Anoniem: 11776 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:35:
Voor upgraders die nog met een ADSL1 profiel zitten:
Na eindeloze mailwisselingen dan toch maar eens een keer gebeld hierover (ik heb een schijtdag achter de rug, en was het bij thuiskomst echt zat dat ik nog steeds niet ben overgezet)
Wat een drama...
De helpdeskmedewerkster wilde me eerst weer afpooieren met een standaardverhaal (ja, je modem traint goed in, bahblablabla) waarna ik dus haar zin onderbrak en meteen heel het verhaal vertelde. Oh..shit...dat wordt weer een moeilijk gesprek moet ze gedacht hebben.......
Uitkomst: Tweakdsl staat machteloos, BBned heeft de touwtjes in handen bij de upgrade, die in 3 fases wordt uitgevoerd omdat ze instabiliteit willen voorkomen (dus... capaciteitsproblemen).
Toen ik voorstelde dat tweakDSL dan maar wat druk uit moet oefenen bij BBned om het sneller gedaan te krijgen, reageerde ze zeer verontwaardigd: "Maar denkt u dan dat wij dat niet doen???". Toen ik voorstelde om BBned zelf maar te emailen, zei ze dat het meer kwaad dan goed zou doen....right.
Herhaaldelijk gevraagd wat de opties dan zijn....antwoord: Wachten...wachten en nog eens wachten.
Ik heb haar best het vuur aan de schenen gelegd, en ik dacht...op een vrijdagmiddag net voor het weekend is dat misschien niet zo netjes.....dus heb ik het gesprek maar beeindigd...
Ik ben iig niet de enige die hierover gebeld heeft, het zijn er "velen". Maarja....actie komt er niet.
De hele situatie over het "profiel", poorten, routers of een ander soortig configuratie probleem blijft momenteel een beetje hangen bij BBned. Het is wel duidelijk dat TweakDSL het wel doorgeeft en er ook in een aantal gevallen al actie is geweest. Er zijn een paar mensen die inmiddels wel hun goede snelheid hebben gekregen wat overeenkomt met hun abo.
Het kan dus wel, de vraag is alleen waarom we allemaal
individueel moeten klagen/belllen terwijl men
weet dat er iets verkeerd staat. Er lijkt op die manier een soort vertragingstaktiek te ontstaan waar niemand op zit te wachten.
Het is gelukkig niet zo dramatisch als voorheen met het wachten tot je gemigreerd wordt, maar het probleem wordt niet snel genoeg opgepakt met als gevolg onnodig veel emails, telefoontjes naar de Helpdesk. Dat roepen ze wel min of meer over zichzelf af, maar niemand schiet er iets mee op.
Als het huidige probleem een capaciteitsprobleem is dan heeft BBned ook een probleem want ze hadden kunnen weten dat er een x-aantal snelle ADSL2+ lijnen opgeleverd moesten gaan worden. Dit komt niet zomaar uit de lucht vallen, het is al weken of maanden bekend dat er aanvragen gedaan zijn voor upgrades en ook nieuwe installaties.
Ik vind dit geen acceptabel excuus.
Het verhaal dat ik vanmiddag van een medetweaker hoorde dat er een defecte NRP is geloof ik ook niet, als dat ding op max. 8 Mbps staat kun je hem ook op 10 of 16-24 zetten.
En als ie het op 10 Mbps niet doet doet ie het op 8 ook niet.
En zoals iedereen wel gemerkt heeft, de modems trainen wel op de goede snelheid, de lijnsnelheid is dus in orde, de "knijper" zit verderop in het netwerk. En opvallend genoeg knijpt ie alleen de download en niet de upload af. De "knijper" is dus nogal selectief.
Dat BBned de touwtjes in handen heeft vind ik ook een vreemd verhaal. ISP's als TweakDSL en anderen kopen gewoon lijnen in. BBned is de carrier en niets anders. De verantwoordelijkheid ligt dus bij TweakDSL of de betreffende ISP. De opdrachtgever voor een nieuwe installatie of migratie is ook TweakDSL en niet BBned. Wij betalen TweakDSL, TweakDSL dan weer BBned en niet andersom.
Dat er nog meer partijen actief zijn zoals KPN e.d. vind ik prima maar zoals gezegd doen we daar niet direct zaken mee. In die zin heb je daar dus ook geen invloed op en heeft het geen zin KPN of BBNed te benaderen voor het oplossen van een probleem.