"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Verwijderd
Dit heb ik al een maand of 2, dus ik zou me er niet te veel op verheugen dat het enige betekenis heeftZondagskindje schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:01:
[...]
Bij mij staat het zelfde als bij HoppyF:
Order Installed Date 0000-00-00
Planned Date 0000-00-00
Ceased Date 0000-00-00
Ceased Reason
Product ID XXXX (hier staat een nummer)
Name TweakDSLB16WO PSTN
Supplier BBNT
Connections Enabled
Line Speed 16-24Mb/1Mb_bandwidth
LineType PSTN
DSL Type
VPI
VCI
Handover Point
Current IP IP MAC
Voice
Radius
En dat was het.

Verwijderd
PartypooperVerwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:13:
[...]
Dit heb ik al een maand of 2, dus ik zou me er niet te veel op verheugen dat het enige betekenis heeft
Ik heb besloten me (voorlopig!) even niet druk te maken
http://www.internode.on.net/adsl2/graph/index.htmNoepZor schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:45:
[...]
[afbeelding]
Hij zit denk ik te ver van de centrale om echt hoge snelheden te halen. Kan ie beter downgraden naar een 10mbit abo.
Edit: zie ook: http://www.speedtest.nl/A...code=1234AB&distance=2200
Deze is zelfs nog duidelijker.
Grappige pagina trouwens van speedtest.nl. Alleen zijn de afstanden ook hier hemelsbreed en je moet weten op welke centrale je bent aangesloten. Hier is het toevallig de derde van boven, dus zeker niet de gene die hemelsbreed het dichtste bij staat (helaas).
Preventief wel even de kanttekening dat je aansluiting/lijn niet van centrale veranderd kan worden. Lijnen liggen in de grond zoals ze liggen.
[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 09-03-2006 22:20 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ja, dat snap ik ook. De metingen zijn trouwens over de hele dag, maar dat is niet mijn probleem. Mijn gemiddelde is 1923 kb/s, maar ze geven het op de site als 1113 kb/s. Hoe kan ik de rest van de metingen nog vertrouwen dan?HoppyF schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:46:
Ik wil niet veel zeggen maar als er van de 585 tests 380 van jouw afkomstig zijn is dat toch ook niet erg betrouwbaar? Een groot aantal metingen heeft alleen enige zin als ze ook verdeeld zijn over meerdere gebruikers.
Om een redelijke test te doen kun je beter een groot bestand (100 MB o.i.d) van verschillende locaties downloaden. Dat geeft een beter beeld. Als je dat dan ook nog op verschillende tijden doet heb je een nog beter beeld.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Verwijderd
Nu ga je natuurlijk het gratis ADSL(1)-modem aanvragen terwijl je al een werkend modem hebt. Laat het nieuwe modem 60 euro kosten, dan is een korting van 40 euro toch een goede deal voor beiden?
Als je een abonnement neemt geeft een ISP je korting op een modem. Als je het modem niet neemt ook geen korting, want je neemt het modem niet. 't Is vrij simpel eigenlijk, de korting is op een modem, niet op je lijn of aansluitkosten.Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:16:
Waarom krijg je nooit korting bij aanmelding als je al een modem hebt? (Bij geen enkele provider).
Nu ga je natuurlijk het gratis ADSL(1)-modem aanvragen terwijl je al een werkend modem hebt. Laat het nieuwe modem 60 euro kosten, dan is een korting van 40 euro toch een goede deal voor beiden?
Ik zou het wel even checken als je zulke uitspraken doetVerwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:16:
Waarom krijg je nooit korting bij aanmelding als je al een modem hebt? (Bij geen enkele provider).
Bij bijvoorbeeld Het Net krijg je €79 terug als je geen modem neemt.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Rene de Graaf
Ik heb mijn modem dus niet gereset dit is afgelopen nacht gebeurd.
Gisterenavond laat was het nog niet zo.
Dat zou betekenen dat ik overgezet ben, ik ben benieuwd wie nog meer....
Mijn IP adres is hetzelfde gebleven.
Helaas ben ik nu op mijn werk en kan ik niet zien of ik ook over ben.
Maar dit staat in "Mijn Tweak"
VPI 16
VCI 1313
Handover Point CAMBRIUMA3
Ik neem aan dat er bij jou ook wat meer info staat, HoppyF?
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
DSL standard: ADSL_G.dmt
near-end interleaved channel bit rate: 8064 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 992 kbps
far-end fast channel bit rate: 0 kbps
natuurlijk gefeliciteerd voor de mensen die wel eindelijk overgezet zijn!!
[ Voor 15% gewijzigd door 666AnGeL op 10-03-2006 09:12 ]
ras> wan adsl chandata
DSL standard: ADSL_G.dmt
near-end interleaved channel bit rate: 2048 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 992 kbps
far-end fast channel bit rate: 0 kbps
Inderdaad, dat is dus sinds gisteren aangepast.Zondagskindje schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:52:
Heej feli met de nieuwe snelheid!
Helaas ben ik nu op mijn werk en kan ik niet zien of ik ook over ben.
Maar dit staat in "Mijn Tweak"
VPI 16
VCI 1313
Handover Point CAMBRIUMA3
Ik neem aan dat er bij jou ook wat meer info staat, HoppyF?
Dit is er bijgekomen:
VPI 2
VCI 7133
Handover Point CAMBRIUMA2
Nu heb ik wel een B10 en geen B16WO dus dat zal wel het verschil verklaren.
Ik denk dat je dus ook over bent
Voor degene die nog niet over zijn verwacht ik dat er toch wel snel iets gaat gebeuren.
Als je profiel bij Mijn Tweak is aangepast komt er toch wat op gang dat is nu wel gebleken.
Mijn gegevens:
ras> wan adsl chandata
DSL standard: ADSL2+ Mode
near-end bit rate: 10238 kbps
far-end bit rate: 1023 kbps
ras>
[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 10-03-2006 10:51 ]
Verwijderd
Verwijderd
Mijn VoDSL nummer is nu afgesloten (had bij de upgrade aangegeven voip te willen gebruiken) maar heb nog steeds niets gehoort over VOIP..
Ik zal er zo eens een mailtje aan wagen richting de helpdesk.
Nee, VOIP is nog altijd een apart abonnement. Hetgeen ook duidelijk te vinden is, aangezien er bij geen enkel ADSL abbo wordt gerept over VOIP.sander815 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:11:
levert tweak nu standaard voip bij aan adsl verbinding? Ik kan er weinig over vinden op de website(die ook niet echt duidelijk vond)
Verwijderd
Name Value
Driver Version 1.57
API Version GS_API_419
Firmware Version D.79.2.19
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt.BisPlus
State Showtime
Operation Progress 0x00000000
Tx Bit Rate 1037000
Rx Bit Rate 17622400
Rx Attn DR 18256000
Tx Cell Rate 2445
Rx Cell Rate 41562
INP Up 0.0
INP Down 0.0
Data Boost Disable
Standard G.Dmt.BisPlus
Ec Fdm Mode FDM
Annex Type G.Dmt.Bis
Defaults None
Activate Line None
Reset Defaults false
Maar mijn download en upload zijn niet veranderd. Zowel op speedtest.nl als de test.bin van tweakdsl op ADSL1 speeds. Ik heb geprobeerd de VPI/VCI aan te passen aan hetgeen op tweakdsl.nl bij lijninfo staat 2/7133 maar dan krijgt het modem geen ip-adres.
Weet iemand hoe of wat ik nog kan instellen?
Moet je niet doen. Dat is jouw 'nummer' in de centrale (geloof ik). Dat is heel iets anders dan het VPI/VCI nummer van het netwerk waar je op zit.Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:03:
Ik heb geprobeerd de VPI/VCI aan te passen aan hetgeen op tweakdsl.nl bij lijninfo staat 2/7133 maar dan krijgt het modem geen ip-adres.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Lijkt erop dat BBned dan gelukkig hun probleem hebben opgelost.. GefeliciteerdHoppyF schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:36:
Ik zet mn PC vanmorgen aan en heb "opeens" een B10 snelheid! (10238/1023 om precies te zijn)
Ik heb mijn modem dus niet gereset dit is afgelopen nacht gebeurd.
Gisterenavond laat was het nog niet zo.
Dat zou betekenen dat ik overgezet ben, ik ben benieuwd wie nog meer....
Mijn IP adres is hetzelfde gebleven.
Verwijderd
als het goed is hetzelfde als voor adsl1 (??)Zondagskindje schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:06:
Weet iemand wat de VPI/VCI instellingen zijn voor ADSL2?
bbned: VPI/VCI:0/ 35
tiscali: VPI/VCI:0/ 34
Ik ben nu natuurlijk wel benieuwd.
hang nu al weer 8 minuten in de wacht... maar op de pc check zie ik nu ineens dat adsl2 niet meer beschikbaar is op mijn postcode???
Wat zijn ze daar nu allemaal aan het rotzooien
/dev/null
bah.. Tweakdsl had helaas de postcode check niet in orde vorige weeksun.dace schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:13:
Ik zit al weer een week te wachten op het telefoontje wat binnen 2 dagen zou komen over mijn mogelijke omzetting naar adsl2 (die er wel was in de postcode check maar niet op mijn upgrade pagina).
hang nu al weer 8 minuten in de wacht... maar op de pc check zie ik nu ineens dat adsl2 niet meer beschikbaar is op mijn postcode???
Wat zijn ze daar nu allemaal aan het rotzooien
maar in ieder geval wordt geregeld dat het systeem wel weet dat ik langer dan een jaar lid ben zodat ik (als het beschikbaar komt) gewoon kan upgraden.. dus tch nog beetje goed nieuws....
Gorinchemers verenig u !! Wij willen adsl2 in het centrum bbned...
Test nog eens met alle monitoring en security software uitgeschakeld.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Ik heb vanmorgen de helpdesk gebeld. Gingen ze kijken "he wat raar je profiel staat nog op 2Mb, zou toch in ieder geval 8Mb moeten zijn?" inderdaad dat dacht ik ook. Nu gaan ze weer een nieuwe call inschieten bij BBNED dat de migratie niet goed is gegaan, de jongen van de helpdesk was zelf heel benieuwd hoe dat afgehandeld zou worden en hoe snel dat zou gebeuren, hij had geen enkel idee. Kortom ben ik weer terug bij af, geen 10Mb DSL2, geen 8MB DSL1, geen Demon meer gelukkig wel over naar Tweak (dus nieuwsserver) maar helaas maar 2MB. Grrrr, en het was pas 2 maanden geleden dat mijn aanvraag was ontvangen.rthec schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:13:
Ineens vanmorgen een ander ip-nummer, wat blijkt ik zit nu op Cambrium. Ik heb nog geen andere snelheid gekregen volgens mij, ik had 2mb en zit daar denk ik nog steeds op. Tenminste dat denk ik. Echter op de gegevens staan op de site VCI/VPI 783/16 klopt dit en moet ik eerst mijn modem resetten om de nieuwe snelheid oid te activeren?
Hoe zal dit nu verder gaan...?
Rene de Graaf
Verwijderd
Ik meende dat het land van maas en waal nog telefoonverbinding heeft d.m.v. 2 conservenblikken en een touwtje.sun.dace schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:25:
[...]
bah.. Tweakdsl had helaas de postcode check niet in orde vorige weekadsl2 is nog niet beschikbaar in gorinchem centrum
![]()
maar in ieder geval wordt geregeld dat het systeem wel weet dat ik langer dan een jaar lid ben zodat ik (als het beschikbaar komt) gewoon kan upgraden.. dus tch nog beetje goed nieuws....
Modem inruilen was hier geen optie.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 16:25 ]
Ik dacht in eerste instantie dat het aan de Draytek lag, dus heb ik ook de CopperJet geprobeerd maar die blijft steken op "Handshake"
Misschien dat er vanavond nog iets gaat gebeuren?
Verwijderd
Je kan proberen om de Multimode optie uit te zetten en hem naar GMT.Bis.plus te forceren..Zondagskindje schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:33:
Helaas, ik zit nog op de oude snelheid.
Ik dacht in eerste instantie dat het aan de Draytek lag, dus heb ik ook de CopperJet geprobeerd maar die blijft steken op "Handshake"
Misschien dat er vanavond nog iets gaat gebeuren?
Verwijderd
De firewall in het modem staat uit, omdat ik weet dat die de boel vertraagt. Ik gebruik verder Symantec Antivirus...maar daar ligt het niet aan want al mijn andere netwerkverkeer gaat gewoon met 100 Mbit.Jiriki schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:35:
@WimP: heb je de firewall in het modem uitgezet? Misschien nog een firewall of virusscanner die de nieuwe snelheden niet aankan? Ik heb al ontdekt dat Kaspersky en Outpost 20 Mbit niet bij kunnen houden.
Test nog eens met alle monitoring en security software uitgeschakeld.
Ik probeer het morgen nog eens en laat dan wel meer weten. Ik hoop dat morgen de zyxel 2602HW binnen is.
Nu heb ik speedtest.nl bij de uitzonderingen staan
Ik heb intussen van alles geprobeerd, maar het heeft niet geholpen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:38:
[...]
Je kan proberen om de Multimode optie uit te zetten en hem naar GMT.Bis.plus te forceren..
Maar iig bedankt voor het meedenken
Mmm, vreemd. Ik zou echt denken dat je ook over was.Zondagskindje schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:28:
[...]
Ik heb intussen van alles geprobeerd, maar het heeft niet geholpen.
Maar iig bedankt voor het meedenken
Ben ik dan de enige "gelukkige"?
Het modem traint op:
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1023 kbps
Downstream Speed: 10238 kbps
Dat is goed dus.
De snelheid op de newsserver is nog niet optimaal denk ik. Voorheen had ik een strakke lijn op het max. van mijn 4 Mbps lijn maar dat heb ik nu niet, de waardes varieren continue en liggen rond de 750 KB/sec. Toch niet slecht dacht ik.
Zeker omdat mijn modem (Zyxel 2602HW) nog firmware heeft uit oktober 2005 en de bekabeling bij mij ook niet ideaal is.
(het is hier wel irritant, ik heb er een m0n0wall router tussen staan op zo'n Soekris bakkie, dus moet elke keer laptop aansluiten om even te controleren of er iets veranderd is... Doe ik dus ook niet al te vaak
[ Voor 29% gewijzigd door BlackB1rd op 10-03-2006 17:51 ]
Een hele zooooi
Schijnbaar ben je de enige ja.HoppyF schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:40:
[...]
Mmm, vreemd. Ik zou echt denken dat je ook over was.
Het modem traint op:
WAN Port Statistics:
Dat is goed dus.
De snelheid op de newsserver is nog niet optimaal denk ik. Voorheen had ik een strakke lijn op het max. van mijn 4 Mbps lijn maar dat heb ik nu niet, de waardes varieren continue en liggen rond de 750 KB/sec. Toch niet slecht dacht ik.
Zeker omdat mijn modem (Zyxel 2602HW) nog firmware heeft uit oktober 2005 en de bekabeling bij mij ook niet ideaal is.
Ik heb van alles geprobeerd, ik heb zelfs verschillende firmware's geprobeerd voor mijn Draytek.
Dat was sowieso niet verkeerd omdat de Draytek nu op elke instelling de verbinding oppakt.
Voorheen gebeurde dat alleen op T1.413
Wat staat er bij jou naast "order" bij de Technische Lijn Informatie?
Ik heb daar nog steeds nullen staan..
Verwijderd
Copperjet816-2P traint hier ook op 10 Mbit, de werkelijke output in Newsleecher is 720-800 KB/sHoppyF schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:40:
[...]
Mmm, vreemd. Ik zou echt denken dat je ook over was.
Het modem traint op:
WAN Port Statistics:
Dat is goed dus.
Da's geen 10 Mbit, maar iig way beter dan 2 Mbit
Maar ik klaag niet, nu moet ik de boel nog gaan instellen, daar zie ik eigenlijk meer tegenop. Heb het standaard modem genomen vraag me alleen af of ik niet btere het duurdere model had kunnen nemen maar dat was ook geen router. Als ik er een modem/router moet kopen (hoeft niet draadloos) wat is dan nu het snelste model cq beste keus?
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ik had na mijn upgrade naar B10 ook instabiele speeds maar sinds 1 maart heb ik strak 1.09 Mb/s.
Zal wel goed komen met die snelheid
Verwijderd
Valt n beetje tegen!
Ik zat in de 28 feb batch,
Centrale ht-slgn Den Bosch
Nu is de helpdesk natuurlijk gesloten :-)
Dus ik hoop dat ik nu niet een al te domme vraag stel, maar mijn tweakdsl instelling zegt:
Line Speed 16-24Mb/1Mb_bandwidth
LineType PSTN
DSL Type
VPI 2
VCI 7304
Handover Point CAMBRIUMA2
UID / GID 7715 / 502
Is er dan wat goed mis of kan het zijn dat ik ondanks de 16-24Mb/1Mb_bandwidth vermelding nog steeds geen echte adsl2 heb
Dat ik dus nog steeds adsl1 heb.
O ja en ik heb nu veel witte ruis op de lijn als ik bel iemand probeer te bellen, dat vind ik toch wel wat minder Opnieuw ingeplugd en nu is ruis weg.
Handig het plaatje klopt niet wat bij modem zit. Daar moet telefoon in phone1, maar dan gebeurt er dus niets, telefoon zit nu weer net als bij vorige modem weer in de splitter/phone.
[ Voor 43% gewijzigd door ErikRo op 10-03-2006 20:02 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Maar zo'n Copperjet 816, die kan toch gewoon router spelen? Hoef je niks nieuws voor te kopen hoor. Kun je niet gewoon bij quickstart voor een router ipv. bridge configuratie kiezen? Zo heb ik het gisteren nog gedaan bij mijn vriendin, al heeft zij een 810.
Zelf heb ik een 1616 die ik geen router quickstart optie had, heb ik dus even zelf ingesteld met een paar muisklikken.
Hier staat op de tweakdsl site hoe je hem in 2 minuten tot router ombouwt.
[ Voor 13% gewijzigd door Gizz op 10-03-2006 20:05 ]
Tja van die router wist ik niet, ik had dat gevraagd aan de helpdesk 2 weken terug en die zeiden geen modem, die moet je zelf kopen deze is gewoon gratis maar stelt niet veel voor (hun woorden). Dus ik heb eigenlijk niet meer verder gekeken.
Ik probeer nu in 172.19.3.1 te komen maar dat lukt nog niet echt, firewall (sygate) blokt hem, maar als ik hem uitschakel kom ik nog steeds niet op die pagina. Dus dat wordt een beetje lastig kijken zo.
Firefox kan geen verbinding maken met de server op 172.19.3.1.
Met intrainen wordt de snelheid van je lijn op je modem bedoeld.ErikRo schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:13:
"Waar traint je modem op in dan?"
Euh wat betekent dat? hij dload nu een dvd met newsleecher uit de newsgroep van tweakdsl
Hieronder een voorbeeld van mijn modem:

De pijlen geven aan waarop de modem intraint.
[ Voor 4% gewijzigd door Zondagskindje op 10-03-2006 21:25 ]
Wel eerst even het ip-adres van je pc instellen op iets in de 172.19.3.* reeks (dus bijvoorbeeld 172.19.3.2) Staat ook in die guide van tweakdsl, maar het lijkt erop dat je het niet helemaal gedaan hebt?ErikRo schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:12:
Ik probeer nu in 172.19.3.1 te komen maar dat lukt nog niet echt, firewall (sygate) blokt hem, maar als ik hem uitschakel kom ik nog steeds niet op die pagina. Dus dat wordt een beetje lastig kijken zo.
Firefox kan geen verbinding maken met de server op 172.19.3.1.
Trainen zie je door op de modempagina op dsl te klikken. Dan krijg je de eigenschappen van de dsl verbinding. Waar je dan naar moet kijken zijn de waardes bij Tx Bit Rate en Rx Bit Rate.
[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 10-03-2006 21:33 ]
@Zondagskindje, ik heb dit staan:Zondagskindje schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:50:
[...]
Schijnbaar ben je de enige ja.
Ik heb van alles geprobeerd, ik heb zelfs verschillende firmware's geprobeerd voor mijn Draytek.
Dat was sowieso niet verkeerd omdat de Draytek nu op elke instelling de verbinding oppakt.
Voorheen gebeurde dat alleen op T1.413
Wat staat er bij jou naast "order" bij de Technische Lijn Informatie?
Ik heb daar nog steeds nullen staan..
Installed Date 0000-00-00
Planned Date 0000-00-00
Ceased Date 0000-00-00
Ceased Reason
Zegt dus niets omdat ik nu wel ADSL2 heb.
Misschien vullen ze die gegevens later wel in. Het IP adres en MAC staan ook niet ingevuld.
Maar wat ik niet snap is dat je nu met je Draytek aan de gang bent je hebt toch een nieuwe Copperjet gehad of werkt dat niet goed?
Is dat zo? Misschien moet de lijn nog even doorgespoeld worden en gaat ie daarom straks snellerKid_E schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:07:
Mensen die geupgrade zijn en nog niet de maximale snelheid hebben gewoon even wachten.
Ik had na mijn upgrade naar B10 ook instabiele speeds maar sinds 1 maart heb ik strak 1.09 Mb/s.
Zal wel goed komen met die snelheid
[ Voor 31% gewijzigd door HoppyF op 10-03-2006 22:33 ]
Daarnaast: je pc moet een 172.19.3.*-ipadres hebben (zelf vast instellen, zie de openingspost op pagina 1).
Wat betreft de geupdate profielen; ik denk dat nog niet alle routers in 't netwerk weten dat $ip geupdate is, wacht 24-48 uur en dan zou 't opzich wel goed moeten zijn lijkt me
http://specs.tweak.to/5253
Ik kan niet zo goed opschieten met een CopperJet, die vind ik moeilijk in te stellen.HoppyF schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:25:
[...]
@Zondagskindje, ik heb dit staan:
Installed Date 0000-00-00
Planned Date 0000-00-00
Ceased Date 0000-00-00
Ceased Reason
Zegt dus niets omdat ik nu wel ADSL2 heb.
Misschien vullen ze die gegevens later wel in. Het IP adres en MAC staan ook niet ingevuld.
Maar wat ik niet snap is dat je nu met je Draytek aan de gang bent je hebt toch een nieuwe Copperjet gehad of werkt dat niet goed?
Draytek is voor mij een stuk gebruiksvriendelijker dus daar houdt ik het maar bij.
Ik heb vandaag de CopperJet even aangesloten om te kijken of de snelheid misschien wat hoger kwam, maar dat was dus niet zo.
Je hebt twee centrales in Gorinchem:sun.dace schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:25:
[...]
bah.. Tweakdsl had helaas de postcode check niet in orde vorige weekadsl2 is nog niet beschikbaar in gorinchem centrum
![]()
Gorinchem-Haarwijk
Gorinchem-Zusterstraat
De bovenste heeft zowel BBned als Tiscali ADSL2+, de onderste alleen BBned ADSL1 en geen Tiscali. Op http://pcdb.bbned.nl/ kun je zien op welke je bent aangesloten vanaf dat adres, zal dan vast de tweede zijn.
Heb jij contact opgenomen met de helpdesk en wat zeiden ze tegen jou? Vanb welke provider naar welk abbo ben jij gegaan?spokje schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:19:
Ben benieuwd, zit in precies hetzelfde schuitje rthec
Rene de Graaf
Ik ben van Demon bbned 2/1 gegaan en zit nu op Tweak bbned 2/1, maar moet naar bbned adsl2+ 10/1
Ik heb vandaag ook wat gedaan want de Zyxel 2602HW had gisteren toch een aantal keren een reset gehad. Dat zag ik aan de uptime. Waarschijnlijk waren het korte onderbrekingen maar het is wel een aantal keren voorgekomen.Zondagskindje schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:02:
[...]
Ik kan niet zo goed opschieten met een CopperJet, die vind ik moeilijk in te stellen.
Draytek is voor mij een stuk gebruiksvriendelijker dus daar houdt ik het maar bij.
Ik heb vandaag de CopperJet even aangesloten om te kijken of de snelheid misschien wat hoger kwam, maar dat was dus niet zo.
Aangezien ik wat oude firmware (oktober) erin had zitten heb ik de nieuwste versie geladen (jan 2006) en daarna ook de factory defaults geladen om er zeker van te zijn dat er geen oude zooi meer is blijven zitten.
Wederom wat testjes gedaan met het downloaden van 100 MB files, gemiddeld komt dat neer op een snelheid van rond de 700 KB/s. Niet supersnel maar ook niet langzaam.
De splitter heb ik ook even vervangen door het exemplaar wat met de modem was meegeleverd. Je weet immers maar nooit.
Snelheid via de newsserver is iets van 800 KB/s. Soms iets meer soms iets minder.
Ik zie geen echte snelheidswinst met de nieuwe firmware, maar dat hoeft ook niet.
Het modem traint nu op vrijwel dezelfde snelheid als daarvoor, 10235/1023. (het is dus een B10 abo!)
Als je linesync wel hoger is, maar je haalt die snelheid niet zou ik de helpdesk mailen/bellen. In demon.nl.support zijn ook een aantal mensen die melden dat de linesync wel omhoog is op een BBned aansluiting maar de snelheid nog de oude.om3ega schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:52:
Zouden die lui van Bbned ook in het weekend werken? Ik blijf nog hangen rond de 210KB
Misschien dat er ergens anders ook nog een 'kraantje' open gezet moet worden verderop in het netwerk.
[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 11-03-2006 15:18 ]
Verwijderd
Dat is dus te langzaam, moet gewoon tegen de MB/s liggen. Bij mij ook nog steeds oude 8/1 snelheden ondanks hoog intrainen (18/1,2), heb er de helpdesk gisterochtend al over gemaild. Mocht het na het weekend niet sneller zijn ga ik wel even bellen.HoppyF schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:43:
[...]
....
Snelheid via de newsserver is iets van 800 KB/s. Soms iets meer soms iets minder.
Ik zie geen echte snelheidswinst met de nieuwe firmware, maar dat hoeft ook niet.
Het modem traint nu op vrijwel dezelfde snelheid als daarvoor, 10235/1023. (het is dus een B10 abo!)
Nee de linesync is ook niet omhoog gegaan helaas... Dus ik denk dat ik het kan schudden voor deze weekbjck schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:18:
[...]
Als je linesync wel hoger is, maar je haalt die snelheid niet zou ik de helpdesk mailen/bellen. In demon.nl.support zijn ook een aantal mensen die melden dat de linesync wel omhoog is op een BBned aansluiting maar de snelheid nog de oude.
Misschien dat er ergens anders ook nog een 'kraantje' open gezet moet worden verderop in het netwerk.
Volgens Tweak zou het profiel geupdate zijn, gisteren om 9:18 hebben ze daar een XML van ontvangen. Maar doordat het DSL2+ profiel op een DSL2 DSLAM heb, maar mijn lijn nog op de oude (cisco) DSL1 DSLAM is aangeplugtm heb ik ook nog steeds 2Mbit. KPN heeft nog geen toestemming gegeven aan BBned om de kabel om te pluggen naar de nieuwe DSLAM.om3ega schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:52:
Zouden die lui van Bbned ook in het weekend werken? Ik blijf nog hangen rond de 210KB
/dev/null
Verwijderd
Ja, het is niet superhoog maar zeker hoger dan mijn oude ADSL1 (4 Mbps).Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:20:
[...]
Dat is dus te langzaam, moet gewoon tegen de MB/s liggen. Bij mij ook nog steeds oude 8/1 snelheden ondanks hoog intrainen (18/1,2), heb er de helpdesk gisterochtend al over gemaild. Mocht het na het weekend niet sneller zijn ga ik wel even bellen.
Het kan ook nog aan mijn bekabeling liggen, ik weet dat die niet optimaal is. Ik kan dit echter niet zomaar veranderen, dit heeft te maken met de plaats waar mijn PC staat en de bekabeling die door de vloeren/muren loopt.
De stabiliteit lijkt nu wel goed te zijn, gisteren dus veel resets, maar vandaag (na de firmware upgrade + nieuwe splitter) nog geen problemen gehad.
Het is nog een beetje korte termijn om daar meteen een conclusie uit te trekken maar het ziet er hoopvol uit.
De pings zijn ook goed is me opgevallen.
Voorheen had ik 9ms gemiddeld naar tweakdsl.nl om maar iets te noemen en nu nog steeds.
Dit klinkt verkeerd om. BBned heeft KPN waarschijnlijk verzocht om de lijn om te zetten naar een andere en heeft nog geen plandatum van KPN terug gekregen als bevestiging.I_Stealth_I schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:45:
[...]
KPN heeft nog geen toestemming gegeven aan BBned om de kabel om te pluggen naar de nieuwe DSLAM.
Zit hier met precies hetzelfde! Heb sinds vanochtend mijn Copperjet 1616 (daarvoor had ik de Vigor 2500)Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:20:
[...]
Dat is dus te langzaam, moet gewoon tegen de MB/s liggen. Bij mij ook nog steeds oude 8/1 snelheden ondanks hoog intrainen (18/1,2), heb er de helpdesk gisterochtend al over gemaild. Mocht het na het weekend niet sneller zijn ga ik wel even bellen.
Modem traint keurig op 18Mbit, en 1.2Mbit up.. Nou is mijn upload wel 124KB/sec, alleen m'n download is nog een schamele 840KB/sec..
Dit haalde ik ook gewoon met mijn vorige modem... Ben dus helemaal niet blij..
Bekabeling ligt het absoluut niet aan, daar waar ik alles net meteen vervangen heb en zo kort mogelijk heb gehouden...
Verwijderd
Volgens mij zijn ze gewoon vergeten ergens een schakelaar om te zetten ofzo hehe....Bl@de schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 19:14:
[...]
Zit hier met precies hetzelfde! Heb sinds vanochtend mijn Copperjet 1616 (daarvoor had ik de Vigor 2500)
Modem traint keurig op 18Mbit, en 1.2Mbit up.. Nou is mijn upload wel 124KB/sec, alleen m'n download is nog een schamele 840KB/sec..
Dit haalde ik ook gewoon met mijn vorige modem... Ben dus helemaal niet blij..
Bekabeling ligt het absoluut niet aan, daar waar ik alles net meteen vervangen heb en zo kort mogelijk heb gehouden...
Even een ander vraagje, omdat jij precies hetzelfde intraint.....Hoe ver zit jij van de centrale? (niet alleen volgens bbned, maar zelf "gefietst of gelopen")
Ik heb BBned een email gestuurd mbt de afstand tot mijn centrale, die is bijna 1,2 km meer dan dat ik heb gemeten met mijn fietscomputer (niet hemelsbreed dus).
Ik gok zo'n 1 KM als ik van de SNR margin uitga. Volgens de postcode check zo'n 650 meter.. maar daar kan je niet op bouwen..Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:10:
[...]
Volgens mij zijn ze gewoon vergeten ergens een schakelaar om te zetten ofzo hehe....
Even een ander vraagje, omdat jij precies hetzelfde intraint.....Hoe ver zit jij van de centrale? (niet alleen volgens bbned, maar zelf "gefietst of gelopen")
Ik heb BBned een email gestuurd mbt de afstand tot mijn centrale, die is bijna 1,2 km meer dan dat ik heb gemeten met mijn fietscomputer (niet hemelsbreed dus).
Is jouw upload trouwens ook wel hoger dan eerst?
Verwijderd
Volgens mijn eigen meting zit ik er 900 meter vanaf. Volgens de postcodecheck 2,2 km.Bl@de schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:34:
[...]
Ik gok zo'n 1 KM als ik van de SNR margin uitga. Volgens de postcode check zo'n 650 meter.. maar daar kan je niet op bouwen..
Mijn upload is niet veel hoger dan eerst, 102 kb/s. Was net iets onder de 100 voorheen. Modem traint wel tussen de 1100 en 1200 kbit tegen 1024 voorheen.
Je moet alleen uit gaan van je downstream Attenuation, niet van je SNR.Bl@de schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:34:
[...]
Ik gok zo'n 1 KM als ik van de SNR margin uitga. Volgens de postcode check zo'n 650 meter.. maar daar kan je niet op bouwen..
Pardon... dat bedoel ik... deze is zo'n 18dbbjck schreef op zondag 12 maart 2006 @ 00:28:
[...]
Je moet alleen uit gaan van je downstream Attenuation, niet van je SNR.
--------------------------
Niet dus..
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
| Pinging nu.nl [62.69.168.12] with 32 bytes of data: Request timed out. Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=16ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=16ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=18ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Request timed out. Request timed out. Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=16ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=16ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=38ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=16ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=16ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=17ms TTL=123 Request timed out. Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=16ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=16ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=16ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=16ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=16ms TTL=123 Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=16ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=16ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=16ms TTL=123 Reply from 62.69.168.12: bytes=32 time=16ms TTL=123 Ping statistics for 62.69.168.12: Packets: Sent = 52, Received = 44, Lost = 8 (15% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 16ms, Maximum = 38ms, Average = 17ms Control-C |
Sorry , maar ik vind die hele zyxel maar een klote ding.. Zelden zo'n instabiele bak ellende meegemaakt...
[ Voor 85% gewijzigd door om3ega op 12-03-2006 11:04 ]
Wil ik net gaan internetten.. doet die copperjet het niet meer.... Wil ik hem rebooten.. alleen nog maar het power lampje dat aan gaat. Verder doet hij niks meer!Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 23:32:
[...]
Volgens mijn eigen meting zit ik er 900 meter vanaf. Volgens de postcodecheck 2,2 km.
Mijn upload is niet veel hoger dan eerst, 102 kb/s. Was net iets onder de 100 voorheen. Modem traint wel tussen de 1100 en 1200 kbit tegen 1024 voorheen.
Draytek weer aangesloten en werken... Ben het nu al zat met dit modem.. Denk dat ik hem maandag terug ga sturen en een andere koop..
om3ega schreef op zondag 12 maart 2006 @ 10:28:
Sorry , maar ik vind die hele zyxel maar een klote ding.. Zelden zo'n instabiele bak ellende meegemaakt...
Nou dan ruilen jullie toch?Bl@de schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:00:
[...]
Wil ik net gaan internetten.. doet die copperjet het niet meer.... Wil ik heb rebooten.. alleen nog maar het power lampje dat aan gaat. Verder doet hij niks meer!
Draytek weer aangesloten en werken... Ben het nu al zat met dit modem.. Denk dat ik hem maandag terug ga sturen en een andere koop..
Ik kan het niet vaak genoeg roepen, maar ervaring is dat de best werkende oplossing een Copperjet in bridge + linksys WRT54G is. Naja dan heb je geen voip, maar dan koop je gewoon een losse ATA-adapter en sluit je die op je WRT54G aan. Poortjes mappen, QoS instellen en gaan met die banaan. Je hebt wel een dure oplossing maar enorm stabiel. Ach je moet het bedrag over 24mnd rekenen, dan valt het wel mee. (copperjet 85euro, wrt55g 70euro en ata 70euro)
[ Voor 24% gewijzigd door I_stealth_I op 12-03-2006 11:35 ]
/dev/null
WRT54G heb ik al...... Ik gebruik liever Voip zonder een losse ata te kopen..I_Stealth_I schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:29:
[...]
[...]
Nou dan ruilen jullie toch?Ik vind dat Zyxel pas rotzooi. Alles wat dat modem kan, loopt ook vast. Copperjet is het minst slechte modem. Alleen linesync kan wel 20 minuten duren Bl@de!
Ik kan het niet vaak genoeg roepen, maar ervaring is dat de best werkende oplossing een Copperjet in bridge + linksys WRT54G is. Naja dan heb je geen voip, maar dan koop je gewoon een losse ATA-adapter en sluit je die op je WRT54G aan. Poortjes mappen, QoS instellen en gaan met die banaan. Je hebt wel een dure oplossing maar enorm stabiel. Ach je moet het bedrag over 24mnd rekenen, dan valt het wel mee. (copperjet 85euro, wrt55g 70euro en ata 70euro)
Maar mijn copperjet gaat dus alleen nog maar aan... en zelfs geen Ethernet lampje meer... Terwijl hij het vannacht nog prima deed toen ik thuiskwam... Snap er niks van!
Ik heb gisteren ook mijn Zyxel met de nieuwste firmware geflashed en hij doet het nu een stuk beter. Het is precies 24 uur geleden en ik heb ik die tussentijd geen reset e.d. gehad!!!om3ega schreef op zondag 12 maart 2006 @ 10:28:
Ik heb net de firmware van de 2602HW maar weer eens geflashed met de versie die op de tweakdsl site stond. Het modem liep namelijk om de havenklap vast. Vooral als er via Voip gebeld wordt... Na het ophangen van de telefoon ging het modem resetten. Erg irritant. Ben benieuwd of het nu over is.
--------------------------
Niet dus..
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Pinging nu.nl [62.69.168.12] with 32 bytes of data: Ping statistics for 62.69.168.12: Packets: Sent = 52, Received = 44, Lost = 8 (15% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 16ms, Maximum = 38ms, Average = 17ms Control-C
Eergisteren had ik dat dus wel, veel resets.
Heb je wel na het flashen de factory default configuratie geladen?
Je moet daarna wel weer handmatig de Voice en WLAN e.d. instellen maar dat valt op zich wel mee.
Bij mij ook een strakke ping naar nu.nl om maar even hetzelfde voorbeeld te nemen.
Antwoord van 62.69.168.11: bytes=32 tijd=8 ms TTL=123
Ping-statistieken voor 62.69.168.11:
Pakketten: verzonden = 32, ontvangen = 32, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 8ms, Maximum = 10ms, Gemiddelde = 8ms
Heb wel voor alle duidelijkheid een IP ingesteld op de kaart, maar vooralsnog geen link met het modem.. die doet het gewoon niet meer!
Ik heb inderdaad de aanwijzingen van de tweakdsl site 1:1 gevolgd (dus ook de factory default settings) maar het is nog niet stabiel.HoppyF schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:18:
[...]
Ik heb gisteren ook mijn Zyxel met de nieuwste firmware geflashed en hij doet het nu een stuk beter. Het is precies 24 uur geleden en ik heb ik die tussentijd geen reset e.d. gehad!!!
Eergisteren had ik dat dus wel, veel resets.
Heb je wel na het flashen de factory default configuratie geladen?
Je moet daarna wel weer handmatig de Voice en WLAN e.d. instellen maar dat valt op zich wel mee.
Bij mij ook een strakke ping naar nu.nl om maar even hetzelfde voorbeeld te nemen.
Antwoord van 62.69.168.11: bytes=32 tijd=8 ms TTL=123
Ping-statistieken voor 62.69.168.11:
Pakketten: verzonden = 32, ontvangen = 32, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 8ms, Maximum = 10ms, Gemiddelde = 8ms
Het modem blijft wel UP (aan de uptime te zien) maar de verbinding valt compleet weg. Raar maar waar. Maar goed. Even op langere termijn aanzien ...
Dus eigenlijk zeg je dat de ZyXEL niets is als router, maar je prijst de CJT die je als bridge gebruikt?I_Stealth_I schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:29:
[...]
[...]
Nou dan ruilen jullie toch?Ik vind dat Zyxel pas rotzooi. Alles wat dat modem kan, loopt ook vast. Copperjet is het minst slechte modem. Alleen linesync kan wel 20 minuten duren Bl@de!
'k Denk dat je wel met zekerheid kan zeggen dat in bridge de ZyXEL sowieso niet onder doet voor de CJT natuurlijk. Beetje appels met peren vergelijken
Verwijderd
Ik heb ook dit model ZyXel, maar ik ondervind geen problemen met VoIP.om3ega schreef op zondag 12 maart 2006 @ 10:28:
Ik zou de CJT best als bridge willen gebruiken, maar dan wil ik dat Voip het ook doet..bjck schreef op zondag 12 maart 2006 @ 13:28:
[...]
Dus eigenlijk zeg je dat de ZyXEL niets is als router, maar je prijst de CJT die je als bridge gebruikt?
'k Denk dat je wel met zekerheid kan zeggen dat in bridge de ZyXEL sowieso niet onder doet voor de CJT natuurlijk. Beetje appels met peren vergelijken
Hij doet het nu helemaal niet meer...
Ik denk echt niet dat 't aan TweakDSL ligt, hier gaat mailen naar mijn werkgever en naar hotmail perfect. Geen instelling verkeerd staan?Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:04:
Begin me atm een beetje te irriteren aan de mailservice van Tweakdsl. Ik kan geen mail sturen naar hotmail, niet naar mijn serverprovider, en óók niet naar mijn werkgever! Kijk.. hotmail kan ik nog enigzins begrijpen, maar die andere hosts zijn niet van dermate grootte dat ze als massaal spamnetwerk kunnen dienen.. Beetje onzin om die op een blacklist te zetten in mijn ogen.
http://specs.tweak.to/5253
Same here. Natuurlijk is Hotmail niet geblocked bij TweakDSL, kom op zeg -- er zijn zoveel mensen die Hotmail hebben dat je je klanten natuurlijk naar Hotmail-adressen moet kunnen laten mailen.Dimmu schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:23:
[...]
Ik denk echt niet dat 't aan TweakDSL ligt, hier gaat mailen naar mijn werkgever en naar hotmail perfect. Geen instelling verkeerd staan?
Nee dat zeg ik niet. Jij trekt een voorbarige conclusie. Mijn mening is; hoe meer functies een modem aan boord heeft, hoe meer ellende je hebt en kan krijgen. Ik heb inmiddels mijn vierde DSL-modem (Etech, ST510, Copperjet816-2p_v1, ST716WLv5, Copperjet816-2p_v4. Ik moet helaas concluderen dat geen enkele modem storingsvrij heeft gefunctioneerd of veel hinderlijke kinderziekten hadden. Alle modems functioneren prima in bridge modems, maar de verhalen van de zyXel slaan natuurlijk het allergrootste modderfiguur. Zelfs DHCP-client loopt frequent vastbjck schreef op zondag 12 maart 2006 @ 13:28:
[...]
Dus eigenlijk zeg je dat de ZyXEL niets is als router, maar je prijst de CJT die je als bridge gebruikt?
Ik vergelijk de copperjet niet met de zyxel, is zeg dat je die het beste kan nemen in bridge mode omdat deze de minste meuk heeft en de laagste prijs. Het is maar net wat je wil lezen. Sorry dat ik je merkje afkraak bjck, maar dat moeten ze maar betere firmwares uitbrengen. Een bugje oke, maar dat ding is meer bugs dan modem.
/dev/null
Ik wil niet bitchenI_Stealth_I schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:27:
[...]
Nee dat zeg ik niet. Jij trekt een voorbarige conclusie. Mijn mening is; hoe meer functies een modem aan boord heeft, hoe meer ellende je hebt en kan krijgen. Ik heb inmiddels mijn vierde DSL-modem (Etech, ST510, Copperjet816-2p_v1, ST716WLv5, Copperjet816-2p_v4. Ik moet helaas concluderen dat geen enkele modem storingsvrij heeft gefunctioneerd of veel hinderlijke kinderziekten hadden. Alle modems functioneren prima in bridge modems, maar de verhalen van de zyXel slaan natuurlijk het allergrootste modderfiguur. Zelfs DHCP-client loopt frequent vast
De firmware van de 2602R is echt beroerd, die mening kan ik met je deelen. En als je dan gaat bridgen is een 'gratis' CJT816 het slimste bekeken financieel natuurlijk.Ik vergelijk de copperjet niet met de zyxel, is zeg dat je die het beste kan nemen in bridge mode omdat deze de minste meuk heeft en de laagste prijs. Het is maar net wat je wil lezen. Sorry dat ik je merkje afkraak bjck, maar dat moeten ze maar betere firmwares uitbrengen. Een bugje oke, maar dat ding is meer bugs dan modem.
Hoe zie je of je een v1 of v4 hebt van de CJT816-2P eigenlijk? Heb er hier nog één liggen die zo dood als een pier is (moet Allied nog mailen/bellen).
De samenwerking tussen TweakDSL en BBned is echt beroerd.
Hetzelfde hier. Zit helaas niet thuis nu dus kan het niet goed testen, maar mijn vriendin belde al dat er geen internetverbinding was. Modem resetten gaat goed, ADSL lampje gaat gewoon branden en VoDSL werkt ook. Lijkt er dus op dat ik ook een probleem met het IP heb. Zie trouwens geen melding op de storingspagina...om3ega schreef op maandag 13 maart 2006 @ 08:23:
Mijn verbinding ligt er vanaf vannacht uit? Ik heb wel line-sync (helaas nog oude snelheid) maar krijg geen IP meer van de provider. Meer mensen deze problemen? Of is dit een voorbode voor beter weer?
Ook hier geen verbinding meer, afwachten dus...om3ega schreef op maandag 13 maart 2006 @ 08:23:
Mijn verbinding ligt er vanaf vannacht uit? Ik heb wel line-sync (helaas nog oude snelheid) maar krijg geen IP meer van de provider. Meer mensen deze problemen? Of is dit een voorbode voor beter weer?
De helpdesk is onbereikbaar, ik wordt gewoon verbroken, omdat de wachttijd te lang is.
Ik dacht dat de helpdesk van @home al lang duurde, maar dit...
en 3 april ben ik offline
Verwijderd
Tja, dat verbroken worden heeft zo zijn voor en nadelen. Ik heb me er om geergerd, maar van de andere kant bespaart het je ook geld. Ik vraag me alleen af wat hun te lang vinden.sander815 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:11:
ik heb me 1,5 week geleden opgegeven, maar tot nu toe geen bevestiging oid ontvangen.
De helpdesk is onbereikbaar, ik wordt gewoon verbroken, omdat de wachttijd te lang is.
Ben benieuwd of je het gaat redden.sander815 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:11:
ik heb me 1,5 week geleden opgegeven, maar tot nu toe geen bevestiging oid ontvangen.
Ik heb een maand geleden aangevraagd, en mn lijn is 2 weken terug opgeleverd.
Toch heb ik nog steeds geen inet, het modem krijgt gewoon geen IP.
Heb je een lijn van BBned genomen?
Ik heb exact hetzelfdeom3ega schreef op maandag 13 maart 2006 @ 08:23:
/dev/null
Zo er een verband zijn?
nog steeds geen info bij "technische lijn informatie" ( nog steeds dat ik geen producten afneem )
zal dus nog wel weken duren bij mij
Bij mij dus exact hetzelfde!! Ik heb zojuist maar weer gebeld en toen zeiden ze dat ze eerst de lijn overnemen en kijken of deze goed intraint en pas daarna migreren. Echter toen ik zie dat ik nog het oude profiel had werd het even stil. Toen zei ze ineens dat op de planning staat dat ze as maandag naar mijn lijn kijken of er iets aan gedaan kan worden echter ik mocht er geen conclusies aan verbinden. Kortom het bekende kluitje....!spokje schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 11:47:
Ik heb verder nog niet weer contact gehad met de helpdesk. Ga ik maandag denk ik even doen, aangezien die man zei dat ik toch een tijdelijk 8 mbit abbo zou moeten krijgen.
Ik ben van Demon bbned 2/1 gegaan en zit nu op Tweak bbned 2/1, maar moet naar bbned adsl2+ 10/1
Overigens wist ze ook te vertellen dat op de website een fout staat waardoor er nog staat "geen producten afgenomen"!!
Ga jij ook nog bellen?
Rene de Graaf
Zondagskindje schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:41:
Ik post nu vanaf een lijntje waarop geen upgrade aangevraagd is, en deze werkt gewoon. Maar ik kan niet connecten met mijn pc thuis m.a.w. die lijn ligt er ook uit.
Zo er een verband zijn?
Ik hoop het, maar BBned kennende zal het wel een aantal dagen duren om te fixen. Het is gewoon een fout aan de kant van BBned. Ik heb nu een internetlijn zonder provider, dus ook geen IP-adres. Telefonie doet het (gelukkig) nog wel. Helpdesk zou mij op de hoogte houden, maar medewerker gaf zelf ook al aan dat het wel even zou kunnen duren. Naja gewoon pech dus.om3ega schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:37:
Mooi.. Misschien kunnen we als het weer ge-reanimeerd is genieten van adsl2+
/dev/null
Dit topic is gesloten.