Het grote TweakDSL topic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.196 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:08:
Ben oook geupgrade, modem zegt nu 18 mbps, maar snelheid is max 850 kbps vanaf die speedtest ftp van tweak :S
Valt n beetje tegen!

Ik zat in de 28 feb batch,
Centrale ht-slgn Den Bosch
Ah, BBNED is dus wél aan het upgraden op ht-slg... Nu Tiscali nog... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrownFox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2024
Volgens mij zijn ze aan het migreren in het noorden (meppel).
Ik kan de hele dag al niet internetten.
Telefoon is dood (al de hele dag).
En dat zonder communicatie.

Ik had 1,5 week geleden overgezet moeten zijn (ook van vodsl naar voip) ik heb toen nog aan de lijn gehangen met de helpdesk van tweak en gemeld dat het belangrijk is dat mijn telefoon het blijft doen.

Helaas geen communicatie en geen telefoon of internet.

A quick BrownFOX jumps over the lazy dog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

gaat lekker

vandaag 3e keer gebeld: helemaal niks bekend over mijn aanvraag :(
vorige week donderdag was alles binnen alleen nog niet ingevoerd

ik begin al langzamerhand spijt te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander815 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:11:
gaat lekker

vandaag 3e keer gebeld: helemaal niks bekend over mijn aanvraag :(
vorige week donderdag was alles binnen alleen nog niet ingevoerd

ik begin al langzamerhand spijt te krijgen
Kan tot 3 weken duren, dus ik snap niet dat je je nu al druk maakt..Dat er mensen zijn die binnen een week aangesloten zijn, zegt natuurlijk niks over een ander zijn aanvraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik verplicht de copperjet terug te sturen naar tweakdsl? Ik heb een 2602HWL besteld en ze hebben "gevraagd" of ik het modem terug wil sturen (ze belden me persoonlijk op).....maar ik hoor van een hele hoop mensen dat ze een copperjet in de kast hebben staan. Niet dat ik graag zo'n lelijke oranje doos in de kast heb staan, maar het kan natuurlijk altijd van pas komen.

Verder nog steeds geen ADSL2+ snelheden....Volgens track en trace komt de zyxel morgen....dan maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
nou.. ik schijn helemaal niet in de batch van 28feb. te zitten...
ze hadden mijn order nog helemaal niet doorgestuurd... :(
ik zou in de volgende batch geupgrade worden....

nu maar hopen dat dat niet klopt.. :(
want ik wordt hier toch wel heel moe van...

ik moet wel zeggen dat het factuur probleem netjes is opgelost.
Ik moest wel het openstaande (te hoge) bedrag overmaken, maar dat wordt nu weer teruggestort.
Het schijnt zo te moeten voor hun boekhouding.

:) nou ik kan nog steeds niet wachten op de adsl2 verbinding..

denk dat ik me maar gelijk laat omzetten naar vdsl of wat er na adsl2+ gaat komen... :D
( dan is het als het er is meteen omgezet bij mij :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:48:
[...]

[...]

Ik hoop het, maar BBned kennende zal het wel een aantal dagen duren om te fixen. Het is gewoon een fout aan de kant van BBned. Ik heb nu een internetlijn zonder provider, dus ook geen IP-adres. Telefonie doet het (gelukkig) nog wel. Helpdesk zou mij op de hoogte houden, maar medewerker gaf zelf ook al aan dat het wel even zou kunnen duren. Naja gewoon pech dus.
Dat gezeik met het niet uitdelen van IP's heb ik de laatste tijd ook 2x bij de hakken gehad, zijn ze daar nu nog niet uit waaraan het ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16
Even mijn verhaal dan.

5 weken geleden 10/1 MBit ADSL2+ aangevraagd. Contract netjes gefaxt en alles leek goed te zijn. Na 2 weken later nog niets gehoord te hebben maar eens gebeld. Ze hadden het contract niet ontvangen en hebben daarom nog niets in gang gezet. Op aandringen hebben ze gezocht en wonder boven wonder het contract kunnen vinden. De aanvraag werd nu pas in gang gezet, eindelijk.

Inmiddels is het weer 3 weken later en er is nog steeds geen lijn. Modem zit er al 3 weken achter maar het DSL lampje van de Linksys WAG54GS gaat maar niet branden. Vorige week woensdag is er een KPN mannetje langs geweest om de telefoonlijn van de hal naar de woonkamer te trekken en hij meldde dat het dan maandag (vandaag dus) zou moeten werken. Maar nog altijd geen ADSL hier...

Nu is mijn vraag: is dit normaal of is er echt iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
Zondagskindje schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:41:
Ik post nu vanaf een lijntje waarop geen upgrade aangevraagd is, en deze werkt gewoon. Maar ik kan niet connecten met mijn pc thuis m.a.w. die lijn ligt er ook uit.
Zo er een verband zijn?
Misschien zijn ze je lijn aan het upgraden?
Ik weet nu van een aantal mensen dat ze vanaf eind vorige week gemigreerd zijn naar ADSL2+, maar
er is ook gezegd dat het in fases gaat. Dat zou kunnen betekenen dat er iedere dag een groep mensen omgezet wordt. Dat weet ik niet zeker maar dat gok ik maar.
Het zou ook nog kunnen zijn dat het per regio gedaan wordt en dat het afhankelijk is van de plek waar je woont. Ik woon zelf in Gelderland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Ik heb weer internet ... helaas is mijn snelheid nog steeds maar 2048/1028./ heb ik daar de hele dag voor zonder gezeten ;(

Wel een ander IP adres gekregen ...

[ Voor 14% gewijzigd door om3ega op 13-03-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:04:
Ben ik verplicht de copperjet terug te sturen naar tweakdsl? Ik heb een 2602HWL besteld en ze hebben "gevraagd" of ik het modem terug wil sturen (ze belden me persoonlijk op).....maar ik hoor van een hele hoop mensen dat ze een copperjet in de kast hebben staan. Niet dat ik graag zo'n lelijke oranje doos in de kast heb staan, maar het kan natuurlijk altijd van pas komen.

Verder nog steeds geen ADSL2+ snelheden....Volgens track en trace komt de zyxel morgen....dan maar eens proberen.
Die mensen hebben hem gratis ontvangen bij een abonnement/verbinding waarschijnlijk in een actie. Niet gekozen voor een ander modem dan ook natuurlijk. Als het een foutief verzonden modem is en je persoonlijk zelfs telefonisch gevraagd wordt hem te retourneren lijkt het mij handig dat te doen. Ze weten dat je hem hebt immers en zullen vast een factuur sturen gewoon ;)
om3ega schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:50:
Ik heb weer internet ... helaas is mijn snelheid nog steeds maar 2048/1028./ heb ik daar de hele dag voor zonder gezeten ;(

Wel een ander IP adres gekregen ...
Verbinding blijkbaar in een andere interconnect naar TweakDSL terecht gekomen. BBned heeft dus blijkbaar toch alvast iets klaargezet voor je upgrade wellicht.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

HoppyF schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:45:
[...]

Misschien zijn ze je lijn aan het upgraden?
Ik weet nu van een aantal mensen dat ze vanaf eind vorige week gemigreerd zijn naar ADSL2+, maar
er is ook gezegd dat het in fases gaat. Dat zou kunnen betekenen dat er iedere dag een groep mensen omgezet wordt. Dat weet ik niet zeker maar dat gok ik maar.
Het zou ook nog kunnen zijn dat het per regio gedaan wordt en dat het afhankelijk is van de plek waar je woont. Ik woon zelf in Gelderland.
Ik heb geen idee wat er gebeurd is maar ik heb zojuist weer verbinding... en...
op de oude snelheid :'(
Heb dus de hele middag geen internet gehad om weer de zelfde snelheid te hebben.
Ik had nog naar TweakDSL gebeld (gelijk iemand aan de lijn, halleluja) en gast zei dat het allemaal te maken heeft met de upgrade.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37
Zondagskindje schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:04:
[...]
Ik had nog naar TweajDSL gebeld (gelijk iemand aan de lijn, halleluja) en gast zei dat het allemaal te maken heeft met de upgrade.
Ik kreeg hetzelfde verhaal: oude ADSL1 lijnen zouden gecanceled zijn, de ADSL2 verbinding moest dan operationeel zijn. Was fout gegaan in de communicatie tussen TweakDSL en BBNed oid.
Nou ja, heb net weer verbinding en daar ben ik al lang blij mee voorlopig. :)

Heb wel mijn vaste IP weer, nog geen VoDSL.

[ Voor 5% gewijzigd door Shartar op 13-03-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hmmzz eindelijk TweakDSL na 2 weken wachten na de oplevering van mn lijn.
Alleen verliest mn modem nu op de 2 minuten zn verbinding :/
Ik heb de firmware al geupgrade, het gaat om een Zyxel P2602R-61 :)

Edit:
In brige mode lijkt ie het tot nu toe goed te doen.
Is die routing mode brak ofzo bij deze Zyxels want ik lees er niet veel goeds over.

Toch niet :(
Damn wat een pokke modem, morgen gelijk een andere kopen en deze terug sturen...

[ Voor 40% gewijzigd door Bierkameel op 13-03-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nog steeds geen TweakDSL verbinding ;)

Klantenservice heeft eindelijk te kennen gegeven wat er aan de hand is.
Er schijnt voor mij een interne ticket te lopen bij bbned, volgens de helpdesk heb ik te maken met de ergste variant. Hij hangt momenteel op stap 3 van de 7 B)

Binnen 3 weken moet het opgelost zijn, oWwww O+ :O
Wat zou komen op meer dan 40 dagen later dan de wensdatum _/-\o_

Toch best netjes heaaa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
matinez schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:48:
Nog steeds geen TweakDSL verbinding ;)

Klantenservice heeft eindelijk te kennen gegeven wat er aan de hand is.
Er schijnt voor mij een interne ticket te lopen bij bbned, volgens de helpdesk heb ik te maken met de ergste variant. Hij hangt momenteel op stap 3 van de 7 B)

Binnen 3 weken moet het opgelost zijn, oWwww O+ :O
Wat zou komen op meer dan 40 dagen later dan de wensdatum _/-\o_

Toch best netjes heaaa ;)
Ik heb eerder gelezen hier dat een provider er 60 dagen over mag doen, dus alles valt binnen de marge ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
ook ik heb weer ADSL maar geen VoADSL
centrale HLM-oost
we wachten maar weer af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:04:
[...]

Ik heb geen idee wat er gebeurd is maar ik heb zojuist weer verbinding... en...
op de oude snelheid :'(
Heb dus de hele middag geen internet gehad om weer de zelfde snelheid te hebben.
Ik had nog naar TweakDSL gebeld (gelijk iemand aan de lijn, halleluja) en gast zei dat het allemaal te maken heeft met de upgrade.
Als ik het zo lees loopt het dus nog allemaal niet zo soepeltjes. En het leek eind vorige week nu eindelijk van start gegaan te zijn. De start dus wel maar de opvolging niet. Hoe dan ook, misschien doen ze de komende nacht wat en ben je morgen aan de beurt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

Quakie

quakelen

Kan een firmware update je lijn snelheid verlagen?

Ik weet niet hoe het kan maar het lijkt wel of elke week me lijn trager wordt.

In begin van mijn adsl2+ avontuur trainde hij in tegen de 21mbit.
Na twee weken was dit ineens tegen de 19mbit... ongeveer twee weken later net 18mbit.

en je raadt het.... nu 13mbit.. :'(
zelfde lijn, niks veranderd.. alleen firmware versies aangepast tussentijds en lus weggehaald (daling was ervoor al dus niet oorzaak)

als het zo door gaat heb ik over een paar weken trager dan me oude 8mbit snelheid....

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Phreak schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:10:
Even mijn verhaal dan.

5 weken geleden 10/1 MBit ADSL2+ aangevraagd. Contract netjes gefaxt en alles leek goed te zijn. Na 2 weken later nog niets gehoord te hebben maar eens gebeld. Ze hadden het contract niet ontvangen en hebben daarom nog niets in gang gezet. Op aandringen hebben ze gezocht en wonder boven wonder het contract kunnen vinden. De aanvraag werd nu pas in gang gezet, eindelijk.

Inmiddels is het weer 3 weken later en er is nog steeds geen lijn. Modem zit er al 3 weken achter maar het DSL lampje van de Linksys WAG54GS gaat maar niet branden. Vorige week woensdag is er een KPN mannetje langs geweest om de telefoonlijn van de hal naar de woonkamer te trekken en hij meldde dat het dan maandag (vandaag dus) zou moeten werken. Maar nog altijd geen ADSL hier...

exact hetzelfde hier, alleen hoor ik 3x een verschillend verhaal, wel gehad, niet verwerkt, onvindbaar etc..

vanmiddag nogmaals gefaxt+een brief erbij, en warempel, net de bevestiging per mail gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

HoppyF schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:20:
[...]

Als ik het zo lees loopt het dus nog allemaal niet zo soepeltjes. En het leek eind vorige week nu eindelijk van start gegaan te zijn. De start dus wel maar de opvolging niet. Hoe dan ook, misschien doen ze de komende nacht wat en ben je morgen aan de beurt? :?
Ik hoop van wel
Het is nu niet leuk meer om te moeten wachten. :O

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Quakie schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:51:
Kan een firmware update je lijn snelheid verlagen?

Ik weet niet hoe het kan maar het lijkt wel of elke week me lijn trager wordt.

In begin van mijn adsl2+ avontuur trainde hij in tegen de 21mbit.
Na twee weken was dit ineens tegen de 19mbit... ongeveer twee weken later net 18mbit.

en je raadt het.... nu 13mbit.. :'(
zelfde lijn, niks veranderd.. alleen firmware versies aangepast tussentijds en lus weggehaald (daling was ervoor al dus niet oorzaak)

als het zo door gaat heb ik over een paar weken trager dan me oude 8mbit snelheid....
Heeft volgens mij niets met firmware-upgrade of adsl 2 te maken. Heb ik nl ook met een square-abo van bbned, terwijl alles onveranderd is.....

[ Voor 4% gewijzigd door Gompie98 op 13-03-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Gompie98 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:02:
[...]

Heeft volgens mij niets met firmware-upgrade of adsl 2 te maken. Heb ik nl ook met een square-abo van bbned, terwijl alles onveranderd is.....
Misschien doet BBned aan "line-sharing". Een bulk data met z'n allen delen, aangezien er meer mensen naar een hogere snelheid gaan blijft er minder over ... :9 Flauwekul natuurlijk maar het lijkt er wel een beetje op.

Ik had met mijn ADSL1 een download van ca 430 KB/s en nu iets van 800 KB/s terwijl mijn lijnsnelheid ruim verdubbeld is. (10 versus 4 Mbps)
Ik klaag er niet echt over want 800 KB is beter dan 430 KB natuurlijk maar het is wel apart.
Misschien is men nog aan het fine tunen omdat er net een zooitje nieuwe ADSL2 kaarten in de centrales geinstalleerd zijn. De belasting op het totale netwerk zal immers alleen maar toenemen.

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 13-03-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

BBned is een hopeloos zootje lamme figuren. Geen vuil woord over BBned als ze alles draaiende hebben, maar owjeeh kom niet met wijzigen aan in snelheden, lijntype, vodsl, verhuizingen etc aan. Je trekt een beerput van ellende open. Je wordt echt niet vrolijk als je weet hoe traag die upgrade naar DSL2+ verloopt voor bestaande abonnees. Eerst worden BBned connected klanten aan het 'lijntje' gehouden dat het technisch niet mogelijk is bestaande lijnen over te zetten.

Nu zou het in afgelopen februari toch echt moeten gebeuren. Eerst krijg je een mailtje dat je de 28-2 wordt geupgrade naar DSL2. Een week later komt men er achter dat men een fout heeft gemaakt in de berichtgeving. Kan gebeuren. Nu krijg ik toch afgelopen vrijdag toch echt de mededeling via het customermenu dat de lijn nu dsl2 zou moeten lopen. En ineens vandaag hele lijn eruit! GRMBL!! :(

• eerst geen internet
• later geen internet en telefoon
• later geen eens linesinc meer
• nu wel weer internet, maar geen vodsl.
• internet nog steeds dsl1.

Nou dit is de laatste wijziging die ik oooit via BBned wil, ik wil niet meer meedoen aan een upgrade naar bijv VDSL

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

BBned zuigt idd behoorlijk, ik heb 2 weken moeten wachten na de oplevering van mijn lijn voordat ie eindelijk actief was.
Helaas heb ik er een Zyxel 2602R modem bijgenomen die om de 2 minuten zn verbinding verliest.
Vandaag maar eens een ander modem zien te fixen want dit schiet niet op...

Iemand nog tips voor een modem die wel stabiel is met een 16/1 abo?
De Speedtouch 710 lees ik ook geen geweldige dingen over.

[ Voor 19% gewijzigd door Bierkameel op 14-03-2006 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:58
Bierkameel schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 07:28:
BBned zuigt idd behoorlijk, ik heb 2 weken moeten wachten na de oplevering van mijn lijn voordat ie eindelijk actief was.
Helaas heb ik er een Zyxel 2602R modem bijgenomen die om de 2 minuten zn verbinding verliest.

Misschien de copperjet 1616?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Als je nou eens begint met het fixen van je telefoonlijn? Je hebt een gedeeltelijke sluiting tussen A en B:

Weerstand A B,49,kOhm
Weerstand B A,26,kOhm

En een veel te hoge capacitieve belasting op je lijn:

Capaciteit A B,253,nF
Capaciteit B A,248,nF

Het is al duizend keer gezegd, maar begin eens met *alleen* je modem met een kort kabeltje direct op het IS/RA aan te sluiten. Als je verbinding dan stabiel is (en ja, je kunt best 10 minuten met je laptop in de gang zitten) zit het probleem in de bekabeling thuis, en anders moet je via Tweakdsl een storing melden. (Je woont op nummer 8 en je GSM-nummer eindigd op 809.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39

Ik heb hier inmiddels een 3 tal modems liggen:

Speedtouch 716v5, niet doen, s'avonds 5-6 disconnects van ca 30sec per stuk (+1 s'ochtends tussen 0600 en 0800 uur)

Copperjet 816-2p en 1616. Beiden goed, slechts af en toe een disconnect s'avonds (eens per 4 dagen). Gevoelsmatig is de 1616 iets stabieler, maar ik heb het nog niet bij gehouden.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Burne schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:03:
[...]

Als je nou eens begint met het fixen van je telefoonlijn? Je hebt een gedeeltelijke sluiting tussen A en B:

Weerstand A B,49,kOhm
Weerstand B A,26,kOhm

Capaciteit A B,253,nF
Capaciteit B A,248,nF

Het is al duizend keer gezegd, maar begin eens met *alleen* je modem met een kort kabeltje direct op het IS/RA aan te sluiten. Als je verbinding dan stabiel is (en ja, je kunt best 10 minuten met je laptop in de gang zitten) zit het probleem in de bekabeling thuis, en anders moet je via Tweakdsl een storing melden. (Je woont op nummer 8 en je GSM-nummer eindigd op 809.)
_/-\o_

Samen met die gebruiker die met tweakdsl niet naar hotmail kon mailen toch wel de reacties van de week in dit topic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

[...]

Weerstand A B,49,kOhm
Weerstand B A,26,kOhm

Capaciteit A B,253,nF
Capaciteit B A,248,nF

Heb ik al geprobeerd, zelfs rechtstreeks met 2 draadjes met een harde kern in mn ISRA punt naar een RJ11 stekkertje doet ie het.
Dus dan zou mn ISRA punt kapot moeten zijn...

Ik heb net contact gehad met Valadis en volgens hun is het een bekend probleem met dit modem, de firmware is behoorlijk brak en er zou binnenkort een nieuwe komen.

En ik weet echt wel waar ik het over heb, ik leg zelf ook complete netwerken aan bij klanten incl ADSL installatie's

[ Voor 6% gewijzigd door Bierkameel op 14-03-2006 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:29
Gisteren een dag uitgelegen.

Volgens de tweakdsl medewerker ligt het aan de migratie-activiteiten en de kunde van BBNED.
Het blijkt een landelijk probleem te zijn. Echter woon ik in Rdam (zuid) en vroeg ik me af of anderen ook last hebben van hun lijntje.

Ik vind het een spijtige situatie. Eerst werd mij beloofd dat de migratie spoedig en zonder downtime zal verlopen. Nu hebben ze een poging gedaan voor een migratie maar is het geen eens gelukt, resultaat; een volledige dag offline.

Als ik dit had geweten (van de downtime) dan had ik wel de ULTRA tweakdsl abo afgesloten en een TIS abo aangevraagd. Goedkoper en gemakkelijker aangezien we dan wisten wanneer we zonder internet zaten. Huisgenoten hadden gisteren een deadline voor hun school project dat ze via het internet moesten inleveren, een jammere situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-09 09:23
Klotelui bij BBned :(
Ik zou gister aangesloten worden en heb al sinds dit weekend een ADSL signaal. Echter kreeg ik gister geen IP en vanmorgen ook niet. Ik helpdesk gebeld van Speedxs en die vertelden hetzelfde. Nu moet ik max. 3 dagen wachten totdat BBned dat probleempje (instellling verkeerd) fixt..

De modem doet het volgens mij wel aardig, hij trait op 16mbit over een afstand van ruim 1600 meter :) Dus ik ga straks mijn volledige 10mbit wel halen (min de tcp/ip overhead natuurlijk)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VoDSL

Even voor de VoDSL gebruikers, bij controleren van de telefoongegevens zag ik dat ze LOKALE telefoontjes afrekenen als NATIONALE telefoontjes.
Weet iemand of dit bij de facturering via Colt ook al zo was, de facturen staan niet meer online nadat TweakDSL de facturering heeft overgenomen.
Is dit bij de VOIP gebruikers ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Bierkameel schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:58:
Dat zou dan inderdaad wel eens het geval kunnen zijn.
En ik weet echt wel waar ik het over heb, ik leg zelf ook complete netwerken aan bij klanten incl ADSL installatie's
Nou heb ik nogal een afkeer van klanten 'die ook in de IT zitten' of 'die weten waar ze het over hebben', want in de praktijk leidt dat er meestal toe dat ze de meest basale zaken over het hoofd zien. In andere topics zie je met enige regelmaat mensen 'die weten waar ze het over hebben' anderen aanraden te liegen tegen de helpdesk van hun provider, om een specifieke handeling gedaan te krijgen. Dat dat averechts werkt komt men later pas achter. Als je echt 'weet waar je het over hebt' weet je dat methodisch werken de enige goede manier van foutzoeken is. Ik zeg overigens niet dat jij zo bent, alleen dat ik het te vaak gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-01 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:44:
[...]

Ik heb hier inmiddels een 3 tal modems liggen:

Speedtouch 716v5, niet doen, s'avonds 5-6 disconnects van ca 30sec per stuk (+1 s'ochtends tussen 0600 en 0800 uur)

Copperjet 816-2p en 1616. Beiden goed, slechts af en toe een disconnect s'avonds (eens per 4 dagen). Gevoelsmatig is de 1616 iets stabieler, maar ik heb het nog niet bij gehouden.
Dat probleem heb ik al een aantal weken.
Snachts een prima verbinding van rond de 14Mb
Eind van de middag beginnen de disconnects
Sávonds is het helemaal een ramp , dan zakt ie onder de 6mb.
Maar een oplossing wacht ik nog steeds op.
En dan gaan ze smorgens mijn lijn bekijken als ie goed draait , ook lekker slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:04:
VoDSL

Even voor de VoDSL gebruikers, bij controleren van de telefoongegevens zag ik dat ze LOKALE telefoontjes afrekenen als NATIONALE telefoontjes.
Weet iemand of dit bij de facturering via Colt ook al zo was, de facturen staan niet meer online nadat TweakDSL de facturering heeft overgenomen.
Is dit bij de VOIP gebruikers ook het geval?
Er valt weinig meer af te rekenen want VoDSL ligt bij de migranten van BBned volledig op zijn gat. Tjonge jonge, wat een stelletje amateuristische prutsers daar bij BBned. Ze kunnen echt niets goed doen de laatste tijd. Gelukkig kan ik met het gratis VoipBuster nog uitbellen, is ook nog goedkoper :)

[ Voor 6% gewijzigd door I_stealth_I op 14-03-2006 14:00 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Even over totaal iets anders als migratie van adsl1 naar adsl2.

Ik wil graag een dvd database gaan draaien op mijn homepage van tweakdsl en nu heb ik iets gevonden wat me wel leuk lijkt om mee te experimenteren.

VCD-db om precies te zijn nu staat er op de site dat ik het volgende nodig heb.
VCD-db runs on both Unix and Windows platforms.

Apache 1.3x/2.x on Unix/Linux/Solaris
Apache 1.3x/2.x on WinXP/Win2000/2003
IIS 5/IIS 6 on XP/Win2000/2003
Zeus webserver on WinXP

PHP5 !!
Kan dit zomaar of gaat dat niet werken op de tweakdsl homepage ?

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
SteveV schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:41:
Even over totaal iets anders als migratie van adsl1 naar adsl2.

Ik wil graag een dvd database gaan draaien op mijn homepage van tweakdsl en nu heb ik iets gevonden wat me wel leuk lijkt om mee te experimenteren.

VCD-db om precies te zijn nu staat er op de site dat ik het volgende nodig heb.

[...]

Kan dit zomaar of gaat dat niet werken op de tweakdsl homepage ?
De user-homepages van tweakdsl hebben (nog????) geen PHP ondersteuning.

[ Voor 3% gewijzigd door om3ega op 14-03-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

om3ega schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:54:
[...]

De user-homepages van tweakdsl hebben (nog????) geen PHP ondersteuning.
Ok duidelijk, bedankt.
Dan ga ik even zoeken naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

I_Stealth_I schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:55:
[...]

Er valt weinig meer af te rekenen want VoDSL ligt bij de migranten van BBned volledig op zijn gat. Tjonge jonge, wat een stelletje amateuristische prutsers daar bij BBned. Ze kunnen echt niets goed doen de laatste tijd. Gelukkig kan ik met het gratis VoipBuster nog uitbellen, is ook nog goedkoper :)
Toch niet helemaal hoor.
Ik ben en succesvol gemigreerd en heb gewoon een prima vodsl verbinding.
Het enigste is dat het bijna 10 seconde duurt voordat aan de andere kant de telefoon overgaat.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
NoepZor schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:46:
Klotelui bij BBned :(
Ik zou gister aangesloten worden en heb al sinds dit weekend een ADSL signaal. Echter kreeg ik gister geen IP en vanmorgen ook niet. Ik helpdesk gebeld van Speedxs en die vertelden hetzelfde. Nu moet ik max. 3 dagen wachten totdat BBned dat probleempje (instellling verkeerd) fixt..

De modem doet het volgens mij wel aardig, hij trait op 16mbit over een afstand van ruim 1600 meter :) Dus ik ga straks mijn volledige 10mbit wel halen (min de tcp/ip overhead natuurlijk)
Nu werkt alles goed, maarrr... ik kom niet boven de 1000kb/s.. Ik heb als max 940 gezien en ik zit meestal rond de 875 ~ 900. Ligt dit aan het tijdstip of aan de router (belkin wireless router) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Zijn er nog meer mensen die een soortgelijk mailtje hebben ontvangen?
Geachte heer mevrouw,

Bij deze willen wij u informeren dat er iets mis gegaan is in de BBNed batch. Dit is doorgespeeld naar BBNed en onze mensen, de verwachting is dat dit probleem vannacht of morgen wordt opgelost, mocht dit niet het geval zijn dan zult u naar verwachting z.s.m. geholpen worden. Wij hebben uw order in ons bestand opgenomen en zullen naar verwachting het in de komende tijd volledig oplossen. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet, Tweak
Nu hoop ik natuurlijk dat het vannacht of anders morgen is opgelost.
Maar ik vrees dat het "z.s.m." gaat worden gezien de ervaringen van de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Zondagskindje schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:15:

[...]

Maar ik vrees dat het "z.s.m." gaat worden gezien de ervaringen van de laatste tijd.
Mailtje niet gehad. Maarja je kan je natuurlijk wel voorstellen dat men zeer voorzichtig is met uitspraken. Nogmaals er is absoluut niet niks mis met BBned, top verbindingen zelfs. Maar wijzigen/mutaties gaan vaak erg fout. (In mijn beleving) En natuurlijk zijn ze ook weer afhankelijk van mannetjes met groene overhemden en VW-auto's, maar toch. Het is niet erg representatief te noemen. Ik kan hoog en laag gaan springen, kan lopen schreeuwen en tetteren maar het zal niet baten; ik heb maar een economy-lijn en ben maar een residential usertje. :) Het enige positieve van dit ongemak, is wel dat ik merk dat de migratie in volle gang is. We wachten af wat komen zal en probeer me te redden met een voipbuster lijntje en een chello-lijn die via draadloos tot mijn beschikking staat. Ik heb de dataverbinding terug op DSL1 en het spraakkanaal is nog zo dood als een pier. Ik heb in december opdracht gegeven dot migratie naar DSL2+ en had daar al de verwachting bij dat het wel eens april 2006 kon worden. En zelfs dat lijkt niet eens haalbaar denk ik. Zou het ze ze lukken om 3 zaken te regelen in 15 dagen? Lijn migreren, DSL provisionen op DSL2 en VoDSL weer aan de gang te krijgen? Denk het niet. Als het wel lukt, deel ik taart uit :)

Geen blame richting Tweak, ze zijn ook maar afhankelijk van een ketting die zo sterk is als de zwakste schakel.

[ Voor 38% gewijzigd door I_stealth_I op 14-03-2006 17:58 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Laatst online: 22-08 15:44
Hmm grappig, ik schijn (helaas of juist gelukkig?) niet de enige te zijn met BBned ADSL2+ problemen. December de aanvraag gedaan, ik zou een van de eersten geupgrade zijn. Na heel veel gebel en zelfs paar keer langs te zijn geweest hebben ze begin februari de centrale geupgrade en m'n oude Copperjet 816-2P die ik zelf met firmware geflashed heb, maakt verbinding volgens G.Dmt.BisPlus.

Uiteraard veel heen en weer gebeld, want lijnprofiel stond nog niet goed. Daarnaast loop ik sinds ik de nieuwe ADSL2+ modem eind januari heb ontvangen, een Zyxel 6202HWL (4ports, wireless) tegen veel problemen op. Continue disconnects, problemen met DHCP, problemen met router/NAT tables, enz. Ben 2 weken lang dagelijks bezig geweest met Zyxel om zowat dagelijks instellingen of een nieuwe firmware voor ze uit te testen zonder resultaat. Ik heb uiteindelijk een test-modem meegekregen, de Speedtouch 760i(w)

Eind februari eindelijk een BBned 16+ signaal erop. Gekeken en hij trainde op een uplink van 1200kbit maar wel een tegenvallende 11MBit downstream. Gelijk maar Zyxel 6202HWL aangesloten, kwam op 1280kbit up / 13MBit down. Alleen lijn was onstabiel: elke 3 minuten een reset, dan moet modem weer opnieuw trainen en syncen. Dan maar de Speedtouch erop aangesloten, 1200kbit up / 12Mbit down, maar helaas hetzelfde, ook om de 3 minuten een disconnect. Uiteindelijk maar weer de Copperjet aangesloten, dat 'redelijk stabiel' blijft. Soms 1 of meerdere disconnects achter elkaar, maar gemiddeld 1-2 disconnects per dag. Dan zie ik hem weer trainen.

Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 32.0 dB
Local Tx Power 12.3 dB

Remote Line Attn 13.0 dB
Remote SNR Margin 6.5 dB

Kortom het is hier nog bij lange na niet over. BBned is zover dat ze met mij een afspraak willen maken, er zal een engineer langskomen om de boel te controleren tussen centrale (Almere-Stad--FLK) en ISRA punt/modem. Zal eind deze week zijn, ik ben benieuwd.

De Zyxel mag ik gaan opsturen naar Zyxel zelf, die gaan het op kantoor testen op defecten en flashen een nieuwe firmware erop.

---

Los daarvan heb ik nog problemen met VoIP (dus niet VoDSL). In het begin kan ik me herinneren dat doorschakelen wel werkt, maar echt goed getest heb ik het niet (VoDSL werkte doorschakelen altijd en je merkte dit door de doorbroken kiestoon).

Ik wilde het laatst doorschakelen met VoIP van Tweakphone maar dit lukt dus tot nu toe niet, iemand wel gelukt en zoja hoe heb je dit gedaan (welke toetsen?).

[ Voor 4% gewijzigd door AirtjE op 14-03-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I_Stealth_I schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:55:
Tjonge jonge, wat een stelletje amateuristische prutsers daar bij BBned.
Dat is toch echt niet het probleem. Het probleem (de problemen) van TweakDSL ligt volledig bij hun CPS. Da's de partij die tikken verkoopt en rekeningen stuurt. Een van mijn ex-werkgevers ondervindt exact dezelfde problemen als ik met z'n VoDSL, maar hij heeft een ISDN15. Dat soort lijnen worden direct bij de CPS-partij afgelevert, zonder enige techniek anders dan een ATM-pijpje ertussen. Als de problemen identiek zijn of het nu wel of niet door een BBNed-telefoonswitch heengaat blijft er enkel de CPS over als bron van problemen. (Foute rekeningen, geen 0900-nummers bellen, pas na meerdere keren proberen een gesprek kunnen voeren, echo op de lijn, het is allemaal terug te voeren op de CPS.)

Jouw migratie is ook zo'n verhaal. Je DSL ging stuk omdat de order op de ADSL2+-poort opgeleverd werd. Als KPN op die dag je lijn omgestoken had, had je een paar uur zonder internet gezeten. Alles staat klaar, het wachten is op de ventjes in het groen. En dat duurt nog wel even, gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:15:

[...]

Nee ik heb een dergelijk mailtje niet gehad.
Dat hoeft ook niet omdat mijn verbinding stabiel is en sinds vorige week vrijdag goed werkt.
Ik nu een uptime van 80 uur en ik hoop ook dat het zo stabiel blijft als het nu is. Er is dus naar mijn mening geen sprake van een landelijk BBned storing want anders had ik daar ook wel last van gehad. Ik denk wel dat er een groep mensen is waarbij de migratie niet goed gegaan is, dat zou me niet verbazen. Het is alleen te hopen dat men dit snel gaat oplossen want echt vrolijk wordt je daar niet van. Snelheid van de newsserver zit nog steeds rond de 780 KB/s (volgens Newsleecher)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Mijn verbinding is niet stabiel , geen upgrade en ik heb het mailtje niet gehad.. moet ik me nu zorgen maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Burne schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:00:
[...]

Dat is toch echt niet het probleem. Het probleem (de problemen) van TweakDSL ligt volledig bij hun CPS. Da's de partij die tikken verkoopt en rekeningen stuurt. Een van mijn ex-werkgevers ondervindt exact dezelfde problemen als ik met z'n VoDSL, maar hij heeft een ISDN15. Dat soort lijnen worden direct bij de CPS-partij afgelevert, zonder enige techniek anders dan een ATM-pijpje ertussen. Als de problemen identiek zijn of het nu wel of niet door een BBNed-telefoonswitch heengaat blijft er enkel de CPS over als bron van problemen. (Foute rekeningen, geen 0900-nummers bellen, pas na meerdere keren proberen een gesprek kunnen voeren, echo op de lijn, het is allemaal terug te voeren op de CPS.)

Jouw migratie is ook zo'n verhaal. Je DSL ging stuk omdat de order op de ADSL2+-poort opgeleverd werd. Als KPN op die dag je lijn omgestoken had, had je een paar uur zonder internet gezeten. Alles staat klaar, het wachten is op de ventjes in het groen. En dat duurt nog wel even, gok ik.
Met dat DSL poortje is correct maar is het niet heel erg toevallig dat na het gerommel van mijn dataverbinding en het wegvallen van de linesync er vlakdaarna geen DSL-signaal meer is? Ik kan het niet geloven dat dat de CPS ligt van Tweak. Volgens mij zijn mijn VoDSL gegevens geprovisioned op mijn DSL2 poort. (ik kan dat straks heel simpel checken in de modem of de VoATM verbinding tot stand gebracht is). VPI/VCI's voor VoDSL zouden gelijk moete n blijven. En bij andere potentiele migranten hebben hetzelfde probleem.

edit; elcp connection established. Probleem doet zich waarschijnlijk ergens anders voor, idd bij de telco.

[ Voor 6% gewijzigd door I_stealth_I op 14-03-2006 20:12 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]AirtjE schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:46:
Hmm grappig, ik schijn (helaas of juist gelukkig?) niet de enige te zijn met BBned ADSL2+ problemen. December de aanvraag gedaan, ik zou een van de eersten geupgrade zijn. Na heel veel gebel en zelfs paar keer langs te zijn geweest hebben ze begin februari de centrale geupgrade en m'n oude Copperjet 816-2P die ik zelf met firmware geflashed heb, maakt verbinding volgens G.Dmt.BisPlus.

Uiteraard veel heen en weer gebeld, want lijnprofiel stond nog niet goed. Daarnaast loop ik sinds ik de nieuwe ADSL2+ modem eind januari heb ontvangen, een Zyxel 6202HWL (4ports, wireless) tegen veel problemen op. Continue disconnects, problemen met DHCP, problemen met router/NAT tables, enz. Ben 2 weken lang dagelijks bezig geweest met Zyxel om zowat dagelijks instellingen of een nieuwe firmware voor ze uit te testen zonder resultaat. Ik heb uiteindelijk een test-modem meegekregen, de Speedtouch 760i(w)

Eind februari eindelijk een BBned 16+ signaal erop. Gekeken en hij trainde op een uplink van 1200kbit maar wel een tegenvallende 11MBit downstream. Gelijk maar Zyxel 6202HWL aangesloten, kwam op 1280kbit up / 13MBit down. Alleen lijn was onstabiel: elke 3 minuten een reset, dan moet modem weer opnieuw trainen en syncen. Dan maar de Speedtouch erop aangesloten, 1200kbit up / 12Mbit down, maar helaas hetzelfde, ook om de 3 minuten een disconnect. Uiteindelijk maar weer de Copperjet aangesloten, dat 'redelijk stabiel' blijft. Soms 1 of meerdere disconnects achter elkaar, maar gemiddeld 1-2 disconnects per dag. Dan zie ik hem weer trainen.

Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 32.0 dB
Local Tx Power 12.3 dB

Remote Line Attn 13.0 dB
Remote SNR Margin 6.5 dB

Kortom het is hier nog bij lange na niet over. BBned is zover dat ze met mij een afspraak willen maken, er zal een engineer langskomen om de boel te controleren tussen centrale (Almere-Stad--FLK) en ISRA punt/modem. Zal eind deze week zijn, ik ben benieuwd.

De Zyxel mag ik gaan opsturen naar Zyxel zelf, die gaan het op kantoor testen op defecten en flashen een nieuwe firmware erop.

---

Dit probleem heb ik ook via Tweak(tiscali).
Je woont tever van de centrale zeggen ze.
Maar snachts is ie wel stabiel 14Mb.
Local Line Attn 32.0 dB , deze staat hier op 36
Smiddags en savonds valt ie terug naar 6mb
en de oplossing ??
Mijn adsl1 lijn was wel gewoon stabiel 8mb
Je zou zeggen dan moet ie op adsl2 dat ook makkelijk stabiel halen.
Maar was dat maar waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

AirtjE schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:46:
Ik had de 6202R en die verbrak ook om de ongeveer 4 minuten de verbinding.
Als ik iets ping krijg ik 4 timeouts en dan is de lijn weer up.

Ik dacht dat het aan het modem lag want met 15CM telefoonkabeltje vanaf het ISRA punt rechtstreeks in het modem werkte het nog niet goed.
Net de Zyxel vervangen voor een Linksys en die is wel een stuk stabieler maar verliest nog af en toe de verbinding.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                   DSL Status :      Up          
            DSL Modulation Mode :    ADSL2+          
            DSL Path Mode :      INTERLEAVED         
            Downstream Rate :    16419 Kbps          
            Upstream Rate :      1259 Kbps       
            Downstream Margin :      6 db        
            Upstream Margin :    5 db        
            Downstream Line Attenuation :    20          
            Upstream Line Attenuation :      10          
            Downstream Transmit Power :      0       
            Upstream Transmit Power :    0

Zijn deze waardes wel in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb volgens mij een "probleem" met iets. Ik haal niet de maximale snelheid namelijk en heb een soort schommelpatroon op mn lijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.bomans.speedxs.nl/schommel2.GIF

Waar ligt dit aan? Een tracert geeft gewoon een goeie ping en geen haperingen naar bijv. google.nl of speedxs.nl

De config is als volgt.

PC (zie onderschrift, snel genoeg :P) -->
Wireless lan naar router, ik haal 2,5 MB/s naar een bekabelde PC lijkt me ok dus. Signaal is uitstekend of zeer goed en 54 mbit. -->
Router is een belkin 54g wireless router, 2 antennes NAT en firewall aan -->
UTP patch cat5e kabel van 1,5 meter -->
Copperjet 1616 @ 16mbit train en bridge mode -->
1,5 meter telefoondraad meegeleverd met modem -->
Splittertje -->
30 cm draad naar het ISRA punt.

Ik heb al geprobeerd met een kabel direct op het modem, maar ik krijg geen IP via DHCP terwijl alles op auto staat. Router krijgt wel binnen 5 sec een IP van de DHCP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

HoppyF schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:14:
[...]

Nee ik heb een dergelijk mailtje niet gehad.
Dat hoeft ook niet omdat mijn verbinding stabiel is en sinds vorige week vrijdag goed werkt.
Ik nu een uptime van 80 uur en ik hoop ook dat het zo stabiel blijft als het nu is. Er is dus naar mijn mening geen sprake van een landelijk BBned storing want anders had ik daar ook wel last van gehad. Ik denk wel dat er een groep mensen is waarbij de migratie niet goed gegaan is, dat zou me niet verbazen. Het is alleen te hopen dat men dit snel gaat oplossen want echt vrolijk wordt je daar niet van. Snelheid van de newsserver zit nog steeds rond de 780 KB/s (volgens Newsleecher)
Ik ben jaloers op je. Mijn verbinding heeft er gisteren zo goed als heel de dag er uit gelegen en ik zit nog steeds op ADSL1 snelheid.
Maar goed, Tweak doet er alles aan, zeggen ze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Zondagskindje schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:30:
[...]

Ik ben jaloers op je. Mijn verbinding heeft er gisteren zo goed als heel de dag er uit gelegen en ik zit nog steeds op ADSL1 snelheid.
Maar goed, Tweak doet er alles aan, zeggen ze. :)
:O echt? Ik hoop morgen weer telefoon te hebben, ze gaan het morgenochtend fixen met de telco.

[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 14-03-2006 21:47 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

I_Stealth_I schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:39:
[...]

:O echt? Ik hoop morgen weer telefoon te hebben, ze gaan het morgenochtend fixen met de telco.
Met de nadruk op de laatste 2 woorden uit mijn post ;)
Niet dat het je helpt maar ik leef met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
[...]

Weerstand A B,49,kOhm
Weerstand B A,26,kOhm

Capaciteit A B,253,nF
Capaciteit B A,248,nF

Ziet er uit als een alarmsysteempje of iets op de lijn, zeker geen splitter als eerste netjes ;)
Bierkameel schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:58:
[...]

Heb ik al geprobeerd, zelfs rechtstreeks met 2 draadjes met een harde kern in mn ISRA punt naar een RJ11 stekkertje doet ie het.

Ik heb net contact gehad met Valadis en volgens hun is het een bekend probleem met dit modem, de firmware is behoorlijk brak en er zou binnenkort een nieuwe komen.

Wat voor ISRA heb je? Als het zo'n PTT aansluiting in de muur is mag je hem wel eens openen en inspecteren of er geen aftakking is bijgezet. Of een ander ISRA punt type en waar zit hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Mjah op zich raar. Ik zit hier volgens BBned op 1038meter, volgens andere tests 800meter. Ik hoop alleen niet dat die verhalen die ik wel eens gelezen heb dat die waarden totaal niet kloppen, niet bij mij het geval zijn,d at het opeens 3km blijkt te zijn ofzo...

Aan andere kant zou dat best vreemd zijn, neem aan dat Almere vrij goed in mekaar steekt en er geen domme omwegen gemaakt zijn voor mijn lijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stalker schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:45:
[...]

Toch niet helemaal hoor.
Ik ben en succesvol gemigreerd en heb gewoon een prima vodsl verbinding.
Het enigste is dat het bijna 10 seconde duurt voordat aan de andere kant de telefoon overgaat.
10 seconden?? was het maar waar, bij mij vaak 50-60 seconden.Niet normaal vind ik, je zal maar 112 moeten bellen.

En ik lees er nergens iets over bij Tweak wat dit voor probleem is. Afwachten maar weer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
AirtjE schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:48:
Mjah op zich raar. Ik zit hier volgens BBned op 1038meter, volgens andere tests 800meter. Ik hoop alleen niet dat die verhalen die ik wel eens gelezen heb dat die waarden totaal niet kloppen, niet bij mij het geval zijn,d at het opeens 3km blijkt te zijn ofzo...

Aan andere kant zou dat best vreemd zijn, neem aan dat Almere vrij goed in mekaar steekt en er geen domme omwegen gemaakt zijn voor mijn lijn :p
Almere kan best raar lopen door water ;)

Je kan het aan de downstream attenuation redelijk zien of die 1000 meter klopt ongeveer. Dan moet het in de buurt van zo'n 10dB zijn ongeveer.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 14-03-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Ik had een lage result van 12dB voorheen. Sinds de centrale ADSL2+ geschikt is, schoten alle signalen omhoog. Zou niet mogen zou je denken. Misschien daarom dat er toch een engineer erheen gaat? :)
Ik weet het niet, maar hoop zeker dat er iets positiefs uit komt rollen. Die knipperende verbinding ben ik ook zat, terwijl ik echt liefst met die Zyxell online kom vanwege de uitgebreide functies erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

bjck schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:09:
[...]

Ziet er uit als een alarmsysteempje of iets op de lijn, zeker geen splitter als eerste netjes ;)

[...]
Wat voor ISRA heb je? Als het zo'n PTT aansluiting in de muur is mag je hem wel eens openen en inspecteren of er geen aftakking is bijgezet. Of een ander ISRA punt type en waar zit hij?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/isra1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/isra2.jpg

Een mooier ISRA punt kan je toch niet krijgen.
De dikke kabel komt binnen op het witte kastje links en gaat dan met een 10CM kabeltje naar de splitter.
Ik heb dat korte kabeltje al vervangen en het modem er ook al aan gehangen zonder splitter.
Er zit dus 100% zeker niks voor de splitter, ik ben dus wel benieuwd waar dan het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmu schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:23:
[...]

Ik denk echt niet dat 't aan TweakDSL ligt, hier gaat mailen naar mijn werkgever en naar hotmail perfect. Geen instelling verkeerd staan?
Nope, niet voor zover ik weet. Zowel in Thunderbird als Outlook Express werkt het niet. Tweakdsl gemaild en volgens hen zouden beiden in de lijst met geblackliste adressen staan (werkgever en hotmail). Bij hotmail kan ik me nog wat voorstellen... werkgever totaal niet eigenlijk (die gebruikt namelijk een adres dat alleen voor intern gebruik is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele vraagjes:

Ik zit nu bij @Home Breedband (de duurste) en ben van plan om dit abo te nemen bij TweakDSL

Ik zit op 1603m afstand van een centrale, welke snelheden kan ik +/- op rekenen? Ik kom nu bij @Home niet hoger dan een download van 600KB p/s.

vergeef me mijn n00bheid :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 00:42:
Enkele vraagjes:

Ik zit nu bij @Home Breedband (de duurste) en ben van plan om dit abo te nemen bij TweakDSL

Ik zit op 1603m afstand van een centrale, welke snelheden kan ik +/- op rekenen? Ik kom nu bij @Home niet hoger dan een download van 600KB p/s.

vergeef me mijn n00bheid :>
Ik dacht dat @home nog steed een 450-500KB download cap had?, blijkbaar niet...
Maar 1600meter kan je best nog wel iets bijrekenen als je het via een pc check hebt gedaan.
en rond de 2km is het denk ik vrij lastig om een snelheid te geven.. Denk dat het wel meer is dan bij @home en nog goedkoper ook.. bjck had een grafiekje met snelheden die "waarschijnlijk" haalbaar zijn op bepaalde afstanden. Kan het alleen niet zo snel vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 01:34:
[...]

Ik dacht dat @home nog steed een 450-500KB download cap had?, blijkbaar niet...
Maar 1600meter kan je best nog wel iets bijrekenen als je het via een pc check hebt gedaan.
en rond de 2km is het denk ik vrij lastig om een snelheid te geven.. Denk dat het wel meer is dan bij @home en nog goedkoper ook.. bjck had een grafiekje met snelheden die "waarschijnlijk" haalbaar zijn op bepaalde afstanden. Kan het alleen niet zo snel vinden..
Bij Eweka slurp ik met een max van 580KB, hoger kom ik nooit. Maar als ik dat 12Mbit abo neem ga ik er geheid op vooruit? Als ik tussen de 1000KB en 1500KB haal ben ik al heel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Hmm ik ben even aan het spelen met de copperjet 816-2P en tot op heden krijg ik geen verbinding.
Linesync etc is allemaal goed krijg zelfs een ip adres maar verbinden of pingen naar wat dan ook lukt me niet.
Is er ergens een adsl2+ config te downloaden ofzo ? ik kan me voorstellen dat ik een setting over het hoofd zie maar kom er niet achter welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 01:46:
[...]

Bij Eweka slurp ik met een max van 580KB, hoger kom ik nooit. Maar als ik dat 12Mbit abo neem ga ik er geheid op vooruit? Als ik tussen de 1000KB en 1500KB haal ben ik al heel tevreden.
Als de afstand ook echt rond die lengte is op de kabels in de grond kan je daar wel op rekenen. Ik denk dat hij deze grafiek bedoelde. Ik zit hier boven qua snelheid, dus is ook niet een absoluut maximum de lijn in de grafiek.

Tiscali & BBned beschikbaar op je adres? Als je postcode check doet bij TweakDSL zie je dan zowel de B10 als T12 beschikbaar ook?

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 15-03-2006 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Ik verwacht dat KPN al in hun handen wrijft.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mister_T schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 06:28:
[...]

Ik verwacht dat KPN al in hun handen wrijft.... :P
Of niet natuurlijk!
Het is maar net welke partij het bedrijf koopt en wat de (uitbreidings) plannen zijn.

Veel ISP's/aanbieders/kabelboeren zijn in buitenlandse handen en dat hoeft niet persé slecht te zijn.
Wanadoo is van France Telecom, Tele2 van Tele2 Zweden, UPC/Chello van Liberty Global (USA) enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bierkameel schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 00:09:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Een mooier ISRA punt kan je toch niet krijgen.
De dikke kabel komt binnen op het witte kastje links en gaat dan met een 10CM kabeltje naar de splitter.
Ik heb dat korte kabeltje al vervangen en het modem er ook al aan gehangen zonder splitter.
Er zit dus 100% zeker niks voor de splitter, ik ben dus wel benieuwd waar dan het probleem zit.
Kabeltje wat je doorgeknipt hebt en gestript niet van die mini vezeltjes van binnen? Dat als je er aan trekt je hem zo uit je ISRA vandaan lostrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 06:25:
[...]

Als de afstand ook echt rond die lengte is op de kabels in de grond kan je daar wel op rekenen. Ik denk dat hij deze grafiek bedoelde. Ik zit hier boven qua snelheid, dus is ook niet een absoluut maximum de lijn in de grafiek.

Tiscali & BBned beschikbaar op je adres? Als je postcode check doet bij TweakDSL zie je dan zowel de B10 als T12 beschikbaar ook?
Als ik een postcode chek uitvoer kan ik meerdere producten kiezen, maar van bovengenoemde kan ik alleen TweakDSLT12 vinden, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Lengte van de lijn voor B10 te groot (BBned wat voorzichtiger dan Tiscali misschien) of geen ADSL2+ beschikbaar op het BBned netwerk op je adres.

Zie je ook T16WO dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I_Stealth_I schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:38:
edit; elcp connection established. Probleem doet zich waarschijnlijk ergens anders voor, idd bij de telco.
Ja, het nummer is verhuist van je oude naar je nieuwe poort. Je hebt dus wel een werkende aansluiting op je oude DSL, maar zonder nummer. Da's net zo bruikbaar als internet zonder IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:16:
Lengte van de lijn voor B10 te groot (BBned wat voorzichtiger dan Tiscali misschien) of geen ADSL2+ beschikbaar op het BBned netwerk op je adres.

Zie je ook T16WO dan?
Als ik de postcode check (wederom) uitvoer kan ik T16WO ook selecteren, dus dat is beschikbaar bij mij, is dat goed nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:52:
[...]

Als ik de postcode check (wederom) uitvoer kan ik T16WO ook selecteren, dus dat is beschikbaar bij mij, is dat goed nieuws?
'
Dat is goed nieuws dat het op je adres beschikbaar is inderdaad. Als die 1600 een beetje blijkt te kloppen kom je wel ergens tussen 12 en 20 uit.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 15-03-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Hé, even een vraagje over overstappen van @home naar TweakDSL en nummer portering.

Huidige situatie
@home breedband internet
@home telefonie (met telefoonnummer dat ik wil houden)

Gewenste situatie
TweakDLS B10 (met VOIP)

Om dit te bereiken heb ik of een 'kaal-koper' aansluiting nodig via TweakDSL (à 75,- setup / 9,40 per maand) of een KPN BelBudget aansluiting (à 47,95 setup / 9,67 per maand).

Bij de laatste optie krijg ik óf weer een nieuw nummer, óf ik moet mijn @home telefonie nummer porteren? Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn huidige nummer (nu via @home telefonie) op mijn TweakDSL B10 abbo krijg?
  • Kan dat alleen door de 'kaal-koper' optie?
  • Kan dat via nummerportering naar KPN Belbudget en zodra die er ligt de TweakDSL B10 aanvraag indienen?
  • Of kan ik een nieuw nummer nemen op het KPN Belbudget account en mijn huidige nummer rechtstreeks porteren naar TweakDSL?

~~ meesterprutser ~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16
Phreak schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:10:
Blijkbaar wel. Het werkt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heeft iemand enig idee hoe soepel Tweakdsl is met het veranderen van een order?
Ik zit er serieus over te denken om nu T12 te nemen in plaats van BB10. Is het eerste jaar zelfs goedkoper, en het tweede jaar iets duurder voor een hogere snelheid en een partij waar ik meer vertrouwen in heb.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er vandaag achter dat er bij de lijn info in mijnTweak staat dat ik een PSTN lijn heb (B10)
Ik heb echter al zolang als dat er ISDN bestaat in Almere geen PSTN meer.
Nu maar hopen dat dit niet de upgrade verlengt.
Het is wel typisch Tweak. Bij de aanvraag 1,5 jaar geleden werd dezelfde fout gemaakt.

Ik vond het ook al vreemd dat ik vorige week een POTS modem (1616) en splitter ontving. Modem is te flashen alleen de splitter niet. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:05:
Ik zit er serieus over te denken om nu T12 te nemen in plaats van BB10. Is het eerste jaar zelfs goedkoper, en het tweede jaar iets duurder voor een hogere snelheid en een partij waar ik meer vertrouwen in heb.
Ik denk niet dat je hier veel aan kan veranderen als de order al in behandeling is door BBned. Of je moet flink in de buidel tasten.. Beste is even bellen met Tweak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren nieuwe status in MijnTweak:

VPI 16
VCI 1885
Handover Point CAMBRIUMA3

En vandaag email met oplevering 21-03-2006 (als alles goed gaat) Ben blij dat er nu wat gaat gebeuren hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Vandaag ISRApunt maar eens opengemaakt. Nieuw kabeltje eraan gehangen direct aan A1 en A2, direct naar modem zonder splitter (er zit toch geen spraak aan de lijn). Helaas, zelfde waarden. Met splitter ertussen ook zelfde waarden. En oorspronkelijke situatie (ISRA -> WCD -> Modem) gaf dezelfde resultaten, dus ik verlies binnenhuis geen signaal.

Morgen vroeg staat de engineer voor de deur. Ben benieuwd wat hij eraan gaat doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door AirtjE op 15-03-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Hebben meer mensen in de omgeving van gorinchem problemen met hun lijn?
Zit in pc 4201bp en heb rond 1700 geen verbinding meer (nu ff via inbelverbinding werk).
Zie geen storing staan op de tweakdsl aankondigingen site. En uiteraard heb ik te laat gemerkt dat het niet meer werkte (laatste mail op mijn server was om 1700u).

Modem blijft op activiation staan. Is net of de hele lijn erachter weg is. Telefoon doet het nog wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gizz schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:05:
Als je nog binnen 7 werkdagen na het bestellen (koop op afstand) kan je sowieso een aanvraag annuleren. Een verandering van aanvraag is eigenlijk hetzelfde als annuleren en opnieuw aanvragen natuurlijk.

Als je nog <7 dagen zit kan je dit voorleggen, anders annuleren gewoon en opnieuw aanvragen. Als het >7 dagen is kan je het alleen vriendelijk vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

De prijzen zijn nu ook bekent voor tweakphone.
http://www.tweakdsl.nl/?page=phone/subscriptions

Abonnement TweakPhone VoIP 500
Kosten per maand € 9,95 inclusief 500 gratis belminuten naar nationale vaste nummers
Aansluitkosten: Geen

Voorwaarden
Aanbieding geldig tot 1 mei 2006
Genoemde abonnements- en verbruiksgelden zijn gebasseerd op automatische incasso, linesharing en inclusief BTW.
Minimale contractsduur is 1 maand, daarna opzegbaar per maand
De 500 gratis belminuten kunnen niet meegenomen worden naar de volgende maand
Alleen bellen vanaf het opgegeven adres is mogelijk, aangezien de Nederlandse wetgeving ander gebruik verbiedt

Ik was van plan om Tweakphone te gaan gebruiken maar ik blijf nu toch maar bij BudgetPhone. Jammer maar ik vind het te duur.

[ Voor 4% gewijzigd door fjs op 15-03-2006 19:30 ]

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

bjck schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:33:
[...]
Als je nog <7 dagen zit kan je dit voorleggen, anders annuleren gewoon en opnieuw aanvragen. Als het >7 dagen is kan je het alleen vriendelijk vragen.
Nou, over de 7 dagen zit ik iets heen, vandaag is het dag 88 sinds de bestelling. Als je iets koopt en je krijgt het niet geleverd, dan mag je gewoon de koop ontbinden. 90+ dagen om een verbinding te leveren vind ik niet normaal.
Mailtje is in ieder geval onderweg naar Tweakdsl, ben benieuwd hoe ze ermee omgaan. Ze adverteren zelf in ieder geval met 'Unlimited Freedom’, dan verwacht ik ook een beetje coulance als je als klant 90 dagen zit te wachten op freedom.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
fjs schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:30:

Kosten per maand € 9,95 inclusief 500 gratis belminuten naar nationale vaste nummers

Voorwaarden
Genoemde abonnements- en verbruiksgelden zijn gebasseerd op automatische incasso, linesharing en inclusief BTW.
Alleen bellen vanaf het opgegeven adres is mogelijk, aangezien de Nederlandse wetgeving ander gebruik verbiedt

Ik was van plan om Tweakphone te gaan gebruiken maar ik blijf nu toch maar bij BudgetPhone. Jammer maar ik vind het te duur.
Nou, ik ben niet van m'n stoel gevallen van deze aanbieding....
Komt dus neer op zo'n 2 ct/minuut. In feite wat minder omdat je het starttarief dan niet hebt.
Boven de 500 minuten (dat is dus gemiddeld 16 minuten/dag) ben je dus 3 ct/minuut kwijt + dan nog 4,5 ct starttarief. Ik vind dat niet erg goedkoop.

En wat is dat voor flauwekul van de Nederlandse wetgeving? Waar staat dat ik niet mag VoIP-en vanaf welke-plek-dan-maar-ook? Als ik ergens met mn notebook via wireless ofzo wil gaan bellen moet dat toch kunnen? Volgens mij kan dat ook via aanbieders als Voipbuster e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjs schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:30:

Voorwaarden

En dit noemen ze een Aanbieding?!?

Inderdaad... hier nog een die bij BudgetPhone blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Nou vandaag m'n nieuwe Copperjet 1616 binnen gekregen, kijken hoe lang deze blijft leven...

Heb een vraagje voor de mensen die hem met Voip gebruiken, net zoals ik....

Ik heb hem ingesteld voor voipbuster, alles werkt perfect. Echter wil ik alle twee de FXS poorten gebruiken, dus heb ik 2 accounts en de gegevens ingevuld. Het modem geeft aan dat ze beide geregistreerd zijn, echter als ik met 2 toestellen probeer te bellen krijg ik bij het toestel op poort 2 de ingesprekstoon..

En wat mij ook frappeert is dat op het moment dat ik naar het nummer dat op poort 2 toegewezen is, als ik daar op bel dan gaat hij over op poort 1. :? Heel erg vreemd... Heeft iemand het wél goed werkend met 2 accounts? Zo ja, wat hebben jullie daarvoor moeten instellen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb mn @home maar weer aangesloten nadat ik mn hele ISRA punt uit elkaar heb gesloopt.
De rode en de blauwe ader die ook aangesloten waren opnieuw afgepeld en deze netjes in de clipjes gedaan van de splitter en nog steeds een brakke verbinding.
Nu weet ik iig 100% zeker dat het probleem niet hier thuis zit.

Morgen maar weer eens bellen dat de wijkkast oid gaan checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag is het zover...
ik kwam vandaag thuis, en wat zegt het modem ?

15.03.06 14:29:02 DSL ist verfügbar (DSL-Synchronisierung besteht mit 6127/980 kbit/s).
15.03.06 14:28:48 DSL-Synchronisierung beginnt (Training).
15.03.06 14:28:24 DSL-Synchronisierung beginnt (Training).
15.03.06 14:28:21 Internetverbindung wurde getrennt.
15.03.06 14:28:21 DSL antwortet nicht (Keine DSL-Synchronisierung).

vanmorgen nog 2048/1024 nu 10Mbit...
Alleen is de snelheid niet geheel conform wat ik zou verwachten op 1439 meter van de centrale..
Dit alles binnen 18 dagen na aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag de zyxel 2602HW geinstalleerd en ingesteld (firmware van de tweakhomepage).
Ik heb de firewall en de DHCP server uit staan. Erg stabiel tot nu toe.
Ik ben erg tevreden over de waardes:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/36CFA883FU1V

De ware downloadsnelheid zit echter nog steeds op ADSL1 niveau. Uploadsnelheid is wel erg lekker met 125 KB/s. Ik heb inmiddels wel antwoord op mijn vraag waarom:

"Wat er speelt is dat u wel al bent omgezet, maar nog niet op de NRP.
We gaan dat direct doormelden aan de carrier dat ze dit aanpakken.
Excuses voor de overlast."

Ik heb net even een kostenberekening gedaan tussen het KPN abonnement en tweakphone....ik zou er rond de 8 euro op vooruit gaan per maand. Ik wacht nog een paar maanden af, aangezien ik eerst gebruikerservaringen wil lezen (dus iedereen: meld je aan! ;) :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gizz schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:40:
vandaag is het dag 88 sinds de bestelling.
Lees je wel eens algemene voorwaarden? Dat kan helpen, namelijk.
Artikel 2 Levering van de dienst

TweakDSL probeert door het gehele land haar diensten te leveren, maar kan niet garanderen dat dit altijd mogelijk is en of zal blijven.

Zodra TweakDSL van de Contractant een volledig ingevuld aanvraagformulier of contract heeft ontvangen zal TweakDSL deze opdracht zo spoedig als mogelijk is leveren. Als levering van de TweakDSL verbinding niet binnen 60 dagen heeft plaatsgevonden, mag door Contractant kostenloos het contract worden ontbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik had inderdaad vlak voor de 60 dagen kunnen ontbinden, alleen werd ons toen verteld dat de verbinding elk moment geleverd kon worden door BBned.

In de wet staat dat als je iets koopt en er niet geleverd wordt (of als er iets slecht geleverd wordt), dat je dan de koop mag ontbinden. Dit staat boven die voorwaarden van 60 dagen. Gelukkig wel, want zonder die wet zou ik nu oneindig lang aan Tweakdsl vast kunnen zitten als het aansluiten nog oneindig lang duurt.

Nogmaals, als ik van te voren had geweten dat ik na 90 dagen nog niks zou hebben, dan had ik al lang het contract ontbonden, maar aangezien mij steeds voorgehouden werd dat het wachten nu toch echt voorbij was geloofde ik dat ook (stom van me, natuurlijk..).

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 15-03-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Volgens mij lees je het verkeerd, want er staat dat je na 60 dagen kunt ontbinden. Als je er nu vanaf wilt, is een briefje dus genoeg. Kun je daarna weer kijken wat je dan wel wilt.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ah zo, dat las ik inderdaad verkeerd (al teveel gelezen vandaag ;) ). Ik hoop dat het verder toch een beetje soepel opgelost kan worden. Dus niet dat ik m'n modem moet terugsturen, een abonnement bestel en weer hetzelfde modem teruggestuurd krijg :P

Bedankt voor het wijzen op de voorwaarden iig!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gizz schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:44:
Gelukkig wel, want zonder die wet zou ik nu oneindig lang aan Tweakdsl vast kunnen zitten als het aansluiten nog oneindig lang duurt
Diezelfde wet heeft het over een 'redelijke termijn', waarbij een rechter zal afwegen hoe lang het normaal gesproken duurt voordat een product geleverd wordt. Het telefonisch bestellen van een product wat op voorraad in een magazijn ligt mag een paar dagen duren, en inclusief een niet-verwijtbare fout is twee weken dan redelijk, en voor DSL is twee maanden redelijk. Maar zelfs met die twee maanden zit je al ruim buiten de periode.

Nou is me uit jouw verhaal niet duidelijk geworden wat er fout gaat. De aanvraag kost een of twee dagen om te verwerken en KPN aan te sturen, en KPN kan ergens tussen de vijf en vijftien werkdagen nemen voor de portering. Hoe dan ook, na drie weken moet er een DSL-lijn zijn. Vervolgens zou je telefoonlijn stuk kunnen blijken, en het storingstraject daarvoor moet binnen twee weken helemaal doorlopen zijn. Zit ik op vijf weken, dus acht is ruim, en elf of twaalf is onzinnig.

(Voor telco-telco en ISP-ISP gelden andere handelingen en dus andere termijnen, maar ook dat is binnen vier of vijf weken af te ronden, tenzij je nieuwe telco je migratie aanvraagt voor na het 'einde contract' bij de oude..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mijn situatie: Demon BBned adsl1 -> Tweakdsl BBned 2.
Halverwege december aangevraagd, toen werd januari als datum genoemd, toen februari etc. Zit nu dus nog steeds bij Demon.
Achja, die 12 Mbit Tiscali lijkt me nu toch beter, die was er in december nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De vraag is of dat om de levering van een dienst gaat, of om de aanpassing van een bestaande naar een ander product.

In het voorbeeld van Burne dat je lijn na 3 weken is geleverd, maar niet werkt. Dan heb je opzich in 3 weken je product geleverd gekregen, alleen werkt het niet en begint er een storingstraject. De vraag dan weer is wat is redelijk voor het oplossen van een storing qua termijn. Of kan je het zien als 'nog niet geleverd' nogsteeds.
Gizz schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:08:
Mijn situatie: Demon BBned adsl1 -> Tweakdsl BBned 2.
Halverwege december aangevraagd, toen werd januari als datum genoemd, toen februari etc. Zit nu dus nog steeds bij Demon.
Achja, die 12 Mbit Tiscali lijkt me nu toch beter, die was er in december nog niet :)
Er wordt nogsteeds omgebouwd bij Tiscali. Dus langzaam komen de laatste locaties ook ADSL2+ beschikbaar nu.

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 15-03-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met het TweakdslT12 abonnement? Ik zit er aan te denken maar ik twijfel n.a.v de best wel negatieve berichten in dit topic. Verreweg de meeste van deze berichten betreft bbned verbindingen.

Verder wil ik weten wat een goede modem keuze is voor het tiscali netwerk.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.