Het grote TweakDSL topic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.193 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ok, morgen toch maar eens kijken wat mijn copperjet 'doet'. Voor vandaag genoeg genoten van de snelheid en stabiliteit ;)
Ja hoor ik ben tevreden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:40:

Doordat je nu nieuw op het BBned netwerk zit zou je geen upgrade nodig meer hebben net als nieuwe aansluitingen. Je Draytek 2600 kan helemaal geen ADSL2+, dus wachten op je nieuwe modem lijkt mij...
Ik heb de modem Zyxel 2602HW op vrijdag 3 maart tegen 18.00 geleverd gekregen, vandaar dat ik dat als positief heb bestempeld. Ik heb gewoon een telco - telco migratie gehad. Daar is het fout gegaan. Ik vraag me af hoe ze dit kunnen rechtzetten zonder over te gaan op "upgrade".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als je dus een ADSL1 profiel hebt is het toch een storing gewoon? Je hebt nog niet geleverd gekregen wat je hebt besteld immers.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:05:
Als je dus een ADSL1 profiel hebt is het toch een storing gewoon? Je hebt nog niet geleverd gekregen wat je hebt besteld immers.
Daar kom ik achter binnen 4 dagen. De tijd dat ze hebben aangegeven op mijn mail te zullen reageren. Overigens heeft de helpdesk het met mij niet over een storing gehad. Ik had op dat moment nog de ZyXel niet, dus ik dacht dat het ook daaraan kon liggen. Ik wacht rustig af. Zoals ik al eerder kenbaar maakte, kies ik er niet voor om mij druk te gaan maken. Ik ben op dit moment niet achteruit gegaan in vergelijking met wat ik had. Zelfs qua bedrag (50,-- + 13,--) zit ik op hetzelfde als bij Demon, gezien het feit dat de modem mij incluis splitter ca 164,-- kost. Ik kan er dus alleen maar nog meer op vooruit gaan op het moment dat ik op ADSL2 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:05:
Als hij nu een Adsl1 profiel heeft, dan zit hij nu in het zelfde schuitje als alle andere "migranten" toch? Geen Adsl > Adsl2 migratie via BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:38:
[...]

Als hij nu een Adsl1 profiel heeft, dan zit hij nu in het zelfde schuitje als alle andere "migranten" toch? Geen Adsl > Adsl2 migratie via BBned.
Het was geen bestaande aansluiting op het BBned netwerk. Daarom ga ik er ook vanuit dat hij in één keer geleverd krijgt wat er besteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die toevallig weet of de centrale in Rosmalen, migratie gereed is gemaakt ondertussen? Of anders een planning..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:17:
Hey,

Ik heb sinds eergister een ZyXEL 2602R-61 aangeschraft. Ik heb er echter enkele problemen mee. Het internet valt vaak zomaar uit. Hij wil dan opeens geen sites meer laden en Grabit geeft dan aan "unable to connect to news.tweaknews.nl:119" Dit komt best vaak voor, om de paar minuten. En dan doet hij het opeens weer na een paar minuten.

Verder is vind ik adsl2 best traag in vergelijking met andere, ik haal zo'n 1400kb's . Ik heb verschillende tests gedaan en die geven aan dat ik zo'n 600-800 meter van de centrale woon. Ik ben het zelf ff gaan lopen en ik woon er zo'n 1000m vandaan. Toch zie ik mensen hier die nog verder wonen en snelheden halen van 2000kb's +. Ik denk dat het aan de firmware ligt maar ik heb geen flauwidee welke ik moet installen. Op de zyxel site staat er één maar op de tweakdsl site staat er ook éé'n. Ik heb nu de firmware van de tweakdsl site geinstalleerd

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het internet uitval. Dat andere vind ik niet zo belangrijk _/-\o_

Grtz KeNtJai
Niet lang zeiken, modem inleveren. R type is zwaar verneukt. Duivels..... :(

De firmware die op de Zyxel site staat is de standaard firmare die er al opzat. De firmware die op Tweak staat is op zijn zachts gezegd }) Je bent niet de enige met een instabiele verbinding bij die firmware. Je snelheid verhoogt 3/4 Mbit, je verbinding is om te huilen. Je hebt 3 keuzen; Of tevreden zijn met een pokke verbinding en een wat ''hogere'' snelheid, die nog niet is zoals het hoort, of tevreden zijn met een stabiele verbinding en en lagere snelheid, of als de wiedeweerga Tweak bellen en mededelen dat dit modem op zijn zachts gezegd niet doet wat het hoort te doen, en geen nee accepteren bij retouneren.

Dat die groeten niet mochten :? Raar, eigenlijk wel zo netjes. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:08:
[...]

Niet lang zeiken, modem inleveren. R type is zwaar verneukt. Duivels..... :(

De firmware die op de Zyxel site staat is de standaard firmare die er al opzat. De firmware die op Tweak staat is op zijn zachts gezegd }) Je bent niet de enige met een instabiele verbinding bij die firmware. Je snelheid verhoogt 3/4 Mbit, je verbinding is om te huilen. Je hebt 3 keuzez. Of tevreden zijn met een pokke verbinding en een wat ''hogere'' snelheid, die nog niet is zoals het hoort, of tevreden zijn met een stabiele verbinding en en lagere snelheid, Of als de wiedeweerga Tweak bellen en mededelen dat diut modem op zijn zachts gezegd niet doet wat het hoort te doen, en geen nee accepteren bij retouneren.
Heb hier een HW en die doet precies het zelfde
het is 1 brok ellende en discconects.
Alleen snachts is het goed
Teveel klanten op het netwerk aangesloten mischien ?
Die meesten slapen snachts namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:20:
[...]

Zelfs 'snachts veranderd hier niets met de R versie. Ik blijf erbij dat de firmware, zowel de originele als de firmware op de site van Tweak niet voldoende geschikt is. We zullen zien, de H versie komt deze kant uit. Zo nog eens eventjes bellen, want ik heb niets meer van ze vernomen. }) Nader bericht volgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Hier een HW.. die gewoon line uptimers haalt van tegen de 1000 uur. Zonder disconnects.. hoge intrain waardes van 20200Kbits en 1197Kbits.. gewoon prima dingetje.

Dit wel met de door Tweak geleverde firmware (staat op de site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:48:
Iemand die toevallig weet of de centrale in Rosmalen, migratie gereed is gemaakt ondertussen? Of anders een planning..
De eerste ADSL2+-order is op 7/09/2005 aangevraagd en op 26/10/2005 geleverd. Dat duurde langer omdat het een telco-telco-migratie was. De 'oudste' tweakdsl-lijn in Rosmalen is van 2 januari dit jaar. Dus ja: hij is 'geschikt' voor ADSL2+, sinds augustus vorig jaar.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Laatst online: 14:56
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:00:
[...]

Yep rekening januari, 1 gesprek van een uur naar adres 100 meter verder, kosten? slechts 22.00 >:)

Stond trouwens geen 31 voor het tel.nr. Misschien zit daar de fout in het systeem.

Affijn, ze kijken ernaar en krijg bericht.
Ben benieuwd.
bij jouw gaan ze er tenminste naar kijken, mij mailen ze gewoon terug met de mededeling dat de specificaties pas over enkele weken beschikbaar zijn :(

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:19:
[...]

De eerste ADSL2+-order is op 7/09/2005 aangevraagd en op 26/10/2005 geleverd. Dat duurde langer omdat het een telco-telco-migratie was. De 'oudste' tweakdsl-lijn in Rosmalen is van 2 januari dit jaar. Dus ja: hij is 'geschikt' voor ADSL2+, sinds augustus vorig jaar.
Ik bedoelde eigenlijk "geupgrade voor migraties binnen het BBned netwerk" (Adsl > Adsl2) :/ Ik kan dit namelijk nergens vinden. Bedankt voor het nakijken iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb op dit moment ADSL ( connected by KPN ) bij XS4all. niet anders dan lof voor deze provider, alleen de prijs is zeker in deze tijd gewoon veel te duur, dus we zijn aan het kijken naar een ander ISP.

Ik heb al apart Tweaknews van Tweakdsl, en dat bevalt me goed, dus ik zit nu te kijken naar abbo's van tweakdsl. Voor mijn postcode wijk zijn wat abbo's beschikbaar op het Tiscali en BBNed netwerk. Omdat ik al gelezen heb in dit topic dat het Netwerk van Tiscali een voorkeur heeft bij de meeste dan die van BBned. Ik heb interesse in het 6mb ( het TweakDSLT6 abbo ) ( TweakDSLB10 is ook beschikbaar maar wordt gedaan door BBned dus daar loop ik nu niet zo warm voor ) abbo want die heeft voor mij een goede prijs / kwaliteitverhouding, maar ik had de volgende vragen nog

Is het Tiscali netwerk een stabiel netwerk ?, ik heb hier gekeken en in het tiscali topic hier, maar er wordt niet gepraat hierover, ik ben benieuwd of je gewoon een constante download heb. ok, een keer een piekje en wat dalen kan voorkomen, maar over het algemeen hoop ik wel dat het gewoon constant is. Zit je dus gewoon rond de 6mb altijd, of vertoont het netwerk veel schommelingen.

Tweede vraag is, welke modem is goed, ik kies voor een wireles modem en dan heb je de Zyxel p2602 en de speedtouch 716wl. Ik zie hier goede ervaringen over Zyxel maar heeft iemand ook ervaring over de speedtouch. ?

laatste vraag is, heeft er ook iemand ervaring met een telco - telco migratie ? ik wil zo min mogelijk downtime, maar je wordt afhankelijk van KPN en dan het Tiscali provider overstap. wat is wijsheid, eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen, of toch gaan voor een Telco overstap. moet je dan eerst Tweak aanvragen en dan pas Xs4all opzeggen, of andersom. er staat niet echt duidelijk op de providersite wat de juiste werkwijze is, en ik voel er weinig voor om af te wachten totdat een partij wat gaan doen.

Ik weet dat Tweakdsl niet echt een goede helpdesk heeft en dat ze miscommunicatie hebben met ADSL upgrades, maar goed, daar moeten we een beetje doorheen kijken. Als alles het doet dan heb je geen helpdesk nodig :-)

hoop dat jullie me kunnen helpen, sorry als de vraag misschien al een beetje gesteld is, maar ik heb met zoeken niet echt een goed beeld gekregen ( antwoorden van het jaar 2003 / 2004 helpen nu niet echt veel meer :)

Tristate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:51:
Hallo

Ik heb op dit moment ADSL ( connected by KPN ) bij XS4all. niet anders dan lof voor deze provider, alleen de prijs is zeker in deze tijd gewoon veel te duur, dus we zijn aan het kijken naar een ander ISP.

...............
Mja, BBned of Tis, geen idee waarom de ene beter zou zijn dan de andere. Heb zelf sinds kort een B10 abbo en dat bevalt me opperbest. Vanaf zowel Tweaknews (intern) als Eweka (extern) schiet me lijn vol op 1050 KB en houdt dit bij nacht en ontij strak vast. Ook met online games werkt het als een speer, nog geen hoge ping of wat voor ellende tegengekomen.
Als ik lees dat je al een abbo bij tweaknews hebt, ga ik er vanuit dat je regelmatig binaries download. Als je dan moet kiezen voor Tis 6mbit of BBned 10mbit los van het prijs verschil, dan zou ik het wel weten.
Wat het verschil tussen Tis of BBned kwa lijn is, geen idee. Mij bevalt BBned prima, maar ik had ook geen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
[...]

Ik denk dat het hier gaat om een modem dat de lijn niet stabiel vast houdt? En niet om het probleem wat eerder beschreven is met de R versie waar het modem van herstart of geen IP meer uitdeelt aan je computer tot je hem herstart.

Het zal alleen je DSL lijn zijn die wegvalt overdag. Je kan de uptime van je modem controleren of door even te kijken of pwr/sys knippert als je verbinding net is weg gevallen (dan is hij aan het opstarten).

Als je DSL signaal overdag steeds wegvalt en 's avonds niet heb je waarschijnlijk een verstoring op je lijn die er overdag wel is en 's nachts niet. Een apparaat in de buurt van de telefoonlijn, een computer die dan aan staat en niet op een geaard stopcontact zit of het gewoon niet goed aangesloten als in: aftakking voor je splitter met of zonder iets aangesloten of verleng kabels en onnodige koppelingen in je bekabeling.

Als je modem dus niet herstart is het een storingsbron bij of op de lijn. En in >90% van de gevallen die ik ken is het ergens na het ISRA (dus binnenshuis).

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 07-03-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand anders problemen met bellen.?

Krijg elke keer in gesprektoon en het duurt ontzettend lang voor ie overgaat.
Maakt niet uit welk nummer.

Graag reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Yep hier werkt VODSL ook niet meer, wel een kiestoon en verder alles wat gebeld wordt in gesprek.
Ik kan alleen nog maar gebeld worden, dat werkt nog wel.
Trouwens de specificatie die eerst op de homepage stond is ineens ook weer verdwenen, volgens de site zou ik geen telefoon meer via Tweak hebben, zouden ze aan het werk zijn wellicht ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Mister_T schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:09:
Yep hier werkt VODSL ook niet meer, wel een kiestoon en verder alles wat gebeld wordt in gesprek.
Ik kan alleen nog maar gebeld worden, dat werkt nog wel.
Trouwens de specificatie die eerst op de homepage stond is ineens ook weer verdwenen, volgens de site zou ik geen telefoon meer via Tweak hebben, zouden ze aan het werk zijn wellicht ??
werkt bij 100% en de specificatie is bij mij ook verdwenen en ik schijn ook geen ADSL te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Vraagje over tweaknews..

Ik zit zelf bij tweakdsl.. nou zit ik ook wel eens ergens waar we geen tweakdsl hebben.. kan ik nou toch op de tweaknews server inloggen met mijn gegevens, of kan dit helemaal niet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Bl@de schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:30:
Vraagje over tweaknews..

Ik zit zelf bij tweakdsl.. nou zit ik ook wel eens ergens waar we geen tweakdsl hebben.. kan ik nou toch op de tweaknews server inloggen met mijn gegevens, of kan dit helemaal niet? :D
Dit kan (helaas) niet. Je zal een account moeten aanmaken/kopen bij tweaknews om op de nieuwsserver te kunnen komen :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:55:
[...]

Ik denk dat het hier gaat om een modem dat de lijn niet stabiel vast houdt? En niet om het probleem wat eerder beschreven is met de R versie waar het modem van herstart of geen IP meer uitdeelt aan je computer tot je hem herstart.

Het zal alleen je DSL lijn zijn die wegvalt overdag. Je kan de uptime van je modem controleren of door even te kijken of pwr/sys knippert als je verbinding net is weg gevallen (dan is hij aan het opstarten).

Als je DSL signaal overdag steeds wegvalt en 's avonds niet heb je waarschijnlijk een verstoring op je lijn die er overdag wel is en 's nachts niet. Een apparaat in de buurt van de telefoonlijn, een computer die dan aan staat en niet op een geaard stopcontact zit of het gewoon niet goed aangesloten als in: aftakking voor je splitter met of zonder iets aangesloten of verleng kabels en onnodige koppelingen in je bekabeling.

Als je modem dus niet herstart is het een storingsbron bij of op de lijn. En in >90% van de gevallen die ik ken is het ergens na het ISRA (dus binnenshuis).
Modem zit direct op het isra punt in de kelder.
Er staat niets in de buurt wat er op storen kan.
Aftakingen zijn er dus ook niet.
Het modem kun je niet eens op een geaard stopcontact doen , want er zit maar zo'n zielig adatpertje bij zonder randaarde.
Alle pcs zitten geaard , alle kabels zijn vervangen.
maandag krijg ik een nieuwe telefoon lijn en schop dat tweakdsl er uit.

Laat de rest ook maar

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
[benieuwd] Iemand al over op ADSL2? [/benieuwd]

Hier nog altijd op adsl1...

Ga dadelijk nog maar eens vragen hoe het met de upgrade zit, moet toch nog bellen ivm de verkeerde facturering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

666AnGeL schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:01:

Ga dadelijk nog maar eens vragen hoe het met de upgrade zit, moet toch nog bellen ivm de verkeerde facturering...
Nog niet over (batch 28-02) Maar perfect dat je even gaat bellen, wilde ik vandaag ook doen. Laat de uitslag even weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Helaas... hier ook nog niet over. Het schijnt nogal ingewikkeld te zijn? Ben benieuwd of TweakDSL meer weet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
666AnGeL schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:01:

Als jullie al gaan bellen hoef ik het niet te gaan doen :P
Ik heb ook nog niets gehoord van TweakDSL en we zijn inmiddels alweer een week verder.

Ik moet ook nog een antwoord krijgen over mijn verkeerde facturering, het zou doorgegeven zijn aan de financiele afdeling maar ook dan is het weer stil.

Misschien is dit nog wat... met dank aan Internl wat daar lees je tenminste nog eens wat over het netwerk, bij TweakDSL staat alleen wat geneuzel over de newsserver.
Bron: internl.net

Landelijke BBNED netwerk werkzaamheden 9,13,14-03-
Korte onderbrekingen mogelijk in uw verbinding

Wegens netwerkwerkzaamheden door derden zal er tijdens deze dagen een korte onderbreking zijn in de netwerkverbindingen van BBNED. Dit zal hooguit 15 minuten in beslag nemen.

(bericht geplaatst op 2006-03-07)

[ Voor 31% gewijzigd door HoppyF op 08-03-2006 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
is te druk op de helpdesk op t moment... kom er niet doorheen :(

probeer het zo nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

'op dit moment zijn al onze lijnen bezet. wij drinken koffie op dit moment. probeert u het later nogmaals'

ze hebben het verdient! de dames van tweak :)

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om3ega schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:19:
Helaas... hier ook nog niet over. Het schijnt nogal ingewikkeld te zijn? Ben benieuwd of TweakDSL meer weet... :)
Op de site barst het ook al van de informatie :Z . Moet vanmiddag weg. Ga maar weer een email proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
heb gebeld.

Is helaas (nog) niks bekend bij de helpdesk over de upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
666AnGeL schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:06:
heb gebeld.

Is helaas (nog) niks bekend bij de helpdesk over de upgrade...
Toch wel!

Ik heb een email ontvangen, hier onder het antwoord.
Echt concreet is het niet, maar laten we hopen dat BBned nu echt eens iets gaat doen.
De bal ligt blijkbaar nu weer bij BBned en niet bij TweakDSL.
Antwoord TweakDSL:

De upgrade batch is aangeboden op de 28e februari
Wij hadden de hoop dat het vrij snel zou worden doorgewerkt. De carrier heeft
helaas niet die gelegenheid gekregen om dat te doen. Resultaat is dat het in
kleinere brokken word gedaan. Wij hebben nu echter niet meer het overzicht
wanneer welke indivuele klant is/word omgezet.

We zullen dit echter wel even verder door de organisatie en de mensen van
de carrier laten uitzoeken, en als we duidelijkheid hebben en het redelijks
wijs kunnen filteren ook de eindgebruikers laten weten.

Op persoonlijke noot is de vraag of we dit dus terug kunnen herleiden en
iedereen duidelijkheid kunnen verschaffen op redelijke termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Een net en politiek correct antwoord welke eigenlijk naar de gebruikers terug gemeld zou moeten worden. Dat scheelt een hoop telefoontjes naar tweakdsl. (Maar goed , tis een 0900 nummer ;))...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Beetje offtopic (Speedxs ipv Tweakdsl) maar hier is het wat actiever :)

Ik heb mijn modem + splitter van BBned binnengekregen en ik heb zitten kijken hoe het aangesloten moet worden. Nu zie ik dat er een telefoonstekkertje in de ingaande lijn van de splitter moet en ook aan de uitgaande. Nu is de lijn van de isra gewoon een draad naar het telefoonstopcontact. Kan ik die draad gewoon doormidden knippen, stekkertjes aanmaken en de splitter er tussen hangen of krijg ik er dan problemen mee?

Huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://upload.fkees.net/img/060308153416_thumb_isra.jpg

En dan gewoon de modem aansluiten met het meegeleverde telefoondraadje op de splitter neem ik aan dan.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Bierkameel schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:22:
Grmbl nog steeds geen TweakDSL hier "Ja hoor meneer dit weekend word het opgelost"
Ik heb mn oplevering en modem nu al een week en nog geen inet, ik geef ze tot vrijdag, als het dan nog niet werkt kom ik naar Almere om iemand met een Zyxel op zn kop te timmeren ;)
Als ik er nog gewerkt had had ik nu op het politie-bureau gezeten om een proces verbaal van bedreiging op te laten maken. Misschien dat jij het een leuk grapje vindt, maar wat mij betreft hoort die vorm van 'communicatie' niet thuis in Nederland. Natuurlijk meen je het niet, natuurlijk kom je niet langs, en natuurlijk maak je geen kans (2.05 meter en 120 kilo). Feit blijft dat je, ondanks de smiley, een misdrijf (niet eens een overtreding) pleegt dat op dit moment heel serieus genomen wordt. En feit blijft dat ik geen eindgebruikers meer wil spreken juist vanwege dit soort 'grapjes'. Er heeft er meer dan eens een wel op de stoep gestaan, en dat ga ik niet nog een keer meemaken. De arme lamlul loopt het risico 8 jaar frustratie met eindgebruikers over zich heen te krijgen.

Los daarvan staat je handtekening onder een contract waarin ze 60 dagen hebben om je lijn werkend te krijgen. Die termijn is langer dan een normale storing. Ook monteurs die aangestuurd worden moeten voorrang geven aan werkende verbindingen. Het duurt gewoon een paar dagen langer om KPN aan te sturen, om een monteur bij je te krijgen (als dat nodig is) enzovoort.

Je zult best vrijdag op mogen zeggen. Moet je wel even het hele jaar afrekenen als afkoopsom. Want jij houdt je niet aan de afgesproken maximale levertermijn van 60 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:47:
[...]

Als ik er nog gewerkt had had ik nu op het politie-bureau gezeten om een proces verbaal van bedreiging op te laten maken. Misschien dat jij het een leuk grapje vindt, maar wat mij betreft hoort die vorm van 'communicatie' niet thuis in Nederland. Natuurlijk meen je het niet, natuurlijk kom je niet langs, en natuurlijk maak je geen kans (2.05 meter en 120 kilo). Feit blijft dat je, ondanks de smiley, een misdrijf (niet eens een overtreding) pleegt dat op dit moment heel serieus genomen wordt. En feit blijft dat ik geen eindgebruikers meer wil spreken juist vanwege dit soort 'grapjes'. Er heeft er meer dan eens een wel op de stoep gestaan, en dat ga ik niet nog een keer meemaken. De arme lamlul loopt het risico 8 jaar frustratie met eindgebruikers over zich heen te krijgen.
offtopic:
waar maak jij je in godsnaam druk om....

Ze hadden die mail wel naar iedereen van die batch mogen sturen hoor... dan is er tenminste duidelijkheid waar de upgrade blijft.... Maar dat zullen ze waarschijnlijk nooit leren bij Tweak. En dat breekt ze ooit nog weles op.. Want kan me best voorstellen dat iemand dit gewoon niet meer pikt...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

NoepZor schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:37:
Kan ik die draad gewoon doormidden knippen, stekkertjes aanmaken en de splitter er tussen hangen of krijg ik er dan problemen mee?

Huidige situatie:
[img=http://upload.fkees.net/show.php?img=060308153416_isra.jpg]

En dan gewoon de modem aansluiten met het meegeleverde telefoondraadje op de splitter neem ik aan dan.
Als je het kapje van je IS/RA afhaalt (die met die dikke blauwe kabel) vind je daar vier schroefjes. Op de eerste twee (A en B) zit je telefoonlijn. Als je van een kant-en-klaar snoertje het plugje afknipt en de draden stript kun je die er gewoon onder klemmen. Wellicht eenvoudiger dan een rj-11 knutselen aan ronde kabel. Hou de draadjes kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook in de batch van 28feb en vraag me af of het voldoende is dat ik de oude copperjet vervangen hebt met de nieuwe copperjet. Ik heb natuurlijk ook de oude splitter vervangen met de nieuwe splitter. Verder heb ik niks veranderd aan de modem zelf via de webinterface of wat dan ook.

Straks heb ik misschien al B10 snelheid, maar omdat ik misschien iets gemist heb, dat ik dan nog steeds op mijn oude snelheid zit en zonder reden teleurgesteld ben in TweakDSL :P Stel dat je omgezet wordt, wordt dan op dat moment ook je lijn/verbinding automatisch gereset of moet je elke dag even je modem zelf aan en uit doen om het voor de eerste keer te activeren?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Burne schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:51:
[...]

Als je het kapje van je IS/RA afhaalt (die met die dikke blauwe kabel) vind je daar vier schroefjes. Op de eerste twee (A en B) zit je telefoonlijn. Als je van een kant-en-klaar snoertje het plugje afknipt en de draden stript kun je die er gewoon onder klemmen. Wellicht eenvoudiger dan een rj-11 knutselen aan ronde kabel. Hou de draadjes kort.
Mja er staat op dat die alleen door de PTT te openen is. Dus dat gaat niet werken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:51:

waar maak jij je in godsnaam druk om....
Om de manier waarop mensen met elkaar omgaan. Als jij mijn dsl niet fixt kom ik je op je bek slaan is geen manier van met elkaar omgaan. Simpel, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

`zoals tweakdsl met ons omgaat is wel n goeie manier dan???!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Burne schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:47:

Los daarvan staat je handtekening onder een contract waarin ze 60 dagen hebben om je lijn werkend te krijgen. Die termijn is langer dan een normale storing. Ook monteurs die aangestuurd worden moeten voorrang geven aan werkende verbindingen. Het duurt gewoon een paar dagen langer om KPN aan te sturen, om een monteur bij je te krijgen (als dat nodig is) enzovoort.

Je zult best vrijdag op mogen zeggen. Moet je wel even het hele jaar afrekenen als afkoopsom. Want jij houdt je niet aan de afgesproken maximale levertermijn van 60 dagen.
Laat me niet lachen man, als jij zo'n post al als bedreiging ziet ondanks je 2,05 meter en 120 kilo :+

Ik heb nu zo'n 10 keer contact gehad met TweakDSL en ik heb nog een 2 keer hetzelfde verhaal gehoord, als ze het er al niet eens over eens zijn op de Zyxel R versie nou in bridged of routing mode moet staan dan vind ik dat behoorlijk amateuristisch.
Volgens hun zit het probleem elke keer bij BBned, nou dan zet je daar toch wat druk achter.
Ik vind het ongelofelijk dat ik 2 weken moet wachten na de oplevering van de lijn.
Gister heb ik eindelijk iemand gesproken die er wel verstand van had en "vandaag zou het moeten werken"

offtopic:
En hoe serieus ga je iemand nemen met de nick Bierkameel op een forum die zegt dat ie even iemand met een modem op zn kop gaat timmeren.
Smileys lezen blijft ook een kunst tegenwoordig.

[ Voor 60% gewijzigd door Bierkameel op 08-03-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

NoepZor schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:56:

Mja er staat op dat die alleen door de PTT te openen is. Dus dat gaat niet werken dan?
Er zit aan de bovenkant een klein kapje, en dat mag je wel openmaken. Zit gewoon vastgeklikt. Onder dat kapje zit inderdaad een zegel (dat vierkante ding met 'PTT' erop), en daar moet je ook niet aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:58:
`zoals tweakdsl met ons omgaat is wel n goeie manier dan???!?!?!
Dat is een reden om iemand met fysiek geweld te bedreigen? Is hoe TweakDSL met zijn klanten omgaat en iemand bedreigen niet 2 dingen van verschillende ordes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ok ik zal vd week eens kijken :) Ik heb bij de modem ook een telefoonsplitter gekregen. Is een cm of 6 a 7 aan kabel met aan de ene kant een mannetje en de andere kant 2x vrouwtje in een kastje. Dan kan ik daar het kastje afknippen en dan het mannetje in de splitter drukken en de afgeknipte kant aan de ISRA bevestigen.. lijkt haalbaar to me :) Maar dan moet er nog een mannetjes stekketje komen aan de andere kant van het snoer vanaf de splitter richting de foon.

Edit: omdat speedxs geen geweldige handleiding meelevert en er op bbned verder niets te vinden is, laat staan op de speedxs website maar eens bij de kpn gesnuffeld. Daar wordt het pas duidelijk van :)

http://www.kpnadsl.nl/sup...ter/03016%20QG%20PSTN.pdf

[ Voor 25% gewijzigd door NoepZor op 08-03-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:01:
[...]

Dat is een reden om iemand met fysiek geweld te bedreigen? Is hoe TweakDSL met zijn klanten omgaat en iemand bedreigen niet 2 dingen van verschillende ordes?
uit de context bleek toch echt wel dat hij t niet meende dacht ik zo...
en van andere dingen trekt tweak zich blijkbaar weinig aan, je kan bellen mailen faxen wat je wilt, je wordt altijd afgepoeierd met een of andere lulsmoes... Of je hoort er helemaal niks meer van...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg in de gaten dat ik helemaal geen 0900 nummers meer kan bellen! :(
Allemaal geven ze een "in gesprek" toon terwijl ik wel meteen verbinding krijg met mijn mobiel.
Ben ik de enige die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Bierkameel schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:59:
offtopic:
En hoe serieus ga je iemand nemen met de nick Bierkameel op een forum die zegt dat ie even iemand met een modem op zn kop gaat timmeren.
Smileys lezen blijft ook een kunst tegenwoordig.
Juist *omdat* het telefonisch, via email of via een forum gebeurt heb je geen idee van hoe serieus je iets wel of niet moet nemen. Iemand heeft 10 maanden gevangenisstraf gekregen voor een bedreiging op een forum. Goed, die was iets explicieter. Een ander heeft voor een veel minder expliciete bedreiging 120 uur werkstraf en twee maanden voorwaardelijk gekregen.

Ik vind dat uitspraken van het soort "ik kom langs en ik sla je met een modem op je hoofd" niet thuishoren op GoT. Ongeacht je nick. Omdat niemand weet wie er achter die nick zit. En ik ben er bewust in het topic over begonnen omdat het de community is die hier wat tegen moet doen. Je een waarschuwing of ban door een moderator laten geven houdt het verborgen, terwijl dit soort dingen juist in de openbaarheid horen, in mijn bescheiden mening.

Overigens zal niemand bij Tweakdsl dit lezen. Die zijn al maanden weg uit de fora. De enige die nog wel eens wat deed zal dat niet meer mogen van z'n baas na een volstrekt foute reactie.

Genoeg gezegd. Als je er maar aan overhoudt dat iemand jouw woorden heel anders op kan vatten als je dat via email, forum of telefoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik trek trouwens gewoon me 16mbit vol op de nieuwsserver, een vriend van me heeft hetzelfde.
Dacht dat ze een limit van 8 mbit hadden en dat je voor meer centjes kon upgraden. Blijkbaar zit die cap er nog 'even' niet op. Laatst lag die er wel een paar uur weer uit.
Zit steeds in spanning, alsie down is en hij komt weer online kan het zo maar zijn dat er een cap op zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Viper_74 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:30:
Ik trek trouwens gewoon me 16mbit vol op de nieuwsserver, een vriend van me heeft hetzelfde.
Dacht dat ze een limit van 8 mbit hadden en dat je voor meer centjes kon upgraden. Blijkbaar zit die cap er nog 'even' niet op. Laatst lag die er wel een paar uur weer uit.
Zit steeds in spanning, alsie down is en hij komt weer online kan het zo maar zijn dat er een cap op zit :P
De cap zit er niet op omdat er toch bijna niemand is die ADSL2 (op die snelheid) heeft :P
We zitten niet voor niks met z'n allen te wachten totdat we gemigreerd worden.
Moet je eens kijken hoe snel die cap er dan opeens weer op komt als de migratie een feit is!

Tot die tijd veel plezier ermee.

[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 08-03-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Laatst online: 20-08 09:51
Vandaag m'n modem ontvangen, ik net enthousiast aansluiten (tis een copperjet modem), maar geen dsl signaal, en ik sluit m'n andere modem weer aan (speedtouch) en het werkt weer... meer mensen hier last van? ben uiteraard nog niet geupgrade naar b10 maar goed, had stiekem de hoop dat het alvast aangesloten kon worden zodat ik wel zie wnaneer ik op de 10mbit zit...
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n lijnstatus is iig veranderd in B10 ipv bla bla U bent niet aangesloten, alle getallen staan nog wel op NUL.
Maar VoDSL krijgt allerlei in gesprek tonen bij vaste nummers.
Enfin, daar weer ticketnummer voor genomen :)
Staan er nog een paar open nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joostje schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:56:
Vandaag m'n modem ontvangen, ik net enthousiast aansluiten (tis een copperjet modem), maar geen dsl signaal, en ik sluit m'n andere modem weer aan (speedtouch) en het werkt weer... meer mensen hier last van? ben uiteraard nog niet geupgrade naar b10 maar goed, had stiekem de hoop dat het alvast aangesloten kon worden zodat ik wel zie wnaneer ik op de 10mbit zit...
heb hier ook een copperjet modem gekregen voor adsl2. maar die werkt ook gewoon op adsl1.
duurt eventjes voor ie verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 14:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

HoppyF schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:39:
[...]

De cap zit er niet op omdat er toch bijna niemand is die ADSL2 (op die snelheid) heeft :P
We zitten niet voor niks met z'n allen te wachten totdat we gemigreerd worden.
Moet je eens kijken hoe snel die cap er dan opeens weer op komt als de migratie een feit is!

Tot die tijd veel plezier ermee.
Dat zou ik pas echt een foute aktie vinden als die cap er spontaan opzit.
Met de upgradeaanvraag ben ik niet een meerprijs voor een ongecapde newsserver tegengekomen.
Lijkt me niet meer dan logisch als we straks met volle snelheid gebruik kunnen maken van de newsserver.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Laatst online: 20-08 09:51
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 18:26:
[...]

heb hier ook een copperjet modem gekregen voor adsl2. maar die werkt ook gewoon op adsl1.
duurt eventjes voor ie verbinding heeft.
en wat is even, want hij stond zeker een 20 minuten aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joostje schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 18:43:
[...]

lol, zolang heeft hier nog nooit geduurd. hooguit een minuut. wel eens gehad dat m'n router na een reset v/d modem ook gereset moest worden. Maar ook dat hoefde de laatste tijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
joostje schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 18:43:
[...]

het zelde bij mij ,zelfs na een 1/2 uur nog niet.
adsl lampje blijft continu knipperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

VoDSL is stuq
- Wel on-net kunnen bellen; bijv. naar Tweak HD: 036-5460085
- Geen off-net mobiel/(inter)lokaal en nationaal/mobiel
- Geen 0800/090x
- Wel bereikbaar.

Gelukkig hebben we nog een VoIP-buster account 8)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik zie bij mijn lijn status trouwens : VCI/VPI 8001/1
Moet ik dat dus wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

om3ega schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 19:04:
Nope, dat zijn jou poorten op de ATM-switch van BBNed. Dus aan de andere kant.
We kunnen weer keuvelen over VoDSL, het is solved.

[ Voor 9% gewijzigd door I_stealth_I op 08-03-2006 19:23 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Bierkameel schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:59:
Ik vind het ongelofelijk dat ik 2 weken moet wachten na de oplevering van de lijn.
Gister heb ik eindelijk iemand gesproken die er wel verstand van had en "vandaag zou het moeten werken"
Nou het werkt dus nog steeds niet :(
Ongelijk hoe ze je ook aan het lijntje proberen te houden, als ze nou gewoon vertellen waar het probleem zit.
Morgen maar weer bellen en desnoods ga ik zelf proberen contact te krijgen met BBned.
Wel geld van je rekening schrijven maar internetten, nee hoor.
Als ik TweakDSL nu een cijfer moet geven dan krijgen ze een 3.

Hopelijk gaat dit omhoog als ik eindelijk een keer kan internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 18:41:
[...]

Dat zou ik pas echt een foute aktie vinden als die cap er spontaan opzit.
Met de upgradeaanvraag ben ik niet een meerprijs voor een ongecapde newsserver tegengekomen.
Lijkt me niet meer dan logisch als we straks met volle snelheid gebruik kunnen maken van de newsserver.
Nou reken er maar op dat er een cap op komt, en wel op 10 Mbits max.
Tenzij je meer wil betalen natuurlijk dan doen ze er wat bij en kun je op full speed connecten.

Voor mij is het geen probleem, ik ben blij als ik straks (tjsa wanneer?) ADSL2 heb op 10 Mbits, dan
is ook een newsserver op die snelheid voldoende.
Voorlopig is het zo ver nog niet, we wachten nog steeds en zoals je hebt kunnen lezen in mijn eerdere bericht vandaag, is de Helpdesk nog niet duidelijk over een datum wanneer iedereen wel gemigreerd zou moeten zijn.
Zelfs als het gefaseerd gaat zou er toch een planning moeten zijn?
En waarom gefaseerd? zo moeilijk kan het toch niet zijn om een aantal profielen over te zetten.

En laat ik ook een cijfer geven aan TweakDSL, dat is wel een strak plan.

TweakDSL netwerk + newsserver: 8
(het is stabiel te noemen, zeker over langere tijd gezien).
TweakDSL helpdesk: 6
(kan beter, antwoorden zijn vaak te onduidelijk en vaag)
TweakDSL administratie: 4
(veel te veel fouten in facturatie), wel een 10 voor op tijd afschrijven! :P
TweakDSL communicatie: 3
(gewoon beneden peil, dat moet veel beter, gebruik de website voor mededelingen, en dan ook ALLE mededelingen niet wat het beste uitkomt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om3ega schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 19:04:
Nope, dat zijn jou poorten op de ATM-switch van BBNed. Dus aan de andere kant.
We kunnen weer keuvelen over VoDSL, het is solved.
Bij mij staat daar alleen een " / " is dat een foutje of niet?
En na 6 dagen nog geen antwoord op de vraag of mijn centrale al geupgrade is voor migraties binnen BBned :( Is toch niet normaal dat ze niet eens weten of een centrale geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35
Sinds gisteravond 10 uur had ik geen internet meer via Demon. Was dus iets fout gegaan bij het omzetten, naja iig vanmorgen gebeld en vanavond zit ik opeens via tweakdsl :) nog wel op m'n oude snelheid, maar ben iig blij dat ze de boel weer aangesloten hebben :P Heb modem ook nog niet binnen gehad, dus dat komt vanzelf allemaal :)

Alleen ik loop nog ff te vechten met m'n router. Als ik de zyxel die ik nu nog van demon heb staan in bridge zet dan krijgt m'n router wel een IP van het ding maar op de clients krijg ik met geen mogelijkheid internet, naja zal wel aan de router liggen. Gelukkig draait de boel in router mode wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Burne schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:51:
[...]

Zo'n plat snoer doorknippen gaat wel, maar twee adertjes (de binnenste twee) netjes trippen gaat bijna niet. Als je het schroefje aan draait breken ze allemaal of maken net aan (erg slecht) contact.

Als je geen storingen wilt moet je plat snoer alleen gebruiken voor RJ11 plugjes en ze zeker niet onder klemmetjes of schroefjes proberen te bevestigen.

Dus gewoon een stukje ronde kabel in een contact doosje schroeven en daar een RJ11 plugje/kabeltje in steken. Of RJ11 op de kabel 'pielen' natuurlijk.
NoepZor schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:56:
[...]

Bovenkant mag open gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
spokje schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:43:
Sinds gisteravond 10 uur had ik geen internet meer via Demon. Was dus iets fout gegaan bij het omzetten, naja iig vanmorgen gebeld en vanavond zit ik opeens via tweakdsl :) nog wel op m'n oude snelheid, maar ben iig blij dat ze de boel weer aangesloten hebben :P Heb modem ook nog niet binnen gehad, dus dat komt vanzelf allemaal :)
Grappig, een bekende van me heeft ook demon, ook aangevraagd en ook rond 22uur een internet poef, blijkbaar was hij ook over naar TweakDSL.
Alleen heeft hij nog zo te zien geen IP :P

[ Voor 21% gewijzigd door Sjowhan op 08-03-2006 21:07 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 14:27
OOk ik wacht nog steeds met b10 abo via bbnet...alleen is het een zooitje lijkt wel bij BBnet aan het worden en of iedergeval problemen waar ze niet op gerekend hadden :-))
Iedergeval had al een aanvraag gedaan in december 2005 en dus voor migrati xsdsl -tweakdsl maar nog steeds niks en zit nog steeds bij xsdsl!!!(met de tweede lijn) ....snap het ook niet maar xsdsl opgezegd en nog steesd ip en adsl van hun dus wachten tot dat er dan maar af gaat heheehe.
Me eerste lijn is prima verlopen met migratie van ook xsdsl naar tweak Tisadsl 2 en draait als een tank dus geen klagen over,enige waar ik niet over ben te spreken is de zyxel Prestige 2602HW-61C draait wel zeeeeeeeer stabiel en goed alleen voip werkt voor geen meter en of moet bij budgetphone liggen maar dat hoor ik deze week ;-)
Voor de rest ben ik wel te spreken over tweakdsl alleen jammer dat het zo,n rommeltje is met adsl 2 naar bbnet :-(( iedergeval is dat niet alleen bij tweakdsl maar ook velen meerdere providers http://forum.speedxs.nl/showthread.php?t=449&page=43
dus denk gedult en of een goede mail van tweak met uitleg zou wonderen doen voor de ongeduldige mensen (zoals ik) hehehe.
Iedergeval er komt wat op gan'g....
http://www.infopact.nl/support/?cid=14

ps zal ik ook maar een cijfer geven
TweakDSL netwerk + newsserver: 9
(het is hier zeeeeeer stabiel te noemen).
TweakDSL helpdesk: 7
(kan beter, maar moet zeggen heb ze nog weinig nodig gehad)
TweakDSL administratie: 7
(veel goed gegaan hier en (nog )geen fouten gehad facturatie)
TweakDSL communicatie:5 (zal wat sneller mogen met onderhoud en storringen en hier met de mails naar mij dan )
http://www.infopact.nl/support/?cid=14

http://www2.internl.net/c....cgi?sectie=werkzaamheden

[ Voor 22% gewijzigd door digiben op 08-03-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
bjck schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:59:
[...]

Zo'n plat snoer doorknippen gaat wel, maar twee adertjes (de binnenste twee) netjes trippen gaat bijna niet. Als je het schroefje aan draait breken ze allemaal of maken net aan (erg slecht) contact.

Als je geen storingen wilt moet je plat snoer alleen gebruiken voor RJ11 plugjes en ze zeker niet onder klemmetjes of schroefjes proberen te bevestigen.

Dus gewoon een stukje ronde kabel in een contact doosje schroeven en daar een RJ11 plugje/kabeltje in steken. Of RJ11 op de kabel 'pielen' natuurlijk.

[...]

Bovenkant mag open gewoon.
Daar was ik inmiddels achter (KPN Doe het zelf handleiding van de kpn site gehaald :) ) en het is nu een stuk duidelijker. Ik denk dat ik toch maar de stekkertjes aan de ronde kabel ga zetten, dan hoef ik niets te pielen aan het ISRA punt en volgens de KPN handleiding kunnen zowel ronde als platte kabels gebruikt worden. Tevens wordt daarin aanbevolen op zo'n 20 cm van het ISRA de splitter aan te sluiten. Ik moet dus alleen 2 stekketjes regelen en een tang (die heeft mn pa op het werk of anders een familielid wel), stekkertjes zijn gewoon bij de bouwmarkt verkrijgbaar? Was vanavond bij de Mediamarkt LCD TV voor mn opa / oma kijken en heb ook naar stekkertjes gezocht ==> geen stekkertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Dimmu schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:07:
[...]

Grappig, een bekende van me heeft ook demon, ook aangevraagd en ook rond 22uur een internet poef, blijkbaar was hij ook over naar TweakDSL.
Alleen heeft hij nog zo te zien geen IP :P
Zou 'm adviseren ff naar Tweakdsl te bellen, die hebben ervoor gezorgd dat er weer internet is :) anders kon het nog max. 3 weken duren!

[ Voor 18% gewijzigd door spokje op 08-03-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

HoppyF schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:13:
[...]

Nou reken er maar op dat er een cap op komt, en wel op 10 Mbits max.
Tenzij je meer wil betalen natuurlijk dan doen ze er wat bij en kun je op full speed connecten.

Voor mij is het geen probleem, ik ben blij als ik straks (tjsa wanneer?) ADSL2 heb op 10 Mbits, dan
is ook een newsserver op die snelheid voldoende.
Voorlopig is het zo ver nog niet, we wachten nog steeds en zoals je hebt kunnen lezen in mijn eerdere bericht vandaag, is de Helpdesk nog niet duidelijk over een datum wanneer iedereen wel gemigreerd zou moeten zijn.
Zelfs als het gefaseerd gaat zou er toch een planning moeten zijn?
En waarom gefaseerd? zo moeilijk kan het toch niet zijn om een aantal profielen over te zetten.

En laat ik ook een cijfer geven aan TweakDSL, dat is wel een strak plan.

TweakDSL netwerk + newsserver: 8
(het is stabiel te noemen, zeker over langere tijd gezien).
TweakDSL helpdesk: 6
(kan beter, antwoorden zijn vaak te onduidelijk en vaag)
TweakDSL administratie: 4
(veel te veel fouten in facturatie), wel een 10 voor op tijd afschrijven! :P
TweakDSL communicatie: 3
(gewoon beneden peil, dat moet veel beter, gebruik de website voor mededelingen, en dan ook ALLE mededelingen niet wat het beste uitkomt.)
Mogen ze dat zomaar doen?
Er was 'even' een meerprijs voor volle snelheid newsserver, maar ik kan dit niet meer terug vinden.
Dan is het toch logisch dat ik er van uit ga dat het zo blijft?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:01:
[...]

Mogen ze dat zomaar doen?
Er was 'even' een meerprijs voor volle snelheid newsserver, maar ik kan dit niet meer terug vinden.
Dan is het toch logisch dat ik er van uit ga dat het zo blijft?
Ik kan het zo ook niet meer terugvinden. Het was eerst een meerprijs maar wellicht is men daarop teruggekomen en kan je nu de volle snelheid van je lijn benutten voor de newsserver.
Laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
ik heb nu lijn informatie bij mijn tweak,ik denk dat er wat gaat gebeuren

Order Installed Date 0000-00-00
Planned Date 0000-00-00
Ceased Date 0000-00-00
Ceased Reason
Product ID 4571
Name TweakDSLB16WO ISDN
Supplier BBNT

Connections Enabled
Line Speed 16-24Mb/1Mb_bandwidth
LineType ISDN
DSL Type
VPI
VCI
Handover Point
Current IP IP MAC

Voice
Radius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
NoepZor schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:34:
[...]

Daar was ik inmiddels achter (KPN Doe het zelf handleiding van de kpn site gehaald :) ) en het is nu een stuk duidelijker. Ik denk dat ik toch maar de stekkertjes aan de ronde kabel ga zetten, dan hoef ik niets te pielen aan het ISRA punt en volgens de KPN handleiding kunnen zowel ronde als platte kabels gebruikt worden. Tevens wordt daarin aanbevolen op zo'n 20 cm van het ISRA de splitter aan te sluiten. Ik moet dus alleen 2 stekketjes regelen en een tang (die heeft mn pa op het werk of anders een familielid wel), stekkertjes zijn gewoon bij de bouwmarkt verkrijgbaar? Was vanavond bij de Mediamarkt LCD TV voor mn opa / oma kijken en heb ook naar stekkertjes gezocht ==> geen stekkertjes.
Stekkertjes en tang is zo te koop bij een bouwmarkt. Tang lenen kan ook, maar al heb je hem weinig nodig is het handig thuis soms. Of iemand vinden die een 'Connected by KPN' ADSL aansluiting heeft, daar zit altijd een tang bij het doe-het-zelf pakket.

Als je toevallig zo'n splitter hebt gekregen met van die 'steek gaatjes' naast de RJ11 kan het nog véél gemakkelijker en heb je geen tang of stekkertjes nodig. Stop alleen in dat soort gaatjes nooit een gestript plat snoertje, dat breekt af en maakt geen/slecht contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
een vraagje aan bjck

moet je bij ADSL2 met kaal koper ook een splitter gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
kenles schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 00:04:
een vraagje aan bjck

moet je bij ADSL2 met kaal koper ook een splitter gebruiken ?
Als je het zo geleverd hebt gekregen de verbinding niet. Als het pas geleden (of eigenlijk ooit) sharing is geweest is het aan te raden toch. Al kan het tussen plaatsen van een splitter eigenlijk helemaal geen kwaad verder ook.

Heb je een splitter gebruik hem gewoon is mijn advies altijd. Gebruik hem hier ook als 'koppelstukje' gewoon.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 09-03-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froffel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05-2023
kenles schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:31:

Planned Date 0000-00-00
Ceased Date 0000-00-00
Ceased Reason
Product ID 4571
Name TweakDSLB16WO ISDN
Supplier BBNT

Connections Enabled
LineType ISDN
DSL Type
VPI
VCI
Handover Point
Current IP IP MAC

Voice
Radius
Hier krijg ik nu ook de info (was gisterenavond nog niet zo). Vol verwachting klopt mijn hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
kenles schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:31:

Planned Date 0000-00-00
Ceased Date 0000-00-00
Ceased Reason
Product ID 4571
Name TweakDSLB16WO ISDN
Supplier BBNT

Connections Enabled
LineType ISDN
DSL Type
VPI
VCI
Handover Point
Current IP IP MAC

Voice
Radius
Wat het rare is.. ik zit vanaf vorige week al op tweakdsl.. en als ik bij mijn tweak naar lijn info ga.. dan zie ik dit:
Je maakt nog geen gebruik van onze TweakDSL producten voor SDSL, ADSL of ADSL2.

Als je dat wilt kan je dat hier bij ons bestellen.
Heel apart! ;)

Goed, wachten is op mijn nieuwe modem... zit nu nog met m'n Vigor 2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb gemerkt dat de gegevens op de mijnTweak pagina zijn aangepast (mijn geval een B10 lijn) en, dat mijn VODSL nummer is afgesloten.
Dit laatste is iets minder.
Ik had namelijk al een ADSL 2+ signaal en een werkende VODSL (dacht ik)
Maar aangezien ik de Copperjet 816-2p moden niet echt goed vind ;) esteren heb ik een ander modem aangesloten (zonder VoDSL).
Nu maar wachten op de snellere verbinding.
Ik denk dat ik het modem vanavond maar eens ga resetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Ik zit te kijken naar de aanbiedingen van tweak. Aangezien mijn jaar weer bijna over is, wil ik eigenlijk wel een snellere lijn. Alleen zijn de aanbiedingen met een duur van 24 maanden. Weten jullie of 'je een verbinding ook kan krijgen voor een jaar tegen een ander tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:49:
Ook ik heb gemerkt dat de gegevens op de mijnTweak pagina zijn aangepast (mijn geval een B10 lijn) en, dat mijn VODSL nummer is afgesloten.
Dit laatste is iets minder.
Ik had namelijk al een ADSL 2+ signaal en een werkende VODSL (dacht ik)
Maar aangezien ik de Copperjet 816-2p moden niet echt goed vind ;) esteren heb ik een ander modem aangesloten (zonder VoDSL).
Nu maar wachten op de snellere verbinding.
Ik denk dat ik het modem vanavond maar eens ga resetten ;)
Hier zijn ook mijn gegevens bij Line aangepast, dat is goed nieuws omdat er wat lijkt te gaan gebeuren. Straks ook maar eens resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:44
Hoi mede-tweakers,

ik zit met een vraagje over upgrading.

Een jaar geleden de SurfDSL 1Mbit met VoDSL genomen.

Nu mag ik sinds kort upgraden naar ADSL2 (B10) doch heb daar een paar vraagjes over, hopelijk kan 1 van jullie deze beantwoorden....
  • Wanneer ik upgrade kan ik dan nog VoDSL gebruiken of is daar nog mogelijkheid toe?
  • Wanneer ik upgrade krijg ik dan ook het 1-ste jaar voor 19,95 of meteen de volle mep? Er stond namelijk op de upgrade-page alleen het bedrag van 34,95 vermeld.
Overigens wijkt de postcodecheck wel eens af van de vorige uitkomst. Zo had ik namelijk tot de sitewijziging (2 weken geleden) geen ADSL2 mogelijkheid en sinds een paar dagen ook weer niet. Wel een upgrade onder het customer menu.

M.v.g.

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkerbek schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:51:
• Wanneer ik upgrade kan ik dan nog VoDSL gebruiken of is daar nog mogelijkheid toe?

• Wanneer ik upgrade krijg ik dan ook het 1-ste jaar voor 19,95 of meteen de volle mep? Er stond namelijk op de upgrade-page alleen het bedrag van 34,95 vermeld.

VoDSL blijft gewoon bestaan.

Je bent al een bestaand lid, dus je betaald €34,95/mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het hele modem restart dus wel.
De lijnsync valt weg
Geen ip meer.
Net of zit de bug uit de R versie nu ook in de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Laatst online: 06-09 14:53
HoppyF schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:44:
Hier zijn ook mijn gegevens bij Line aangepast, dat is goed nieuws omdat er wat lijkt te gaan gebeuren. Straks ook maar eens resetten.
Jullie hebben het maar over resetten etc. zodat hopelijk het modem op adsl2 gaat intrainen. Maar gister heb ik het nieuwe modem mogen ontvangen, maar no way dat deze een line sync krijgt. De instellingen zijn dan ook anders dan de huidige op m'n andere (adsl1) modem.

Wat heeft het dan voor zin om het (oude) modem steeds te resetten als er toch andere settings benodigd zijn voor adsl2? Of terwijl, is het niet een kwestie van de komende dagen / weken af en toe eens het nieuwe modem aan te sluiten om te kijken of ie een linesync pakt? Wat ik trouwens wel heel raar vind, is dat zodra ik dit nieuwe modem aansluit, het echt een paar minuten duurt voordat uberhaupt het lampje van de sync begint te knipperen (wat vervolgens blijft doorgaan, steeds een paar seconden).

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

HoppyF schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:44:
[...]

Bij mij is het ook aangepast, denk dat het bij iedereen wel gedaan is.
Ik heb zojuist mijn modem gereset, maar zonder het gewenste resultaat.
Misschien dat het vannacht gaat gebeuren?
BlackB1rd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:44:
[...]

Jullie hebben het maar over resetten etc. zodat hopelijk het modem op adsl2 gaat intrainen. Maar gister heb ik het nieuwe modem mogen ontvangen, maar no way dat deze een line sync krijgt. De instellingen zijn dan ook anders dan de huidige op m'n andere (adsl1) modem.

Wat heeft het dan voor zin om het (oude) modem steeds te resetten als er toch andere settings benodigd zijn voor adsl2? Of terwijl, is het niet een kwestie van de komende dagen / weken af en toe eens het nieuwe modem aan te sluiten om te kijken of ie een linesync pakt? Wat ik trouwens wel heel raar vind, is dat zodra ik dit nieuwe modem aansluit, het echt een paar minuten duurt voordat uberhaupt het lampje van de sync begint te knipperen (wat vervolgens blijft doorgaan, steeds een paar seconden).
Wat zijn dan de goede instellingen?
Misschien dat er bij mijn modem iets niet goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ok, ik snap nu officieel niets meer van het e-mail instellingen menu :P

Bij demon kan je door op alias1@username in te loggen de ene mailbox van de aliasen op een andere computer binnen krijgen dan bijvoorbeeld op een computer met het 'hoofdaccount'.

Is het mogelijk om blaat1@zz.tweakdsl.nl op een andere computer binnen te laten komen dan blaat2@zz.tweakdsl? :) Van het menu word ik niet veel wijzer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 11:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zondagskindje schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:06:
[...]

Hier niet, ik krijg nog steeds de melding dat ik geen Tweakdsl product besteld heb :P

Zo te zien doen ze het dus niet in volgorde van bestellen, wat betekent dat ik misschien nog weken moet wachten terwijl ik halverwege december besteld heb. Ach, ik gun het jullie wel hoor ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
spokje schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:05:
Ok, ik snap nu officieel niets meer van het e-mail instellingen menu :P

Bij demon kan je door op alias1@username in te loggen de ene mailbox van de aliasen op een andere computer binnen krijgen dan bijvoorbeeld op een computer met het 'hoofdaccount'.

Is het mogelijk om blaat1@zz.tweakdsl.nl op een andere computer binnen te laten komen dan blaat2@zz.tweakdsl? :) Van het menu word ik niet veel wijzer :)
Gewoon PC1 de mail op laten halen van useracc blaat1@zz.tweakdsl.nl, en PC2 van useracc blaat1@zz.tweakdsl.nl. Tot zover leek 't logisch in mijn ogen ;)

Zitten wel veel vreemde bugs in, zo is 't bijvoorbeeld niet mogelijk om 'n streepje (-) in de naam te zetten; doet de page niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Deze week is mijn snelheid een stuk lager dan normaal. Normaal was zo rond de 390 kb, maar nu mag ik al blij zijn met 350 kb.
Zijn er meer die problemen hebben met de snelheid?

Tevens even een ander sneheidsvraagje voor een vriend van mij. Hij is sinds een week of wat over van een een 8 mb naar een 16-24 WO van tis. Hij kwam met het 8 mb op zo'n 760-780 Kb en nu hij over is komt hij op 1030 Kb ongeveer.
Is niet bijzonder veel lijkt mij. Hij heeft een speedtouch modem (716) en zit volgens de postcodecheck op 2200 m van de centrale. Ik heb het indertijd voor hem gedaan met software die op de site staat en ik heb al eens gekeken of ik nog wat kan veranderen, maar ik zou niet weten wat.
De firmwareversie is 5.3.1.5.0 en hij zit vlak bij het israpunt
Nog hints?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Yorixz schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:06:
[...]

Gewoon PC1 de mail op laten halen van useracc blaat1@zz.tweakdsl.nl, en PC2 van useracc blaat1@zz.tweakdsl.nl. Tot zover leek 't logisch in mijn ogen ;)

Zitten wel veel vreemde bugs in, zo is 't bijvoorbeeld niet mogelijk om 'n streepje (-) in de naam te zetten; doet de page niks.
Oh jah, nu werkt 't thx :) je moet dus het hele mail adres als username gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Gompie98 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:21:
Tevens even een ander sneheidsvraagje voor een vriend van mij. Hij is sinds een week of wat over van een een 8 mb naar een 16-24 WO van tis. Hij kwam met het 8 mb op zo'n 760-780 Kb en nu hij over is komt hij op 1030 Kb ongeveer.
Is niet bijzonder veel lijkt mij. Hij heeft een speedtouch modem (716) en zit volgens de postcodecheck op 2200 m van de centrale. Ik heb het indertijd voor hem gedaan met software die op de site staat en ik heb al eens gekeken of ik nog wat kan veranderen, maar ik zou niet weten wat.
De firmwareversie is 5.3.1.5.0 en hij zit vlak bij het israpunt
Nog hints?
Afbeeldingslocatie: http://www.coax.nl/images/adsl2.gif

Hij zit denk ik te ver van de centrale om echt hoge snelheden te halen. Kan ie beter downgraden naar een 10mbit abo.

Edit: zie ook: http://www.speedtest.nl/A...code=1234AB&distance=2200

[ Voor 6% gewijzigd door NoepZor op 09-03-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkerbek schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:51:
Hoi mede-tweakers,

ik zit met een vraagje over upgrading.

Een jaar geleden de SurfDSL 1Mbit met VoDSL genomen.

Nu mag ik sinds kort upgraden naar ADSL2 (B10) doch heb daar een paar vraagjes over, hopelijk kan 1 van jullie deze beantwoorden....
Overigens wijkt de postcodecheck wel eens af van de vorige uitkomst. Zo had ik namelijk tot de sitewijziging (2 weken geleden) geen ADSL2 mogelijkheid en sinds een paar dagen ook weer niet. Wel een upgrade onder het customer menu.

M.v.g.

Martijn
Ook ik heb dezelfde ervaring hiermee.
Het schijnt dat ze rond half maart (als het goed is) de mogelijkheid
tot je huidige VoDSL (je telefoon nummer dus) in het Upgrade Menu
verwerken. Hier zou je dus kunnen aangeven welke upgrade je wilt
en dan ook of je je huidige VoDSL telefoonnummer mee wilt nemen.

Over die postcode check had ik het volgende via de helpdesk:

Goedendag,

Het is mogelijk dat door voortschrijdend inzicht een aantal postcodes
toch niet een bepaalde snelheidsvariant kunnen krijgen.

Eens per week krijgen wij van de carriers de nieuwe postcode database.

Vermoedelijk is gebleken dat er toch meer afstand naar de centrale of
een andere technische reden bestaat waarop het niet verstandig is om
potentieele klanten dit aan te bieden.

Dat is heel vervelend ergens, maar het is beter om dit op voorhand te
weten of gemeld te krijgen dat dat er geleverd word, en na veel technische
problemen u moet worden teleurgesteld en een lagere snelheid moet worden
geleverd.

On Thu, 9 Mar 2006 15:50:44 +0100 wrote:

>> -- bericht van customer menu tweakdsl ---
>> Klant id: -----------
>>
>> Afzender:
>> Emailadres: evennietzichbaar@evennietzichtbaar.tweakdsl.nl
>> Subject: Snap er niks meer van...
>>
>> Ik heb al een paar mailtjes hieraan gewijd maar nu
>> weet ik
>> het helemaal niet meer...
>>
>> Via het heen en weer gemail kreeg ik te horen dat
>> ik mijn
>> VoDSL (dus telefonie met ADSL via 1 lijn) rond
>> half maart
>> kon aanvragen via het upgrade menu op mijn
>> persoonlijke pagina.
>> Oke, dat zie ik nog niet staan, maar het is dan
>> ook nog geen
>> half maart.
>> Maar ik deed de postcode check nogeens, en nu zie
>> ik tot
>> mijn grote verbazing (lees: schrik) dat de variant
>> TweakDSLB16WO, welke in het upgrade menu staat,
>> niet meer in
>> de check voorkomt.
>> En dat is vreemd omdat een week geleden deze
>> variant nog wel
>> leverbaar was op mijn postcode.
>> Hoe kan dit???
>>
>> MvGr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
Zondagskindje schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:06:
[...]

Ik heb zojuist mijn modem gereset, maar zonder het gewenste resultaat.
Misschien dat het vannacht gaat gebeuren?

[...]

Wat zijn dan de goede instellingen?
Misschien dat er bij mijn modem iets niet goed staat.
SHIT.. bij mij is nog niks veranderd (bij myTweak lijninfo)

Er staat dit bij mij:

Wel staan er 2 lijnen in het customer menu bij de lijn-info.

Afbeeldingslocatie: http://www.666angel.nl/tweakdsl.JPG

@Zondagskindje: Wat staat er bij jou dan bij MyTweak-lijninfo?

[ Voor 4% gewijzigd door 666AnGeL op 09-03-2006 17:06 . Reden: plaatje ge-add ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
666AnGeL schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:01:
[...]

SHIT.. bij mij is nog niks veranderd (bij myTweak lijninfo)

Er staat dit bij mij:

Wel staan er 2 lijnen in het customer menu bij de lijn-info.

[afbeelding]

@Zondagskindje: Wat staat er bij jou dan bij MyTweak-lijninfo?
Ik kan hier misschien ook wel antwoord op geven....
Mijn Tweak Technische lijn informatie laat een aantal nummers zien, adres/telefoonnummer + dit:

Installed Date 0000-00-00
Planned Date 0000-00-00
Ceased Date 0000-00-00
Ceased Reason

TweakDSLB10 PSTN

In het "Customer Cambrium" menu staan bij mij 3 lijnen!
Hier horen ook weer de postcodes/huisnummers bij. Klopt allemaal.
Het referentie nummer van de 3de lijn is het nummer wat ook voorkomt bij Mijn Tweak.
E.e.a. heeft dus met elkaar te maken, maar verder kan ik er ook niets mee.

Net nog even mijn modem geheel reset (ja het is een ADSL2 modem! Zyxel 2602HW).
Nog steeds geen hoge snelheid, alles is weer bij het oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:37
Ik ben even ook niet zo blij. Wacht al sinds eind januari op mijn overzetting van Demon naar TweakDSL. Ben ik dinsdag overgezet (ook 's avonds), krijg ik sinds die dag geen ip meer. Leuk, nu al 3 dagen geen internet.... Mijn modem krijgt het ip 192.168.1.1, maar daar kun je niet mee internetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Bierkameel schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 19:39:
[...]

Nou het werkt dus nog steeds niet :(
Ongelijk hoe ze je ook aan het lijntje proberen te houden, als ze nou gewoon vertellen waar het probleem zit.
Morgen maar weer bellen en desnoods ga ik zelf proberen contact te krijgen met BBned.
Wel geld van je rekening schrijven maar internetten, nee hoor.
Als ik TweakDSL nu een cijfer moet geven dan krijgen ze een 3.

Hopelijk gaat dit omhoog als ik eindelijk een keer kan internetten.
Na in totaal de 10de keer bellen kreeg ik een dame die me vertelde dat mijn lijn op "status 6 wacht op installatie" staat.
Als ze me dat nou wat eerder hadden verteld, al haar voorgangers hingen maar een lulverhaal op dat het de volgende dag echt zou werken.
Nog steeds geen inet dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Hmm, ik merk dat ik mezelf wel heel gelukkig mag prijzen dat ik sinds gister toch weer internet heb (wel oude snelheid) :/ niet dat ik daar iemand mee help ofzo, vind het wel vreemd.

Ik heb het in december aangevraagd, en dus had ik een tijdelijk abbo moeten krijgen als ze de adsl1<-->adsl2+ overstap niet meteen konden maken. Nadat ik dit verteld heb ging ie er werk van maken, en sinds gisteravond dus weer internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 08-09 15:07
Misschien niet echt nieuws, maar speedtest.nl speelt volgens mij vals. Ik heb een B16WO abo, dat staat op dit moment met een snelheid van 1153.57 kb/s op de 5e plaats bij de snelste qua download, gebaseerd op 585 tests.

Van die 585 zijn er 380 van mij. Ik heb de resultaten hier in een spreadsheet, het gemiddelde is 1993 kb/s, maar volgens het grafiekje van speedtest is mijn gemiddelde 1113 kb/s.

Er is nu ook ineens een gebruiker in Heerlen bijgekomen, met een hele lage download van 729,4 kb/s en een standaard deviatie van 0,00 op 107 tests. Vreemd...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jopie schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:39:
Ik ben even ook niet zo blij. Wacht al sinds eind januari op mijn overzetting van Demon naar TweakDSL. Ben ik dinsdag overgezet (ook 's avonds), krijg ik sinds die dag geen ip meer. Leuk, nu al 3 dagen geen internet.... Mijn modem krijgt het ip 192.168.1.1, maar daar kun je niet mee internetten...
Niet zo mooi ....
Gaan de lampjes op je modem (welk type??) wel branden?
Met andere worden is er wel een ADSL signaal aanwezig? (Tiscali of BBned netwerk?)

Het adres 192.168.1.1 is een locaal adres en zo te zien dus niet het externe IP adres.
Kun je aan de gegevens van je modem zien wat ie aan het doen is? log files, foutmeldingen e.d.
Jiriki schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:42:
Misschien niet echt nieuws, maar speedtest.nl speelt volgens mij vals. Ik heb een B16WO abo, dat staat op dit moment met een snelheid van 1153.57 kb/s op de 5e plaats bij de snelste qua download, gebaseerd op 585 tests.

Van die 585 zijn er 380 van mij. Ik heb de resultaten hier in een spreadsheet, het gemiddelde is 1993 kb/s, maar volgens het grafiekje van speedtest is mijn gemiddelde 1113 kb/s.

Er is nu ook ineens een gebruiker in Heerlen bijgekomen, met een hele lage download van 729,4 kb/s en een standaard deviatie van 0,00 op 107 tests. Vreemd...
Ik wil niet veel zeggen maar als er van de 585 tests 380 van jouw afkomstig zijn is dat toch ook niet erg betrouwbaar? Een groot aantal metingen heeft alleen enige zin als ze ook verdeeld zijn over meerdere gebruikers.
Om een redelijke test te doen kun je beter een groot bestand (100 MB o.i.d) van verschillende locaties downloaden. Dat geeft een beter beeld. Als je dat dan ook nog op verschillende tijden doet heb je een nog beter beeld.

[ Voor 43% gewijzigd door HoppyF op 09-03-2006 20:51 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.