Ik denk dat je dan best geen Mac Mini koopt. Als je hier even gaat kijken, dan zie je bij "Minimum Requirements" -> "Graphics Cards" dat ze de Intel GMA950 niet vermelden (die grafische kaart zit dus in de Mac Mini). Zo heb ik verder ook gelezen dat Final Cut Studio NIET bolt op een Mac Mini (Final Cut Express HD dan weer wel).Daklem schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:48:
Ik ben ook geinteresseerd om na de zomer een mac mini duo core te kopen, echter is de hoofdzakelijke reden het aperture software pakket. Ik hoor hier namelijk helemaal niets over.
Heeft iemand deze software al geprobeerd op de mini duo core?
Dan gaan we maar voor Adobe's LightroomCobraX schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 05:41:
[...]
Ik denk dat je dan best geen Mac Mini koopt. Als je hier even gaat kijken, dan zie je bij "Minimum Requirements" -> "Graphics Cards" dat ze de Intel GMA950 niet vermelden (die grafische kaart zit dus in de Mac Mini). Zo heb ik verder ook gelezen dat Final Cut Studio NIET bolt op een Mac Mini (Final Cut Express HD dan weer wel).
De mac mini was ook mijn 1e mac, heb de duocore met 1Gb ram en 80Gb HD maar HD 1080p speelt prima af hoor! Ik gebruik hem voor hetzelfde doel als jij van plan bent..CobraX schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:32:
[...]
Wat het uitmaakt? Voor HD content playback zou de Merom wel eens een stukje beter kunnen zijn (1080p content zonder framedrops afspelen). Clock voor clock is de Yonah ongeveer gelijk aan de Athlon64, terwijl de Conroe (en dus waarschijnlijk ook de Merom aangezien het gewoon de mobile versie is) z'n voeten veegt aan een Athlon64. Het is lang geleden dat er nog zo'n performance verschil is geweest in de "processor wereld" (althans als ik de vele benchmarks mag geloven). Bovendien krijg je nog eens x86-64 extensies erboven op. Als er ooit een 64-bit versie komt van Mac OS voor Intel Macs of mocht je ooit willen dual booten met Win XP/Vista 64-bit versie dan kan zoiets handig zijn.
Wat ik met die Mac Mini wil doen? Ik denk vooral aan wat Photoshoppen (als CS3 er is), Dreamweaver, surfen, chatten, mailen, muziek beluisteren, filmpje kijken en misschien wel als Media Center gebruiken.
Verder zal de Mac Mini er ten vroegste binnen 2-3 maanden komen (en ten laatste hopelijk in december). Heb nu andere kosten die primeren.
Ik heb inmiddels ook een macbook gekocht en de mac mini ga ik daarom wellicht alweer verkopen.
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
1080p op een Mac mini met Duo Core schijnt prima te kunnen:CobraX schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:32:
[...]
Wat het uitmaakt? Voor HD content playback zou de Merom wel eens een stukje beter kunnen zijn (1080p content zonder framedrops afspelen). Clock voor clock is de Yonah ongeveer gelijk aan de Athlon64, terwijl de Conroe (en dus waarschijnlijk ook de Merom aangezien het gewoon de mobile versie is) z'n voeten veegt aan een Athlon64. Het is lang geleden dat er nog zo'n performance verschil is geweest in de "processor wereld" (althans als ik de vele benchmarks mag geloven). Bovendien krijg je nog eens x86-64 extensies erboven op. Als er ooit een 64-bit versie komt van Mac OS voor Intel Macs of mocht je ooit willen dual booten met Win XP/Vista 64-bit versie dan kan zoiets handig zijn.
Ben ook in een lokaal Apple center binnen geweest en die kerel daar dacht dat de Macbook Pro's en de Mac Pro's eerst een Conroe CPU gingen krijgen (binnen een maand al of zo). Voor de Mac Mini's verwachtte hij eerder een prijsdaling dan een zwaardere processor. Prijsdaling zou leuk zijn, maar geef mij liever een Conroe/Merom erin.
Ik ben sinds ik met computers bezig ben een Windows man om het zo maar te zeggen. Dat wil ook zeggen dat ik mijn PCs zelf assembleer. Ik loop dus (in tegenstelling tot veel Mac gebruikers denk ik?) wel warm voor de hardware die erin zit. Zo vind ik de zwakke punten van een Mac Mini (op hardwarevlak) het onboard geluid en de onboard videokaart, maar ik kan leven met deze punten.
Ik was sowieso van plan om 1 GB ram te laten steken. Ik dacht eerst aan 1 latje van 1 GB zodat ik later er nog eentje kan bijsteken (slechts 2 ramsloten). Ik geloof dat er een dual channel moederbord in de Mac Mini zit (dus best latjes per 2 steken), maar bij PCs was het niet noodzakelijk om dual channel effectief te gebruiken (dus 1 latje steken ging ook). Nu vraag ik mij af wat de performance penalty is van 1x 1GB vs 2x 512MB. Als je nu bvb 2x 512MB koopt en je wil later upgraden, dan ben je niets meer met die latjes van 512MB aangezien je dan 2x 1GB moet kopen. Zoiets zou ik dus enerzijds willen voorkomen. Aangezien van 512MB naar 2GB 300 euro kost, is direct 2 GB nemen geen optie.
Wat ik met die Mac Mini wil doen? Ik denk vooral aan wat Photoshoppen (als CS3 er is), Dreamweaver, surfen, chatten, mailen, muziek beluisteren, filmpje kijken en misschien wel als Media Center gebruiken.
Verder zal de Mac Mini er ten vroegste binnen 2-3 maanden komen (en ten laatste hopelijk in december). Heb nu andere kosten die primeren.
De Solo versie lijkt idd moeite te hebben.The GMA950 chip also supports H.264 HD video playback. In our test of an HD movie trailer for IMAX’s Deep Sea 3D (H.264 encoding at 1,440 by 1,080 pixels), the Core Duo model played the video back smoothly. The Core Solo model, however, dropped frames, leading to distracting, stuttering video—even after we upgraded it to 1GB of RAM.
Verwijderd
Hallo daar,
Allereerste post in dit topic van mijn kant.
Op dit moment ben ik nog een Windows XP gebruiker, maar ik ben erg onder de indruk van Mac OS 10.5 en zit al langere tijd naar een Mac Mini te kijken.
Grootste punt voor mij is voornamelijk geld, ik wil er niet teveel aan uit geven. Nu heb ik de prijzen van bijvoorbeeld Dell en Apple vergeleken bij een ongeveer gelijke configuratie en Apple is toch goedkoper met haar Mac Mini.
Dit punt in het achterhoofd houdende is mijn vraag de volgende; is het verschil echt zo groot tussen een Core Solo en een Core Duo? Met mijn huidige Windows pc (1.6Ghz AMD, 768MB RAM, ATi 9200SE etc) luister ik voornamelijk muziek, maak ik gebruik van internet en email en wil ik soms een spelletje doen (zoals FS2004 en NFSU).
Verder wil ik graag weten of de Creative Webcam Vista Plus out of the box compatible is met OS X? Zo ja, dan is er geen enkele reden om niet over te stappen en kan het sparen beginnen
.
Bij voorbaat dank voor de replies.
Op dit moment ben ik nog een Windows XP gebruiker, maar ik ben erg onder de indruk van Mac OS 10.5 en zit al langere tijd naar een Mac Mini te kijken.
Grootste punt voor mij is voornamelijk geld, ik wil er niet teveel aan uit geven. Nu heb ik de prijzen van bijvoorbeeld Dell en Apple vergeleken bij een ongeveer gelijke configuratie en Apple is toch goedkoper met haar Mac Mini.
Dit punt in het achterhoofd houdende is mijn vraag de volgende; is het verschil echt zo groot tussen een Core Solo en een Core Duo? Met mijn huidige Windows pc (1.6Ghz AMD, 768MB RAM, ATi 9200SE etc) luister ik voornamelijk muziek, maak ik gebruik van internet en email en wil ik soms een spelletje doen (zoals FS2004 en NFSU).
Verder wil ik graag weten of de Creative Webcam Vista Plus out of the box compatible is met OS X? Zo ja, dan is er geen enkele reden om niet over te stappen en kan het sparen beginnen
Bij voorbaat dank voor de replies.
Kort gezegt ja. De Core Solo is een budget processor, met "normale" prestaties. Je kan er prima mee internetten, officen, etc. Ik denk dat je de Core Solo qua prestaties het beste kan vergelijken met een vergelijkbare "oude" Celeron. Prima voor de casual gebruiker dus.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:46:
Hallo daar,
Dit punt in het achterhoofd houdende is mijn vraag de volgende; is het verschil echt zo groot tussen een Core Solo en een Core Duo?
Hmm.. toen NFSU uitkwam had ik een PC met een GeForce 4 Ti 4200 en daar draaide het spel soepel op. Dat was echter een dedicated videokaart met 128MB Ram tot zn beschikking. De Mini heeft een videochip met 64MB Ram hetgeen hij leent van het Ramgeheugen van de Mini. Je kunt dus stellen dat de Mini waarschijnlijk prestatieproblemen zal hebben bij het spelen van NFSU, maar pin me er niet op vast.Met mijn huidige Windows pc (1.6Ghz AMD, 768MB RAM, ATi 9200SE etc) luister ik voornamelijk muziek, maak ik gebruik van internet en email en wil ik soms een spelletje doen (zoals FS2004 en NFSU).
Dat is ie niet. (Overgens deed ik er 2 seconden over om daar achter te komen luie drol) Zie http://www.creative.com/p...y=219&product=11043&nav=3Verder wil ik graag weten of de Creative Webcam Vista Plus out of the box compatible is met OS X? Zo ja, dan is er geen enkele reden om niet over te stappen en kan het sparen beginnen.
Geen probleem. Ik denk dat je moet gaan kijken naar de daadwerkelijke prestaties in gamegebied van de Mini. Misschien is een alternatief een XBOX voor je gamebehoeften? Het eerstvolgende systeem met een redelijke videokaart is namelijk de iMac 17" en die kost toch aanzienlijk meer dan de basic Mini.Bij voorbaat dank voor de replies.
Verwijderd
Dat gamen wordt toch steeds minder, over een jaar denk ik zelfs helemaal niet meer te (willen) gamenmatiasjansen schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:15:
[...]
Kort gezegt ja. De Core Solo is een budget processor, met "normale" prestaties. Je kan er prima mee internetten, officen, etc. Ik denk dat je de Core Solo qua prestaties het beste kan vergelijken met een vergelijkbare "oude" Celeron. Prima voor de casual gebruiker dus.
[...]
Hmm.. toen NFSU uitkwam had ik een PC met een GeForce 4 Ti 4200 en daar draaide het spel soepel op. Dat was echter een dedicated videokaart met 128MB Ram tot zn beschikking. De Mini heeft een videochip met 64MB Ram hetgeen hij leent van het Ramgeheugen van de Mini. Je kunt dus stellen dat de Mini waarschijnlijk prestatieproblemen zal hebben bij het spelen van NFSU, maar pin me er niet op vast.
[...]
Dat is ie niet. (Overgens deed ik er 2 seconden over om daar achter te komen luie drol) Zie http://www.creative.com/p...y=219&product=11043&nav=3
[...]
Geen probleem. Ik denk dat je moet gaan kijken naar de daadwerkelijke prestaties in gamegebied van de Mini. Misschien is een alternatief een XBOX voor je gamebehoeften? Het eerstvolgende systeem met een redelijke videokaart is namelijk de iMac 17" en die kost toch aanzienlijk meer dan de basic Mini.
Tsja als de prestaties van een Solo dan zo tegenvallen tov. een Duo dan neem ik dus mooi die. Aangezien ik ook nog wel eens wat simpel audio wil bewerken e.d. En je koopt toch een nieuwe machine om er meer prestaties uit te halen dunkt mij
Als je met audio wilt werken zou ik zeker een duo kopen ja. Hoewel Logic er niet (legaal) op loopt zullen Garageband en bv Reason veel smoother lopen op een duo.
Logic Pro draait ook op een Core Duo hoor, according to http://www.apple.com/logicpro/specs.html. En hoewel daar Solo niet bij staat, staat er wel 'g4' en die moet een core solo ook nog wel in kunnen halen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Momenteel ben ik aan het overwegen om een Mac mini aan te schaffen echter loop ik tegen 1 probleem aan, dat de mogelijkheid om analoog een 5.1 set aan te sluiten. Ik zit momenteel met een Logitech x530 en het is voor mij een minimum vereiste dat deze werkt op de Mac mini, nu leek het me dat er vast wel converters zijn van analoog naar digitaal. Echter kon ik zo snel niets op Goolge of GoT vinden hierover. Wellicht dat iemand hier weet wat voor oplossingen er bestaan.
Veni Vidi Vici
Verwijderd
Waarschijnlijk heel goed nieuws voor degene die overwegen een mac mini te kopen.
Iemand die een 1.5GHz Core Solo Mac mini+60GB HD+Combo Drive had besteld, heeft een 1.66GHz Core Duo Mac mini+100GB HD+SuperDrive gekregen(zonder iets bij te hoeven betalen). Overgens zat de mini wel in een doos waarop de specificaties Core Solo Mac Mini stonden.
Iemand die een 1.5GHz Core Solo Mac mini+60GB HD+Combo Drive had besteld, heeft een 1.66GHz Core Duo Mac mini+100GB HD+SuperDrive gekregen(zonder iets bij te hoeven betalen). Overgens zat de mini wel in een doos waarop de specificaties Core Solo Mac Mini stonden.
Het komt op mij over als een 'verkeerde' doos. Een 100GB in het instapmodel vind ik ook wel erg veel.Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:53:
Waarschijnlijk heel goed nieuws voor degene die overwegen een mac mini te kopen.
Verwijderd
Dit is een foutje die bij 1 op de 1.000.000 Mac Mini's voor komt. Keep on dreamingVerwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:53:

Amai dit wordt lastig:
Optie 1:
Intel Mac Mini Core Duo 1,66 Ghz
60 GB HD
DVD-rom + CD-writer combo
2 GB ram
Prijs: 889,01 euro
-------------------------------------
Optie 2:
Intel Mac Mini Core Duo 1,83 Ghz
80 GB HD
DVD-writer + CD writer combo
1 GB ram
=> RAM is iets wat een Mac Mini zeker kan gebruiken (gezien de onboard grafische kaart), hoewel een Core Duo 1,83 ghz 1080p content misschien beter zal doen spelen. Plus dan nog het verschil in HD grootte en het feit dat de 1,83 ghz Mac Mini dvds kan schrijven...
Optie 1:
Intel Mac Mini Core Duo 1,66 Ghz
60 GB HD
DVD-rom + CD-writer combo
2 GB ram
-------------------------------------
Optie 2:
Intel Mac Mini Core Duo 1,83 Ghz
80 GB HD
DVD-writer + CD writer combo
1 GB ram
=> RAM is iets wat een Mac Mini zeker kan gebruiken (gezien de onboard grafische kaart), hoewel een Core Duo 1,83 ghz 1080p content misschien beter zal doen spelen. Plus dan nog het verschil in HD grootte en het feit dat de 1,83 ghz Mac Mini dvds kan schrijven...
Verwijderd
Wel heel erg balen dat je bij het instapmodel niet voor een Superdrive kan kiezen!
Dit kon wel nog bij het oude instapmodel....
Ik heb zo'n nieuwe Mac Mini Core Duo 1.83 met 512MB ram.
Nu, ik kom van Windows op een gewone pc, dit is mijn eerste mac.
Ik heb een paar weken geleden een paar demo's gekregen van vrienden die een macbook pro hadden. Ze hadden wel 1GB ram, ipv 512MB, maar verder min of meer zelfde systeem
Wat mij opvalt. Dit ding is tergend traag. Heeft iemand hier ook ervaringen mee, en hoe los ik dit op?
Als ik bv skype heb draaien op de achtergrond, en ik wil een chat starten, duurt dit 10s. Als ik Mail open, duurt dit 15s, wisselen van mail bericht in het preview venster duurt 5s.
Is dit normaal? Ik hoop van niet...
Nu, ik kom van Windows op een gewone pc, dit is mijn eerste mac.
Ik heb een paar weken geleden een paar demo's gekregen van vrienden die een macbook pro hadden. Ze hadden wel 1GB ram, ipv 512MB, maar verder min of meer zelfde systeem
Wat mij opvalt. Dit ding is tergend traag. Heeft iemand hier ook ervaringen mee, en hoe los ik dit op?
Als ik bv skype heb draaien op de achtergrond, en ik wil een chat starten, duurt dit 10s. Als ik Mail open, duurt dit 15s, wisselen van mail bericht in het preview venster duurt 5s.
Is dit normaal? Ik hoop van niet...
Vaak komt dat doordat je nog "oude" versies voor ppc hebt, alleen de nieuwe programma's komen nu ook als universal uit, voor die oude moet er een vertaalslag gemaakt worden. Nu zie ik dat jij 512 mb ram hebt, waarschijnlijk is dat wel mede oorzaak van de traagheid. een Mac begint pas lekker te werken bij 1 GB of meer, zeker als de progs nog ppc (powerpc) versies zijn.
Zet er maar 1 Gig in en je zult merken dat alles sneller wordt. Ook opletten dat je van o.a. skype een UNIVERSAL versie hebt. (de bijgeleverde Mac OSX programma's zoals iChat zijn al universal, de demo van bv office is dat niet.)
En een totale herinstallatie wil ook wel eens helpen, af fabriek staat er veel "extra's " op welke onnedig veel ruimte in nemen, en ook zijn er van veel progs als nieuwere versies. Installeer mac os eerst eens kaal, en met alleen nederlands en engels als talen. Laat ook de printer drivers weg, dan zul je eens zien dat je veel ruimte overhoud. Installeer daarna pas wat je wil gebruiken.
Zet er maar 1 Gig in en je zult merken dat alles sneller wordt. Ook opletten dat je van o.a. skype een UNIVERSAL versie hebt. (de bijgeleverde Mac OSX programma's zoals iChat zijn al universal, de demo van bv office is dat niet.)
En een totale herinstallatie wil ook wel eens helpen, af fabriek staat er veel "extra's " op welke onnedig veel ruimte in nemen, en ook zijn er van veel progs als nieuwere versies. Installeer mac os eerst eens kaal, en met alleen nederlands en engels als talen. Laat ook de printer drivers weg, dan zul je eens zien dat je veel ruimte overhoud. Installeer daarna pas wat je wil gebruiken.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
HIJ IS BINNNEEEE:D:D:D:D
http://wouter.matsimitsu.nl/mac_mini/DSC_0200.JPG
http://wouter.matsimitsu.nl/mac_mini/DSC_0200.JPG
[ Voor 57% gewijzigd door Me_dusa op 14-09-2006 15:41 ]
Me_dusa
Na lange tijd dubben heb ik het toch maar gedaan, mijn eerste mac besteld; de mac mini. Ik heb de combodrive met 1,66GHZ Core Duo en met 1GB geheugen genomen. Ik ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen
.
Nog wel een vraagje, graag zou ik op mijn mac mini iTunes gaan gebruiken om de podcasts en muziek op mijn iPod te krijgen. Echter zou ik dan graag de muziek inladen van een netwerklocatie zonder dat hij hem naar de mac toe zet. Is dit mogelijk met iTunes? Volgens mij namelijk niet, en dan is natuurlijk de vraag. Hoe los je dit op?
Nog wel een vraagje, graag zou ik op mijn mac mini iTunes gaan gebruiken om de podcasts en muziek op mijn iPod te krijgen. Echter zou ik dan graag de muziek inladen van een netwerklocatie zonder dat hij hem naar de mac toe zet. Is dit mogelijk met iTunes? Volgens mij namelijk niet, en dan is natuurlijk de vraag. Hoe los je dit op?
Veni Vidi Vici
Mooie keuze, de Mac zal je echt wel bevallenShi Huangdi schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:06:
...knip.....
Echter zou ik dan graag de muziek inladen van een netwerklocatie zonder dat hij hem naar de mac toe zet. Is dit mogelijk met iTunes? Volgens mij namelijk niet, en dan is natuurlijk de vraag. Hoe los je dit op?
Ik heb diezelfde vraag over iTunes. En heb het antwoord net onder deze reply tiepend opgezocht:
In iTunes:
iTunes > Voorkeuren > Geavanceerd > Algemeen
Vinkje "Kopieer bestanden naar ' iTunes Music ' ........" uitvinken en klaar is klara
Succes!
Me_dusa
Hoe is de snelheid bij jou? Loopt hij met 1GB wel vlot? Of zou je 2GB aanraden?Shi Huangdi schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:06:
Na lange tijd dubben heb ik het toch maar gedaan, mijn eerste mac besteld; de mac mini. Ik heb de combodrive met 1,66GHZ Core Duo en met 1GB geheugen genomen. Ik ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Ik zit hier nu lekker te werken met: Opera met tig tabs en torrent download, Adium, iTunes en me terminal. En dat draait als een zonnetje op 512mbaCCuReRaS schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:42:
[...]
Hoe is de snelheid bij jou? Loopt hij met 1GB wel vlot? Of zou je 2GB aanraden?
Me_dusa
Ik heb hem helaas nog niet binnen (hij wordt 22 september verwacht), maar ik neem aan dat ik de Creative Suite programma's en Studio 8 vlot kan draaien met 1GB geheugen.aCCuReRaS schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:42:
[...]
Hoe is de snelheid bij jou? Loopt hij met 1GB wel vlot? Of zou je 2GB aanraden?
Veni Vidi Vici
Het lijkt me dat 'kopieer bestanden' ook bestanden kopieert, terwijl Shi vroeg om ze via netwerklokatie af te spelen. Ook al is het niet de juiste plek om te antwoorden: bij Archief staat een kuezemogelijkheid: 'Voeg toe aan bibliotheek'. Imo voegt hij de bestanden dan enkel toe aan de bib ipv ze naar de mac te kopieren.Me_dusa schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 01:42:
[...]
Mooie keuze, de Mac zal je echt wel bevallen
Ik heb diezelfde vraag over iTunes. En heb het antwoord net onder deze reply tiepend opgezocht:
In iTunes:
iTunes > Voorkeuren > Geavanceerd > Algemeen
Vinkje "Kopieer bestanden naar ' iTunes Music ' ........" uitvinken en klaar is klara
Succes!
le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.
Volgens mij is het als volgt, als ik onder windows een netwerk schijf heb bijv: Z. Ik voeg deze schijf toe aan de bibliotheek dan leest hij alles van mijn andere windows computer zonder enig probleem. Wanneer ik hetzelfde deed in OS X kopieerde hij de bestanden. Ik denk dat de oorzaak zit in het feit dat de verbinding met mijn computer niet gezien werd als een netwerkschijf. Wellicht dat ik een netwerschijf moet maken in OS X?
Ik hoop dat ik nu niet te ver off-topic ga.
Veni Vidi Vici
Die van mij loopt dus langs geen kanten op 512MB... En het is dan nog een Core Duo.
Ze halen hem op en ik bestel een nieuwe met 1GB.
Ze halen hem op en ik bestel een nieuwe met 1GB.
Neen die gaan niet vlot bollen aangezien die nog niet universal zijn. Pas vanaf CS3 zijn de adobe producten universal en draaien ze op "full speed".Shi Huangdi schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:46:
[...]
Ik heb hem helaas nog niet binnen (hij wordt 22 september verwacht), maar ik neem aan dat ik de Creative Suite programma's en Studio 8 vlot kan draaien met 1GB geheugen.
Verwijderd
Om maar even heel erg off-topic te gaan: wanneer komt CS3? Kan niet wachten . . .CobraX schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:45:
[...]
Neen die gaan niet vlot bollen aangezien die nog niet universal zijn. Pas vanaf CS3 zijn de adobe producten universal en draaien ze op "full speed".
Toch maar beetje ontopic:
Sinds ik een MacBook heb, zit ik er sterk aan te denken een Mac Mini erbij te nemen. Heb het Mac-virus te pakken denk ik
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:49:
[...]
Om maar even heel erg off-topic te gaan: wanneer komt CS3? Kan niet wachten . . .
Sinds ik een MacBook heb, zit ik er sterk aan te denken een Mac Mini erbij te nemen. Heb het Mac-virus te pakken denk ik
offtopic:
voorjaar 2007 geloof ik
voorjaar 2007 geloof ik
Volgens mij zou dat gewoon moeten werken, ik heb het weleens geprobeerd. Maar erg elegant is het niet (als je ergens anders bent heb je een library die niet werkt enzo)... is het geen idee om iTunes op je server te installeren? Dan kun je via Bonjour de iTunes van je server vinden. Dat is native voor iTunes en het komt en verdwijnt automagisch als je server bereikbaar wordt. Voor mij werkt dat iig handiger dan via windows filesharing.Shi Huangdi schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:36:
Volgens mij is het als volgt, als ik onder windows een netwerk schijf heb bijv: Z. Ik voeg deze schijf toe aan de bibliotheek dan leest hij alles van mijn andere windows computer zonder enig probleem. Wanneer ik hetzelfde deed in OS X kopieerde hij de bestanden. Ik denk dat de oorzaak zit in het feit dat de verbinding met mijn computer niet gezien werd als een netwerkschijf. Wellicht dat ik een netwerschijf moet maken in OS X?
Hier stond achterhaalde informatie…
Er is een verschil met 'niet goed draaien' en 'full speed', dus wellicht kun je het verder toelichten? Ik was er inderdaad van op de hoogte dat ze nog niet universal waren, maar ging er eigenlijk vanuit dat de vertraging in niet al te complexe documenten amper te merken is.CobraX schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:45:
[...]
Neen die gaan niet vlot bollen aangezien die nog niet universal zijn. Pas vanaf CS3 zijn de adobe producten universal en draaien ze op "full speed".
@ Digistorm
Als hij binnen is zal ik eens met Bonjour aan de slag gaan
[ Voor 6% gewijzigd door Draconis op 15-09-2006 22:31 ]
Veni Vidi Vici
Ik kan niet vergelijken want ik heb zelf nog geen Macs. Maar als je een beetje zoekt op het net, vind je wel benchmarks. Hier is er bvb eentje.Shi Huangdi schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:26:
[...]
Er is een verschil met 'niet goed draaien' en 'full speed', dus wellicht kun je het verder toelichten? Ik was er inderdaad van op de hoogte dat ze nog niet universal waren, maar ging er eigenlijk vanuit dat de vertraging in niet al te complexe documenten amper te merken is.
@ Digistorm
Als hij binnen is zal ik eens met Bonjour aan de slag gaan
Ongeveer dubbel zo traag als op een PPC Mac Mini m.a.w. Ik heb ook gehoord van bepaalde mensen dat je voorlopig beter CS2 programma's draait via Parallels i.p.v. via Rosetta. Zou een pakje sneller zijn.
hier het omgekeerde, sort of.. sinds mn macbook zit ik er over te denken mn mac mini te verkopen (duo core, 1gb ram, 80Gb hd)Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:49:
[...]
Om maar even heel erg off-topic te gaan: wanneer komt CS3? Kan niet wachten . . .
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Hang die aan je TV als media center?dadj schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:34:
[...]
hier het omgekeerde, sort of.. sinds mn macbook zit ik er over te denken mn mac mini te verkopen (duo core, 1gb ram, 80Gb hd)
daar gebruik ik juist mn macbook ook voor, die is sneller.
Zo dus:

mn mac mini heb ik helemaal niet meer aangeraakt eigenlijk..
Als je hem houdt, dan kan je lief/vrouw rustig filmpjes kijken terwijl jij op je macbook bezig bent. Of maak er zoiets van bijvoorbeeld. Alleszins ordelijker dan zo'n Macbook naast je TV.dadj schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:27:
[...]
daar gebruik ik juist mn macbook ook voor, die is sneller.
Zo dus: [afbeelding]
mn mac mini heb ik helemaal niet meer aangeraakt eigenlijk..
Je Macbook is sneller zeg je? Dan bedoel je de processor neem ik aan. Want de rest is even snel buiten de videokaart. De videokaart van de Macbook is een Intel GMA950 die 'slechts' op 250 Mhz draait terwijl de Mac Mini dezelfde videokaart heeft, maar deze draait wel op 400 Mhz. Merk je dan zoveel verschil in snelheid? Vraag is natuurlijk ook welke Mac Mini en Macbook je hebt. Ik kan me moeilijk inbeelden dat de huidige 1,83 ghz Mac Mini zoveel trager is dan de 2,0 ghz Macbook.
Alleen woon ik hier alleenCobraX schreef op zondag 17 september 2006 @ 09:53:
[...]
Als je hem houdt, dan kan je lief/vrouw rustig filmpjes kijken terwijl jij op je macbook bezig bent. Of maak er zoiets van bijvoorbeeld. Alleszins ordelijker dan zo'n Macbook naast je TV.![]()
Je Macbook is sneller zeg je? Dan bedoel je de processor neem ik aan. Want de rest is even snel buiten de videokaart. De videokaart van de Macbook is een Intel GMA950 die 'slechts' op 250 Mhz draait terwijl de Mac Mini dezelfde videokaart heeft, maar deze draait wel op 400 Mhz. Merk je dan zoveel verschil in snelheid? Vraag is natuurlijk ook welke Mac Mini en Macbook je hebt. Ik kan me moeilijk inbeelden dat de huidige 1,83 ghz Mac Mini zoveel trager is dan de 2,0 ghz Macbook.
Verwijderd
Ik zit te denken om een 1,66ghz core duo macmini aan te shaffen. Ik heb al een macbook en ben daar erg tevreden over. Adobe CS2 is redelijk te doen met 2gb geheugen op de macbook. Nu heb ik een vraag, ik heb een Asus 20" Widescreen (PW201) die nu gekoppeld aan mijn pc. Ik vraag me alleen af of de GMA950 wel snel genoeg is om alles een beetje te regelen op 1680x1050 (denk aan 720p / 1080p HD? En cs2 met 1,66ghz core duo en 2gb ram valt CS2/Studio 8 toch ook wel te doen?
Dag, ik heb de 1.6 ghz met 1 gig ram en 60 gb hd aangeschaft ter tijdelijke vervanging van mijn kapotte iBook G4 800mhz. Tot nu toe tevreden. Fijn ding.
Aangezien ik te weinig met mijn Mac Mini doe wil ik hem verkopen, aangezien ik niet weet wat ik er voo moet / kan vragen wil ik hiervoor jullie hulp inschakelen.
Het gaat om de volgende specs:
1.66 Ghz Intel Core Duo
1,5 GB 667 MHz DDR RAM
Superdrive DVD Brander
80GB HDD
Boekjes en software allemaal orgineel. Heb tevens de doos nog.
Wat kan ik hier voor vragen nog?
Het gaat om de volgende specs:
1.66 Ghz Intel Core Duo
1,5 GB 667 MHz DDR RAM
Superdrive DVD Brander
80GB HDD
Boekjes en software allemaal orgineel. Heb tevens de doos nog.
Wat kan ik hier voor vragen nog?
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
zou zeggen: hang je scherm ff aan je macbook... adapter kost 20 euro... dan weet je of de gma het trekt. de gma in de macbook is lager geklokt als in de mini, en in de mini is de processor iets langzamer... zal elkaar wel aardig opheffen denk ik. (of je gaat voor de 1.83 mini)Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:12:
Ik zit te denken om een 1,66ghz core duo macmini aan te shaffen. Ik heb al een macbook en ben daar erg tevreden over. Adobe CS2 is redelijk te doen met 2gb geheugen op de macbook. Nu heb ik een vraag, ik heb een Asus 20" Widescreen (PW201) die nu gekoppeld aan mijn pc. Ik vraag me alleen af of de GMA950 wel snel genoeg is om alles een beetje te regelen op 1680x1050 (denk aan 720p / 1080p HD? En cs2 met 1,66ghz core duo en 2gb ram valt CS2/Studio 8 toch ook wel te doen?
[ Voor 12% gewijzigd door LoneWolf op 20-10-2006 11:23 ]
Heb me lieftallige mini een upgrade gegeven van 512mb naar 2gb en ik raad iedereen met 512mb aan dit te doen. Het maakt je OSX ervaring veeeeeeeeeel fijner
Me_dusa
Ik zie hier regelmatig mensen die wel denken te willen overstappen, maar vanwege de kosten dit nog niet doen.
Hiermee heb ik zelf ook een hele tijd rondgelopen, totdat ik ging rekenen aan het stroomverbruik van mijn PC. Het bleek dat door het vervangen van die PC door een Mac Mini, ik zo'n 300(!) euro per jaar bespaar!
Als je het interessant vindt om er meer over te lezen, ik heb er recent een artikeltje op OliNo over geschreven.
Hiermee heb ik zelf ook een hele tijd rondgelopen, totdat ik ging rekenen aan het stroomverbruik van mijn PC. Het bleek dat door het vervangen van die PC door een Mac Mini, ik zo'n 300(!) euro per jaar bespaar!
Als je het interessant vindt om er meer over te lezen, ik heb er recent een artikeltje op OliNo over geschreven.
Die berekening van 300 euro klopt niet voor zover ik het zie. Het zal in praktijk veel minder zijn.RealPepe schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 22:30:
Ik zie hier regelmatig mensen die wel denken te willen overstappen, maar vanwege de kosten dit nog niet doen.
Als hij/zij die pc van 160 watt 24/7 aan laat staan in idle time dan zal het ding per jaar bij 10 eurocent per kwh ongeveer 140 euro kosten. Met belasting zou dat misschien 200 worden. Echter, in de praktijk doe je dat (24/7) alleen met servers.
Dit is trouwens de reden dat ik mijn zware downloadpc heb vervangen door een mac-mini als server.
Bij deze wil ik melden dat smcfancontrol, http://www.conscius.de/~eidac/software/page5/page5.html
ook prima werkt met mijn intel mini. duo core.
Dit ding wordt standaard 70+ graden bij 1500 rpm. Ik had mij bedacht dat iets koeler geen kwaad kan voor de hardware, zonder dat het lawaaierig wordt door 2500 rpm te gebruiken. Scheelt 10 graden in temperatuur van de cpu.
Ik durf te wedden dat het ook prima op de iMac werkt.
ook prima werkt met mijn intel mini. duo core.
Dit ding wordt standaard 70+ graden bij 1500 rpm. Ik had mij bedacht dat iets koeler geen kwaad kan voor de hardware, zonder dat het lawaaierig wordt door 2500 rpm te gebruiken. Scheelt 10 graden in temperatuur van de cpu.
Ik durf te wedden dat het ook prima op de iMac werkt.
In een van de laatste comments bij het artikel kun je zien dat de berekening wel degelijk klopt. Ik schrok er zelf ook van toen ik eraan ging rekenen.Q schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:10:
[...]
Die berekening van 300 euro klopt niet voor zover ik het zie. Het zal in praktijk veel minder zijn.
Helaas is die 10 eurocent niet reeel. Het is op dit moment 21 cent en is de afgelopen jaren gemiddeld 7% per jaar gestegen. Overigens heb ik er geen moeite mee mijn mini 24/7 aan te laten staan als het gemiddelde verbruik meetbaar 8,5W isAls hij/zij die pc van 160 watt 24/7 aan laat staan in idle time dan zal het ding per jaar bij 10 eurocent per kwh ongeveer 140 euro kosten. Met belasting zou dat misschien 200 worden. Echter, in de praktijk doe je dat (24/7) alleen met servers.
Ik zie niet waar je dat laatste leest (8,5 Watt; ik zie 28 Watt gemiddeld en 1.9 Watt slaapstand staan) maar houd er wel rekening mee dat die 1,9 bij de slaapstand niet-actief is: dan kun je dus niet downloaden of zo. Als je hem 24/7 'echt' aan wilt staan is het verbruik dus 28 Watt. Nog niet veel, maar wel iets meer. Houd er verder rekening mee dat je ook nog een scherm wilt, en dat dat het verbruik tijdens gebruik ook beïnvloed.RealPepe schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:26:
[...]
In een van de laatste comments bij het artikel kun je zien dat de berekening wel degelijk klopt. Ik schrok er zelf ook van toen ik eraan ging rekenen.
[...]
Helaas is die 10 eurocent niet reeel. Het is op dit moment 21 cent en is de afgelopen jaren gemiddeld 7% per jaar gestegen. Overigens heb ik er geen moeite mee mijn mini 24/7 aan te laten staan als het gemiddelde verbruik meetbaar 8,5W is
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Check! Zodra ik vuistregels zie dan vertrouw ik het niet, maar het lijkt wel redelijk te kloppen. Maar waarom vuistregels als je het zo uit kunt rekenen?RealPepe schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:26:
[...]
In een van de laatste comments bij het artikel kun je zien dat de berekening wel degelijk klopt. Ik schrok er zelf ook van toen ik eraan ging rekenen.
Schokkend, dat wel.
Je mini, en zeker een intel mini, verstookt inderdaad veel meer dan 8.5 watt als ie aan staat. Ga maar uit van 30+ watt. Ik zal ook eens zo'n metertje halen, leuk speelgoed en geeft goed aan wat iets kost.Helaas is die 10 eurocent niet reeel. Het is op dit moment 21 cent en is de afgelopen jaren gemiddeld 7% per jaar gestegen. Overigens heb ik er geen moeite mee mijn mini 24/7 aan te laten staan als het gemiddelde verbruik meetbaar 8,5W is
Die 8,5Watt heb ik gemeten over meerdere dagen, waarbij mijn mini gemiddeld zo'n 75% van de tijd in de sluimerstand staat, overigens staat dit getal ook genoemd in de tekst. In deze tijd issie inderdaad niet actief, dus ook geen downloads. Wel is dit in mijn geval het reeele verbruik, want gemeten over een periode van een week.Hertog schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:45:
[...]
Ik zie niet waar je dat laatste leest (8,5 Watt; ik zie 28 Watt gemiddeld en 1.9 Watt slaapstand staan) maar houd er wel rekening mee dat die 1,9 bij de slaapstand niet-actief is: dan kun je dus niet downloaden of zo. Als je hem 24/7 'echt' aan wilt staan is het verbruik dus 28 Watt. Nog niet veel, maar wel iets meer.
Het comfort van nooit langer hoeven wachten dan 2 seconden voor het beschikbaar zijn van al mijn applicaties is mij de extra kosten wel waard. Deze kosten bedragen op dit moment 75% * 1,9 * 2,01 = nog geen € 3 per jaar
Als ik mijn mini nooit in de sluimerstand zou zetten zou het verbruik inderdaad 28W gemiddeld zijn, dit zou de kosten weer aanzienlijk verhogen (met zo'n 75% * (28 - 1,9) * 2,01 = € 40 per jaar!)
Dat is inderdaad een zeer terechte opmerking. In dit verhaal heb ik dit verbruik buiten beschouwing gelaten, omdat er geen verschil bestaat tussen de oude situatie en de nieuwe.Houd er verder rekening mee dat je ook nog een scherm wilt, en dat dat het verbruik tijdens gebruik ook beïnvloed.
Wellicht is dit een interessant onderwerp voor een vergelijkend artikel in de toekomst!
Ja, inderdaad.Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:13:
Maar dan heb je je Mac Mini zeker wel op een ethernet verbinding aangesloten?
Ik neem aan dat je bedoelt tov wifi-verbinding. Ik heb ook metingen gedaan met wifi actief, het verschil was een meerverbruik van 1 a 1,5W. Dit viel mij ook mee.
Ik wil mijn Mac Mini Intel Core Duo verkopen, maar hoe gaat het met de licentie van OSX dat er opstaat?
Ik kan alles weer opnieuw installeren, maar als de de nieuwe eigenaar bij de 1x opstarten zijn gegevens invult werkt dan OSX? of staat deze versie echt aan mijn gegevens bij Apple geregisteerd? Ik wil niet dat de nieuwe eigenaar met mijn gegevens gaat werken.
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/49654
Ik kan alles weer opnieuw installeren, maar als de de nieuwe eigenaar bij de 1x opstarten zijn gegevens invult werkt dan OSX? of staat deze versie echt aan mijn gegevens bij Apple geregisteerd? Ik wil niet dat de nieuwe eigenaar met mijn gegevens gaat werken.
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/49654
[ Voor 6% gewijzigd door wrcveen op 26-10-2006 21:16 ]
Je kunt met de meegeleverde DVD's de Mac Mini weer terug krijgen in de fabrieksconfiguratie. Mac OS X zelf wordt voor zover ik weet niet bij Apple geregistreerd, maar je Mac Mini wel. De informatie die je daarvoor hebt ingevuld (naam, adres, e-mailadres enz.) is niet publiekelijk toegankelijk, op de aankoopdatum na. Ik heb niet zo snel kunnen vinden of je dat bij Apple zelf kunt wijzigen, dus als je dat zou willen veranderen kun je wellicht Apple hierover bellen.wrcveen schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:54:
Ik wil mijn Mac Mini Intel Core Duo verkopen, maar hoe gaat het met de licentie van OSX dat er opstaat?
Als je overigens er zeker van wilt zijn dat de nieuwe eigenaar je oude gegevens niet kan terughalen, kun je bij de installatie van Mac OS X de harde schijf laten formatteren door alles 1, 7 of 35 keer te laten overschijven met willekeurige data. Op deze manier ben je er zeker van dat de oude data niet meer teruggehaald kan worden. Nadeel alleen is dat het wat langer duurt dan normaal formatteren (stel dat 1 keer overschrijven een uur duurt, dan duurt 35 keer overschrijven 35 uur).
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Ik sta bijna op het punt om een Mac Mini te gaan bestellen
.
Een vraagje, ik las in een review ( Klik ) dat de MiniMax als bootup disk te gebruiken is d.m.v. Firewire. Is dit ook echt sneller dan de interne harddisk, of juist niet?
Alvast bedankt
- 1,83Ghz Core Duo
- 1 gig geheugen
- 80 gig harddisk (intern)
- Wireless Keyboard + Wireless Mighty Mouse
- Iomega MiniMax 250 gig (extern)
Een vraagje, ik las in een review ( Klik ) dat de MiniMax als bootup disk te gebruiken is d.m.v. Firewire. Is dit ook echt sneller dan de interne harddisk, of juist niet?
Alvast bedankt
Ik heb net voor hier in de woonkamer de simpelste Mac Mini gekocht en een T7200 (Core 2 Duo, 2Ghz, 4MB Cache) besteld om hem een beetje meer power te geven
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik ben al een tijdje geinteresseerd om iets van apple te gaan proberen, vooral omdat ik weinig nog uit te zoeken en te ontdekken heb in windows. Ook gebruik ik altijd 2 pc's, 1 voor de zware taken zoals games bijv, en 1 voor de standaard dingen zoals internet, im en mail.
Een mac mini zou prima voldoen voor die 2e pc van mij, op 1 ding na: ik gebruik 2 beeldschermen op mijn 2e pc, en zover ik kan zien heeft de mac mini maar 1 aansluiting. Ik ken apple niet zo goed maar weet wel dat ze behoorlijk ingenieus zijn, dus er is een beetje hoop dat ze misschien de mogelijkheid hebben om 2 schermen aan te sluiten doormiddel van een splitter ofzo. Weet iemand hier iets van? De resolutie van de schermen is 1024x768 maar dit zal in de nabije toekomst veranderen in 1280x1024.
Een mac mini zou prima voldoen voor die 2e pc van mij, op 1 ding na: ik gebruik 2 beeldschermen op mijn 2e pc, en zover ik kan zien heeft de mac mini maar 1 aansluiting. Ik ken apple niet zo goed maar weet wel dat ze behoorlijk ingenieus zijn, dus er is een beetje hoop dat ze misschien de mogelijkheid hebben om 2 schermen aan te sluiten doormiddel van een splitter ofzo. Weet iemand hier iets van? De resolutie van de schermen is 1024x768 maar dit zal in de nabije toekomst veranderen in 1280x1024.
Ik heb er aan zitten denken, maar de Mac Mini is al een stukje (ca 200 euro*) duurder dan een goedkoop shuttle bakje met hardware dat aan mijn eisen voldoet en wel gewoon 2 schermen aan kan sturen. Als ik daar dan nog 150 euro bovenop moet doen gaat dat mij wat tever voor een experiment.Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:19:
Matrox Dualhead2go iets voor jou?
* Voor die 200 euro extra heb ik dan wel wlan, gigabit, geen gezeur met mogelijke incompatible hardware en natuurlijk het apple design en formaat.
Tsja, je hebt twee pc's en drie monitoren. Daar kun je ook drie om drie van maken natuurlijk
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ehhm ruil gewoon die 2 monitoren in voor een 23" wide display met een resolutie van 1920x1200. Dell 24" kost 809 momenteel.BlackMage schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:11:
Ik ben al een tijdje geinteresseerd om iets van apple te gaan proberen, vooral omdat ik weinig nog uit te zoeken en te ontdekken heb in windows. Ook gebruik ik altijd 2 pc's, 1 voor de zware taken zoals games bijv, en 1 voor de standaard dingen zoals internet, im en mail.
* LoneWolf had ook 2 19" tft monitoren aan een shuttle, en is nu met een macbook ook tevreden, heb er nu nog 1 tft 19" aan, en straks wordt dat een 23" .
Ik heb al een 20" Dell aan mijn 1e pc hangen. Dit wil ik ook zo houden. Daarnaast hangen nu 2x 15"tft en die kunnen in de toekomst vervangen worden door 2x 17". Omdat ik het graag symmetrisch wil houden zullen er altijd 2 schermen van de zelfde grootte en resolutie, ieder aan een kant van mijn grote scherm blijven. Dus die 2 schermen vervangen voor 1 grote is geen optie
Iedere pc aan 1 scherm hangen is wel een optie natuurlijk, had ik zelf ook wel bedacht. Maar ik vind mijn momentele 2e pc wat traag en wil die graag vervangen (P3 1133mhz). Vandaar dus mijn dillemma.
edit:
Ik ben zojuist bij een Apple Center in groningen geweest om een mac mini te bezichtigen enzo. Ik snap niet dat ik ooit de vergelijking heb gemaakt met een Shuttle. Ik wist al wel dat de mac mini wel wat platter zou zijn, maar hij is echt vele malen kleiner. Misschien dat ik hem vanmiddag nog even ga ophalen
Ik was ook bij de mediamark geweest of ze ook de Mac Mini hadden (ze hebben wel macbooks) en de medewerker daar vertelde mij dat er "binnenkort nieuwe modellen uit komen en dat we daarom de mac mini's van nu niet in het assortiment opnemen". Is dit totale b*lls*t of zit er een kern van waarheid in? Zo ja, wat zou de verbetering zijn? Core 2 Duo? En wanneer?
Iedere pc aan 1 scherm hangen is wel een optie natuurlijk, had ik zelf ook wel bedacht. Maar ik vind mijn momentele 2e pc wat traag en wil die graag vervangen (P3 1133mhz). Vandaar dus mijn dillemma.
edit:
Ik ben zojuist bij een Apple Center in groningen geweest om een mac mini te bezichtigen enzo. Ik snap niet dat ik ooit de vergelijking heb gemaakt met een Shuttle. Ik wist al wel dat de mac mini wel wat platter zou zijn, maar hij is echt vele malen kleiner. Misschien dat ik hem vanmiddag nog even ga ophalen
Ik was ook bij de mediamark geweest of ze ook de Mac Mini hadden (ze hebben wel macbooks) en de medewerker daar vertelde mij dat er "binnenkort nieuwe modellen uit komen en dat we daarom de mac mini's van nu niet in het assortiment opnemen". Is dit totale b*lls*t of zit er een kern van waarheid in? Zo ja, wat zou de verbetering zijn? Core 2 Duo? En wanneer?
[ Voor 37% gewijzigd door BlackMage op 30-10-2006 14:09 ]
Wat zou een gebruikte mini van 5 maanden oud nog moeten kunnen opleveren?:
Apple Mac Mini 1.66 Ghz Intel Core Duo
2x 1 Gb geheugen = 2 Gb totaal
80 Gb S-ATA hardeschijf
SuperDrive (dvd+r DL/dvd±rw/cd-rw)
Mac OS X
Apple toetsenbord en Mighty Mouse
Nieuwprijs toen 1281 euro, het zelfde systeem kost nu 1133 euro, alleen dan met een 1.83Ghz processor.
80 Gb S-ATA hardeschijf
Mac OS X
Nieuwprijs toen 1281 euro, het zelfde systeem kost nu 1133 euro, alleen dan met een 1.83Ghz processor.
Ja he... Fijne dingen zijn het, ik ben ook erg blij met de mijne (powerpc versie). Bijna geruisloos en toch lekker snel voor het gewone werk, surfen, downloaden, mailen, video kijken enzo.BlackMage schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:30:
Ik zit ook te wachten op de Core 2 Duo mini (en Leopard) voor ik een nieuwe ga kopen, maar ik heb in het geruchtencircuit nog niks gehoord hierover. Meestal zie je van tevoren wel tekenen zoals berichten op Macrumors.com over distributeurs die niets meer op voorraad hebben, geruchten uit Azie waar ze gemaakt worden, enzovoorts. Ik heb nog niks gezien wat dat betreft. Bovendien is de mini net iets meer dan 2 maanden geleden vernieuwd dus een update nu zou wel heel erg snel zijn voor Apple's doen. Maar het is in het verleden wel gebeurd, onder andere met de iMac. Wat in elk geval zeker is, is dat als er een nieuwe mac mini komt, winkels zoals de mediamarkt daarvan niet officieel op de hoogte worden gesteld. Anders had het allang op internet gestaan. Apple houdt er van om te verrassen met nieuwe produkten dus winkelketens horen het op hetzelfde moment als ieder ander. Anders is er altijd wel iemand die het lekt.BlackMage schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:30:
Naar mijn mening is het een kwestie van tijd voordat de C2D mac mini er komt, ik schat ergens tussen nu en als Mac OS Leopard uitkomt in het voorjaar. Ik ga zelf zeker wachten want de 64-bit mogelijkheid vind ik belangrijk voor de toekomst. Bovendien is de Merom toch weer een beetje sneller. Als je ook nog even wacht tot Leopard uit komt (er gaan zelfs geruchten dat Apple bezig is om hem sneller uit te brengen, mogelijk al in Januari op de MacWorld San Francisco) dan krijg je die er ook nog gratis bij. En iLife '07 natuurlijk. Zie hier zo'n gerucht: http://www.macrumors.com/pages/2006/10/20061030141713.shtml
Aan de andere kant, als je hem nu nodig hebt zou ik hem gewoon nu kopen, er komt altijd toch wel weer een nieuwere. En de merom kan je er ook achteraf nog in steken ook. Ik heb zelf niet zo'n haast want ik heb al een mini
Verwijderd
Ik heb een Mac Mini die niet in slaapstand (sluimer) wil. Het komt waarschijnlijk door de externe (usb) HDD die ik eraan heb hangen. Als ik hem wil laten slapen zegt hij
Het apparaat dat u zojuist hebt verwijderd, is niet juist opgeborgen.
Hij unmount m'n externe HDD dus voor het slapen, maar dat gaat blijkbaar niet helemaal goed. Hebben meer mensen hier last van? Ik neem aan dat meer mensen een externe HDD en slaapstand gebruiken.
Het apparaat dat u zojuist hebt verwijderd, is niet juist opgeborgen.
Hij unmount m'n externe HDD dus voor het slapen, maar dat gaat blijkbaar niet helemaal goed. Hebben meer mensen hier last van? Ik neem aan dat meer mensen een externe HDD en slaapstand gebruiken.
Ik heb nu een poosje een mac mini core duo met 512mb geheugen. Dit is echt te weinig. Is het ook mogelijk om bij een mac winkel geheugen bij te laten plaatsen? Of is zelf vervangen goed te doen? Gaat er gewoon ddr2 in? of van die laptop dingen? Iemand een instructie om bij het geheugen te komen in de mac mini intel?
De G4 was niet zo'n probleem, maar zag toen ik hem net ff opende dat je niet zo 1 twee drie bij het geheugen bent, sterker nog, ik zag het geheugen helemaal niet zitten!
En ook vind ik het kleurenschema op mijn prolite 431s een beetje flets. Krijg het niet voor elkaar met tunen. Iemand een idee hoe je dat beter krijgt?
De G4 was niet zo'n probleem, maar zag toen ik hem net ff opende dat je niet zo 1 twee drie bij het geheugen bent, sterker nog, ik zag het geheugen helemaal niet zitten!
En ook vind ik het kleurenschema op mijn prolite 431s een beetje flets. Krijg het niet voor elkaar met tunen. Iemand een idee hoe je dat beter krijgt?
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Verwijderd
Toch met tunen
. In je scherminstellingen kan je per scherm een kleurenprofiel kiezen. Je kan er 1 kiezen uit de lijst die je mooier vindt, of er zelf 1 maken. Zelf maken doe je met de 'calibrate' knop. Als je de geavanceerde opties aanzet en dan calibreert maakt hij een heel mooi profiel aan met diepe en verzadigde kleuren.
inmiddels de kleuren voor elkaar!Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:39:
Toch met tunen. In je scherminstellingen kan je per scherm een kleurenprofiel kiezen. Je kan er 1 kiezen uit de lijst die je mooier vindt, of er zelf 1 maken. Zelf maken doe je met de 'calibrate' knop. Als je de geavanceerde opties aanzet en dan calibreert maakt hij een heel mooi profiel aan met diepe en verzadigde kleuren.
Nu nog welk geheugen exact en een handleiding voor het plaatsen. Iemand die dit heeft? Ik kan alleen een handleiding vinden voor de g4 mac mini's!
Japie.G: Intel Mac mini: Take Apart Guide
Let goed op dat je het stekkertje aan de voorkant onder de
dvd drive niet vergeet los te maken, en weer vast te zetten
als je klaar bent. Verder is de operatie goed te doen.
super! Dat ga ik dan maar eens proberen! Moeten er trouwens per-se twee so-dimmetjes in? En dan ook een echte dual channel pack? Lastig te krijgen hier in de buurtGluten Parody schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:16:
Japie.G: Intel Mac mini: Take Apart Guide

heb bij mail a mac twee dimmetjes van 512mb bestelt. Kun je tot vandaag voor 29 euro per stuk krijgen. Das een mooi prijsje! Ben benieuwd of het me lukt om ze in te bouwen! En of het merkbaar verschil oplevert t.o.v. 512 mb!Japie.G schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:15:
[...]
super! Dat ga ik dan maar eens proberen! Moeten er trouwens per-se twee so-dimmetjes in? En dan ook een echte dual channel pack? Lastig te krijgen hier in de buurt
[ Voor 5% gewijzigd door Japie.G op 07-01-2007 11:29 ]
Heb het geheugen binnen! Toch mooi, een giegje voor 70 euro, ben benieuwd of het inbouwen lukt!
Kan ik in de mac mini gewoon elke SATA 2.5'' notebook schijf in doen?
Kan ik er ook een beetje sims 2 op doen (niet met alle opties op ''high'' ofzo.)
Ben namelijk ook van plan een Mac mini te kopen (gewoon voor een beetje huiswerk en word en af en toe een spelletje) met een LG 20'' scherm, maar ik ben pas 12 dus ik moet er nog even voor werken, vandaar dat ik een iMac niet kan betalen.
Is het trouwens erg aan te raden om er meteen 1Gb geheugen bij te laten zetten?
Kan ik er ook een beetje sims 2 op doen (niet met alle opties op ''high'' ofzo.)
Ben namelijk ook van plan een Mac mini te kopen (gewoon voor een beetje huiswerk en word en af en toe een spelletje) met een LG 20'' scherm, maar ik ben pas 12 dus ik moet er nog even voor werken, vandaar dat ik een iMac niet kan betalen.
Is het trouwens erg aan te raden om er meteen 1Gb geheugen bij te laten zetten?
[ Voor 51% gewijzigd door NickvdB op 24-01-2007 20:00 ]
3x ja.
[ Voor 55% gewijzigd door Gluten Parody op 26-01-2007 16:18 ]
Had je dit beestje nog over?wrcveen schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:08:
Wat zou een gebruikte mini van 5 maanden oud nog moeten kunnen opleveren?:
80 Gb S-ATA hardeschijf
Mac OS X
Nederlands is makkelijker als je denkt
Anyway, ik overweeg dus ernstig een mac mini met core duo in te zetten als htpc. Dit weekend ga ik proefdraaien met de mini van een vriend van mij. Wat ik van PC componenten weet is dat de prijzen nogal fluctueren en dat onderhandelen of een beetje verder zoeken kan lonen. Wat zijn mijn opties bij het winkelen naar een goedkope mac mini? Ik heb een beetje het idee dat het vastgestelde prijzen zijn namelijk
Verwijderd
Er zijn inderdaad geen noemenswaardige prijsverschillen aan te treffen tussen de verkooppunten. Alleen een uitlopend model wil wel goedkoper weg gaan, anders 2ehands en studentenkorting is optie maar dan houdt het voor een mini wel op. Er zit gewoon te weinig marge op om met prijzen te gaan stunten. Een Apple dealer moet het ook niet echt van de Apple hardware zelf hebben. Het gaat om de accessoires aangezien daar meer marge op zit.SeatRider schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:33:
Anyway, ik overweeg dus ernstig een mac mini met core duo in te zetten als htpc. Dit weekend ga ik proefdraaien met de mini van een vriend van mij. Wat ik van PC componenten weet is dat de prijzen nogal fluctueren en dat onderhandelen of een beetje verder zoeken kan lonen. Wat zijn mijn opties bij het winkelen naar een goedkope mac mini? Ik heb een beetje het idee dat het vastgestelde prijzen zijn namelijk
Welke configuratie is aan te raden om h264 content vloeiend af te spelen? 1080p hoeft niet, beamer kan maar 1280x720 aan
[ Voor 25% gewijzigd door SeatRider op 03-03-2007 11:00 ]
Volgens mij voldoet dan elke Intel Mac prima. 720p is een stuk minder zwaar dan 1080p.
Hier stond achterhaalde informatie…
OK! Ik vraag dit, omdat mijn huidige htpc (shuttle met P4 2,8ghz) het niet trekt. Divx gaat prima op die resolutie maar h264 krijg ik niet vloeiend. Maar goed, dat is dan ook geen dual core...
Volgens Apple zou een 1,83 GHz Intel Core Duo met 256 MB RAM voldoende moeten zijn voor 720p, maar ik heb de ervaring dat een 1080p Quicktime HD trailer (Cars in dit geval) op een 1,66 GHz Mac Mini met 512 MB RAM ook gewoon werkt. Mogelijk dat je met wat langere films net tekort komt.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Maar een 1080p H264 lukt net niet op mijn 1.66 core duo mini met VLC. Nou is het zo dat hij 'm ook wel moet downscalen naar 800x600 in mijn geval en dat kost ook wel iets performance, maar toch...Daedalus schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:15:
Volgens Apple zou een 1,83 GHz Intel Core Duo met 256 MB RAM voldoende moeten zijn voor 720p, maar ik heb de ervaring dat een 1080p Quicktime HD trailer (Cars in dit geval) op een 1,66 GHz Mac Mini met 512 MB RAM ook gewoon werkt. Mogelijk dat je met wat langere films net tekort komt.
Als VLC's H264 decoder multithreaded zou zijn, zou het overigens zonder enig probleem lukken. CPU kracht is er voldoende, maar niet op een enkele core...
Nog een vraagje aan de guru's hier, alvorens mij in het iAvontuur te storten
. Waar ik mij heel erg aan stoor in OSX, is het feit dat de defaultaktie van de entertoets in de finder 'rename' is
. Je kunt zeggen wat je will van ome Bill maar keyboard ondersteuning in Windows is fenomenaal. Is er een manier om ervoor te zorgen dat enter in OSX gewoon het programma opent met de geregistreerde applicatie? Of een alternatief voor de finder die dat doet?
Misschien kan je de toetsencombinaties wel verwisselen, maar je kunt een bestand/applicatie ook openen met Appeltje-o.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ja dat wist ik, maar dan moet ik het tobo met twee handen bedienen, terwijl je nu (in Windows) met mijn rechterhand kan terwijl het tobo gewoon op de bank ligt (htpc opstellingreiker schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:38:
Misschien kan je de toetsencombinaties wel verwisselen, maar je kunt een bestand/applicatie ook openen met Appeltje-o.
Command pijltje omlaag is ook openen.... verder is het maar wat je gewend bent natuurlijk. Ik ram altijd op enter in windows als ik wil renamen.
Er zijn best wel wat finder alternatieven waarvan Pathfinder denk ik de beste is. Staat me iets bij dat je daar kan instellen dat enter openen is. Kijk daar eens naar zou ik zeggen
Er zijn best wel wat finder alternatieven waarvan Pathfinder denk ik de beste is. Staat me iets bij dat je daar kan instellen dat enter openen is. Kijk daar eens naar zou ik zeggen
Verwijderd
Ik heb een Samsung 203b met een max res van 1400*1050 die ik graag wil laten draaien op een mac mini. Nu wist een medewerker van apple mij te vertellen dat dat alleen mogelijk is bij duurdere apple modellen zoals macbook pro of een duurdere imac omdat in de macmini de videokaart te beroerd is. Dat is vreemd omdat ik dacht dat de macmini zo gemaakt was dat hij veel beeldschermen zou ondersteunen. Heeft iemand ervaring met deze resolutie ?
Verwijderd
Is uiteraard mogelijk. Het chipje is de standaard intel GMA950, die geen problemen heeft met gelijk welke resolutie die van single link dvi gebruik maakt. Dus je kan zeer waarschijnlijk tot 1920*180 gaan (correct me if i'm wrong).Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 00:52:
Ik heb een Samsung 203b met een max res van 1400*1050 die ik graag wil laten draaien op een mac mini. Nu wist een medewerker van apple mij te vertellen dat dat alleen mogelijk is bij duurdere apple modellen zoals macbook pro of een duurdere imac omdat in de macmini de videokaart te beroerd is. Dat is vreemd omdat ik dacht dat de macmini zo gemaakt was dat hij veel beeldschermen zou ondersteunen. Heeft iemand ervaring met deze resolutie ?
intel video chips worden vaak gebruikt als standaard oplossing in bevoordeeld bedrijven, waar 3D toch niet van belang is. Het zou mooi zijn als die allemaal beperkt waren in resolutie.
Spijtig genoeg weer een meneer die niet waarover hij het heeft, of denkt zich interessant te maken door meteen te gaan spreken over de duurdere apple's. (of je zonder scrupules een duurdere mac aan te smeren
Hij moet zich schamen. Ik draai al meer dan een tijdje 1920x1200 op een G4 macmini, en zonder problemen. Goed, 1080p ziet er niet uit, maar dat ligt aan de CPU, en niet aan de videokaart. M'n macbook heeft dezelfde video als een macmini intel (GMA950) en die heeft op dezelfde resolutie (1920x1200) geen problemen met HD-content.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 00:52:
Nu wist een medewerker van apple mij te vertellen dat dat alleen mogelijk is bij duurdere apple modellen zoals macbook pro of een duurdere imac omdat in de macmini de videokaart te beroerd is.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Het staat zelfs op de site van Apple:Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 00:52:
Het is triest van die verkoper.Intel GMA950 grafische processor met 64 MB DDR2 SDRAM, gedeeld met werkgeheugen(1)
DVI-video-uitvoer voor digitale resoluties tot 1920 x 1200 pixels; ondersteunt 20-inch Apple Cinema Display en 23-inch Apple Cinema HD Display; ondersteunt 'coherent' digitale beeldschermen tot 154 MHz; ondersteunt 'non-coherent' digitale beeldschermen tot 135 MHz
VGA-video-uitvoer (via meegeleverde adapter) voor ondersteuning van analoge resoluties tot 1920 x 1080 pixels
Verwijderd
Nou dat is mooi nieuws! bedankt voor de reacties. Dan nu nog even wachten op de update met core 2 duo en leopard. Als leek begrijp ik alleen niet wat 1080p inhoudt, kan iemand me dat uitleggen? heeft het iets te maken met de vroegere 8, 16 of 32 bits?
1080p staat voor de HD resolutie van 1920x1080 , de "p" staat voor progessive, dat betekend dat de video hele frames laat zien, itt 1080i , maar google/wiki had je dit ook wel kunnen zeggen toch?Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:51:
Nou dat is mooi nieuws! bedankt voor de reacties. Dan nu nog even wachten op de update met core 2 duo en leopard. Als leek begrijp ik alleen niet wat 1080p inhoudt, kan iemand me dat uitleggen? heeft het iets te maken met de vroegere 8, 16 of 32 bits?
Korte vraag;
Zijn er mensen die met een Mac Mini CoreDuo van 1Gb intern geheugen naar 2Gb intern geheugen zijn gegaan? Ik vraag me af of je dit merkt in de algemene feeling van het OS. Of dat je dit alleen maar merkt met meerdere zware apps open.
Verder, ik vind office4mac erg traag aanvoelen, is dat omdat de boel niet universal draait? Ik dacht namelijk echt dat dit programma op mijn oude G4 beter draaide!
nog even als reactie op dat resolutie verhaal van hierboven, ik draai de mac mini ook gewoon op 1680x1050. Werkt zonder problemen! Ik doe er alles mee wat ik met mijn 17inch(1280x1024) monitor ook deed en merk geen verschil.
Zijn er mensen die met een Mac Mini CoreDuo van 1Gb intern geheugen naar 2Gb intern geheugen zijn gegaan? Ik vraag me af of je dit merkt in de algemene feeling van het OS. Of dat je dit alleen maar merkt met meerdere zware apps open.
Verder, ik vind office4mac erg traag aanvoelen, is dat omdat de boel niet universal draait? Ik dacht namelijk echt dat dit programma op mijn oude G4 beter draaide!
nog even als reactie op dat resolutie verhaal van hierboven, ik draai de mac mini ook gewoon op 1680x1050. Werkt zonder problemen! Ik doe er alles mee wat ik met mijn 17inch(1280x1024) monitor ook deed en merk geen verschil.
Verwijderd
Als je grote applicaties draait is de overstap naar 2gb wel aan te raden. Het geheugen is met wat fantasie goed zelf te upgraden. Ik heb mijn mini een tijdje terug voorzien van het oude geheugen uit mijn macbook en die geupgrade naar 2gb. De mini draait met de 1gb die ik er zelf ingeklust heb prima.Japie.G schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:29:
Korte vraag;
Office is geen universal binary, en wordt geemuleerd via rosetta. Qua pure snelheid zal 'ie niet trager zijn dan office op je g4, maar mijn ervaring is wel dat rosetta applicaties wat minder soepel aanvoelen. Dat is waarschijnlijk ook jouw probleem... Een aanrader als office vervanger, als je alleen word en powerpoint gebruikt en maar beperkt bestanden uitwisselt, zijn pages en keynote.
Bedankt voor je antwoord! Ik heb de 1gb die ik er nu in heb zitten er ook zelf ingebouwd, en hij werkt er prima mee, maar ik kan nu voor een mooie prijs twee bankjes van 1gb krijgen. Maar ik vraag me af of het dat geld waard is, als je er toch niet zo veel van merkt. De enige grote apps die ik draai zijn photoshop, osirix en office. Helaas wissel ik nogal veel office bestanden uit en zijn vervangers geen goede opties i.v.m. compatibiliteit. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik ook nog nooit een alternatief heb geprobeerd.Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:51:
[...]
Als je grote applicaties draait is de overstap naar 2gb wel aan te raden. Het geheugen is met wat fantasie goed zelf te upgraden. Ik heb mijn mini een tijdje terug voorzien van het oude geheugen uit mijn macbook en die geupgrade naar 2gb. De mini draait met de 1gb die ik er zelf ingeklust heb prima.
Office is geen universal binary, en wordt geemuleerd via rosetta. Qua pure snelheid zal 'ie niet trager zijn dan office op je g4, maar mijn ervaring is wel dat rosetta applicaties wat minder soepel aanvoelen. Dat is waarschijnlijk ook jouw probleem... Een aanrader als office vervanger, als je alleen word en powerpoint gebruikt en maar beperkt bestanden uitwisselt, zijn pages en keynote.
Ik ga morgen denk ik een Mac mini 1,83GHz Intel Core Duo halen bij een apple center om als media center in te gaan zetten. Ze doen tegenwoordig een afstandsbediening er bij en front row software..
Dan hoef ik de DVI uitgang alleen nog maar te splitten naar VGA (voor m'n beamer) en S-video voor m'n nog oude breedbeeld TV en dan heb ik een ideale setup hiervoor en kan ik ook eindelijk Joost! beneden op m'n TV kijken..
Geheugen bestel ik nog apart, voor rond de 100 euro kan ik bij onze memory leverancier een 2GB kit kopen..
Nog tips waar ik op moet letten ?
Dan hoef ik de DVI uitgang alleen nog maar te splitten naar VGA (voor m'n beamer) en S-video voor m'n nog oude breedbeeld TV en dan heb ik een ideale setup hiervoor en kan ik ook eindelijk Joost! beneden op m'n TV kijken..
Geheugen bestel ik nog apart, voor rond de 100 euro kan ik bij onze memory leverancier een 2GB kit kopen..
[ Voor 5% gewijzigd door Wunk op 25-05-2007 22:15 ]
Verwijderd
Juist voor photoshop en iPhoto heb ik mijn macbook voorzien van 2gb. Het werkt echt eindeloos veel prettiger met 2gb als je beide applicaties open hebt staan. Ik zou het je sowieso aanraden, zeker omdat je zegt dat het qua kosten aantrekkelijk is. Als de g4 mini die ik als PC gebruik (de intel mini is media center) meer dan 1gb zou ondersteunen zou ik morgen al in de winkel staan om meer te kopen.Japie.G schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:49:
[...]
De enige grote apps die ik draai zijn photoshop, osirix en office. Helaas wissel ik nogal veel office bestanden uit en zijn vervangers geen goede opties i.v.m. compatibiliteit. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik ook nog nooit een alternatief heb geprobeerd.
Nee, behalve dat als je het DVI signaal splitst naar VGA en S-Video het gedrag qua beeldresoluties wat onvoorspelbaar kan zijn.Wunk schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:14:
Ze worden niet tegelijk gebruikt, als m'n beamer aan staat dan staat m'n TV natuurlijk uit, dus volgens mij is daar wel een mouw aan te passen..Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:42:
[...]
Juist voor photoshop en iPhoto heb ik mijn macbook voorzien van 2gb. Het werkt echt eindeloos veel prettiger met 2gb als je beide applicaties open hebt staan. Ik zou het je sowieso aanraden, zeker omdat je zegt dat het qua kosten aantrekkelijk is. Als de g4 mini die ik als PC gebruik (de intel mini is media center) meer dan 1gb zou ondersteunen zou ik morgen al in de winkel staan om meer te kopen.
[...]
Nee, behalve dat als je het DVI signaal splitst naar VGA en S-Video het gedrag qua beeldresoluties wat onvoorspelbaar kan zijn.
Hoe is DivX, Xvid en andere veelgebruikte videoformaat ondersteuning onder OSX tegenwoordig ?
Verwijderd
Sinds de komst van VLC, Flip4Max, DivX en XVid en nog wat codecs... heel behoorlijk. De max speelt 'out of the box' meer formaten af dan windows zelfs. Er zit ook een goede DVD player app bij, iets wat je bij windows los moet kopen.
Ik heb 'em vandaag gekocht en gelijk via optical out aan m'n versterker gehangen, alleen krijg ik dolby en DTS niet werkend..
M'n versterker ziet alleen liniair PCM over de optische kabel komen, geen surround of DTS als ik een DVD afspeel..
Mis ik hier iets ?
M'n versterker ziet alleen liniair PCM over de optische kabel komen, geen surround of DTS als ik een DVD afspeel..
Mis ik hier iets ?
Dit topic is gesloten.