Toon posts:

Het grote TweakDSL topic - Deel 20 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.765 views sinds 30-01-2008

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
Zondagskindje schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:42:
[...]

Zoiets als antwoord kreeg ik zojuist van TweakDSL:
"je profiel moet nog worden aangepast en dit kan nog enkele dagen gaan duren"
Ik heb zojuist ook een email van de Helpdesk ontvangen met een soortgelijke strekking.
BBned moet de poorten nog aanpassen cq controleren, en hiervoor is nu opdracht gegeven door TweakDSL.
Afwachten maar!

Als het volgens Whordijk een simple actie is gebeurt het misschien vandaag nog, in het ander geval zal het wel ingepland moeten worden en zal het wel na het weekend worden.

Een NRP is een Node Route Processor, waarschijnlijk van het merk Cisco.
En dat ding heeft inderdaad een configuratie.
Dit alles kan op afstand bestuurd worden.

Anoniem: 61668

nummer 2 in de wacht en n wachttijd van 17min? :S
hoeveel mensen hebben ze daar op de lijn :S

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48
Ik heb vandaag m'n modem binnen gehad, is dit een indicatie tot hoe lang het nog kan duren voordat de boel overgezet wordt? :P

pff ik word gewoon afgescheept om eerst de firmware up te date.
Dat heb ik al nagekeken als dat t laatste was vervolgens zei die nog dat ik de nieuwe firmware moest zoeken waarop ik zei dat heb ik net gezegd dat ik al de laatste had en dat er niks valt up te daten. Vervolgens komt die met t verhaal dat ik 1450m v/d centrale aflig en dat t daardoor kwam en dat er niks aan te doen was.

En volgens hun zou ik niet gecapped zijn op de 8/1. Maar waarom trained me modem wel in op 16? :S

[Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 61668 op 24-03-2006 13:51]

Anoniem: 167683

Anoniem: 61668 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:37:
nummer 2 in de wacht en n wachttijd van 17min? :S
hoeveel mensen hebben ze daar op de lijn :S
1 en die heeft het te druk met andere zaken

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07-2022
Vraagje, ik moet eerlijk toegeven dat ik niet het hele topic heb doorgelezen, maar ik vermoed wel dat dit de plek is voor mijn vraag;

Een vriend van mij heeft MyADSL en wil deze graag draadloos door z'n huis verspreiden. Kan ik aan zijn modem gewoon een draadloos routertje koppelen? Zo ja, elk merk?

Toch het goeie topic. :)

[Voor 184% gewijzigd door Colina op 24-03-2006 15:43]

Anoniem: 61668 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:50:
pff ik word gewoon afgescheept om eerst de firmware up te date.
Dat heb ik al nagekeken als dat t laatste was vervolgens zei die nog dat ik de nieuwe firmware moest zoeken waarop ik zei dat heb ik net gezegd dat ik al de laatste had en dat er niks valt up te daten. Vervolgens komt die met t verhaal dat ik 1450m v/d centrale aflig en dat t daardoor kwam en dat er niks aan te doen was.

En volgens hun zou ik niet gecapped zijn op de 8/1. Maar waarom trained me modem wel in op 16? :S
ach ik heb het zelfde , eerst zijn het je kabels of je computer
dan is het je modem
(5modems later) , nee het is de firmware
zet die er eerst maar 1 eerder doen we niets , terwijl ie er allang in zat
dan ligt het aan de centrale
Ze weeten op de HD zelf van toeten nog blazen
Of ze zijn allemaal blond

Anoniem: 167683 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:37:
[...]

ach ik heb het zelfde , eerst zijn het je kabels of je computer
dan is het je modem
(5modems later) , nee het is de firmware
zet die er eerst maar 1 eerder doen we niets , terwijl ie er allang in zat
dan ligt het aan de centrale
Ze weeten op de HD zelf van toeten nog blazen
Of ze zijn allemaal blond
ja idd, wat mij betreft kwam die niet echt professioneel over en deskundig genoeg.
Had echt het gevoel dat ik echt werd afgescheept met het verhaal ja sorry je ligt te ver v/d centrale af (1450m), nadat ik 2x heb moeten aanhoren dat ik de firmware moest updated terwijl ik al duidelijk de 1e x had gezegd dat die up to date is. Ok dat ik de volle 24mbit niet haal dat zie ik zelf ook wel in en dat wist ik, maar 850kb/s had ik ook niet verwacht. Dan had ik net zo goed de 10mbit lijn kunnen pakken, bespaart me toch weer 15euro.

Maar vind het toch nog erg toevallig dat ik dezelfde snelheid haal als sommige andere hier en blijkbaar staan hun op een andere poort. Toen ik dat naar voren haalde ontkende hij alles en negeerde het zowat. Toen ik vroeg waarom de modem wel op 16 intrained wist die me ook niks over te vertellen.

Heb nog een mail gestuurd gisteravond met screenies etc. ben es benieuwd wat daar uitkomt, zal wel weer een heel ander verhaal worden.

• Anoniem: 11776
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor upgraders die nog met een ADSL1 profiel zitten:

Na eindeloze mailwisselingen dan toch maar eens een keer gebeld hierover (ik heb een schijtdag achter de rug, en was het bij thuiskomst echt zat dat ik nog steeds niet ben overgezet)

Wat een drama...
De helpdeskmedewerkster wilde me eerst weer afpooieren met een standaardverhaal (ja, je modem traint goed in, bahblablabla) waarna ik dus haar zin onderbrak en meteen heel het verhaal vertelde. Oh..shit...dat wordt weer een moeilijk gesprek moet ze gedacht hebben.......
Uitkomst: Tweakdsl staat machteloos, BBned heeft de touwtjes in handen bij de upgrade, die in 3 fases wordt uitgevoerd omdat ze instabiliteit willen voorkomen (dus... capaciteitsproblemen).
Toen ik voorstelde dat tweakDSL dan maar wat druk uit moet oefenen bij BBned om het sneller gedaan te krijgen, reageerde ze zeer verontwaardigd: "Maar denkt u dan dat wij dat niet doen???". Toen ik voorstelde om BBned zelf maar te emailen, zei ze dat het meer kwaad dan goed zou doen....right.
Herhaaldelijk gevraagd wat de opties dan zijn....antwoord: Wachten...wachten en nog eens wachten.
Ik heb haar best het vuur aan de schenen gelegd, en ik dacht...op een vrijdagmiddag net voor het weekend is dat misschien niet zo netjes.....dus heb ik het gesprek maar beeindigd...

Ik ben iig niet de enige die hierover gebeld heeft, het zijn er "velen". Maarja....actie komt er niet.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 17:40

Crusader

Arc Nature

Ik ben er van overtuigd dat het inderdaad een profielprobleem is, of meer zoals bjck het beschrijft.
Trouwens, ik heb ongeveer 8 maanden geleden al de indruk gekregen dat ze de snelheid gingen "knijpen" op de centrale dozen. Waar ik eerst met m'n destijds 8 Mb lijn met 830 kB/s uit de nieuwsgroepen lurkte, deed ik dat toen opeens nog maar met 750-800 kB/s.
En nu na m'n upgrade naar 10 Mb heb ik nog steeds exact diezelfde snelheid, net als zovelen.

Op zich niet zo'n heel erg groot probleem. Waar ik wel moeite mee heb, is steeds weer die frustratie om dit punt aan het verstand van de TweakDSL helpdesk te krijgen om vervolgens iedere keer weer met het standaardverhaaltje (wat WimP hierboven exact omschreef zoals ik het vandaag ook meemaakte) aan te horen. Ook de angst dat ze niets met m'n melding per email gaan doen, omdat ze gewoon niet snappen wat er aan de hand is ("eej dude.. je modem traint in op 10 Mb hoor, het ligt aan je pc!").
Steeds weer diezelfde muur |:(

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:56

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Crusader schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:49:
Ik ben er van overtuigd dat het inderdaad een profielprobleem is, of meer zoals bjck het beschrijft.
Trouwens, ik heb ongeveer 8 maanden geleden al de indruk gekregen dat ze de snelheid gingen "knijpen" op de centrale dozen. Waar ik eerst met m'n destijds 8 Mb lijn met 830 kB/s uit de nieuwsgroepen lurkte, deed ik dat toen opeens nog maar met 750-800 kB/s.
En nu na m'n upgrade naar 10 Mb heb ik nog steeds exact diezelfde snelheid, net als zovelen.

Op zich niet zo'n heel erg groot probleem. Waar ik wel moeite mee heb, is steeds weer die frustratie om dit punt aan het verstand van de TweakDSL helpdesk te krijgen om vervolgens iedere keer weer met het standaardverhaaltje (wat WimP hierboven exact omschreef zoals ik het vandaag ook meemaakte) aan te horen. Ook de angst dat ze niets met m'n melding per email gaan doen, omdat ze gewoon niet snappen wat er aan de hand is ("eej dude.. je modem traint in op 10 Mb hoor, het ligt aan je pc!").
Steeds weer diezelfde muur |:(
dat had ik ook met BBNED! 850 kb en toen plots 750-800 . nu ik op TISCALI zit, is het altijd prima, en was toen de 8 mbit ok weer op 850 kb.

You are NIJL-ed!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

HoppyF schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:37:
[...]

Ik heb zojuist ook een email van de Helpdesk ontvangen met een soortgelijke strekking.
BBned moet de poorten nog aanpassen cq controleren, en hiervoor is nu opdracht gegeven door TweakDSL.
Afwachten maar!

Als het volgens Whordijk een simple actie is gebeurt het misschien vandaag nog, in het ander geval zal het wel ingepland moeten worden en zal het wel na het weekend worden.

Een NRP is een Node Route Processor, waarschijnlijk van het merk Cisco.
En dat ding heeft inderdaad een configuratie.
Dit alles kan op afstand bestuurd worden.
Dan zijn wij 1 van de weinige die wel een normale reactie op onze mail krijgen.
Als ik zo de verhalen hierboven lees....

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 01:38
O jee ook jullie al profiel problemen. Toen ze 3 dagen terug zoiets tegen mij zeiden en een call voor bbned aanmaakten, dacht ik echt dat kost maar 1, hoogstens 2 dagen. Helaas 3 dagen verder en kom nog steeds niet boven de 700kps. Dit gaat als ik het zo lees nog wel even duren :O

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 20:13
Verdomm*...

zit ik net mn facturen door te kijken, is de terugbetaling van 89,95 ineens weg.. staat er €95 te betalen... ik schrik me wild.. :?

blijkt dat ze de facturen nu andersom hebben staan, ipv oudste bovenaan, nu onderaan..
zat dus naar de factuur van de aansluiting in 2003 te kijken... 8)7

pffff... was dat even schrikken :D })

Anoniem: 103333

Crusader schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:49:

<knip> (
De snelheid "express" knijpen doen ze niet, ik heb vaak genoeg rond de 850Kb gehaald. Het kunnen natuurlijk meerdere factoren zijn, dat de snelheid op een bepaald moment lager is..

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-12-2022
Anoniem: 61668 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:57:
ja idd, wat mij betreft kwam die niet echt professioneel over en deskundig genoeg.
Had echt het gevoel dat ik echt werd afgescheept met het verhaal ja sorry je ligt te ver v/d centrale af (1450m),
Hier precies hetzelfde verhaal. Ik ben al sinds mijn upgrade begin februari met de helpdesk bezig. Het vervelende is dat de mensen niet alleen onvoldoende kennis hebben, maar ze noteren ook niets waardoor je elke keer je verhaal opnieuw moet doen.

Advies: Noteer goed met wie je spreekt en schrijf je relaas in een (beschaafde) e-mail. Stuur die aan de helpdesk en noteer het referentienummer dat hun systeem je terugstuurt. Weiger voortaan in discussie te gaan totdat de medewerker die je spreekt het betreffende mailtje van jou voor zich heeft en eis dat deze in de call wordt gezet. Mijn ervaring is dat ze pas op dat moment de call voor zich nemen om hem te lezen. Daarvoor staat alles in het teken van afschepen van de klant (het zijn je kabels, het is je firmware, je woont te ver van de centrale, je moet het modem hard resetten enz). Niet dat dit een garantie tot succes is, maar je voorkomt dat je telkens je verhaal opnieuw moet doen.

Jammer dat de echt verantwoordelijken, namelijk de managers, zich zeer goed verborgen weten te houden achter de front office. Je wordt echt nooit doorverbonden met die mensen.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 103333 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 19:34:
[...]

De snelheid "express" knijpen doen ze niet, ik heb vaak genoeg rond de 850Kb gehaald. Het kunnen natuurlijk meerdere factoren zijn, dat de snelheid op een bepaald moment lager is..
Nee, dat begrijp ik. Maar ik heb nog nooit de 850 gehaald, hooguit 830 en dat was enkel in het begin (vorig jaar maart). Wat ik wel vermoed, is dat er een soort profiel is geactiveerd op die NRP's of soortgelijke machines, om wat voor reden dan ook. Het is wat bjck zegt, er zit ook een limiet op die centrale bakken, maar ik denk ook niet dat dat is om de gebruiker te knijpen maar om administratieve of beheersredenen.

• ErikRo
  • Laatst online: 17-05 01:38
Even een heel andere vraag, hoe makkelijk is het of moeilijk doet tweakdsl/bbned als je een ander ip adres wilt hebben?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Zondagskindje

Zondagskindje

ErikRo schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 21:44:
Even een heel andere vraag, hoe makkelijk is het of moeilijk doet tweakdsl/bbned als je een ander ip adres wilt hebben?
Ligt er net ff aan wie je mail leest bij de HD.
Bij mij was het in 5 min. geregeld

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Anoniem: 11776 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:35:

Uitkomst: Tweakdsl staat machteloos, BBned heeft de touwtjes in handen bij de upgrade, die in 3 fases wordt uitgevoerd omdat ze instabiliteit willen voorkomen (dus... capaciteitsproblemen).
Die conclusie zou ik niet trekken dat het capaciteits problemen zijn. Instabiliteit kan ook zijn dat op een andere manier de upgrades doorvoeren verbindingen wellicht plat legt omdat het anders niet juist verloopt altijd.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• HoppyF
Anoniem: 11776 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:35:
Voor upgraders die nog met een ADSL1 profiel zitten:

Na eindeloze mailwisselingen dan toch maar eens een keer gebeld hierover (ik heb een schijtdag achter de rug, en was het bij thuiskomst echt zat dat ik nog steeds niet ben overgezet)

Wat een drama...
De helpdeskmedewerkster wilde me eerst weer afpooieren met een standaardverhaal (ja, je modem traint goed in, bahblablabla) waarna ik dus haar zin onderbrak en meteen heel het verhaal vertelde. Oh..shit...dat wordt weer een moeilijk gesprek moet ze gedacht hebben.......
Toen ik voorstelde dat tweakDSL dan maar wat druk uit moet oefenen bij BBned om het sneller gedaan te krijgen, reageerde ze zeer verontwaardigd: "Maar denkt u dan dat wij dat niet doen???". Toen ik voorstelde om BBned zelf maar te emailen, zei ze dat het meer kwaad dan goed zou doen....right.
Herhaaldelijk gevraagd wat de opties dan zijn....antwoord: Wachten...wachten en nog eens wachten.
Ik heb haar best het vuur aan de schenen gelegd, en ik dacht...op een vrijdagmiddag net voor het weekend is dat misschien niet zo netjes.....dus heb ik het gesprek maar beeindigd...

Ik ben iig niet de enige die hierover gebeld heeft, het zijn er "velen". Maarja....actie komt er niet.
De hele situatie over het "profiel", poorten, routers of een ander soortig configuratie probleem blijft momenteel een beetje hangen bij BBned. Het is wel duidelijk dat TweakDSL het wel doorgeeft en er ook in een aantal gevallen al actie is geweest. Er zijn een paar mensen die inmiddels wel hun goede snelheid hebben gekregen wat overeenkomt met hun abo.
Het kan dus wel, de vraag is alleen waarom we allemaal individueel moeten klagen/belllen terwijl men weet dat er iets verkeerd staat. Er lijkt op die manier een soort vertragingstaktiek te ontstaan waar niemand op zit te wachten.
Het is gelukkig niet zo dramatisch als voorheen met het wachten tot je gemigreerd wordt, maar het probleem wordt niet snel genoeg opgepakt met als gevolg onnodig veel emails, telefoontjes naar de Helpdesk. Dat roepen ze wel min of meer over zichzelf af, maar niemand schiet er iets mee op.

Als het huidige probleem een capaciteitsprobleem is dan heeft BBned ook een probleem want ze hadden kunnen weten dat er een x-aantal snelle ADSL2+ lijnen opgeleverd moesten gaan worden. Dit komt niet zomaar uit de lucht vallen, het is al weken of maanden bekend dat er aanvragen gedaan zijn voor upgrades en ook nieuwe installaties.
Ik vind dit geen acceptabel excuus.

Het verhaal dat ik vanmiddag van een medetweaker hoorde dat er een defecte NRP is geloof ik ook niet, als dat ding op max. 8 Mbps staat kun je hem ook op 10 of 16-24 zetten.
En als ie het op 10 Mbps niet doet doet ie het op 8 ook niet.
En zoals iedereen wel gemerkt heeft, de modems trainen wel op de goede snelheid, de lijnsnelheid is dus in orde, de "knijper" zit verderop in het netwerk. En opvallend genoeg knijpt ie alleen de download en niet de upload af. De "knijper" is dus nogal selectief.

Dat BBned de touwtjes in handen heeft vind ik ook een vreemd verhaal. ISP's als TweakDSL en anderen kopen gewoon lijnen in. BBned is de carrier en niets anders. De verantwoordelijkheid ligt dus bij TweakDSL of de betreffende ISP. De opdrachtgever voor een nieuwe installatie of migratie is ook TweakDSL en niet BBned. Wij betalen TweakDSL, TweakDSL dan weer BBned en niet andersom.
Dat er nog meer partijen actief zijn zoals KPN e.d. vind ik prima maar zoals gezegd doen we daar niet direct zaken mee. In die zin heb je daar dus ook geen invloed op en heeft het geen zin KPN of BBNed te benaderen voor het oplossen van een probleem.

Anoniem: 94485

Tsja, dat jullie 'maar' 800 KB/s halen is natuurlijk vervelend maar het kan ook nog anders. In drukke tijden mag ik blij zijn als ik de 10 KB/s haal of uberhaubt van de 0 KB/s afkom. :'( Lichtpuntje is dat ik na de 2e keer bellen en het sturen van wat schermprintjes te horen kreeg dat een van hun netwerkonderdelen vol zit, dat ze al nieuwe hardware besteld hebben en dat dat met een beetje mazzel volgende week geleverd gaat worden. Ik zit echter nog gewoon op ADSL1 dus weet niet of dit verband houdt met de ADSL2 verbindingen.

• HoppyF
Anoniem: 94485 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 09:16:
Tsja, dat jullie 'maar' 800 KB/s halen is natuurlijk vervelend maar het kan ook nog anders. In drukke tijden mag ik blij zijn als ik de 10 KB/s haal of uberhaubt van de 0 KB/s afkom. :'( Lichtpuntje is dat ik na de 2e keer bellen en het sturen van wat schermprintjes te horen kreeg dat een van hun netwerkonderdelen vol zit, dat ze al nieuwe hardware besteld hebben en dat dat met een beetje mazzel volgende week geleverd gaat worden. Ik zit echter nog gewoon op ADSL1 dus weet niet of dit verband houdt met de ADSL2 verbindingen.
Da's inderdaad ernstiger!
Je geeft wel min of meer een bevestiging van het verhaal dat ook de ronde doet en wat door de helpdesk aan sommige mensen is medegedeeld.
Als ik het goed begrepen heb gaat het om een NRP (ja daar is ie weer...), en die dingen hebben blijkbaar een naam want ik heb ook al CambriumA3 horen vallen. In hoeverre dat klopt weet ik niet maar wellicht is er nog iemand dit dat kan bevestigen.
Vreemd genoeg staan er bij de Aankondigingen geen mededelingen over het vervangen of aanpassen van hardware de komende dagen. Als dit een geplande actie zou zijn zou je dat wel verwachten.

Op zich zou ik er blij mee zijn als men dit gewoon laat weten via de Aankondigingen dan weet je dat er aan gewerkt wordt en dat het geen zin heeft te emailen en bellen.

Anoniem: 94485

Inderdaad. Zolang ik maar weet dat ze er mee bezig zijn ben ik al tevreden. Kreeg de eerste keer ook die 'dame' van de helpdesk, en daar kom je echt niet langs. De 2e keer kreeg ik een gozer en daar werd ik wel netjes door geholpen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:42
Hebben er meer last van dat als je een site tracert dat de hops binnnen TweakDSL allemaal time-out zeggen?

Anoniem: 171589

Ik zal een stukje citeren uit wat mail corresponentie
Het gaat nog steeds over de vraag waarom ik niet ben overgezet...

" Wij zijn namelijk niet de partij dit dit kunnen/mogen uitvoeren. Dat zijn de mensen van de diverse carriers en personeel van een aparte KPN afdeling."

vanaf 28 feb nog niks veranderd (ja ik heb een 2e modem ontvangen) alsof mijn oude niet goed was met een firmware upgrade..

Ik weet het voegt allemaal niks toe, maar wellicht is er iemand van Tweakdsl die dit ook allemaal leest?? en besluit dat de maat vol is?

• spokje
Alleen naar tweakers.net krijg ik time-outs, alle andere domeinen kan ik gewoon tracen.

Edit:

Hmm gister dus nieuwe modem binnen gehad, en m'n upload is van 87 kB/s. naar de 105 kB/s. gegaan! Ben nog niet overgezet op adsl2+ profiel. Das toch wel leuke gratis bonus dan :P

[Voor 53% gewijzigd door spokje op 25-03-2006 10:55]

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Yapser schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 10:40:
Hebben er meer last van dat als je een site tracert dat de hops binnnen TweakDSL allemaal time-out zeggen?
Sommige routers reageren (bewust) niet op ICMP verkeer, vooral niet als ze het te druk hebben.
Dat is wat je ziet.

Anoniem: 107119

Anoniem: 94485 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 09:34:
Inderdaad. Zolang ik maar weet dat ze er mee bezig zijn ben ik al tevreden.
Maar ik heb het idee dat ze er helemaal niet meer mee bezig zijn.
10 of 8 Mbit, who care's lijkt het wel.
Dat Tweakdsl zich blijft verstoppen achter BBned vind ik erg laag.
Dat zij geen vuist kunnen maken bij BBned gaat er ook niet in.
Ik zie Tweakdsl momenteel meer als advocaat van de duivel.

Anyway, ik bel en mail er niet meer achteraan, zonde van de moeite en dit hier zal dan ook mijn laatste msg zijn over die vermeende upgrade.
Ik hoop voor iedereen dat ie krijgt waar ie recht op heeft sooner or l8er.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik ben momenteel ook diep teleurgesteld. Ik wachtte twee maanden op mijn overstap van demon Bbned naar tweak B10. Daarna 2 weken op mijn oude 4Mbit profiel geinternet, en nu sinds woensdagavond niets. Dat zou de dag zijn dat mijn profiel op B10 werd gezet. Vrijdagmiddag over gebeld, en tweakdsl zag dat er iets nog niet klopte, dan zit je al 2 dagen zonder internet. Hij kon zien dat dat die dag nog de laatste stap in mijn abonnement zou worden gezet. Ook vroeg hij zelf op welk nummer hij me kon bereiken om nog te checken tussen half zes en half zeven of ik verbinding had. Dat bood hij ZELF aan. Resultaat:
Nog niks veranderd en ook geen telefoontje.

BELOOF DAT DAN OOK NIET!!!!!

Zo, dit lucht op.....

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:37
hier werkt't ook echt nie tlekker, veel adressen kan hij niet resolven (dns), ook andere dnsén helpen niet, internet er soms uit enzo wordt er niet goed van, meer mensen hier last van?

[Voor 23% gewijzigd door joostje op 25-03-2006 18:22]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

geen last van, maar ik draai m'n eigen zooi hier dan ook.
Over een maand of 3 stap ik wel over, als het gesodemieter bij BBned een beetje opgelost is.
* alt-92 zit nog effe op ADSL1
Ik kan toch m'n fixed IP en reverse DNS meenemen :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:26
Geen last van niet-resolven oid.

http://specs.tweak.to/5253

• HoppyF
joostje schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:15:
hier werkt't ook echt nie tlekker, veel adressen kan hij niet resolven (dns), ook andere dnsén helpen niet, internet er soms uit enzo wordt er niet goed van, meer mensen hier last van?
Geef eens een voorbeeld wat er niet werkt?
Ik heb hier geen problemen kunnen ontdekken.

Dus voorbeeld welke DNS-en je gebruikt en eventueel een trace naar het bewuste IP adres of domeinnaam.

• The Wizard
  • Laatst online: 06:35

The Wizard

Moderator Mobile
Dat zijn die capaciteitsproblemen wat sommige mensen hebben (incl. moi). Is geen DNS probleem. Alleen jammer dat ze niet naar buiten brengen wat nou precies het probleem is.

Ik heb er spijt van dat ik bij Demon ben weggegaan, 2 jaar lang geen enkel probleem gehad, en hier om de haverklap. Zit al 3 maanden te wachten op de aangevraagde B10!! (Demon BBned --> Tweak BBned). :(

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Anoniem: 35000

dan ben ik toch niet de enige die problemen heeft met de overstap van demon naar tweakdsl b10

ik zou maandag 20 maart zijn overgegaan van demon naar tweak maar zit nu nog steeds te wachten op mijn modem zelfs :(

mijn oude modem(zyxil 650r) krijgt ook helemaal geen dsl signaal meer

is er een mogelijkheid om met de oude modem van demon toch te kunnen internetten met tweak?
al is maar op een lager speed

ik zit nu op de laptop draadloos bij de buren te internetten ;)

ze zeide bij de helpdesk dat mijn centrale hier in mijn woonplaats nog niet was omgebouwd naar adsl 2 maar na een mail naar bbnet was dit volgens hun niet waar en was de centrale gewoon al omgebouwd

ik hoop snel mijn modem te ontvangen en in iedere geval iets te kunnen intenetten want zo is het ook niks :(

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb er ook erg lang op gewacht, maar het komt absoluut in orde. Ik zat ook in de 28-2 batch. De mensen die nog niet op DSL2+ zitten, hebben waarschijnlijk nog een connectie op een DSLAM. Deze mensen moeten letterlijk omgezet worden naar een ASAM. Dit is een handeling die een KPN-er moet doen.

Dus je kan wel nagaan dat er wat comminicatie over en weer moet gaan; TweakDSL (3) -> BBned (5) -> KPN(10). BBned en KPN bepalen zelf de regels en afspraken om de lijnen over te prikken. In het ergste geval kan die monteur pas na 10 werkdagen die lijn omprikken. Met de std casetijd van BBned zit je dan al totaal snel op 15 werkdagen.

Maar het is bij mij nu windelijk gelukt. _/-\o_ _/-\o_ 28-2 werd 23-3. dus idd 3 weken later.

[Voor 9% gewijzigd door I_stealth_I op 25-03-2006 22:56]

/dev/null

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04 20:57
I_Stealth_I schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:55:
Ik heb er ook erg lang op gewacht, maar het komt absoluut in orde. Ik zat ook in de 28-2 batch. De mensen die nog niet op DSL2+ zitten, hebben waarschijnlijk nog een connectie op een DSLAM. Deze mensen moeten letterlijk omgezet worden naar een ASAM. Dit is een handeling die een KPN-er moet doen.

Dus je kan wel nagaan dat er wat comminicatie over en weer moet gaan; TweakDSL (3) -> BBned (5) -> KPN(10). BBned en KPN bepalen zelf de regels en afspraken om de lijnen over te prikken. In het ergste geval kan die monteur pas na 10 werkdagen die lijn omprikken. Met de std casetijd van BBned zit je dan al totaal snel op 15 werkdagen.

Maar het is bij mij nu windelijk gelukt. _/-\o_ _/-\o_ 28-2 werd 23-3. dus idd 3 weken later.
ik zit ook in de batch van 28-2 en waarschijnlijk wordt ik omgezet per 29-03 dat zijn 4 weken en 2 dagen !!!!! :(

• 666AnGeL
kenles schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:12:
[...]

ik zit ook in de batch van 28-2 en waarschijnlijk wordt ik omgezet per 29-03 dat zijn 4 weken en 2 dagen !!!!! :(
ben blij dat je iets gehoord hebt, er zijn er velen die nog niet eens weten wanneer ze over worden gezet ( uit de 28 feb. batch )

• Zondagskindje

Zondagskindje

666AnGeL schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:56:
[...]

ben blij dat je iets gehoord hebt, er zijn er velen die nog niet eens weten wanneer ze over worden gezet ( uit de 28 feb. batch )
Weet je wel zeker dat Tweak jou niet vergeten is?
Ik vind het knap van je dat je zo kalm blijft...

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 23:30
HoppyF schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 09:25:
[...]

Da's inderdaad ernstiger!
Je geeft wel min of meer een bevestiging van het verhaal dat ook de ronde doet en wat door de helpdesk aan sommige mensen is medegedeeld.
Als ik het goed begrepen heb gaat het om een NRP (ja daar is ie weer...), en die dingen hebben blijkbaar een naam want ik heb ook al CambriumA3 horen vallen. In hoeverre dat klopt weet ik niet maar wellicht is er nog iemand dit dat kan bevestigen.
Vreemd genoeg staan er bij de Aankondigingen geen mededelingen over het vervangen of aanpassen van hardware de komende dagen. Als dit een geplande actie zou zijn zou je dat wel verwachten.

Op zich zou ik er blij mee zijn als men dit gewoon laat weten via de Aankondigingen dan weet je dat er aan gewerkt wordt en dat het geen zin heeft te emailen en bellen.
Ik kan inderdaad bevestigen dat dit CambriumA3 betreft. Ikzelf heb met m'n ADSL1 ook in de spitsuren vanaf alle bronnen een download van rond de 7 kB/s max. Buiten de spitsuren zit ik nagenoeg weer op volle snelheid. Dit speelt nu al 8 dagen en ik heb er ook melding van gemaakt.
Ik zet 's avonds al mijn downloads uit, anders kan ik geen mail ontvangen, IRC heeft dan een lag van soms meer dan 4 minuten en MSN wil dan ook niet meer verbinden met de servers.
Inmiddels heb ik er deze ruime week al aan kunnen wennen.. erg is dat eigenlijk he? :X

https://www.hansvaneijsden.com

• BHQ
Bleh, wat is het weer heerlijk traag.

* BHQ wil z'n vorige provider weer terug

• spokje
Anoniem: 35000 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:06:
dan ben ik toch niet de enige die problemen heeft met de overstap van demon naar tweakdsl b10

ik zou maandag 20 maart zijn overgegaan van demon naar tweak maar zit nu nog steeds te wachten op mijn modem zelfs :(

mijn oude modem(zyxil 650r) krijgt ook helemaal geen dsl signaal meer

is er een mogelijkheid om met de oude modem van demon toch te kunnen internetten met tweak?
al is maar op een lager speed

ik zit nu op de laptop draadloos bij de buren te internetten ;)

ze zeide bij de helpdesk dat mijn centrale hier in mijn woonplaats nog niet was omgebouwd naar adsl 2 maar na een mail naar bbnet was dit volgens hun niet waar en was de centrale gewoon al omgebouwd

ik hoop snel mijn modem te ontvangen en in iedere geval iets te kunnen intenetten want zo is het ook niks :(
Bel met Tweak, ik had precies hetzelfde. Want de migratie zou geen downtime moeten veroorzaken. Ik had hetzelfde dus, een dag geen internet. Bellen met Demon; "U bent niet meer bij ons bekend in het systeem". Tweak bellen: "Er zijn problemen met de migratie bij BBned en kan nog wel 3 dagen gaan duren" dan moet je ff doorzeuren en dan zetten ze je diezelfde dag (hopelijk) op een standaard 2 mbit profiel oid (daar zit ik nu op tenminste).
kenles schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:12:
[...]

Je bedoelt 3 dagen :?

[Voor 10% gewijzigd door spokje op 26-03-2006 11:31]

• 666AnGeL
Zondagskindje schreef op zondag 26 maart 2006 @ 01:39:
[...]

Weet je wel zeker dat Tweak jou niet vergeten is?
Ik vind het knap van je dat je zo kalm blijft...
ik denk dat ze me inderdaad zijn vergeten,.. heb de afgelopen weken wel meerdere keren gebeld.
Maar elke keer werd er gezegd dat ik elk moment overgezet kon worden...
Maandag maar weer eens bellen.... :(

Anoniem: 35000

spokje schreef op zondag 26 maart 2006 @ 11:28:
[...]

Bel met Tweak, ik had precies hetzelfde. Want de migratie zou geen downtime moeten veroorzaken. Ik had hetzelfde dus, een dag geen internet. Bellen met Demon; "U bent niet meer bij ons bekend in het systeem". Tweak bellen: "Er zijn problemen met de migratie bij BBned en kan nog wel 3 dagen gaan duren" dan moet je ff doorzeuren en dan zetten ze je diezelfde dag (hopelijk) op een standaard 2 mbit profiel oid (daar zit ik nu op tenminste).

[...]

ik ga maandag eens heel erg zeuren daar bij tweak :)
thnx voor je berichtje spokje

maar ik heb mijn modem ook nog niet eens ontvangen
kun je met de oude modem van demon ook gewoon internetten dan?

ik hou jullie op de hoogte, het valt me allemaal wel erg tegen tot nu toe, zo veel als ze beloofde maar nog niks van hebben waargeaakt

anders gaan we gewoon terug naar demon dat was me ook erg goed bevallen eigelijk :)

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04 20:57
spokje schreef op zondag 26 maart 2006 @ 11:28:
[...]

[...]

nu nog 3 dagen JA
vanaf vandaag maar niet van 28 febr

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:08
Heeft iemand al de Zyxel 2602R-61 goed draaien? Ik begin er een beetje moe van te worden en denk erover om een ander modem aan te schaffen.

Het probleem met de firmware van de site van Zyxel is dat de snelheid niet optimaal is, maximaal 1250k/sec en dan heeft het modem een cpu van 100%.

Als ik de firmware van Tweakdsl erop zet dat loopt bij mij de DHCP server na een aantal uur al muurvast, de enige optie is het modem te resetten. De snelheid is dan wel goed, dik over de 2Mb/sec.

Zowel Zyxel en Tweakdsl bevestigen dat er fouten in de firmware zitten maar ik wacht nu al 2 maanden op de juiste firmware.

Wat zijn de ervaringen met b.v een speedtouch 516 icm Tweakdsl? Ik heb geen Voip of Wifi nodig alleen een stabiele snele router die NAT aankan, dit modem is vrij goedkoop ( rond de 60 euro nieuw ).

• bjck
http://www.demonsupport.n...-24-03-2006-340AJI0b3.zip

Krijg je die erin of niet? Als dat gaat heeft Demon blijkbaar een uitwisselbare firmware met de normale reeks van ZyXEL (RE.*) en de TweakDSL versie.

[Voor 39% gewijzigd door bjck op 26-03-2006 17:37]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Anoniem: 35000 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:46:

maar ik heb mijn modem ook nog niet eens ontvangen
kun je met de oude modem van demon ook gewoon internetten dan?

ik hou jullie op de hoogte, het valt me allemaal wel erg tegen tot nu toe, zo veel als ze beloofde maar nog niks van hebben waargeaakt

anders gaan we gewoon terug naar demon dat was me ook erg goed bevallen eigelijk :)
Ja, je kunt gewoon gebruik maken van de Zyxel modem die je van Demon hebt gekregen. Ideaal als backup modempje :)

• Aalard99
bjck schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:36:
http://www.demonsupport.n...-24-03-2006-340AJI0b3.zip

Krijg je die erin of niet? Als dat gaat heeft Demon blijkbaar een uitwisselbare firmware met de normale reeks van ZyXEL (RE.*) en de TweakDSL versie.
Die had ik nog niet gevonden, thx :-)

Ik ga het gelijk proberen.

• bjck
Aalard99 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:45:
[...]

Die had ik nog niet gevonden, thx :-)

Ik ga het gelijk proberen.
Laat je het wel weten?

Een ander modem kopen zou ik nog niet doen. Het is een kwestie van tijd nog voordat ZyXEL hem helemaal recht getrokken heeft. De firmware die Tiscali van ZyXEL heeft (voor de door Tiscali (ISP) geleverde modems) haalt 2.2Megabyte/s door de router heen met de firwewall ingeschakeld als je aansluiting (qua linesync) dat aan kan.

[Voor 46% gewijzigd door bjck op 26-03-2006 18:01]

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:55
Ik zit vrolijk op TisDSL met 20MBit (24MBit abo). Migratie perfect gegaan.

Voor degenen die klagen over Tweak en op BBNed zitten..... De fout zit in BBNed. Van een kennis die in de telecomwereld (ADSL) zit weet ik dat het intern bij BBNed een zooitje is. Het communiceert gewoon NIET. Kun je nagaan hoe het is als externe partij.

Dus oplossing : neem een aansluiting op het Tiscali netwerk.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
asing schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:58:

Voor degenen die klagen over Tweak en op BBNed zitten..... De fout zit in BBNed. Van een kennis die in de telecomwereld (ADSL) zit weet ik dat het intern bij BBNed een zooitje is. Het communiceert gewoon NIET. Kun je nagaan hoe het is als externe partij.

Dat is dus het probleem, we (de consument) hebben niks te maken met BBned, je hebt een overeenkomst met Tweak, en niet met BBned. En je kunt niet binnen Tweak zo gemakkelijk overstappen naar een andere, dan moet je 75 euro betalen.

Ik zit te denken om de overeenkomst te beeindigen of vragen/eisen dat ik op het Tiscali netwerk kan worden aangesloten. Maar ik vraag me af (heb wel internet, alleen niet de bestelde B10 abbo) of ik mij kan beroepen op dit stukje in de algemene voorwaarden :
Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van partijen onafhankelijke omstandigheid die de nakoming van de overeenkomst tussen TweakDSL en de Contractant blijvend of tijdelijk verhinderd en welke in redelijkheid niet voor risico van die partijen behoort te komen, daaronder mede begrepen brand en voorts elke omstandigheid waarop TweakDSL redelijkerwijs geen invloed kan uitoefenen ook al was deze omstandigheid ten tijde van het afsluiten van deze overeenkomst te voorzien, waardoor zij niet in staat is de overeenkomst overeenkomstig de gemaakte afspraken uit te voeren.
In geval van overmacht zijn zowel TweakDSL als de Contractant gerechtigd de nakoming van de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst op te schorten. Deze opschorting geldt echter niet voor verplichtingen waarop de overmacht geen betrekking heeft en die reeds voor het intreden van de overmachttoestand zijn ontstaan.

Indien de overmachttoestand twee maanden heeft geduurd, of zodra vast staat dat de overmachttoestand langer dan twee maanden zal duren, is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst tussentijds zonder gerechtelijke tussenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Dat zal ik zeker overwegen.

Maar die upgrade die ik heb aangevraagd als bestaande TweakDSL gebruiker, van 8 naar 10 Mbit, ik lees nergens dat dat een jaarcontract is. Hoe lang zit je daar aan vast? Anders is het zo weer opgezegd (na betaling van die 75 euro dan, maar dat heb ik er voor over).

• Zondagskindje

Zondagskindje

Als jij dan ff er voor zorgt dat het Tiscali netwerk bij mij beschikbaar is, dan wil ik dat graag doen.

• Aalard99
bjck schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:57:
[...]

Laat je het wel weten?

Een ander modem kopen zou ik nog niet doen. Het is een kwestie van tijd nog voordat ZyXEL hem helemaal recht getrokken heeft. De firmware die Tiscali van ZyXEL heeft (voor de door Tiscali (ISP) geleverde modems) haalt 2.2Megabyte/s door de router heen met de firwewall ingeschakeld als je aansluiting (qua linesync) dat aan kan.
Firmware staat erop, snelheid is goed ongeveer 2M/sec wat ik zo snel kon testen, trained in op 21Mb

Ik weet nog niet of de DHCP server nu goed blijft, dat laat ik morgen weten.

[Voor 39% gewijzigd door Aalard99 op 26-03-2006 23:59]

• bjck
Aalard99 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:27:
[...]

Firmware staat erop, snelheid is goed ongeveer 2M/sec wat ik zo snel kon testen, trained in op 21Mb

Ik weet nog niet of de DHCP server nu goed blijft, dat laat ik morgen weten.
Dus 2Megabyte/s download als router met firewall ingeschakeld? En je linesync is 21Megabit (dus ~21000kbps) downstream. Dat is best netjes ;)

• HoppyF
Zondagskindje schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:46:
[...]

Als jij dan ff er voor zorgt dat het Tiscali netwerk bij mij beschikbaar is, dan wil ik dat graag doen.
Ja, en voor mij ook graag.
Tiscali is geen optie want die zit hier gewoonweg niet. En probeer er maar eens achter te komen wanneer Tiscali wel in je woonplaats/centrale kan leveren. Je krijgt nietzeggende antwoorden van Tiscali retour. Dat zegt al genoeg. Veel succes ....

Nee, het is simpel. Ik heb een B10 (dus via het BBned netwerk) aangevraagd en zo moet het ook geleverd worden. Tenzij (zonder enige extra kosten van mijn kant) TweakDSL mij een alternatief aan kan bieden.

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 10:39
Ik geloof hier helemaal niet in dat het aan bbnet licht ...en of het moeten €€€€ zijn en of pesterij omdat tweak met tiscali in zee is gegaan hehehe,en of betalingen aan BBnet!!
Weet het niet we kunnen alleen maar gissen en sprookjes verzinnen van bbnet dit tweakdsl zus en zo....weet wel hier heb ik twee lijnen draaien één tweakdsl Tisadsl2 en Bbnet adsl2 dan via xsdsl.
De eerste lijn is gemigreert naar tweakdsl vanaf xsdsl en is keruig gegaan ,de tweede lijn zou ook worden gemigreerd en daar zat ik wel meer als 3 1/2 maand op te wachten en is niks geworden.
Deze heb ik geanuleerd bij tweakdsl en (is ook keurig gegaan moet ik zeggen allen me euro,s nog retour) om een upgrade gevraagd bij xsdsl waar deze lijn nog liep.....moet zeggen binnen 10 dagen adsl 2 , er op dus de rest mag je zelf verzinnen hoe en waarom dat wel allemaal snel en keurig kan via xenosite-xsdsl ;-)
Dus weet ook niet waarom tweak er zolang om moet doen ,en waarom bbnet en of tweakdsl er om moeten strijden hehehe
Iedergeval tweakdsl Tisadsl2 lijntje loopt hier ook als een tank en haal er mee ca 2mbit op de zyxel de bbnet lijn haal ik ca 1,7 mbit en moet zeggen is een copperjet 816 met isdn dat scheelt dus nog wel wat.
één ding is me opgevallen bbnet ping tijden ca 8 en connections ca 1200 op het tis adsl2 netwerk ca 23 ping en connections ca 550 .
Iedergeval ik ben tevreden en waarom twee lijnen van 24 mb.. is meer een tik van het hebben van internet en backup etc etc O-)

• Jiriki
  • Laatst online: 15:35
[...]
De firmware die Tiscali van ZyXEL heeft (voor de door Tiscali (ISP) geleverde modems) haalt 2.2Megabyte/s door de router heen met de firwewall ingeschakeld als je aansluiting (qua linesync) dat aan kan.
Dat is een hele verbetering, de firewall aanzetten haalde de snelheid hier nogal omlaag... Is deze firmware ook te gebruiken voor TweakDSL bbned aansluitingen? Ik houd nogal van dingen testen namelijk :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• bjck
digiben schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:47:

[...]

Iedergeval tweakdsl Tisadsl2 lijntje loopt hier ook als een tank en haal er mee ca 2mbit op de zyxel de bbnet lijn haal ik ca 1,7 mbit en moet zeggen is een copperjet 816 met isdn dat scheelt dus nog wel wat.
Eigenlijk kan je dat alleen vergelijken als je het op dezelfde koperlijn laat zetten met hetzelfde lijntype (dus niet annexA met B vergelijken op andere koperlijn). En dan testen met een modem of 5 op beide aansluitingen en de gemiddelden pakken.

Alleen moet je dan 5 testen doen en dan een telco-telco en weer 5 testen ;)
één ding is me opgevallen bbnet ping tijden ca 8 en connections ca 1200 op het tis adsl2 netwerk ca 23 ping en connections ca 550 .
Aantal connecties komt door je modem/router. Niet vergelijken met verschillende apparaten. De iets hogere latency kan ook een rol spelen, maar marginaal.

Hogere latency van ~20ms heeft Tiscali inderdaad op de ADSL2+ lijnen waar ze op ADSL1 nog ~10ms hadden.
Iedergeval ik ben tevreden en waarom twee lijnen van 24 mb.. is meer een tik van het hebben van internet en backup etc etc O-)
Twee lijnen bij twee ISP's en via twee telco's is wel handig. Je zou eigenlijk er ééntje moeten inwisselen voor een kabelinternet verbinding 8)
Jiriki schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:55:
[...]

Dat is een hele verbetering, de firewall aanzetten haalde de snelheid hier nogal omlaag... Is deze firmware ook te gebruiken voor TweakDSL bbned aansluitingen? Ik houd nogal van dingen testen namelijk :)
Dat is geen probleem, Demon gebruikt ook beide netwerken en één firmware/modem.

[Voor 14% gewijzigd door bjck op 26-03-2006 20:58]

Anoniem: 65952

Wat een toestanden allemaal. Heb nu een dit topic een btj doorgespit omdat ik overweeg mijn
Demon BBNed te switchen naar Tweakdsl BBNed. Is deze ellende nu vanaf de beloofde upgrade?
Zag dat er meer (ex)Demon DSL'ers nog steeds op migratie wachten. Brengt me toch aan twijfelen.

Mijn BBNed nu loopt prima. Het mag toch verder niet uitmaken of die BBNed lijn nu door Demon of door TweakDSL gevoerd wordt? Correct me if i'm wrong.

• digiben
Hoi bjck,
Ja ik snap hem maar ja was zo maar even een snel vergelijk O-)
Iedergeval zou(nog) niet weten wat voor lijn ik in zou moeten ruilen nu op dit moment hihihi voor kabel wat jij zegd dan.
Kabel zou wel kunnen alleen ik hou niet zo van Upc heb er ook al wat gehad 8)7 8)7 en heb een hekel daaraan gekregen dus hou het maar zo . :)
@Phineas valt wel mee denk ik hoor als je verbinding hebt en alles zit mee dan zit je goed bij tweakdsl vooral de newserver .
Alleen jammer dat er zovelen zijn waar het tegen zit...teminste dat lijkt hier als je het forum leest ;)
Al is het wel de mensen waar het goed loopt zie en hoor je hier niet dat is bij elke provider

• Crusader

Crusader

Arc Nature

bjck schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:57:
[...]

Twee lijnen bij twee ISP's en via twee telco's is wel handig. Je zou eigenlijk er ééntje moeten inwisselen voor een kabelinternet verbinding 8)
Alstie dan tóch bezig is, neemt ie die er natuurlijk gewoon bij.
Gewoon een tik :9~

• Aalard99
bjck schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:52:
[...]

Dus 2Megabyte/s download als router met firewall ingeschakeld? En je linesync is 21Megabit (dus ~21000kbps) downstream. Dat is best netjes ;)
Inderdaad 2Megabyte/s maar wel met uitgeschakelde firewall anders is het rond de 1500Kb/sec :-)

• NoepZor
  • Laatst online: 04-06 19:38
http://forum.speedxs.nl/showthread.php?t=897

Is dit een SpeedXS specifiek probleem, of ligt het aan BBned?

De wijzen komen uit het Oosten!

Anoniem: 166059

De hele week is het al weer mis met mijn TweakDSL aansluiting. Op spitstijden tussen 20:00 en 23:00 werkt de internetverbinding gewoon niet meer. En wat hoor je van TweakDSL? We onderzoeken het probleem samen met bbned. Volgens mij moeten ze eens een keer aan het werk gaan daar bij TweakDSL.

• Jiriki
  • Laatst online: 15:35
bjck schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:57:
[...]
Dat is geen probleem, Demon gebruikt ook beide netwerken en één firmware/modem.
Nou, testje was zo gedaan: de modem wil het firmware niet eens accepteren, dus dat werkt helaas zo niet. Eens kijken of er iets te forceren valt...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• bjck
Jiriki schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:29:
[...]

Nou, testje was zo gedaan: de modem wil het firmware niet eens accepteren, dus dat werkt helaas zo niet. Eens kijken of er iets te forceren valt...
Heb je wel een 2602R-61?

Hij is niet voor de H(W).

• Aalard99
[...]

Laat je het wel weten?

En weer staat de DHCP server vast, ben het nu echt zat en ga morgen een ander modem bestellen.

Zyxel komt er nooit meer in hier.

• bjck
Ge-reset naar defaults en geen oude config terug gezet na het upgraden?

• Aalard99
bjck schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:07:
Ge-reset naar defaults en geen oude config terug gezet na het upgraden?
Ja allemaal gedaan, precies hetzelfde probleem als de firmware van Tweakdsl.

Ik heb nu het modem gereset en de firewall weer aangezet, misschien blijft de DHCP server wel stabiel als de firewall niet wordt uitgezet.

Aalard99 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:15:
[...]

Ja allemaal gedaan, precies hetzelfde probleem als de firmware van Tweakdsl.

Ik heb nu het modem gereset en de firewall weer aangezet, misschien blijft de DHCP server wel stabiel als de firewall niet wordt uitgezet.
dat doet de 2602hw hier dus ook
en de HD maar zeuren dat ie er niet in zit.
HIJ ZIT ER DUS WEL IN!!

Anoniem: 4726

Ik heb ook overwogen als tweakdsl klant om te migreren naar een snelle ADSL2 verbinding, heb uiteindelijk toch maar besloten een tweede lijn van kpn aan te vragen plus InternetPlusBellen, het is wat duurder, maar de service en kwaliteit zijn ZOO VEEELL beter van KPN.

Mijn advies mensen, begin niet aan Tweakdsl, dit soort toestand zag je ook bij FASTXS en Dutchweb en die gingen allemaal op de fles.

Kwaliteit heeft zijn prijs en ik wil de ergenis er iig niet meer van hebben.

• bjck
Anoniem: 4726 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:25:

Het is wellicht niet nodig, maar in de praktijk werkt het wel zo vaak. Je oplossing geldt alleen voor mensen met een abonnement met lagere snelheid. Als je de huidige prijzen van B10 en T12 vergelijkt met KPN-DSL FAST zit er wel een gapend gat tussen natuurlijk. Dan je kosten van usenet toegang van €8 per maand er nog bij (even ruwweg) en het verschil wordt nog groter.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 23:51

om3ega

I identify as..

Ik ben benieuwd. Ik stop bij Tweakdsl. Ik heb mijn upgrade 1,5 week geleden gecanceld. Ik ga verhuizen en het is voor mij absoluut niet rendabel om de migratie kosten te betalen (die zijn al wel afgeschreven een tijdje geleden) omdat ik er hooguit een week of 2 plezier van zal hebben.

Als ik had geweten dat het zo lang ging duren had ik het nooit aangevraagd.

Ik ben nog aan het twijfelen over de nieuwe provider , maar ik zou dolgraag naar XS4ALL terug gaan. Ik ben best bereid meer te betalen als de organisatie die er achter zit tenminste wel weet waar het mee bezig is :) ...

Tot op heden weet ik niet waar ik aan toe ben? Ik heb wel een opzeggings brief binnen , maar ik heb geen idee of ze de upgrade anuleren? Ik durf nog steeds met ~200KB/sec over het net en het modem trained ook niet hoger .. dus een upgrade heb ik i.i.g. nog niet gehad.

Dalijk even bellen dus (als ik er door kom) wat de stand van zaken is.

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Nog 1 week en dan zit ik over de 60 dagen aansluitlimiet heen.
Als het ze niet lukt om binnen 2 maanden een werkende verbinding te leveren stuur ik het hele zooitje terug en wil ik mn centjes terug.
Dan blijf ik wel bij @Home waar ik in 5 jaar in totaal nog geen 2 dagen downtime heb gehad.

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 10:00
Tot afgelopen zaterdag heeft de verbinding er 10 dagen uitgelegen. Helemaal blij natuurlijk dat er weer data over de lijn kon zaterdag, echter de VoDSL is nog altijd zo dood als het maar kan. Magoed, er gebeurd weer iets. Helaas niet meteen gemigreerd naar ADSL2, wat sowieso de oorzaak is van deze ellende. Ben iig allang blij dat er weer internet op zit (of eigenlijk, zat..). Een kwartiertje geleden ongeveer vloog m'n verbinding er weer uit en nu blijkt dat m'n line sync weer pleitte is :( Zouden ze dan toch de migratie nu _echt_ gaan doorvoeren en is m'n downtime slechts enkele uren ditmaal? We zijn benieuwd 8)7

Een hele zooooi

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bierkameel schreef op maandag 27 maart 2006 @ 08:32:
Nog 1 week en dan zit ik over de 60 dagen aansluitlimiet heen.
Als het ze niet lukt om binnen 2 maanden een werkende verbinding te leveren stuur ik het hele zooitje terug en wil ik mn centjes terug.
Dan blijf ik wel bij @Home waar ik in 5 jaar in totaal nog geen 2 dagen downtime heb gehad.
Idem voor mij!
nog één dikke week, en dan zit ik ook op 60dagen en zo'n 4 weken downtime!!

Weet iemand of je zonder-problemen kan overstappen van BBned naar --> Tiscali, als je al een BBned (10Mbit/1Mbit) hebt aanvraagd.. maar nog geen actieve verbinding hebt, maar een stapel aan interne tickets bij BBned?

C'est possible?

• digiben
Anoniem: 4726 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:25:
Ik heb ook overwogen als tweakdsl klant om te migreren naar een snelle ADSL2 verbinding, heb uiteindelijk toch maar besloten een tweede lijn van kpn aan te vragen plus InternetPlusBellen, het is wat duurder, maar de service en kwaliteit zijn ZOO VEEELL beter van KPN.

Mijn advies mensen, begin niet aan Tweakdsl, dit soort toestand zag je ook bij FASTXS en Dutchweb en die gingen allemaal op de fles.

Hoi Mister16v hier nog één die bij fast-exit etc etc heeft gezeten alleen niet terug naar kpn gegaan (naar xsdsl gegaan Top )omdat ik daar ook ellende genoeg van kan op noemen _/-\o_ _/-\o_
Dus kpn is echt niet zo wat je denkt hahaha
Is meer €€€€ en pesten naar bbnet wanadoo tiscali etc etc wat ze doen dus kpn is ook een belangrijke stoor zender die er tussen kan zitten op die kopere lijn van hun :)
Iedergeval ik heb er ook genoeg mee meegemaakt met me bel abo enzo is om te kotsen hehehe.
Nee jammer dat tweakdsl zo bezig is als je dit topic mag geloven ....er zijn er genoeg die heeeeeeel goed zijn Providers etc. ]
Denk ook dat ze het niet lang uit gaan houden tweakdsl zo als er mensen gaan tieren links en rechts op internet

@Crusader ik zat er net aan te denken een kabel abotje er bij te nemen is nog niet eens zo,n gek idee ;)

[Voor 9% gewijzigd door digiben op 27-03-2006 10:44]

• bjck
matinez schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:40:
[...]

Idem voor mij!
nog één dikke week, en dan zit ik ook op 60dagen en zo'n 4 weken downtime!!

Weet iemand of je zonder-problemen kan overstappen van BBned naar --> Tiscali, als je al een BBned (10Mbit/1Mbit) hebt aanvraagd.. maar nog geen actieve verbinding hebt, maar een stapel aan interne tickets bij BBned?

C'est possible?
Als je verbinding administratief bij KPN gewoon in de administratie staat als geleverd is dat geen probleem. Kan je gewoon een telco-telco doen naar een ander netwerk toe op dat moment.

Interne tickets bij BBned houden geen telco-telco migratie tegen als het een storings onderzoek is. Als het gaat om een probleem met oplevering kan het zijn dat de lijn wel geleverd is administratief door KPN (dan kan het wel) of nog niet en dat daarom juist een ticket loopt (dan kan het niet).

KPN voert de telco-telco migratie uit op verzoek van een telco zoals Tiscali of BBNed. Nu hangt het af van de status van je huidige aansluiting bij KPN. Alleen kan je dit zelf niet navragen omdat dit de achterkant is van KPN waar alleen de telco's mee communiceren.

[Voor 13% gewijzigd door bjck op 27-03-2006 11:00]

Anoniem: 10034

Aalard99 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:34:
Heeft iemand al de Zyxel 2602R-61 goed draaien? Ik begin er een beetje moe van te worden en denk erover om een ander modem aan te schaffen.
Het probleem met de firmware van de site van Zyxel is dat de snelheid niet optimaal is, maximaal 1250k/sec en dan heeft het modem een cpu van 100%.
Als ik de firmware van Tweakdsl erop zet dat loopt bij mij de DHCP server na een aantal uur al muurvast, de enige optie is het modem te resetten. De snelheid is dan wel goed, dik over de 2Mb/sec.
Zowel Zyxel en Tweakdsl bevestigen dat er fouten in de firmware zitten maar ik wacht nu al 2 maanden op de juiste firmware.
Wrom niet vaste IP-adressen gebruiken? Wij zitten hier met 3 man/pc's op dit modem met de TweakDSL firmware en hebben buiten de % cpu geen problemen. 1 enkele keer had 1 van ons geen dataverkeer en was na modem reboot opgelost.

• Aalard99
Anoniem: 10034 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:44:
[...]

Wrom niet vaste IP-adressen gebruiken? Wij zitten hier met 3 man/pc's op dit modem met de TweakDSL firmware en hebben buiten de % cpu geen problemen. 1 enkele keer had 1 van ons geen dataverkeer en was na modem reboot opgelost.
Omdat ik een PDA heb waarbij dat niet kan, tevens heb ik ook een laptop van mijn werk waarbij ik een VPN kan opbouwen als ik thuiswerk maar ik heb geen rechten op dat ding om het ip address aan te passen.

Anoniem: 98900

Ik word een beetje gek hier! Zit al anderhalf uur tegen connectiondrops aan te hikken, waarbij de verbinding om de vijf minuten weg valt! Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Heb geen veranderingen doorgevoerd in de lijn/hardware/software, alles is hetzelfde gebleven en de hele bende valt gewoon steeds uit :S

Wil ik net Tweak bellen, krijg ik een of ander antwoordapparaat dat meldt: "gezien de drukte de wachttijd te hoog oploopt"... PIEP PIEP PIEP... nou lekker dan! Ik wil gerust 30 min aan de telefoon wachten hoor, als ik maar weet dat ik dan wel geholpen wordt!

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 98900 op 27-03-2006 15:45]

• BHQ
Mweh, hoe laat krijg je meestal een factuur in je mail gedropt? Gezien het de 27'e is ;)

Ben benieuwd of er korting e.d. verrekend word nog door de gemaakte fout.

• HoppyF
Yapser schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:45:
Mweh, hoe laat krijg je meestal een factuur in je mail gedropt? Gezien het de 27'e is ;)

Ben benieuwd of er korting e.d. verrekend word nog door de gemaakte fout.
Ja, daar zit ik ook op te wachten ...
Ik heb nog wat tegoed van TweakDSL :P
Anoniem: 98900 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:39:
Ik word een beetje gek hier! Zit al anderhalf uur tegen connectiondrops aan te hikken, waarbij de verbinding om de vijf minuten weg valt! Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Heb geen veranderingen doorgevoerd in de lijn/hardware/software, alles is hetzelfde gebleven en de hele bende valt gewoon steeds uit :S
Geen last van storingen uit of uitval.
Het is blijkbaar geen algemeen probleem.
Zou het iets kunnen zijn met onweer? is het toevallig slecht weer bij jou?

• BHQ
HoppyF schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:52:
[...]

Ja, daar zit ik ook op te wachten ...
Ik heb nog wat tegoed van TweakDSL :P
Hoeveel in jouw geval? ;)
Achter die €29,95 die ik tegoed zou krijgen voor het modem twijfel ik ook nog :{

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

Wildfire

Joy to the world!

HoppyF schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:52:

[...]

Geen last van storingen uit of uitval.
Het is blijkbaar geen algemeen probleem.
Zou het iets kunnen zijn met onweer? is het toevallig slecht weer bij jou?
Toevallig was hier net in Tilburg de verbinding foetsie toen het onweer echt losbarstte. Het rare was dan weer wel dat ik nog wel gewoon linesync had.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• The_Duke
  • Laatst online: 10:25

The_Duke

ho gek!

Ik zit nu al bijna een maand met een internet verbin ding die er gemiddeld om de 15 minuten uit ligt, nu heb ik alles al geprobeert (modem updaten, bekabeling controlleren en vervangen, dichter bij het isra punt plaatsen, zonder splitter, met een nieuwe splitter) maar het probleem is nog niet opgelost, de helpdesk weet het ook niet meer.
Nu heb ik van een collega een modem gekregen, een asus AAM 6000EV, deze komt ook van tweakdsl af maar is beveiligd met een wachtwoord welke ik en mijn collega niet (meer) weten. Ik heb het ding op default settings staan en wat default inloggegevens die ik op internet heb gevonden, geprobeert maar zonder resultaat.

nu is mijn vraag of iemand weet wat het wachtwoord is dat cambrium (tweakdsl) heeft ingesteld.

Had op dat moment geen slecht weer, nu net wel even maargoed, daar kan het imo niet aan liggen.

ps. kan ik ze na kantooruren ook nog degelijk bereiken op dat andere nummer?

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 98900 op 27-03-2006 18:16]

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 23:51

om3ega

I identify as..

The_Duke schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:00:
Ik zit nu al bijna een maand met een internet verbin ding die er gemiddeld om de 15 minuten uit ligt, nu heb ik alles al geprobeert (modem updaten, bekabeling controlleren en vervangen, dichter bij het isra punt plaatsen, zonder splitter, met een nieuwe splitter) maar het probleem is nog niet opgelost, de helpdesk weet het ook niet meer.
Nu heb ik van een collega een modem gekregen, een asus AAM 6000EV, deze komt ook van tweakdsl af maar is beveiligd met een wachtwoord welke ik en mijn collega niet (meer) weten. Ik heb het ding op default settings staan en wat default inloggegevens die ik op internet heb gevonden, geprobeert maar zonder resultaat.

nu is mijn vraag of iemand weet wat het wachtwoord is dat cambrium (tweakdsl) heeft ingesteld.
Heb je hier wat aan? ;)
http://www.webhostingtalk...dsl-router-wide-open.html
This will output the contents of the userdata file which contains completely=
unencrypted usernames and passwords.

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• Aalard99
Aalard99 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:00:
[...]

En weer staat de DHCP server vast, ben het nu echt zat en ga morgen een ander modem bestellen.

Zyxel komt er nooit meer in hier.
Ik heb nu de firewall eens aan laten staan dan hem standaard uit te zetten en de HDCP server draait nog steeds na een dag. Snelheid is ongeveer 1600 a 1700 k/sec dus dat is al een hele verbetering.

Het lijkt er dus op dat misschien bepaalde pakketjes van het internet de crash op de DHCP server veroorzaakt. Ik ben op dit moment dus wel tevreden.

• The_Duke
  • Laatst online: 10:25

The_Duke

ho gek!

Anoniem: 4726

bjck schreef op maandag 27 maart 2006 @ 06:15:
[...]

Het is wellicht niet nodig, maar in de praktijk werkt het wel zo vaak. Je oplossing geldt alleen voor mensen met een abonnement met lagere snelheid. Als je de huidige prijzen van B10 en T12 vergelijkt met KPN-DSL FAST zit er wel een gapend gat tussen natuurlijk. Dan je kosten van usenet toegang van €8 per maand er nog bij (even ruwweg) en het verschil wordt nog groter.
Dat de prijsstelling anders is van KPN ben ik helemaal met je eens, maar ik lees hier vooral veel klachten over het zeer slechte service level wat Tweakdsl haalt.

Dat betekend niet automatisch dat het bij ALLE andere providers beter of misschien nog wel slechter is, er zijn echter wel providers die vaak uit consumenten testen positief naar voren komen, bijv. XS4ALL.

Waar mensen een bloedhekel aan hebben is als ze in het ongewisse worden gelaten en wanneer gemaakte afspraken niet worden nagekomen. Als je weet dat je over 8 weken pas wordt aangesloten, is dat best, ALS je maar over 8 weken wordt aangesloten, zo te lezen valt hier nog veel te winnen voor Tweakdsl.
Wanneer er problemen zijn met leveranciers, wentel dit dan niet simpelweg af op de klant, in menige bedrijfstak zou je dat i.i.g. razend snel de kop kosten.

Ik wil ook niet flamen tegen Tweakdsl, wij hebben bij elkaar nu ruim 2 jaar een stabiele verbinding met erg weinig downtime + een stabiel werkende VoDSl verbinding. De reden dat wij vertrekken is voornamelijk dat ik niet het vertrouwen meer heb in Tweakdsl dat zijn ons probleemloos zouden kunnen migreren naar een snellere betaalbare verbinding, e.e.a. a het lezen van diverse forums.

• bjck

Anoniem: 172031

Kan iemand mij wat duidelijkheid geven. Ik heb op dit moment een UltraDSL abonnement met een Copperjet 815, Ik zou op 28 februari gemigreerd gaan worden naar ADSL 2, maar volgens mij is dit nog niet gebeurd, Nu heb ik ook Copperjet 816-2P toegestuurd gekregen, maar als ik deze aansluit, krijgt deze maar geen verbinding het lampje adsl flikkert een paar keer om vervolgens weer te doven, het ritueel gaat zo oneindig lang door, heb hem 3 kwartier aangesloten gehad zonder succes. Klopt dit of had het modem wel verbinding moeten maken maar dan op lagere snelheid.

Anoniem: 98900 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:39:
Welkom bij Tweak

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-12-2022
asing schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:58:Voor degenen die klagen over Tweak en op BBNed zitten..... De fout zit in BBNed. Van een kennis die in de telecomwereld (ADSL) zit weet ik dat het intern bij BBNed een zooitje is. Het communiceert gewoon NIET. Kun je nagaan hoe het is als externe partij.

Nou niet te snel hoor. Ik heb ook tisADSL, maar tot nu toe is het een grote ramp. Zelfs mijn upload wil niet boven de 0,5 Mbit uitkomen en de download niet boven de 9 Mbit. De helpdesk is er al 8 weken mee bezig ...

• BHQ
Mweh, ik wil na m'n 2 jaar toch wel weg bij deze tent denk ik :{

Tenzij ze het verbeteren en geen verneukte facturen meer sturen..
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee