar het nieuwe DSL2+ geval.
Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 8064000
Rx Attn DR 0

Rx Attn staat hier nog steeds op 0 dus ik kan er van uit gaan dat ik nog steeds op een oude Dslam zit.. Hier had, als ik op een Adsl2 kaart zat de maximale Adsl2 snelheid moeten staan wat de centrale je kan geven.. Ik weet dus niet hoe ze dit gaan regelen. Hoop zelf niet dat we een X aantal dagen plat gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
I_Stealth_I schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:38:
[...]

Ja mijn mailtje geeft 23-3, maar ik weet dat de KPN-er pas de 24e staat ingeroosterd om een bezoek te brengen aan de telefooncentrale om de lijn om te pluggen. In het 'murphy'-senario zit ik 1.5, 2 en als ik het weekend nog doorreken 4 dagen zonder DSL. Als het mee zit, is dan mijn nieuwe poort dan al provisioned voor DSL2 en VoDSL en is het eindelijk in orde als de lijn omgeplugt is. ;) Ik kan er zeker vanuit gaan dat ik 1 dag zonder ga zitten, maar daar heb ik een voorziening voor klaarliggen. Heb tenslotte maar een economy lijn, dus downtime is te verwachten voor deze prijs en handelingen die verricht moeten worden.

De provisioning van de nieuwe poort kan al klaar zijn vlak nadat die poort is toegewezen. En toegewezen is hij want anders kan BBNed KPN geen poort aanwijzen in om te plannen immers. Lijkt mij sterk dat die niet klaar staat al. Zou dus direct na het fysiek omprikken moeten werken lijkt mij.
HoppyF schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:45:
[...]

He! dat heb ik ook....
Ook te laat gemigreerd na de batch van 28-2 en mijn snelheid blijft ook zo rond de 750-800 KB/s hangen, terwijl de modem (Zyxel 2602HW) keurig traint op 10235/1023.
Op zich heb ik daar geen grote problemen mee want ik ben al lang blij dat ie het (eindelijk) doet, maar de snelheid zou wat hoger kunnen zijn.

Ik heb er geen emails over gestuurd maar als ik nu lees dat dit een bekend probleem is ben ik wel benieuwd wat daar de oplossing van zal zijn en wanneer dat ook opgelost is. Hoewel? dat zou ik dan wel merken natuurlijk....

Een collega van mij die pas een geheel nieuwe ADSL2+ (B10) bij Tweak heeft gekregen heeft ook iets raars. Zijn modem traint ook op ong 10235/1023 maar zijn download snelheid blijft op ca 50 KB/sec hangen, dat is dus een factor 20 te weinig. Vreemd genoeg is zijn upload wel goed.
Er is ook niets mis met de bekabeling, dat is reeds gecontroleerd.
Zou ook raar zijn dat het aan de bekabeling ligt zeker als je upload wel goed is, het is immers dezelfde lijn. Zijn lijn zou 'gereset' worden dus ik ben benieuwd wat dat gaat worden.
Ik zou denken dat het profiel van hem verkeerd staat, maar dat is maar een gokje.
Klinkt als wat je ook leest in het Demon Topic en demon.nl.support nieuwsgroep. Wel linesync goed, maar ergens nog in het netwerk (profiel op de 10K bijvoorbeeld) nog niet juist wellicht. Bij de helpdesk blijven 'leuren' gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 11-07 15:13
Waar staat nu eigenlijk helder beschreven hoe ik mijn VoDSL moet configureren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Epitome schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:16:
Waar staat nu eigenlijk helder beschreven hoe ik mijn VoDSL moet configureren? :?
Er valt niets te configureren. Er is maar 1 standaard instelling, en die werkt. Verander iets, en het werkt niet meer. De makkelijkste manier om vern**kte instellingen terug te zetten is je modem resetten. Log in op de webinterface van je modem, kies 'quick start' en 'BBNed bridge'. Je modem herstart. Klaar. Verder is het gewoon een kwestie van 'afblijven'. :)

http://www.nutz.nl/adslgs...jet-816-2p-in-routermode/

Je kunt wat dingen aan het gedrag van je VoDSL aanpassen, maar dat doe je met de telefoon en *#-codes. Een overzichtje staat op

http://www.nutz.nl/vodsl/vodsl-diensten/

samen met een linkje naar een printbare pdf zonder tabel die niet in de pagina past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2023
TweakDSL is een prima bedrijf voor als alles volgens het boekje gaat. Als er echter iets mis is dan begint het drama. De medewerkers werken langs elkaar heen en allerlei informatie raakt zoek. Hoewel iedereen van goede wil is, ontbreekt het de mensen aan de telefoon aan kennis, tijd en mogelijkheden om zaken afdoende af te handelen. Momenteel heb ik slechts een klein probleem, maar als ik geweten had dat de administratieve organisatie zo beroerd in elkaar zat, was ik niet naar TweakDSL gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
erichlm schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:47:
[...]

TweakDSL is een prima bedrijf voor als alles volgens het boekje gaat. Als er echter iets mis is dan begint het drama. De medewerkers werken langs elkaar heen en allerlei informatie raakt zoek. Hoewel iedereen van goede wil is, ontbreekt het de mensen aan de telefoon aan kennis, tijd en mogelijkheden om zaken afdoende af te handelen. Momenteel heb ik slechts een klein probleem, maar als ik geweten had dat de administratieve organisatie zo beroerd in elkaar zat, was ik niet naar TweakDSL gegaan.
Het "boekje" ontbreekt of is niet volledig. Daar zit het probleem. Ik denk ook dat de mensen zelf van goede wil zijn maar dat juist de processen en procedures niet op elkaar afgestemd zijn. Als er wat meer moeite in gestopt zou worden om e.a.a. op de rit te krijgen wordt het ook een stuk prettiger om daar te werken denk ik. Er is (bijna) niets prettigers als een klant goed en snel te kunnen helpen.

Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat de Helpdesk zichzelf in feite overbodig maakt omdat alles goed geregeld is. 100% alles goed kan niet, maar als je daar dicht in de buurt komt heb je als Helpdesk gewoon weinig te doen en kun je je richten op verdere verbeteringen ipv alleen maar achter de feiten aan te hollen.
Je blijft ook altijd te maken houden met "domme" gebruikers die vragen durven te stellen waarvan je denkt "moet dat nou?". Ook daar zijn oplossingen voor. Het goed opvoeden van gebruikers d.m.v. nette handleidingen, uitgebreide FAQ's op de website, aankondigen en storingsmeldingen (die actueel zijn) e.d. kan een hoop onnodige vragen schelen.
Blijft alleen over: falende techniek. Maar ook dit is onder controle te krijgen en zal, als het goed is, je niet dagelijks bezig hoeven te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Laatst online: 15:17
De helpdesk is een frustratie. Ik weet niet precies hoeveel mensen er werken maar het ligt helemaal aan wie je aan de lijn krijgt.

Zo heb ik recent een vriendelijke dame aan de lijn gehad die daadwerkelijk bereid was mij te helpen (het zoeken van een fax) Ik kreeg te horen dat deze werkelijk onvindbaar waren. (respectievelijk 10 en 4 dagen geleden verstuurd ongeveer) Dus wat doe ik...

Ik zeg dat ik de faxen (2 stuks op verschillende dagen gefaxed..beide kwijt) dan nu op dit moment opnieuw fax. Gelijk gedaan , daarna tweakdsl terug gebeld... (ik had mazzel want ik werd er niet 15x uitgegooid dat het te druk was maar was bijna gelijk aan de beurt!) ...

Ik krijg een jongen aan de lijn... Hij zei dat ik morgen terug moet bellen voor de faxen. Ik vertelde dat ik daar niet meer intrap want de vorige keer waren ze ook aangekomen maar daarna ineens kwijt geraakt en vroeg hem vriendelijk even door te verbinden met de dame in questie daar zij deze faxen ook behandelt.

Nou , toen ging het boekje open met de "hoe scheep ik een klant zo snel mogelijk af" ...

1 ) Ik kan je niet doorverbinden
2 ) Ik kan je niet het directe nummer geven van haar.
3 ) Er staat hier heel veel faxen. Ik weet niet waar die uitkomt
4 ) De fax staat op de 3e verdieping en als ik daar heen moet lopen duurt het te lang
5 ) Bel morgen even terug

Kom op zeg.. zo ga je toch niet met je klanten om? Hoe werkt dat fax systeem bij Tweakdsl eigenlijk?? Waarom raken die faxen altijd kwijt? Waarom is het zoveel moeite om even naar de fax te lopen , of even een belletje te doen naar de afdeling waar die fax staat om daadwerkelijk te bevestigen dat mijn papiertjes op de fax liggen en dat ze duidelijk leesbaar zijn.

Natuurlijk stuurt de fax waarmee ik het verstuur een ontvangst bevestiging maar daar vertrouw ik al lang niet meer op .....

Kortom mijn ervaring is met de helpdesk dat sommige mensen je echt willen helpen , maar dat er een paar zitten die echt wat bijgeschaafd mogen worden met manieren. Ik heb zelf 4 jaar lang op een helpdesk gewerkt en heb nog nooit een klant afgepoeierd of wat dan ook , maar altijd voor gezorgd dat als die persoon heeft opgehangen dat de persoon in questie wist waar hij aan toe was. Je kan niet altijd het probleem oplossen (zeker als het buiten je bereik ligt) maar welk goede informatie geven en wat moeite doen voor die gene die belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

Vorige week heb ik ze een fax gestuurd, dag later gebeld om te vragen of ie netjes is aangekomen.
De gozer die ik aan de lijn had kon dit in het systeem terugvinden en bevestigde dat de fax goed is aangekomen. Ik vermoed dat ze een electronisch faxsysteem gebruiken. Geen probleem mee gehad dus.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik snap niet waarom er eigenlijk nogsteeds brieven en faxen heen en weer gaan. Die handtekening heeft dan zoveel waarde toch nog?

Je kan als ISP vele verzoeken die een handtekening vereisen toch achter een login/wachtwoord zetten en op je myTweak pagina bijvoorbeeld. Of mail afkomstig vanaf de aansluiting waar het om gaat (IP uit mailheader gebruiken) accepteren als het vanaf je @naam.tweakdsl.nl adres komt bijvoorbeeld.

Het is hoogst waarschijnlijk gedaan om discussie in de toekomst of iets wel of niet is aangevraagd te voorkomen natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 19-03-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

bjck schreef op zondag 19 maart 2006 @ 10:37:
Je kan als ISP vele verzoeken die een handtekening vereisen toch achter een login/wachtwoord zetten en op je myTweak pagina bijvoorbeeld. Of mail afkomstig vanaf de aansluiting waar het om gaat (IP uit mailheader gebruiken) accepteren als het vanaf je @naam.tweakdsl.nl adres komt bijvoorbeeld.
Ik vraag me dan af wat de juridische waarde van een dergelijke afhandeling is.
Met een handtekening hebben ze zwart op wit iets van je.
In mijn geval betrof het de aanvraag van een upgrade, ik kan me voorstellen dat ze daar een handtekening voor nodig hebben.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-09 09:23
Is BBned overbelast ofzo?

Ik heb af en toe een heel grote terugval in snelheid:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Mar 19 2006 om 17:37:44 UTC+0100)

Download : 56.1 KByte/sec
Upload : 60.5 KByte/sec
Connection : 163.0 Conn/min
Ping test Nederland : 22.0 ms

Dit lijkt me niet normaal. Ik wil met dit ge-eikel liever weer terug naar @home als het zo doorgaat |:(

Via de newsserver van SpeedXS sijpelt het ook maar met enkele KB/s naar binnen. Tijdens een potje CS heb ik af en toe (1 a 2 x per minuut) een lagstootje. Dit heb ik trouwens ook als de verbinding wel gewoon snel is.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
Hier de hele dag probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 02-09 23:32
Gilly schreef op zondag 19 maart 2006 @ 17:55:
[...]

Hier de hele dag probleemloos.
Hier heb ik de gehele dag al problemen. Op IRC steeds lag van tussen de 2 à 90 seconden, en DNS niet vooruit te branden. Verder wordt het steeds erger, zonet gewoon 25 minuten geen internet. Zelfs intern wilde het niet meer.. ik heb BBned ADSL1, over analoog, en mijn telefooncentrale is ZL-Z.
Jullie zijn dus niet de enigen. Mijn IP's zitten in de 84.245.2.x range.

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Ik zit in de 84.245.19 range en ik heb totaal geen problemen.

Technisch is TweakDSL redelijk goed. Usenet e.d. werkt (meestal) soepel, verbinding heeft (hier iig) nog niet platgelegen, etc. Administratief is het een hel. De boekhouding klopt werkelijk geen fuck van (krijg nogsteeds geld terug), er worden bij sommigen niet of laat modems verstuurd, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier was mijn internetverbinding via bbned ook weg van 17:00 tot 19:30, in de 84.245.15 reeks. Net als je iets nodig hebt ligt je internetverbinding eruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen

Ik zit er ook aan te denken om een abbo af te sluiten bij Tweakdsl (10/1mbit BBned) maar nu heb ik de keuze tussen deze 2 modems/routers:

Zyxel P-2602HW ISDN (Zyxel ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN) € 139,00

Speedtouch 716WL ISDN (Speedtouch ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN) € 139,00

Weet iemand welk modem je het beste kunt configureren/betrouwbaartste is, ik heb verder helemaal geen verstand van modems :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En op dit moment is de internetverbinding via TweakDSL weer traaaaaaaag........ Ping rtt meer dan 3000ms!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hans van Eijsden schreef op zondag 19 maart 2006 @ 18:49:
Hier heb ik de gehele dag al problemen.
Zo te zien krekt er iets op de link tussen redbus tc2 en tc1:
code:
1
2
3
HOST:                             Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  4. core4-eth1.tc2.cambrium.net   0.0%   100    0.9   1.1   0.8   2.5   0.2
  5. extreme-vlan1.tc1.cambrium.n  0.0%   100   52.0   6.5   1.5 154.0  22.4

[ Voor 13% gewijzigd door burne op 19-03-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:47:
Hey mensen

Ik zit er ook aan te denken om een abbo af te sluiten bij Tweakdsl (10/1mbit BBned) maar nu heb ik de keuze tussen deze 2 modems/routers:

Speedtouch 716WL ISDN (Speedtouch ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN) € 139,00

Weet iemand welk modem je het beste kunt configureren/betrouwbaartste is, ik heb verder helemaal geen verstand van modems :P
De ST is dacht ik iets simpeler te configgen en slibt bij mijn weten ook wat minder snel dicht bij Torrents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
NoepZor schreef op zondag 19 maart 2006 @ 17:41:

Dit lijkt me niet normaal. Ik wil met dit ge-eikel liever weer terug naar @home als het zo doorgaat |:(

Via de newsserver van SpeedXS sijpelt het ook maar met enkele KB/s naar binnen. Tijdens een potje CS heb ik af en toe (1 a 2 x per minuut) een lagstootje. Dit heb ik trouwens ook als de verbinding wel gewoon snel is.
Ik heb al zo'n twee weken last hiervan. Zeker 15% terugval in snelheid (niet alleen downloadsnelheid, maar het modem traint ook echt lager....)
Ik heb ze al gemaild hierover.
Ik heb isdn, adsl1 (square-abo) en zit ook ergen in de 83 nr's....
Het is niet echt leuk meer. Ook diverse pings zijn erg hoog aan het oplopen (gameservers) ofwel de kids kunnen bijn niet meer spelen (ik ook niet dus)

Dit is niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:47:
Hey mensen

Yapser schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:05:
[...]

De ST is dacht ik iets simpeler te configgen en slibt bij mijn weten ook wat minder snel dicht bij Torrents :)
Voor een aansluiting op BBned zou ik voor de ST gaan denk ik. Die is ook een stuk makkelijker in de interface voor de 'beginner' en kan eigenlijk (bijna) net zo veel als de ZyXEL. En je kan, mocht je ooit VoIP gaan gebruiken via Tweak of andere firma, je KPN lijn er doorheen voeren om zo één toestel voor beide te gebruiken.
Gompie98 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:23:
[...]

Ik heb al zo'n twee weken last hiervan. Zeker 15% terugval in snelheid (niet alleen downloadsnelheid, maar het modem traint ook echt lager....)
Ik heb ze al gemaild hierover.
Ik heb isdn, adsl1 (square-abo) en zit ook ergen in de 83 nr's....
Het is niet echt leuk meer. Ook diverse pings zijn erg hoog aan het oplopen (gameservers) ofwel de kids kunnen bijn niet meer spelen (ik ook niet dus)
Linesync die zakt is een individueel lijnprobleem, dat is nooit voor iedereen tegelijk.

[ Voor 69% gewijzigd door bjck op 19-03-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:24
[b]bjck schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:24:[/b

Voor een aansluiting op BBned zou ik voor de ST gaan denk ik. Die is ook een stuk makkelijker in de interface voor de 'beginner' en kan eigenlijk (bijna) net zo veel als de ZyXEL. En je kan, mocht je ooit VoIP gaan gebruiken via Tweak of andere firma, je KPN lijn er doorheen voeren om zo één toestel voor beide te gebruiken.
En voor een Tiscali Tweakdsl abonnement zou je die ZyXEL adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
NoepZor schreef op zondag 19 maart 2006 @ 17:41:

Wel handig om er even bij te vermelden dat jou verbinding niet via Tweakdsl is... (Compleet andere BBned ISP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Andre61 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:51:
[...]

En voor een Tiscali Tweakdsl abonnement zou je die ZyXEL adviseren?
Voor ADSL2+ via het Tiscali netwerk wel, omdat de ST ten opzichte van de ZyXEL dan slechter scoort qua upstream. ADSL1 aansluiting scoort de ST juist weer beter dan de ZyXEL op de upstream.
Xandrios schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:52:
[...]

Wel handig om er even bij te vermelden dat jou verbinding niet via Tweakdsl is... (Compleet andere BBned ISP)
Grappig, dan staat het los van elkaar en heeft het geen enkele verbinding met elkaar of het moet bij BBned ergens in het netwerk zitten wat nog niet gelijk zegt dat iedereen er last van heeft ;)

Verschillende ISP netwerken geeft verschillende routes over het internet nog eens. Relevantie? 0,0 ;)

[ Voor 42% gewijzigd door bjck op 19-03-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:24:

Bedankt voor de info en hoe zit het met het zend bereik. I

k zag dat de ZyXEL 2 antennes had (maakt dat uit) want hij signaal moet boven goed zijn en in de aanbouw op de begane grond, met die ZyXEL leek het mij handiger om 1 antenne naar boven te laten wijzen en de andere richting de aanbouw, Of hebben 2 antennes niet veel nut en zijn het verkoop praatjes. Want ik heb nu met het huidige draadloze netwerk met 1 antenne beneden ook goede ontvangst. (boven minder)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.